abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210573511
Wel gedaan, ging verbazingwekkend lekker. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210581200
Vandaag was weer weegdag en weer een keurige -0.5 deze week. Nog 0.8 kg tot het laagste gewicht van dit jaar *O* (en nog maar 3.8 kg voor mijn doel met kerst te behalen). Aankomende week dus weekje naar de VS, dus ik hoop voornamelijk op gewoon op gewicht blijven. Daar zou ik al zeer tevreden mee zijn.
Lijstje vandaag:
O: Skyr + kiwi
S: 75 min boksen (+10.000 stappen gedurende de dag)
T: eiwitshake
L: pistolet beenham
T: klein stukje chocolade + verse ananas
D: noedles met biefstuk en groente
pi_210582142
O: kwark met muesli
L: 2 plakjes ontbijtspek met 2 eieren gebakken en kaas erover, croissant met aardbeienjam
T: 2 handjes nootjes
A: afhaalchinees :9
pi_210588185
Afhaalchinees was geen succes. Vandaag naar de weekendtandarts want ben inmiddels wel klaar met continu pijn en moeilijk eten.

Vandaag is plan:
O: boterham met pindakaas
L: courgettesoep met een boterham
A: pasta met gehaktballetjes en groentesaus
B: hardlopen
T: kwark
  maandag 11 september 2023 @ 15:21:18 #103
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210602679
Hoe ging het bij de tandarts @Nanuke ?
Hier een nog korte lijst voor vandaag:

O: 250 melk met 8 scheppen Brinta
T: 150 gram roeryoghurt met wat aardbei
L: 5 volkoren boterhammen met divers beleg
T: Raket ijsje
A: Nasi met 2 stokjes sate
S: 45 minuten trainen op viscositeit
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_210602707
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 15:21 schreef Rijstebuiltje het volgende:
S: 45 minuten trainen op viscositeit
Typo/autocorrect of wat houdt dat in? :o
  maandag 11 september 2023 @ 19:47:20 #105
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210605411
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 15:25 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Typo/autocorrect of wat houdt dat in? :o
Om het begrijpelijk te houden: zie het als de trainen in het water, maar dan met tegendruk 'zwaarder'. Bij mij gaat het als volgt: ik train nu 9 oefeningen, op een bepaalde zwaarte (niveau), die doe ik dan 1 minuut op/met diverse kilo's. Het is dan de bedoeling dat ik in die ene minuut zoveel mogelijk op eigen kracht naar die kilo's toe trek/duw/stoot. Het is vooral heel goed voor uithoudingsvermogen (want korte pauze) maar ook goed voor spieropbouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rijstebuiltje op 12-09-2023 09:49:58 ]
pi_210606422
Het is iets beter nu met andere pijnstilling en een spoelmiddel. Dank voor het vragen @Rijstebuiltje. Wel nog steeds pijn en stom, dus eetlijstje:

O: 300 gram skyr
L: 2 plakken rozijnenbrood met boter
T: sultana granenreep
A: 2 kant en klare pannenkoeken met stroop

En geen B. Gister ook alsnog niet trouwens. Zometeen maar slapen, morgen weer een dag. ;(
  maandag 11 september 2023 @ 22:03:37 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_210607285
Hopelijk snel minder pijn Nanuke :*

Ik ging vrijdag dus borrelen met collega's, oh ja, ik kan er niet mee omgaan :') ;( dus na 1 avond achterlijk zuipen en twee dagen compensatievreten omdat ik me compleet vertiefd voelde ben ik wéér dik dus. :') en nog steeds moe :(

Vandaag:

L: yoghurt met banaan en notencruesli. 2 nectarines en een kiwi. Altijd weer verbijsterd over de hoeveelheid calorieën O+ ook te zoet, kakte enorm in 's middags.
T: beetje snackgroenten (niet veel) en 2 bonbons O-)
D: sticky kip met rijst en broccoli.
S: half uurtje crosstrainer en half uurtje spieren. Niet mijn beste dag.

Morgen mijn verjaardag maar ga niks geks doen.
L: denk een omelet en een salade en een paar bonbons (heb ze gekocht om te trakteren eigenlijk zodat ik mensen niet met kleffe vlaai opzadel).
D: pasta met rooie saus of kofta.
disclaimer
pi_210609863
Het was gisteren natuurlijk WARM en ik had me helemaal kapot gezweet in de sportschool. Ik bleef de rest van de dag zoveel zin in zout hebben. Dat was wel een dingetje, want zout is bij mij snel 'slecht', gelukkig heb ik het gehouden hij een kaasstengel.

Zondag Mac op met B, het smaakte prima. >:) Dat was lang geleden. Rest van de dag geen gekke dingen gedaan, taart afgeslagen, niet zitten snacken op het feestje. Dus 0 schuldgevoel.
pi_210609876
Gefeliciteerd sq.

Kiespijn is zo naar nanuke. Hopelijk gaat het snel beter.

Zo, terug van een weekendje weg en de weegschaal was niet mijn vriend. Deze week eens zien hoeveel door vocht komt. Vandaag maar eens normaal doen. En mijn maag wil nu alweer eten...
pi_210610180
Gisteren even ietwat boos geworden op de sportcoach bij een trainingsgroepje. Ze is niet van ons eigen groepje, maar kwam invallen. Ze kregen het over Wegovy, dat middel om makkelijker af te vallen omdat het je hongergevoel onderdrukt. Haar reactie was zo'n beetje 'dikkertjes moeten gewoon minder eten en meer sporten en dat soort middeltjes zijn onzin en schadelijk'. Ik wil zelf ook geen medicijnen, maar oh boy. Wat een calvinistische (je mot hard werken voor je slankere kont! ~O> ) en zure blik op afvallen. Want minder eten/meer bewegen werkt zó goed dat nu een heel groot deel van de bevolking obees is. Allemaal luie en ongedisciplineerde mensen natuurlijk. Allemachtig en dat moet mensen begeleiden bij een gezond leven.

Overigens, het aantal overlijdens aan obesitas gerelateerde hart-en-vaatziekten is tussen 1999 en 2020 drie keer zo hoog geworden in de VS. Als dat aantal omlaag kan met dit soort medicijnen, dan is dat echt helemaal geweldig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210610202
Oh, en mijn wandelschoenen gekocht in juli 2021 (kassabon zat nog in de schoenendoos die ik pakte voor de exacte naam en maat van de schoenen) zijn nu 25 euro duurder. Exact dezelfde wandelschoenen. Hoge wandelschoenen van de bekende merken gaan vanaf 300 euro *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210610272
Ik durf hier niet meer te posten want mijn leven is 1 grote teringchaos en eten daardoor ook. Wel nog steeds niet dik so that's nice.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:43:39 #113
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210610295
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik durf hier niet meer te posten want mijn leven is 1 grote teringchaos en eten daardoor ook. Wel nog steeds niet dik so that's nice.
Alle begrip hoor! :* En volgens mij is dit juist een plek waar we allemaal heel eerlijk mogen zijn O+
pi_210610306
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:43 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Alle begrip hoor! :* En volgens mij is dit juist een plek waar we allemaal heel eerlijk mogen zijn O+
Los van de prive-teringchaos, heb ik ook nog niet helemaal uitgevonden hoe ik fatsoenlijk kan eten met mijn baan. Weet ook niet of dat ooit komt als ik kijk naar mijn collega's *O* :')
pi_210610309
Die overigens wel allemaal slank zijn so it is working.
  Moderator dinsdag 12 september 2023 @ 09:49:10 #116
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210610346
Geen zak opgeschoten sinds ik hier post: 93,5kg vanmorgen schoon aan de haak.
Positief gezien: Ook niks aangekomen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:56:13 #117
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210610406
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:45 schreef Lonaa het volgende:
Die overigens wel allemaal slank zijn so it is working.
Wat eten ze dan? De fysieke arbeid zal vast wel het een en ander compenseren :D
Ik kan me voorstellen dat je niet veel tijd/ruimte in je hoofd hebt om uitgebreid te gaan mealpreppen...
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:58:41 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_210610431
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:30 schreef Isabeau het volgende:
Oh, en mijn wandelschoenen gekocht in juli 2021 (kassabon zat nog in de schoenendoos die ik pakte voor de exacte naam en maat van de schoenen) zijn nu 25 euro duurder. Exact dezelfde wandelschoenen. Hoge wandelschoenen van de bekende merken gaan vanaf 300 euro *O*
25 euro valt nog mee als je ziet met hoeveel procent de kaas en het wc papier zijn gestegen :')
disclaimer
pi_210610436
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:56 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Wat eten ze dan? De fysieke arbeid zal vast wel het een en ander compenseren :D
Ik kan me voorstellen dat je niet veel tijd/ruimte in je hoofd hebt om uitgebreid te gaan mealpreppen...
Koffie en sigaretten. :')

En whatever we find in the fridge of over blijft. Als we tijd hebben. Wat meestal niet zo is.
  dinsdag 12 september 2023 @ 10:00:07 #120
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210610441
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Koffie en sigaretten. :')

En whatever we find in the fridge of over blijft. Als we tijd hebben. Wat meestal niet zo is.
Zucht. Denk dat de ARBO hier ook niet zo gelukkig van wordt :D
  dinsdag 12 september 2023 @ 10:00:11 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_210610442
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Los van de prive-teringchaos, heb ik ook nog niet helemaal uitgevonden hoe ik fatsoenlijk kan eten met mijn baan. Weet ook niet of dat ooit komt als ik kijk naar mijn collega's *O* :')
Wat doe je dan nu?
En joh, jij bent hartstikke seasoned. Ik heb het volste vertrouwen dat jij je weg vindt. Ook al struikel je af en toe. Gebeurt de besten :*
disclaimer
pi_210610474
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:00 schreef SQ het volgende:

[..]
Wat doe je dan nu?
En joh, jij bent hartstikke seasoned. Ik heb het volste vertrouwen dat jij je weg vindt. Ook al struikel je af en toe. Gebeurt de besten :*
Catering en horeca op locatie. Wat technisch gezien inhoud dat ik ook bouw en breek. En in de keuken sta. En eten/buffetten wegbreng. En op locatie kook en/of uitserveer en/of klaarzet. En natte horeca doe. En afwas.

Maar je bent dus altijd aan het werk op "normale" etenstijden. En daarvoor en daarna. En altijd tijdsdruk. En chaos. En hard werken.
Ain't nobody got time to food.

We zorgen wel goed voor elkaar maar niet voor onszelf. :')
"Heb jij al gegeten?"
"Nee"
"Hier, neem dit"
"Ok bedankt, maar heb jij al gegeten?"
"Nee"
"Doe dan"
"Komt straks wel"
pi_210610477
Also na een hele dag in de keuken en 3 klussen heb ik echt geen zin meer om thuis te koken :')
  dinsdag 12 september 2023 @ 10:06:04 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_210610489
Oh ja nee dat soort dingen zijn inderdaad echt funest voor je structuur.

Ik heb zelf ooit 2 dagen :') in een restaurant gewerkt maar dat was ook: zelf eten om 16:30, dan non stop werken tot 01:30. Zonder mogelijkheid tot eten. En dan ga je dus midden in de nacht ontzettend lopen grazen van ongezonde troep...
disclaimer
pi_210610509
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:06 schreef SQ het volgende:
Oh ja nee dat soort dingen zijn inderdaad echt funest voor je structuur.

Ik heb zelf ooit 2 dagen :') in een restaurant gewerkt maar dat was ook: zelf eten om 16:30, dan non stop werken tot 01:30. Zonder mogelijkheid tot eten. En dan ga je dus midden in de nacht ontzettend lopen grazen van ongezonde troep...
Of naborrelen en dan 10 bier en een frikandel met mayo. Ja.

Ik heb nu boterham met smeerkaas gehad (en koffie). Heb nog in de planning straks eiwitshake naar binnen te werken.
Dan werken vanaf 12:00. Dan krijg ik rond 15:00/15:30 trek maar dan moeten we naar locatie, dus dan grijp ik waarschijnlijk appelkoek. Of niks. Of iets waar ik op dat moment mee bezig ben. Op locatie sta ik te BBQ-en en als de grootste drukte eraf is gaan we dan allebei even "eten", wat betekend dat we een stukje vlees van de BBQ pakken + 2 stukjes stokbrood en dat in 2 minuten naar binnen werken om de hoek en er een sigaret achteraan paffen.

:7
pi_210610542
Na breken voorzie ik 2 bier op de zaak en dan ga ik naar huis en ben ik teleurgesteld over de twee dingen in de koelkast en ga ik maar gewoon naar bed. Of ik vind nog iets op werk in de koelkast dat op moet en neem dat mee naar huis. Ik zag poffertjes gisteren. :7
pi_210611290
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:00 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Zucht. Denk dat de ARBO hier ook niet zo gelukkig van wordt :D
:W
pi_210616153
Vandaag iets minder kiespijn, hoera.
O: 2 plakken rozijnenbrood met boter
T: rocky road op werk
B: hardlopen. Viel vies tegen 2 dagen later dan gepland. :')
L: boterham en plak ontbijtkoek
A: spontaan uit eten: saté van de haas met patatjes.
pi_210616218
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:40 schreef Lonaa het volgende:
Die modus heb ik ook gehad. Maar ondanks dat alles nog steeds een chaos is en eten ook een ding, merk ik toch dat hier ietwat regelmatiger posten me weerhoud van alleen maar chips eten. Dus post lekker als dat fijn is, en anders lekker niet. Allemaal goed. :Y
pi_210618634
Fijn @Nanuke, minder kiespijn!
En dat is idd nogal lastig @Lonaa, maar vind je vast je weg in! Ooit. Ofzo.

Mijn lijst is vandaag niet per se om over naar huis te schrijven.

L: cronut, kaascroissantje en vleesbroodje (alledrie van de bakker)
T: vier plakjes cervelaat
D: Griekse yoghurt met tasty basics granola en hagelslag
S: 1.5 uur hockeyen (incl even napraten en terugfietsen was het 140 intensieve minuten, 775kcal)

Morgen 7.40 de deur uit naar uni, 18.30 thuis en dan onderweg naar huis iets van eten halen en meteen door naar buren om op baby te passen. Neem een banaantje mee voor tijdens college en zit gelukkig vlakbij hoofdgebouw op de uni. Daar hebben ze meestal ook wel goede salades en soep, dus proberen in elk geval een gezonde lunch te regelen, en dan haal ik denk ik een stoommaaltijd of maaltijdsalade ofzo onderweg naar huis voor de avond.
pi_210620686
Gisteren:
O: 2 boterhammen smeerkaas + koffie
T: meer koffie.
L: broodje gehaktbal met wat pindasaus
T: meer koffie.
D: Stukje entrecote, klein stukje zalm, 3 stukjes stokbrood met boter, aardappelsalade met groente (Ja ik werkte een BBQ :') )
T: 1 koud bier O+
T: Paar stukjes chocola.
  woensdag 13 september 2023 @ 13:51:48 #132
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210623274
@Nanuke fijn dat het beter gaat...
Hier een nog karig lijstje (voor mijn doen).
Vandaag geen sportdag, die is morgen weer:

O: 4 kwarkpannenkoekjes met chocolade proteïne-pudding en verse aardbeien
T: 2 gekookte eitjes
L: 4 volkoren boterhammen: 2 met stroganoff-rollade, 1 met hagelslag en 1 met smeerkaas
T: Banaantje
D: Grote volkorenwrap met tomaat, komkommer, appel, lente-ui en gerookte zalm
T: Raketijsje
B: Wandelingetje, circa 8500 stappen eind totaal vandaag

[ Bericht 3% gewijzigd door Rijstebuiltje op 13-09-2023 20:22:18 ]
pi_210625233
Lijstje!
O: havermoutreep
L: boterham met knakworst en mayo, cup a soup
T: ontbijtkoek
A: gekookte aardappelen met schnitzel en doppers met wortels
T: stukje pure chocola met hazelnoot en thee

Morgen:
O: 2 boterhammen met filet americain
T: 2 mandarijnen
L: kwark met whey en muesli
A: tandoori kip met sperziebonen en naanbrood :9
pi_210630477
Zo'n drukke baan lijkt mij idd heel lastig qua eten Lonaa!
Nanuke fijn dat de kiespijn beter is.

Na 2 balansdagen zit ik op -0.1 tov mijn laagste gewicht. En nu weer verder. Het gaat emotioneel niet zo lekker deze week. Vreetbuien blijven voorlopig gelukkig uit.

Lijstje vandaag:
O: 1 boterham
L: salade met kip en wat ik nog kan vinden.
A: Risotto met spekjes en courgette.
S: uurtje sportschool
T: eiwitdrankje

Misschien nog dingen tussendoor maar vrije dag en dan komt dat er meestal niet van.
  vrijdag 15 september 2023 @ 07:14:05 #135
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210639642
Woensdag:
T: tastybasics cracker met cottage cheese
O: overnight oats
T: een appel en een perzik
L: groentewrap met pittige tonijn van AH To Go
T: heel klein puntje boterkoek en een puntpaprika
A: maischowder met bloemkoolrijst
T: proteïnepudding na het sporten
B: 1 uur fietsen en 1 uur Zumba

Gisteren:
O: Griekse yoghurt met zero cruesli en lijnzaad
T: tastybasics mueslireep
L: 2 volkoren kha-boterhammen met mayo, haring en uitjes
D: pilav met rijst, gehakt, puntpaprika en perzik
T: banaan
B: niks
pi_210640376
Gisteren nog een zakje smart chips gegeten, voor de lekker.

Ik kon gisteren even het werkboek van benfit (benfit.nl) inkijken. Ik kende het niet, is blijkbaar zo'n afvalprogramma. Ik zag helemaal op het einde een "hoe nu verder" hoofdstuk en daar stond een tabel met voedigsmiddelen, onderverdeeld in "mag", "af en toe" en "liever niet". Gvd hoe treurig was dat. Ik eet elke dag wel dingen uit de liever niet lijst. Een aardappel mocht alleen gekookt en af en toe puree. Al de rest liever niet. Geen luxe broodjes, croissants, koekjes. Chapeau voor mensen die dit kunnen volhouden. Ik kan mij niet voorstellen te leven op rijstwafels. Als dit nog voor tijdens het afvallen was, ok. Maar dit was voor erna.

Lijstje vandaag:
T: banaan
L: eiwitpannenkoeken
T: Druiven
T: te bepalen
A: Avg: aardappelen (gekookt), kippenworstjes en bloemkool (met kaas)
T: klein zakje chips

Ik tel 6 "liever niet" dingen :P
pi_210640450
Haha, gewoon zo ver van de werkelijkheid af. Voedingscentrum staat wat mij betreft ook mijlenver van de werkelijkheid af. Ik heb me er afgelopen week in verdiept. Ze hebben naast de bekende Schijf van Vijf ook dagkeuzes en weekkeuzes. Uit de lijst met weekkeuzes mag je 3 keer per week iets kiezen. Nou denk je: daar staat pizza in, patat, gebak, chips en dergelijke. Dat klopt. Maar óók een worstje, feta, goudse kaas, gehakt, witte pasta, witte rijst of 5 gram boter. Dus als je al spaghetti bolognese maakt met witte pasta, wat gehakt en een beetje parmezaanse kaas heb je je 3 weekkeuzes voor de hele week al gehad *O* Dan had je beter pizza met een punt appeltaart met roomijs kunnen eten, ook 3 weekkeuzes. En totaal niet met elkaar vergelijkbaar, vind ik
pi_210640460
Ik kan dat ook echt niet. Ik heb een hekel aan normaal brood, wet het liefst warm en van standaard prakjes als AVG wordt ik echt ongelukkig elke dag. :x

Verder kan ik niet vooruit plannen, blijkt maar weer. Mijn hele lijstje gister ging anders dan bedacht. :')

Vandaag nieuwe poging:
O: 2 boterhammen filet
L: 2 boterhammen tonijnsalade
A: zelfmaak pizza
pi_210640481
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 09:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik kon gisteren even het werkboek van benfit (benfit.nl) inkijken. Ik kende het niet, is blijkbaar zo'n afvalprogramma. Ik zag helemaal op het einde een "hoe nu verder" hoofdstuk en daar stond een tabel met voedigsmiddelen, onderverdeeld in "mag", "af en toe" en "liever niet". Gvd hoe treurig was dat. Ik eet elke dag wel dingen uit de liever niet lijst. Een aardappel mocht alleen gekookt en af en toe puree. Al de rest liever niet. Geen luxe broodjes, croissants, koekjes. Chapeau voor mensen die dit kunnen volhouden. Ik kan mij niet voorstellen te leven op rijstwafels. Als dit nog voor tijdens het afvallen was, ok. Maar dit was voor erna.
Lol, zo kan ik ook een "zo val je af" boek schrijven ja. :') _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210640484
Ik hoor het al, ik ben kei ongezond bezig altijd. Kan ik het helpen dat ik van lekker eten houd. :'( :'(
pi_210640565
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 09:46 schreef Isabeau het volgende:
Haha, gewoon zo ver van de werkelijkheid af. Voedingscentrum staat wat mij betreft ook mijlenver van de werkelijkheid af. Ik heb me er afgelopen week in verdiept. Ze hebben naast de bekende Schijf van Vijf ook dagkeuzes en weekkeuzes. Uit de lijst met weekkeuzes mag je 3 keer per week iets kiezen. Nou denk je: daar staat pizza in, patat, gebak, chips en dergelijke. Dat klopt. Maar óók een worstje, feta, goudse kaas, gehakt, witte pasta, witte rijst of 5 gram boter. Dus als je al spaghetti bolognese maakt met witte pasta, wat gehakt en een beetje parmezaanse kaas heb je je 3 weekkeuzes voor de hele week al gehad *O* Dan had je beter pizza met een punt appeltaart met roomijs kunnen eten, ook 3 weekkeuzes. En totaal niet met elkaar vergelijkbaar, vind ik
Omg die is ook hilarisch. Een dagkeuze is ook een waterijsje of een eetlepel ketchup. Whut?
En 5 gram boter als een weekkeuze?
Voor jonge kinderen zijn ze nog strenger. Nooit een koekje, geef ze liever een volkorenboterham met margarine :')
pi_210640707
Heule gekke vraag voor hier misschien (sorry) maar wat kan je het beste doen als je juist teveel afvalt. Nee, dat is duidelijk geen vraag voor mezelf.
Verloofde is dus ook intensief aan het sporten en heeft het druk op haar werk wat bij haar meteen uit in afvallen.

Ik zie hier vaak proteine dingen genoemd worden, is dat iets wat ze kan proberen? Ze heeft al meerdere keren bij een dietiste programma's doorlopen omdat ze soms teveel afvalt (en daardoor amper energie heeft) maar de algemene tips werken nu niet.

Waar ik 's avonds het liefst een zak chips zou verslinden heeft zij na het avondeten geen behoefte aan eten dus het is fijn als het overdag verwerkt kan worden in het ritme.

Ik heb zelf net weer een uur gesport, minder intensief dan ik wilde. Mijn lichaam voelde moe, dat is dan even zo. Maandag nieuwe kans.
pi_210640774
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 10:13 schreef exode het volgende:
Heule gekke vraag voor hier misschien (sorry) maar wat kan je het beste doen als je juist teveel afvalt. Nee, dat is duidelijk geen vraag voor mezelf.
Verloofde is dus ook intensief aan het sporten en heeft het druk op haar werk wat bij haar meteen uit in afvallen.

Ik zie hier vaak proteine dingen genoemd worden, is dat iets wat ze kan proberen? Ze heeft al meerdere keren bij een dietiste programma's doorlopen omdat ze soms teveel afvalt (en daardoor amper energie heeft) maar de algemene tips werken nu niet.

Waar ik 's avonds het liefst een zak chips zou verslinden heeft zij na het avondeten geen behoefte aan eten dus het is fijn als het overdag verwerkt kan worden in het ritme.

Ik heb zelf net weer een uur gesport, minder intensief dan ik wilde. Mijn lichaam voelde moe, dat is dan even zo. Maandag nieuwe kans.
Nootjes tussendoor een optie? Heb je snel wat kcal erbij en toch gezond. Dat deed ik toen ik te snel afviel en weinig tijd had om te eten door le bebe.
pi_210640814
quote:

Proteine inderdaad. Dat kan een extra schaaltje kwark zijn, eventueel met noten. Of van die proteine toetjes of drankjes. Als ze afvalt en dat niet wil, zou ik kijken naar de inname en of ze wel minstens gram eiwit per kg lichaamsgewicht binnen krijgt. Liefst meer. En gezonde vetten, zoals avocado.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210640817
quote:

Qua low impact aanpassingen zou ik denken calorieën drinken? Hoe zit ze in d'r macro's verder, weet je dat toevallig?

En ik neem aan dat jullie samen hetzelfde eten 's avonds, dus daar dingen wisselen met meer calorierijke ingrediënten is ook niet perse de simpelste oplossing.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210640897
Ze heeft haar kcal wel eens bijgehouden een paar dagen en ze zat steeds boven de 2000.
Nadeel is wel dat ze geen lactose 'mag' dus alles moet lactosevrij. Wel eet ze elke dag lactosevrije kwark. Dik versierde boterhammen als lunch met of inderdaad avocado of eieren.

Die proteine toetjes heb je volgens mij ook lactosevrij, die zal ik eens halen. Nootjes ook een goede.

Ze eet in ieder geval meer dan mij op een dag 8-)
pi_210644243
Ik weet nog dat ze in het ziekenhuis (vroeger...) voor mensen die moesten aansterken milkshakes met volle melk en slagroom maakten om aan te komen. Alleen dat schiet niet op als je lactosevrij wilt eten. :+ En noten zijn een goede suggestie. Vaker iets tussendoor nemen, vooral als ze niet zo'n grote eter is. Iets bij de koffie, iets bij de thee, 's avonds iets. En dan bedoel ik niet koekjes, maar een eiwitreep of nootjes oid.
pi_210644280
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 10:00 schreef Bottoms_up het volgende:

Omg die is ook hilarisch. Een dagkeuze is ook een waterijsje of een eetlepel ketchup. Whut?
En 5 gram boter als een weekkeuze?
Voor jonge kinderen zijn ze nog strenger. Nooit een koekje, geef ze liever een volkorenboterham met margarine :')
Hun suggestie lijstje voor vervanging is ook hilarisch. Ipv een stuk taart raden ze aan dat te vervangen voor een....fruitspies. Dat is eh net zo feestelijk *) Kinderen overigens sowieso geen snoep, extra suiker of toegevoegd zout. Ik geloof dat mijn ouders het helemaal verkeerd hebben gedaan. Ik ben dan ook al mijn hele leven te dik :7

Het is ook prima dat je zilvervliesrijst aanraadt ipv witte rijst, maar om daar dan 1 van de 3 weekkeuzes van te maken slaat nergens op. Dan sla je door.
pi_210644511
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 17:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hun suggestie lijstje voor vervanging is ook hilarisch. Ipv een stuk taart raden ze aan dat te vervangen voor een....fruitspies. Dat is eh net zo feestelijk *) Kinderen overigens sowieso geen snoep, extra suiker of toegevoegd zout. Ik geloof dat mijn ouders het helemaal verkeerd hebben gedaan. Ik ben dan ook al mijn hele leven te dik :7

Het is ook prima dat je zilvervliesrijst aanraadt ipv witte rijst, maar om daar dan 1 van de 3 weekkeuzes van te maken slaat nergens op. Dan sla je door.
Jaaaaa, en snackgroente ipv chips _O-
Nu vind ik de meeste taart niet lekker dus ik zou de fruitspies verkiezen. Maar de rest, nah.
Ik ben op dit moment worst aan het bakken en heb pecorino op mijn bloemkool gedaan. Strike 1 en 2 voor deze week ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn ouders hebben mij ook altijd alles gegeven qua eten. En ik heb maar twee of drie keer een relatief korte periode officieel overgewicht gehad. Ik leer mijn kinderen liever een gezonde relatie met voeding te hebben dan dingen als slecht te labelen.
  vrijdag 15 september 2023 @ 21:59:08 #150
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210647176
Vandaag:
O: Griekse yoghurt met zero cruesli
L: falafel met flatbread, gewokte groente, chilisaus en yoghurtsaus
D: Visstoofpot met kabeljauw, garnalen, cherrytomaten, olijven, witlof en courgettespaghetti
T: wortels
B: ca. 45 min. gefietst
pi_210647701
quote:

Volgens mij toch echt meer eten.

Gats ze is gevoelig. Dat verpest wel veel.
Ik zou niet zo op de proteïne gaan zitten. Dat vult veel te veel. Als.het niet per se gezond moet nu zou ik eerder meer snelle calorieën eten.
Anders heeft ze nooit meer genoeg honger voor meer.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210647740
Tevens las ik recent nog een artikel over hoe het beter zou zijn je kinderen alles zelf te laten bepalen dan al die restrictieve shitregeltjes toe te passen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210647876
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Volgens mij toch echt meer eten.

Gats ze is gevoelig. Dat verpest wel veel.
Ik zou niet zo op de proteïne gaan zitten. Dat vult veel te veel. Als.het niet per se gezond moet nu zou ik eerder meer snelle calorieën eten.
Anders heeft ze nooit meer genoeg honger voor meer.
Ja, dat. Het nadeel van veel eiwit en/of gezonde vetten is dat het ook erg vult. Als ze dus weinig eetlust heeft, krijgt ze dan misschien wel iets calorierijks binnen (hoewel kwark ook niet echt calorierijk is), maar zorgt dat er misschien ook weer voor dat ze bij volgende maaltijd weer minder eet. Ik zou dan inderdaad eerder gaan zitten op wat meer koolhydraten. Extra broodje, wat meer pasta/rijst/aardappel, een mueslireep en/of eierkoek en/of ontbijtkoek tussendoor ofzo.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 15-09-2023 23:16:06 ]
pi_210649601
Gisteren werd mijn extra T een zak snackwortels (even lekker als chips volgens het voedingscentrum!) en er kwam nog een chocolademousse als toetje bij.
Deze ochtend werd ik beloond met een -1kg na 2 weken schijnbaar stil te staan/aan te komen. *O*

Vandaag kan ik mijn avondeten niet plannen want we eten ergens op een event. Ik weet alleen dat er een foodtruck gaat zijn maar geen idee wat. Ik merk dat ik dat lastig vind. Hoezo controlefreak?
pi_210650748
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 september 2023 22:53 schreef Vanyel het volgende:
Tevens las ik recent nog een artikel over hoe het beter zou zijn je kinderen alles zelf te laten bepalen dan al die restrictieve shitregeltjes toe te passen.
En dat er 1 voorspellende waarde is in kinderleeftijd voor obesitas op latere leeftijd: op dieet gezet worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210650786
Mijn gewicht houdt zich braaf aan mijn goede voornemens, ik ben lichter dan ik in jaren geweest ben. Voldoende dagen met maar één maaltijd blijft voor mij toch de beste manier; ik functioneer daar uitstekend op en val dan een klein beetje af.

Morgen ga ik uit eten, naar mijn favoriete restaurant, voor een warme viergangen lunch. Dus dan blijft het ook bij 1 maaltijd :D. Per fiets, er komen wel wat wijntjes bij.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210651177
Vandaag weer op de sportschool gewogen: gewicht exact gelijk, vetpercenage kilo omhoog en spiermassa een kilo omlaag. Lag wel in de lijn der verwachting na vakantie enzo.

Nieuw schema, leuke nieuwe oefeningen. Eens kijken wat ik verder in mijn eten kan tweaken om kcal wat te verminderen en toch eiwitten hoog te houden. En geen honger te krijgen zodat ik alsnog ga inhalen en teveel eet/snoep.
  zaterdag 16 september 2023 @ 22:12:41 #158
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210656911
O: Griekse yoghurt met zero cruesli. Nu is de matige cruesli die ik had gekregen eindelijk op en ga ik weer terug naar Tastybasics muesli.
En van de Griekse yoghurt die we toevallig hadden krijg ik een beetje buikpijn, dus voortaan mooi weer magere kwark.
T: mango
L: 2 koolhydraatarme boterhammen met gebakken ei en mayo, maiswafel met kipkerriesalade
T op een verjaardag: stuk chocoladetaart, handje chips en een paar plakjes worst
A: lasagne
T: kwark met rode bessen
B: paar km gefietst
pi_210671968
Fijn dat je een modus hebt gevonden die werkt Sigme! Ik hoop dat het mij ook uiteindelijk zal lukken. Ik vermoed van wel want de situaties waarbij ik telkens vrij veel bijgekomen ben, gaan echt nooit meer gebeuren :D

Lijst zaterdag viel uiteindelijk mee. Gisteren... dat is een ander verhaal. Bezoek, BBQ, wijn, chips. Kcal oneindig.
Weegschaal zei +1.5. Maar ik word ook ongesteld dus de schade zal wel meevallen. Als ik niet ga snaaien is het een succes deze week.

Lijstje:
T: Banaan
L: Salade met kip met restjes groenten
T: ?
A: AVG met restant vlees. Er is nog voor 4 maaltijden over :s)
Ik wil proberen nog wat beweging erin te krijgen maar het is een drukke werkdag
  maandag 18 september 2023 @ 12:11:09 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_210672083
Weekend was bout, ik ben weer dik.
disclaimer
pi_210672423
Zo...training is wederom opgevoerd door mijn PT.....

Nu ook op conditieniveau. Nadat ik mij 30 minuten de blubber heb getraind en alles is verzuurd, mocht ik op de loopband. Loopband zelf uit en dan je afzetten tegen de handgrepen en 30 seconden zo hard als je kan rennen. Dan gaat de loopband bewegen. Dat gaan we elke week doen en na een maand wordt het 40 seconden etc.
IK WAS KAPOT.

Eten gaat prima, ik eet nu redelijk normaal zeg maar. Geen strak voedingsschema meer. In 3 weken is er bijna een kilo afgegaan, ik ben blij.
Wel merk ik dat ik na zo'n zware training echt moet eten omdat ik anders naar wordt. Nu een halve bak kwark op, dat hielp gelukkig goed.
  maandag 18 september 2023 @ 13:04:44 #162
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210672576
Das doorbikkelen @exode maar you did !
Hier lijstje, so far.

O: 250 ml melk en 10 scheppen Brinta
T: 4 kwarkpannenkoekjes, chocolade proteïne-pudding en verse aardbeien
L: Volkorenbroodje met home-made tonijnsalade
T: 150 ml Optimel en een appel
D: paddenstoelenmix, pasta, knoflook en een uitje.
T: 150 gram kwark met een perzik
S: 1 uur krachttraining en 15 minuten rustig uitwandelen op de loopband met diverse hellings%%

[ Bericht 7% gewijzigd door Rijstebuiltje op 18-09-2023 19:36:10 ]
pi_210677913
Erg genoten dit weekend, binnen grenzen. :Y Vandaag weer normaal gedaan, ook fijn. Kilo's blijven stabiel, conditie gaat omhoog, ik vind het goed.

Vandaag:
O: 1 boterham met kipkerrie
L: 2 boterhammen smeerkaas
T: sultana
A: aardappeltjes met boontjes en worst
  maandag 18 september 2023 @ 22:29:58 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_210678174
Vandaag ook lekker gezweet weer in de gym, ik reken het goed. Twee maaltijden, 1 oreo.
disclaimer
pi_210681003
Bweuk, buikomtrek +10cm en ik wil alles eten wat ik zie. Zou ik ongesteld zijn? }:|
Beweging gisteren 0 maar eindlijstje was wel prima
Ik hoop dat ik mij vandaag ook goed kan inhouden want thuis aan het werk. En er ligt chocolade, chips, snoep en koekjes.

T: iets van fruit
L: salade met kaasschnitzel
T: Crackers
A: Rijst met kipspies (jaja, over van de BBQ) met witloofsalade.
T: Waarschijnlijk nog wel iets.

Optioneel nog een T in de middag. Beweging..., ik vrees ervoor.
pi_210683648
O: kwark met muesli
T: 2 biscuitjes
L: restje pasta
A: geen idee nog, ik moet nog boodschappen halen. :s)
pi_210684543
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:00 schreef Bottoms_up het volgende:
en ik wil alles eten wat ik zie.

Oh, dit is mijn default stand momenteel.

Lijstje gisteren:
O: 2 volkorenboterhammen met becel, 30+ kaas en geplette aardbeien, sinaasappel, 150 ml kefir
L: 2 volkorenboterhammen met becel, pindakaas zonder toevoegingen met zonnebloempitjes, tomaat met cottage cheese, 150 ml halfvolle melk, appel
D: caesarsalade met ei, romaine sla, tomaat, komkommer, geroosterde brood croutons, geroosterde kikkererwten, dressing, schaaltje magere yoghurt met een paar walnoten
T: diverse keren een kop thee

Het Voedingscentrum kan tevreden zijn *O*

Behalve dan dat mijn vriend mayonaise gebruikte voor de dressing (is een 'weekkeuze'). En de geroosterde brood croutons waren van witbrood (was ook een weekkeuze). Dus met mijn uiterste best doen heb ik gisteren 2 van de 3 weekkeuzes al 'verbruikt' _O- Morgen naar mijn bestie en we gaan ontbijt en lunch ergens buiten de deur eten :') Ik weet 100% zeker dat je niets buiten de deur kan eten wat volledig voldoet aan dat ideale plaatje van het Voedingscentrum.
pi_210692330
Mooi en vooral lekker lijstje Isabeau!

Mijn witloofsalade werd gewoon een restje sla want zo geen zin om iets te doen. En redelijk teveel rijst gegeten. En nog een klein zakje chips in de avond. Carbs O+ . Qua eerste dag ongesteld prima te doen. Laten we zeggen dat er een reden is dat ik in mijn dieet"plan" een gemiddeld gewichtsverlies van 1.5kg per 4 weken heb staan, als in 3 weken een halve kilo per week en dan 1 week niets :+
Voor vanavond heb ik al makkelijk comfortfood voorzien.

T: zak snackwortels
L: waarschijnlijk de andere kaasschnitzel met salade
A: Eierspätzle met kaas, spekjes en courgette. En dat zal geen kleine portie zijn O+

Niet zo geweldig maar vandaag moet het ff makkelijk en snel. Beter dan afhaal toch? Voor morgen en overmorgen heb ik al gezondere dingen gepland.
  woensdag 20 september 2023 @ 10:12:07 #169
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210692663
O: 250 gram kwark met topping - 10 gram volkoren muesli, 5 gram Schuddebuikjes - eetlepel lijnzaad.
T: 150 ml Optimel en een kiwi
L: 2 volkoren pistoletjes met gekookt eitje, beetje mayo en ketchup voor de vetjes
T: 150 ml Optimel met nog een kiwi
A: Zoete aardappel met rode linzensoep, Turksbrood en smeersels. Geen idee nog wat.
T: ntb
pi_210714836
Weegschaal gaat weer langzaam naar beneden. Nog iets meer dan een kilo te gaan voor het volgende tiental. Eten gaat ook weer een stuk beter.

Gisteren:
T: Appel
L: 2 gebakken eieren met ham
A: kip met rijst en groenten (wortel, bloemkool en broccoli) met woksaus
S: Uur sportschool
T: Alpro eiwitdrank en zakje eiwitchips

Vandaag:
T: zak snackwortels
L: Eiwitpannenkoekjes
A: Beenhammetje honing-mosterd met sperziebonen en pommes duchesse. Chocolademousse als toetje
T: Afhankelijk van mijn A en hoeveel beweging ik krijg is er nog wel ruimte voor iets.

Dit weekend iets minder controle over mijn eten want we zijn bij mijn ouders. Het zal in elk geval beter gaan dan vorig weekend.
pi_210714910
Vandaag werklunch en vanavond uit eten, morgen feestlunch bij vriendin en geen tijd om te sporten. Dus maar 1x deze week.

Dat voelt enorm onwennig. Maar het is deze week niet anders. Volgende week moet ik ook echt kijken wanneer ik kan sporten, maar dat zou wel 2x moeten lukken.

En de tijd van de maand dus heb zo ontzettend veel zin in chocolaaaade.
pi_210715005
Nou, daar is dan eindelijk weer de 77 rond op de weegschaal, ik dacht dat ik er nooit zou komen. Nu mezelf echt aan mijn chocoladerantsoen houden om voorzichtig richting de 75 te gaan, ik hoop dat ik daar eind van het jaar dan toch ben. En dan naar een ‘gezond’ bmi toe werken, dat bereik ik bij 73.
Vanmiddag maar weer eens rauwkost met een dip erbij maken, het is niet dat ik dat niet lekker vind ofzo, maar die chocola grijp ik net even wat makkelijker. Periode van heel slecht slapen en veel aan m’n hoofd gehad en dan eet ik meteen nog meer chocola :'(
  vrijdag 22 september 2023 @ 11:21:52 #173
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210715008
O: 250 gram kwark met cocosrasp, witte chocolade vlokken en 3 eetlepels muesli
T: Eiwitshake
L: nog niet bekend, ik word getrakteerd
A: rode curry met linzen, groenten en rijst
S: 1.5 uur bio circuit met core oefeningen uit vrije hand (niet in mijn programma)
T: geen idee nog
pi_210715153
O: boterham met pindakaas
L: 2 boterhammen, 2 mandarijnen
T: sultana
A: ovenschotel witlof

En hier ook ongesteld en een vriendin komt dus er komt vast wat bij vanavond.
pi_210733342
Na een slechtere periode heb ik altijd heel veel moeite om het weer op te pakken. Ik zat echt heerlijk in de flow. Toen moest ik voor werk 1 week naar de VS. Daar veel gegeten en voornemen was om meteen de dag van terugkomst weer in het goede ritme te komen. Nou, dat is niet gelukt dus afgelopen week echt letterlijk lopen schransen. Maar goed, nu mezelf toch echt een schop onder de kont gegeven want als ik mijn kerstdoel nog wil halen (was nog 3,8 kg voordat ik wegging, nu wellicht iets meer) moet ik echt weer aan de bak. Maar als ik een ritme zit voel ik me heerlijk, maar om van ongezond weer naar gezond te gaan is echt altijd zo’n struggle de eerste paar dagen…
pi_210735595
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 09:17 schreef Pinuts het volgende:
Na een slechtere periode heb ik altijd heel veel moeite om het weer op te pakken. Ik zat echt heerlijk in de flow. Toen moest ik voor werk 1 week naar de VS. Daar veel gegeten en voornemen was om meteen de dag van terugkomst weer in het goede ritme te komen. Nou, dat is niet gelukt dus afgelopen week echt letterlijk lopen schransen. Maar goed, nu mezelf toch echt een schop onder de kont gegeven want als ik mijn kerstdoel nog wil halen (was nog 3,8 kg voordat ik wegging, nu wellicht iets meer) moet ik echt weer aan de bak. Maar als ik een ritme zit voel ik me heerlijk, maar om van ongezond weer naar gezond te gaan is echt altijd zo’n struggle de eerste paar dagen…
Ja, dat laatste is altijd heel moeilijk. Daarom is het ook altijd het verstandigst om jezelf niet helemaal te laten gaan als je op vakantie (of voor werk naar buitenland) gaat. Een beetje ''cheaten'' hier en daar is natuurlijk prima, maar niet een hele week (of meer) ongezond eten en weinig bewegen. Dagje gezonde voeding en dagje slechte voeding afwisselen bijvoorbeeld. Dan is het een stuk makkelijker om het na de periode weer op te pakken. Dan ben je ook meer gemotiveerd omdat je, voor je gevoel, niet weer helemaal op 0 hoeft te beginnen.
pi_210746062
Herkenbaar Pinuts. Ff de teugels laten vieren is fijn maar altijd lastig om daarna weer netjes te doen.
Maar belangrijker: heb je lekker gegeten in NY?
4-5kg is ook nog prima haalbaar voor kerst. Het is nog iets van 12 weken.

Hier was het weekend prima. Wel meer gegeten en een paar glazen wijn gehad. En nu weer door!

Lijstje:
T: banaan ofzo
L: salade met iets van eiwitten
A: chipolataworstjes met sperziebonen en een vorm van aardappels
pi_210764903
Dat is lastig Pinuts!

Hier eindelijk weer gesport, de afgelopen 1,5 week waren zo enorm druk zowel op werkgebied als prive dat ik 's nachts had moeten gaan en alhoewel de sportschool 24/7 open is, toch maar niet gedaan.

Eten gaat verrassend goed terwijl er behoorlijk wat verleidingen waren. Er is in een maand tijd ruim een kilo af dus dat is helemaal prima.
pi_210787182
Ik doe sinds vorige week mee aan een onderzoek naar het gebruik van bio-identieke hormonen in de overgang/na de menopauze op botontkalking en bloedsuiker. Ik plak hiervoor pleisters met oestradiol en slik een progesteron-tabletje. Lage doses van beide. De invloed is bizar: ik heb al een ruime week geen hoofdpijn, opvliegers, ben helderder en kan me beter concentreren. En ik slaap beter.

Maar, ik heb ook meer honger en trek in van alles. Zou dat ook van de oestrogeen kunnen komen? Het kost me ineens echt meer moeite om niet te snaaien.
pi_210787359
Oestrogeen remt juist honger, toch? Ik denk dat de progesteron de boosdoener is. Maar heel fijn dat het werkt!

Ik heb enorm geirriteerde longen met slijm ophoesten en alles. (ja is vies). Vanochtend gesport met mijn PT en doordat ik geen interval en uithoudingsoefeningen kan doen nu, volledig op kracht getraind. Ik heb dus nu al spierpijn he! Vooral mijn benen werden tot het uiterste gedreven. Dropsetjes, door verzuring 1 gedoe, ik stond op een gegeven moment wat wiebelig op mijn benen. Maar eej, I did it. En ik ben best trots want mijn lichaam geeft genoeg reden om even niet te sporten. Ik heb bij dit soort oefeningen geen last van mijn longen overigens.

En qua eten ^O^
Gisteren afscheidsborrel van een collega, ik heb alle borrelhapjes laten liggen en heerlijk kabeljauw gegeten mij het diner.
pi_210787529
De trend naar beneden is echt weer ingezet, ik zie al een paar dagen 76.8 op de weegschaal. Slow and steady, ik ga ervoor
pi_210787558
Oestrogeen heeft een wat complex effect op je gevoel van honger en verzadiging. Een hogere oestrogeenspiegel in je bloed lijkt een relatie te hebben met een sterker gevoel van verzadiging (het versterkt de werking van leptine, remt ghreline en werkt ook direct op de delen van je hersenen betrokken bij honger/verzadiging). Progesteron doet het tegenovergestelde. Is ook wel geassocieerd met gevoelens van cravings. Ook kan je iets meer vocht vasthouden door een hogere progesteronspiegel.

Ik heb helaas een pil met alleen progesteron :+

Maar dat is denk ik niet de reden voor mijn toename in cravings de afgelopen maanden. Ik denk dat dat komt omdat ik de adviezen van een diëtiste braaf op probeerde te volgen. Ik ga het roer omgooien en hetzelfde doen als ik deed voor ik haar de eerste keer sprak. Kijken of mijn theorie klopt dat haar adviezen juist voor mij niet werken.

(Ik moet op steeds meer momenten op de dag gaan eten volgens haar, om zo mijn drang naar eten/honger te onderdrukken, maar dit werkt niet - ze stelde afgelopen week voor om dan maar om 14.30 èn om 16.30 een snack te nemen, naast 3 hoofdmaaltijden, ochtendsnack en avondsnack. Dit gaat zo niet werken. Ben zo de hele dag met eten bezig en voor ik naar haar toe ging at ik 2x op een dag en had ik géén cravings. Kwartje viel vandaag tijdens een gesprek met iemand op FOK!)
pi_210787649
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:40 schreef Isabeau het volgende:
Oestrogeen heeft een wat complex effect op je gevoel van honger en verzadiging. Een hogere oestrogeenspiegel in je bloed lijkt een relatie te hebben met een sterker gevoel van verzadiging (het versterkt de werking van leptine, remt ghreline en werkt ook direct op de delen van je hersenen betrokken bij honger/verzadiging). Progesteron doet het tegenovergestelde. Is ook wel geassocieerd met gevoelens van cravings. Ook kan je iets meer vocht vasthouden door een hogere progesteronspiegel.

Ik heb helaas een pil met alleen progesteron :+

Maar dat is denk ik niet de reden voor mijn toename in cravings de afgelopen maanden. Ik denk dat dat komt omdat ik de adviezen van een diëtiste braaf op probeerde te volgen. Ik ga het roer omgooien en hetzelfde doen als ik deed voor ik haar de eerste keer sprak. Kijken of mijn theorie klopt dat haar adviezen juist voor mij niet werken.

(Ik moet op steeds meer momenten op de dag gaan eten volgens haar, om zo mijn drang naar eten/honger te onderdrukken, maar dit werkt niet - ze stelde afgelopen week voor om dan maar om 14.30 èn om 16.30 een snack te nemen, naast 3 hoofdmaaltijden, ochtendsnack en avondsnack. Dit gaat zo niet werken. Ben zo de hele dag met eten bezig en voor ik naar haar toe ging at ik 2x op een dag en had ik géén cravings. Kwartje viel vandaag tijdens een gesprek met iemand op FOK!)
Cravings, dat zijn het ook wel echt. In de ochtend heb ik nu meer honger, maar die kan ik prima negeren tot 12 uur. Maar de zin in chocolade en salmiaksnoepjes, als sowieso iets om te eeten, is echt opvallend aanwezig sinds een week. Dat zal dan inderdaad de progesteron zijn. Helaas hoort de progesteron onherroepelijk bij de oestrogeenpleisters, dus ik zal ermee om moeten leren gaan. Wordt vervolgd :')

Ik kan me goed voorstellen dat wat de dietiste heeft voorgesteld niet werkt voor je. Voor mij werkt IF bijvoorbeeld juist omdat ik dan op bepaalde momenten van de dag gewoon weet dat ik niets eet. Tussen 12-20 vind ik het veel moeilijker om het beperkt te houden, omdat ik dan immers mag eten. Ik heb nu vier eetmomenten met veel eiwitten en dat houdt me in toom, omdat het ook goed vult. Als ik daarop probeer te minderen met kcal vind ik het ook weer veel moeilijker om geen andere dingen te eten. Zeker nu met die cravings.

Maar de dietist wil je dus op7 eetmomenten hebben: 3 hoofdmaaltijden, en vier snackmomenten?
pi_210787691
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:50 schreef miss_sly het volgende:
Cravings, dat zijn het ook wel echt. In de ochtend heb ik nu meer honger, maar die kan ik prima negeren tot 12 uur. Maar de zin in chocolade en salmiaksnoepjes, als sowieso iets om te eeten, is echt opvallend aanwezig sinds een week. Dat zal dan inderdaad de progesteron zijn. Helaas hoort de progesteron onherroepelijk bij de oestrogeenpleisters, dus ik zal ermee om moeten leren gaan. Wordt vervolgd :')

Ik kan me goed voorstellen dat wat de dietiste heeft voorgesteld niet werkt voor je. Voor mij werkt IF bijvoorbeeld juist omdat ik dan op bepaalde momenten van de dag gewoon weet dat ik niets eet. Tussen 12-20 vind ik het veel moeilijker om het beperkt te houden, omdat ik dan immers mag eten. Ik heb nu vier eetmomenten met veel eiwitten en dat houdt me in toom, omdat het ook goed vult. Als ik daarop probeer te minderen met kcal vind ik het ook weer veel moeilijker om geen andere dingen te eten. Zeker nu met die cravings.

Maar de dietist wil je dus op7 eetmomenten hebben: 3 hoofdmaaltijden, en vier snackmomenten?
Nou, dat dus. Niet eten is helemaal niet moeilijk. Maar als ik 7 eetmomenten moet hebben voor net zoveel kcal als 2 eetmomenten, dan eet ik dus de hele tijd maar een beetje en heb nooit echt het gevoel goed vol te zitten. Het begon er dus mee dat ze er op aandrong om te ontbijten. Toen ik daarna kwam klagen over trek en honger, kwamen er tussendoortjes bij. En nu is het allemaal alleen maar erger geworden en ik gaf 'de zomer' de schuld, maar ik denk serieus dat het al die eetmomenten zijn. En dus afgelopen woensdag kwam ze op het briljante idee dat dat er nóg een eetmoment tussen moet, want blijkbaar worden mijn cravings steeds erger. Ik zei nog dat ik géén crevings had met 2 eetmomenten per dag en dat heeft ze vervolgens genegeerd en ging door over waar de eetmomenten in de middag uit konden bestaan (de sinaasappel van mijn ontbijt naar de middag verplaatsen).

Hoelang doe je mee met het onderzoek en moet je de pleisters nog gebruiken? De andere 'bijwerkingen' klinken wel super positief zeg :o Maar wij vrouwen wisten op zich al wel dat hormonen een enorm effect kunnen hebben op je stemming, slaap en welbevinden. Ik had altijd best veel last rond de menstruatie en voelde me tiptop rond de eisprong :')
pi_210787835
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou, dat dus. Niet eten is helemaal niet moeilijk. Maar als ik 7 eetmomenten moet hebben voor net zoveel kcal als 2 eetmomenten, dan eet ik dus de hele tijd maar een beetje en heb nooit echt het gevoel goed vol te zitten. Het begon er dus mee dat ze er op aandrong om te ontbijten. Toen ik daarna kwam klagen over trek en honger, kwamen er tussendoortjes bij. En nu is het allemaal alleen maar erger geworden en ik gaf 'de zomer' de schuld, maar ik denk serieus dat het al die eetmomenten zijn. En dus afgelopen woensdag kwam ze op het briljante idee dat dat er nóg een eetmoment tussen moet, want blijkbaar worden mijn cravings steeds erger. Ik zei nog dat ik géén crevings had met 2 eetmomenten per dag en dat heeft ze vervolgens genegeerd en ging door over waar de eetmomenten in de middag uit konden bestaan (de sinaasappel van mijn ontbijt naar de middag verplaatsen).

Hoelang doe je mee met het onderzoek en moet je de pleisters nog gebruiken? De andere 'bijwerkingen' klinken wel super positief zeg :o Maar wij vrouwen wisten op zich al wel dat hormonen een enorm effect kunnen hebben op je stemming, slaap en welbevinden. Ik had altijd best veel last rond de menstruatie en voelde me tiptop rond de eisprong :')
O nee, 7 eetmomenten van weinig kcal is vragen om problemen :0 Dat herken ik echt heel erg goed! Ik kan me voorstellen dat je het weer op je eigen manier van twee momenten gaat proberen. Lijkt me dat je dan inderdaad die cravings weer kwijtraakt.

Het onderzoek duurt 16 weken. Het is de REBEL-studie, in het Amsterdam UMC. Ik vind de meeste bijwerkingen echt zo ontzettend fijn. Ik had van de hoofdpijn niet eens door dat het door de overgang kwam. Ik weet het altijd aan intesieve krachttraining, slechte houding, hard gewekrt in de tuin, slecht geslapen. En nu al een week niets. Geen spoortje. De oplviegers spreken voor zich, uiteraard. Ik ben een gelukkig mens O+ Als dit zo blijft, bestaat de mogelijkheid om de pleisters na het onderzoek te blijven gebruiken. Vooralsnog vijf jaar, omdat er nog onduidelijk is of er werkelijk een verhoogde kans is op borst- of baarmoederkanker door langdurig gebruik. Maar voor ik vijf jaar verder ben, is daar misschien wel meer over bekend.
pi_210787864
@Isabeau
Herkenbaar. Tig tussendoortjes is tig keer je spijsvertering aan de gang en tigtig keer aan eten denken.
Shitadvies.
pi_210788252
Sowieso, een adviseur die de niet reageert op geluiden dat de aanpak averechts lijkt te werken is een adviseur die z'n adviezen afstemt op eigen overtuiging en niet op de geadviseerde.

Ikzelf doe het ook heel slecht op tussendoortjes, lees: ik doe niet aan tussendoortjes want als ik 1 appeltje (of krekker of blokje kaas of whatever) eet in de overtuiging dat dat het *enige* is wat ik dan ga eten, dan blijk ik altijd daarna binnen een uur een complete maaltijd naar binnen geschoven te hebben. Oeps.

Ik heb best discipline; daarmee kan ik langdurig *niet* eten, of heel gezond eten, of koolhydraatloos of zuivelloos etc etc. Maar ik kan niet 'een béétje eten'.
pi_210788478
Alles wat sigme zegt _O_
pi_210788546
Van appels krijg ik honger, ik eet dus alleen maar af en toe een partje appel uit het schaaltje van mijn man bij de lunch
pi_210793552
Ik zou ook niet gelukkig worden van de hele dag door kleine beetjes eten. Ik spaar mijn kcal net op om 's avonds een goede maaltijd te kunnen eten zodat ik met een voldaan gevoel kan gaan slapen.

Interessant onderzoek, hopelijk weten ze meer tegen dat het mijn beurt is.

De weegschaal deed vandaag de gemene truc om eerst een 9.9 te laten zien en dan snel 0.1 omhoog te springen. Volgende week dan maar.

Lijstje
L: ofwel salade ofwel 1 pistolet ofzo
T: fruit
A: risotto met pompoen en chorizo
T: hapje hier en daar
  zaterdag 30 september 2023 @ 20:36:06 #191
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210797970
O: Kwarkkkkpannekoekjes met topping
T: Eiwitshake
L: BLT bagel
T: Banaantje
A: Homemade Chicken Tonight met rijst
T: bakje kwark met nootjes
S: 45 minuten trainen op Viscositeit

Verder plenty water, een weelderige Latte Macchiato van Bagels&Beans en een blikje cola :9
pi_210807065
Wel weer beetje in het ritme maar merk dat ik iedere week weer enorm opzie tegen mijn krachttraining. En eigenlijk, in de zomer heb ik die gedaan omdat volleybal stil lag maar nu ik weer 3x per week volleybal is het misschien wel overkill. Zeker omdat ik ook nog 2x per week boks. Dus besloten dat de krachttraining er uit gaat en in plaats daar van lekker wandelen. Nog niet gewogen na NY en slechte weken erna, en denk dat ik het nog maar even uitstel.

O: Kwark
S: 75 min boksen
T: eiwitshake
L: flatbread gyros (op terras)
D: zelfgemaakte tomatensoep
T: 2 kiwi's, proteine chocolademousse
pi_210812122
Ook maar weer eens een lijstje doen

L: pokebowl
D: 2 vega chicken tenders en geroosterde kikkererwten
T: skyr
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 20:16:49 #194
5428 crew  miss_sly
pi_210816737
Ik weet waar de cravings vandaan komen: ik ben ongesteld :') Dat is even geleden, dus ik herkende het niet. Inmiddels nemen de cravings alweer wat af dus hopelijk nu weer een paar weken zonder.
pi_210817860
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 11:20 schreef Sarabi het volgende:
Ook maar weer eens een lijstje doen

L: pokebowl
D: 2 vega chicken tenders en geroosterde kikkererwten
T: skyr
Skyr werd een halve zak m&ms :')
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 22:08:53 #196
5428 crew  miss_sly
pi_210817977
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 21:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Skyr werd een halve zak m&ms :')
Waren ze lekker?

Ik had zaterdagavond, samen met man gedeeld gelukkig, een zak salmiakhartjes. Zoo lekker. Ik gooi het maar op de cravings :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')