abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator zaterdag 2 september 2023 @ 20:54:24 #1
269689 crew  Viv
pi_210512755
Oorspronkelijke openingspost van @Donna :

In bepaalde topics op Viva zijn de moderators nogal overmoedig waardoor er de laatste dagen weer wat forummers van daar, naar hier komen.
Welkom allemaal :Y

Je kan hier je vragen stellen over FOK! en een beetje klagen over het beleid daar. Houd er rekening mee dat het geen extreem klaagtopic wordt aub. :Y

Hieronder nog wat info over FOK! uit de post van @Viv die destijds geplaatst is in een Welkomtopic toen het Viva forum zou stoppen in 2021.

Hieronder nog wat achtergrondinformatie over het FOK! Forum:

• We bestaan al sinds 1999.
• FOK! wordt gefinancierd door inkomsten uit advertenties, donaties en abonnementen.
• We zijn dus financieel onafhankelijk: er is geen moederbedrijf dat de stekker eruit kan trekken als het even wat minder rendabel is.
• Onze onafhankelijkheid reikt overigens verder dan dat: niemand heeft het recht FOK! te claimen, bijvoorbeeld qua politieke richting.
• Onze doelgroep is namelijk iedereen die binnen de fatsoensnormen en wettelijke grenzen (zoals omschreven in onze user policy) met elkaar in gesprek wil. Een mooie kans om eens andere meningen en zienswijzen te horen en proeven.
• Onze visie is dat iedereen een plekje op FOK! moet kunnen vinden, een brede community die niemand uitsluit. Iedere subcultuur is welkom, met de eigen tone of voice. Hierbij geldt: leven en laten leven!
• FOK! heeft dus voor elk wat wils. Een logisch gevolg daarvan is dat er gegarandeerd ook subfora en topics zullen zijn waar je niks mee hebt. Mocht dit nadelig zijn voor jouw gebruikerservaring, dan kun je via de settings deze subfora verwijderen uit de forumindex en actieve topics. Maar je ontneemt jezelf daarmee wel de kans eens buiten de eigen bubbel te kijken. :Y)

Is er iets onduidelijk, of missen jullie hier een functionaliteit of een pijler die er op het VIVA-forum wel is? Wij horen het graag!

Hartelijke groeten,

De crew* van het FOK! Forum

*Te herkennen aan de kleur van onze usernames:

Blauw: Moderator
Donkerblauw: Forum Admin
Rood: Admin
Paars: PR
Donkerpaars: Manager PR
pi_210512766
quote:
Ik heb me voorgenomen als dat standpunt van de mods zo blijft dat ik alles ga staffen daar wat negatief is
:D _O-
pi_210512771
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:50 schreef Earring het volgende:

[..]
Ik heb me voorgenomen als dat standpunt van de mods zo blijft dat ik alles ga staffen daar wat negatief is
Kun je beginnen op de moderatietopics ;-)
pi_210512812
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:55 schreef Brokkel het volgende:

[..]
Vandaag dacht ik ineens.. zou het te maken kunnen hebben met Elon Musk en Twitter? Dat het viva-forum ineens doet aan weigering van negatieve geblabla? Volgens mij is er op het Viva-forum nog nooit iemand met de dood bedreigd.
pi_210513039
Moet nu even eigen oude frustratie kwijt, dacht veilig te zijn zonder te provoceren in het EHV-topic ooit, en bleef daar weg dus mekkerde gezellig mee in het geklaag over corona-topic. Wow, een heel ietsiebietsie kritiek op het geklaag van Fashiondinges gaf dus mij een permban. Terwijl zij zelf regelmatig compleet ongenuanceerde meningen naar anderen uit.

Ben er klaar mee met dat forum.
pi_210513123
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:16 schreef Firuze60 het volgende:
Moet nu even eigen oude frustratie kwijt, dacht veilig te zijn zonder te provoceren in het EHV-topic ooit, en bleef daar weg dus mekkerde gezellig mee in het geklaag over corona-topic. Wow, een heel ietsiebietsie kritiek op het geklaag van Fashiondinges gaf dus mij een permban. Terwijl zij zelf regelmatig compleet ongenuanceerde meningen naar anderen uit.

Ben er klaar mee met dat forum.
Ja die fashiondinges is soms erg irritant
Ze is ook echt overal aan het reageren
pi_210513154
Ik heb een tijdje met haar in een kletstopic gezeten. Ze heeft een aantal stokpaardjes. Ik forum om haar stokpaardjes heen en dan vind het ik een prima forummer.
pi_210513175
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Vandaag dacht ik ineens.. zou het te maken kunnen hebben met Elon Musk en Twitter? Dat het viva-forum ineens doet aan weigering van negatieve geblabla? Volgens mij is er op het Viva-forum nog nooit iemand met de dood bedreigd.
Nee, dat lijkt me er niks mee te maken te hebben. Bedreigingen zijn er wel degelijk geweest.
pi_210513193
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:24 schreef Brokkel het volgende:
Ik heb een tijdje met haar in een kletstopic gezeten. Ze heeft een aantal stokpaardjes. Ik forum om haar stokpaardjes heen en dan vind het ik een prima forummer.
Oh zeker, ik ook, hoor, ze heeft vaak rake posts. Maar ze zat echt mega te mekkeren in haar eigen topic toen tijdens corona-tijd en kon geen enkel weerwoord verdragen.
pi_210513249
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:25 schreef Brokkel het volgende:

[..]
Nee, dat lijkt me er niks mee te maken te hebben. Bedreigingen zijn er wel degelijk geweest.
Werkelijk? :? :{w
pi_210513333
Ik zag net de profielfoto van Zwarteziel op Viva
Die preien! Echt, ik lig in een deuk
Slaat op dat profielfoto verhaal van AM, hoe was dat ook alweer?
pi_210513370
quote:
Beste forummers,

Helaas kan ik nog geen inhoudelijke reactie geven. We hebben de vergadering voor over een paar dagen gepland en daarna zullen we verder ingaan op de kwestie. Voor nu verwachten we dat iedereen zich enigzins netjes gedraagt in de diverse topics over het onderwerp vloggers.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
sorry dat ik heel hard in de lach schiet. _O-
pi_210513454
quote:
Ik las het net in napraat. Ik denk dat mijn collega heeft gewist. Ik zal het navragen morgen. En ik zal het meenemen in ons overleg.
*proest*
pi_210513467
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:40 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
sorry dat ik heel hard in de lach schiet. _O-
Het is gewoon genant. Ze zijn maar een moderator.
Vergaderingen inplannen. _O-
pi_210513477
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:46 schreef ZombieQueen het volgende:

[..]
Het is gewoon genant. Ze zijn maar een moderator.
Vergaderingen inplannen. _O-
Ja, whahahaha
pi_210513543
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:37 schreef Earring het volgende:
Briljante geest die dat bedacht 🙃
Am refereerde graag aan de Viva vrouwen die allemaal zuur zijn en preien hebben als ava.
Let the games begin...
pi_210513591
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:53 schreef Nexpreszo het volgende:

[..]
Am refereerde graag aan de Viva vrouwen die allemaal zuur zijn en preien hebben als ava.
HAHA, ondertussen lijkt het moderatorteam van het Vivaforum volkomen in paniek te zijn, ze wijzen naar elkaar.
pi_210513776
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:55 schreef Brokkel het volgende:

[..]
Zag je vijfde aanvraag om op anoniem (even uitleggen, dat betekent dat je nickname niet meer kan worden geloept, dat betekent dan weer niet te herleiden) te worden gezet langs komen daar.

Wat een drama!

Maar goed, soms denk ik ook, soort sterfhuisconstructie, de leiding is het zat, het forum kost alleen maar geld, levert niks op.
pi_210513820
dubbel ipv wijzigen
pi_210513841
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:53 schreef Nexpreszo het volgende:

[..]
Oja, dat was het 😄
pi_210513872
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:19 schreef Earring het volgende:

[..]
Oja, dat was het 😄
Af en toe dacht ik dat ook, moet ik zeggen. _O-
pi_210514055
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:37 schreef Earring het volgende:
Er is ooit een interview geweest met de zus van die van Kluijver, van die kippen. Die zus heeft Wendy en Annemarie geïnterviewd. Het ging specifiek over Viva. AM gaf daar haar mening over vrouwen op een anoniem forum die een prei of broccolistronk als profielfoto hadden. Dat is vervolgens opgepakt ook door volgers en zodra het forum ter sprake komt op Instagram, wordt de 'prei als profielfoto' weer genoemd door fans.
pi_210514071
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 22:13 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zag je vijfde aanvraag om op anoniem (even uitleggen, dat betekent dat je nickname niet meer kan worden geloept, dat betekent dan weer niet te herleiden) te worden gezet langs komen daar.

Wat een drama!

Maar goed, soms denk ik ook, soort sterfhuisconstructie, de leiding is het zat, het forum kost alleen maar geld, levert niks op.
Ja, ik dacht, als ze er dan toch zijn...
pi_210515287
Gisteren werd er gezegd dat er vandaag op teruggekomen zou worden, inmiddels is het over een paar dagen.
Precies zoals alle voorafgaande keren.
Ze hopen dat het overwaait. En je zult zien dat dat ook gebeurt.
Morgen gebeurt er iets dat hun dringende aandacht nodig heeft, wat ik je zeg. En dan krijg ik een verwijt dat ze wel belangrijkere dingen aan het hoofd hebben dan zo´n irritant familievloggerstopic.
Net als de vorige keren.

Over alles staffen wat negatief is: voor overmatig staffen krijg je ook een ban.
Net als dat je nieuwe nick geen toestemming krijgt als je daarvoor wat kritiek hebt geleverd (ook al leverde dat geen ban of waarschuwing op).
De mods hebben het keurig dichtgetimmerd.
pi_210516733
Maar eerst nog heel veel gejank van de mods.
- we hebben nog geen koffie gehad
- we hebben ook nog een leven naast modereren
- we hebben nog geen eten gehad
- we zijn onderbemand

Ik vind het zo bijzonder dat zo'n groot forum toch zo'n bijzonder incompetent moderatorteam heeft.
Ik ben al op heel veel platformen moderator geweest en echt nergens zo'n emotioneel betrokken bende geweest als de afgelopen 2-3 jaar bij Viva.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')