Dag Fiebel, long time ago.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 08:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het ook gewoon lastig dat het systeem er niet op is ingericht om authentiek te leven. Niks in mijn authentieke behoeftes voorziet in het betalen vd hypotheek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 2 wegen;
1. Vind je passie, zodra je die vindt gaat dat vanzelf geld genereren en werk je nooit meer 1 dag. Het vinden ervan is niet makkelijk, i know.
2. Heal je trauma's, dan heb je grotere kans je passie te gaan vinden omdat trauma in de weg zit, "te druk in je hoofd", en het verdoven (met substanties (alc/meds/whatever)) van je --wat ze noemen-- intuitie zit dan in de weg. Yet again, i know.
Van het laatste heb ik inmiddels vrij brede kennis, als je wilt praten hoor ik het wel.
Succes.
-The One You Abandoned for a BS reason.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mijk op 20-09-2023 05:29:42 ]As above, so below.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
quote:Op woensdag 20 september 2023 03:41 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dag Fiebel, long time ago.
Try this;Kunnen we deze onzin uit dit topic houden? We hebben vaak al genoeg geleden door dit soort bullshit van Guru's.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 2 wegen;
1. Vind je passie, zodra je die vindt gaat dat vanzelf geld genereren en werk je nooit meer 1 dag. Het vinden ervan is niet makkelijk, i know.
2. Heal je trauma's, dan heb je grotere kans je passie te gaan vinden omdat trauma in de weg zit, "te druk in je hoofd", en het verdoven (met substanties (alc/meds/whatever)) van je --wat ze noemen-- intuitie zit dan in de weg. Yet again, i know.
Van het laatste heb ik inmiddels vrij brede kennis, als je wilt praten hoor ik het wel.
Succes.
-The One You Abandoned for a BS reason.The name is Putler, Vladimir Putler
Stand with ukraine!quote:Op donderdag 28 september 2023 15:23 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Kunnen we deze onzin uit dit topic houden? We hebben vaak al genoeg geleden door dit soort bullshit van Guru's.
Mooi ja, ik zag het niet aankomen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:18 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]
Wat een bijzonder mooi filmpje, kippenvel.
Hoi, ik heb wel eens 2 dagen wakker gelegen, dat je 6 dagen wakker bent dat is toch iets waar ik mij niets bij kan voorstellen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 16:09 schreef BMW1993 het volgende:
Hebben meer mensen hier slaapproblemen icm. een angststoornis?
Ik heb dit ondertussen 5 jaar hardnekkig, ontstaan uit een behoorlijk trauma eind 2018
Ik ben nu alweer 6 nachten wakker, enkel eergister heb ik heel even kort geslapen, een uurtje weggevallen denk ik hoogstens.
Continu last van prikkende ogen, vrijwilligerswerk helaas de hele week moeten afzeggen, niets kunnen onthouden.. Hardkloppingen, en depressief gevoel...
Soms gaat het slapen weken goed, maar als ik eenmaal in de spiraal zit, kom ik er gewoon nauwelijks meer uit.
Ik las 2 dagen geleden dat mensen met slaapproblemen een grotere kans hebben op een beroerte... Ik kreeg gelijk een paniekaanval toen ik het las, en ging toen nog meer druk leggen in bed op 'je moet nu slapen'
En dan krijg je zweethanden, hartkloppingen, je gaat elke 10 minuten naar het toilet, of drinkt wat water.. En je ziet langzaamaan dat het weer licht word buiten, en dat je alweer richting 7:00 in de ochtend gaat.
Je word boos op jezelf, want zelfs een simpele hond, of een baby slaapt... Waarom kan ik het dan niet?
De angst op een beroerte speelt continu op, zodat ik extreem gespannen in bed lig.. En zo kom je nooit meer uit die cirkel...
Heb alle pammetjes al geprobeerd van de psychiater , maar ook dat hielp helaas niet.
Ben benieuwd naar mede lotgenoten
De slapenloosheid is weer opgespeeld omdat ik veel te laat naar bed ging die dag, ik zat om 3:30 nog het nieuws te lezen over Isra๋l en Palestina.. En problemen lezen voor het slapengaan is natuurlijk ook niet goed als je een angststoornis hebt.
Ik denk dat een "simpele hond" en een baby, veel minder zorgen hebben. Niet zo verwonderlijk dat die makkelijker in slaap vallen over het algemeen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 16:09 schreef BMW1993 het volgende:
Hebben meer mensen hier slaapproblemen icm. een angststoornis?
Ik heb dit ondertussen 5 jaar hardnekkig, ontstaan uit een behoorlijk trauma eind 2018
Ik ben nu alweer 6 nachten wakker, enkel eergister heb ik heel even kort geslapen, een uurtje weggevallen denk ik hoogstens.
Continu last van prikkende ogen, vrijwilligerswerk helaas de hele week moeten afzeggen, niets kunnen onthouden.. Hartkloppingen, en depressief gevoel...
Soms gaat het slapen weken goed, maar als ik eenmaal in de spiraal zit, kom ik er gewoon nauwelijks meer uit.
Ik las 2 dagen geleden dat mensen met slaapproblemen een grotere kans hebben op een beroerte... Ik kreeg gelijk een paniekaanval toen ik het las, en ging toen nog meer druk leggen in bed op 'je moet nu slapen'
En dan krijg je zweethanden, hartkloppingen, je gaat elke 10 minuten naar het toilet, of drinkt wat water.. En je ziet langzaamaan dat het weer licht word buiten, en dat je alweer richting 7:00 in de ochtend gaat.
Je word boos op jezelf, want zelfs een simpele hond, of een baby slaapt... Waarom kan ik het dan niet?
De angst op een beroerte speelt continu op, zodat ik extreem gespannen in bed lig.. En zo kom je nooit meer uit die cirkel...
Heb alle pammetjes al geprobeerd van de psychiater , maar ook dat hielp helaas niet.
Ben benieuwd naar mede lotgenoten
De slapenloosheid is weer opgespeeld omdat ik veel te laat naar bed ging die dag, ik zat om 3:30 nog het nieuws te lezen over Isra๋l en Palestina.. En problemen lezen voor het slapengaan is natuurlijk ook niet goed als je een angststoornis hebt.
Ik herken dit van de depressies die ik heb gehad. Ik sliep en sliep maar en alles was moeilijk. Ik voelde me zo naar en slapen was de enige uitweg. Ik had voor mezelf de regel gemaakt dat ik niet voor 19.00u 's avonds naar bed mocht. Keek continu op de klok wanneer ik eindelijk weer mocht slapen en verlangde er zo naar. Maar ik kon me er wel aan houden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Sorry dat ik zo binnenwip, maar even een vraagje. Op het moment heb ik het idee weer in een depressie gegleden te zijn. En ik heb de neiging om de tijd weg te slapen, dan kan ik het destructieve tegengaan en mijn negativiteit. Ik slaap echt veel, als ik zes uur op een dag wakker ben is het al een behoorlijke tijd.
Dus het moment om het patroon te doorbreken. Ik probeer sinds gisteren om op te staan om 7.30 (en daardoor heb ik ook een paar ochtenden afspraken gemaakt). Alleen het lukt niet als ik geen doel heb om uit bed te komen. Als ik een vrije dag heb en de wekker gaat (Die in een andere kamer staat) is het me zelfs teveel moeite die uit te zetten. Ik blijf liggen en slaap verder wanneer die stil is. Tussen de middag word ik wakker en rond een uurtje of twee weer naar bed tot een uurtje of zes. Weer hetzelfde wekkerprobleem. EN rond acht uur wil ik weer slapen.
Hoe doorbreek ik dit? iig een pot koffie en heel veel vermoeidheid. Als ik het bijna niet trek zet ik een podcast op, eentje met beeld over creativiteit. Dan kom ik een beetje uit mijn hoofd.
Alleen nu loop ik weer te worstelen. En zie er ook nu al tegenop dat ik mrogen echt om 9.00 de deur uit moet. En dan moet ik uiteraard douchen en tandenpoetsen, ook al zo'n opgave... ik zit zo vast. Ik krijg mezelf niet aan het koken, zelfzorg, huishouden... niks... lig maar als een stom, passief lui varken te niksen
Sorry even een rand. Ik snap dat jullie hier niks mee kunnen, maar ik moert het even kwijt
Kan je niet vanavond douchen, zodat dat morgenochtend niet hoeft?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 13:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Sorry dat ik zo binnenwip, maar even een vraagje. Op het moment heb ik het idee weer in een depressie gegleden te zijn. En ik heb de neiging om de tijd weg te slapen, dan kan ik het destructieve tegengaan en mijn negativiteit. Ik slaap echt veel, als ik zes uur op een dag wakker ben is het al een behoorlijke tijd.
Dus het moment om het patroon te doorbreken. Ik probeer sinds gisteren om op te staan om 7.30 (en daardoor heb ik ook een paar ochtenden afspraken gemaakt). Alleen het lukt niet als ik geen doel heb om uit bed te komen. Als ik een vrije dag heb en de wekker gaat (Die in een andere kamer staat) is het me zelfs teveel moeite die uit te zetten. Ik blijf liggen en slaap verder wanneer die stil is. Tussen de middag word ik wakker en rond een uurtje of twee weer naar bed tot een uurtje of zes. Weer hetzelfde wekkerprobleem. EN rond acht uur wil ik weer slapen.
Hoe doorbreek ik dit? iig een pot koffie en heel veel vermoeidheid. Als ik het bijna niet trek zet ik een podcast op, eentje met beeld over creativiteit. Dan kom ik een beetje uit mijn hoofd.
Alleen nu loop ik weer te worstelen. En zie er ook nu al tegenop dat ik mrogen echt om 9.00 de deur uit moet. En dan moet ik uiteraard douchen en tandenpoetsen, ook al zo'n opgave... ik zit zo vast. Ik krijg mezelf niet aan het koken, zelfzorg, huishouden... niks... lig maar als een stom, passief lui varken te niksen
Sorry even een rand. Ik snap dat jullie hier niks mee kunnen, maar ik moert het even kwijt
Ik deed in het begin alles 'stiekem', maar na een zelfmoordpoging wist iedereen ineens dat er veel aan de hand was. In de loop der jaren ben ik steeds opener geworden, maar ik bespreek ook niet alles. Houd het oppervlakkig, vooral met familie.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 14:54 schreef WheeleE het volgende:
Na de intake vorige maand is vorige week mijn eerste echte sessie geweest. Het was pittig maar voelde wel goed gelukkig.
Ik heb mijn zus en een paar goede vrienden in de afgelopen weken bijgepraat over mijn therapie en de geconstateerde depressie. Mijn ouders weten alleen dat ik afspraken met een psycholoog heb. Aan de ene kant wil ik ze ook helemaal op de hoogte brengen maar aan de andere kant ook weer niet.
Anders maken ze zich misschien te veel zorgen, zoiets.
Hoe gaan anderen om met het delen van therapie en depressie in het algemeen, met vrienden en familie? Is er wellicht een tussenoplossing?
Goed dat je naar een paar mensen open bent geweest. Vrienden en familie kunnen enorm steunend zijn! Ik bedoel dan in de zin van afleiding, steun en motivatie om door te zetten. Mensen vinden het fijn om te weten dat iemand waarom ze geven ziek is.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 14:54 schreef WheeleE het volgende:
Na de intake vorige maand is vorige week mijn eerste echte sessie geweest. Het was pittig maar voelde wel goed gelukkig.
Ik heb mijn zus en een paar goede vrienden in de afgelopen weken bijgepraat over mijn therapie en de geconstateerde depressie. Mijn ouders weten alleen dat ik afspraken met een psycholoog heb. Aan de ene kant wil ik ze ook helemaal op de hoogte brengen maar aan de andere kant ook weer niet.
Anders maken ze zich misschien te veel zorgen, zoiets.
Hoe gaan anderen om met het delen van therapie en depressie in het algemeen, met vrienden en familie? Is er wellicht een tussenoplossing?
Hoe is het gesprek gegaan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh... bedenk me nu dat ik morgen de psychiater spreek, dus dat komt ook wel mooi uit...
Wel goed. Ze maakte zich wel een beetje zorgen, maar het maakt niet uit. Ze heeft wel een klacht ingediend over de crisisdienst. Gisteren ging niet goed. En de crisisdienst pakte dat helemaal niet op, waardoor ik domme dingen gedaan heb. Natuurlijk mijn eigen verantwoordelijkheid, alleen ik belde juist omdat ik het niet trok.quote:
Hoe was het ook alweer? 1 stap vooruit 2 achteruit? 2 stappen vooruit, 1 terug dusquote:Op woensdag 25 oktober 2023 17:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wel goed. Ze maakte zich wel een beetje zorgen, maar het maakt niet uit. Ze heeft wel een klacht ingediend over de crisisdienst. Gisteren ging niet goed. En de crisisdienst pakte dat helemaal niet op, waardoor ik domme dingen gedaan heb. Natuurlijk mijn eigen verantwoordelijkheid, alleen ik belde juist omdat ik het niet trok.
Morgen komt een van mijn begeleiders en dan even kijken of we tot een plan kunnen komen om hier uit te geraken.
Vandaag was wel aan faaldag. Twee dagen gingen goed, maar nu weer de hele middag in mijn nest gelegenmaja... morgen weer een dag zeggen we dan maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Nijna op 26-10-2023 08:57:16 ]Fake it till you make it...
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:19 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hoe was het ook alweer? 1 stap vooruit 2 achteruit?
Is niet erg als je een mindere dag hebt. Elke dag weer een nieuwe kans, wees niet te streng voor jezelf.
Volgens mij net andersom, twee stappen vooruit, een achteruit. Maar ach, als je maar looptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het was pas de derde dag dat ik probeer meer wakker te zijn. Vandaag komt mijn begeleider om samen even te bespreken hoe we dit gaan aanpakken. Zelf kom ik er even niet uit
En over je spoiler: zwaar herkenbaar![]()
Hahahaquote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Volgens mij net andersom, twee stappen vooruit, een achteruit. Maar ach, als je maar loopt
En het was pas de derde dag dat ik probeer meer wakker te zijn. Vandaag komt mijn begeleider om samen even te bespreken hoe we dit gaan aanpakken. Zelf kom ik er even niet uit
En over je spoiler: zwaar herkenbaar
Verkeerd is een groot woord! Zo bedoelde ik het helemaal nietquote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:56 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hahaha. Ik wist dat ik iets verkeerd schreef
Ik vind het goed dat je het probeert CotS, fijn dat je samen met de begeleider samen gaat kijken.
Kleine stapjes dan maar
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het stond er gewoon verkeerd mop. Niet overal de hele tijd sorry voor voelen en roepen als je gewoon normaal meedoet.
Fake it till you make it! Als je het uitspreekt of tikt kun je jezelf corrigeren en vermanend toespreken :p dat je het deeeenkt kun je niet zozeer helpen, maar de actie wel!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]dat is een enorm leerpunt, waar enorm hard aan gewerkt wordt (en geloof me of niet, het gaat al een stuk beter op dat gebied). Het is alleen moeilijk om geen chronisch schuldgevoel te hebben
Ik snapte je hoorquote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Verkeerd is een groot woord! Zo bedoelde ik het helemaal nietSorry
Ja... moet wel... dit is geen gezond iets. Dus even plannen
En jep
Nieuwe neurologische paadjes uitslijten. En idd, ik probeer hetquote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Fake it till you make it! Als je het uitspreekt of tikt kun je jezelf corrigeren en vermanend toespreken :p dat je het deeeenkt kun je niet zozeer helpen, maar de actie wel!
Klinkt wel heel simpel natuurlijk in jouw geval waarbij het zo sterk geprogrammeerd is, maar elke actie traint je hersens ben ik van overtuigd.
Gelukkig maar!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:53 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik snapte je hoor, ik nam er geen aanstoot aan, dus sorry was wat mij betreft niet nodig
Dat mag je dan dus ook echt doen!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh ! en ik moet veel eerder en veel meer hulp vragen en meer contactmomenten
Hij zei dat ik, als ik me schuldig wilde voelen, dat ik dat dan moest voelen over te weinig hulp vragen (was een grapje). Dus ik doe dat zekerquote:
Ik had daar zelf ook heel vaak last van gehad. Ik weet dat het goed bedoeld is, maar bij mij werkt het heel averechts. Bovenop de problemen die ik al had, kwam er ook nog eens een gigantisch schuldgevoel omdat ik anderen weer teleurstelde.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Empathie vanuit hulpverleners vind ik zo lastig. Het "eraan toegeven", het "je hebt een zware periode". Niet zeggen dat ik me aanstel etc. Kan daar gewoon niet over
Worden de feestdagen niet vanzelf leuk als je samen bent met je gezin en lekkere dingen eet, maw wat moet je volgens jou doen om het leuk te maken?quote:Op maandag 4 december 2023 12:28 schreef Schanu het volgende:
Ik doe zo hard mijn best om de feestdagen leuk te maken, zeker ook voor mijn gezin. Maar het voelt alsof hoe harder ik mijn best doe voor mijn kinderen en mijn vrouw, hoe moeilijk het is voor mij. Alsof er een pijn in mijn lichaam zit opgeslagen die wordt getriggerd door de feestdagen zonder dat ik daar enige invloed heb. Als ik kerstliedjes hoor, staat het huilen mij al nader dan het lachen. Leuke dingen organiseren voelt als een moetje, het doet pijn en het versterkt het verdriet des te meer. Terwijl ik er echt probeer het beste van te maken.
Ik ben gewoon z๓ moe en ik ben het allemaal z๓ zat.
Het probleem ligt juist bij mij, de feestdagen voelen zwaar en benauwend, het voelt niet alsof er iets is wat dat kan veranderen. Hoe meer aandacht ik er juist aan besteed, hoe benauwender dat gevoel. We houden het al klein en rustig, met een dochter met autisme en add zijn we best beperkt in periodes als dezen, maar misschien zou ik het nog wel het liefste overslaan. Terwijl je er niet aan ontkomt.quote:Op maandag 4 december 2023 12:31 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Worden de feestdagen niet vanzelf leuk als je samen bent met je gezin en lekkere dingen eet, maw wat moet je volgens jou doen om het leuk te maken?
Sterkte, hopelijk is er begrip bij familieleden om de feestdagen klein en rustig te houden. Mijn inziens moet iedereen bij zulke dagen juist doen waar hij/zij zin in heeft.quote:Op maandag 4 december 2023 12:38 schreef Schanu het volgende:
[..]
Het probleem ligt juist bij mij, de feestdagen voelen zwaar en benauwend, het voelt niet alsof er iets is wat dat kan veranderen. Hoe meer aandacht ik er juist aan besteed, hoe benauwender dat gevoel. We houden het al klein en rustig, met een dochter met autisme en add zijn we best beperkt in periodes als dezen, maar misschien zou ik het nog wel het liefste overslaan. Terwijl je er niet aan ontkomt.
Tot op zekere hoogte geniet ik echt wel van de momenten met mijn gezin, maar het is niet dat dat het vanzelf leuk maakt. Het neemt de pijn die er zit niet weg. Ergens maakt het zelfs melancholisch op een bepaalde manier, confronterend met het verleden en het gemis van kunnen genieten van dit soort momenten toen ik zelf jong was. Dan zou je ergens verwachten dat ik nu des te meer moet kunnen genieten, inhalen van het gemis, maar daar waar mijn geest dat wil lijkt het dus alsof mijn lijf en hoofd onbewust reageren.
Beste oplossing als je geen zin hebt in verplicht samenkomen, lekker zelf weggaan.quote:Op maandag 4 december 2023 12:58 schreef Gentianella het volgende:
Ik heb ook niets met kerst en nieuwjaar. Dit jaar ‘vlucht’ ik voor het eerst sinds de pandemie weer met mijn vriend naar een zonnige bestemming. Lekker niet die kerststress bij mijn familie en gedwongen gezelligheid. Ik hou ook helemaaaaaal niet van de zogenaamd knusse gezelligheid in het halfdonker. Ik voel me dan meteen somber. Zet voor mij maar gewoon een felle lamp aan.
Heel veel herkenning hier. Ook al ben ik nu al een paar jaar verder sinds mijn depressie, ik zou het het liefst overslaan omdat er heel veel getriggerd wordt. En dan ben ik ook nog jarig met Kerst, dat vind ik zeker de laatste jaren echt vreselijk. Mijn vriendin kent me daarin goed en gaat er al fijn in om, maar mijn zoontje en zij hebben die lading niet, en ik wil ook juist het met z'n 3en fijn hebben. Maar ik ben er (nog) niet voor gemaakt. Blijft een struggle en balans zoeken.quote:Op maandag 4 december 2023 12:38 schreef Schanu het volgende:
[..]
Het probleem ligt juist bij mij, de feestdagen voelen zwaar en benauwend, het voelt niet alsof er iets is wat dat kan veranderen. Hoe meer aandacht ik er juist aan besteed, hoe benauwender dat gevoel. We houden het al klein en rustig, met een dochter met autisme en add zijn we best beperkt in periodes als dezen, maar misschien zou ik het nog wel het liefste overslaan. Terwijl je er niet aan ontkomt.
Tot op zekere hoogte geniet ik echt wel van de momenten met mijn gezin, maar het is niet dat dat het vanzelf leuk maakt. Het neemt de pijn die er zit niet weg. Ergens maakt het zelfs melancholisch op een bepaalde manier, confronterend met het verleden en het gemis van kunnen genieten van dit soort momenten toen ik zelf jong was. Dan zou je ergens verwachten dat ik nu des te meer moet kunnen genieten, inhalen van het gemis, maar daar waar mijn geest dat wil lijkt het dus alsof mijn lijf en hoofd onbewust reageren.
Maar goed, dat wilde ik alleen even kwijt. Het is niet dat ik in mijn omgeving bij iemand terecht kan en het liefste stop ik alles ook diep weg, maar nu voelt het gewoon extra moeilijk. En kind in mij wil zo graag getroost worden.
Ja, is niet iets wat ik snel doe. Had die avond de begeleiders ook in eerste instantie weggestuurd tijdens een contactmoment (ik neem vaak meer afstand van hulpverleners/wijs hulp af als het slechter gaat omdat ik het gevoel heb dat toch niemand me kan helpen) maar heb ze daarna weer gebeldquote:
Snap ik! Is echt eenquote:Op donderdag 21 december 2023 12:45 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja, is niet iets wat ik snel doe. Had die avond de begeleiders ook in eerste instantie weggestuurd tijdens een contactmoment (ik neem vaak meer afstand van hulpverleners/wijs hulp af als het slechter gaat omdat ik het gevoel heb dat toch niemand me kan helpen) maar heb ze daarna weer gebeld(dat vind ik heel lastig), wat een grote stap is. Ben wel blij dat ik dat heb gedaan.
Dank je.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Snap ik! Is echt eenmove, geen
move!
Jij hier een *knuffquote:Op vrijdag 22 december 2023 21:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier beginnen de paniekaanvallen voor de feestdagen te komen
Leuk moeten zijn met kerst
Met oud en nieuw alleen zijn.
Compleet uit ritme zijn
Gewoon niet meer willen leven
Al het gedoe met eten
Hoeveel drinken
Lijstje gaat zo nog wel even door
Dank je welquote:Op vrijdag 22 december 2023 22:14 schreef Sally het volgende:
[..]
Jij hier een *knuff
![]()
(Knuffelbeertjes om mee te knuffelen: 🧸🧸🧸🧸)
quote:Op zaterdag 23 december 2023 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier ook even flink aan de lorazepam
En de crisisdienst al gestalkt
Ja... zeker... denk dat het hier morgen meevalt en overmorgen heel pittig wordtquote:Op zaterdag 23 december 2023 22:39 schreef kuolema het volgende:
We kunnen ook gewoon op eerste kerstdag allemaal de SC volspammen (sorry) voor een beetje afleiding. Gedeelde smart is halve smart.
Waarom denk je dat/hoe komt dat?quote:Op zondag 24 december 2023 07:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... zeker... denk dat het hier morgen meevalt en overmorgen heel pittig wordt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en ik begeef het van angst. Ik ben volledig in paniek, ik zie mezelf over 2 dagen in het zkh liggen en over een week dood zeg maar.
Ik kan het nergens kwijt, als het niet gepast is, laat maar weten, dan verwijder ik alles weer.
quote:Op maandag 25 december 2023 11:46 schreef S_E het volgende:
Ik meld me hier ook. Al m'n hele leven lang last van vooral angstaanvallen en dan vooral op het gebied van hypochondrie.
Nu heb ik daadwerkelijk ietsVan mij mag je hier gewoon je verhaal kwijtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en ik begeef het van angst. Ik ben volledig in paniek, ik zie mezelf over 2 dagen in het zkh liggen en over een week dood zeg maar.
Ik kan het nergens kwijt, als het niet gepast is, laat maar weten, dan verwijder ik alles weer.
Het is niet niks, een longontsteking. Voel je je ook beroerd erbij?
Kun je een beetje eten, en goed drinken (bedoel natuurlijk niet 'alcohol')
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Dankjequote:Op maandag 25 december 2023 12:04 schreef Sally het volgende:
[..]
Van mij mag je hier gewoon je verhaal kwijt
Het is niet niks, een longontsteking. Voel je je ook beroerd erbij?
Kun je een beetje eten, en goed drinken (bedoel natuurlijk niet 'alcohol')
Een hypochonder vertellen dat ie zich geen zorgen hoeft te maken, hm..quote:Op maandag 25 december 2023 12:36 schreef S_E het volgende:
[..]
Dankje![]()
Heb nu al een week koorts, 39+ en hoesten, dus ik ben behoorlijk kapot ondertussen. Eten en drinken gaat gelukkig (nog) goed. Geen trek, maar dwing mezelf om te eten.
En dan om het kwartier een paniekaanval
Niet op iedereen van toepassing inderdaad. Meer voor de mensen die het tijdens de feestdagen moeilijk vinden met familie of juist eenzaam zijn.quote:Op maandag 25 december 2023 12:57 schreef kuolema het volgende:
Oei, ik vind januari t/m april juist de moeilijkste maanden. Kerst geeft juist een beetje houvast.
Ik heb het dit jaar ook moeilijk met de feestdagen, maar dat is omdat ik tot een nieuw inzicht ben gekomen. Ik wil het zo graag leuk vinden, dat doe ik ook wel, maar het zijn ook allemaal extra prikkels en routineveranderingen waardoor ik continu op mijn tenen moet lopen en crash in januari wanneer ik alles weer los kan laten.quote:Op maandag 25 december 2023 13:04 schreef viceversa het volgende:
[..]
Niet op iedereen van toepassing inderdaad. Meer voor de mensen die het tijdens de feestdagen moeilijk vinden met familie of juist eenzaam zijn.
Beterschapquote:Op maandag 25 december 2023 12:36 schreef S_E het volgende:
[..]
Dankje![]()
Heb nu al een week koorts, 39+ en hoesten, dus ik ben behoorlijk kapot ondertussen. Eten en drinken gaat gelukkig (nog) goed. Geen trek, maar dwing mezelf om te eten.
En dan om het kwartier een paniekaanval
Zei ik dat? Nee toch?quote:Op maandag 25 december 2023 12:48 schreef Droopie het volgende:
[..]
Een hypochonder vertellen dat ie zich geen zorgen hoeft te maken, hm..
Jij ook Beterschap!quote:Kan alleen maar vertellen dat ik al 1,5 week (covid?) griep heb en s'avonds nog steeds koorts heb.
Het was en is een hele venijnige griep dat ook 3 van mijn naaste collega's te pakken heeft.
Mijn nichtje heeft 3 jaar geleden Covid gehad, dat duurde 3,5 week met zware koorts.
Dus ga je hieraan dood? Dat kan niemand ooit beloven he. Maar denk dat het meer in je hoofd zit dan in je longen
Beterschap en fijne kerst.
Ps. Je mag altijd bellen met de huisartsenpost he, daar zijn ze voor.
dan krijg je het gelukkig nieuwjaar gezeik, ook nietsquote:Op maandag 25 december 2023 12:51 schreef viceversa het volgende:
Sterkte allemaal. Voor je het weet is het weer januari, een 'normale' maand.Nog 6 dagen.
Lekker oliebollen vreten en nepchampagne drinken, film of muziek opzetten en uit je raam kijken naar het vuurwerk. Klinkt niet slecht.quote:Op maandag 25 december 2023 17:10 schreef Managarm het volgende:
[..]
dan krijg je het gelukkig nieuwjaar gezeik, ook niets.
Denk je dat je thuis beter af zou zijn?quote:Op maandag 25 december 2023 18:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Emotioneel best lastig en uitputtend. Alleen ik heb en mag niet klagen.
Nee. Dit is prima en gezellig. Alleen het de hele tijd aanstaan. Alleen is eenzaam en samen teveelquote:Op maandag 25 december 2023 18:44 schreef kuolema het volgende:
[..]
Denk je dat je thuis beter af zou zijn?
Kun je niet samen je eigen ding doen? Naast elkaar zitten en dan iets voor jezelf doen wat je leuk vindt zonder dat je tegen elkaar hoeft te praten?quote:Op maandag 25 december 2023 18:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee. Dit is prima en gezellig. Alleen het de hele tijd aanstaan. Alleen is eenzaam en samen teveel
Slaap goed!quote:Op maandag 25 december 2023 18:59 schreef S_E het volgende:
Nu in de avond neemt de koorts en ook de paniek weer toe. Ik hoop dat ik wat kan slapen. Ik ben op.
Fijne avond allen!
Ik herken dat ook.quote:Op maandag 25 december 2023 20:37 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Hier heel dubbele dagen tot nu toe. Ik doe erg m'n best en er zijn ook zeker gezellige momenten. Met mijn eigen gezin, en ook met schoonfamilie.
Dat blijft ook bizar voor me, hoelang ik mijn vriendin nu ook al ken. Zij en haar familie hebben alles wat ik zelf eigenlijk niet kende, familietradities, echte interesse in elkaar, geen zorgen, gezonde ouder/kind verhoudingen. En ik ga daar enerzijds graag in mee. Ik wil vraag de oprechte en attente oom voor neefjes zijn.
Maar anderzijds ben ik er niet voor gemaakt. En overspoelen herinneringen me en het besef dat de spaarzame familie die ik wel mis en met wie ik gevoel had(durfde toe te laten) er niet meer zijn. T voelt echt als een emotioneel gat van binnen, waar de buitenwereld niets van merkt en je gewoon mee kunt leven, maar dat nooit dichtgaat of steeds weer openscheurt. En dan ben ik morgen ook nog jarig. Zucht. Voor mij mag het snel pak m beet 17 januari zijn.:( Ik moest even spuien denk..sterkte ook de anderen hier!
Edit: ben het toch niet zo eens met wat ik typte.quote:Op maandag 25 december 2023 20:37 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Hier heel dubbele dagen tot nu toe. Ik doe erg m'n best en er zijn ook zeker gezellige momenten. Met mijn eigen gezin, en ook met schoonfamilie.
Dat blijft ook bizar voor me, hoelang ik mijn vriendin nu ook al ken. Zij en haar familie hebben alles wat ik zelf eigenlijk niet kende, familietradities, echte interesse in elkaar, geen zorgen, gezonde ouder/kind verhoudingen. En ik ga daar enerzijds graag in mee. Ik wil vraag de oprechte en attente oom voor neefjes zijn.
Maar anderzijds ben ik er niet voor gemaakt. En overspoelen herinneringen me en het besef dat de spaarzame familie die ik wel mis en met wie ik gevoel had(durfde toe te laten) er niet meer zijn. T voelt echt als een emotioneel gat van binnen, waar de buitenwereld niets van merkt en je gewoon mee kunt leven, maar dat nooit dichtgaat of steeds weer openscheurt. En dan ben ik morgen ook nog jarig. Zucht. Voor mij mag het snel pak m beet 17 januari zijn.:( Ik moest even spuien denk..sterkte ook de anderen hier!
Ik wens je iig een fijne verjaardag vandaag!quote:
Vandaag even nixxx... is ook fijn lijkt me?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
We zijn weer thuisben gesloopt en blij dat ik thuis ben. Was echt gezellig, maar de hele tijd prikkels. Het is leuk, maar ook veel. Ik stond in het restaurant voor lul. Ik dacht dat iemand tegen me praatte, maar er was helemaal niemand
Lang leven schizo
Ben een beetje erg moe nu. Bijkomen en mijn stemming stabiel zien te krijgen. Vlieg alle kanten op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |