Kan overigens ook de andere kant op. Als begin november de gasprijs of de benzineprijs in eens weer door het dak gaat heb je hem juist de andere kant op.quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk waar. Een gebeurtenis kan veel beïnvloeden.
Maar de meeste 'niet-leden' zijn gewoon bereid om daar voor te betalen, dus dat is geen winnende strategie.quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zal voor de VVD op dit gebied vooral een kwestie worden van het eerlijke verhaal te vertellen (leuk om dat eens zo te zeggen). Namelijk dat als de miljoen armste Nederlanders uit de nood worden geholpen, de kans 95% is dat jij dat als niet-lid van die groep op allerlei manieren gaat betalen.
juist 30 miljard hier en 25 miljard voor mooie natuur en 20 miljard voor het wereldklimaat , 32 miljard voor de stikstofquote:Op vrijdag 1 september 2023 21:33 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Omdat het huidige kabinet als een idioot met geld gesmeten heeft zonder duidelijke plannen. Maar dat zal in dat eerlijke verhaal wel niet terugkomen.![]()
Ik denk dat hier de crux ligt. De VVD heeft een kabinet laten vallen op een probleem dat ze voorzagen maar nooit opgetreden is.* Daarmee hebben ze zich vastgelegd op een thema. En nu dat thema niet dominant is zitten ze vast.quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, helemaal geen problemen in Ter Apel, daar zullen ze niet op gerekend hebben. En het asielseizoen is wel ongeveer over, de zee wordt al snel te ruw om over te steken.
Die staan voor een groot deel nog geparkeerd in fondsen of de aanvullende post bij minfin. Kan men nog alle kanten mee op. Jetten ziet die bui ook al hangen en wil daarom bij Prinsjesdag al wel een en ander vastleggen.quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist 30 miljard hier en 25 miljard voor mooie natuur en 20 miljard voor het wereldklimaat , 32 miljard voor de stikstof
en nu moet er opeens bezuinigd worden met een korting op de huurtoeslag![]()
Echte Rutte VVD ers gaan wel op deze twee linkse lijsttrekkers stemmen , of niet ??quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat hier de crux ligt. De VVD heeft een kabinet laten vallen op een probleem dat ze voorzagen maar nooit opgetreden is.* Daarmee hebben ze zich vastgelegd op een thema. En nu dat thema niet dominant is zitten ze vast.
Dan heb je natuurlijk nog altijd het deel ‘aan de goede kant van de streep’ met wie de VVD een soort stilzwijgende afspraak heeft van als jullie niet zeiken zorgen wij dat jullie aan de goede kant blijven a 15-20 zetels. Zoals je al zei. Maar dan houdt het wel op. En dat is niet voldoende. Dan moet de VVD zelfs oppassen dat men niet om de VVD heen gaat.
*en dan druk ik me nog positief uit. Ik had ook kunnen zeggen: louter in de beeldvorming bestond.
Daarom hebben ze natuurlijk de stekker uit dat kabinet getrokken Hansquote:Op vrijdag 1 september 2023 21:33 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Omdat het huidige kabinet als een idioot met geld gesmeten heeft zonder duidelijke plannen. Maar dat zal in dat eerlijke verhaal wel niet terugkomen.![]()
Afgelopen verkiezingen heeft de partij goed gescoord met een centrum-rechtse boodschap. Is toch vreemd als ze daar nu vanaf wijken?quote:Op vrijdag 1 september 2023 20:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daar liggen ook niet de electorale grote groepen die bereikbaar zijn. Die liggen meer richting CDA-Omtzigt
In een dergelijke situatie snap ik niet dat je VVD zou stemmen en niet gewoon D66.quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit is en beetje koffiedik kijken en/of een welles nietes spelletje, maar ik denk dat de grens "rijken" van mij anders ligt dan die van de plannen van Timmermans.
In mijn huidige situatie val ik in de middenklasse, maar het enige wat ik hoor is meer betalen voor energie, woning, eten, drinken, mobiliteit etc etc.
Aan de andere kant heb ik geen enkel voordeel van het verhogen van allerlei toeslagen of minimumloon, en aan de andere kant heb ik ook geen enkel voordeel van zaken als subsidie op een electrische auto.
ik heb ook nooit voordeel gehad van de voor mij afgedragen WW premiequote:Op vrijdag 1 september 2023 21:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit is en beetje koffiedik kijken en/of een welles nietes spelletje, maar ik denk dat de grens "rijken" van mij anders ligt dan die van de plannen van Timmermans.
In mijn huidige situatie val ik in de middenklasse, maar het enige wat ik hoor is meer betalen voor energie, woning, eten, drinken, mobiliteit etc etc.
Aan de andere kant heb ik geen enkel voordeel van het verhogen van allerlei toeslagen of minimumloon, en aan de andere kant heb ik ook geen enkel voordeel van zaken als subsidie op een electrische auto.
DE VVD gaat gewoon weer voor het opheffen van de dividendbelasting , dat moet een keer lukkenquote:Op vrijdag 1 september 2023 23:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Afgelopen verkiezingen heeft de partij goed gescoord met een centrum-rechtse boodschap. Is toch vreemd als ze daar nu vanaf wijken?
En jij denkt dat de VVD wél opkomt voor "de middenklasse"?quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit is gewoon onzin. Het probleem bestaat nog steeds en is alleen maar groter geworden. Het verschil is dat er meer maatregelen zijn genomen om taferelen zoals vorig jaar (mensen die buiten slapen) niet op tv te laten komen. De media is verder niet geinteresseerd in migratie als ze geen arme donkere mensen kunnen laten zien. (zie het domme gedoe met 'derdelanders', de zoveelste blunder waar we sowieso nooit aan hadden moeten beginnen).quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat hier de crux ligt. De VVD heeft een kabinet laten vallen op een probleem dat ze voorzagen maar nooit opgetreden is.* Daarmee hebben ze zich vastgelegd op een thema. En nu dat thema niet dominant is zitten ze vast.
*en dan druk ik me nog positief uit. Ik had ook kunnen zeggen: louter in de beeldvorming bestond.
quote:Immigratie/asiel is – met 36% – het belangrijkste onderwerp. Dat is beduidend meer dan in maart 2021, toen dat nog maar voor 15% gold en het het zevende thema in rangorde was. Vooral kiezers van PVV, JA21, FvD en VVD vinden dit een belangrijk onderwerp. Rechtse kiezers scharen zich achter het standpunt van Rutte en Yesilgöz over het beperken van de gezinshereniging, waarvoor met name de VVD nu wordt beloond.
Die peiling is anderhalve maand oud en gedaan net nadat het kabinet over dit onderwerp viel. Dat is juist het hele puntquote:Op zaterdag 2 september 2023 09:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is gewoon onzin. Het probleem bestaat nog steeds en is alleen maar groter geworden. Het verschil is dat er meer maatregelen zijn genomen om taferelen zoals vorig jaar (mensen die buiten slapen) niet op tv te laten komen. De media is verder niet geinteresseerd in migratie als ze geen arme donkere mensen kunnen laten zien. (zie het domme gedoe met 'derdelanders', de zoveelste blunder waar we sowieso nooit aan hadden moeten beginnen).
Net doen alsof het probleem niet bestaat is waanzin. De absurd hoge migratie heeft een effect op heel veel problemen waar mensen daadwerkelijk mee kampen en dat weten de kiezers echt wel. Je leeft in een fantasiewereld als je denkt van niet.
De laatste peiling van I&O laat zien dat je hier volledig de plank misslaat:
[..]
Geen idee, waarschijnlijk niet, qua beeldvorming hebben ze dat echter wel voor.quote:Op zaterdag 2 september 2023 08:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En jij denkt dat de VVD wél opkomt voor "de middenklasse"?
De middenklasse is bij elke partij het haasje.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Geen idee, waarschijnlijk niet, qua beeldvorming hebben ze dat echter wel voor.
Wat ik wel weet is dat ik in de linkerkant zeer waarschijnlijk meer ga betalen.
Dat geloof ik nietquote:Op zaterdag 2 september 2023 11:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat ik wel weet is dat ik in de linkerkant zeer waarschijnlijk meer ga betalen.
Nogmaals: dat was (veel) meer, tot aan 100%. Eigen potjes bestonden namelijk niet.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet
het nieuwe pensioenstelsel, kiept 30% van je inleg in een buffer
dus niet meer in jouw potje
dat is een van de VVD maatregelen
De middenklasse als onderdrukte groep of als de nieuwe Atlas, dat is ook zo'n Amerikaanse uitvinding die naar hier is komen overwaaien. De middenklasse moet wat langer sparen voor een I-phone omdat de rest van de wereld wat rijker wordt, de aarde wat uitgeput raakt en hun ouders wat ouder worden.quote:Op zaterdag 2 september 2023 08:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En jij denkt dat de VVD wél opkomt voor "de middenklasse"?
Ik heb een zeer goed pensioen dank U welquote:Op zaterdag 2 september 2023 11:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: dat was (veel) meer, tot aan 100%.
En het is een maatregel die vanuit de werkgevers en werknemers komt en breed gesteund wordt door alle serieuze politieke partijen.
Ja, de middenklasse die telefoons van 1000 euro koopt, 3 keer per jaar op vakantie gaat of zelf een vakantiehuis in Nederland koopt neerzetten als zielig, daar kan ik eigenlijk heel slecht tegen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De middenklasse als onderdrukte groep of als de nieuwe Atlas, dat is ook zo'n Amerikaanse uitvinding die naar hier is komen overwaaien. De middenklasse moet wat langer sparen voor een I-phone omdat de rest van de wereld wat rijker wordt, de aarde wat uitgeput raakt en hun ouders wat ouder worden.
In het oude pensioensysteem was dat niet zo , toen had iedereen eigen pensioenpot , die heb ik zelf meermalen overgeheveld met een nieuwe werkgeverquote:Op zaterdag 2 september 2023 11:46 schreef Hanca het volgende:
Nogmaals: dat was (veel) meer, tot aan 100%. Eigen potjes bestonden namelijk niet.
En het is een maatregel die vanuit de werkgevers en werknemers komt en breed gesteund wordt door alle serieuze politieke partijen.
ach over 20 jaar is 35% van de bevolking gepensioneerd,als de pensioendatum blijft zoals ie nu isquote:Op zaterdag 2 september 2023 11:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De middenklasse als onderdrukte groep of als de nieuwe Atlas, dat is ook zo'n Amerikaanse uitvinding die naar hier is komen overwaaien. De middenklasse moet wat langer sparen voor een I-phone omdat de rest van de wereld wat rijker wordt, de aarde wat uitgeput raakt en hun ouders wat ouder worden.
50 jaar lang 25 ruggen in de pot , en dan op je 81 dood gaan, lekker dan , ga maar gauw ZZP er worden ,net als de VVD topquote:Het maximaal pensioengevend loon bedraagt ¤ 114.866 en de AOW-franchise voor de middelloonregeling is ¤ 14.802.
grappig dat je dan wel wel voor allerlei groen spul bent voornamelijk voor diezelfde groepquote:Op zaterdag 2 september 2023 11:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de middenklasse die telefoons van 1000 euro koopt, 3 keer per jaar op vakantie gaat of zelf een vakantiehuis in Nederland koopt neerzetten als zielig, daar kan ik eigenlijk heel slecht tegen.
Ja, het warmtefonds voor mensen met een verzamelinkomen tot 50.000 euro is voor de middenklasse?quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
grappig dat je dan wel wel voor allerlei groen spul bent voornamelijk voor diezelfde groep
Het gaat met de pensioenfondsen net zo aflopen als met de woningbouwverenigingenquote:Op zaterdag 2 september 2023 11:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: dat was (veel) meer, tot aan 100%. Eigen potjes bestonden namelijk niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |