Kan overigens ook de andere kant op. Als begin november de gasprijs of de benzineprijs in eens weer door het dak gaat heb je hem juist de andere kant op.quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk waar. Een gebeurtenis kan veel benvloeden.
Maar de meeste 'niet-leden' zijn gewoon bereid om daar voor te betalen, dus dat is geen winnende strategie.quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zal voor de VVD op dit gebied vooral een kwestie worden van het eerlijke verhaal te vertellen (leuk om dat eens zo te zeggen). Namelijk dat als de miljoen armste Nederlanders uit de nood worden geholpen, de kans 95% is dat jij dat als niet-lid van die groep op allerlei manieren gaat betalen.
juist 30 miljard hier en 25 miljard voor mooie natuur en 20 miljard voor het wereldklimaat , 32 miljard voor de stikstofquote:Op vrijdag 1 september 2023 21:33 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Omdat het huidige kabinet als een idioot met geld gesmeten heeft zonder duidelijke plannen. Maar dat zal in dat eerlijke verhaal wel niet terugkomen.![]()
Ik denk dat hier de crux ligt. De VVD heeft een kabinet laten vallen op een probleem dat ze voorzagen maar nooit opgetreden is.* Daarmee hebben ze zich vastgelegd op een thema. En nu dat thema niet dominant is zitten ze vast.quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, helemaal geen problemen in Ter Apel, daar zullen ze niet op gerekend hebben. En het asielseizoen is wel ongeveer over, de zee wordt al snel te ruw om over te steken.
Die staan voor een groot deel nog geparkeerd in fondsen of de aanvullende post bij minfin. Kan men nog alle kanten mee op. Jetten ziet die bui ook al hangen en wil daarom bij Prinsjesdag al wel een en ander vastleggen.quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist 30 miljard hier en 25 miljard voor mooie natuur en 20 miljard voor het wereldklimaat , 32 miljard voor de stikstof
en nu moet er opeens bezuinigd worden met een korting op de huurtoeslag![]()
Echte Rutte VVD ers gaan wel op deze twee linkse lijsttrekkers stemmen , of niet ??quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat hier de crux ligt. De VVD heeft een kabinet laten vallen op een probleem dat ze voorzagen maar nooit opgetreden is.* Daarmee hebben ze zich vastgelegd op een thema. En nu dat thema niet dominant is zitten ze vast.
Dan heb je natuurlijk nog altijd het deel ‘aan de goede kant van de streep’ met wie de VVD een soort stilzwijgende afspraak heeft van als jullie niet zeiken zorgen wij dat jullie aan de goede kant blijven a 15-20 zetels. Zoals je al zei. Maar dan houdt het wel op. En dat is niet voldoende. Dan moet de VVD zelfs oppassen dat men niet om de VVD heen gaat.
*en dan druk ik me nog positief uit. Ik had ook kunnen zeggen: louter in de beeldvorming bestond.
Daarom hebben ze natuurlijk de stekker uit dat kabinet getrokken Hansquote:Op vrijdag 1 september 2023 21:33 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Omdat het huidige kabinet als een idioot met geld gesmeten heeft zonder duidelijke plannen. Maar dat zal in dat eerlijke verhaal wel niet terugkomen.![]()
Afgelopen verkiezingen heeft de partij goed gescoord met een centrum-rechtse boodschap. Is toch vreemd als ze daar nu vanaf wijken?quote:Op vrijdag 1 september 2023 20:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daar liggen ook niet de electorale grote groepen die bereikbaar zijn. Die liggen meer richting CDA-Omtzigt
In een dergelijke situatie snap ik niet dat je VVD zou stemmen en niet gewoon D66.quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit is en beetje koffiedik kijken en/of een welles nietes spelletje, maar ik denk dat de grens "rijken" van mij anders ligt dan die van de plannen van Timmermans.
In mijn huidige situatie val ik in de middenklasse, maar het enige wat ik hoor is meer betalen voor energie, woning, eten, drinken, mobiliteit etc etc.
Aan de andere kant heb ik geen enkel voordeel van het verhogen van allerlei toeslagen of minimumloon, en aan de andere kant heb ik ook geen enkel voordeel van zaken als subsidie op een electrische auto.
ik heb ook nooit voordeel gehad van de voor mij afgedragen WW premiequote:Op vrijdag 1 september 2023 21:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit is en beetje koffiedik kijken en/of een welles nietes spelletje, maar ik denk dat de grens "rijken" van mij anders ligt dan die van de plannen van Timmermans.
In mijn huidige situatie val ik in de middenklasse, maar het enige wat ik hoor is meer betalen voor energie, woning, eten, drinken, mobiliteit etc etc.
Aan de andere kant heb ik geen enkel voordeel van het verhogen van allerlei toeslagen of minimumloon, en aan de andere kant heb ik ook geen enkel voordeel van zaken als subsidie op een electrische auto.
DE VVD gaat gewoon weer voor het opheffen van de dividendbelasting , dat moet een keer lukkenquote:Op vrijdag 1 september 2023 23:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Afgelopen verkiezingen heeft de partij goed gescoord met een centrum-rechtse boodschap. Is toch vreemd als ze daar nu vanaf wijken?
En jij denkt dat de VVD wl opkomt voor "de middenklasse"?quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit is gewoon onzin. Het probleem bestaat nog steeds en is alleen maar groter geworden. Het verschil is dat er meer maatregelen zijn genomen om taferelen zoals vorig jaar (mensen die buiten slapen) niet op tv te laten komen. De media is verder niet geinteresseerd in migratie als ze geen arme donkere mensen kunnen laten zien. (zie het domme gedoe met 'derdelanders', de zoveelste blunder waar we sowieso nooit aan hadden moeten beginnen).quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat hier de crux ligt. De VVD heeft een kabinet laten vallen op een probleem dat ze voorzagen maar nooit opgetreden is.* Daarmee hebben ze zich vastgelegd op een thema. En nu dat thema niet dominant is zitten ze vast.
*en dan druk ik me nog positief uit. Ik had ook kunnen zeggen: louter in de beeldvorming bestond.
quote:Immigratie/asiel is – met 36% – het belangrijkste onderwerp. Dat is beduidend meer dan in maart 2021, toen dat nog maar voor 15% gold en het het zevende thema in rangorde was. Vooral kiezers van PVV, JA21, FvD en VVD vinden dit een belangrijk onderwerp. Rechtse kiezers scharen zich achter het standpunt van Rutte en Yesilgz over het beperken van de gezinshereniging, waarvoor met name de VVD nu wordt beloond.
Die peiling is anderhalve maand oud en gedaan net nadat het kabinet over dit onderwerp viel. Dat is juist het hele puntquote:Op zaterdag 2 september 2023 09:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is gewoon onzin. Het probleem bestaat nog steeds en is alleen maar groter geworden. Het verschil is dat er meer maatregelen zijn genomen om taferelen zoals vorig jaar (mensen die buiten slapen) niet op tv te laten komen. De media is verder niet geinteresseerd in migratie als ze geen arme donkere mensen kunnen laten zien. (zie het domme gedoe met 'derdelanders', de zoveelste blunder waar we sowieso nooit aan hadden moeten beginnen).
Net doen alsof het probleem niet bestaat is waanzin. De absurd hoge migratie heeft een effect op heel veel problemen waar mensen daadwerkelijk mee kampen en dat weten de kiezers echt wel. Je leeft in een fantasiewereld als je denkt van niet.
De laatste peiling van I&O laat zien dat je hier volledig de plank misslaat:
[..]
Geen idee, waarschijnlijk niet, qua beeldvorming hebben ze dat echter wel voor.quote:Op zaterdag 2 september 2023 08:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En jij denkt dat de VVD wl opkomt voor "de middenklasse"?
De middenklasse is bij elke partij het haasje.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Geen idee, waarschijnlijk niet, qua beeldvorming hebben ze dat echter wel voor.
Wat ik wel weet is dat ik in de linkerkant zeer waarschijnlijk meer ga betalen.
Dat geloof ik nietquote:Op zaterdag 2 september 2023 11:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat ik wel weet is dat ik in de linkerkant zeer waarschijnlijk meer ga betalen.
Nogmaals: dat was (veel) meer, tot aan 100%. Eigen potjes bestonden namelijk niet.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet
het nieuwe pensioenstelsel, kiept 30% van je inleg in een buffer
dus niet meer in jouw potje
dat is een van de VVD maatregelen
De middenklasse als onderdrukte groep of als de nieuwe Atlas, dat is ook zo'n Amerikaanse uitvinding die naar hier is komen overwaaien. De middenklasse moet wat langer sparen voor een I-phone omdat de rest van de wereld wat rijker wordt, de aarde wat uitgeput raakt en hun ouders wat ouder worden.quote:Op zaterdag 2 september 2023 08:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En jij denkt dat de VVD wl opkomt voor "de middenklasse"?
Ik heb een zeer goed pensioen dank U welquote:Op zaterdag 2 september 2023 11:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: dat was (veel) meer, tot aan 100%.
En het is een maatregel die vanuit de werkgevers en werknemers komt en breed gesteund wordt door alle serieuze politieke partijen.
Ja, de middenklasse die telefoons van 1000 euro koopt, 3 keer per jaar op vakantie gaat of zelf een vakantiehuis in Nederland koopt neerzetten als zielig, daar kan ik eigenlijk heel slecht tegen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De middenklasse als onderdrukte groep of als de nieuwe Atlas, dat is ook zo'n Amerikaanse uitvinding die naar hier is komen overwaaien. De middenklasse moet wat langer sparen voor een I-phone omdat de rest van de wereld wat rijker wordt, de aarde wat uitgeput raakt en hun ouders wat ouder worden.
In het oude pensioensysteem was dat niet zo , toen had iedereen eigen pensioenpot , die heb ik zelf meermalen overgeheveld met een nieuwe werkgeverquote:Op zaterdag 2 september 2023 11:46 schreef Hanca het volgende:
Nogmaals: dat was (veel) meer, tot aan 100%. Eigen potjes bestonden namelijk niet.
En het is een maatregel die vanuit de werkgevers en werknemers komt en breed gesteund wordt door alle serieuze politieke partijen.
ach over 20 jaar is 35% van de bevolking gepensioneerd,als de pensioendatum blijft zoals ie nu isquote:Op zaterdag 2 september 2023 11:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De middenklasse als onderdrukte groep of als de nieuwe Atlas, dat is ook zo'n Amerikaanse uitvinding die naar hier is komen overwaaien. De middenklasse moet wat langer sparen voor een I-phone omdat de rest van de wereld wat rijker wordt, de aarde wat uitgeput raakt en hun ouders wat ouder worden.
50 jaar lang 25 ruggen in de pot , en dan op je 81 dood gaan, lekker dan , ga maar gauw ZZP er worden ,net als de VVD topquote:Het maximaal pensioengevend loon bedraagt 114.866 en de AOW-franchise voor de middelloonregeling is 14.802.
grappig dat je dan wel wel voor allerlei groen spul bent voornamelijk voor diezelfde groepquote:Op zaterdag 2 september 2023 11:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de middenklasse die telefoons van 1000 euro koopt, 3 keer per jaar op vakantie gaat of zelf een vakantiehuis in Nederland koopt neerzetten als zielig, daar kan ik eigenlijk heel slecht tegen.
Ja, het warmtefonds voor mensen met een verzamelinkomen tot 50.000 euro is voor de middenklasse?quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
grappig dat je dan wel wel voor allerlei groen spul bent voornamelijk voor diezelfde groep
Het gaat met de pensioenfondsen net zo aflopen als met de woningbouwverenigingenquote:Op zaterdag 2 september 2023 11:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: dat was (veel) meer, tot aan 100%. Eigen potjes bestonden namelijk niet.
Een groot deel van de middenklasse valt daar gewoon in ja.quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het warmtefonds voor mensen met een verzamelinkomen tot 50.000 euro is voor de middenklasse?
Mooi voorbeeld van de kop in het zand steken weer, dank je.quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die peiling is anderhalve maand oud en gedaan net nadat het kabinet over dit onderwerp viel. Dat is juist het hele punt.
En ach, dat een deel van Nederland heel boos is op buitenlanders en daarin een ideale zondebok ziet voor hun eigen problemen is niks nieuws en zal ook niet veranderen als de immigratie naar 0 wordt gebracht.
Altijd leuk, boos zijn op mensen die niet bestaan.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de middenklasse die telefoons van 1000 euro koopt, 3 keer per jaar op vakantie gaat of zelf een vakantiehuis in Nederland koopt neerzetten als zielig, daar kan ik eigenlijk heel slecht tegen.
Dan heb jij een ander beeld van de middenklasse. Volgens mij begint de middenklasse echt bij 1,5 keer modaal en dat is ongeveer die 50.000 euro. En dan door tot 3 keer modaal, 100.000 euro.quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:11 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Een groot deel van de middenklasse valt daar gewoon in ja.
Nee, staaltje Realpolitik juist. Wat je ook doet, een bepaalde groep krijg je op geen enkele manier nog tevreden. Maar gelukkig is en blijft dat uiteindelijk een bescheiden minderheid.quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld van de kop in het zand steken weer, dank je.
Het gaat ook helemaal niet om een groep. Migratie is gewoon een probleem an sich, jouw fout is dat je dat niet wil zien omdat je ideologische oogkleppen belangrijker vindt.quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, staaltje Realpolitik juist. Wat je ook doet, een bepaalde groep krijg je op geen enkele manier nog tevreden. Maar gelukkig is en blijft dat uiteindelijk een bescheiden minderheid.
Of is het alleen vanwege jouw ideologische oogkleppen en opgekropte frustratie echt een probleem?quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet om een groep. Migratie is gewoon een probleem an sich, jouw fout is dat je dat niet wil zien omdat je ideologische oogkleppen belangrijker vindt.
Arbeidsmigratie is geen probleem , maar IS EEN noodzaak voor het oude europaquote:Op zaterdag 2 september 2023 12:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet om een groep. Migratie is gewoon een probleem an sich, jouw fout is dat je dat niet wil zien omdat je ideologische oogkleppen belangrijker vindt.
quote:Where are the shortages, where are the workers?
The drivers behind labour shortages in Europe and how to tackle them
This is the hot topic at the centre of two reports, to be launched on 29 March 2023 in Brussels, in a joint event of The European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions (Eurofound) and the European Labour Authority (ELA).
During the event, which you can follow online, the European agencies will present two recent publications: 'Measures to tackle labour shortages: Lessons for future policy', by Eurofound, and the 'EURES Report on labour shortages and surpluses 2022', by ELA.
Both agencies' Executive Directors, Cosmin Boiangiu, from ELA, and Ivailo Kalfin, from Eurofound, will open the event, which will be attended by representatives of national administrations, social partners and EU institutions. Various panels will discuss experiences and the impact of shortages and surpluses on workers and employers, practical examples of policy interventions and future-oriented strategies.
Nergens zeg ik dat het allesbepalend is. Je lult alleen maar in stropoppen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of is het alleen vanwege jouw ideologische oogkleppen en opgekropte frustratie echt een probleem?
Ik zeg niet dat er geen problemen zijn, maar zo allesbepalend als jij het voorschotelt is het echt niet (behalve dan voor die bescheiden minderheid waar ik net naar verwees).
Dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 2 september 2023 13:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nergens zeg ik dat het allesbepalend is. Je lult alleen maar in stropoppen.
Eline is wel een aardige dame. Had eigenlijk niet verwacht dat die er nu vol voor zou gaan.quote:Op zaterdag 2 september 2023 17:59 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Bij het CDA wordt ook afgerekend met het ancien regime.
Opvallend ja. Zou dat dan toch de persoon van de leider zijn of is er wat kiezersonderzoek gedaan?quote:Op zaterdag 2 september 2023 18:18 schreef Hanca het volgende:
Toch wel een opvallende speech van Jetten: https://www.ad.nl/politie(...)is-voorbij~a8e427a4/
Tegen het angst aanjagen rondom klimaat, voor kernenergie, een minder drammerige koers op stikstof. Vooral dat laatste is toch bijzonder, dat hadden ze Hoekstra toch een jaar geleden wel kunnen vertellen.
Jetten was anders ook altijd wel een trotse klimaatdrammer. Ik denk dus een ander verstandig iemand in de top, of inderdaad een kiezersonderzoek.quote:Op zaterdag 2 september 2023 18:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Opvallend ja. Zou dat dan toch de persoon van de leider zijn of is er wat kiezersonderzoek gedaan?
Lekker geloofwaardig, welquote:Op zaterdag 2 september 2023 18:18 schreef Hanca het volgende:
Toch wel een opvallende speech van Jetten: https://www.ad.nl/politie(...)is-voorbij~a8e427a4/
Tegen het angst aanjagen rondom klimaat, voor kernenergie, een minder drammerige koers op stikstof. Vooral dat laatste is toch bijzonder, dat hadden ze Hoekstra toch een jaar geleden wel kunnen vertellen.
Had inderdaad beter met een andere lijsttrekker dan Jetten gekund.quote:
mensen zijn tegenwoordig banger voor stikstof , dan voor de klimaatveranderingquote:
Zou Tjeerd de Groot nog hoog op de lijst komen?quote:Op zaterdag 2 september 2023 18:34 schreef Hanca het volgende:
"We moeten de mensen geen angst aanjagen rondom klimaat, meer dan 1,5 graad is niet het einde van de mensheid" was trouwens ook de tekst van de nieuwe MPCC voorzitter (waar de rechter kant van de wereld gelijk mee aan de haal ging, de rest van zijn toespraak negerend). Ze komen er misschien nu wel achter dat je met overhalen meer bereikt dan met bedreigen. Lijkt me geen slecht idee. Mensen bang maken en opmerkingen als 'straks mag u geen auto meer hebben', werkt niet. Ben dus wel voor deze koerswijziging van D66.
Ik heb het idee dat Hans Vijlbrief nu een beetje de tweede man achter de schermen is geworden. En die is minder van het scherpslijpen dan een Sjoerdsma en een Kaag.quote:Op zaterdag 2 september 2023 18:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jetten was anders ook altijd wel een trotse klimaatdrammer. Ik denk dus een ander verstandig iemand in de top, of inderdaad een kiezersonderzoek.
Wel enigszins ironisch gezien zijn partij er zelf bar weinig moeite mee heeft om een andere partij (en daarbij dus alle mensen binnen de bevolking die op die partij stemmen) uit te sluiten. Maar dat is vast anders.quote:Jetten haalde in zijn toespraak uit naar VVD-leider Dilan Yesilgz, omdat die samenwerking met de PVV op een kier zet. Hij zegt met alle partijen te willen samenwerken, maar niet met partijen die bevolkingsgroepen uitsluiten. ,,Echte liberalen zijn welkom bij D66.’’
Ik denk dat Vijlbriefhet goed had kunnen doen als lijsttrekker, als je ziet hoe hij Groningen voor zich gewonnen heeft. Maar aan de andere kant is die functie denk ik te politiek voor hem.quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Hans Vijlbrief nu een beetje de tweede man achter de schermen is geworden. En die is minder van het scherpslijpen dan een Sjoerdsma en een Kaag.
D66 sluit toch nergens PVV stemmers uit?quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel enigszins ironisch gezien zijn partij er zelf bar weinig moeite mee heeft om een andere partij (en daarbij dus alle mensen binnen de bevolking die op die partij stemmen) uit te sluiten. Maar dat is vast anders.
Willen ze samen werken met PVV dan? Nee. Dan zeggen ze dus feitelijk dat de PVV stemmers niet toe doen. Door een partij uit te sluiten, sluit je diens stemmers ook buiten. Niet enkel D66 natuurlijk; bijna niemand wil samen werken met PVV, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
D66 sluit toch nergens PVV stemmers uit?
Nee, dat is onzin. D66 vindt nergens de PVV stemmers minder en wil ze ook niet het leven zuur maken. PVV zegt dat wel duidelijk over een bevolkingsgroep.quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Willen ze samen werken met PVV dan? Nee. Dan zeggen ze dus feitelijk dat de PVV stemmers niet toe doen. Door een partij uit te sluiten, sluit je diens stemmers ook buiten. Niet enkel D66 natuurlijk; bijna niemand wil samen werken met PVV, maar dat terzijde.
Ik mag toch hopen van niet... ik zou hem zelfs helemaal niet meer op de lijst zetten, geen risico lopen op voorkeurstemmen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou Tjeerd de Groot nog hoog op de lijst komen?
Mwah, agree to disagree. Bewust of onbewust; het gevolg is wel dat zo’n groep stemmers eigenlijk voor niks stemt als niemand met zo’n partij samen wil werken. Als alle partijen opeens D66 uit zouden sluiten, en daarmee al hun stemmers zou ik dat ook niet chill vinden.quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin. D66 vindt nergens de PVV stemmers minder en wil ze ook niet het leven zuur maken. PVV zegt dat wel duidelijk over een bevolkingsgroep.
Dat je als partij niet met een partij wil samenwerken die ideen heeft waar jij totaal niet achter staat is het hele idee van democratie. Dat is dus geen probleem. D66 heeft een probleem met de standpunten van de PVV, niet met de kiezers van de PVV.
Huh? Dit is toch gewoon complete onzin. We stemmen voor de tweede kamer. En we stemmen niet voor een regering.quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah, agree to disagree. Bewust of onbewust; het gevolg is wel dat zo’n groep stemmers eigenlijk voor niks stemt als niemand met zo’n partij samen wil werken. Als alle partijen opeens D66 uit zouden sluiten, en daarmee al hun stemmers zou ik dat ook niet chill vinden.
Kom op, meeste mensen laten echt wel mee tellen hoe groot de kans is dat hun partij in de coalitie komt.quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh? Dit is toch gewoon complete onzin. We stemmen voor de tweede kamer. En we stemmen niet voor een regering.
Iedere stem telt even zwaar (wat Omtzigt overigens wil veranderen met zijn districtenstelsel). Maar voorlopig telt een stem op D66 even veel als een stem op de PVV.
Ik herken dat niet. Dat ik laat meetellen of 'mijn' partij in de coalitie komt. Ik kan dat ook niet voor anderen zeggen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kom op, meeste mensen laten echt wel mee tellen hoe groot de kans is dat hun partij in de coalitie komt.
Dan is het als kiezer toch wel wat kut als je hoort dat jouw partij; die jouw standpunten deelt, buitengesloten word door iedereen. Ik zou dan toch wel het idee krijgen dat ik minder waard ben dan iemand die op een partij stemt die niet bij voorbaat al word buitengesloten. Je kan in de tweede kamer komen, maar coalitie? Bij voorbaat al kansloos. Dat is niet democratisch.
Heel mooi natuurlijk dat ze opkomen voor bevolkingsgroepen die uitgesloten worden door de PVV, maar onbewust maken ze zich daar zelf ook schuldig aan, maar prima dat jullie dat anders zien hoor.
Zonder de PVV inderdaad geen Yeşilgz.quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Overigens vind ik de invloed van de PVV op bijv het VVD-beleid wel degelijk significant. Ze hebben best invloed ondanks dat ze niet mee regeren.
Goh, dat is sinds tijden dat ik weer is iets verstandigs hoor uit D66. Dat we dat nog mogen meemaken.quote:Op zaterdag 2 september 2023 18:34 schreef Hanca het volgende:
"We moeten de mensen geen angst aanjagen rondom klimaat, meer dan 1,5 graad is niet het einde van de mensheid" was trouwens ook de tekst van de nieuwe MPCC voorzitter (waar de rechter kant van de wereld gelijk mee aan de haal ging, de rest van zijn toespraak negerend). Ze komen er misschien nu wel achter dat je met overhalen meer bereikt dan met bedreigen. Lijkt me geen slecht idee. Mensen bang maken en opmerkingen als 'straks mag u geen auto meer hebben', werkt niet. Ben dus wel voor deze koerswijziging van D66.
Nee hoor, die stemmers zijn vrij op een partij te stemmen die niet met destructieve plannen komt en waar D66 wel mee kan samenwerken.quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Willen ze samen werken met PVV dan? Nee. Dan zeggen ze dus feitelijk dat de PVV stemmers niet toe doen. Door een partij uit te sluiten, sluit je diens stemmers ook buiten. Niet enkel D66 natuurlijk; bijna niemand wil samen werken met PVV, maar dat terzijde.
En aan wie ligt dat? Aan die partijen of aan de PVV? Als niemand met jouw kind wil spelen op school, ligt dat dan aan die andere kinderen of kan het zijn dat jouw kind gewoon een vervelende klier is?quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nou ja, dat echte liberalen niets van een PVV (en eigenlijk ook een VVD) moeten hebben is toch geen raar statement?quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel enigszins ironisch gezien zijn partij er zelf bar weinig moeite mee heeft om een andere partij (en daarbij dus alle mensen binnen de bevolking die op die partij stemmen) uit te sluiten. Maar dat is vast anders.
Wel goed dat ze nu in zien dat drammen enkel averechts werkt, al zullen dat enkel verkiezingsuitspraken zijn in de hoop nog wat zieltjes terug te winnen.
Andersom wil de PVV ook met bijna niemand samenwerken. Maar daar hoor ik je nooit zo overquote:Op zaterdag 2 september 2023 19:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De angst voor de opwarming van het klimaat is voor te veel mensen ondertussen gewoon heel terecht. Denk bijvoorbeeld aan overstromingen (Pakistan en dichter bij huis Limburg), droogte, bosbranden en meer sterfte door hitte van vooral oudere mensen. Daarnaast zijn er de toenemende kosten voor adaptatie. Maar dat D66 de woorden nu iets meer laat aansluiten bij de eigen daden vind ik wel positief. Kiezers die zich weinig verdiepen in wat politieke partijen werkelijk doen maar vooral af gaan op woorden krijgen zo een correcter beeld van D66.quote:Op zaterdag 2 september 2023 18:34 schreef Hanca het volgende:
Doei. Doei. Doei.quote:Op zondag 3 september 2023 21:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Shit, daar gaat ons volksvermaak.quote:Op zondag 3 september 2023 21:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Is toch standaard bij de VVD? Na 2 periodes moet je je echt onmisbaar hebben gemaakt, of je moet weg. Bijna geen enkel kamerlid haalt daar meer dan 2 periodes.quote:Op zondag 3 september 2023 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Doei. Doei. Doei.
Lijkt mij gewieberd.
Correct.quote:Op zondag 3 september 2023 22:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is toch standaard bij de VVD? Na 2 periodes moet je je echt onmisbaar hebben gemaakt, of je moet weg. Bijna geen enkel kamerlid haalt daar meer dan 2 periodes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
Als de SP ook maar iets van invloed wil, dan moeten ze toch eerst echt dat rare anti-EU-standpunt van ze laten varen, want zo wordt 't niks.quote:Op zondag 3 september 2023 23:24 schreef BasEnAad het volgende:
De SP verdwijnt helemaal in het politieke geweld nu met BBB, NSC en GroenRood.
SP heeft al die tijd gestaan voor een rem op immigratie icm opkomen voor armen en werkende armen. Zij hebben altijd een goed onderbouwd consistent verhaal gehad. Lilian Marijnissen is sterk in het scheiden van hoofd- en bijzaken. Dat de PvdA nu opgaat in GL zou een enorme kans voor de SP moeten zijn, maar het lukt de SP niet in dat gat te springen.
Maar in dit geval is het anderhalve periode door de val van het kabinet. Dan beginnen kamerleden net een beetje warm te draaien…quote:Op zondag 3 september 2023 22:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is toch standaard bij de VVD? Na 2 periodes moet je je echt onmisbaar hebben gemaakt, of je moet weg. Bijna geen enkel kamerlid haalt daar meer dan 2 periodes.
Die zijn hun momentum ook al een aantal jaar kwijt lijkt het. De PvdA was tot een marginale club verschrompeld en daar profiteerde de SP al totaal niet van.quote:Op zondag 3 september 2023 23:24 schreef BasEnAad het volgende:
SP heeft al die tijd gestaan voor een rem op immigratie icm opkomen voor armen en werkende armen. Zij hebben altijd een goed onderbouwd consistent verhaal gehad. Lilian Marijnissen is sterk in het scheiden van hoofd- en bijzaken. Dat de PvdA nu opgaat in GL zou een enorme kans voor de SP moeten zijn, maar het lukt de SP niet in dat gat te springen.
quote:Op maandag 4 september 2023 01:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hugo krijgt ook nog even promotie. De laatste stuiptrekkingen van een generatie. Ik kan niet wachten.Die man eindigt nog als Minister van Staat. Vanwege zijn grote verdienste voor ons land.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
Dat meer politieke partijen het onderwerp bestaanszekerheid wat al tientallen jaren een speerpunt is van de SP centraal stellen in hun verkiezingsprogramma kan de SP als een groot compliment beschouwen. Keerzijde daarvan is dat de SP daarvoor minder relevant wordt.quote:Op maandag 4 september 2023 07:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die zijn hun momentum ook al een aantal jaar kwijt lijkt het. De PvdA was tot een marginale club verschrompeld en daar profiteerde de SP al totaal niet van.
Nu gaat de combi onder leiding van Timmermans best aardig in de peilingen, dat gaat de SP natuurlijk eerder stemmen kosten dan opleveren.
Mee eens dat het erg slecht beleid is van de VVD, maar dat na 2 periodes vertrekken (en volgens mij zelfs alleen een kans hebben op een tweede periode als je stijgt op de lijst) is toch geen verrassing.quote:Op maandag 4 september 2023 07:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar in dit geval is het anderhalve periode door de val van het kabinet. Dan beginnen kamerleden net een beetje warm te draaien…
Overigens is het wel een van de meest zichtbare kamerleden van de VVD.
Zou ik gewoon terecht vinden, maar ik weet dat ik daarin een minderheid vorm hier.quote:Op maandag 4 september 2023 07:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Die man eindigt nog als Minister van Staat. Vanwege zijn grote verdienste voor ons land.![]()
Snap dat eerlijk gezegd niet, een grote flop deze man samen met Hoekstraquote:Op maandag 4 september 2023 07:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou ik gewoon terecht vinden, maar ik weet dat ik daarin een minderheid vorm hier.
De SP denkt op een of andere manier dat als ze maar nog harder gaan doen wat al jaren niet meer werkt, dat het dan ineens wel werkt.quote:Op maandag 4 september 2023 07:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die zijn hun momentum ook al een aantal jaar kwijt lijkt het. De PvdA was tot een marginale club verschrompeld en daar profiteerde de SP al totaal niet van.
Nu gaat de combi onder leiding van Timmermans best aardig in de peilingen, dat gaat de SP natuurlijk eerder stemmen kosten dan opleveren.
Het 'rem-op-immigratie'-verhaal van de SP ging over arbeidsmigratie, niet over asiel of deportatie van niet-blanken. De visie op vluchtelingenmigratie van de SP wijkt helemaal niet zoveel af van GL/PvdA. De SP profiteerde vooral niet van het ineenstorten van de PvdA omdat de PvdA-kiezer naar D66 is getrokken. Armoedebestrijding betekent herverdeling, betekent fiscaliseren en de gemiddelde Nederlander betaalt het liefst zo weinig mogelijk belasting en is penny wise, pound foolish.quote:Op zondag 3 september 2023 23:24 schreef BasEnAad het volgende:
Omdat ze weten dat ls ze nog ergens stemmen vandaan gaan halen, het in die groep is. Bij iedereen onder de 50 zijn ze volkomen kansloos.quote:Op maandag 4 september 2023 14:22 schreef trein2000 het volgende:
Waar is het cda berhaupt mee bezig, roepen van alles over nieuwe generaties. Zetten jonge mensen hoog. En dan kom je met zo’n ultiem boomerprogramma.
Het gaat wel om de ouderen zonder geld, want de vermogensbelasting, erfbelasting en schenkbelasting moeten omhoog om hun plannen te financieren.quote:Op maandag 4 september 2023 14:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze weten dat ls ze nog ergens stemmen vandaan gaan halen, het in die groep is. Bij iedereen onder de 50 zijn ze volkomen kansloos.
Overigens richten de meeste partijen hun programma wel op de grootste demografische groep, maar net iets minder expliciet dan dit CDA-programma.
Rutte blijft inderdaad nog heel lang de premier.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:12 schreef Hamlapjes het volgende:
BBB slaat hiermee landelijk wel definitief rechtsaf, zou ik zeggen. De bekende kandidaten die ze nu op de lijst hebben staan, zie ik niet zo in een coalitie stappen met PvdAGL, zalmazegguh
Welnee, na de verkiezingen gaan dat soort dingen altijd ineens wonderlijk sneller.quote:Op maandag 4 september 2023 15:04 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Rutte blijft inderdaad nog heel lang de premier.
Eensch, dan moet je het toch met elkaar doen. Vorige keer was afwijkend omdat de Grote Vertrouwensbreuk n de verkiezingen optrad.quote:Op maandag 4 september 2023 15:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welnee, na de verkiezingen gaan dat soort dingen altijd ineens wonderlijk sneller.
Dsas wel bijzonder idd.quote:Op maandag 4 september 2023 14:56 schreef Hexagon het volgende:
Een hasjheffing op iets dat volgens het CDA toch al verboden moet blijven?
Het duurt zo lang als dat er mogelijkheden zijn. In 2012 was er geen realistisch alternatief voor PvdA-VVD. Dus daar waren ze snel uit.quote:Op maandag 4 september 2023 15:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eensch, dan moet je het toch met elkaar doen. Vorige keer was afwijkend omdat de Grote Vertrouwensbreuk n de verkiezingen optrad.
Idd, nadat VVD-D66-CDA-CU bij elkaar zijn gaan zitten was het zelfs nog maar een paar weken. De onderhandelingen over samenwerking met PvdA of PvdA+GL of een minderheidskabinet hebben gewoon ook maanden geduurd.quote:Op maandag 4 september 2023 15:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het duurt zo lang als dat er mogelijkheden zijn. In 2012 was er geen realistisch alternatief voor PvdA-VVD. Dus daar waren ze snel uit.
Conservatieve partijen scoren heel erg goed onder de jeugd, gek genoeg. Ik denk niet dat dit echt een boomerprogramma is. Balkenende was ook vrij populair onder jongeren.quote:Op maandag 4 september 2023 14:22 schreef trein2000 het volgende:
Waar is het cda berhaupt mee bezig, roepen van alles over nieuwe generaties. Zetten jonge mensen hoog. En dan kom je met zo’n ultiem boomerprogramma.
quote:Op maandag 4 september 2023 14:56 schreef Hexagon het volgende:
Een hasjheffing op iets dat volgens het CDA toch al verboden moet blijven?
Je hebt conservatisme en conservatisme. Het programma van de PVV (buutnlanders raus!) of van de SP (gratis geld voor iedereen!) zal het bij de jongere generaties allicht beter doen dan het spruitjesconservatisme van het CDA.quote:Op maandag 4 september 2023 15:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Conservatieve partijen scoren heel erg goed onder de jeugd, gek genoeg. Ik denk niet dat dit echt een boomerprogramma is. Balkenende was ook vrij populair onder jongeren.
Volgens mij is dit behoorlijk het programma van Balkenende. En ik kan er nu helaas weinig meer over vinden, maar volgens mij was Balkenende echt populair onder jongeren. Zat jongeren verlangen juist naar dat spruitjesconservatisme. Maar ze gaan het dit jaar zoeken bij NSC en niet bij het CDA, helaas voor Bontenbal.quote:Op maandag 4 september 2023 15:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt conservatisme en conservatisme. Het programma van de PVV (buutnlanders raus!) of van de SP (gratis geld voor iedereen!) zal het bij de jongere generaties allicht beter doen dan het spruitjesconservatisme van het CDA.
quote:Het Rijk heeft alvast zelf 2000 'flexwoningen' gekocht om de woningnood op te lossen, en daarvan zijn er maar liefst 100 gebruikt.
Dat is: 5%. 1900 woningen (oftewel 95%) liggen nog in de opslag. "
Het ministerie wil nadrukkelijk niet spreken van een fiasco.
De woordvoerder zegt dat er veel is geleerd van het aankoopproces van de flexwoningen. '
Achteraf gezien hadden we dit anders moeten doen, met minder strikte standaarden.
Doordat we hebben laten zien dat er snel woningen geproduceerd kunnen worden, hebben we wel de markt in beweging gezet.'"
Dat is toevallig: wij hebben ook wat geleerd.
Of nou ja, we wisten het eigenlijk al. Hugo de Jonge kan niks. Hoewel. Hij kan zijn hond een banaan voeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |