abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211690403
Sterke zet, hulp opschalen!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211690488
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sterke zet, hulp opschalen!
Ja, is niet iets wat ik snel doe. Had die avond de begeleiders ook in eerste instantie weggestuurd tijdens een contactmoment (ik neem vaak meer afstand van hulpverleners/wijs hulp af als het slechter gaat omdat ik het gevoel heb dat toch niemand me kan helpen) maar heb ze daarna weer gebeld :') (dat vind ik heel lastig), wat een grote stap is. Ben wel blij dat ik dat heb gedaan.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_211690513
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:45 schreef kuolema het volgende:

[..]
Ja, is niet iets wat ik snel doe. Had die avond de begeleiders ook in eerste instantie weggestuurd tijdens een contactmoment (ik neem vaak meer afstand van hulpverleners/wijs hulp af als het slechter gaat omdat ik het gevoel heb dat toch niemand me kan helpen) maar heb ze daarna weer gebeld :') (dat vind ik heel lastig), wat een grote stap is. Ben wel blij dat ik dat heb gedaan.
Snap ik! Is echt een *O* move, geen :') move!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_211690549
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 12:47 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Snap ik! Is echt een *O* move, geen :') move!
Dank je.
pi_211690615
Goed bezig met voor jezelf te zorgen :*
pi_211711019
Hier beginnen de paniekaanvallen voor de feestdagen te komen
Leuk moeten zijn met kerst
Met oud en nieuw alleen zijn.
Compleet uit ritme zijn
Gewoon niet meer willen leven
Al het gedoe met eten
Hoeveel drinken

Lijstje gaat zo nog wel even door
pi_211711409
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 21:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier beginnen de paniekaanvallen voor de feestdagen te komen
Leuk moeten zijn met kerst
Met oud en nieuw alleen zijn.
Compleet uit ritme zijn
Gewoon niet meer willen leven
Al het gedoe met eten
Hoeveel drinken

Lijstje gaat zo nog wel even door
Jij hier een *knuff
:*
*;

(Knuffelbeertjes om mee te knuffelen: 🧸🧸🧸🧸)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_211711420
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 22:14 schreef Sally het volgende:

[..]
Jij hier een *knuff
*;

(Knuffelbeertjes om mee te knuffelen: 🧸🧸🧸🧸)
Dank je wel :*
pi_211713830
Sterkte voor wie het nodig heeft :* :* :*
Fake it till you make it...
pi_211718609
Ik heb gister mijn spv gesproken en aangegeven dat de extra diazepam niet werkt. De spanning blijft en het gaat echt bergafwaarts. Ik heb gevraagd om twee extra dosissen lorazepam op vast naast de dosis die ik zo nodig krijg. Het is niet te doen zo. Gelukkig keurde de psychiater het goed. En het helpt. Gisteravond de eerste genomen en geen spanning gehad. Vandaag verliep ook zonder spanning. Helaas zijn mijn positieve gevoelens (nog) niet terug, ik weet niet of dat door onderliggende somberheidsklachten komt of door het dempende effect van de medicatie. Het is jammer, maar beter dan het was.
pi_211719011
Hier ook even flink aan de lorazepam

En de crisisdienst al gestalkt
pi_211722620
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier ook even flink aan de lorazepam

En de crisisdienst al gestalkt
pi_211722688
We kunnen ook gewoon op eerste kerstdag allemaal de SC volspammen (sorry) voor een beetje afleiding. Gedeelde smart is halve smart.
pi_211725251
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 22:39 schreef kuolema het volgende:
We kunnen ook gewoon op eerste kerstdag allemaal de SC volspammen (sorry) voor een beetje afleiding. Gedeelde smart is halve smart.
Ja... zeker... denk dat het hier morgen meevalt en overmorgen heel pittig wordt
  zondag 24 december 2023 @ 13:31:03 #171
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211728901
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2023 07:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... zeker... denk dat het hier morgen meevalt en overmorgen heel pittig wordt
Waarom denk je dat/hoe komt dat?
pi_211741689
Ik meld me hier ook. Al m'n hele leven lang last van vooral angstaanvallen en dan vooral op het gebied van hypochondrie.
Nu heb ik daadwerkelijk iets
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ik begeef het van angst. Ik ben volledig in paniek, ik zie mezelf over 2 dagen in het zkh liggen en over een week dood zeg maar.
Ik kan het nergens kwijt, als het niet gepast is, laat maar weten, dan verwijder ik alles weer.
pi_211742060
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 11:46 schreef S_E het volgende:
Ik meld me hier ook. Al m'n hele leven lang last van vooral angstaanvallen en dan vooral op het gebied van hypochondrie.
Nu heb ik daadwerkelijk iets
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ik begeef het van angst. Ik ben volledig in paniek, ik zie mezelf over 2 dagen in het zkh liggen en over een week dood zeg maar.
Ik kan het nergens kwijt, als het niet gepast is, laat maar weten, dan verwijder ik alles weer.
Van mij mag je hier gewoon je verhaal kwijt :*

Het is niet niks, een longontsteking. Voel je je ook beroerd erbij?
Kun je een beetje eten, en goed drinken (bedoel natuurlijk niet 'alcohol' ;) )
pi_211742743
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 12:04 schreef Sally het volgende:

[..]
Van mij mag je hier gewoon je verhaal kwijt :*

Het is niet niks, een longontsteking. Voel je je ook beroerd erbij?
Kun je een beetje eten, en goed drinken (bedoel natuurlijk niet 'alcohol' ;) )
Dankje O+

Heb nu al een week koorts, 39+ en hoesten, dus ik ben behoorlijk kapot ondertussen. Eten en drinken gaat gelukkig (nog) goed. Geen trek, maar dwing mezelf om te eten.
En dan om het kwartier een paniekaanval
pi_211742981
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 12:36 schreef S_E het volgende:

[..]
Dankje O+

Heb nu al een week koorts, 39+ en hoesten, dus ik ben behoorlijk kapot ondertussen. Eten en drinken gaat gelukkig (nog) goed. Geen trek, maar dwing mezelf om te eten.
Een hypochonder vertellen dat ie zich geen zorgen hoeft te maken, hm..

Kan alleen maar vertellen dat ik al 1,5 week (covid?) griep heb en s'avonds nog steeds koorts heb.
Het was en is een hele venijnige griep dat ook 3 van mijn naaste collega's te pakken heeft.

Mijn nichtje heeft 3 jaar geleden Covid gehad, dat duurde 3,5 week met zware koorts.
Dus ga je hieraan dood? Dat kan niemand ooit beloven he. Maar denk dat het meer in je hoofd zit dan in je longen ;)

Beterschap en fijne kerst.

Ps. Je mag altijd bellen met de huisartsenpost he, daar zijn ze voor.
Hell To The Liars
pi_211743025
Sterkte allemaal. Voor je het weet is het weer januari, een 'normale' maand. :* Nog 6 dagen.
  maandag 25 december 2023 @ 12:57:32 #177
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211743119
Oei, ik vind januari t/m april juist de moeilijkste maanden. Kerst geeft juist een beetje houvast.
pi_211743213
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:57 schreef kuolema het volgende:
Oei, ik vind januari t/m april juist de moeilijkste maanden. Kerst geeft juist een beetje houvast.
Niet op iedereen van toepassing inderdaad. Meer voor de mensen die het tijdens de feestdagen moeilijk vinden met familie of juist eenzaam zijn. :*
  maandag 25 december 2023 @ 13:10:15 #179
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211743281
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 13:04 schreef viceversa het volgende:

[..]
Niet op iedereen van toepassing inderdaad. Meer voor de mensen die het tijdens de feestdagen moeilijk vinden met familie of juist eenzaam zijn. :*
Ik heb het dit jaar ook moeilijk met de feestdagen, maar dat is omdat ik tot een nieuw inzicht ben gekomen. Ik wil het zo graag leuk vinden, dat doe ik ook wel, maar het zijn ook allemaal extra prikkels en routineveranderingen waardoor ik continu op mijn tenen moet lopen en crash in januari wanneer ik alles weer los kan laten.
pi_211743447
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 12:36 schreef S_E het volgende:

[..]
Dankje O+

Beterschap :*

quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 12:48 schreef Droopie het volgende:

[..]
Een hypochonder vertellen dat ie zich geen zorgen hoeft te maken, hm..
Zei ik dat? Nee toch? :o
quote:
Kan alleen maar vertellen dat ik al 1,5 week (covid?) griep heb en s'avonds nog steeds koorts heb.
Het was en is een hele venijnige griep dat ook 3 van mijn naaste collega's te pakken heeft.

Mijn nichtje heeft 3 jaar geleden Covid gehad, dat duurde 3,5 week met zware koorts.
Dus ga je hieraan dood? Dat kan niemand ooit beloven he. Maar denk dat het meer in je hoofd zit dan in je longen ;)

Beterschap en fijne kerst.

Ps. Je mag altijd bellen met de huisartsenpost he, daar zijn ze voor.
Jij ook Beterschap! :*
pi_211746346
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 12:51 schreef viceversa het volgende:
Sterkte allemaal. Voor je het weet is het weer januari, een 'normale' maand. :* Nog 6 dagen.
dan krijg je het gelukkig nieuwjaar gezeik, ook niets ;( .
  maandag 25 december 2023 @ 18:29:49 #182
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211747100
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 17:10 schreef Managarm het volgende:

[..]
dan krijg je het gelukkig nieuwjaar gezeik, ook niets ;( .
Lekker oliebollen vreten en nepchampagne drinken, film of muziek opzetten en uit je raam kijken naar het vuurwerk. Klinkt niet slecht.
  maandag 25 december 2023 @ 18:30:46 #183
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211747111
Hoe gaat het iedereen tot nu toe af?
pi_211747133
Emotioneel best lastig en uitputtend. Alleen ik heb en mag niet klagen.
  maandag 25 december 2023 @ 18:44:03 #185
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211747180
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Emotioneel best lastig en uitputtend. Alleen ik heb en mag niet klagen.
Denk je dat je thuis beter af zou zijn?
pi_211747196
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:44 schreef kuolema het volgende:

[..]
Denk je dat je thuis beter af zou zijn?
Nee. Dit is prima en gezellig. Alleen het de hele tijd aanstaan. Alleen is eenzaam en samen teveel
  maandag 25 december 2023 @ 18:48:02 #187
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211747203
Hier gaat het goed. Gister was echt te druk en chaotisch en heb ik me even op de bovenverdieping teruggetrokken. Werd ook een beetje somber van het feit dat het tegenviel. Ik vergeet steeds weer hoe slecht ik kan opschieten met familieleden. Maar vandaag gaat prima. Lekker alleen, kerstfilm gekeken, aan kerstdiamondpainting gewerkt eventjes en een nieuwe legoset in elkaar gezet. Vanavond weer film kijken. Zoals ik het me had voorgesteld.
  maandag 25 december 2023 @ 18:49:35 #188
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211747216
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 18:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee. Dit is prima en gezellig. Alleen het de hele tijd aanstaan. Alleen is eenzaam en samen teveel
Kun je niet samen je eigen ding doen? Naast elkaar zitten en dan iets voor jezelf doen wat je leuk vindt zonder dat je tegen elkaar hoeft te praten?
pi_211747259
Nu in de avond neemt de koorts en ook de paniek weer toe. Ik hoop dat ik wat kan slapen. Ik ben op.

Fijne avond allen! ~:)
pi_211747304
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 18:59 schreef S_E het volgende:
Nu in de avond neemt de koorts en ook de paniek weer toe. Ik hoop dat ik wat kan slapen. Ik ben op.

Fijne avond allen! ~:)
Slaap goed! O+

Vergeet niet extra te drinken :*
pi_211747671
Sterkte voor iedereen :*

Hier morgen na de lunch weer naar huis
  maandag 25 december 2023 @ 20:37:34 #192
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_211748102
Hier heel dubbele dagen tot nu toe. Ik doe erg m'n best en er zijn ook zeker gezellige momenten. Met mijn eigen gezin, en ook met schoonfamilie.

Dat blijft ook bizar voor me, hoelang ik mijn vriendin nu ook al ken. Zij en haar familie hebben alles wat ik zelf eigenlijk niet kende, familietradities, echte interesse in elkaar, geen zorgen, gezonde ouder/kind verhoudingen. En ik ga daar enerzijds graag in mee. Ik wil vraag de oprechte en attente oom voor neefjes zijn.
Maar anderzijds ben ik er niet voor gemaakt. En overspoelen herinneringen me en het besef dat de spaarzame familie die ik wel mis en met wie ik gevoel had(durfde toe te laten) er niet meer zijn. T voelt echt als een emotioneel gat van binnen, waar de buitenwereld niets van merkt en je gewoon mee kunt leven, maar dat nooit dichtgaat of steeds weer openscheurt. En dan ben ik morgen ook nog jarig. Zucht. Voor mij mag het snel pak m beet 17 januari zijn.:( Ik moest even spuien denk..sterkte ook de anderen hier!
pi_211748198
Bovenstaande herken ik wel voor een groot deel. Als ik me lekker voel kan ik er goed in mee komen. Als ik me slechter voel... not so much. Gelukkig is dat ook goed.
pi_211748463
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 20:37 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Hier heel dubbele dagen tot nu toe. Ik doe erg m'n best en er zijn ook zeker gezellige momenten. Met mijn eigen gezin, en ook met schoonfamilie.

Dat blijft ook bizar voor me, hoelang ik mijn vriendin nu ook al ken. Zij en haar familie hebben alles wat ik zelf eigenlijk niet kende, familietradities, echte interesse in elkaar, geen zorgen, gezonde ouder/kind verhoudingen. En ik ga daar enerzijds graag in mee. Ik wil vraag de oprechte en attente oom voor neefjes zijn.
Maar anderzijds ben ik er niet voor gemaakt. En overspoelen herinneringen me en het besef dat de spaarzame familie die ik wel mis en met wie ik gevoel had(durfde toe te laten) er niet meer zijn. T voelt echt als een emotioneel gat van binnen, waar de buitenwereld niets van merkt en je gewoon mee kunt leven, maar dat nooit dichtgaat of steeds weer openscheurt. En dan ben ik morgen ook nog jarig. Zucht. Voor mij mag het snel pak m beet 17 januari zijn.:( Ik moest even spuien denk..sterkte ook de anderen hier!
Ik herken dat ook.
Knuffel voor jou :*
  maandag 25 december 2023 @ 21:29:49 #195
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_211748753
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2023 21:04 schreef S_E het volgende:

[..]
Ik herken dat ook.
Knuffel voor jou :*
Dank je wel:*
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:29:30 #196
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211758777
Ik ben tot nu toe de feestdagen goed doorgekomen (nu alleen mijn tijd aan het verdoen door het opstaan uit te stellen) en ben zo blij dat ik die extra lorazepam heb gekregen.
Ben wel bang voor wat er gebeurt als ik er twee januari weer mee stop. Ik hoop maar dat de spanning het gevolg was van te veel drukte/continu op mijn tenen lopen en ik dankzij de rust die ik nu heb de spanning blijvend kwijtraak, en dat dit geen grote terugval is.
  dinsdag 26 december 2023 @ 13:33:25 #197
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211758843
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 20:37 schreef GrumpyOldMan het volgende:

Edit: ben het toch niet zo eens met wat ik typte.
Ga je je verjaardag vieren?

[ Bericht 8% gewijzigd door kuolema op 26-12-2023 13:51:45 ]
pi_211758919
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 21:29 schreef GrumpyOldMan het volgende:

[..]
Dank je wel:*
Ik wens je iig een fijne verjaardag vandaag!
pi_211759284
We zijn weer thuis :) ben gesloopt en blij dat ik thuis ben. Was echt gezellig, maar de hele tijd prikkels. Het is leuk, maar ook veel. Ik stond in het restaurant voor lul. Ik dacht dat iemand tegen me praatte, maar er was helemaal niemand :@ Lang leven schizo
Ben een beetje erg moe nu. Bijkomen en mijn stemming stabiel zien te krijgen. Vlieg alle kanten op
pi_211759416
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
We zijn weer thuis :) ben gesloopt en blij dat ik thuis ben. Was echt gezellig, maar de hele tijd prikkels. Het is leuk, maar ook veel. Ik stond in het restaurant voor lul. Ik dacht dat iemand tegen me praatte, maar er was helemaal niemand :@ Lang leven schizo
Ben een beetje erg moe nu. Bijkomen en mijn stemming stabiel zien te krijgen. Vlieg alle kanten op
Vandaag even nixxx... is ook fijn lijkt me?
pi_211759424
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 14:08 schreef Sally het volgende:

[..]
Vandaag even nixxx... is ook fijn lijkt me?
Ja... idd, erg fijn :)
pi_211760978
Wat ben ik een achterlijke muts. Zit te janken. Alle prikkels en drukte en verwachtingen.
Morgen rustig het huis weer schoon en opgeruimd maken, hopelijk kikker ik daar een beetje van op. Stom hoofd en stomme ik
pi_211761579
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 16:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat ben ik een achterlijke muts. Zit te janken. Alle prikkels en drukte en verwachtingen.
Morgen rustig het huis weer schoon en opgeruimd maken, hopelijk kikker ik daar een beetje van op. Stom hoofd en stomme ik
ach, kom hier!

Niks geks hoor. Laat het lekker effe los, als je het nodig hebt.
Het luchtte hopelijk op?

dinsdag 26 december 2023 @ 21:00:09 #204
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_211765427
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:33 schreef kuolema het volgende:

[..]
Edit: ben het toch niet zo eens met wat ik typte.
Ga je je verjaardag vieren?
Alleen iets leuks gedaan met vrouw en zoon, naar de film en paar spelletjes, vrienden hebben allemaal volop afspraken bij schoonfamilie en er is verder geen familie die ik niet al gezien heb op kerstavond en 1e kerstdag. Mijn vriendin en zoontje hebben wel echt alles er aan gedaan, verjaardagsontbijt inclusief kaarsjes uitblazen, zo lief. Werd alleen gedurende de dag grieperig en grieperiger dus nu aan paracetamol, een verstopt hoofd en zakdoeken en slap op de bank. Maar heel dankbaar voor wat ze mij proberen te geven. Dat overheerst. Wel blij dat morgen ik niet centraal meer sta en kerst er op zit.
  dinsdag 26 december 2023 @ 21:00:45 #205
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_211765433
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 13:37 schreef Sally het volgende:

[..]
Ik wens je iig een fijne verjaardag vandaag!
Wauw, heel lief. Dank je wel!
  dinsdag 26 december 2023 @ 21:03:16 #206
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_211765464
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 16:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pak je rust en laat het maar even opluchten. Morgen zie je wel weer. Sterkte!
pi_211765567
Ik heb even een paar uurtjes geslapen
Dat scheelt al. Alleen tja... teveel gewoon
pi_211765868
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo is dat met prikkels.

*;

Herkenbaar.

dinsdag 26 december 2023 @ 22:35:01 #209
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211767196
Oh nee, de somberheid is terug. Gister ging wel goed maar vorige week toen ik met de lorazepam begon en de spanning wegging, nam de somberheid toe. Het lijkt alsof de spanning zo hoog was dat die de somberheid soms onderdrukte. En nu heeft die de ruimte. Vooral 's avonds. Ik probeer het te relativeren. Misschien komt het vandaag omdat ik een moeizame start had en me daar rot over voel, misschien is het overprikkeling van de activiteiten vandaag, ben ik gewoon moe. Maar ik ben ook bang dat dit echt een terugval is. Dit is zo kut. Ik ben moe maar ik wil niet naar bed, iets houdt me tegen.
  dinsdag 26 december 2023 @ 22:35:50 #210
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211767209
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goed dat je je rust pakt.
pi_211767283
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 22:35 schreef kuolema het volgende:
Oh nee, de somberheid is terug. Gister ging wel goed maar vorige week toen ik met de lorazepam begon en de spanning wegging, nam de somberheid toe. Het lijkt alsof de spanning zo hoog was dat die de somberheid soms onderdrukte. En nu heeft die de ruimte. Vooral 's avonds. Ik probeer het te relativeren. Misschien komt het vandaag omdat ik een moeizame start had en me daar rot over voel, misschien is het overprikkeling van de activiteiten vandaag, ben ik gewoon moe. Maar ik ben ook bang dat dit echt een terugval is. Dit is zo kut. Ik ben moe maar ik wil niet naar bed, iets houdt me tegen.
Oh bah... zo herkenbaar dit... ik heb niet echt tips. Alleen sterkte. Echt rot dat je je zo voelt
pi_211767284
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 21:26 schreef Sally het volgende:

[..]
Zo is dat met prikkels.

*;

Herkenbaar.

[ afbeelding ]
  dinsdag 26 december 2023 @ 22:48:08 #213
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211767402
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 22:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh bah... zo herkenbaar dit... ik heb niet echt tips. Alleen sterkte. Echt rot dat je je zo voelt
Dank je.

Zou ik dan toch weer in een major depressie zakken, ook al stond spanning op de voorgrond? Het zou wel verklaren waarom ik mijn interesse in mijn hobby's ben verloren de afgelopen maanden en de laatste weken ook de passieve suïcidale gedachtes zijn teruggekomen.
Waarom ging het zo lang goed en nu niet meer? Waarom begon het überhaupt goed te gaan en hield dat zo lang aan? En waarom lijkt dat nu ineens klaar te zijn? Ik snap er helemaal niets van en daardoor kan ik er ook niets mee.
pi_211767477
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 22:48 schreef kuolema het volgende:

[..]
Dank je.

Zou ik dan toch weer in een major depressie zakken, ook al stond spanning op de voorgrond? Het zou wel verklaren waarom ik mijn interesse in mijn hobby's ben verloren de afgelopen maanden en de laatste weken ook de passieve suïcidale gedachtes zijn teruggekomen.
Waarom ging het zo lang goed en nu niet meer? Waarom begon het überhaupt goed te gaan en hield dat zo lang aan? En waarom lijkt dat nu ineens klaar te zijn? Ik snap er helemaal niets van en daardoor kan ik er ook niets mee.
Misschien zit een beetje kunst erin dat je het niet overdenkt. Als je uitgerust bent misschien kijken wat je hielp in de betere tijden, maar laat het geen existentiële crisis worden boven op heb problemen
pi_211767611
Van andere jaren weet ik dat de komende week tot en met mijn verjaardag, zes januari, de verkeerde gedachten steeds heftiger en concreter wordt. En dan kan het twee kanten op gaan..of de spanning zakt af door de rust. Of het schiet door en opname. En gezien ik die eerste week stampvol zit, vrees ik het laatste... maar goed. We gaan het wel weer zien
pi_211767647
Oh en het duurt zeker een maand voordat mijn dag/nachtritme weer de oude is

Maar goed. Nait soezen. Dit is moeilijke avond-gedachten.
Morgen lekker rustit
  dinsdag 26 december 2023 @ 23:05:41 #217
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211767718
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 22:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van andere jaren weet ik dat de komende week tot en met mijn verjaardag, zes januari, de verkeerde gedachten steeds heftiger en concreter wordt. En dan kan het twee kanten op gaan..of de spanning zakt af door de rust. Of het schiet door en opname. En gezien ik die eerste week stampvol zit, vrees ik het laatste... maar goed. We gaan het wel weer zien
Ik ben ook bang dat het na de feestdagen in een opname eindigt (is vaker in die tijd), maar ik wil er alles aan doen om dat te voorkomen. Begin februari is het een jaar geleden dat ik voor het laatst met ontslag ging uit de kliniek en dat wil ik kunnen vieren, omdat het jarenlang drie tot vijf keer per jaar gebeurde. Dus ik ga mijn best doen om hulp te aanvaarden, erom te vragen en proberen in het hier en nu te blijven en me niet druk te maken over wat er kan gaan gebeuren (zoals ik nu wel doe :@ ). En om rustig aan te doen.
pi_211767747
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 23:05 schreef kuolema het volgende:

[..]
Ik ben ook bang dat het na de feestdagen in een opname eindigt (is vaker in die tijd), maar ik wil er alles aan doen om dat te voorkomen. Begin februari is het een jaar geleden dat ik voor het laatst met ontslag ging uit de kliniek en dat wil ik kunnen vieren, omdat het jarenlang drie tot vijf keer per jaar gebeurde. Dus ik ga mijn best doen om hulp te aanvaarden, erom te vragen en proberen in het hier en nu te blijven en me niet druk te maken over wat er kan gaan gebeuren (zoals ik nu wel doe :@ ). En om rustig aan te doen.
Oh wauw! Goed bezig! Ik hoop dat het je lukt. Probeer erop te vertrouwen :* je doet zo hard je best! Ik ben echt trots op jou
  dinsdag 26 december 2023 @ 23:08:43 #219
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211767765
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 22:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Misschien zit een beetje kunst erin dat je het niet overdenkt. Als je uitgerust bent misschien kijken wat je hielp in de betere tijden, maar laat het geen existentiële crisis worden boven op heb problemen
Ik heb er al zoveel over nagedacht en het besproken, maar een echt duidelijke hoofdoorzaak lijkt er niet te zijn.
pi_211767777
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 23:08 schreef kuolema het volgende:

[..]
Ik heb er al zoveel over nagedacht en het besproken, maar een echt duidelijke hoofdoorzaak lijkt er niet te zijn.
Probeer het dan ook los te laten :*
  dinsdag 26 december 2023 @ 23:10:14 #221
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211767788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 23:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh wauw! Goed bezig! Ik hoop dat het je lukt. Probeer erop te vertrouwen :* je doet zo hard je best! Ik ben echt trots op jou
Dank je wel :)
  dinsdag 26 december 2023 @ 23:21:09 #222
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211767959
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 23:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Probeer het dan ook los te laten :*
Tja, dat is moeilijk.
pi_211767973
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 23:21 schreef kuolema het volgende:

[..]
Tja, dat is moeilijk.
Ik weet het en ken dat
pi_211770870
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 22:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kan je die eerste week niet wat dingen schrappen?
Afwegen welke afspraken blijven staan en wat kan wachten?
(makkelijker gezegd dan gedaan, ik heb vaak de neiging om vooral door te rennen)

@kuolema, hopelijk een klein gaatje in de weg en geen enorm gat...

Sterkte allemaal :*
pi_211775755
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 08:58 schreef Nijna het volgende:

[..]
Kan je die eerste week niet wat dingen schrappen?
Afwegen welke afspraken blijven staan en wat kan wachten?
(makkelijker gezegd dan gedaan, ik heb vaak de neiging om vooral door te rennen)

@:kuolema, hopelijk een klein gaatje in de weg en geen enorm gat...

Sterkte allemaal :*
Nee helaas niet -O- Het is echt even overleven
pi_211775790
Ik ben echt verward vandaag. Kan niet onthouden welke dag het is, welk dagdeel, wat ik moet doen. Blijf alles maar checken. Ik wil niet meer -O- kan het gewoon niet aan en wil dood. Het is te ingewikkeld allemaal en ik voel me ongelukkig
pi_211775883
En nu houd ik op met soezen hoor
pi_211775920
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben echt verward vandaag. Kan niet onthouden welke dag het is, welk dagdeel, wat ik moet doen. Blijf alles maar checken. Ik wil niet meer -O- kan het gewoon niet aan en wil dood. Het is te ingewikkeld allemaal en ik voel me ongelukkig
Hey, goed dat je het benoemd.
Hier ook wat lastig met de dagen hoor, je bent niet de enige.

Je kan op de telefoon snel zien welke dag het is.

Is het een idee om een lijstje te maken van dingen die moeten? Dan kan je afstrepen als iets gelukt is, of af is.

En wellicht wil je nog praten bij de Luisterlijn? Of chatten? Dat je ook praat met iemand.
pi_211776014
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:14 schreef Sally het volgende:

[..]
Hey, goed dat je het benoemd.
Hier ook wat lastig met de dagen hoor, je bent niet de enige.

Je kan op de telefoon snel zien welke dag het is.

Is het een idee om een lijstje te maken van dingen die moeten? Dan kan je afstrepen als iets gelukt is, of af is.

En wellicht wil je nog praten bij de Luisterlijn? Of chatten? Dat je ook praat met iemand.
Dank je wel :* en een dikke knuffel voor jou
Er is 24/7 hulp beschikbaar, alleen ik heb geen flauw idee wat ik moet zeggen.
En ja, ik check het idd regelmatig, alleen het is gewoon raar of zo. Ik weet het niet

Ik heb een to-do-list voor deze week. Alle belangrijke taken zijn gedaan in het huishouden en zo. Nu staat er met koeienletters dat ik moet ontspannen ;) dus ik zit een beetje te zitten en te niksen. Dus ja... het moet zakken
pi_211776081
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Je kunt toch bovenstaande vertellen aan je hulpverleners?
pi_211776343
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:19 schreef kuolema het volgende:

[..]
Dit, CotS?

quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel :* en een dikke knuffel voor jou
Er is 24/7 hulp beschikbaar, alleen ik heb geen flauw idee wat ik moet zeggen.
En ja, ik check het idd regelmatig, alleen het is gewoon raar of zo. Ik weet het niet

Ik heb een to-do-list voor deze week. Alle belangrijke taken zijn gedaan in het huishouden en zo. Nu staat er met koeienletters dat ik moet ontspannen ;) dus ik zit een beetje te zitten en te niksen. Dus ja... het moet zakken
Maar... je weet niet wat ONTspannen is...?

Heb je een hersenloos spelletje wat je kan doen als afleiding?
Een puzzel, puzzelboekje, of zoals ik een wat simpel computerspel; objecten zoeken (en er zitten wat minigames in met memory en match-3 kristallen.)

Dat is voor mij mn hersenen toch aan de gang houden (o.a. ADD/ADHD hier) én afleiding genoeg om toch op de bank te blijven zitten ;)
pi_211776542
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:19 schreef kuolema het volgende:

[..]
Ja... ik zal hem zo even appen

quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:29 schreef Sally het volgende:

[..]
Dit, CotS?
[..]
Maar... je weet niet wat ONTspannen is...?

Heb je een hersenloos spelletje wat je kan doen als afleiding?
Een puzzel, puzzelboekje, of zoals ik een wat simpel computerspel; objecten zoeken (en er zitten wat minigames in met memory en match-3 kristallen.)

Dat is voor mij mn hersenen toch aan de gang houden (o.a. ADD/ADHD hier) én afleiding genoeg om toch op de bank te blijven zitten ;)
Ja, ik zit even dom Het Blok Australië te kijken. Misschien ga ik straks even gamen (Cozy Grove, Farm Together of zo)En idd, Match-3 is ook leuk. En misschien pak ik een kleurboek oid. Alleen bij alles voel ik even afkeer. Als mijn thee op is misschien even mijn tablet of steamdeck erbij pakken en gaan spelen. Is wel een goede
  woensdag 27 december 2023 @ 14:48:51 #233
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211776733
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
Ja, ik zit even dom Het Blok Australië te kijken. Misschien ga ik straks even gamen (Cozy Grove, Farm Together of zo)En idd, Match-3 is ook leuk. En misschien pak ik een kleurboek oid. Alleen bij alles voel ik even afkeer. Als mijn thee op is misschien even mijn tablet of steamdeck erbij pakken en gaan spelen. Is wel een goede
Cool dat je een steamdeck hebt :). Had ik niet achter je gezocht. Mss is een nieuwe hobby ook wat? Lego is nu razendpopulair onder o.a. mensen met psychische problemen.

Hier de dagen goed doorgekomen met een mini crash op eerste kerstdag toen mijn drie kids me even teveel werden (ruzie en niet luisteren etc). Deal gesloten met vrouw dat ik de woonkamer ff ging opruimen en zij de kids naar bed brengen.

Nu drie dagen werken tot oud en nieuw.. Niet veel te doen dus koffie momentjes doe ik met Fok! en met wat leren etc kom ik de dag door.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_211776911
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:48 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Cool dat je een steamdeck hebt :). Had ik niet achter je gezocht. Mss is een nieuwe hobby ook wat? Lego is nu razendpopulair onder o.a. mensen met psychische problemen.

Hier de dagen goed doorgekomen met een mini crash op eerste kerstdag toen mijn drie kids me even teveel werden (ruzie en niet luisteren etc). Deal gesloten met vrouw dat ik de woonkamer ff ging opruimen en zij de kids naar bed brengen.
Ik ben trots op je! Fijn dat je vrouw en jij zo het op hebben kunnen lossen. En als alles veel wordt is opruimen altijd wel een fijne (vind ik), even de boel ordenen, prikkels uitschakelen... Kerst met een gezin kan (zacht gezegd) best pittig wezen

Hahaha ja, ik had het ook niet achter mezelf gezocht die steamdeck :+ maar na twee jaar sparen geen spijt van. Ik speel lang niet elke dag hoor, maar soms is het gewoon lekker

LEGO is me een net wat te dure hobby :) Het idee van een nieuwe hobby erbij geeft ook een beetje stress, sorry! Ik heb al zoveel hobby's en regelmatig keuzestress, Ik loop te zeuren :) ik verveel me niet, alleen alles is even teveel. Even accepteren dat er geen emmertjes energie meer zijn in mijn hoofd. Misschien een beetje meditatief tekenen. Heb van mijn moeder een boek gekregen met allemaal gekleurde vlekken waar je omheen en doorheen met doodlelen. Even een luisterboekje...

Sowieso is mijn telefoon nu uit. Even geen appjes, de belangrijke mensen even een berichtje gedaan dat ik even de lucht uit ben en de mensen die wat van me moeten, wachten maar eventjes. Beetje lullig, maar er wordt teveel aan me getrokken. Telefoon uit kan zo'n verlichting zijn
pi_211776917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
Gewoon even doen.
Vakantie, rare feestdagen inclusief de stress...
Je bent de weg kwijt in welke weekdag het is... heel begrijpelijk!

En het overkomt meer mensen hoor.
Heel het ritme in de war...

Mss kan je proberen om weer op de gewone tijden te gaan slapen en ook weer gewone tijd op te staan.

Heb je alleen nog oudejaarsavond die 'raar' is, maar op nieuwjaarsdag kan je eventjes uitslapen :)
pi_211776936
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:48 schreef MatthijsDJ het volgende:

Nu drie dagen werken tot oud en nieuw.. Niet veel te doen dus koffie momentjes doe ik met Fok! en met wat leren etc kom ik de dag door.
Oef... dat is pittig! Succes met werken. En Fok is een goeie ;)
pi_211776986
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:57 schreef Sally het volgende:

[..]
Gewoon even doen.
Vakantie, rare feestdagen inclusief de stress...
Je bent de weg kwijt in welke weekdag het is... heel begrijpelijk!

En het overkomt meer mensen hoor.
Heel het ritme in de war...

Mss kan je proberen om weer op de gewone tijden te gaan slapen en ook weer gewone tijd op te staan.

Heb je alleen nog oudejaarsavond die 'raar' is, maar op nieuwjaarsdag kan je eventjes uitslapen :)
Ik heb wat moeite met wakker worden. Ben op het moment al "trots" dat het me lukt om op te staan om negen uur. In het nieuwe jaar breng ik dat in stapjes terug naar half acht.
En idd, 1 januari of uitslapen of doorhalen. Even kijken hoe onrustig het hier is. Het wordt flink gevierd en dat gun ik ze van harte, alleen een kans op geen slaap.

En dan mijn verjaardag nog, maar dat is een kwestie van mijn moeder die even een kopje koffie komt drinken en een taartje erbij. Verder doe ik er niks aan.
pi_211777016
Ik wil lego ook wel aanraden als hobby, maar omdat het zo duur is kun je er niet elke dag mee bezig zijn helaas.
Ik ga zo maar weer eens verder met the ministry of magic, die al wekenlang half af is omdat ik mijn interesse in mijn hobby's ben verloren. Met een beetje dwang moet het lukken.
pi_211777033
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb wat moeite met wakker worden. Ben op het moment al "trots" dat het me lukt om op te staan om negen uur. In het nieuwe jaar breng ik dat in stapjes terug naar half acht.
En idd, 1 januari of uitslapen of doorhalen. Even kijken hoe onrustig het hier is. Het wordt flink gevierd en dat gun ik ze van harte, alleen een kans op geen slaap.

En dan mijn verjaardag nog, maar dat is een kwestie van mijn moeder die even een kopje koffie komt drinken en een taartje erbij. Verder doe ik er niks aan.
Alvast gefeliciteerd :*

*O*

Hier op FOK! ben je toch een beetje jarig ;)
pi_211777080
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 15:02 schreef kuolema het volgende:
Ik wil lego ook wel aanraden als hobby, maar omdat het zo duur is kun je er niet elke dag mee bezig zijn helaas.
Ik ga zo maar weer eens verder met the ministry of magic, die al wekenlang half af is omdat ik mijn interesse in mijn hobby's ben verloren. Met een beetje dwang moet het lukken.
*O* Je kan het! Misschien dom wat ik nu zeg, maar in moeilijke periodes plan ik heel bewust een moment in waarop er (in mijn geval) geknutseld gaat worden. Ook al is het maar een kwartier. En dan bouw ik het daarmee uit.
Ik hoop dat het je lukt om ermee bezig te gaan, het klinkt als een gaaf project :)

Ik hoop dat je binnenkort weer een beetje je interesse weer vindt :* Veel sterkte! Ik ben trots op jou :)
pi_211777098
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 15:03 schreef Sally het volgende:

[..]
Alvast gefeliciteerd :*

*O*

Hier op FOK! ben je toch een beetje jarig ;)
Hahaha ja O+
Ik geef alleen geen feestje, gewoon wat lekkers in de avond, borreltje... Vrienden komen vanzelf een keertje langs, maar niet op een vaststaand moment
pi_211778221
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 15:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
*O* Je kan het! Misschien dom wat ik nu zeg, maar in moeilijke periodes plan ik heel bewust een moment in waarop er (in mijn geval) geknutseld gaat worden. Ook al is het maar een kwartier. En dan bouw ik het daarmee uit.
Ik hoop dat het je lukt om ermee bezig te gaan, het klinkt als een gaaf project :)

Ik hoop dat je binnenkort weer een beetje je interesse weer vindt :* Veel sterkte! Ik ben trots op jou :)
Nee, dat vind ik niet dom, ik doe dat zelf ook (dat sluit niets uit maar toch :P ) . Als ik een takenlijst maak voor de dag zet ik daar ook dingen op als series kijken, diamond painten of lego bouwen, soms ook met een tijd erbij, omdat ik er anders niet aan toe kom. Helaas voelt het dan dus wel als iets verplichts.
Dank je Child O+
pi_211781550
Even mezelf gedwongen een uurtje te gamen. Dat was wel even goed. Eenvoudige farming game
pi_211781641
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 19:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even mezelf gedwongen een uurtje te gamen. Dat was wel even goed. Eenvoudige farming game
^O^
Ik ben in totaal maar een kwartiertje met Lego bezig geweest, maar het is toch weer iets.
pi_211781693
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 19:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Good!

Hier wat pech met de laptop. Viel uit, 2x zelfs. Hoop dat het nu goed gaat.
Heeft net tijd aan de oplader gehangen. Maar mss toch nog verder updaten nodig?
pi_211781861
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 19:21 schreef kuolema het volgende:

[..]
^O^
Ik ben in totaal maar een kwartiertje met Lego bezig geweest, maar het is toch weer iets.
Goed bezig! En een kwartier is al een overwinning. Iets is heel wat beter dan niks :*
pi_211781869
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 19:25 schreef Sally het volgende:

[..]
Good!

Hier wat pech met de laptop. Viel uit, 2x zelfs. Hoop dat het nu goed gaat.
Heeft net tijd aan de oplader gehangen. Maar mss toch nog verder updaten nodig?
Ik hoop het voor je! Misschien even goed afsluiten en opstarten?

Duim voor je
pi_211782200
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 19:34 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik hoop het voor je! Misschien even goed afsluiten en opstarten?

Duim voor je
Na 3x een update en opnieuw opstarten nu idd up and running. Nu hopen dat het Up blijft, hahaha!
pi_211782275
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 19:49 schreef Sally het volgende:

[..]
Na 3x een update en opnieuw opstarten nu idd up and running. Nu hopen dat het Up blijft, hahaha!
Vingers zijn gekruist!
pi_211782656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 19:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Vingers zijn gekruist!
Hier ook, hahaha!
pi_211782735
Even jullie mening. In het nieuwe jaar wil ik starten met een goed avondritme.

Dus ik dacht vanaf 18.00 geen laptop, maar tv of gamen

Vanaf 22.00 lezen op de bank (tijdschrift of simpel boek) of luisterboek en handwerken (hangt van bui af)

22.30~45 naar bed en lezen daar tot ik in slaap val (duurt hooguit een uurtje)

En dan om 7.30 opstaan

Hoe vinden jullie dit klinken?
pi_211783818
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 20:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even jullie mening. In het nieuwe jaar wil ik starten met een goed avondritme.

Dus ik dacht vanaf 18.00 geen laptop, maar tv of gamen

Vanaf 22.00 lezen op de bank (tijdschrift of simpel boek) of luisterboek en handwerken (hangt van bui af)

22.30~45 naar bed en lezen daar tot ik in slaap val (duurt hooguit een uurtje)

En dan om 7.30 opstaan

Hoe vinden jullie dit klinken?
Ik vind het goed klinken. Maar waarom geen laptop en wel tv of gamen? Wat maakt het verschil?
pi_211783975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 20:54 schreef kuolema het volgende:

[..]
Ik vind het goed klinken. Maar waarom geen laptop en wel tv of gamen? Wat maakt het verschil?
Uhm... kan ik niet uitleggen... ik word er iig rustiger en meer ontspannen van.
pi_211784119
Mijn ritme was 10.30u gewekt worden door begeleiding of dan al aangekleed zijn, samen afwassen en bespreken welke dingen ik ga doen die dag en waar ik hulp bij nodig heb.
's Avonds het laatste contactmoment om 22.00u, medicatie, alle schermen (tv, laptop, mobiel uit of buiten bereik), begeleiding blijft erbij als ik me klaar maak voor bed, ik begin met opschrijven wat ik die dag gedaan heb (i.v.m. geheugenproblemen) en dan vertrekt de begeleider en is het idee dat ik ga slapen of nog even lezen in bed als ik niet moe genoeg ben. Geen activiteiten/dingen regelen na 21.00u.
Er was een plan om alle schermen om 21.00u uit te doen en dan een van hobby's te doen, maar dit is vrij lastig gebleken.

Sinds het slechter gaat vraag ik veel vaker om later naar bed te gaan, dan spreek ik een uiterlijke tijd af bijvoorbeeld middernacht, omdat ik nog helemaal niet tot rust heb kunnen komen die avond en de hele dag spanning heb gezeten.
Nu met de feestdagen ook, en dan is het eerste contactmoment om 12.00u dus kan ik wel uitslapen maar vanavond ga ik maar weer eens op tijd naar bed i.v.m. mijn plannen morgen.

22.30 tot 10.30, dat is 12 uur, veel te lang zou je zeggen, maar ik heb het echt nodig om te kunnen functioneren omdat mijn slaapkwaliteit zo slecht is. Meestal, mits ik in slaap val, gaan de eerste paar uur goed maar daarna word ik voor mijn gevoel elke vijf minuten wakker, heb ik nare dromen en soms nachtmerries. De realiteit en mijn dromen raken door elkaar. Ik vind het wel zonde van mijn dag, maar het is niet goed en niet fijn om elke dag kapot te zijn.
pi_211784171
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Uhm... kan ik niet uitleggen... ik word er iig rustiger en meer ontspannen van.
Oké.
pi_211784373
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:09 schreef kuolema het volgende:
Mijn ritme was 10.30u gewekt worden door begeleiding of dan al aangekleed zijn, samen afwassen en bespreken welke dingen ik ga doen die dag en waar ik hulp bij nodig heb.
's Avonds het laatste contactmoment om 22.00u, medicatie, alle schermen (tv, laptop, mobiel uit of buiten bereik), begeleiding blijft erbij als ik me klaar maak voor bed, ik begin met opschrijven wat ik die dag gedaan heb (i.v.m. geheugenproblemen) en dan vertrekt de begeleider en is het idee dat ik ga slapen of nog even lezen in bed als ik niet moe genoeg ben. Geen activiteiten/dingen regelen na 21.00u.
Er was een plan om alle schermen om 21.00u uit te doen en dan een van hobby's te doen, maar dit is vrij lastig gebleken.

Sinds het slechter gaat vraag ik veel vaker om later naar bed te gaan, dan spreek ik een uiterlijke tijd af bijvoorbeeld middernacht, omdat ik nog helemaal niet tot rust heb kunnen komen die avond en de hele dag spanning heb gezeten.
Nu met de feestdagen ook, en dan is het eerste contactmoment om 12.00u dus kan ik wel uitslapen maar vanavond ga ik maar weer eens op tijd naar bed i.v.m. mijn plannen morgen.

22.30 tot 10.30, dat is 12 uur, veel te lang zou je zeggen, maar ik heb het echt nodig om te kunnen functioneren omdat mijn slaapkwaliteit zo slecht is. Meestal, mits ik in slaap val, gaan de eerste paar uur goed maar daarna word ik voor mijn gevoel elke vijf minuten wakker, heb ik nare dromen en soms nachtmerries. De realiteit en mijn dromen raken door elkaar. Ik vind het wel zonde van mijn dag, maar het is niet goed en niet fijn om elke dag kapot te zijn.
Ik heb eigenlijk ook rond de twaalf uur slaap nodig. Door de clozapine. Maar ik gun het mezelf niet. Het moe zijn, KO in bed zijn etc vind ik erg vervelend. Maakt me soms ook wel twijfelen of ik het überhaupt moet nemen.

Het na 21.00 geen schermen heb ik geprobeerd. Alleen dan ga ik dingen doen en dan ga ik niet naar bed. Dus daarom televisie. En geen telefoon na 21.00 komt als de bovenstaande planning goed gaat. Even in stapjes, anders ga ik nog meer falen

Maja... ik haat de nacht. Hier ook dromen en nachtmerries. Alleen door de clozapine zo ver weg... en elke ochtend een zeiknat kussen van het kwijlen. Rotzooi
pi_211784903
De kans is groot dat het bij mij ook door medicatie komt. Maar het kan ook door overprikkeling komen. Ik ben altijd al een slechte slaper geweest. Maar ik kan me nog een zomer herinneren, zo'n 13 jaar geleden, waarin ik me goed voelde en goed sliep en dan na 9 uur slaap uit mezelf wakker werd en me uitgerust vulde. Hopelijk komt dat ooit weer terug.
pi_211784944
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:41 schreef kuolema het volgende:
De kans is groot dat het bij mij ook door medicatie komt. Maar het kan ook door overprikkeling komen. Ik ben altijd al een slechte slaper geweest. Maar ik kan me nog een zomer herinneren, zo'n 13 jaar geleden, waarin ik me goed voelde en goed sliep en dan na 9 uur slaap uit mezelf wakker werd en me uitgerust vulde. Hopelijk komt dat ooit weer terug.
Ik hoop het ook voor je!
pi_211784980
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk ook rond de twaalf uur slaap nodig. Door de clozapine. Maar ik gun het mezelf niet. Het moe zijn, KO in bed zijn etc vind ik erg vervelend. Maakt me soms ook wel twijfelen of ik het überhaupt moet nemen.

Het na 21.00 geen schermen heb ik geprobeerd. Alleen dan ga ik dingen doen en dan ga ik niet naar bed. Dus daarom televisie. En geen telefoon na 21.00 komt als de bovenstaande planning goed gaat. Even in stapjes, anders ga ik nog meer falen

Maja... ik haat de nacht. Hier ook dromen en nachtmerries. Alleen door de clozapine zo ver weg... en elke ochtend een zeiknat kussen van het kwijlen. Rotzooi
Ik haat de nacht ook. Vanaf 21.00 begin ik het naar bed gaan te vrezen omdat het dan dichtbij komt en de nachten vaak zo naar zijn.

Maar ben jij dan elke dag hartstikke moe omdat je die 12 uur niet slaapt?
pi_211785009
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:43 schreef kuolema het volgende:

[..]
Ik haat de nacht ook. Vanaf 21.00 begin ik het naar bed gaan te vrezen omdat het dan dichtbij komt en de nachten vaak zo naar zijn.

Maar ben jij dan elke dag hartstikke moe omdat je die 12 uur niet slaapt?
Ja... het is lopen op mijn tandvlees
pi_211786322
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... het is lopen op mijn tandvlees
07.30 opstaan is ook best wel vroeg. Zou je het jezelf niet gunnen om wat later op te staan? Met een slaaptekort ben je ook psychisch kwetsbaarder...
pi_211793462
_O- nou, de wekker verkeerd gezegd. Hij snoozede maar één keer. Dus nu net wakker.
Weet niet of ik het lekker vind of dat ik boos ben op mezelf.
pi_211799098
En soms heb je van die dagen dat je niet wakker kan blijven. Ben net weer wakker -O-
Morgen beter
  vrijdag 5 januari 2024 @ 07:35:25 #264
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211921800
Vandaag begonnen met Sertraline. Iemand ervaring met Sertraline? Anything.

Ik was altijd tegen medicatie tijdens mijn depressies omdat ik niet op die manier afhankelijk wil zijn, maar ik zie nu geen andere uitweg meer.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 5 januari 2024 @ 07:56:16 #265
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211921882
Oh en natuurlijk beste wensen voor iedereen. Hoop op een jaar met meer licht voor iedereen :*
|| justdiggit.org ||
pi_211921883
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 07:35 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Ik was altijd tegen medicatie tijdens mijn depressies omdat ik niet op die manier afhankelijk wil zijn, maar ik zie nu geen andere uitweg meer.
Geen ervaring mee, maar wil je wel veel sterkte wensen en een dikke knuffel
  vrijdag 5 januari 2024 @ 07:57:14 #267
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211921888
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 07:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Geen ervaring mee, maar wil je wel veel sterkte wensen en een dikke knuffel
Dank O+
Hoe gaat het met jou nu?
|| justdiggit.org ||
pi_211921973
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 07:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dank O+
Hoe gaat het met jou nu?
Weet ik eigenlijk niet. Vandaag starten met PMT en mijn begeleider komt langs. Hopelijk krijg ik dan wat meer orde in mijn hoofd. De komende dagen zijn sowieso erg druk, en daarna maar even landen.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 08:35:33 #269
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211922059
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Weet ik eigenlijk niet. Vandaag starten met PMT en mijn begeleider komt langs. Hopelijk krijg ik dan wat meer orde in mijn hoofd. De komende dagen zijn sowieso erg druk, en daarna maar even landen.
Wat is PMT?
Succes in ieder geval. Jammer dat de komende dagen zo druk zijn, kan je wel genoeg rustmomenten tussendoor inbouwen?
|| justdiggit.org ||
pi_211922128
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:35 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Wat is PMT?
Succes in ieder geval. Jammer dat de komende dagen zo druk zijn, kan je wel genoeg rustmomenten tussendoor inbouwen?
Psychomotoretherapie. Omdat ik heel erg in mijn hoofd zit en heel erg rationeel ben willen ze me leren te voelen en daarop te handelen

Morgen ben ik jarig, dus dan komt mijn moeder. En een vriendin komt ook dat weekend. Maandag vrij en dan een vergadering en nog even mijn neus laten zien bij een clubje. En dan donderdag weer een vergadering. Vrijdag start traumatherapie weer. Dus even heftig
  vrijdag 5 januari 2024 @ 08:47:30 #271
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211922158
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Psychomotoretherapie. Omdat ik heel erg in mijn hoofd zit en heel erg rationeel ben willen ze me leren te voelen en daarop te handelen

Morgen ben ik jarig, dus dan komt mijn moeder. En een vriendin komt ook dat weekend. Maandag vrij en dan een vergadering en nog even mijn neus laten zien bij een clubje. En dan donderdag weer een vergadering. Vrijdag start traumatherapie weer. Dus even heftig
Poeh. Begrijp dat dat druk is :* Probeer daaromheen wel je rust te pakken :* En alvast gefeliciteerd met je verjaardag O+
|| justdiggit.org ||
pi_211922193
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Poeh. Begrijp dat dat druk is :* Probeer daaromheen wel je rust te pakken :* En alvast gefeliciteerd met je verjaardag O+
Dank je wek O+

En zeker, zoveel mogelijk lekker crea bezig en zo

Ik moet dinsdag eigenlijk bij mijn vrijwilligerswerk aangeven teveel hooi op mijn vork genomen te hebben. Alleen ik vind het eng :@ , maar ik draai mezelf zo echt de verdoemenis in.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 09:09:32 #274
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211922326
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 07:35 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Geen ervaring met Setraline maar een aantal zaken gelden voor AD in het algemeen (SSRI en TCA).

• Bij de start kunnen klachten tijdelijk wat heviger worden
• Het kan even duren voordat het echt wat doet, geef dus niet te snel op
• Doordat o.a. klachten erger worden kunnen worden, bespreek alles met je behandelaar. Zodat deze kan ingrijpen indien nodig.
• Zoek veel afleiding, doe dingen die je voorheen leuk vond.. Zo kom ik altijd de eerste weken bij opbouw door.
• Als je behandelaar ook benzo's voorschrijft voor die eerste weken, schroom niet om ze te gebruiken zoals je behandelaar je opdraagt. Verhalen over verslaving aan benzo's zijn vaak overdreven

En wat ik je wil meegeven, het is als het aanslaat echt wel een wondermiddel. Maar het fixed niet alles, mijn OCD is nog steeds aanwezig bijv maar 99% van de tijd is ie niet meer de baas ;). Dus psychotherapie in welke vorm dan ook blijft belangrijk.
pi_211922386
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:09 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Geen ervaring met Setraline maar een aantal zaken gelden voor AD in het algemeen (SSRI en TCA).

• Doordat o.a. klachten erger worden kunnen worden, bespreek alles met je behandelaar. Zodat deze kan ingrijpen indien nodig.
• Zoek veel afleiding, doe dingen die je voorheen leuk vond.. Zo kom ik altijd de eerste weken bij opbouw door.
• Als je behandelaar ook benzo's voorschrijft voor die eerste weken, schroom niet om ze te gebruiken zoals je behandelaar je opdraagt. Verhalen over verslaving aan benzo's zijn vaak overdreven

En wat ik je wil meegeven, het is als het aanslaat echt wel een wondermiddel. Maar het fixed niet alles, mijn OCD is nog steeds aanwezig bijv maar 99% van de tijd is ie niet meer de baas ;). Dus psychotherapie in welke vorm dan ook blijft belangrijk.
Wat ontzettend knap van jou! Ik ben zo trots op jou :* en medicatie zijn hulpmiddelen, dus schuif het niet volledig af op medicatie. Die kan ruimte geven om eraan te werken, maar geneest niet
  vrijdag 5 januari 2024 @ 09:25:42 #276
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211922505
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:09 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Dank! O+
Het meeste wist ik inderdaad, had de psychiater me verteld. Tevens is mijn psychiater ook een van de twee therapeuten van mijn schematherapie groep, dus ik heb inderdaad ondertussen ook therapie.

En fijn dat het volgens jouw ervaring wel een wondermiddel is. Daar hoopte ik op. Depressief zijn met twee jonge kindjes vind ik echt veel zwaarder dan 'gewoon' depressief zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheGirlNextDoor op 05-01-2024 11:21:20 ]
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 5 januari 2024 @ 11:09:53 #277
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211923393
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wat ontzettend knap van jou! Ik ben zo trots op jou :* en medicatie zijn hulpmiddelen, dus schuif het niet volledig af op medicatie. Die kan ruimte geven om eraan te werken, maar geneest niet
Oh dat doe ik zeker niet hoor, maar feit is wel dat OCD er door leefbaar is geworden en nog belangrijker dat ik de therapie aan kon waardoor ik beter kan omgaan met terugval.
pi_211924368
@TheGirlNextDoor, ik heb sertraline gebruikt, deed voor mij niks. Net als eigenlijk alle ssri's.
Uiteindelijk had ik wel baat bij een mao-remmer en dat vond ik wel een "wondermiddel" in de zin van dat de donkere wolken echt een stuk lichter werden en dat gaf ruimte voor therapie zeg maar.

Sterkte.

Beste wensen voor 2024 allemaal :* het gaat wisselend, loop mezelf een beetje voorbij en moet nog wel even doorrennen voorlopig verwacht ik.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 15:31:45 #279
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211926278
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 12:57 schreef Nijna het volgende:
@:TheGirlNextDoor, ik heb sertraline gebruikt, deed voor mij niks. Net als eigenlijk alle ssri's.
Uiteindelijk had ik wel baat bij een mao-remmer en dat vond ik wel een "wondermiddel" in de zin van dat de donkere wolken echt een stuk lichter werden en dat gaf ruimte voor therapie zeg maar.

Sterkte.

Beste wensen voor 2024 allemaal :* het gaat wisselend, loop mezelf een beetje voorbij en moet nog wel even doorrennen voorlopig verwacht ik.
Dankje! Jammer dat het voor jou niet werkte.

Ik heb het idee dat ik nu al lichter in mijn hoofd ben (als in, minder donderwolken), maar dat komt vast niet nu al van de sertraline aangezien dat een paar weken nodig heeft. Waarschijnlijk het idee dat de oplossing nabij is waardoor ik even wat beter gestemd ben.

Ik ben vooral benieuwd welke bijwerkingen ik ga hebben en vanaf wanneer je soort van zeker weet dat het van de medicatie komt en niet van 'gewoon hoofdpijn' ofzo.
|| justdiggit.org ||
pi_211926393
Eerste PMT gehad. Ben nu opperdepop
  vrijdag 5 januari 2024 @ 18:45:02 #281
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211928374
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 15:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ik nu al lichter in mijn hoofd ben (als in, minder donderwolken), maar dat komt vast niet nu al van de sertraline aangezien dat een paar weken nodig heeft. Waarschijnlijk het idee dat de oplossing nabij is waardoor ik even wat beter gestemd ben.

Ik ben vooral benieuwd welke bijwerkingen ik ga hebben en vanaf wanneer je soort van zeker weet dat het van de medicatie komt en niet van 'gewoon hoofdpijn' ofzo.
Het merendeel van de bijwerkingen zou ook moeten afnemen naar dat je het een tijdje gebruikt.

Hier is alleen zweten overgebleven en af en toe een periode van wat flinke vermoeidheid.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:02:27 #282
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211928605
Ik heb sertraline gebruikt, maar kan me er niets meer van herinneren. Heb gaten in mijn geheugen van die tijd.
Maar ik was er vrij snel weer mee gestopt dus het hielp niet.
pi_211928807
Seratrelin
quote:

[..]

Na 6 of 8 weken zou het in theorie geland moeten zijn.
Maar je kan best door de medicatie je wat opgewekter voelen, het kan ook een placebo effect zijn of omdat de kerst voorbij is ;)
Hell To The Liars
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:38:46 #284
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211928945
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:02 schreef kuolema het volgende:
Ik heb sertraline gebruikt, maar kan me er niets meer van herinneren. Heb gaten in mijn geheugen van die tijd.
Maar ik was er vrij snel weer mee gestopt dus het hielp niet.
Oh, dat is naar. Denk ik? Kwam dat door de sertraline dat je er niets meer van kan herinneren?
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:48:29 #285
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211929074
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:21 schreef Droopie het volgende:
Seratrelin
[..]
Na 6 of 8 weken zou het in theorie geland moeten zijn.
Maar je kan best door de medicatie je wat opgewekter voelen, het kan ook een placebo effect zijn of omdat de kerst voorbij is ;)
Ik heb denk ik niet echt last gehad van kerst. Maar placebo kan heel goed. Zoals ik al zei; waarschijnlijk omdat ik weet dat er nu een korte termijn oplossing gaat komen. Of dat dit is of andere medicatie gaan we nog zien. Maar het idee dat ik weer wat meer uit mn hoofd ga komen en daardoor hopelijk beter mijn therapie kan volgen, en belangrijker; er beter voor mijn kinderen kan zijn, stemt mij wel beter.
|| justdiggit.org ||
pi_211929104
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik heb denk ik niet echt last gehad van kerst. Maar placebo kan heel goed. Zoals ik al zei; waarschijnlijk omdat ik weet dat er nu een korte termijn oplossing gaat komen. Of dat dit is of andere medicatie gaan we nog zien. Maar het idee dat ik weer wat meer uit mn hoofd ga komen en daardoor hopelijk beter mijn therapie kan volgen, en belangrijker; er beter voor mijn kinderen kan zijn, stemt mij wel beter.
Je bent dapper :* sorry dat ik geen tips hebt
Maar heb gewoon veel respect
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:52:34 #287
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211929119
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Je bent dapper :* sorry dat ik geen tips hebt
Maar heb gewoon veel respect
Dankjewel! :@ En geeft toch niet, geen sorry nodig :*
|| justdiggit.org ||
pi_211929125
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dankjewel! :@ En geeft toch niet, geen sorry nodig :*
pi_211929171
Ik had bij pmt dingen die niet in een keer lukte. Nu is er een stemmetje mijn hoofd dat me vertelt dat de therapeut me wel een domme en slome kneus vindt op zijn aardigste. Dat het voor hem echt zwaar balen is dat hij met mij opgescheept is.

Krijg het maar niet uit mijn hoofd
pi_211929597
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Enige tip die ik uit eigen ervaring kan vertellen.
Voel je je happy, geniet ervan.
Voel je je naar, accepteer het en hoop dat de medicatie je hoofd aan het afstellen is.

Heb je het gevoel dat de medicatie naar het negatieve omslaat, niet zomaar stoppen en bel je huisarts.
Het is geen quick fix :)
Hell To The Liars
pi_211929608
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 20:21 schreef Droopie het volgende:

[..]
Enige tip die ik uit eigen ervaring kan vertellen.
Voel je je happy, geniet ervan.
Voel je je naar, accepteer het en hoop dat de medicatie je hoofd aan het afstellen is.

Heb je het gevoel dat de medicatie naar het negatieve omslaat, niet zomaar stoppen en bel je huisarts.
Het is geen quick fix :)
Het perfecte advies ^O^
pi_211930778
quote:

[..]

We vonden uiteindelijk wel iets wat werkte gelukkig.
Ik had een psychiater die echt wel heeft zitten puzzelen en de mao-remmer nog wilde proberen voor ze me zou doorsturen voor een second opinion. Gelukkig niet nodig geweest.
Als het idee van een oplossing helpt, dan helpt het ook toch! :*

@CoTS, je mag minder streng zijn voor jezelf!
Ik vond PMT wel een prettige vorm van therapie. Misschien goed om uit te spreken volgende keer :*
pi_211931520
Het is ook helemaal niet erg als mensen je niet mogen of stom vinden. Als ze maar doen waar ze voor betaald worden *O*
  vrijdag 5 januari 2024 @ 22:52:30 #294
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211931947
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Oh, dat is naar. Denk ik? Kwam dat door de sertraline dat je er niets meer van kan herinneren?
Het is zeker naar, beangstigend. Ik heb het vaker meegemaakt, het kwam niet door de sertraline. Vorig jaar tijdens een extreem stressvolle periode kon ik me ook hele dagen niet herinneren. Een deel kwam later terug, maar niet alles. Ook nu in het dagelijks leven vergeet ik veel, maar dat zijn kleinere dingen.

Ik denk dat het onvrijwillige zelfbescherming is dat mijn hersenen nare situaties vergeten.
pi_211954188
-O- vandaag gasten gehad die echt niet prettig zijn als gast. Goede vrienden, maar liever niet in mijn huis

En te kort dag te horen gekregen dat ze zouden komen en op zo'n manier dat ik geen nee kon zeggen
... en daar kan ik niet tegen
Spontaan past niet bij me.

En dan ook nog commentaar op mij huishouden en spullen

Voel me ronduit naar.
  zondag 7 januari 2024 @ 20:39:20 #296
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211954463
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 21:19 schreef Nijna het volgende:

[..]
We vonden uiteindelijk wel iets wat werkte gelukkig.
Ik had een psychiater die echt wel heeft zitten puzzelen en de mao-remmer nog wilde proberen voor ze me zou doorsturen voor een second opinion. Gelukkig niet nodig geweest.
Als het idee van een oplossing helpt, dan helpt het ook toch! :*

@:CoTS, je mag minder streng zijn voor jezelf!
Ik vond PMT wel een prettige vorm van therapie. Misschien goed om uit te spreken volgende keer :*
Een TCA werkte ook niet?
pi_211954820
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:39 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Een TCA werkte ook niet?
TCA heb ik niet geprobeerd. We gingen van bijna de hele collectie ssri's, via wat antipsychotica en lyrica naar de mao-remmer. En die laatste werkte :)
pi_211955207
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
-O- vandaag gasten gehad die echt niet prettig zijn als gast. Goede vrienden, maar liever niet in mijn huis

En te kort dag te horen gekregen dat ze zouden komen en op zo'n manier dat ik geen nee kon zeggen

Voel me ronduit naar.
Oh nee :{

Dat is echt niet leuk op die manier :{ ;(

*huggg*
pi_211955370
  maandag 8 januari 2024 @ 20:13:26 #300
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211965753
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 21:02 schreef Nijna het volgende:

[..]
TCA heb ik niet geprobeerd. We gingen van bijna de hele collectie ssri's, via wat antipsychotica en lyrica naar de mao-remmer. En die laatste werkte :)
Ah ok, ik vroeg me al af waarom je geen TCA noemde. Is het dieet met dia Mao remmer een beetje te doen?
  maandag 8 januari 2024 @ 20:40:32 #301
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211966381
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

Voel me ronduit naar.
Zijn het wel echt goede vrienden als je je er niet prettig bij voelt dat ze in je woning zijn en kritisch op je zijn?

Hoe gaat het vandaag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')