SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Sinds de vakantie in juli heb ik nog 2 vakanties gehad. Ik heb een stuk beter gelet op vooral beweging en minder vlees en voelde me absoluut veel minder slecht. Dat stuk is dus goed gegaan gelukkig.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 14:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, vakantie is afgelopen. Ik ben flink met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik ga me van ongezond eten, veel vlees eten en weinig bewegen dus echt heel kut voelen.
Check, dat gaat nog steeds heel goed.quote:Voor de vakantie was ik 4 weken bezig met het implementeren van een gedragsverandering. Die is voor niemand hier relevant en ik spreek het niet graag uit dus ik hou dat voor mezelf. Maar ik ben er inmiddels helemaal aan gewend, de valkuil komt niet eens een beetje in zicht
Dat is dus wel in het slop geraakt. Of eigenlijk ben ik er nooit echt aan gewend. Ik zet de teller weer op nul en ga hier vier weken mee aan de slag.quote:Tijd voor een nieuwe verandering, een met een flinke uitdaging voor mij. Ik heb mezelf de geweldige gewoonte aangeleerd om tijdens het bereiden van een maaltijd al bezig te zijn met de volgende. Dat mondt regelmatig uit in een lang eetmoment van lunch tot en met diner. Ik ga nu zo min mogelijk nadenken over volgende eetmomenten. En al helemaal niet dat eten alvast klaarleggen of zelfs op het dienblad van mijn lunch leggen (logica: dan hoef ik straks niet op te staan). Lui varken dat ik ben. Het moet afgelopen zijn.
Dit gaat goed. Niet dat ik geen snoepjes meer eet maar dat is een volgend probleemquote:Daarnaast zijn de snoepjes en chocolade naast de bank weer in de last gelegd. Ik at ze niet de hele dag door, ik doe weken met een zak drop. Maar ze dragen wel bij aan dat aaneengesloten eetmoment in de middag.
Moeilijk inderdaad. Maar ik blijf het proberen. Ik heb de afgelopen jaren bewezen heel veel te kunnen, dan kan ik dit ook.quote:Over 4 weken hoop ik hier aan gewend te zijn. Deze ronde wordt wel moeilijk. Het moeilijkst van alle psychische factoren die ik aan wil pakken.
Vier kilo dusquote:En verder ben ik vandaag precies 5 kilo kwijt sinds eind april.
Uitspreken is altijd goed. @sigme want een beetje steun en houvast is gewoon goed. In jullie ogen di(eet) ik niet, want jullie zien wellicht dat ik behoorlijk aan het stampen ben qua calorieën en eetmomenten. Mijn doel is ook anders, daar zal ik dit topic niet mee vervuilen en hoort ook in een ander draadje thuis. Het grappige is, is dat mijn eetpatroon wel nog steeds minder calorieën bevat dan ik verbrand. Ik dieet ook niet, maar eet anders waardoor ik de ene week weer iets minder weeg, maar de week erop weer wellicht meer, omdat mijn spiermassa weer is gegroeid.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 19:22 schreef sigme het volgende:
Nou ja, ik sluit me maar aan bij @:rijstebuiltje met de aantekening dat ik in geen 15 jaar ongesteld ben geweest en dat ik inmiddels 50 jaar ben en het niet zag aankomen
Maar per saldo vreet ik teveel maar kom ik nog niet bijkomend consistent aan. Dus. Wie ben ik om te zeuren.
Voorlopig zit ik nog steeds op het niveau waarvoor ik geen plan had, enkel een wens. Het uiten van de wens in dit topic deed wonderen denk ik.
Goed gedaanquote:Op zondag 22 oktober 2023 11:25 schreef Pinuts het volgende:
Aan bovenstaande post kwam nog een zak paprikachips van 125 gram bij. Het voelde als een soort van gecontroleerde 'vreetdag'. Met die zak chips erbij natuurlijk wel wat boven onderhoud, maar zeker niet slecht. En het belangrijkste, gisteren heb ik meteen de draad weer opgepakt. Dat is ook een van mijn belangrijkste leerpunten. Een keer een slechte dag mag natuurlijk, maar daar moet ik niet in blijven hangen. Ik kan makkelijk na 1 slechte dag denken, ach dan begin ik maandag wel opnieuw, en daarna wordt dat aan het begin van de maand etc.
O: kwark + 1 kiwi
S: 75 min boksen
L: pistolet beenham, carpaccio
D: noodles met wokgroente en biefstuk
Daar kwamen nog 3 dadels bijquote:Op maandag 23 oktober 2023 10:42 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje:
L: omelet met feta op een hard broodje
D: ravioli met kaassaus
T: 2x peer en skyr
Beetje weinig groente
Zeker. Ik voel me fitter, broeken zitten ruimer etc. Dus wat die weegschaal ook zegt weet ik dat het goed gaat. Maar toch kan zo'n getal wel motiveren/demotiverenquote:Op woensdag 25 oktober 2023 08:54 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik snap die twijfel pinuts. Maar op zich vertelt de weegschaal ook niet de hele waarheid. Zeker als je op een rustig tempo afvalt, dan zie je met 1 meting na 1 maand ook niet meteen het hele resultaat. Bv ik schommel al een maand rond hetzelfde gewicht. Vandaag een dropje dus yay. Maar als ik alleen gisteren had gewogen ipv vandaag had ik de drop gemist. Ik weeg dan wel elke dag maar ik probeer mij voor te houden dat zolang ik goed bezig ben, de weegschaal uiteindelijk zal volgen. Misschien niet na een week of een maand maar uiteindelijk wel. Makkelijker gezegd dan gedaan maar het lukt steeds beter.
Merk je voor de rest al resultaat? Fitter, broeken die losser zitten?
Wat een lekker resultaat!quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:08 schreef Pinuts het volgende:
Holy moly, deze zag ik niet aankomen. Weeg dus nog maar 1x in de maand, en dat was vandaag. Van te voren het doel gesteld zo net onder de 74 (dus 73,9 of 73,8 zou mooi zijn). Sta vandaag op de weegschaal: 72,3! Damn. Maar goed, normaal zou ik zeggen, oej dat gaat wel iets te hard nu even iets meer eten. Maar heb voor aankomende maand al 5 uit etentjes gepland staan dus dat zal elkaar wel weer rechttrekken. Nu lijkt het doel van onder de 70 voor kerst ineens heel haalbaar!
Etentjes komen altijd in kuddes, nooit alleen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:04 schreef Pinuts het volgende:
2 dagen te veel/te vet gegeten. Was ook te verwachten want was afgelopen weekend jarig. En dan zit je altijd met zo veel spul wat je over hebt en dat vind ik dan ook weer zonde om weg te gooien. Dus mezelf toegestaan om 2 dagen niet zo op te letten en nu doen we weer normaal. Vind mijn stappen halen wel steeds moeilijker met deze stomme regen. Deze week ook even braaf eten want volgende week heb ik 4 () etentjes gepland staan...
O: kwark
L: soepje, boterham met gebakken ei, pistolet 30+ kaas
T: 2 mandarijnen
D: quiche spinazie geitenkaas
T: kiwi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |