quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:07 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat je geen spieren hebt. Dat ze wat zwaar en wat minder sterk zijn vandaag is niet zo gek.
quote:
Proberen gezonde keuzes te maken en bij huge porties niet alles opeten. En ook een beetje genietenquote:Op dinsdag 5 september 2023 17:35 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog tips hoe je in de VS niet 20 kg zwaarder terug kan komen? Ik moet volgende week voor mijn werk een week naar New York (1e keer) en wil eigenlijk wel bewust eten en niet te zwaar terug komen. Maar ik hoor van iedereen dat de portie's echt huge zijn en er overal suiker en andere rommel doorheen zit...
Ik kwam aan in de VSquote:Op dinsdag 5 september 2023 17:35 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog tips hoe je in de VS niet 20 kg zwaarder terug kan komen? Ik moet volgende week voor mijn werk een week naar New York (1e keer) en wil eigenlijk wel bewust eten en niet te zwaar terug komen. Maar ik hoor van iedereen dat de portie's echt huge zijn en er overal suiker en andere rommel doorheen zit...
Thanks. Voor dat soort vreterij ben ik inderdaad ook bang. Terwijl voor ontbijt ben ik dik tevreden met wat ei, yoghurt of fruit. En tijdens het diner zal ik denk ik ook wel eigen keuzes kunnen maken. Al ga ik wel met collega's dus zal me ook voor een groot deel moeten aanpassen waar 'de groep' heen wil. Ben toch de junior van het hele stel. Voor lunch hoop ik stiekem of gewoon een broodje/sandwich achtig iets want ook daar kan je bewust in kiezen... maar we gaan het zien.quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kwam aan in de VS(ik was er ook wat langer dan een week, waaronder een tijdje in NY). Zelfs de salads zijn overdreven groot. Overal free refills. Ontbijtbuffet in NY hotel bestond uit....donuts. Allerlei soorten donuts. Maar als je er om vroeg kon je wel zo'n minipakje Kellog's met melk krijgen. Chips (van het type Lay's/Croky) bij je lunch. Frieten tellen als groente. Sowieso niet naar de Mac gaan oid, want dat is net roadkill daar. Wat een verschil in kwaliteit met Nederland was dat
Deli's in NY hebben nog wel eens gezondere keuzes (salades) liggen. Succes!
Ik was er voor het laatst in 2001 (eh, september 2001quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:18 schreef Pinuts het volgende:
Thanks. Voor dat soort vreterij ben ik inderdaad ook bang. Terwijl voor ontbijt ben ik dik tevreden met wat ei, yoghurt of fruit. En tijdens het diner zal ik denk ik ook wel eigen keuzes kunnen maken. Al ga ik wel met collega's dus zal me ook voor een groot deel moeten aanpassen waar 'de groep' heen wil. Ben toch de junior van het hele stel. Voor lunch hoop ik stiekem of gewoon een broodje/sandwich achtig iets want ook daar kan je bewust in kiezen... maar we gaan het zien.
Zit net in een heel fijn ritme/flow dus wil dat niet helemaal om zeep helpen met deze trip.
Ik ben in mei geweest, en ik vind het inderdaad een kwestie van oppassen op porties en rommel.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:35 schreef Pinuts het volgende:
Helemaal niet zelfs, zeker doen!quote:Op woensdag 6 september 2023 08:30 schreef IJsdraakje het volgende:
"Dressing on the side" is ook geen rare in die hoek toch?
Ookquote:Op woensdag 6 september 2023 08:46 schreef exode het volgende:
Ik vond juist NY een oase van gezonde maaltijden na 3 weken rondgereisd te hebben door de VS. Genoeg hippe tentjes te vinden die heel gezonde opties hebben. Je moet gewoon de ketens vermijden. Of nou ja, er zijn ook ketens die juist wel gezonde opties hebben natuurlijk maar de Wendy's, Baskin & Robbins![]()
![]()
moet je negeren.
Ik neem de kinderen meteen mee uit school naar de zwemplas dus zo even de tas inpakken met wat fruit etc. Er is ter plekke alleen friet, friet en ook nog friet.
Oh ja, van álles small nemenquote:Op woensdag 6 september 2023 06:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Helaas geen tips want ik kwam ook bij daar. Al zou ik verwachten dat er in zo'n grote stad wel gezonde opties zullen zijn.
Ik nam overal een portie kleiner dan ik hier zou kiezen. Na de eerste fastfoodtent waar ik een medium menu nam (en daardoor een rare blik kreeg van de bediende) had ik mijn les wel geleerd. Small please![]()
Belegde broodjes vond ik heel overdadig belegd met vlees. Maar als je zelf kan kiezen valt het hopelijk mee.
Daar kwam nog een tosti bijquote:Op dinsdag 5 september 2023 12:03 schreef Sarabi het volgende:
2 fysiek zware dagen gehad. In combinatie met weinig eten (wel allemaal ongezonde zooi) zal de weegschaal deze week wel omlaag gaan maar is het nu ook weer tijd voor wat groenvoer.
Lijst:
L: naan met burrata en artisjok
D: traybake met pompoen, gnocchi en geitenkaas
T: bramen, blauwe bessen en ik geef een bierproeverij vanavond dus er zal vast ook nog een speciaal biertje bij komen
Je kan in New York gewoon gezond eten maar het is wel duurder en je moet er iets meer moeite voor doen. De mensen die klagen over dat een grote stad in de VS zo ongezond is willen denk ik zoveel mogelijk proberen van wat ze thuis niet kennen en hebben het toch echt zelf in hun mondje gestopt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:35 schreef Pinuts het volgende:
Dat gaat lastig in een salad bowl.quote:Op woensdag 6 september 2023 08:30 schreef IJsdraakje het volgende:
"Dressing on the side" is ook geen rare in die hoek toch?
Verschilt ook per gelegenheid vermoed ik?quote:Op woensdag 6 september 2023 09:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat gaat lastig in een salad bowl.
Maar goed, dat gebeurt je maar 1 keer, daarna vragen om 1 tablespoon. Kijken ze je wel raar aan maar soit.
Nou, ik kreeg een tijd geleden bij een lunchsalade helemaal geen dressing (ik heb het liefst gewoon beetje azijn en olijfolie), maar dat was ook raar. Alsof ik aan een krop sla zat te knabbelen. Was een foutje van de keuken.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:32 schreef Bottoms_up het volgende:
Dit probleem heb ik hier ook al. Dressing![]()
En ja alle soorten.
Wel zo zou ik het dus graag hebben. Maar daar wordt vaak moeilijk over gedaan dus zeg ik meestal niets. En ik bestel nooit een salade om die reden.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik kreeg een tijd geleden bij een lunchsalade helemaal geen dressing (ik heb het liefst gewoon beetje azijn en olijfolie), maar dat was ook raar. Alsof ik aan een krop sla zat te knabbelen. Was een foutje van de keuken.
Wat idioot dat ze daar moeilijk over doen zeg.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:13 schreef Bottoms_up het volgende:
Wel zo zou ik het dus graag hebben. Maar daar wordt vaak moeilijk over gedaan dus zeg ik meestal niets. En ik bestel nooit een salade om die reden.
Beter, ik mag vandaag, vrijdag en zaterdag. Maar goed, daarna heb ik dus die week rust met het werktripje dus moet me nu gewoon even niet aanstellenquote:Op donderdag 7 september 2023 16:05 schreef SQ het volgende:
Ik hoef pas zaterdag weer te sporten gelukkig
Supergoed!quote:Op donderdag 7 september 2023 16:56 schreef exode het volgende:
Ik ga morgenochtend om een uur of 8![]()
En ach na het weekend krijgen we weer onweer en regen en en en.
Er gebeuren meerdere minder leuke dingen in mijn leven en mijn natuurlijke reactie is dan snoepen, vreten en nog meer vreten. Maar ik had vandaag heel even de neiging om iets van chips of zo te pakken maar mijn inner voice zei 'Niet doen! Je bent zo goed bezig dan voel je je alleen maar extra rot' en yes, it worked! Ik pakte een appel en het was klaar.
Lekker bezig! That's the spirit!quote:Op donderdag 7 september 2023 16:56 schreef exode het volgende:
Er gebeuren meerdere minder leuke dingen in mijn leven en mijn natuurlijke reactie is dan snoepen, vreten en nog meer vreten. Maar ik had vandaag heel even de neiging om iets van chips of zo te pakken maar mijn inner voice zei 'Niet doen! Je bent zo goed bezig dan voel je je alleen maar extra rot' en yes, it worked! Ik pakte een appel en het was klaar.
Precies. Dit zijn belangrijkere overwinningen dan een halve kg afvallen in een week.quote:Op donderdag 7 september 2023 18:34 schreef exode het volgende:
Ik vind het een grotere overwinning dan het afvallen zelf. Een blijvende verandering hopelijk.
En jullie allemaal sporten met dit weer, petje af! Bikkels zijn we.
Dat is echt mooie vooruitgang! Fijn dat het zo goed ging.quote:Op donderdag 7 september 2023 16:56 schreef exode het volgende:
Ik ga morgenochtend om een uur of 8![]()
En ach na het weekend krijgen we weer onweer en regen en en en.
Ik heb me ook voorgenomen om wat vaker maar de bob te zijn. Ik wil een heel enkele keer, als ik het echt graag wil, alcohol drinken, maar het verder eens laten staan.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:28 schreef SQ het volgende:
89.9, dat is toch altijd prettig.
Nog 20 te gaanvoor de 100e keer.
Gisteren zakte mijn slankste collega door het picknickbankje, was toch wel blij dat ik het niet was![]()
Vanmiddag een beer&bites met collega's. Valt gelukkig precies in mijn eetwindow dus ik hoef niet op álle vlakken te falen.
Morgen een bruiloft... met consumptiemuntjesik BOB wel. Scheelt naast geld ook kcal.
En nog een paar halve liters alcohol hier.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:59 schreef SQ het volgende:
Ja en een halve liter alcohol blijft bij mij nooit een halve liter alcohol. Dat wordt meestal ook nog 1000 kcal aan snaai extra!
quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:04 schreef SQ het volgende:
Mijn schoonzus was aan het vertellen dat ze was aangekomen en had berekend dat ze in 1 jaar 600 kilo chocolade had gegeten.
Ik was echt hevig onder de indruk, bijna 2 kilo per dag, dan ben je wel echt een doorzetter zeg. Bijna 10.000 kcal per dag extra eten, dan zou ze toch ook wel dikker moeten zijn dan de 20 kilo overgewicht die ze nu heeft.
Gelukkig had ze een decimale fout gemaakt
Alsnog is zestig kilo in een jaar niet mis
Geen e-bike.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:51 schreef SQ het volgende:
Halve liter sangria is zo'n 400 kcal dus dat zou je met een uur fietsen echt wel moeten compenseren. Tenzij maximale ondersteuning op ebike wellicht.
Da's het belangrijkstquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen e-bike.
Geen idee dat het zo weinig was. Maar goed, de alcohol op zichzelf is ook niet goed natuurlijk.
Verder vind ik het geen probleem, hoor. Ik doe dit niet wekelijks, en we hadden gewoon een heel gezellige avond samen
Wat wordt het?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef IJsdraakje het volgende:
Dikke pens-boks.
Dikke alles trouwens, het is warm en m'n ringen zitten ook direct vast om m'n vingers.![]()
Maar: morgen weer een tattoo-sessie, dus de alcohol inname gaat zeer beperkt zijn dit weekend.
Het valt me altijd tegen hoeveel kcal Strava zegt dat er tijdens een fietsritje verband zijn. Gisteren in 40 km (1,5 uur) nog geen 1000 kcal.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:51 schreef SQ het volgende:
Halve liter sangria is zo'n 400 kcal dus dat zou je met een uur fietsen echt wel moeten compenseren. Tenzij maximale ondersteuning op ebike wellicht.
Volgende sessie van deze jongen:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet nog wat meer detail in en er komt nog wat kleur op de achtergrond.Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
1000 kcal in anderhalf uur hard sporten is toch niet weinig?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:50 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het valt me altijd tegen hoeveel kcal Strava zegt dat er tijdens een fietsritje verband zijn. Gisteren in 40 km (1,5 uur) nog geen 1000 kcal.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:54 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Volgende sessie van deze jongen:Cool!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet nog wat meer detail in en er komt nog wat kleur op de achtergrond.
Ik proef een thema
disclaimer
Wederom boks.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef SQ het volgende:
Ik zal nooit een dartelend lichtvoetig hertje worden, dat zit er gewoon niet in.maar ik ben wel tamelijk sterk.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:56 schreef SQ het volgende:
[..]
1000 kcal in anderhalf uur hard sporten is toch niet weinig?
Als ik echt diep ga met mijn obesitaslijf zit ik ook rond de 600 per uur.
Eerlijk gezegd was deze "per ongeluk".quote:
Bijna weekendquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:58 schreef Jeroboam het volgende:
[..]![]()
Ik ben nog niet wakker, ik dacht dat je een half uur fietsen schreef.![]()
Waarschijnlijk omdat ik zin heb in een halve liter
Ik ook, ik gooi gewoon mijn gewicht in de strijd!quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef SQ het volgende:
Ik zal nooit een dartelend lichtvoetig hertje worden, dat zit er gewoon niet in.maar ik ben wel tamelijk sterk.
Ik moet zeggen dat hoef ik ook helemaal niet. Als ik kijk naar mijn 'ideale' lichaam is dat toch nog steeds wel wat breder en sterker. Niet zoals een bodybuilder, maar ik ben liever 65 a 70 kg en sterk dan 50 kg en alleen dun.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef SQ het volgende:
quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:42 schreef SQ het volgende:
Als ik het al tot 50 kilo zou redden zou mijn buikvel zo hard wapperklapperen als ik ging rennen dat het alsnog weinig hertigs had.
Dank voor dit mental image.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:42 schreef SQ het volgende:
Als ik het al tot 50 kilo zou redden zou mijn buikvel zo hard wapperklapperen als ik ging rennen dat het alsnog weinig hertigs had.
Ja same.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:13 schreef exode het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo rond die 80 prima zou vinden. Ik weet dat op 70 blijven enorm lastig is en dat wil ik gewoon niet.
Ik ga werken met een range waar ik tussen moet zitten, zo tussen de 76 en 82 vind ik prima.
Al hangt het wel volledig samen met hoe ik me voel en hoe mijn waardes zijn (bloeddruk, cholesterol etc).
Ja, laten we daar maar eens beginnen inderdaadquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:10 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik mik voorlopig op 80, dat blijkt al uitdagend genoeg.
In België sowieso niet, daar is het altijd een drankorgie tot in de vroege ochtendquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:36 schreef Bottoms_up het volgende:
Goed bezig exode!
Goeie progress sq. En een bruiloft met muntjes, nog nooit van gehoord. Wat een schrale bedoening.
Mijn avondeten gisteren was minus pizza plus 9 tortellini met een restje saus. En dan een blik knakworstjes om 22u. Don't ask.
Dit weekend worden het geen goede lijstjes want weekend weg. Dus afhaal, bbq, uit eten. Bier en wijn. De dag wel begonnen met:
S: auto inladen en rage cleaning
HAHAHA ja het is heel cultureel bepaald geloof ikquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:19 schreef exode het volgende:
Wij waren een paar jaar geleden bij een bruiloft van een vriendin, zij trouwde in Nederland met een Ier. Zijn Ierse vrienden en familie konden maar niet geloven dat alle drank gratis. Ik heb nog nooit in mijn leven zulke dronken mensen gezien. Ik hoop dat ze het hadden afgekocht want dat ging als een soort non stop infuus.
Geloof dat we het hier al eerder over hebben gehadquote:Op vrijdag 8 september 2023 14:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben bij elk engles feestje waar ik uitgenodigd word verbaasd dat we de drank zelf moeten betalen én dar WIJ tegelijkertijd bekend staan als de gierigaards![]()
![]()
Ja blijf er boos om!quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geloof dat we het hier al eerder over hebben gehadBruiloft van sch.zus in de UK had een 'open bar' en iedereen was daar wild enthousiast over en ik begreep niet zo goed wat de buzz was. Bleek dat helemaal niet de gewoonte te zijn, dat je gewoon gratis drankjes kon halen bij de bar
Ik heb al heel erg veel bruiloften gehad en ik weet niet beter. Bruiloft met muntjes
Nou ja, misschien was de keus wel minder mensen uitnodigen of met muntjes doen en zo kunnen ze de kosten wel dragen. Prima hoor.
Dat doen wij al praktisch de hele zomer. Nul effect op gewicht, maar het is verrassend hoeveel fitter je ervan wordt en hoe moeilijk sport is na alcohol.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb me ook voorgenomen om wat vaker maar de bob te zijn. Ik wil een heel enkele keer, als ik het echt graag wil, alcohol drinken, maar het verder eens laten staan.
Vooral om die reden wil ik het inderdaad laten staan. Ik heb overigens in de zomer ook vrij weinig gedronken. Een paar keer een wijntje en twee keer een gin tonic. Dat is heel bescheidenquote:Op vrijdag 8 september 2023 19:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat doen wij al praktisch de hele zomer. Nul effect op gewicht, maar het is verrassend hoeveel fitter je ervan wordt en hoe moeilijk sport is na alcohol.
Ik wil dit wel graag even onderschrijven.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef SQ het volgende:
Als ik in precies de juiste hoek van de lichtstralen van de zon aan het hardlopen ben, ziet mijn schaduw er wel uit als een dartelend hertjequote:Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef SQ het volgende:
Typo/autocorrect of wat houdt dat in?quote:Op maandag 11 september 2023 15:21 schreef Rijstebuiltje het volgende:
S: 45 minuten trainen op viscositeit
Om het begrijpelijk te houden: zie het als de trainen in het water, maar dan met tegendruk 'zwaarder'. Bij mij gaat het als volgt: ik train nu 9 oefeningen, op een bepaalde zwaarte (niveau), die doe ik dan 1 minuut op/met diverse kilo's. Het is dan de bedoeling dat ik in die ene minuut zoveel mogelijk op eigen kracht naar die kilo's toe trek/duw/stoot. Het is vooral heel goed voor uithoudingsvermogen (want korte pauze) maar ook goed voor spieropbouw.quote:Op maandag 11 september 2023 15:25 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Typo/autocorrect of wat houdt dat in?
Alle begrip hoor!quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik durf hier niet meer te posten want mijn leven is 1 grote teringchaos en eten daardoor ook. Wel nog steeds niet dik so that's nice.
Los van de prive-teringchaos, heb ik ook nog niet helemaal uitgevonden hoe ik fatsoenlijk kan eten met mijn baan. Weet ook niet of dat ooit komt als ik kijk naar mijn collega'squote:Op dinsdag 12 september 2023 09:43 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Alle begrip hoor!En volgens mij is dit juist een plek waar we allemaal heel eerlijk mogen zijn
Wat eten ze dan? De fysieke arbeid zal vast wel het een en ander compenserenquote:Op dinsdag 12 september 2023 09:45 schreef Lonaa het volgende:
Die overigens wel allemaal slank zijn so it is working.
25 euro valt nog mee als je ziet met hoeveel procent de kaas en het wc papier zijn gestegenquote:Op dinsdag 12 september 2023 09:30 schreef Isabeau het volgende:
Oh, en mijn wandelschoenen gekocht in juli 2021 (kassabon zat nog in de schoenendoos die ik pakte voor de exacte naam en maat van de schoenen) zijn nu 25 euro duurder. Exact dezelfde wandelschoenen. Hoge wandelschoenen van de bekende merken gaan vanaf 300 euro
Koffie en sigaretten.quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:56 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Wat eten ze dan? De fysieke arbeid zal vast wel het een en ander compenseren
Ik kan me voorstellen dat je niet veel tijd/ruimte in je hoofd hebt om uitgebreid te gaan mealpreppen...
Zucht. Denk dat de ARBO hier ook niet zo gelukkig van wordtquote:Op dinsdag 12 september 2023 09:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Koffie en sigaretten.
En whatever we find in the fridge of over blijft. Als we tijd hebben. Wat meestal niet zo is.
Wat doe je dan nu?quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Los van de prive-teringchaos, heb ik ook nog niet helemaal uitgevonden hoe ik fatsoenlijk kan eten met mijn baan. Weet ook niet of dat ooit komt als ik kijk naar mijn collega's![]()
Catering en horeca op locatie. Wat technisch gezien inhoud dat ik ook bouw en breek. En in de keuken sta. En eten/buffetten wegbreng. En op locatie kook en/of uitserveer en/of klaarzet. En natte horeca doe. En afwas.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat doe je dan nu?
En joh, jij bent hartstikke seasoned. Ik heb het volste vertrouwen dat jij je weg vindt. Ook al struikel je af en toe. Gebeurt de besten
Of naborrelen en dan 10 bier en een frikandel met mayo. Ja.quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:06 schreef SQ het volgende:
Oh ja nee dat soort dingen zijn inderdaad echt funest voor je structuur.
Ik heb zelf ooit 2 dagenin een restaurant gewerkt maar dat was ook: zelf eten om 16:30, dan non stop werken tot 01:30. Zonder mogelijkheid tot eten. En dan ga je dus midden in de nacht ontzettend lopen grazen van ongezonde troep...
quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:00 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Zucht. Denk dat de ARBO hier ook niet zo gelukkig van wordt
Die modus heb ik ook gehad. Maar ondanks dat alles nog steeds een chaos is en eten ook een ding, merk ik toch dat hier ietwat regelmatiger posten me weerhoud van alleen maar chips eten. Dus post lekker als dat fijn is, en anders lekker niet. Allemaal goed.quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik durf hier niet meer te posten want mijn leven is 1 grote teringchaos en eten daardoor ook. Wel nog steeds niet dik so that's nice.
Lol, zo kan ik ook een "zo val je af" boek schrijven ja.quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik kon gisteren even het werkboek van benfit (benfit.nl) inkijken. Ik kende het niet, is blijkbaar zo'n afvalprogramma. Ik zag helemaal op het einde een "hoe nu verder" hoofdstuk en daar stond een tabel met voedigsmiddelen, onderverdeeld in "mag", "af en toe" en "liever niet". Gvd hoe treurig was dat. Ik eet elke dag wel dingen uit de liever niet lijst. Een aardappel mocht alleen gekookt en af en toe puree. Al de rest liever niet. Geen luxe broodjes, croissants, koekjes. Chapeau voor mensen die dit kunnen volhouden. Ik kan mij niet voorstellen te leven op rijstwafels. Als dit nog voor tijdens het afvallen was, ok. Maar dit was voor erna.
Omg die is ook hilarisch. Een dagkeuze is ook een waterijsje of een eetlepel ketchup. Whut?quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:46 schreef Isabeau het volgende:
Haha, gewoon zo ver van de werkelijkheid af. Voedingscentrum staat wat mij betreft ook mijlenver van de werkelijkheid af. Ik heb me er afgelopen week in verdiept. Ze hebben naast de bekende Schijf van Vijf ook dagkeuzes en weekkeuzes. Uit de lijst met weekkeuzes mag je 3 keer per week iets kiezen. Nou denk je: daar staat pizza in, patat, gebak, chips en dergelijke. Dat klopt. Maar óók een worstje, feta, goudse kaas, gehakt, witte pasta, witte rijst of 5 gram boter. Dus als je al spaghetti bolognese maakt met witte pasta, wat gehakt en een beetje parmezaanse kaas heb je je 3 weekkeuzes voor de hele week al gehadDan had je beter pizza met een punt appeltaart met roomijs kunnen eten, ook 3 weekkeuzes. En totaal niet met elkaar vergelijkbaar, vind ik
Nootjes tussendoor een optie? Heb je snel wat kcal erbij en toch gezond. Dat deed ik toen ik te snel afviel en weinig tijd had om te eten door le bebe.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:13 schreef exode het volgende:
Heule gekke vraag voor hier misschien (sorry) maar wat kan je het beste doen als je juist teveel afvalt. Nee, dat is duidelijk geen vraag voor mezelf.
Verloofde is dus ook intensief aan het sporten en heeft het druk op haar werk wat bij haar meteen uit in afvallen.
Ik zie hier vaak proteine dingen genoemd worden, is dat iets wat ze kan proberen? Ze heeft al meerdere keren bij een dietiste programma's doorlopen omdat ze soms teveel afvalt (en daardoor amper energie heeft) maar de algemene tips werken nu niet.
Waar ik 's avonds het liefst een zak chips zou verslinden heeft zij na het avondeten geen behoefte aan eten dus het is fijn als het overdag verwerkt kan worden in het ritme.
Ik heb zelf net weer een uur gesport, minder intensief dan ik wilde. Mijn lichaam voelde moe, dat is dan even zo. Maandag nieuwe kans.
Proteine inderdaad. Dat kan een extra schaaltje kwark zijn, eventueel met noten. Of van die proteine toetjes of drankjes. Als ze afvalt en dat niet wil, zou ik kijken naar de inname en of ze wel minstens gram eiwit per kg lichaamsgewicht binnen krijgt. Liefst meer. En gezonde vetten, zoals avocado.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:13 schreef exode het volgende:
Heule gekke vraag voor hier misschien (sorry) maar wat kan je het beste doen als je juist teveel afvalt. Nee, dat is duidelijk geen vraag voor mezelf.
Verloofde is dus ook intensief aan het sporten en heeft het druk op haar werk wat bij haar meteen uit in afvallen.
Ik zie hier vaak proteine dingen genoemd worden, is dat iets wat ze kan proberen? Ze heeft al meerdere keren bij een dietiste programma's doorlopen omdat ze soms teveel afvalt (en daardoor amper energie heeft) maar de algemene tips werken nu niet.
Waar ik 's avonds het liefst een zak chips zou verslinden heeft zij na het avondeten geen behoefte aan eten dus het is fijn als het overdag verwerkt kan worden in het ritme.
Ik heb zelf net weer een uur gesport, minder intensief dan ik wilde. Mijn lichaam voelde moe, dat is dan even zo. Maandag nieuwe kans.
Qua low impact aanpassingen zou ik denken calorieën drinken? Hoe zit ze in d'r macro's verder, weet je dat toevallig?quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:13 schreef exode het volgende:
Hun suggestie lijstje voor vervanging is ook hilarisch. Ipv een stuk taart raden ze aan dat te vervangen voor een....fruitspies. Dat is eh net zo feestelijkquote:Op vrijdag 15 september 2023 10:00 schreef Bottoms_up het volgende:
Omg die is ook hilarisch. Een dagkeuze is ook een waterijsje of een eetlepel ketchup. Whut?
En 5 gram boter als een weekkeuze?
Voor jonge kinderen zijn ze nog strenger. Nooit een koekje, geef ze liever een volkorenboterham met margarine
Jaaaaa, en snackgroente ipv chipsquote:Op vrijdag 15 september 2023 17:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hun suggestie lijstje voor vervanging is ook hilarisch. Ipv een stuk taart raden ze aan dat te vervangen voor een....fruitspies. Dat is eh net zo feestelijkKinderen overigens sowieso geen snoep, extra suiker of toegevoegd zout. Ik geloof dat mijn ouders het helemaal verkeerd hebben gedaan. Ik ben dan ook al mijn hele leven te dik
Het is ook prima dat je zilvervliesrijst aanraadt ipv witte rijst, maar om daar dan 1 van de 3 weekkeuzes van te maken slaat nergens op. Dan sla je door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn ouders hebben mij ook altijd alles gegeven qua eten. En ik heb maar twee of drie keer een relatief korte periode officieel overgewicht gehad. Ik leer mijn kinderen liever een gezonde relatie met voeding te hebben dan dingen als slecht te labelen.
Volgens mij toch echt meer eten.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:13 schreef exode het volgende:
Ja, dat. Het nadeel van veel eiwit en/of gezonde vetten is dat het ook erg vult. Als ze dus weinig eetlust heeft, krijgt ze dan misschien wel iets calorierijks binnen (hoewel kwark ook niet echt calorierijk is), maar zorgt dat er misschien ook weer voor dat ze bij volgende maaltijd weer minder eet. Ik zou dan inderdaad eerder gaan zitten op wat meer koolhydraten. Extra broodje, wat meer pasta/rijst/aardappel, een mueslireep en/of eierkoek en/of ontbijtkoek tussendoor ofzo.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens mij toch echt meer eten.
Gats ze is gevoelig. Dat verpest wel veel.
Ik zou niet zo op de proteïne gaan zitten. Dat vult veel te veel. Als.het niet per se gezond moet nu zou ik eerder meer snelle calorieën eten.
Anders heeft ze nooit meer genoeg honger voor meer.
En dat er 1 voorspellende waarde is in kinderleeftijd voor obesitas op latere leeftijd: op dieet gezet worden.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:53 schreef Vanyel het volgende:
Tevens las ik recent nog een artikel over hoe het beter zou zijn je kinderen alles zelf te laten bepalen dan al die restrictieve shitregeltjes toe te passen.
Oh, dit is mijn default stand momenteel.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:00 schreef Bottoms_up het volgende:
en ik wil alles eten wat ik zie.
Ja, dat laatste is altijd heel moeilijk. Daarom is het ook altijd het verstandigst om jezelf niet helemaal te laten gaan als je op vakantie (of voor werk naar buitenland) gaat. Een beetje ''cheaten'' hier en daar is natuurlijk prima, maar niet een hele week (of meer) ongezond eten en weinig bewegen. Dagje gezonde voeding en dagje slechte voeding afwisselen bijvoorbeeld. Dan is het een stuk makkelijker om het na de periode weer op te pakken. Dan ben je ook meer gemotiveerd omdat je, voor je gevoel, niet weer helemaal op 0 hoeft te beginnen.quote:Op zondag 24 september 2023 09:17 schreef Pinuts het volgende:
Na een slechtere periode heb ik altijd heel veel moeite om het weer op te pakken. Ik zat echt heerlijk in de flow. Toen moest ik voor werk 1 week naar de VS. Daar veel gegeten en voornemen was om meteen de dag van terugkomst weer in het goede ritme te komen. Nou, dat is niet gelukt dus afgelopen week echt letterlijk lopen schransen. Maar goed, nu mezelf toch echt een schop onder de kont gegeven want als ik mijn kerstdoel nog wil halen (was nog 3,8 kg voordat ik wegging, nu wellicht iets meer) moet ik echt weer aan de bak. Maar als ik een ritme zit voel ik me heerlijk, maar om van ongezond weer naar gezond te gaan is echt altijd zo’n struggle de eerste paar dagen…
Cravings, dat zijn het ook wel echt. In de ochtend heb ik nu meer honger, maar die kan ik prima negeren tot 12 uur. Maar de zin in chocolade en salmiaksnoepjes, als sowieso iets om te eeten, is echt opvallend aanwezig sinds een week. Dat zal dan inderdaad de progesteron zijn. Helaas hoort de progesteron onherroepelijk bij de oestrogeenpleisters, dus ik zal ermee om moeten leren gaan. Wordt vervolgdquote:Op vrijdag 29 september 2023 14:40 schreef Isabeau het volgende:
Oestrogeen heeft een wat complex effect op je gevoel van honger en verzadiging. Een hogere oestrogeenspiegel in je bloed lijkt een relatie te hebben met een sterker gevoel van verzadiging (het versterkt de werking van leptine, remt ghreline en werkt ook direct op de delen van je hersenen betrokken bij honger/verzadiging). Progesteron doet het tegenovergestelde. Is ook wel geassocieerd met gevoelens van cravings. Ook kan je iets meer vocht vasthouden door een hogere progesteronspiegel.
Ik heb helaas een pil met alleen progesteron
Maar dat is denk ik niet de reden voor mijn toename in cravings de afgelopen maanden. Ik denk dat dat komt omdat ik de adviezen van een diëtiste braaf op probeerde te volgen. Ik ga het roer omgooien en hetzelfde doen als ik deed voor ik haar de eerste keer sprak. Kijken of mijn theorie klopt dat haar adviezen juist voor mij niet werken.
(Ik moet op steeds meer momenten op de dag gaan eten volgens haar, om zo mijn drang naar eten/honger te onderdrukken, maar dit werkt niet - ze stelde afgelopen week voor om dan maar om 14.30 èn om 16.30 een snack te nemen, naast 3 hoofdmaaltijden, ochtendsnack en avondsnack. Dit gaat zo niet werken. Ben zo de hele dag met eten bezig en voor ik naar haar toe ging at ik 2x op een dag en had ik géén cravings. Kwartje viel vandaag tijdens een gesprek met iemand op FOK!)
Nou, dat dus. Niet eten is helemaal niet moeilijk. Maar als ik 7 eetmomenten moet hebben voor net zoveel kcal als 2 eetmomenten, dan eet ik dus de hele tijd maar een beetje en heb nooit echt het gevoel goed vol te zitten. Het begon er dus mee dat ze er op aandrong om te ontbijten. Toen ik daarna kwam klagen over trek en honger, kwamen er tussendoortjes bij. En nu is het allemaal alleen maar erger geworden en ik gaf 'de zomer' de schuld, maar ik denk serieus dat het al die eetmomenten zijn. En dus afgelopen woensdag kwam ze op het briljante idee dat dat er nóg een eetmoment tussen moet, want blijkbaar worden mijn cravings steeds erger. Ik zei nog dat ik géén crevings had met 2 eetmomenten per dag en dat heeft ze vervolgens genegeerd en ging door over waar de eetmomenten in de middag uit konden bestaan (de sinaasappel van mijn ontbijt naar de middag verplaatsen).quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:50 schreef miss_sly het volgende:
Cravings, dat zijn het ook wel echt. In de ochtend heb ik nu meer honger, maar die kan ik prima negeren tot 12 uur. Maar de zin in chocolade en salmiaksnoepjes, als sowieso iets om te eeten, is echt opvallend aanwezig sinds een week. Dat zal dan inderdaad de progesteron zijn. Helaas hoort de progesteron onherroepelijk bij de oestrogeenpleisters, dus ik zal ermee om moeten leren gaan. Wordt vervolgd
Ik kan me goed voorstellen dat wat de dietiste heeft voorgesteld niet werkt voor je. Voor mij werkt IF bijvoorbeeld juist omdat ik dan op bepaalde momenten van de dag gewoon weet dat ik niets eet. Tussen 12-20 vind ik het veel moeilijker om het beperkt te houden, omdat ik dan immers mag eten. Ik heb nu vier eetmomenten met veel eiwitten en dat houdt me in toom, omdat het ook goed vult. Als ik daarop probeer te minderen met kcal vind ik het ook weer veel moeilijker om geen andere dingen te eten. Zeker nu met die cravings.
Maar de dietist wil je dus op7 eetmomenten hebben: 3 hoofdmaaltijden, en vier snackmomenten?
O nee, 7 eetmomenten van weinig kcal is vragen om problemen :0 Dat herken ik echt heel erg goed! Ik kan me voorstellen dat je het weer op je eigen manier van twee momenten gaat proberen. Lijkt me dat je dan inderdaad die cravings weer kwijtraakt.quote:Op vrijdag 29 september 2023 14:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dat dus. Niet eten is helemaal niet moeilijk. Maar als ik 7 eetmomenten moet hebben voor net zoveel kcal als 2 eetmomenten, dan eet ik dus de hele tijd maar een beetje en heb nooit echt het gevoel goed vol te zitten. Het begon er dus mee dat ze er op aandrong om te ontbijten. Toen ik daarna kwam klagen over trek en honger, kwamen er tussendoortjes bij. En nu is het allemaal alleen maar erger geworden en ik gaf 'de zomer' de schuld, maar ik denk serieus dat het al die eetmomenten zijn. En dus afgelopen woensdag kwam ze op het briljante idee dat dat er nóg een eetmoment tussen moet, want blijkbaar worden mijn cravings steeds erger. Ik zei nog dat ik géén crevings had met 2 eetmomenten per dag en dat heeft ze vervolgens genegeerd en ging door over waar de eetmomenten in de middag uit konden bestaan (de sinaasappel van mijn ontbijt naar de middag verplaatsen).
Hoelang doe je mee met het onderzoek en moet je de pleisters nog gebruiken? De andere 'bijwerkingen' klinken wel super positief zegMaar wij vrouwen wisten op zich al wel dat hormonen een enorm effect kunnen hebben op je stemming, slaap en welbevinden. Ik had altijd best veel last rond de menstruatie en voelde me tiptop rond de eisprong
Skyr werd een halve zak m&msquote:Op maandag 2 oktober 2023 11:20 schreef Sarabi het volgende:
Ook maar weer eens een lijstje doen
L: pokebowl
D: 2 vega chicken tenders en geroosterde kikkererwten
T: skyr
Waren ze lekker?quote:
Ojawelquote:Op maandag 2 oktober 2023 22:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waren ze lekker?
Ik had zaterdagavond, samen met man gedeeld gelukkig, een zak salmiakhartjes. Zoo lekker. Ik gooi het maar op de cravings
O ja, dat is niet handig…quote:Op maandag 2 oktober 2023 22:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ojawelen qua kcal past het ook wel.
Het probleem is alleen dat er nu dus nog een halve zak over is.....
Hij zegt altijd dat hij deze niet lekker vindt. Maar nu zijn m&ms op zijn is hij misschien minder kieskeurigquote:Op maandag 2 oktober 2023 22:41 schreef Nanuke het volgende:
Daar heb je toch een wederhelft voor, Sarabi?
Ik klungel nog steeds maar wat aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Sinds de vakantie in juli heb ik nog 2 vakanties gehad. Ik heb een stuk beter gelet op vooral beweging en minder vlees en voelde me absoluut veel minder slecht. Dat stuk is dus goed gegaan gelukkig.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, vakantie is afgelopen. Ik ben flink met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik ga me van ongezond eten, veel vlees eten en weinig bewegen dus echt heel kut voelen.
Check, dat gaat nog steeds heel goed.quote:Voor de vakantie was ik 4 weken bezig met het implementeren van een gedragsverandering. Die is voor niemand hier relevant en ik spreek het niet graag uit dus ik hou dat voor mezelf. Maar ik ben er inmiddels helemaal aan gewend, de valkuil komt niet eens een beetje in zicht
Dat is dus wel in het slop geraakt. Of eigenlijk ben ik er nooit echt aan gewend. Ik zet de teller weer op nul en ga hier vier weken mee aan de slag.quote:Tijd voor een nieuwe verandering, een met een flinke uitdaging voor mij. Ik heb mezelf de geweldige gewoonte aangeleerd om tijdens het bereiden van een maaltijd al bezig te zijn met de volgende. Dat mondt regelmatig uit in een lang eetmoment van lunch tot en met diner. Ik ga nu zo min mogelijk nadenken over volgende eetmomenten. En al helemaal niet dat eten alvast klaarleggen of zelfs op het dienblad van mijn lunch leggen (logica: dan hoef ik straks niet op te staan). Lui varken dat ik ben. Het moet afgelopen zijn.
Dit gaat goed. Niet dat ik geen snoepjes meer eet maar dat is een volgend probleemquote:Daarnaast zijn de snoepjes en chocolade naast de bank weer in de last gelegd. Ik at ze niet de hele dag door, ik doe weken met een zak drop. Maar ze dragen wel bij aan dat aaneengesloten eetmoment in de middag.
Moeilijk inderdaad. Maar ik blijf het proberen. Ik heb de afgelopen jaren bewezen heel veel te kunnen, dan kan ik dit ook.quote:Over 4 weken hoop ik hier aan gewend te zijn. Deze ronde wordt wel moeilijk. Het moeilijkst van alle psychische factoren die ik aan wil pakken.
Vier kilo dusquote:En verder ben ik vandaag precies 5 kilo kwijt sinds eind april.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |