SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
achja. Je hebt een succesratio van 1% nodig en dan nog is het financieel in het voordeel van Oekraïne.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 14:51 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Meer pogingen maar niet succesvol altijd dus.
De enige die er volgens de Russen was betrof een 'converted S200 missile' en die is uit de lucht geschoten volgens hen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:23 schreef Ulx het volgende:
Welke raketten zouden er trouwens gebruikt zijn?
Ah, ze hebben nu machines die zwarte rook uitblazen?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:27 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
De enige die er volgens de Russen was betrof een 'converted S200 missile' en die is uit de lucht geschoten volgens hen.
Misschien kwam hij direct van het strandquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom moet hij dat zonder shirt doen
Eigenlijk het enige wat telt, net als in de rest van Oekraïne: Liggen er mijnen? En zo nee, kunnen die er op korte termijn worden neergelegd?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 16:39 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ze hebben een goede plek. Voor ze hebben ze ook een riviertje. Geen grote. Daarover komen ze wel, dat materiaal hebben ze, een paar Bibers en go. Russen hebben daar geen zwaar spul of bruggenleggers, alleen infanterie. De troepen die daar waren zijn nu bij Robotyne aan het vechten. Volgens mij heeft Oekraïne ook van die amfibie-bruggen gehad waarmee je tanks ook kunt overvaren.
Ongetwijfeld.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 16:43 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Eigenlijk het enige wat telt, net als in de rest van Oekraïne: Liggen er mijnen? En zo nee, kunnen die er op korte termijn worden neergelegd?
Die Cobelens, is toch ook echt een verschrikkelijke man.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 16:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Gewoon Rusland in de EU.
Probleem opgelost
https://x.com/robdewijk/s(...)6dQb4EaXVgAMDVd0zU5w
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 16:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Gewoon Rusland in de EU.
Probleem opgelost
https://x.com/robdewijk/s(...)6dQb4EaXVgAMDVd0zU5w
Nog steeds van dit soort naïve figuren.quote:Pieter Cobelens benadrukt het belang van het bieden van perspectief aan de Russische bevolking door middel van bijvoorbeeld een EU-lidmaatschap.
In Oekraïne gaat de SBU ook achter mensen aan de activiteiten van de strijdkrachten publiceren.quote:
Dat laatste inderdaad.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:10 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
In Oekraïne gaat de SBU ook achter mensen aan de activiteiten van de strijdkrachten publiceren.
Op zich ook logisch, je wil in oorlogstijd niet alles prijs geven.
Het valt me wel op hoe snel je op internet al plaatjes van bijvoorbeeld een getroffen brug te zien krijgt.
Je zou toch denken dat degene die die brug in handen heeft de tegenstander liever in het ongewisse laat over het resultaat van zijn aanval.
Of is het tegenwoordig gewoon onmogelijk om iets geheim te houden omdat iedereen met een smartphone rondloopt?
Cobelens...quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:06 schreef Aether het volgende:
Nog steeds van dit soort naïve figuren.
Hoeveel psychologen en/of psychiaters hebben jullie aan het werk?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Cobelens...![]()
Die mafklapper was als actief dienende (met de bijnaam "Stalin van de Frederikkazerne") al niet serieus te nemen...
Groot deel zal de APK/TÜV wel zijn verlopen. Achterstallig onderhoud, dus.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Mmmkaaay.. Als dit zo is....Dan vraag ik me af wat ze met die 400 raketten hebben gedaan. Dat er een aantal in de opslag staan geloof ik wel. Of het is wéér een ander verhaaltje. Maar waarom?
...
De witte rook ja. De zwarte rook vraag ik me afquote:
Hebben we nu een nieuwe paus of niet?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:34 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De witte rook ja. De zwarte rook vraag ik me af
Nieuwe Kremlinganger.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:34 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Hebben we nu een nieuwe paus of niet?
Cobelens is al sinds 2011 met FLO...quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:17 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel psychologen en/of psychiaters hebben jullie aan het werk?
Of wordt er niet "geselecteerd aan de poort"?
Het ziet er wel indrukwekkend uit iig.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:34 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De witte rook ja. De zwarte rook vraag ik me af
Uiteindelijk toch niet besteld gok ikquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Mmmkaaay.. Als dit zo is....Dan vraag ik me af wat ze met die 400 raketten hebben gedaan. Dat er een aantal in de opslag staan geloof ik wel. Of het is wéér een ander verhaaltje. Maar waarom?
Kom maar op @:Extec, je mag weer los.
De Suwalki corridor... De "nieuwe" Fulda gap"/"North German plain"...quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:42 schreef Aether het volgende:
Poolse minister van Defensie: extra troepen naar grens Belarus vanwege 'afschrikking'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71327135
[ afbeelding ]
Poolse Corridorquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Suwalki corridor... De "nieuwe" Fulda gap"/"North German plain"...
Dat lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Uiteindelijk toch niet besteld gok ik
Oefeningen of liggen te wachten op onderhoud.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Vergelijkbaar met het opspelden van een hoge onderscheiding door Prins Carnaval.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Cobelens is al sinds 2011 met FLO...
Hij heeft mijn A'stan medaille nog op lopen spelden...![]()
Ze zijn op de snelweg? Hooooo boooooy......quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 18:04 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Nieuwe video, lijkt er op dat de Russen zich echt geen raad weten met de Oekraiense SOF die nu rond de linkeroever van de dnipro begeven. Lijkt op een 'raid'
[ afbeelding ]
echt diep ook
Ja.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 18:00 schreef Sunri5e het volgende:
Maar is de brug nou wel of niet geraakt?
Ja aan het geluid van small arms lijkt er of er geschoten/gevochten wordt op iets, of het zijn cook offs dat kan ook.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 18:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zijn op de snelweg? Hooooo boooooy......
Lijkt erop dat de belangrijkste linies daar gekraakt zijn en ze chaos kunnen veroorzaken achter de linies.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 18:04 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Nieuwe video, lijkt er op dat de Russen zich echt geen raad weten met de Oekraiense SOF die nu rond de linkeroever van de dnipro begeven. Lijkt op een 'raid'
[ afbeelding ]
echt diep ook
Over dertig jaar krijgen we een kaart als deze te zien maar dan met de paddenstoelen meer naar het oosten?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Suwalki corridor... De "nieuwe" Fulda gap"/"North German plain"...
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 18:04 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
echt diep ook
Zat die ook niet vaak bij vandaag inside?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Cobelens...![]()
Die mafklapper was als actief dienende (met de bijnaam "Stalin van de Frederikkazerne") al niet serieus te nemen...
Ik kijk bijna elke dag wel naar zijn samenvatting. Hij is ook vandaag weer echt heel erg zenuwachtig.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 18:46 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Waarom? Hij weet meer bij te dragen aan deze reeks in één video dan jij in de hele reeks.
Yup. Oa met zijn ongeinformeerde gewauwel over tanks... Een tweede Christ Klep, ook zo'n joker die toen met speelgoedtankjes bij Pauw en Witteman zat na het nieuws vwb het wegbezuinigen van de tanks in 2011...quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 18:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Zat die ook niet vaak bij vandaag inside?
Wel een ludieke man. Zuipertje ook wel.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup. Oa met zijn ongeinformeerde gewauwel over tanks... Een tweede Christ Klep, ook zo'n joker die toen met speelgoedtankjes bij Pauw en Witteman zat na het nieuws vwb het wegbezuinigen van de tanks in 2011...
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Verdomme we moeten naar Tel Aviv jongens
https://x.com/thms_pointe(...)6dQb4EaXVgAMDVd0zU5w
Ps ik kan geen Twitter links meer plakken in de Twitter dinges. Hoe kan dat?
Is al geplaatst eerder. En vwb die links is dat omdat je x.com gebruikt terwijl FOK! nog alleen is ingesteld op twitter.com.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Verdomme we moeten naar Tel Aviv jongens
https://x.com/thms_pointe(...)6dQb4EaXVgAMDVd0zU5w
Ps ik kan geen Twitter links meer plakken in de Twitter dinges. Hoe kan dat?
Zijn kleren zaten in een wasmachine. Dan weet je het wel.quote:
Ik dacht dat die man nooit gevonden was, überhaupt wat zijn naam is.quote:
Niet zeker wat de schade is...quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 18:00 schreef Sunri5e het volgende:
Maar is de brug nou wel of niet geraakt?
Tijd dat fok dat aanpast want Twitter is niet meer.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:21 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is al geplaatst eerder. En vwb die links is dat omdat je x.com gebruikt terwijl FOK! nog alleen is ingesteld op twitter.com.
Als ik x.com in mijn browser type, dan stuurt ie mij door naar twitter.comquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:21 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is al geplaatst eerder. En vwb die links is dat omdat je x.com gebruikt terwijl FOK! nog alleen is ingesteld op twitter.com.
Als ik X begin in te typen kom ik op een soort YouTube uit.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ik x.com in mijn browser type, dan stuurt ie mij door naar twitter.com
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ik X begin in te typen kom ik op een soort YouTube uit.
Met hamsters?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ik X begin in te typen kom ik op een soort YouTube uit.
Die Twitteraar telt ook de Russische rookkanonnen mee.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:30 schreef oheng het volgende:
[..]
Niet zeker wat de schade is...
Hier is de Telegram status account van de Kerch brug:
https://t-me.translate.go(...)hl=nl&_x_tr_pto=wapp
Maar aan de andere kant, heb je dit soort foto's....
[ twitter ]
Kan ook zijn om schade te bagatelliseren richting eigen bevolking.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:51 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die Twitteraar telt ook de Russische rookkanonnen mee.
Hoe zou dat technische verhaal eigenlijk zijn dat door wat rook een raket niet meer op de geplande plek kan inslaan? Het is verder ook niet zo dat de hele brug in de rook verdwijnt. Hoeveel nut heeft wat die Russen doen met die rook nou?
Of het is een of andere afweer. Een mini kanon ofzo. die heel veel rook maakt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:51 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hoe zou dat technische verhaal eigenlijk zijn dat door wat rook een raket niet meer op de geplande plek kan inslaan? Het is verder ook niet zo dat de hele brug in de rook verdwijnt. Hoeveel nut heeft wat die Russen doen met die rook nou?
Nee het is echt een rookkanon. Ze hadden er eerder al mee geoefend.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:54 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Of het is een of andere afweer. Een mini kanon ofzo. die heel veel rook maakt.
Zal tegen drones best effect hebben denk ik, en tegen lasergeleide dingenquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 19:51 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja waar de rook het dikste is, staat zo'n rookkanon bij de brugpijlerquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 20:03 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Zal tegen drones best effect hebben denk ik, en tegen lasergeleide dingen
Niemand wil in z'n nakie op het bureau zitten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 20:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
Er lijkt ondertussen geen schade te zijn ?
Wel mooi die erkenning dat Oekraïne goed in de buurt (reikwijdte S200 is ca 150-300km) en de bezetters inmiddels op de huid kan zitten.quote:bron: RT [sup]12aug23
According to the Russian Defense Ministry, Ukraine “attempted to conduct a terrorist strike on the Crimean Bridge using a guided air-defense S-200 missile converted into a strike version” around 1pm Moscow time on August 12.
... ...
Commenting on the latest attempted missile strikes on the Crimean bridge as well as a separate thwarted drone attack on the peninsula early on Saturday, Russian Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova strongly condemned these “terrorist attacks.”
Vraag ik me ook af. Ik denk dat we op satellietbeelden moeten wachten van morgen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 20:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
Er lijkt ondertussen geen schade te zijn ?
Ik vermoed oude voorraad en/of verkregen uit voormalige Sovjet landen e.d.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:34 schreef Anton91 het volgende:
Kan Oekraïne ook zelf de S-200 raketten produceren of hoe komt dat ze nogsteeds van die raketten op voorraad hebben?
Wat zeur je nou?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 17:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Die telt de rookpluimen?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:23 schreef Perox het volgende:
Deze Youtuber heeft een heel verhaal over 4 hits.
Het enge is dat die kerel wel een grapje maakt over de deur die ingetrapt wordt, maar nog voor het weekeinde voorbij is ligt zijn deur daadwerkelijk praat in heilstaat Rusland.quote:
De zwarte rookpluimen...quote:
Ik wil ook een Sherpquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 20:46 schreef Aether het volgende:
Volgens mij kan die achterste beter de voorste trekken
https://www.24ur.com/novi(...)moc-v-slovenijo.html
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Ja, Rusland gaat gast weer eens de zoveelste terreurdaad vergelden door het (vannacht, zou het?) bombarderen van wat woonwijken. Moet Oekraine maar niet terroriseren!quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:30 schreef Vallon het volgende:
Ik begrijp en lees dat de Russen de raketaanval op de brug een terreurdaad noemen die zal worden vergolden.
Als onderdeel van de verdediging was ook een rookscherm opgeworpen.
[..]
Wel mooi die erkenning dat Oekraïne goed in de buurt (reikwijdte S200 is ca 150-300km) en de bezetters inmiddels op de huid kan zitten.
Tragikomisch hoe Rusland als land dat de oorlog startte en voortdurend verderf zaait, de actie ziet als terrorisme. En maar vol blijven houden dat Rusland het slachtoffer is. Hoe woord van terrorisme is linken is aan de definitie mogen ze nog 's nakijken in ws eveneens herschreven woordenboek.
Ik vermoed dat de linkervoorhoofdskwab*van Rusland onder invloed van klapjes, inmiddels lichte tot ernstige averij aan het oplopen is.
* In dat gebied zetelt o.a. het geheugen en kan schade & problemen veroorzaken die leiden tot een verminderd sociaal -en invoelend vermogen.
Hey, al die woordvoerders en Bondsdagleden zeggen allemaal wat anders. Je weet gewoon niet meer wat klopt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat zeur je nou?
DE heeft er gewoon niet genoeg; stel je voor dat NL aanvalt - moeten ze toch wel hun antwoord klaar hebben?
Voor de rest moeten we gewoon luisteren naar wat al die regeringswoordvoerders zeggen, want die jokken echt niet.
Nee er is geen schade.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af. Ik denk dat we op satellietbeelden moeten wachten van morgen.
Ja sure, even oefenen op zaterdagmiddag. Natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee er is geen schade.
Geen aanval denk ik zelfs.
Gewoon de Russen die er rook kanonnen neerzetten. Nieuws veroorzaken en dit weer rectificeren. Vinden ze leuk.
Nou, daar was ik nog niet opgekomen, maar je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee er is geen schade.
Geen aanval denk ik zelfs.
Gewoon de Russen die er rook kanonnen neerzetten. Nieuws veroorzaken en dit weer rectificeren. Vinden ze leuk.
Lijkt me stug, want op die manier terroriseren ze hun eigen bevolking.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:08 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Nou, daar was ik nog niet opgekomen, maar je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Lijkt me stug, want op die manier terroriseren ze hun eigen bevolking.
Wat moet er zo roken dan?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
De zwarte rookpluimen...
Afwachten of dat inderdaad door raketinslagen komt.
3rr0r in NWS / Oorlog in Oekraïne #844 Rookgordijnquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat moet er zo roken dan?
Brug is leeg tijdens zo’n aanval. En ding zal zelf niet zo fikken..
Ja, kan dat ook niet verklaren.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Staat bij zulke posts vrijwel altijd in de comments, in dit geval ook:quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:46 schreef BEFEM het volgende:
[ twitter ]
Iemand die hier een thread van kan maken?
Maar de comments zijn niet te lezen als je geen account hebt.quote:Op zondag 13 augustus 2023 00:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Staat bij zulke posts vrijwel altijd in de comments, in dit geval ook:
https://threadreaderapp.com/thread/1688887092854550529.html
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Letterlijk maar een paar posts voor jullie staat een beeld van een busje/vrachtwagen die flink veel zwarte rook de lucht in spuwt......quote:
quote:Yesterday, a shootout happened in Urzuf, Donetsk region, between Russian mobilized and Kadyrovites. It is said that Kadyrovites got drunk and started shooting at Russian soldiers and civilians.
The result, 5 dead and 7 wounded.
Al zou het kunnen dat ze de transport helikopter en de EW helikopters niet als gevechtshelikopters tellen.quote:BBC Russian says that according to social media reports, a total of six helicopters were also brought down, including two attack helicopters, three used for electronic warfare and one transport helicopter.
quote:
Net alle bruggen opgeblazen. De Russen zijn in grote problemen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 09:30 schreef Madderhat het volgende:
‘Het is te vroeg om van een mislukking te spreken, maar het wordt steeds reëler’: militair historicus over het Oekraïense tegenoffensief
https://www.demorgen.be/o(...)noffensief~b5504f74/
Dat blijft wel mooi met de experts. Twee maand terug dacht hij nog dat de grote Oekraïense doorbraak eerder een kwestie van weken dan van maanden zou zijn.quote:Op zondag 13 augustus 2023 09:30 schreef Madderhat het volgende:
‘Het is te vroeg om van een mislukking te spreken, maar het wordt steeds reëler’: militair historicus over het Oekraïense tegenoffensief
https://www.demorgen.be/o(...)noffensief~b5504f74/
Eén van de betere vakken naast beursanalist en weerman.quote:Op zondag 13 augustus 2023 09:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat blijft wel mooi met de experts. Twee maand terug dacht hij nog dat de grote Oekraïense doorbraak eerder een kwestie van weken dan van maanden zou zijn.
Lastig ook met gebrek aan onderhoud en goede piloten.quote:Op zondag 13 augustus 2023 09:26 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Al 8 gevechts vliegtuigen/helicopters neergestort dit jaar op Russisch grondgebied. Gaat lekker daar. Al heeft die piloot van die crash gisteren iets te veel Top Gun gekeken volgens mij.
Volgens mij moet dit nummer hoger zijn. Daar tijdens de coup van Wagner er behalve dat vliegtuig ook een tweetal? (volgens google zelfs 6) helikopters neergehaald waren?
[..]
Al zou het kunnen dat ze de transport helikopter en de EW helikopters niet als gevechtshelikopters tellen.
Die eerste. Ze hebben wel lef dat ze blijven proberen dat ding te reddenquote:Op zondag 13 augustus 2023 12:23 schreef oheng het volgende:
Eindelijk zien we een russische Terminator tank (waarde is 1,5 tot 2 miljoen dollar):
[ twitter ]
De russen trekken zich terug uit Urezhaine, terwijl ze worden bestookt met cluster munitie:
[ twitter ]
De weg tussen Berdyansk en Melitopol stond gisteten ook in de fik vanwege een brandende tankwagen:
[ twitter ]
Verder nog branden in Moskou, branend zeeschip in Archalansk, zeurende russen die klagen over artillerie, etc, etc. Ga ik niet eens meer posten hier.
Echt vernietigd is die terminator niet maar wel uitgeschakeld.quote:Op zondag 13 augustus 2023 12:45 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die eerste. Ze hebben wel lef dat ze blijven proberen dat ding te redden
Je kunt daaruit opmaken dat die Terminator tanks wel héél erg belangrijk zijn voor de russen. Want het risico was natuurlijk torenhoog.quote:Op zondag 13 augustus 2023 12:45 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die eerste. Ze hebben wel lef dat ze blijven proberen dat ding te redden
Of dat mensenlevens niet zo belangrijk zijn. Niet dat het nieuws is.quote:Op zondag 13 augustus 2023 12:58 schreef oheng het volgende:
[..]
Je kunt daaruit opmaken dat die Terminator tanks wel héél erg belangrijk zijn voor de russen. Want het risico was natuurlijk torenhoog.
Sommige mensenlevens zijn belangrijker dan dat van anderen en in Rusland is dat al milenia cultuurerfgoed.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Of dat mensenlevens niet zo belangrijk zijn.
Staat natuurlijk ook lullig als Oekraine m buitmaakt, repareert en gebruikt.quote:Op zondag 13 augustus 2023 12:58 schreef oheng het volgende:
[..]
Je kunt daaruit opmaken dat die Terminator tanks wel héél erg belangrijk zijn voor de russen. Want het risico was natuurlijk torenhoog.
Experts mogen het ook wel eens fout hebben. Helemaal als ze van buitenaf naar een situatie kijken waarin beide partijen hun sterke punten overdrijven en de zwakke plekken verbergen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 09:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat blijft wel mooi met de experts. Twee maand terug dacht hij nog dat de grote Oekraïense doorbraak eerder een kwestie van weken dan van maanden zou zijn.
Oh zeker.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Experts mogen het ook wel eens fout hebben. Helemaal als ze van buitenaf naar een situatie kijken waarin beide partijen hun sterke punten overdrijven en de zwakke plekken verbergen.
Die kan ik me vaag herinneren, hier filmpje dat ze er 1 buit hebben gemaakt.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:26 schreef bleiblei het volgende:
Ik dacht dat ze ergens eerste helft vorig jaar al zo een Terminator gesloopt hadden? Zal ff zoeken of ik iets kan vinden.
Polen heeft binnenkort volgens mij verkiezingen dus die radicale regering daar is erg bezig met stoerdoen tegen een non-existente dreiging. Het echte Westen moet daar beducht voor zijn.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:08 schreef ExTec het volgende:
Polen die gister ff aan het show-offen waren met een leger waar zowel rus als oekraine een moord voor doen.
[ twitter ]
Van mij mogen ze duitsland binnenvallen. Als wake-up call.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Polen heeft binnenkort volgens mij verkiezingen dus die radicale regering daar is erg bezig met stoerdoen tegen een non-existente dreiging. Het echte Westen moet daar beducht voor zijn.
Ja, zeker weten is dat al voorbij gekomen. Staat vast wel op oryx.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:26 schreef bleiblei het volgende:
Ik dacht dat ze ergens eerste helft vorig jaar al zo een Terminator gesloopt hadden? Zal ff zoeken of ik iets kan vinden.
Dit ja.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Polen heeft binnenkort volgens mij verkiezingen dus die radicale regering daar is erg bezig met stoerdoen tegen een non-existente dreiging. Het echte Westen moet daar beducht voor zijn.
Het gaat om berichten dat die zwarte rook op een brandende brug slaat. Dan vraag ik me af wat die denken dat er staat te fikken.quote:Op zondag 13 augustus 2023 08:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Letterlijk maar een paar posts voor jullie staat een beeld van een busje/vrachtwagen die flink veel zwarte rook de lucht in spuwt......
En dat is al veel vaker in deze topics langs gekomen.
Een PMC (vol met criminelen en verkrachters) op 100 meter van je grens die daar bommen en granaten lopen te strooien moet je natuurlijk maar gewoon accepteren. Niks aan de hand verder, die zijn gewoon wat kattekwaad aan het uithalen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Gelukkig dat hun nog er tussen zitten voor ons, aan die Duitsers heb je niks nuquote:Op zondag 13 augustus 2023 13:08 schreef ExTec het volgende:
Polen die gister ff aan het show-offen waren met een leger waar zowel rus als oekraine een moord voor doen.
[ twitter ]
Iets dat OP de brug staat. Bijvoorbeeld een auto.quote:Op zondag 13 augustus 2023 14:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het gaat om berichten dat die zwarte rook op een brandende brug slaat. Dan vraag ik me af wat die denken dat er staat te fikken.
Nutteloos ding. Gemaakt om in de stad te vechten samen tanks. Deze zou infanteristen moeten bevechten. Probleem is alleen dat je net als in een tank geen moer kunt zien als je in dat voertuig zit.quote:Op zondag 13 augustus 2023 12:23 schreef oheng het volgende:
Eindelijk zien we een russische Terminator tank (waarde is 1,5 tot 2 miljoen dollar):
[ twitter ]
De russen trekken zich terug uit Urezhaine, terwijl ze worden bestookt met cluster munitie:
[ twitter ]
De weg tussen Berdyansk en Melitopol stond gisteten ook in de fik vanwege een brandende tankwagen:
[ twitter ]
Verder nog branden in Moskou, branend zeeschip in Archalansk, zeurende russen die klagen over artillerie, etc, etc. Ga ik niet eens meer posten hier.
Radicale regering die stoer loopt te doen voor stemmen: ja.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is een schitterend excuus om niet te leveren.quote:Op zondag 13 augustus 2023 14:55 schreef 3rr0r het volgende:
Gaan ze ze straks dusdanig limiteren dat het hele voordeel van die dingen wegvalt? Nou ja, je hebt iig iets meer spul om af te schieten.
[ twitter ]
Denk het niet. Ze worden gewoon gelijk gemaakt aan de Stormshadow qua afstand. En trouwens, het VK wil ook niet dat die worden ingezet tegen doelen in Rusland. Oekraïne kan doelen in Rusland overigens prima met hun zelf ontwikkelde raketten raken, dat hebben ze al bewezen. Daarvoor hebben ze deze of de stormshadow niet nodig.quote:Op zondag 13 augustus 2023 14:55 schreef 3rr0r het volgende:
Gaan ze ze straks dusdanig limiteren dat het hele voordeel van die dingen wegvalt? Nou ja, je hebt iig iets meer spul om af te schieten.
[ twitter ]
https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Otherquote:Russian warship fires warning shots at a Black Sea cargo ship
A Russian warship fired warning shots at a Palau-flagged cargo ship in the south-western Black Sea today.
This marks the first time Russia has fired on a merchant ship beyond Ukraine since exiting a UN-brokered grain deal last month.
“The captain of the dry-cargo ship did not respond to the request to stop for inspection for the carriage of prohibited goods,” the Russian ministry of defence wrote on Telegram. “To force the ship to stop, a warning fire from automatic small arms was opened from a Russian warship.”
According to the Russian ministry of defence, the ship then stalled and allowed an inspection team to board. The ship, Sukra Okan, was operating under the flag of Palau.
Last month, Russia dropped out of the Black Sea grain deal that allowed Ukraine – the agricultural bread basket of Europe – to continue exporting agricultural produce via the Black Sea. Moscow said all ships heading to Ukrainian waters could potentially be carrying weapons.
En het VK voelde 0,0 "need" om te gaan morrelen aan de software.quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:08 schreef Ulx het volgende:
En trouwens, het VK wil ook niet dat die worden ingezet tegen doelen in Rusland.
Daarom, dus mocht Oekraïne een doelwit in Rusland willen raken kunnen ze het gewoon. Dus er is geen probleem.quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
En het VK voelde 0,0 "need" om te gaan morrelen aan de software.
Waarvan acte.
[ twitter ]
Niets zo vervelend en nutteloos als "experts" en analisten die van hun verhaal in de media doen hun verdienmodel gemaakt hebben.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Experts mogen het ook wel eens fout hebben. Helemaal als ze van buitenaf naar een situatie kijken waarin beide partijen hun sterke punten overdrijven en de zwakke plekken verbergen.
Je doet net alsof ze al geleverd zijn.quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:17 schreef Ulx het volgende:
Daarom, dus mocht Oekraïne een doelwit in Rusland willen raken kunnen ze het gewoon. Dus er is geen probleem.
.quote:We willen ze wel leveren, maar MBDA is nog bezig met de software. ETA: Q1 2024.
En dat heeft als gevolg op het slagveld dat Oekraïne geen moderne kruisraketten heeft of zo? Frankrijk heeft er net 50 geleverd. Volgens mij had het VK er tussen de vijftig en honderd geleverd. En die zijn nog niet allemaal afgeschoten. Dus wat is precies het probleem? Kunnen ze de Kerchbrug nu niet aanvallen of zo?quote:Op zondag 13 augustus 2023 15:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je doet net alsof ze al geleverd zijn.
Headline van aankomende week/weken/maand:
[..]
.
En zoals altijd inzake deze gevallen hoop ik dat ik het mis heb, en nodig ik je uit om mij hard uit te lachen als dat zo is
Waarom is dat jammer?quote:Op zondag 13 augustus 2023 16:12 schreef Discombobulate het volgende:
Wel jammer dat Prigozin nu op de achtergrond is.
Nee, wat wordt er verteld?quote:Op zondag 13 augustus 2023 16:47 schreef oheng het volgende:
Ik neem aan dat jullie allemaal braaf naar Perun en Anders Puck Nielsen aan het luisteren zijn???![]()
Kan ook puur voor de Buhne zijn. Tot nu toe houdt Oekraine zich aan de voorwaarden. Wat ik mij meer afvraag is waarom de Duitsers weer een eigen krijsraket ontwikkeld hebben separaat van de Britten en de Fransen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 14:55 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Maar als je dan een keer weer een Europese invasie wil organiseren is dat totaal niet handig.quote:Op zondag 13 augustus 2023 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kan ook puur voor de Buhne zijn. Tot nu toe houdt Oekraine zich aan de voorwaarden. Wat ik mij meer afvraag is waarom de Duitsers weer een eigen krijsraket ontwikkeld hebben separaat van de Britten en de Fransen.
Dat je onafhankelijk van de VS wil zijn snap ik nog maar als EU mag dat toch wel gestandaardiseerd worden.
Het was vroeger een groot pluspunt die verscheidenheid en onderlinge concurrentie maar dat zijn we al een tijdje voorbij.
Waar heb jij het over?quote:Op zondag 13 augustus 2023 17:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar als je dan een keer weer een Europese invasie wil organiseren is dat totaal niet handig.
Is dat de professionele versie van een gillende keukenmeid?quote:
quote:The same activity as yesterday is not observed, but the fact that the Armed Forces of Ukraine are already moving more freely through the landings in the east indicates some problems in their defeat.
Don't want to rain on your parade, maar de SCALP en de Stormshadow verschillen zodanig van elkaar dat Frankrijk en het VK geen toestemming aan elkaar hoeven te vragen als ze ze willen exporteren.quote:Op zondag 13 augustus 2023 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kan ook puur voor de Buhne zijn. Tot nu toe houdt Oekraine zich aan de voorwaarden. Wat ik mij meer afvraag is waarom de Duitsers weer een eigen krijsraket ontwikkeld hebben separaat van de Britten en de Fransen.
Dat je onafhankelijk van de VS wil zijn snap ik nog maar als EU mag dat toch wel gestandaardiseerd worden.
Het was vroeger een groot pluspunt die verscheidenheid en onderlinge concurrentie maar dat zijn we al een tijdje voorbij.
Krijsraketquote:Op zondag 13 augustus 2023 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 augustus 2023 19:12 schreef ExTec het volgende:
Brood op krediet. Geen garp.
[ afbeelding ]
Linkerkant:
Gesneden brood
400 gr
top in een pakket
143,75
Rechterkant:
NEEM KREDIET OP:
voor 12 maanden
zonder overbetalingen
11,99
Nepnieuws. Rechts is maar 0.13 duurder dan links. Dat kan niet.quote:Op zondag 13 augustus 2023 19:12 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Linkerkant:
Gesneden brood
400 gr
top in een pakket
143,75
Rechterkant:
NEEM KREDIET OP:
voor 12 maanden
zonder overbetalingen
11,99
Dit kan haast toch niet serieus zijn? Een brood op afbetaling kopen. Dan moet het wel erg mis zijn met de economie daar. Als een gewone burger geen brood meer kan kopen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 19:12 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Linkerkant:
Gesneden brood
400 gr
top in een pakket
143,75
Rechterkant:
NEEM KREDIET OP:
voor 12 maanden
zonder overbetalingen
11,99
Ik kon me er ook niks bij voorstellen, dus ben ff gaan zoeken, plaatje gaat tot 2020 terug en kan niet echt zijn.quote:Op zondag 13 augustus 2023 19:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dit kan haast toch niet serieus zijn?
CNNquote:A 23-day-old baby girl named Sofia was among the seven killed in Russian shelling on Ukraine’s southern region of Kherson on Sunday, a regional leader said.
“Today, the Kherson region has been shaken by terrible news.. Little Sofia was only 23 days old, her brother Artem was 12 years old. Today, they were killed by Russia along with their father and mother,” said Oleksandr Prokudin, head of the Kherson region military administration on Telegram.
In the village of Stanislav, strikes killed two, including a Christian pastor.
“The pastor of the Christian church Mykola Tachyshvili and his fellow villager were killed by an enemy strike.
Dat zijn een hele hoop gaatjes. door wat ik aanneem tungsten ammo. Een flink aantal trucks die nu waarschijnlijk onbruikbaar zijn.quote:Russian truck convoy with military "V" and "Z" markings is no longer mobile after a HIMARS strike. Every truck is full of little holes.
Sheesh dat spul perforeert alles.quote:Op zondag 13 augustus 2023 19:54 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)th_military_v_and_z/ (video)
[..]
Dat zijn een hele hoop gaatjes. door wat ik aanneem tungsten ammo. Een flink aantal trucks die nu waarschijnlijk onbruikbaar zijn.
Maar in tijden van inflatie zou je over een periode van een jaar máár 0.13 roebel meer betalen. Dan zou ik 10.000 broden kopen en gelijk voor de huidige prijs verkopen. Dan heb je een rendement van de gehele (hoge) inflatie van een jaar tijd.quote:Op zondag 13 augustus 2023 19:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik kon me er ook niks bij voorstellen, dus ben ff gaan zoeken, plaatje gaat tot 2020 terug en kan niet echt zijn.
Volgens mij heb ik deze beelden al eens eerder gezien.quote:
Dit is ook een vaag filmpje, wil niet zeggen dat het nep is, maar waarom zou je een filmpje online zetten van een gevangengenomen officier die aanwijst waar de Russen zitten? Hebt er veel meer aan als de Russen dat niet weten.quote:
Aaah ja, ik zie het nu in de comments. Dat het een oud filmpje is.quote:Op zondag 13 augustus 2023 20:04 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik deze beelden al eens eerder gezien.
https://www.wiwo.de/polit(...)rs-brot/7219052.htmlquote:Im Mai 1923 kostet in Berlin ein Kilo Brot 474 Mark. Zwei Monate später ist der Preis auf 2200 Mark gestiegen, Anfang Oktober sind es 14 Millionen. Noch einmal vier Wochen später kostet der Brotlaib 5,6 Milliarden Mark.
quote:An entire platoon of fleeing Russian soldiers being pounded by artillery and cluster munitions.
Jammer dat ze niet begonnen zijn met cluster munitie. Dan hadden ze mogelijk de hele groep in 1 keer gehad. Ben benieuwd hoeveel ze uitgeschakeld hebben. Maar waren er een flink aantal volgens mij.quote:Geolocated: 47.72893125670494, 36.833392917688464
Retreating from urozhaine.
Mogelijk zijn die plekken die hij aanwijst al uitgeschakeld door Oekraïne. Daar hij een paar dagen geleden gevangen genomen was. En is dit om hun gezicht er in te wrijven. Psychologische oorlogsvoering.quote:Op zondag 13 augustus 2023 20:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit is ook een vaag filmpje, wil niet zeggen dat het nep is, maar waarom zou je een filmpje online zetten van een gevangengenomen officier die aanwijst waar de Russen zitten? Hebt er veel meer aan als de Russen dat niet weten.
Of hij moet verkeerde plekken aangeven en dat de Oekraïners het weten. Maar dan is het sowieso een filmpje wat nergens over gaat
De russen moeten kiezen: of troepen weghalen in Zaporizhia, of een nieuw front erbij in Kherson.quote:Op zondag 13 augustus 2023 22:28 schreef skysherrif het volgende:
Toch een serieus offensief daar in de maak?. (denk overigens dat deze video beter niet openbaar had mogen gemaakt worden)
Nee dat zit hem erin dat Frankrijk een versie zonder Amerikaanse technologie eiste. Die heeft de uk uiteindelijk ook gekregen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Don't want to rain on your parade, maar de SCALP en de Stormshadow verschillen zodanig van elkaar dat Frankrijk en het VK geen toestemming aan elkaar hoeven te vragen als ze ze willen exporteren.
......quote:The commander, who set the Russian military under attack by his own artillery, was killed during the arrest. It happened near the occupied Melitopol.
Earlier, we reported that in the Rabotino district of the Zaporizhia region, an officer set up a group of subordinates under the blow of his artillery . The commander, we recall, ordered the soldiers to change into Ukrainian uniforms in order to go behind our military lines, but did not tell anyone about this. As a result, 32 orcs were killed by "friendly fire".
Having done a good deed, the Russian officer deserted. A few days later, according to our telegrams from the Kremlin snuffbox channel, citing sources in the Russian General Staff, it was established that he was not hiding far from Melitopol.
A task force was sent to apprehend the deserter. He did not want to give up and opened fire on the police. Two employees of the occupation police were killed, four more were wounded.
The officer was killed on the spot by return fire.
The accident happened a few days ago. The murdered rashist was buried in one of the cemeteries of Melitopol without military honors, the telegram channel reports.
......quote:15 "SHAHED" 8 "KALIBER" AND ENEMY HELICOPTER DESTROYED On the night of August 14, 2023, the enemy launched several waves of attack drones and Kalibr cruise missiles.
Interessante video's!quote:
Ze hebben hem niet neergeschoten? Gemiste kans.quote:
Deze ook in de lucht vanwege de Russen?quote:
Het gaat hard!!quote:Op maandag 14 augustus 2023 09:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Roebel tegen de 101 dollar aan nu
101 USD voor een roebel? Indrukwekkend.quote:Op maandag 14 augustus 2023 09:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Roebel tegen de 101 dollar aan nu
Werd er vanmorgen wakker van, 2 stuks F16 kwamen snoeihard overgevlogen.quote:
Ik moest nog ff wakker worden LOLquote:Op maandag 14 augustus 2023 10:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
101 USD voor een roebel? Indrukwekkend.
10 procent inflatie in 2 weken, dat gaat wel pijn doenquote:Op maandag 14 augustus 2023 10:07 schreef ExTec het volgende:
Doet de euro het een stuk beter. Voor minder dan een eurocent hebben wij al een roebel.
[ afbeelding ]
De vorige keer trokken ze hardhandig aan de rem bij 124 roebels voor een USD. Ben benieuwd bij welke koers ze dat weer gaan doen en of ze dat uberhaupt nog een keer kunnen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:46 schreef ExTec het volgende:
De euro ging nu 1-2 weken geleden al door de 1 tot 100 grens, USD heeft wat langer geduurd.
De rus centrale bank houd dus echt rekening met de 'gevoelswaarde' van dat je (meer dan) 100 roebels neer moet tellen voor een USD.
Ze vonden datzelfde gevoel voor EU wat minder belangrijk.
De klassieke manier om dat te doen is steunaankopen. Dus: met een valuta die anderen willen (USD, EUR, etc) roebels kopen op de vrije markt.quote:Op maandag 14 augustus 2023 11:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De vorige keer trokken ze hardhandig aan de rem bij 124 roebels voor een USD. Ben benieuwd bij welke koers ze dat weer gaan doen en of ze dat uberhaupt nog een keer kunnen.
Ik zou niet investeren in Rusland (helemaal niet nu) maar ik vraag me af wat de afwegingen hier zijn. Als je een lange adem hebt en je bent overwegend positief over het verloop van de geschiedenis (het idee dat Rusland ergens in de toekomst weer beter en opener zal meedoen met de internationale gemeenschap) dan kan je je voorstellen dat je over 20 of 30 jaar flinke winst kan boeken.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:07 schreef ExTec het volgende:
Doet de euro het een stuk beter. Voor minder dan een eurocent hebben wij al een roebel.
[ afbeelding ]
Das een mooie donatie van de Russenquote:Op maandag 14 augustus 2023 11:01 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Een hele fijne goedemorgen
En zelfs dat is heel gevaarlijk.quote:Op maandag 14 augustus 2023 11:43 schreef SpecialK het volgende:
dan kan je je voorstellen dat je over 20 of 30 jaar flinke winst kan boeken.
Ja dat bedoel ik dus met "laten klappen". Ik vraag me af wat de kansen zijn gegeven de historie van Rusland zelf en andere landen die in soortgelijke situaties zaten.quote:Op maandag 14 augustus 2023 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
En zelfs dat is heel gevaarlijk.
Wat vaak gebeurt in landen als inflatie de spuigaten uitloopt, is dat ze een nieuwe variant van de munt in omloop brengen. Dus: voor 100 oude roebel krijg je dan 1 nieuwe terug. Deed duitsland ten tijde van hun hyperinflatie, uit het hoofdje heeft frankrijk dat ook een keer gedaan. Als jij dan ergens oude roebels in een potje hebt zitten, zijn die na verloop van tijd niks meer waard. Converteer je ze, dan verdampt je speculatieve voordeel.
Wisselkoers =/= inflatie.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:32 schreef Bensel het volgende:
10 procent inflatie in 2 weken, dat gaat wel pijn doen
Inderdaad, neem Venezuela als voorbeeld. De bolivar gaat ten onder aan hyperinflatie, de bolivar Fuerte ((harde bolivar) wordt geintroduceerd die hyperinlfateerd, vervolgens de bolivar soberano(souvereine bolivar) gaat al niet veel beter. De bevolking is ondertussen grotendeels overgestapt op dollars als betaalmiddel.quote:Op maandag 14 augustus 2023 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
En zelfs dat is heel gevaarlijk.
Wat vaak gebeurt in landen als inflatie de spuigaten uitloopt, is dat ze een nieuwe variant van de munt in omloop brengen. Dus: voor 100 oude roebel krijg je dan 1 nieuwe terug. Deed duitsland ten tijde van hun hyperinflatie, uit het hoofdje heeft frankrijk dat ook een keer gedaan. Als jij dan ergens oude roebels in een potje hebt zitten, zijn die na verloop van tijd niks meer waard. Converteer je ze, dan verdampt je speculatieve voordeel.
Alles wat rusland gebruikt voor de productie komt uit het buitenland. Uit de VS, de EU, en China.quote:
Ze hebben nog steeds een handelsoverschot hè, dat dempt allemaal wel wat. Sterker nog, het was juist de bedoeling om de roebel wat te laten devalueren, al zal de snelheid waarmee dat nu gebeurt ook weer niet gewenst zijn.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:37 schreef oheng het volgende:
Alles wat rusland gebruikt voor de productie komt uit het buitenland. Uit de VS, de EU, en China.
Dat is dan aardig goed gelukt.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze hebben nog steeds een handelsoverschot hè, dat dempt allemaal wel wat. Sterker nog, het was juist de bedoeling om de roebel wat te laten devalueren, al zal de snelheid waarmee dat nu gebeurt ook weer niet gewenst zijn.
Weimar-achtige toestanden daar.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:37 schreef oheng het volgende:
[..]
Alles wat rusland gebruikt voor de productie komt uit het buitenland. Uit de VS, de EU, en China.
Drie keer raden wat er gebeurt als de binnenlandse productie duurder wordt.
Gereedschap, electronica, medicijnen, alles moet geimporteerd worden. Zelfs het zaad voor hun agrarische sector komt voor een groot deel uit Nederland. rusland is een one trick pony: het exporteert olie en graan, en dat is het wel zo'n beetje.
En dan nog afgezien van het feit: wie wil er nog in roebels betaald krijgen??? Iedere paar dagen raakt de roebel 1% van haar waarde kwijt. Niemand wil roebels kopen. We komen op het punt aan dat betalen met roebels bijna onmogelijk wordt.
Even een brood en half dozijn eieren kopen jongens, ben zo terug!quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Weimar-achtige toestanden daar.
Schat, neem je ook wc-papier mee?quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Even een brood en half dozijn eieren kopen jongens, ben zo terug!![]()
[ afbeelding ]
Helaas, m'n kruiwagen is niet groot genoeg om het geld daarvoor mee te kunnen nemenquote:Op maandag 14 augustus 2023 13:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Schat, neem je ook wc-papier mee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Okquote:Op maandag 14 augustus 2023 13:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Schat, neem je ook wc-papier mee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niks nieuws, al decennia lang zijn er jaarlijks wel een aantal scrambles waarbij Russische bommenwerpers onderschept worden.quote:
Weet ik. Vaak boven de Noordzee.quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:08 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Niks nieuws, al decennia lang zijn er jaarlijks wel een aantal scrambles waarbij Russische bommenwerpers onderschept worden.
Nee, gewoon nee. Dit is het ineenstorten van een munt. Iedere 2-3 dagen gaat 1% van de waarde verloren.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze hebben nog steeds een handelsoverschot hè, dat dempt allemaal wel wat.
China koopt de failliete boedel straks op tegen stuntprijzen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:21 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee. Dit is het ineenstorten van een munt. Iedere 2-3 dagen gaat 1% van de waarde verloren.
Ten eerste is de handelsbalans aan het instorten door instortende export en stijgende export.
Ten tweede gaat een derde van het budget op aan de oorlog.
Ten derde zijn de russische cijfers opgeleukt.
Ten vierde betaalt bijv India in rupees, die rusland niet kwijt kan. Want ook de rupee wil niemand hebben.
Dit gaat gierend uit de klauwen lopen. En dat is de reden dat ik al tijden telkens op de wisselkoers zit te drammen.
quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:01 schreef skysherrif het volgende:
Wat lees ik hier?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Dat is investeren. Wie wil nu investeren in een instabiel land? Misschien gaat rusland wel terug naar het communisme. Of valt het uit elkaar. En rusland heeft al bewezen dat het investeringen inpikt, ala Venezuela of rusland in 1916.quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
China koopt de failliete boedel straks op tegen stuntprijzen.
China gaat zelf ook niet meer zo lekker.quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
China koopt de failliete boedel straks op tegen stuntprijzen.
Vroeg haar het ding uit te pakken en wt meer informatie te geven.quote:
Op de "Belt and Road" investering moeten China al regelmatig flink afschrijven, laten ze daar vooral mee doorgaan met dergelijke investeringen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
China gaat zelf ook niet meer zo lekker.
Op zich wel gunstig wanneer die hele autocratische shitdictaturen een flinke deuk krijgen.
Ze werden economisch iets te goed en mensen begonnen te denken dat het daadwerkelijk goede bestuursvormen waren.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Op de "Belt and Road" investering moeten China al regelmatig flink afschrijven, laten ze daar vooral mee doorgaan met dergelijke investeringen.
Captain Obvious. Als je weinig F16's levert, zullen ze inderdaad niet het verschil maken, maar als er veel geleverd worden, maakt dat wel verschil.quote:
quote:Sending just a handful of F-16s into battle would not make much difference in the war, said Douglas Barrie, a military aerospace expert at the International Institute for Strategic Studies in London. "It's got to be adequate, it's got to be up to the task," he said.
If Ukraine had multiple properly trained and equipped squadrons of F-16s, Mr. Barrie said, "would it have helped in the counteroffensive? It's a theoretical question, but the theoretical answer is yes."
Valide punt. Dat China daar voor "pennies on the dollar" spul kan opkopen gaat goed zolang putin er zit. Komt er wat anders, dan heb je 0,0 garantie dat die het niet terug gaan klauwen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat is investeren. Wie wil nu investeren in een instabiel land? Misschien gaat rusland wel terug naar het communisme. Of valt het uit elkaar. En rusland heeft al bewezen dat het investeringen inpikt, ala Venezuela of rusland in 1916.
Het was misschien niet nuttig tijdens het huidige Oekrainse offensief, maar dat wil niet zeggen dat ze in de toekomst niet handig zijn om te hebben.quote:
Het dempt directe inflatie wel degelijk. Dat het verder voor allerlei andere problemen (kan) zorgen, die inflatie zouden kunnen aanwakkeren is een ander verhaal, maar de user waarop ik reageerde leek een 1-op-1-relatie tussen koers en inflatie te leggen en die ontbreekt simpelweg, nog overlet de monetaire en restrictieve stappen die een centrale bank kan nemen (en ook nam in 2022).quote:
Doorgegeven aan een Russische, Oekraiener en die gaat het verder afhandelen. Als het goed is hebben de Oekraieners binnenkort een gratis Russische dronequote:
Natuurlijk komen ze daardoor. Zelfgebouwde drones vliegen er ook dwars doorheen.quote:
Even wachten tot China hun eigen kaart presenteert.quote:
Nee hij heeft gelijk in de zin dat ze op zichzelf geen verschil gaan maken, maar dat ze op het grote plaatje wel verschil kunnen maken benoemt hij natuurlijk weer niet.quote:
Ik heb wel deze vuurbal voor je in de aanbiedingquote:Op maandag 14 augustus 2023 15:57 schreef nixxx het volgende:
Vier uur tijd voor cup-a-soup Kerch bridge on fire?
Maar waar ga je de piloten vandaan halen dan mocht je wel een shitload aan F16's toesturen?quote:Op maandag 14 augustus 2023 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is geen wunderwaffe en met het handjevol toegezegde toestellen ga je ook geen overwicht creëeren.
Nice! Dat ding heeft natuurlijk al een flinke springlading bovenop liggen. Nog meer een rijdende doodskist dan de standaard Rus tank.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik heb wel deze vuurbal voor je in de aanbieding
[ twitter ]
Ik verwacht met/tijdens het uitfaseren van andere toestellen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar waar ga je de piloten vandaan halen dan mocht je wel een shitload aan F16's toesturen?
Rob doet inderdaad of het stuk erover gaat dat er te weinig piloten zijn en dat ze niet door de luchtverdediging heen kunnen komen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 15:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee hij heeft gelijk in de zin dat ze op zichzelf geen verschil gaan maken, maar dat ze op het grote plaatje wel verschil kunnen maken benoemt hij natuurlijk weer niet.
Het is geen wunderwaffe en met het handjevol toegezegde toestellen ga je ook geen overwicht creëeren.
Dit is overigens precies het probleem wat ik met hem heb, hij neemt een inhoudelijk correct stuk en gooit daar zijn eigen sausje overheen.
Rob de Wijk doet een stropop: "kunnen niet door de russische luchtverdediging heenkomen".quote:
Wat Constantinopel niet inkleuren? Weinig ambitieus dit voor "de derde Rome"quote:
Zeer scherp!!!quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat Constantinopel niet inkleuren? Weinig ambitieus dit voor "de derde Rome"
Vanuit de VS bieden zich al voormalig jachtvliegers aan.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar waar ga je de piloten vandaan halen dan mocht je wel een shitload aan F16's toesturen?
Vraag is of die mogen vliegen van de USAF.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Vanuit de VS bieden zich al voormalig jachtvliegers aan.
We zullen zien, tot nu toe geen tegengeluiden vanuit USAF.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vraag is of die mogen vliegen van de USAF.
Gaan er geheid neergeschoten worden en dat geen beste PR.
Vrijwilligers als piloten? Wat?quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:52 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij bepaalt de VS niet wie er piloot mag worden in een buitenlandse luchtmacht. De vraag is eerder of Oekraïne die vrijwilligers goed kan screenen.
Oud f16 vliegers uit diverse landen, veelal de VSquote:Op maandag 14 augustus 2023 16:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vrijwilligers als piloten? Wat?
Die wat gaan doen? Trainen bedoel je?quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oud f16 vliegers uit diverse landen, veelal de VS
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |