abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211516559
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:58 schreef Gentianella het volgende:
Ik heb ook niets met kerst en nieuwjaar. Dit jaar ‘vlucht’ ik voor het eerst sinds de pandemie weer met mijn vriend naar een zonnige bestemming. Lekker niet die kerststress bij mijn familie en gedwongen gezelligheid. Ik hou ook helemaaaaaal niet van de zogenaamd knusse gezelligheid in het halfdonker. Ik voel me dan meteen somber. Zet voor mij maar gewoon een felle lamp aan.
Beste oplossing als je geen zin hebt in verplicht samenkomen, lekker zelf weggaan. _O_
pi_211516567
Tijdens de feestdagen word ik, op een positieve manier, geleefd. Man heeft een groot deel van de familie in het buitenland wonen en december is al sinds hij weg is, de maand om iedereen weer te zien. Hij heeft vrije hand in de planning en ik wobbel gewoon mee. Iedereen is lief en warm en er is ruime om mezelf te zijn en ik word vakkundig vet gemest. Ken erger.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211516760
Ja feestdagen... het maakt dat ik kringetjes in mijn hoofd ren om mezelf duidelijk te maken dat ik niet eenzaam ben. Dat ik niet verdrietig ben en dat ik echt heus waar gelukkig ben en het naar mijn zin heb.

Daarnaast lukt het me niet om in ritme te blijven en ben minstens tot februari bezig om mijn dag/nachtritme weer op de rails te krijgen. Vaak moet dat via de kliniek omdat ik zo depressief en suïcidaal word.

Happy face op en met een grote glimlach zeggen dat alles oké is.

Jeez wat een zeikverhaal heb ik weer eens getypt
  maandag 4 december 2023 @ 18:20:32 #154
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_211517351
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 12:38 schreef Schanu het volgende:

[..]
Het probleem ligt juist bij mij, de feestdagen voelen zwaar en benauwend, het voelt niet alsof er iets is wat dat kan veranderen. Hoe meer aandacht ik er juist aan besteed, hoe benauwender dat gevoel. We houden het al klein en rustig, met een dochter met autisme en add zijn we best beperkt in periodes als dezen, maar misschien zou ik het nog wel het liefste overslaan. Terwijl je er niet aan ontkomt.

Tot op zekere hoogte geniet ik echt wel van de momenten met mijn gezin, maar het is niet dat dat het vanzelf leuk maakt. Het neemt de pijn die er zit niet weg. Ergens maakt het zelfs melancholisch op een bepaalde manier, confronterend met het verleden en het gemis van kunnen genieten van dit soort momenten toen ik zelf jong was. Dan zou je ergens verwachten dat ik nu des te meer moet kunnen genieten, inhalen van het gemis, maar daar waar mijn geest dat wil lijkt het dus alsof mijn lijf en hoofd onbewust reageren.

Maar goed, dat wilde ik alleen even kwijt. Het is niet dat ik in mijn omgeving bij iemand terecht kan en het liefste stop ik alles ook diep weg, maar nu voelt het gewoon extra moeilijk. En kind in mij wil zo graag getroost worden.
Heel veel herkenning hier. Ook al ben ik nu al een paar jaar verder sinds mijn depressie, ik zou het het liefst overslaan omdat er heel veel getriggerd wordt. En dan ben ik ook nog jarig met Kerst, dat vind ik zeker de laatste jaren echt vreselijk. Mijn vriendin kent me daarin goed en gaat er al fijn in om, maar mijn zoontje en zij hebben die lading niet, en ik wil ook juist het met z'n 3en fijn hebben. Maar ik ben er (nog) niet voor gemaakt. Blijft een struggle en balans zoeken.

Over het kind in je dat getroost wil worden: ik hoop dat je er de weg in gaat vinden dat je je zelf kunt troosten. Lukt mij ook nog niet altijd en ik vind het ook een verdomd hard gelag, maar bij mij is de situatie ook dat er niemand in een of andere ouderlijke situatie meer is die dat gaat doen, als ze het al zouden kunnen. Dat besef doet pijn, maar maakt ook dat je niet blijft hopen op een opvulling die niet (meer) zal komen.

Veel sterkte, luister naar jezelf wat je kunt hebben en ook dit gaat voorbij. Das ongeveer mijn copingstrategie.
pi_211518624
Ik heb (gelukkig) een kleine familie die, net als ik, niet per se iets met de kerstdagen hoeft te doen. De periode eromheen zijn wel aardig te doen maar de kerstdagen zelf blijft het bij een blokje om, een kop koffie met (een van) m'n ouders en aftellen naar 27 december. Met oudjaarsavond ontvlucht ik al een paar jaar de herrie naar een hotel buiten de stad.

Er zitten nu 7 sessie met m'n therapeut op en ik merk dat er behoorlijk in de pot met zooi is geroerd. Er is vanalles in beweging en dat voelt zowel fijn als lastig en erg vermoeiend. Ik merk nog genoeg dagen dat ik in mijn welbekende negeer-en-ontwijk-modus zit maar dat is ook niet zo vreemd na dat zo'n 20 jaar als standaard te hebben gehad.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_211690378
Ik heb mijn woonbegeleiding eergister gevraagd om contact op te nemen met de GGZ, omdat het de verkeerde kant op gaat en niet beter wordt nu er een spannende periode voorbij is. Ik heb veel spanning en onrust, die steeds in de middag opkomt en dan in de loop van de dag steeds erger wordt tot het punt dat ik het niet meer kan verdragen in de avond. Afleiding zoeken werkt niet en mijn hobby's laat ik al een tijdje links liggen, dus daar kan ik ook geen uitweg in vinden. Ik ben bang dat ik in een crisis ga komen tijdens of vlak voor of na de feestdagen als het zo doorgaat, dus heb gevraagd om tijdelijk extra benzodiazepines. Ik wilde eigenlijk lorazepam, want daarvan weet ik dat het werkt, maar krijg nu extra diazepam (wat ik normaal aan het begin van de avond neem en dus blijkbaar niet genoeg werkt omdat het daarna het slechtst gaat) in de ochtend. Omdat dat makkelijker af te bouwen is. Ik heb er weinig vertrouwen in omdat het voor mij een lage dosis is, maar we zullen zien. Gister heb ik overdag twee keer twee uur geslapen na een drukke dag, dus toen heb ik niet kunnen testen of het iets doet. Als het niet werkt heb ik altijd nog zo nodig lorazepam, wat ik overdag niet zo snel neem en liever bewaar voor de nacht, maar de komende week ga ik er toch wat makkelijker mee om. Ik wil gewoon rustig de feestdagen doorkomen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_211690403
Sterke zet, hulp opschalen!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_211690488
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sterke zet, hulp opschalen!
Ja, is niet iets wat ik snel doe. Had die avond de begeleiders ook in eerste instantie weggestuurd tijdens een contactmoment (ik neem vaak meer afstand van hulpverleners/wijs hulp af als het slechter gaat omdat ik het gevoel heb dat toch niemand me kan helpen) maar heb ze daarna weer gebeld :') (dat vind ik heel lastig), wat een grote stap is. Ben wel blij dat ik dat heb gedaan.
pi_211690513
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:45 schreef kuolema het volgende:

[..]
Ja, is niet iets wat ik snel doe. Had die avond de begeleiders ook in eerste instantie weggestuurd tijdens een contactmoment (ik neem vaak meer afstand van hulpverleners/wijs hulp af als het slechter gaat omdat ik het gevoel heb dat toch niemand me kan helpen) maar heb ze daarna weer gebeld :') (dat vind ik heel lastig), wat een grote stap is. Ben wel blij dat ik dat heb gedaan.
Snap ik! Is echt een *O* move, geen :') move!
pi_211690549
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Snap ik! Is echt een *O* move, geen :') move!
Dank je.
pi_211690615
Goed bezig met voor jezelf te zorgen :*
pi_211711019
Hier beginnen de paniekaanvallen voor de feestdagen te komen
Leuk moeten zijn met kerst
Met oud en nieuw alleen zijn.
Compleet uit ritme zijn
Gewoon niet meer willen leven
Al het gedoe met eten
Hoeveel drinken

Lijstje gaat zo nog wel even door
pi_211711409
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier beginnen de paniekaanvallen voor de feestdagen te komen
Leuk moeten zijn met kerst
Met oud en nieuw alleen zijn.
Compleet uit ritme zijn
Gewoon niet meer willen leven
Al het gedoe met eten
Hoeveel drinken

Lijstje gaat zo nog wel even door
Jij hier een *knuff
:*
*;

(Knuffelbeertjes om mee te knuffelen: 🧸🧸🧸🧸)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_211711420
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 22:14 schreef Sally het volgende:

[..]
Jij hier een *knuff
*;

(Knuffelbeertjes om mee te knuffelen: 🧸🧸🧸🧸)
Dank je wel :*
pi_211713830
Sterkte voor wie het nodig heeft :* :* :*
Fake it till you make it...
pi_211718609
Ik heb gister mijn spv gesproken en aangegeven dat de extra diazepam niet werkt. De spanning blijft en het gaat echt bergafwaarts. Ik heb gevraagd om twee extra dosissen lorazepam op vast naast de dosis die ik zo nodig krijg. Het is niet te doen zo. Gelukkig keurde de psychiater het goed. En het helpt. Gisteravond de eerste genomen en geen spanning gehad. Vandaag verliep ook zonder spanning. Helaas zijn mijn positieve gevoelens (nog) niet terug, ik weet niet of dat door onderliggende somberheidsklachten komt of door het dempende effect van de medicatie. Het is jammer, maar beter dan het was.
pi_211719011
Hier ook even flink aan de lorazepam

En de crisisdienst al gestalkt
pi_211722620
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier ook even flink aan de lorazepam

En de crisisdienst al gestalkt
pi_211722688
We kunnen ook gewoon op eerste kerstdag allemaal de SC volspammen (sorry) voor een beetje afleiding. Gedeelde smart is halve smart.
pi_211725251
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 22:39 schreef kuolema het volgende:
We kunnen ook gewoon op eerste kerstdag allemaal de SC volspammen (sorry) voor een beetje afleiding. Gedeelde smart is halve smart.
Ja... zeker... denk dat het hier morgen meevalt en overmorgen heel pittig wordt
  zondag 24 december 2023 @ 13:31:03 #171
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211728901
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 07:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... zeker... denk dat het hier morgen meevalt en overmorgen heel pittig wordt
Waarom denk je dat/hoe komt dat?
pi_211741689
Ik meld me hier ook. Al m'n hele leven lang last van vooral angstaanvallen en dan vooral op het gebied van hypochondrie.
Nu heb ik daadwerkelijk iets
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ik begeef het van angst. Ik ben volledig in paniek, ik zie mezelf over 2 dagen in het zkh liggen en over een week dood zeg maar.
Ik kan het nergens kwijt, als het niet gepast is, laat maar weten, dan verwijder ik alles weer.
pi_211742060
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 11:46 schreef S_E het volgende:
Ik meld me hier ook. Al m'n hele leven lang last van vooral angstaanvallen en dan vooral op het gebied van hypochondrie.
Nu heb ik daadwerkelijk iets
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ik begeef het van angst. Ik ben volledig in paniek, ik zie mezelf over 2 dagen in het zkh liggen en over een week dood zeg maar.
Ik kan het nergens kwijt, als het niet gepast is, laat maar weten, dan verwijder ik alles weer.
Van mij mag je hier gewoon je verhaal kwijt :*

Het is niet niks, een longontsteking. Voel je je ook beroerd erbij?
Kun je een beetje eten, en goed drinken (bedoel natuurlijk niet 'alcohol' ;) )
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_211742743
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 12:04 schreef Sally het volgende:

[..]
Van mij mag je hier gewoon je verhaal kwijt :*

Het is niet niks, een longontsteking. Voel je je ook beroerd erbij?
Kun je een beetje eten, en goed drinken (bedoel natuurlijk niet 'alcohol' ;) )
Dankje O+

Heb nu al een week koorts, 39+ en hoesten, dus ik ben behoorlijk kapot ondertussen. Eten en drinken gaat gelukkig (nog) goed. Geen trek, maar dwing mezelf om te eten.
En dan om het kwartier een paniekaanval
pi_211742981
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 12:36 schreef S_E het volgende:

[..]
Dankje O+

Heb nu al een week koorts, 39+ en hoesten, dus ik ben behoorlijk kapot ondertussen. Eten en drinken gaat gelukkig (nog) goed. Geen trek, maar dwing mezelf om te eten.
En dan om het kwartier een paniekaanval
Een hypochonder vertellen dat ie zich geen zorgen hoeft te maken, hm..

Kan alleen maar vertellen dat ik al 1,5 week (covid?) griep heb en s'avonds nog steeds koorts heb.
Het was en is een hele venijnige griep dat ook 3 van mijn naaste collega's te pakken heeft.

Mijn nichtje heeft 3 jaar geleden Covid gehad, dat duurde 3,5 week met zware koorts.
Dus ga je hieraan dood? Dat kan niemand ooit beloven he. Maar denk dat het meer in je hoofd zit dan in je longen ;)

Beterschap en fijne kerst.

Ps. Je mag altijd bellen met de huisartsenpost he, daar zijn ze voor.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')