abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 20 september 2023 @ 03:41:54 #101
57816 crew  Mijk
BAM
pi_210691345
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 08:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het ook gewoon lastig dat het systeem er niet op is ingericht om authentiek te leven. Niks in mijn authentieke behoeftes voorziet in het betalen vd hypotheek.
Dag Fiebel, long time ago.

Try this;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn 2 wegen;
1. Vind je passie, zodra je die vindt gaat dat vanzelf geld genereren en werk je nooit meer 1 dag. Het vinden ervan is niet makkelijk, i know.

2. Heal je trauma's, dan heb je grotere kans je passie te gaan vinden omdat trauma in de weg zit, "te druk in je hoofd", en het verdoven (met substanties (alc/meds/whatever)) van je --wat ze noemen-- intuitie zit dan in de weg. Yet again, i know.

Van het laatste heb ik inmiddels vrij brede kennis, als je wilt praten hoor ik het wel.

Succes. :*

-The One You Abandoned for a BS reason.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mijk op 20-09-2023 05:29:42 ]
As above, so below.
  woensdag 27 september 2023 @ 19:16:21 #102
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210770551
Ik weet niet of ik hier mee mag posten, want officieel heb ik nu geen depressie. In het verleden wel meerdere depressies gehad en dit jaar voor de tweede keer overspannen.

Maar ik ga beginnen met schematherapie en de voorbereiding daarop heeft zoveel shit naar boven gehaald dat ik de laatste tijd wel heel erg down ben. Ik merk dat ik behoefte heb om af en toe van me af te schrijven en 'lotgenoten' te spreken/mee te lezen. Ik hoop dat dat hier mag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 28 september 2023 @ 15:23:26 #103
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_210777756
quote:
3s.gif Op woensdag 20 september 2023 03:41 schreef Mijk het volgende:

[..]
Dag Fiebel, long time ago.

Try this;
SPOILER
Er zijn 2 wegen;
1. Vind je passie, zodra je die vindt gaat dat vanzelf geld genereren en werk je nooit meer 1 dag. Het vinden ervan is niet makkelijk, i know.

2. Heal je trauma's, dan heb je grotere kans je passie te gaan vinden omdat trauma in de weg zit, "te druk in je hoofd", en het verdoven (met substanties (alc/meds/whatever)) van je --wat ze noemen-- intuitie zit dan in de weg. Yet again, i know.

Van het laatste heb ik inmiddels vrij brede kennis, als je wilt praten hoor ik het wel.

Succes. :*

-The One You Abandoned for a BS reason.
Kunnen we deze onzin uit dit topic houden? We hebben vaak al genoeg geleden door dit soort bullshit van Guru's.
The name is Putler, Vladimir Putler
  Moderator zaterdag 30 september 2023 @ 01:29:27 #104
57816 crew  Mijk
BAM
pi_210792072
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 15:23 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Kunnen we deze onzin uit dit topic houden? We hebben vaak al genoeg geleden door dit soort bullshit van Guru's.
Stand with ukraine!
As above, so below.
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:47:29 #105
399061 kuolema
vermaledijd
pi_210855423
Hoi, ik heb hier wel meegelezen, maar wist niet hoe ik moest reageren op alles/had niets nuttigs toe te voegen.
Het gaat met mij nog steeds best goed. Niet optimaal. Ik heb nog steeds last van lusteloosheid, ben snel moe en heb veel slaap nodig. Ik zie vaak tegen dingen op. Daarnaast heb ik last van nare herinneringen en nachtmerries. Maar verder gaat het qua angst en somberheid goed. Geen crisissen, geen opnames sinds februari (normaal zo'n vier opnames per jaar).

Het is in minstens 10 jaar niet zo lang goed goed gegaan. Duurde nooit langer dan een paar weken. En ik weet nog steeds niet waar het aan ligt. Maar het kแn dus wel beter worden ook al gaat het chronisch slecht. Ik hoop dat dit iemand helpt om hoop te houden.
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:55:19 #106
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_210902954
Ik lees hier ook nog regelmatig mee, omdat ik geleerd heb dat ik altijd wel extra op zal moeten letten op mijn mentale gezondheid, ik heb sowieso aanleg voor depressie helaas. Over het algemeen kan ik net als kuolema nu al een tijd goed functioneren (met medicatie). Ik vraag me alleen met betrekking tot die kwetsbaarheid iets af en ben benieuwd hoe anderen hier naar kijken.

De kern van de zaak: van jongsaf aan al vroeg zelfstandig moeten leven en van schade en schande van thuis moeten leren. Dat heeft er dus voor gezorgd dat ik eigenlijk geleerd heb alles voor mezelf te zorgen en verantwoordelijkheid te nemen. Nadeel is dat ik op heel veel gebieden dus ook geen enkel ander voorbeeld heb gehad dan hoe ik zelf denk wat goed is, en daardoor soms nuance en relativering mis.
Mijn vrouw komt juist uit een heel hecht gezin (dat ons ook veel helpt) waar ze dat wel heeft gehad. Zij is dan ook veel vrijer in keuzes. Daarin hebben we ook van elkaar kunnen leren en ben ik al veel meer zelfvertrouwd in het leven komen te staan. Maar ik vrees dat mijn aard niet helemaal zal veranderen en bij ingrijpende beslissingen(nu: gaan we fors verbouwen of niet met 10.000 uitgave) heb ik het gevoel dat mijn beschadigde aard weer boven komt drijven en we dan elkaar letterlijk niet kunnen vinden. Zijn er hier meer mensen die het gevoel hebben dat hun aanleg soms uitdagingen oplevert in relaties?
pi_210903228
twitter

Wat een bijzonder mooi filmpje, kippenvel.
Hell To The Liars
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:55:58 #108
399061 kuolema
vermaledijd
pi_210904196
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 14:18 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]

Wat een bijzonder mooi filmpje, kippenvel.
Mooi ja, ik zag het niet aankomen eerlijk gezegd.
pi_210907176
Met mij gaat het echt best wel chill.

Tot over een tijdje. :7

Nee hoor, ik lees wel gewoon mee, zal vast wel eer een wave komen ergens binnenkort. Het is echt iets van 2-3 weken goed, 2-3 weken echt kut,

Onlangs wel weer nieuwe tattoo genomen en dat werkt echt therapeutisch. Even een serotonine boost voor een tijdje voordat de weer op is. Ben blijkbaar niet de enige, want zie genoeg memes langskomen op instagram. Dat gaan nog heel veel tattoos worden in de toekomst. :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:09:45 #110
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211029923
Hebben meer mensen hier slaapproblemen icm. een angststoornis?

Ik heb dit ondertussen 5 jaar hardnekkig, ontstaan uit een behoorlijk trauma eind 2018

Ik ben nu alweer 6 nachten wakker, enkel eergister heb ik heel even kort geslapen, een uurtje weggevallen denk ik hoogstens.

Continu last van prikkende ogen, vrijwilligerswerk helaas de hele week moeten afzeggen, niets kunnen onthouden.. Hartkloppingen, en depressief gevoel...

Soms gaat het slapen weken goed, maar als ik eenmaal in de spiraal zit, kom ik er gewoon nauwelijks meer uit.

Ik las 2 dagen geleden dat mensen met slaapproblemen een grotere kans hebben op een beroerte... Ik kreeg gelijk een paniekaanval toen ik het las, en ging toen nog meer druk leggen in bed op 'je moet nu slapen'

En dan krijg je zweethanden, hartkloppingen, je gaat elke 10 minuten naar het toilet, of drinkt wat water.. En je ziet langzaamaan dat het weer licht word buiten, en dat je alweer richting 7:00 in de ochtend gaat.

Je word boos op jezelf, want zelfs een simpele hond, of een baby slaapt... Waarom kan ik het dan niet?

De angst op een beroerte speelt continu op, zodat ik extreem gespannen in bed lig.. En zo kom je nooit meer uit die cirkel...

Heb alle pammetjes al geprobeerd van de psychiater , maar ook dat hielp helaas niet.

Ben benieuwd naar mede lotgenoten :P

De slapenloosheid is weer opgespeeld omdat ik veel te laat naar bed ging die dag, ik zat om 3:30 nog het nieuws te lezen over Isra๋l en Palestina.. En problemen lezen voor het slapengaan is natuurlijk ook niet goed als je een angststoornis hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door BMW1993 op 22-10-2023 01:34:56 ]
pi_211030137
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 16:09 schreef BMW1993 het volgende:

Ik heb dit ondertussen 5 jaar hardnekkig, ontstaan uit een behoorlijk trauma eind 2018

Ik ben nu alweer 6 nachten wakker, enkel eergister heb ik heel even kort geslapen, een uurtje weggevallen denk ik hoogstens.

Continu last van prikkende ogen, vrijwilligerswerk helaas de hele week moeten afzeggen, niets kunnen onthouden.. Hardkloppingen, en depressief gevoel...

Soms gaat het slapen weken goed, maar als ik eenmaal in de spiraal zit, kom ik er gewoon nauwelijks meer uit.

Ik las 2 dagen geleden dat mensen met slaapproblemen een grotere kans hebben op een beroerte... Ik kreeg gelijk een paniekaanval toen ik het las, en ging toen nog meer druk leggen in bed op 'je moet nu slapen'

En dan krijg je zweethanden, hartkloppingen, je gaat elke 10 minuten naar het toilet, of drinkt wat water.. En je ziet langzaamaan dat het weer licht word buiten, en dat je alweer richting 7:00 in de ochtend gaat.

Je word boos op jezelf, want zelfs een simpele hond, of een baby slaapt... Waarom kan ik het dan niet?

De angst op een beroerte speelt continu op, zodat ik extreem gespannen in bed lig.. En zo kom je nooit meer uit die cirkel...

Heb alle pammetjes al geprobeerd van de psychiater , maar ook dat hielp helaas niet.

De slapenloosheid is weer opgespeeld omdat ik veel te laat naar bed ging die dag, ik zat om 3:30 nog het nieuws te lezen over Isra๋l en Palestina.. En problemen lezen voor het slapengaan is natuurlijk ook niet goed als je een angststoornis hebt.
Hoi, ik heb wel eens 2 dagen wakker gelegen, dat je 6 dagen wakker bent dat is toch iets waar ik mij niets bij kan voorstellen?
Dan word je toch knettergek en zo moe dat je niet eens op je benen kan staan?

Maar heb je af en toe wel zo zware pil dat je sowieso omvalt van de slaap?

Er bestaat toch ook zo iets als een slaapkliniek, volgens mij wel eens op tv gezien.
Hell To The Liars
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:15:45 #112
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211032272
^ Vooral ook heel emotioneel, en je kan eigenlijk niets anders dan je afzonderen omdat je toch niet gezellig bent.

[ Bericht 55% gewijzigd door BMW1993 op 22-10-2023 01:34:22 ]
pi_211037111
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 16:09 schreef BMW1993 het volgende:

Continu last van prikkende ogen, vrijwilligerswerk helaas de hele week moeten afzeggen, niets kunnen onthouden.. Hartkloppingen, en depressief gevoel...

Ik denk dat een "simpele hond" en een baby, veel minder zorgen hebben. Niet zo verwonderlijk dat die makkelijker in slaap vallen over het algemeen.

Ik zou hiermee naar de huisarts gaan, want zo lang niet slapen is niet goed voor je.
Misschien eens naar een slaapkliniek oid.
Fake it till you make it...
  zondag 22 oktober 2023 @ 13:32:13 #114
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211039511
Goed idee, ik bel maandag direct even de huisarts op. :)
pi_211063885
:W

Sorry dat ik zo binnenwip, maar even een vraagje. Op het moment heb ik het idee weer in een depressie gegleden te zijn. En ik heb de neiging om de tijd weg te slapen, dan kan ik het destructieve tegengaan en mijn negativiteit. Ik slaap echt veel, als ik zes uur op een dag wakker ben is het al een behoorlijke tijd.

Dus het moment om het patroon te doorbreken. Ik probeer sinds gisteren om op te staan om 7.30 (en daardoor heb ik ook een paar ochtenden afspraken gemaakt). Alleen het lukt niet als ik geen doel heb om uit bed te komen. Als ik een vrije dag heb en de wekker gaat (Die in een andere kamer staat) is het me zelfs teveel moeite die uit te zetten. Ik blijf liggen en slaap verder wanneer die stil is. Tussen de middag word ik wakker en rond een uurtje of twee weer naar bed tot een uurtje of zes. Weer hetzelfde wekkerprobleem. EN rond acht uur wil ik weer slapen.

Hoe doorbreek ik dit? iig een pot koffie en heel veel vermoeidheid. Als ik het bijna niet trek zet ik een podcast op, eentje met beeld over creativiteit. Dan kom ik een beetje uit mijn hoofd.

Alleen nu loop ik weer te worstelen. En zie er ook nu al tegenop dat ik mrogen echt om 9.00 de deur uit moet. En dan moet ik uiteraard douchen en tandenpoetsen, ook al zo'n opgave... ik zit zo vast. Ik krijg mezelf niet aan het koken, zelfzorg, huishouden... niks... lig maar als een stom, passief lui varken te niksen -O-

Sorry even een rand. Ik snap dat jullie hier niks mee kunnen, maar ik moert het even kwijt
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:08:41 #116
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211065582
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

Sorry dat ik zo binnenwip, maar even een vraagje. Op het moment heb ik het idee weer in een depressie gegleden te zijn. En ik heb de neiging om de tijd weg te slapen, dan kan ik het destructieve tegengaan en mijn negativiteit. Ik slaap echt veel, als ik zes uur op een dag wakker ben is het al een behoorlijke tijd.

Dus het moment om het patroon te doorbreken. Ik probeer sinds gisteren om op te staan om 7.30 (en daardoor heb ik ook een paar ochtenden afspraken gemaakt). Alleen het lukt niet als ik geen doel heb om uit bed te komen. Als ik een vrije dag heb en de wekker gaat (Die in een andere kamer staat) is het me zelfs teveel moeite die uit te zetten. Ik blijf liggen en slaap verder wanneer die stil is. Tussen de middag word ik wakker en rond een uurtje of twee weer naar bed tot een uurtje of zes. Weer hetzelfde wekkerprobleem. EN rond acht uur wil ik weer slapen.

Hoe doorbreek ik dit? iig een pot koffie en heel veel vermoeidheid. Als ik het bijna niet trek zet ik een podcast op, eentje met beeld over creativiteit. Dan kom ik een beetje uit mijn hoofd.

Alleen nu loop ik weer te worstelen. En zie er ook nu al tegenop dat ik mrogen echt om 9.00 de deur uit moet. En dan moet ik uiteraard douchen en tandenpoetsen, ook al zo'n opgave... ik zit zo vast. Ik krijg mezelf niet aan het koken, zelfzorg, huishouden... niks... lig maar als een stom, passief lui varken te niksen -O-

Sorry even een rand. Ik snap dat jullie hier niks mee kunnen, maar ik moert het even kwijt
Ik herken dit van de depressies die ik heb gehad. Ik sliep en sliep maar en alles was moeilijk. Ik voelde me zo naar en slapen was de enige uitweg. Ik had voor mezelf de regel gemaakt dat ik niet voor 19.00u 's avonds naar bed mocht. Keek continu op de klok wanneer ik eindelijk weer mocht slapen en verlangde er zo naar. Maar ik kon me er wel aan houden.

Ik woon beschermd en heb o.a. elke ochtend bij het opstaan en elke avond bij het naar bed gaan een contactmoment met begeleiding en dan begin ik mijn routines. Ik krijg ook op vaste momenten hulp in de huishouding. Dit werkt voor mij heel goed. Heb jij hulpverlening die elke ochtend kan komen om bij de dagopstart te helpen? Of anders in ieder geval je kunnen bellen? Of zijn er vrienden of familie die je afwisselend kunt vragen om je bij te staan?
Verder kun je een lijst met regels maken. De tijd dat je opstaat, tijdsbestek waarin je een middagdutje mag doen (dit mag je jezelf best gunnen), tijd dat je bepaalde noodzakelijke taken of hobby's doet en tijd dat je naar bed mag 's avonds. Volgens mij werken regeltjes wel bij jou.

Het gaat nu slechter met je, dan mag je ook wat meer hulp vragen, je hoeft het niet alleen te doen want dat is ontzettend moeilijk.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:11:28 #117
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211065608
En misschien helpt het om slaaptijd als beloning te gebruiken. Als je bijvoorbeeld een was hebt opgevouwen, mag je een kwartier langer slapen de volgende ochtend. Zoiets. Of iets anders gebruiken als beloning voor het doen van belangrijke taken.
pi_211067524
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

Kan je niet vanavond douchen, zodat dat morgenochtend niet hoeft?
Bespreek je dit ook met je behandelaar?

Ik weet niet hoe lang je dit patroon al hebt? Maar ik kan me ook voorstellen dat als je al een tijdje zoveel slaapt, het al gauw vermoeiend is als je langer op bent zeg maar.
Ik weet niet of een pot koffie het probleem oplost.
Weet je hoe je in die depressie bent gegleden?

De tips van kuolema klinken heel zinvol!

Sterkte :*
Fake it till you make it...
pi_211067959
Bedankt dames!

Op zich heb ik wel een planning voor de dag. Dat is voor mij een beschermende factor. Alleen nu werkt het niet.
Ik probeer het echt, maar het lukt gewoon niet -O-

Ik moet donderdag even bespreken hoe ik geholpen kan worden door het fact. Ik woon niet beschermd en ik vind het moeilijk om meer hulp te vragen.Ik wil geen last zijn. Ze hebben het al zo druk.
En ik ben idd een regeltjesmens, ik moet misschien even een vaster ritme krijgen. En ook niet teveel plannen... ik moet echt even goed nadenken

Dat belonen is slim! Alleen ik denk niet met slaap, want ik verlies heel gemakkelijk ritme en dat is niet handig dan. Uhm... ik moet even wat verzinnen daarvoor

Het is douchen en tandenpoetsen in het algemeen wat mislukt. Het maakt niet uit wanneer ik het moet. Behandelaren weten ook dat ik me enorm verwaarloos
Heb nu wel voor een paar dagen vooruit gekookt

En het is een combinatie van bipolair, sneller donker en door traumatherapie. Eerder traumaterror

Dank jullie wel meiden!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:10:43 #120
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211068256
Het maakt niet uit dat ze het al druk hebben. Jij hebt net zoveel recht op en behoefte aan die zorg als andere cli๋nten.
pi_211068349
Oh... bedenk me nu dat ik morgen de psychiater spreek, dus dat komt ook wel mooi uit...
pi_211076619
Na de intake vorige maand is vorige week mijn eerste echte sessie geweest. Het was pittig maar voelde wel goed gelukkig.
Ik heb mijn zus en een paar goede vrienden in de afgelopen weken bijgepraat over mijn therapie en de geconstateerde depressie. Mijn ouders weten alleen dat ik afspraken met een psycholoog heb. Aan de ene kant wil ik ze ook helemaal op de hoogte brengen maar aan de andere kant ook weer niet.
Anders maken ze zich misschien te veel zorgen, zoiets.

Hoe gaan anderen om met het delen van therapie en depressie in het algemeen, met vrienden en familie? Is er wellicht een tussenoplossing?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  woensdag 25 oktober 2023 @ 15:02:57 #123
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211076709
quote:
2s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 14:54 schreef WheeleE het volgende:
Na de intake vorige maand is vorige week mijn eerste echte sessie geweest. Het was pittig maar voelde wel goed gelukkig.
Ik heb mijn zus en een paar goede vrienden in de afgelopen weken bijgepraat over mijn therapie en de geconstateerde depressie. Mijn ouders weten alleen dat ik afspraken met een psycholoog heb. Aan de ene kant wil ik ze ook helemaal op de hoogte brengen maar aan de andere kant ook weer niet.

Hoe gaan anderen om met het delen van therapie en depressie in het algemeen, met vrienden en familie? Is er wellicht een tussenoplossing?
Ik deed in het begin alles 'stiekem', maar na een zelfmoordpoging wist iedereen ineens dat er veel aan de hand was. In de loop der jaren ben ik steeds opener geworden, maar ik bespreek ook niet alles. Houd het oppervlakkig, vooral met familie.

Als je zegt 'ik ben in behandeling voor depressie' kun je het daarbij laten. Dat is duidelijk genoeg in principe zonder dat het te persoonlijk is. Je hoeft er niet verder over door te gaan als je dat niet wilt. En als je verwacht dat er doorgevraagd wordt kun je van tevoren iets oppervlakkigs bedenken wat je wel wilt delen zodat je mensen niet het gevoel geeft dat je ze buitensluit zonder dat je het gevoel hebt dat je over je grenzen moet gaan.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 15:03:46 #124
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211076715
Het is een beetje misleiding eigenlijk, maar voor mij werkt het goed. Op deze manier blijft iedereen tevreden.
pi_211077685
quote:
2s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 14:54 schreef WheeleE het volgende:

Goed dat je naar een paar mensen open bent geweest. Vrienden en familie kunnen enorm steunend zijn! Ik bedoel dan in de zin van afleiding, steun en motivatie om door te zetten. Mensen vinden het fijn om te weten dat iemand waarom ze geven ziek is.
En ja, ze zullen zich zorgen maken, maar ze houden van je!

De tussenoplossing heb je eigenlijk al in handen: Zeggen dat je in therapie bent. Dan weten ze al aardig wat over hoe het gaat.

Zelf ben ik naar vrienden altijd erg open geweest, we zo fijn. Bij mijn moeder probeer ik het, maar ik merk dat ze best getraumatiseerd is door mijn ziek zijn. Dat maakt delen lastiger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')