Ho even, dat is helemaal geen criminele achterstandswijk meer hè. Memo niet ontvangen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:26 schreef bertrandtraore het volgende:
Dapper. Nu nog zo door de Schilderswijk heen huppelen.
Volgens mij is het geen jurk maar een polo met een heel wijde broek.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:57 schreef Farenji het volgende:
Vroeger sprak men er schande van als vrouwen een broek droegen. Best raar dat het omgekeerde nog steeds als een statement gezien wordt.
30 tijgers? Dat zijn heel veel tijgers.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:58 schreef KaheemSaid het volgende:
Als 30tiger is mij altijd wijs gemaakt dat de Nederlander tolerant is, dat ze verdraagzaam zijn tegenover mensen die anders denken. Tijdens zijn jeugd kreeg kleine Kaheem altijd warme gevoelens als het ging over het softdrugsbeleid, over het homohuwelijk, over baas in eigen buik of betreffende dingen.
Maar helaas, het was een sprookje. De Nederlander is tolerant, zolang je maar normaal doet. Onze Sjoerd doet niet normaal en is ook nog van D66, twee keer fout. Nou ja, doe lekker je ding Sjoerd, het is in ieder geval wel verfrissend tussen al die pakken!
Hij mag zich gewoon als 30 tijgers identificeren ja?quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:00 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
30 tijgers? Dat zijn heel veel tijgers.
Ik denk dat het los staat van tolerantie beste KaheemSaid, er is een soortement "dresscode" voor kamerleden wanneer zij verschijnen bij de koning, en een mannelijk kamerlid in een zuurstok roze jurk (of wat het ook moge zijn) valt daarin op.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:58 schreef KaheemSaid het volgende:
Als 30tiger is mij altijd wijs gemaakt dat de Nederlander tolerant is, dat ze verdraagzaam zijn tegenover mensen die anders denken. Tijdens zijn jeugd kreeg kleine Kaheem altijd warme gevoelens als het ging over het softdrugsbeleid, over het homohuwelijk, over baas in eigen buik of betreffende dingen.
Maar helaas, het was een sprookje. De Nederlander is tolerant, zolang je maar normaal doet. Onze Sjoerd doet niet normaal en is ook nog van D66, twee keer fout. Nou ja, doe lekker je ding Sjoerd, het is in ieder geval wel verfrissend tussen al die pakken!
Er stond boven mijn OP "of wat het ook moge zijn", maar dat is verdwenen na plaatsing, omdat de hele post even verdween.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:59 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij is het geen jurk maar een polo met een heel wijde broek.
Die hele poppenkast is één groot circusquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:05 schreef Enchanter het volgende:
Vroeger ging men naar het circus voor dit soort figuren
Maar dat is geen regel/verplichting. Je mag dus dragen wat je wilquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat het los staat van tolerantie beste KaheemSaid, er is een soortement "dresscode" voor kamerleden wanneer zij verschijnen bij de koning, en een mannelijk kamerlid in een zuurstok roze jurk (of wat het ook moge zijn) valt daarin op.
Het moet kunnen, en hij zat er ook gewoon zo bij aldaar, maar kreeg meer aandacht dan de dames met de hoedjes.
Niet doen aubquote:
Je mag niet dragen wat je wil, het moet "gepast" zijn, en dat is dit niet echt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:10 schreef Starhopper het volgende:
Maar dat is geen regel/verplichting. Je mag dus dragen wat je wilEen driedelig pak is ouderwets.
De koning zit daar ook liever in een t-shirt neem ik aan.
En dan tag je me niet eensquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:54 schreef ReplaR het volgende:
Dit topic gaat weer gedomineerd worden door Wantie...
Waarom is dit niet gepast dan? Het ziet er toch netjes uit?quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:37 schreef Za het volgende:
[..]
Je mag niet dragen wat je wil, het moet "gepast" zijn, en dat is dit niet echt.
Volgend jaar zal de helft in regenboog jurken of Drag verschijnen, om een statement te maken.
De aftrap is reeds gedaan.
Het ziet er niet uit btw, ik ken ook voorbeelden van mannen met stijlvolle rokken voor een gelegenheid als dit.
Stel je Omtzigt voor in zoiets.
Het zijn inderdaad wel weer typische oude wijven reacties van bepaalde users. Veel mensen zijn helaas erg beperkt in hun denken, beperkter in elk geval dan Sjoerd die wel het lef heeft en de vrijheid neemt om zichzelf te zijn en te dragen wat hij wil.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:34 schreef rododendronneke het volgende:
Zie hier de homohatende hooligans, stuk voor stuk usual suspects van Fok, lekker passief-agressief de schouders ophalen en lelijke opmerkingen naar de grond spugen.
Allemaal met hun kop in de klei van de vorige eeuw en daarvoor. Geestelijke neanderthalers. En dat heeft stemrecht
Er is geen dresscode, er is enkel bij de vrouwen jarenlang de trend wie de meest opvallende hoed heeft.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat het los staat van tolerantie beste KaheemSaid, er is een soortement "dresscode" voor kamerleden wanneer zij verschijnen bij de koning, en een mannelijk kamerlid in een zuurstok roze jurk (of wat het ook moge zijn) valt daarin op.
Het moet kunnen, en hij zat er ook gewoon zo bij aldaar, maar kreeg meer aandacht dan de dames met de hoedjes.
De polo stoort me het meest aan de outfit, dat had een mooie blouse of overhemd moeten zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom is dit niet gepast dan? Het ziet er toch netjes uit?
Ja, een blouse.... bij een vent.....quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
De polo stoort me het meest aan de outfit, dat had een mooie blouse of overhemd moeten zijn.
Een bandshirtquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
De polo stoort me het meest aan de outfit, dat had een mooie blouse of overhemd moeten zijn.
Soms zie je het verschil amper.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:45 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Ja, een blouse.... bij een vent.....
Wat is het verschil?quote:
Dit is best stijlvol:quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:37 schreef Za het volgende:
[..]
Je mag niet dragen wat je wil, het moet "gepast" zijn, en dat is dit niet echt.
Volgend jaar zal de helft in regenboog jurken of Drag verschijnen, om een statement te maken.
De aftrap is reeds gedaan.
Het ziet er niet uit btw, ik ken ook voorbeelden van mannen met stijlvolle rokken voor een gelegenheid als dit.
Stel je Omtzigt voor in zoiets.
Het is gewoon een design ding, geen eigen ontwerp.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:45 schreef MichaelScott het volgende:
Dat is geen jurk maar een poloshirt en een lap oude stof om zijn middel gebonden. Hij vond zijn statement zelf blijkbaar niet eens belangrijk genoeg om er geld aan uit te geven.
Ik denk dat een mooie brede sjerp in de juiste kleur om zijn middel wel een goede aanvulling zou kunnen zijn.quote:
Ik heb het lef en neem de vrijheid om het belachelijk te noemen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:43 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad wel weer typische oude wijven reacties van bepaalde users. Veel mensen zijn helaas erg beperkt in hun denken, beperkter in elk geval dan Sjoerd die wel het lef heeft en de vrijheid neemt om zichzelf te zijn en te dragen wat hij wil.
Kijk eens goed naar de TTquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:55 schreef de_boswachter het volgende:
Ach Sjoerd Sjoerdsma weer. Minkukel.
Maar wat is zijn boodschap dan? Ik snap het niet?quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:53 schreef Momo het volgende:
Waarom is nou bijzonder nieuws? Er gaan zo veel mensen opvallend gekleed op prinsjesdag? Vaak ook nog met een boodschap die aan de outfit verbonden zit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lisa Konnoquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is gewoon een design ding, geen eigen ontwerp.
Ik heb de naam van de ontwerper vandaag zelfs ergens gehoord mio hupperdepup ofzo.
Vrijheid van expressie? Gelijkheid dat ook mannen zich meer creatief mogen uiten? Het zijn vaak de vrouwen die los gaan bij Prinsjesdag qua outfits. De normen op bijvoorbeeld een willekeurig kantoor zijn ook strenger voor mannen dan voor vrouwen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:00 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar wat is zijn boodschap dan? Ik snap het niet?
Wist trouwens niet eens dat die man homo was, lees ik hier ook voor het eerst?
Picardquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit is best stijlvol:
[ afbeelding ]
Ik zie wel vaker mannen en jongens met rokken lopen. Sjoerd draagt een nette rok voor de gelegenheid. Ook mode is aan verandering onderhevig.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Lisa Konno
http://brankopopovic.blog(...)-lisa-konno.html?m=1
[ afbeelding ]
Zou brad wel doenquote:Op dinsdag 19 september 2023 22:13 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik zie wel vaker mannen en jongens met rokken lopen. Sjoerd draagt een nette rok voor de gelegenheid. Ook mode is aan verandering onderhevig.
Brad Pitt heeft hier een stoerdere rok aan.
[ afbeelding ]
Oh, het hoort met een polo, jammer dat komt het ontwerp niet ten goede.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Lisa Konno
http://brankopopovic.blog(...)-lisa-konno.html?m=1
[ afbeelding ]
Waarom is hij zichzelf zo?quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:43 schreef rutger05 het volgende:
Sjoerd die wel het lef heeft en de vrijheid neemt om zichzelf te zijn en te dragen wat hij wil.
Omdat hij een op zich nette kledingkeuze maakt die minder gebruikelijk is, maar toch bij hem past. Meisjes dragen overigens allang niet alleen maar rokjes en jurkjes meer, maar daar was destijds ook de nodige ophef over.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:17 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom is hij zichzelf zo?
Roze en jurkjes/rokjes/ruches voor meisjes is net zo goed een maatschappelijk opgelegd iets, dus is een mannelijk kamerlid die dat aantrekt naar een formele bijeenkomst met het staatshoofd is niet opeens "zichzelf".
Leuk voorbeeld, maar stel je komt opdraven in de outfit die Warmerdam draagt, is er dan werkelijk sprake van ongepast?quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:23 schreef Het_Bokje het volgende:
Stel je werkt bij een groot bedrijf, en de jaarcijfers worden gepresenteerd en jij komt opdagen in je vrolijke Oranje-WK-outfit, terwijl het bedrijf er financieel slecht voorstaat, met gedwongen ontslagen in 't verschiet. Ben je dan een wereldvreemde lul, of ben ben je dan een wereldvreemde lul?
Als je juist zijn andere foto's ziet dan is hij eerder zichzelf dan dat hij zich in een suf grijs pak zou stoppen voor Prinsjesdag. En dat mannen van de maatschappij geen roze of ruches aan mogen doen is wel echt iets vermoeiend ouderwets hoor.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:17 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom is hij zichzelf zo?
Roze en jurkjes/rokjes/ruches voor meisjes is net zo goed een maatschappelijk opgelegd iets, dus is een mannelijk kamerlid die dat aantrekt naar een formele bijeenkomst met het staatshoofd is niet opeens "zichzelf".
Je niet aan de ongeschreven regels houden die beschrijven hoe mensen van jouw geslacht zich zouden moeten gedragen zorgt bij bepaalde figuren klaarblijkelijk voor een soort kortsluiting.quote:
Indien het bij hem past, en hij zichzelf is zo, prima, maar dan zou hij allang in het dagelijks leven zo rondlopen en gefotografeerd worden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:22 schreef rutger05 het volgende:
Omdat hij een op zich nette kledingkeuze maakt die minder gebruikelijk is, maar toch bij hem past. Meisjes dragen overigens allang niet alleen maar rokjes en jurkjes meer, maar daar was destijds ook de nodige ophef over.
quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:33 schreef BMW1993 het volgende:
Wat mij betreft mag dit onder de terrorisme wet vallen, iig. net zo hard berecht mogen worden als dat je met een IS vlag de zaal binnen komt lopen.
Dat hele genderneutrale gedoe van D'66 is erop gericht om de tradionele familiewaardes en de normen en waarden te vernietigen die dit land altijd heeft gehad tot een jaar of 20 geleden.
Maar goed, D'66 is dan ooit een partij die letterlijk volledig haaks staat op mijn idealen.
- Oneindig vluchtelingen
- Geen jongen of meisje zijn
- Duizend genders
- Klimaat gedoe
- Elitaire bakfiets partij.
quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je niet aan de ongeschreven regels houden die beschrijven hoe mensen van jouw geslacht zich zouden moeten gedragen zorgt bij bepaalde figuren klaarblijkelijk voor een soort kortsluiting.
Ongepast...ongepast... nee, niet echt. Maar wel opmerkelijk natuurlijk. Met welk doel? Kritiek op uiterlijk of voorkomen kan natuurlijk niet meer, maar ik snap gewoon het nut niet. Hij zal wel aandelen in die mode-toko hebben ofzo.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Leuk voorbeeld, maar stel je komt opdraven in de outfit die Warmerdam draagt, is er dan werkelijk sprake van ongepast?
Of vinden sommige mensen het gewoon niet mooi?
En is dat vanwege de kleur of vanwege de wijde broek?
Ja, hij had ook naamsbekendheid kunnen genereren door goede wetsvoorstellen in te dienen of door de regering op een scherpe manier te controleren, maar dat is tegelijkertijd zo'n boomerachtige manier van denken, dit heeft zoveel meer maatschappelijke impact.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je niet aan de ongeschreven regels houden die beschrijven hoe mensen van jouw geslacht zich zouden moeten gedragen zorgt bij bepaalde figuren klaarblijkelijk voor een soort kortsluiting.
Dat heb ik niet beweerd.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:27 schreef Momo het volgende:
En dat mannen van de maatschappij geen roze of ruches aan mogen doen is wel echt iets vermoeiend ouderwets hoor.
Maar het is geen meisjes kinderkleding, het is gewoon een ontwerp van een designer die mix van Nederlandse en Japanse cultuur wou maken met outfits. Als je die foto's gewoon ziet in de reeks heeft hij vaker designer kleren aan.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:40 schreef Za het volgende:
[..]
Dat heb ik niet beweerd.
Ik zei: Roze en jurkjes/rokjes/ruches voor meisjes is net zo goed een maatschappelijk opgelegd iets.
Dus is een oudere man niet opeens "zichzelf" door zich te bedienen van oude patronen inzake meisjes kinderkleding.
Ah, dus dan is het zonder hoed. Dank voor de uitleg.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar het is geen meisjes kinderkleding, het is gewoon een ontwerp van een designer die mix van Nederlandse en Japanse cultuur wou maken met outfits. Als je die foto's gewoon ziet in de reeks heeft hij vaker designer kleren aan.
Wie niet, trek een nummertje zou ik zo zeggen.quote:
7quote:Op woensdag 20 september 2023 00:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Wie niet, trek een nummertje zou ik zo zeggen.
Ontopic, niet mijn smaak jurk. Een andere jurk zou beter staan. Maar smaken verschillen.
Daar heb je geheel gelijk in.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:40 schreef Za het volgende:
[..]
Dat heb ik niet beweerd.
Ik zei: Roze en jurkjes/rokjes/ruches voor meisjes is net zo goed een maatschappelijk opgelegd iets.
Dus is een oudere man niet opeens "zichzelf" door zich te bedienen van oude patronen inzake meisjes kinderkleding.
Shit, dan ben jij eerder. Ik heb de pech dat ik 22 heb getrokkenquote:
quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:18 schreef Za het volgende:
maar deze keer is het een man die de show steelt.
Dit zijn net als Sjoerd ook aandachtshoeren.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:53 schreef Momo het volgende:
Waarom is nou bijzonder nieuws? Er gaan zo veel mensen opvallend gekleed op prinsjesdag? Vaak ook nog met een boodschap die aan de outfit verbonden zit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fixed, niet alle mannen over 1 D66-Deugkam scheren gaarne.quote:Op woensdag 20 september 2023 00:24 schreef MadJackthePirate het volgende:
Zo zie je maar, mannen een man in de politiek ziet Prinsjesdag als grapje, tis wel weer duidelijk...
Dat doe ik wel, zitten nauwelijks echte mannen in die politieke bijenkorf daar. Zelfs Alpha-man partij FvD heeft Gideon van der Meijerenquote:Op woensdag 20 september 2023 00:47 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Fixed, niet alle mannen over 1 D66-Deugkam scheren gaarne.
quote:Op woensdag 20 september 2023 00:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat doe ik wel, zitten nauwelijks echte mannen in die politieke bijenkorf daar. Zelfs Alpha-man partij FvD heeft Gideon van der Meijeren
Wist niet dat ie nog als man doorging eerlijk gezegdquote:Op woensdag 20 september 2023 00:59 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Wanneer maakt die zijn/haar transitie een een keer af?
Right... Voor 2000 zagen we nooit flamboyante mannen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:33 schreef BMW1993 het volgende:
Wat mij betreft mag dit onder de terrorisme wet vallen, iig. net zo hard berecht mogen worden als dat je met een IS vlag de zaal binnen komt lopen.
Dat hele genderneutrale gedoe van D'66 is erop gericht om de tradionele familiewaardes en de normen en waarden te vernietigen die dit land altijd heeft gehad tot een jaar of 20 geleden.
Maar dat is toch ook zo? Google 'm maar eens; hij loopt vaker in heel opvallende kleding. Zo vind je bijv. foto's van hem in de TK in een knalgeel pak.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:34 schreef Za het volgende:
[..]
Indien het bij hem past, en hij zichzelf is zo, prima, maar dan zou hij allang in het dagelijks leven zo rondlopen en gefotografeerd worden.
Natuurlijk is het ook een beetje een statement, maar dat hoort bij Prinsjesdag. Dat zie je bij veel meer politici. Kijk bijvoorbeeld naar Caroline van der Plas, of Esther Ouwehand. Sowieso is Prinsjesdag een dag waarop veel mensen extra flamboyant gekleed gaan.quote:Dit is gewoon een statement.
Ja, daar heeft-ie lekker de kans voor gehad hè? Hij is ruim drie maanden Kamerlid, waarvan twee maanden in het zomerreces vielen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:35 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Ja, hij had ook naamsbekendheid kunnen genereren door goede wetsvoorstellen in te dienen of door de regering op een scherpe manier te controleren, maar dat is tegelijkertijd zo'n boomerachtige manier van denken, dit heeft zoveel meer maatschappelijke impact.
Baudet een alpha man???quote:Op woensdag 20 september 2023 00:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat doe ik wel, zitten nauwelijks echte mannen in die politieke bijenkorf daar. Zelfs Alpha-man partij FvD heeft Gideon van der Meijeren
Prinsjesdag is juist een plek voor een statement.quote:Op woensdag 20 september 2023 01:08 schreef trein2000 het volgende:
Sjoerd Warmerdam snapt kennelijk niet dat het op prinsjesdag niet om hem draait. Sowieso heeft deze grapjas er een handje van om de Kamer te misbruiken als podium voor dit soort gekkigheid.
Let op: ik heb niks tegen eigenzinnige types of tegen LHBTIQ-personen. Maar dit is zo overdreven, zo opzichtig dat het gewoon een schreeuw om aandacht is.
Statements prima, ik kan mij zo Marianne Thieme herinneren met haar wortelkogels. Maar dit is zo overdreven opzichtig dat het aandachttrekkerij wordt. Overdaad schaadt zeg maar.quote:Op woensdag 20 september 2023 02:08 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Prinsjesdag is juist een plek voor een statement.
Voorbeelden daarvan zijn al gegeven.
Dit is echt niet uitzonderlijk of nieuw.
Misschien dat jij juist hierdoor meer naar Prinsjesdag kijkt.
Maar dit is minder een statement dan vele andere dingen hiervoor en zelfs tijdens deze Prinsjesdag.
Caroline met een stro hoedje.
Weet je wel dat zij geen 'boeren' achtergrond heeft!
Haar ouders in de politiek en journalistiek zaten?
Zij geen enkele eigen ervaring heeft op het gebied van een boerderij runnen?
Waar gaat dit in hemelsnaam over joh? Geen touw aan vast te knopen.quote:Op woensdag 20 september 2023 02:06 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Beta's die graag alfa zouden zijn, vaak zelfs gemna's, dat misschien.
Maar meer omega's die willen opklimmen. Die door hun omega status niet snel naar gemna of beta kunnen komen, dus maar een gooi naar alfa doen. Wat natuurlijk jammerlijk faalt.
Maar he, zonder omega geen alfa. Het enige wat fout zit in de huidige hiërarchie is dat de alfa geen rust krijgt bij de omega, dat die 2 nodig zijn voor de balans.
We leven teveel zonder echte alfa en omega als samenleving. Het is teveel een beta gedoe.
Dog eats dog ipv de balans die een goede alfa en een omega maakt zodat de beta en gemna niet uit balans raken.
Ken de natuurlijke hiërarchie als je ermee wil schermen
Hoezo bedient hij zichzelf van een meisjeskleding patroon?quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:40 schreef Za het volgende:
[..]
Dat heb ik niet beweerd.
Ik had ook niet anders van je verwachtquote:Op woensdag 20 september 2023 07:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Sjoerd Warmerdam droeg bij zijn beëdiging een geel pak:
[ afbeelding ]
Sjoerd Warmerdam is een narcist voor wie de politiek slechts een middel is om zijn ego te etaleren.
Is dat omdat het een man is en omdat mannen daar in pak “horen” te verschijnen en ben jij het die bepaald wat de norm is?quote:Op woensdag 20 september 2023 02:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Statements prima, ik kan mij zo Marianne Thieme herinneren met haar wortelkogels. Maar dit is zo overdreven opzichtig dat het aandachttrekkerij wordt. Overdaad schaadt zeg maar.
...en ook: wie doet er nou een polo-t-shirt op zo een rok?quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Is het eigenlijk wel een jurk? Het lijken twee losse kledingstukken.
Dat wel natuurlijk. Maar waarom rose??? Blauw is dan toch toepasselijker, of ben ik nu ouderwets of loop ik achter bepaalde 'feiten' aan?quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:57 schreef Farenji het volgende:
Vroeger sprak men er schande van als vrouwen een broek droegen. Best raar dat het omgekeerde nog steeds als een statement gezien wordt.
Dit ja, een groot deel van Nederland kan de rekeningen niet meer betalen en oogklepvolk staat daar de lachende elite wat toe te juichen waarbij de media het alleen over hoedjes, jurken of Alexia hebben. Schijnvertoning waarbij vergeten wordt waar het echt om gaat.quote:Op woensdag 20 september 2023 07:11 schreef Toine51 het volgende:
Sowieso dat hele prinsjesdag afschaffen.Kost te veel geld en tijd. De plannen liggen sowieso altijd al voor prinsjesdag op tafel.
En over dat geldverslindende koningshuis is elk woord te veel.
Hoppa, weer een halve ton erbij voor die uitvreter.
En wát waren ze enthousiast aan het zwaaien op het balkon...
Oké, Maxima blijft oprecht.
Je houdt niet zo van tradities?quote:Op woensdag 20 september 2023 08:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit ja, een groot deel van Nederland kan de rekeningen niet meer betalen en oogklepvolk staat daar de lachende elite wat toe te juichen waarbij de media het alleen over hoedjes, jurken of Alexia hebben. Schijnvertoning waarbij vergeten wordt waar het echt om gaat.
Hoho, traditioneel zwaaien naar de elite houdt ons kalm, vergeet dat nietquote:Op woensdag 20 september 2023 08:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dit ja, een groot deel van Nederland kan de rekeningen niet meer betalen en oogklepvolk staat daar de lachende elite wat toe te juichen waarbij de media het alleen over hoedjes, jurken of Alexia hebben. Schijnvertoning waarbij vergeten wordt waar het echt om gaat.
Kan jij een Nederlandse traditie noemen die nog steeds op de oorspronkelijke manier wordt uitgevoerd of gevierd?quote:Op woensdag 20 september 2023 08:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Je houdt niet zo van tradities?
Daar lopen er genoeg in een jurkquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:26 schreef bertrandtraore het volgende:
Sinds 1814 is dit.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Kan jij een Nederlandse traditie noemen die nog steeds op de oorspronkelijke manier wordt uitgevoerd of gevierd?
Tolerantie betekent niet alleen dat hij mag aantrekken wat hij wilt, maar dat ik er ook van mag vinden wat ik wil. Zonder daar over beoordeelt te worden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:58 schreef KaheemSaid het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grappig, het draait al jaren om de outfits van de vrouwen, dat zijn vaak felle (fashion) statements.quote:Op woensdag 20 september 2023 01:08 schreef trein2000 het volgende:
Sjoerd Warmerdam snapt kennelijk niet dat het op prinsjesdag niet om hem draait. Sowieso heeft deze grapjas er een handje van om de Kamer te misbruiken als podium voor dit soort gekkigheid.
Let op: ik heb niks tegen eigenzinnige types of tegen LHBTIQ-personen. Maar dit is zo overdreven, zo opzichtig dat het gewoon een schreeuw om aandacht is.
Als jij hetgeen wat jij vindt, met ons deelt, dan beoordeel jij Sjoerd toch? Waarom zou Sjoerd wel beoordeeld mogen worden en jij niet?quote:Op woensdag 20 september 2023 08:28 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Tolerantie betekent niet alleen dat hij mag aantrekken wat hij wilt, maar dat ik er ook van mag vinden wat ik wil. Zonder daar over beoordeelt te worden.
quote:Op woensdag 20 september 2023 08:28 schreef Kloppend_Hart het volgende:
Sjoerd woont samen met twee mannen en heeft een kind samen met 2 lesbische vrouwen.Toevallig samen met Sjoerd Sjoerdsma? (Ook zo'n malloot)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van zijn mannen is een circusartiest, dat kan mss wel iets verklaren.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Toevallig samen met Sjoerd Sjoerdsma? (Ook zo'n malloot)
Ow als dat de boodschap is totaal geen probleem, hoewel ik mij afvraag sinds wanneer het een probleem zou zijn dat mannen zich niet op hun manier mogen uitdrukken. Anders misschien eens beginnen dat mannen in de zomer ook korte broeken aanmogen naar kantoor en dat de mannenhatende vrouwen die zich storen aan de benen van een man flink aangepakt worden.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Vrijheid van expressie? Gelijkheid dat ook mannen zich meer creatief mogen uiten? Het zijn vaak de vrouwen die los gaan bij Prinsjesdag qua outfits. De normen op bijvoorbeeld een willekeurig kantoor zijn ook strenger voor mannen dan voor vrouwen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo te zien heeft hij vaker meer excentriekere kleding aan.
Dit ja. Die polo. Die schoenen.quote:Op woensdag 20 september 2023 08:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow als dat de boodschap is totaal geen probleem, hoewel ik mij afvraag sinds wanneer het een probleem zou zijn dat mannen zich niet op hun manier mogen uitdrukken. Anders misschien eens beginnen dat mannen in de zomer ook korte broeken aanmogen naar kantoor en dat de mannenhatende vrouwen die zich storen aan de benen van een man flink aangepakt worden.
Maar blijf erbij dat ik het een zware mode flater vind, de kleur, die polo, hij had wat meer zijn best mogen doen.
Fijn dat jij inmiddels ook erkent dat ik een scherp oog heb voor narcistische ego's, beroepsslachtoffers en poseurs.quote:Op woensdag 20 september 2023 07:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik had ook niet anders van je verwacht
Is wel typisch Nederlands, alles willen afschaffen om geld te besparen, en tegelijkertijd kijken we met weemoed terug naar alle cultuur en historie die we kwijt zijn geraakt omdat men het toen heeft afgebroken, afgeschaft etc om geld te besparen.quote:Op woensdag 20 september 2023 07:11 schreef Toine51 het volgende:
Sowieso dat hele prinsjesdag afschaffen.Kost te veel geld en tijd. De plannen liggen sowieso altijd al voor prinsjesdag op tafel.
En over dat geldverslindende koningshuis is elk woord te veel.
Hoppa, weer een halve ton erbij voor die uitvreter.
En wát waren ze enthousiast aan het zwaaien op het balkon...
Oké, Maxima blijft oprecht.
Nou, een scherpe aversie daartegen.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Fijn dat jij inmiddels ook erkent dat ik een scherp oog heb voor narcistische ego's, beroepsslachtoffers en poseurs.
Dat ook inderdaad, vandaar dat ik het van verre herken.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, een scherpe aversie daartegen.
Sommige dingen zijn niet meer van deze tijd, daar hoort prinsjesdag en het koningshuis ook bij.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is wel typisch Nederlands, alles willen afschaffen om geld te besparen, en tegelijkertijd kijken we met weemoed terug naar alle cultuur en historie die we kwijt zijn geraakt omdat men het toen heeft afgebroken, afgeschaft etc om geld te besparen.
Klopt. Je zou eens op dit forum moeten zoeken naar berichten waar continue wordt gesproken over vrouwen met een 'kortpittig' kapsel, daar mee wordt dan bedoeld dat dit eigenlijk geen echte vrouwen zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:57 schreef Farenji het volgende:
In principe ben ik het met je eens, maar ik vind dan weer wel dat iemand zich zou moeten kleden naar de gelegenheid.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:00 schreef Hexagon het volgende:
Belachelijk lelijk maar verder moet hij het zelf weten hoe die erbij loopt.
Als je je daar al aan kunt storenquote:Op woensdag 20 september 2023 10:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
In principe ben ik het met je eens, maar ik vind dan weer wel dat iemand zich zou moeten kleden naar de gelegenheid.
Ik erger me ook altijd mateloos als ik mensen in de schouwburg of een restaurant zie in trainingspak of vrijetijdskleding. Kleed je toch eens leuk en passend aan voor de gelegenheid. Of ga anders naar de frietboer op de hoek voor je patatje oorlog en ga lekker thuis bankhangen voor SBS 6.
Ja, daar stoor ik me aan. En terecht.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je je daar al aan kunt storen
Dit dus, maar daar hoor je partijen als de D66 niet over. Dat wordt "met het nodige dedain met de mantel der liefde bedekt" die arme allochtonen kunnen het niet helpen, die zijn nu eenmaal niet zo ontwikkeld als ons.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:26 schreef bertrandtraore het volgende:
Bijzonder dat je je avond uit op zo'n manier laat verpesten door anderen. En wen er maar aan want dat krijg je toch steeds meer.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, daar stoor ik me aan. En terecht.
Dat zijn dan ook geen echte vrouwenquote:Op woensdag 20 september 2023 09:54 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt. Je zou eens op dit forum moeten zoeken naar berichten waar continue wordt gesproken over vrouwen met een 'kortpittig' kapsel, daar mee wordt dan bedoeld dat dit eigenlijk geen echte vrouwen zijn.
Mooi en lelijk zijn sowieso overschatte begrippenquote:Op woensdag 20 september 2023 10:00 schreef Hexagon het volgende:
'Niet meer van deze tijd' is een mogelijke conclusie op basis van argumenten. Meelopers gebruiken het echter vaak als argument.quote:Op woensdag 20 september 2023 09:49 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn niet meer van deze tijd, daar hoort prinsjesdag en het koningshuis ook bij.
Er zijn wel meer dingen uit het verleden afgeschaft wat gewoon niet meer van deze tijd is.
Jullie hebben er weer een stemmenkanon bij.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:00 schreef Hexagon het volgende:
Geil @de_boswachterquote:
Eens. Wat die flapdrol in zijn vrije tijd draagt moet hij zelf weten, maar tijdens zo'n formele bijeenkomst is het gewoon ongepast.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:34 schreef Za het volgende:
[..]
Indien het bij hem past, en hij zichzelf is zo, prima, maar dan zou hij allang in het dagelijks leven zo rondlopen en gefotografeerd worden.
Dit is gewoon een statement.
En het is geen nette kledingkeuze voor een mannelijk kamerlid voor een formele bijeenkomst met het staatshoofd en de Leden van de Staten Generaal, meer voor een kind van 6 dat naar een verjaardagsfeestje gaat. IMO
Netjes als je op de kleuterschool zit ja.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom is dit niet gepast dan? Het ziet er toch netjes uit?
Ja, ook weer van die sociale constructies.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:16 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Mooi en lelijk zijn sowieso overschatte begrippen
Dit dus inderdaad, wat een mafketel. Je zou zulke mensen eigenlijk gewoon bij de deur moeten weigeren, zo had men dat vijftig jaar geleden ook gedaan. Bepaalde normen en waarden moet je mensen aanleren want eigenhandig zijn sommigen te koppig en zelfingenomen om zich aan te passen zo blijkt.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens. Wat die flapdrol in zijn vrije tijd draagt moet hij zelf weten, maar tijdens zo'n formele bijeenkomst is het gewoon ongepast.
Dit is alles wat je over die partij moet weten. Men is totaal geradicaliseerd als het gaat om intersectionele identiteitspolitiek:quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:33 schreef BMW1993 het volgende:
Maar goed, D'66 is dan ooit een partij die letterlijk volledig haaks staat op mijn idealen.
- Oneindig vluchtelingen
- Geen jongen of meisje zijn
- Duizend genders
- Klimaat gedoe
- Elitaire bakfiets partij.
Eens. Ook alle vrouwen in saaie grijze pakken! Extravagant zijn doe je maar achter het aanrecht!quote:Op woensdag 20 september 2023 10:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens. Wat die flapdrol in zijn vrije tijd draagt moet hij zelf weten, maar tijdens zo'n formele bijeenkomst is het gewoon ongepast.
Leuke stropop meid, maar niemand die dit zegt.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:58 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Eens. Ook alle vrouwen in saaie grijze pakken! Extravagant zijn doe je maar achter het aanrecht!
Dat men vijftig jaar geleden zus of zo deed is op zichzelf natuurlijk helemaal geen argument hè.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad, wat een mafketel. Je zou zulke mensen eigenlijk gewoon bij de deur moeten weigeren, zo had men dat vijftig jaar geleden ook gedaan. Bepaalde normen en waarden moet je mensen aanleren want eigenhandig zijn sommigen te koppig en zelfingenomen om zich aan te passen zo blijkt.
Lol. Wat een cringe.quote:[..]
Dit is alles wat je over die partij moet weten. Men is totaal geradicaliseerd als het gaat om intersectionele identiteitspolitiek:
[ twitter ]
HowardRoark: vijftig jaar geleden had niemand dit gepikt!quote:Op woensdag 20 september 2023 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
Dit dus inderdaad, wat een mafketel. Je zou zulke mensen eigenlijk gewoon bij de deur moeten weigeren, zo had men dat vijftig jaar geleden ook gedaan.
Dit was een volksvertegenwoordiger bij een ceremoniële bijeenkomst in aanwezigheid van het staatshoofd?quote:Op woensdag 20 september 2023 11:02 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
HowardRoark: vijftig jaar geleden had niemand dit gepikt!
Vijftig jaar geleden:
[ afbeelding ]
Tja, maar dat is wat je krijgt van ongebreideld individualisme en progressivisme, waar de subjectieve belevingswereld van het individu altijd voorop moet staan en je soms ook aanpassen uit den boze is. Dat leidt tot mannen die in een rok of een tuinpak met touw richting een Prinsjesdag komen en een promotiefilmpje voor een potentieel Tweede Kamerlid waarin haar geslacht, seksuele oriëntatie en die van haar vriend(in) de rode draad vormen.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat men vijftig jaar geleden is zus of zo deed is op zichzelf natuurlijk helemaal geen argument hè.
[..]
Lol. Wat een cringe.
Ik mijn mijn mijn ik ik mijn ik mij. Deze verkiezingen gaan ergens over!
Precies: en dat is niet over jou.
Vooral boos en verontwaardigd blijven doen, staat je goedquote:Op woensdag 20 september 2023 11:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dit was een volksvertegenwoordiger bij een ceremoniële bijeenkomst in aanwezigheid van het staatshoofd?
Zo nee, wat wil je hier dan in hemelsnaam mee zeggen?
Ons staatshoofd waarvan zijn vrouw zich in een hoofddoek wentelt als ze weer eens naar Saudi Arabië gaan en daar ontmoetingen hebben met mannen in jurken. Zou ons staatshoofd nu echt geshockeerd zijn door een man in een roze pak/jurk?quote:Op woensdag 20 september 2023 11:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dit was een volksvertegenwoordiger bij een ceremoniële bijeenkomst in aanwezigheid van het staatshoofd?
Je kunt wellicht het argument maken dat het toen in de media en entertainmentindustrie al ontspoorde met betrekking tot de cultuur, maar op straat was dat minder het geval:quote:Op woensdag 20 september 2023 11:02 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Vijftig jaar geleden:
[ afbeelding ]
50 jaar geleden toen de punk op kwam en er mensen met grote gekleurde hanekammen in het straatbeeld verschenen. De gruwel van conservatieven die eigenlijk nu nog vinden dat iedere man nog met een ouderwetse hoed op moeten lopen.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt wellicht het argument maken dat het toen in de media en entertainmentindustrie al ontspoorde met betrekking tot de cultuur, maar op straat was dat minder het geval:
[ afbeelding ]
Hoe zou dat gegaan zijn toen de eerste hoed of stropdas verscheen eeuwen geleden?quote:Op woensdag 20 september 2023 11:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
50 jaar geleden toen de punk op kwam en er mensen met grote gekleurde hanekammen in het straatbeeld verschenen. De gruwel van conservatieven die eigenlijk nu nog vinden dat iedere man nog met een ouderwetse hoed op moeten lopen.
Boos en verontwaardigd? Niet eens een beetje maar ik begrijp dat je de aandacht graag afleid van je slecht gekozen counter voorbeeld. Je zult inmiddels zelf inzien dat je vergelijking als een tang op een varken slaat dus schuif je mij boosheid en verontwaardiging in de schoenen.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:08 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Vooral boos en verontwaardigd blijven doen, staat je goed
Dat het een vergelijking is die op werkelijk ieder denkbaar vlak mank gaat.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ons staatshoofd waarvan zijn vrouw zich in een hoofddoek wentelt als ze weer eens naar Saudi Arabië gaan en daar ontmoetingen hebben met mannen in jurken. Zou ons staatshoofd nu echt geshockeerd zijn door een man in een roze pak/jurk?
Ze werden door de conservatieve neanderthalers gehaat die wilden lekker in hun berenvel blijven lopen. Neanderthalers zijn door hun conservatisme uitgestorven, de huidige conservatieven houden alleen grote maatschappelijke ontwikkelingen ernstig tegen.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe zou dat gegaan zijn toen de eerste hoed of stropdas verscheen eeuwen geleden?
Aandachtsgeile narcisten in jurken "grote maatschappelijke ontwikkelingen" noemenquote:Op woensdag 20 september 2023 12:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze werden door de conservatieve neanderthalers gehaat die wilden lekker in hun berenvel blijven lopen. Neanderthalers zijn door hun conservatisme uitgestorven, de huidige conservatieven houden alleen grote maatschappelijke ontwikkelingen ernstig tegen.
Het verschil tussen een geweldig artiest in een fotoshoot and een politicus op prinsjesdag terwijl het land figuurlijk in de fik staat niet begrijpen.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:02 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Vijftig jaar geleden:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 september 2023 12:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het verschil tussen een geweldig artiest in een fotoshoot and een politicus op prinsjesdag terwijl het land figuurlijk in de fik staat niet begrijpen.
Het land staat in de fik met de rood aangelopen hoofden van sommigen over een roze pak/jurk.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het verschil tussen een geweldig artiest in een fotoshoot and een politicus op prinsjesdag terwijl het land figuurlijk in de fik staat niet begrijpen.
Dit dus..quote:Op woensdag 20 september 2023 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Aandachtsgeile narcisten in jurken "grote maatschappelijke ontwikkelingen" noemen_!
Waar zie je die?quote:Op woensdag 20 september 2023 12:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het land staat in de fik met de rood aangelopen hoofden van sommigen over een roze pak/jurk.
Wel zo makkelijk als je de helft gewoon zelf verzint.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nu snap ik waar jouw bizarre maatschappij beeld vandaan komt.
Jij construeert je eigen werkelijkheid en wanneer geconfronteerd met feiten die deze "werkelijkheid" aantasten negeer je de feiten en volhard gewoon in je geconstrueerde werkelijkheid.
Dat is ook een manier van leven inderdaad.
Het lijkt er voornamelijk op dat je zelf weer eens moeite hebt de emoties onder controle te houden. Eerdere reacties in dit topic van jou zijn ook alweer verwijderd, omdat je andere users aan het uitschelden was en het stemrecht in twijfel trok van degenen die de outfit van deze politicus afkeurde. Voor je dus naar anderen gaat wijzen, zou ik eerst al het schuim rond je eigen mondje maar eens even wegvegen en tot tien leren tellen.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:13 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Zie hem boos blijven zijn.
Misschien moet je erbij stampvoeten, kleuter
Lijkt me wel heel vermoeiend om steeds geconfronteerd te worden met mensen die wel in de reële wereld leven en dus niet meegaan in je zelf gecreëerde waan.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wel zo makkelijk als je de helft gewoon zelf verzint.
De realiteit is dat toch echt dat hij iets roze droeg en een stel conservatieven met hun waanideeën graag willen dat hij in het gelid gaat lopen en netjes een grijze duiven pak moet aantrekken.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Lijkt me wel heel vermoeiend om steeds geconfronteerd te worden met mensen die wel in de reële wereld leven en dus niet meegaan in je zelf gecreëerde waan.
quote:Op woensdag 20 september 2023 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De realiteit is dat toch echt dat hij iets roze droeg en een stel conservatieven met hun waanideeën graag willen dat hij in het gelid gaat lopen en netjes een grijze duiven pak moet aantrekken.
Hier nog zo een die in een fantasiewereld leeft, doet net alsof mensen hier doordraaien omdat die in een jurk loopt.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Lijkt me wel heel vermoeiend om steeds geconfronteerd te worden met mensen die wel in de reële wereld leven en dus niet meegaan in je zelf gecreëerde waan.
Waarom wil je eigenlijk zo graag andermans vrijheid beperken ? Er zijn geen regels voor de kleding hier en ook vrouwen gaan in felroze designer outfits naar prinsjesdag.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad, wat een mafketel. Je zou zulke mensen eigenlijk gewoon bij de deur moeten weigeren, zo had men dat vijftig jaar geleden ook gedaan. Bepaalde normen en waarden moet je mensen aanleren want eigenhandig zijn sommigen te koppig en zelfingenomen om zich aan te passen zo blijkt.
[..]
Ik vind niet dat een dresscode op basis van de twee menselijke geslachten, de vrijheid van mannen en vrouwen zou beperken. De mogelijkheden met betrekking tot kleding zijn dan alsnog eindeloos.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom wil je eigenlijk zo graag andermans vrijheid beperken ? Er zijn geen regels voor de kleding hier en ook vrouwen gaan in felroze designer outfits naar prinsjesdag.
Zelfs als hij in deze outfit loopt loopt de rest gewoon in zwart of grijs pak van de mannen. Echt niemand zou daar wat aan willen doen, waarom zou Sjoerd wel moeten buigen naar de normen van een bepaalde groep waar hij geen onderdeel van is?
quote:Op woensdag 20 september 2023 12:56 schreef Nielsch het volgende:
allemaal leuk en aardig maar wat droeg de derde onderkin van Caroline van der Plas?
Tuurlijk wel, ben je de discussie al vergeten dat bepaalde beroepen een uniformiteit moeten hebben?quote:Op woensdag 20 september 2023 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom wil je eigenlijk zo graag andermans vrijheid beperken ? Er zijn geen regels voor de kleding hier en ook vrouwen gaan in felroze designer outfits naar prinsjesdag.
Zelfs als hij in deze outfit loopt loopt de rest gewoon in zwart of grijs pak van de mannen. Echt niemand zou daar wat aan willen doen, waarom zou Sjoerd wel moeten buigen naar de normen van een bepaalde groep waar hij geen onderdeel van is?
Dit dusquote:Op woensdag 20 september 2023 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
50 jaar geleden hadden ze een vrouw in een broek ook geweigerd, de outfit van Maxima was destijds dus niet als "gepast" beoordeeld.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Dit is alles wat je over die partij moet weten. Men is totaal geradicaliseerd als het gaat om intersectionele identiteitspolitiek:
[ twitter ]
Probeer eens in een kerk in een zuidelijk land binnen te komen als vrouw zonder hoofdbedekking of met slechts een korte broek en bikinitopje.quote:Op woensdag 20 september 2023 13:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
50 jaar geleden hadden ze een vrouw in een broek ook geweigerd, de outfit van Maxima was destijds dus niet als "gepast" beoordeeld.
Het is allemaal wat hé, tjonge, jonge, jonge toch.
Daar zijn duidelijke regels over toch?quote:Op woensdag 20 september 2023 13:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Probeer eens in een kerk in een zuidelijk land binnen te komen als vrouw zonder hoofdbedekking of met slechts een korte broek en bikinitopje.
Tja de man is daar als volksvertegenwoordiger en representeert waarschijnlijk vooral mensen die niet zo van de "hoe hoort het"-politie houden. Dus als Sjoerd zo denkt die groep optimaal te vertegenwoordigen dan is dat legitiem.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
In principe ben ik het met je eens, maar ik vind dan weer wel dat iemand zich zou moeten kleden naar de gelegenheid.
Ik erger me ook altijd mateloos als ik mensen in de schouwburg of een restaurant zie in trainingspak of vrijetijdskleding. Kleed je toch eens leuk en passend aan voor de gelegenheid. Of ga anders naar de frietboer op de hoek voor je patatje oorlog en ga lekker thuis bankhangen voor SBS 6.
Ja, maar dat wil dus niet zeggen dat jij in het geval van geen of onduidelijke regels zomaar kunt komen aankakken als man of vrouw zijnde in een barbie of tarzan outfit.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar zijn duidelijke regels over toch?
Vooral dit. Moet vooral dragen wat hij wil, maar moeilijk te ontkennen dat hij het doet om de aandacht.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat een aandachtshoer is die gozer
Ja wat vreemd, een politicus die aandacht wil.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vooral dit. Moet vooral dragen wat hij wil, maar moeilijk te ontkennen dat hij het doet om de aandacht.
Wat we hem dan ook geven op fok.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vooral dit. Moet vooral dragen wat hij wil, maar moeilijk te ontkennen dat hij het doet om de aandacht.
Exact.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De realiteit is dat toch echt dat hij iets roze droeg en een stel conservatieven met hun waanideeën graag willen dat hij in het gelid gaat lopen en netjes een grijze duiven pak moet aantrekken.
Die ophef is er ook nog wel als je de plekjes weet te vindenquote:Op woensdag 20 september 2023 14:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat we hem dan ook geven op fok.
Wel interessant om te zien dat een hoofddoek geen ophef meer veroorzaakt. Maar een roze broek wel.
Ga jij dan met een jurkje op de F-side zitten? Of durf je dat ook niet?quote:Op woensdag 20 september 2023 10:10 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dit dus, maar daar hoor je partijen als de D66 niet over. Dat wordt "met het nodige dedain met de mantel der liefde bedekt" die arme allochtonen kunnen het niet helpen, die zijn nu eenmaal niet zo ontwikkeld als ons.
En de andere 149 kamerleden doen dat niet aangezien die geen opvallende kleding dragen?quote:Op woensdag 20 september 2023 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Exact.
En hij droeg niet zomaar iets roze, hij droeg een roze jurk.
Dus mijn eerste analyse klopt. Het is een narcist die alleen maar bezig is om de aandacht naar hemzelf te trekken en de politiek is daar een middel voor. Hij zit er voor zichzelf, niet voor het land.
Op het werk hier hebben ze een wel regels wat wel en niet kan. Geen korte broeken etc. Maar er zijn toch geen officiële regels wat een man wel of niet aanmag naar prinsjesdag? Denk dat voor een begrafenis ook wel meer wordt verwacht dat je je naar de achtergrond verplaatst, tenzij de overledene dat zo had gewild dat je in je glitterjurk kwam. Tijdens prinsjesdag zijn allerlei mensen bezig om op te vallen met gekke hoedjes. Waarom reageren mensen dan zo fel specifiek op deze man ?quote:Op woensdag 20 september 2023 13:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ben je de discussie al vergeten dat bepaalde beroepen een uniformiteit moeten hebben?
Je kunt hier dan wel over de veelgeroemde vrijheid beginnen, maar dat betekent dus dat Sjoerd dit niet dit vanwege vrijheid, maar vanwege een of ander punt dat hij wil maken.
Ook prima, maar doe dit dan in je vrije tijd en niet tijdens een officiele bijeenkomst.
Gaat hij ook naar een begrafenis in een bikini, of naar een trouwfeest in een burka?
Mijn idee is dat hij gewoon aandacht wil.
Omdat D66quote:Op woensdag 20 september 2023 14:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Op het werk hier hebben ze een wel regels wat wel en niet kan. Geen korte broeken etc. Maar er zijn toch geen officiële regels wat een man wel of niet aanmag naar prinsjesdag? Denk dat voor een begrafenis ook wel meer wordt verwacht dat je je naar de achtergrond verplaatst, tenzij de overledene dat zo had gewild dat je in je glitterjurk kwam. Tijdens prinsjesdag zijn allerlei mensen bezig om op te vallen met gekke hoedjes. Waarom reageren mensen dan zo fel specifiek op deze man ?
Dit is nog wat minder conformistisch dan andere opvallende outfitjes en hoedjes. Zeker als je een man bent.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Op het werk hier hebben ze een wel regels wat wel en niet kan. Geen korte broeken etc. Maar er zijn toch geen officiële regels wat een man wel of niet aanmag naar prinsjesdag? Denk dat voor een begrafenis ook wel meer wordt verwacht dat je je naar de achtergrond verplaatst, tenzij de overledene dat zo had gewild dat je in je glitterjurk kwam. Tijdens prinsjesdag zijn allerlei mensen bezig om op te vallen met gekke hoedjes. Waarom reageren mensen dan zo fel specifiek op deze man ?
Nou nou poeh het is watquote:Op woensdag 20 september 2023 14:55 schreef TanteMathilde het volgende:
Hij ziet eruit alsof hij op het strand zat en snel even een doek om zijn middel heeft gebonden omdat je niet in je zwembroek door de hotellobby mag lopen.En zijn vriend komt net van zijn dienst als gevangenisbewaarder.
Dat is bij couture wel vaker het geval....quote:Op woensdag 20 september 2023 14:55 schreef TanteMathilde het volgende:
Hij ziet eruit alsof hij op het strand zat en snel even een doek om zijn middel heeft gebonden omdat je niet in je zwembroek door de hotellobby mag lopen.En zijn vriend komt net van zijn dienst als gevangenisbewaarder.
Mwah. Als een Wilders, een Omtzigt, of een Rutte zoiets had aangetrokken had ik hetzelfde gezegd. Met jouw redenatie kan je geen enkele soort commentaar hebben op D66'sers omdat die feedback er vast enkel is ''omdat D66''.quote:
Het blijft nog generaties lang lastig. Een correct gebruik van 'de', 'het' en 'een'.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:10 schreef Selenophilia het volgende:
Waarom is er geen ophef over de geblondeerde kapsel van Geert?
Alsof ik Nederlands heb bedacht, k taal. Hopelijk snel over naar Arabisch.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:13 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Het blijft nog generaties lang lastig. Een correct gebruik van 'de', 'het' en 'een'.
Oké, kech. Inshallah.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:13 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Alsof ik Nederlands heb bedacht, k taal. Hopelijk snel over naar Arabisch.
Het zou mooi zijn als dat zonder zorgen zou kunnen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:26 schreef bertrandtraore het volgende:
Omdat ze heel onzeker worden van mensen die dit doen. Bang dat ze dit zelf ook moeten doen ofzo.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij misschien wel maar een deel van de users die helemaal van slag zijn zijn dat vooral omdat het een D66'er betreft.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah. Als een Wilders, een Omtzigt, of een Rutte zoiets had aangetrokken had ik hetzelfde gezegd. Met jouw redenatie kan je geen enkele soort commentaar hebben op D66'sers omdat die feedback er vast enkel is ''omdat D66''.
Alsof het hebben van een mening over een outfit iets nieuws is of zo. Moet je eens kijken hoe van der Plas wordt omschreven hier op FOK!; deels door mensen die het dan wel opeens vervelend vinden als er mensen zijn die een mening hebben over Warmerdam.
Nee, een roze gewaad, geïnspireerd door Japanse kleedstijl.quote:Op woensdag 20 september 2023 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Exact.
En hij droeg niet zomaar iets roze, hij droeg een roze jurk.
Geen onverwachte analyse.quote:Dus mijn eerste analyse klopt. Het is een narcist die alleen maar bezig is om de aandacht naar hemzelf te trekken en de politiek is daar een middel voor. Hij zit er voor zichzelf, niet voor het land.
Dat soort users zul je hebben ja. Net zoals je users hebt die een Caroline van der Plas door het slijk halen; enkel en alleen vanwege haar partij. Allebei de kanten op wat triest als er enkel om die reden moeilijk om wordt gedaan.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij misschien wel maar een deel van de users die helemaal van slag zijn zijn dat vooral omdat het een D66'er betreft.
Hoewel die ook stug zullen volhouden dat ze Geert of Thierry net zo hard af zouden zeiken in zo'n outfit.
Klopt.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat soort users zul je hebben ja. Net zoals je users hebt die een Caroline van der Plas door het slijk halen; enkel en alleen vanwege haar partij. Allebei de kanten op wat triest als er enkel om die reden moeilijk om wordt gedaan.
Het blijft me verbazen dat een weldoordachte ideologie dat denkers en staatsmannen heeft voortgebracht zoals Konrad Adenauer, Tocqueville, Himmelfarb en Milton Friedman tegenwoordig zoveel kinderachtige en autoritaire drammertjes voortbrengt. Er is zelfs een user die in zijn hysterie de daden van Islamitische Staat bagatelliseert om Warmerdam met die walgelijke kelensnijders te kunnen vergelijken. Vroeger werden dat soort typetjes gewoon communist ofzo.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah, het 'onzekerheid-argument', dit was natuurlijk te verwachten. Maar aangezien je eerder in dit topic dit zei ..quote:Op woensdag 20 september 2023 15:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat ze heel onzeker worden van mensen die dit doen. Bang dat ze dit zelf ook moeten doen ofzo.
.. wil dat dan zeggen dat je zelf ook onzeker bent of hoe moet dat geïnterpreteerd worden?quote:Op woensdag 20 september 2023 10:00 schreef Hexagon het volgende:
Kinderachtige en autoritaire drammertjes? Ben wel benieuwd of je die kunt toelichten ..quote:Op woensdag 20 september 2023 16:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Nou en.
[..]
Het blijft me verbazen dat een weldoordachte ideologie dat denkers en staatsmannen heeft voortgebracht zoals Konrad Adenauer, Tocqueville, Himmelfarb en Milton Friedman tegenwoordig zoveel kinderachtige en autoritaire drammertjes voortbrengt. Er is zelfs een user die in zijn hysterie de daden van Islamitische Staat bagatelliseert om Warmerdam met die walgelijke kelensnijders te kunnen vergelijken. Vroeger werden dat soort typetjes gewoon communist ofzo.
Eens.quote:Op woensdag 20 september 2023 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, wat mensen thuis in hun vrije tijd dragen moeten ze allemaal zelf weten. Maar voor werk en officiële gelegenheden zou je verwachten dat mensen zich netjes kunnen presenteren en niet die momenten aangrijpen om hun eigen vermeende creatieve en unieke authenticiteit uit te stralen door enorm opvallende en afwijkende kleding te gaan dragen. Dan pas je je gewoon aan. Maar blijkbaar is die opvatting tegenwoordig fascistisch en autoritair of zo.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:29 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Wanneer je in Thailand een tempel betreedt doe je een vestje aan, een overslag broek aan en je schoenen uit.
Wanneer je een hooggeplaatst figuur bezoekt in bv Oman, draag je gepaste kleding.
Op Prinsjesdag draag je als mannelijk kamerlid iets formeels en bv geen lippenstift. Al deze voorbeelden zijn geen plekken om in carnavaksoutfit of iets banaals te verschijnen.
Iedereen hier die de outfit van Sjoerd Warmerdam verdedigd, zou zelf nooit op sollicitatiegesprek gaan in deze roze broekrok-jurk, of in zee gaan met een makelaar of bv cardioloog die zo komt opdraven.
Men wil imo zelf gewoon een statement maken door te zeggen dat hij zo lekker zichzelf is.
Deze man is ook lekker zichzelf, geen oordeel verder, maar in functie houdt hij zich tenminste aan de kledingvoorschriften:
Het is een soort trend om dit soort excessen te verdedigen, zodat men zichzelf denkt te kunnen neerzetten als vrijdenkend en tolerant. In werkelijkheid zouden ze zo iemand mijden als een virulent virus.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:33 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, wat mensen thuis in hun vrije tijd dragen moeten ze allemaal zelf weten. Maar voor werk en officiële gelegenheden zou je verwachten dat mensen zich netjes kunnen presenteren en niet die momenten aangrijpen om hun eigen vermeende creatieve en unieke authenticiteit uit te stralen door enorm opvallende en afwijkende kleding te gaan dragen. Dan pas je je gewoon aan. Maar blijkbaar is die opvatting tegenwoordig fascistisch en autoritair of zo.
Ik vind het een afgang als ik die man zie staan, maar niemand durft zich in het huidige klimaat uit te spreken of actie te ondernemen, bv zijn partij, of de bewakers aldaar.quote:Het toont aan dat voor sommigen alles om de eigen ik draait, als zij maar in de spotlights staan, als zij maar kunnen aantonen hoe anders en uniek ze zijn. 'Ik, ik, ik, ik, ik, ik'. 'Kijk mij toch eens'. Daar draait het allemaal om.
Hmm. De outfit van bijv Esther Ouwehand - knalroze overall met activistische teksten op de rug - vond je niet opvallend?quote:Op woensdag 20 september 2023 14:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de andere 149 kamerleden doen dat niet aangezien die geen opvallende kleding dragen?
Dit ja. Misschien is die Sjoerdmans wel een symptoom van deze tijd. En zoals Za al zegt: op een sollicitatiegesprek zal niemand het wagen om er als een zuurstok bij te lopen. Dus waarom dan wel op prinsjesdag? Dan ben je toch volkomen respectloos? En users die beweren dat het conservatief is om dit te vinden.. dat vind ik een valse frame. Maar dan ben ik liever conservatief dan een aandachtsgeile egocentrische zuurstok.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, wat mensen thuis in hun vrije tijd dragen moeten ze allemaal zelf weten. Maar voor werk en officiële gelegenheden zou je verwachten dat mensen zich netjes kunnen presenteren en niet die momenten aangrijpen om hun eigen vermeende creatieve en unieke authenticiteit uit te stralen door enorm opvallende en afwijkende kleding te gaan dragen. Dan pas je je gewoon aan. Maar blijkbaar is die opvatting tegenwoordig fascistisch en autoritair of zo.
Het toont aan dat voor sommigen alles om de eigen ik draait, als zij maar in de spotlights staan, als zij maar kunnen aantonen hoe anders en uniek ze zijn. 'Ik, ik, ik, ik, ik, ik'. 'Kijk mij toch eens'. Daar draait het allemaal om.
Dat is volgens mij niet de belangrijkste reden, al helpt het niet mee. Er zit een stukje homofobie bij (zie de diverse opmerkingen daarover in dit topic) en in algemene zin is het maatschappelijk ook minder geaccepteerd voor mannen om 'rare' kleding te dragen. Je kunt vrij bizarre outfits vinden die allerlei dames in het verleden hebben gedragen op Prinsjesdag, maar dat leidt hoogstens tot een paar gefronste wenkbrauwen.quote:
Geen idee waar je dit op baseert. Prinsjesdag is juist sinds vele jaren de plek waar vele aanwezigen hun best doen om op te vallen met hun kleding. Vele bladen evalueren al sinds jaar en dag alle hoedjes, jurkjes en tasjes. Wat hij doet past juist uitstekend op een dergelijke dag. Hij verschijnt niet zo in de Kamer, maar Prinsjesdag is een dag waarop je een keer lekker uit kunt pakken.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:29 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Wanneer je in Thailand een tempel betreedt doe je een vestje aan, een overslag broek aan en je schoenen uit.
Wanneer je een hooggeplaatst figuur bezoekt in bv Oman, draag je gepaste kleding.
Op Prinsjesdag draag je als mannelijk kamerlid iets formeels en bv geen felroze lippenstift.
Het is ook geen modeshow voor kekke hoedjes, maar daar hoor je ook al jaren niemand over.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:34 schreef Ali_boo het volgende:
Prinsjesdag is toch geen pride parade ?
Wat heeft dit met Pride te maken?quote:Op woensdag 20 september 2023 19:34 schreef Ali_boo het volgende:
Nogal kromme vergelijkingen.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:29 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Op Prinsjesdag draag je als mannelijk kamerlid iets formeels en bv geen felroze lippenstift. Al deze voorbeelden zijn geen plekken om "lekker jezelf" te zijn.
Iedereen hier die de outfit van Sjoerd Warmerdam verdedigd, zou zelf nooit op sollicitatiegesprek gaan in deze roze broekrok-jurk, of in zee gaan met een makelaar of bv cardioloog die zo komt opdraven.
Men wil imo zelf gewoon een statement maken door te zeggen dat hij zo lekker zichzelf is.
Deze man is ook lekker zichzelf, geen oordeel verder, maar in functie houdt hij zich tenminste aan de kledingvoorschriften:
Kijk uit, sommige Fokkers zijn daar supergevoelig voorquote:Op woensdag 20 september 2023 19:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet de belangrijkste reden, al helpt het niet mee. Er zit een stukje homofobie bij (zie de diverse opmerkingen daarover in dit topic) en in algemene zin is het maatschappelijk ook minder geaccepteerd voor mannen om 'rare' kleding te dragen. Je kunt vrij bizarre outfits vinden die allerlei dames in het verleden hebben gedragen op Prinsjesdag, maar dat leidt hoogstens tot een paar gefronste wenkbrauwen.
Ja iets anders kan ik er ook niet van maken. Als je je zo druk maakt om of een bepaalde man in een jurk wil lopen. En zelfs gaat suggereren dat het goed is dat hij er dan niet in mag.quote:Op woensdag 20 september 2023 18:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, het 'onzekerheid-argument', dit was natuurlijk te verwachten. Maar aangezien je eerder in dit topic dit zei ..
Nee, ik vind het er gewoon niet uitzien. Maar ik denk niet dat mijn mening over zijn kleding voor hem relevant is.quote:.. wil dat dan zeggen dat je zelf ook onzeker bent of hoe moet dat geïnterpreteerd worden?
quote:Op woensdag 20 september 2023 09:49 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn niet meer van deze tijd, daar hoort prinsjesdag en het koningshuis ook bij.
Er zijn wel meer dingen uit het verleden afgeschaft wat gewoon niet meer van deze tijd is.
quote:tegelijkertijd kijken we met weemoed terug naar alle cultuur en historie die we kwijt zijn geraakt omdat men het toen heeft afgebroken
Je hebt nu eenmaal een groep mensen die vinden dat iedereen in het gareel moet lopen en absoluut niet uit de band mogen springen.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja iets anders kan ik er ook niet van maken. Als je je zo druk maakt om of een bepaalde man in een jurk wil lopen. En zelfs gaat suggereren dat het goed is dat hij er dan niet in mag.
Waarom is dat nou zo'n probleem.
[..]
Nee, ik vind het er gewoon niet uitzien. Maar ik denk niet dat mijn mening over zijn kleding voor hem relevant is.
Klopt. Het is ook geen militaire parade waar iedereen in het gareel moet lopen.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:34 schreef Ali_boo het volgende:
Inderdaad, wat een aanstellers.quote:Op woensdag 20 september 2023 19:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Geen idee waar je dit op baseert. Prinsjesdag is juist sinds vele jaren de plek waar vele aanwezigen hun best doen om op te vallen met hun kleding. Vele bladen evalueren al sinds jaar en dag alle hoedjes, jurkjes en tasjes. Wat hij doet past juist uitstekend op een dergelijke dag. Hij verschijnt niet zo in de Kamer, maar Prinsjesdag is een dag waarop je een keer lekker uit kunt pakken.
Weinig zeggend.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:18 schreef Za het volgende:
D66'er Sjoerd Warmerdam verschijnt in jurk op Prinsjesdag: 'Niet over vergaderd'
Het is weer de derde dinsdag van september. Dat betekent dus Prinsjesdag. Normaal gesproken vallen de hoedjes van de vrouwen het meest op bij de Ridderzaal, maar deze keer is het een man die de show steelt.
[ afbeelding ]
Op X (voormalig Twitter) plaatst journalist Pim Sedee de opvallendste outfits en hoedjes van Prinsjesdag 2023. Iemand springt er toch wel uit. D66'er Sjoerd Warmerdam verscheen vandaag in een jurk in Den Haag.
Het leidt tot hilariteit onder X-gebruikers. Zo ziet een Twitteraar op de achtergrond een aantal verbaasde blikken, waaronder D66-fractievoorzitter Jan Paternotte. "Was kennelijk niet over vergaderd." schrijft ze bij de foto.
https://revu.nl/artikel/5(...)-niet-over-vergaderd
Het moet misschien kunnen, maar ik kan de charme ervan niet ontdekken.
Wat is de bedoeling? Maakt het iets uit?quote:Op woensdag 20 september 2023 20:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een aanstellers.
Zinvolheid. Maakt ook uit. Voor wie komt hij op?quote:Op woensdag 20 september 2023 19:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt nu eenmaal een groep mensen die vinden dat iedereen in het gareel moet lopen en absoluut niet uit de band mogen springen.
Die tref je vaak in dit soort discussies, waarbij ze schande spreken dat iemand zich niet conformeert naar hun normen en waarden.
Ik weet niet of er een bedoeling is, de aandacht afleiden van de financiële plannen?quote:Op woensdag 20 september 2023 20:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat is de bedoeling? Maakt het iets uit?
Die vallen nog mee zo te zien. Maar het is grappig om te doen.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet of er een bedoeling is, de aandacht afleiden van de financiële plannen?
Haha. Dat zou wat zijn zeg. Geniaal.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet of er een bedoeling is, de aandacht afleiden van de financiële plannen?
We zijn goed in het afbreken van onze cultuur, onder het mom van dat het niet meer van deze tijd zou zijn.quote:
Waarom denk je dat hij voor een persoon op komt?quote:Op woensdag 20 september 2023 20:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zinvolheid. Maakt ook uit. Voor wie komt hij op?
Dit staat gewoon serieus op de website van de rijksoverheid:quote:Op woensdag 20 september 2023 20:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die vallen nog mee zo te zien. Maar het is grappig om te doen.
We zijn in de war. Ook door Europa. Zelfstandig zijn als dat op zichzelf buiten de US om. We zijn er nog lang niet.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
We zijn goed in het afbreken van onze cultuur, onder het mom van dat het niet meer van deze tijd zou zijn.
Tegelijkertijd klagen we over hoeveel cultuur en historie we kwijt zijn geraakt.
Het moet voor ieder begrijpbaar zijn. Heb je postbus51 wel eens om iets aan antwoord gevraagd?quote:Op woensdag 20 september 2023 20:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit staat gewoon serieus op de website van de rijksoverheid:
"Elk land heeft schulden: de staatsschuld. De staatsschuld van Nederland zorgt niet voor een financieel probleem, omdat het vergeleken met andere landen laag is. De regering verwacht wel dat de schuld de komende jaren hoger wordt. Daarom houden ze de financiën goed in de gaten. Om een gezonde portemonnee te houden. Ook in de toekomst."
Dit was het Jeugdjournaal, tot morgen.
Voor wie? En waarom daar? Is hij transgender?quote:Op woensdag 20 september 2023 20:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat hij voor een persoon op komt?
't Is voor de taalbeheersing juist niet goed als je schrijfsels te sterk versimpelt. Bovendien is dit niet alleen een versimpeling van taal, maar ook van de werkelijkheid. Vreemd genoeg staat er niets over de kritiek van de Raad van State. Dat zou het natuurlijk maar erg ingewikkeld maken voor het gepeupel.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het moet voor ieder begrijpbaar zijn. Heb je postbus51 wel eens om iets aan antwoord gevraagd?
Aan de andere kant klagen veel mensen dat ze simpele dingen al niet begrijpen. Politiek gezien. Waar ligt de grens? Simpel met een makkelijk doorlink bare moeilijker werkelijkheid? Veel mensen willen maar weinig weten.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
't Is voor de taalbeheersing juist niet goed als je schrijfsels te sterk versimpelt. Bovendien is dit niet alleen een versimpeling van taal, maar ook van de werkelijkheid. Vreemd genoeg staat er niets over de kritiek van de Raad van State. Dat zou het natuurlijk maar erg ingewikkeld maken voor het gepeupel.
Wat heeft dat met afschaffen van Prinsjesdag te maken?quote:Op woensdag 20 september 2023 20:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
We zijn in de war. Ook door Europa. Zelfstandig zijn als dat op zichzelf buiten de US om. We zijn er nog lang niet.
Ging het daarover?quote:Op woensdag 20 september 2023 20:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat heeft dat met afschaffen van Prinsjesdag te maken?
Wat heeft een Japans geïnspireerd herenkostuum te maken met transgender?quote:Op woensdag 20 september 2023 20:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Voor wie? En waarom daar? Is hij transgender?
Darr hadden we het over.quote:
Wat is de bedoeling dan?quote:Op woensdag 20 september 2023 20:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat heeft een Japans geïnspireerd herenkostuum te maken met transgender?
Je bent tegen het koningshuis?quote:Op woensdag 20 september 2023 21:01 schreef Jaroon het volgende:
Ik ben niet pro koningshuis. Laat het maar langzaam verdwijnen.
Ja inderdaad. Volgende keer ramt ie een A6M Zero het gebouw in om een nog krachtiger statement te maken, uitkijken voor die man.quote:Op woensdag 20 september 2023 21:02 schreef Jaroon het volgende:
Beetje rare statement om je je als Japanner voor te doen. Weer een hokje waar niemand om vraagt.
Dat is een Chineze bulldozer?quote:Op woensdag 20 september 2023 21:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Volgende keer ramt ie een A6M Zero het gebouw in om een nog krachtiger statement te maken, uitkijken voor die man.
Het is dus een verwachting.quote:Op woensdag 20 september 2023 21:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet voor. Voor mij is het einde wel zichtbaar. Kan nog even duren.
Het is nooit onschuldig geweest.quote:Op woensdag 20 september 2023 21:13 schreef Jaroon het volgende:
De dreiging die men nu al meemaakt met Amalia maakt deels dat de 'lol' eraf is.. Het zijn serieus targets geworden. Het moet redelijk onschuldig zijn.
Net had je het nog over transgenders.quote:Op woensdag 20 september 2023 21:02 schreef Jaroon het volgende:
Beetje rare statement om je je als Japanner voor te doen. Weer een hokje waar niemand om vraagt.
Niet zoals nu. Dat Amalia werkelijk bedreigd wordt. Dat ze niet zonder 12 man beveiliging naar buiten kan. Dat is abnormaal. Geeft ook goed aan hoever maffia oprukt.quote:Op woensdag 20 september 2023 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is nooit onschuldig geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |