abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211466320
Ik stond vandaag voor de spiegel en kon oprecht zien dat ik dunner (of minder dik :P ) was dan voorheen *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinuts op 29-11-2023 22:26:40 ]
pi_211467081
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:20 schreef Pinuts het volgende:
Ik stond vandaag voor de spiegel en kon oprecht zien dat ik dunner (of minder dik :P ) dan voorheen *O*
Fijn als je ook echt verschil kan zien *O* Dat moet je dan toch ook zeker aan je kleren merken?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211467320
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Fijn als je ook echt verschil kan zien *O* Dat moet je dan toch ook zeker aan je kleren merken?
Zeker. Ik droeg altijd een XL met heel af en toe een L. En nu is het al standaard een L met af en toe een XL en af en toe zelfs een M.
pi_211467532
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:20 schreef Pinuts het volgende:
Ik stond vandaag voor de spiegel en kon oprecht zien dat ik dunner (of minder dik :P ) dan voorheen *O*
*O*

Ik heb een blessure die wandelen even lastig maakt :') Net nu ik zo'n geile streak gaande had :') FML :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211483220
Het kan niet altijd feest zijn en goed gaan. Ongesteld en gisteren oprecht honger na het sporten. En toen werd het een zak chips en veel chocolade. Maar goed, gebeurd is gebeurd. Nu december nog even knallen.
pi_211494338
Ahr oke ik haat mezelf. Donderdag nog goede voornemens van even 1 mindere dag prima, maar daarna weer oppakken. Nou niet gelukt. Nu zit ik weer in vreetmodus.
En eerlijk gezegd ben ik al best wel tevreden. Maar ik ben dus heel bang als ik zeg van nu gewoon even onderhouden en dan rond het nieuwe jaar weer wat fanatieker, dat er dan rond 1 januari weer 5 kg bij zit en heel veel moeite voor niks is.
Op de een of andere manier kan ik niet wel fanatiek sporten en bewegen maar ook wat losser qua eten. Het is standje alles vreten of standje fanatiek gezond doen.
pi_211517901
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 11:27 schreef Pinuts het volgende:
Ahr oke ik haat mezelf. Donderdag nog goede voornemens van even 1 mindere dag prima, maar daarna weer oppakken. Nou niet gelukt. Nu zit ik weer in vreetmodus.
En eerlijk gezegd ben ik al best wel tevreden. Maar ik ben dus heel bang als ik zeg van nu gewoon even onderhouden en dan rond het nieuwe jaar weer wat fanatieker, dat er dan rond 1 januari weer 5 kg bij zit en heel veel moeite voor niks is.
Op de een of andere manier kan ik niet wel fanatiek sporten en bewegen maar ook wat losser qua eten. Het is standje alles vreten of standje fanatiek gezond doen.
En nu?

Mijn blessure is voorbij, mijn vreetweekend is voorbij. Morgen moet het weer gaan gebeuren :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_211518997
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen, het gaat hier wel ok. Nu ik 's middags minder eet doet mijn verzadigingsgevoel het weer op een normaal niveau (meestal) en dat scheelt veel. Sinds april ben ik al schommelend 6,7 kilo afgevallen. Ik zit nu op een gewicht dat ik al 10 jaar niet heb gezien.

Gedragsveranderingen voor de komende tijd:
- Minder restjes snoepen. Niet tijdens het koken nootjes snoepen, niet altijd de mayolepel aflikken, niet standaard het laatste restje saus van mijn bord eten als de rest van mijn eten op is.
- Minder calorierijke sauzen eten. Ik maak veel sauzen (hot sauce e.d.) zelf, dat is prima. Maar ik kan de hoeveelheden saus die ik eet best halveren. Een frietje 1 keer dippen in plaats van 2 keer bijvoorbeeld.
- De volgende hap pas nemen als ik mijn mond leeg heb.
- Niet op weg van de keuken naar de woonkamer al beginnen met eten.

Dit zijn wat kleine veranderingen die niet al te ingrijpend zijn dus ik durf wel wat meer dingen tegelijkertijd te veranderen.
Update: het gaat ok maar bovenstaande is nog niet zo ingesleten dat ik nieuwe stappen durf te nemen. Ik ga gewoon nog even door :)
Spoilers!
pi_211521220
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 19:22 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
En nu?
Ik blijf het heel lastig vinden. Ik had eigenlijk besloten december proberen normaal te doen en het dan vanaf januari weer wat strenger op te pakken. Maar ik merk nu al dat dat blijkbaar niet werkt. Want op de een of andere manier heb ik nu toch te veel het gevoel dat alles 'mag'. Terwijl ik dit eigenlijk gek vind want ook tijdens mijn strengere/afval periode eet ik pizza/friet/chocolade etc. Dus ook dan 'mag' ik ongezond voedsel.
Toch nog wat dilemma's, maar ik merk dat ik hier ook niet echt gelukkig van wordt, van al dat ge-eet. En zou het echt heel zonde vinden om 1 januari weer 4 kg zwaarder te zijn, want ben nu bijna op mijn lichste ooit (1,3 kg van mijn 'eerste streefgewicht' af).
En toen ik vanmorgen alweer een stukje chocolade in de mond had vroeg ik me oprecht af waarom ik dit aan het doen ben. Eerst had ik voor mezelf het excuus van jaa maar het is nog 2 weken werken, daarna ga je lekker een paar dagen op vakantie, dan kerst, dus tja, begin lekker in januari weer. Nu heeft toch geen zin.
Maar na dat kut gevoel vanmorgen ga ik mezelf echt een schop onder mijn kont geven. Nee, dan ga ik misschien niet afvallen in december, maar ik kan wel gewoon lekker gezond leven. Dus vanaf vandaag moet de knop weer om! Al is het alleen al omdat ik merk dat ik mentaal dan echt beter in mijn vel zit (ondanks dat ik de eerste dagen altijd weer heel erg struggle).

Edit: oh en ik heb ook besloten me bij een sportschool te gaan aanmelden voor mijn stappen. De hele zomer heel braaf iedere dag 7000 stappen gelopen, maar ik merk nu steeds vaker dat dat me echt tegen staat vanwege het weer. Dus dan maar in de sportschool. Serie aan en gaan.
pi_211522024
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 11:27 schreef Pinuts het volgende:
Idem. Het lukt ff gewoon niet dus nu de focus op damage control.
pi_211522107
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 07:24 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik blijf het heel lastig vinden. Ik had eigenlijk besloten december proberen normaal te doen en het dan vanaf januari weer wat strenger op te pakken. Maar ik merk nu al dat dat blijkbaar niet werkt. Want op de een of andere manier heb ik nu toch te veel het gevoel dat alles 'mag'. Terwijl ik dit eigenlijk gek vind want ook tijdens mijn strengere/afval periode eet ik pizza/friet/chocolade etc. Dus ook dan 'mag' ik ongezond voedsel.
Toch nog wat dilemma's, maar ik merk dat ik hier ook niet echt gelukkig van wordt, van al dat ge-eet. En zou het echt heel zonde vinden om 1 januari weer 4 kg zwaarder te zijn, want ben nu bijna op mijn lichste ooit (1,3 kg van mijn 'eerste streefgewicht' af).
En toen ik vanmorgen alweer een stukje chocolade in de mond had vroeg ik me oprecht af waarom ik dit aan het doen ben. Eerst had ik voor mezelf het excuus van jaa maar het is nog 2 weken werken, daarna ga je lekker een paar dagen op vakantie, dan kerst, dus tja, begin lekker in januari weer. Nu heeft toch geen zin.
Maar na dat kut gevoel vanmorgen ga ik mezelf echt een schop onder mijn kont geven. Nee, dan ga ik misschien niet afvallen in december, maar ik kan wel gewoon lekker gezond leven. Dus vanaf vandaag moet de knop weer om! Al is het alleen al omdat ik merk dat ik mentaal dan echt beter in mijn vel zit (ondanks dat ik de eerste dagen altijd weer heel erg struggle).

Edit: oh en ik heb ook besloten me bij een sportschool te gaan aanmelden voor mijn stappen. De hele zomer heel braaf iedere dag 7000 stappen gelopen, maar ik merk nu steeds vaker dat dat me echt tegen staat vanwege het weer. Dus dan maar in de sportschool. Serie aan en gaan.
Pfff ja moeilijk he! Zo herkenbaar...

Ik vond de weegschaal vanmorgen aan de ene kant deprimerend, na een weekje de teugels losser (amper echt gek gedaan ook nog), maar aan de andere kant was ik me ook wel bewust dat dit gewicht, dat dus ineens best weer een paar kilo meer is, 2 maanden geleden nog onhaalbaar laag leek. En van deze plus 3 kilo kak ik er 2 weer weg :') En dat motiveerde me dus juist weer wel om toch gelijk maar weer te proberen in het juiste ritme te komen. We gaan het mee maken.
pi_211536845
Vandaag en gisteren prima doorgekomen en weer de goede weg in gezet. Vandaag ook maar meteen een sportschoolabonnement genomen zodat ik niet weer ineens kan zeggen ach boeien, begin wel op 1 januari want nu betaal ik ervoor dus moet ik het ook gebruiken :P Wil het niet eens zo zeer voor krachttraining gaan gebruiken maar meer als stok achter de deur voor mijn stappen, gezien ik met guur weer er altijd zo tegen op zie (en deze sportschool ligt echt 2 minuten lopen van mijn huis, dus dan heb ik geen excuus meer).
pi_211537603
Blessure weg dus vandaag weer lekker mijn rondje van zo'n 5 km kunnen doen. Merkte wel dat ik gelijk weer minder tempo had (wandelend, niet rennend) na een week niks doen, maar was superlekker en net voor de bui weer binnen O+

Hopelijk lukt het morgen weer de dag zo in te delen dat ik er onder werktijd tussenuit kan, want na werktijd lopen is in deze periode niet te doen. Dan moet ik echt naar sportschool
pi_211573231
An sich is er vandaag een ruim window tussen de storm en de buien waar ik wel een rondje zou kunnen gaan lopen om te kijken welke bomen nu weer omgewaaid zijn...
  zondag 10 december 2023 @ 11:41:26 #290
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_211573495
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 11:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
An sich is er vandaag een ruim window tussen de storm en de buien waar ik wel een rondje zou kunnen gaan lopen om te kijken welke bomen nu weer omgewaaid zijn...
Het is gewoon ontzettend lekker weer. Zeker in het zonnetje. Ik ga straks een uurtje PT-en. Kracht circuit :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_211575102
Ik ging *O*

Twijfelde even of ik mn rondje zou verlengen, maar was bang dat ik daar misschien te enthousiast mee zou zijn en ik dan morgen weer niet zou gaan. Dus toch bij mn gebruikelijke rondje gehouden. Toen ik de straat inliep ging het regenen *O*
pi_211575660
Ik heb vandaag ook lekker gebokst en al mijn 7000 stappen gezet. Nog steeds spookt de gedachte wel eens door mijn hoofd van ik kan ook de handdoek in de ring gooien en 1 januari weer beginnen, maar ik moet sterk blijven. Met een beetje geluk kan ik nog 1 kg (ofja eigenlijk 0,9) kg verliezen voor 1 januari en dan zou ik het jaar mooi afsluiten op 71 kg, wat 9 kg minder is dan vorig jaar op 1 januari. En in februari wil ik een weekje op vakantie, dus dan wil ik onder de 70 kg zitten. En als we nu weer gaan vreten dat is het op 1 januari zeker 74 ofzo. Die week dat ik 0 motivatie had en veel ben gaan eten resulteerde ook in +0.6 (na aftrek van watergewicht enzo :P).
Dus nee, we blijven lekker volhouden. Alles wat er nu nog extra afgaat is alleen maar een mooie voorsprong voor het nieuwe jaar.
pi_211576285
Ik kom me ook weer melden. Ben nu echt zat van m'n lijf. Ben afgelopen 15 jaar al meedere keren 20+ afgevallen en weer 30+ aangekomen. Eerder vond ik vooral belangrijk qua uiterlijk om af te vallen, nu vooral vanwege gezondheid.
Ben bijna 40, als ik nu het roer niet om ga gooien, dan wordt het hem niet meer.
Ik wil ook niet meer wachten tot na de feestdagen, ben echt zat van m'n lijf. Bukken is lastig, kleding zit niet lekker meer, pijntjes.
Gezonde, voedzame etenswaren in huis gehaald, ik ga er weer voor!
pi_211576379
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2023 17:13 schreef S_E het volgende:
Ik kom me ook weer melden. Ben nu echt zat van m'n lijf. Ben afgelopen 15 jaar al meedere keren 20+ afgevallen en weer 30+ aangekomen. Eerder vond ik vooral belangrijk qua uiterlijk om af te vallen, nu vooral vanwege gezondheid.
Ben bijna 40, als ik nu het roer niet om ga gooien, dan wordt het hem niet meer.
Ik wil ook niet meer wachten tot na de feestdagen, ben echt zat van m'n lijf. Bukken is lastig, kleding zit niet lekker meer, pijntjes.
Gezonde, voedzame etenswaren in huis gehaald, ik ga er weer voor!
Zegt genoeg denk ik dat je nu meteen wil beginnen ipv na de feestdagen.
Ik had ook besloten om in december even wat losser te doen, maar toen ik vervolgens in de ochtend een stuk chocolade naar binnen propte voelde ik me zo slecht daarover dat ik meteen het gevoel had van dit wil ik niet meer!
pi_211576883
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2023 17:25 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Zegt genoeg denk ik dat je nu meteen wil beginnen ipv na de feestdagen.
Ik had ook besloten om in december even wat losser te doen, maar toen ik vervolgens in de ochtend een stuk chocolade naar binnen propte voelde ik me zo slecht daarover dat ik meteen het gevoel had van dit wil ik niet meer!
Ja, dat is een heel naar gevoel, herkenbaar!
Morgenvroeg op de weegschaal voor de nulmeting. Ik ga me kapot schrikken, maar ik moet straks wel kunnen meten of ik afval of niet (voor de motivatie).
pi_211582004
De stand is niet zo erg als ik had gevreesd, maar toch niet leuk. Werk aan de winkel.
Positief punt, vanaf nu wordt dat getal alleen maar lager.
pi_211584367
Ik maakte de klassieke hollandse beginnersfout en baseerde mn planning op mn blik op het weerbericht van gisterenavond :')

Zeikesnat geregend, maar wel mn rondje gemaakt op een dag met een hoop gedoe en dus gepuzzel om een uur te kunnen pakken *O*
pi_211590523
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 14:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik maakte de klassieke hollandse beginnersfout en baseerde mn planning op mn blik op het weerbericht van gisterenavond :')

Zeikesnat geregend, maar wel mn rondje gemaakt op een dag met een hoop gedoe en dus gepuzzel om een uur te kunnen pakken *O*
Je zit in een flow _O_
Spoilers!
pi_211596603
Hier gaat het ook weer langzaam steeds beter. Al scheelt het wel dat deze week nog een 'normale' week is. Volgende week 2x kerstlunch + een paar daagjes weg, dus dan zal het wel anders zijn. Maar nu wel weer een redelijk lekker ritme te pakken. Ben ook stiekem aan het kijken naar een weekje vakantie in februari dus dan wil ik ook gewoon lekker in mijn vel zitten.
pi_211624563
Sinds ik weer in mijn goede ritme zit heb ik eens veel meer honger dan normaal. En dat terwijl ik eigenlijk zelfde maaltijden/hoeveelheden eet dan hiervoor en ook qua beweging redelijk hetzelfde ben gebleven. En dan niet zin, maar echt honger gevoel. Dus toch maar iets meer eten nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')