Een groot deel van de middenklasse valt daar gewoon in ja.quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het warmtefonds voor mensen met een verzamelinkomen tot 50.000 euro is voor de middenklasse?
Mooi voorbeeld van de kop in het zand steken weer, dank je.quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die peiling is anderhalve maand oud en gedaan net nadat het kabinet over dit onderwerp viel. Dat is juist het hele punt.
En ach, dat een deel van Nederland heel boos is op buitenlanders en daarin een ideale zondebok ziet voor hun eigen problemen is niks nieuws en zal ook niet veranderen als de immigratie naar 0 wordt gebracht.
Altijd leuk, boos zijn op mensen die niet bestaan.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de middenklasse die telefoons van 1000 euro koopt, 3 keer per jaar op vakantie gaat of zelf een vakantiehuis in Nederland koopt neerzetten als zielig, daar kan ik eigenlijk heel slecht tegen.
Dan heb jij een ander beeld van de middenklasse. Volgens mij begint de middenklasse echt bij 1,5 keer modaal en dat is ongeveer die 50.000 euro. En dan door tot 3 keer modaal, 100.000 euro.quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:11 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Een groot deel van de middenklasse valt daar gewoon in ja.
Nee, staaltje Realpolitik juist. Wat je ook doet, een bepaalde groep krijg je op geen enkele manier nog tevreden. Maar gelukkig is en blijft dat uiteindelijk een bescheiden minderheid.quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld van de kop in het zand steken weer, dank je.
Het gaat ook helemaal niet om een groep. Migratie is gewoon een probleem an sich, jouw fout is dat je dat niet wil zien omdat je ideologische oogkleppen belangrijker vindt.quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, staaltje Realpolitik juist. Wat je ook doet, een bepaalde groep krijg je op geen enkele manier nog tevreden. Maar gelukkig is en blijft dat uiteindelijk een bescheiden minderheid.
Of is het alleen vanwege jouw ideologische oogkleppen en opgekropte frustratie echt een probleem?quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet om een groep. Migratie is gewoon een probleem an sich, jouw fout is dat je dat niet wil zien omdat je ideologische oogkleppen belangrijker vindt.
Arbeidsmigratie is geen probleem , maar IS EEN noodzaak voor het oude europaquote:Op zaterdag 2 september 2023 12:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet om een groep. Migratie is gewoon een probleem an sich, jouw fout is dat je dat niet wil zien omdat je ideologische oogkleppen belangrijker vindt.
quote:Where are the shortages, where are the workers?
The drivers behind labour shortages in Europe and how to tackle them
This is the hot topic at the centre of two reports, to be launched on 29 March 2023 in Brussels, in a joint event of The European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions (Eurofound) and the European Labour Authority (ELA).
During the event, which you can follow online, the European agencies will present two recent publications: 'Measures to tackle labour shortages: Lessons for future policy', by Eurofound, and the 'EURES Report on labour shortages and surpluses 2022', by ELA.
Both agencies' Executive Directors, Cosmin Boiangiu, from ELA, and Ivailo Kalfin, from Eurofound, will open the event, which will be attended by representatives of national administrations, social partners and EU institutions. Various panels will discuss experiences and the impact of shortages and surpluses on workers and employers, practical examples of policy interventions and future-oriented strategies.
Nergens zeg ik dat het allesbepalend is. Je lult alleen maar in stropoppen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of is het alleen vanwege jouw ideologische oogkleppen en opgekropte frustratie echt een probleem?
Ik zeg niet dat er geen problemen zijn, maar zo allesbepalend als jij het voorschotelt is het echt niet (behalve dan voor die bescheiden minderheid waar ik net naar verwees).
Dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 2 september 2023 13:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nergens zeg ik dat het allesbepalend is. Je lult alleen maar in stropoppen.
Eline is wel een aardige dame. Had eigenlijk niet verwacht dat die er nu vol voor zou gaan.quote:Op zaterdag 2 september 2023 17:59 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Bij het CDA wordt ook afgerekend met het ancien regime.
Opvallend ja. Zou dat dan toch de persoon van de leider zijn of is er wat kiezersonderzoek gedaan?quote:Op zaterdag 2 september 2023 18:18 schreef Hanca het volgende:
Toch wel een opvallende speech van Jetten: https://www.ad.nl/politie(...)is-voorbij~a8e427a4/
Tegen het angst aanjagen rondom klimaat, voor kernenergie, een minder drammerige koers op stikstof. Vooral dat laatste is toch bijzonder, dat hadden ze Hoekstra toch een jaar geleden wel kunnen vertellen.
Jetten was anders ook altijd wel een trotse klimaatdrammer. Ik denk dus een ander verstandig iemand in de top, of inderdaad een kiezersonderzoek.quote:Op zaterdag 2 september 2023 18:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Opvallend ja. Zou dat dan toch de persoon van de leider zijn of is er wat kiezersonderzoek gedaan?
Lekker geloofwaardig, welquote:Op zaterdag 2 september 2023 18:18 schreef Hanca het volgende:
Toch wel een opvallende speech van Jetten: https://www.ad.nl/politie(...)is-voorbij~a8e427a4/
Tegen het angst aanjagen rondom klimaat, voor kernenergie, een minder drammerige koers op stikstof. Vooral dat laatste is toch bijzonder, dat hadden ze Hoekstra toch een jaar geleden wel kunnen vertellen.
Had inderdaad beter met een andere lijsttrekker dan Jetten gekund.quote:
mensen zijn tegenwoordig banger voor stikstof , dan voor de klimaatveranderingquote:
Zou Tjeerd de Groot nog hoog op de lijst komen?quote:Op zaterdag 2 september 2023 18:34 schreef Hanca het volgende:
"We moeten de mensen geen angst aanjagen rondom klimaat, meer dan 1,5 graad is niet het einde van de mensheid" was trouwens ook de tekst van de nieuwe MPCC voorzitter (waar de rechter kant van de wereld gelijk mee aan de haal ging, de rest van zijn toespraak negerend). Ze komen er misschien nu wel achter dat je met overhalen meer bereikt dan met bedreigen. Lijkt me geen slecht idee. Mensen bang maken en opmerkingen als 'straks mag u geen auto meer hebben', werkt niet. Ben dus wel voor deze koerswijziging van D66.
Ik heb het idee dat Hans Vijlbrief nu een beetje de tweede man achter de schermen is geworden. En die is minder van het scherpslijpen dan een Sjoerdsma en een Kaag.quote:Op zaterdag 2 september 2023 18:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jetten was anders ook altijd wel een trotse klimaatdrammer. Ik denk dus een ander verstandig iemand in de top, of inderdaad een kiezersonderzoek.
Wel enigszins ironisch gezien zijn partij er zelf bar weinig moeite mee heeft om een andere partij (en daarbij dus alle mensen binnen de bevolking die op die partij stemmen) uit te sluiten. Maar dat is vast anders.quote:Jetten haalde in zijn toespraak uit naar VVD-leider Dilan Yesilgöz, omdat die samenwerking met de PVV op een kier zet. Hij zegt met alle partijen te willen samenwerken, maar niet met partijen die bevolkingsgroepen uitsluiten. ,,Echte liberalen zijn welkom bij D66.’’
Ik denk dat Vijlbriefhet goed had kunnen doen als lijsttrekker, als je ziet hoe hij Groningen voor zich gewonnen heeft. Maar aan de andere kant is die functie denk ik te politiek voor hem.quote:Op zaterdag 2 september 2023 19:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Hans Vijlbrief nu een beetje de tweede man achter de schermen is geworden. En die is minder van het scherpslijpen dan een Sjoerdsma en een Kaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |