abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 januari 2024 @ 09:25:42 #276
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211922505
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:09 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Geen ervaring met Setraline maar een aantal zaken gelden voor AD in het algemeen (SSRI en TCA).

• Bij de start kunnen klachten tijdelijk wat heviger worden
• Het kan even duren voordat het echt wat doet, geef dus niet te snel op
• Doordat o.a. klachten erger worden kunnen worden, bespreek alles met je behandelaar. Zodat deze kan ingrijpen indien nodig.
• Zoek veel afleiding, doe dingen die je voorheen leuk vond.. Zo kom ik altijd de eerste weken bij opbouw door.
• Als je behandelaar ook benzo's voorschrijft voor die eerste weken, schroom niet om ze te gebruiken zoals je behandelaar je opdraagt. Verhalen over verslaving aan benzo's zijn vaak overdreven

En wat ik je wil meegeven, het is als het aanslaat echt wel een wondermiddel. Maar het fixed niet alles, mijn OCD is nog steeds aanwezig bijv maar 99% van de tijd is ie niet meer de baas ;). Dus psychotherapie in welke vorm dan ook blijft belangrijk.
Dank! O+
Het meeste wist ik inderdaad, had de psychiater me verteld. Tevens is mijn psychiater ook een van de twee therapeuten van mijn schematherapie groep, dus ik heb inderdaad ondertussen ook therapie.

En fijn dat het volgens jouw ervaring wel een wondermiddel is. Daar hoopte ik op. Depressief zijn met twee jonge kindjes vind ik echt veel zwaarder dan 'gewoon' depressief zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheGirlNextDoor op 05-01-2024 11:21:20 ]
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 5 januari 2024 @ 11:09:53 #277
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211923393
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wat ontzettend knap van jou! Ik ben zo trots op jou :* en medicatie zijn hulpmiddelen, dus schuif het niet volledig af op medicatie. Die kan ruimte geven om eraan te werken, maar geneest niet
Oh dat doe ik zeker niet hoor, maar feit is wel dat OCD er door leefbaar is geworden en nog belangrijker dat ik de therapie aan kon waardoor ik beter kan omgaan met terugval.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_211924368
@TheGirlNextDoor, ik heb sertraline gebruikt, deed voor mij niks. Net als eigenlijk alle ssri's.
Uiteindelijk had ik wel baat bij een mao-remmer en dat vond ik wel een "wondermiddel" in de zin van dat de donkere wolken echt een stuk lichter werden en dat gaf ruimte voor therapie zeg maar.

Sterkte.

Beste wensen voor 2024 allemaal :* het gaat wisselend, loop mezelf een beetje voorbij en moet nog wel even doorrennen voorlopig verwacht ik.
Fake it till you make it...
  vrijdag 5 januari 2024 @ 15:31:45 #279
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211926278
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 12:57 schreef Nijna het volgende:
@:TheGirlNextDoor, ik heb sertraline gebruikt, deed voor mij niks. Net als eigenlijk alle ssri's.
Uiteindelijk had ik wel baat bij een mao-remmer en dat vond ik wel een "wondermiddel" in de zin van dat de donkere wolken echt een stuk lichter werden en dat gaf ruimte voor therapie zeg maar.

Sterkte.

Beste wensen voor 2024 allemaal :* het gaat wisselend, loop mezelf een beetje voorbij en moet nog wel even doorrennen voorlopig verwacht ik.
Dankje! Jammer dat het voor jou niet werkte.

Ik heb het idee dat ik nu al lichter in mijn hoofd ben (als in, minder donderwolken), maar dat komt vast niet nu al van de sertraline aangezien dat een paar weken nodig heeft. Waarschijnlijk het idee dat de oplossing nabij is waardoor ik even wat beter gestemd ben.

Ik ben vooral benieuwd welke bijwerkingen ik ga hebben en vanaf wanneer je soort van zeker weet dat het van de medicatie komt en niet van 'gewoon hoofdpijn' ofzo.
|| justdiggit.org ||
pi_211926393
Eerste PMT gehad. Ben nu opperdepop
  vrijdag 5 januari 2024 @ 18:45:02 #281
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211928374
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 15:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ik nu al lichter in mijn hoofd ben (als in, minder donderwolken), maar dat komt vast niet nu al van de sertraline aangezien dat een paar weken nodig heeft. Waarschijnlijk het idee dat de oplossing nabij is waardoor ik even wat beter gestemd ben.

Ik ben vooral benieuwd welke bijwerkingen ik ga hebben en vanaf wanneer je soort van zeker weet dat het van de medicatie komt en niet van 'gewoon hoofdpijn' ofzo.
Het merendeel van de bijwerkingen zou ook moeten afnemen naar dat je het een tijdje gebruikt.

Hier is alleen zweten overgebleven en af en toe een periode van wat flinke vermoeidheid.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:02:27 #282
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211928605
Ik heb sertraline gebruikt, maar kan me er niets meer van herinneren. Heb gaten in mijn geheugen van die tijd.
Maar ik was er vrij snel weer mee gestopt dus het hielp niet.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_211928807
Seratrelin
quote:

[..]

Na 6 of 8 weken zou het in theorie geland moeten zijn.
Maar je kan best door de medicatie je wat opgewekter voelen, het kan ook een placebo effect zijn of omdat de kerst voorbij is ;)
Hell To The Liars
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:38:46 #284
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211928945
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:02 schreef kuolema het volgende:
Ik heb sertraline gebruikt, maar kan me er niets meer van herinneren. Heb gaten in mijn geheugen van die tijd.
Maar ik was er vrij snel weer mee gestopt dus het hielp niet.
Oh, dat is naar. Denk ik? Kwam dat door de sertraline dat je er niets meer van kan herinneren?
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:48:29 #285
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211929074
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:21 schreef Droopie het volgende:
Seratrelin
[..]
Na 6 of 8 weken zou het in theorie geland moeten zijn.
Maar je kan best door de medicatie je wat opgewekter voelen, het kan ook een placebo effect zijn of omdat de kerst voorbij is ;)
Ik heb denk ik niet echt last gehad van kerst. Maar placebo kan heel goed. Zoals ik al zei; waarschijnlijk omdat ik weet dat er nu een korte termijn oplossing gaat komen. Of dat dit is of andere medicatie gaan we nog zien. Maar het idee dat ik weer wat meer uit mn hoofd ga komen en daardoor hopelijk beter mijn therapie kan volgen, en belangrijker; er beter voor mijn kinderen kan zijn, stemt mij wel beter.
|| justdiggit.org ||
pi_211929104
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik heb denk ik niet echt last gehad van kerst. Maar placebo kan heel goed. Zoals ik al zei; waarschijnlijk omdat ik weet dat er nu een korte termijn oplossing gaat komen. Of dat dit is of andere medicatie gaan we nog zien. Maar het idee dat ik weer wat meer uit mn hoofd ga komen en daardoor hopelijk beter mijn therapie kan volgen, en belangrijker; er beter voor mijn kinderen kan zijn, stemt mij wel beter.
Je bent dapper :* sorry dat ik geen tips hebt
Maar heb gewoon veel respect
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:52:34 #287
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211929119
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Je bent dapper :* sorry dat ik geen tips hebt
Maar heb gewoon veel respect
Dankjewel! :@ En geeft toch niet, geen sorry nodig :*
|| justdiggit.org ||
pi_211929125
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dankjewel! :@ En geeft toch niet, geen sorry nodig :*
:*
pi_211929171
Ik had bij pmt dingen die niet in een keer lukte. Nu is er een stemmetje mijn hoofd dat me vertelt dat de therapeut me wel een domme en slome kneus vindt op zijn aardigste. Dat het voor hem echt zwaar balen is dat hij met mij opgescheept is.

Krijg het maar niet uit mijn hoofd
pi_211929597
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Enige tip die ik uit eigen ervaring kan vertellen.
Voel je je happy, geniet ervan.
Voel je je naar, accepteer het en hoop dat de medicatie je hoofd aan het afstellen is.

Heb je het gevoel dat de medicatie naar het negatieve omslaat, niet zomaar stoppen en bel je huisarts.
Het is geen quick fix :)
Hell To The Liars
pi_211929608
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 20:21 schreef Droopie het volgende:

[..]
Enige tip die ik uit eigen ervaring kan vertellen.
Voel je je happy, geniet ervan.
Voel je je naar, accepteer het en hoop dat de medicatie je hoofd aan het afstellen is.

Heb je het gevoel dat de medicatie naar het negatieve omslaat, niet zomaar stoppen en bel je huisarts.
Het is geen quick fix :)
Het perfecte advies ^O^
pi_211930778
quote:

[..]

We vonden uiteindelijk wel iets wat werkte gelukkig.
Ik had een psychiater die echt wel heeft zitten puzzelen en de mao-remmer nog wilde proberen voor ze me zou doorsturen voor een second opinion. Gelukkig niet nodig geweest.
Als het idee van een oplossing helpt, dan helpt het ook toch! :*

@CoTS, je mag minder streng zijn voor jezelf!
Ik vond PMT wel een prettige vorm van therapie. Misschien goed om uit te spreken volgende keer :*
pi_211931520
Het is ook helemaal niet erg als mensen je niet mogen of stom vinden. Als ze maar doen waar ze voor betaald worden *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 5 januari 2024 @ 22:52:30 #294
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211931947
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 19:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Oh, dat is naar. Denk ik? Kwam dat door de sertraline dat je er niets meer van kan herinneren?
Het is zeker naar, beangstigend. Ik heb het vaker meegemaakt, het kwam niet door de sertraline. Vorig jaar tijdens een extreem stressvolle periode kon ik me ook hele dagen niet herinneren. Een deel kwam later terug, maar niet alles. Ook nu in het dagelijks leven vergeet ik veel, maar dat zijn kleinere dingen.

Ik denk dat het onvrijwillige zelfbescherming is dat mijn hersenen nare situaties vergeten.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_211954188
-O- vandaag gasten gehad die echt niet prettig zijn als gast. Goede vrienden, maar liever niet in mijn huis

En te kort dag te horen gekregen dat ze zouden komen en op zo'n manier dat ik geen nee kon zeggen
... en daar kan ik niet tegen
Spontaan past niet bij me.

En dan ook nog commentaar op mij huishouden en spullen

Voel me ronduit naar.
  zondag 7 januari 2024 @ 20:39:20 #296
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211954463
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 21:19 schreef Nijna het volgende:

[..]
We vonden uiteindelijk wel iets wat werkte gelukkig.
Ik had een psychiater die echt wel heeft zitten puzzelen en de mao-remmer nog wilde proberen voor ze me zou doorsturen voor een second opinion. Gelukkig niet nodig geweest.
Als het idee van een oplossing helpt, dan helpt het ook toch! :*

@:CoTS, je mag minder streng zijn voor jezelf!
Ik vond PMT wel een prettige vorm van therapie. Misschien goed om uit te spreken volgende keer :*
Een TCA werkte ook niet?
pi_211954820
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:39 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Een TCA werkte ook niet?
TCA heb ik niet geprobeerd. We gingen van bijna de hele collectie ssri's, via wat antipsychotica en lyrica naar de mao-remmer. En die laatste werkte :)
pi_211955207
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
-O- vandaag gasten gehad die echt niet prettig zijn als gast. Goede vrienden, maar liever niet in mijn huis

En te kort dag te horen gekregen dat ze zouden komen en op zo'n manier dat ik geen nee kon zeggen
... en daar kan ik niet tegen
Spontaan past niet bij me.

En dan ook nog commentaar op mij huishouden en spullen

Voel me ronduit naar.
Oh nee :{

Dat is echt niet leuk op die manier :{ ;(

*huggg*
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_211955370
  maandag 8 januari 2024 @ 20:13:26 #300
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_211965753
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 21:02 schreef Nijna het volgende:

[..]
TCA heb ik niet geprobeerd. We gingen van bijna de hele collectie ssri's, via wat antipsychotica en lyrica naar de mao-remmer. En die laatste werkte :)
Ah ok, ik vroeg me al af waarom je geen TCA noemde. Is het dieet met dia Mao remmer een beetje te doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')