abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211140343
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Etentjes komen altijd in kuddes, nooit alleen.
Heb je een plan of ga je er gewoon heen en zie je wel waar je zin in hebt?

(ik ben ook voor gewoon lekker nemen waar je zin in hebt op je verjaardag hoor :7 ik weet niet of het slim is, maar yolo)
Nee ben wel van plan om enigszins op te letten. En dat gaat natuurlijk nooit zo goed als thuis koken, maar wil wel bewuste keuzes maken en weinig alcohol. Maar goed, uitwerking moet nog blijken. Bij mij is het meestal óf het gaat helemaal prima, of na 1 avond denk ik al boeien, yolo!
pi_211154545
Weer een maand voorbij, in totaal -1.7kg. Superblij want het ging vaak mis in de weekends. Nog 2.4kg tot kerst. Maar met minder ben ik ook al tevreden.
Lijstjes zijn matig want ziek en overspannen. Vandaag nog eens een poging:
O: boterham
T: zak snackwortels
L: salade met kaasschnitzel
T: 2 mandarijnen
T: crackers
A: pasta met gehakt, groenten en tomatensaus. Gegratineerd.
  Moderator woensdag 1 november 2023 @ 10:52:08 #253
5428 crew  miss_sly
pi_211154551
Ik ben nu bijna twee maanden met die hormoontherapie bezig. Ik heb na die ene week me cravings geen last meer ervan gehad. Ik ben nu weer heerlijk stabiel, wat ik ook terugzie in mijn gewicht: in eerste instantie ging ik ongeveer een halve kilo omhoog en inmiddels ben ik 1,5 kilo kwijt. Dus dat gaat lekker.

Ik doe vier keer in de week krachttraining (splitschema) met wat cardio en keer in de week powerwalking. Daarnaast eet ik best netjes, snoep wel eens en drink eigenlijk geen alcohol. Eigenlijk gaat het dus echt heel lekker hier O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 09:47:20 #254
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_211164485
Nou, nog geen zak opgeschoten. Zat de afgelopen weken wel boven mijn gewone gewicht, maar ben weer terug op 93,5 kg.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_211164752
Lunch gisteren werd toch wat groters, maar mijn T's overgeslagen dus toch onder onderhoud geeindigd.
Vandaag helaas geen sportschool want voel me nog altijd crap. Wel een rondje gewandeld deze ochtend voor de storm arriveert.
Vandaag een paar kleine ongezonde dingen gepland:
T: 2 mandarijnen
L: worstenbroodje
T: mini donut
A: aardappelschijfjes, kipburger (met broodje en plak cheddar) en sla

Zal beetje moeite kosten om op te krijgen. Als ik mij beter ga voelen komt er misschien nog wat bij
  donderdag 2 november 2023 @ 11:34:35 #256
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_211165495
Even lijstje gisteren:

O: 3 volkoren beschuit met roomboter en hagelslag
T: appel met 250 ml water
L: 4 bruine volkoren boterhammen met divers beleg - beker linzen-zoete aardappelsoep
T: Kiwi met 250 ml water
A: Kip-kerrie met verse groenten en mango
T: Bakje kwark met volkoren muesli

Vandaag, so far;

O: 250 melk en 10 scheppen Brinta
T: 150 gram kwark met homemade 'apple pie' topping
L: Restant avond eten van gisteravond
S: Uurtje trainen op viscositeit en diverse compounds gericht op mijn buik regio
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_211168188
Hier gaan we ook stug door. Geen zin vandaag om te wandelen maar vanmorgen toch even door de wind en regen mijn rondje gedaan. Wil mijn streak van 32 dagen niet verpesten :P
Ik merk ook wel dat het ‘goed’ eten een positieve invloed heeft op mijn stemming. Normaal heb ik inde winter nergens zin in behalve op de bank liggen en chips eten. Nu heb ik toch meer zin om dingen te ondernemen enzo.

O: kwark
T: appel
L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
D: orzo met kipgehakt, tomaat en paprika
S: volleybaltraining
T: kiwi
pi_211182199
Nog een eettip trouwens: de ah excellent Black angus burger heeft slechts 167 kcal per 100 gram (totaal = 125 gram). Andere burgers zijn vaak toch wel echt over de 250 kcal per 100 gram, dus makkelijke winst.

Lijstje vandaag niet veel spannends:
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, plakje Ham en beetje 30+ kaas
D: aardappeltjes, groente en zo'n hamburger met een plakje cheddarkaas
S: 75 min boksen
T: kiwi + proteine chocolademousse
pi_211220624
Weekend was redelijk drama. Ik merk dat het in periodes met veel stress misgaat. Gisteren beetje balansdag en vandaag weer door.
T: banaan
L: 2 boterhammen met salami
T: appel of mandarijnen
A: avg, moet nog gekocht worden
T: afhankelijk van A

Gewicht blijft onder de 70. Tegen kerst hopelijk 66-67.
pi_211241246
Goedemorgen, het gaat hier wel ok. Nu ik 's middags minder eet doet mijn verzadigingsgevoel het weer op een normaal niveau (meestal) en dat scheelt veel. Sinds april ben ik al schommelend 6,7 kilo afgevallen. Ik zit nu op een gewicht dat ik al 10 jaar niet heb gezien.

Gedragsveranderingen voor de komende tijd:
- Minder restjes snoepen. Niet tijdens het koken nootjes snoepen, niet altijd de mayolepel aflikken, niet standaard het laatste restje saus van mijn bord eten als de rest van mijn eten op is.
- Minder calorierijke sauzen eten. Ik maak veel sauzen (hot sauce e.d.) zelf, dat is prima. Maar ik kan de hoeveelheden saus die ik eet best halveren. Een frietje 1 keer dippen in plaats van 2 keer bijvoorbeeld.
- De volgende hap pas nemen als ik mijn mond leeg heb.
- Niet op weg van de keuken naar de woonkamer al beginnen met eten.

Dit zijn wat kleine veranderingen die niet al te ingrijpend zijn dus ik durf wel wat meer dingen tegelijkertijd te veranderen.
Spoilers!
pi_211283647
Nieuwe week dus weer tijd voor een lijstje. Wat misschien ook helpt om de fles wijn te laten staan vanavond :')

L: 1,5 pistolet met roomkaas, gerookte zalm en edamame
D: geroosterde kikkererwten en 2 vega chicken tenders
T: 2 peren (als ze nog eetbaar zijn) en skyr

Morgen:
L: 1,5 pistolet met roomkaas, gerookte zalm en edamame
D: verspakket piri piri
T: appel, skyr en handje nootjes
  Moderator maandag 13 november 2023 @ 19:02:43 #262
5428 crew  miss_sly
pi_211284316
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 09:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen, het gaat hier wel ok. Nu ik 's middags minder eet doet mijn verzadigingsgevoel het weer op een normaal niveau (meestal) en dat scheelt veel. Sinds april ben ik al schommelend 6,7 kilo afgevallen. Ik zit nu op een gewicht dat ik al 10 jaar niet heb gezien.

Gedragsveranderingen voor de komende tijd:
- Minder restjes snoepen. Niet tijdens het koken nootjes snoepen, niet altijd de mayolepel aflikken, niet standaard het laatste restje saus van mijn bord eten als de rest van mijn eten op is.
- Minder calorierijke sauzen eten. Ik maak veel sauzen (hot sauce e.d.) zelf, dat is prima. Maar ik kan de hoeveelheden saus die ik eet best halveren. Een frietje 1 keer dippen in plaats van 2 keer bijvoorbeeld.
- De volgende hap pas nemen als ik mijn mond leeg heb.
- Niet op weg van de keuken naar de woonkamer al beginnen met eten.

Dit zijn wat kleine veranderingen die niet al te ingrijpend zijn dus ik durf wel wat meer dingen tegelijkertijd te veranderen.
O die eerste twee doe ik ook. Wel een goede om me daar meer van bewust te worden.

Fijn dat je een goed resultaat hebt!
pi_211284823
Ik heb de afgelopen week weer even een 'terugval' gehad. Een slechte dag en daarna heeel veel moeite om het weer op te pakken. Vandaag er wel weer voor gegaan en dan merk ik hoe snel de gedachte weer komt van je kan ook morgen/volgende week/1 januari starten en vandaag alles eten. Maar nee, de knop moet weer om...

L: pistolet 30+ kaas, boterham met ei, 2 mandarijnen
T: eiwitreep
D: lasagne met kipgehakt en groente
pi_211286411
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2023 19:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O die eerste twee doe ik ook. Wel een goede om me daar meer van bewust te worden.

Fijn dat je een goed resultaat hebt!
Dat zijn wel dingen waar relatief makkelijk op te 'bezuinigen' is vind ik. Al kost het natuurlijk wel moeite. Ik maakte gisteren hummus en niet alle klodders die op het aanrecht vielen heb ik toch echt opgegeten.

Maar tijdens het eten daarnet heb ik dus niet alle saus van mijn bord opgemaakt en ook tijdens het koken niet de lepel van die saus afgelikt.
Spoilers!
pi_211286434
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 19:43 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb de afgelopen week weer even een 'terugval' gehad. Een slechte dag en daarna heeel veel moeite om het weer op te pakken. Vandaag er wel weer voor gegaan en dan merk ik hoe snel de gedachte weer komt van je kan ook morgen/volgende week/1 januari starten en vandaag alles eten. Maar nee, de knop moet weer om...

L: pistolet 30+ kaas, boterham met ei, 2 mandarijnen
T: eiwitreep
D: lasagne met kipgehakt en groente
Goedzo!
Spoilers!
pi_211344270
Nou, de eerste dagen deze week waren even moeilijk maar nu zit ik weer in het ritme. Toch gek hoe je brein in begin denk neee ik wil niet en als je er weer eenmaal in zit is het lekkerder dan in een ongezonde fase.

Lijstje vandaag:
S: 75 min boksen
L: 2 boterhammen, 2 Eieren, plakje Ham, beetje 30+ kaas
T: proteine chocolademousse
D: pompoenpasta met kipgehakt
pi_211408735
Zo, ik heb mezelf weer een beetje onder controle. De laatste twee weken ging het gewoon niet. Pms, verjaardag, stress op het werk en twee zieke kinderen die de hele nacht lagen te spoken. Nu gaat het eten weer redelijk en zit ik qua gewicht weer op het niveau van twee weken geleden. Vandaag vrij, dus vermoed weinig tussendoor. Dit weekend 2 sintfestijnen. Morgen wordt al friet als lunch. Zondag zal niet veel gezonder zijn.

Lijstje
O: 1 boterham
T: mandarijn
L: eiwitpannenkoeken
T: denk chocolade munt plus nog iets voedzaams
A: rijst, kipgehakt, wortel-bloemkool-broccoli met woksaus.
pi_211420104
Ik was ineens, min of meer vanzelf in een ziek goede neergaande flow beland... Dit weekend *O* 2 keer uit eten *O*

:')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211442499
Het universum test wel echt mijn wil om af te vallen met dit weer :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  Moderator maandag 27 november 2023 @ 11:31:42 #270
5428 crew  miss_sly
pi_211442613
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Pfff, echt he? Het moet maar gauw weer voorjaar zijn :')
pi_211442727
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 11:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Pfff, echt he? Het moet maar gauw weer voorjaar zijn :')
Ik ga echt, ik ga echt, ik ga echt.
pi_211444013
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 11:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jup. Iedere avond wil ik alleen met een dekentje op de bank liggen. Al zijn mijn stappen en sport de komende weken wel echt mijn non negotiables. Normaal doe ik ook bijvoorbeeld nog zelfstudie voor het eigen bedrijf wat ik wol gaan starten maar tot het nieuwe jaar heb ik mezelf toestemming gegeven om als ik mijn stappen/sport heb gedaan om gewoon op de bank te gaan liggen. Anders trek ik het echt niet meer :P
pi_211444118
*O* ik ging *O*
pi_211444147
Ik had vorige week een slechte week zeg. Overal eten en veel en lekker eten.

Vandaag al 3 keer een heel verstandige keuze gemaakt en ik ben nu in de sportschool.

Tevens is er een extra gaatje in mijn riem nodig *O*
Spoilers!
pi_211446112
Drie weken Spanje is meestal niet best voor m'n gewicht, ook al denk ik dan vaak goed te eten & bewegen.
Maar deze keer ging het werkelijk prima - voor mij scheelt het toch de wereld als ik *niet* standaard gezellig ontbijt. Dus ook in Spanje meestal maar 1 maaltijd per dag, ook al eet mijn liefste dan wel 2 of 3 keer wat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')