quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:07 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat je geen spieren hebt. Dat ze wat zwaar en wat minder sterk zijn vandaag is niet zo gek.
quote:
Proberen gezonde keuzes te maken en bij huge porties niet alles opeten. En ook een beetje genietenquote:Op dinsdag 5 september 2023 17:35 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog tips hoe je in de VS niet 20 kg zwaarder terug kan komen? Ik moet volgende week voor mijn werk een week naar New York (1e keer) en wil eigenlijk wel bewust eten en niet te zwaar terug komen. Maar ik hoor van iedereen dat de portie's echt huge zijn en er overal suiker en andere rommel doorheen zit...
Ik kwam aan in de VSquote:Op dinsdag 5 september 2023 17:35 schreef Pinuts het volgende:
Iemand nog tips hoe je in de VS niet 20 kg zwaarder terug kan komen? Ik moet volgende week voor mijn werk een week naar New York (1e keer) en wil eigenlijk wel bewust eten en niet te zwaar terug komen. Maar ik hoor van iedereen dat de portie's echt huge zijn en er overal suiker en andere rommel doorheen zit...
Thanks. Voor dat soort vreterij ben ik inderdaad ook bang. Terwijl voor ontbijt ben ik dik tevreden met wat ei, yoghurt of fruit. En tijdens het diner zal ik denk ik ook wel eigen keuzes kunnen maken. Al ga ik wel met collega's dus zal me ook voor een groot deel moeten aanpassen waar 'de groep' heen wil. Ben toch de junior van het hele stel. Voor lunch hoop ik stiekem of gewoon een broodje/sandwich achtig iets want ook daar kan je bewust in kiezen... maar we gaan het zien.quote:Op dinsdag 5 september 2023 21:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kwam aan in de VS(ik was er ook wat langer dan een week, waaronder een tijdje in NY). Zelfs de salads zijn overdreven groot. Overal free refills. Ontbijtbuffet in NY hotel bestond uit....donuts. Allerlei soorten donuts. Maar als je er om vroeg kon je wel zo'n minipakje Kellog's met melk krijgen. Chips (van het type Lay's/Croky) bij je lunch. Frieten tellen als groente. Sowieso niet naar de Mac gaan oid, want dat is net roadkill daar. Wat een verschil in kwaliteit met Nederland was dat
Deli's in NY hebben nog wel eens gezondere keuzes (salades) liggen. Succes!
Ik was er voor het laatst in 2001 (eh, september 2001quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:18 schreef Pinuts het volgende:
Thanks. Voor dat soort vreterij ben ik inderdaad ook bang. Terwijl voor ontbijt ben ik dik tevreden met wat ei, yoghurt of fruit. En tijdens het diner zal ik denk ik ook wel eigen keuzes kunnen maken. Al ga ik wel met collega's dus zal me ook voor een groot deel moeten aanpassen waar 'de groep' heen wil. Ben toch de junior van het hele stel. Voor lunch hoop ik stiekem of gewoon een broodje/sandwich achtig iets want ook daar kan je bewust in kiezen... maar we gaan het zien.
Zit net in een heel fijn ritme/flow dus wil dat niet helemaal om zeep helpen met deze trip.
Ik ben in mei geweest, en ik vind het inderdaad een kwestie van oppassen op porties en rommel.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:35 schreef Pinuts het volgende:
Helemaal niet zelfs, zeker doen!quote:Op woensdag 6 september 2023 08:30 schreef IJsdraakje het volgende:
"Dressing on the side" is ook geen rare in die hoek toch?
Ookquote:Op woensdag 6 september 2023 08:46 schreef exode het volgende:
Ik vond juist NY een oase van gezonde maaltijden na 3 weken rondgereisd te hebben door de VS. Genoeg hippe tentjes te vinden die heel gezonde opties hebben. Je moet gewoon de ketens vermijden. Of nou ja, er zijn ook ketens die juist wel gezonde opties hebben natuurlijk maar de Wendy's, Baskin & Robbins![]()
![]()
moet je negeren.
Ik neem de kinderen meteen mee uit school naar de zwemplas dus zo even de tas inpakken met wat fruit etc. Er is ter plekke alleen friet, friet en ook nog friet.
Oh ja, van álles small nemenquote:Op woensdag 6 september 2023 06:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Helaas geen tips want ik kwam ook bij daar. Al zou ik verwachten dat er in zo'n grote stad wel gezonde opties zullen zijn.
Ik nam overal een portie kleiner dan ik hier zou kiezen. Na de eerste fastfoodtent waar ik een medium menu nam (en daardoor een rare blik kreeg van de bediende) had ik mijn les wel geleerd. Small please![]()
Belegde broodjes vond ik heel overdadig belegd met vlees. Maar als je zelf kan kiezen valt het hopelijk mee.
Daar kwam nog een tosti bijquote:Op dinsdag 5 september 2023 12:03 schreef Sarabi het volgende:
2 fysiek zware dagen gehad. In combinatie met weinig eten (wel allemaal ongezonde zooi) zal de weegschaal deze week wel omlaag gaan maar is het nu ook weer tijd voor wat groenvoer.
Lijst:
L: naan met burrata en artisjok
D: traybake met pompoen, gnocchi en geitenkaas
T: bramen, blauwe bessen en ik geef een bierproeverij vanavond dus er zal vast ook nog een speciaal biertje bij komen
Je kan in New York gewoon gezond eten maar het is wel duurder en je moet er iets meer moeite voor doen. De mensen die klagen over dat een grote stad in de VS zo ongezond is willen denk ik zoveel mogelijk proberen van wat ze thuis niet kennen en hebben het toch echt zelf in hun mondje gestopt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:35 schreef Pinuts het volgende:
Dat gaat lastig in een salad bowl.quote:Op woensdag 6 september 2023 08:30 schreef IJsdraakje het volgende:
"Dressing on the side" is ook geen rare in die hoek toch?
Verschilt ook per gelegenheid vermoed ik?quote:Op woensdag 6 september 2023 09:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat gaat lastig in een salad bowl.
Maar goed, dat gebeurt je maar 1 keer, daarna vragen om 1 tablespoon. Kijken ze je wel raar aan maar soit.
Nou, ik kreeg een tijd geleden bij een lunchsalade helemaal geen dressing (ik heb het liefst gewoon beetje azijn en olijfolie), maar dat was ook raar. Alsof ik aan een krop sla zat te knabbelen. Was een foutje van de keuken.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:32 schreef Bottoms_up het volgende:
Dit probleem heb ik hier ook al. Dressing![]()
En ja alle soorten.
Wel zo zou ik het dus graag hebben. Maar daar wordt vaak moeilijk over gedaan dus zeg ik meestal niets. En ik bestel nooit een salade om die reden.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik kreeg een tijd geleden bij een lunchsalade helemaal geen dressing (ik heb het liefst gewoon beetje azijn en olijfolie), maar dat was ook raar. Alsof ik aan een krop sla zat te knabbelen. Was een foutje van de keuken.
Wat idioot dat ze daar moeilijk over doen zeg.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:13 schreef Bottoms_up het volgende:
Wel zo zou ik het dus graag hebben. Maar daar wordt vaak moeilijk over gedaan dus zeg ik meestal niets. En ik bestel nooit een salade om die reden.
Beter, ik mag vandaag, vrijdag en zaterdag. Maar goed, daarna heb ik dus die week rust met het werktripje dus moet me nu gewoon even niet aanstellenquote:Op donderdag 7 september 2023 16:05 schreef SQ het volgende:
Ik hoef pas zaterdag weer te sporten gelukkig
Supergoed!quote:Op donderdag 7 september 2023 16:56 schreef exode het volgende:
Ik ga morgenochtend om een uur of 8![]()
En ach na het weekend krijgen we weer onweer en regen en en en.
Er gebeuren meerdere minder leuke dingen in mijn leven en mijn natuurlijke reactie is dan snoepen, vreten en nog meer vreten. Maar ik had vandaag heel even de neiging om iets van chips of zo te pakken maar mijn inner voice zei 'Niet doen! Je bent zo goed bezig dan voel je je alleen maar extra rot' en yes, it worked! Ik pakte een appel en het was klaar.
Lekker bezig! That's the spirit!quote:Op donderdag 7 september 2023 16:56 schreef exode het volgende:
Er gebeuren meerdere minder leuke dingen in mijn leven en mijn natuurlijke reactie is dan snoepen, vreten en nog meer vreten. Maar ik had vandaag heel even de neiging om iets van chips of zo te pakken maar mijn inner voice zei 'Niet doen! Je bent zo goed bezig dan voel je je alleen maar extra rot' en yes, it worked! Ik pakte een appel en het was klaar.
Precies. Dit zijn belangrijkere overwinningen dan een halve kg afvallen in een week.quote:Op donderdag 7 september 2023 18:34 schreef exode het volgende:
Ik vind het een grotere overwinning dan het afvallen zelf. Een blijvende verandering hopelijk.
En jullie allemaal sporten met dit weer, petje af! Bikkels zijn we.
Dat is echt mooie vooruitgang! Fijn dat het zo goed ging.quote:Op donderdag 7 september 2023 16:56 schreef exode het volgende:
Ik ga morgenochtend om een uur of 8![]()
En ach na het weekend krijgen we weer onweer en regen en en en.
Ik heb me ook voorgenomen om wat vaker maar de bob te zijn. Ik wil een heel enkele keer, als ik het echt graag wil, alcohol drinken, maar het verder eens laten staan.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:28 schreef SQ het volgende:
89.9, dat is toch altijd prettig.
Nog 20 te gaanvoor de 100e keer.
Gisteren zakte mijn slankste collega door het picknickbankje, was toch wel blij dat ik het niet was![]()
Vanmiddag een beer&bites met collega's. Valt gelukkig precies in mijn eetwindow dus ik hoef niet op álle vlakken te falen.
Morgen een bruiloft... met consumptiemuntjesik BOB wel. Scheelt naast geld ook kcal.
En nog een paar halve liters alcohol hier.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:59 schreef SQ het volgende:
Ja en een halve liter alcohol blijft bij mij nooit een halve liter alcohol. Dat wordt meestal ook nog 1000 kcal aan snaai extra!
quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:04 schreef SQ het volgende:
Mijn schoonzus was aan het vertellen dat ze was aangekomen en had berekend dat ze in 1 jaar 600 kilo chocolade had gegeten.
Ik was echt hevig onder de indruk, bijna 2 kilo per dag, dan ben je wel echt een doorzetter zeg. Bijna 10.000 kcal per dag extra eten, dan zou ze toch ook wel dikker moeten zijn dan de 20 kilo overgewicht die ze nu heeft.
Gelukkig had ze een decimale fout gemaakt
Alsnog is zestig kilo in een jaar niet mis
Geen e-bike.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:51 schreef SQ het volgende:
Halve liter sangria is zo'n 400 kcal dus dat zou je met een uur fietsen echt wel moeten compenseren. Tenzij maximale ondersteuning op ebike wellicht.
Da's het belangrijkstquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geen e-bike.
Geen idee dat het zo weinig was. Maar goed, de alcohol op zichzelf is ook niet goed natuurlijk.
Verder vind ik het geen probleem, hoor. Ik doe dit niet wekelijks, en we hadden gewoon een heel gezellige avond samen
Wat wordt het?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef IJsdraakje het volgende:
Dikke pens-boks.
Dikke alles trouwens, het is warm en m'n ringen zitten ook direct vast om m'n vingers.![]()
Maar: morgen weer een tattoo-sessie, dus de alcohol inname gaat zeer beperkt zijn dit weekend.
Het valt me altijd tegen hoeveel kcal Strava zegt dat er tijdens een fietsritje verband zijn. Gisteren in 40 km (1,5 uur) nog geen 1000 kcal.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:51 schreef SQ het volgende:
Halve liter sangria is zo'n 400 kcal dus dat zou je met een uur fietsen echt wel moeten compenseren. Tenzij maximale ondersteuning op ebike wellicht.
Volgende sessie van deze jongen:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet nog wat meer detail in en er komt nog wat kleur op de achtergrond.Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
1000 kcal in anderhalf uur hard sporten is toch niet weinig?quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:50 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het valt me altijd tegen hoeveel kcal Strava zegt dat er tijdens een fietsritje verband zijn. Gisteren in 40 km (1,5 uur) nog geen 1000 kcal.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:54 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Volgende sessie van deze jongen:Cool!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet nog wat meer detail in en er komt nog wat kleur op de achtergrond.
Ik proef een thema
disclaimer
Wederom boks.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef SQ het volgende:
Ik zal nooit een dartelend lichtvoetig hertje worden, dat zit er gewoon niet in.maar ik ben wel tamelijk sterk.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:56 schreef SQ het volgende:
[..]
1000 kcal in anderhalf uur hard sporten is toch niet weinig?
Als ik echt diep ga met mijn obesitaslijf zit ik ook rond de 600 per uur.
Eerlijk gezegd was deze "per ongeluk".quote:
Bijna weekendquote:Op vrijdag 8 september 2023 10:58 schreef Jeroboam het volgende:
[..]![]()
Ik ben nog niet wakker, ik dacht dat je een half uur fietsen schreef.![]()
Waarschijnlijk omdat ik zin heb in een halve liter
Ik ook, ik gooi gewoon mijn gewicht in de strijd!quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef SQ het volgende:
Ik zal nooit een dartelend lichtvoetig hertje worden, dat zit er gewoon niet in.maar ik ben wel tamelijk sterk.
Ik moet zeggen dat hoef ik ook helemaal niet. Als ik kijk naar mijn 'ideale' lichaam is dat toch nog steeds wel wat breder en sterker. Niet zoals een bodybuilder, maar ik ben liever 65 a 70 kg en sterk dan 50 kg en alleen dun.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef SQ het volgende:
quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:42 schreef SQ het volgende:
Als ik het al tot 50 kilo zou redden zou mijn buikvel zo hard wapperklapperen als ik ging rennen dat het alsnog weinig hertigs had.
Dank voor dit mental image.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:42 schreef SQ het volgende:
Als ik het al tot 50 kilo zou redden zou mijn buikvel zo hard wapperklapperen als ik ging rennen dat het alsnog weinig hertigs had.
Ja same.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:13 schreef exode het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo rond die 80 prima zou vinden. Ik weet dat op 70 blijven enorm lastig is en dat wil ik gewoon niet.
Ik ga werken met een range waar ik tussen moet zitten, zo tussen de 76 en 82 vind ik prima.
Al hangt het wel volledig samen met hoe ik me voel en hoe mijn waardes zijn (bloeddruk, cholesterol etc).
Ja, laten we daar maar eens beginnen inderdaadquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:10 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik mik voorlopig op 80, dat blijkt al uitdagend genoeg.
In België sowieso niet, daar is het altijd een drankorgie tot in de vroege ochtendquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:36 schreef Bottoms_up het volgende:
Goed bezig exode!
Goeie progress sq. En een bruiloft met muntjes, nog nooit van gehoord. Wat een schrale bedoening.
Mijn avondeten gisteren was minus pizza plus 9 tortellini met een restje saus. En dan een blik knakworstjes om 22u. Don't ask.
Dit weekend worden het geen goede lijstjes want weekend weg. Dus afhaal, bbq, uit eten. Bier en wijn. De dag wel begonnen met:
S: auto inladen en rage cleaning
HAHAHA ja het is heel cultureel bepaald geloof ikquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:19 schreef exode het volgende:
Wij waren een paar jaar geleden bij een bruiloft van een vriendin, zij trouwde in Nederland met een Ier. Zijn Ierse vrienden en familie konden maar niet geloven dat alle drank gratis. Ik heb nog nooit in mijn leven zulke dronken mensen gezien. Ik hoop dat ze het hadden afgekocht want dat ging als een soort non stop infuus.
Geloof dat we het hier al eerder over hebben gehadquote:Op vrijdag 8 september 2023 14:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben bij elk engles feestje waar ik uitgenodigd word verbaasd dat we de drank zelf moeten betalen én dar WIJ tegelijkertijd bekend staan als de gierigaards![]()
![]()
Ja blijf er boos om!quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geloof dat we het hier al eerder over hebben gehadBruiloft van sch.zus in de UK had een 'open bar' en iedereen was daar wild enthousiast over en ik begreep niet zo goed wat de buzz was. Bleek dat helemaal niet de gewoonte te zijn, dat je gewoon gratis drankjes kon halen bij de bar
Ik heb al heel erg veel bruiloften gehad en ik weet niet beter. Bruiloft met muntjes
Nou ja, misschien was de keus wel minder mensen uitnodigen of met muntjes doen en zo kunnen ze de kosten wel dragen. Prima hoor.
Dat doen wij al praktisch de hele zomer. Nul effect op gewicht, maar het is verrassend hoeveel fitter je ervan wordt en hoe moeilijk sport is na alcohol.quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb me ook voorgenomen om wat vaker maar de bob te zijn. Ik wil een heel enkele keer, als ik het echt graag wil, alcohol drinken, maar het verder eens laten staan.
Vooral om die reden wil ik het inderdaad laten staan. Ik heb overigens in de zomer ook vrij weinig gedronken. Een paar keer een wijntje en twee keer een gin tonic. Dat is heel bescheidenquote:Op vrijdag 8 september 2023 19:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat doen wij al praktisch de hele zomer. Nul effect op gewicht, maar het is verrassend hoeveel fitter je ervan wordt en hoe moeilijk sport is na alcohol.
Ik wil dit wel graag even onderschrijven.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef SQ het volgende:
Als ik in precies de juiste hoek van de lichtstralen van de zon aan het hardlopen ben, ziet mijn schaduw er wel uit als een dartelend hertjequote:Op vrijdag 8 september 2023 10:48 schreef SQ het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |