Nee ben wel van plan om enigszins op te letten. En dat gaat natuurlijk nooit zo goed als thuis koken, maar wil wel bewuste keuzes maken en weinig alcohol. Maar goed, uitwerking moet nog blijken. Bij mij is het meestal óf het gaat helemaal prima, of na 1 avond denk ik al boeien, yolo!quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Etentjes komen altijd in kuddes, nooit alleen.
Heb je een plan of ga je er gewoon heen en zie je wel waar je zin in hebt?
(ik ben ook voor gewoon lekker nemen waar je zin in hebt op je verjaardag hoorik weet niet of het slim is, maar yolo)
O die eerste twee doe ik ook. Wel een goede om me daar meer van bewust te worden.quote:Op donderdag 9 november 2023 09:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen, het gaat hier wel ok. Nu ik 's middags minder eet doet mijn verzadigingsgevoel het weer op een normaal niveau (meestal) en dat scheelt veel. Sinds april ben ik al schommelend 6,7 kilo afgevallen. Ik zit nu op een gewicht dat ik al 10 jaar niet heb gezien.
Gedragsveranderingen voor de komende tijd:
- Minder restjes snoepen. Niet tijdens het koken nootjes snoepen, niet altijd de mayolepel aflikken, niet standaard het laatste restje saus van mijn bord eten als de rest van mijn eten op is.
- Minder calorierijke sauzen eten. Ik maak veel sauzen (hot sauce e.d.) zelf, dat is prima. Maar ik kan de hoeveelheden saus die ik eet best halveren. Een frietje 1 keer dippen in plaats van 2 keer bijvoorbeeld.
- De volgende hap pas nemen als ik mijn mond leeg heb.
- Niet op weg van de keuken naar de woonkamer al beginnen met eten.
Dit zijn wat kleine veranderingen die niet al te ingrijpend zijn dus ik durf wel wat meer dingen tegelijkertijd te veranderen.
Dat zijn wel dingen waar relatief makkelijk op te 'bezuinigen' is vind ik. Al kost het natuurlijk wel moeite. Ik maakte gisteren hummus en niet alle klodders die op het aanrecht vielen heb ik toch echt opgegeten.quote:Op maandag 13 november 2023 19:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O die eerste twee doe ik ook. Wel een goede om me daar meer van bewust te worden.
Fijn dat je een goed resultaat hebt!
Goedzo!quote:Op maandag 13 november 2023 19:43 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb de afgelopen week weer even een 'terugval' gehad. Een slechte dag en daarna heeel veel moeite om het weer op te pakken. Vandaag er wel weer voor gegaan en dan merk ik hoe snel de gedachte weer komt van je kan ook morgen/volgende week/1 januari starten en vandaag alles eten. Maar nee, de knop moet weer om...
O: kwark
L: pistolet 30+ kaas, boterham met ei, 2 mandarijnen
T: eiwitreep
D: lasagne met kipgehakt en groente
Pfff, echt he? Het moet maar gauw weer voorjaar zijnquote:Op maandag 27 november 2023 11:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het universum test wel echt mijn wil om af te vallen met dit weer
Ik ga echt, ik ga echt, ik ga echt.quote:Op maandag 27 november 2023 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pfff, echt he? Het moet maar gauw weer voorjaar zijn
Jup. Iedere avond wil ik alleen met een dekentje op de bank liggen. Al zijn mijn stappen en sport de komende weken wel echt mijn non negotiables. Normaal doe ik ook bijvoorbeeld nog zelfstudie voor het eigen bedrijf wat ik wol gaan starten maar tot het nieuwe jaar heb ik mezelf toestemming gegeven om als ik mijn stappen/sport heb gedaan om gewoon op de bank te gaan liggen. Anders trek ik het echt niet meerquote:Op maandag 27 november 2023 11:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het universum test wel echt mijn wil om af te vallen met dit weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |