https://www.ad.nl/binnenl(...)nt-erasmus~aa50bf8e/quote:Bij schietpartijen in Rotterdam zijn op twee verschillende locaties drie mensen omgekomen: een 39-jarige vrouw, haar 14-jarige dochter en een 46-jarige man, die docent is aan het Erasmus MC. De verdachte is een student en een bekende van politie en justitie.
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb spreekt van een 'afschuwelijk incident' dat zich heeft afgespeeld in zijn stad. Na de schietpartijen ontstond er chaos en paniek rondom het Erasmus MC. Inmiddels is het ziekenhuis weer vrijgegeven.
De man rende met een kogelwerend vest en een wapen het ziekenhuis in, loste er meerdere schoten en stichtte brand. Kort daarvoor nam hij de woning van een buurtgenoot onder vuur, om ook hier brand te stichten.
Eén van de slachtoffers is een 46-jarige docent van het Erasmus MC. Ook een vrouw van 39 jaar kwam direct om het leven. Zij woonde in dezelfde buurt als de schutter, maar het is nog onduidelijk of ze directe buren waren. Haar 14-jarige dochter raakte ernstig gewond en is later in het ziekenhuis overleden. Zij was één van een tweeling.
De schutter is volgens de politie een 32-jarige student van het ziekenhuis. Hij is een bekende van de politie en stond in 2021 terecht wegens dierenmishandeling en werd daarvoor ook veroordeeld. Het is nog niet duidelijk waarom hij zo door het lint ging. Volgens de politie handelde hij alleen en heeft het er alle schijn van dat hij het op deze mensen had voorzien. Een van de mogelijke scenario's die wordt onderzocht is dat hij is afgewezen voor een opleiding. Of hij les kreeg van de overleden docent is niet duidelijk.
Paniek
De chaos en paniek bij het ziekenhuis was groot toen de man rond drie uur een leslokaal van het gebouw binnen stormde met een wapen. Daar schoot hij volgens de politie op de 46-jarige docent. Tientallen medewerkers en bezoekers hoorden de schoten en beleefden angstige minuten. Sommigen vluchtten een kamertje in, anderen renden zo snel ze konden naar buiten en weer anderen barricadeerden afdelingen. Na de schietpartij stichtte de man brand in het ziekenhuis.
Kort voor de schietpartij in het ziekenhuis had de man het vuur geopend op de woning van een van zijn buren aan het Heiman Dullartplein dat op steenworp afstand ligt. De 39-jarige bewoonster van het huis overleefde dit niet. Haar 14-jarige dochter raakte ernstig gewond, maar bezweek in de loop van de dag aan haar verwondingen. Ook werd hier brand gesticht.
Zoektocht
De politie zette meerdere arrestatieteams in om de verdachte te kunnen overmeesteren en verspreidde zijn signalement; hij liep rond met een handvuurwapen in gevechtskleding en had vermoedelijk een motor bij zich. Onder het helikopterplatform buiten het gebouw kon hij uiteindelijk worden ingerekend.
Het ziekenhuis werd na de schietpartij deels ontruimd. Sommige mensen moesten met hun handen omhoog het gebouw verlaten. Een aantal patiënten is op ziekenhuisbedden naar buiten gereden. Tientallen medewerkers en bezoekers moesten buiten wachten. Operaties die bezig waren zijn wel doorgegaan. Aan het begin van de avond zijn alle gebouwen vrijgegeven en konden bezoekers weer op bezoek bij opgenomen patiënten.
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb spreekt van een 'afschuwelijk incident' en een 'gitzwarte' dag in zijn stad. Hij sprak tijdens een persconferentie zijn medeleven uit aan de nabestaanden van de omgekomen slachtoffers.
Ja, en de haat tegenover zwarte mensen en antisemitisme niet te vergeten.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de vele posts doorspekt met vrouwenhaat, waar de buurvrouw slachtoffer van is gewonnen, komt helemaal uit de koker van de FvD. Wellicht bestond de incelgedachte al wel bij deze man, maar zo krijgt het een voedingsbodem en wordt het gecultiveerd.
Nooduitgangen en de weg ernaar toe zijn prima aangegeven in het EMC, zoals in elk ziekenhuis, dat zijn basisdingen. Paniek doet veel met mensen, zelfs simpele bordjes kunnen dan onleesbaar worden.quote:Op vrijdag 29 september 2023 23:35 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Als iemand om zou komen vanwege de brand en de nooduitgangen zijn niet duidelijk aangegeven.
Wie zijn schuld is het dan?
Fouad en/of de EMC?
Intussen wast alt-right het hele verhaal wit. Volgens de echte zwevers zitten we in het Chinese astrologische jaar van het konijn, een aanwijzing die het mishandelen van een konijn verbindt aan een vooropgezet plan van de politiek.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:16 schreef Sledgehammer. het volgende:
[..]
Ja, en de haat tegenover zwarte mensen en antisemitisme niet te vergeten.
De man is zelf een typische racistische incel waar de FvD het van moet hebben. Dus toen hij naar partijbijeenkomsten ging en deze uitspraken vast en zeker deed, weet ik zeker dat ze hem gelijk gaven. Immers ze denken er net zo over.
Geef eens een paar voorbeelden van:quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:38 schreef Breekfast het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich irriteert aan de huidige tendens dat bij dit soort vreselijke incidenten achteraf met een bijna neurotische dwang gezocht wordt naar een schuldige instantie die steken zou hebben laten vallen?
Accepteren dat dit soort gebeurtenissen kunnen gebeuren, ondanks dat de instanties hun werk hebben gedaan is er haast niet meer bij.
Het OM heeft het Erasmus MC gewaarschuwd. En het Erasmus MC heeft daar naar gehandeld door een psychologisch onderzoek te eisen. Maar nee, we gaan weer neurotisch zoeken naar wie toch nog steken heeft laten vallen, want deze schietpartij hadden wij natuurlijk allemaal al van te voren zien aankomen.
quote:Maar nee, we gaan weer neurotisch zoeken naar wie toch nog steken heeft laten vallen, want deze schietpartij hadden wij natuurlijk allemaal al van te voren zien aankomen.
Dit zal ook eindigen met een soort nieuwe discussie over debielen op anonieme fora als 4chan, en wat we daarmee moeten, want tja, er valt verder geen pindakaas van te maken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:38 schreef Breekfast het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich irriteert aan de huidige tendens dat bij dit soort vreselijke incidenten achteraf met een bijna neurotische dwang gezocht wordt naar een schuldige instantie die steken zou hebben laten vallen?
Accepteren dat dit soort gebeurtenissen kunnen gebeuren, ondanks dat de instanties hun werk hebben gedaan is er haast niet meer bij.
Het OM heeft het Erasmus MC gewaarschuwd. En het Erasmus MC heeft daar naar gehandeld door een psychologisch onderzoek te eisen. Maar nee, we gaan weer neurotisch zoeken naar wie toch nog steken heeft laten vallen, want deze schietpartij hadden wij natuurlijk allemaal al van te voren zien aankomen.
O.a. die advocaat Job Knoester in het journaal van gisteren.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geef eens een paar voorbeelden van:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nooit-eerder-gezienquote:Knoester zou graag zien dat er een onderzoek komt of het Openbaar Ministerie wel voldoende heeft gedaan om het drama van gisteren te voorkomen. Wat hem betreft moet het OM bij twijfel meer doen dan enkel het sturen van een dergelijke brief. "Het OM had moeten onderzoeken of een zorgmachtiging had moeten worden ingediend."
Ah gemist. Ja wat je noemt zie ik in het topic niet direct zo terug. Maar blijkbaar wel op de boomerbuisquote:Op zaterdag 30 september 2023 10:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
O.a. die advocaat Job Knoester in het journaal van gisteren.
Boomerbuisquote:Op zaterdag 30 september 2023 10:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ah gemist. Ja wat je noemt zie ik in het topic niet direct zo terug. Maar blijkbaar wel op de boomerbuis
Natuurlijk wordt elk incident of elke calamiteit onderzocht en wat er mis is gegaan, en dat is maar goed ook. ‘Zulke dingen gebeuren nu eenmaal’ vind ik toch zo’n dooddoener.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:38 schreef Breekfast het volgende:
Ik vond het al een heel....moderne naamquote:Op zaterdag 30 september 2023 11:07 schreef MissButterflyy het volgende:
De redesign pup moest Rhodesian ridgeback zijn. Spellingscontrole maakte er wat anders van.
quote:Op zaterdag 30 september 2023 11:07 schreef MissButterflyy het volgende:
De redesign pup moest Rhodesian ridgeback zijn. Spellingscontrole maakte er wat anders van.
Heb dus een aantal minuten op google doorgebracht op zoek naar die redesign pups van je, goddomequote:Op zaterdag 30 september 2023 11:07 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik denk dat de beste preventie toch gaat zijn om op school meer aandacht te hebben voor sociale ontwikkeling of problemen daarmee. Het zijn nooit mensen met een gezond sociaal leven en een drukke dagbesteding.quote:Op zaterdag 30 september 2023 11:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik neem eigenlijk aan dat er ook mensen van de AIVD zijn die bijv meelezen op 4chan (en FOK en FB pagina's en alles wat openbaar is en waar mensen hun mening kunnen spuien). Deze dader was wel heel erg makkelijk te vinden (zoveel persoonlijke en makkelijk herleidbare info op 4chan) en ik kan me dan niet anders voorstellen dan dat ze hem ook wel in het vizier hadden. Maar ja, wat moet je vervolgens met die info hè, behalve concluderen dat bepaalde extreme denkwijzen een gevaar voor onze samenleving kunnen zijn. (In dit geval laat dat 'kunnen' maar weg.) Weet iemand ook of ze ook actief iets doen met zulke informatie? Misschien hebben ze ook wel een hand gehad in het bericht met informatie die eventueel meegewogen kon worden in het verstrekken van het basisartsdiploma.
Hahaha 😂😂quote:Op zaterdag 30 september 2023 11:15 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Heb dus een aantal minuten op google doorgebracht op zoek naar die redesign pups van je, goddome
Zal een slotje op jouw account zetten.quote:
De instanties hebben weer eens niet ingegrepen.quote:Op zaterdag 30 september 2023 08:50 schreef MissButterflyy het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-van-zijn-labiliteit
Daar heb je helemaal gelijk in, de mensen die zijn neergeschoten zijn de echte slachtoffers. Laat daar geen misverstanden over bestaanquote:Op zaterdag 30 september 2023 00:14 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vind de slachtoffers een stuk zieliger
Eergisteren heb ik de hele thread doorgenomen op 4chan en ik dacht juist te lezen dat zijn moeder zijn vader heeft verlaten? Om vervolgens bij een drugsdealer in te trekken?quote:Op zaterdag 30 september 2023 00:13 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk ook. Ik las ergens tussen de posts dat zijn moeder hem heeft verlaten toen hij 5 jaar oud was. Ik denk dat dat hem heel veel pijn heeft gedaan en hij daardoor wellicht afkeer heeft ontwikkeld jegens het vrouwelijke geslacht.Ergens best wel zielig.
Als je uitgaat van 1% van de bevolking zullen er nog een aantal rondlopen onder de medewerkers/studenten van het Erasmus MC.quote:Op zaterdag 30 september 2023 11:31 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in, de mensen die zijn neergeschoten zijn de echte slachtoffers. Laat daar geen misverstanden over bestaan
Zelf ben ik zo nieuwsgierig dat ik wil weten, waar the fuck is het misgegaan? Dit soort abnormaal gedrag komt echt niet uit de lucht vallen. Je ziet zelden dat kinderen evil worden geboren. Ja, een heel klein percentage wordt geboren zonder empathie( sociopaten), maar dat is echt een uitzondering. Sociopaten vormen slechts 1% van de bevolking. Bij de overgrote meerderheid ging er iets vreselijks mis in hun jeugd
[..]
Eergisteren heb ik de hele thread doorgenomen op 4chan en ik dacht juist te lezen dat zijn moeder zijn vader heeft verlaten? Om vervolgens bij een drugsdealer in te trekken?
Whatever the case may be
Scheiding heeft een behoorlijk negatieve impact op kinderen, laat staan als de scheiding gepaard gaat met mishandeling
Trauma in de vormende jaren 0-6 jaar betekent meestal dat ze getekend zijn voor het leven. Is er sprake van complexe trauma( herhaaldelijk misbruik)? Dan heeft die geen enkele kans gehad om uit te groeien tot een normale volwassene
Wat hij schrijft hoeft niet waar te zijn. In psychose kunnen waanbeelden en waarheid door elkaar heenlopen. Zelf heb ik geen behoefte om in de duistere krochten van zijn ziel af te dalen.quote:Op zaterdag 30 september 2023 11:41 schreef Ali_boo het volgende:
@:Jippie
Het stond hier ergens: https://archive.4plebs.org/pol/thread/351629404/#351629404
Sorry, ik ga het niet voor je opzoeken. Ik ben nog steeds aan het bijkomen van mijn deep dive into 4chan. Het is behoorlijk duister allemaal en heb geen zin in ronde nr 2
Daar gaat die kort op in wat er met hem is gebeurd op 5 jarige leeftijd
En geloof me het staat er echt
Vader ook uit beeld?quote:Op zaterdag 30 september 2023 11:54 schreef Toefjes het volgende:
Ik weet niet of het al gepost is, maar las (op Telegraaf) dat er een crowdfunding opgestart is voor de nabestaanden van het schietincident, want er gaan best wat kosten aankomen. Ik geloof vooral voor de 2 dochters die achterblijven.
https://www.gofundme.com/(...)hietincident-in-emcr
1% is bizar veel eigenlijkquote:Op zaterdag 30 september 2023 11:50 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als je uitgaat van 1% van de bevolking zullen er nog een aantal rondlopen onder de medewerkers/studenten van het Erasmus MC.
Niet iedereen met een 'vlekje' is in staat om zo'n daad uit te voeren.
Het is vaak een samenloop van interne en externe factoren.
Misschien heeft er nooit iemand die mensen kwalijk genomen dat ze een paar minuten te laat waren.quote:Op zaterdag 30 september 2023 11:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
1% is bizar veel eigenlijkDat zijn bijna 179.000 geregistreerde mensen in Nederland
![]()
(psychopaten dus blijkbaar, maar de meesten hebben natuurlijk een heel normaal leven zonder andere mensen of dieren iets aan te doen)
Een buurvrouw zei in een filmpje online dat ze nog goed contact hadden en dat het beiden leuke mensen waren, de overleden buurvrouw en de ex man.quote:
Daar moet je wel mee uitkijken hoorquote:Op zaterdag 30 september 2023 11:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Misschien heeft er nooit iemand die mensen kwalijk genomen dat ze een paar minuten te laat waren.
Voor het leven een traumaquote:
Onderste post: antwoord op de vraag of hij weleens over het Romeinse Rijk dacht.quote:Op zaterdag 30 september 2023 11:41 schreef Ali_boo het volgende:
@:Jippie
Het stond hier ergens: https://archive.4plebs.org/pol/thread/351629404/#351629404
Sorry, ik ga het niet voor je opzoeken. Ik ben nog steeds aan het bijkomen van mijn deep dive into 4chan. Het is behoorlijk duister allemaal en heb geen zin in ronde nr 2
Daar gaat die kort op in wat er met hem is gebeurd op 5 jarige leeftijd
En geloof me het staat er echt
quote:Op zaterdag 30 september 2023 12:09 schreef loveli het volgende:
Onderste post: antwoord op de vraag of hij weleens over het Romeinse Rijk dacht.
quote:Bro, are you aware of Roman history?
Its littered with the women subverting the men, overthrowing generals and emperors and spending so much of the men's money on silk and trinkets they had to impose a law to limit the amount of gold and silk a woman could wear so the city wouldnt go bankrupt.
The first emperor of ROme, Augustus, was assasinated by his wife after she assasinated fucking all of his generals one by one to put her son by another man on the throne (yes, the first emperor of Rome was a "my wife's son", the meme is that old). The last Roman emperor had a sister who unironically sent a marriage proposal to Atilla the Hun to come fuck her and kill her brother and all Romans.
https://en.wikipedia.org/wiki/Justa_Grata_Honoria#Biography
Het echte getal van probleemgevallen( bij gebrek aan een beter woord) zal waarschijnlijk veel hoger liggen. De psychopaten, narcisten en mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis heb ik niet meegerekendquote:Op zaterdag 30 september 2023 11:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
1% is bizar veel eigenlijkDat zijn bijna 179.000 geregistreerde mensen in Nederland
![]()
(psychopaten dus blijkbaar, maar de meesten hebben natuurlijk een heel normaal leven zonder andere mensen of dieren iets aan te doen)
Mwoah. Het is echt een heel andere discussie, maar Hitler heeft volgens mij geen mensen persoonlijk gedood.quote:Op zaterdag 30 september 2023 12:39 schreef MissButterflyy het volgende:
De meeste narcisten en psychopaten gaan niet zo ver dat ze mensen en dieren mishandelen, en er zijn er die best succesvol kunnen zijn en in hoge functies zitten.
En dierenmishandeling is niet altijd aanwezig bij psychopaten die schade toebrengen, hitler bijvoorbeeld was een groot dierenliefhebber.
Als soldaat in de Eerste Wereldoorlog misschien, en er was dat akkefietje met zijn nicht in 1931.quote:Op zaterdag 30 september 2023 12:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mwoah. Het is echt een heel andere discussie, maar Hitler heeft volgens mij geen mensen persoonlijk gedood.
Wel een heel systeem om het te laten doen.
Maar goed. Erg offtopic.
In principe was Fouad ook een eind op weg, in het derde jaar van z'n universitaire opleiding geneeskunde.quote:Op zaterdag 30 september 2023 12:39 schreef MissButterflyy het volgende:
De meeste narcisten en psychopaten gaan niet zo ver dat ze mensen en dieren mishandelen, en er zijn er die best succesvol kunnen zijn en in hoge functies zitten.
Het komt veel meer voor, althans de genetische aanleg (nature). Maar dan komt inderdaad het stuk nurture naar boven. Komt zo een kind in een normaal, veilig gezin terecht zonder grote problemen dan zal dit genetische 'defect' zich niet gaan verder ontwikkelen. Heeft het de pech om slecht terecht te komen of ernstige dingen meemaken zoals bv deze man of andere traumatische ervaringen dan kan het zich wel gaan door ontwikkelen.quote:Op zaterdag 30 september 2023 11:31 schreef Ali_boo het volgende:
Zelf ben ik zo nieuwsgierig dat ik wil weten, waar the fuck is het misgegaan? Dit soort abnormaal gedrag komt echt niet uit de lucht vallen. Je ziet zelden dat kinderen evil worden geboren. Ja, een heel klein percentage wordt geboren zonder empathie( sociopaten), maar dat is echt een uitzondering. Sociopaten vormen slechts 1% van de bevolking. Bij de overgrote meerderheid ging er iets vreselijks mis in hun jeugd
Was Hitler een psychopaat volgens de definitie?quote:Op zaterdag 30 september 2023 12:39 schreef MissButterflyy het volgende:
En dierenmishandeling is niet altijd aanwezig bij psychopaten die schade toebrengen, hitler bijvoorbeeld was een groot dierenliefhebber.
Ja ging ook even door mijn hoofd dat hij er misschien iets mee heeft gedaan gezien zijn geschiedenis.quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:19 schreef maily het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze ""gewoon"" gevlucht zijn en zich binnenkort weer vertonen ...
Ik begreep dat narcisten en psychopaten in hogere functies ruim voldoende intelligentie en zelfkennis bezitten om "normaal" gedrag zoveel mogelijk te imiteren en te veinzen, het komt pas naar buiten is situaties zoals bijvoorbeeld na 10 jaar studeren je te realiseren dat het allemaal voor niets was. Zonder F. te willen goedpraten denk ik dat ieder willekeurig mens een soort van inzinkinkje zouden ervaren in een dergelijke scenario.quote:Op zaterdag 30 september 2023 12:39 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik hoop het nietquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja ging ook even door mijn hoofd dat hij er misschien iets mee heeft gedaan gezien zijn geschiedenis.
Het is niet een zwart wit wél of géén psychopaat. Bestaan allemaal gradaties in.quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:25 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik begreep dat narcisten en psychopaten in hogere functies ruim voldoende intelligentie en zelfkennis bezitten om "normaal" gedrag zoveel mogelijk te imiteren en te veinzen, het komt pas naar buiten is situaties zoals bijvoorbeeld na 10 jaar studeren je te realiseren dat het allemaal voor niets was. Zonder F. te willen goedpraten denk ik dat ieder willekeurig mens een soort van inzinkinkje zouden ervaren in een dergelijke scenario.
Ik denk ook vanuit het perspectief van F. gezien zijn grootste "fout" zijn alcoholmisbruik was waardoor hij openlijk zijn dieren mishandelde zonder de consequenties voor hem volledig te overzien.
Het is zorgelijk dat dit soort figuren in principe dus in een functie als arts terecht kunnen komen. Ik zou het niet verkeerd vinden om naast intellectuele eisen ook eisen te stellen aan karaktereigenschappen. Denk ik.
Ik had echt geen idee dat dit bestondquote:Vertoont er iemand in je omgeving verward gedrag, maar is hij of zij waarschijnlijk niet gevaarlijk? Meld dat dan bij Meldpunt Zorgwekkend Gedrag. (0800-1205).
https://www.rijksoverheid(...)t-zorgwekkend-gedragquote:Signalen van zorgwekkend gedrag zijn bijvoorbeeld als iemand:
vieze kleding draagt;
er onverzorgd uitziet;
verward overkomt;
een onrustige of zenuwachtige indruk maakt;
heel veel of helemaal niet buitenkomt;
zich afzondert en sociaal contact mijdt;
in zichzelf praat;
veel vuilnis in of rond het huis heeft liggen;
verdovende middelen gebruikt, zoals alcohol of drugs;
afspraken niet nakomt;
het moeilijk vindt om aanwijzingen of advies van anderen op te volgen.
Van die laatste 2 zijn er in het Binnenhof een hoop te vinden 😱quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik was wat op nu.nl aan het lezen en onderaan staat:
[..]
Ik had echt geen idee dat dit bestondEn wat gaan die dan doen?
edit
Je blijft bellen joh
[..]
https://www.rijksoverheid(...)t-zorgwekkend-gedrag
Ik moet wel een paar collega's aangevenquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik was wat op nu.nl aan het lezen en onderaan staat:
[..]
Ik had echt geen idee dat dit bestondEn wat gaan die dan doen?
edit
Je blijft bellen joh
[..]
https://www.rijksoverheid(...)t-zorgwekkend-gedrag
En ik vermoed half FOK!quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:42 schreef DrDentz het volgende:
Ik moet wel een paar collega's aangeven
ja, dat ookquote:
quote:
Zeg ga eens douchen dan.quote:
Lig nog even op mn bladeren.quote:
te lang is ook een probleemquote:heel veel of helemaal niet buitenkomt;
Half naakt?quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Lig nog even op mn bladeren.
quote:
quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:41 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Van die laatste 2 zijn er in het Binnenhof een hoop te vinden 😱
De mate van, yepquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Is in jezelf praten werkelijk zorgelijk?
oquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:50 schreef Molo het volgende:
[..]
De mate van, yep
Net als geen oogcontact maken in gesprekken
Pas als je antwoordt.quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Is in jezelf praten werkelijk zorgelijk?
Extreem lang oogcontact maken ook trouwensquote:
Ik weet van mezelf dat ik het best vaak doe... stond net nog met mezelf te overleggen of ik koffie met een broodje kaas, of zonder broodje kaas zou nemen...quote:
Nee, jullie zijn gewoon allemaal erg kritisch, dat is het ganse eierfressen!quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Extreem lang oogcontact maken ook trouwens
Ingewikkeld he dat menselijk gedrag
Een relatie kunnen onderhouden, mits ze werkelijk bestaat, is weer een positief tekenquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:54 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik weet van mezelf dat ik het best vaak doe... stond net nog met mezelf te overleggen of ik koffie met een broodje kaas, of zonder broodje kaas zou nemen...
Zou mijn vrouw dan toch al jaren een punt hebben?
In de spiegelquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Extreem lang oogcontact maken ook trouwens
Ingewikkeld he dat menselijk gedrag
quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Nee, jullie zijn gewoon allemaal erg kritisch, dat is het ganse eierfressen!
quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:00 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
"prik"
Wat doe je?
"ff kijken of je echt bestaat want iemand op FOK!..."
zucht....
Ik praat veel tegen mijn hond, telt dat ook?quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:55 schreef Nizno het volgende:
Ik kom ook niet veel buiten.
en praat alleen wonend ook veel in mezelf.
alleen als je hont echt is.quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik praat veel tegen mijn hond, telt dat ook?
Denk dat er in de top van het bedrijfsleven veel mensen zijn met narcistische trekken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 12:12 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het echte getal van probleemgevallen( bij gebrek aan een beter woord) zal waarschijnlijk veel hoger liggen. De psychopaten, narcisten en mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis heb ik niet meegerekend
Er gaan geruchten dat bv Steve Jobs een narcist was en die heeft toch een vrij normaal leven gehad
Het kan dus wel
quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Praat hij terug?quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daan, mijn dikke zwart witte kater praat weldegelijk terug, dat beest kan zelfs kwaken!quote:
#dtvquote:
Er zijn idd meerdere factoren die een rol spelen. Het temperament van een kind is ook belangrijkquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het komt veel meer voor, althans de genetische aanleg (nature). Maar dan komt inderdaad het stuk nurture naar boven. Komt zo een kind in een normaal, veilig gezin terecht zonder grote problemen dan zal dit genetische 'defect' zich niet gaan verder ontwikkelen. Heeft het de pech om slecht terecht te komen of ernstige dingen meemaken zoals bv deze man of andere traumatische ervaringen dan kan het zich wel gaan door ontwikkelen.
Je ziet dit bv ook bij psychose gevoeligheid. Meer mensen hebben dit maar zolang de trigger er niet komt, zal zo iemand nooit een psychose meemaken. Die trigger kan een eerste keer drugs gebruiken zijn (wiet is bv een grote trigger) of bepaalde medicatie.
Ik voelde me altijd ongemakkelijk bij jouquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:55 schreef Nizno het volgende:
Ik kom ook niet veel buiten.
en praat alleen wonend ook veel in mezelf.
Ik weet het wel zekerquote:Op zaterdag 30 september 2023 14:24 schreef Jippie het volgende:
[..]
Denk dat er in de top van het bedrijfsleven veel mensen zijn met narcistische trekken.
Idem voor hoog in de mediawereld en de politiek.quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:24 schreef Jippie het volgende:
[..]
Denk dat er in de top van het bedrijfsleven veel mensen zijn met narcistische trekken.
Op de Mount Everest letterlijkquote:Op zaterdag 30 september 2023 15:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker![]()
Je moet over lijken gaan wil je de top bereiken (in figuurlijk zin uiteraard)
Op Netflix een serie over moordenaars. Op 1 (!) na allemaal seksueel misbruikt in hun kindertijd... dat viel voor mij enorm op.quote:Op zaterdag 30 september 2023 15:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
9 van de 10 keer was er iets vreselijk misgegaan in de jeugd. Wat zorgde voor kortsluiting in de hersenen. En zijn sindsdien nooit meer hetzelfde geweest. Dierenmishandeling is meestal een huge red flag
Kip-ei clusterfuck. Minder sociale kinderen zijn makkelijkere slachtoffers. En er is bij misbruik een grotere kans dat een slachtoffer later een dader wordt.quote:Op zaterdag 30 september 2023 15:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op Netflix een serie over moordenaars. Op 1 (!) na allemaal seksueel misbruikt in hun kindertijd... dat viel voor mij enorm op.
Ik ben bang dat je die nou net niet gaat vinden dit keerquote:Op zaterdag 30 september 2023 15:52 schreef ZarB het volgende:
De bingokaart is al bijna vol. Alleen nog een paar buurtbewoners die hem normaal gesproken zo'n doodgewone jongen vonden
En daarom moet je deze mensen beschermen voor de maatschappij.quote:Op zaterdag 30 september 2023 15:01 schreef Ali_boo het volgende:
Wat bezielt deze mensen om zo'n gruweldaad te plegen? Wat ging er in godsnaams in hun hoofd om? En was hun jeugd?
Klopt.quote:Op zaterdag 30 september 2023 15:01 schreef Ali_boo het volgende:
9 van de 10 keer was er iets vreselijk misgegaan in de jeugd. Wat zorgde voor kortsluiting in de hersenen. En zijn sindsdien nooit meer hetzelfde geweest
Die waren mogelijkerwijs niet bij hem betrokken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Niemand geeft hulpverleners de schuld toch?
Omdat niemand tijd heeft, omdat niemand geld heeft. Bewust beleid.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:29 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Die waren mogelijkerwijs niet bij hem betrokken.
Of niet lang genoeg althans.
Mogelijk eens een (deur)belletje.
Klopt wel inderdaad.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Omdat niemand tijd heeft, omdat niemand geld heeft. Bewust beleid.
Zijn opleiding tot basisarts was ook afgerond. Hij kreeg alleen geen diploma vanwege zijn zorgwekkende gedrag.quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:01 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In principe was Fouad ook een eind op weg, in het derde jaar van z'n universitaire opleiding geneeskunde.
Het geeft iig niet het idee dat het een dom persoon is. Alleen is er bovenin ergens kortsluiting gekomen.
Dat vind ik overigens wel een vreemde zaak. Als hij zijn studiepunten gehaald heeft hoort hij zijn bul te krijgen. Als hij ongeschikt is als arts zijn er denk ik andere middelen om hem te verbieden in Nederland als arts te werken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zijn opleiding tot basisarts was ook afgerond. Hij kreeg alleen geen diploma vanwege zijn zorgwekkende gedrag.
Ben ik het helemaal mee eens! Maar ik ben klassiek geschoold.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat vind ik overigens wel een vreemde zaak. Als hij zijn studiepunten gehaald heeft hoort hij zijn bul te krijgen. Als hij ongeschikt is als arts zijn er denk ik andere middelen om hem te verbieden in Nederland als arts te werken.
Een getuigschrift voor het volledig doorlopen van de opleiding had hij denk ik wel gekregen, in plaats van een bul. Het probleem is namelijk dat de bul je een volwaardige toegang geeft tot het uitvoeren van de bijbehorende, soms beschermde, beroepen. Arts is zo’n beschermd beroep, waarvoor je aan allerlei aanvullende eisen moet voldoen (die voor de meeste mensen geen probleem zijn, zoals een goede geestelijke gezondheid).quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat vind ik overigens wel een vreemde zaak. Als hij zijn studiepunten gehaald heeft hoort hij zijn bul te krijgen. Als hij ongeschikt is als arts zijn er denk ik andere middelen om hem te verbieden in Nederland als arts te werken.
Hij wilde niet met mensen werken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 17:25 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Een getuigschrift voor het volledig doorlopen van de opleiding had hij denk ik wel gekregen, in plaats van een bul. Het probleem is namelijk dat de bul je een volwaardige toegang geeft tot het uitvoeren van de bijbehorende, soms beschermde, beroepen. Arts is zo’n beschermd beroep, waarvoor je aan allerlei aanvullende eisen moet voldoen (die voor de meeste mensen geen probleem zijn, zoals een goede geestelijke gezondheid).
Als hij nou medische biologie had gestudeerd, had hij waarschijnlijk zijn bul wel gekregen, want voor veel beroepen daarbinnen zijn geen aanvullende eisen dan die je met een VOG kunt ondervangen.
Precies.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je hebt ook nog zoiets als een bigregister, een inspectie, een tuchtcollege. Mogelijkheden te over om hem werken als arts onmogelijk te maken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 17:25 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Een getuigschrift voor het volledig doorlopen van de opleiding had hij denk ik wel gekregen, in plaats van een bul. Het probleem is namelijk dat de bul je een volwaardige toegang geeft tot het uitvoeren van de bijbehorende, soms beschermde, beroepen. Arts is zo’n beschermd beroep, waarvoor je aan allerlei aanvullende eisen moet voldoen (die voor de meeste mensen geen probleem zijn, zoals een goede geestelijke gezondheid).
Als hij nou medische biologie had gestudeerd, had hij waarschijnlijk zijn bul wel gekregen, want voor veel beroepen daarbinnen zijn geen aanvullende eisen dan die je met een VOG kunt ondervangen.
Zijn bul is hem niet definitief geweigerd. Er werd de aanvullende voorwaarde gesteld dat hij een psychologisch onderzoek moest ondergaan.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee joh.quote:Op zaterdag 30 september 2023 17:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vraag me af hoe dat proces loopt. Kan me juist goed voorstellen dat er een soort VOG de luxe nodig is voor dit soort beroepen...
Dit inderdaad, daar was meneer ook mee akkoord, alleen heeft hij niet gedaanquote:Op zaterdag 30 september 2023 17:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn bul is hem niet definitief geweigerd. Er werd de aanvullende voorwaarde gesteld dat hij een psychologisch onderzoek moest ondergaan.
Zeker al zo'n donkerbruin voorgevoel wat daaruit ging komen.quote:Op zaterdag 30 september 2023 17:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dit inderdaad, daar was meneer ook mee akkoord, alleen heeft hij niet gedaan
hij beweerde een onafhankelijk onderzoek gehad te hebben dat hij te empathisch was.quote:Op zaterdag 30 september 2023 17:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker al zo'n donkerbruin voorgevoel wat daaruit ging komen.
Kloptquote:Op zaterdag 30 september 2023 17:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dit inderdaad, daar was meneer ook mee akkoord, alleen heeft hij niet gedaan
We kunnen zien hoe hoog die empathie van hem is. Wat een pannenkoek.quote:Op zaterdag 30 september 2023 18:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
hij beweerde een onafhankelijk onderzoek gehad te hebben dat hij te empathisch was.
of hij weet goed te fakenquote:Op zaterdag 30 september 2023 18:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We kunnen zien hoe hoog die empathie van hem is. Wat een pannenkoek.
Grotere kans dat hij het verzint. Of komt het niet uit zijn eigen posts? Ik vermoed dat iedereen in zijn omgeving wel door had dat hij kierewiet wasquote:
Hij was zo empathisch dat hij nauwelijks normale contacten had, zijn huisdieren mishandelde, vrouwen/joden/negers/boomers/weet ik wat uit het diepst van zijn ziel haatte en uiteindelijk een stel mensen vermoordde.quote:Op zaterdag 30 september 2023 18:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We kunnen zien hoe hoog die empathie van hem is. Wat een pannenkoek.
Zover ik zie geeft niemand hulpverleners de schuld, wel het systeem, waar kennelijk de politie constateert dat iemand in uitwerpselen woont, dat iemand dieren mishandelt, dat iemand zoveel overlast veroorzaakt dat buren geen enkele andere optie zien dan filmen, aangifte doen, blijven bellen, tevergeefs, of zoals we zien, tot zo'n stuk walgelijk uitschot je afmaakt als een prooidier. Dit heeft niets met hulpverleners van doen, dit is een systematisch probleem, want iedereen kent in meer of mindere mate dit soort figuren.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het altijd erg makkelijk dat achteraf afgeven op hulpverleners. Te makkelijk. Deze mensen doen meer dan hun best. De mogelijkheid dat er iemand door de mazen heen glipt zal er altijd wel zijn. Ik vind het ondankbaar om dit dan te verwijten aan de hulpverleners. Ze hebben vaak genoeg hun warme maaltijd (kan van alles zijn, maar persoonlijke voorkeur is iets Marokkaans) laten staan voor een noodgeval.
Ja.²
Hij schreef dat zelf op 4chan, dat een onafhankelijk psycholoog hem had getest en hij té empathisch wasquote:Op zaterdag 30 september 2023 18:18 schreef ZarB het volgende:
Grotere kans dat hij het verzint. Of komt het niet uit zijn eigen posts? Ik vermoed dat iedereen in zijn omgeving wel door had dat hij kierewiet was
Ik hou verschrikkelijk veel van mijn hond (mijn hond komt bij mij op de eerste plaats zelfsquote:Op zaterdag 30 september 2023 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij schreef dat zelf op 4chan, dat een onafhankelijk psycholoog hem had getest en hij té empathisch was(zo hield hij bijv ook zielsveel van zijn konijntjes
- aldus meneer zelf)
Och ja zulke verhalen. Ik zou een boek kunnen schrijven met dergelijke hersenspinsels van mensen als Fouad. Krijg er bijna heimwee van. Bijnaquote:Op zaterdag 30 september 2023 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij schreef dat zelf op 4chan, dat een onafhankelijk psycholoog hem had getest en hij té empathisch was(zo hield hij bijv ook zielsveel van zijn konijntjes
- aldus meneer zelf)
Ik vind dit veels te makkelijk. Er wordt in dit soort gevallen constant (vaak ook de onderbuik en de waan en de emotie van de dag) de schuld gelegd bij de (overheids)instanties die zogenaamd de kantjes ervan lopen. Wat als dit, wat als zus, wat als zo.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Niemand geeft hulpverleners de schuld toch?
Het systeem, jarenlange antisociale beleidskeuzes, alles zorggerelateerds afbreken, ja.
Hulpverleners nee.
Psychopaten, seriemoordenaars en andere geweldplegers zijn dan ook eigenlijk altijd totaal ongelukkig. En niet in staat liefde of empathie te voelen.quote:Op zaterdag 30 september 2023 15:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op Netflix een serie over moordenaars. Op 1 (!) na allemaal seksueel misbruikt in hun kindertijd... dat viel voor mij enorm op.
Misschien is ie niet gelovig.quote:Op zaterdag 30 september 2023 20:57 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik ben wel benieuwd naar de voorgeschiedenis. Het is toch ongebuikelijk dat iemand van Marokkaanse afkomst radicaliseert als extreemrechtse incel. Je zou dan eerder verwachten dat hij voor de radicale islam zou hebben gekozen.
Zou kunnen dat hij al lang geleden uit zijn familie is verstoten ofzo.
Is het woord 'incident' al voorbij gekomen?quote:Op zaterdag 30 september 2023 15:52 schreef ZarB het volgende:
En al een paar keer het zalvende kutwoord van dit decennium "VERWARD" voorbij zien komen.
De bingokaart is al bijna vol. Alleen nog een paar buurtbewoners die hem normaal gesproken zo'n doodgewone jongen vonden
quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:00 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
"prik"
Wat doe je?
"ff kijken of je echt bestaat want iemand op FOK!..."
zucht....
Mijn betoog was vooral algemeen. Maar in deze specifieke situatie ben ik het zeker met je eens. Op een gegeven ogenblik moet het klaar zijn.quote:Op zaterdag 30 september 2023 18:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Het moet gewoon echt klaar zijn, als je zo achterlijk bent dat je niet past in een straat, dan moet je eruit, had Jurgen niet geholpen, maar Marlous en Romy wel.
Ik denk dat de moslimgemeenschap ook doorhad dat ie gestoord is en dus niet welkom was.quote:Op zaterdag 30 september 2023 20:57 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik ben wel benieuwd naar de voorgeschiedenis. Het is toch ongebuikelijk dat iemand van Marokkaanse afkomst radicaliseert als extreemrechtse incel. Je zou dan eerder verwachten dat hij voor de radicale islam zou hebben gekozen.
Ik heb laatst gelezen dat FvD het erg goed doen bij jonge moslims. Het past natuurlijk ook wel he, als je alt right tegen de radicale islam legt.quote:Op zaterdag 30 september 2023 20:57 schreef Hexagon het volgende:
Inhoudelijk verschilt het niet veel.quote:Op zaterdag 30 september 2023 22:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb laatst gelezen dat FvD het erg goed doen bij jonge moslims. Het past natuurlijk ook wel he, als je alt right tegen de radicale islam legt.
Vrouwenhaat,homohaat, antisemitisme, tegen de hedendaagse westerse samenleving.
Ze zijn allebei oerconservatief, dus ik kan me voorstellen dat het goed aanslaat
Hoe Baudets campagne gericht lijkt op jonge moslims en waarom die werkt - https://nos.nl/l/2468047quote:Op zaterdag 30 september 2023 22:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inhoudelijk verschilt het niet veel.
Maar ik zie het vooral als een soort rivaliserende motorbendes. Waarbij ik zou verwachten dat ze elkaar toch niet motten, ondanks de overeenkomsten.
Toch knap dat Baudet alle soorten wappies weet te verbinden.quote:Op zaterdag 30 september 2023 22:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe Baudets campagne gericht lijkt op jonge moslims en waarom die werkt - https://nos.nl/l/2468047
Zag net een foto van hem ergens op facebook. Een in doktersjas en een in tram. Vond hem niet echt als een Marokkaanse man uit zien.quote:Op zaterdag 30 september 2023 22:23 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik denk dat de moslimgemeenschap ook doorhad dat ie gestoord is en dus niet welkom was.
Dat ligt bij dit soort figuren natuurlijk niet aan hem maar aan die gemeenschap.
Arabier, veel Marokkanen in Nederland zijn van Berber afkomst. Die kunnen er wat anders uit zien. Als dat is wat je bedoeltquote:Op zaterdag 30 september 2023 22:56 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Zag net een foto van hem ergens op facebook. Een in doktersjas en een in tram. Vond hem niet echt als een Marokkaanse man uit zien.
Meer regio Pakistan achtig lookquote:Op zaterdag 30 september 2023 23:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Arabier, veel Marokkanen in Nederland zijn van Berber afkomst. Die kunnen er wat anders uit zien. Als dat is wat je bedoelt
Ik snap dit soort posts niet. Wil je beweren dat het geen incident is? Dat hij niet verward is?quote:Op zaterdag 30 september 2023 21:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Is het woord 'incident' al voorbij gekomen?
Sorry, wat? Jij wilt beweren dat de zorg niet wegbezuinigd is?quote:Op zaterdag 30 september 2023 19:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als je het systeem, icm het zogenaamd wegbezuinigen van de zorg
Hij had gewoon een baan tot kort geleden meen ikquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:06 schreef Knip het volgende:
Hoe voorzag hij zich eigenlijk in zijn levensonderhoud? Waarvan betaalde hij zijn studie, huur, rhodesian ridgeback, motor?
quote:Op zaterdag 30 september 2023 21:33 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Misschien is ie niet gelovig.
Op 4chan schrijft hij dat hij moslim is en oa dat wat hem betreft de islam het juist heeft als het gaat om de rol van de vrouwquote:Op zaterdag 30 september 2023 22:23 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik denk dat de moslimgemeenschap ook doorhad dat ie gestoord is en dus niet welkom was.
Dat ligt bij dit soort figuren natuurlijk niet aan hem maar aan die gemeenschap.
Hij deed wat in Cryptomunten lees ik op 4Chan en hij verhuurde zijn motor voor 156¤ P dag zag ikquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:15 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Hij had gewoon een baan tot kort geleden meen ik
Je bedoelt dit natuurlijk sarcastisch. Maar waarom andere groepen mensen. Zoals vrouwen en zwarten. Wel toekennen dat hun rare acties het gevolg kunnen zijn van hun lijden of cultuur. Maar wanneer het mensen betreft die schuren met "de verkeerde" politieke meningen. Die krijgen direkt via media en publieke opinie niet diezelfde vergeeflijke behandeling.quote:Op zondag 1 oktober 2023 00:57 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dus hij is het slachtoffer natuurlijk
Dit is geen geval waarbij sprake was van discriminatie maar een ongeschikte gestoorde gek die terecht iets ontzegd werd. De discriminatiekaart trekken is wel erg makkelijk. Zijn gestoorde gedrag heeft hem in het nauw gebracht niet zijn afkomst.quote:Op zondag 1 oktober 2023 01:07 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
[..]
Je bedoelt dit natuurlijk sarcastisch. Maar waarom andere groepen mensen. Zoals vrouwen en zwarten. Wel toekennen dat hun rare acties het gevolg kunnen zijn van hun lijden of cultuur. Maar wanneer het mensen betreft die schuren met "de verkeerde" politieke meningen. Die krijgen direkt via media en publieke opinie niet diezelfde vergeeflijke behandeling.
Hij was een depressieve alcoholische dierenmishandelende schizofrene 4chan-gebruiker en jodenhatende witte-nationalist van arabische afkomst. En hij trok een vuurwapen waarmee hij 3 mensen heeft vermoord. Waaronder één joodse professor en een zwart/blank tienermeisje.quote:Op zaterdag 30 september 2023 10:40 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dit zal ook eindigen met een soort nieuwe discussie over debielen op anonieme fora als 4chan, en wat we daarmee moeten, want tja, er valt verder geen pindakaas van te maken.
Het is maar waar je je het meest zorgen om maakt. Ieder zijn ding..quote:Op zondag 1 oktober 2023 01:24 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
[..]
Hij was een depressieve alcoholische dierenmishandelende schizofrene 4chan-gebruiker en jodenhatende witte-nationalist van arabische afkomst. En hij trok een vuurwapen waarmee hij 3 mensen heeft vermoord. Waaronder één joodse professor en een zwart/blank tienermeisje.
Eens kijken hoe de politiek en linksige-media (en hun verbeten volgertjes) dit alles zullen (mis)gebruiken. Mogelijkheden: niet normaal veel.
Iedereen is in de war. Met Fouad als naam leek men opgelucht.quote:Op zondag 1 oktober 2023 01:24 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
[..]
Hij was een depressieve alcoholische dierenmishandelende schizofrene 4chan-gebruiker en jodenhatende witte-nationalist van arabische afkomst. En hij trok een vuurwapen waarmee hij 3 mensen heeft vermoord. Waaronder één joodse professor en een zwart/blank tienermeisje.
Eens kijken hoe de politiek en linksige-media (en hun verbeten volgertjes) dit alles zullen (mis)gebruiken. Mogelijkheden: niet normaal veel.
Volgens mij is het voor ieder redelijk denkend mens wel duidelijk dat 's mans afkomst, geslacht, huidskleur, religie of politieke voorkeur niet de aanleiding is voor zijn handelen. Dit is een zeer zieke psychopaat en op geen enkele manier exemplarisch voor welke groep je ook hoopt te demoniseren.quote:Op zondag 1 oktober 2023 01:51 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Iedereen is in de war. Met Fouad als naam leek men opgelucht.
Maar dit scharen als moslim extremist bleek erg lastig. Mindfuck ey.
Hij gaf op 4chan ontzettend af op een bepaalde professor van Joodse afkomst. Echter, de neergeschoten docent is een ander persoon en, voor zover ik weet, niet Joods.quote:Op zondag 1 oktober 2023 01:24 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 oktober 2023 01:24 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
[..]
Zie hier de volgende gehersenspoelde altright gek. Doe ons een lol en zoek hulp voor je ook onschuldige mensen af gaat knallenquote:Op zondag 1 oktober 2023 00:40 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
[..]
Het is maar 1 jongen. Waarom de hele FVD besmeuren met de acties van 1 individu. Waarom doen jullie communistjes altijd zo laag bij grond en smerig. En zoals ik elders schreef. 99.99999% van alle incels (dat zijn gewoon net iets te lelijke eenzame mannen waar vrouwen niet naar om willen kijken) doen helemaal niets. Ze durven nieteens naar buiten. Laat staan meiden aanspreken of zelfs een terroristische aanslag plegen. De linkse bingo zoek kaart is weer vol hoor. racist antisemiet nazi moordenaar vrouwenhater. Wat ben ik vergeten?
Ik vermoed dat hij het makkelijker hodlen vindt in de gevangenis. Vermoedelijk was die zichzelf bewust van zijn paper hands en wilde die geen panic seller worden. Benieuwd wat zijn crypto stash waard is als die over paar jaar de bak uit is.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:26 schreef Woonbootjes het volgende:
Op 4chan schreef hij dat hij af en toe bijverdiende met cryptomunten
Hij verdiende ook met de verhuur van zijn motor
Tijdens de Corona periode werkte hij in een Callcenter en gaf advies over vaccinaties
https://motoshare.eu/nl-nl/rent-motorcycle/honda/11999
Paar jaar.quote:Op zondag 1 oktober 2023 10:43 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij het makkelijker hodlen vindt in de gevangenis. Vermoedelijk was die zichzelf bewust van zijn paper hands en wilde die geen panic seller worden. Benieuwd wat zijn crypto stash waard is als die over paar jaar de bak uit is.
Ik weet nog niet eens wat zijn afkomst is.quote:Op zondag 1 oktober 2023 05:15 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Volgens mij is het voor ieder redelijk denkend mens wel duidelijk dat 's mans afkomst, geslacht, huidskleur, religie of politieke voorkeur niet de aanleiding is voor zijn handelen. Dit is een zeer zieke psychopaat en op geen enkele manier exemplarisch voor welke groep je ook hoopt te demoniseren.
En dan zeker vooral met de strekking dat de beller het vooral heel zorgvuldig moest overwegen om zich wel te laten vaccineren, zeker.quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:26 schreef Woonbootjes het volgende:
Tijdens de Corona periode werkte hij in een Callcenter en gaf advies over vaccinaties
Hou deze gedachtengang vast voor wanneer een verwarde asielzoeker, linkse extremist of geradicaliseerde moslim weer eens iets flikt.quote:Op zondag 1 oktober 2023 00:40 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
[..]
Het is maar 1 jongen. Waarom de hele FVD besmeuren met de acties van 1 individu.
Rotterdammerquote:Op zondag 1 oktober 2023 10:58 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik weet nog niet eens wat zijn afkomst is.
Niks van gemerkt in deze topicreeksquote:Op zondag 1 oktober 2023 01:51 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Iedereen is in de war. Met Fouad als naam leek men opgelucht.
Maar dit scharen als moslim extremist bleek erg lastig. Mindfuck ey.
Sowieso van “opluchting” geen enkele sprake geweest. Behalve toen-ie was opgepakt.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niks van gemerkt in deze topicreeks
Al haakte ik pas in de avond aan.
Dat dus.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso van “opluchting” geen enkele sprake geweest. Behalve toen-ie was opgepakt.
Geboren in Utrechtquote:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-te-worden-a4175829quote:Begin dit jaar stuurde het OM het Erasmus MC een e-mail over de in februari 1991 in Utrecht geboren Fouad L.
Hij had een IQ van 130 schreef hij zelf. Mijn dochter en haar vader zitten daar boven en heb geen lijken in de kelder.quote:Op zondag 1 oktober 2023 10:25 schreef Rnie het volgende:
Die Fouad is me er eentje hoor. Hij bleef zich constant vastklinken aan een, naar eigen zeggen, hoog IQ, maar niet zo slim is om zaken die maatschappelijk gezien not done zijn, niet of nauwelijks in perspectief te plaatsen en gewoonweg niet door te hebben.![]()
![]()
Zijn enige trots was zijn hoge IQ, hoe zielig moet je zijn dan?![]()
Precies.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso van “opluchting” geen enkele sprake geweest. Behalve toen-ie was opgepakt.
Zie je wel, import 😱quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:26 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Geboren in Utrecht
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-te-worden-a4175829
Enkelen probeerden het, maar die zijn in dit geval idd snel afgehaakt.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niks van gemerkt in deze topicreeks
Al haakte ik pas in de avond aan.
Hoe dat zo?quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:49 schreef Molo het volgende:
Het relevante aan zijn afkomst is wellicht wel dat Marokkanen (afkomst, ook tweede en derde generatie) een veel grotere (4,5 x zo grote) kans hebben op psychoses tov Nederlanders
Kan, kan óók een psychose bij gespeeld hebbenquote:Op zondag 1 oktober 2023 11:50 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Al was dit geen psychose, maar een bewuste en doelgerichte daad.
Verschillende factoren spelen mee. Cultuur, sociale structuren, niet meekomen gevoel in deze maatschappij, en vast ook aanleg qua hersenen en zulksquote:
Wel een lange psychose dan. Een kogelwerend vest en pistool regelen duurt toch even.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan, kan óók een psychose bij gespeeld hebben
Dat weten we nog niet
Ja psychoses bestaan in vele vormenquote:Op zondag 1 oktober 2023 11:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel een lange psychose dan. Een kogelwerend vest en pistool regelen duurt toch even.
Typisch genoeg alleen de mannen. En een psychose kan maanden duren..quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:49 schreef Molo het volgende:
Het relevante aan zijn afkomst is wellicht wel dat Marokkanen (afkomst, ook tweede en derde generatie) een veel grotere (4,5 x zo grote) kans hebben op psychoses tov Nederlanders
Die gevoeligheid in combinatie met drank, probleemgedrag en vreemde uitingen zoals dat enge mishandelen van dieren is wel een behoorlijke rode vlag aan alle kanten.
En ja dat is discriminatie, maar geen racisme om zo te typeren in meenemen van je bevindingen om zorg/beleid op te zetten
Specialist psychotische stoornissen, I guess.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:12 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Hoe noem je eigenlijk iemand die expert is op het gebied van psychoses?
Psychoseloog?
Psychosiater?
Dit. Sommige mensen kunnen afgezien van hun wanen/hallucinaties/etc nog redelijk functioneren.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja psychoses bestaan in vele vormen
Een psychose in combinatie met psychopathische shit, doelbewuste bizarre obsessies. Het kan allemaal
Maar hoe goed kende jij zijn buren?quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:16 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. Sommige mensen kunnen afgezien van hun wanen/hallucinaties/etc nog redelijk functioneren.
Ik sprak ooit een man waarbij je op het eerste oog echt geen psychose zou vermoeden. Totdat hij over zijn buren begon, en bleek dat hij daar verregaande paranoïde wanen over had.
Zo te lezen de gemiddelde FOK!ker.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:12 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Hoe noem je eigenlijk iemand die expert is op het gebied van psychoses?
Psychoseloog?
Psychosiater?
Fokkers zijn experts in alle denkbare vakgebieden, dat mag intussen wel duidelijk zijn.quote:
Paar keer googlen of chatGPT raadplegen is alles dat je nodig hebt.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Fokkers zijn experts in alle denkbare vakgebieden, dat mag intussen wel duidelijk zijn.
Virologie, gedragswetenschappen, strategische experts, ballistisch expert, geopolitieke verhoudingen, milieu en klimaat, de menselijke geest etcetera.
En dat alles zonder tijdrovende universitaire studies![]()
Man man manquote:Op zondag 1 oktober 2023 12:23 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron Rijnmond Nieuws
https://www.rijnmond.nl/n(...)ereld-zonder-vrouwen
Uitgebreid! En blijft bizar en bevreemdend om het allemaal zo achter elkaar te lezen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:23 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron Rijnmond Nieuws
Die journalist is zo te zien heel ver terug gegaan met het lezen van zijn 4chan berichten. Arme journalist.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:26 schreef Perrin het volgende:
Uitgebreid! En blijft bizar en bevreemdend om het allemaal zo achter elkaar te lezen.
Hoe zo'n loner helemaal het konijnenhol in kan verdwijnen.
Even snel gescand. Staat volgens mij geen nieuwe info in.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:23 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron Rijnmond Nieuws
Ja de gekte is toch een beetje besmettelijk als je je enigszins probeert te verplaatsen in zo iemand.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die journalist is zo te zien heel ver terug gegaan met het lezen van zijn 4chan berichten. Arme journalist.
quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die journalist is zo te zien heel ver terug gegaan met het lezen van zijn 4chan berichten. Arme journalist.
Niet zo zeer besmettelijk, maar meer dat een gezond persoon maar een bepaalde hoeveelheid bullshit tot zich kan nemen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja de gekte is toch een beetje besmettelijk als je je enigszins probeert te verplaatsen in zo iemand.
Dat hij hoopte dat China een tweede nazi-Duitsland zou worden, dat hij als 5 jarige besloot dat hij geen aardig, maar een hard mens moest zijn, dat hij klem zat en 'de zaken heeft uitgezocht' - was wel allemaal nieuw voor mij. En nog een paar andere kleine details, maar het meeste is hier wel langs gekomen of hadden we zelf gevonden. Zijn haat voor boomers staat er niet in overigensquote:
Compleet ander geval. Deze dader wilde/zocht geen hulp, Thijs kreeg verkeerde hulp.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Maar goed, psychose of niet, als je 3 mensen vermoord om niks dan hoor je hoe dan ook nooit meer vrij te komen.
Net zoals dat monster Thijs H.
quote:https://nos.nl/artikel/23(...)ed-geholpen-door-ggz
Volgens de psychiater van ggz-instelling Mondriaan werden de symptomen van een psychose wel degelijk herkend, maar werden ze anders uitgelegd. H. stopte op advies van Mondriaan met het slikken van anti-psychoticum en stapte over naar medicatie voor ADHD. Deze medicijnen, dexamfetaminen, zijn volgens de PBC-psychiater een "aanjager van een psychose".
De PBC-psychiater vindt dat Thijs beter gemonitord had moeten worden rondom deze medicatiewijziging dan nu is gebeurd. "Dat is zeer onverstandig", zei hij.
Behalve dat hierin vermeld staat dat hij psychologisch onderzoek geweigerd zou hebben volgens hemzelf terwijl de uni aangeeft dat hij er akkoord mee was.quote:
Denk eerlijk gezegd dat deze journalist zich bediend van 2ehands bronnen. Alles wat hier staat is online al door anderen genoemd in de afgelopen dagen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dat dus. Het is niet besmettelijk of zo. Hoe zie je dat voor je, Perrin? Dat je denkt: hemel, wat een waanzin in die denkbeelden -> laat ik zelf nu ook maar zo gaan denken??quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:33 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Niet zo zeer besmettelijk, maar meer dat een gezond persoon maar een bepaalde hoeveelheid bullshit tot zich kan nemen.
Ooit een interview gekeken met 2 Nederlandse flat earth-ers, maar ik kon het na een minuut of 10 (van de 30) niet meer aanhoren en heb het af gezet
Neemt niet weg dat ie nooit meer vrij rond zou mogen lopen, na het op beestachtige wijze afslachten van 3 willekeurige mensen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Compleet ander geval. Deze dader wilde/zocht geen hulp, Thijs kreeg verkeerde hulp.
Bij Thijs H. was verkeerde medicatie waarschijnlijk de trigger voor een psychose.
[..]
Er was al een post van hem boven water gehaald waarin hij rantte door alle hoepels te zijn gesprongen enkel om "uit het niets" weer nieuwe hoepels gepresenteerd te krijgen en dat hij er klaar mee was omdat ze hem toch nooit zn diploma zouden geven.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
Behalve dat hierin vermeld staat dat hij psychologisch onderzoek geweigerd zou hebben volgens hemzelf terwijl de uni aangeeft dat hij er akkoord mee was.
Ja, vind ik ook wel opvallend. Naar de mensen op 4chan doen alsof hij juist niet door hoepeltjes ging springen, tegen de uni zeggen dat hij akkoord is, maar wie weet in zijn hoofd al bedacht dat hij het niet gaat doen en dat hij wraak ging nemen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:35 schreef Nizno het volgende:
Behalve dat hierin vermeld staat dat hij psychologisch onderzoek geweigerd zou hebben volgens hemzelf terwijl de uni aangeeft dat hij er akkoord mee was.
Van die insta filmpjes waarin tegenstanderd van abortus enzo worden geinterviewd, dat in God niet wil dat er wordt gedood. Dat ze dan de vraag krijgen waarom dan de zondvloed zoveel mensen en dieren heeft gedood.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:33 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ooit een interview gekeken met 2 Nederlandse flat earth-ers, maar ik kon het na een minuut of 10 (van de 30) niet meer aanhoren en heb het af gezet
Zij had meerdere keren aangifte tegen hem gedaan dus het was niet om niks.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Maar goed, psychose of niet, als je 3 mensen vermoord om niks dan hoor je hoe dan ook nooit meer vrij te komen.
Net zoals dat monster Thijs H.
Normale mensen met gezond (boeren)verstand niet.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dat dus. Het is niet besmettelijk of zo. Hoe zie je dat voor je, Perrin? Dat je denkt: hemel, wat een waanzin in die denkbeelden -> laat ik zelf nu ook maar zo gaan denken??
quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Fokkers zijn experts in alle denkbare vakgebieden, dat mag intussen wel duidelijk zijn.
Virologie, gedragswetenschappen, strategische experts, ballistisch expert, geopolitieke verhoudingen, milieu en klimaat, de menselijke geest etcetera.
En dat alles zonder tijdrovende universitaire studies![]()
Ja ik heb in de zorg ook vele vormen voorbij zien komenquote:Op zondag 1 oktober 2023 12:16 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. Sommige mensen kunnen afgezien van hun wanen/hallucinaties/etc nog redelijk functioneren.
Ik sprak ooit een man waarbij je op het eerste oog echt geen psychose zou vermoeden. Totdat hij over zijn buren begon, en bleek dat hij daar verregaande paranoïde wanen over had.
Dat is nog steeds geen reden om dan maar iemand te vermoorden.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Zij had meerdere keren aangifte tegen hem gedaan dus het was niet om niks.
Misschien zat de advocate ertussen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook wel opvallend. Naar de mensen op 4chan doen alsof hij juist niet door hoepeltjes ging springen, tegen de uni zeggen dat hij akkoord is, maar wie weet in zijn hoofd al bedacht dat hij het niet gaat doen en dat hij wraak ging nemen.
Welke advocate? Heb ik dat gemist in alle berichten?quote:
Uhm, wat?quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Zij had meerdere keren aangifte tegen hem gedaan dus het was niet om niks.
Hij zei op 4chan dat hij een advocaat had.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:51 schreef Molo het volgende:
Welke advocate? Heb ik dat gemist in alle berichten?
Dat had ik wel ergens gelezen. Althans, dat hij het niet gedaan had omdat hij dacht dat het geen zin had. Dat "ze" wel weer een andere hoepel zouden vinden waar hij doorheen zou moeten springen voor hij zijn bul zou krijgen o.i.d.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hij had een advocate die zijn dossier had opgevraagd bij de universiteit. Haar advies was mee te werken aan het onderzoek om zo zijn diploma te halen, hij wilde niet door nog een hoepel springen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Welke advocate? Heb ik dat gemist in alle berichten?
Ok, ok. Ik had het alleen snel gescand. En zag tijdens het scannen alleen zaken die al bekend waren. Dus dankquote:Op zondag 1 oktober 2023 12:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat hij hoopte dat China een tweede nazi-Duitsland zou worden, dat hij als 5 jarige besloot dat hij geen aardig, maar een hard mens moest zijn, dat hij klem zat en 'de zaken heeft uitgezocht' - was wel allemaal nieuw voor mij. En nog een paar andere kleine details, maar het meeste is hier wel langs gekomen of hadden we zelf gevonden. Zijn haat voor boomers staat er niet in overigens
Door háár lag zijn hele toekomst in duigen. (nee, niet door zijn eigen gedrag natuurlijk, maar omdat zij aangifte had gedaan). Zelfde voor de docenten (examencommissie), die waren tegen hem, die onthielden hem zijn diploma. Kwam ook niet door zijn eigen gedrag.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:43 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Dat is nog steeds geen reden om dan maar iemand te vermoorden.
Dat inderdaadquote:Op zondag 1 oktober 2023 12:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Er was al een post van hem boven water gehaald waarin hij rantte door alle hoepels te zijn gesprongen enkel om "uit het niets" weer nieuwe hoepels gepresenteerd te krijgen en dat hij er klaar mee was omdat ze hem toch nooit zn diploma zouden geven.
Mogelijk zei hij akkoord te gaan, maar plande hij ondertussen zn daad
Jawel, kwam door die 7 minuten te laat. Ooit.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Door háár lag zijn hele toekomst in duigen. (nee, niet door zijn eigen gedrag natuurlijk, maar omdat zij aangifte had gedaan). Zelfde voor de docenten (examencommissie), die waren tegen hem, die onthielden hem zijn diploma. Kwam ook niet door zijn eigen gedrag.
Maar ook dat was niet zijn schuld.quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jawel, kwam door die 7 minuten te laat. Ooit.
Oh dat is een prima reden om iemand door te schieten jaquote:Op zondag 1 oktober 2023 12:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Als jij aangifte doet dan is er iemand niet blij.
Zal ik nog meer open deuren open trappen?
Ah had ik gemistquote:Op zondag 1 oktober 2023 12:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij zei op 4chan dat hij een advocaat had.
Deels is dat natuurlijk gewoon waar. Hij had aan alle formele vereisten voldaan om zijn bul te krijgen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:02 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Het is allemaal zoooo oneerlijk ocherm![]()
![]()
Inderdaad.quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Deels is dat natuurlijk gewoon waar. Hij had aan alle formele vereisten voldaan om zijn bul te krijgen.
quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:23 schreef Woonbootjes het volgende:
Bron Rijnmond Nieuws
Klinkt als de gemiddelde FvD'erquote:Eenzaam sleet hij zijn dagen achter de computer, in een wereld vol complotten, antisemitisme en vrouwenhaat. ‘Ik ben een genie, een profeet’.
"nauwlettend in de gaten gehouden wordt" - ik denk dat de buurvrouw al eerder gebeld heeft over zijn dierenmishandeling, maar te horen kreeg dat er geen bewijs was en het haar woord tegen het zijne was oid. Dus die had bewijs nodig. Ik snap het filmen dan wel. Dit is een opeenstapeling van dingen geweest, niet alleen wat er in dat rapport stond.quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:19 schreef Ponsai het volgende:
Inderdaad.
Maar jij en ik zouden heel boos zijn en kunnen relativeren.
Iemand als Fouad niet.
Dat zelfde geldt met die aangiftes. Normaal denkend mens zal denken: "Ja domme actie met mijn dronken kop".
Maar iemand als Fouad niet.
Al wil ik bij bovenstaande niet uitsluiten dat hij ook wel zeer nauwlettend in de gaten werd gehouden door bepaalde buren.
Is dat goed vraag ik me af.
Ik snap wel als zo iemand je buur je dit niet naast je neer legt. Maar je speelt wel met vuur als je hem als bovenbuurman gaat filmen samen met de buurvrouw (gelezen op fb) etc als je buurman zoals Fouad is.
Niet zo gek natuurlijk. Mannen zijn qua agressieve daden sowieso oververtegenwoordigd. Ze ‘zijn’ gewoon gevaarlijker en de gemene deler, om een beetje te generaliseren. Weinig vrouwen meegemaakt die als een gestoorde gek overal de bende overhoop schieten, zoals een Tristan of Fouad. Ze zijn er geheid maar zeker zwaar in de minderheid.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Daar staat dat Marokkaanse mannen 5x meer kans hebben dan Marokkaanse vrouwen.
Beetje peterson/tate erbij, gratis toegang tot een rabbit hole steeds obscuurdere pornoquote:Op zondag 1 oktober 2023 13:28 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Niet zo gek natuurlijk. Mannen zijn qua agressieve daden sowieso oververtegenwoordigd. Ze ‘zijn’ gewoon gevaarlijker en de gemene deler, om een beetje te generaliseren. Weinig vrouwen meegemaakt die als een gestoorde gek overal de bende overhoop schieten, zoals een Tristan of Fouad. Ze zijn er geheid maar zeker zwaar in de minderheid.
Testosteron speelt ook mee. Daarom zijn (mannelijke) daders ook veelal jong of jongvolwassenen. Je ziet het een stuk minder bij 50+’ers bijvoorbeeld,. Ook bij seriemoordenaars loopt het gevaar af naarmate ze ouder worden, of in elk geval zijn ze minder actief tot vaak ook helemaal niet meer.
Edit: niet enkel testosteron, natuurlijk. Maar het is iets dat meespeelt in een complexer geheel.
Dierenmishandeling was denk ik wel bewijs voor. Via politie en dierenarts.quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"nauwlettend in de gaten gehouden wordt" - ik denk dat de buurvrouw al eerder gebeld heeft over zijn dierenmishandeling, maar te horen kreeg dat er geen bewijs was en het haar woord tegen het zijne was oid. Dus die had bewijs nodig. Ik snap het filmen dan wel. Dit is een opeenstapeling van dingen geweest, niet alleen wat er in dat rapport stond.
Korte broek in tuin zitten, raaskallend in een tightywhitey door de bladeren rollen... aardappelaardappel inderdaad.quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:36 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Dierenmishandeling was denk ik wel bewijs voor. Via politie en dierenarts.
Wat ik eruit haalde gisteren in dat bericht was meer in zijn algemeenheid. Dat ze hem weg wilde hebben uit de buurt en dat hun doel was. Volgens mij ging dat over zijn drinken en in korte broek in tuin zitten.
Ondanks dat ze allemaal de gevolgen kenden, want ze waren blijkbaar bang voor hem. Bij zo iemand kun je als buurt het beste een stap terug doen
Als mijn buurman in de korte broek zou zitten in zijn tuin zou ik geen problemen mee hebben. Ook niet als hij gaat rollen. Als hij dronken is.quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Korte broek in tuin zitten, raaskallend in een tightywhitey door de bladeren rollen... aardappelaardappel inderdaad.
Bij sommige gevallen zal zoiets inderdaad meespelen,quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Beetje peterson/tate erbij, gratis toegang tot een rabbit hole steeds obscuurdere porno
Misschien ook kinderloos?quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:43 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Als mijn buurman in de korte broek zou zitten in zijn tuin zou ik geen problemen mee hebben. Ook niet als hij gaat rollen. Als hij dronken is.
Ik ben daar in misschien wel te makkelijk.
Nee.quote:
Tja als jij het chill vindt dat je kinderen een malloot zien rollebollen en hem zn konijn zien slaan met bakstenen dan ben je idd makkelijker dan de meeste mensenquote:Op zondag 1 oktober 2023 13:47 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Nee.
Mede daarom zoek ik bewust niet problemen op. Je weet immers nooit wie je voor je hebt. Dat is ook het doel van deze context, niet om te zeggen dat de buuf het zelf schuld is. Maar sommige mensen zijn gewoon link.
Ik heb het niet over dat konijn.quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Tja als jij het chill vindt dat je kinderen een malloot zien rollebollen en hem zn konijn zien slaan met bakstenen dan ben je idd makkelijker dan de meeste mensen
Maar die dingen kun je niet los zien van elkaarquote:Op zondag 1 oktober 2023 13:53 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Ik heb het niet over dat konijn.
Dan moet je voor een beestje op komen wat zich niet kan verdedigen.
Dronken rollenbollen maakt me idd niks uit. Zolang hij dat in zijn eigen tuin doet. Ook niet of hij een korte broek of skipak aan heeft.
Ik heb het erover, dat als het fb stuk wat ik gisteren las klopt, ik er niet uit ben om iemand de wijk uit te zetten. Juist omdat je niet weet wie je voor je hebt. In deze casus een psychopaat.
Wat hier vooral jammer is dat er niet genoeg lijkt door gepakt door bv politie of woningbureau.quote:Op zondag 1 oktober 2023 13:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar die dingen kun je niet los zien van elkaar
Wut, de buren filmen hem omdat hij instabiel loopt?quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:00 schreef Ponsai het volgende:
Hier in de straat woont een benzo en wiet verslaafd iemand. Er zijn ook buren die hem filmen als hij zwalkt over straat. Mij boeit dat niet. Zolang hij zwalkt en niks vernielt of in auto stapt vind ik het niet de moeite waard om de politie te bellen. Ik heb ooit een keer mijn zorgen uitgesproken bij de wijkagent, en de bal bij hem gelegd.
Ja.quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:10 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wut, de buren filmen hem omdat hij instabiel loopt?
Die extremistische linksfiguren of vrienden van. Die worden Ltijd bedekt met de mantel der liefde. De voorman van KOZP wilde bijv. mensen gaan doodschieten. Hij kreeg vergiffenis van het OM. Ze noemden hem zelfs 'een getalenteerde man'. Gelukkig hebben we zijn tweets als bewijs. Maar owee als 1 individu een misstap maakt en toeallig lid is van het FVD. Dat zou dan bewijs dat heel FVD zogenaamd niet deugt.quote:Op zondag 1 oktober 2023 11:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hou deze gedachtengang vast voor wanneer een verwarde asielzoeker, linkse extremist of geradicaliseerde moslim weer eens iets flikt.
Was al even bekendquote:Op zondag 1 oktober 2023 14:11 schreef GwanGwaa het volgende:
Fouad is een geradicaliseerde comoplotdenker en een narcist, als je het mij vraagt.
[ afbeelding ]
Ik kan niet alles teruglezen, val er net in. Excuusquote:
Was niet vervelend bedoeld. Had eigenlijk gewoon mijn mond moeten houden, sorry.quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:16 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik kan niet alles teruglezen, val er net in. Excuus
Crybaby, die gozer is alleen maar de zoveelste bevestiging dat die partij en zijn leden gevaarlijke totaaldebielen zijn.quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:15 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
[..]
Die extremistische linksfiguren of vrienden van. Die worden Ltijd bedekt met de mantel der liefde. De voorman van KOZP wilde bijv. mensen gaan doodschieten. Hij kreeg vergiffenis van het OM. Ze noemden hem zelfs 'een getalenteerde man'. Gelukkig hebben we zijn tweets als bewijs. Maar owee als 1 figuur die toevLlig lid is van het FVD. Dat zou dan bewijs dat heel FVD zogenaamd niet deugt.
Alle extremen zijn slecht. Ik heb het evenmin op KOZP.quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:15 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
[..]
Die extremistische linksfiguren of vrienden van. Die worden Ltijd bedekt met de mantel der liefde. De voorman van KOZP wilde bijv. mensen gaan doodschieten. Hij kreeg vergiffenis van het OM. Ze noemden hem zelfs 'een getalenteerde man'. Gelukkig hebben we zijn tweets als bewijs. Maar owee als 1 individu een misstap maakt en toevLlig lid is van het FVD. Dat zou dan bewijs dat heel FVD zogenaamd niet deugt.
Geeft niet,neem je niks kwalijk.quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was niet vervelend bedoeld. Had eigenlijk gewoon mijn mond moeten houden, sorry.
Wie is hier de crybaby. Linksidioten lopen elke dag en overal alsmaar te bitchen op het FVD. Die partij is nieteens aan de macht. Wat hebben ze dan allemaal kunnen uitvoeren. Nietsquote:Op zondag 1 oktober 2023 14:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Crybaby, die gozer is alleen maar de zoveelste bevestiging dat die partij en zijn leden gevaarlijke totaaldebielen zijn.
quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:15 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
[..]
Die extremistische linksfiguren of vrienden van. Die worden Ltijd bedekt met de mantel der liefde. De voorman van KOZP wilde bijv. mensen gaan doodschieten. Hij kreeg vergiffenis van het OM. Ze noemden hem zelfs 'een getalenteerde man'. Gelukkig hebben we zijn tweets als bewijs. Maar owee als 1 individu een misstap maakt en toeallig lid is van het FVD. Dat zou dan bewijs dat heel FVD zogenaamd niet deugt.
Zoek hulpquote:Op zondag 1 oktober 2023 14:32 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
[..]
Wie is hier de crybaby. Linksidioten lopen elke dag en overal alsmaar te bitchen op het FVD. Die partij is nieteens aan de macht. Wat hebben ze dan allemaal kunnen uitvoeren. NietsZe zijn in ieder geval nul verantwoordelijk voor het invoeren van al die onderdrukkende stukken wanbeleid van de afgelopen 20 jaar. Waar iedereen last van heeft. Links en rechts. Word een keer wakker joh. Je leeft nog met je onderbuik in de geschiedenisboeken over Nazi Duitsland. Maar lees ook eens over hoeveel mensen door de communisten zijn vermoord?
Ja, ze hadden die gek na de eerste dierenmishandeling meteen onder behandeling moeten zetten en uit die straat halen, zet maar in een container ergens op een verlaten industrieterrein, met zijn iq...quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zou deze schietpartij niet hebben kunnen voorkomen worden?
Ja dat ook natuurlijk: ik zoek meestal vrijwillig hulp, maar ben geen psychopaat. Ik denk wel heel veel.... heb nachtmerries..... echter daar blijft het bij.quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:41 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja, ze hadden die gek na de eerste dierenmishandeling meteen onder behandeling moeten zetten en uit die straat halen, zet maar in een container ergens op een verlaten industrieterrein, met zijn iq...
Ik hoor je en ik voel je. Heb zelf ook autisme. Wil je enkel laten weten dat er mensen zoals ik zijn die je begrijpen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
Zou deze schietpartij niet hebben kunnen voorkomen worden? Als wij als maatschappij zijnde, mensen die autisme hebben niet telkens uitsluiten? Waarschijnlijk is die gast, net als vele autisten overal Persona non Grata aka verbannen. En in het echte leven, zal hij ook wel geen sociaal leven gehad hebben.
Dan heb je dus het gevoel uitgesloten te worden: dit gevoel heb ik ook, maar betreft een niet nader te noemen website waaruit FOK! onstaan is. Je wilt gewoon mee doen, maar andere bepalen dan dat je niet mee mag doen. Je past namelijk niet in hun normen en waarden. En als autist zijnde zul je daar ook nooit aan kunnen voldoen, want voordat je het weet heb je weer onbewust iemand voor de schenen geschopt.
Realiseren wij ons, dat wij zelf onderdeel van het probleem zijn? Ik ben gelukkig niet geradicaliseerd, maar op de websites waar ik voor het leven verbannen ben. Doet men net alsof de grootste crimineel ben die God onder de zon heeft, terwijl ze zelf zo hypocriet als wat zijn en mensen uitsluiten.
Stel hypothetische gezien, dat dit gebeurt is bij de dader? Hij zocht vervolgens een plek met gelijkgestemden en ik heb eventjes op 4chan gekeken, daar zitten veel gestoorde. Echter ik kon mij ook in bepaalde reacties vinden. Omdat ik zelf ook telkens uitgesloten word.
Ja, laten we massaal naar de volgeverten pad Jensen kijkenquote:
Wou eigenlijk liever een video over Lies of P kijkenquote:Op zondag 1 oktober 2023 14:53 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ja, laten we massaal naar de volgeverten pad Jensen kijken
Daar zeg je inderdaad wel iets, ik bedoel, nou goed voor Fouad geldt dit misschien niet eens, maar het is inderdaad wel een flinke drempel voor mensen met wie het toch al niet zo goed gaat, naar mijn idee zijn dat nu meestal niet de grootverdieners.quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
Alleen ons zorgsysteem is zo ingericht, dat je lekker zorg gaat mijden: oh shit ik moet ¤ 385 eigen risico betalen.
A. Ik ben zelf rechts (al vind extreem rechts van niet..).quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:32 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
[..]
Wie is hier de crybaby. Linksidioten lopen elke dag en overal alsmaar te bitchen op het FVD. Die partij is nieteens aan de macht. Wat hebben ze dan allemaal kunnen uitvoeren. NietsZe zijn in ieder geval nul verantwoordelijk voor het invoeren van al die onderdrukkende stukken wanbeleid van de afgelopen 20 jaar. Waar iedereen last van heeft. Links en rechts. Word een keer wakker joh. Je leeft nog met je onderbuik in de geschiedenisboeken over Nazi Duitsland. Maar lees ook eens over hoeveel mensen door de communisten zijn vermoord?
Het probleem is echter: ik heb begrip voor de daad van die dader, alleen dat mag ik niet zeggen. Dan word ik op Reddit bijvoorbeeld keihard gemind.quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:52 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik hoor je en ik voel je. Heb zelf ook autisme. Wil je enkel laten weten dat er mensen zoals ik zijn die je begrijpen.
Zijn wapen lag binnen in de trappenhal tussen etage 1 en 0.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk ook echt dat het helemaal niet de bedoeling was dat hij dit zou overleven. En ik denk ook dat hij mogelijk delen van zn plan niet ten uitvoer heeft kunnen brengen.
In een van de artikelen stond iets dat iemand hem had zien omkleden en naar buiten had zien lopen. Die persoon heeft de aanwezigen politie op hem gewezen en toen is hij gearresteerd. Wie weet waar hij naar toe had willen gaan om wat te doen.
Hij had een kogelwerend vest aan, dat wijst er toch op dat ie het graag wou overleven.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk ook echt dat het helemaal niet de bedoeling was dat hij dit zou overleven. En ik denk ook dat hij mogelijk delen van zn plan niet ten uitvoer heeft kunnen brengen.
In een van de artikelen stond iets dat iemand hem had zien omkleden en naar buiten had zien lopen. Die persoon heeft de aanwezigen politie op hem gewezen en toen is hij gearresteerd. Wie weet waar hij naar toe had willen gaan om wat te doen.
Ik las ook ergens, 4chan dacht ik, dat het een droom van hem was om 1 op 1 opgesloten te zitten. In alle rust. Weg uit de wijk.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:04 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hij had een kogelwerend vest aan, dat wijst er toch op dat ie het graag wou overleven.
Nee inderdaad: maar zelfs als je goed met geld om kunt gaan, kan een autist nog steeds denken. Ik wil geen ¤ 385 uitgeven, om met een psycholoog te praten die mij wel even gaat vertellen dat ik moet stoppen met lang afstand relaties....quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:59 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Daar zeg je inderdaad wel iets, ik bedoel, nou goed voor Fouad geldt dit misschien niet eens, maar het is inderdaad wel een flinke drempel voor mensen met wie het toch al niet zo goed gaat, naar mijn idee zijn dat nu meestal niet de grootverdieners.
Nou, dan heb ik goed nieuws voor hemquote:Op zondag 1 oktober 2023 15:08 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Ik las ook ergens, 4chan dacht ik, dat het een droom van hem was om 1 op 1 opgesloten te zitten. In alle rust. Weg uit de wijk.
Dat mag je best zeggen, alleen word je dan daarop afgefakkeld. En terecht, imo.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Het probleem is echter: ik heb begrip voor de daad van die dader, alleen dat mag ik niet zeggen.
Klinkt als een tijdbom 😱quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Het probleem is echter: ik heb begrip voor de daad van die dader, alleen dat mag ik niet zeggen. Dan word ik op Reddit bijvoorbeeld keihard gemind.
Wat ik begrepen heb, leefde die dader ook in een sociaal isolement. Niemand kende die gast. Eigenlijk zie ik het als een wanhoopsdaad, met dramatische gevolgen. Meerdere doden.
Die gast was intelligent genoeg om een artsen opleiding te voltooien: alleen hij had overduidelijk psychische problemen. Terecht ook voor dierenmishandeling beoordeeld. Toen hadden ze hem gewoon gedwongen op moeten nemen....
Zoals ik het zie: heeft hij zijn daad gepleegd, omdat de examencommissie weigerde zijn diploma te geven. Ik kan die gevoelens, want ik heb vergelijkbare dingen meegemaakt. In de sociale werkplaats, kreeg ik nooit de kans om in de ICT te blijven werken. Begeleiding liet trouwens ook zijn wensen over...
Nu werk ik gewoon in een supermarkt: maar mijn vorige werkgever, die weigerde mij normaal te betalen. Dus tegen Albert Heijn heb ik ook haatgevoelens, want die hebben mij jarenlang onder minimumloon betaald.
Verschil tussen mij en de dader is echter: ik heb tegen mijn vorige werkgever gewoon gezegd, dan ga ik wel ergens anders werken. Nu boycot ik Albert Heijn dus, maar krijg bij de concurrent gewoon normaal betaald. En verrassend genoeg, hebben ze er ook geen probleem mee dat ik autisme heb.
Maar je moet dus waken, dat haat niet omgezet word in radiale ideeën. Ik heb moeite met mijn woede soms onder controle te hebben. Daarom heb ik nu weer bij de huisarts aangeklopt, want het word alleen maar erger.
Dude als iemand die zware depressie heeft gehad en met OCD leeft. Een hele belangrijke tip.. kruip uit je fucking slachtofferrol.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Het probleem is echter: ik heb begrip voor de daad van die dader, alleen dat mag ik niet zeggen. Dan word ik op Reddit bijvoorbeeld keihard gemind.
Wat ik begrepen heb, leefde die dader ook in een sociaal isolement. Niemand kende die gast. Eigenlijk zie ik het als een wanhoopsdaad, met dramatische gevolgen. Meerdere doden.
Die gast was intelligent genoeg om een artsen opleiding te voltooien: alleen hij had overduidelijk psychische problemen. Terecht ook voor dierenmishandeling beoordeeld. Toen hadden ze hem gewoon gedwongen op moeten nemen....
Zoals ik het zie: heeft hij zijn daad gepleegd, omdat de examencommissie weigerde zijn diploma te geven. Ik kan die gevoelens, want ik heb vergelijkbare dingen meegemaakt. In de sociale werkplaats, kreeg ik nooit de kans om in de ICT te blijven werken. Begeleiding liet trouwens ook zijn wensen over...
Nu werk ik gewoon in een supermarkt: maar mijn vorige werkgever, die weigerde mij normaal te betalen. Dus tegen Albert Heijn heb ik ook haatgevoelens, want die hebben mij jarenlang onder minimumloon betaald.
Verschil tussen mij en de dader is echter: ik heb tegen mijn vorige werkgever gewoon gezegd, dan ga ik wel ergens anders werken. Nu boycot ik Albert Heijn dus, maar krijg bij de concurrent gewoon normaal betaald. En verrassend genoeg, hebben ze er ook geen probleem mee dat ik autisme heb.
Maar je moet dus waken, dat haat niet omgezet word in radiale ideeën. Ik heb moeite met mijn woede soms onder controle te hebben. Daarom heb ik nu weer bij de huisarts aangeklopt, want het word alleen maar erger.
Bij de huisarts had ik laatst echt het gevoel: ik zit hier enkel voor de verwijzing naar de pyscholoog. Want de huisarts, ging niet inhoudelijk op mijn pyschologische problemen. Dus echt geholpen ben je dan niet.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben geen autist (depressie whoooohoooo), maar waar ik na een paar miskleunen echt een fijne psycholoog heb gevonden, blijft dat hele online gebeuren gewoon wel echt een blinde vlek voor nagenoeg alle mensen die er niet bekend mee zijn
“Just because you’re paranoid, doesn’t mean they’re not after you.”quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:17 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Maar hoe goed kende jij zijn buren?
Niet als je joodse professor je express niet wilt laten slagen met allerlei smoesjes omdat je een moslim bent. Dat geeft veel stres. Zoals in dit ropic te lezen valt.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dude als iemand die zware depressie heeft gehad en met OCD leeft. Een hele belangrijke tip.. kruip uit je fucking slachtofferrol.
Toen ik dat deed begon de weg omhoog.
Ten eerste, echt goed dat je weer aan de bel hebt getrokken! Ik denk dat je er goed aan doet. Je zegt wel zorgelijke dingen, maar lijkt nog te zien dat ze zorgelijk zijn en je niet verder gaan helpen als je in deze spiraal blijft zitten. Ik hoop dat je een goede doorverwijzing krijgt en snel hulp vindt waar jij je goed bij voelt en die je kan helpen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Bij de huisarts had ik laatst echt het gevoel: ik zit hier enkel voor de verwijzing naar de pyscholoog. Want de huisarts, ging niet inhoudelijk op mijn pyschologische problemen. Dus echt geholpen ben je dan niet.
Dit, geen autist, geen Nafri Arabier, geen Marokkaan, geen man, geen witte nationalist, gewoon een psychopaat die naar aanleiding van zijn afwijzing wraak heeft genomen op de in zijn ogen schuldigen. Die docent is niet afgeschoten omdat hij Jood was, evenmin is Marlous afgeschoten omdat ze vrouw was, of Romy omdat ze gekleurd was. Fouad haatte sowieso iedereen die niet zoals hij was.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:10 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]Terwijl het eigenlijk gewoon een psychopaat is
Omdat ze overal waarschijnlijk verbannen zijn: die mensen voelen zich uitgesloten. Ik heb een vrouw en kind, dus het zal mij een worst wezen dat een oppernerd mij verbannen heeft. Maar andere die radicaliseren en zoeken forums als 4chan op.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoe kan het toch dat je steeds weer ziet dat die massamoordenaars op 4chan verkeren?!
Jij moet echt hulp gaan zoeken, serieus man... hemelliefquote:Op zondag 1 oktober 2023 15:21 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
[..]
Niet als je joodse professor je express niet wilt laten slagen met allerlei smoesjes omdat je een moslim bent. Dat geeft veel stres. Zoals in dit ropic te lezen valt.
Ik moest ruim 1000 euro betalen voor 2 gesprekken bij GGZ. En ze deden moeilijk toen ik de onderbouwing hiervoor zwart op wit wilde hebben. Bleek dat er tientallen mensen waar ik niets mee te maken had allemaal luttele minuten (5, 3 en zelfs 1 minuut) aan mijn zaak hadden besteed. Zodat ze dit alles konden declareren bij de verzekeraarquote:Op zondag 1 oktober 2023 15:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Bij de huisarts had ik laatst echt het gevoel: ik zit hier enkel voor de verwijzing naar de pyscholoog. Want de huisarts, ging niet inhoudelijk op mijn pyschologische problemen. Dus echt geholpen ben je dan niet.
Een autist is juist geen psychopaat, omdat een psychopaat anderen aanvoelt en daar gebruik van maakt. Sociopaat is waarschijnlijk meer in de richting, maar ik laat het stellen van een diagnose liever over aan iemand die er echt verstand van heeft.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Dit, geen autist, geen Nafri Arabier, geen Marokkaan, geen man, geen witte nationalist, gewoon een psychopaat die naar aanleiding van zijn afwijzing wraak heeft genomen op de in zijn ogen schuldigen. Die docent is niet afgeschoten omdat hij Jood was, evenmin is Marlous afgeschoten omdat ze vrouw was, of Romy omdat ze gekleurd was. Fouad haatte sowieso iedereen die niet zoals hij was.
Fouad is een psychopaat.
Naar mijn mening dan he
Dat er redenen zijn waarom mensen zich aangetrokken voelen tot fora als 4chan klopt natuurlijk wel, maar ik denk wel dat je hier wat omdraait. Het lijkt er niet op dat ze geradicaliseerd zijn en dan naar 4chan gaan, maar dat 4chan juist onderdeel is van die radicalisatie. Althans, ik kan me geen rechts-extremistische massamoordenaar van de laatste jaren heugen waarvan bekend is dat hij daar niet postte.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Omdat ze overal waarschijnlijk verbannen zijn: die mensen voelen zich uitgesloten. Ik heb een vrouw en kind, dus het zal mij een worst wezen dat een oppernerd mij verbannen heeft. Maar andere die radicaliseren en zoeken forums als 4chan op.
Ik zit nu enkel op Reddit, waarvan ik nog steeds niet snap hoe het werkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |