abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210823555
Ik moet even sterk blijven want mijn gedachtes zijn weer even van je kunt ook vanavond gewoon nog even lekker alles eten en dan morgen starten. Maar nee, ik heb met mezelf afgesproken dat ik 12 weken tot kerst echt even ga knallen. En dan niet perse niks ongezonds meer eten maar in ieder geval bewust.

O: kwark
L: soepje, boterham met ei, pistolet kaas
T: snacktomaatjes
D: Quiche met geitenkaas en spinazie
T: 2 kiwis
pi_210825206
Vandaag netje maar 1 maaltijd: ovenschotel van groente, gehakt en een beetje dun geschaafde aardappel. Toe mascarpone + gedroogd fruit met eigengemaakte likeur
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210827153
Vandaag mindere dag:
O: kfc snackbox met 3 hotwings en small fries
M: een twix en twee koppen cappucino's
Een oliebol met krenten
A: rijst met lamsvlees en sperziebonen
pi_210830198
Afgelopen maand 100gr afgevallen, niet slecht voor zo'n slechte maand :')

Vandaag eet ik niet thuis dus geen idee wat het gaat worden.
pi_210830656
Dus. Er ging iets fout deze zomer :') We hadden een paar jaar sociale activiteiten en vakanties in te halen dus de zomer was een grote extravaganza van meerdere vakanties, afspraken, etentjes, barbecue en chaos. Zelfs al was ik mijn best echt blijven doen, was mijn ritme zo afwijkend van normaal dat ik die gedragsveranderingen niet in mijn normale ritme had kunnen passen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 14:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, vakantie is afgelopen. Ik ben flink met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik ga me van ongezond eten, veel vlees eten en weinig bewegen dus echt heel kut voelen.

Sinds de vakantie in juli heb ik nog 2 vakanties gehad. Ik heb een stuk beter gelet op vooral beweging en minder vlees en voelde me absoluut veel minder slecht. Dat stuk is dus goed gegaan gelukkig.
quote:
Voor de vakantie was ik 4 weken bezig met het implementeren van een gedragsverandering. Die is voor niemand hier relevant en ik spreek het niet graag uit dus ik hou dat voor mezelf. Maar ik ben er inmiddels helemaal aan gewend, de valkuil komt niet eens een beetje in zicht

Check, dat gaat nog steeds heel goed.
quote:
Tijd voor een nieuwe verandering, een met een flinke uitdaging voor mij. Ik heb mezelf de geweldige gewoonte aangeleerd om tijdens het bereiden van een maaltijd al bezig te zijn met de volgende. Dat mondt regelmatig uit in een lang eetmoment van lunch tot en met diner. Ik ga nu zo min mogelijk nadenken over volgende eetmomenten. En al helemaal niet dat eten alvast klaarleggen of zelfs op het dienblad van mijn lunch leggen (logica: dan hoef ik straks niet op te staan). Lui varken dat ik ben. Het moet afgelopen zijn.

Dat is dus wel in het slop geraakt. Of eigenlijk ben ik er nooit echt aan gewend. Ik zet de teller weer op nul en ga hier vier weken mee aan de slag.
quote:
Daarnaast zijn de snoepjes en chocolade naast de bank weer in de last gelegd. Ik at ze niet de hele dag door, ik doe weken met een zak drop. Maar ze dragen wel bij aan dat aaneengesloten eetmoment in de middag.

Dit gaat goed. Niet dat ik geen snoepjes meer eet maar dat is een volgend probleem :')
quote:
Over 4 weken hoop ik hier aan gewend te zijn. Deze ronde wordt wel moeilijk. Het moeilijkst van alle psychische factoren die ik aan wil pakken.

Moeilijk inderdaad. Maar ik blijf het proberen. Ik heb de afgelopen jaren bewezen heel veel te kunnen, dan kan ik dit ook.
quote:
En verder ben ik vandaag precies 5 kilo kwijt sinds eind april.
Vier kilo dus :')

Ik ga nog een nieuwe gedragsverandering invoeren: pas een nieuwe hap pakken als ik de vorige heb opgegeten. Niet zo zeer met normale maaltijden maar wel als ik een monkey platter voor mezelf maak ofzo. Dat moet ik gewoon rustig op kunnen eten zonder te schranzen.

Ik heb alweer 2 goede dagen achter de rug waarbij ik dus niet echt op calorieën let maar wel op gezond eetgedrag. Alleen gisteren lunchte ik laat, dat wist ik dus ik had bijtijds een tussendoortje genomen om de tijd op te vullen. Helaas liep mijn afspraak zo enorm uit dat ik na de lunch gelijk door ging met een mars en een stukje cake. De bekende valkuil. Daarna heb ik mezelf bezig gehouden zodat ik niet nog meer ging eten.

Op naar dag 3 :)
Spoilers!
pi_210842507
Eten gaat relatief goed deze week, beweging wat minder. Sportschool vanavond gaat ook al niet door want er is iets mis met mijn schouder. En helaas is het niet het soort pijn dat beter wordt van meer beweging. Baal er echt van.
Mager lijstje vandaag want caloriebommetje als avondeten.
O: boterham
L: 2 eiwitpannenkoekjes
T: snackwortels
A: macaroni met ham en kaas O+ En ik maak een grote schaal dus morgen weer!
pi_210853847
Vandaag toch even gewogen (en meteen weer spijt). Resultaat was ongeveer +1,5 kg. En dat in 3 weken dus dan weet je wel hoeveel ik gevreten heb. Maar goed. Gebeurd is gebeurd, nu de schouders er weer onder. Als ik mijn kerstdoel nog wil halen moet ik nu wel geen grote fuckups meer maken. Doel was onder de 70 kg voor kerst. Vanmorgen was het 75,5. En met nog ongeveer 12 weken tot kerst kan het prima. Maar dan moet ik wel gewoon netjes alles blijven doen. Ik ben in ieder geval weer begonnen met op zondag een weekschema voor avondeten te maken ipv iedere dag bedenken wat ik wil eten. Want als ik dan iets te laat bedenk en dus al honger heb dan is de keuze voor iets ongezonds toch snel gemaakt.

L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham en beetje 30+ kaas
D: lomo saltado (biefstuk met sojasaus, paprika en ui), gebakken aardappeltjes, broccoli
S: 75 min boksen
T: eiwitshake, aardbeien
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:36:38 #208
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210855746
O: 4 beschuitjes met smeerkaas en hagelslag
T: 150 gram kwark, verse aardbeien en volkoren muesli
L: Restje saoto-soep met 2 boterhammen met smeerworst
T: eiwitshake
A: salade met pijnboompitjes, tomaat, komkommer en stukjes appel, frietjes en zelf gepaneerde kipstukjes
T: Grote banaan
S: Uurtje krachttraining

Go Pinuts *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door Rijstebuiltje op 07-10-2023 03:23:36 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_210868106
Ik vind 1.5kg in 3 weken nog wel meevallen. Maar ik snap heel goed dat je ervan baalt. En het doel met kerst moet wel lukken. Succes!

Lijstje:
T: 2 kastanjes
L: salade met kip
T: paar frambozen en een mandarijn
A: Moussaka en 2 glazen rode wijn

In het weekend lukt het nooit om een fatsoenlijke T erin te krijgen. Het is altijd snel snel.
pi_210870255
Vandaag ook weer prima dagje. Zeker voor een weekenddag. Zit in een lekker ritme.

L: 2 boterhammen, 2 eieren, plakje ham, beetje 30+ kaas
T: eiwitreep
D: parmaham pizza op libanees brood (slechts zo'n 450 kcal per 'pizza')
T: aardbeien
S/B: 2 sets volleybalwedstrijd + 11.000 stappen
pi_210870597
Fijn dat je het ritme zo snel weer op pakt Pinuts!

Ik had echt een belachelijke week met eten (patat, shoarma, chips, oliebollen pizza) vanwege een rommelige planning en ik merk dat meteen in mijn mindset. Dus ik heb net een weekplanning gemaakt voor het eten. Maar ik heb wel hardgelopen en daarnaast geen zin in ontbijt als ik s avonds nog chips eet, dus al met al blijf ik stabiel. Of dat nou een goed of slecht teken is ben ik alleen nog niet over uit. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210905607
Het wordt hier bijna mijn dagboek :P Hoe is het bij de rest? Niet posten = niet lekker? Tenminste, zo was het vaak bij mij.

Vandaag had ik het vooral mentaal zwaar. Mindere dag op werk en hoofdpijn dus meh. Even in de verleiding geweest om ipv mijn geplande maaltijd een pizza te gaan halen, maar uiteindelijk toch mezelf ertoe kunnen zetten om goed te eten. Dit daarna maar weggespoeld met 2 blikjes cola zero zodat het toch een beetje als comfortfood aanvoelde :P (normaal probeer ik frisdrank een beetje tot het weekend te beperken omdat ik a anders onbeperkt frisdrank wil drinken en b geeft toch ongezond gevoel en heb gemerkt dat ik daardoor ook sneller naar ongezond eten neig te grijpen. Ook al weet ik dat er niks zit in bijvoorbeeld Cola zero).

[ Bericht 17% gewijzigd door Pinuts op 10-10-2023 18:31:19 ]
pi_210905963
Hier gaat het zijn gangetje. Kan altijd gezonder maar qua kcal lijkt het allemaal redelijk te kloppen.

Lijstje van vandaag:
L: 2 boterhammen met vega grillworst, kaas en pesto
D: verspakket teriyaki
T: 0.0 gin tonic, skyr en peer
pi_210907600
Hier gaat het niet super maar ook niet slecht. Alleen zondag teveel en te ongezond gegeten. Weegschaal staat al bijna 2 weken stil maar mijn darmen ook dus misschien niet heel gek.

Lijstje gisteren:
T: 3 pruimen
L: salade met kaasschnitzel
A: risotto met pompoen en spek.

Vandaag:
T: banaan
L: 2 boterhammen met kalkoensalami
T: appel
A: nog eens een AVG met een kipburger en worteltjes en erwtjes

Morgenavond eten met t werk. En het is iets wat zij geregeld hebben. Er gaan frietjes bij zijn, mijn zwakke plek.
pi_210908305
Hier gaat het wel ok. Elke dag zijn er wel discussies en onderhandelingen met mezelf maar meestal wint mijn verstandige kant ;)

Ik probeer nu ook om pas iets nieuws te pakken als mijn mond leeg is. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar ik vind dat ik het moet kunnen.
Spoilers!
pi_210911982
69.7, dan toch! *O*
Die 6 heb ik sinds 2018 niet meer gezien. Morgen zal ie voorlopig weer weg zijn maar maakt niet uit.

Gisteravond is er nog een zakje eiwitchips bijgekomen.
Vandaag nog geen idee wat ik ga eten. Ik ben ziek aan het worden, met keelpijn. Even nergens zin in, behalve in ongezonde dingen :{
  donderdag 12 oktober 2023 @ 19:07:26 #217
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210927978
Deze week van de rode helll, dus mijn lichaam is weer fijn van de leg. Gelukkig mijn eten wel netjes en constant vandaag:

O: bakje roeryoghurt met muesli en witte vlokken
T: Eiwitshake
L: Lasagne 'my way'
T: Glas Optimel en een banaan
D: 4 volkoren boterhammen, met hüttenkäse, kipfilet en gekookt eitje
T: Beker water en een handje paranoten
S: Uurtje PT :)
pi_210928129
Nou ja, ik sluit me maar aan bij @Rijstebuiltje met de aantekening dat ik in geen 15 jaar ongesteld ben geweest en dat ik inmiddels 50 jaar ben en het niet zag aankomen :+
Maar per saldo vreet ik teveel maar kom ik nog niet bijkomend consistent aan. Dus. Wie ben ik om te zeuren.
Voorlopig zit ik nog steeds op het niveau waarvoor ik geen plan had, enkel een wens. Het uiten van de wens in dit topic deed wonderen denk ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 12 oktober 2023 @ 19:41:12 #219
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_210928415
quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 19:22 schreef sigme het volgende:
Nou ja, ik sluit me maar aan bij @:rijstebuiltje met de aantekening dat ik in geen 15 jaar ongesteld ben geweest en dat ik inmiddels 50 jaar ben en het niet zag aankomen :+
Maar per saldo vreet ik teveel maar kom ik nog niet bijkomend consistent aan. Dus. Wie ben ik om te zeuren.
Voorlopig zit ik nog steeds op het niveau waarvoor ik geen plan had, enkel een wens. Het uiten van de wens in dit topic deed wonderen denk ik.
Uitspreken is altijd goed. @sigme want een beetje steun en houvast is gewoon goed. In jullie ogen di(eet) ik niet, want jullie zien wellicht dat ik behoorlijk aan het stampen ben qua calorieën en eetmomenten. Mijn doel is ook anders, daar zal ik dit topic niet mee vervuilen en hoort ook in een ander draadje thuis. Het grappige is, is dat mijn eetpatroon wel nog steeds minder calorieën bevat dan ik verbrand. Ik dieet ook niet, maar eet anders waardoor ik de ene week weer iets minder weeg, maar de week erop weer wellicht meer, omdat mijn spiermassa weer is gegroeid.
pi_210931194
Herkenbaar dat verschil tussen doel en wens. Fijn dat die wens gelukt is.
Bah ongesteld, ik mag binnenkort ook weer. Ik merk de PMS al.
En ik denk dat er in dit topic wel plaats is voor verschillende soorten doelen?
Het eten gisteren was zo bedroevend dat ik na thuiskomst nog een kleine pizza in de oven geduwd heb :')
Maar hey, beter dan de mcD waarnaast ik geparkeerd stond, toch?

Vandaag:
L: 6 gyoza met een eetlepel ketjap
T: zakje mini dinosauruskoekjes
A: gebakken aardappels (airfryer) met boerengehaktschnitzel (zoveel kcal!) en gestoofde worteltjes.
B: uurtje sportschool
T: eiwitdrankje
T: mogelijk nog iets klein pms gerelateerd
pi_210969114
Nieuwe week, maar weer eens een lijstje doen.

L: tomatensoep met hard broodje
D: teriyaki verspakket met tempeh en rijst
T: 2 peren en skyr
pi_210969519
Weer een feestje 'doorgekomen' zonder me tegoed te doen aan taart, chips en aanverwanten. Balen was alleen dat ze als avondeten broodjes hamburger met aardappelkrokketjes hadden. Dat vult voor geen meter waardoor ik dan 's avonds echt honger heb.
Dat was wel even een struggle, uiteindelijk wat Wasa crackers met smeerkaas op thuis.

Net wel gesport, kinderen en verloofde hebben herfstvakantie dus de dagen komen langzamer op gang.

Gisteren was mijn lijstje:

O: wasa crackers met kipfilet
T: Rijstewafels met pure chocolade
L: 2 volkoren boterhammen met een omelet van 2 eieren
D: pasta met italiaanse groente, Smac, pastasaus en wat geraspte kaas
T: kwark met pure hagelslag
Veel water en uiteraard koffie.

Vandaag hetzelfde behalve dan het avondeten dat worden gebakken aardappels met haricots verts en een schnitzel. Oh en rauwkost.

Morgen gaan we met zijn 2en op pad, kinderen naar de BSO *O* (jaja ik mag juichen, wij gaan voor het eerst genieten van vakantie BSO ^O^ ) We gaan misschien winkelen, misschien thuis rondhangen, misschien voor een nieuwe bank kijken. Al die misschienen worden gecombineerd met uit lunchen. :P
pi_210969571
Hier gaat het wel ok. Niet spectaculair goed maar goed genoeg voor nu. Afgelopen week ben ik twee keer de fout in gegaan met snoep en heb 1 keer idioot veel gegeten. Met uit eten gaan heb ik me netjes gedragen, daar ben ik wel trots op.

Het niet meer alles tegelijk eten 's middags gaat ok. Het wachten tot ik een hap doorgeslikt heb voor ik de volgende pak is moeilijker maar ik heb er wel vertrouwen in dat het gaat lukken.
Spoilers!
  maandag 16 oktober 2023 @ 13:08:14 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_210970815
Ik bleef de afgelopen tijd weer in fuiken lopen, ondanks al mijn goede voornemens. Afgelopen weekend een bruiloft gehad met veel drank en de weegschaal was beangstigend :') maar goed, ik had t ook al wel aan mijn kleding gemerkt natuurlijk :')

Dus ik ga maar weer eens proberen hier wat structureler mee te posten, hopelijk helpt t.
disclaimer
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:06:07 #225
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_210971370
Ik rommel nog steeds door en de weegschaal blijft ongeveer rond hetzelfde rommelen. Niet fantastisch, maar ook niet verschrikkelijk dus. Nu "moet" ik sowieso weer even m'n langere afstanden wandelen weer wat gaan oefenen, dus dat ga ik maar gewoon inplannen in plaats van hopen dat het magisch fantastisch weer ervoor is. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_210971405
Qua gewicht blijf ik overigens hangen net boven de 88 kilo. Ik wil uiteindelijk naar de 80 toe, het liefst net eronder. Binnenkort even een meting vragen aan mijn PT. Ik ga er vanuit dat mijn vetpercentage wel echt naar beneden is gegaan.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:15:34 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_210971455
Mijn menu vandaag:

L: curry met kip, boontjes en rijst
T: bakje tomaatjes en 2 kleine appels
D: gebakken vis met gebakken aardappelen en gestoomde broccoli

Weer even schakelen na wekenlang suiker- en alcoholbombardement :')

Komende weken niks extreems op de planning. Ja, ik ga naar de VS voor mijn werk dus portion control wordt wel een ding, maar alcohol en suikerbinges dan weer niet, dus hopelijk valt t mee.
disclaimer
pi_210974248
Hier ook nog steeds in het goede ritme. Nog niet gewogen maar voel me dun :P. Heb met mezelf afgesproken dat ik ga proberen om 1x in de maand te wegen zodat ik er minder mee bezig ben en meer op gevoel leef, maar wel enigzins track hou. En ben lekker veel aan het wandelen dus dat helpt ook wel.

O: Kwark
L: pistolet 30+ kaas, boterham met ei, bloemkoolsoepje
T: Aardbeien
D: citroen pasta met champignons en magere spekjes
T: kiwi
pi_210982577
Moet ongesteld worden, dus dan weer trek in suiker en chocolade ;( Maar goed. We doen het ermee.

Lijstje vandaag: 4 volkorenboterhammen met kaas, sla, tomaat en nog wat beleg. Kop chai thee met melk.
T: jackfruit en een appel.
A: Nog even bekijken wat we gaan eten

Gisteren:
O: Turkse pannenkoek en chai thee.
Wit hrood met chocopasta
A: rode pasta met veel salade (met wat dadels en feta)
pi_210983178
L: 2 no fairytale wraps met gekookt ei, zuivelspread, parmezaanse kaas, paprika en sla
D: gnocchi met boerenkool en vega spekjes
T: peer en skyr
pi_210985695
Vandaag hele discussie met een collega gehad die ook altijd aan het jojo'en is. Ze lunchte met 2 gekookte eieren. Dus ik maakte iets van een opmerking van daar kan je toch niet op leven... zij vond van wel want ze had vanmorgen 'gewoon' onbeten met een proteine shake en normaal avondeten (wat 1 wrap bleek te zijn). Dus ik gaf aan van maar dat is toch maar max 1000 kcal ofzo (als je dat al haalt)? Maar dat vond ze prima want in het weekend had ze al te veel chips en ongezond eten enzo gegeten. Dacht bij mezelf, ja precies, je gaat ook ongezond eten als je zo weinig eet. Dan zou ik ook onbeperkt snaaizin hebben. Maarja. Ik doe ook zeker niet alles goed, maar deze les heb ik inmiddels zeker wel geleed.
pi_210992982
Mijn trend gaat nog steeds naar beneden.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210993357
Vanaf vrijdag tot en met maandag een terugval gehad. PMS en flink verkouden en koud weer. Ik heb het de hele tijd koud en dan wil ik warm eten, en liefst ook hartig. En veel :)

Sinds gisteren gaat het weer de goede kant op:
O: Boterham
T: Banaan
L: 2 boterhammen met ham
T: 2 mandarijnen
A: schnitzel met pommes duchesse en sperziebonen

Vandaag is het plan:
O: Boterham
T: Snackwortels
L: eiwitpannenkoeken
T: 3 pruimen
A: keuze uit weekmenu: kip/rijst/broccoli+wortels+bloemkool/woksaus of slavinken/aardappelpuree/worteljes+erwtjes. De andere wordt t morgen.
pi_211015084
Laatste lijstje voor het weekend. We zijn weer niet thuis dus het zal iets calorierijker worden (morgenavond staat er al lasagne op het programma.

O: zakje kellogs Extra dark chocolate hazelnut. Minus de helft van de chocolade
T: zak snackwortels
L: salade met kaasschnitzel
T: paar pruimen, moeten op
A: beenham honing-mosterd met gebakken aardappelen (airfryer) en spruitjes (in de oven, met kaas)

Waarschijnlijk komt er nog wel een T bij

Sporten ging gisteren zo moeizaam. Verkoudheid blijft erg en eerste dag ongesteld. Bweuk
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:33:57 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_211015144
Ik ben alweer 3 kilo vocht kwijt van mijn bruiloft-met-tripel-van-de-tap.

Plan:

L: pasta met rooie saus en groenten
T: 4 mandarijnen, bakje druiven
D: wereldgerecht kofta 8-)
disclaimer
pi_211015271
Oh kofta! :9 Een vriendin kan dat heeeeel goed maken, maar ik pak ook gewoon dat pak. Vertel ik niet tegen haar, dan krijg ik een hele preek denk ik.

Vandaag gesport en daar ben ik trots op want het is weer eens de rode zee, de vlag hangt uit, etc etc. Ik heb dan zo weinig energie die eerste dag en voel me zo...nou ja vies. Ik heb doorgezet, was wel echt moe daarna.

Vanavond eten we sushi, rest van de dag netjes in het gelid.
pi_211016393
Ik heb vandaag nergens zin in. Voel me niet helemaal fit, maar ook niet echt ziek. Maar echt een beetje zo'n depressieve winterdag. En toen realiseerde ik me ook ineens dat het echt lang geleden is geweest dat ik echt niks hoefde. Dus niet hoefde te sporten, werken, studeren, etc. Dus vandaag heb ik dan maar even een soort vrije dag genomen, waar ook iets meer lekker eten bij hoort. Maar zeker niet helemaal los.

T: klein stukje chocolade
L: 2 kaiserbroodjes met hagelslag
D: pizza
pi_211037907
Aan bovenstaande post kwam nog een zak paprikachips van 125 gram bij. Het voelde als een soort van gecontroleerde 'vreetdag'. Met die zak chips erbij natuurlijk wel wat boven onderhoud, maar zeker niet slecht. En het belangrijkste, gisteren heb ik meteen de draad weer opgepakt. Dat is ook een van mijn belangrijkste leerpunten. Een keer een slechte dag mag natuurlijk, maar daar moet ik niet in blijven hangen. Ik kan makkelijk na 1 slechte dag denken, ach dan begin ik maandag wel opnieuw, en daarna wordt dat aan het begin van de maand etc.

O: kwark + 1 kiwi
L: pistolet beenham, carpaccio
D: noodles met wokgroente en biefstuk

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinuts op 22-10-2023 12:15:03 ]
pi_211050930
Lijstje:

L: omelet met feta op een hard broodje
D: ravioli met kaassaus
T: 2x peer en skyr

Beetje weinig groente :+
pi_211052397
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:25 schreef Pinuts het volgende:
Aan bovenstaande post kwam nog een zak paprikachips van 125 gram bij. Het voelde als een soort van gecontroleerde 'vreetdag'. Met die zak chips erbij natuurlijk wel wat boven onderhoud, maar zeker niet slecht. En het belangrijkste, gisteren heb ik meteen de draad weer opgepakt. Dat is ook een van mijn belangrijkste leerpunten. Een keer een slechte dag mag natuurlijk, maar daar moet ik niet in blijven hangen. Ik kan makkelijk na 1 slechte dag denken, ach dan begin ik maandag wel opnieuw, en daarna wordt dat aan het begin van de maand etc.

O: kwark + 1 kiwi
L: pistolet beenham, carpaccio
D: noodles met wokgroente en biefstuk
Goed gedaan ^O^

Hier gaat het wel goed. Ik heb het 'niet van lunch tot diner eten' best wel aardig onder de knie. Ik ga eens rustig nadenken over wat ik hierna aan wil pakken.

Ik probeer ook elke dag te bedenken tegen welke valkuilen ik de volgende dat aan kan lopen. Vanochtend was mijn planning raar met een mogelijke hongerklop zodra ik thuis kwam. Ik heb van te voren courgettepannenkoekjes ontdooit en de pan vast op de kookplaat gezet. Geen gelegenheid om gekke dingen te doen. Het heeft gewerkt tot nu toe. Behalve dat het banaanpannenkoekjes waren en ik had helemaal geen trek in zoet :{
Spoilers!
pi_211061706
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:42 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:

L: omelet met feta op een hard broodje
D: ravioli met kaassaus
T: 2x peer en skyr

Beetje weinig groente :+
Daar kwamen nog 3 dadels bij :9

Vandaag:
L: wokgroente + een beetje gebakken rijst met ei
D: vega chicken tenders en geroosterde kikkererwten
T: 2x peer, skyr en 2 dadels
pi_211062998
Klinkt als een fijne cheatdag pinuts!

Ik ben de balans een beetje kwijt in de weekends. Teugels gaan dan een beetje te los. Prima om op gewicht te blijven, om af te vallen iets minder. Nog even een weekje mijn best doen en dan rond ik de maand misschien nog af met -1kg. Volgende twee weekends gelukkig niets op het programma, hopelijk helpt dat.
Airfryer is helaas stuk en die gebruik ik bijna elke dag. De komende weken worden interessant.

Vandaag:
L: 2 boterhammen kalkoensalami
T: appel (als dat lukt met werk)
A: gevulde pasta met kaassaus, courgette en magere spekjes

Nog wel iets als T erbij.
pi_211067990
Hier ook weer een prima dag gehad. Zit wel een beetje in dubio over wel/niet wegen dit weekend. Had met mezelf afgesproken dat ik nog maar maximaal 1x per maand ga wegen. Dit om de weegschaal wat meer los te laten. En die maand is nu voorbij dus zaterdag zou mijn eerste keer na een maand weer zijn. En eigenlijk heb ik de hele maand wel stiekem een klein beetje uitgekeken naar dat moment want heb (op die 'cheatday' afgelopen vrijdag na) eigenlijk een hele goede en steady maand gehad. En dat maakt me juist ook een beetje angstig, van stel dat het dadelijk tegenvalt, terwijl ik voor mijn gevoel echt het super goed hebt gedaan... kan ik daar dan mee op gaan?
Maar aan de andere kant wil ik wel een beetje track houden op het gewicht en toch die kwantitatieve bevestiging hebben...

Lijstje van vandaag:
L: bouillionsoepje, pistolet 30+ kaas, boterham met ei, 2 mandarijntjes
D: spinazie geitenkaas quiche
T: appel
pi_211072699
Ik snap die twijfel pinuts. Maar op zich vertelt de weegschaal ook niet de hele waarheid. Zeker als je op een rustig tempo afvalt, dan zie je met 1 meting na 1 maand ook niet meteen het hele resultaat. Bv ik schommel al een maand rond hetzelfde gewicht. Vandaag een dropje dus yay. Maar als ik alleen gisteren had gewogen ipv vandaag had ik de drop gemist. Ik weeg dan wel elke dag maar ik probeer mij voor te houden dat zolang ik goed bezig ben, de weegschaal uiteindelijk zal volgen. Misschien niet na een week of een maand maar uiteindelijk wel. Makkelijker gezegd dan gedaan maar het lukt steeds beter.
Merk je voor de rest al resultaat? Fitter, broeken die losser zitten?
pi_211073558
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 08:54 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik snap die twijfel pinuts. Maar op zich vertelt de weegschaal ook niet de hele waarheid. Zeker als je op een rustig tempo afvalt, dan zie je met 1 meting na 1 maand ook niet meteen het hele resultaat. Bv ik schommel al een maand rond hetzelfde gewicht. Vandaag een dropje dus yay. Maar als ik alleen gisteren had gewogen ipv vandaag had ik de drop gemist. Ik weeg dan wel elke dag maar ik probeer mij voor te houden dat zolang ik goed bezig ben, de weegschaal uiteindelijk zal volgen. Misschien niet na een week of een maand maar uiteindelijk wel. Makkelijker gezegd dan gedaan maar het lukt steeds beter.
Merk je voor de rest al resultaat? Fitter, broeken die losser zitten?
Zeker. Ik voel me fitter, broeken zitten ruimer etc. Dus wat die weegschaal ook zegt weet ik dat het goed gaat. Maar toch kan zo'n getal wel motiveren/demotiveren
pi_211097457
Tot nu toe een prima week. Maar het weekend wordt de echte test. Ik heb al nee gezegd tegen friet vanavond. Stap 1.
En ik begin eindelijk in de buurt te komen van een gezonde taille. Deze morgen 82 cm. Qua gewicht heb ik mijn oorspronkelijk doel van kerst gehaald, maar dat was heel erg conservatief ingesteld. Alles wat ik dit jaar nog afval is mooi meegenomen en hoef ik volgend jaar niet meer te doen :)

Lijstje:
T: zak snackwortels
L: salade met kip en ei
T: 2 mandarijntjes
A: ofwel risotto met pompoen of chicken pot pie (met pastinaak, wortel en aardappel). Tweede is meer waarschijnlijk. Want pompoen snijden :{
pi_211108476
Holy moly, deze zag ik niet aankomen. Weeg dus nog maar 1x in de maand, en dat was vandaag. Van te voren het doel gesteld zo net onder de 74 (dus 73,9 of 73,8 zou mooi zijn). Sta vandaag op de weegschaal: 72,3! Damn. Maar goed, normaal zou ik zeggen, oej dat gaat wel iets te hard nu even iets meer eten. Maar heb voor aankomende maand al 5 uit etentjes gepland staan dus dat zal elkaar wel weer rechttrekken. Nu lijkt het doel van onder de 70 voor kerst ineens heel haalbaar!
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:41:18 #248
5428 crew  miss_sly
pi_211108598
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 08:08 schreef Pinuts het volgende:
Holy moly, deze zag ik niet aankomen. Weeg dus nog maar 1x in de maand, en dat was vandaag. Van te voren het doel gesteld zo net onder de 74 (dus 73,9 of 73,8 zou mooi zijn). Sta vandaag op de weegschaal: 72,3! Damn. Maar goed, normaal zou ik zeggen, oej dat gaat wel iets te hard nu even iets meer eten. Maar heb voor aankomende maand al 5 uit etentjes gepland staan dus dat zal elkaar wel weer rechttrekken. Nu lijkt het doel van onder de 70 voor kerst ineens heel haalbaar!
Wat een lekker resultaat!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211139011
2 dagen te veel/te vet gegeten. Was ook te verwachten want was afgelopen weekend jarig. En dan zit je altijd met zo veel spul wat je over hebt en dat vind ik dan ook weer zonde om weg te gooien. Dus mezelf toegestaan om 2 dagen niet zo op te letten en nu doen we weer normaal. Vind mijn stappen halen wel steeds moeilijker met deze stomme regen. Deze week ook even braaf eten want volgende week heb ik 4 ( :') ) etentjes gepland staan...

L: soepje, boterham met gebakken ei, pistolet 30+ kaas
D: quiche spinazie geitenkaas
pi_211139217
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 19:04 schreef Pinuts het volgende:
2 dagen te veel/te vet gegeten. Was ook te verwachten want was afgelopen weekend jarig. En dan zit je altijd met zo veel spul wat je over hebt en dat vind ik dan ook weer zonde om weg te gooien. Dus mezelf toegestaan om 2 dagen niet zo op te letten en nu doen we weer normaal. Vind mijn stappen halen wel steeds moeilijker met deze stomme regen. Deze week ook even braaf eten want volgende week heb ik 4 ( :') ) etentjes gepland staan...

L: soepje, boterham met gebakken ei, pistolet 30+ kaas
D: quiche spinazie geitenkaas
Etentjes komen altijd in kuddes, nooit alleen.
Heb je een plan of ga je er gewoon heen en zie je wel waar je zin in hebt?

(ik ben ook voor gewoon lekker nemen waar je zin in hebt op je verjaardag hoor :7 ik weet niet of het slim is, maar yolo)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')