SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:So, lemme make the situation clear:
- The Canadian House speaker makes a poorly thought out and ad hoc decision to give greetings to an old Ukrainian-Canadian man in the hall in the presence of Ukraine’s president
- this old man suddenly appears to have had history with the Waffen-SS during WWII
- the Canadian speaker naturally offers apologies for the scandal and the awkward situation.
Meanwhile, advocates of the most devastating European war since WWII waged by Russia:
“GOTCHA!!!! So Ukraine is a Nazi nation here!! We told ya! Here’s why Ukraine must be exterminated to ashes and annexed by Russia!”
quote:
quote:Ukraine killed a load of my admirals & other senior officers but the joke’s on them cos I now I might accidentally replace them with someone competent.
I remain a master strategist.
https://mastodon.world/@DarthPutinKGB/111115720798044619
Het is dan ook een non-discussie. In ieder land lopen (neo)-nazi's rond, dus er zullen er ongetwijfeld ook een aantal in Oekraïne rondlopen. Doet echter niks af aan de nazi praktijken die Rusland gewoon op industriele schaal uitvoerd, en dat het duidelijk is dat het van bovenaf komt ipv wat individuele idioten.quote:Op maandag 25 september 2023 12:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
We kunnen ons ook veel beter richten op de nazi praktijken die nu gaande zijn, op grote schaal gepleegd door Rusland.
wutquote:
Dit is hier ook al heel vaak besproken: als je de misinformatie niet weerlegt, dan staat het hier voor eeuwig als zijnde de waarheid.quote:Op maandag 25 september 2023 12:49 schreef Anton91 het volgende:
Als je als troll wil trollen dan is dit een zeer geschikt topic, want iedereen blijft maar happen. Elk topic weer.
Dit helpt niet mee natuurlijk, dus laten we het nu aub gewoon weer over de inhoud hebben.quote:Op maandag 25 september 2023 12:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er staan pagina's vol mee, dus blijkbaar mag reageren wel.
Wat hier allemaal misinformatie is of niet kun jij helemaal niet beoordelen vanuit je luie stoel.quote:Op maandag 25 september 2023 12:58 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dit is hier ook al heel vaak besproken: als je de misinformatie niet weerlegt, dan staat het hier voor eeuwig als zijnde de waarheid.
Als mensen dan opzoek zijn naar informatie en op zo'n Kremlin-post uit dit topic stuiten, zonder weerwoord, dan kunnen ze gaan aannemen dat dat de waarheid is.
Enige oplossing is de notoire misinformatie-verspreiders in dit topic (en op de Frontpage trouwens ook) een permanente ban te geven. Al het andere is al geprobeerd, en werkt niet.
Nee, want "we kunnen het toch ook niet uitsluiten", toch?quote:Op maandag 25 september 2023 13:02 schreef inslagenreuring het volgende:
Wat hier allemaal misinformatie is of niet kun jij helemaal niet beoordelen vanuit je luie stoel.
33 officieren doodquote:
Er zitten zo'n 22.000 buitenlandse vrijwilligers bij het Oekraïnse leger.quote:Op maandag 25 september 2023 13:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, want "we kunnen het toch ook niet uitsluiten", toch?
Precies, en het kremlin zegt het, nou, dan weet jij natuurlijk meteen wat je moet geloven.quote:Op maandag 25 september 2023 13:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zitten zo'n 22.000 buitenlandse vrijwilligers bij het Oekraïnse leger.
Dus dat er een volledig Duitse tankcrew is opgeblazen valt niet uit te sluiten, nee.
Ik denk dat Je rond zo’n hq aardig kan zien wie er aanwezig zijn.quote:Op maandag 25 september 2023 13:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
33 officieren dood![]()
Dat was echt de meest perfecte strike .... ik durf te wedden dat iemand daar redelijk exacte informatie over dat in-person-treffen doorgegeven heeft, een verrader (of nationale held) op het hoogste niveau.
Ongetwijfeld maar Rusland zal ongetwijfeld zeggen dat dit alleen kan met "Westerse kennis".quote:Op maandag 25 september 2023 13:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dat Je rond zo’n hq aardig kan zien wie er aanwezig zijn.
Paar weken in de struiken liggen en je herkent patronen. Ook zal er meer bedrijvigheid zijn zodra er meer hoge piefen lopen.
Dus je bent het met me eens, maar 'het Kremlin'.quote:Op maandag 25 september 2023 13:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, en het kremlin zegt het, nou, dan weet jij natuurlijk meteen wat je moet geloven.
Ik ga er een beetje van uit dat zo’n vent zich veel ophoudt op het hq. Minder verstandig is het blijkbaar wel.quote:Op maandag 25 september 2023 13:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar Rusland zal ongetwijfeld zeggen dat dit alleen kan met "Westerse kennis".
En ik weet niet hoe goed de Oekraïense inlichtingen- / spionagedienst is maar het zou me niet verbazen als dat zo zou zijn.
Prima toch? Dat het westen zich volledig (ok, behalve Hongarije, maar is dat wel echt het Westen?) achter Oekraïne heeft geschaard lijkt mij aardig duidelijk. Dat Rusland daar vervolgens over begint te huilen is beschamend zielig. Als je een risico analyse doet van een dergelijke inval moet die kans ergens in het vak high risk / high impact zitten. In donker rode vakquote:Op maandag 25 september 2023 13:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar Rusland zal ongetwijfeld zeggen dat dit alleen kan met "Westerse kennis".
En ik weet niet hoe goed de Oekraïense inlichtingen- / spionagedienst is maar het zou me niet verbazen als dat zo zou zijn.
Nee, hoe die propganda van dat regime, incl dat "Internet Research Agency", werkt, is ondertussen genoegzaam bekend, dat beelden we ons niet in.quote:Op maandag 25 september 2023 13:38 schreef inslagenreuring het volgende:
Het Kremlin zit hier rentfree in vele koppies hoor.
Hoeveel Oekraïners/mensen met roots daar, zouden er in Rusland leven?quote:Op maandag 25 september 2023 13:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik hoop er zelf op dat het Russen zijn die anti-poetin zijn en Oekraine dat soort info geven maar ja...quote:Op maandag 25 september 2023 13:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik ga er een beetje van uit dat zo’n vent zich veel ophoudt op het hq. Minder verstandig is het blijkbaar wel.
Thuiswerken is ook niet echt een optie met zo'n functie lijkt mequote:Op maandag 25 september 2023 13:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik ga er een beetje van uit dat zo’n vent zich veel ophoudt op het hq. Minder verstandig is het blijkbaar wel.
Maar Rusland zal het leveren van bijv. wapens als één zien.. maar het actief hulp bieden dmv bijv van satellietinfo en doorspelen van militaire doelen is een tweede. Dat lijkt op 'actieve deelname' aan de oorlog alleen zonder voetsoldaten (vooralsnog)quote:Op maandag 25 september 2023 13:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Prima toch? Dat het westen zich volledig (ok, behalve Hongarije, maar is dat wel echt het Westen?) achter Oekraïne heeft geschaard lijkt mij aardig duidelijk. Dat Rusland daar vervolgens over begint te huilen is beschamend zielig. Als je een risico analyse doet van een dergelijke inval moet die kans ergens in het vak high risk / high impact zitten. In donker rode vak.
Kortom, van mij mag het westen alles in zetten, alleen de Navo moet wegblijven uit dit conflict.
Neu, maar bij een stad zo onder vuur zou je toch op een ietwat veiliger locatie gaan zitten niet?quote:Op maandag 25 september 2023 13:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Thuiswerken is ook niet echt een optie met zo'n functie lijkt me
Volgens mij hoef je daar niet bang van te worden.quote:Op maandag 25 september 2023 13:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, hoe die propganda van dat regime, incl dat "Internet Research Agency", werkt, is ondertussen genoegzaam bekend, dat beelden we ons niet in.
Het zijn de mensen die in die propaganda stinken, en dag in, dag uit, zichzelf vertellen dat ze daadwerkelijk "unieke gedachten" hebben, die zich wat inbeelden.
Ik begrijp dat de VS geen satellietbeelden van buiten Oekraïne verstrekt aan Oekraïne. Dus geen beelden van Rusland.quote:Op maandag 25 september 2023 13:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar Rusland zal het leveren van bijv. wapens als één zien.. maar het actief hulp bieden dmv bijv van satellietinfo en doorspelen van militaire doelen is een tweede. Dat lijkt op 'actieve deelname' aan de oorlog alleen zonder voetsoldaten (vooralsnog)
Daarnaast zouden wij ook moord en brand schreeuwen als Rusland op die manier de hulp krijgt van Iran, China en Noord Korea.
Neemt niet weg dat ik ook vind dat alle middelen geoorloofd zijn om de agressor (Rusland) een halt toe te roepen.
Dat ben ik ook niet.quote:Op maandag 25 september 2023 13:53 schreef inslagenreuring het volgende:
Volgens mij hoef je daar niet bang van te worden.
A) ze hebben hun eigen satelliet B) beelden van overal en nergens zijn gewoon commercieel te koop voor iedereen die het geld neertelt.quote:Op maandag 25 september 2023 13:53 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp dat de VS geen satellietbeelden van buiten Oekraïne verstrekt aan Oekraïne.
Jawel. Als iemand consequent "2+2 = 5" roept, dag na dag, topic na topic, ondanks dat we hem verbeteren, dan is zo iemand gewoon bewust desinformatie aan het verspreiden.quote:Op maandag 25 september 2023 13:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat hier allemaal misinformatie is of niet kun jij helemaal niet beoordelen vanuit je luie stoel.
En dat wordt waar mogelijk verbeterd, commentaar op geleverd, aangepast, etc.quote:Al die tweets, filmpjes hier, alsof daar geen foutieve informatie tussen zit.
We zitten hier nu eenmaal vaker dan A's en FA's, en zien die patronen. Uiteindelijk is het A of FA die bepaalt, users hebben die macht niet.quote:Het probleem is dat users hier gaan bepalen wat de "trollen" zijn en wie hier, heel komisch, betaald wordt door het kremlin.
De tendens hier is bij de feiten blijven. Als je dat moeilijk vindt, is het wat mij betreft inderdaad "daag". Maar ja, ik ben geen A of FA, dus blijven de trollen lekker bezig, dag na dag, topic na topic.quote:Daar mag imo net zo hard tegen opgetreden worden. De tendens is hier met ons of tegen ons. Ja, daag.
NOSquote:VN: Russische martelpraktijken in Oekraïne systematisch en wijdverspreid
Rusland heeft zich in bezette delen van Oekraïne schuldig gemaakt aan systematische, wijdverspreide en gruwelijke martelpraktijken. Dat zegt de leider van een onderzoek in opdracht van de VN.
"In sommige gevallen waren de martelpraktijken zo wreed dat het slachtoffer er aan bezweek", zei hij tijdens een hoorzitting van de VN Mensenrechtenraad in Genève. De commissie die het onderzoek uitvoerde, bezocht onder meer de regio's Cherson en Zaporizja. De commissie constateerde dat martelingen voornamelijk plaatsvonden in detentiecentra die door de Russische autoriteiten waren opgezet.
De commissie heeft eerder gezegd dat schendingen gepleegd door Russische troepen in Oekraïne, inclusief het gebruik van marteling, als misdaden tegen de menselijkheid kunnen worden gezien. Rusland ontkent burgers te hebben gemarteld.
Rusland kreeg tijdens de hoorzitting van de raad de gelegenheid om op de beschuldigingen te reageren, maar er was geen Russische vertegenwoordiger aanwezig.
Hoe heeft men die eigenlijk kunnen herkennen als Duitsers?quote:Op maandag 25 september 2023 13:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zitten zo'n 22.000 buitenlandse vrijwilligers bij het Oekraïnse leger.
Dus dat er een volledig Duitse tankcrew is opgeblazen valt niet uit te sluiten, nee.
Vind het vaak maar kleinzielig geruzie over herkomst van bronnen. En de duiding daarvan.quote:Op maandag 25 september 2023 14:01 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Jawel. Als iemand consequent "2+2 = 5" roept, dag na dag, topic na topic, ondanks dat we hem verbeteren, dan is zo iemand gewoon bewust desinformatie aan het verspreiden.
[..]
En dat wordt waar mogelijk verbeterd, commentaar op geleverd, aangepast, etc.
[..]
We zitten hier nu eenmaal vaker dan A's en FA's, en zien die patronen. Uiteindelijk is het A of FA die bepaalt, users hebben die macht niet.
[..]
De tendens hier is bij de feiten blijven. Als je dat moeilijk vindt, is het wat mij betreft inderdaad "daag". Maar ja, ik ben geen A of FA, dus blijven de trollen lekker bezig, dag na dag, topic na topic.
Ben je verontwaardigd over het onrecht dat de Russen wordt aangedaan in dit topic?quote:Op maandag 25 september 2023 14:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vind het vaak maar kleinzielig geruzie over herkomst van bronnen. En de duiding daarvan.
Dat een willekeurige muts 'nieuws' op Twitter plaatst over een neergestorte Russische drone wordt bijvoorbeeld nauwelijks bevraagd hier.
Of een zak uien voor de gesneuvelde Russen, maandenlang een running gag geweest. Blijkt gewoon een goede compensatie op te staan.
Het werkt twee kanten op.
Tank vol met nazi vlaggen, die mensen onder de SS tattoos en Horst Wessel op repeat via de speakersquote:Op maandag 25 september 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe heeft men die eigenlijk kunnen herkennen als Duitsers?
Duitse symbolen als tattoo? hadden hun id bij zich? Duitse papieren? Hadden lederhose aan en curryworst bij zich? Geen idee joh.quote:Op maandag 25 september 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit toontje bedoel ik dus. Nergens voor nodig.quote:Op maandag 25 september 2023 14:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ben je verontwaardigd over het onrecht dat de Russen wordt aangedaan in dit topic?
Jaja, de 'ik stel alleen maar vragen' kaart, BINGOquote:Op maandag 25 september 2023 14:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Duitse symbolen als tattoo? hadden hun id bij zich? Duitse papieren? Hadden lederhose aan en curryworst bij zich? Geen idee joh.
Maar blijf vaker met meer vragen zitten dan antwoorden.
Volgens mij stelde Ulx de vragen.quote:Op maandag 25 september 2023 14:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Jaja, de 'ik stel alleen maar vragen' kaart, BINGO
Doe mij de wasmachine maar
Dan kunnen het net zo goed Russen zijn. Of Trumpfans.quote:Op maandag 25 september 2023 14:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Tank vol met nazi vlaggen, die mensen onder de SS tattoos en Horst Wessel op repeat via de speakers
Opnames voor een nieuw dead snow deel !quote:Op maandag 25 september 2023 14:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan kunnen het net zo goed Russen zijn. Of Trumpfans.
Dan hadden het wel vol met Trump posters en maggot MAGA petjes gelegen.quote:Op maandag 25 september 2023 14:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sommige mensen stellen nou eenmaal alleen maar vragen en geven zelden antwoord.quote:Op maandag 25 september 2023 14:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Duitse symbolen als tattoo? hadden hun id bij zich? Duitse papieren? Hadden lederhose aan en curryworst bij zich? Geen idee joh.
Maar dat is ook de bedoeling.quote:Op maandag 25 september 2023 14:19 schreef inslagenreuring het volgende:
quote:Op maandag 25 september 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
https://english.almayadee(...)-with-fully-german-cquote:[..]
The team's head described how the team destroyed the Leopard tank and "moved out to the burned vehicle hoping to seize the 'tongue'," when the driver-mechanic appeared to be badly injured and others were dead.
The mechanic began screaming 'Nicht schiessen' ["do not shoot" in German]," according to the head of the team.
While receiving medical help, the German named his brigade along with its dislocation site, as he repeatedly claimed he was not a mercenary but a "Bundeswehr serviceman, and that he and the rest of the crew were members of the same unit of the German army."
Despite obtaining first aid, the tank's driver perished from his injuries minutes after being discovered, according to the Russian team head.
Heeeeel geloofwaardig dit.quote:Op maandag 25 september 2023 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://english.almayadee(...)-with-fully-german-c
Raar verhaal. Famous last words. En toen was ie dood.
En die Rus heeft het allemaal verstaan.
volgens Wikipedia https://en.m.wikipedia.org/wiki/Al_Mayadeenquote:Al Mayadeen is viewed as pro-Hezbollah and pro-Syrian government.
De Russen zijn momenteel heel erg het narratief aan het pushen dat ze direct tegen het Westen aan het vechten zijn.quote:Op maandag 25 september 2023 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Misschien was ik het welquote:Op maandag 25 september 2023 15:10 schreef ExTec het volgende:
Hebben we trouwens al overwogen dat het aliens waren?
Want dat kunnen we immers niet uitsluiten.
Dat doen ze om aan het thuisfront uit te leggen waarom ze zo in de pan gehakt worden. Ze verliezen niet van Oekraïne maar van het hele Westen!quote:Op maandag 25 september 2023 15:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Russen zijn momenteel heel erg het narratief aan het pushen dat ze direct tegen het Westen aan het vechten zijn.
Klopt, waarschijnlijk sijpelt de omvang van de verliezen door bij het thuisfront.quote:Op maandag 25 september 2023 15:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat doen ze om aan het thuisfront uit te leggen waarom ze zo in de pan gehakt worden. Ze verliezen niet van Oekraïne maar van het hele Westen!
quote:Op maandag 25 september 2023 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
ook jammer dat ze niet weten te vermelden welke brigade en welke eenheid precies dat wasquote:Op maandag 25 september 2023 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Ze hadden allemaal August von Mackensocks aan hun voetenquote:Op maandag 25 september 2023 15:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
ook jammer dat ze niet weten te vermelden welke brigade en welke eenheid precies dat was
zeker vergeten
Of het waren gasten onderweg naar het Canadese parlementquote:Op maandag 25 september 2023 14:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een stervende man die in zijn laatste momenten in het Duits een samenhangend gesprek voert met Russen over zijn gezin en zijn brigade. En na duizend foto's van dezelfde kapotte leopard in verschillende hoeken, dacht niemand eraan om hier ook wat foto's van te maken. Of van zijn brigade embleempjes. Dat laatste is ook best wel gebruikelijk deze oorlog. Daardoor weten we dat de nucleaire beveiligers al vanaf maand twee als kanonerenvoer werden ingezet. Slaap lekker nu u weet dat het nucleaire arsenaal van Rusland nog slechter beveiligd is dan normaal.quote:Op maandag 25 september 2023 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Oh, gesproken over noeks, waar is Medvedev eigenlijk?quote:Op maandag 25 september 2023 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een stervende man die in zijn laatste momenten in het Duits een samenhangend gesprek voert met Russen over zijn gezin en zijn brigade. En na duizend foto's van dezelfde kapotte leopard in verschillende hoeken, dacht niemand eraan om hier ook wat foto's van te maken. Of van zijn brigade embleempjes. Dat laatste is ook best wel gebruikelijk deze oorlog. Daardoor weten we dat de nucleaire beveiligers al vanaf maand twee als kanonerenvoer werden ingezet. Slaap lekker nu u weet dat het nucleaire arsenaal van Rusland nog slechter beveiligd is dan normaal.
Wij zijn er ook. Kijk wat we meestuurden..quote:Op maandag 25 september 2023 15:28 schreef Ulx het volgende:
En wie zegt dat het geen Nederlandse soldaten waren? Je kunt het niet uitsluiten.
Hertog Janquote:Op maandag 25 september 2023 15:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij zijn er ook. Kijk wat we meestuurden..![]()
[ twitter ]
Daar ben ik me van bewust. Daar houd je grip op door een goeie scheiding te leggen in hoofd- en bijzaak.quote:Op maandag 25 september 2023 14:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat is ook de bedoeling.
Bedoeling van het kremlin is niet dat je hun kant van het verhaal gelooft. Ze geven zelf immers ook vaak tegenstrijdige verhalen.
Bedoeling is dat je niks meer gelooft.
Mission accomplished, in jouw geval dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |