Ja... idd, erg fijnquote:Op dinsdag 26 december 2023 14:08 schreef Sally het volgende:
[..]
Vandaag even nixxx... is ook fijn lijkt me?
ach, kom hier!quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat ben ik een achterlijke muts. Zit te janken. Alle prikkels en drukte en verwachtingen.
Morgen rustig het huis weer schoon en opgeruimd maken, hopelijk kikker ik daar een beetje van op. Stom hoofd en stomme ik
Alleen iets leuks gedaan met vrouw en zoon, naar de film en paar spelletjes, vrienden hebben allemaal volop afspraken bij schoonfamilie en er is verder geen familie die ik niet al gezien heb op kerstavond en 1e kerstdag. Mijn vriendin en zoontje hebben wel echt alles er aan gedaan, verjaardagsontbijt inclusief kaarsjes uitblazen, zo lief. Werd alleen gedurende de dag grieperig en grieperiger dus nu aan paracetamol, een verstopt hoofd en zakdoeken en slap op de bank. Maar heel dankbaar voor wat ze mij proberen te geven. Dat overheerst. Wel blij dat morgen ik niet centraal meer sta en kerst er op zit.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:33 schreef kuolema het volgende:
[..]
Edit: ben het toch niet zo eens met wat ik typte.
Ga je je verjaardag vieren?
Wauw, heel lief. Dank je wel!quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:37 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik wens je iig een fijne verjaardag vandaag!
Pak je rust en laat het maar even opluchten. Morgen zie je wel weer. Sterkte!quote:Op dinsdag 26 december 2023 16:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat ben ik een achterlijke muts. Zit te janken. Alle prikkels en drukte en verwachtingen.
Morgen rustig het huis weer schoon en opgeruimd maken, hopelijk kikker ik daar een beetje van op. Stom hoofd en stomme ik
Zo is dat met prikkels.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb even een paar uurtjes geslapen
Dat scheelt al. Alleen tja... teveel gewoon
Goed dat je je rust pakt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb even een paar uurtjes geslapen
Dat scheelt al. Alleen tja... teveel gewoon
Oh bah... zo herkenbaar dit... ik heb niet echt tips. Alleen sterkte. Echt rot dat je je zo voeltquote:Op dinsdag 26 december 2023 22:35 schreef kuolema het volgende:
Oh nee, de somberheid is terug. Gister ging wel goed maar vorige week toen ik met de lorazepam begon en de spanning wegging, nam de somberheid toe. Het lijkt alsof de spanning zo hoog was dat die de somberheid soms onderdrukte. En nu heeft die de ruimte. Vooral 's avonds. Ik probeer het te relativeren. Misschien komt het vandaag omdat ik een moeizame start had en me daar rot over voel, misschien is het overprikkeling van de activiteiten vandaag, ben ik gewoon moe. Maar ik ben ook bang dat dit echt een terugval is. Dit is zo kut. Ik ben moe maar ik wil niet naar bed, iets houdt me tegen.
quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:26 schreef Sally het volgende:
[..]
Zo is dat met prikkels.
![]()
Herkenbaar.
[ afbeelding ]
Dank je.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh bah... zo herkenbaar dit... ik heb niet echt tips. Alleen sterkte. Echt rot dat je je zo voelt
Misschien zit een beetje kunst erin dat je het niet overdenkt. Als je uitgerust bent misschien kijken wat je hielp in de betere tijden, maar laat het geen existentiële crisis worden boven op heb problemenquote:Op dinsdag 26 december 2023 22:48 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dank je.
Zou ik dan toch weer in een major depressie zakken, ook al stond spanning op de voorgrond? Het zou wel verklaren waarom ik mijn interesse in mijn hobby's ben verloren de afgelopen maanden en de laatste weken ook de passieve suïcidale gedachtes zijn teruggekomen.
Waarom ging het zo lang goed en nu niet meer? Waarom begon het überhaupt goed te gaan en hield dat zo lang aan? En waarom lijkt dat nu ineens klaar te zijn? Ik snap er helemaal niets van en daardoor kan ik er ook niets mee.
Ik ben ook bang dat het na de feestdagen in een opname eindigt (is vaker in die tijd), maar ik wil er alles aan doen om dat te voorkomen. Begin februari is het een jaar geleden dat ik voor het laatst met ontslag ging uit de kliniek en dat wil ik kunnen vieren, omdat het jarenlang drie tot vijf keer per jaar gebeurde. Dus ik ga mijn best doen om hulp te aanvaarden, erom te vragen en proberen in het hier en nu te blijven en me niet druk te maken over wat er kan gaan gebeuren (zoals ik nu wel doequote:Op dinsdag 26 december 2023 22:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van andere jaren weet ik dat de komende week tot en met mijn verjaardag, zes januari, de verkeerde gedachten steeds heftiger en concreter wordt. En dan kan het twee kanten op gaan..of de spanning zakt af door de rust. Of het schiet door en opname. En gezien ik die eerste week stampvol zit, vrees ik het laatste... maar goed. We gaan het wel weer zien
Oh wauw! Goed bezig! Ik hoop dat het je lukt. Probeer erop te vertrouwenquote:Op dinsdag 26 december 2023 23:05 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik ben ook bang dat het na de feestdagen in een opname eindigt (is vaker in die tijd), maar ik wil er alles aan doen om dat te voorkomen. Begin februari is het een jaar geleden dat ik voor het laatst met ontslag ging uit de kliniek en dat wil ik kunnen vieren, omdat het jarenlang drie tot vijf keer per jaar gebeurde. Dus ik ga mijn best doen om hulp te aanvaarden, erom te vragen en proberen in het hier en nu te blijven en me niet druk te maken over wat er kan gaan gebeuren (zoals ik nu wel doe). En om rustig aan te doen.
Ik heb er al zoveel over nagedacht en het besproken, maar een echt duidelijke hoofdoorzaak lijkt er niet te zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Misschien zit een beetje kunst erin dat je het niet overdenkt. Als je uitgerust bent misschien kijken wat je hielp in de betere tijden, maar laat het geen existentiële crisis worden boven op heb problemen
Probeer het dan ook los te latenquote:Op dinsdag 26 december 2023 23:08 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik heb er al zoveel over nagedacht en het besproken, maar een echt duidelijke hoofdoorzaak lijkt er niet te zijn.
Dank je welquote:Op dinsdag 26 december 2023 23:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh wauw! Goed bezig! Ik hoop dat het je lukt. Probeer erop te vertrouwenje doet zo hard je best! Ik ben echt trots op jou
Tja, dat is moeilijk.quote:Op dinsdag 26 december 2023 23:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Probeer het dan ook los te laten
Kan je die eerste week niet wat dingen schrappen?quote:Op dinsdag 26 december 2023 22:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van andere jaren weet ik dat de komende week tot en met mijn verjaardag, zes januari, de verkeerde gedachten steeds heftiger en concreter wordt. En dan kan het twee kanten op gaan..of de spanning zakt af door de rust. Of het schiet door en opname. En gezien ik die eerste week stampvol zit, vrees ik het laatste... maar goed. We gaan het wel weer zien
Nee helaas nietquote:Op woensdag 27 december 2023 08:58 schreef Nijna het volgende:
[..]
Kan je die eerste week niet wat dingen schrappen?
Afwegen welke afspraken blijven staan en wat kan wachten?
(makkelijker gezegd dan gedaan, ik heb vaak de neiging om vooral door te rennen)
@:kuolema, hopelijk een klein gaatje in de weg en geen enorm gat...
Sterkte allemaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |