quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:00 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
"prik"
Wat doe je?
"ff kijken of je echt bestaat want iemand op FOK!..."
zucht....
Ik praat veel tegen mijn hond, telt dat ook?quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:55 schreef Nizno het volgende:
Ik kom ook niet veel buiten.
en praat alleen wonend ook veel in mezelf.
alleen als je hont echt is.quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik praat veel tegen mijn hond, telt dat ook?
Denk dat er in de top van het bedrijfsleven veel mensen zijn met narcistische trekken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 12:12 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het echte getal van probleemgevallen( bij gebrek aan een beter woord) zal waarschijnlijk veel hoger liggen. De psychopaten, narcisten en mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis heb ik niet meegerekend
Er gaan geruchten dat bv Steve Jobs een narcist was en die heeft toch een vrij normaal leven gehad
Het kan dus wel
quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Praat hij terug?quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Daan, mijn dikke zwart witte kater praat weldegelijk terug, dat beest kan zelfs kwaken!quote:
#dtvquote:
Er zijn idd meerdere factoren die een rol spelen. Het temperament van een kind is ook belangrijkquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het komt veel meer voor, althans de genetische aanleg (nature). Maar dan komt inderdaad het stuk nurture naar boven. Komt zo een kind in een normaal, veilig gezin terecht zonder grote problemen dan zal dit genetische 'defect' zich niet gaan verder ontwikkelen. Heeft het de pech om slecht terecht te komen of ernstige dingen meemaken zoals bv deze man of andere traumatische ervaringen dan kan het zich wel gaan door ontwikkelen.
Je ziet dit bv ook bij psychose gevoeligheid. Meer mensen hebben dit maar zolang de trigger er niet komt, zal zo iemand nooit een psychose meemaken. Die trigger kan een eerste keer drugs gebruiken zijn (wiet is bv een grote trigger) of bepaalde medicatie.
Ik voelde me altijd ongemakkelijk bij jouquote:Op zaterdag 30 september 2023 13:55 schreef Nizno het volgende:
Ik kom ook niet veel buiten.
en praat alleen wonend ook veel in mezelf.
Ik weet het wel zekerquote:Op zaterdag 30 september 2023 14:24 schreef Jippie het volgende:
[..]
Denk dat er in de top van het bedrijfsleven veel mensen zijn met narcistische trekken.
Idem voor hoog in de mediawereld en de politiek.quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:24 schreef Jippie het volgende:
[..]
Denk dat er in de top van het bedrijfsleven veel mensen zijn met narcistische trekken.
Op de Mount Everest letterlijkquote:Op zaterdag 30 september 2023 15:05 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker![]()
Je moet over lijken gaan wil je de top bereiken (in figuurlijk zin uiteraard)
Op Netflix een serie over moordenaars. Op 1 (!) na allemaal seksueel misbruikt in hun kindertijd... dat viel voor mij enorm op.quote:Op zaterdag 30 september 2023 15:01 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
9 van de 10 keer was er iets vreselijk misgegaan in de jeugd. Wat zorgde voor kortsluiting in de hersenen. En zijn sindsdien nooit meer hetzelfde geweest. Dierenmishandeling is meestal een huge red flag
Kip-ei clusterfuck. Minder sociale kinderen zijn makkelijkere slachtoffers. En er is bij misbruik een grotere kans dat een slachtoffer later een dader wordt.quote:Op zaterdag 30 september 2023 15:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op Netflix een serie over moordenaars. Op 1 (!) na allemaal seksueel misbruikt in hun kindertijd... dat viel voor mij enorm op.
Ik ben bang dat je die nou net niet gaat vinden dit keerquote:Op zaterdag 30 september 2023 15:52 schreef ZarB het volgende:
De bingokaart is al bijna vol. Alleen nog een paar buurtbewoners die hem normaal gesproken zo'n doodgewone jongen vonden
En daarom moet je deze mensen beschermen voor de maatschappij.quote:Op zaterdag 30 september 2023 15:01 schreef Ali_boo het volgende:
Wat bezielt deze mensen om zo'n gruweldaad te plegen? Wat ging er in godsnaams in hun hoofd om? En was hun jeugd?
Klopt.quote:Op zaterdag 30 september 2023 15:01 schreef Ali_boo het volgende:
9 van de 10 keer was er iets vreselijk misgegaan in de jeugd. Wat zorgde voor kortsluiting in de hersenen. En zijn sindsdien nooit meer hetzelfde geweest
Die waren mogelijkerwijs niet bij hem betrokken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Niemand geeft hulpverleners de schuld toch?
Omdat niemand tijd heeft, omdat niemand geld heeft. Bewust beleid.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:29 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Die waren mogelijkerwijs niet bij hem betrokken.
Of niet lang genoeg althans.
Mogelijk eens een (deur)belletje.
Klopt wel inderdaad.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Omdat niemand tijd heeft, omdat niemand geld heeft. Bewust beleid.
Zijn opleiding tot basisarts was ook afgerond. Hij kreeg alleen geen diploma vanwege zijn zorgwekkende gedrag.quote:Op zaterdag 30 september 2023 13:01 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In principe was Fouad ook een eind op weg, in het derde jaar van z'n universitaire opleiding geneeskunde.
Het geeft iig niet het idee dat het een dom persoon is. Alleen is er bovenin ergens kortsluiting gekomen.
Dat vind ik overigens wel een vreemde zaak. Als hij zijn studiepunten gehaald heeft hoort hij zijn bul te krijgen. Als hij ongeschikt is als arts zijn er denk ik andere middelen om hem te verbieden in Nederland als arts te werken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zijn opleiding tot basisarts was ook afgerond. Hij kreeg alleen geen diploma vanwege zijn zorgwekkende gedrag.
Ben ik het helemaal mee eens! Maar ik ben klassiek geschoold.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat vind ik overigens wel een vreemde zaak. Als hij zijn studiepunten gehaald heeft hoort hij zijn bul te krijgen. Als hij ongeschikt is als arts zijn er denk ik andere middelen om hem te verbieden in Nederland als arts te werken.
Een getuigschrift voor het volledig doorlopen van de opleiding had hij denk ik wel gekregen, in plaats van een bul. Het probleem is namelijk dat de bul je een volwaardige toegang geeft tot het uitvoeren van de bijbehorende, soms beschermde, beroepen. Arts is zo’n beschermd beroep, waarvoor je aan allerlei aanvullende eisen moet voldoen (die voor de meeste mensen geen probleem zijn, zoals een goede geestelijke gezondheid).quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat vind ik overigens wel een vreemde zaak. Als hij zijn studiepunten gehaald heeft hoort hij zijn bul te krijgen. Als hij ongeschikt is als arts zijn er denk ik andere middelen om hem te verbieden in Nederland als arts te werken.
Hij wilde niet met mensen werken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 17:25 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Een getuigschrift voor het volledig doorlopen van de opleiding had hij denk ik wel gekregen, in plaats van een bul. Het probleem is namelijk dat de bul je een volwaardige toegang geeft tot het uitvoeren van de bijbehorende, soms beschermde, beroepen. Arts is zo’n beschermd beroep, waarvoor je aan allerlei aanvullende eisen moet voldoen (die voor de meeste mensen geen probleem zijn, zoals een goede geestelijke gezondheid).
Als hij nou medische biologie had gestudeerd, had hij waarschijnlijk zijn bul wel gekregen, want voor veel beroepen daarbinnen zijn geen aanvullende eisen dan die je met een VOG kunt ondervangen.
Precies.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je hebt ook nog zoiets als een bigregister, een inspectie, een tuchtcollege. Mogelijkheden te over om hem werken als arts onmogelijk te maken.quote:Op zaterdag 30 september 2023 17:25 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Een getuigschrift voor het volledig doorlopen van de opleiding had hij denk ik wel gekregen, in plaats van een bul. Het probleem is namelijk dat de bul je een volwaardige toegang geeft tot het uitvoeren van de bijbehorende, soms beschermde, beroepen. Arts is zo’n beschermd beroep, waarvoor je aan allerlei aanvullende eisen moet voldoen (die voor de meeste mensen geen probleem zijn, zoals een goede geestelijke gezondheid).
Als hij nou medische biologie had gestudeerd, had hij waarschijnlijk zijn bul wel gekregen, want voor veel beroepen daarbinnen zijn geen aanvullende eisen dan die je met een VOG kunt ondervangen.
Zijn bul is hem niet definitief geweigerd. Er werd de aanvullende voorwaarde gesteld dat hij een psychologisch onderzoek moest ondergaan.quote:Op zaterdag 30 september 2023 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee joh.quote:Op zaterdag 30 september 2023 17:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vraag me af hoe dat proces loopt. Kan me juist goed voorstellen dat er een soort VOG de luxe nodig is voor dit soort beroepen...
Dit inderdaad, daar was meneer ook mee akkoord, alleen heeft hij niet gedaanquote:Op zaterdag 30 september 2023 17:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn bul is hem niet definitief geweigerd. Er werd de aanvullende voorwaarde gesteld dat hij een psychologisch onderzoek moest ondergaan.
Zeker al zo'n donkerbruin voorgevoel wat daaruit ging komen.quote:Op zaterdag 30 september 2023 17:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dit inderdaad, daar was meneer ook mee akkoord, alleen heeft hij niet gedaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |