SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Dat doet het dus niet vanwege bewolkingquote:Op maandag 11 september 2023 18:29 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Buiten 28 nu, binnen 29.
Dus alles open nu.
Hopelijk koelt het boven fatsoenlijk af vanavond zodat ik hopelijk weer eens een fatsoenlijk kan slapen.
Het blijft de hele week nog 20+ en weekend zelfs weer 24-26. Ook vrij veel zonquote:Op maandag 11 september 2023 18:29 schreef Nattekat het volgende:
Nou, hier is de herfst officieel van start gegaan. Iedereen volle bak in zomer outfit fietsend door de regen was wel grappig (ikzelf ook), maar tja... toch wel blij dat september toch nog wat leverde. De kans op een herhaling van vorig jaar was ook nihil natuurlijk.
quote:Op maandag 11 september 2023 18:39 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat doet het dus niet vanwege bewolking
Dit weekend nogquote:Op maandag 11 september 2023 18:29 schreef Nattekat het volgende:
Nou, hier is de herfst officieel van start gegaan. Iedereen volle bak in zomer outfit fietsend door de regen was wel grappig (ikzelf ook), maar tja... toch wel blij dat september toch nog wat leverde. De kans op een herhaling van vorig jaar was ook nihil natuurlijk.
Echt zomers gaat het niet meer worden natuurlijk. Gewoon weer wisselvallig weer dat we in juli ook hadden.quote:Op maandag 11 september 2023 18:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het blijft de hele week nog 20+ en weekend zelfs weer 24-26. Ook vrij veel zon
En blij dat ik daarmee ben. Alles beter dan deze kuthitte. Man man man.quote:Op maandag 11 september 2023 19:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt zomers gaat het niet meer worden natuurlijk. Gewoon weer wisselvallig weer dat we in juli ook hadden.
Je leert het ook niet he: Faroër eilanden. Dat is jouw enige vakantiebestemming.quote:Op maandag 11 september 2023 19:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat een kutweer. Schroei hier in de Eifel helemaal weg. De kleine kan niet slapen van de hitte.. lekker hoor zo'n weer
Ben ik geweest. Schitterend. Maar niks voor een 16 maanden oud kind.quote:Op maandag 11 september 2023 19:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je leert het ook niet he: Faroër eilanden. Dat is jouw enige vakantiebestemming.
Heb je thuis airco zeker? Nederland is een beetje afhankelijk waar je zit momenteel niet veel beter, alhoewel het nu wel koeler is dan gisteren.quote:Op maandag 11 september 2023 19:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wat een kutweer. Schroei hier in de Eifel helemaal weg. De kleine kan niet slapen van de hitte.. lekker hoor zo'n weer
quote:Op maandag 11 september 2023 19:24 schreef R-woud93 het volgende:
RIP zomer, tot volgende jaar! week!
Jep thuis airco voor boven, beneden en de werkruimte. Hier niksquote:Op maandag 11 september 2023 19:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je thuis airco zeker? Nederland is een beetje afhankelijk waar je zit momenteel niet veel beter, alhoewel het nu wel koeler is dan gisteren.
Hier gewoon zomers, zo te zienquote:Op maandag 11 september 2023 19:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt zomers gaat het niet meer worden natuurlijk. Gewoon weer wisselvallig weer dat we in juli ook hadden.
Waar je nu zit ook niet want je kind kan klaarblijkelijk net zo slecht tegen warmte als jijquote:Op maandag 11 september 2023 19:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ben ik geweest. Schitterend. Maar niks voor een 16 maanden oud kind.
quote:Op maandag 11 september 2023 19:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waar je nu zit ook niet want je kind kan klaarblijkelijk net zo slecht tegen warmte als jij
Nijmegen/Arnhem?quote:Op maandag 11 september 2023 20:13 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt zowaar een terreur bui deze kant op te komen
Zutphenquote:
ik zag een flitsquote:Op maandag 11 september 2023 20:42 schreef DemonRage het volgende:
Hier maar weer gluren dan:
En hier een webcam van Eindhoven centrum (je ziet alleen het plein en de terrassen, geen lucht):
https://www.skylinewebcam(...)hoven/eindhoven.html
Je mag wel bij mij onder de airco komen liggenquote:
het begint te regenenquote:Op maandag 11 september 2023 20:42 schreef DemonRage het volgende:
En hier een webcam van Eindhoven centrum (je ziet alleen het plein en de terrassen, geen lucht):
Dat is Helmond.quote:Op maandag 11 september 2023 20:42 schreef DemonRage het volgende:
zat even te kijken voor die vlag stiekem op google earth, er staat daar gewoon een tweede wereldoorlog memorial.quote:Op maandag 11 september 2023 20:42 schreef DemonRage het volgende:
Doet het zo bij Enschede ook. Is de leef.quote:Op maandag 11 september 2023 21:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je nu kijkt zul je goed zien hoe het inkakt/langs Arnhem en omgeving opwurmt/combinatie van beide.
hier ook weerquote:Op maandag 11 september 2023 21:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je nu kijkt zul je goed zien hoe het inkakt/langs Arnhem en omgeving opwurmt/combinatie van beide.
Zo krijg je natuurlijk wel verwende kinderen hahaquote:Op maandag 11 september 2023 19:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep thuis airco voor boven, beneden en de werkruimte. Hier niks
Ik woon in zuidoost dus daar was het wss niet veel beter..
En geen wind, de warmte binnen waait niet weg zoquote:Op maandag 11 september 2023 22:23 schreef Nattekat het volgende:
Ik dacht wel even te kunnen sporten zonder de airco aan te zetten, gezien het buiten zo lekker was. Nou, was dat even een fout. Het is dan wel afgekoeld, maar die benauwdheid is er nog gewoon.
Ik heb mechanische ventilatie, dus ben niet heel afhankelijk van wind normaal, maar alle stenen direct naast die ramen zijn echt heel warm. Het heeft kort wat geregend, maar dat was echt binnen 10 minuten weer verdampt, zo schiet het niet op.quote:Op maandag 11 september 2023 22:45 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
En geen wind, de warmte binnen waait niet weg zo.
Zo, op 23:18 was er even stevig knal. Die was dichtbij!quote:Op maandag 11 september 2023 20:42 schreef DemonRage het volgende:
quote:Op dinsdag 12 september 2023 07:06 schreef BlackLining het volgende:
Fraai onweder gisteravond
Heb het op het balkon zitten bekijken met een fijn glaasje whiskey
Gelukkig pas in de 2e helft van de middag.quote:Op dinsdag 12 september 2023 07:05 schreef INViCTuS het volgende:
Vooruitzichten zijn wel weer mooi en goed. Komende 10 dagen op woensdag en donderdag na alleen maar 24/25. Gunstig en aangenaam. Wel frisse nachten
Gevaarlijk! Als moeder natuur je zag zitten dan was er misschien gedonder in de glazen!quote:Op dinsdag 12 september 2023 07:06 schreef BlackLining het volgende:
Fraai onweder gisteravond
Heb het op het balkon zitten bekijken met een fijn glaasje whiskey
Nee, niet bloedheet, maar vies vochtigquote:
Godverdomme. Komen we nooit van dit kutweer afquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:41 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
Zomer genot
Volgend hogedrukgebied
In de nacht naar donderdag krijgt een volgend hogedrukgebied vanuit het noordwesten weer steeds meer invloed op onze omgeving. De kern ligt donderdag overdag zelfs precies boven ons land. Dat betekent dat het weer heel rustig wordt, met weinig wind en opklaringen. In de nacht naar donderdag kan het daardoor flink afkoelen, tot lokaal 4 graden in het oosten van het land, en overdag warmt het met flink wat zon en een meer zuidoostelijke wind juist weer sneller op. Donderdag overdag wordt het 20 tot 23 graden en vrijdag en in het weekend komt het regionaal weer tot zomerse temperaturen; lokaal 26 of 27 graden. Het is daarbij droog en vrij zonnig, en pas zondagavond is er weer kans op een lokale regen- of onweersbui.
Koelt af naar 4 graden, dat soort settings zijn puur genot.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Godverdomme. Komen we nooit van dit kutweer af
Zolang het onder de 30 blijft ben ik al blijquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Godverdomme. Komen we nooit van dit kutweer af
Inderdaad koele nachten. Geen idee welk kutweer hij bedoeltquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Koelt af naar 4 graden, dat soort settings zijn puur genot.
September straks de warmste maand van het jaarquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:41 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
Zomer genot
Volgend hogedrukgebied
In de nacht naar donderdag krijgt een volgend hogedrukgebied vanuit het noordwesten weer steeds meer invloed op onze omgeving. De kern ligt donderdag overdag zelfs precies boven ons land. Dat betekent dat het weer heel rustig wordt, met weinig wind en opklaringen. In de nacht naar donderdag kan het daardoor flink afkoelen, tot lokaal 4 graden in het oosten van het land, en overdag warmt het met flink wat zon en een meer zuidoostelijke wind juist weer sneller op. Donderdag overdag wordt het 20 tot 23 graden en vrijdag en in het weekend komt het regionaal weer tot zomerse temperaturen; lokaal 26 of 27 graden. Het is daarbij droog en vrij zonnig, en pas zondagavond is er weer kans op een lokale regen- of onweersbui.
Pluim heeft alweer nachten van 15+.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Inderdaad koele nachten. Geen idee welk kutweer hij bedoelt
Alles boven de 15 graden basicallyquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Inderdaad koele nachten. Geen idee welk kutweer hij bedoelt
quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alles boven de 15 graden basically
Kerktoren = toren.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik bak nog ff verder in de Eifel.
[ afbeelding ]
nu nog heterquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, niet bloedheet, maar vies vochtig
Haha jij zou het echt afleggen waar ik woon. Alleen in januari / februari wordt het hier overdag soms onder de 15 graden, maar zelfs die dagen zijn spaarzaam. Afgelopen december heb ik nog op het strand kerst gevierd bij 24 graden.quote:
Daarom kom ik daar ook nooit van m'n levenquote:Op dinsdag 12 september 2023 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha jij zou het echt afleggen waar ik woon. Alleen in januari / februari wordt het hier overdag soms onder de 15 graden, maar zelfs die dagen zijn spaarzaam. Afgelopen december heb ik nog op het strand kerst gevierd bij 24 graden.
Was echt heel kut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |