quote:Ik heb me voorgenomen als dat standpunt van de mods zo blijft dat ik alles ga staffen daar wat negatief is
Kun je beginnen op de moderatietopics ;-)quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:50 schreef Earring het volgende:
[..]
Ik heb me voorgenomen als dat standpunt van de mods zo blijft dat ik alles ga staffen daar wat negatief is
Vandaag dacht ik ineens.. zou het te maken kunnen hebben met Elon Musk en Twitter? Dat het viva-forum ineens doet aan weigering van negatieve geblabla? Volgens mij is er op het Viva-forum nog nooit iemand met de dood bedreigd.quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:55 schreef Brokkel het volgende:
[..]
Kun je beginnen op de moderatietopics ;-)
Ja die fashiondinges is soms erg irritantquote:Op zaterdag 2 september 2023 21:16 schreef Firuze60 het volgende:
Moet nu even eigen oude frustratie kwijt, dacht veilig te zijn zonder te provoceren in het EHV-topic ooit, en bleef daar weg dus mekkerde gezellig mee in het geklaag over corona-topic. Wow, een heel ietsiebietsie kritiek op het geklaag van Fashiondinges gaf dus mij een permban. Terwijl zij zelf regelmatig compleet ongenuanceerde meningen naar anderen uit.
Ben er klaar mee met dat forum.
Nee, dat lijkt me er niks mee te maken te hebben. Bedreigingen zijn er wel degelijk geweest.quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vandaag dacht ik ineens.. zou het te maken kunnen hebben met Elon Musk en Twitter? Dat het viva-forum ineens doet aan weigering van negatieve geblabla? Volgens mij is er op het Viva-forum nog nooit iemand met de dood bedreigd.
Oh zeker, ik ook, hoor, ze heeft vaak rake posts. Maar ze zat echt mega te mekkeren in haar eigen topic toen tijdens corona-tijd en kon geen enkel weerwoord verdragen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:24 schreef Brokkel het volgende:
Ik heb een tijdje met haar in een kletstopic gezeten. Ze heeft een aantal stokpaardjes. Ik forum om haar stokpaardjes heen en dan vind het ik een prima forummer.
Werkelijk?quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:25 schreef Brokkel het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me er niks mee te maken te hebben. Bedreigingen zijn er wel degelijk geweest.
sorry dat ik heel hard in de lach schiet.quote:Beste forummers,
Helaas kan ik nog geen inhoudelijke reactie geven. We hebben de vergadering voor over een paar dagen gepland en daarna zullen we verder ingaan op de kwestie. Voor nu verwachten we dat iedereen zich enigzins netjes gedraagt in de diverse topics over het onderwerp vloggers.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
*proest*quote:Ik las het net in napraat. Ik denk dat mijn collega heeft gewist. Ik zal het navragen morgen. En ik zal het meenemen in ons overleg.
Het is gewoon genant. Ze zijn maar een moderator.quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
sorry dat ik heel hard in de lach schiet.
Ja, whahahahaquote:Op zaterdag 2 september 2023 21:46 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Het is gewoon genant. Ze zijn maar een moderator.
Vergaderingen inplannen.
Briljante geest die dat bedacht 🙃quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:37 schreef Earring het volgende:
Ik zag net de profielfoto van Zwarteziel op Viva
Die preien! Echt, ik lig in een deuk
Slaat op dat profielfoto verhaal van AM, hoe was dat ook alweer?
HAHA, ondertussen lijkt het moderatorteam van het Vivaforum volkomen in paniek te zijn, ze wijzen naar elkaar.quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:53 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Briljante geest die dat bedacht 🙃
Am refereerde graag aan de Viva vrouwen die allemaal zuur zijn en preien hebben als ava.
Zag je vijfde aanvraag om op anoniem (even uitleggen, dat betekent dat je nickname niet meer kan worden geloept, dat betekent dan weer niet te herleiden) te worden gezet langs komen daar.quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:55 schreef Brokkel het volgende:
[..]
Kun je beginnen op de moderatietopics ;-)
Oja, dat was het 😄quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:53 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Briljante geest die dat bedacht 🙃
Am refereerde graag aan de Viva vrouwen die allemaal zuur zijn en preien hebben als ava.
Er is ooit een interview geweest met de zus van die van Kluijver, van die kippen. Die zus heeft Wendy en Annemarie geïnterviewd. Het ging specifiek over Viva. AM gaf daar haar mening over vrouwen op een anoniem forum die een prei of broccolistronk als profielfoto hadden. Dat is vervolgens opgepakt ook door volgers en zodra het forum ter sprake komt op Instagram, wordt de 'prei als profielfoto' weer genoemd door fans.quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:37 schreef Earring het volgende:
Ik zag net de profielfoto van Zwarteziel op Viva
Die preien! Echt, ik lig in een deuk
Slaat op dat profielfoto verhaal van AM, hoe was dat ook alweer?
Ja, ik dacht, als ze er dan toch zijn...quote:Op zaterdag 2 september 2023 22:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zag je vijfde aanvraag om op anoniem (even uitleggen, dat betekent dat je nickname niet meer kan worden geloept, dat betekent dan weer niet te herleiden) te worden gezet langs komen daar.
Wat een drama!
Maar goed, soms denk ik ook, soort sterfhuisconstructie, de leiding is het zat, het forum kost alleen maar geld, levert niks op.
Er zijn gelukkig ook genoeg plekken hier waar je ook serieus kan praten over onderwerpen.quote:Op zondag 3 september 2023 11:25 schreef ZombieQueen het volgende:
Ik heb ook heel lang Fok! heel stom gevonden om de sfeer. Heb het toch een kans gegeven. De beroepsgekkies blijven redelijk braaf op de klb pijler.
Oh zeker! Heb al zoveel waardevolle topics hier gevonden.quote:Op zondag 3 september 2023 11:32 schreef Ama het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig ook genoeg plekken hier waar je ook serieus kan praten over onderwerpen.
Mag je als man eigenlijk wel praten op Viva of is dat helemaal verboden? Ik bedoel ik weet dat het bijna allemaal vrouwen zijn daar maar wist niet of het een regel is of niet.quote:Op zondag 3 september 2023 11:47 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Oh zeker! Heb al zoveel waardevolle topics hier gevonden.
En stiekem lees ik ook op klb omdat ze daar soms te dom om te poepen lijken en zoveel dommigheid is best vermakelijk.
Men is hier in het algemeen wel scherper, op Viva vind ik het publiek weer meer bitchy. Je moet er gewoon even aan wennen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
Hey Gique, fijn je te lezen. Dit is mijn ervaring ook. Ook ik ging anoniem en maakte een nieuw account aan. Mijn posts werden allemaal verwijderd.quote:Op zondag 3 september 2023 11:07 schreef Tarantelle het volgende:
Hoewel ik er totaal geen zin in had, meld ik mij (ik was GIque bij viva) toch maar even.
Ik was vertrokken van viva omdat ik de bui alweer zag hangen en totaal geen zin meer had in het gemor en gedraai van de moderators daar zonder dat er ooit duidelijkheid of een goed beleid uit komt.
Na de verrassende wending (er mag niets meer over de familie Geerts geschreven worden, zowel positief als negatief) wilde ik toch nog wel even wat posten. Ik heb een nieuwe nick aangemaakt en heb 3, naar mijn idee hele redelijke, niet aanvallende posts geschreven, waarin ik ook nog een suggestie heb gedaan voor een oplossing voor het grote probleem van de moderators. Helaas zijn mijn postings niet goedgekeurd. Sterker nog, ze zijn gewoon verwijderd en ook niet meer terug te vinden.
Ik vind dit toch wel een hele rare gang van zaken. Naar mijn weten ben ik nooit grof, aanvallend of overwegend negatief geweest. Ik vind het echt jammer dat mijn posts, waarin best redelijk dingen stonden, gewoon zonder enig bericht verwijderd zijn.
Ik heb ze niet opgeslagen helaas (ik ben naïef). De komende dagen heb ik weinig tijd, maar wellicht dat ik ze nog weleens opnieuw opschrijf (en dan iemand vraag ze op viva te plaatsen). Maar misschien is dat niet verstandig.
Ik vind het jammer dat een redelijk onschuldig topic, waarin ik naar mijn idee zeker niet louter negatief of gemeen was, en waarin er zelden ruzie onderling was, om volstrekt onduidelijke redenen om zeep geholpen is, omdat de modarators niet wisten wat ze er mee aan moesten.
Ik weet dat er hier verder geschreven wordt, maar na wat nalezen vind ik de sfeer hier toch wat scherper en soms negatiever en ik weet niet of dat helemaal mijn ding is voor de toekomst.
Gique/Tarantelle
En dat is natuurlijk helemaal prima dar niet alles kan. Zo blijft een forum een veilige omgeving.quote:Op zondag 3 september 2023 11:35 schreef Donna het volgende:
En ook hier mag echt niet alles. Alleen zien de mods ook niet alles. Als iets echt op de grens ligt of gewoonweg niet kan, dan zijn de mods er via een report echt wel snel bij hoor.![]()
Alleen moet je dat wel doen, dat rapporteren. Ik doe het best wel eens hoor. Ook als het een sfeer dingetje is.
Ik werd tijdens mijn ban in februari ook genegeerd door de mods per mail. Ik ben toen DPG gaan mailen. 2 uur later kreeg ik mail van de mods. Ze hadden mijn mailtjes over het hoofd gezien.quote:Op zondag 3 september 2023 12:59 schreef Roselyn het volgende:
Gique, fijn je te lezen.
Ik dacht al dat dat de reden was dat je weg ging.
Ik doe echt mn best antwoorden van de mods te krijgen maar vrees dat ik binnen een paar dagen door iedereen uitgekotst wordt. En dan is waar het echt om ging vergeten. Precies wat de mods willen.
O wow...this smells like shit. Wie van DPG heb je gemaild? Ik heb het nl al tientallen keren overwogen. Ze functioneren niet. Dat geluid mag best naar hun opdrachtgever gegeven worden.quote:Op zondag 3 september 2023 13:12 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik werd tijdens mijn ban in februari ook genegeerd door de mods per mail. Ik ben toen DPG gaan mailen. 2 uur later kreeg ik mail van de mods. Ze hadden mijn mailtjes over het hoofd gezien.![]()
Ze gaven toen toe dat mijn ban inderdaad onterecht was, maar ze deze niet gingen terug draaien omdat ik negatief in het momfluencer topic deed.
Ok, dus als de antwoorden uitblijven moet ik DPG mailen?quote:Op zondag 3 september 2023 13:12 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik werd tijdens mijn ban in februari ook genegeerd door de mods per mail. Ik ben toen DPG gaan mailen. 2 uur later kreeg ik mail van de mods. Ze hadden mijn mailtjes over het hoofd gezien.![]()
Ze gaven toen toe dat mijn ban inderdaad onterecht was, maar ze deze niet gingen terug draaien omdat ik negatief in het momfluencer topic deed.
Ik word er ook echt moe van. Die antwoorden gaan ook niet echt meer komen, want ze kunnen het niet onderbouwen. Het is echt heel vervelend dat er elke keer termen als grove overtredingen gebruikt en geïnsinueerd wordt dat elke post banwaardig is. Daardoor wordt er vervelende toon gezet en ik zie het als stemmingmakerij.quote:Op zondag 3 september 2023 12:59 schreef Roselyn het volgende:
Gique, fijn je te lezen.
Ik dacht al dat dat de reden was dat je weg ging.
Ik doe echt mn best antwoorden van de mods te krijgen maar vrees dat ik binnen een paar dagen door iedereen uitgekotst wordt. En dan is waar het echt om ging vergeten. Precies wat de mods willen.
Dat zeg ik al 3 keer. Er was overleg dus dan weet je wat de reden was.quote:Op zondag 3 september 2023 14:35 schreef Brokkel het volgende:
En we gaan geen antwoorden krijgen.
Ze was er toch zelf bij, bij het spoedoverleg? Dan weet ze toch wat de argumenten waren om het topic helemaal te sluiten?
Dat vermoed ik ook.quote:Op zondag 3 september 2023 16:04 schreef Roselyn het volgende:
[..]
Dat zeg ik al 3 keer. Er was overleg dus dan weet je wat de reden was.
Maar ze weten natuurlijk prima dat er geen grove overtredingen waren maar kunnen dat niet toegeven.
Ik voorspel dat we over 2 dagen lezen:
Na lang overleg hebben we besloten bij ons standpunt te blijven. Verdere discussie is niet mogelijk/verdere vragen per mail (waar dan geen antwoord op komt).
Precies dat dacht ik ook. Eerst blazen ze hoog van de toren en ineens is het allemaal weer pro modsquote:Op zondag 3 september 2023 20:48 schreef Nexpreszo het volgende:
En heel even dácht ik mooi, napraters vinden het ook vd pot gepleurd.
Maar ik vermoed dat er een direct lijntje is ofzo, want opeens zijn ze niet meer zo principieel, en is het "maak je niet druk, het is maar een roddeltopic".
En ja, het is geen belangrijk onderwerp. Maar wat is het volgende?
Ik had hetzelfde idee. Ze vinden een relletje hier en daar helemaal het einde en stoken met alle liefde de boel even op.quote:Op zondag 3 september 2023 20:48 schreef Nexpreszo het volgende:
Maar ik vermoed dat er een direct lijntje is ofzo, want opeens zijn ze niet meer zo principieel, en is het "maak je niet druk, het is maar een roddeltopic".
Oooo echt hè??quote:Op zondag 3 september 2023 21:14 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde idee. Ze vinden een relletje hier en daar helemaal het einde en stoken met alle liefde de boel even op.
Om vervolgens weer kopjes te geven aan het modteam. Net zo bipolair als mijn poezenkat. 'Ik vind jou lief, vind mij ook liehief'
Tot de volgende rel, dan is het modteam weer helemaal kut. Voor even.
Heel typisch.quote:Op zondag 3 september 2023 20:48 schreef Nexpreszo het volgende:
Over de inhoud van elk topic én over elke forummer.quote:Op zondag 3 september 2023 21:02 schreef Donna het volgende:
Dat napraat is toch zo'n bijzonder iets. Ik heb met verbazing gelezen daar. Ik dacht dat het een groepje vriendinnen was ofzo dus hun eigen titel topic hadden, zeg maar.
Blijken ze daar gewoon te kunnen lullen over de inhoud van elk topic. Bizar.
Ik lees daar wel eens dingen, die in een vlogtopic een ban opleveren. En het topic leest vaak negatief. Maar ja, geopend door een mod, dus zelf ook dichtgooien zal wel niet in ze opkomen.quote:Op zondag 3 september 2023 21:47 schreef Roselyn het volgende:
[..]
Over de inhoud van elk topic én over elke forummer.
Op Napraat kan alles. Dat is zo afgedwongen en aan die onschendbaarheid kan geen enkele mod komen.
Wel eens? Er worden daar forummers belachelijk gemaakt, geroddeld en uitgelachen. Op de man, schelden etc.quote:Op zondag 3 september 2023 22:04 schreef Brokkel het volgende:
[..]
Ik lees daar wel eens dingen, die in een vlogtopic een ban opleveren. En het topic leest vaak negatief. Maar ja, geopend door een mod, dus zelf ook dichtgooien zal wel niet in ze opkomen.
Ja alleen als je een heel nette mail stuurt, waarin je aanbiedt te helpen met alles in goede banen te leiden, dan ontvangen ze die niet. Ofzo. Zwart gat.quote:Op maandag 4 september 2023 23:02 schreef Earring het volgende:
En nu een heel verhaal over wat voor mails ze krijgen. Tijd zat om zo uitgebreid te antwoorden
hebben ze dus wel
Napraat is idd bizar. Pestgedrag daaro. Als je leest wat ze daar over andere mensen zeggen...banwaardig lijkt mij zo. Gek genoeg mag het allemaal.quote:Op zondag 3 september 2023 21:02 schreef Donna het volgende:
Dat napraat is toch zo'n bijzonder iets. Ik heb met verbazing gelezen daar. Ik dacht dat het een groepje vriendinnen was ofzo dus hun eigen titel topic hadden, zeg maar.
Blijken ze daar gewoon te kunnen lullen over de inhoud van elk topic. Bizar.
Hier vinden we dat juist tof!quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:41 schreef Firuze60 het volgende:
Het verbod om als deelnemer van een programma mee te posten is m.i. onlogisch.
Tuurlijk blijft dat. Ze kunnen aan een ip-adres toch niet zien met wie ze te maken hebben?quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:45 schreef Firuze60 het volgende:
Achteraf vermoed ik een reden waarom deze maatregel werd ingevoerd omdat er dan geen enkel verdachtmaking mogelijk was nav een nieuwkomer als zijnde een deelnemer onder een nickname. Toen ik binnen kwam als newby kreeg ik veel gesjagger over mij heen, werd verdacht Sofie Nagelkerke zelf te zijn of minstens een familielid. Paranoia heerst. Daar moeten de mods op Viva eens wat aan doen.
Precies! Maar dus ook dat idiote voorstel dat een bepaalde influencer niet meer mag worden genoemd.quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:25 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Tuurlijk blijft dat. Ze kunnen aan een ip-adres toch niet zien met wie ze te maken hebben?
Wie weet welke influencers vrolijk meepraten. Kan hier net zo goed. Wdb is het natuurlijk een wassen neus, zo'n verbod.
Volslagen flauwekul. Je zou als forumleden gewoon eens de krachten moeten bundelen en dan elke dag een ander laten lullen over Geerts.quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Precies! Maar dus ook dat idiote voorstel dat een bepaalde influencer niet meer mag worden genoemd.
Hahaha, ja, volslagen belachelijk. Ik snap dat moderators ingrijpen bij discussies als het gaat om hatelijke en persoonlijke bedreigingen en/of racisme. Maar dit vind ik zo erg vreemd.quote:Op dinsdag 5 september 2023 22:34 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Volslagen flauwekul. Je zou als forumleden gewoon eens de krachten moeten bundelen en dan elke dag een ander laten lullen over Geerts.
Ben wel benieuwd naar de bannenregen.
Elke dag weer een forummer een ban ivm "negeren aanwijzingen"
Oh, maar ik snap wel dat ze door dat EHV topic een bezem gooien hoor.quote:Op woensdag 6 september 2023 04:00 schreef PeetjeS het volgende:
Ook vanaf de andere kant hierheen gekomen (Peertjes op Viva) Nu weer een weekban daar. Volgens mij doen ze maar wat daar, afhankelijk van hoe leuk en lief iemand is. Ik zei dat de Jelies kinderen geen hoogvliegers waren en dat niet in een context om die kinderen af te zeiken, geenszins zelfs.
Je gebruikte andere woorden en heel eerlijk, je had je wat subtieler uit kunnen drukken.quote:Op woensdag 6 september 2023 04:00 schreef PeetjeS het volgende:
Ook vanaf de andere kant hierheen gekomen (Peertjes op Viva) Nu weer een weekban daar. Volgens mij doen ze maar wat daar, afhankelijk van hoe leuk en lief iemand is. Ik zei dat de Jelies kinderen geen hoogvliegers waren en dat niet in een context om die kinderen af te zeiken, geenszins zelfs.
Ik had me inderdaad wat subtieler uit kunnen drukken. Let normaliter beter op wat ik schrijf. Was het nu ook wel gewoon zat allemaal. Nog geen antwoord op oa jouw vragen, niets anders dan onduidelijkheid vanuit dat modbeleid. De aardigheid raakt er wel vanaf zo.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:25 schreef Roselyn het volgende:
[..]
Je gebruikte andere woorden en heel eerlijk, je had je wat subtieler uit kunnen drukken.
Wat niet wegneemt dat er inderdaad veel ergere dingen worden gezegd over de NKs.
Omg. Het spoedoverleg kon toch juist niet met spoed omdat niet ze "alle" mods zo snel bij elkaar kregen?quote:Op woensdag 6 september 2023 09:37 schreef Earring het volgende:
Wat een raar antwoord op jouw vraag Roselyn in het mods topic
Afgelopen zondag (3/9) is er één post van maandag 28/8 gewist.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:59 schreef Earring het volgende:
En nu dan het antwoord: een reactie die als dreigend gezien kon worden. Die is gewist en er zijn stappen ondernomen zegt ze.
Maar er was niks gewist in de laatste 25 pagina ‘s en ook geen ban uitgedeeld.
Ik snap er steeds minder van
Ik heb t even opgezocht, het is gewoon te gek voor woorden! Er is ook niks gebandquote:Op woensdag 6 september 2023 11:09 schreef Roselyn het volgende:
[..]
Afgelopen zondag (3/9) is er één post van maandag 28/8 gewist.
Er staat nog een quote.
Het is om je rot te lachen.
Ik verbaas mij ook. Ik mis gewoon het inzicht. Dat je kunt modereren op het overtreden van vooraf opgestelde regels. Maar dat modereren op "Ik vind het topic gewoon niet fijn lezen" geen verdedigbaar beleid is. Ik krijg bijna het gevoel dat dat inzicht er gewoon niet is.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:41 schreef Roselyn het volgende:
[..]
Omg. Het spoedoverleg kon toch juist niet met spoed omdat niet ze "alle" mods zo snel bij elkaar kregen?
Dus dan zou ieder moeten weten wat er besproken is.
Maar he, er is wederom iemand uitgevallen.
Het wordt gewoon bespottelijk op deze manier.
Jawel hoor, maar dat weigeren ze toe te geven.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:53 schreef Tarantelle het volgende:
[..]
Ik verbaas mij ook. Ik mis gewoon het inzicht. Dat je kunt modereren op het overtreden van vooraf opgestelde regels. Maar dat modereren op "Ik vind het topic gewoon niet fijn lezen" geen verdedigbaar beleid is. Ik krijg bijna het gevoel dat dat inzicht er gewoon niet is.
Dat denk ik ook. Er zal zeker geklaagd zijn door personen.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:00 schreef Roselyn het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar dat weigeren ze toe te geven.
Er is vanaf het begin een ander beleid geweest. En in die tijd waren er heel duidelijke aanwijzigingen dat er geklaagd was door (een) vlogger(s).
nu nog een permban op FOK! graagquote:Op woensdag 6 september 2023 05:36 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Ik werd begin 2020 van Viva geband omdat ik daar zat te trollen.
Ik heb het terug gelezen, maar werd dat echt als dreigement gezien?quote:Op woensdag 6 september 2023 11:09 schreef Roselyn het volgende:
[..]
Er staat nog een quote.
quote:Op woensdag 6 september 2023 13:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nu nog een permban op FOK! graag
Prima als ze er een bezem door willen gooien, maar doe dat dan ook op een goede manier, dit geeft één gekke willekeurige chaos mi. En verder is het mij best, schrijf hier en daar mee voor de leuk en nou net jammer dus deze weekban tijdens de afleveringen van EHV, het zij zo.quote:Op woensdag 6 september 2023 08:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, maar ik snap wel dat ze door dat EHV topic een bezem gooien hoor.
En dat de kinderen geen hoogvliegers zijn, dat bedoelde je positief dan? Of hoe moet ik het opvatten?
Jarenlang is daar al pestgedrag aan de gang en nu lopen janken dat het allemaal zo oneerlijk is. Ja, doei.
Daar lijkt het zeker op.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:22 schreef Toedeledoki36 het volgende:
[..]
Ik heb het terug gelezen, maar werd dat echt als dreigement gezien?
Volgens mij hebben ze alles 10x doorgelezen om überhaupt iets te zoeken wat ze als reden konden gebruiken voor dit alles.
Absurd!
Ik heb ooit een waarschuwing gekregen (mijn eerste in ruim 20 jaar forummen) toen ik als grapje zei dat ik van plan was een evenement van Annemarie te bezoeken. "Dit soort provocaties accepteren we hier niet". Nou ben ik best bereid kritisch naar mijzelf te kijken en hebben anderen soms een punt (soms heb je een blinde vlek voor acties van jezelf), maar onder provoceren versta ik iets anders dan een (flauw) grapje maken.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:09 schreef Roselyn het volgende:
[..]
Er staat nog een quote.
Zo, ik had wat bij te lezen, maar hier herken ik mezelf in.quote:Op zaterdag 2 september 2023 18:00 schreef Nexpreszo het volgende:
Sommige mensen krijgen zelfs een perma omdat ze verward worden met iemand anders.
quote:Op woensdag 6 september 2023 17:09 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
Zo, ik had wat bij te lezen, maar hier herken ik mezelf in.Moet wel zeggen dat ik, zeker met de steeds grotere ‘bekende’ groep mensen in het familievloggerstopic (en de mommy influencers), steeds meer m’n draai vind hier. Ik doe even een juf Ank zo na alle schoolvakanties: wat fijn dat jullie er zijn
![]()
Daniëlle/Mus90
Volgens mij kan dit niet, helaasquote:Op woensdag 6 september 2023 12:45 schreef Vanyel het volgende:
Mensen ik heb helemaal niks met het Vivaforum maar jullie gegrom over al die fifties is net een magneet.
Kun je dat ook zonder account lezen en zo ja, heeft iemand een linkje?
https://forum.viva.nl/ove(...)t_messages/500645/22quote:Op woensdag 6 september 2023 12:45 schreef Vanyel het volgende:
Mensen ik heb helemaal niks met het Vivaforum maar jullie gegrom over al die fifties is net een magneet.
Kun je dat ook zonder account lezen en zo ja, heeft iemand een linkje?
Wel dus.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:52 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Volgens mij kan dit niet, helaas
Maf. Ik had me laten anonimiseren, en kon niet alleen lezen zonder in te loggen.quote:
Snap ik dan weer geen bal van, toen ik gebanned was daar kon ik altijd nog meelezen.quote:Op woensdag 6 september 2023 18:01 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Maf. Ik had me laten anonimiseren, en kon niet alleen lezen zonder in te loggen.
Ja ok, maar dan had je er nog wel een account toch?quote:Op woensdag 6 september 2023 18:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Snap ik dan weer geen bal van, toen ik gebanned was daar kon ik altijd nog meelezen.
Nee hoor, account op anoniem laten zetten en uitgelogd. Oeps, misschien een foutje van hun kant dan.quote:Op woensdag 6 september 2023 18:21 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ja ok, maar dan had je er nog wel een account toch?
Sorry hoor, maar wat een stuk stelletje onvermogen/incompetentie! Naar wat ik begreep zijn ze ook nog eens in betaalde dienst als moderators. Per direct ontslaan!quote:woensdag 6 september 2023 om 19:26
Marianneke schreef: ↑06-09-2023 17:20
Volgens mij is de conclusie dat die topics alleen goed te modereren zijn als je ook de vlogs (en in het geval van Huis Vol het tv-programma) kijkt. Dan weet je of er in het programma wordt gesproken over een dictatorbroek of een partycrash, en dat het dus op het forum gewoon een verwijzing is naar het filmpje.
Succes met trashen mods :proud:
Een Huis Vol kijk ik, maar de rest heb ik echt geen tijd voor of eerlijk gezegd ook geen zin in, geen idee of mijn collega's kijken naar programma's van topics waar ze in modereren. Die broek was volgens mij ook niet in een aflevering maar op social media dacht ik of dat is volledig langs mij heengegaan.
Beter is dat als je een insider grap persé wil maken je ons even op de hoogte brengt van de achtergrond. Het hebben over nazi broeken en crashen van presentaties zijn nogal dingen om over te "geinen" zonder enige context.
https://forum.viva.nl/ove(...)t_messages/500645/23quote:We hebben in eerste instantie alleen medegedeeld dat tot de vergadering de boel op slot ging en pas vanmorgen wat de grove overtreding was, en dat was maar één van de redenen. Wij hebben niet specifiek gemaakt wie of wat. En het bericht enkel gewist. Brokkel heeft zelf de keuze gemaakt te vertrekken (volgens mij al voor het wissen) en is gewoon weer welkom als ze kiest terug te komen. En als ze wil kunnen we daar over in gesprek.
De vraag waarom de rest niet gewist is. Onbegonnen werk..
Daarnaast lijkt er ook een blinde vlek te zijn voor eigen aandeel. Drie positieve zinnetjes in twintig pagina's negativiteit is wel prima? Dertig keer door verschillende mensen hetzelfde "constateren" is ook goed? Alles negatief uitleggen of er een suf grapje over maken is allemaal prima? Vloggers belachelijk maken pagina's lang is wel prima?
Ik denk dat er los van het feit dat wij te snel de keuze hebben gemaakt een spreekverbod in te stellen er na jaren en regelmatige sluiting van het topic ook even gereflecteerd mag worden door de forummers zelf.
Wij hebben over onze keuzes nagedacht, beseft dat het niet de juiste keuze was en jullie andere opties gegeven. Er is massaal voor optie één gekozen, helemaal prima. Nu is de discussie daarmee ook gewoon klaar.
Nou, echt hè?quote:Op woensdag 6 september 2023 20:45 schreef Earring het volgende:
Klapstoel, wie is dat joh? Echt wat een goed commentaar geeft die steeds!!
Ja, die waren erg gezellig met hun posts op de man en zo. E-nig.quote:Op dinsdag 5 september 2023 20:31 schreef Firuze60 het volgende:
Indertijd had ik er enorme schik in toen Rob en Ivan samen gingen posten op het EHV-topic aldaar, ze waren erg grappig samen.
Ban kon niet meer, omdat ik zelf al was vertrokken.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:52 schreef Earring het volgende:
[..]
Ik heb t even opgezocht, het is gewoon te gek voor woorden! Er is ook niks geband
Maar je geeft een top reactie in het mods topic!
Echt hoor. As if.quote:Op woensdag 6 september 2023 21:10 schreef Brokkel het volgende:
[..]
Ban kon niet meer, omdat ik zelf al was vertrokken.
Het was een vreselijke, grove overtreding.
Ja daaaag. En ik mag ook nog wel van ze terugkomen. En ik mag ook met de mods in gesprek? Waarover??? Koekoek.
Voor ons, FOK!autisten, is dat wel superhandig, anders weten wij niet of iemand wel of geen grapje maakt. Deze post van jou bijvoorbeeld: ik heb even een paar posts teruggelezen, je kondigt niet aan dat je een grap gaat maken, dus deze post móet serieus bedoeld zijnquote:Op woensdag 6 september 2023 19:37 schreef Nexpreszo het volgende:
Haha. Jongens, even aankondigen als je een grapje gaat maken hoor!
Anders zien mensen het aan voor een bedreiging!
Hehe, bloedserieus! As alwaysquote:Op woensdag 6 september 2023 21:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor ons, FOK!autisten, is dat wel superhandig, anders weten wij niet of iemand wel of geen grapje maakt. Deze post van jou bijvoorbeeld: ik heb even een paar posts teruggelezen, je kondigt niet aan dat je een grap gaat maken, dus deze post móet serieus bedoeld zijn
Gelukkig krijg je geen geld om te forummer!quote:Op woensdag 6 september 2023 21:16 schreef Brokkel het volgende:
Ik heb echt nergens tijd voor deze week. IK heb zelfs EHV nog niet gekeken van gisteren en vandaag.
Ik ken er weinig in dat topic die zo, en dan ook nog foutloos, schrijven.quote:Op woensdag 6 september 2023 21:13 schreef Brokkel het volgende:
Ik ben ook fan van klapstoel! Ik heb geen idee wie dat is. Die moet bekend zijn in het topic van de familievloggers. Ik ben het niet.
Ben jij het?quote:Op woensdag 6 september 2023 21:27 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ik ken er weinig in dat topic die zo, en dan ook nog foutloos, schrijven.
Absoluut!quote:
Ik heb ff meegelezen en ik denk te weten waar jij op doelt. Als je niet ingelogd bent kan je geen spoilers lezen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als je cookies verwijderd zijn (PC herinstallatie? PC opschoontooltje zoals ccleaner?) kan je geen twitter lezen, maar zodra je de cookie accepteert (ff aanklikken) zijn ze weer zichtbaar (dit werkt ook als je niet ingelogd bent).
Ik ben overigens niet van Viva, ik las ff mee en wilde ff op je post reageren.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2023 21:48:46 ]
quote:Op woensdag 6 september 2023 17:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
https://forum.viva.nl/ove(...)t_messages/500645/22
quote:Op woensdag 6 september 2023 21:16 schreef Brokkel het volgende:
Oh wacht. dat is alleen van belang om te melden als je mod bent.
(dit is een grapje)
quote:Op woensdag 6 september 2023 21:48 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik heb ff meegelezen en ik denk te weten waar jij op doelt. Als je niet ingelogd bent kan je geen spoilers lezen.Dank je voor je uitleg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als je cookies verwijderd zijn (PC herinstallatie? PC opschoontooltje zoals ccleaner?) kan je geen twitter lezen, maar zodra je de cookie accepteert (ff aanklikken) zijn ze weer zichtbaar (dit werkt ook als je niet ingelogd bent).
Ik ben overigens niet van Viva, ik las ff mee en wilde ff op je post reageren.
Maar ik ging in op de vraag of je op Viva mee kon lezen als je geen account had.
Die spoiler-functie hier vind ik trouwens geweldig![]()
Ontbijt en lunch gingen nog. Avondeten niet gehad. Maar ik ben wel even op Viva geweest.quote:Op woensdag 6 september 2023 22:14 schreef Roselyn het volgende:
[..]![]()
Maar goed dat je het even uitlegt.
Hopelijk heb je wel gegeten vandaag?
Ooo, mijn fout!quote:Op woensdag 6 september 2023 22:16 schreef Roselyn het volgende:
[..]
Dank je voor je uitleg!
Maar ik ging in op de vraag of je op Viva mee kon lezen als je geen account had.
Die spoiler-functie hier vind ik trouwens geweldig
Geen fout, hartstikke aardig!quote:Op woensdag 6 september 2023 22:19 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ooo, mijn fout!![]()
Nou, in ieder geval welkom op FOK! en veel plezier
Vond je dat echt? Alsof zij zelf al niet maanden op de man waren afgezeken.quote:Op woensdag 6 september 2023 21:06 schreef Brokkel het volgende:
[..]
Ja, die waren erg gezellig met hun posts op de man en zo. E-nig.
Ik sta daar duidelijk anders in dan jij. Ja, ze waren niet sfeerverhogend. Ik heb die tijd heel wat shit over me heen gehad van Ivan en Rob.quote:Op woensdag 6 september 2023 22:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vond je dat echt? Alsof zij zelf al niet maanden op de man waren afgezeken.
quote:Op woensdag 6 september 2023 22:21 schreef Roselyn het volgende:
Hulde voor Klapstoel inderdaad!
Gique kan het niet zijn, die is te aardig.
Zal ik het vragen?
Uh OK, maar dat hoef je je dan toch niet persoonlijk aan te trekken? Jij post anoniem kritiek over hen en zij gingen op het forum tekeer over Viva-mutsen of weetikwat.quote:Op woensdag 6 september 2023 22:40 schreef Brokkel het volgende:
Ja.
[..]
Ik sta daar duidelijk anders in dan jij. Ja, ze waren niet sfeerverhogend. Ik heb die tijd heel wat shit over me heen gehad van Ivan en Rob.
Ik heb toevallig afgelopen weekend nog wat teruggelezen. Het was echt op de man. Ivan heeft daar een ban (en daarna een topicban) voor gekregen. Dat ging iets verder dan Viva-vrouwen zijn zure visgleuven. Het ging ook verder dan: Brokkel is een zure visgleuf. De honden lusten er geen brood van.quote:Op woensdag 6 september 2023 22:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Uh OK, maar dat hoef je je dan toch niet persoonlijk aan te trekken? Jij post anoniem kritiek over hen en zij gingen op het forum tekeer over Viva-mutsen of weetikwat.
Oh, okee, dan waren dat soort posts kennelijk al gewist voordat ik weer mee las.quote:Op woensdag 6 september 2023 22:46 schreef Brokkel het volgende:
[..]
Ik heb toevallig afgelopen weekend nog wat teruggelezen. Het was echt op de man. Ivan heeft daar een ban (en daarna een topicban) voor gekregen. Dat ging iets verder dan Viva-vrouwen zijn zure visgleuven. Het ging ook verder dan: Brokkel is een zure visgleuf. De honden lusten er geen brood van.
Hoeft niet eens, vond hem al een boze vent met kort lontje tijdens de tv-uitzendingen toen, maar dan nog, hem weigeren en bannen op een forum omdat ie tekeer gaat tegen een anonieme criticus, hmmm.quote:Op woensdag 6 september 2023 22:49 schreef Brokkel het volgende:
Mijn natuurlijke aversie tegen Ivan komt ook niet uit de lucht vallen. En het is allemaal nog terug te lezen. Moet je even zoeken in de oude topics.
Het is de toon die de muziek maakt.quote:Op woensdag 6 september 2023 22:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoeft niet eens, vond hem al een boze vent met kort lontje tijdens de tv-uitzendingen toen, maar dan nog, hem weigeren en bannen op een forum omdat ie tekeer gaat tegen een anonieme criticus, hmmm.
Volgens mij is het een vaste naprater die kort geleden een nieuwe nick heeft aangenomen. En geen forummer uit fam topic. In de eerdere reactie schreef ze volgens mij dat dat haar niks interesseerde.quote:Op woensdag 6 september 2023 21:13 schreef Brokkel het volgende:
Ik ben ook fan van klapstoel! Ik heb geen idee wie dat is. Die moet bekend zijn in het topic van de familievloggers. Ik ben het niet.
Ik ben het inderdaad niet. Klapstoel lijkt mij een man.quote:Op woensdag 6 september 2023 22:21 schreef Roselyn het volgende:
Hulde voor Klapstoel inderdaad!
Gique kan het niet zijn, die is te aardig.
Zal ik het vragen?
Zou ik ook graag wetenquote:Op donderdag 7 september 2023 21:02 schreef Snaky het volgende:
Wie zou zwarte ziel met de prei eerst geweest zijn?
Iemand schreef iets over de Viva vrouwen met een prei als profielfoto en ik kreeg direct inspiratie.quote:
Ja Fok!quote:Op donderdag 7 september 2023 23:01 schreef Roselyn het volgende:
Ik heb het ook opgegeven. Tijd voor een andere hobby.
Ik las het. Wat jammer.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:01 schreef Roselyn het volgende:
Echt wat idioot. Ik dacht het, maar wist het niet zeker!quote:Op donderdag 7 september 2023 21:56 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Iemand schreef iets over de Viva vrouwen met een prei als profielfoto en ik kreeg direct inspiratie.
Alleen. Mijn eerste post was "walchelijk" en die werd afgekeurd. En daarna alle andere kritische berichten ook. Dus bloed, zweet en tranen.
Ik las het. Ik snap het helemaal. Ik vind het zo niet leuk meer daar!quote:Op donderdag 7 september 2023 23:01 schreef Roselyn het volgende:
Nou, echt hoor. Maar zou je dat willen dan? Ik ben daar wel klaar hoor.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:44 schreef Danielle_ het volgende:
Zie ik nu aan de overkant dat ze iemand een onterechte perma wegens terugkeren tijdens een perma gegeven hebben? Dan mogen ze die van mij na een naar ook wel eens recht gaan zetten!
Niet meer om te forummen, dat heb ik daar wel gezien met de laatste ontwikkelingen. Maar een rectificatie en herstel van mijn account zou ik toch wel op prijs stellen… Ik heb er toch nog eens een mail aan gewaagd, incl. CC naar DPG. Wie weer levert het nog wat op. Maar verder blij dat jullie hier ook heen gekomen zijn, en eens met Roselyn dat de transparantie hier fijn is!quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:50 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Nou, echt hoor. Maar zou je dat willen dan? Ik ben daar wel klaar hoor.
Zou weleens willen weten wie die mods zijn (op Viva zou ik nu moeten zeggen: geen bedreiging).
De mods weigeren toe te geven dat ze fout zitten. Helaas.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:44 schreef Danielle_ het volgende:
Zie ik nu aan de overkant dat ze iemand een onterechte perma wegens terugkeren tijdens een perma gegeven hebben? Dan mogen ze die van mij na een jaar ook wel eens recht gaan zetten!
Ik was echt van mijn stuk door jouw ban. Jij en Arretjescake...quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:53 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
Niet meer om te forummen, dat heb ik daar wel gezien met de laatste ontwikkelingen. Maar een rectificatie en herstel van mijn account zou ik toch wel op prijs stellen… Ik heb er toch nog eens een mail aan gewaagd, incl. CC naar DPG. Wie weer levert het nog wat op. Maar verder blij dat jullie hier ook heen gekomen zijn, en eens met Roselyn dat de transparantie hier fijn is!
quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:22 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik was echt van mijn stuk door jouw ban. Jij en Arretjescake...en al die anderen natuurlijk.
Sowieso... misschien is het sneu, dan maar... Maar 'mijn' meisjes van het momtopic, ik ben oprecht van jullie gaan houden. Jullie zijn mijn internetmeisjes.
Voor velen is 'ons' topic een walgelijk ordinair roddeltopic, voor mij is het mijn uitlaatklep. Ben de afgelopen 1,5-2 jaar door een hel gegaan en hier zeiken en roddelen is echt heel helend voor mij geweest.
Daarom doet de toestand op Viva ook wel een beetje pijn. En daarom blijf ik ook balen.
Nee zij was niet geband. Maar ze was wel hoogzwanger en is toen op straat bedreigd door Kyra en haar Jonatan. Ze woonde daar in de buurt en speelde toen dingen door naar Viva. Destijds over of het geboortebord met naam etc. al aan de gevel hing.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:38 schreef Earring het volgende:
😘voor jou ZQ
Oja, Arretjescake. Maar die had geen ban toch?
Btw: waar vind ik hier de emoticons ?
Hallo Earing,quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:38 schreef Earring het volgende:
😘voor jou ZQ
Oja, Arretjescake. Maar die had geen ban toch?
Btw: waar vind ik hier de emoticons ?
quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:22 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Ik was echt van mijn stuk door jouw ban. Jij en Arretjescake...en al die anderen natuurlijk.
Sowieso... misschien is het sneu, dan maar... Maar 'mijn' meisjes van het momtopic, ik ben oprecht van jullie gaan houden. Jullie zijn mijn internetmeisjes.
Voor velen is 'ons' topic een walgelijk ordinair roddeltopic, voor mij is het mijn uitlaatklep. Ben de afgelopen 1,5-2 jaar door een hel gegaan en hier zeiken en roddelen is echt heel helend voor mij geweest.
Daarom doet de toestand op Viva ook wel een beetje pijn. En daarom blijf ik ook balen.
Maar nog beter zet je ze gewoon standaard aan in de settings. Scheelt je weer een klik.quote:Op zaterdag 9 september 2023 07:42 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hallo Earing,
Als je een bericht typt en wil plaatsen moet je op invoeren klikken. Naast invoeren zie je één emoticon staan daar moet je dan op klikken.
[ afbeelding ]
Precies. Open gooien die handel.quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar nog beter zet je ze gewoon standaard aan in de settings. Scheelt je weer een klik.
1 | :muziek: |
Als je in een topic gepost hebt, komt het in MyAT (My Active Topics), hier is jouw lijst:quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:19 schreef Druivensapje het volgende:
Hoe kan ik een topic snel terug vinden? Moet nu zo zoeken naar de leuke topics waar ik mee lees vanaf de overkanttpv werkt hier niet toch?
quote:Op zaterdag 9 september 2023 20:17 schreef Nexpreszo het volgende:
O man o man...dagenlang niets gehoord. Zelfs de reguliere klusjes zoals mensen op anoniem gooien en reageren op stafjes deden ze niet. Want ze zijn die dagen aan het nadenken over hoe ze zaken anders kunnen formuleren?!!
Exact dat doen ze. En dan wordt het een beetje te rumoerig in het vraagtopic, dus dan volgen ze even wat aanwijzingen van matties op en dan zijn ze weer foetsie.quote:Op zaterdag 9 september 2023 20:54 schreef Brokkel het volgende:
[..]
En ze zitten natuurlijk met onderbezetting. Ze wachten tot alles overwaait.
Thnx viv!quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:42 schreef Viv het volgende:
[..]
Als je in een topic gepost hebt, komt het in MyAT (My Active Topics), hier is jouw lijst:
https://forum.fok.nl/user/active/502894
En als je alleen wil meelezen, is een TerugVindPost niet meer nodig hier: op desktop is er een knopje "Volg topic" en mobiel zie je rechts naast de topictitel een lichtgrijs vinkje, als je die aantikt wordt het donkergrijs en komt het in MyAT.
Als je op zoek bent naar nieuwe topics om te volgen, kun je onze zoekfunctie Mycroft proberen:
https://mycroft.fok.nl/
Veel VIVA-forummers zijn hier in SHO te vinden:
Showbizz, Celebs en Gossip
Die is in elk geval heel oud, en daar staan ook zaken tussen die allang niet meer werken. Maps, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 10 september 2023 08:22 schreef Vanyel het volgende:
FB / Alle (instelbare) handigheidjes van het forum op een rijtje!
Daar was volgens mij nog een veel fantastischer topic over in het vivasubforum maar waar die heen is?
Daarom is dit meer een poging tot mods incentive geven het betere topic op te snorrenquote:Op zondag 10 september 2023 08:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Die is in elk geval heel oud, en daar staan ook zaken tussen die allang niet meer werken. Maps, bijvoorbeeld.
Viva Forever!quote:Op zondag 10 september 2023 08:22 schreef Vanyel het volgende:
FB / Alle (instelbare) handigheidjes van het forum op een rijtje!
Daar was volgens mij nog een veel fantastischer topic over in het vivasubforum maar waar die heen is?
Heb ik daar nou in de index overheen gekekenquote:Op zondag 10 september 2023 08:46 schreef Donna het volgende:
[..]
Viva Forever!
Dan moettie hier tussen staan denk ik?
Nee denk het niet, maar in de zoekfunctie issie er nog wel.quote:Op zondag 10 september 2023 08:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb ik daar nou in de index overheen gekeken
Hum, en het topic is nog minder gevuld met fantástische tips dan ik me herinnerde ook.quote:Op zondag 10 september 2023 08:50 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee denk het niet, maar in de zoekfunctie issie er nog wel.
Ja Misschien stond het tocht ergens anders of is het verplaatst ofzo?quote:Op zondag 10 september 2023 08:58 schreef Vanyel het volgende:
H
[..]
Hum, en het topic is nog minder gevuld met fantástische tips dan ik me herinnerde ook.
Wel een paar
VF / [Feedback] Vragen en opmerkingen voor moderators
Sowieso handig.quote:Op zondag 10 september 2023 09:13 schreef sigme het volgende:
Zullen we anders even een nieuwe maken? Mooi up-to-date enzo?
Ik wil wel even een voorzetje maken met wat verzamelde info uit oude verzameltopics.
Van mij mag jequote:Op zondag 10 september 2023 09:13 schreef sigme het volgende:
Zullen we anders even een nieuwe maken? Mooi up-to-date enzo?
Ik wil wel even een voorzetje maken met wat verzamelde info uit oude verzameltopics.
VF is uit de index gehaald en naar de archieven verplaatst, omdat dat subforum niet meer nodig was. (Sommige VIVA-forummers wisten inmiddels hun weg te vinden op FOK!, anderen gingen terug naar VIVA toen dat toch bleef bestaan).quote:Op zondag 10 september 2023 08:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb ik daar nou in de index overheen gekeken
Die eerste zal het geweest zijnquote:Op zondag 10 september 2023 11:40 schreef Viv het volgende:
[..]
VF is uit de index gehaald en naar de archieven verplaatst, omdat dat subforum niet meer nodig was. (Sommige VIVA-forummers wisten inmiddels hun weg te vinden op FOK!, anderen gingen terug naar VIVA toen dat toch bleef bestaan).
Bedoelde je trouwens dit topic?
VF / Wat had het Vivaforum dat je mist op FOK!?
Hier staan ook tips trouwens:
Topicreeks: VIVA-forummers: Welkom op FOK!
Nou ik heb de laatste tijd toch wel erg vaak dat ik uitgelogd ben, weer moet inloggen. Foutmelding krijg, gezeik. Als ik ergens op klik, ik weer op een ad klik. Ads die niet weg te klikken zijn. En meer van dat soort gezeik.quote:Op zondag 10 september 2023 18:01 schreef Firuze60 het volgende:
"Mag ik het zeggen, ja, ik mag het zeggen." Grapje, hoor, toch leest het vivaforum best wel goed, ben al jaren een meelezer en erg weinig schreeuwende reclames op de pagina's en vaak best wel serieuze leuke topics met veel snel reagerende posters om te lezen.
Ik vind het dus best wel sneu dat het zo gelopen is.
Dat de mods aanwezig zijn, benaderbaar en zelf meeposten vind ik een groot voordeel tov die vage figuren daar achter de schermen. Heb een Adsblocker en die werkt nog wel op het Viva-forum, maar hier niet meer.quote:Op zondag 10 september 2023 19:03 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Nou ik heb de laatste tijd toch wel erg vaak dat ik uitgelogd ben, weer moet inloggen. Foutmelding krijg, gezeik. Als ik ergens op klik, ik weer op een ad klik. Ads die niet weg te klikken zijn. En meer van dat soort gezeik.
Hier kan je een premium account oid afsluiten. Heb je nergens last van.
En de mods zijn zichtbaar en aanwezig.
Ok, maar een beetje principe-kwestie, als jullie langs de deur gaan en een eenmalige bijdrage vragen om te voorkomen dat het forum op zwart moet, zou ik zo een tientje geven. Voor de rest denk ik dat jullie je prima kunnen bedruipen met reclamevoordelen en het posten en aanklikken van lezers.quote:Op zondag 10 september 2023 19:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als je toch ad free wil, dan zijn er abo's:
https://fok.nl/shop/new/abo/
De goedkoopste is basic voor 12 euro voor een jaar en een dikke maand
Sorry, voor dit overhevelen van teksten, maar ik mag daar niet meer reageren. Modereren op basis van geschreven tekst slaat honderd keer nergens op. "Jantje is zwart." Hoppa ban. Zonder context is zelfs een geschreven tekst helemaal niets.quote:Ik ben de mod die standaard meeleest in het familievloggers topic en een huis vol. Eén van mijn collega's leest mommyvloggers standaard mee. En de rest leest mee op verzoek.
Ik vind de insinuaties dat we warme banden hebben of zelf een vlogger zouden zijn erg vervelend en wil dat dit ophoudt. Het impliceert namelijk dat wij niet objectief zouden kunnen modereren.
Laat ik even overduidelijk zijn, wij kennen geen van alle de vloggers, of deelnemers van een huis vol, ik heb zelfs de meeste vloggers nog nooit van gezicht gezien. Er wordt gemodereerd op basis van de geschreven tekst.
Ik werd geband op Viva omdat ik een topic opende over mijn kat... Want ik schreef dat die kat naar verschillende winkels en de ING bank is geweest dus dat is trollen.quote:Op zondag 10 september 2023 21:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Sorry, voor dit overhevelen van teksten, maar ik mag daar niet meer reageren. Modereren op basis van geschreven tekst slaat honderd keer nergens op. "Jantje is zwart." Hoppa ban. Zonder context is zelfs een geschreven tekst helemaal niets.
Ook ik heb nu een tekst gekopieerd zonder context van de moderator van Viva, koekje van eigen deeg.
Ja, dat is trollen.quote:Op zondag 10 september 2023 22:02 schreef Tienvoortien het volgende:
[..]
Ik werd geband op Viva omdat ik een topic opende over mijn kat... Want ik schreef dat die kat naar verschillende winkels en de ING bank is geweest dus dat is trollen.
Terwijl ik juist advies vroeg
Die adviesvraag was dus serieus. Ik kreeg vanaf toen steeds op mijn scherm dat ik permanent geblokkeerd ben wegens trollen. Tot ik een nieuw wifi kastje kreeg van ziggo.quote:
Dan krijg je weer een permaban wegens terugkomen tijdens perma.quote:Op zondag 10 september 2023 22:10 schreef Tienvoortien het volgende:
[..]
Die adviesvraag was dus serieus. Ik kreeg vanaf toen steeds op mijn scherm dat ik permanent geblokkeerd ben wegens trollen. Tot ik een nieuw wifi kastje kreeg van ziggo.
quote:Beste forummer,
Een permaban is inderdaad echt voor het leven. We geven een permaban niet zomaar, dan heb je de huisregels echt zwaar overtreden.
Forummen op een VPN is niet toegestaan, je zult dan wederom een permaban ontvangen.
Groet,
Moderator VIVA
quote:Beste moderator,
Levenslang is best lang, bestaat er bij jullie gratieverlening? Een VPN zou niet in me opkomen, de huisregels heb ik overtreden door provocatie en op de man spelen, zelfs als ik beloof dat niet meer te doen krijg ik dan nog geen gratie?
Ok dan. Door een paar onnozele opmerkingen kreeg ik een ban voor het leven. Het is m.i. een beginnende sekte daar.quote:Beste X
Wij geven nooit zomaar een permaban en die wordt zelden tot nooit teruggedraaid.
We zien ook nu geen reden om dat wel te doen.
Het grapje van de spandoek? Elke forummer die regelmatig mee leest en jou kent had die grap begrepen. Het kan niet anders dan dat Annemarie Geerts gedreigd heeft met stappen ivm bedreiging. En om mijn part krijgt ze dit gezeik in haar ogen hier tien keer terug. Ach ja, negatieve aandacht is ook aandacht.quote:Op zondag 10 september 2023 22:30 schreef Brokkel het volgende:
Ik las dat mijn gewiste bericht zeker geen vergissing was en dat ze daar achter blijven staan. Grove overtreding.
koekoek.
Gekibbel onderling tussen forummers, geen idee meer waarover, veel gewist.quote:Op zondag 10 september 2023 22:31 schreef Brokkel het volgende:
Ik heb het vast gemist, maar is er ooit nog iets meegedeeld over het sluiten van EHV deel 21?
Maar er is geen ban voor gegeven. Je blijft welkom.quote:Op zondag 10 september 2023 23:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het grapje van de spandoek? Elke forummer die regelmatig mee leest en jou kent had die grap begrepen. Het kan niet anders dan dat Annemarie Geerts gedreigd heeft met stappen ivm bedreiging. En om mijn part krijgt ze dit gezeik in haar ogen hier tien keer terug. Ach ja, negatieve aandacht is ook aandacht.
Niet meer. Je kan wel zien of een user een ban heeft, dan staat er een streepje door zijn/haar naam. Maar niet voor hoe lang en waarom. Dat is iets tussen de user en FOK!quote:Op maandag 11 september 2023 07:52 schreef Danielle_ het volgende:
Vraagje, kun je hier op fok ook ergens uitgedeelde bannen terugzien?
Hier wordt naar de context gekeken en langs het beleid / AVG gelegd. Als er ergens een persoonlijke bedreiging aan een adres staat, dan wordt dat verwijderd en volgt er een ban. Zo is er in de corona tijd wel eens een adres van een politicus gepost. Daar zitten we dan bovenop.quote:Op maandag 11 september 2023 01:03 schreef Firuze60 het volgende:
Ben benieuwd of ook dit forum onder druk wordt gezet door influencers en blaaskaken op SM ivm het 'anoniem' posten en commentaar leveren hier.
Pietje: " Als jullie nu direct niet die en dat wissen dreig ik met juridische stappen en benader ik jullie reclame-geldschieters, want ik heb veel meer bereik dan dat suffe forum van jullie."
Forum: "Huh, wat is er aan de hand, waar is het mis gegaan dan?"
Pietje: "Nou daar en daar, dat is echt een persoonlijke bedreiging aan mijn adres."
Forum: " We gaan dat even bekijken/lezen en een spoedoverleg raadplegen."
Pietje: " Dat wordt tijd want het is bij jullie een gore roddelbende met smaad en laster."
Thanks Pharkus! Duidelijkquote:Op maandag 11 september 2023 08:28 schreef Pharkus het volgende:
Hoi ende welkom,
Fijn dat jullie hier heen komen en hopelijk vinden jullie een fijn stekje. Zullen we wel afspreken het negatieve/zure over het Viva forum daar te laten. Het bespreken van hun moderatie/banbeleid lijkt me toch meer iets om achter je te laten.
[..]
Niet meer. Je kan wel zien of een user een ban heeft, dan staat er een streepje door zijn/haar naam. Maar niet voor hoe lang en waarom. Dat is iets tussen de user en FOK!
[..]
Hier wordt naar de context gekeken en langs het beleid / AVG gelegd. Als er ergens een persoonlijke bedreiging aan een adres staat, dan wordt dat verwijderd en volgt er een ban. Zo is er in de corona tijd wel eens een adres van een politicus gepost. Daar zitten we dan bovenop.
Je hebt gelijk Donna. Ik maak me er ook schuldig aan. Er zit zoveel frustratie. Maar er over blijven doorpraten is zinloos.quote:Op maandag 11 september 2023 08:41 schreef Donna het volgende:
Het staat ook in de OP. Er mag een beetje geklaagd worden over hoe het daar gaat, maar houd er rekening mee dat het geen compleet klaag topic wordt.
Ja ik snap het ook wel, het houdt je bezig. Maar daardoor houdt het je misschien ook weer meer bezig haha.quote:Op maandag 11 september 2023 09:10 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk Donna. Ik maak me er ook schuldig aan. Er zit zoveel frustratie. Maar er over blijven doorpraten is zinloos.
Ik denk zelfs dat het alleen maar meer frustratie oplevert.
Al doende wordt het allemaal wel duidelijkquote:Op maandag 11 september 2023 09:14 schreef Nexpreszo het volgende:
Haha ik zag wel vaker dat "belletje" voorbij komen, bovenaan. Maar heb nu geleerd dat het een soort alert is voor quotes en likes. Geinig.
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 11 september 2023 08:41 schreef Donna het volgende:
Het staat ook in de OP. Er mag een beetje geklaagd worden over hoe het daar gaat, maar houd er rekening mee dat het geen compleet klaag topic wordt.
Eens. Zo geen zin in gezeik daarover.quote:Op maandag 11 september 2023 09:55 schreef Roselyn het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Ik denk vooral dat de Viva mods hier gaan quoten nogal ver gaat. En niet nodig.
Dit is wel een goede, ik denk niet dat dit nu goed ondersteund wordt als ik het zo zie. De 'makkelijkste' route die ik zie is via de passmailer functie een nieuw wachtwoord aanvragen. Of https://forum.fok.nl/user/profile openen en dan je mobiel/tablet in de desktop weergave te zettenquote:Op maandag 11 september 2023 08:45 schreef Post-its het volgende:
Uhm kan ik mijn wachtwoord ook op mobiel/tablet wijzigen? Krijg het maar niet gevonden...
Bedankt hiervoor. Ik begreep het al niet, nu wel. Er is een reden dat ik dat VIVA forum vermijd alsof het de pest zelf is. Welkom, maar hou je rustig, ook hier kan geband wordenquote:Op zaterdag 2 september 2023 20:54 schreef Viv het volgende:
Oorspronkelijke openingspost van @:Donna :
In bepaalde topics op Viva zijn de moderators nogal overmoedig waardoor er de laatste dagen weer wat forummers van daar, naar hier komen.
Welkom allemaal![]()
Je kan hier je vragen stellen over FOK! en een beetje klagen over het beleid daar. Houd er rekening mee dat het geen extreem klaagtopic wordt aub.![]()
Hieronder nog wat info over FOK! uit de post van @:Viv die destijds geplaatst is in een Welkomtopic toen het Viva forum zou stoppen in 2021.
Hieronder nog wat achtergrondinformatie over het FOK! Forum:
• We bestaan al sinds 1999.
• FOK! wordt gefinancierd door inkomsten uit advertenties, donaties en abonnementen.
• We zijn dus financieel onafhankelijk: er is geen moederbedrijf dat de stekker eruit kan trekken als het even wat minder rendabel is.
• Onze onafhankelijkheid reikt overigens verder dan dat: niemand heeft het recht FOK! te claimen, bijvoorbeeld qua politieke richting.
• Onze doelgroep is namelijk iedereen die binnen de fatsoensnormen en wettelijke grenzen (zoals omschreven in onze user policy) met elkaar in gesprek wil. Een mooie kans om eens andere meningen en zienswijzen te horen en proeven.
• Onze visie is dat iedereen een plekje op FOK! moet kunnen vinden, een brede community die niemand uitsluit. Iedere subcultuur is welkom, met de eigen tone of voice. Hierbij geldt: leven en laten leven!
• FOK! heeft dus voor elk wat wils. Een logisch gevolg daarvan is dat er gegarandeerd ook subfora en topics zullen zijn waar je niks mee hebt. Mocht dit nadelig zijn voor jouw gebruikerservaring, dan kun je via de settings deze subfora verwijderen uit de forumindex en actieve topics. Maar je ontneemt jezelf daarmee wel de kans eens buiten de eigen bubbel te kijken.
Is er iets onduidelijk, of missen jullie hier een functionaliteit of een pijler die er op het VIVA-forum wel is? Wij horen het graag!
Hartelijke groeten,
De crew* van het FOK! Forum
*Te herkennen aan de kleur van onze usernames:
Blauw: Moderator
Donkerblauw: Forum Admin
Rood: Admin
Paars: PR
Donkerpaars: Manager PR
Rustig is ook relatief natuurlijk.quote:Op maandag 11 september 2023 11:59 schreef TomDooley het volgende:
Welkom, maar hou je rustig, ook hier kan geband worden
Dat bedoelde ik met rustig, in gedrag. Bedankt voor je aanvulling waar ik het volledig mee eens benquote:Op maandag 11 september 2023 16:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
Rustig is ook relatief natuurlijk.
Gewoon normaal gedrag, en dat mag best druk zijn. Als het maar geen schelden en weet ik veel wat meer is.
Als ik naar de hoogtijddagen van het top2000 topic of Serious request topic kijk dan was het druk en de users ook gewoon druk. in een korte tijd heel veel posts Gezellig druk.
En geen gerel.
Dus nee rustig hoeft niet. gedragen wel
Het is gelukt, bedanktquote:Op maandag 11 september 2023 11:19 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dit is wel een goede, ik denk niet dat dit nu goed ondersteund wordt als ik het zo zie. De 'makkelijkste' route die ik zie is via de passmailer functie een nieuw wachtwoord aanvragen. Of https://forum.fok.nl/user/profile openen en dan je mobiel/tablet in de desktop weergave te zetten
Doe eens normaal joh, dit is gewoon pure discriminatie.quote:Op maandag 11 september 2023 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ll Babbelen over Relaties & Psychologie en Seksualiteit kun je alleen voortaan beter laten; er zitten veel "verwarde mannen". Oh wacht, dat is geen metafoor: er zitten écht veel verwarde mannen.![]()
Ach, de soep zal niet zo het gegeten worden.quote:Op maandag 11 september 2023 22:04 schreef PS. het volgende:
[..]
Doe eens normaal joh, dit is gewoon pure discriminatie.
Leuk ook zo praten over je mede-users, en niet te vergeten de mods die hun stinkende best doen op die fora.
En je zet meteen een leuk beeld neer hier voor de nieuwkomers. Schaam je kapot
KLB is wel een vak apart.quote:Op maandag 11 september 2023 22:12 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ach, de soep zal niet zo het gegeten worden.
Het was me al opgevallen dat ik uit de buurt van KLB moet blijven terwijl ik erg van een potje zeiken en zeuren hou.
Ik voel me iig hartstikke welkom,.en het is echt een ontdekkingsreis. Je moet je alleen niet laten afschrikken door sommige reageerders.
Deze fora lijden niet onder de mods, maar onder het publiek dat erop afkomt. Op het Vivaforum zijn het heel andere fora, dus dat kan even schrikken zijn hier.quote:Op maandag 11 september 2023 22:18 schreef PS. het volgende:
[..]
KLB is wel een vak apart.
Maar R&P en SEX zijn gewoon 2 serieuze fora waar streng gemod wordt op gekloot. Beetje jammer dat dat dan wordt weggezet alsof er alleen maar gekken rondlopen.
Ah ok, niet de pijlers waar je mij snel gaat vinden denk ik. Maar fijn dat er goed gemodereerd wordt!quote:Op maandag 11 september 2023 22:18 schreef PS. het volgende:
[..]
KLB is wel een vak apart.
Maar R&P en SEX zijn gewoon 2 serieuze fora waar streng gemod wordt op gekloot. Beetje jammer dat dat dan wordt weggezet alsof er alleen maar gekken rondlopen.
De overstappers zijn doorgaans geen tere zieltjes.quote:Op maandag 11 september 2023 22:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Deze fora lijden niet onder de mods, maar onder het publiek dat erop afkomt. Op het Vivaforum zijn het heel andere fora, dus dat kan even schrikken zijn hier.
En dan zeggen dat ze dit toelaten omdat ze haar zegje mag doen!quote:Op vrijdag 15 september 2023 17:46 schreef Brokkel het volgende:
Ik vind er iets van dat de mods een permabanneling toelaten op Viva en haar ook 2 of 3 dagen los laten rondstieren.
En de belachelijke reactie van een anonieme mod hier niet meer mogen plaatsen, ok.quote:Op vrijdag 15 september 2023 17:46 schreef Brokkel het volgende:
Ik vind er iets van dat de mods een permabanneling toelaten op Viva en haar ook 2 of 3 dagen los laten rondstieren.
Ik vind dat totaal niet boeiend op FOK!quote:Op vrijdag 15 september 2023 17:46 schreef Brokkel het volgende:
Logisch. Houd die shit van daar lekker daar.quote:Op zaterdag 16 september 2023 18:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En de belachelijke reactie van een anonieme mod hier niet meer mogen plaatsen, ok.
Jesus, ok, joh. Beetje soort van, brand bij de buren en hier mag er niet over gesproken worden, terwijl de helft er op beiden leest, maar goed, een scheiding is een scheiding.quote:Op zaterdag 16 september 2023 18:41 schreef marsan het volgende:
[..]
Logisch. Houd die shit van daar lekker daar.
Idd is shit van daar. Vecht dat lekker daar uit.quote:Op zaterdag 16 september 2023 18:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jesus, ok, joh. Beetje soort van, brand bij de buren en hier mag er niet over gesproken worden, terwijl de helft er op beiden leest, maar goed, een scheiding is een scheiding.
Hier een frustratie delen maak ik me ook schuldig aan. Maar teksten van mods hier plaatsen lijkt me niet slim.quote:Op zaterdag 16 september 2023 18:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jesus, ok, joh. Beetje soort van, brand bij de buren en hier mag er niet over gesproken worden, terwijl de helft er op beiden leest, maar goed, een scheiding is een scheiding.
Ik las iemand met exact hetzelfde issue als jij! Ook perma gekregen onterecht.quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:52 schreef Danielle_ het volgende:
De mods schrijven dat ze zelden een terugkeerverzoek krijgen. Ik wacht alweer een paar weken op reactie…
Nee, dat was niet goed, maar wel verleidelijk, excuses daarvoor. Een interpretatie van had ook gekund.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:24 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Hier een frustratie delen maak ik me ook schuldig aan. Maar teksten van mods hier plaatsen lijkt me niet slim.
Dat is het meer inderdaad, de behoefte om te schrijven daar is weg. Bevalt me hier wel, met julliequote:Op zaterdag 16 september 2023 21:25 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ik las iemand met exact hetzelfde issue als jij! Ook perma gekregen onterecht.
Ik snap dat je je naam gezuiverd wil hebben, verder zou ik er niet perse behoefte aan hebben om er terug te keren.
De behoefte om soms te reageren (in topics die mij roeren) is er bij mij nog steeds wel, maar goed. Weet van mijzelf dat ik soms kortdoordebocht kan reageren en dat werd niet gewaardeerd, understatement. Ik heb daarom soms de pest in dat ik een soort evenbeeld van mijzelf daar hetzelfde zie doen en die loopt er al jarenlang mee te posten, maar goed. Dit is echt de laatste post in dit topic van mij. Behalve dat ik elke gebande van dat forum sowieso hier welkom heet.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:55 schreef Danielle_ het volgende:
[..]
Dat is het meer inderdaad, de behoefte om te schrijven daar is weg. Bevalt me hier wel, met jullie
Ik report mijn eigen reactie maar even, want weet niet goed hoe het werkt hier.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:06 schreef Nexpreszo het volgende:
Vraagje: is er een manier om gescheld in dm te melden? Of kan ik zo iemand de moeder blocken?
Ik ben er wel een beetje klaar mee.
Je kan alleen iemand blokkeren met een abbo meende ik, maar pin me er niet op vast.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:18 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ik report mijn eigen reactie maar even, want weet niet goed hoe het werkt hier.
Ik begrijp dat ik nu een ban kan krijgen omdat ik noem dat iemand mij uitscheld in dm.
Ik verneem graag hoe ik deze persoon kan blokkeren, ik word onterecht beschuldigd van dingen die een andere forummer doet.
Dat is mooi kut.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:20 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Je kan alleen iemand blokkeren met een abbo meende ik, maar pin me er niet op vast.
Nee joh, daar krijg je geen ban voorquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:18 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ik report mijn eigen reactie maar even, want weet niet goed hoe het werkt hier.
Ik begrijp dat ik nu een ban kan krijgen omdat ik noem dat iemand mij uitscheld in dm.
Ik verneem graag hoe ik deze persoon kan blokkeren, ik word onterecht beschuldigd van dingen die een andere forummer doet.
DM kan je wel blokkeren zonder abo. Zodra je een melding krijgt van een DM zie je in datzelfde venster een mogelijkheid om de verzender te blokkeren. Of dit ook zo is op de mobiele versie kan ik niet testen maar zou wel moeten.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:20 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Je kan alleen iemand blokkeren met een abbo meende ik, maar pin me er niet op vast.
🤣quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:15 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
DM kan je wel blokkeren zonder abo. Zodra je een melding krijgt van een DM zie je in datzelfde venster een mogelijkheid om de verzender te blokkeren. Of dit ook zo is op de mobiele versie kan ik niet testen maar zou wel moeten.
Voor forumbreed blocken heb je wel een abo nodig.
Ik ben overigens niet van Viva.
Ik wilde alleen weten hoe ik iemand kan blokkeren (en of dat kan) en hoe dingen werken hier bij dit soort dingen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:37 schreef PS. het volgende:
Als je trouwens lastig gevallen wordt in DM kun je altijd een bericht sturen via je mail of PM met bewijs naar forum@fok.nl en een DM blokkeren van een bepaald persoon kan inderdaad ook.
Maar val ze niet lastig met een persoonlijk conflictje hoor. Die mensen hebben af en toe ook wel wat beters te doen.
Ik heb ook geen idee hoe dit mobiel werkt. @Viv weet jij dit toevallig?quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:15 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
DM kan je wel blokkeren zonder abo. Zodra je een melding krijgt van een DM zie je in datzelfde venster een mogelijkheid om de verzender te blokkeren. Of dit ook zo is op de mobiele versie kan ik niet testen maar zou wel moeten.
Voor forumbreed blocken heb je wel een abo nodig.
Ik ben overigens niet van Viva.
Nee, ik wist niet eens dat dit op desktop wel zou kunnen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee hoe dit mobiel werkt. @:Viv weet jij dit toevallig?
Iemand blokkeren kan je doen op het moment je van die persoon een dm krijgtquote:Op dinsdag 19 september 2023 22:56 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ik wilde alleen weten hoe ik iemand kan blokkeren (en of dat kan) en hoe dingen werken hier bij dit soort dingen.
Dat de ander vindt dat ik hem/haar/hen er dan bijnaai...
Mwah, op zich hadden we een modus gevonden door het vloggers topic daarvoor te gebruiken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee hoe dit mobiel werkt. @:Viv weet jij dit toevallig?
En er is schijnbaar behoefte om het EHV topic in TV echt voor het programma te houden (logisch) en dan een soort roddel topic te maken in SHO over EHV? Begrijp ik dat zo goed?
Een TR zetten helpt dan zien wij mods waar het fout gaat.quote:Op woensdag 20 september 2023 06:49 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Mwah, op zich hadden we een modus gevonden door het vloggers topic daarvoor te gebruiken.
Ik blijf voortaan wel weg uit dat andere topic, gezien de drek die me dat oplevert.
Duidelijk, dankjewel!quote:Op woensdag 20 september 2023 06:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Iemand blokkeren kan je doen op het moment je van die persoon een dm krijgt
Als je echt vervelende DM's krijgt kan je die sturen via PM of mail naar forum@fok.nl
Je kan ook een mod van het forum een DM doen
Mods hier zijn Erasmus, Dud0r, Miss_Sly en ik
DM's mag je echter nooit openbare op het forum zelf.
Kijk als jij zegt ik krijg vervelende scheld DM's krijg je daar echt geen ban voor.
Ja ik wist alleen niet hoe dat moest 🫣quote:Op woensdag 20 september 2023 06:52 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Een TR zetten helpt dan zien wij mods waar het fout gaat.
Ingaan op 'drek 'zorgt voor meer 'drek'
Naast quote staat wijzig, daarnaast staat rapporteer, daar kan je op klikken de rest wijst zich vanzelf en je mag altijd een mod in DM aanspreken als je iets niet snaptquote:Op woensdag 20 september 2023 06:54 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ja ik wist alleen niet hoe dat moest 🫣
Ik heb terug gelezen en zag ook niets van een openbaring van een DMquote:Op woensdag 20 september 2023 06:53 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Duidelijk, dankjewel!
Ik schreef in het topic iets als dat wat ik in dm kreeg wmb openbaar mocht.
Heb geen dm's geciteerd, behalve iets van mezelf.
Gevonden!quote:Op woensdag 20 september 2023 06:58 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Naast quote staat wijzig, daarnaast staat rapporteer, daar kan je op klikken de rest wijst zich vanzelf en je mag altijd een mod in DM aanspreken als je iets niet snapt
[ afbeelding ]
Top, hopelijk hoef je er geen gebruik van te maken.quote:Op woensdag 20 september 2023 07:15 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Gevonden!
Was ook niet helemaal chill meer gisteravond. Blijkbaar heb ik toch een teerder zieltje dan ik dacht.
Dan is FOK! een prima plaats om een dikkere huid te krijgenquote:Op woensdag 20 september 2023 07:15 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Gevonden!
Was ook niet helemaal chill meer gisteravond. Blijkbaar heb ik toch een teerder zieltje dan ik dacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |