Hoe is het gesprek gegaan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh... bedenk me nu dat ik morgen de psychiater spreek, dus dat komt ook wel mooi uit...
Wel goed. Ze maakte zich wel een beetje zorgen, maar het maakt niet uit. Ze heeft wel een klacht ingediend over de crisisdienst. Gisteren ging niet goed. En de crisisdienst pakte dat helemaal niet op, waardoor ik domme dingen gedaan heb. Natuurlijk mijn eigen verantwoordelijkheid, alleen ik belde juist omdat ik het niet trok.quote:
Hoe was het ook alweer? 1 stap vooruit 2 achteruit? 2 stappen vooruit, 1 terug dusquote:Op woensdag 25 oktober 2023 17:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wel goed. Ze maakte zich wel een beetje zorgen, maar het maakt niet uit. Ze heeft wel een klacht ingediend over de crisisdienst. Gisteren ging niet goed. En de crisisdienst pakte dat helemaal niet op, waardoor ik domme dingen gedaan heb. Natuurlijk mijn eigen verantwoordelijkheid, alleen ik belde juist omdat ik het niet trok.
Morgen komt een van mijn begeleiders en dan even kijken of we tot een plan kunnen komen om hier uit te geraken.
Vandaag was wel aan faaldag. Twee dagen gingen goed, maar nu weer de hele middag in mijn nest gelegenmaja... morgen weer een dag zeggen we dan maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Nijna op 26-10-2023 08:57:16 ]Fake it till you make it...
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:19 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hoe was het ook alweer? 1 stap vooruit 2 achteruit?
Is niet erg als je een mindere dag hebt. Elke dag weer een nieuwe kans, wees niet te streng voor jezelf.
Volgens mij net andersom, twee stappen vooruit, een achteruit. Maar ach, als je maar looptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het was pas de derde dag dat ik probeer meer wakker te zijn. Vandaag komt mijn begeleider om samen even te bespreken hoe we dit gaan aanpakken. Zelf kom ik er even niet uit
En over je spoiler: zwaar herkenbaar![]()
Hahahaquote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Volgens mij net andersom, twee stappen vooruit, een achteruit. Maar ach, als je maar loopt
En het was pas de derde dag dat ik probeer meer wakker te zijn. Vandaag komt mijn begeleider om samen even te bespreken hoe we dit gaan aanpakken. Zelf kom ik er even niet uit
En over je spoiler: zwaar herkenbaar
Verkeerd is een groot woord! Zo bedoelde ik het helemaal nietquote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:56 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hahaha. Ik wist dat ik iets verkeerd schreef
Ik vind het goed dat je het probeert CotS, fijn dat je samen met de begeleider samen gaat kijken.
Kleine stapjes dan maar
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het stond er gewoon verkeerd mop. Niet overal de hele tijd sorry voor voelen en roepen als je gewoon normaal meedoet.
Fake it till you make it! Als je het uitspreekt of tikt kun je jezelf corrigeren en vermanend toespreken :p dat je het deeeenkt kun je niet zozeer helpen, maar de actie wel!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]dat is een enorm leerpunt, waar enorm hard aan gewerkt wordt (en geloof me of niet, het gaat al een stuk beter op dat gebied). Het is alleen moeilijk om geen chronisch schuldgevoel te hebben
Ik snapte je hoorquote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Verkeerd is een groot woord! Zo bedoelde ik het helemaal nietSorry
Ja... moet wel... dit is geen gezond iets. Dus even plannen
En jep
Nieuwe neurologische paadjes uitslijten. En idd, ik probeer hetquote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Fake it till you make it! Als je het uitspreekt of tikt kun je jezelf corrigeren en vermanend toespreken :p dat je het deeeenkt kun je niet zozeer helpen, maar de actie wel!
Klinkt wel heel simpel natuurlijk in jouw geval waarbij het zo sterk geprogrammeerd is, maar elke actie traint je hersens ben ik van overtuigd.
Gelukkig maar!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:53 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik snapte je hoor, ik nam er geen aanstoot aan, dus sorry was wat mij betreft niet nodig
Dat mag je dan dus ook echt doen!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh ! en ik moet veel eerder en veel meer hulp vragen en meer contactmomenten
Hij zei dat ik, als ik me schuldig wilde voelen, dat ik dat dan moest voelen over te weinig hulp vragen (was een grapje). Dus ik doe dat zekerquote:
Ik had daar zelf ook heel vaak last van gehad. Ik weet dat het goed bedoeld is, maar bij mij werkt het heel averechts. Bovenop de problemen die ik al had, kwam er ook nog eens een gigantisch schuldgevoel omdat ik anderen weer teleurstelde.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Empathie vanuit hulpverleners vind ik zo lastig. Het "eraan toegeven", het "je hebt een zware periode". Niet zeggen dat ik me aanstel etc. Kan daar gewoon niet over
Worden de feestdagen niet vanzelf leuk als je samen bent met je gezin en lekkere dingen eet, maw wat moet je volgens jou doen om het leuk te maken?quote:Op maandag 4 december 2023 12:28 schreef Schanu het volgende:
Ik doe zo hard mijn best om de feestdagen leuk te maken, zeker ook voor mijn gezin. Maar het voelt alsof hoe harder ik mijn best doe voor mijn kinderen en mijn vrouw, hoe moeilijk het is voor mij. Alsof er een pijn in mijn lichaam zit opgeslagen die wordt getriggerd door de feestdagen zonder dat ik daar enige invloed heb. Als ik kerstliedjes hoor, staat het huilen mij al nader dan het lachen. Leuke dingen organiseren voelt als een moetje, het doet pijn en het versterkt het verdriet des te meer. Terwijl ik er echt probeer het beste van te maken.
Ik ben gewoon zó moe en ik ben het allemaal zó zat.
Het probleem ligt juist bij mij, de feestdagen voelen zwaar en benauwend, het voelt niet alsof er iets is wat dat kan veranderen. Hoe meer aandacht ik er juist aan besteed, hoe benauwender dat gevoel. We houden het al klein en rustig, met een dochter met autisme en add zijn we best beperkt in periodes als dezen, maar misschien zou ik het nog wel het liefste overslaan. Terwijl je er niet aan ontkomt.quote:Op maandag 4 december 2023 12:31 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Worden de feestdagen niet vanzelf leuk als je samen bent met je gezin en lekkere dingen eet, maw wat moet je volgens jou doen om het leuk te maken?
Sterkte, hopelijk is er begrip bij familieleden om de feestdagen klein en rustig te houden. Mijn inziens moet iedereen bij zulke dagen juist doen waar hij/zij zin in heeft.quote:Op maandag 4 december 2023 12:38 schreef Schanu het volgende:
[..]
Het probleem ligt juist bij mij, de feestdagen voelen zwaar en benauwend, het voelt niet alsof er iets is wat dat kan veranderen. Hoe meer aandacht ik er juist aan besteed, hoe benauwender dat gevoel. We houden het al klein en rustig, met een dochter met autisme en add zijn we best beperkt in periodes als dezen, maar misschien zou ik het nog wel het liefste overslaan. Terwijl je er niet aan ontkomt.
Tot op zekere hoogte geniet ik echt wel van de momenten met mijn gezin, maar het is niet dat dat het vanzelf leuk maakt. Het neemt de pijn die er zit niet weg. Ergens maakt het zelfs melancholisch op een bepaalde manier, confronterend met het verleden en het gemis van kunnen genieten van dit soort momenten toen ik zelf jong was. Dan zou je ergens verwachten dat ik nu des te meer moet kunnen genieten, inhalen van het gemis, maar daar waar mijn geest dat wil lijkt het dus alsof mijn lijf en hoofd onbewust reageren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |