Wauw, heel lief. Dank je wel!quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik wens je iig een fijne verjaardag vandaag!
Pak je rust en laat het maar even opluchten. Morgen zie je wel weer. Sterkte!quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat ben ik een achterlijke muts. Zit te janken. Alle prikkels en drukte en verwachtingen.
Morgen rustig het huis weer schoon en opgeruimd maken, hopelijk kikker ik daar een beetje van op. Stom hoofd en stomme ik
Zo is dat met prikkels.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb even een paar uurtjes geslapen
Dat scheelt al. Alleen tja... teveel gewoon
Goed dat je je rust pakt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb even een paar uurtjes geslapen
Dat scheelt al. Alleen tja... teveel gewoon
Oh bah... zo herkenbaar dit... ik heb niet echt tips. Alleen sterkte. Echt rot dat je je zo voeltquote:Op dinsdag 26 december 2023 22:35 schreef kuolema het volgende:
Oh nee, de somberheid is terug. Gister ging wel goed maar vorige week toen ik met de lorazepam begon en de spanning wegging, nam de somberheid toe. Het lijkt alsof de spanning zo hoog was dat die de somberheid soms onderdrukte. En nu heeft die de ruimte. Vooral 's avonds. Ik probeer het te relativeren. Misschien komt het vandaag omdat ik een moeizame start had en me daar rot over voel, misschien is het overprikkeling van de activiteiten vandaag, ben ik gewoon moe. Maar ik ben ook bang dat dit echt een terugval is. Dit is zo kut. Ik ben moe maar ik wil niet naar bed, iets houdt me tegen.
quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:26 schreef Sally het volgende:
[..]
Zo is dat met prikkels.
![]()
Herkenbaar.
[ afbeelding ]
Dank je.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh bah... zo herkenbaar dit... ik heb niet echt tips. Alleen sterkte. Echt rot dat je je zo voelt
Misschien zit een beetje kunst erin dat je het niet overdenkt. Als je uitgerust bent misschien kijken wat je hielp in de betere tijden, maar laat het geen existentiële crisis worden boven op heb problemenquote:Op dinsdag 26 december 2023 22:48 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dank je.
Zou ik dan toch weer in een major depressie zakken, ook al stond spanning op de voorgrond? Het zou wel verklaren waarom ik mijn interesse in mijn hobby's ben verloren de afgelopen maanden en de laatste weken ook de passieve suïcidale gedachtes zijn teruggekomen.
Waarom ging het zo lang goed en nu niet meer? Waarom begon het überhaupt goed te gaan en hield dat zo lang aan? En waarom lijkt dat nu ineens klaar te zijn? Ik snap er helemaal niets van en daardoor kan ik er ook niets mee.
Ik ben ook bang dat het na de feestdagen in een opname eindigt (is vaker in die tijd), maar ik wil er alles aan doen om dat te voorkomen. Begin februari is het een jaar geleden dat ik voor het laatst met ontslag ging uit de kliniek en dat wil ik kunnen vieren, omdat het jarenlang drie tot vijf keer per jaar gebeurde. Dus ik ga mijn best doen om hulp te aanvaarden, erom te vragen en proberen in het hier en nu te blijven en me niet druk te maken over wat er kan gaan gebeuren (zoals ik nu wel doequote:Op dinsdag 26 december 2023 22:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van andere jaren weet ik dat de komende week tot en met mijn verjaardag, zes januari, de verkeerde gedachten steeds heftiger en concreter wordt. En dan kan het twee kanten op gaan..of de spanning zakt af door de rust. Of het schiet door en opname. En gezien ik die eerste week stampvol zit, vrees ik het laatste... maar goed. We gaan het wel weer zien
Oh wauw! Goed bezig! Ik hoop dat het je lukt. Probeer erop te vertrouwenquote:Op dinsdag 26 december 2023 23:05 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik ben ook bang dat het na de feestdagen in een opname eindigt (is vaker in die tijd), maar ik wil er alles aan doen om dat te voorkomen. Begin februari is het een jaar geleden dat ik voor het laatst met ontslag ging uit de kliniek en dat wil ik kunnen vieren, omdat het jarenlang drie tot vijf keer per jaar gebeurde. Dus ik ga mijn best doen om hulp te aanvaarden, erom te vragen en proberen in het hier en nu te blijven en me niet druk te maken over wat er kan gaan gebeuren (zoals ik nu wel doe). En om rustig aan te doen.
Ik heb er al zoveel over nagedacht en het besproken, maar een echt duidelijke hoofdoorzaak lijkt er niet te zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Misschien zit een beetje kunst erin dat je het niet overdenkt. Als je uitgerust bent misschien kijken wat je hielp in de betere tijden, maar laat het geen existentiële crisis worden boven op heb problemen
Probeer het dan ook los te latenquote:Op dinsdag 26 december 2023 23:08 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik heb er al zoveel over nagedacht en het besproken, maar een echt duidelijke hoofdoorzaak lijkt er niet te zijn.
Dank je welquote:Op dinsdag 26 december 2023 23:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh wauw! Goed bezig! Ik hoop dat het je lukt. Probeer erop te vertrouwenje doet zo hard je best! Ik ben echt trots op jou
Tja, dat is moeilijk.quote:Op dinsdag 26 december 2023 23:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Probeer het dan ook los te laten
Kan je die eerste week niet wat dingen schrappen?quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van andere jaren weet ik dat de komende week tot en met mijn verjaardag, zes januari, de verkeerde gedachten steeds heftiger en concreter wordt. En dan kan het twee kanten op gaan..of de spanning zakt af door de rust. Of het schiet door en opname. En gezien ik die eerste week stampvol zit, vrees ik het laatste... maar goed. We gaan het wel weer zien
Nee helaas nietquote:Op woensdag 27 december 2023 08:58 schreef Nijna het volgende:
[..]
Kan je die eerste week niet wat dingen schrappen?
Afwegen welke afspraken blijven staan en wat kan wachten?
(makkelijker gezegd dan gedaan, ik heb vaak de neiging om vooral door te rennen)
@:kuolema, hopelijk een klein gaatje in de weg en geen enorm gat...
Sterkte allemaal
Hey, goed dat je het benoemd.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben echt verward vandaag. Kan niet onthouden welke dag het is, welk dagdeel, wat ik moet doen. Blijf alles maar checken. Ik wil niet meerkan het gewoon niet aan en wil dood. Het is te ingewikkeld allemaal en ik voel me ongelukkig
Dank je welquote:Op woensdag 27 december 2023 14:14 schreef Sally het volgende:
[..]
Hey, goed dat je het benoemd.
Hier ook wat lastig met de dagen hoor, je bent niet de enige.
Je kan op de telefoon snel zien welke dag het is.
Is het een idee om een lijstje te maken van dingen die moeten? Dan kan je afstrepen als iets gelukt is, of af is.
En wellicht wil je nog praten bij de Luisterlijn? Of chatten? Dat je ook praat met iemand.
Je kunt toch bovenstaande vertellen aan je hulpverleners?quote:Op woensdag 27 december 2023 14:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben echt verward vandaag. Kan niet onthouden welke dag het is, welk dagdeel, wat ik moet doen. Blijf alles maar checken. Ik wil niet meerkan het gewoon niet aan en wil dood. Het is te ingewikkeld allemaal en ik voel me ongelukkig
Dit, CotS?quote:Op woensdag 27 december 2023 14:19 schreef kuolema het volgende:
[..]
Je kunt toch bovenstaande vertellen aan je hulpverleners?
Maar... je weet niet wat ONTspannen is...?quote:Op woensdag 27 december 2023 14:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je welen een dikke knuffel voor jou
Er is 24/7 hulp beschikbaar, alleen ik heb geen flauw idee wat ik moet zeggen.
En ja, ik check het idd regelmatig, alleen het is gewoon raar of zo. Ik weet het niet
Ik heb een to-do-list voor deze week. Alle belangrijke taken zijn gedaan in het huishouden en zo. Nu staat er met koeienletters dat ik moet ontspannendus ik zit een beetje te zitten en te niksen. Dus ja... het moet zakken
Ja... ik zal hem zo even appenquote:Op woensdag 27 december 2023 14:19 schreef kuolema het volgende:
[..]
Je kunt toch bovenstaande vertellen aan je hulpverleners?
Ja, ik zit even dom Het Blok Australië te kijken. Misschien ga ik straks even gamen (Cozy Grove, Farm Together of zo)En idd, Match-3 is ook leuk. En misschien pak ik een kleurboek oid. Alleen bij alles voel ik even afkeer. Als mijn thee op is misschien even mijn tablet of steamdeck erbij pakken en gaan spelen. Is wel een goedequote:Op woensdag 27 december 2023 14:29 schreef Sally het volgende:
[..]
Dit, CotS?
[..]
Maar... je weet niet wat ONTspannen is...?
Heb je een hersenloos spelletje wat je kan doen als afleiding?
Een puzzel, puzzelboekje, of zoals ik een wat simpel computerspel; objecten zoeken (en er zitten wat minigames in met memory en match-3 kristallen.)
Dat is voor mij mn hersenen toch aan de gang houden (o.a. ADD/ADHD hier) én afleiding genoeg om toch op de bank te blijven zitten
Cool dat je een steamdeck hebtquote:Op woensdag 27 december 2023 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... ik zal hem zo even appen
[..]
Ja, ik zit even dom Het Blok Australië te kijken. Misschien ga ik straks even gamen (Cozy Grove, Farm Together of zo)En idd, Match-3 is ook leuk. En misschien pak ik een kleurboek oid. Alleen bij alles voel ik even afkeer. Als mijn thee op is misschien even mijn tablet of steamdeck erbij pakken en gaan spelen. Is wel een goede
Ik ben trots op je! Fijn dat je vrouw en jij zo het op hebben kunnen lossen. En als alles veel wordt is opruimen altijd wel een fijne (vind ik), even de boel ordenen, prikkels uitschakelen... Kerst met een gezin kan (zacht gezegd) best pittig wezenquote:Op woensdag 27 december 2023 14:48 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Cool dat je een steamdeck hebt. Had ik niet achter je gezocht. Mss is een nieuwe hobby ook wat? Lego is nu razendpopulair onder o.a. mensen met psychische problemen.
Hier de dagen goed doorgekomen met een mini crash op eerste kerstdag toen mijn drie kids me even teveel werden (ruzie en niet luisteren etc). Deal gesloten met vrouw dat ik de woonkamer ff ging opruimen en zij de kids naar bed brengen.
Gewoon even doen.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... ik zal hem zo even appen
[..]
Ja, ik zit even dom Het Blok Australië te kijken. Misschien ga ik straks even gamen (Cozy Grove, Farm Together of zo)En idd, Match-3 is ook leuk. En misschien pak ik een kleurboek oid. Alleen bij alles voel ik even afkeer. Als mijn thee op is misschien even mijn tablet of steamdeck erbij pakken en gaan spelen. Is wel een goede
Oef... dat is pittig! Succes met werken. En Fok is een goeiequote:Op woensdag 27 december 2023 14:48 schreef MatthijsDJ het volgende:
Nu drie dagen werken tot oud en nieuw.. Niet veel te doen dus koffie momentjes doe ik met Fok! en met wat leren etc kom ik de dag door.
Ik heb wat moeite met wakker worden. Ben op het moment al "trots" dat het me lukt om op te staan om negen uur. In het nieuwe jaar breng ik dat in stapjes terug naar half acht.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:57 schreef Sally het volgende:
[..]
Gewoon even doen.
Vakantie, rare feestdagen inclusief de stress...
Je bent de weg kwijt in welke weekdag het is... heel begrijpelijk!
En het overkomt meer mensen hoor.
Heel het ritme in de war...
Mss kan je proberen om weer op de gewone tijden te gaan slapen en ook weer gewone tijd op te staan.
Heb je alleen nog oudejaarsavond die 'raar' is, maar op nieuwjaarsdag kan je eventjes uitslapen
Alvast gefeliciteerdquote:Op woensdag 27 december 2023 15:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb wat moeite met wakker worden. Ben op het moment al "trots" dat het me lukt om op te staan om negen uur. In het nieuwe jaar breng ik dat in stapjes terug naar half acht.
En idd, 1 januari of uitslapen of doorhalen. Even kijken hoe onrustig het hier is. Het wordt flink gevierd en dat gun ik ze van harte, alleen een kans op geen slaap.
En dan mijn verjaardag nog, maar dat is een kwestie van mijn moeder die even een kopje koffie komt drinken en een taartje erbij. Verder doe ik er niks aan.
quote:Op woensdag 27 december 2023 15:02 schreef kuolema het volgende:
Ik wil lego ook wel aanraden als hobby, maar omdat het zo duur is kun je er niet elke dag mee bezig zijn helaas.
Ik ga zo maar weer eens verder met the ministry of magic, die al wekenlang half af is omdat ik mijn interesse in mijn hobby's ben verloren. Met een beetje dwang moet het lukken.
Hahaha jaquote:Op woensdag 27 december 2023 15:03 schreef Sally het volgende:
[..]
Alvast gefeliciteerd
Hier op FOK! ben je toch een beetje jarig
Nee, dat vind ik niet dom, ik doe dat zelf ook (dat sluit niets uit maar tochquote:Op woensdag 27 december 2023 15:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]Je kan het! Misschien dom wat ik nu zeg, maar in moeilijke periodes plan ik heel bewust een moment in waarop er (in mijn geval) geknutseld gaat worden. Ook al is het maar een kwartier. En dan bouw ik het daarmee uit.
Ik hoop dat het je lukt om ermee bezig te gaan, het klinkt als een gaaf project![]()
Ik hoop dat je binnenkort weer een beetje je interesse weer vindtVeel sterkte! Ik ben trots op jou
quote:Op woensdag 27 december 2023 19:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even mezelf gedwongen een uurtje te gamen. Dat was wel even goed. Eenvoudige farming game
Good!quote:Op woensdag 27 december 2023 19:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even mezelf gedwongen een uurtje te gamen. Dat was wel even goed. Eenvoudige farming game
Goed bezig! En een kwartier is al een overwinning. Iets is heel wat beter dan niksquote:Op woensdag 27 december 2023 19:21 schreef kuolema het volgende:
[..]![]()
Ik ben in totaal maar een kwartiertje met Lego bezig geweest, maar het is toch weer iets.
Ik hoop het voor je! Misschien even goed afsluiten en opstarten?quote:Op woensdag 27 december 2023 19:25 schreef Sally het volgende:
[..]
Good!
Hier wat pech met de laptop. Viel uit, 2x zelfs. Hoop dat het nu goed gaat.
Heeft net tijd aan de oplader gehangen. Maar mss toch nog verder updaten nodig?
Na 3x een update en opnieuw opstarten nu idd up and running. Nu hopen dat het Up blijft, hahaha!quote:Op woensdag 27 december 2023 19:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je! Misschien even goed afsluiten en opstarten?
Duim voor je
Vingers zijn gekruist!quote:Op woensdag 27 december 2023 19:49 schreef Sally het volgende:
[..]
Na 3x een update en opnieuw opstarten nu idd up and running. Nu hopen dat het Up blijft, hahaha!
Hier ook, hahaha!quote:
Ik vind het goed klinken. Maar waarom geen laptop en wel tv of gamen? Wat maakt het verschil?quote:Op woensdag 27 december 2023 20:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even jullie mening. In het nieuwe jaar wil ik starten met een goed avondritme.
Dus ik dacht vanaf 18.00 geen laptop, maar tv of gamen
Vanaf 22.00 lezen op de bank (tijdschrift of simpel boek) of luisterboek en handwerken (hangt van bui af)
22.30~45 naar bed en lezen daar tot ik in slaap val (duurt hooguit een uurtje)
En dan om 7.30 opstaan
Hoe vinden jullie dit klinken?
Uhm... kan ik niet uitleggen... ik word er iig rustiger en meer ontspannen van.quote:Op woensdag 27 december 2023 20:54 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik vind het goed klinken. Maar waarom geen laptop en wel tv of gamen? Wat maakt het verschil?
Oké.quote:Op woensdag 27 december 2023 21:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uhm... kan ik niet uitleggen... ik word er iig rustiger en meer ontspannen van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |