SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:So, lemme make the situation clear:
- The Canadian House speaker makes a poorly thought out and ad hoc decision to give greetings to an old Ukrainian-Canadian man in the hall in the presence of Ukraine’s president
- this old man suddenly appears to have had history with the Waffen-SS during WWII
- the Canadian speaker naturally offers apologies for the scandal and the awkward situation.
Meanwhile, advocates of the most devastating European war since WWII waged by Russia:
“GOTCHA!!!! So Ukraine is a Nazi nation here!! We told ya! Here’s why Ukraine must be exterminated to ashes and annexed by Russia!”
quote:
quote:Ukraine killed a load of my admirals & other senior officers but the joke’s on them cos I now I might accidentally replace them with someone competent.
I remain a master strategist.
https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111115720798044619
Het is dan ook een non-discussie. In ieder land lopen (neo)-nazi's rond, dus er zullen er ongetwijfeld ook een aantal in Oekraïne rondlopen. Doet echter niks af aan de nazi praktijken die Rusland gewoon op industriele schaal uitvoerd, en dat het duidelijk is dat het van bovenaf komt ipv wat individuele idioten.quote:Op maandag 25 september 2023 12:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
We kunnen ons ook veel beter richten op de nazi praktijken die nu gaande zijn, op grote schaal gepleegd door Rusland.
wutquote:
Dit is hier ook al heel vaak besproken: als je de misinformatie niet weerlegt, dan staat het hier voor eeuwig als zijnde de waarheid.quote:Op maandag 25 september 2023 12:49 schreef Anton91 het volgende:
Als je als troll wil trollen dan is dit een zeer geschikt topic, want iedereen blijft maar happen. Elk topic weer.
Dit helpt niet mee natuurlijk, dus laten we het nu aub gewoon weer over de inhoud hebben.quote:Op maandag 25 september 2023 12:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er staan pagina's vol mee, dus blijkbaar mag reageren wel.
Wat hier allemaal misinformatie is of niet kun jij helemaal niet beoordelen vanuit je luie stoel.quote:Op maandag 25 september 2023 12:58 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dit is hier ook al heel vaak besproken: als je de misinformatie niet weerlegt, dan staat het hier voor eeuwig als zijnde de waarheid.
Als mensen dan opzoek zijn naar informatie en op zo'n Kremlin-post uit dit topic stuiten, zonder weerwoord, dan kunnen ze gaan aannemen dat dat de waarheid is.
Enige oplossing is de notoire misinformatie-verspreiders in dit topic (en op de Frontpage trouwens ook) een permanente ban te geven. Al het andere is al geprobeerd, en werkt niet.
Nee, want "we kunnen het toch ook niet uitsluiten", toch?quote:Op maandag 25 september 2023 13:02 schreef inslagenreuring het volgende:
Wat hier allemaal misinformatie is of niet kun jij helemaal niet beoordelen vanuit je luie stoel.
33 officieren doodquote:
Er zitten zo'n 22.000 buitenlandse vrijwilligers bij het Oekraïnse leger.quote:Op maandag 25 september 2023 13:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, want "we kunnen het toch ook niet uitsluiten", toch?
Precies, en het kremlin zegt het, nou, dan weet jij natuurlijk meteen wat je moet geloven.quote:Op maandag 25 september 2023 13:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zitten zo'n 22.000 buitenlandse vrijwilligers bij het Oekraïnse leger.
Dus dat er een volledig Duitse tankcrew is opgeblazen valt niet uit te sluiten, nee.
Ik denk dat Je rond zo’n hq aardig kan zien wie er aanwezig zijn.quote:Op maandag 25 september 2023 13:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
33 officieren dood![]()
Dat was echt de meest perfecte strike .... ik durf te wedden dat iemand daar redelijk exacte informatie over dat in-person-treffen doorgegeven heeft, een verrader (of nationale held) op het hoogste niveau.
Ongetwijfeld maar Rusland zal ongetwijfeld zeggen dat dit alleen kan met "Westerse kennis".quote:Op maandag 25 september 2023 13:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dat Je rond zo’n hq aardig kan zien wie er aanwezig zijn.
Paar weken in de struiken liggen en je herkent patronen. Ook zal er meer bedrijvigheid zijn zodra er meer hoge piefen lopen.
Dus je bent het met me eens, maar 'het Kremlin'.quote:Op maandag 25 september 2023 13:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, en het kremlin zegt het, nou, dan weet jij natuurlijk meteen wat je moet geloven.
Ik ga er een beetje van uit dat zo’n vent zich veel ophoudt op het hq. Minder verstandig is het blijkbaar wel.quote:Op maandag 25 september 2023 13:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar Rusland zal ongetwijfeld zeggen dat dit alleen kan met "Westerse kennis".
En ik weet niet hoe goed de Oekraïense inlichtingen- / spionagedienst is maar het zou me niet verbazen als dat zo zou zijn.
Prima toch? Dat het westen zich volledig (ok, behalve Hongarije, maar is dat wel echt het Westen?) achter Oekraïne heeft geschaard lijkt mij aardig duidelijk. Dat Rusland daar vervolgens over begint te huilen is beschamend zielig. Als je een risico analyse doet van een dergelijke inval moet die kans ergens in het vak high risk / high impact zitten. In donker rode vakquote:Op maandag 25 september 2023 13:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar Rusland zal ongetwijfeld zeggen dat dit alleen kan met "Westerse kennis".
En ik weet niet hoe goed de Oekraïense inlichtingen- / spionagedienst is maar het zou me niet verbazen als dat zo zou zijn.
Nee, hoe die propganda van dat regime, incl dat "Internet Research Agency", werkt, is ondertussen genoegzaam bekend, dat beelden we ons niet in.quote:Op maandag 25 september 2023 13:38 schreef inslagenreuring het volgende:
Het Kremlin zit hier rentfree in vele koppies hoor.
Hoeveel Oekraïners/mensen met roots daar, zouden er in Rusland leven?quote:Op maandag 25 september 2023 13:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik hoop er zelf op dat het Russen zijn die anti-poetin zijn en Oekraine dat soort info geven maar ja...quote:Op maandag 25 september 2023 13:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik ga er een beetje van uit dat zo’n vent zich veel ophoudt op het hq. Minder verstandig is het blijkbaar wel.
Thuiswerken is ook niet echt een optie met zo'n functie lijkt mequote:Op maandag 25 september 2023 13:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik ga er een beetje van uit dat zo’n vent zich veel ophoudt op het hq. Minder verstandig is het blijkbaar wel.
Maar Rusland zal het leveren van bijv. wapens als één zien.. maar het actief hulp bieden dmv bijv van satellietinfo en doorspelen van militaire doelen is een tweede. Dat lijkt op 'actieve deelname' aan de oorlog alleen zonder voetsoldaten (vooralsnog)quote:Op maandag 25 september 2023 13:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Prima toch? Dat het westen zich volledig (ok, behalve Hongarije, maar is dat wel echt het Westen?) achter Oekraïne heeft geschaard lijkt mij aardig duidelijk. Dat Rusland daar vervolgens over begint te huilen is beschamend zielig. Als je een risico analyse doet van een dergelijke inval moet die kans ergens in het vak high risk / high impact zitten. In donker rode vak.
Kortom, van mij mag het westen alles in zetten, alleen de Navo moet wegblijven uit dit conflict.
Neu, maar bij een stad zo onder vuur zou je toch op een ietwat veiliger locatie gaan zitten niet?quote:Op maandag 25 september 2023 13:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Thuiswerken is ook niet echt een optie met zo'n functie lijkt me
Volgens mij hoef je daar niet bang van te worden.quote:Op maandag 25 september 2023 13:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, hoe die propganda van dat regime, incl dat "Internet Research Agency", werkt, is ondertussen genoegzaam bekend, dat beelden we ons niet in.
Het zijn de mensen die in die propaganda stinken, en dag in, dag uit, zichzelf vertellen dat ze daadwerkelijk "unieke gedachten" hebben, die zich wat inbeelden.
Ik begrijp dat de VS geen satellietbeelden van buiten Oekraïne verstrekt aan Oekraïne. Dus geen beelden van Rusland.quote:Op maandag 25 september 2023 13:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar Rusland zal het leveren van bijv. wapens als één zien.. maar het actief hulp bieden dmv bijv van satellietinfo en doorspelen van militaire doelen is een tweede. Dat lijkt op 'actieve deelname' aan de oorlog alleen zonder voetsoldaten (vooralsnog)
Daarnaast zouden wij ook moord en brand schreeuwen als Rusland op die manier de hulp krijgt van Iran, China en Noord Korea.
Neemt niet weg dat ik ook vind dat alle middelen geoorloofd zijn om de agressor (Rusland) een halt toe te roepen.
Dat ben ik ook niet.quote:Op maandag 25 september 2023 13:53 schreef inslagenreuring het volgende:
Volgens mij hoef je daar niet bang van te worden.
A) ze hebben hun eigen satelliet B) beelden van overal en nergens zijn gewoon commercieel te koop voor iedereen die het geld neertelt.quote:Op maandag 25 september 2023 13:53 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp dat de VS geen satellietbeelden van buiten Oekraïne verstrekt aan Oekraïne.
Jawel. Als iemand consequent "2+2 = 5" roept, dag na dag, topic na topic, ondanks dat we hem verbeteren, dan is zo iemand gewoon bewust desinformatie aan het verspreiden.quote:Op maandag 25 september 2023 13:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat hier allemaal misinformatie is of niet kun jij helemaal niet beoordelen vanuit je luie stoel.
En dat wordt waar mogelijk verbeterd, commentaar op geleverd, aangepast, etc.quote:Al die tweets, filmpjes hier, alsof daar geen foutieve informatie tussen zit.
We zitten hier nu eenmaal vaker dan A's en FA's, en zien die patronen. Uiteindelijk is het A of FA die bepaalt, users hebben die macht niet.quote:Het probleem is dat users hier gaan bepalen wat de "trollen" zijn en wie hier, heel komisch, betaald wordt door het kremlin.
De tendens hier is bij de feiten blijven. Als je dat moeilijk vindt, is het wat mij betreft inderdaad "daag". Maar ja, ik ben geen A of FA, dus blijven de trollen lekker bezig, dag na dag, topic na topic.quote:Daar mag imo net zo hard tegen opgetreden worden. De tendens is hier met ons of tegen ons. Ja, daag.
NOSquote:VN: Russische martelpraktijken in Oekraïne systematisch en wijdverspreid
Rusland heeft zich in bezette delen van Oekraïne schuldig gemaakt aan systematische, wijdverspreide en gruwelijke martelpraktijken. Dat zegt de leider van een onderzoek in opdracht van de VN.
"In sommige gevallen waren de martelpraktijken zo wreed dat het slachtoffer er aan bezweek", zei hij tijdens een hoorzitting van de VN Mensenrechtenraad in Genève. De commissie die het onderzoek uitvoerde, bezocht onder meer de regio's Cherson en Zaporizja. De commissie constateerde dat martelingen voornamelijk plaatsvonden in detentiecentra die door de Russische autoriteiten waren opgezet.
De commissie heeft eerder gezegd dat schendingen gepleegd door Russische troepen in Oekraïne, inclusief het gebruik van marteling, als misdaden tegen de menselijkheid kunnen worden gezien. Rusland ontkent burgers te hebben gemarteld.
Rusland kreeg tijdens de hoorzitting van de raad de gelegenheid om op de beschuldigingen te reageren, maar er was geen Russische vertegenwoordiger aanwezig.
Hoe heeft men die eigenlijk kunnen herkennen als Duitsers?quote:Op maandag 25 september 2023 13:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zitten zo'n 22.000 buitenlandse vrijwilligers bij het Oekraïnse leger.
Dus dat er een volledig Duitse tankcrew is opgeblazen valt niet uit te sluiten, nee.
Vind het vaak maar kleinzielig geruzie over herkomst van bronnen. En de duiding daarvan.quote:Op maandag 25 september 2023 14:01 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Jawel. Als iemand consequent "2+2 = 5" roept, dag na dag, topic na topic, ondanks dat we hem verbeteren, dan is zo iemand gewoon bewust desinformatie aan het verspreiden.
[..]
En dat wordt waar mogelijk verbeterd, commentaar op geleverd, aangepast, etc.
[..]
We zitten hier nu eenmaal vaker dan A's en FA's, en zien die patronen. Uiteindelijk is het A of FA die bepaalt, users hebben die macht niet.
[..]
De tendens hier is bij de feiten blijven. Als je dat moeilijk vindt, is het wat mij betreft inderdaad "daag". Maar ja, ik ben geen A of FA, dus blijven de trollen lekker bezig, dag na dag, topic na topic.
Ben je verontwaardigd over het onrecht dat de Russen wordt aangedaan in dit topic?quote:Op maandag 25 september 2023 14:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vind het vaak maar kleinzielig geruzie over herkomst van bronnen. En de duiding daarvan.
Dat een willekeurige muts 'nieuws' op Twitter plaatst over een neergestorte Russische drone wordt bijvoorbeeld nauwelijks bevraagd hier.
Of een zak uien voor de gesneuvelde Russen, maandenlang een running gag geweest. Blijkt gewoon een goede compensatie op te staan.
Het werkt twee kanten op.
Tank vol met nazi vlaggen, die mensen onder de SS tattoos en Horst Wessel op repeat via de speakersquote:Op maandag 25 september 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe heeft men die eigenlijk kunnen herkennen als Duitsers?
Duitse symbolen als tattoo? hadden hun id bij zich? Duitse papieren? Hadden lederhose aan en curryworst bij zich? Geen idee joh.quote:Op maandag 25 september 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit toontje bedoel ik dus. Nergens voor nodig.quote:Op maandag 25 september 2023 14:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ben je verontwaardigd over het onrecht dat de Russen wordt aangedaan in dit topic?
Jaja, de 'ik stel alleen maar vragen' kaart, BINGOquote:Op maandag 25 september 2023 14:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Duitse symbolen als tattoo? hadden hun id bij zich? Duitse papieren? Hadden lederhose aan en curryworst bij zich? Geen idee joh.
Maar blijf vaker met meer vragen zitten dan antwoorden.
Volgens mij stelde Ulx de vragen.quote:Op maandag 25 september 2023 14:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Jaja, de 'ik stel alleen maar vragen' kaart, BINGO
Doe mij de wasmachine maar
Dan kunnen het net zo goed Russen zijn. Of Trumpfans.quote:Op maandag 25 september 2023 14:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Tank vol met nazi vlaggen, die mensen onder de SS tattoos en Horst Wessel op repeat via de speakers
Opnames voor een nieuw dead snow deel !quote:Op maandag 25 september 2023 14:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan kunnen het net zo goed Russen zijn. Of Trumpfans.
Dan hadden het wel vol met Trump posters en maggot MAGA petjes gelegen.quote:Op maandag 25 september 2023 14:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sommige mensen stellen nou eenmaal alleen maar vragen en geven zelden antwoord.quote:Op maandag 25 september 2023 14:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Duitse symbolen als tattoo? hadden hun id bij zich? Duitse papieren? Hadden lederhose aan en curryworst bij zich? Geen idee joh.
Maar dat is ook de bedoeling.quote:Op maandag 25 september 2023 14:19 schreef inslagenreuring het volgende:
quote:Op maandag 25 september 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
https://english.almayadee(...)-with-fully-german-cquote:[..]
The team's head described how the team destroyed the Leopard tank and "moved out to the burned vehicle hoping to seize the 'tongue'," when the driver-mechanic appeared to be badly injured and others were dead.
The mechanic began screaming 'Nicht schiessen' ["do not shoot" in German]," according to the head of the team.
While receiving medical help, the German named his brigade along with its dislocation site, as he repeatedly claimed he was not a mercenary but a "Bundeswehr serviceman, and that he and the rest of the crew were members of the same unit of the German army."
Despite obtaining first aid, the tank's driver perished from his injuries minutes after being discovered, according to the Russian team head.
Heeeeel geloofwaardig dit.quote:Op maandag 25 september 2023 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://english.almayadee(...)-with-fully-german-c
Raar verhaal. Famous last words. En toen was ie dood.
En die Rus heeft het allemaal verstaan.
volgens Wikipedia https://en.m.wikipedia.org/wiki/Al_Mayadeenquote:Al Mayadeen is viewed as pro-Hezbollah and pro-Syrian government.
De Russen zijn momenteel heel erg het narratief aan het pushen dat ze direct tegen het Westen aan het vechten zijn.quote:Op maandag 25 september 2023 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Misschien was ik het welquote:Op maandag 25 september 2023 15:10 schreef ExTec het volgende:
Hebben we trouwens al overwogen dat het aliens waren?
Want dat kunnen we immers niet uitsluiten.
Dat doen ze om aan het thuisfront uit te leggen waarom ze zo in de pan gehakt worden. Ze verliezen niet van Oekraïne maar van het hele Westen!quote:Op maandag 25 september 2023 15:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Russen zijn momenteel heel erg het narratief aan het pushen dat ze direct tegen het Westen aan het vechten zijn.
Klopt, waarschijnlijk sijpelt de omvang van de verliezen door bij het thuisfront.quote:Op maandag 25 september 2023 15:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat doen ze om aan het thuisfront uit te leggen waarom ze zo in de pan gehakt worden. Ze verliezen niet van Oekraïne maar van het hele Westen!
quote:Op maandag 25 september 2023 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
ook jammer dat ze niet weten te vermelden welke brigade en welke eenheid precies dat wasquote:Op maandag 25 september 2023 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Ze hadden allemaal August von Mackensocks aan hun voetenquote:Op maandag 25 september 2023 15:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
ook jammer dat ze niet weten te vermelden welke brigade en welke eenheid precies dat was
zeker vergeten
Of het waren gasten onderweg naar het Canadese parlementquote:Op maandag 25 september 2023 14:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een stervende man die in zijn laatste momenten in het Duits een samenhangend gesprek voert met Russen over zijn gezin en zijn brigade. En na duizend foto's van dezelfde kapotte leopard in verschillende hoeken, dacht niemand eraan om hier ook wat foto's van te maken. Of van zijn brigade embleempjes. Dat laatste is ook best wel gebruikelijk deze oorlog. Daardoor weten we dat de nucleaire beveiligers al vanaf maand twee als kanonerenvoer werden ingezet. Slaap lekker nu u weet dat het nucleaire arsenaal van Rusland nog slechter beveiligd is dan normaal.quote:Op maandag 25 september 2023 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Oh, gesproken over noeks, waar is Medvedev eigenlijk?quote:Op maandag 25 september 2023 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een stervende man die in zijn laatste momenten in het Duits een samenhangend gesprek voert met Russen over zijn gezin en zijn brigade. En na duizend foto's van dezelfde kapotte leopard in verschillende hoeken, dacht niemand eraan om hier ook wat foto's van te maken. Of van zijn brigade embleempjes. Dat laatste is ook best wel gebruikelijk deze oorlog. Daardoor weten we dat de nucleaire beveiligers al vanaf maand twee als kanonerenvoer werden ingezet. Slaap lekker nu u weet dat het nucleaire arsenaal van Rusland nog slechter beveiligd is dan normaal.
Wij zijn er ook. Kijk wat we meestuurden..quote:Op maandag 25 september 2023 15:28 schreef Ulx het volgende:
En wie zegt dat het geen Nederlandse soldaten waren? Je kunt het niet uitsluiten.
Hertog Janquote:Op maandag 25 september 2023 15:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij zijn er ook. Kijk wat we meestuurden..![]()
[ twitter ]
Daar ben ik me van bewust. Daar houd je grip op door een goeie scheiding te leggen in hoofd- en bijzaak.quote:Op maandag 25 september 2023 14:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat is ook de bedoeling.
Bedoeling van het kremlin is niet dat je hun kant van het verhaal gelooft. Ze geven zelf immers ook vaak tegenstrijdige verhalen.
Bedoeling is dat je niks meer gelooft.
Mission accomplished, in jouw geval dus.
En een versie van Die Sims drei.quote:Op maandag 25 september 2023 14:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Tank vol met nazi vlaggen, die mensen onder de SS tattoos en Horst Wessel op repeat via de speakers
Dat toontjequote:Op maandag 25 september 2023 14:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oktoberfest zit er natuurlijk wel aan te komen/ is gaande.quote:
Dient twee doelen natuurlijk. Het maakt de aanstaande nederlaag beter te verantwoorden en vergroot tegelijkertijd het draagvlak voor de oorlog en vermindert dus de pushback voor het regime.quote:Op maandag 25 september 2023 15:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Russen zijn momenteel heel erg het narratief aan het pushen dat ze direct tegen het Westen aan het vechten zijn.
Ik ken iemand in Moskou die nu stampvoetend (maar niet te hard want dan breken zijn hoge hakken) zit te schuimbekken.quote:
Eindbaasquote:
quote:Op maandag 25 september 2023 17:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Eindbaas
En natuurlijk de beste beslissing geweest, we hebben allemaal kunnen zien en lezen wat er met de (inmiddels grotendeels allemaal vrijgelaten) Azovstal verdedigers gebeurd is in gevangenschap.
quote:Op maandag 25 september 2023 16:42 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)t_beaten_up_in_jail/
Igor Girkin-Strelkov got beaten up in jailDie heeft spijt dat hij niet in Den Haag zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
ADE is meer mijn ding.quote:Op maandag 25 september 2023 17:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oktoberfest zit er natuurlijk wel aan te komen/ is gaande.
quote:
quote:Fragments from a S-300 missile have been found in Transnistria, independent Russian media outlet Meduza reported on Sept. 25.
The debris was found in a field in Chitcani, a village near Tiraspol, the de facto capital of the Russian-controlled territory that is internationally recognized as part of Moldova.
Chitcani is about 20 kilometers from the border with Ukraine. There was no mention of the origin of the fragments in Meduza's report.
One of the rocket fragments was around three meters long, a local resident told a state-controlled television channel.
The local authorities claimed that an explosion was heard in Tiraspol and the nearby city of Bender at around 1:00 a.m. local time.
No damage or casualties have been reported, according to Meduza.
Russia attacked Odesa, located around 90 kilometers south from where the rocket fragments landed in Transnistria, on Sept. 25.
The attack killed two people, destroyed several granaries, and seriously damaged a hotel on the Odesa Sea Port’s territory, which has been abandoned for several years, Ukraine's Southern Defense Forces reported.
In total, Russia launched 12 Kalibr cruise missiles, two anti-ship Onyx missiles, and 19 kamikaze drones, overnight at Ukraine, according to the Air Force.
Ukrainian air defenses reportedly shot down all the drones and 11 Kalibr missiles, mostly over Odesa Oblast.
Oa geschikt voor bruggen.quote:Op maandag 25 september 2023 18:05 schreef polderturk het volgende:
Als Oekraïne deze oorlog gewonnen heeft gaat Oekraïne over één van de grootste wapenindustrieën ter wereld beschikken. Ze zullen een welkome aanvulling voor de EU zijn.
Slava Ukraini.
[ twitter ]
Alle buitenlandse (lees: niet-Duitse) militairen die aan Duitse zijde en onder Duits commando mee vochten tijdens WO II waren onderdeel van de SS, dus dat Oekraïners die aan Duitse zijde tegen de Russen vochten dat als onderdeel van de SS deden is niet zo verwonderlijk.quote:Op maandag 25 september 2023 12:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
Bovendien: wat die in 1925 geboren man van zijn 14e tot zijn 20e heeft meegemaakt en gedaan heeft weten we niet, belangrijker dan wat mensen in hun pubertijd doen, lijkt me wat ze doen als volwassenen.
Een hele eer. Alsof ze een lintje van de koning opgespeld krijgen.quote:Russia puts top ICC officials on wanted list
The Russian Interior Ministry put the Chairman of the International Criminal Court Piotr Hofmanski, his deputy Luz del Carmen Ibanez Carranza, and Judge Bertram Schmitt on the list of wanted persons, the Mediazona news outlet reported on Sept. 25, referencing the ministry's database.
All three members of the ICC are listed as "wanted under an article of the Criminal Code," but details of their cases have not been made public.
On March 17, the Hague-based court issued arrest warrants for Russian President Vladimir Putin and Russian official Maria Lvova-Belova for overseeing the forced deportations of tens of thousands of Ukrainian children to Russia.
More than 19,500 children have been abducted to Russia, according to a Ukrainian national database, while thousands of others remain unaccounted for.
The Investigative Committee of Russia opened a case against the ICC members responsible for issuing the arrest warrant, namely Prosecutor Karim Khan and judges Tomoko Akane, Rosario Salvatore Aitala, and Sergio Gerardo Ugalde Godinez.
All four ICC officials were later added to Russia's wanted list, sparking denouncements by The Hague court.
Ghe ghe ghequote:Op maandag 25 september 2023 18:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hebben ze Megatron geraakt? Of Starscream?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Die hulp krijgt Rusland dan ook, dat is al lang en breed bekend.quote:Op maandag 25 september 2023 13:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar Rusland zal het leveren van bijv. wapens als één zien.. maar het actief hulp bieden dmv bijv van satellietinfo en doorspelen van militaire doelen is een tweede. Dat lijkt op 'actieve deelname' aan de oorlog alleen zonder voetsoldaten (vooralsnog)
Daarnaast zouden wij ook moord en brand schreeuwen als Rusland op die manier de hulp krijgt van Iran, China en Noord Korea.
Neemt niet weg dat ik ook vind dat alle middelen geoorloofd zijn om de agressor (Rusland) een halt toe te roepen.
quote:Ukrainian Armed Forces destroys ammunition depot in the Luhansk region
123 kilometer van het front. Dat is een hele afstand. Zal dus inderdaad een drone zijn geweest of sabotage.quote:The Ukrainian Armed Forces have destroyed a Russian ammunition depot near the occupied town of Sorokyne in the Luhansk region.
This is reported by local Telegram channels.
Around 11:00 a.m., the Armed Forces of Ukraine struck a Russian ammunition depot with long-range weapons near the town of Sorokyne.
There are also reports about the ammunition detonating at the site of the strike.
The town is located near the border with Russia and is about 123 kilometers from the front line, which prevents the depot from being hit by cannon artillery and multiple launch rocket systems.
According to eyewitnesses, the explosion occurred near the Yunost plant, and ambulances are on their way to the scene.
Thick column of black smoke is rising above the plant, and there is evidence of a fire.
In some areas of the city, windows were blown out by the explosion. The eyewitnesses also reported blocking of traffic on the highway from Sorokyne to Luhansk.
Some Russian media said that the explosion could have been caused by a drone or sabotage on the territory of the enterprise.
Kunnen ze weer lekker in hun slachtofferrol kruipen dat het machtige stronk roesja áltijd dwars gezeten wordt door dat dekselse verwijfde westen.quote:Op maandag 25 september 2023 15:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat doen ze om aan het thuisfront uit te leggen waarom ze zo in de pan gehakt worden. Ze verliezen niet van Oekraïne maar van het hele Westen!
quote:Op maandag 25 september 2023 18:26 schreef Delenlill het volgende:
...
123 kilometer van het front. Dat is een hele afstand. Zal dus inderdaad een drone zijn geweest of sabotage.
Eerlijk is eerlijk. Toen ik het filmpje de eerste keer keek dacht ik dat ze het over die paar takjes als camouflage hadden. Toen ik las dat het om opblaasbare tanks ging zag ik het pas in het filmpje.quote:There was an attempt to deceive...
An attempt by ruzzians to deploy inflatable T72s spotted by UAF drone. They only deluded there are the ruzzki themselves.
Soldaten zitten niet op tanks, bij de cavalerie heten ze huzaren.quote:Op maandag 25 september 2023 15:28 schreef Ulx het volgende:
En wie zegt dat het geen Nederlandse soldaten waren? Je kunt het niet uitsluiten.
Ik vraag mw af hoe ze die gaan onderscheiden van dolfijnen.quote:Op maandag 25 september 2023 18:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Oa geschikt voor bruggen.
Hmmm
Een Rus zou verschil tussen Nicht Schiessen en Niet Schieten ook niet opmerken.quote:Op maandag 25 september 2023 15:28 schreef Ulx het volgende:
Voor het geld dat nodig is om Oekraine weer op te bouwen kunnen we een wapenindustrie van hier naar de maan optuigen.quote:Op maandag 25 september 2023 18:05 schreef polderturk het volgende:
Als Oekraïne deze oorlog gewonnen heeft gaat Oekraïne over één van de grootste wapenindustrieën ter wereld beschikken. Ze zullen een welkome aanvulling voor de EU zijn.
Slava Ukraini.
[ twitter ]
Daar zal tzt ook een Marshall plan achtig iets voor bedacht worden.quote:Op maandag 25 september 2023 18:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Voor het geld dat nodig is om Oekraine weer op te bouwen kunnen we een wapenindustrie van hier naar de maan optuigen.
Met een beetje geluk kunnen we er een soort Roemenie van maken.quote:Op maandag 25 september 2023 19:00 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Daar zal tzt ook een Marshall plan achtig iets voor bedacht worden.
Heel (West) Europa lag in puin na de oorlog en dat is uiteindelijk ook helemaal in orde gekomen.
Sterker nog, we zijn een van de rijkste regio's op aarde geworden.
Nog meer Dacia rommel 😱quote:Op maandag 25 september 2023 19:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Met een beetje geluk kunnen we er een soort Roemenie van maken.
Ook wel beetje overdreven. Als Amerikaan het niet leuk vinden dat je land zoveel geld aan Oekraïne geeft staat natuurlijk niet meteen gelijk aan haat voor Oekraïens. (en nee ik ben het niet met hun eens, maar snap het best)quote:
Ah, dat die een autoindustrietje hebben weten op te zetten die nog altijd redelijk meekan in de vaart der volkeren is op zich wel te prijzen.quote:
Dat was echter in een periode van bevolkingsgroei, ik denk dat een scenario als Roemenië wel realistisch is zoals -XOR- opmerkte. Een land met dalende bevolking (31,1 miljoen is de schatting in de huidige door Oekraïne gecontroleerde gebieden) en een deel van de bevolking dat kiest voor migratie (een effect dat bij EU toetreding zal versterken). Het voordeel daarvan is wel dat men geld naar huis zal sturen.quote:Op maandag 25 september 2023 19:00 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Daar zal tzt ook een Marshall plan achtig iets voor bedacht worden.
Heel (West) Europa lag in puin na de oorlog en dat is uiteindelijk ook helemaal in orde gekomen.
Sterker nog, we zijn een van de rijkste regio's op aarde geworden.
Stamt uit de jaren zestig las ik netquote:Op maandag 25 september 2023 19:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, dat die een autoindustrietje hebben weten op te zetten die nog altijd redelijk meekan in de vaart der volkeren is op zich wel te prijzen.
Was die daling in de bevolking al gaande voor de oorlog of is dat puur te wijten aan de miljoenen Oekraïners die het land ontvlucht zijn?quote:Op maandag 25 september 2023 19:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat was echter in een periode van bevolkingsgroei, ik denk dat een scenario als Roemenië wel realistisch is zoals -XOR- opmerkte. Een land met dalende bevolking (31,1 miljoen is de schatting in de huidige door Oekraïne gecontroleerde gebieden) en een deel van de bevolking dat kiest voor migratie (een effect dat bij EU toetreding zal versterken). Het voordeel daarvan is wel dat men geld naar huis zal sturen.
Vanaf de val van de Sovjet Unie is de bevolking gestaag geslonken van Oekraïne (Veel Russen verhuisden terug naar Rusland, maar ook veel Oekraïners die werkten in Rusland/familie daar hadden verhuisden daar naar toe). Maar de oorlog heeft hier natuurlijk voor het grootste gedeelte aan bijgedragen.quote:Op maandag 25 september 2023 19:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Was die daling in de bevolking al gaande voor de oorlog of is dat puur te wijten aan de miljoenen Oekraïners die het land ontvlucht zijn?
Ik heb het idee dat iig een heel groot gedeelte van de gevluchte Oekraïners uiteindelijk wel weer terug wil naar hun land.
Dat was al gaande, Oekraïne had een bevolking van 51,5 miljoen toen het onafhankelijk werd. In hoeverre vluchtelingen terugkeren is erg afhankelijk van de duur en mogelijkheden na een oorlog. Het is vrijwel altijd zo dat het aantal personen dat terugkeert afneemt naar mate de duur van het conflict toeneemt.quote:Op maandag 25 september 2023 19:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Was die daling in de bevolking al gaande voor de oorlog of is dat puur te wijten aan de miljoenen Oekraïners die het land ontvlucht zijn?
Ik heb het idee dat iig een heel groot gedeelte van de gevluchte Oekraïners uiteindelijk wel weer terug wil naar hun land.
Dit zal wel herstellen na de oorlog, maar dan eerder naar een niveau van voor de oorlog wat rond de 1,2~1,3 kinderen per vrouw lag, met een korte inhaalslag.quote:In 2023, an average of 16,000 babies have been born a month, compared to as many as 23,000 babies born monthly before Russia’s invasion.
Make America Great Again.quote:Op maandag 25 september 2023 19:10 schreef over_hedge het volgende:
Van de rest geen idee wat MAGA is.
quote:Op maandag 25 september 2023 19:30 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Vanaf de val van de Sovjet Unie is de bevolking gestaag geslonken van Oekraïne (Veel Russen verhuisden terug naar Rusland, maar ook veel Oekraïners die werkten in Rusland/familie daar hadden verhuisden daar naar toe). Maar de oorlog heeft hier natuurlijk voor het grootste gedeelte hier aan bijgedragen.
https://allecijfers.nl/land/oekraine/
Ze verwachten dat uiteindelijk 1/3 van de gevluchte mensen ook daadwerkelijk weer terug keren. Dit zullen vooral vrouwen en kinderen zijn lijkt me. En zoals na elke grote oorlog zal er een grote babyboom plaatsvinden in Oekraïne.
Natuurlijk zal de opbouw van Oekraïne ook veel kapitaal daar heen brengen. Veel banen creëren en veel arbeiders aantrekken. En waarschijnlijk ook de lonen flink verhogen.
quote:Op maandag 25 september 2023 19:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat was al gaande, Oekraïne had een bevolking van 51,5 miljoen toen het onafhankelijk werd. In hoeverre vluchtelingen terugkeren is erg afhankelijk van de duur en mogelijkheden na een oorlog. Het is vrijwel altijd zo dat het aantal personen dat terugkeert afneemt naar mate de duur van het conflict toeneemt.
Daarnaast heb je een direct geboorteëffect
[..]
Dit zal wel herstellen na de oorlog, maar dan eerder naar een niveau van voor de oorlog wat rond de 1,2~1,3 kinderen per vrouw lag, met een korte inhaalslag.
Orban en Erdogan lijken qua politiek gedrag eigenlijk wel wat op elkaar.quote:
Make America Great again. Oftewel Trump volk.quote:Op maandag 25 september 2023 19:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ook wel beetje overdreven. Als Amerikaan het niet leuk vinden dat je land zoveel geld aan Oekraïne geeft staat natuurlijk niet meteen gelijk aan haat voor Oekraïens. (en nee ik ben het niet met hun eens, maar snap het best)
Van de rest geen idee wat MAGA is.
Spuit 11quote:Op maandag 25 september 2023 19:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Make America Great again. Oftewel Trump volk.
In vergelijking met de overprijsde Duitse rommel vol plastic en softwarefouten van tegenwoordig doen ze het inderdaad niet slecht.quote:Op maandag 25 september 2023 19:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, dat die een autoindustrietje hebben weten op te zetten die nog altijd redelijk meekan in de vaart der volkeren is op zich wel te prijzen.
Deze (eigenlijk een Renault ontwerp uit de jaren '60) werd tot begin jaren '90 in Nederland verkocht:quote:Op maandag 25 september 2023 19:18 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Stamt uit de jaren zestig las ik net
Dat wist ik niet, dacht dat dat pas een paar jaar bestond.
Weet wat geleerd vandaag
De Abrams is nog altijd hun MBT, de opvolger gaat waarschijnlijk gewoon een evolutie er van worden.quote:Op maandag 25 september 2023 20:01 schreef RamboDirk het volgende:
Hebben de Amerikanen eigenlijk al een opvolger voor hun Abram tank of is dat nog steeds de main battle tank van US army?
Abrams X heet de volgende generatiequote:Op maandag 25 september 2023 20:03 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De Abrams is nog altijd hun MBT, de opvolger gaat waarschijnlijk gewoon een evolutie er van worden.
https://www.outono.net/el(...)r-the-m1-abrams-mbt/quote:Op maandag 25 september 2023 20:01 schreef RamboDirk het volgende:
Hebben de Amerikanen eigenlijk al een opvolger voor hun Abram tank of is dat nog steeds de main battle tank van US army?
quote:Op maandag 25 september 2023 20:04 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Abrams X heet de volgende generatie
Van Elon?quote:Op maandag 25 september 2023 20:04 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Abrams X heet de volgende generatie
Dat zou wat zijn. Wordt Amerika aangevallen, neemt bijvoorbeeld Rusland een gedeelte van het land in, en zet Elon Musk ze uit net voordat ze het bezet gebied in rijden om escalatie te voorkomen.quote:
Het is je vergevenquote:Op maandag 25 september 2023 20:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja sorry hoor. Ik had je niet gezien.
Nee, raakt nooit op. Het wordt hooguit minder, maar opraken zal het nooit.quote:Op maandag 25 september 2023 20:12 schreef AnneX het volgende:
Raakt die rotzooi van drones en raketten van de Russen nooit op?
Wie levert dat? Kan men de aanvoer niet torpederen. Sic.
Kan niet, dan moet er unaniem gestemd worden en Polen beschermt Hongarije en Hongarije beschermt Polen. Polen omdat zij de rechterlijke macht aangelijnd hebben waarvan EU geen voorstander is.quote:Op maandag 25 september 2023 20:54 schreef theunderdog het volgende:
Waarom wordt dat land van orban niet uit de EU gezet?
Shahed drones worden geleverd door Iran. Iran bombarderen is niet zo een goed idee omdat zij een kernmacht zijn. Raketten zal wel uit Rusland persoonlijke voorraad komen. NK heeft ook wat zooi toegezegd dus dat vliegt misschien straks ook door de lucht.quote:Op maandag 25 september 2023 20:12 schreef AnneX het volgende:
Zijn er ook geen manieren om ze weg te treiteren? er moet toch iets zijn.quote:Op maandag 25 september 2023 21:10 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Kan niet, dan moet er unaniem gestemd worden en Polen beschermt Hongarije en Hongarije beschermt Polen. Polen omdat zij de rechterlijke macht aangelijnd hebben waarvan EU geen voorstander is.
Door sancties wordt dat geprobeerd ja. Iran is 1 van de meest zwaarst gesanctioneerde landen ooit geloof ik, of Rusland moet ze inmiddels gepasseerd zijn. Ze geven er niet om.quote:Op maandag 25 september 2023 21:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zijn er ook geen manieren om ze weg te treiteren? er moet toch iets zijn.
Naja. Zijn ook niet echt vergelijkingen, natuurlijk. Iran heeft genoeg bondgenoten om zich te redden.quote:Op maandag 25 september 2023 21:19 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Door sancties wordt dat geprobeerd ja. Iran is 1 van de meest zwaarst gesanctioneerde landen ooit geloof ik, of Rusland moet ze inmiddels gepasseerd zijn. Ze geven er niet om.
Verder heeft US ook wat waarschuwingen gegeven en Oekraïne heeft ook een aantal keren hun onvrede erover uitgesproken. Hielp allemaal niks.
Volgens mij heeft Iran juist helemaal niet veel bondgenoten.quote:Op maandag 25 september 2023 21:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja. Zijn ook niet echt vergelijkingen, natuurlijk. Iran heeft genoeg bondgenoten om zich te redden.
Mijn punt is meer: we moeten Hongarije uit de EU sanctioneren. Het doel moet niet zijn om het land kapot te maken. Welnee.
Doet me een denken aan die scène bij de strangelovequote:
Nou vn, trap ze uit die veiligheidsraad dan.quote:
Ik heb het idee dat ze al een stuk minder afschieten dan pak m beet een jaar geleden. Heeft iemand een grafiekje of zo waarin dit is uitgetekend?quote:Op maandag 25 september 2023 20:12 schreef AnneX het volgende:
En daar gaan we weer.quote:Russians launch several Shahed drone groups from Crimea, one more from north
The Air Force of the Armed Forces of Ukraine reports that the Russians had launched several groups of Shahed UAVs from Crimea.
Source: Ukraine’s Air Force
Quote: "The launch of several groups of enemy attack UAVs of a Shahed type from Chauda, Crimea, was recorded.
The approximate time of entry into the controlled airspace of Ukraine is around 22:00."
Details: Later, the Air Force reported about a group of Russian UAVs in Sumy Oblast. "They are moving in the south-western direction (they might change course)," the message reads.
Wat ik her en der heb gelezen is dat er een sep4 programma in ontwikkeling voor m1a2's was, maar er besloten is een m1a3 te ontwikkelen. Dit komt natuurlijk wel gewoon van internet en dit soort info ligt doorgaans niet als brochure bij de receptie maar toch.quote:Op maandag 25 september 2023 20:01 schreef RamboDirk het volgende:
Zo te zien is iemand bang geworden voor drones lol. Vooral omdat een groot gedeelte van de bevolking niet zo blij met hem is.quote:Belarus bans storage and use of drones
Alexander Lukashenko, self-proclaimed President of Belarus, has signed a decree prohibiting Belarusian citizens from importing, storing, selling, manufacturing and using drones.
Source: Decree on the State Registration and Operation of Civilian Unmanned Aerial Vehicles, posted on Lukashenko’s website
Details: The decree states that any use of civilian drones is only permitted for organisations and legal entities for their "business and professional activities". To do so, they need to obtain a permit from the Aviation Department of the Ministry of Transport and Communications of Belarus.
The decree also envisages the creation of an automated state register of civilian UAVs.
Residents of Belarus have six months to sell their drones to organisations or transfer them to an "authorised organisation designated by the government" for storage.
Brief staat in de bron. Al is deze wel in het Oekraïens. Maar als ik het zo lees gaat het vooral om het tegen gaan van corruptie, en het meer onafhankelijk maken van de rechterlijke macht/politie. (al is dat laatste meer een gokje van mij)quote:A letter was sent from the White House with the reforms that Ukraine must make in order to receive aid
Deputy White House National Security Adviser on International Economics, Mike Pyle, sent a letter to the Donor Coordination Platform with a list of reforms that Ukraine should make in order to continue providing it with military aid.
Source: "Ukrainian Pravda"
Details: According to the UP, this letter was also sent to the Prime Minister of Ukraine Denys Shmyhal and to the address of the Office of the President of Ukraine.
The document prescribes changes according to the priority of their implementation: 0-3 months, 3-6 months, one year, 18 months.
In particular, they concern the functioning of the Supervisory Boards of State Enterprises, anti-corruption bodies (SAP, NABU, NAZK), the High Council of Justice, and the judicial branch of government in general.
Changes in the work of the Ministry of Defense of Ukraine and all law enforcement agencies were also prioritized during the year.
Updated at 10:58 pm .: Note that the letter is a preliminary working draft and is subject to review.
quote:Russia seeks to rejoin UN's human rights council
Russia is seeking to rejoin the United Nations human rights council in an election that will be seen as a key test of its international standing.
It was expelled from the UN's pre-eminent human rights body last April after its forces invaded Ukraine.
But now Russian diplomats are seeking to get their country re-elected to the council for a fresh three-year term.
The BBC has obtained a copy of the position paper Russia is circulating to UN members asking for their support.
The vote will take place next month.
In the document seen by the BBC, Russia promises to find "adequate solutions for human rights issues" and seeks to stop the council becoming an "instrument which serves political wills of one group of countries", understood to be a reference to the West.
Diplomats said Russia was hoping to regain some international credibility after being accused of human rights abuses in Ukraine and within its own borders.
quote:The UN human rights council is based in Geneva and has 47 members, each elected for a three-year term.
In the next elections, due on 10 October, Russia will compete with Albania and Bulgaria for the two seats on the council reserved for central and eastern European countries.
The vote will involve all 193 members of the UN general assembly in New York. Diplomats there said Russia was campaigning aggressively, offering small countries grain and arms in return for their votes.
As such, they said it was entirely possible Russia could get back onto the council.
The Russian position paper - circulated at the UN - says it wants to "promote principles of cooperation and strengthening of constructive mutually respectful dialogue in the council in order to find adequate solutions for human rights issues".
Its core pitch is that Russia would use its membership "to prevent the increasing trend of turning the HRC into an instrument which serves the political will of one group of countries". It said it does not want that group "punishing non-loyal governments for their independent and external policy".
Russia was suspended from the Human Rights Council in April 2022 with 93 members of the UN general assembly voting in favour, 24 against and 58 abstaining. In its position paper, Russia blames "the United States and its allies" for it losing membership.
What the hell. Ik mag toch echt niet hopen dat ze weer plaats mogen nemen in de mensenrechtenraad van de VN. Als dat gebeurd kunnen we het net zo goed afschrijven. Dan kan deze raad gewoon niet meer serieus genomen worden.quote:A Foreign Office spokesperson said: "Widespread evidence of Russia's human rights abuses and violations in Ukraine and against its own citizens, including those highlighted by the UN's special rapporteur on Russia just last week, demonstrates Russia's complete contempt for the work of the council."
The shadow foreign secretary, David Lammy, said Russia had committed atrocities in Ukraine, its leader had been indicted for war crimes by the International Criminal Court and had shown utter contempt for the UN Charter.
"The idea that Russia could return to the Human Rights Council is an affront to the very concept of human rights and a dangerous backwards step that would damage its credibility," he said. "The government should work intensively with countries who have abstained in the past to make the case that the essential values of the UN must be upheld."
Qua rakketten is het echt stukken minder als voorheen, aanvallen van groepen drones komen echter wel veel voor. Die drones zijn veel goedkoper en massaler te produceren.quote:Op maandag 25 september 2023 22:03 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze al een stuk minder afschieten dan pak m beet een jaar geleden. Heeft iemand een grafiekje of zo waarin dit is uitgetekend?
Kan natuurlijk ook zijn dat ze sparen om over een paar maanden weer full nazi te gaan op de elektriciteitsvoorzieningen.
Die zijn doorgaans wel wat minder snel en daarmee makkelijker te onderscheppen. Daarentegen kun je er daar inderdaad tientallen tegelijk van sturen en zodoende de luchtafweer overbelasten.quote:Op dinsdag 26 september 2023 07:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Qua rakketten is het echt stukken minder als voorheen, aanvallen van groepen drones komen echter wel veel voor. Die drones zijn veel goedkoper en massaler te produceren.
Dit is wel interessant inderdaad, een paar dagen terug was er een ander geval waar ook een MIG-29 van Oekraïne geraakt werd. Het lijkt er inderdaad op dat er een nieuwe serie lancets met langer bereik is gekomen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 07:00 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Moeilijk te zien. Maar als dat inderdaad weer een straaljager is die geraakt is is dat erg jammer. En is er blijkbaar iets veranderd aan de drone capaciteiten van de Russen. Of de Russen zijn slimmer geworden, ietsje dan.
quote:Footage of objective control of the destruction of another MiG-29 fighter of the Ukrainian Air Force at Dolgintsevo airfield near Krivoy Rog, presumably using a new version of the "Lancet" loitering ammunition.
Die raad is al erg lang niet serieus te nemen, Saoedi Arabië was zelfs lang de voorzitter....quote:Op dinsdag 26 september 2023 07:18 schreef Delenlill het volgende:
https://www.bbc.com/news/world-europe-66919358
[..]
[..]
[..]
What the hell. Ik mag toch echt niet hopen dat ze weer plaats mogen nemen in de mensenrechtenraad van de VN. Als dat gebeurd kunnen we het net zo goed afschrijven. Dan kan deze raad gewoon niet meer serieus genomen worden.
Meer informatie kun je vinden in het artikel. Heb de belangrijkste stukken hier neer gezet. Al kan ik wat gemist hebben. Of iets te enthousiast zijn geweest.
Dat wel ja, het probleem is echter dat je niet te dure rakketten wil gebruiken om shahed drones neer te halen. Vandaar ook de noodzaak voor gepart-achtige luchtafweer.quote:Op dinsdag 26 september 2023 07:22 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Die zijn doorgaans wel wat minder snel en daarmee makkelijker te onderscheppen. Daarentegen kun je er daar inderdaad tientallen tegelijk van sturen en zodoende de luchtafweer overbelasten.
Gewoon een tent over die vliegtuigen heen zetten. Kunnen ze niet zien in welke tent wat zit, en een drone kan er niet doorheen vliegen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 07:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is wel interessant inderdaad, een paar dagen terug was er een ander geval waar ook een MIG-29 van Oekraïne geraakt werd. Het lijkt er inderdaad op dat er een nieuwe serie lancets met langer bereik is gekomen.
Dit is het geval van een paar dagen terug:
[..]
Nee, dat is een technology demonstrator van de fabricant en geen product op basis van specificaties vanuit het MoD.quote:
Ze gaan deze vliegtuigen gewoon wat verder van het front halen. Zo'n vliegtuig kost een factor 100 van een drone, dus ook al zet je ze in tenten; het blijft lonen er drones op te gooien.quote:Op dinsdag 26 september 2023 08:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Gewoon een tent over die vliegtuigen heen zetten. Kunnen ze niet zien in welke tent wat zit, en een drone kan er niet doorheen vliegen.
Dit was hilarisch ja:quote:Op maandag 25 september 2023 23:33 schreef Perrin het volgende:
Leukhttps://twitter.com/hashtag/NAFO
Een MAGA senator vraagt wie er precies achter NAFO zit.
Op de lange termijn is vliegtuigen verplaatsen geen optie meer. Een tent fungeert als een anti drone net.quote:Op dinsdag 26 september 2023 08:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ze gaan deze vliegtuigen gewoon wat verder van het front halen. Zo'n vliegtuig kost een factor 100 van een drone, dus ook al zet je ze in tenten; het blijft lonen er drones op te gooien.
ISW postte gisteren een heat map - daar zie je signaturen ten noord-oosten van Verbove, wat wijst op gevechten daar. Dat doet hen vermoeden dat UA Verbove inmiddels aan de noordkant voorbij is getrokken en bezig is een van de VDV regimenten ten noorden van Verbove te omsingelen. Dit laatste rijmt met berichten die Russische milbloggers ook afgeven.quote:Op maandag 25 september 2023 23:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Voor de puzzelaars onder ons..
Rest vd artikel op https://businessukraine.u(...)genocide-in-ukraine/quote:United Nations experts probing alleged Russian war crimes in Ukraine have warned that rhetoric broadcast by the Russian media could qualify as incitement to genocide. United Nations investigators probing alleged Russian war crimes in Ukraine have warned that rhetoric broadcast by the Russian media could qualify as incitement to genocide. In a September 25 address to the UN Human Rights Council, the leader of the UN’s Commission of Inquiry investigative team, Erik Mose, spoke of his concern over allegations of genocide in Ukraine. “For instance, some of the rhetoric transmitted in Russian state media may constitute incitement to genocide,” he stated, commenting that the UN investigation into allegations of genocide will continue.
Mose’s comments come days after Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy used his address to the United Nations General Assembly to accuse Russia of committing genocide in Ukraine. During his address, the Ukrainian leader highlighted Russia’s alleged mass abduction and indoctrination of Ukrainian children. “This is clearly a genocide,” he stated.
Narcistjes met cynische grappen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 07:18 schreef Delenlill het volgende:
https://www.bbc.com/news/world-europe-66919358
[..]
[..]
[..]
What the hell. Ik mag toch echt niet hopen dat ze weer plaats mogen nemen in de mensenrechtenraad van de VN. Als dat gebeurd kunnen we het net zo goed afschrijven. Dan kan deze raad gewoon niet meer serieus genomen worden.
Meer informatie kun je vinden in het artikel. Heb de belangrijkste stukken hier neer gezet. Al kan ik wat gemist hebben. Of iets te enthousiast zijn geweest.
Dat werkt inderdaad niet zo geweldig.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:46 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Die netten helpen echt tegen drones!
https://www.reddit.com/r/(...)t_the_russians_have/
Nou... trap ze uit de v-raad dan.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:43 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
UN investigator: Russian state media may be guilty of “inciting genocide” in Ukraine
[..]
Rest vd artikel op https://businessukraine.u(...)genocide-in-ukraine/
Klopt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:43 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
UN investigator: Russian state media may be guilty of “inciting genocide” in Ukraine
[..]
Rest vd artikel op https://businessukraine.u(...)genocide-in-ukraine/
Ondertussen proberen ze een zetel in Mensenrechtenraad van de VN te bemachtigen. De ironie...quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:56 schreef oheng het volgende:
[..]
Klopt.
Beginnen op 02:04
De bedoeling van rusland is om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken.
Ze zitten al in de VN, ze proberen nu in de Mensenrechtenraad van de VN te komenquote:Op dinsdag 26 september 2023 10:01 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ondertussen proberen ze een zetel in VN te bemachtigen. De ironie...
Aangepast. Wat een hypocriet land.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:23 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ze zitten al in de VN, ze proberen nu in de Mensenrechtenraad van de VN te komen![]()
Waar Saudi-Arabië een paar jaar terug voorzitter van was
Jawel, alleen is het filmpje daar niet te plaatsen. De grote vraag is waar het filmpje wel vandaan komt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:36 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
ISW postte gisteren een heat map - daar zie je signaturen ten noord-oosten van Verbove, wat wijst op gevechten daar. Dat doet hen vermoeden dat UA Verbove inmiddels aan de noordkant voorbij is getrokken en bezig is een van de VDV regimenten ten noorden van Verbove te omsingelen. Dit laatste rijmt met berichten die Russische milbloggers ook afgeven.
Netjesquote:Op dinsdag 26 september 2023 09:46 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Die netten helpen echt tegen drones!
https://www.reddit.com/r/(...)t_the_russians_have/
Tijd voor wat MIG decoysquote:Op dinsdag 26 september 2023 08:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Gewoon een tent over die vliegtuigen heen zetten. Kunnen ze niet zien in welke tent wat zit, en een drone kan er niet doorheen vliegen.
quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Hebben ze geen ferryverbinding daar ergens? Niet dat dat genoeg zou zijn en gaat ook langzaam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ twitter ]
quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Mooie locatie voor een nieuwe Highway of DeathSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ twitter ]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Highway_of_Death
Hij is degene die in dat bed ligt?quote:
Bed?quote:
Smalle bed wel. Maar de Russen hadden nmw aangegeven dat deze guy dood was toch? Of werken de Russische afdelingen langs elkaar heen?quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:40 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Die witte gekreukt rugleuning op de foto lijkt idd wel wat op een kussen.
Let op de bril die Shoigu draagt. Duidelijk op twee verschillende momenten opgenomen en samengevoegd.quote:
Stuitert dat ding nu over de grond?quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:12 schreef Slayage het volgende:
"İllegal Russian turist"[ twitter ]
[ twitter ]
Nu al 30% dit terwijl het Westen nog geen 2% van het GDP aan het uitgeven is aan deze oorlog.quote:
Oekraine had dat gemeld (teminste, eerst dood, toen gewond, toen wel weer dood). Russen doen nog alsof er maar 1 persoon vermist is bij die raketaanval.quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
Smalle bed wel. Maar de Russen hadden nmw aangegeven dat deze guy dood was toch? Of werken de Russische afdelingen langs elkaar heen?
En dat met een instortende roebelquote:
We wachten nog steeds op de uitkomst van officiële onderzoekenquote:Op dinsdag 26 september 2023 13:36 schreef xpompompomx het volgende:
Alweer een jaartje geleden:
[ twitter ]
[ twitter ]
Niet geheel onverwacht heeft deze meneer vraagtekens bij de 'jacht-verklaring'.
Vreselijke beeldenquote:Op dinsdag 26 september 2023 15:51 schreef Jemoederniet het volgende:
Een muzikant verliest armen en zicht. Gelukkig heeft hij een goede vrouw die hem steunt.
Hij blijft positief want zijn stem doet het nog.
Zoveel doden is al verschrikkelijk, maar er zijn ook nog eens duizenden mannen die voor het leven verminkt zijn.
Vanaf 2.20 Russische opblaasbare neptanks maar die worden niet gecamoufleerd zodat ze juist opvallen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:11 schreef slashdotter3 het volgende:
1.48 anti vlindermijn drone wordt uitgetest
https://www.ad.nl/buitenl(...)earriveerd~ad0b0258/quote:Slecht nieuws voor Russische tankcommandanten in Oekraïne: de M1 Abrams is gearriveerd
De eerste lading Amerikaanse Abrams-tanks is in Oekraïne aangekomen, zo heeft de Oekraïense president Volodymyr Zelensky maandagavond bevestigd. Hoewel het exacte aantal afgeleverde tanks (van de 31 die zijn toegezegd) niet is bekendgemaakt, zullen Russische tankcommandanten niet zitten te springen de confrontatie aan te gaan met ook maar een M1-Abrams.
Want er hangt een mythe van onoverwinnelijkheid rondom deze Amerikaanse supertank die al werd gelanceerd in 1972 maar sindsdien steeds is verbeterd en gemoderniseerd. Het tegenwoordige high-tech paradepaardje van het Amerikaanse leger staat bekend om zijn bereik, dodelijke vuurkracht, vermogen tot gewaagde manoeuvres en - heel belangrijk - de grotere overlevingskansen voor de bemanning achter een meter pantserstaal.
Volgens de PR van het Amerikaanse leger is nog nooit een M1 Abrams verloren gegaan door vuur van vijandelijke tanks. Van de negen tot nu toe vernietigde Abrams-tanks zouden er zeven bij vergissing zijn uitgeschakeld door eigen vuur, van de Amerikanen zelf dus. Twee tanks werden tijdens de Golfoorlog (1990-1991) opzettelijk vernietigd door de eigen bemanning om te voorkomen dat ze in handen van het Iraakse leger zouden vallen. Enkele andere tanks raakten weliswaar beschadigd in gevechten, maar dit had weinig effect op hun operationele gereedheid, meldde het Amerikaanse leger dat liever niet herinnerd wordt aan de harde kritiek rond de introductie van de tank: van de enorme verbruikskosten tot snelle roest.
Superioriteit
Het effect van een groep van 30 Abrams-tanks op de operationele situatie wordt naar verwachting beperkt gezien het geringe aantal. Echter, bij een grotere inzet van 200 of 300 tanks, indien correct gebruikt, kunnen de Abrams een aanzienlijke operationele impact hebben, aldus militaire experts. Maar volgens een vooraanstaande Russische defensie-expert worden de Abrams-tanks door Moskou wel degelijk gevreesd vanwege hun superioriteit ten opzichte van Russische tanks. Daarnaast zou Rusland momenteel kampen met een tekort aan moderne anti-tankraketten en penetrerende munitie. Beide zijn nodig om de Abrams en andere moderne westerse tanks te stoppen.
Ruslan Poechov, directeur van het Centrum voor Analyse van Strategieën en Technologieën, een Russische denktank, verklaarde tegenover de Russische krant Moskovsky Komsomolets dat zelfs de ‘uitgeklede’ exportversies van de Abrams M1 elke Russische productietank de baas is. De komst van moderne westerse tanks met krachtige kanonnen, moderne penetrerende munitie en vuurcontrolesystemen zou kunnen leiden tot tankgevechten over grotere afstanden. Ondanks de trots die Rusland zelf graag uitdraagt over zijn eigen T-14 Armata, wordt deze tegenhanger van de Abrahams nog maar zeer sporadisch ingezet in Oekraïne. Dit heeft geleid tot speculatie dat de T-14 Armata helemaal niet zo goed is als wordt beweerd door de Russische propaganda en dat de in 2019 gepresenteerde tank nog kampt met vele kinderziektes, waardoor Russische commandanten zouden aarzelen deze tank in te zetten.
Iets zegt me dat dat deze twitteraar een niet al te zuivere opruier is. Weet niet precies waarom ik dat gevoel heb.quote:
De Abrams heeft vooral furore gemaakt tegen Iraakse T55's. Dus tja...quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:24 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)earriveerd~ad0b0258/
Ik dacht dat de Leopard 2A6 de beste is.
Typisch weer de massamedia hoor. Ze doen voorkomen alsof het een wunderwaffen is, terwijl het een gestripte M1A1 is. Of een gestipte M1A2. Who cares.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Abrams heeft vooral furore gemaakt tegen Iraakse T55's. Dus tja...
Toch zit ik liever daarin dan in een T-72quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:54 schreef oheng het volgende:
[..]
Typisch weer de massamedia hoor. Ze doen voorkomen alsof het een wunderwaffen is, terwijl het een gestripte M1A1 is. Of een gestipte M1A2. Who cares.
Nou ja, de Leopards hebben natuurlijk al flink veel van het vuile werk opgeknapt, dus ze zullen best goed lijken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:54 schreef oheng het volgende:
[..]
Typisch weer de massamedia hoor. Ze doen voorkomen alsof het een wunderwaffen is, terwijl het een gestripte M1A1 is. Of een gestipte M1A2. Who cares.
5% van het defensie budget van de vs hebben ze ongeveer uit gedeeld, denk dat nederland ook niet veelmeer heeft uitgegeven.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu al 30% dit terwijl het Westen nog geen 2% van het GDP aan het uitgeven is aan deze oorlog.
Ja, inderdaad. Het goede nieuws is wel dat Amerika nu op industriele schaal tanks kan sturen. Wat beteknt dat Oekraine iig niet zonder tanks zal komen te zitten.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, de Leopards hebben natuurlijk al flink veel van het vuile werk opgeknapt, dus ze zullen best goed lijken.
Ah, vandaar dat ze er eerder zo hysterisch over deden. Maar goed, ditzelfde gedrag zagen we eerder ook al bij andere wapensystemen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:32 schreef Aether het volgende:
Kremlin: Amerikaanse langeafstandsraketten veranderen niets aan slagveld
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-72312809
Hahaha daar zal ik aan denken als de S-300 en S-400 met bosjes doorzeefd worden.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:32 schreef Aether het volgende:
Mooi, dan is zeuren over rode lijnen ook niet nodig.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:32 schreef Aether het volgende:
Klopt, ik las ook ergens dat de VS alweer kijkt of ze nog een batch kunnen sturen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:34 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Het goede nieuws is wel dat Amerika nu op industriele schaal tanks kan sturen. Wat beteknt dat Oekraine iig niet zonder tanks zal komen te zitten.
Een vreugdesprongetje maken zou ik afradenquote:Op dinsdag 26 september 2023 16:34 schreef 3rr0r het volgende:
Je kunt bijna je arm uitsteken en de piloot een high five geven.
[ twitter ]
Als Sokolov nog leefde, hadden ze gemakkelijk recente beelden kunnen maken en de wereld in kunnen slingeren.quote:
Moet er wel van af kunnen lijkt mij:quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt, ik las ook ergens dat de VS alweer kijkt of ze nog een batch kunnen sturen.
De vraag is hoeveel er operationeel zijn. Staan er nogal een zooitje te verstoffen in de Amerikaanse woestijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:45 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Moet er wel van af kunnen lijkt mij:
The U.S. Army is believed to have 2,509 Abrams in various versions, with an additional 3,700 in storage.
https://www.rferl.org/a/abrams-tanks-ukraine-/32238725.html
Lijkt me dat, dat gestuif niet goed is voor elektronica, optics, inlaat etc.?quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Die staan ook bewust in een woestijn, omdat ze daar het beste geconserveerd blijven.
Ze zullen uiteraard niet turn key ready zijn.
Daarom zijn ze ook niet meteen inzetbaar. En hebben ze niet allemaal evenveel onderhoud nodig.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Lijkt me dat, dat gestuif niet goed is voor elektronica, optics, inlaat etc.?
vooral belangrijk dat het er droog isquote:Op dinsdag 26 september 2023 18:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze ontlopen elkaar nauwelijks, maar de Britten en Amerikanen hebben wel stappen gezet in composiet pantser. Ik ben benieuwd wat voor pantser Ukraine nu krijgt.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:24 schreef HSG het volgende:
[..]
Wel meer dan slechts 31 neem ik toch aanquote:Op dinsdag 26 september 2023 18:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarom zijn ze ook niet meteen inzetbaar. En hebben ze niet allemaal evenveel onderhoud nodig.
Mooi, dan hoeven de Russen zich geen zorgen te maken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:32 schreef Aether het volgende:
Zoals iemand anders zei is de droogte het belangrijkste.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Of kwetsbare onderdelen worden eruit geschroefd. In de woestijn kan het lang meequote:Op dinsdag 26 september 2023 18:40 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zoals iemand anders zei is de droogte het belangrijkste.
Ik heb ooit eens een video gezien van een van de opslagplaatsen van de US Air Force (ook in een woestijn) en daar stonden ook duizenden vliegtuigen en helicopters.
Kwetsbare onderdelen waren afgeschermd, dus ik neem aan dat dat met de tanks ook gebeurd is.
Er is zelfs een heel groot bedrijf (zal denk ik onderdeel zijn van de US Army) die tanks uit de opslag compleet refurbished, waarbij al het metaal volledig gezandstraald wordt en alles tot aan de motor toe weer als nieuw opgeleverd worden.
Ooit een docu over gezien.
De hoeveelste rode lijn is dit al die na het doorbreken eigenlijk onbelangrijk was volgens het Kremlin?quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:32 schreef Aether het volgende:
Dat zal snel blijken, wat waarschijnlijk een groot verschil gaat maken is het veel grotere brandstofverbruik van de Abrams. Dat zorgt voor noodzaak aan extra logistiek, bovendien is de motor minder standaard dan de Leopard of Challenger, waardoor potentiële reparatie lastiger is.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:24 schreef HSG het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De hoeveelste rode lijn is dit al die na het doorbreken eigenlijk onbelangrijk was volgens het Kremlin?
Hoe lang heeft dit geduurd, 10 maanden?quote:
Het sneue hieraan is dat Zwitserland prima weet dat ze geruild worden voor andere Leopards die wel naar Oekraïne gaan. Moeilijk doen om het moeilijk doen. Of zo.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:11 schreef Aether het volgende:
[..]
Hoe lang heeft dit geduurd, 10 maanden?
Nog geen F-16quote:
Is zo maar ik neem alles wat Rusland te verkondigen heeft met een korreltje zout.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:22 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Nog geen F-16Maar goed, de aantallen bij de Bradley's, Leopards en Challengers zijn in ieder geval niet ridicuul hoog.
Dit was de Challenger: https://twitter.com/UAWeapons/status/1698955326496592140quote:
Duidelijk is wel als er een drone boven hem zweeft met een antitakraket is het snel gebeurd.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat zal snel blijken, wat waarschijnlijk een groot verschil gaat maken is het veel grotere brandstofverbruik van de Abrams. Dat zorgt voor noodzaak aan extra logistiek, bovendien is de motor minder standaard dan de Leopard of Challenger, waardoor potentiële reparatie lastiger is.
Wat onduidelijk lijkt momenteel is in hoeverre deze tank bestand is tegen aanvallen van lancets. Het artikel heeft het over tankgevechten maar dat komt in dit conflict eigenlijk maar heel weinig voor.
Hier trappen de Russen toch niet meer in... toch?quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:00 schreef michaelmoore het volgende:
Solovyov wordt met de dag gekker
https://x.com/TheKremlinYap/status/1706586207654707285?s=20
Alsof die Russische jeugdteams niet door volwassen orcs begeleid worden...quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef TLC het volgende:
rusland wil een zetel in de VN Mensenrechtenraad![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
oh ja plus dit
https://nos.nl/artikel/24(...)ten-is-discriminatie
![]()
![]()
![]()
+ het zijn de toekomstige moordenaars van onschuldige burgersquote:Op dinsdag 26 september 2023 20:10 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Alsof die Russische jeugdteams niet door volwassen orcs begeleid worden...
Waarom janken ze dan over een EsCaLlAtIehurhurdurdur?quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mooi, dan hoeven de Russen zich geen zorgen te maken.
Omdat het een stelletje jankerts zijn, natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom janken ze dan over een EsCaLlAtIehurhurdurdur?
Idd kun je net zo goed Russische staats tv gaan kijken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:29 schreef havanagila het volgende:
Kan je wel iedere propagandascheet van die Solovyov gaan posten, maar dat is zeg maar z'n beroep, blijf je voor eeuwig bezig.
https://nos.nl/artikel/24(...)-oekrainers-in-beeldquote:Nieuwe aanwijzingen in Nord Stream-onderzoek: meerdere Oekraïners in beeld
Een jaar na de aanslag op de Nord Stream-pijpleidingen in de Oostzee is het nog altijd niet duidelijk wie er achter de sabotage zit. Toch zijn er steeds meer aanwijzingen dat de aanslag is uitgevoerd door een Oekraïens team. Gezamenlijk onderzoek van verschillende Europese media, waaronder de NOS en Nieuwsuur, wist twee betrokkenen te identificeren. Volgens bronnen dicht bij het Duitse rechercheonderzoek groeit de overtuiging dat de daders uit Oekraïne komen.
Wisten we ook al een tijdje tochquote:Op dinsdag 26 september 2023 20:53 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-oekrainers-in-beeld
Het klinkt misschien gek he. Maar dat ouderwetse Flak-AA geschut uit bijvoorbeeld WO2. Is dat niet veel effectiever tegen drones?quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:51 schreef Perrin het volgende:
En nog een lekker Gepard-filmpje.
[ twitter ]
Wat is onze moderne oplossing tegen dit soort drones? Of hebben we dat niet meer nu de Gepards eruit (zijn?) gegaan?quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:51 schreef Perrin het volgende:
En nog een lekker Gepard-filmpje.
[ twitter ]
Het helpt veel als zo'n apparaat meehelpt mikken. Met handmatig mikken kost het wel veel ammo en meer tijd.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het klinkt misschien gek he. Maar dat ouderwetse Flak-AA geschut uit bijvoorbeeld WO2. Is dat niet veel effectiever tegen drones?
Zal best werken her en der, maar ook die types zijn sterk verbeterd in de loop van de jaren.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het klinkt misschien gek he. Maar dat ouderwetse Flak-AA geschut uit bijvoorbeeld WO2. Is dat niet veel effectiever tegen drones?
quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:53 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-oekrainers-in-beeld
Dit krijgt nog wel een staartje.quote:Mocht blijken dat een legereenheid uit Oekraïne inderdaad betrokken is, dan zou dat voor het Westen een zeer ongemakkelijke uitkomst zijn. "Elke opzettelijke verstoring van de Europese energie-infrastructuur is onacceptabel", verklaarde de Europese Commissie daags na de aanslag. Oekraïne wordt militair gesteund door West-Europese landen en wil graag lid worden van de NAVO.
Moet vooral goedkoop en efficiënt zijn idd.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zal best werken her en der, maar ook die types zijn sterk verbeterd in de loop van de jaren.
Kogels zijn wel de beste optie lijkt me.
Scheelt natuurlijk wel dat die drones vaak redelijk in 1 lijn vliegen. Je ziet wel geknutselde opstellingen met oud spul langskomen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het helpt veel als zo'n apparaat meehelpt mikken. Met handmatig mikken kost het wel veel ammo en meer tijd.
quote:Nog geen sluitend bewijs
Ondertussen benadrukken Duitse bronnen dicht bij het onderzoek dat, hoewel alles naar Oekraïne wijst, daar nog altijd geen sluitend bewijs voor is. Over de rol van de Andromeda bestaat weinig twijfel, maar de mogelijkheid kan niet volledig worden uitgesloten dat Rusland Oekraïners heeft gebruikt om een aanval uit te voeren.
Kennelijk is men ook niet volledig overtuigd van de geloofwaardigheid van de MIVD-bron, die toch ook duidelijk naar Oekraïne wijst. De MIVD doet nog altijd onderzoek naar de toedracht en wil nog geen conclusies trekken, zeggen Nederlandse inlichtingenbronnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |