abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210794926
"prik"

Wat doe je?

"ff kijken of je echt bestaat want iemand op FOK!..."

zucht....
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  zaterdag 30 september 2023 @ 14:01:43 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210794928
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 september 2023 14:00 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
"prik"

Wat doe je?

"ff kijken of je echt bestaat want iemand op FOK!..."

zucht....
B-)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Spellchecker zaterdag 30 september 2023 @ 14:12:44 #83
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210794977
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 13:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat is uit Taxidriver toch :T
Geen idee

Tool O+
  zaterdag 30 september 2023 @ 14:23:04 #84
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_210795031
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 september 2023 13:55 schreef Nizno het volgende:
Ik kom ook niet veel buiten.
en praat alleen wonend ook veel in mezelf.
Ik praat veel tegen mijn hond, telt dat ook? :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 30 september 2023 @ 14:23:32 #85
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210795034
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
alleen als je hont echt is.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 30 september 2023 @ 14:24:43 #86
485843 crew  Jippie
pi_210795042
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 september 2023 12:12 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Het echte getal van probleemgevallen( bij gebrek aan een beter woord) zal waarschijnlijk veel hoger liggen. De psychopaten, narcisten en mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis heb ik niet meegerekend

Er gaan geruchten dat bv Steve Jobs een narcist was en die heeft toch een vrij normaal leven gehad

Het kan dus wel ^O^
Denk dat er in de top van het bedrijfsleven veel mensen zijn met narcistische trekken.
pi_210795044
quote:

[..]
:D wij hebben twee katers... dat zijn gewoon volwaardige gesprekspartners hoor :D niks geks aan... toch?
pi_210795055
Mits ze echt zijn... dat dan weer wel ;(
  Spellchecker zaterdag 30 september 2023 @ 14:28:42 #89
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210795069
quote:

[..]
Praat hij terug? :@
pi_210795128
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 14:28 schreef maily het volgende:

[..]
Daan, mijn dikke zwart witte kater praat weldegelijk terug, dat beest kan zelfs kwaken!
pi_210795256
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 14:28 schreef maily het volgende:

[..]
#dtv
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_210795268
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 13:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Het komt veel meer voor, althans de genetische aanleg (nature). Maar dan komt inderdaad het stuk nurture naar boven. Komt zo een kind in een normaal, veilig gezin terecht zonder grote problemen dan zal dit genetische 'defect' zich niet gaan verder ontwikkelen. Heeft het de pech om slecht terecht te komen of ernstige dingen meemaken zoals bv deze man of andere traumatische ervaringen dan kan het zich wel gaan door ontwikkelen.
Je ziet dit bv ook bij psychose gevoeligheid. Meer mensen hebben dit maar zolang de trigger er niet komt, zal zo iemand nooit een psychose meemaken. Die trigger kan een eerste keer drugs gebruiken zijn (wiet is bv een grote trigger) of bepaalde medicatie.
Er zijn idd meerdere factoren die een rol spelen. Het temperament van een kind is ook belangrijk

Zo had ik een tijdje terug een fascinatie met seriemoordenaars. Niet om ze te verheerlijken of wat dan ook maar wilde vooral weten waarom ze zoiets deden. Wat bezielt deze mensen om zo'n gruweldaad te plegen? Wat ging er in godsnaams in hun hoofd om? En was hun jeugd?

9 van de 10 keer was er iets vreselijk misgegaan in de jeugd. Wat zorgde voor kortsluiting in de hersenen. En zijn sindsdien nooit meer hetzelfde geweest. Dierenmishandeling is meestal een huge red flag
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210795278
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 september 2023 13:55 schreef Nizno het volgende:
Ik kom ook niet veel buiten.
en praat alleen wonend ook veel in mezelf.
Ik voelde me altijd ongemakkelijk bij jou
Nu weet ik waarom :{w
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210795284
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 september 2023 14:24 schreef Jippie het volgende:

[..]
Denk dat er in de top van het bedrijfsleven veel mensen zijn met narcistische trekken.
Ik weet het wel zeker :D

Je moet over lijken gaan wil je de top bereiken (in figuurlijk zin uiteraard)
pi_210795296
twitter
  zaterdag 30 september 2023 @ 15:08:44 #96
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210795297
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 september 2023 14:24 schreef Jippie het volgende:

[..]
Idem voor hoog in de mediawereld en de politiek.

En in de politiek kan je er minstens de halve wereld mee op z'n kop zetten (Trump, Putin).
pi_210795298
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 15:05 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ik weet het wel zeker :D

Je moet over lijken gaan wil je de top bereiken (in figuurlijk zin uiteraard)
Op de Mount Everest letterlijk :7
  zaterdag 30 september 2023 @ 15:17:23 #98
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_210795346
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 september 2023 15:08 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Waarom in de 12e minuut?
pi_210795422
ik blijf erbij, dat zulke geschifte figuren kennelijk gewoon blijven wonen in hun buurt en we verwachten dat buren dan maar gaan filmen en keer op keer aangifte doen zonder enig resultaat... of ja nee, met als resultaat dat je wordt afgeschoten als ziek wild is natuurlijk volkomen krankzinnig. Deze idioot had al lang en breed in een zeer rigide traject moeten zitten. Dat zoiets leraren als Jurgen niet beschermt is een ander verhaal, maar kom op. We moeten af van het pappen en nathouden van dit soort overlastgevende tuig, gewoon, in het algemeen. Als je zoveel overlast veroorzaakt heb je gewoon hulp nodig, gedwongen, het is ook mijn straat he.

Ja dit blijft voor mij echt een punt, zo'n OM die een brief stuurt met van ja kweenie deze pipo is echt gevaarlijk, maar doe verder wat je wil met de info, niet mijn probleem, dat is gewoon symptomatisch.
pi_210795427
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 15:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

9 van de 10 keer was er iets vreselijk misgegaan in de jeugd. Wat zorgde voor kortsluiting in de hersenen. En zijn sindsdien nooit meer hetzelfde geweest. Dierenmishandeling is meestal een huge red flag
Op Netflix een serie over moordenaars. Op 1 (!) na allemaal seksueel misbruikt in hun kindertijd... dat viel voor mij enorm op.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Vis een optie? zaterdag 30 september 2023 @ 15:40:52 #101
70532 loveli
N
pi_210795469
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 15:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Op Netflix een serie over moordenaars. Op 1 (!) na allemaal seksueel misbruikt in hun kindertijd... dat viel voor mij enorm op.
Kip-ei clusterfuck. Minder sociale kinderen zijn makkelijkere slachtoffers. En er is bij misbruik een grotere kans dat een slachtoffer later een dader wordt.
crap in = crap out
  zaterdag 30 september 2023 @ 15:52:46 #102
338319 ZarB
Piņa colada
pi_210795543
Ah Job Knoester heeft ook alweer z'n "het is de schuld van iedereen en z'n moeder behalve van de moordenaar zelf" stokpaardje van stal gehaald begrijp ik.

Ik zag ook al een "wat is een psychose" artikeltje op nu.nl voorbij komen (terwijl volledig onbekend is of die man in een psychose verkeerde. Psychotisch gedrag is niet per se hetzelfde).

En al een paar keer het zalvende kutwoord van dit decennium "VERWARD" voorbij zien komen.

De bingokaart is al bijna vol. Alleen nog een paar buurtbewoners die hem normaal gesproken zo'n doodgewone jongen vonden ^O^
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_210795739
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 15:52 schreef ZarB het volgende:

De bingokaart is al bijna vol. Alleen nog een paar buurtbewoners die hem normaal gesproken zo'n doodgewone jongen vonden ^O^
Ik ben bang dat je die nou net niet gaat vinden dit keer :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 30 september 2023 @ 16:22:38 #104
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210795762
Ik vind het altijd erg makkelijk dat achteraf afgeven op hulpverleners. Te makkelijk. Deze mensen doen meer dan hun best. De mogelijkheid dat er iemand door de mazen heen glipt zal er altijd wel zijn. Ik vind het ondankbaar om dit dan te verwijten aan de hulpverleners. Ze hebben vaak genoeg hun warme maaltijd (kan van alles zijn, maar persoonlijke voorkeur is iets Marokkaans) laten staan voor een noodgeval.

Ja.

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210795779
quote:
Wat bezielt deze mensen om zo'n gruweldaad te plegen? Wat ging er in godsnaams in hun hoofd om? En was hun jeugd?
En daarom moet je deze mensen beschermen voor de maatschappij.
Maar omdat ze ziek zijn kun je ze niet straffen en opsluiten.
Maar een veilige woonomgeving bieden.
Dat is voor alle partijen het beste.

quote:
9 van de 10 keer was er iets vreselijk misgegaan in de jeugd. Wat zorgde voor kortsluiting in de hersenen. En zijn sindsdien nooit meer hetzelfde geweest
Klopt.
Dan hebben we vaak nog de fase van de hersenen die zich aan het ontwikkelen zijn (tot medio 20).

Maar wist je ook dat je van bv veel stress hersen gerelateerde problemen kan krijgen?
Ook als je hersenen al ontwikkeld zijn.
Is een stuk ondergeschoven kindje, maar kan ook goed mis gaan doen.
Of een en ander elkaar versterken.

Fouad had een combi van ziektebeelden, máár ik denk (indirect) ook veel stress met zijn school.
Dat laatste aspect kan je dan ook flink uit onbalans maken.
En bv naar de fles laten grijpen. Of peuken. Of drugs. Of gokken.

Mogelijk ook stress ervaren door de buurtgenoten.
Waarmee ik hen niet door een negatief moeras wil sleuren.
Maar vertalen naar Fouad hoe dat mogerlijkerwijs voor hem heeft gevoeld als zijn bovenbuurman hem filmde etc
pi_210795796
Niemand geeft hulpverleners de schuld toch?

Het systeem, jarenlange antisociale beleidskeuzes, alles zorggerelateerds afbreken, ja.

Hulpverleners nee.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210795803
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 16:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Niemand geeft hulpverleners de schuld toch?
Die waren mogelijkerwijs niet bij hem betrokken.
Of niet lang genoeg althans.
Mogelijk eens een (deur)belletje.
pi_210795813
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 16:29 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Die waren mogelijkerwijs niet bij hem betrokken.
Of niet lang genoeg althans.
Mogelijk eens een (deur)belletje.
Omdat niemand tijd heeft, omdat niemand geld heeft. Bewust beleid.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_210795831
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 16:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Omdat niemand tijd heeft, omdat niemand geld heeft. Bewust beleid.
Klopt wel inderdaad.

Toen ik ambulante werkte had ik een telefoon. Die begon te trillen als ik langer dan de geīndiceerde tijd bij iemand was. En ik was dan vaak zo stug en bleef zitten. Maar werkte ik langer door kreeg ik ze niet betaald.
Dat zal nu nog wel veel erger zijn.

Maar het werkt gewoon niet zoals de hoge heren het willen:
Depressie = 25 minuten ergens praten.
Want je begint al met: "Hey pietje, hoe was je weekend" etc.
En voor dat je bij de kern zit, als je daar al komt, dan voelde je die telefoon trillen.

Ik geloof ook dat zorgmijders misschien wel hulp willen.
Maar het kost ontzettend veel tijd om bij die mensen vertrouwen te winnen.
pi_210795841
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 13:01 schreef Eightyone het volgende:

[..]
In principe was Fouad ook een eind op weg, in het derde jaar van z'n universitaire opleiding geneeskunde.

Het geeft iig niet het idee dat het een dom persoon is. Alleen is er bovenin ergens kortsluiting gekomen.
Zijn opleiding tot basisarts was ook afgerond. Hij kreeg alleen geen diploma vanwege zijn zorgwekkende gedrag.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210795918
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 16:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zijn opleiding tot basisarts was ook afgerond. Hij kreeg alleen geen diploma vanwege zijn zorgwekkende gedrag.
Dat vind ik overigens wel een vreemde zaak. Als hij zijn studiepunten gehaald heeft hoort hij zijn bul te krijgen. Als hij ongeschikt is als arts zijn er denk ik andere middelen om hem te verbieden in Nederland als arts te werken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 30 september 2023 @ 16:50:46 #112
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210795928
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat vind ik overigens wel een vreemde zaak. Als hij zijn studiepunten gehaald heeft hoort hij zijn bul te krijgen. Als hij ongeschikt is als arts zijn er denk ik andere middelen om hem te verbieden in Nederland als arts te werken.
Ben ik het helemaal mee eens! Maar ik ben klassiek geschoold.

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210796228
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Een getuigschrift voor het volledig doorlopen van de opleiding had hij denk ik wel gekregen, in plaats van een bul. Het probleem is namelijk dat de bul je een volwaardige toegang geeft tot het uitvoeren van de bijbehorende, soms beschermde, beroepen. Arts is zo’n beschermd beroep, waarvoor je aan allerlei aanvullende eisen moet voldoen (die voor de meeste mensen geen probleem zijn, zoals een goede geestelijke gezondheid).
Als hij nou medische biologie had gestudeerd, had hij waarschijnlijk zijn bul wel gekregen, want voor veel beroepen daarbinnen zijn geen aanvullende eisen dan die je met een VOG kunt ondervangen.
pi_210796245
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 17:25 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Een getuigschrift voor het volledig doorlopen van de opleiding had hij denk ik wel gekregen, in plaats van een bul. Het probleem is namelijk dat de bul je een volwaardige toegang geeft tot het uitvoeren van de bijbehorende, soms beschermde, beroepen. Arts is zo’n beschermd beroep, waarvoor je aan allerlei aanvullende eisen moet voldoen (die voor de meeste mensen geen probleem zijn, zoals een goede geestelijke gezondheid).
Als hij nou medische biologie had gestudeerd, had hij waarschijnlijk zijn bul wel gekregen, want voor veel beroepen daarbinnen zijn geen aanvullende eisen dan die je met een VOG kunt ondervangen.
Hij wilde niet met mensen werken.
Hij wilde de wetenschap in gaan geloof ik.

quote:
Precies.
Ik snap zijn frustratie ook wel (niet zijn daden!)
pi_210796279
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 17:25 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Je hebt ook nog zoiets als een bigregister, een inspectie, een tuchtcollege. Mogelijkheden te over om hem werken als arts onmogelijk te maken.

Je kan niet iemand jaren laten studeren en dan als hij over de finish komt hem zijn diploma onthouden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_210796305
Ik vraag me af hoe dat proces loopt. Kan me juist goed voorstellen dat er een soort VOG de luxe nodig is voor dit soort beroepen...
  zaterdag 30 september 2023 @ 17:37:10 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210796320
quote:

[..]
Zijn bul is hem niet definitief geweigerd. Er werd de aanvullende voorwaarde gesteld dat hij een psychologisch onderzoek moest ondergaan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210796370
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 17:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vraag me af hoe dat proces loopt. Kan me juist goed voorstellen dat er een soort VOG de luxe nodig is voor dit soort beroepen...
Nee joh.

In het big register kom je door je diploma op te sturen en 80 euro te betalen.
Wil je het verlengen gaat dit via de scholingsnorm of urennorm. Werk je gemiddeld 8 uur per week over vijf jaar heb je hem al verlengd. Oja dan weer betalen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 30 september 2023 @ 17:56:38 #119
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210796464
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 17:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zijn bul is hem niet definitief geweigerd. Er werd de aanvullende voorwaarde gesteld dat hij een psychologisch onderzoek moest ondergaan.
Dit inderdaad, daar was meneer ook mee akkoord, alleen heeft hij niet gedaan
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 30 september 2023 @ 17:58:40 #120
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210796481
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 september 2023 17:56 schreef Nizno het volgende:

[..]
Dit inderdaad, daar was meneer ook mee akkoord, alleen heeft hij niet gedaan
Zeker al zo'n donkerbruin voorgevoel wat daaruit ging komen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')