Die zijn hun momentum ook al een aantal jaar kwijt lijkt het. De PvdA was tot een marginale club verschrompeld en daar profiteerde de SP al totaal niet van.quote:Op zondag 3 september 2023 23:24 schreef BasEnAad het volgende:
De SP verdwijnt helemaal in het politieke geweld nu met BBB, NSC en GroenRood.
SP heeft al die tijd gestaan voor een rem op immigratie icm opkomen voor armen en werkende armen. Zij hebben altijd een goed onderbouwd consistent verhaal gehad. Lilian Marijnissen is sterk in het scheiden van hoofd- en bijzaken. Dat de PvdA nu opgaat in GL zou een enorme kans voor de SP moeten zijn, maar het lukt de SP niet in dat gat te springen.
quote:Op maandag 4 september 2023 01:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hugo krijgt ook nog even promotie. De laatste stuiptrekkingen van een generatie. Ik kan niet wachten.Die man eindigt nog als Minister van Staat. Vanwege zijn grote verdienste voor ons land.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
Dat meer politieke partijen het onderwerp bestaanszekerheid wat al tientallen jaren een speerpunt is van de SP centraal stellen in hun verkiezingsprogramma kan de SP als een groot compliment beschouwen. Keerzijde daarvan is dat de SP daarvoor minder relevant wordt.quote:Op maandag 4 september 2023 07:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die zijn hun momentum ook al een aantal jaar kwijt lijkt het. De PvdA was tot een marginale club verschrompeld en daar profiteerde de SP al totaal niet van.
Nu gaat de combi onder leiding van Timmermans best aardig in de peilingen, dat gaat de SP natuurlijk eerder stemmen kosten dan opleveren.
Mee eens dat het erg slecht beleid is van de VVD, maar dat na 2 periodes vertrekken (en volgens mij zelfs alleen een kans hebben op een tweede periode als je stijgt op de lijst) is toch geen verrassing.quote:Op maandag 4 september 2023 07:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar in dit geval is het anderhalve periode door de val van het kabinet. Dan beginnen kamerleden net een beetje warm te draaien…
Overigens is het wel een van de meest zichtbare kamerleden van de VVD.
Zou ik gewoon terecht vinden, maar ik weet dat ik daarin een minderheid vorm hier.quote:Op maandag 4 september 2023 07:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Die man eindigt nog als Minister van Staat. Vanwege zijn grote verdienste voor ons land.![]()
Snap dat eerlijk gezegd niet, een grote flop deze man samen met Hoekstraquote:Op maandag 4 september 2023 07:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zou ik gewoon terecht vinden, maar ik weet dat ik daarin een minderheid vorm hier.
De SP denkt op een of andere manier dat als ze maar nog harder gaan doen wat al jaren niet meer werkt, dat het dan ineens wel werkt.quote:Op maandag 4 september 2023 07:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die zijn hun momentum ook al een aantal jaar kwijt lijkt het. De PvdA was tot een marginale club verschrompeld en daar profiteerde de SP al totaal niet van.
Nu gaat de combi onder leiding van Timmermans best aardig in de peilingen, dat gaat de SP natuurlijk eerder stemmen kosten dan opleveren.
Het 'rem-op-immigratie'-verhaal van de SP ging over arbeidsmigratie, niet over asiel of deportatie van niet-blanken. De visie op vluchtelingenmigratie van de SP wijkt helemaal niet zoveel af van GL/PvdA. De SP profiteerde vooral niet van het ineenstorten van de PvdA omdat de PvdA-kiezer naar D66 is getrokken. Armoedebestrijding betekent herverdeling, betekent fiscaliseren en de gemiddelde Nederlander betaalt het liefst zo weinig mogelijk belasting en is penny wise, pound foolish.quote:Op zondag 3 september 2023 23:24 schreef BasEnAad het volgende:
De SP verdwijnt helemaal in het politieke geweld nu met BBB, NSC en GroenRood.
SP heeft al die tijd gestaan voor een rem op immigratie icm opkomen voor armen en werkende armen. Zij hebben altijd een goed onderbouwd consistent verhaal gehad. Lilian Marijnissen is sterk in het scheiden van hoofd- en bijzaken. Dat de PvdA nu opgaat in GL zou een enorme kans voor de SP moeten zijn, maar het lukt de SP niet in dat gat te springen.
Omdat ze weten dat áls ze nog ergens stemmen vandaan gaan halen, het in die groep is. Bij iedereen onder de 50 zijn ze volkomen kansloos.quote:Op maandag 4 september 2023 14:22 schreef trein2000 het volgende:
Waar is het cda überhaupt mee bezig, roepen van alles over nieuwe generaties. Zetten jonge mensen hoog. En dan kom je met zo’n ultiem boomerprogramma.
Het gaat wel om de ouderen zonder geld, want de vermogensbelasting, erfbelasting en schenkbelasting moeten omhoog om hun plannen te financieren.quote:Op maandag 4 september 2023 14:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze weten dat áls ze nog ergens stemmen vandaan gaan halen, het in die groep is. Bij iedereen onder de 50 zijn ze volkomen kansloos.
Overigens richten de meeste partijen hun programma wel op de grootste demografische groep, maar net iets minder expliciet dan dit CDA-programma.
Rutte blijft inderdaad nog heel lang de premier.quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:12 schreef Hamlapjes het volgende:
BBB slaat hiermee landelijk wel definitief rechtsaf, zou ik zeggen. De bekende kandidaten die ze nu op de lijst hebben staan, zie ik niet zo in een coalitie stappen met PvdAGL, zalmazegguh
Welnee, na de verkiezingen gaan dat soort dingen altijd ineens wonderlijk sneller.quote:Op maandag 4 september 2023 15:04 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Rutte blijft inderdaad nog heel lang de premier.
Eensch, dan moet je het toch met elkaar doen. Vorige keer was afwijkend omdat de Grote Vertrouwensbreuk ná de verkiezingen optrad.quote:Op maandag 4 september 2023 15:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welnee, na de verkiezingen gaan dat soort dingen altijd ineens wonderlijk sneller.
Dsas wel bijzonder idd.quote:Op maandag 4 september 2023 14:56 schreef Hexagon het volgende:
Een hasjheffing op iets dat volgens het CDA toch al verboden moet blijven?
Het duurt zo lang als dat er mogelijkheden zijn. In 2012 was er geen realistisch alternatief voor PvdA-VVD. Dus daar waren ze snel uit.quote:Op maandag 4 september 2023 15:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eensch, dan moet je het toch met elkaar doen. Vorige keer was afwijkend omdat de Grote Vertrouwensbreuk ná de verkiezingen optrad.
Idd, nadat VVD-D66-CDA-CU bij elkaar zijn gaan zitten was het zelfs nog maar een paar weken. De onderhandelingen over samenwerking met PvdA of PvdA+GL of een minderheidskabinet hebben gewoon ook maanden geduurd.quote:Op maandag 4 september 2023 15:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het duurt zo lang als dat er mogelijkheden zijn. In 2012 was er geen realistisch alternatief voor PvdA-VVD. Dus daar waren ze snel uit.
Conservatieve partijen scoren heel erg goed onder de jeugd, gek genoeg. Ik denk niet dat dit echt een boomerprogramma is. Balkenende was ook vrij populair onder jongeren.quote:Op maandag 4 september 2023 14:22 schreef trein2000 het volgende:
Waar is het cda überhaupt mee bezig, roepen van alles over nieuwe generaties. Zetten jonge mensen hoog. En dan kom je met zo’n ultiem boomerprogramma.
quote:Op maandag 4 september 2023 14:56 schreef Hexagon het volgende:
Een hasjheffing op iets dat volgens het CDA toch al verboden moet blijven?
Je hebt conservatisme en conservatisme. Het programma van de PVV (buutnlanders raus!) of van de SP (gratis geld voor iedereen!) zal het bij de jongere generaties allicht beter doen dan het spruitjesconservatisme van het CDA.quote:Op maandag 4 september 2023 15:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Conservatieve partijen scoren heel erg goed onder de jeugd, gek genoeg. Ik denk niet dat dit echt een boomerprogramma is. Balkenende was ook vrij populair onder jongeren.
Volgens mij is dit behoorlijk het programma van Balkenende. En ik kan er nu helaas weinig meer over vinden, maar volgens mij was Balkenende echt populair onder jongeren. Zat jongeren verlangen juist naar dat spruitjesconservatisme. Maar ze gaan het dit jaar zoeken bij NSC en niet bij het CDA, helaas voor Bontenbal.quote:Op maandag 4 september 2023 15:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt conservatisme en conservatisme. Het programma van de PVV (buutnlanders raus!) of van de SP (gratis geld voor iedereen!) zal het bij de jongere generaties allicht beter doen dan het spruitjesconservatisme van het CDA.
quote:Het Rijk heeft alvast zelf 2000 'flexwoningen' gekocht om de woningnood op te lossen, en daarvan zijn er maar liefst 100 gebruikt.
Dat is: 5%. 1900 woningen (oftewel 95%) liggen nog in de opslag. "
Het ministerie wil nadrukkelijk niet spreken van een fiasco.
De woordvoerder zegt dat er veel is geleerd van het aankoopproces van de flexwoningen. '
Achteraf gezien hadden we dit anders moeten doen, met minder strikte standaarden.
Doordat we hebben laten zien dat er snel woningen geproduceerd kunnen worden, hebben we wel de markt in beweging gezet.'"
Dat is toevallig: wij hebben ook wat geleerd.
Of nou ja, we wisten het eigenlijk al. Hugo de Jonge kan niks. Hoewel. Hij kan zijn hond een banaan voeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |