abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210537992
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210538008
Gisteren dus behoorlijk heftig de benen getraind, echt tot bibberende spieren aan toe. 0 spierpijn vandaag, wel wat zware benen, vooral tijdens de fietstocht naar mijn werk (10 km) voelde ik dat ik niet echt aan kon zetten. Gelukkig een electrische fiets dus op standje oude oma gezet.

Ik heb nog 3 maanden PT en wil die 4 maanden ten volle benutten dus weer volledig op mijn strikte voedingsschema.
pi_210538049
2 fysiek zware dagen gehad. In combinatie met weinig eten (wel allemaal ongezonde zooi) zal de weegschaal deze week wel omlaag gaan maar is het nu ook weer tijd voor wat groenvoer.

Lijst:
L: naan met burrata en artisjok
D: traybake met pompoen, gnocchi en geitenkaas
T: bramen, blauwe bessen en ik geef een bierproeverij vanavond dus er zal vast ook nog een speciaal biertje bij komen
pi_210538072
Fijn dat je geen spieren hebt. Dat ze wat zwaar en wat minder sterk zijn vandaag is niet zo gek.

Ik deed vandaag gewoon leg-dag. De Airborne wandeling met extra kilometers was er helemaal uit verdwenen, merkte ik.
pi_210541527
Iemand nog tips hoe je in de VS niet 20 kg zwaarder terug kan komen? Ik moet volgende week voor mijn werk een week naar New York (1e keer) en wil eigenlijk wel bewust eten en niet te zwaar terug komen. Maar ik hoor van iedereen dat de portie's echt huge zijn en er overal suiker en andere rommel doorheen zit...
pi_210544285
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:07 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat je geen spieren hebt. Dat ze wat zwaar en wat minder sterk zijn vandaag is niet zo gek.
:D
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210544390
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:') :D

geen spieren is ook geen spierpijn!
pi_210544420
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:35 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog tips hoe je in de VS niet 20 kg zwaarder terug kan komen? Ik moet volgende week voor mijn werk een week naar New York (1e keer) en wil eigenlijk wel bewust eten en niet te zwaar terug komen. Maar ik hoor van iedereen dat de portie's echt huge zijn en er overal suiker en andere rommel doorheen zit...
Proberen gezonde keuzes te maken en bij huge porties niet alles opeten. En ook een beetje genieten :)

Mijn lijst vandaag - niet mn beste dag ooit, maar het kan erger:
O: tosti met ketchup
L: tosti met ketchup
T: 15g amandelen, 15g cashewnoten
D: gerookte zalm bowl van Picnic (radijs, edamame bonen, spinazie, gerookte zalm, gele paprika, sushirijst)
pi_210544427
quote:
Ik kwam aan in de VS :') (ik was er ook wat langer dan een week, waaronder een tijdje in NY). Zelfs de salads zijn overdreven groot. Overal free refills. Ontbijtbuffet in NY hotel bestond uit....donuts. Allerlei soorten donuts. Maar als je er om vroeg kon je wel zo'n minipakje Kellog's met melk krijgen. Chips (van het type Lay's/Croky) bij je lunch. Frieten tellen als groente. Sowieso niet naar de Mac gaan oid, want dat is net roadkill daar. Wat een verschil in kwaliteit met Nederland was dat :o Deli's in NY hebben nog wel eens gezondere keuzes (salades) liggen. Succes! ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210544452
Nu heb ik echt plots zin in tosti -O-
Maar heb vandaag al genoeg gegeten. En geen witbrood in huis en tosti moet met witbrood vind ik.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210544623
Sorry Isa!
Ik eet tegenwoordig koolhydraatverlaagd brood, niet per se vanwege de minder koolhydraten, maar vooral vanwege de véél meer vezels dan gewoon brood. Best lekker ook nog, zowel die van Picnic als die van de Jumbo. Witbrood eet ik eigenlijk nooit, al is een tosti dan wel het enige dat ik met witbrood nog wel lekker vind :)

Ik vergat op mn lijst trouwens nog vier olijven en vier blokjes witte kaas.
pi_210544645
Ik vind het koolhydraatverlaagde brood van de Jumbo echt niet lekker :X
pi_210544716
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 21:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik kwam aan in de VS :') (ik was er ook wat langer dan een week, waaronder een tijdje in NY). Zelfs de salads zijn overdreven groot. Overal free refills. Ontbijtbuffet in NY hotel bestond uit....donuts. Allerlei soorten donuts. Maar als je er om vroeg kon je wel zo'n minipakje Kellog's met melk krijgen. Chips (van het type Lay's/Croky) bij je lunch. Frieten tellen als groente. Sowieso niet naar de Mac gaan oid, want dat is net roadkill daar. Wat een verschil in kwaliteit met Nederland was dat :o Deli's in NY hebben nog wel eens gezondere keuzes (salades) liggen. Succes! ^O^
Thanks. Voor dat soort vreterij ben ik inderdaad ook bang. Terwijl voor ontbijt ben ik dik tevreden met wat ei, yoghurt of fruit. En tijdens het diner zal ik denk ik ook wel eigen keuzes kunnen maken. Al ga ik wel met collega's dus zal me ook voor een groot deel moeten aanpassen waar 'de groep' heen wil. Ben toch de junior van het hele stel. Voor lunch hoop ik stiekem of gewoon een broodje/sandwich achtig iets want ook daar kan je bewust in kiezen... maar we gaan het zien.
Zit net in een heel fijn ritme/flow dus wil dat niet helemaal om zeep helpen met deze trip.
pi_210544845
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 22:18 schreef Pinuts het volgende:

Thanks. Voor dat soort vreterij ben ik inderdaad ook bang. Terwijl voor ontbijt ben ik dik tevreden met wat ei, yoghurt of fruit. En tijdens het diner zal ik denk ik ook wel eigen keuzes kunnen maken. Al ga ik wel met collega's dus zal me ook voor een groot deel moeten aanpassen waar 'de groep' heen wil. Ben toch de junior van het hele stel. Voor lunch hoop ik stiekem of gewoon een broodje/sandwich achtig iets want ook daar kan je bewust in kiezen... maar we gaan het zien.
Zit net in een heel fijn ritme/flow dus wil dat niet helemaal om zeep helpen met deze trip.
Ik was er voor het laatst in 2001 (eh, september 2001 :X ) dus ik hoop dat het allemaal veel gezonder is geworden :Y
pi_210546196
Helaas geen tips want ik kwam ook bij daar. Al zou ik verwachten dat er in zo'n grote stad wel gezonde opties zullen zijn.
Ik nam overal een portie kleiner dan ik hier zou kiezen. Na de eerste fastfoodtent waar ik een medium menu nam (en daardoor een rare blik kreeg van de bediende) had ik mijn les wel geleerd. Small please :D
Belegde broodjes vond ik heel overdadig belegd met vlees. Maar als je zelf kan kiezen valt het hopelijk mee.
  woensdag 6 september 2023 @ 08:04:53 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_210546455
Ik was bijna 20 jaar geleden in NYC maar ik herinner me de soeplepels saladedressing nog levendig ja. Had je eindelijk groenten gevonden, verdrinken ze het in de olie :')
Geruststelling: in NYC is tien keer meer groente te vinden dan in Houston. :') wees blij dat je niet naar Houston gaat.
Verder: NYC O+

Ik ga misschien binnenkort ook weer die kant op, maar voor werk, dus het zal zich wel beperken tot het hotelbuffet.
disclaimer
pi_210546535
quote:
Ik ben in mei geweest, en ik vind het inderdaad een kwestie van oppassen op porties en rommel.

Een bagel cream cheese is een bagel met net zoveel cream cheese ertussen als de bagels dik zijn. Een broodje pastrami idem.

Van de andere kant ontdekte ik dat ze juist daar veel gemakkelijker zijn als je bijvoorbeeld samen een gerecht wil delen of een kleine portie vraagt. Of misschien is het wel heel Nederlands om over die dingen heel vervelend te doen, want in de UK en Oostenrijk vond ik ook dat dat minder moeilijk over gedaan werd.

Als je niet in het hotel ontbijt, kan ik Vanilla Gorilla aanbevelen. Ze kennen geen gewoon broodje kaas, uiteraard, maar ik had er een normal size pistoletje met een normale hoeveelheid beleg (ik had gerookte zalm en roomkaas). Hun koffie is ook best aardig. Lekkerste cortado dronken we bij Joe's.
pi_210546570
"Dressing on the side" is ook geen rare in die hoek toch?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210546638
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 08:30 schreef IJsdraakje het volgende:
Helemaal niet zelfs, zeker doen!

Ik las ook, maar kwam daar zelf te laat achter, dat er in Brooklyn meer gezonde eettentjes zijn dan in Manhattan.
pi_210546655
Ik vond juist NY een oase van gezonde maaltijden na 3 weken rondgereisd te hebben door de VS. Genoeg hippe tentjes te vinden die heel gezonde opties hebben. Je moet gewoon de ketens vermijden. Of nou ja, er zijn ook ketens die juist wel gezonde opties hebben natuurlijk maar de Wendy's, Baskin & Robbins :9 :9 :9 moet je negeren.

Ik neem de kinderen meteen mee uit school naar de zwemplas dus zo even de tas inpakken met wat fruit etc. Er is ter plekke alleen friet, friet en ook nog friet.
pi_210546710
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 08:46 schreef exode het volgende:
Ik vond juist NY een oase van gezonde maaltijden na 3 weken rondgereisd te hebben door de VS. Genoeg hippe tentjes te vinden die heel gezonde opties hebben. Je moet gewoon de ketens vermijden. Of nou ja, er zijn ook ketens die juist wel gezonde opties hebben natuurlijk maar de Wendy's, Baskin & Robbins :9 :9 :9 moet je negeren.

Ik neem de kinderen meteen mee uit school naar de zwemplas dus zo even de tas inpakken met wat fruit etc. Er is ter plekke alleen friet, friet en ook nog friet.
Ook :9 ijs :9 hoop ik?

:P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210546722
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 08:53 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ook :9 ijs :9 hoop ik?

:P
Er was een tijdje een Baskin en Robbins om de hoek van mijn kantoor.....zo lekker!
pi_210546751
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 06:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Helaas geen tips want ik kwam ook bij daar. Al zou ik verwachten dat er in zo'n grote stad wel gezonde opties zullen zijn.
Ik nam overal een portie kleiner dan ik hier zou kiezen. Na de eerste fastfoodtent waar ik een medium menu nam (en daardoor een rare blik kreeg van de bediende) had ik mijn les wel geleerd. Small please :D
Belegde broodjes vond ik heel overdadig belegd met vlees. Maar als je zelf kan kiezen valt het hopelijk mee.
Oh ja, van álles small nemen :D Dan heb je wat we in nederland big zouden noemen.
pi_210546838
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:03 schreef Sarabi het volgende:
2 fysiek zware dagen gehad. In combinatie met weinig eten (wel allemaal ongezonde zooi) zal de weegschaal deze week wel omlaag gaan maar is het nu ook weer tijd voor wat groenvoer.

Lijst:
L: naan met burrata en artisjok
D: traybake met pompoen, gnocchi en geitenkaas
T: bramen, blauwe bessen en ik geef een bierproeverij vanavond dus er zal vast ook nog een speciaal biertje bij komen
Daar kwam nog een tosti bij :+
pi_210546926
quote:
Je kan in New York gewoon gezond eten maar het is wel duurder en je moet er iets meer moeite voor doen. De mensen die klagen over dat een grote stad in de VS zo ongezond is willen denk ik zoveel mogelijk proberen van wat ze thuis niet kennen en hebben het toch echt zelf in hun mondje gestopt.
  woensdag 6 september 2023 @ 09:57:56 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_210547163
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 08:30 schreef IJsdraakje het volgende:
Dat gaat lastig in een salad bowl.

Maar goed, dat gebeurt je maar 1 keer, daarna vragen om 1 tablespoon. Kijken ze je wel raar aan maar soit.
disclaimer
pi_210547386
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 09:57 schreef SQ het volgende:

[..]
Dat gaat lastig in een salad bowl.

Maar goed, dat gebeurt je maar 1 keer, daarna vragen om 1 tablespoon. Kijken ze je wel raar aan maar soit.
Verschilt ook per gelegenheid vermoed ik?

Het is hoe dan ook een goed ding om vooraf van bewust te zijn, dat het standaard zwemt in dressing. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210547408
Dit probleem heb ik hier ook al. Dressing :r
En ja alle soorten.
pi_210547849
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 10:32 schreef Bottoms_up het volgende:
Dit probleem heb ik hier ook al. Dressing :r
En ja alle soorten.
Nou, ik kreeg een tijd geleden bij een lunchsalade helemaal geen dressing (ik heb het liefst gewoon beetje azijn en olijfolie), maar dat was ook raar. Alsof ik aan een krop sla zat te knabbelen. Was een foutje van de keuken.
pi_210548341
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou, ik kreeg een tijd geleden bij een lunchsalade helemaal geen dressing (ik heb het liefst gewoon beetje azijn en olijfolie), maar dat was ook raar. Alsof ik aan een krop sla zat te knabbelen. Was een foutje van de keuken.
Wel zo zou ik het dus graag hebben. Maar daar wordt vaak moeilijk over gedaan dus zeg ik meestal niets. En ik bestel nooit een salade om die reden.
pi_210548360
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 12:13 schreef Bottoms_up het volgende:

Wel zo zou ik het dus graag hebben. Maar daar wordt vaak moeilijk over gedaan dus zeg ik meestal niets. En ik bestel nooit een salade om die reden.
Wat idioot dat ze daar moeilijk over doen zeg.
pi_210549009
Heel gek inderdaad. Mijn moeder eet geen brood dus die vraagt dan bij een omelet wel eens om een beetje sla ipv het brood. Dat is echt nog nooit een probleem geweest. De ene plek is er wel creatiever in dan de andere, maar er wordt nooit moeilijk over gedaan.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210553006
In de bloedhitte hardgelopen. 8-) En door de kiespijn gek eetlijstje:

O: 2 crackers boterhamworst
T: 200 gr skyr, beetje fruit
T: 2 snoepjes
L: plakje ontbijtkoek
B: hardlopen
T: pakje toastjes
T: koffie met suiker
A: krieltjes met bloemkool, broccoli, worst, kerriekruidenmix en kaas uit de oven.
  woensdag 6 september 2023 @ 21:40:54 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_210553515
Kiespijn is vervelend Nanuke :( sterkte!

Ik ben nu 10 dagen clean bezig en eigenlijk vind ik diep van binnen dat ik nu wel slank moet zijn, maar helaas, ik ben nog steeds dik. Toch maar doorzetten.

L: 4 boterhammen: pindakaas dadel-kaneel, appelstroop, gebraden gehakt en kipfilet. 4 pruimen. 2 nectarines.
T: 1 mango waterijsje en 2 babybel
D: veganschnitzel met gebakken aardappels en doperwtjes met wortel. Lepel mayo. 2 pindarotsjes.
S: 50 minuten interval crosstrainer, 45 minuten spierbalkweken.
disclaimer
pi_210553864
Babybel met of zonder het waslaagje @SQ? ;)
Ziet eruit als een lekker lijstje!

Mijn lijst vandaag:
O: 4 boterhammen, 2 met gevulde eitjessalade en 2 kipsatesalade
T: druiven
L: krentenbol kaas en wit puntje kaas (op station gehaald)
T: druiven
D: 1 boterham met gevulde eitjessalade, paar olijfjes

Had een drukke dag en vanavond vrijwel geen trek meer en ook nul puf om iets te maken. Morgen ga ik voor een dag met meer groente..
pi_210558208
Mooi lijstje SQ. Ik moest ook lachen toen ik de babybel zag. Hoeveel kcal zou er in de waslaag zitten?

Lijstjes!

Gisteren saai kantoordaglijstje:
O: 1 boterham (altijd zoet)
T: banaan
L: 2 boterhammen met ham
T: appel
A: aardappelwafeltjes met gepaneerde kipburger en erwtjes+ wortels. Beetje cocktailsaus
S: uurtje sportschool
T: flesje alpro eiwitdrank en zakje eiwitchips

Vandaag chaotische dag met kids lijstje:
O: 1 boterham
T: de 4 druiven die ze overlieten
L: salade met kaasschnitzel
T: haha wie weet
A: pizza

Moet nog wat bij want dit is minder dan 1300.
En mijn fitbit heeft mij al 26 zoneminuten toegekend omdat die twee fuckers mijn hartslag soms de hoogte in jagen :D
pi_210559343
Dadelijk heerlijk sporten in deze hitte... :'(

O: Skyr
L: broodje beenham
T: klein stukje chocolade
D: pitabroodje met kip met shoarmakruiden en wat knoflooksaus
S: volleybal
T: eiwitshake + ananas
  donderdag 7 september 2023 @ 16:05:11 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_210559421
Ik hoef pas zaterdag weer te sporten gelukkig :')
disclaimer
pi_210559699
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 16:05 schreef SQ het volgende:
Ik hoef pas zaterdag weer te sporten gelukkig :')
Beter, ik mag vandaag, vrijdag en zaterdag. Maar goed, daarna heb ik dus die week rust met het werktripje dus moet me nu gewoon even niet aanstellen :P
pi_210559807
Ik ga morgenochtend om een uur of 8 ^O^

En ach na het weekend krijgen we weer onweer en regen en en en.

Er gebeuren meerdere minder leuke dingen in mijn leven en mijn natuurlijke reactie is dan snoepen, vreten en nog meer vreten. Maar ik had vandaag heel even de neiging om iets van chips of zo te pakken maar mijn inner voice zei 'Niet doen! Je bent zo goed bezig dan voel je je alleen maar extra rot' en yes, it worked! Ik pakte een appel en het was klaar.
pi_210559927
Lekker bezig, @exode!
  donderdag 7 september 2023 @ 17:14:35 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_210559936
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 16:56 schreef exode het volgende:

Er gebeuren meerdere minder leuke dingen in mijn leven en mijn natuurlijke reactie is dan snoepen, vreten en nog meer vreten. Maar ik had vandaag heel even de neiging om iets van chips of zo te pakken maar mijn inner voice zei 'Niet doen! Je bent zo goed bezig dan voel je je alleen maar extra rot' en yes, it worked! Ik pakte een appel en het was klaar.
Supergoed!
disclaimer
pi_210560210
quote:
Lekker bezig! That's the spirit!
pi_210560495
Ik vind het een grotere overwinning dan het afvallen zelf. Een blijvende verandering hopelijk.

En jullie allemaal sporten met dit weer, petje af! Bikkels zijn we.
  donderdag 7 september 2023 @ 19:26:03 #45
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210560954
O: 250 ml melk en 8 scheppen Brinta
T: Kleine overnight oat
L: 6 kwarkpannenkoekjes met proteïne pudding (vanille) en verse aardbeien
T: Handjevol nootjes en 150 ml Optimel
D: Worteltjes, aardappeltjes en een kaas-spinazieburger, 150 gram roeryoghurt
S: 1.5 uur krachttraining op interval
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_210561948
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 18:34 schreef exode het volgende:
Ik vind het een grotere overwinning dan het afvallen zelf. Een blijvende verandering hopelijk.

En jullie allemaal sporten met dit weer, petje af! Bikkels zijn we.
Precies. Dit zijn belangrijkere overwinningen dan een halve kg afvallen in een week.
Qua hitte was het opzich prima te doen bij ons. Nu lekker op de bank.
  vrijdag 8 september 2023 @ 08:28:02 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_210565695
89.9, dat is toch altijd prettig.
Nog 20 te gaan :') voor de 100e keer.
Gisteren zakte mijn slankste collega door het picknickbankje, was toch wel blij dat ik het niet was :@ :')

Vanmiddag een beer&bites met collega's. Valt gelukkig precies in mijn eetwindow dus ik hoef niet op álle vlakken te falen.

Morgen een bruiloft... met consumptiemuntjes :') ik BOB wel. Scheelt naast geld ook kcal.
disclaimer
pi_210565991
quote:

Dat is echt mooie vooruitgang! Fijn dat het zo goed ging.
pi_210566017
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 08:28 schreef SQ het volgende:
89.9, dat is toch altijd prettig.
Nog 20 te gaan :') voor de 100e keer.
Gisteren zakte mijn slankste collega door het picknickbankje, was toch wel blij dat ik het niet was :@ :')

Vanmiddag een beer&bites met collega's. Valt gelukkig precies in mijn eetwindow dus ik hoef niet op álle vlakken te falen.

Morgen een bruiloft... met consumptiemuntjes :') ik BOB wel. Scheelt naast geld ook kcal.
Ik heb me ook voorgenomen om wat vaker maar de bob te zijn. Ik wil een heel enkele keer, als ik het echt graag wil, alcohol drinken, maar het verder eens laten staan.

Gisteren deden we nog even een afsluiter van de vakantie, die toch anders was gelopen, en fietsten samen naar zee. Aten op een terrasje en dronken een litertje sangria. We fietsten wel 16 km en ik had in de ochtend ook nog gesport, maar tegen een halve liter sangria is dat natuurlijk niet echt opgewassen :')
  vrijdag 8 september 2023 @ 09:51:44 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_210566202
Halve liter sangria is zo'n 400 kcal dus dat zou je met een uur fietsen echt wel moeten compenseren. Tenzij maximale ondersteuning op ebike wellicht.
disclaimer
pi_210566235
Sowieso, zolang het incidenteel is, is er niks aan het handje.

Die switch om het naar incidenteel te krijgen is de truuk. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 8 september 2023 @ 09:59:30 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_210566269
Ja en een halve liter alcohol blijft bij mij nooit een halve liter alcohol. Dat wordt meestal ook nog 1000 kcal aan snaai extra :')!
disclaimer
pi_210566288
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:59 schreef SQ het volgende:
Ja en een halve liter alcohol blijft bij mij nooit een halve liter alcohol. Dat wordt meestal ook nog 1000 kcal aan snaai extra :')!
En nog een paar halve liters alcohol hier. :')

Ach ja. Keuzes.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:04:56 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_210566319
Mijn schoonzus was aan het vertellen dat ze was aangekomen en had berekend dat ze in 1 jaar 600 kilo chocolade had gegeten.

Ik was echt hevig onder de indruk, bijna 2 kilo per dag, dan ben je wel echt een doorzetter zeg. Bijna 10.000 kcal per dag extra eten, dan zou ze toch ook wel dikker moeten zijn dan de 20 kilo overgewicht die ze nu heeft.

Gelukkig had ze een decimale fout gemaakt :') ging om 1 reep tony per dag.

Alsnog is zestig kilo in een jaar niet mis _O-
disclaimer
pi_210566330
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:04 schreef SQ het volgende:
Mijn schoonzus was aan het vertellen dat ze was aangekomen en had berekend dat ze in 1 jaar 600 kilo chocolade had gegeten.

Ik was echt hevig onder de indruk, bijna 2 kilo per dag, dan ben je wel echt een doorzetter zeg. Bijna 10.000 kcal per dag extra eten, dan zou ze toch ook wel dikker moeten zijn dan de 20 kilo overgewicht die ze nu heeft.

Gelukkig had ze een decimale fout gemaakt :')

Alsnog is zestig kilo in een jaar niet mis _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210566435
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:51 schreef SQ het volgende:
Halve liter sangria is zo'n 400 kcal dus dat zou je met een uur fietsen echt wel moeten compenseren. Tenzij maximale ondersteuning op ebike wellicht.
Geen e-bike.

Geen idee dat het zo weinig was. Maar goed, de alcohol op zichzelf is ook niet goed natuurlijk.

Verder vind ik het geen probleem, hoor. Ik doe dit niet wekelijks, en we hadden gewoon een heel gezellige avond samen O+
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:37:34 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_210566625
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Geen e-bike.

Geen idee dat het zo weinig was. Maar goed, de alcohol op zichzelf is ook niet goed natuurlijk.

Verder vind ik het geen probleem, hoor. Ik doe dit niet wekelijks, en we hadden gewoon een heel gezellige avond samen O+
Da's het belangrijkst O+

Ik ga vanmiddag ook gewoon lekker genieten hoor. Ja, ik wil graag gezond en fit zijn / worden (als ik zie wat ik til op de sportschool versus wat die fit ogende meiden en knapen van 20 tillen valt het echt nog wel mee met me trouwens _O- ) maar ik vind terrassen in de zon nou ook eenmaal echt leuk en belangrijk. En inderdaad... het verschil zit m in de frequentie. Dus morgen wel de bob zijn, want 2 dagen achter elkaar, dan wordt het weer te veel. Bewust kiezen.
disclaimer
pi_210566652
Ik ben altijd de Bob.

Ik moest een vragenlijst invullen voor mijn bezoek bij de longarts en toen voelde ik me wel een fitgirl. Als je dat ziet, zou je denken dat ik een dartelend hertje ben, maar ik nog steeds een puffend zeeleeuw (geen zeekoe meer).

Sporten weer achter de rug, later dan ik wilde gaan door omstandigheden thuis maar I did it en het was waaaaaarm.
pi_210566666
Alcohol O+ ;(

Ik heb dikke pens vandaag.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210566693
Dikke pens-boks.

Dikke alles trouwens, het is warm en m'n ringen zitten ook direct vast om m'n vingers. :')

Maar: morgen weer een tattoo-sessie, dus de alcohol inname gaat zeer beperkt zijn dit weekend.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:48:50 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_210566697
Ik zal nooit een dartelend lichtvoetig hertje worden, dat zit er gewoon niet in. _O- maar ik ben wel tamelijk sterk.
disclaimer
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:49:22 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_210566702
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef IJsdraakje het volgende:
Dikke pens-boks.

Dikke alles trouwens, het is warm en m'n ringen zitten ook direct vast om m'n vingers. :')

Maar: morgen weer een tattoo-sessie, dus de alcohol inname gaat zeer beperkt zijn dit weekend.
Wat wordt het?
disclaimer
pi_210566705
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:51 schreef SQ het volgende:
Het valt me altijd tegen hoeveel kcal Strava zegt dat er tijdens een fietsritje verband zijn. Gisteren in 40 km (1,5 uur) nog geen 1000 kcal.
pi_210566734
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:49 schreef SQ het volgende:

[..]
Wat wordt het?
Volgende sessie van deze jongen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet nog wat meer detail in en er komt nog wat kleur op de achtergrond.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:56:18 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_210566742
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:50 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Het valt me altijd tegen hoeveel kcal Strava zegt dat er tijdens een fietsritje verband zijn. Gisteren in 40 km (1,5 uur) nog geen 1000 kcal.
1000 kcal in anderhalf uur hard sporten is toch niet weinig? :D

Als ik echt diep ga met mijn obesitaslijf zit ik ook rond de 600 per uur.
disclaimer
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:56:53 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_210566747
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:54 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Volgende sessie van deze jongen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet nog wat meer detail in en er komt nog wat kleur op de achtergrond.
Cool!
Ik proef een thema :P
disclaimer
pi_210566750
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef SQ het volgende:
Ik zal nooit een dartelend lichtvoetig hertje worden, dat zit er gewoon niet in. _O- maar ik ben wel tamelijk sterk.
Wederom boks. _O-

Te lomp voor en matige coördinatie. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210566764
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:56 schreef SQ het volgende:

[..]
1000 kcal in anderhalf uur hard sporten is toch niet weinig? :D

Als ik echt diep ga met mijn obesitaslijf zit ik ook rond de 600 per uur.
8)7

Ik ben nog niet wakker, ik dacht dat je een half uur fietsen schreef. oO/

Waarschijnlijk omdat ik zin heb in een halve liter :')
pi_210566767
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:56 schreef SQ het volgende:

[..]
Cool!
Ik proef een thema :P
Eerlijk gezegd was deze "per ongeluk". :') Was wel al een beetje aan het nadenken over misschien een volgende, maar dat stuiterde nogal heen en weer qua ideeën, en toen kwam deze ineens langs als wannado. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:03:41 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_210566821
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:58 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
8)7

Ik ben nog niet wakker, ik dacht dat je een half uur fietsen schreef. oO/

Waarschijnlijk omdat ik zin heb in een halve liter :')
Bijna weekend *O*
disclaimer
pi_210567128
quote:
Ik ook, ik gooi gewoon mijn gewicht in de strijd! >:)
pi_210567247
quote:
Ik moet zeggen dat hoef ik ook helemaal niet. Als ik kijk naar mijn 'ideale' lichaam is dat toch nog steeds wel wat breder en sterker. Niet zoals een bodybuilder, maar ik ben liever 65 a 70 kg en sterk dan 50 kg en alleen dun.
pi_210567253
Ijsblokjes, goede vanille whey, chocolade flavour drops, koude koffie + bbbrrZzzt = awesome ijskoffieshake.
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:42:25 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_210567274
Als ik het al tot 50 kilo zou redden zou mijn buikvel zo hard wapperklapperen als ik ging rennen dat het alsnog weinig hertigs had. O+
disclaimer
pi_210567349
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:42 schreef SQ het volgende:
Als ik het al tot 50 kilo zou redden zou mijn buikvel zo hard wapperklapperen als ik ging rennen dat het alsnog weinig hertigs had. O+
_O- _O-
pi_210567391
Ik denk dat het een prima gok is om te zeggen dat mijn beide benen + bips samen 50 kilo wegen.
pi_210567488
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:42 schreef SQ het volgende:
Dank voor dit mental image. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210567491
Ik heb serieus sterke benen, maar dat is niet zo gek natuurlijk. Die werken al een paar jaar hard om alles overeind te houden.

In mijn superslanke jaren waarin ik heel veel sportte, enorm op eten letter en 20 uur per week een behoorlijk actief beroep had, woog ik 70 kilo. Zelfs dat was niet slank, dan had ik rond de 60 moeten wegen. Dat haal ik dus alleen als ik gewoon stop met eten.
  vrijdag 8 september 2023 @ 12:03:54 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_210567500
De laatste keer dat ik 60 kilo woog was ik denk ik 13. Dus nee, daar streef ik allerminst naar. Maar net onder de 70 zou wel lekker zijn.
disclaimer
pi_210567559
Ik ben wel inmiddels weer op een gewicht waarbij ik last krijg van mn bips als ik te lang op harde ondergrond zit. ;(
pi_210567577
Ik mik voorlopig op 80, dat blijkt al uitdagend genoeg. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210567627
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo rond die 80 prima zou vinden. Ik weet dat op 70 blijven enorm lastig is en dat wil ik gewoon niet.
Ik ga werken met een range waar ik tussen moet zitten, zo tussen de 76 en 82 vind ik prima.
Al hangt het wel volledig samen met hoe ik me voel en hoe mijn waardes zijn (bloeddruk, cholesterol etc).
pi_210567706
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 12:13 schreef exode het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo rond die 80 prima zou vinden. Ik weet dat op 70 blijven enorm lastig is en dat wil ik gewoon niet.
Ik ga werken met een range waar ik tussen moet zitten, zo tussen de 76 en 82 vind ik prima.
Al hangt het wel volledig samen met hoe ik me voel en hoe mijn waardes zijn (bloeddruk, cholesterol etc).
Ja same. :Y Zo 75-80ish vind ik meer dan prima, het gaat me ook meer om m'n buik/heupomtrek dan wat de weegschaal zegt.

En uiteraard overall gezondheid, maar als ik naar bijvoorbeeld de 70 zou willen, ga ik er mentaal niet op vooruit.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 8 september 2023 @ 12:21:43 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_210567710
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 12:10 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik mik voorlopig op 80, dat blijkt al uitdagend genoeg. :')
Ja, laten we daar maar eens beginnen inderdaad _O-
disclaimer
pi_210567835
Goed bezig exode!

Goeie progress sq. En een bruiloft met muntjes, nog nooit van gehoord :D. Wat een schrale bedoening.

Mijn avondeten gisteren was minus pizza plus 9 tortellini met een restje saus. En dan een blik knakworstjes om 22u. Don't ask.

Dit weekend worden het geen goede lijstjes want weekend weg. Dus afhaal, bbq, uit eten. Bier en wijn. De dag wel begonnen met:
S: auto inladen en rage cleaning
  vrijdag 8 september 2023 @ 12:45:07 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_210567913
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 12:36 schreef Bottoms_up het volgende:
Goed bezig exode!

Goeie progress sq. En een bruiloft met muntjes, nog nooit van gehoord :D. Wat een schrale bedoening.

Mijn avondeten gisteren was minus pizza plus 9 tortellini met een restje saus. En dan een blik knakworstjes om 22u. Don't ask.

Dit weekend worden het geen goede lijstjes want weekend weg. Dus afhaal, bbq, uit eten. Bier en wijn. De dag wel begonnen met:
S: auto inladen en rage cleaning
In België sowieso niet, daar is het altijd een drankorgie tot in de vroege ochtend _O-
Gelukkig trouwt mijn schoonzus volgende maand met haar Belg, dan kunnen we inhalen :7

Interessant diner had je :D
disclaimer
pi_210568003
Dessertbuffet bij een Belgische bruiloft :9~
pi_210568261
Wij waren een paar jaar geleden bij een bruiloft van een vriendin, zij trouwde in Nederland met een Ier. Zijn Ierse vrienden en familie konden maar niet geloven dat alle drank gratis. Ik heb nog nooit in mijn leven zulke dronken mensen gezien. Ik hoop dat ze het hadden afgekocht want dat ging als een soort non stop infuus.
pi_210568840
Ik ben bij elk engles feestje waar ik uitgenodigd word verbaasd dat we de drank zelf moeten betalen én dar WIJ tegelijkertijd bekend staan als de gierigaards :D :') :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 8 september 2023 @ 14:31:50 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_210568962
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:19 schreef exode het volgende:
Wij waren een paar jaar geleden bij een bruiloft van een vriendin, zij trouwde in Nederland met een Ier. Zijn Ierse vrienden en familie konden maar niet geloven dat alle drank gratis. Ik heb nog nooit in mijn leven zulke dronken mensen gezien. Ik hoop dat ze het hadden afgekocht want dat ging als een soort non stop infuus.
HAHAHA ja het is heel cultureel bepaald geloof ik :')
disclaimer
pi_210570874
Qua doelen wil ik graag een gezonde tailleomtrek. Qua slank zijn zie ik wel waar het schip strandt.
Nu moet ik wel zeggen dat hoe meer mensen mij zeggen dat het niet mogelijk is om maat x te hebben of onder gewicht y te zitten op mijn leeftijd na 2 kinderen, hoe meer gemotiveerd ik word om het toch te doen.

Kleine overwinning: gestopt aan een tankstation met mcdonalds. Eigen gesmeerde broodjes gegeten *O*
pi_210571687
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben bij elk engles feestje waar ik uitgenodigd word verbaasd dat we de drank zelf moeten betalen én dar WIJ tegelijkertijd bekend staan als de gierigaards :D :') :D
Geloof dat we het hier al eerder over hebben gehad O+ Bruiloft van sch.zus in de UK had een 'open bar' en iedereen was daar wild enthousiast over en ik begreep niet zo goed wat de buzz was. Bleek dat helemaal niet de gewoonte te zijn, dat je gewoon gratis drankjes kon halen bij de bar :') Ik heb al heel erg veel bruiloften gehad en ik weet niet beter. Bruiloft met muntjes :D Nou ja, misschien was de keus wel minder mensen uitnodigen of met muntjes doen en zo kunnen ze de kosten wel dragen. Prima hoor.
pi_210571924
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Geloof dat we het hier al eerder over hebben gehad O+ Bruiloft van sch.zus in de UK had een 'open bar' en iedereen was daar wild enthousiast over en ik begreep niet zo goed wat de buzz was. Bleek dat helemaal niet de gewoonte te zijn, dat je gewoon gratis drankjes kon halen bij de bar :') Ik heb al heel erg veel bruiloften gehad en ik weet niet beter. Bruiloft met muntjes :D Nou ja, misschien was de keus wel minder mensen uitnodigen of met muntjes doen en zo kunnen ze de kosten wel dragen. Prima hoor.
Ja blijf er boos om! :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210572214
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb me ook voorgenomen om wat vaker maar de bob te zijn. Ik wil een heel enkele keer, als ik het echt graag wil, alcohol drinken, maar het verder eens laten staan.
Dat doen wij al praktisch de hele zomer. Nul effect op gewicht, maar het is verrassend hoeveel fitter je ervan wordt en hoe moeilijk sport is na alcohol.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
pi_210572242
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat doen wij al praktisch de hele zomer. Nul effect op gewicht, maar het is verrassend hoeveel fitter je ervan wordt en hoe moeilijk sport is na alcohol.
Vooral om die reden wil ik het inderdaad laten staan. Ik heb overigens in de zomer ook vrij weinig gedronken. Een paar keer een wijntje en twee keer een gin tonic. Dat is heel bescheiden :P
Alleen de sangria gisteren.

Ik vind de invloed op sporten echt groot. Zelfs na 1 of 2 wijntjes de avond ervoor merk ik al dat het zwaarder is de volgende ochtend.
pi_210572271
quote:
Ik wil dit wel graag even onderschrijven.
pi_210572340
quote:
Als ik in precies de juiste hoek van de lichtstralen van de zon aan het hardlopen ben, ziet mijn schaduw er wel uit als een dartelend hertje :+
pi_210572483
Nog steeds een zere bek, dus weer een gek lijstje;

O: 400gram aardbeienskyr
L: boterham met worst
T: sultana granenreep
A: 10 stokbroodjes met Kruidenkaas, 3 gehaktballetjes.
B: lopen naar en van werk, ongeveer 500m enkele reis

En nu moet ik nog hardlopen, maar ik weet niet hoe zinvol dat is met mijn gebrek aan energie en eten van vandaag. Stomme kies. :(
pi_210573511
Wel gedaan, ging verbazingwekkend lekker. *O*
pi_210581200
Vandaag was weer weegdag en weer een keurige -0.5 deze week. Nog 0.8 kg tot het laagste gewicht van dit jaar *O* (en nog maar 3.8 kg voor mijn doel met kerst te behalen). Aankomende week dus weekje naar de VS, dus ik hoop voornamelijk op gewoon op gewicht blijven. Daar zou ik al zeer tevreden mee zijn.
Lijstje vandaag:
O: Skyr + kiwi
S: 75 min boksen (+10.000 stappen gedurende de dag)
T: eiwitshake
L: pistolet beenham
T: klein stukje chocolade + verse ananas
D: noedles met biefstuk en groente
pi_210582142
O: kwark met muesli
L: 2 plakjes ontbijtspek met 2 eieren gebakken en kaas erover, croissant met aardbeienjam
T: 2 handjes nootjes
A: afhaalchinees :9
pi_210588185
Afhaalchinees was geen succes. Vandaag naar de weekendtandarts want ben inmiddels wel klaar met continu pijn en moeilijk eten.

Vandaag is plan:
O: boterham met pindakaas
L: courgettesoep met een boterham
A: pasta met gehaktballetjes en groentesaus
T: kwark
  maandag 11 september 2023 @ 15:21:18 #103
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210602679
Hoe ging het bij de tandarts @Nanuke ?
Hier een nog korte lijst voor vandaag:

O: 250 melk met 8 scheppen Brinta
T: 150 gram roeryoghurt met wat aardbei
L: 5 volkoren boterhammen met divers beleg
T: Raket ijsje
A: Nasi met 2 stokjes sate
S: 45 minuten trainen op viscositeit
pi_210602707
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 15:21 schreef Rijstebuiltje het volgende:
S: 45 minuten trainen op viscositeit
Typo/autocorrect of wat houdt dat in? :o
  maandag 11 september 2023 @ 19:47:20 #105
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210605411
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 15:25 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Typo/autocorrect of wat houdt dat in? :o
Om het begrijpelijk te houden: zie het als de trainen in het water, maar dan met tegendruk 'zwaarder'. Bij mij gaat het als volgt: ik train nu 9 oefeningen, op een bepaalde zwaarte (niveau), die doe ik dan 1 minuut op/met diverse kilo's. Het is dan de bedoeling dat ik in die ene minuut zoveel mogelijk op eigen kracht naar die kilo's toe trek/duw/stoot. Het is vooral heel goed voor uithoudingsvermogen (want korte pauze) maar ook goed voor spieropbouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rijstebuiltje op 12-09-2023 09:49:58 ]
pi_210606422
Het is iets beter nu met andere pijnstilling en een spoelmiddel. Dank voor het vragen @Rijstebuiltje. Wel nog steeds pijn en stom, dus eetlijstje:

O: 300 gram skyr
L: 2 plakken rozijnenbrood met boter
T: sultana granenreep
A: 2 kant en klare pannenkoeken met stroop

En geen B. Gister ook alsnog niet trouwens. Zometeen maar slapen, morgen weer een dag. ;(
  maandag 11 september 2023 @ 22:03:37 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_210607285
Hopelijk snel minder pijn Nanuke :*

Ik ging vrijdag dus borrelen met collega's, oh ja, ik kan er niet mee omgaan :') ;( dus na 1 avond achterlijk zuipen en twee dagen compensatievreten omdat ik me compleet vertiefd voelde ben ik wéér dik dus. :') en nog steeds moe :(

Vandaag:

L: yoghurt met banaan en notencruesli. 2 nectarines en een kiwi. Altijd weer verbijsterd over de hoeveelheid calorieën O+ ook te zoet, kakte enorm in 's middags.
T: beetje snackgroenten (niet veel) en 2 bonbons O-)
D: sticky kip met rijst en broccoli.
S: half uurtje crosstrainer en half uurtje spieren. Niet mijn beste dag.

Morgen mijn verjaardag maar ga niks geks doen.
L: denk een omelet en een salade en een paar bonbons (heb ze gekocht om te trakteren eigenlijk zodat ik mensen niet met kleffe vlaai opzadel).
D: pasta met rooie saus of kofta.
disclaimer
pi_210609863
Het was gisteren natuurlijk WARM en ik had me helemaal kapot gezweet in de sportschool. Ik bleef de rest van de dag zoveel zin in zout hebben. Dat was wel een dingetje, want zout is bij mij snel 'slecht', gelukkig heb ik het gehouden hij een kaasstengel.

Zondag Mac op met B, het smaakte prima. >:) Dat was lang geleden. Rest van de dag geen gekke dingen gedaan, taart afgeslagen, niet zitten snacken op het feestje. Dus 0 schuldgevoel.
pi_210609876
Gefeliciteerd sq.

Kiespijn is zo naar nanuke. Hopelijk gaat het snel beter.

Zo, terug van een weekendje weg en de weegschaal was niet mijn vriend. Deze week eens zien hoeveel door vocht komt. Vandaag maar eens normaal doen. En mijn maag wil nu alweer eten...
pi_210610180
Gisteren even ietwat boos geworden op de sportcoach bij een trainingsgroepje. Ze is niet van ons eigen groepje, maar kwam invallen. Ze kregen het over Wegovy, dat middel om makkelijker af te vallen omdat het je hongergevoel onderdrukt. Haar reactie was zo'n beetje 'dikkertjes moeten gewoon minder eten en meer sporten en dat soort middeltjes zijn onzin en schadelijk'. Ik wil zelf ook geen medicijnen, maar oh boy. Wat een calvinistische (je mot hard werken voor je slankere kont! ~O> ) en zure blik op afvallen. Want minder eten/meer bewegen werkt zó goed dat nu een heel groot deel van de bevolking obees is. Allemaal luie en ongedisciplineerde mensen natuurlijk. Allemachtig en dat moet mensen begeleiden bij een gezond leven.

Overigens, het aantal overlijdens aan obesitas gerelateerde hart-en-vaatziekten is tussen 1999 en 2020 drie keer zo hoog geworden in de VS. Als dat aantal omlaag kan met dit soort medicijnen, dan is dat echt helemaal geweldig.
pi_210610202
Oh, en mijn wandelschoenen gekocht in juli 2021 (kassabon zat nog in de schoenendoos die ik pakte voor de exacte naam en maat van de schoenen) zijn nu 25 euro duurder. Exact dezelfde wandelschoenen. Hoge wandelschoenen van de bekende merken gaan vanaf 300 euro *O*
pi_210610272
Ik durf hier niet meer te posten want mijn leven is 1 grote teringchaos en eten daardoor ook. Wel nog steeds niet dik so that's nice.
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:43:39 #113
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210610295
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik durf hier niet meer te posten want mijn leven is 1 grote teringchaos en eten daardoor ook. Wel nog steeds niet dik so that's nice.
Alle begrip hoor! :* En volgens mij is dit juist een plek waar we allemaal heel eerlijk mogen zijn O+
pi_210610306
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:43 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Alle begrip hoor! :* En volgens mij is dit juist een plek waar we allemaal heel eerlijk mogen zijn O+
Los van de prive-teringchaos, heb ik ook nog niet helemaal uitgevonden hoe ik fatsoenlijk kan eten met mijn baan. Weet ook niet of dat ooit komt als ik kijk naar mijn collega's *O* :')
pi_210610309
Die overigens wel allemaal slank zijn so it is working.
  Moderator dinsdag 12 september 2023 @ 09:49:10 #116
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210610346
Geen zak opgeschoten sinds ik hier post: 93,5kg vanmorgen schoon aan de haak.
Positief gezien: Ook niks aangekomen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:56:13 #117
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210610406
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:45 schreef Lonaa het volgende:
Die overigens wel allemaal slank zijn so it is working.
Wat eten ze dan? De fysieke arbeid zal vast wel het een en ander compenseren :D
Ik kan me voorstellen dat je niet veel tijd/ruimte in je hoofd hebt om uitgebreid te gaan mealpreppen...
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:58:41 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_210610431
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:30 schreef Isabeau het volgende:
Oh, en mijn wandelschoenen gekocht in juli 2021 (kassabon zat nog in de schoenendoos die ik pakte voor de exacte naam en maat van de schoenen) zijn nu 25 euro duurder. Exact dezelfde wandelschoenen. Hoge wandelschoenen van de bekende merken gaan vanaf 300 euro *O*
25 euro valt nog mee als je ziet met hoeveel procent de kaas en het wc papier zijn gestegen :')
disclaimer
pi_210610436
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:56 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Wat eten ze dan? De fysieke arbeid zal vast wel het een en ander compenseren :D
Ik kan me voorstellen dat je niet veel tijd/ruimte in je hoofd hebt om uitgebreid te gaan mealpreppen...
Koffie en sigaretten. :')

En whatever we find in the fridge of over blijft. Als we tijd hebben. Wat meestal niet zo is.
  dinsdag 12 september 2023 @ 10:00:07 #120
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210610441
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Koffie en sigaretten. :')

En whatever we find in the fridge of over blijft. Als we tijd hebben. Wat meestal niet zo is.
Zucht. Denk dat de ARBO hier ook niet zo gelukkig van wordt :D
  dinsdag 12 september 2023 @ 10:00:11 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_210610442
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Los van de prive-teringchaos, heb ik ook nog niet helemaal uitgevonden hoe ik fatsoenlijk kan eten met mijn baan. Weet ook niet of dat ooit komt als ik kijk naar mijn collega's *O* :')
Wat doe je dan nu?
En joh, jij bent hartstikke seasoned. Ik heb het volste vertrouwen dat jij je weg vindt. Ook al struikel je af en toe. Gebeurt de besten :*
disclaimer
pi_210610474
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:00 schreef SQ het volgende:

[..]
Wat doe je dan nu?
En joh, jij bent hartstikke seasoned. Ik heb het volste vertrouwen dat jij je weg vindt. Ook al struikel je af en toe. Gebeurt de besten :*
Catering en horeca op locatie. Wat technisch gezien inhoud dat ik ook bouw en breek. En in de keuken sta. En eten/buffetten wegbreng. En op locatie kook en/of uitserveer en/of klaarzet. En natte horeca doe. En afwas.

Maar je bent dus altijd aan het werk op "normale" etenstijden. En daarvoor en daarna. En altijd tijdsdruk. En chaos. En hard werken.
Ain't nobody got time to food.

We zorgen wel goed voor elkaar maar niet voor onszelf. :')
"Heb jij al gegeten?"
"Nee"
"Hier, neem dit"
"Ok bedankt, maar heb jij al gegeten?"
"Nee"
"Doe dan"
"Komt straks wel"
pi_210610477
Also na een hele dag in de keuken en 3 klussen heb ik echt geen zin meer om thuis te koken :')
  dinsdag 12 september 2023 @ 10:06:04 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_210610489
Oh ja nee dat soort dingen zijn inderdaad echt funest voor je structuur.

Ik heb zelf ooit 2 dagen :') in een restaurant gewerkt maar dat was ook: zelf eten om 16:30, dan non stop werken tot 01:30. Zonder mogelijkheid tot eten. En dan ga je dus midden in de nacht ontzettend lopen grazen van ongezonde troep...
disclaimer
pi_210610509
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:06 schreef SQ het volgende:
Oh ja nee dat soort dingen zijn inderdaad echt funest voor je structuur.

Ik heb zelf ooit 2 dagen :') in een restaurant gewerkt maar dat was ook: zelf eten om 16:30, dan non stop werken tot 01:30. Zonder mogelijkheid tot eten. En dan ga je dus midden in de nacht ontzettend lopen grazen van ongezonde troep...
Of naborrelen en dan 10 bier en een frikandel met mayo. Ja.

Ik heb nu boterham met smeerkaas gehad (en koffie). Heb nog in de planning straks eiwitshake naar binnen te werken.
Dan werken vanaf 12:00. Dan krijg ik rond 15:00/15:30 trek maar dan moeten we naar locatie, dus dan grijp ik waarschijnlijk appelkoek. Of niks. Of iets waar ik op dat moment mee bezig ben. Op locatie sta ik te BBQ-en en als de grootste drukte eraf is gaan we dan allebei even "eten", wat betekend dat we een stukje vlees van de BBQ pakken + 2 stukjes stokbrood en dat in 2 minuten naar binnen werken om de hoek en er een sigaret achteraan paffen.

:7
pi_210610542
Na breken voorzie ik 2 bier op de zaak en dan ga ik naar huis en ben ik teleurgesteld over de twee dingen in de koelkast en ga ik maar gewoon naar bed. Of ik vind nog iets op werk in de koelkast dat op moet en neem dat mee naar huis. Ik zag poffertjes gisteren. :7
pi_210611290
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:00 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Zucht. Denk dat de ARBO hier ook niet zo gelukkig van wordt :D
:W
pi_210616153
Vandaag iets minder kiespijn, hoera.
O: 2 plakken rozijnenbrood met boter
T: rocky road op werk
B: hardlopen. Viel vies tegen 2 dagen later dan gepland. :')
L: boterham en plak ontbijtkoek
A: spontaan uit eten: saté van de haas met patatjes.
pi_210616218
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:40 schreef Lonaa het volgende:
Die modus heb ik ook gehad. Maar ondanks dat alles nog steeds een chaos is en eten ook een ding, merk ik toch dat hier ietwat regelmatiger posten me weerhoud van alleen maar chips eten. Dus post lekker als dat fijn is, en anders lekker niet. Allemaal goed. :Y
pi_210618634
Fijn @Nanuke, minder kiespijn!
En dat is idd nogal lastig @Lonaa, maar vind je vast je weg in! Ooit. Ofzo.

Mijn lijst is vandaag niet per se om over naar huis te schrijven.

L: cronut, kaascroissantje en vleesbroodje (alledrie van de bakker)
T: vier plakjes cervelaat
D: Griekse yoghurt met tasty basics granola en hagelslag
S: 1.5 uur hockeyen (incl even napraten en terugfietsen was het 140 intensieve minuten, 775kcal)

Morgen 7.40 de deur uit naar uni, 18.30 thuis en dan onderweg naar huis iets van eten halen en meteen door naar buren om op baby te passen. Neem een banaantje mee voor tijdens college en zit gelukkig vlakbij hoofdgebouw op de uni. Daar hebben ze meestal ook wel goede salades en soep, dus proberen in elk geval een gezonde lunch te regelen, en dan haal ik denk ik een stoommaaltijd of maaltijdsalade ofzo onderweg naar huis voor de avond.
pi_210620686
Gisteren:
O: 2 boterhammen smeerkaas + koffie
T: meer koffie.
L: broodje gehaktbal met wat pindasaus
T: meer koffie.
D: Stukje entrecote, klein stukje zalm, 3 stukjes stokbrood met boter, aardappelsalade met groente (Ja ik werkte een BBQ :') )
T: 1 koud bier O+
T: Paar stukjes chocola.
  woensdag 13 september 2023 @ 13:51:48 #132
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210623274
@Nanuke fijn dat het beter gaat...
Hier een nog karig lijstje (voor mijn doen).
Vandaag geen sportdag, die is morgen weer:

O: 4 kwarkpannenkoekjes met chocolade proteïne-pudding en verse aardbeien
T: 2 gekookte eitjes
L: 4 volkoren boterhammen: 2 met stroganoff-rollade, 1 met hagelslag en 1 met smeerkaas
T: Banaantje
D: Grote volkorenwrap met tomaat, komkommer, appel, lente-ui en gerookte zalm
T: Raketijsje
B: Wandelingetje, circa 8500 stappen eind totaal vandaag

[ Bericht 3% gewijzigd door Rijstebuiltje op 13-09-2023 20:22:18 ]
pi_210625233
Lijstje!
O: havermoutreep
L: boterham met knakworst en mayo, cup a soup
T: ontbijtkoek
A: gekookte aardappelen met schnitzel en doppers met wortels
T: stukje pure chocola met hazelnoot en thee

Morgen:
O: 2 boterhammen met filet americain
T: 2 mandarijnen
L: kwark met whey en muesli
A: tandoori kip met sperziebonen en naanbrood :9
pi_210630477
Zo'n drukke baan lijkt mij idd heel lastig qua eten Lonaa!
Nanuke fijn dat de kiespijn beter is.

Na 2 balansdagen zit ik op -0.1 tov mijn laagste gewicht. En nu weer verder. Het gaat emotioneel niet zo lekker deze week. Vreetbuien blijven voorlopig gelukkig uit.

Lijstje vandaag:
L: salade met kip en wat ik nog kan vinden.
A: Risotto met spekjes en courgette.
S: uurtje sportschool
T: eiwitdrankje

Misschien nog dingen tussendoor maar vrije dag en dan komt dat er meestal niet van.
  vrijdag 15 september 2023 @ 07:14:05 #135
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210639642
Woensdag:
T: tastybasics cracker met cottage cheese
O: overnight oats
T: een appel en een perzik
L: groentewrap met pittige tonijn van AH To Go
T: heel klein puntje boterkoek en een puntpaprika
A: maischowder met bloemkoolrijst
T: proteïnepudding na het sporten
B: 1 uur fietsen en 1 uur Zumba

Gisteren:
O: Griekse yoghurt met zero cruesli en lijnzaad
T: tastybasics mueslireep
L: 2 volkoren kha-boterhammen met mayo, haring en uitjes
D: pilav met rijst, gehakt, puntpaprika en perzik
B: niks
pi_210640376
Gisteren nog een zakje smart chips gegeten, voor de lekker.

Ik kon gisteren even het werkboek van benfit (benfit.nl) inkijken. Ik kende het niet, is blijkbaar zo'n afvalprogramma. Ik zag helemaal op het einde een "hoe nu verder" hoofdstuk en daar stond een tabel met voedigsmiddelen, onderverdeeld in "mag", "af en toe" en "liever niet". Gvd hoe treurig was dat. Ik eet elke dag wel dingen uit de liever niet lijst. Een aardappel mocht alleen gekookt en af en toe puree. Al de rest liever niet. Geen luxe broodjes, croissants, koekjes. Chapeau voor mensen die dit kunnen volhouden. Ik kan mij niet voorstellen te leven op rijstwafels. Als dit nog voor tijdens het afvallen was, ok. Maar dit was voor erna.

Lijstje vandaag:
L: eiwitpannenkoeken
T: Druiven
T: te bepalen
A: Avg: aardappelen (gekookt), kippenworstjes en bloemkool (met kaas)
T: klein zakje chips

Ik tel 6 "liever niet" dingen :P
pi_210640450
Haha, gewoon zo ver van de werkelijkheid af. Voedingscentrum staat wat mij betreft ook mijlenver van de werkelijkheid af. Ik heb me er afgelopen week in verdiept. Ze hebben naast de bekende Schijf van Vijf ook dagkeuzes en weekkeuzes. Uit de lijst met weekkeuzes mag je 3 keer per week iets kiezen. Nou denk je: daar staat pizza in, patat, gebak, chips en dergelijke. Dat klopt. Maar óók een worstje, feta, goudse kaas, gehakt, witte pasta, witte rijst of 5 gram boter. Dus als je al spaghetti bolognese maakt met witte pasta, wat gehakt en een beetje parmezaanse kaas heb je je 3 weekkeuzes voor de hele week al gehad *O* Dan had je beter pizza met een punt appeltaart met roomijs kunnen eten, ook 3 weekkeuzes. En totaal niet met elkaar vergelijkbaar, vind ik
pi_210640460
Ik kan dat ook echt niet. Ik heb een hekel aan normaal brood, wet het liefst warm en van standaard prakjes als AVG wordt ik echt ongelukkig elke dag. :x

Verder kan ik niet vooruit plannen, blijkt maar weer. Mijn hele lijstje gister ging anders dan bedacht. :')

Vandaag nieuwe poging:
O: 2 boterhammen filet
L: 2 boterhammen tonijnsalade
A: zelfmaak pizza
pi_210640481
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 09:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik kon gisteren even het werkboek van benfit (benfit.nl) inkijken. Ik kende het niet, is blijkbaar zo'n afvalprogramma. Ik zag helemaal op het einde een "hoe nu verder" hoofdstuk en daar stond een tabel met voedigsmiddelen, onderverdeeld in "mag", "af en toe" en "liever niet". Gvd hoe treurig was dat. Ik eet elke dag wel dingen uit de liever niet lijst. Een aardappel mocht alleen gekookt en af en toe puree. Al de rest liever niet. Geen luxe broodjes, croissants, koekjes. Chapeau voor mensen die dit kunnen volhouden. Ik kan mij niet voorstellen te leven op rijstwafels. Als dit nog voor tijdens het afvallen was, ok. Maar dit was voor erna.
Lol, zo kan ik ook een "zo val je af" boek schrijven ja. :') _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210640484
Ik hoor het al, ik ben kei ongezond bezig altijd. Kan ik het helpen dat ik van lekker eten houd. :'( :'(
pi_210640565
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 09:46 schreef Isabeau het volgende:
Haha, gewoon zo ver van de werkelijkheid af. Voedingscentrum staat wat mij betreft ook mijlenver van de werkelijkheid af. Ik heb me er afgelopen week in verdiept. Ze hebben naast de bekende Schijf van Vijf ook dagkeuzes en weekkeuzes. Uit de lijst met weekkeuzes mag je 3 keer per week iets kiezen. Nou denk je: daar staat pizza in, patat, gebak, chips en dergelijke. Dat klopt. Maar óók een worstje, feta, goudse kaas, gehakt, witte pasta, witte rijst of 5 gram boter. Dus als je al spaghetti bolognese maakt met witte pasta, wat gehakt en een beetje parmezaanse kaas heb je je 3 weekkeuzes voor de hele week al gehad *O* Dan had je beter pizza met een punt appeltaart met roomijs kunnen eten, ook 3 weekkeuzes. En totaal niet met elkaar vergelijkbaar, vind ik
Omg die is ook hilarisch. Een dagkeuze is ook een waterijsje of een eetlepel ketchup. Whut?
En 5 gram boter als een weekkeuze?
Voor jonge kinderen zijn ze nog strenger. Nooit een koekje, geef ze liever een volkorenboterham met margarine :')
pi_210640707
Heule gekke vraag voor hier misschien (sorry) maar wat kan je het beste doen als je juist teveel afvalt. Nee, dat is duidelijk geen vraag voor mezelf.
Verloofde is dus ook intensief aan het sporten en heeft het druk op haar werk wat bij haar meteen uit in afvallen.

Ik zie hier vaak proteine dingen genoemd worden, is dat iets wat ze kan proberen? Ze heeft al meerdere keren bij een dietiste programma's doorlopen omdat ze soms teveel afvalt (en daardoor amper energie heeft) maar de algemene tips werken nu niet.

Waar ik 's avonds het liefst een zak chips zou verslinden heeft zij na het avondeten geen behoefte aan eten dus het is fijn als het overdag verwerkt kan worden in het ritme.

Ik heb zelf net weer een uur gesport, minder intensief dan ik wilde. Mijn lichaam voelde moe, dat is dan even zo. Maandag nieuwe kans.
pi_210640774
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 10:13 schreef exode het volgende:
Heule gekke vraag voor hier misschien (sorry) maar wat kan je het beste doen als je juist teveel afvalt. Nee, dat is duidelijk geen vraag voor mezelf.
Verloofde is dus ook intensief aan het sporten en heeft het druk op haar werk wat bij haar meteen uit in afvallen.

Ik zie hier vaak proteine dingen genoemd worden, is dat iets wat ze kan proberen? Ze heeft al meerdere keren bij een dietiste programma's doorlopen omdat ze soms teveel afvalt (en daardoor amper energie heeft) maar de algemene tips werken nu niet.

Waar ik 's avonds het liefst een zak chips zou verslinden heeft zij na het avondeten geen behoefte aan eten dus het is fijn als het overdag verwerkt kan worden in het ritme.

Ik heb zelf net weer een uur gesport, minder intensief dan ik wilde. Mijn lichaam voelde moe, dat is dan even zo. Maandag nieuwe kans.
Nootjes tussendoor een optie? Heb je snel wat kcal erbij en toch gezond. Dat deed ik toen ik te snel afviel en weinig tijd had om te eten door le bebe.
pi_210640814
quote:

Proteine inderdaad. Dat kan een extra schaaltje kwark zijn, eventueel met noten. Of van die proteine toetjes of drankjes. Als ze afvalt en dat niet wil, zou ik kijken naar de inname en of ze wel minstens gram eiwit per kg lichaamsgewicht binnen krijgt. Liefst meer. En gezonde vetten, zoals avocado.
pi_210640817
quote:

Qua low impact aanpassingen zou ik denken calorieën drinken? Hoe zit ze in d'r macro's verder, weet je dat toevallig?

En ik neem aan dat jullie samen hetzelfde eten 's avonds, dus daar dingen wisselen met meer calorierijke ingrediënten is ook niet perse de simpelste oplossing.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_210640897
Ze heeft haar kcal wel eens bijgehouden een paar dagen en ze zat steeds boven de 2000.
Nadeel is wel dat ze geen lactose 'mag' dus alles moet lactosevrij. Wel eet ze elke dag lactosevrije kwark. Dik versierde boterhammen als lunch met of inderdaad avocado of eieren.

Die proteine toetjes heb je volgens mij ook lactosevrij, die zal ik eens halen. Nootjes ook een goede.

Ze eet in ieder geval meer dan mij op een dag 8-)
pi_210644243
Ik weet nog dat ze in het ziekenhuis (vroeger...) voor mensen die moesten aansterken milkshakes met volle melk en slagroom maakten om aan te komen. Alleen dat schiet niet op als je lactosevrij wilt eten. :+ En noten zijn een goede suggestie. Vaker iets tussendoor nemen, vooral als ze niet zo'n grote eter is. Iets bij de koffie, iets bij de thee, 's avonds iets. En dan bedoel ik niet koekjes, maar een eiwitreep of nootjes oid.
pi_210644280
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 10:00 schreef Bottoms_up het volgende:

Omg die is ook hilarisch. Een dagkeuze is ook een waterijsje of een eetlepel ketchup. Whut?
En 5 gram boter als een weekkeuze?
Voor jonge kinderen zijn ze nog strenger. Nooit een koekje, geef ze liever een volkorenboterham met margarine :')
Hun suggestie lijstje voor vervanging is ook hilarisch. Ipv een stuk taart raden ze aan dat te vervangen voor een....fruitspies. Dat is eh net zo feestelijk *) Kinderen overigens sowieso geen snoep, extra suiker of toegevoegd zout. Ik geloof dat mijn ouders het helemaal verkeerd hebben gedaan. Ik ben dan ook al mijn hele leven te dik :7

Het is ook prima dat je zilvervliesrijst aanraadt ipv witte rijst, maar om daar dan 1 van de 3 weekkeuzes van te maken slaat nergens op. Dan sla je door.
pi_210644511
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 17:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hun suggestie lijstje voor vervanging is ook hilarisch. Ipv een stuk taart raden ze aan dat te vervangen voor een....fruitspies. Dat is eh net zo feestelijk *) Kinderen overigens sowieso geen snoep, extra suiker of toegevoegd zout. Ik geloof dat mijn ouders het helemaal verkeerd hebben gedaan. Ik ben dan ook al mijn hele leven te dik :7

Het is ook prima dat je zilvervliesrijst aanraadt ipv witte rijst, maar om daar dan 1 van de 3 weekkeuzes van te maken slaat nergens op. Dan sla je door.
Jaaaaa, en snackgroente ipv chips _O-
Nu vind ik de meeste taart niet lekker dus ik zou de fruitspies verkiezen. Maar de rest, nah.
Ik ben op dit moment worst aan het bakken en heb pecorino op mijn bloemkool gedaan. Strike 1 en 2 voor deze week ;(

SPOILER
Mijn ouders hebben mij ook altijd alles gegeven qua eten. En ik heb maar twee of drie keer een relatief korte periode officieel overgewicht gehad. Ik leer mijn kinderen liever een gezonde relatie met voeding te hebben dan dingen als slecht te labelen.
  vrijdag 15 september 2023 @ 21:59:08 #150
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210647176
Vandaag:
O: Griekse yoghurt met zero cruesli
L: falafel met flatbread, gewokte groente, chilisaus en yoghurtsaus
D: Visstoofpot met kabeljauw, garnalen, cherrytomaten, olijven, witlof en courgettespaghetti
T: wortels
B: ca. 45 min. gefietst
pi_210647701
quote:

Volgens mij toch echt meer eten.

Gats ze is gevoelig. Dat verpest wel veel.
Ik zou niet zo op de proteïne gaan zitten. Dat vult veel te veel. Als.het niet per se gezond moet nu zou ik eerder meer snelle calorieën eten.
Anders heeft ze nooit meer genoeg honger voor meer.
pi_210647740
Tevens las ik recent nog een artikel over hoe het beter zou zijn je kinderen alles zelf te laten bepalen dan al die restrictieve shitregeltjes toe te passen.
pi_210647876
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Volgens mij toch echt meer eten.

Gats ze is gevoelig. Dat verpest wel veel.
Ik zou niet zo op de proteïne gaan zitten. Dat vult veel te veel. Als.het niet per se gezond moet nu zou ik eerder meer snelle calorieën eten.
Anders heeft ze nooit meer genoeg honger voor meer.
Ja, dat. Het nadeel van veel eiwit en/of gezonde vetten is dat het ook erg vult. Als ze dus weinig eetlust heeft, krijgt ze dan misschien wel iets calorierijks binnen (hoewel kwark ook niet echt calorierijk is), maar zorgt dat er misschien ook weer voor dat ze bij volgende maaltijd weer minder eet. Ik zou dan inderdaad eerder gaan zitten op wat meer koolhydraten. Extra broodje, wat meer pasta/rijst/aardappel, een mueslireep en/of eierkoek en/of ontbijtkoek tussendoor ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 15-09-2023 23:16:06 ]
pi_210649601
Gisteren werd mijn extra T een zak snackwortels (even lekker als chips volgens het voedingscentrum!) en er kwam nog een chocolademousse als toetje bij.
Deze ochtend werd ik beloond met een -1kg na 2 weken schijnbaar stil te staan/aan te komen. *O*

Vandaag kan ik mijn avondeten niet plannen want we eten ergens op een event. Ik weet alleen dat er een foodtruck gaat zijn maar geen idee wat. Ik merk dat ik dat lastig vind. Hoezo controlefreak?
pi_210650748
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:53 schreef Vanyel het volgende:
Tevens las ik recent nog een artikel over hoe het beter zou zijn je kinderen alles zelf te laten bepalen dan al die restrictieve shitregeltjes toe te passen.
En dat er 1 voorspellende waarde is in kinderleeftijd voor obesitas op latere leeftijd: op dieet gezet worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210650786
Mijn gewicht houdt zich braaf aan mijn goede voornemens, ik ben lichter dan ik in jaren geweest ben. Voldoende dagen met maar één maaltijd blijft voor mij toch de beste manier; ik functioneer daar uitstekend op en val dan een klein beetje af.

Morgen ga ik uit eten, naar mijn favoriete restaurant, voor een warme viergangen lunch. Dus dan blijft het ook bij 1 maaltijd :D. Per fiets, er komen wel wat wijntjes bij.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210651177
Vandaag weer op de sportschool gewogen: gewicht exact gelijk, vetpercenage kilo omhoog en spiermassa een kilo omlaag. Lag wel in de lijn der verwachting na vakantie enzo.

Nieuw schema, leuke nieuwe oefeningen. Eens kijken wat ik verder in mijn eten kan tweaken om kcal wat te verminderen en toch eiwitten hoog te houden. En geen honger te krijgen zodat ik alsnog ga inhalen en teveel eet/snoep.
  zaterdag 16 september 2023 @ 22:12:41 #158
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210656911
O: Griekse yoghurt met zero cruesli. Nu is de matige cruesli die ik had gekregen eindelijk op en ga ik weer terug naar Tastybasics muesli.
En van de Griekse yoghurt die we toevallig hadden krijg ik een beetje buikpijn, dus voortaan mooi weer magere kwark.
T: mango
L: 2 koolhydraatarme boterhammen met gebakken ei en mayo, maiswafel met kipkerriesalade
T op een verjaardag: stuk chocoladetaart, handje chips en een paar plakjes worst
A: lasagne
T: kwark met rode bessen
B: paar km gefietst
pi_210671968
Fijn dat je een modus hebt gevonden die werkt Sigme! Ik hoop dat het mij ook uiteindelijk zal lukken. Ik vermoed van wel want de situaties waarbij ik telkens vrij veel bijgekomen ben, gaan echt nooit meer gebeuren :D

Lijst zaterdag viel uiteindelijk mee. Gisteren... dat is een ander verhaal. Bezoek, BBQ, wijn, chips. Kcal oneindig.
Weegschaal zei +1.5. Maar ik word ook ongesteld dus de schade zal wel meevallen. Als ik niet ga snaaien is het een succes deze week.

Lijstje:
T: Banaan
L: Salade met kip met restjes groenten
T: ?
A: AVG met restant vlees. Er is nog voor 4 maaltijden over :s)
Ik wil proberen nog wat beweging erin te krijgen maar het is een drukke werkdag
  maandag 18 september 2023 @ 12:11:09 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_210672083
Weekend was bout, ik ben weer dik.
disclaimer
pi_210672423
Zo...training is wederom opgevoerd door mijn PT.....

Nu ook op conditieniveau. Nadat ik mij 30 minuten de blubber heb getraind en alles is verzuurd, mocht ik op de loopband. Loopband zelf uit en dan je afzetten tegen de handgrepen en 30 seconden zo hard als je kan rennen. Dan gaat de loopband bewegen. Dat gaan we elke week doen en na een maand wordt het 40 seconden etc.
IK WAS KAPOT.

Eten gaat prima, ik eet nu redelijk normaal zeg maar. Geen strak voedingsschema meer. In 3 weken is er bijna een kilo afgegaan, ik ben blij.
Wel merk ik dat ik na zo'n zware training echt moet eten omdat ik anders naar wordt. Nu een halve bak kwark op, dat hielp gelukkig goed.
  maandag 18 september 2023 @ 13:04:44 #162
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210672576
Das doorbikkelen @exode maar you did !
Hier lijstje, so far.

O: 250 ml melk en 10 scheppen Brinta
T: 4 kwarkpannenkoekjes, chocolade proteïne-pudding en verse aardbeien
L: Volkorenbroodje met home-made tonijnsalade
T: 150 ml Optimel en een appel
D: paddenstoelenmix, pasta, knoflook en een uitje.
T: 150 gram kwark met een perzik
S: 1 uur krachttraining en 15 minuten rustig uitwandelen op de loopband met diverse hellings%%

[ Bericht 7% gewijzigd door Rijstebuiltje op 18-09-2023 19:36:10 ]
pi_210677913
Erg genoten dit weekend, binnen grenzen. :Y Vandaag weer normaal gedaan, ook fijn. Kilo's blijven stabiel, conditie gaat omhoog, ik vind het goed.

Vandaag:
O: 1 boterham met kipkerrie
L: 2 boterhammen smeerkaas
T: sultana
A: aardappeltjes met boontjes en worst
  maandag 18 september 2023 @ 22:29:58 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_210678174
Vandaag ook lekker gezweet weer in de gym, ik reken het goed. Twee maaltijden, 1 oreo.
disclaimer
pi_210681003
Bweuk, buikomtrek +10cm en ik wil alles eten wat ik zie. Zou ik ongesteld zijn? }:|
Beweging gisteren 0 maar eindlijstje was wel prima
Ik hoop dat ik mij vandaag ook goed kan inhouden want thuis aan het werk. En er ligt chocolade, chips, snoep en koekjes.

T: iets van fruit
L: salade met kaasschnitzel
T: Crackers
A: Rijst met kipspies (jaja, over van de BBQ) met witloofsalade.
T: Waarschijnlijk nog wel iets.

Optioneel nog een T in de middag. Beweging..., ik vrees ervoor.
pi_210683648
O: kwark met muesli
T: 2 biscuitjes
L: restje pasta
A: geen idee nog, ik moet nog boodschappen halen. :s)
pi_210684543
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:00 schreef Bottoms_up het volgende:
en ik wil alles eten wat ik zie.

Oh, dit is mijn default stand momenteel.

Lijstje gisteren:
O: 2 volkorenboterhammen met becel, 30+ kaas en geplette aardbeien, sinaasappel, 150 ml kefir
L: 2 volkorenboterhammen met becel, pindakaas zonder toevoegingen met zonnebloempitjes, tomaat met cottage cheese, 150 ml halfvolle melk, appel
D: caesarsalade met ei, romaine sla, tomaat, komkommer, geroosterde brood croutons, geroosterde kikkererwten, dressing, schaaltje magere yoghurt met een paar walnoten
T: diverse keren een kop thee

Het Voedingscentrum kan tevreden zijn *O*

Behalve dan dat mijn vriend mayonaise gebruikte voor de dressing (is een 'weekkeuze'). En de geroosterde brood croutons waren van witbrood (was ook een weekkeuze). Dus met mijn uiterste best doen heb ik gisteren 2 van de 3 weekkeuzes al 'verbruikt' _O- Morgen naar mijn bestie en we gaan ontbijt en lunch ergens buiten de deur eten :') Ik weet 100% zeker dat je niets buiten de deur kan eten wat volledig voldoet aan dat ideale plaatje van het Voedingscentrum.
pi_210692330
Mooi en vooral lekker lijstje Isabeau!

Mijn witloofsalade werd gewoon een restje sla want zo geen zin om iets te doen. En redelijk teveel rijst gegeten. En nog een klein zakje chips in de avond. Carbs O+ . Qua eerste dag ongesteld prima te doen. Laten we zeggen dat er een reden is dat ik in mijn dieet"plan" een gemiddeld gewichtsverlies van 1.5kg per 4 weken heb staan, als in 3 weken een halve kilo per week en dan 1 week niets :+
Voor vanavond heb ik al makkelijk comfortfood voorzien.

T: zak snackwortels
L: waarschijnlijk de andere kaasschnitzel met salade
A: Eierspätzle met kaas, spekjes en courgette. En dat zal geen kleine portie zijn O+

Niet zo geweldig maar vandaag moet het ff makkelijk en snel. Beter dan afhaal toch? Voor morgen en overmorgen heb ik al gezondere dingen gepland.
  woensdag 20 september 2023 @ 10:12:07 #169
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210692663
O: 250 gram kwark met topping - 10 gram volkoren muesli, 5 gram Schuddebuikjes - eetlepel lijnzaad.
T: 150 ml Optimel en een kiwi
L: 2 volkoren pistoletjes met gekookt eitje, beetje mayo en ketchup voor de vetjes
T: 150 ml Optimel met nog een kiwi
A: Zoete aardappel met rode linzensoep, Turksbrood en smeersels. Geen idee nog wat.
T: ntb
pi_210714836
Weegschaal gaat weer langzaam naar beneden. Nog iets meer dan een kilo te gaan voor het volgende tiental. Eten gaat ook weer een stuk beter.

Gisteren:
T: Appel
L: 2 gebakken eieren met ham
A: kip met rijst en groenten (wortel, bloemkool en broccoli) met woksaus
S: Uur sportschool
T: Alpro eiwitdrank en zakje eiwitchips

Vandaag:
T: zak snackwortels
L: Eiwitpannenkoekjes
A: Beenhammetje honing-mosterd met sperziebonen en pommes duchesse. Chocolademousse als toetje
T: Afhankelijk van mijn A en hoeveel beweging ik krijg is er nog wel ruimte voor iets.

Dit weekend iets minder controle over mijn eten want we zijn bij mijn ouders. Het zal in elk geval beter gaan dan vorig weekend.
pi_210714910
Vandaag werklunch en vanavond uit eten, morgen feestlunch bij vriendin en geen tijd om te sporten. Dus maar 1x deze week.

Dat voelt enorm onwennig. Maar het is deze week niet anders. Volgende week moet ik ook echt kijken wanneer ik kan sporten, maar dat zou wel 2x moeten lukken.

En de tijd van de maand dus heb zo ontzettend veel zin in chocolaaaade.
pi_210715005
Nou, daar is dan eindelijk weer de 77 rond op de weegschaal, ik dacht dat ik er nooit zou komen. Nu mezelf echt aan mijn chocoladerantsoen houden om voorzichtig richting de 75 te gaan, ik hoop dat ik daar eind van het jaar dan toch ben. En dan naar een ‘gezond’ bmi toe werken, dat bereik ik bij 73.
Vanmiddag maar weer eens rauwkost met een dip erbij maken, het is niet dat ik dat niet lekker vind ofzo, maar die chocola grijp ik net even wat makkelijker. Periode van heel slecht slapen en veel aan m’n hoofd gehad en dan eet ik meteen nog meer chocola :'(
  vrijdag 22 september 2023 @ 11:21:52 #173
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210715008
O: 250 gram kwark met cocosrasp, witte chocolade vlokken en 3 eetlepels muesli
T: Eiwitshake
L: nog niet bekend, ik word getrakteerd
A: rode curry met linzen, groenten en rijst
S: 1.5 uur bio circuit met core oefeningen uit vrije hand (niet in mijn programma)
T: geen idee nog
pi_210715153
O: boterham met pindakaas
L: 2 boterhammen, 2 mandarijnen
T: sultana
A: ovenschotel witlof

En hier ook ongesteld en een vriendin komt dus er komt vast wat bij vanavond.
pi_210733342
Na een slechtere periode heb ik altijd heel veel moeite om het weer op te pakken. Ik zat echt heerlijk in de flow. Toen moest ik voor werk 1 week naar de VS. Daar veel gegeten en voornemen was om meteen de dag van terugkomst weer in het goede ritme te komen. Nou, dat is niet gelukt dus afgelopen week echt letterlijk lopen schransen. Maar goed, nu mezelf toch echt een schop onder de kont gegeven want als ik mijn kerstdoel nog wil halen (was nog 3,8 kg voordat ik wegging, nu wellicht iets meer) moet ik echt weer aan de bak. Maar als ik een ritme zit voel ik me heerlijk, maar om van ongezond weer naar gezond te gaan is echt altijd zo’n struggle de eerste paar dagen…
pi_210735595
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 09:17 schreef Pinuts het volgende:
Na een slechtere periode heb ik altijd heel veel moeite om het weer op te pakken. Ik zat echt heerlijk in de flow. Toen moest ik voor werk 1 week naar de VS. Daar veel gegeten en voornemen was om meteen de dag van terugkomst weer in het goede ritme te komen. Nou, dat is niet gelukt dus afgelopen week echt letterlijk lopen schransen. Maar goed, nu mezelf toch echt een schop onder de kont gegeven want als ik mijn kerstdoel nog wil halen (was nog 3,8 kg voordat ik wegging, nu wellicht iets meer) moet ik echt weer aan de bak. Maar als ik een ritme zit voel ik me heerlijk, maar om van ongezond weer naar gezond te gaan is echt altijd zo’n struggle de eerste paar dagen…
Ja, dat laatste is altijd heel moeilijk. Daarom is het ook altijd het verstandigst om jezelf niet helemaal te laten gaan als je op vakantie (of voor werk naar buitenland) gaat. Een beetje ''cheaten'' hier en daar is natuurlijk prima, maar niet een hele week (of meer) ongezond eten en weinig bewegen. Dagje gezonde voeding en dagje slechte voeding afwisselen bijvoorbeeld. Dan is het een stuk makkelijker om het na de periode weer op te pakken. Dan ben je ook meer gemotiveerd omdat je, voor je gevoel, niet weer helemaal op 0 hoeft te beginnen.
pi_210746062
Herkenbaar Pinuts. Ff de teugels laten vieren is fijn maar altijd lastig om daarna weer netjes te doen.
Maar belangrijker: heb je lekker gegeten in NY?
4-5kg is ook nog prima haalbaar voor kerst. Het is nog iets van 12 weken.

Hier was het weekend prima. Wel meer gegeten en een paar glazen wijn gehad. En nu weer door!

Lijstje:
T: banaan ofzo
L: salade met iets van eiwitten
A: chipolataworstjes met sperziebonen en een vorm van aardappels
pi_210764903
Dat is lastig Pinuts!

Hier eindelijk weer gesport, de afgelopen 1,5 week waren zo enorm druk zowel op werkgebied als prive dat ik 's nachts had moeten gaan en alhoewel de sportschool 24/7 open is, toch maar niet gedaan.

Eten gaat verrassend goed terwijl er behoorlijk wat verleidingen waren. Er is in een maand tijd ruim een kilo af dus dat is helemaal prima.
pi_210787182
Ik doe sinds vorige week mee aan een onderzoek naar het gebruik van bio-identieke hormonen in de overgang/na de menopauze op botontkalking en bloedsuiker. Ik plak hiervoor pleisters met oestradiol en slik een progesteron-tabletje. Lage doses van beide. De invloed is bizar: ik heb al een ruime week geen hoofdpijn, opvliegers, ben helderder en kan me beter concentreren. En ik slaap beter.

Maar, ik heb ook meer honger en trek in van alles. Zou dat ook van de oestrogeen kunnen komen? Het kost me ineens echt meer moeite om niet te snaaien.
pi_210787359
Oestrogeen remt juist honger, toch? Ik denk dat de progesteron de boosdoener is. Maar heel fijn dat het werkt!

Ik heb enorm geirriteerde longen met slijm ophoesten en alles. (ja is vies). Vanochtend gesport met mijn PT en doordat ik geen interval en uithoudingsoefeningen kan doen nu, volledig op kracht getraind. Ik heb dus nu al spierpijn he! Vooral mijn benen werden tot het uiterste gedreven. Dropsetjes, door verzuring 1 gedoe, ik stond op een gegeven moment wat wiebelig op mijn benen. Maar eej, I did it. En ik ben best trots want mijn lichaam geeft genoeg reden om even niet te sporten. Ik heb bij dit soort oefeningen geen last van mijn longen overigens.

En qua eten ^O^
Gisteren afscheidsborrel van een collega, ik heb alle borrelhapjes laten liggen en heerlijk kabeljauw gegeten mij het diner.
pi_210787529
De trend naar beneden is echt weer ingezet, ik zie al een paar dagen 76.8 op de weegschaal. Slow and steady, ik ga ervoor
pi_210787558
Oestrogeen heeft een wat complex effect op je gevoel van honger en verzadiging. Een hogere oestrogeenspiegel in je bloed lijkt een relatie te hebben met een sterker gevoel van verzadiging (het versterkt de werking van leptine, remt ghreline en werkt ook direct op de delen van je hersenen betrokken bij honger/verzadiging). Progesteron doet het tegenovergestelde. Is ook wel geassocieerd met gevoelens van cravings. Ook kan je iets meer vocht vasthouden door een hogere progesteronspiegel.

Ik heb helaas een pil met alleen progesteron :+

Maar dat is denk ik niet de reden voor mijn toename in cravings de afgelopen maanden. Ik denk dat dat komt omdat ik de adviezen van een diëtiste braaf op probeerde te volgen. Ik ga het roer omgooien en hetzelfde doen als ik deed voor ik haar de eerste keer sprak. Kijken of mijn theorie klopt dat haar adviezen juist voor mij niet werken.

(Ik moet op steeds meer momenten op de dag gaan eten volgens haar, om zo mijn drang naar eten/honger te onderdrukken, maar dit werkt niet - ze stelde afgelopen week voor om dan maar om 14.30 èn om 16.30 een snack te nemen, naast 3 hoofdmaaltijden, ochtendsnack en avondsnack. Dit gaat zo niet werken. Ben zo de hele dag met eten bezig en voor ik naar haar toe ging at ik 2x op een dag en had ik géén cravings. Kwartje viel vandaag tijdens een gesprek met iemand op FOK!)
pi_210787649
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:40 schreef Isabeau het volgende:
Oestrogeen heeft een wat complex effect op je gevoel van honger en verzadiging. Een hogere oestrogeenspiegel in je bloed lijkt een relatie te hebben met een sterker gevoel van verzadiging (het versterkt de werking van leptine, remt ghreline en werkt ook direct op de delen van je hersenen betrokken bij honger/verzadiging). Progesteron doet het tegenovergestelde. Is ook wel geassocieerd met gevoelens van cravings. Ook kan je iets meer vocht vasthouden door een hogere progesteronspiegel.

Ik heb helaas een pil met alleen progesteron :+

Maar dat is denk ik niet de reden voor mijn toename in cravings de afgelopen maanden. Ik denk dat dat komt omdat ik de adviezen van een diëtiste braaf op probeerde te volgen. Ik ga het roer omgooien en hetzelfde doen als ik deed voor ik haar de eerste keer sprak. Kijken of mijn theorie klopt dat haar adviezen juist voor mij niet werken.

(Ik moet op steeds meer momenten op de dag gaan eten volgens haar, om zo mijn drang naar eten/honger te onderdrukken, maar dit werkt niet - ze stelde afgelopen week voor om dan maar om 14.30 èn om 16.30 een snack te nemen, naast 3 hoofdmaaltijden, ochtendsnack en avondsnack. Dit gaat zo niet werken. Ben zo de hele dag met eten bezig en voor ik naar haar toe ging at ik 2x op een dag en had ik géén cravings. Kwartje viel vandaag tijdens een gesprek met iemand op FOK!)
Cravings, dat zijn het ook wel echt. In de ochtend heb ik nu meer honger, maar die kan ik prima negeren tot 12 uur. Maar de zin in chocolade en salmiaksnoepjes, als sowieso iets om te eeten, is echt opvallend aanwezig sinds een week. Dat zal dan inderdaad de progesteron zijn. Helaas hoort de progesteron onherroepelijk bij de oestrogeenpleisters, dus ik zal ermee om moeten leren gaan. Wordt vervolgd :')

Ik kan me goed voorstellen dat wat de dietiste heeft voorgesteld niet werkt voor je. Voor mij werkt IF bijvoorbeeld juist omdat ik dan op bepaalde momenten van de dag gewoon weet dat ik niets eet. Tussen 12-20 vind ik het veel moeilijker om het beperkt te houden, omdat ik dan immers mag eten. Ik heb nu vier eetmomenten met veel eiwitten en dat houdt me in toom, omdat het ook goed vult. Als ik daarop probeer te minderen met kcal vind ik het ook weer veel moeilijker om geen andere dingen te eten. Zeker nu met die cravings.

Maar de dietist wil je dus op7 eetmomenten hebben: 3 hoofdmaaltijden, en vier snackmomenten?
pi_210787691
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:50 schreef miss_sly het volgende:
Cravings, dat zijn het ook wel echt. In de ochtend heb ik nu meer honger, maar die kan ik prima negeren tot 12 uur. Maar de zin in chocolade en salmiaksnoepjes, als sowieso iets om te eeten, is echt opvallend aanwezig sinds een week. Dat zal dan inderdaad de progesteron zijn. Helaas hoort de progesteron onherroepelijk bij de oestrogeenpleisters, dus ik zal ermee om moeten leren gaan. Wordt vervolgd :')

Ik kan me goed voorstellen dat wat de dietiste heeft voorgesteld niet werkt voor je. Voor mij werkt IF bijvoorbeeld juist omdat ik dan op bepaalde momenten van de dag gewoon weet dat ik niets eet. Tussen 12-20 vind ik het veel moeilijker om het beperkt te houden, omdat ik dan immers mag eten. Ik heb nu vier eetmomenten met veel eiwitten en dat houdt me in toom, omdat het ook goed vult. Als ik daarop probeer te minderen met kcal vind ik het ook weer veel moeilijker om geen andere dingen te eten. Zeker nu met die cravings.

Maar de dietist wil je dus op7 eetmomenten hebben: 3 hoofdmaaltijden, en vier snackmomenten?
Nou, dat dus. Niet eten is helemaal niet moeilijk. Maar als ik 7 eetmomenten moet hebben voor net zoveel kcal als 2 eetmomenten, dan eet ik dus de hele tijd maar een beetje en heb nooit echt het gevoel goed vol te zitten. Het begon er dus mee dat ze er op aandrong om te ontbijten. Toen ik daarna kwam klagen over trek en honger, kwamen er tussendoortjes bij. En nu is het allemaal alleen maar erger geworden en ik gaf 'de zomer' de schuld, maar ik denk serieus dat het al die eetmomenten zijn. En dus afgelopen woensdag kwam ze op het briljante idee dat dat er nóg een eetmoment tussen moet, want blijkbaar worden mijn cravings steeds erger. Ik zei nog dat ik géén crevings had met 2 eetmomenten per dag en dat heeft ze vervolgens genegeerd en ging door over waar de eetmomenten in de middag uit konden bestaan (de sinaasappel van mijn ontbijt naar de middag verplaatsen).

Hoelang doe je mee met het onderzoek en moet je de pleisters nog gebruiken? De andere 'bijwerkingen' klinken wel super positief zeg :o Maar wij vrouwen wisten op zich al wel dat hormonen een enorm effect kunnen hebben op je stemming, slaap en welbevinden. Ik had altijd best veel last rond de menstruatie en voelde me tiptop rond de eisprong :')
pi_210787835
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou, dat dus. Niet eten is helemaal niet moeilijk. Maar als ik 7 eetmomenten moet hebben voor net zoveel kcal als 2 eetmomenten, dan eet ik dus de hele tijd maar een beetje en heb nooit echt het gevoel goed vol te zitten. Het begon er dus mee dat ze er op aandrong om te ontbijten. Toen ik daarna kwam klagen over trek en honger, kwamen er tussendoortjes bij. En nu is het allemaal alleen maar erger geworden en ik gaf 'de zomer' de schuld, maar ik denk serieus dat het al die eetmomenten zijn. En dus afgelopen woensdag kwam ze op het briljante idee dat dat er nóg een eetmoment tussen moet, want blijkbaar worden mijn cravings steeds erger. Ik zei nog dat ik géén crevings had met 2 eetmomenten per dag en dat heeft ze vervolgens genegeerd en ging door over waar de eetmomenten in de middag uit konden bestaan (de sinaasappel van mijn ontbijt naar de middag verplaatsen).

Hoelang doe je mee met het onderzoek en moet je de pleisters nog gebruiken? De andere 'bijwerkingen' klinken wel super positief zeg :o Maar wij vrouwen wisten op zich al wel dat hormonen een enorm effect kunnen hebben op je stemming, slaap en welbevinden. Ik had altijd best veel last rond de menstruatie en voelde me tiptop rond de eisprong :')
O nee, 7 eetmomenten van weinig kcal is vragen om problemen :0 Dat herken ik echt heel erg goed! Ik kan me voorstellen dat je het weer op je eigen manier van twee momenten gaat proberen. Lijkt me dat je dan inderdaad die cravings weer kwijtraakt.

Het onderzoek duurt 16 weken. Het is de REBEL-studie, in het Amsterdam UMC. Ik vind de meeste bijwerkingen echt zo ontzettend fijn. Ik had van de hoofdpijn niet eens door dat het door de overgang kwam. Ik weet het altijd aan intesieve krachttraining, slechte houding, hard gewekrt in de tuin, slecht geslapen. En nu al een week niets. Geen spoortje. De oplviegers spreken voor zich, uiteraard. Ik ben een gelukkig mens O+ Als dit zo blijft, bestaat de mogelijkheid om de pleisters na het onderzoek te blijven gebruiken. Vooralsnog vijf jaar, omdat er nog onduidelijk is of er werkelijk een verhoogde kans is op borst- of baarmoederkanker door langdurig gebruik. Maar voor ik vijf jaar verder ben, is daar misschien wel meer over bekend.
pi_210787864
@Isabeau
Herkenbaar. Tig tussendoortjes is tig keer je spijsvertering aan de gang en tigtig keer aan eten denken.
Shitadvies.
pi_210788252
Sowieso, een adviseur die de niet reageert op geluiden dat de aanpak averechts lijkt te werken is een adviseur die z'n adviezen afstemt op eigen overtuiging en niet op de geadviseerde.

Ikzelf doe het ook heel slecht op tussendoortjes, lees: ik doe niet aan tussendoortjes want als ik 1 appeltje (of krekker of blokje kaas of whatever) eet in de overtuiging dat dat het *enige* is wat ik dan ga eten, dan blijk ik altijd daarna binnen een uur een complete maaltijd naar binnen geschoven te hebben. Oeps.

Ik heb best discipline; daarmee kan ik langdurig *niet* eten, of heel gezond eten, of koolhydraatloos of zuivelloos etc etc. Maar ik kan niet 'een béétje eten'.
pi_210788478
Alles wat sigme zegt _O_
pi_210788546
Van appels krijg ik honger, ik eet dus alleen maar af en toe een partje appel uit het schaaltje van mijn man bij de lunch
pi_210793552
Ik zou ook niet gelukkig worden van de hele dag door kleine beetjes eten. Ik spaar mijn kcal net op om 's avonds een goede maaltijd te kunnen eten zodat ik met een voldaan gevoel kan gaan slapen.

Interessant onderzoek, hopelijk weten ze meer tegen dat het mijn beurt is.

De weegschaal deed vandaag de gemene truc om eerst een 9.9 te laten zien en dan snel 0.1 omhoog te springen. Volgende week dan maar.

Lijstje
L: ofwel salade ofwel 1 pistolet ofzo
T: fruit
A: risotto met pompoen en chorizo
T: hapje hier en daar
  zaterdag 30 september 2023 @ 20:36:06 #191
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210797970
O: Kwarkkkkpannekoekjes met topping
T: Eiwitshake
L: BLT bagel
T: Banaantje
A: Homemade Chicken Tonight met rijst
T: bakje kwark met nootjes
S: 45 minuten trainen op Viscositeit

Verder plenty water, een weelderige Latte Macchiato van Bagels&Beans en een blikje cola :9
pi_210807065
Wel weer beetje in het ritme maar merk dat ik iedere week weer enorm opzie tegen mijn krachttraining. En eigenlijk, in de zomer heb ik die gedaan omdat volleybal stil lag maar nu ik weer 3x per week volleybal is het misschien wel overkill. Zeker omdat ik ook nog 2x per week boks. Dus besloten dat de krachttraining er uit gaat en in plaats daar van lekker wandelen. Nog niet gewogen na NY en slechte weken erna, en denk dat ik het nog maar even uitstel.

O: Kwark
S: 75 min boksen
T: eiwitshake
L: flatbread gyros (op terras)
D: zelfgemaakte tomatensoep
T: 2 kiwi's, proteine chocolademousse
pi_210812122
Ook maar weer eens een lijstje doen

L: pokebowl
D: 2 vega chicken tenders en geroosterde kikkererwten
T: skyr
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 20:16:49 #194
5428 crew  miss_sly
pi_210816737
Ik weet waar de cravings vandaan komen: ik ben ongesteld :') Dat is even geleden, dus ik herkende het niet. Inmiddels nemen de cravings alweer wat af dus hopelijk nu weer een paar weken zonder.
pi_210817860
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 11:20 schreef Sarabi het volgende:
Ook maar weer eens een lijstje doen

L: pokebowl
D: 2 vega chicken tenders en geroosterde kikkererwten
T: skyr
Skyr werd een halve zak m&ms :')
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 22:08:53 #196
5428 crew  miss_sly
pi_210817977
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 21:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Skyr werd een halve zak m&ms :')
Waren ze lekker?

Ik had zaterdagavond, samen met man gedeeld gelukkig, een zak salmiakhartjes. Zoo lekker. Ik gooi het maar op de cravings :P
pi_210818009
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waren ze lekker?

Ik had zaterdagavond, samen met man gedeeld gelukkig, een zak salmiakhartjes. Zoo lekker. Ik gooi het maar op de cravings :P
Ojawel :) en qua kcal past het ook wel.
Het probleem is alleen dat er nu dus nog een halve zak over is.....
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 22:11:35 #198
5428 crew  miss_sly
pi_210818013
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ojawel :) en qua kcal past het ook wel.
Het probleem is alleen dat er nu dus nog een halve zak over is.....
O ja, dat is niet handig…
pi_210818282
Daar heb je toch een wederhelft voor, Sarabi? :P

Ik klungel nog steeds maar wat aan. *O*
pi_210821468
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:41 schreef Nanuke het volgende:
Daar heb je toch een wederhelft voor, Sarabi? :P

Ik klungel nog steeds maar wat aan. *O*
Hij zegt altijd dat hij deze niet lekker vindt. Maar nu zijn m&ms op zijn is hij misschien minder kieskeurig :D dat zou fijn zijn.

Lijstje:
L: hard broodje met ei, feta en avocado
D: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/geitenkaas-pasta#ingredienten
T: skyr en wat snackgroente
pi_210823555
Ik moet even sterk blijven want mijn gedachtes zijn weer even van je kunt ook vanavond gewoon nog even lekker alles eten en dan morgen starten. Maar nee, ik heb met mezelf afgesproken dat ik 12 weken tot kerst echt even ga knallen. En dan niet perse niks ongezonds meer eten maar in ieder geval bewust.

O: kwark
L: soepje, boterham met ei, pistolet kaas
T: snacktomaatjes
D: Quiche met geitenkaas en spinazie
T: 2 kiwis
pi_210825206
Vandaag netje maar 1 maaltijd: ovenschotel van groente, gehakt en een beetje dun geschaafde aardappel. Toe mascarpone + gedroogd fruit met eigengemaakte likeur
SPOILER
pi_210827153
Vandaag mindere dag:
O: kfc snackbox met 3 hotwings en small fries
M: een twix en twee koppen cappucino's
Een oliebol met krenten
A: rijst met lamsvlees en sperziebonen
pi_210830198
Afgelopen maand 100gr afgevallen, niet slecht voor zo'n slechte maand :')

Vandaag eet ik niet thuis dus geen idee wat het gaat worden.
pi_210830656
Dus. Er ging iets fout deze zomer :') We hadden een paar jaar sociale activiteiten en vakanties in te halen dus de zomer was een grote extravaganza van meerdere vakanties, afspraken, etentjes, barbecue en chaos. Zelfs al was ik mijn best echt blijven doen, was mijn ritme zo afwijkend van normaal dat ik die gedragsveranderingen niet in mijn normale ritme had kunnen passen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 14:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, vakantie is afgelopen. Ik ben flink met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik ga me van ongezond eten, veel vlees eten en weinig bewegen dus echt heel kut voelen.

Sinds de vakantie in juli heb ik nog 2 vakanties gehad. Ik heb een stuk beter gelet op vooral beweging en minder vlees en voelde me absoluut veel minder slecht. Dat stuk is dus goed gegaan gelukkig.
quote:
Voor de vakantie was ik 4 weken bezig met het implementeren van een gedragsverandering. Die is voor niemand hier relevant en ik spreek het niet graag uit dus ik hou dat voor mezelf. Maar ik ben er inmiddels helemaal aan gewend, de valkuil komt niet eens een beetje in zicht

Check, dat gaat nog steeds heel goed.
quote:
Tijd voor een nieuwe verandering, een met een flinke uitdaging voor mij. Ik heb mezelf de geweldige gewoonte aangeleerd om tijdens het bereiden van een maaltijd al bezig te zijn met de volgende. Dat mondt regelmatig uit in een lang eetmoment van lunch tot en met diner. Ik ga nu zo min mogelijk nadenken over volgende eetmomenten. En al helemaal niet dat eten alvast klaarleggen of zelfs op het dienblad van mijn lunch leggen (logica: dan hoef ik straks niet op te staan). Lui varken dat ik ben. Het moet afgelopen zijn.

Dat is dus wel in het slop geraakt. Of eigenlijk ben ik er nooit echt aan gewend. Ik zet de teller weer op nul en ga hier vier weken mee aan de slag.
quote:
Daarnaast zijn de snoepjes en chocolade naast de bank weer in de last gelegd. Ik at ze niet de hele dag door, ik doe weken met een zak drop. Maar ze dragen wel bij aan dat aaneengesloten eetmoment in de middag.

Dit gaat goed. Niet dat ik geen snoepjes meer eet maar dat is een volgend probleem :')
quote:
Over 4 weken hoop ik hier aan gewend te zijn. Deze ronde wordt wel moeilijk. Het moeilijkst van alle psychische factoren die ik aan wil pakken.

Moeilijk inderdaad. Maar ik blijf het proberen. Ik heb de afgelopen jaren bewezen heel veel te kunnen, dan kan ik dit ook.
quote:
En verder ben ik vandaag precies 5 kilo kwijt sinds eind april.
Vier kilo dus :')

Ik ga nog een nieuwe gedragsverandering invoeren: pas een nieuwe hap pakken als ik de vorige heb opgegeten. Niet zo zeer met normale maaltijden maar wel als ik een monkey platter voor mezelf maak ofzo. Dat moet ik gewoon rustig op kunnen eten zonder te schranzen.

Ik heb alweer 2 goede dagen achter de rug waarbij ik dus niet echt op calorieën let maar wel op gezond eetgedrag. Alleen gisteren lunchte ik laat, dat wist ik dus ik had bijtijds een tussendoortje genomen om de tijd op te vullen. Helaas liep mijn afspraak zo enorm uit dat ik na de lunch gelijk door ging met een mars en een stukje cake. De bekende valkuil. Daarna heb ik mezelf bezig gehouden zodat ik niet nog meer ging eten.

Op naar dag 3 :)
Spoilers!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')