SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Dat doet het dus niet vanwege bewolkingquote:Op maandag 11 september 2023 18:29 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Buiten 28 nu, binnen 29.
Dus alles open nu.
Hopelijk koelt het boven fatsoenlijk af vanavond zodat ik hopelijk weer eens een fatsoenlijk kan slapen.
Het blijft de hele week nog 20+ en weekend zelfs weer 24-26. Ook vrij veel zonquote:Op maandag 11 september 2023 18:29 schreef Nattekat het volgende:
Nou, hier is de herfst officieel van start gegaan. Iedereen volle bak in zomer outfit fietsend door de regen was wel grappig (ikzelf ook), maar tja... toch wel blij dat september toch nog wat leverde. De kans op een herhaling van vorig jaar was ook nihil natuurlijk.
quote:Op maandag 11 september 2023 18:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat doet het dus niet vanwege bewolking
Dit weekend nogquote:Op maandag 11 september 2023 18:29 schreef Nattekat het volgende:
Nou, hier is de herfst officieel van start gegaan. Iedereen volle bak in zomer outfit fietsend door de regen was wel grappig (ikzelf ook), maar tja... toch wel blij dat september toch nog wat leverde. De kans op een herhaling van vorig jaar was ook nihil natuurlijk.
Echt zomers gaat het niet meer worden natuurlijk. Gewoon weer wisselvallig weer dat we in juli ook hadden.quote:Op maandag 11 september 2023 18:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het blijft de hele week nog 20+ en weekend zelfs weer 24-26. Ook vrij veel zon
En blij dat ik daarmee ben. Alles beter dan deze kuthitte. Man man man.quote:Op maandag 11 september 2023 19:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt zomers gaat het niet meer worden natuurlijk. Gewoon weer wisselvallig weer dat we in juli ook hadden.
Je leert het ook niet he: Faroër eilanden. Dat is jouw enige vakantiebestemming.quote:Op maandag 11 september 2023 19:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat een kutweer. Schroei hier in de Eifel helemaal weg. De kleine kan niet slapen van de hitte.. lekker hoor zo'n weer
Ben ik geweest. Schitterend. Maar niks voor een 16 maanden oud kind.quote:Op maandag 11 september 2023 19:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je leert het ook niet he: Faroër eilanden. Dat is jouw enige vakantiebestemming.
Heb je thuis airco zeker? Nederland is een beetje afhankelijk waar je zit momenteel niet veel beter, alhoewel het nu wel koeler is dan gisteren.quote:Op maandag 11 september 2023 19:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat een kutweer. Schroei hier in de Eifel helemaal weg. De kleine kan niet slapen van de hitte.. lekker hoor zo'n weer
quote:Op maandag 11 september 2023 19:24 schreef R-woud93 het volgende:
RIP zomer, tot volgende jaar! week!
Jep thuis airco voor boven, beneden en de werkruimte. Hier niksquote:Op maandag 11 september 2023 19:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je thuis airco zeker? Nederland is een beetje afhankelijk waar je zit momenteel niet veel beter, alhoewel het nu wel koeler is dan gisteren.
Hier gewoon zomers, zo te zienquote:Op maandag 11 september 2023 19:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt zomers gaat het niet meer worden natuurlijk. Gewoon weer wisselvallig weer dat we in juli ook hadden.
Waar je nu zit ook niet want je kind kan klaarblijkelijk net zo slecht tegen warmte als jijquote:Op maandag 11 september 2023 19:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ben ik geweest. Schitterend. Maar niks voor een 16 maanden oud kind.
quote:Op maandag 11 september 2023 19:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waar je nu zit ook niet want je kind kan klaarblijkelijk net zo slecht tegen warmte als jij
Nijmegen/Arnhem?quote:Op maandag 11 september 2023 20:13 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt zowaar een terreur bui deze kant op te komen
Zutphenquote:
ik zag een flitsquote:Op maandag 11 september 2023 20:42 schreef DemonRage het volgende:
Hier maar weer gluren dan:
En hier een webcam van Eindhoven centrum (je ziet alleen het plein en de terrassen, geen lucht):
https://www.skylinewebcam(...)hoven/eindhoven.html
Je mag wel bij mij onder de airco komen liggenquote:
het begint te regenenquote:Op maandag 11 september 2023 20:42 schreef DemonRage het volgende:
En hier een webcam van Eindhoven centrum (je ziet alleen het plein en de terrassen, geen lucht):
Dat is Helmond.quote:Op maandag 11 september 2023 20:42 schreef DemonRage het volgende:
zat even te kijken voor die vlag stiekem op google earth, er staat daar gewoon een tweede wereldoorlog memorial.quote:Op maandag 11 september 2023 20:42 schreef DemonRage het volgende:
Doet het zo bij Enschede ook. Is de leef.quote:Op maandag 11 september 2023 21:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je nu kijkt zul je goed zien hoe het inkakt/langs Arnhem en omgeving opwurmt/combinatie van beide.
hier ook weerquote:Op maandag 11 september 2023 21:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je nu kijkt zul je goed zien hoe het inkakt/langs Arnhem en omgeving opwurmt/combinatie van beide.
Zo krijg je natuurlijk wel verwende kinderen hahaquote:Op maandag 11 september 2023 19:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep thuis airco voor boven, beneden en de werkruimte. Hier niks
Ik woon in zuidoost dus daar was het wss niet veel beter..
En geen wind, de warmte binnen waait niet weg zoquote:Op maandag 11 september 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:
Ik dacht wel even te kunnen sporten zonder de airco aan te zetten, gezien het buiten zo lekker was. Nou, was dat even een fout. Het is dan wel afgekoeld, maar die benauwdheid is er nog gewoon.
Ik heb mechanische ventilatie, dus ben niet heel afhankelijk van wind normaal, maar alle stenen direct naast die ramen zijn echt heel warm. Het heeft kort wat geregend, maar dat was echt binnen 10 minuten weer verdampt, zo schiet het niet op.quote:Op maandag 11 september 2023 22:45 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
En geen wind, de warmte binnen waait niet weg zo.
Zo, op 23:18 was er even stevig knal. Die was dichtbij!quote:Op maandag 11 september 2023 20:42 schreef DemonRage het volgende:
quote:Op dinsdag 12 september 2023 07:06 schreef BlackLining het volgende:
Fraai onweder gisteravond
Heb het op het balkon zitten bekijken met een fijn glaasje whiskey
Gelukkig pas in de 2e helft van de middag.quote:Op dinsdag 12 september 2023 07:05 schreef INViCTuS het volgende:
Vooruitzichten zijn wel weer mooi en goed. Komende 10 dagen op woensdag en donderdag na alleen maar 24/25. Gunstig en aangenaam. Wel frisse nachten
Gevaarlijk! Als moeder natuur je zag zitten dan was er misschien gedonder in de glazen!quote:Op dinsdag 12 september 2023 07:06 schreef BlackLining het volgende:
Fraai onweder gisteravond
Heb het op het balkon zitten bekijken met een fijn glaasje whiskey
Nee, niet bloedheet, maar vies vochtigquote:
Godverdomme. Komen we nooit van dit kutweer afquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:41 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
Zomer genot
Volgend hogedrukgebied
In de nacht naar donderdag krijgt een volgend hogedrukgebied vanuit het noordwesten weer steeds meer invloed op onze omgeving. De kern ligt donderdag overdag zelfs precies boven ons land. Dat betekent dat het weer heel rustig wordt, met weinig wind en opklaringen. In de nacht naar donderdag kan het daardoor flink afkoelen, tot lokaal 4 graden in het oosten van het land, en overdag warmt het met flink wat zon en een meer zuidoostelijke wind juist weer sneller op. Donderdag overdag wordt het 20 tot 23 graden en vrijdag en in het weekend komt het regionaal weer tot zomerse temperaturen; lokaal 26 of 27 graden. Het is daarbij droog en vrij zonnig, en pas zondagavond is er weer kans op een lokale regen- of onweersbui.
Koelt af naar 4 graden, dat soort settings zijn puur genot.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Godverdomme. Komen we nooit van dit kutweer af
Zolang het onder de 30 blijft ben ik al blijquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Godverdomme. Komen we nooit van dit kutweer af
Inderdaad koele nachten. Geen idee welk kutweer hij bedoeltquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Koelt af naar 4 graden, dat soort settings zijn puur genot.
September straks de warmste maand van het jaarquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:41 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
Zomer genot
Volgend hogedrukgebied
In de nacht naar donderdag krijgt een volgend hogedrukgebied vanuit het noordwesten weer steeds meer invloed op onze omgeving. De kern ligt donderdag overdag zelfs precies boven ons land. Dat betekent dat het weer heel rustig wordt, met weinig wind en opklaringen. In de nacht naar donderdag kan het daardoor flink afkoelen, tot lokaal 4 graden in het oosten van het land, en overdag warmt het met flink wat zon en een meer zuidoostelijke wind juist weer sneller op. Donderdag overdag wordt het 20 tot 23 graden en vrijdag en in het weekend komt het regionaal weer tot zomerse temperaturen; lokaal 26 of 27 graden. Het is daarbij droog en vrij zonnig, en pas zondagavond is er weer kans op een lokale regen- of onweersbui.
Pluim heeft alweer nachten van 15+.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Inderdaad koele nachten. Geen idee welk kutweer hij bedoelt
Alles boven de 15 graden basicallyquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Inderdaad koele nachten. Geen idee welk kutweer hij bedoelt
quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alles boven de 15 graden basically
Kerktoren = toren.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik bak nog ff verder in de Eifel.
[ afbeelding ]
nu nog heterquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, niet bloedheet, maar vies vochtig
Haha jij zou het echt afleggen waar ik woon. Alleen in januari / februari wordt het hier overdag soms onder de 15 graden, maar zelfs die dagen zijn spaarzaam. Afgelopen december heb ik nog op het strand kerst gevierd bij 24 graden.quote:
Daarom kom ik daar ook nooit van m'n levenquote:Op dinsdag 12 september 2023 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha jij zou het echt afleggen waar ik woon. Alleen in januari / februari wordt het hier overdag soms onder de 15 graden, maar zelfs die dagen zijn spaarzaam. Afgelopen december heb ik nog op het strand kerst gevierd bij 24 graden.
Was echt heel kut.
Al is het hier de hele winter 15 graden. Sowieso is geen jas aan weer altijd fijnquote:Op dinsdag 12 september 2023 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alles boven de 15 graden basically
Erg mooi.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:17 schreef Zipportal het volgende:
Morgen een koude noordenwind.
Genot. @:Haags
Zacht en nat, zo heb ik ze graagquote:Op dinsdag 12 september 2023 14:27 schreef INViCTuS het volgende:
Blijft ook vochtig. Edoch, gelukkig wel warm
[ twitter ]
Hier komt af en toe nog eens een verfrissend buitje langs, maar als de zon erdoor komt ga je dood.quote:
Ja dat omschrijft het eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:51 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Hier komt af en toe nog eens een verfrissend buitje langs, maar als de zon erdoor komt ga je dood.
quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:47 schreef cherrycoke het volgende:
Af en toe een bui waar je u tegen zecht
Dit halve topic hangt nu aan je lippen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:31 schreef dick_laurent het volgende:
Holy shit er is echt ziek veel onweer hier vlakbij. Ik hoor een constant gedonder. Als in, non stop gedonder, zonder pauze. Bizar.
Oei... ehm. Er was echt 10 minuten lang non stop gerommel en gedreun. Erg imposant klonk het. Maar, geen regen. Dus ik dacht, NU gaat het los.quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit halve topic hangt nu aan je lippen.
Vertel ons meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.wetteronline.de/wetter/rojalesquote:Op dinsdag 12 september 2023 19:31 schreef dick_laurent het volgende:
Holy shit er is echt ziek veel onweer hier vlakbij. Ik hoor een constant gedonder. Als in, non stop gedonder, zonder pauze. Bizar.
Het was genietenquote:Op dinsdag 12 september 2023 20:12 schreef INViCTuS het volgende:
duitsland weer geluk en alweer raak. hier straks zeker weer prut regen
quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oei... ehm. Er was echt 10 minuten lang non stop gerommel en gedreun. Erg imposant klonk het. Maar, geen regen. Dus ik dacht, NU gaat het los.
En toen ging het 5 minuten ff wat druppelen en ehm... nja nu is t weer droog en zie ik weer blauwe lucht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Laten we het hopenquote:Op dinsdag 12 september 2023 20:59 schreef cherrycoke het volgende:
de buien zijn terug, zaterdag en zondag toch niet zo zomers.
vind 26 graden toch best zomersquote:Op dinsdag 12 september 2023 20:59 schreef cherrycoke het volgende:
de buien zijn terug, zaterdag en zondag toch niet zo zomers.
Vrijdag t/m maandag 24-26-26-25. Helemaal prima en niks mis meequote:
quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oei... ehm. Er was echt 10 minuten lang non stop gerommel en gedreun. Erg imposant klonk het. Maar, geen regen. Dus ik dacht, NU gaat het los.
En toen ging het 5 minuten ff wat druppelen en ehm... nja nu is t weer droog en zie ik weer blauwe lucht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Wat ze nu in Spanje hebben:quote:
Ik zeg niks meerquote:Op dinsdag 12 september 2023 21:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vrijdag t/m maandag 24-26-26-25. Helemaal prima en niks mis mee
Tering.quote:
Wat een dikke.quote:
Heb dat in Oliva meegemaakt in de bergen, man man manquote:Op dinsdag 12 september 2023 22:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tering.![]()
Wel even kleine sidenote, Castellon is zo'n 280 km hier vandaan. De Valenciana provincie is zeg maar bijna even groot als NL en België samen.
Maar het kan hier inderdaad heel heftig los gaan. Dit level hoop ik hier niet mee te maken iig.
Je zou ook nog naar IJsland kunnen verhuizen. Daar hebben ze ook een sneu klimaat waar het meestal grijs en fris isquote:
Toen ik 33 jaar geleden een mama mocht uitzoeken, leek Nederland een prima klimaat te hebben voor mij. God heeft me bezeikt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je zou ook nog naar IJsland kunnen verhuizen. Daar hebben ze ook een sneu klimaat waar het meestal grijs en fris is
Bohquote:Op dinsdag 12 september 2023 22:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Toen ik 33 jaar geleden een mama mocht uitzoeken, leek Nederland een prima klimaat te hebben voor mij. God heeft me bezeikt.
staan geen wind he, dan kan je lekker luchten,quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Echt hard wil het niet opschieten met afkoelen binnen, ondanks dat het buiten, nu 20 graden, flink afgekoeld is en ik al uren alles open heb staan
Nog steeds 27 in de woonkamer
En boven 30![]()
Wéér een slapeloze nacht![]()
![]()
Iets zegt me dat je boos bent.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Echt hard wil het niet opschieten met afkoelen binnen, ondanks dat het buiten, nu 20 graden, flink afgekoeld is en ik al uren alles open heb staan
Nog steeds 27 in de woonkamer
En boven 30![]()
Wéér een slapeloze nacht![]()
![]()
What gave it away?quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Iets zegt me dat je boos bent.
Hier de hele dag een waterig zonnetje, wel wat onweer in de verte, maar ook niet meer dan dat. Traditie.quote:
jij woont in een onweers beveiligd gebiedquote:Op dinsdag 12 september 2023 23:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier de hele dag een waterig zonnetje, wel wat onweer in de verte, maar ook niet meer dan dat. Traditie.
Je zou dit maar hebben 10 maanden per jaar. Dan tref je het nietquote:
Dit zou je 10 maanden per jaar willen ja? Sneue treurnis?quote:
Ik vind het geen sneue treurnis. Niet iedereen is liefhebber van zon en warmte...quote:Op woensdag 13 september 2023 07:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit zou je 10 maanden per jaar willen ja? Sneue treurnis?
Nee, maar dit is meer dan het tegenovergestelde. Dit is kou, vrijwel geen zon, vocht en winderigquote:Op woensdag 13 september 2023 08:31 schreef S_E het volgende:
[..]
Ik vind het geen sneue treurnis. Niet iedereen is liefhebber van zon en warmte...
Volgend jaar weer.quote:Op woensdag 13 september 2023 08:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Om vervolgens weer...
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 13 september 2023 09:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Volgend jaar weer.
Vrijdag t/m maandag 24-26
To be honest… Zelfs ik kan een gloomy herfstweertje wel waarderen. Het kan wel mooi sfeertje hebben, zo met de verkleurende bladeren en een laagstaande zon die er af en toe heel mooi doorheen komt.quote:Op woensdag 13 september 2023 09:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, maar dit is meer dan het tegenovergestelde. Dit is kou, vrijwel geen zon, vocht en winderig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 13 september 2023 05:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jij woont in een onweers beveiligd gebied
Mijn favoriete weerquote:Op woensdag 13 september 2023 09:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, maar dit is meer dan het tegenovergestelde. Dit is kou, vrijwel geen zon, vocht en winderig
Ook impact op de rivieren die door NL stromen, laagwater zal vaker voorkomen.quote:
In Nederland is het 99% regenwater wat het land binnen komt. Gletsjers dragen bijna niets bij, tenzij ze met een sneltreinvaart smelten tijdens een hittegolf in de bergen.quote:Op woensdag 13 september 2023 11:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook impact op de rivieren die door NL stromen, laagwater zal vaker voorkomen.
Ik zit op FOK! met een redenquote:Op woensdag 13 september 2023 12:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zeg je dat ook tegen je vriendin?
Warmte mag wel. 30+ hoeft nietquote:Op woensdag 13 september 2023 13:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Daarom opbokken met die kuthitte. Alles voor de gletsjers.
Gletsjer zegt nee.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Warmte mag wel. 30+ hoeft niet
Met ook nog een palmboom. You win.quote:
Grappig, zo stel ik me je ook altijd voor.quote:
quote:Op woensdag 13 september 2023 09:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
To be honest… Zelfs ik kan een gloomy herfstweertje wel waarderen. Het kan wel mooi sfeertje hebben, zo met de verkleurende bladeren en een laagstaande zon die er af en toe heel mooi doorheen komt.
Dat soort dagen zal ik hier vrijwel niet meemaken en dat vind ik wel jammer, geef ik eerlijk toe.
Punt is meer, dat ik dat sfeertje/weertype voor een weekje… misschien twee weekjes helemaal prima vind en er van kan kan genieten. Maar daarna slaat t om naar pure woede en frustratie omdat het me té lang doorgaat en ik zon en warmte wil
Tja, dat vind ik ook zeker mooi, maar ik hoef niet dat herfstige weer maandenlang en dat is hier dus wel 5/6 maanden het geval. Schotland lijkt mij ook prachtig. Kom ik zeker nog eens. In de buurt van Inverness en de ben nevis. Die kleuren in de herfst heb je hier ook maar even. Daarna is het gewoon een kale lelijke bendeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Vandaag 21, morgen 24, in het weekend 25 en 24.quote:Op donderdag 14 september 2023 08:35 schreef INViCTuS het volgende:
Gelukkig weer een mooi, zonnig en warm weekend voor de boeg
Wonder boven wonder heb je het overleefd. Hier in Nederland inmiddels ook erg lekker. Al meerdere wandelingetjes gepleegd.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Uitstekend weer op deze een na laatste dag in de Eifel. Graad of 20, half bewolkt. Klaart nu weer wat meer op.
's Ochtends bij de wandeling 9 graden met zon.
Ja gelukkig maar. Volgend jaar naar Laplandquote:Op donderdag 14 september 2023 17:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wonder boven wonder heb je het overleefd. Hier in Nederland inmiddels ook erg lekker. Al meerdere wandelingetjes gepleegd.
Erg mooi.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:11 schreef Haags het volgende:
[..]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA@:zipportal
Paraplu gereed
Gelukkig weten we nog hoe dat is na juli en augustus.quote:
Idd, heerlijk zonnig dagje met een graad of 23 en dan in de nacht een graad of 12.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:13 schreef lily het volgende:
Wat een verademing. Die schijthitte weg.
Vanmiddag even naar Maastricht geweest. Zonovergoten maar prima temperatuur dus geen gezweet. Prima.
Komend weekend nog wel wat warmer. Maar daarna hopelijk weer wat kouder. Zalig.
Regen overdag hoeft van mij ook niet. Maar goed. Alles beter dan de hitte.
Dit zou het altijd moeten zijn wat mij betreft.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Idd, heerlijk zonnig dagje met een graad of 23 en dan in de nacht een graad of 12.
Laat dat maar lekker in het westen blijven. Hoop hier niet zoveel. De herfst duurt normaal al lang genoeg, dus hoop niet dat het nu al zo gaat beginnen met die troep.quote:
Blofquote:Op vrijdag 15 september 2023 10:08 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[Bløf riedeltje]Daaaaar aan de kust[/Bløf riedeltje]
Hoe kan het water nu zo warm zijn in de Noordzee. We hebben verdomme net de herfst achter de rug tochquote:
Warme nachten zijn echt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:30 schreef lily het volgende:
[..]
Dit zou het altijd moeten zijn wat mij betreft.
Kom maar op met die 150 mm regenquote:Op vrijdag 15 september 2023 15:37 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
@:Haags
Absoluut. Dat is nog het ergste.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Warme nachten zijn echt verschrikkelijk.
Daarom is 26 graden met een lage lv en nachten van 12 graden het beste wat er is.quote:
Dacht ik vorige week ook.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:38 schreef INViCTuS het volgende:
Dit zou zo maar eens het laatste zomerse weekend voor de komende 7 maanden kunnen zijn. Wat een bijzonder slecht vooruitzicht eigenlijk. 20 graden dat lukt nog wel. Poh, zo geen zin in
quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:38 schreef INViCTuS het volgende:
Dit zou zo maar eens het laatste zomerse weekend voor de komende 7 maanden kunnen zijn. Wat een bijzonder slecht vooruitzicht eigenlijk. 20 graden dat lukt nog wel. Poh, zo geen zin in
En dan volgt dit?quote:Op donderdag 14 september 2023 19:19 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zou kunnen ja als je zo kijkt
118km/h windstoten, gewoon een leuke storm niks meerquote:
Maar zijn dat de resten van Lee dan?quote:Op vrijdag 15 september 2023 23:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
118km/h windstoten, gewoon een leuke storm niks meer
Er is een hoop onzekerheid en dat zie je ook terug in de pluimverwachting.quote:Op zaterdag 16 september 2023 00:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar zijn dat de resten van Lee dan?
Vanaf dinsdag 19 september bepaalt een krachtige zonale (westelijke) stroming het weerbeeld. Gangmaker is een diepe depressie (kerndruk tijdelijk rond 970 hPa) die zich in de loop van de week boven en nabij Schotland posteert. In dit systeem bevinden zich de restanten van de transformerende orkaan LEE. Dit systeem nadert vandaag het kustgebied van New England ofwel het uiterste noordoosten van de VS. Het gevolg is een uitgesproken wisselvallig weerbeeld ofwel dagelijks grote neerslagkansen, vooral op dinsdag en woensdag veel wind en bovendien lagere temperaturen. Op dinsdag wordt het niet veel warmer dan circa 18 graden. De meeste neerslag (cumulatief lokaal meer dan 70 mm) valt, vanwege het warme water van de Noordzee, in de kustgebieden.quote:Op zaterdag 16 september 2023 00:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar zijn dat de resten van Lee dan?
BudensGodenquote:Op zaterdag 16 september 2023 00:21 schreef Frutsel het volgende:
Ik zit nog een tijdje in portugal
Moet ik vaker doen. Bevalt me meer dan goed.
Gefilmd met een aardappel?:Pquote:Op zaterdag 16 september 2023 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
Gisteravond was het hier eens raak met een volle terreurbui en lichtshow!
Had kort ff met telefoon gefilmd, maar ja... kut kwaliteit natuurlijk. Toch een klein gifje hier voor de sfeermpressie
[ afbeelding ]
Nee Samsung telefoon, die op zich redelijk kwaliteit filmt… maar ja als je er dan voor hier een gifje van moet maken blijft er weinig van over jaquote:Op zaterdag 16 september 2023 09:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gefilmd met een aardappel?:P
Er was overigens nog best wat overlast her en der in jouw contreien
Lekker, geniet ervan!quote:Op zaterdag 16 september 2023 00:21 schreef Frutsel het volgende:
Ik zit nog een tijdje in portugal
Moet ik vaker doen. Bevalt me meer dan goed.
Yup, half negen is het weer donker.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:03 schreef TLC het volgende:
Is het jullie ook opgevallen dat het alweer zo vroeg donker wordt![]()
Het wordt iedere dag beterquote:Op zaterdag 16 september 2023 20:07 schreef ddx het volgende:
Fake nieuws dat het morgen nog prima dag zou worden als ik nu verwachtingen zo lees...
@Dr_Flashquote:Op zaterdag 16 september 2023 22:03 schreef TLC het volgende:
Is het jullie ook opgevallen dat het alweer zo vroeg donker wordt![]()
In september gaat het het snelst terug. Helaasquote:Op zaterdag 16 september 2023 22:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, half negen is het weer donker.
Lekker knusse, gezellige avondenquote:Op zondag 17 september 2023 00:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In september gaat het het snelst terug. Helaas
Nee, zwaar bewolkt, en afgelopen nacht flinke regenbuien. Het is zeiknat.Temperatuur net boven de 20.quote:
Lekker donker, lekker kil, lekker woest en grillig, lekker donker thuiskomen, lekker donker vertrekken, lekker ruitjes krabben, lekker bevroren vingers op de fiets ondanks handschoenen, lekker pantoffeltjes aan, lekker speculaas bij je chocomelk, lekker fleece dekentje huismoeke style, lekker kaarsjes aan. Lekker Live, Love, Laugh Action. @RamboDirkquote:Op zondag 17 september 2023 08:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Lekker knusse, gezellige avonden
Haha, ok, waar dan? Ik zit in ZO Brabant.quote:Op zondag 17 september 2023 09:43 schreef lily het volgende:
Yep, de zon schijnt weer. 20 graden nu. Het is wel zeiknat buiten.
Zuid-Limburgquote:Op zondag 17 september 2023 09:44 schreef Montagui het volgende:
[..]
Haha, ok, waar dan? Ik zit in ZO Brabant.
Ook niet leukquote:Op zondag 17 september 2023 09:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lekker donker, lekker kil, lekker woest en grillig, lekker donker thuiskomen, lekker donker vertrekken, lekker ruitjes krabben, lekker bevroren vingers op de fiets ondanks handschoenen.
Daarna warm thuiskomen is dan wel weer heel lekker.quote:
quote:Op zondag 17 september 2023 10:09 schreef Perrin het volgende:
Happy 7 month autumn to those who celebrate.
Het is weer de tijd voor de bandenwissel. Zomerbanden eraf, herfstbanden erop.quote:Op zondag 17 september 2023 10:09 schreef Perrin het volgende:
Winterbanden in Nederlandquote:Op zondag 17 september 2023 10:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het is weer de tijd voor de bandenwissel. Zomerbanden eraf, herfstbanden erop.
Eigenlijk kun je het hele jaar door op herfstbanden rijden.
Het slechtste van alle werelden. Ik doe het gewoon op zomerbanden het hele jaar door, die enkele dag met sneeuw overleef ik wel. Op dat ijs vorig jaar had niets geholpenquote:Op zondag 17 september 2023 10:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik rij all season.quote:Op zondag 17 september 2023 10:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hier nog geen enkel zonnestraaltje.quote:Op zondag 17 september 2023 12:35 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Zonnetje begint voorzichtig door te breken
Joh voor hetzelfde geld is het in februari alweer voorjaar, ook vaak zat gehad.quote:Op zondag 17 september 2023 10:09 schreef Perrin het volgende:
Oh dan is 5 maanden idd zo voorbij.quote:Op zondag 17 september 2023 14:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Joh voor hetzelfde geld is het in februari alweer voorjaar, ook vaak zat gehad.
Ja toch, dan weer 7 maanden bloedhittequote:Op zondag 17 september 2023 15:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh dan is 5 maanden idd zo voorbij.
Ja, een enkele dag of hooguit 2/3, maar echt voorjaar nog nooit.quote:Op zondag 17 september 2023 14:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Joh voor hetzelfde geld is het in februari alweer voorjaar, ook vaak zat gehad.
Dat was deze zomer voor mijn gevoel wel een ding. Benauwdheid, plakkerig etc.quote:Op zondag 17 september 2023 11:24 schreef S_E het volgende:
Hele ochtend regen, nu steeds meer zon en tyfus benauwd
Soms nog wel langer eind februari.quote:Op zondag 17 september 2023 15:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, een enkele dag of hooguit 2/3, maar echt voorjaar nog nooit.
10-15 in februari? nou, ik hoop met je mee, maar dat is het meestal nietquote:Op zondag 17 september 2023 16:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Soms nog wel langer eind februari.
De dagen beginnen dan langer te worden, de krokussen, narcissen en alpenviooltjes staan in volle bloei. Het gezoem van de eerste solitaire bijen. De lieveheersbeestjes melden zich langzaam. Prachtige tijd bij een graad of 10-15, dat is het voorjaar in optima forma voor mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |