abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210511963
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wel enigszins ironisch gezien zijn partij er zelf bar weinig moeite mee heeft om een andere partij (en daarbij dus alle mensen binnen de bevolking die op die partij stemmen) uit te sluiten. Maar dat is vast anders.
D66 sluit toch nergens PVV stemmers uit?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210512015
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 19:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
D66 sluit toch nergens PVV stemmers uit?
Willen ze samen werken met PVV dan? Nee. Dan zeggen ze dus feitelijk dat de PVV stemmers niet toe doen. Door een partij uit te sluiten, sluit je diens stemmers ook buiten. Niet enkel D66 natuurlijk; bijna niemand wil samen werken met PVV, maar dat terzijde.
pi_210512044
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 19:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Willen ze samen werken met PVV dan? Nee. Dan zeggen ze dus feitelijk dat de PVV stemmers niet toe doen. Door een partij uit te sluiten, sluit je diens stemmers ook buiten. Niet enkel D66 natuurlijk; bijna niemand wil samen werken met PVV, maar dat terzijde.
Nee, dat is onzin. D66 vindt nergens de PVV stemmers minder en wil ze ook niet het leven zuur maken. PVV zegt dat wel duidelijk over een bevolkingsgroep.

Dat je als partij niet met een partij wil samenwerken die ideeën heeft waar jij totaal niet achter staat is het hele idee van democratie. Dat is dus geen probleem. D66 heeft een probleem met de standpunten van de PVV, niet met de kiezers van de PVV.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210512080
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 19:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zou Tjeerd de Groot nog hoog op de lijst komen? :D
Ik mag toch hopen van niet... ik zou hem zelfs helemaal niet meer op de lijst zetten, geen risico lopen op voorkeurstemmen.
pi_210512111
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 19:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is onzin. D66 vindt nergens de PVV stemmers minder en wil ze ook niet het leven zuur maken. PVV zegt dat wel duidelijk over een bevolkingsgroep.

Dat je als partij niet met een partij wil samenwerken die ideeën heeft waar jij totaal niet achter staat is het hele idee van democratie. Dat is dus geen probleem. D66 heeft een probleem met de standpunten van de PVV, niet met de kiezers van de PVV.
Mwah, agree to disagree. Bewust of onbewust; het gevolg is wel dat zo’n groep stemmers eigenlijk voor niks stemt als niemand met zo’n partij samen wil werken. Als alle partijen opeens D66 uit zouden sluiten, en daarmee al hun stemmers zou ik dat ook niet chill vinden.
pi_210512165
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Mwah, agree to disagree. Bewust of onbewust; het gevolg is wel dat zo’n groep stemmers eigenlijk voor niks stemt als niemand met zo’n partij samen wil werken. Als alle partijen opeens D66 uit zouden sluiten, en daarmee al hun stemmers zou ik dat ook niet chill vinden.
Huh? Dit is toch gewoon complete onzin. We stemmen voor de tweede kamer. En we stemmen niet voor een regering.
Iedere stem telt even zwaar (wat Omtzigt overigens wil veranderen met zijn districtenstelsel). Maar voorlopig telt een stem op D66 even veel als een stem op de PVV.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_210512293
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Huh? Dit is toch gewoon complete onzin. We stemmen voor de tweede kamer. En we stemmen niet voor een regering.
Iedere stem telt even zwaar (wat Omtzigt overigens wil veranderen met zijn districtenstelsel). Maar voorlopig telt een stem op D66 even veel als een stem op de PVV.
Kom op, meeste mensen laten echt wel mee tellen hoe groot de kans is dat hun partij in de coalitie komt.

Dan is het als kiezer toch wel wat kut als je hoort dat jouw partij; die jouw standpunten deelt, buitengesloten word door iedereen. Ik zou dan toch wel het idee krijgen dat ik minder waard ben dan iemand die op een partij stemt die niet bij voorbaat al word buitengesloten. Je kan in de tweede kamer komen, maar coalitie? Bij voorbaat al kansloos. Dat is niet democratisch.

Heel mooi natuurlijk dat ze opkomen voor bevolkingsgroepen die uitgesloten worden door de PVV, maar onbewust maken ze zich daar zelf ook schuldig aan, maar prima dat jullie dat anders zien hoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2023 20:18:12 ]
pi_210512410
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Kom op, meeste mensen laten echt wel mee tellen hoe groot de kans is dat hun partij in de coalitie komt.

Dan is het als kiezer toch wel wat kut als je hoort dat jouw partij; die jouw standpunten deelt, buitengesloten word door iedereen. Ik zou dan toch wel het idee krijgen dat ik minder waard ben dan iemand die op een partij stemt die niet bij voorbaat al word buitengesloten. Je kan in de tweede kamer komen, maar coalitie? Bij voorbaat al kansloos. Dat is niet democratisch.

Heel mooi natuurlijk dat ze opkomen voor bevolkingsgroepen die uitgesloten worden door de PVV, maar onbewust maken ze zich daar zelf ook schuldig aan, maar prima dat jullie dat anders zien hoor.
Ik herken dat niet. Dat ik laat meetellen of 'mijn' partij in de coalitie komt. Ik kan dat ook niet voor anderen zeggen.

Maar wat jij schrijft "dat zo’n groep stemmers eigenlijk voor niks stemt" is gewoon pertinent niet waar. Je stemt voor de TK.
Wellicht vind je dat de PVV weinig doet met de zetels die haar gegeven zijn. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Overigens vind ik de invloed van de PVV op bijv het VVD-beleid wel degelijk significant. Ze hebben best invloed ondanks dat ze niet mee regeren.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_210512464
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 20:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Overigens vind ik de invloed van de PVV op bijv het VVD-beleid wel degelijk significant. Ze hebben best invloed ondanks dat ze niet mee regeren.
Zonder de PVV inderdaad geen Yeşilgöz.

En ik stem inderdaad ook niet met een coalitie in het achterhoofd. Toen in 2006 de CU waar ik op stemde voor het eerst de coalitie in ging was dat ook echt niet het meest waarschijnlijke scenario.
pi_210513068
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:34 schreef Hanca het volgende:
"We moeten de mensen geen angst aanjagen rondom klimaat, meer dan 1,5 graad is niet het einde van de mensheid" was trouwens ook de tekst van de nieuwe MPCC voorzitter (waar de rechter kant van de wereld gelijk mee aan de haal ging, de rest van zijn toespraak negerend). Ze komen er misschien nu wel achter dat je met overhalen meer bereikt dan met bedreigen. Lijkt me geen slecht idee. Mensen bang maken en opmerkingen als 'straks mag u geen auto meer hebben', werkt niet. Ben dus wel voor deze koerswijziging van D66.
Goh, dat is sinds tijden dat ik weer is iets verstandigs hoor uit D66. Dat we dat nog mogen meemaken.
  zaterdag 2 september 2023 @ 21:26:23 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210513187
quote:

[..]
Nee hoor, die stemmers zijn vrij op een partij te stemmen die niet met destructieve plannen komt en waar D66 wel mee kan samenwerken.

Maar als het per se op de PVV manier moet, dan is niemand verplicht dat aan een meerderheid te helpen.
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:47:19 #262
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210514225
quote:

[..]
En aan wie ligt dat? Aan die partijen of aan de PVV? Als niemand met jouw kind wil spelen op school, ligt dat dan aan die andere kinderen of kan het zijn dat jouw kind gewoon een vervelende klier is?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_210514369
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wel enigszins ironisch gezien zijn partij er zelf bar weinig moeite mee heeft om een andere partij (en daarbij dus alle mensen binnen de bevolking die op die partij stemmen) uit te sluiten. Maar dat is vast anders.

Wel goed dat ze nu in zien dat drammen enkel averechts werkt, al zullen dat enkel verkiezingsuitspraken zijn in de hoop nog wat zieltjes terug te winnen.
Nou ja, dat echte liberalen niets van een PVV (en eigenlijk ook een VVD) moeten hebben is toch geen raar statement?
pi_210514393
quote:

[..]
Andersom wil de PVV ook met bijna niemand samenwerken. Maar daar hoor ik je nooit zo over :D
  zondag 3 september 2023 @ 10:10:46 #265
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_210516630
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 18:34 schreef Hanca het volgende:
"We moeten de mensen geen angst aanjagen rondom klimaat, meer dan 1,5 graad is niet het einde van de mensheid" was trouwens ook de tekst van de nieuwe MPCC voorzitter (waar de rechter kant van de wereld gelijk mee aan de haal ging, de rest van zijn toespraak negerend). Ze komen er misschien nu wel achter dat je met overhalen meer bereikt dan met bedreigen. Lijkt me geen slecht idee. Mensen bang maken en opmerkingen als 'straks mag u geen auto meer hebben', werkt niet. Ben dus wel voor deze koerswijziging van D66.
De angst voor de opwarming van het klimaat is voor te veel mensen ondertussen gewoon heel terecht. Denk bijvoorbeeld aan overstromingen (Pakistan en dichter bij huis Limburg), droogte, bosbranden en meer sterfte door hitte van vooral oudere mensen. Daarnaast zijn er de toenemende kosten voor adaptatie. Maar dat D66 de woorden nu iets meer laat aansluiten bij de eigen daden vind ik wel positief. Kiezers die zich weinig verdiepen in wat politieke partijen werkelijk doen maar vooral af gaan op woorden krijgen zo een correcter beeld van D66.
  zondag 3 september 2023 @ 21:53:54 #266
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210525770
twitter

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_210525814
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 21:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Doei. Doei. Doei.

Lijkt mij gewieberd.
zie email 27 oktober
  zondag 3 september 2023 @ 21:58:52 #268
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210525818
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 21:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]

Shit, daar gaat ons volksvermaak.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210525827
Niet ook dit nog :'( :'(
pi_210526394
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 21:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Doei. Doei. Doei.

Lijkt mij gewieberd.
Is toch standaard bij de VVD? Na 2 periodes moet je je echt onmisbaar hebben gemaakt, of je moet weg. Bijna geen enkel kamerlid haalt daar meer dan 2 periodes.
pi_210526436
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is toch standaard bij de VVD? Na 2 periodes moet je je echt onmisbaar hebben gemaakt, of je moet weg. Bijna geen enkel kamerlid haalt daar meer dan 2 periodes.
Correct.
zie email 27 oktober
  zondag 3 september 2023 @ 23:24:51 #272
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_210526594
De SP verdwijnt helemaal in het politieke geweld nu met BBB, NSC en GroenRood.

SP heeft al die tijd gestaan voor een rem op immigratie icm opkomen voor armen en werkende armen. Zij hebben altijd een goed onderbouwd consistent verhaal gehad. Lilian Marijnissen is sterk in het scheiden van hoofd- en bijzaken. Dat de PvdA nu opgaat in GL zou een enorme kans voor de SP moeten zijn, maar het lukt de SP niet in dat gat te springen.
pi_210527009
twitter

Hugo krijgt ook nog even promotie. De laatste stuiptrekkingen van een generatie. Ik kan niet wachten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zie email 27 oktober
pi_210527213
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 23:24 schreef BasEnAad het volgende:
De SP verdwijnt helemaal in het politieke geweld nu met BBB, NSC en GroenRood.

SP heeft al die tijd gestaan voor een rem op immigratie icm opkomen voor armen en werkende armen. Zij hebben altijd een goed onderbouwd consistent verhaal gehad. Lilian Marijnissen is sterk in het scheiden van hoofd- en bijzaken. Dat de PvdA nu opgaat in GL zou een enorme kans voor de SP moeten zijn, maar het lukt de SP niet in dat gat te springen.
Als de SP ook maar iets van invloed wil, dan moeten ze toch eerst echt dat rare anti-EU-standpunt van ze laten varen, want zo wordt 't niks.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210527259
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar in dit geval is het anderhalve periode door de val van het kabinet. Dan beginnen kamerleden net een beetje warm te draaien…
Overigens is het wel een van de meest zichtbare kamerleden van de VVD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')