Mocht je ook een jumbo in de buurt hebben zou je die volgende keer eens kunnen proberen. Die heeft hier echt prima sushi, echt niet te vergelijken met die zooi van de ah.quote:Op maandag 31 juli 2023 18:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gatverdamme, sushi craving. Sushi tent dicht, sushi van AH was muf en klef. Dus wel sushi op, maar sushi craving niet gestild![]()
![]()
Dit is echt 1 van de ergste dingen.quote:Op maandag 31 juli 2023 18:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gatverdamme, sushi craving. Sushi tent dicht, sushi van AH was muf en klef. Dus wel sushi op, maar sushi craving niet gestild![]()
![]()
Mijn AH heeft zo'n maakpunt zeg maar. Nou je de AH 2 straten verder, maar daarvan worden pakketjes in onze AH gelegd. An sich best wel hele acceptabele snelle hap sushi, maar deze lag duidelijk te langquote:Op maandag 31 juli 2023 19:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Mocht je ook een jumbo in de buurt hebben zou je die volgende keer eens kunnen proberen. Die heeft hier echt prima sushi, echt niet te vergelijken met die zooi van de ah.
quote:
Oh dat is gewoon niet okquote:Op maandag 31 juli 2023 19:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mijn AH heeft zo'n maakpunt zeg maar. Nou je de AH 2 straten verder, maar daarvan worden pakketjes in onze AH gelegd. An sich best wel hele acceptabele snelle hap sushi, maar deze lag duidelijk te lang
[..]![]()
WEE MIJ
![]()
Mijn oefenslotjes + één gewoon slot nu even snel open met als zonder sleutelquote:Op maandag 31 juli 2023 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heb jij nog leuke slotjes geopend?
Ik zou er nooit op vertrouwen dat een supermarkt zowel de enorm strikte tijdscodering als de minimale PH waarde voor de rijst hanteert. Als ik steevast dingen zie in de supermarkt waar de NVWA-inspecteur bij mij gelijk voor zou schrijven, dan ligt de lat bij controles daar toch een beetje andersquote:Op maandag 31 juli 2023 19:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mijn AH heeft zo'n maakpunt zeg maar. Nou je de AH 2 straten verder, maar daarvan worden pakketjes in onze AH gelegd. An sich best wel hele acceptabele snelle hap sushi, maar deze lag duidelijk te lang
[..]![]()
WEE MIJ
![]()
Als ik na vandaag niet meer online ben, weten jullie hww....quote:Op maandag 31 juli 2023 19:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zou er nooit op vertrouwen dat een supermarkt zowel de enorm strikte tijdscodering als de minimale PH waarde voor de rijst hanteert. Als ik steevast dingen zie in de supermarkt waar de NVWA-inspecteur bij mij gelijk voor zou schrijven, dan ligt de lat bij controles daar toch een beetje anders
Gegaarde rijst is heel trickyquote:Op maandag 31 juli 2023 19:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zou er nooit op vertrouwen dat een supermarkt zowel de enorm strikte tijdscodering als de minimale PH waarde voor de rijst hanteert. Als ik steevast dingen zie in de supermarkt waar de NVWA-inspecteur bij mij gelijk voor zou schrijven, dan ligt de lat bij controles daar toch een beetje anders
Dat vond ik zo mooi in de supermarkten in Japan.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
eh...quote:Op maandag 31 juli 2023 19:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat vond ik zo mooi in de supermarkten in Japan.
Daar mag in beginsel iets niet langer liggen dan een uur.
Na dat uur komt er een horde personen in witte jassen en die plakken op alles wat er nog ligt 25% korting stickers. Na een half uur komen ze weer voorbij en plakken ze er 50% korting stickers overheen.
Na 2 uur gaat het de vuilnisbak in.
We maakten er op een gegeven moment een sport van om aan het eind van de avond de 50% korting pakketjes mee te nemen, dat in de koeling van de hotelkamer te bewaren, die we de volgende dag vervolgens meenamen in de koeltas en als lunch opaten in de bus. Van viseitjes tot allerlei sushirolls en sashimi, ideaal…
https://www.hannainstrume(...)rode-fc202d-hi99161/quote:Op maandag 31 juli 2023 19:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gegaarde rijst is heel tricky
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bacillus_cereus
Noedels/pasta net zo btw
Rijst/pasta beide :-)quote:Op maandag 31 juli 2023 19:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Even voor mijn begrip - gegaarde rijst en pasta is dus ivm die bacillus cereus, en knoflook in olie ivm botulisme? En rijst/pasta dus niet ook ivm botulisme?
Balen wel DP!
Gelukkig, ik dacht dat je twijfelde aan mijn gezondheid na die acties of zo.quote:
Nee niet voor de camping want ik kampeer altijd zelf zonder elektra.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:06 schreef Kaatje1 het volgende:
@:molo wanneer je zo’n ding mee wil nemen naar de camping zou ik uiteraard niet voor zo’n Philips xxl gaan. Een Philips heeft veel accessoires maar ook een losse binnenbak. Instant pot ((heb ik) heeft één bak en een rooster (bak kan je met een doekje schoonmaken). Instant pot heeft ook een dubbele bak maar sinds kort ook een smalle AF. Dat zag ik ook bij een ander merk, geen idee welke.
Heb je daar ook een bron van? Niet dat ik jou niet vertrouw - maar van knoflook kan ik het zo met Google vinden, van rijst of pasta eigenlijk niet. Alleen heel veel over bacillus cereus. En hoe zit het ook alweer met verhitten? Kwam één site tegen die zegt dat bij 5min op minimaal 85 graden onschadelijk is (op basis v rivm site die zegt 'Het toxine is hittelabiel en wordt in 5 minuten geïnactiveerd bij temperaturen van minimaal 85°C'). Maar jij gaf aan dat dat niet klopt, toch? Of herinner ik me dit verkeerdquote:
Gematigd klimaat gok ikquote:Op maandag 31 juli 2023 19:37 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb je daar ook een bron van? Niet dat ik jou niet vertrouw - maar van knoflook kan ik het zo met Google vinden, van rijst of pasta eigenlijk niet. Alleen heel veel over bacillus cereus. En hoe zit het ook alweer met verhitten? Kwam één site tegen die zegt dat bij 5min op minimaal 85 graden onschadelijk is (op basis v rivm site die zegt 'Het toxine is hittelabiel en wordt in 5 minuten geïnactiveerd bij temperaturen van minimaal 85°C'). Maar jij gaf aan dat dat niet klopt, toch? Of herinner ik me dit verkeerd
Pasta vroor ik toch al niet in en met de rijstkoker op aanrecht doe ik dat ook wat makkelijker wel steeds vers koken, dus vooral nieuwsgierigheid (gemixt met lichte verbazing van hoe het dan toch zo vaak goed kan gaan want volgens mij houden massa's mensen zich hier niet aan)
Ja hoiquote:Op maandag 31 juli 2023 10:24 schreef Myraela het volgende: Ik vind warm weer niet echt verwennerij, tenzij ik het actief opzoek. Maar dit is toch ook wel een beetje jammer voor iedereen die met dit weer hier vakantie heeft.
Jong, je zit niet op de camping toch...quote:
Trippen?quote:Op maandag 31 juli 2023 18:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lucky, wat doe jij met die gedroogde paddestoeltjes?
In het geval van toxines van botulisme (botox) dan breken die af bij 85c. De endosporen pas bij 140. Dus als je je olie, zoals Lucky doet, voor gebruik verhit, dan zit je safe. Bij pasta ook, maar de richtlijn is om voedsel aan de kook te brengen (of dus inderdaad 85c voor 5 minuten of langer). Dat is wel dermate heet en lang dat je pasta daarna niet echt eetbaar meer isquote:Op maandag 31 juli 2023 19:37 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb je daar ook een bron van? Niet dat ik jou niet vertrouw - maar van knoflook kan ik het zo met Google vinden, van rijst of pasta eigenlijk niet. Alleen heel veel over bacillus cereus. En hoe zit het ook alweer met verhitten? Kwam één site tegen die zegt dat bij 5min op minimaal 85 graden onschadelijk is (op basis v rivm site die zegt 'Het toxine is hittelabiel en wordt in 5 minuten geïnactiveerd bij temperaturen van minimaal 85°C'). Maar jij gaf aan dat dat niet klopt, toch? Of herinner ik me dit verkeerd
Pasta vroor ik toch al niet in en met de rijstkoker op aanrecht doe ik dat ook wat makkelijker wel steeds vers koken, dus vooral nieuwsgierigheid (gemixt met lichte verbazing van hoe het dan toch zo vaak goed kan gaan want volgens mij houden massa's mensen zich hier niet aan)
Ik heb 1 keer mogen bellen met de Kirchroadsjer Vastelaovendsverein of zo, wegens een boeking.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:46 schreef Vanyel het volgende:
Oostelijke Mijnstreek dialect <> Kerkraads/ omtrek. Wat ze daar in halfPruuses brabbelen, is voor geen enkele normale Limburger te verstaan.
ns pot heeft Multicookers maar ook airfryers en ook combinatie Multicooker fryer (crisp) waar @fietsie en @Lucky_Strike de topper qua mogelijkheden hebbenquote:Op maandag 31 juli 2023 19:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee niet voor de camping want ik kampeer altijd zelf zonder elektra.
Thuis lijkt me soms best relaxt. Flikker nu vaak de grote oven aan voor minidingen, beetje onzinnig. En frituurpan heb ik niet
Gyoza en dim sum enzo kunnen er vast wel ook in.
Instantpot is heel iets anders weer toch?
Vooral gewoon op voorraad hebben voor als ik het een keer nodig heb.quote:Op maandag 31 juli 2023 18:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lucky, wat doe jij met die gedroogde paddestoeltjes?
Ja dat kan erin. Moet binnenkort weer eens na Amazing Oriental. Fietste er vanochtend langs maar geen tijd. En op de terugweg vergetenquote:Op maandag 31 juli 2023 19:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee niet voor de camping want ik kampeer altijd zelf zonder elektra.
Thuis lijkt me soms best relaxt. Flikker nu vaak de grote oven aan voor minidingen, beetje onzinnig. En frituurpan heb ik niet
Gyoza en dim sum enzo kunnen er vast wel ook in.
Instantpot is heel iets anders weer toch?
Die foto alleen alquote:Op maandag 31 juli 2023 19:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vooral gewoon op voorraad hebben voor als ik het een keer nodig heb.
Of bijvoorbeeld: https://ottolenghi.co.uk/(...)sagne-flavour-pg-228
Yes. Zeer tevreden mee. Afgelopen donderdag nog een pastagerecht in gekookt op hogedruk. En vandaag de kliekjes opgegetenquote:Op maandag 31 juli 2023 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:
I
[..]
ns pot heeft Multicookers maar ook airfryers en ook combinatie Multicooker fryer (crisp) waar @:Fietsie en @:lucky_strike de topper qua mogelijkheden hebben
Rip aan de nabestaandenquote:Op maandag 31 juli 2023 20:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Yes. Zeer tevreden mee. Afgelopen donderdag nog een pastagerecht in gekookt op hogedruk. En vandaag de kliekjes opgegeten![]()
Gisteren heb ik voor de lunch een halve ciabatta er in gemaakt met cheddar, jalapeno's, mais, salsa en tomaat.
Momenteel hebben ze niet zo veel beschikbaar, maar via https://www.mushroomsonline.eu/ in De Lier kan je de meest geweldige paddestoelen bestellen, die ook thuisbezorgd worden.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vooral gewoon op voorraad hebben voor als ik het een keer nodig heb.
Of bijvoorbeeld: https://ottolenghi.co.uk/(...)sagne-flavour-pg-228
Ja, dat is echt wel next level goddelijk. Meestal vind ik lasagne te veel moeite en gebruik ik het als pastasaus met bijvoorbeeld mafaldine.quote:
quote:Als u ons een sijntje geeft zodra u wilt bestellen zorgen wij dat de eerste levering gratis bezorgd word.
quote:Op maandag 31 juli 2023 20:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Momenteel hebben ze niet zo veel beschikbaar, maar via https://www.mushroomsonline.eu/ in De Lier kan je de meest geweldige paddestoelen bestellen, die ook thuisbezorgd worden.
Ontdekt tijdens de Corona periode, toen ze hun voorraden voor dumpprijzen aan iedereen verkochten, omdat ze er mee bleven zitten door het abrupt moeten sluiten van de restaurants. Dozen vol hebben we er toen weggehaald en we hebben er van gesmuld. Die paar uurtjes rijden hadden we er graag voor over…
Ik heb al enkele dagen een groundhog day gevoel wanneer ik dit topic open.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Gegaarde rijst is heel tricky
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bacillus_cereus
Noedels/pasta net zo btw
Wel goed nadenken of je de airfryer functionaliteit (met roosteren en grillen) echt wilt gebruiken.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:
I
[..]
ns pot heeft Multicookers maar ook airfryers en ook combinatie Multicooker fryer (crisp) waar @:Fietsie en @:lucky_strike de topper qua mogelijkheden hebben
Ik kocht laatst redelijk champignons bij de Edeka. De onverpakte/losse champignons waren beduidend goedkoper en mooier dan die in een plastic bakje.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Hier vlakbij zit een kwekerij waar je ook aan de deur kunt kopen. Ik heb er laatst een Too good to go-pakket gekocht met ruim 1,5 kilo kastanje champignons.
HET HOUDT NIET OP, NIET VANZELFquote:Op maandag 31 juli 2023 20:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb al enkele dagen een groundhog day gevoel wanneer ik dit topic open.
Het lijkt wel een soort hele basic AI. Je zegt een triggerwoord, en daar komt het hele riedeltje van elke botquote:Op maandag 31 juli 2023 20:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
HET HOUDT NIET OP, NIET VANZELF
Ik gebruik de airfryer juist het meest.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wel goed nadenken of je de airfryer functionaliteit (met roosteren en grillen) echt wilt gebruiken.
Kan hoop geld besparen.
Snap ik wel maar voor gezinnen waar al een XXXL airfryert staat...quote:Op maandag 31 juli 2023 20:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik gebruik de airfryer juist het meest.
De 600ste keer dat dit thema langskomtquote:Op maandag 31 juli 2023 20:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh zo.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Snap ik wel maar voor gezinnen waar al een XXXL airfryert staat...
quote:Op maandag 31 juli 2023 20:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
HET HOUDT NIET OP, NIET VANZELF
Ik gebruik de losse AF meer dan de Multicooker. Misschien wel omdat ik de vriezer leeg aan het eten ben. In de MC maak ik toch vaker grotere (invries) porties (die ik dan weer in de AF zet 😂quote:Op maandag 31 juli 2023 20:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wel goed nadenken of je de airfryer functionaliteit (met roosteren en grillen) echt wilt gebruiken.
Kan hoop geld besparen.
Of een kersttafel vol bejaarden waarbij iedereen vergeten is dat ze 5 minuten geleden hetzelfde riedeltje ook al afdraaidenquote:Op maandag 31 juli 2023 20:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het lijkt wel een soort hele basic AI. Je zegt een triggerwoord, en daar komt het hele riedeltje van elke bot
Eten die rijst bij die Kersttafel? Of Pasta?quote:Op maandag 31 juli 2023 20:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Of een kersttafel vol bejaarden waarbij iedereen vergeten is dat ze 5 minuten geleden hetzelfde riedeltje ook al afdraaiden
Die krijgen patatjes uit de airfryer, is gezonderquote:Op maandag 31 juli 2023 20:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Eten die rijst bij die Kersttafel? Of Pasta?
Wist je trouwens dat je daar mee moet oppassen
*Wegduik*
De échte vragen vragen...quote:Op maandag 31 juli 2023 20:22 schreef Myraela het volgende:
Past een XXL frikandel in de XXL airfryer?
Friet?quote:Op maandag 31 juli 2023 20:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die krijgen patatjes uit de airfryer, is gezonder
Niet haten op Theoquote:Op maandag 31 juli 2023 19:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hmm, ik vind Theo Maassen helemaal niet zo goed in Zomergasten. Misschien was hij een beetje te veel gehyped voor ik ging kijken ofzo
Nee geen haat, maar snap niet de bejubeling die ik overal las. Zit nog in de eerste btw, maar daar las ik ook die enthousiaste reacties op.quote:
quote:Op maandag 31 juli 2023 20:27 schreef Blues het volgende:
Moet nog bijlezen maar 2 stroopkoeken op![]()
![]()
de koeken uit mijn jeugd. In het zwembad kocht ik er altijd 2 voor 10 cent
Dus geen wafels he. Koeken. Jeugdsentiment
Lekker met margarinequote:Op maandag 31 juli 2023 20:28 schreef Clubsoda het volgende:
Als we toch bij kerst aanbeland zijn dan kunnen we ook nog even ieders favoriete versie van The Sound of silence bespreken
Het past altijd, maar misschien moet je een beetje duwenquote:Op maandag 31 juli 2023 20:22 schreef Myraela het volgende:
Past een XXL frikandel in de XXL airfryer?
Jaquote:Op maandag 31 juli 2023 20:29 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze bedoel je? Zijn lekker idd.
Sissi films kijkenquote:Op maandag 31 juli 2023 20:28 schreef Clubsoda het volgende:
Als we toch bij kerst aanbeland zijn dan kunnen we ook nog even ieders favoriete versie van The Sound of silence bespreken
De vaste cameraman van Christopher Nolan was er toch? Was het wat?quote:
Krijg je vaak controle eigenlijk?quote:Op maandag 31 juli 2023 19:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Verkeerde subforum ditquote:Op maandag 31 juli 2023 20:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het past altijd, maar misschien moet je een beetje duwen
Zeker!! 9/10quote:Op maandag 31 juli 2023 20:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De vaste cameraman van Christopher Nolan was er toch? Was het wat?
Ik heb de NVWA twee keer over de vloer gehad. Collega bakker heeft de zaak gekocht van iemand die er in het verleden een zooitje van maakte, en die mag iedere paar maanden -ook al is het een heel ander bedrijf- inspectie verwachten.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Krijg je vaak controle eigenlijk?
In al die jaren van zzp heb ik nooit vragen van de BD bijv. gehad.
En collega’s meerdere jaren achter elkaar.![]()
Vanmiddag viel de mobiel in een ondiepe plas. Nu (pas) krijg ik bij opladen een waarschuwing. Misschien helpt een nachtje afwachten.
Mwoah als de airfryer voorverwarmd is dat moet dat wel lukken hoorquote:
Supermarkten zijn sowieso raar. De aardappels die ze daar hebben liggen, zouden ze, als ze bij de boer lagen, werden ze afgekeurd.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als mijn meel de hoeveelheid meelwormdraden zou hebben als dat het gemiddelde pakje in de supermarkt zou hebben, dan heb ik ook wat uit te leggen denk ik.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Supermarkten zijn sowieso raar. De aardappels die ze daar hebben liggen, zouden ze, als ze bij de boer lagen, werden ze afgekeurd.
Oh ja, De Slimste is weer begonnen. We zitten net in Masterchef Australia dus misschien stellen we Philip maar uit.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:35 schreef AnneX het volgende:
Ohoh die sinterklaasgedichtjes van Philip Freriks bij de introductie van deelnemers![]()
En sommige pijnlijke vragen ook.
Beetje willekeur dan.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb de NVWA twee keer over de vloer gehad. Collega bakker heeft de zaak gekocht van iemand die er in het verleden een zooitje van maakte, en die mag iedere paar maanden -ook al is het een heel ander bedrijf- inspectie verwachten.
@vlindertje89, gaat het nog een beetje met je na veel van dit soort posts?quote:Op maandag 31 juli 2023 20:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als mijn meel de hoeveelheid meelwormdraden zou hebben als dat het gemiddelde pakje in de supermarkt zou hebben, dan heb ik ook wat uit te leggen denk ik.
Ik heb een aantal merken geprobeerd, maar nog geen frikandel gevonden die ik eetbaar vond. Met andere snackbar voer heb ik dat niet, maar frikandellen, nope, das niets voor mijquote:Op maandag 31 juli 2023 20:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik doe frikandellen overigens gewoon in de koekenpan. Inductie, dus nagenoeg geen opwarmtijd en binnen no-time frikandel.
De DCMR (milieudienst) is exact een maand na opening geweest, en exact een jaar daarna nog een keer. Daarna niet meer gezien. (Ging daar vooral om het niet hebben van een profi afwasautomaat, geen schrobput, en voldoende afzuiging). De afvoer-dingen vanwege ontheffing van een vetput.quote:
Das alleen met oud meel toch? Volgens mij nog nooit gezien, of ik kijk niet goed.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als mijn meel de hoeveelheid meelwormdraden zou hebben als dat het gemiddelde pakje in de supermarkt zou hebben, dan heb ik ook wat uit te leggen denk ik.
Ahh thanks!quote:Op maandag 31 juli 2023 19:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In het geval van toxines van botulisme (botox) dan breken die af bij 85c. De endosporen pas bij 140. Dus als je je olie, zoals Lucky doet, voor gebruik verhit, dan zit je safe. Bij pasta ook, maar de richtlijn is om voedsel aan de kook te brengen (of dus inderdaad 85c voor 5 minuten of langer). Dat is wel dermate heet en lang dat je pasta daarna niet echt eetbaar meer isMet bijvoorbeeld een geweckte bouillon of niet-zure saus kan dat wél op die manier.
Voor botulisme google icm. wecken. Dat is voor je pasta eigenlijk niet echt anders: Doordat het nat is, is de poreuse buitenkant nu zuurstofarm geworden. Door het verhitten heb je een monocultuur (bijv. geen verzuring meer door melkzuurbacteriën) en hebben de endosporen vrij spel.
(en een google op botulism sushi rice geeft ook genoeg resultaten voor drie dagen nachtmerries).
En sushiquote:
Meelworm kan voor de gezondheid geen kwaad hoor. Het is alleen niet super frisquote:Op maandag 31 juli 2023 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
@:vlindertje89, gaat het nog een beetje met je na veel van dit soort posts?
Qua botulisme. Niet qua Jan's stokpaardje.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ahh thanks!
Dus als je van tot moes gekookte pasta houdt en het 5min laat (bijna)koken(bv spaghetti in saus in pannetje of lasagna in oven oven) dan kan het wel haha. Duidelijk!
quote:Op maandag 31 juli 2023 20:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja leuk!quote:Op maandag 31 juli 2023 20:28 schreef Clubsoda het volgende:
Nah, die beesten hebben een cyclus van een maand of zo. Dus van 1 besmette walnoot tot "alles uit je keuken kunnen wegtyffen" kan in een maand of twee gebeurt zijn.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Das alleen met oud meel toch? Volgens mij nog nooit gezien, of ik kijk niet goed.
Nee. Dat doen we nietquote:Op maandag 31 juli 2023 20:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Ja leuk!![]()
![]()
Zullen we dan ook Limburgse versies van allerlei liederen doen?
Meel eet ik gelukkig toch nietquote:Op maandag 31 juli 2023 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
@:vlindertje89, gaat het nog een beetje met je na veel van dit soort posts?
Ik had een versie van deze verwacht.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Ja leuk!![]()
![]()
Zullen we dan ook Limburgse versies van allerlei liederen doen?
Ja, ik heb ook liever die bacillus cereus niet natuurlijk, maar vind het niet doodgaan wel iets belangrijker dan niet een dag boven de wc hangen als het toch een keertje mis zou gaanquote:Op maandag 31 juli 2023 20:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Qua botulisme. Niet qua Jan's stokpaardje.
Eerst motjes, toen wormpjes, toen nog veel meer motjes?quote:Op maandag 31 juli 2023 20:47 schreef Lonaa het volgende:
Ik had een keer beestjes in de voorraadkast. Was naar.
Accuut leverfalen is ook best wel dodelijk. Tenzij Isabeau voor een boekenbon van ¤50 haar lever afstaat natuurlijk, dan nietquote:Op maandag 31 juli 2023 20:49 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook liever die bacillus cereus niet natuurlijk, maar vind het niet doodgaan wel iets belangrijker dan niet een dag boven de wc hangen als het toch een keertje mis zou gaan
WOU JIJ MIJ VERTELLEN WAT IK WEL EN NIET MAG?quote:
Ja, maar hoe groot is nou de kans dat je als fysiek redelijk gezonde, geen alcohol drinkende 33-jarige acuut leverfalen krijgt van een keertje die bacterie oplopen? Die kans lijkt me vrij klein.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Accuut leverfalen is ook best wel dodelijk. Tenzij Isabeau voor een boekenbon van ¤50 haar lever afstaat natuurlijk, dan niet
Nee, hele kleine mini-beestjes.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Eerst motjes, toen wormpjes, toen nog veel meer motjes?
quote:Op maandag 31 juli 2023 20:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
WOU JIJ MIJ VERTELLEN WAT IK WEL EN NIET MAG?
TAKKEWEIF
Ken ik niet eensquote:Op maandag 31 juli 2023 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik had een versie van deze verwacht.
quote:
Exposurequote:Op maandag 31 juli 2023 20:48 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Meel eet ik gelukkig toch niet(of nouja wel in brood uiteraard maar koop het eigenlijk nooit los zelf). De meelwormdraden vind ik vooral heel goor haha.
Maar gaat nog oke hoor, vind het vooral fijn even hier betrouwbare info te kunnen vragen zonder al te ver een Google fuik over waar-in-je-eten-kun-je-allemaal-dood-aan-gaan in te worden gezogenen ik ben nog nooit doodgegaan aan iets uit de supermarkt dus dat zal vast binnenkort ook niet gaan gebeuren, dus het is gelukkig niet dat ik nu ineens alles uit de supermarkt niet meer durf te eten
. Lief dat je het vraagt!
Van dit jaar?quote:Op maandag 31 juli 2023 20:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, De Slimste is weer begonnen. We zitten net in Masterchef Australia dus misschien stellen we Philip maar uit.
quote:Op maandag 31 juli 2023 20:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Om de een of andere reden zit ik door Loons "hele kleine minibeestjes" nu met het freggel lied in mn hoofd...
Dank daarvoor.
Deze kwamen denk ik uit het volkorenmeel.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ah ja dat hebben we in de rijst wel eens gehad, proefde je niets van
Wat wij in de rijst hadden leek op een soort bladluis. Maar goed, dat was het laatste beetje rijst wat we nog over hadden thuis van een festival 1.5 jaar daarvoorquote:Op maandag 31 juli 2023 21:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Deze kwamen denk ik uit het volkorenmeel.
Klein, bruin, kruipend. Ik had ze niet alleen in het meelquote:Op maandag 31 juli 2023 21:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat wij in de rijst hadden leek op een soort bladluis. Maar goed, dat was het laatste beetje rijst wat we nog over hadden thuis van een festival 1.5 jaar daarvoor
Met de meelmot hier in huis hebben we alles weg kunnen gooien. Rijst, pasta, noten, koffie, cacao. Echt overal overal in.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Klein, bruin, kruipend. Ik had ze niet alleen in het meel
Geen idee of je eigen fysieke toestand daar verschil voor maakt. Isabeau weet dat ongetwijfeld wel.quote:Op maandag 31 juli 2023 20:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, maar hoe groot is nou de kans dat je als fysiek redelijk gezonde, geen alcohol drinkende 33-jarige acuut leverfalen krijgt van een keertje die bacterie oplopen? Die kans lijkt me vrij klein.
Plak je huis vol met feromoonvallen. Praxis heeft ze. Wel even opletten dat je die koopt voor meelmot en niet die voor kledingmot. Officieel alleen voor detectie, maar als je er genoeg ophangt roei je alle mannetjes en daarmee alle meelmot in je huis uit.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wij leven inmiddels maar gewoon met de meelmot
Google is er ook niet duidelijk in. Wel een heleboel .be sites die om de hete brij heen draaien.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Geen idee of je eigen fysieke toestand daar verschil voor maakt. Isabeau weet dat ongetwijfeld wel.
Ook al geprobeerd en gefaald.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Plak je huis vol met feromoonvallen. Praxis heeft ze. Wel even opletten dat je die koopt voor meelmot en niet die voor kledingmot. Officieel alleen voor detectie, maar als je er genoeg ophangt roei je alle mannetjes en daarmee alle meelmot in je huis uit.
Werken uitstekend, zo goed dat ik meelmotten aan de buitenkant van de horren had zitten die naar binnen willen.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Plak je huis vol met feromoonvallen. Praxis heeft ze. Wel even opletten dat je die koopt voor meelmot en niet die voor kledingmot. Officieel alleen voor detectie, maar als je er genoeg ophangt roei je alle mannetjes en daarmee alle meelmot in je huis uit.
Daar kan je zo geen uitspraken over doen. De kans op acuut leverfalen is niet zo groot natuurlijk, maar niet nul. Hangt ook af van de hoeveelheid toxines, dus ook hoeveelheid bacteriën. Maar dan nog is het risico bij een gezond persoon met een gezond immuunsysteem echt niet groot. Wel wat jammer als je net die ene pechvogel bent.quote:Op maandag 31 juli 2023 21:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Geen idee of je eigen fysieke toestand daar verschil voor maakt. Isabeau weet dat ongetwijfeld wel.
Awww georgequote:Op maandag 31 juli 2023 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, we zijn pas bij 2017. Oude jury nog dus.
Verhuizen naar de omgeving van Arnhem ipv Noord Spanje zit zeker niet in de planning?quote:Op maandag 31 juli 2023 21:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hier een kruidenolie (met knoflook) gemaakt om kazen in te marineren. Zowel kaas als olie gaat de komende twee dagen op.
Laurier, zwarte peperkorrels en knoflook in een stalen pannetje gegooid tot het begon te walmen. Flinke hand pul biber er bij, zonnebloemolie er op tot alles onder staat en af laten koelen. Op het punt dat ik het aandurf zonder dat alles overkookt (maar het nog wel heet genoeg is te verdampen) een flinke scheut appelazijn er bij. Af laten koelen, in potje, kaas er in (één met feta en één met manchego), bijvullen tot alles onder met olijfolie.
De feta gaat kort marineren en zo door de salade. De manchego morgen bij tapas, het restant olie dan over de salade.
Nee, maar naast een B&B staat een klein restaurant vrij hoog op de verlanglijst voor Noord Spanje. Dus fiets gerust eens langsquote:Op maandag 31 juli 2023 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Verhuizen naar de omgeving van Arnhem ipv Noord Spanje zit zeker niet in de planning?
Ik hou het allemaal in gedachtenquote:Op maandag 31 juli 2023 22:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, maar naast een B&B staat een klein restaurant vrij hoog op de verlanglijst voor Noord Spanje. Dus fiets gerust eens langs![]()
(of kom voor we weg zijn hier eens eten).
Ohquote:Op maandag 31 juli 2023 21:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hier een kruidenolie (met knoflook) gemaakt om kazen in te marineren. Zowel kaas als olie gaat de komende twee dagen op.
Laurier, zwarte peperkorrels en knoflook in een stalen pannetje gegooid tot het begon te walmen. Flinke hand pul biber er bij, zonnebloemolie er op tot alles onder staat en af laten koelen. Op het punt dat ik het aandurf zonder dat alles overkookt (maar het nog wel heet genoeg is te verdampen) een flinke scheut appelazijn er bij. Af laten koelen, in potje, kaas er in (één met feta en één met manchego), bijvullen tot alles onder met olijfolie.
De feta gaat kort marineren en zo door de salade. De manchego morgen bij tapas, het restant olie dan over de salade.
quote:Op maandag 31 juli 2023 19:48 schreef Vanyel het volgende:
Oh en wij hebben net als Molos vrind een airfryer voor de camping ja. Een XL ipv de XXL van thuis.
De instant pot kan ook mee, in een speciale preciespassende tas met ruimte voor accessoires
Dus we kunnen allemaal weer gewoon Chineesrijst en bami op het aanrecht laten staan en later etenquote:Op maandag 31 juli 2023 21:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar kan je zo geen uitspraken over doen. De kans op acuut leverfalen is niet zo groot natuurlijk, maar niet nul. Hangt ook af van de hoeveelheid toxines, dus ook hoeveelheid bacteriën. Maar dan nog is het risico bij een gezond persoon met een gezond immuunsysteem echt niet groot. Wel wat jammer als je net die ene pechvogel bent.
edit: ik zie zo snel in de literatuur eigenlijk alleen maar fatale afloop bij immuungecompromiteerde patiënten, bijv met leukemie of tijdens chemotherapie. Was toch even nieuwsgierig. Overigens kan je er oa ook fatale longontsteking of meningitis van krijgen.
Ik at vanavond een kliek Chinees van afgelopen zaterdag (wel in de koelkast bewaard) en leef! Nog.quote:Op maandag 31 juli 2023 22:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dus we kunnen allemaal weer gewoon Chineesrijst en bami op het aanrecht laten staan en later eten![]()
Nee…quote:Op maandag 31 juli 2023 22:52 schreef Tele6 het volgende:
Mijn collega had vandaag een zware dag.
Een van onze systemen waar we gegevens in opslaan heeft een knop "Submit" en een knop "Close without Save".
Collega weet niet wat Submit betekent in het Engels.
Ze weet ook niet wat Without betekent.
Close... Save... dat leek wel van toepassing.
Halverwege de dag vroegen we ons af waar haar werk bleef.
Vre-se-lijkquote:Op maandag 31 juli 2023 22:53 schreef Tele6 het volgende:
Daarna duwde ze op het scrollwieltje van haar muis, waardoor ze een nieuwe computer eiste want hij was duidelijk stukgegaan, kijk maar het scherm ging heen en weer en de muis was geen pijltje meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik zou niet weten hoe lang ze hier al werkt. Al sinds de oprichting van het team geloof ik. 20+ jaar of zo. Ze is 62 dus helaas duurt 't nog even tot haar pensioenquote:
Is er geen regeling dat ze met behoud van salaris een iets minder 'zware' functie kan gaan doen?quote:Op maandag 31 juli 2023 22:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe lang ze hier al werkt. Al sinds de oprichting van het team geloof ik. 20+ jaar of zo. Ze is 62 dus helaas duurt 't nog even tot haar pensioen
quote:Op maandag 31 juli 2023 22:53 schreef Tele6 het volgende:
Daarna duwde ze op het scrollwieltje van haar muis, waardoor ze een nieuwe computer eiste want hij was duidelijk stukgegaan, kijk maar het scherm ging heen en weer en de muis was geen pijltje meer.
Ze krijgt zo veel mogelijk taken toebedeeld die haar wel lukken. Dat zijn er alleen erg weinig want de makkelijkere taken doet ze erg nonchalant waardoor daar ook dingen misgaan. Bv laatst mocht ze spullen in enveloppen stoppen en adresseren (de stickers waren al uitgeprint), pakt ze uit eigen beweging een heel andere doos met spullen dan de doos die klaar stond om te versturen. Dát gaf een bendequote:Op maandag 31 juli 2023 22:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is er geen regeling dat ze met behoud van salaris een iets minder 'zware' functie kan gaan doen?
Als je na zoveel jaar dit soort fouten nog maakt, dan gaat er iets niet goed…
Het zou wel heel treurig zijn als dat het was.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wil niets suggereren, maar een flink aantal jaren gelden had ik een collega die ook niet met nieuwigheden overweg kon. Werkte met papieren agenda want de baas wil dat zo (totdat ik voor hem werkte in de vakantie) en er waren nog meer kleine dingen die later pas op een plekje vielen, ze bleek alzheimer te hebben, wist ze zelf ook niet maar was al wel lang aan de gang toen het ontdekt werd
Respect voor je engelengeduld.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het zou wel heel treurig zijn als dat het was.
Onze indruk vooralsnog was eigenwijs, koppig, gebrek aan zelfinzicht.
Ze weigert bijvoorbeeld ook om notities te maken van dingen die ze moet onthouden.
Ik hou er zelf altijd een kladblaadje bij met taken voor vandaag, registratienummers van de dingen waaraan ik werk, belangrijke feitjes per taak. Weigert ze te doen ("tijdsverspilling").
Ze weigert ook om in werkbeschrijvingen en protocollen te kijken. Sommige dagen ben ik de langspeelplaat-met-kras "staat in het protocol" "kijk even in het protocol" "in het protocol wordt dat uitgelegd" "pak anders het protocol er even bij" etc etc
Werken er andere mensen al lang en kennen die haar van 'vroegâh'? Dat zou goeie check kunnen zijn of ze altijd zo was of geleidelijk/plots veranderd isquote:Op maandag 31 juli 2023 23:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze weigert bijvoorbeeld ook om notities te maken van dingen die ze moet onthouden.
Ik hou er zelf altijd een kladblaadje bij met taken voor vandaag, registratienummers van de dingen waaraan ik werk, belangrijke feitjes per taak. Weigert ze te doen ("tijdsverspilling").
Ze weigert ook om in werkbeschrijvingen en protocollen te kijken. Sommige dagen ben ik de langspeelplaat-met-kras "staat in het protocol" "kijk even in het protocol" "in het protocol wordt dat uitgelegd" "pak anders het protocol er even bij" etc etc
MANDquote:Op maandag 31 juli 2023 23:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Respect voor je engelengeduld.
Ik weet 100% zeker dat ik na pak 'm beet 3 keer verwijzen naar het protocol iets anders gereageerd zou hebben…
Jup, onze teamleider heeft er een hele kluif aan.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:18 schreef yinu het volgende:
Oh jee, wat lastig lijkt me dat @:tele6!
En wat Kaatje zegt flitste ook even door mijn hoofd. Maar ja. Dat weet ze dan zelf ook natuurlijk niet. Dus dat ter sprake brengen - of überhaupt te dealen met dit soort gebrek aan functioneren - is ook een hele kunst. Redenen om mensen in het middenmanagement niet te benijden…
zij gaf ook vaak anderen de schuld, of verschuilde zich achter anderen. Met name haar baas. Niemand haalde het in z’n hoofd om aan een lid raad van bestuur en vice voorzitter van een grote multinational te vragen waarom hij niet met PowerPoint wilde werken, of geen digitale agenda wilde.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
In de 12 jaar dat ik IT support deed genoeg van dit soort figuren er tussen gehad hoor.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wil niets suggereren, maar een flink aantal jaren gelden had ik een collega die ook niet met nieuwigheden overweg kon. Werkte met papieren agenda want de baas wil dat zo (totdat ik voor hem werkte in de vakantie) en er waren nog meer kleine dingen die later pas op een plekje vielen, ze bleek alzheimer te hebben, wist ze zelf ook niet maar was al wel lang aan de gang toen het ontdekt werd
Daar kan ik wel eens naar vragen idd.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:19 schreef Molo het volgende:
[..]
We erken er andere mensen al lang en kennen die haar van 'vroegâh'? Dat zou goeie check kunnen zijn
Wel irritant, wat de oorzaak ook is. En voer voor leidinggevenden
Nou heb ik heul lang geleden ook IT laten komen, we konden niets meer. Zij snapten er ook niets van. Uiteindelijk bleek dat (waarschijnlijk de schoonmaker) de printer had verschoven (die stond nog op de kamer) en met de stofzuiger een kabel had meegetrokken. Maar dat duurde dus bijna een dag want op zicht was alles okquote:Op maandag 31 juli 2023 23:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In de 12 jaar dat ik IT support deed genoeg van dit soort figuren er tussen gehad hoor.
Variërend van "ik kan geen screenshot van de foutmelding sturen want de printer doet het niet" (printte alles uit en scande het in, om het dan te mailen) tot niets doen (als in: niet werken) tot ik de printer kwam fixen en vervolgens een halve dag aan uren op IT schrijven
![]()
'de computer doet het niet' - monitor stond uit.
En ga zo maar door.
Ja dat is absoluut waar, alles is vele malen complexer geworden. Scrollen, muisgebruik en adresstickers plakken echter vallen daar niet echt onder.quote:Op maandag 31 juli 2023 23:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Daar kan ik wel eens naar vragen idd.
Het is wel zo dat ons werk in de afgelopen 30 jaar duizendveel gecompliceerder geworden is. Destijds testten ze mensen op 1 ding, nu doen we wel 500 en moet je heel veel inschatten/filteren om te kijken wat het nou is wat er aan de hand is vs wat ruis is. Literatuur is in het Engels, maar mensen werden destijds niet in het Engels opgeleid. Veel computerprogramma's zijn ook in het Engels. Sowieso computers.
Maar ja, m'n andere collega's gaan wel met de ontwikkelingen mee. Ons afdelingshoofd is van precies dezelfde leeftijd en die doet de hele tijd hartstikke slimme dingen.
Als ik kijk naar m'n pa, die is ook 62, zijn werk lijkt ook in niks meer op wat hij op z'n opleiding deed, maar hij heeft al werkende gewoon een heleboel geleerd. Destijds tekenden ze op van die hele grote vellen papier, nu maakt hij computer-3D-modellen. Hij vindt het nog leuk ook. (Dat zal vast een hoop helpen.)
Gesprekken met gedoe zijn juist de kersen op de taartquote:Op maandag 31 juli 2023 23:18 schreef yinu het volgende:
Oh jee, wat lastig lijkt me dat @:tele6!
En wat Kaatje zegt flitste ook even door mijn hoofd. Maar ja. Dat weet ze dan zelf ook natuurlijk niet. Dus dat ter sprake brengen - of überhaupt te dealen met dit soort gebrek aan functioneren - is ook een hele kunst. Redenen om mensen in het middenmanagement niet te benijden…
quote:Op maandag 31 juli 2023 23:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Andere collega (niet echt een licht) moest nieuwe etiketten maken wan Duitsland had postcode veranderd. Geloof van stad.postcode.land naar D-postcode Stad. Had helemaal uitgeschreven hoe het moest. Had ze alles op een rijtje getypt dus D postcode stad postcode land. Haar derde dag, het zijn 2 lange jaren geworden
Dát is altijd fijnquote:Op maandag 31 juli 2023 23:53 schreef Tele6 het volgende:
Ennnn bevestigingsmailtje dat ze de sollicitatie ontvangen hebben. Nu kan ik ontspannen
Carnaval in Weertquote:Op maandag 31 juli 2023 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik at vanavond een kliek Chinees van afgelopen zaterdag (wel in de koelkast bewaard) en leef! Nog.
Tevens wilde ik deze hier achterlaten
Enjoy
Nicequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 00:13 schreef Molo het volgende:
Yes, lekker door Scandinavië aan het trekken
Haar moest even opdrogen na het douchen (krullen regime)
Nu lekker slaapzakje in rollen
Ik duimquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:21 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen![]()
Kunnen jullie duimen voor een goede uitslag vanmiddag?
Mogge!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik zal duimen, Sarabi. Mag toch wel een keer goed gaan.
Gisteren voor slapen gevlucht naar vriendin. Vandaag op tijd wakker, want bouwvakkers beginnen om half 8.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 08:36 schreef Lonaa het volgende:
https://www.instagram.com(...)YTUzYTFiZDMwYg%3D%3D
Ja!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 06:57 schreef PdeHoog het volgende:
@:LeeHarveyOswald: ik las dat jullie de bakkerij verkopen aan een paar dames. De namen kwamen me erg bekend voor. Zijn dat toevallig dezelfde dames die Lof der Zoetheid op het Noordplein runden?
Ze zijn hier nu aan de voorkant een steiger aan het opbouwen om later (na de bouwvak...) te gaan schilderen. Blijkbaar moeten die dingen steviger staan dan vroeger, want ze worden in het beton van de flat vastgezet. En dat vergt heel veel boren. In beton. En ik moest slapen. Dus daar hielpen geen oordopjes + noisecanceling koptelefoon tegenquote:
Wat but.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zucht. De netbeheerder heeft op 8 juli ons juiste gasverbruik doorgegeven aan Essent (ivm kapotte gasmeter). Essent heeft me verzekerd dat dat op 1 augustus het verbruik van de afgelopen 3 maanden is bijgewerkt.
Het zal geen verrassing zijn dat de boel bij Essent nog steeds in storing staat
Wij hebben onze eigen domotica (software) draaien die de slimme meter afleest. Daarmee zien we het verbruik veel nauwkeuriger dan in de app van Essent. Ik ben daar de laatste jaren veel mee bezig dus ik kijk er regelmatig op. Sowieso elke eerste van de maand om te bekijken of ons verbruik lager is dan dezelfde maand vorig jaar.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat but.
Hoe kwam je eigenlijk op het idee om op d meter te kijken? Of zag je in de app.?
De meterkast gaat hier alleen open om eens het modem te resetten.🙃
Wat wáárdeloos van Essent.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij hebben onze eigen domotica (software) draaien die de slimme meter afleest. Daarmee zien we het verbruik veel nauwkeuriger dan in de app van Essent. Ik ben daar de laatste jaren veel mee bezig dus ik kijk er regelmatig op. Sowieso elke eerste van de maand om te bekijken of ons verbruik lager is dan dezelfde maand vorig jaar.
De Essent app was gelijk in storing gesprongen toen het verbruik zo omhoog sprong. Onze eigen software gaf de piek gewoon weer en ging daarna normaal verder. Gelukkig maar, anders waren we flink geschrokken bij de eindafrekening. Nu kunnen we de zaken van moment tot moment reproduceren voor de netbeheerder en Essent want zij zelf kunnen dat blijkbaar niet.
Ja, hiertegenover zitten de steigers ook in de gevel verankerd. Hier hebben ze gewoon voor elk steigerniveau een paar bakstenen nog niet ingemetseld en daar steken de verankeringen doorheen. Nu zijn ze de steiger aan het afbreken, laagje voor laagje, en ook laagje voor laagje de ontbrekende bakstenen erin aan het stoppen wat erg satisfying isquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze zijn hier nu aan de voorkant een steiger aan het opbouwen om later (na de bouwvak...) te gaan schilderen. Blijkbaar moeten die dingen steviger staan dan vroeger, want ze worden in het beton van de flat vastgezet. En dat vergt heel veel boren. In beton. En ik moest slapen. Dus daar hielpen geen oordopjes + noisecanceling koptelefoon tegen
Jouw probleem met die slimme meter heeft me wel aan het denken gezet over die dingen hoor. Wat als dit veel vaker voorkomt, maar met veel lagere getallen. Mensen die schrikken van de eindafrekening. Maar ja, ga maar bewijzen dat kleine getallen ook niet kloppen en blijkbaar is het ook niet zo makkelijk opgelost als het wèl heel duidelijk niet klopt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben onze eigen domotica (software) draaien die de slimme meter afleest. Daarmee zien we het verbruik veel nauwkeuriger dan in de app van Essent. Ik ben daar de laatste jaren veel mee bezig dus ik kijk er regelmatig op. Sowieso elke eerste van de maand om te bekijken of ons verbruik lager is dan dezelfde maand vorig jaar.
De Essent app was gelijk in storing gesprongen toen het verbruik zo omhoog sprong. Onze eigen software gaf de piek gewoon weer en ging daarna normaal verder. Gelukkig maar, anders waren we flink geschrokken bij de eindafrekening. Nu kunnen we de zaken van moment tot moment reproduceren voor de netbeheerder en Essent want zij zelf kunnen dat blijkbaar niet.
Dat laatste. Je kunt minder toeters en bellen gebruiken, maar wel gewoon vergaderen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jouw probleem met die slimme meter heeft me wel aan het denken gezet over die dingen hoor. Wat als dit veel vaker voorkomt, maar met veel lagere getallen. Mensen die schrikken van de eindafrekening. Maar ja, ga maar bewijzen dat kleine getallen ook niet kloppen en blijkbaar is het ook niet zo makkelijk opgelost als het wèl heel duidelijk niet klopt.
Mensen van het thuiswerken. Ik heb morgen een Team vergadering. Ik heb al Zoom gehad en diverse andere apps voor ziekenhuizen etc, maar nog niet één keer Teams. Moet ik dat downloaden? Moet je daar een account voor hebben? Of kan ik gewoon op het deelname linkje in de email klikken?
Voor zover ik weet kan je gewoon op het deelname linkje klikken!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jouw probleem met die slimme meter heeft me wel aan het denken gezet over die dingen hoor. Wat als dit veel vaker voorkomt, maar met veel lagere getallen. Mensen die schrikken van de eindafrekening. Maar ja, ga maar bewijzen dat kleine getallen ook niet kloppen en blijkbaar is het ook niet zo makkelijk opgelost als het wèl heel duidelijk niet klopt.
Mensen van het thuiswerken. Ik heb morgen een Team vergadering. Ik heb al Zoom gehad en diverse andere apps voor ziekenhuizen etc, maar nog niet één keer Teams. Moet ik dat downloaden? Moet je daar een account voor hebben? Of kan ik gewoon op het deelname linkje in de email klikken?
Teams heeft ook een webversie dus je hoeft 'm niet te downloaden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Teams kan je op een linkje klikken en dan kiezen of voor app downloaden of voor Browsermodus.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik stuur je zo een zip bestand met een file erin, die kun je gewoon openen en dan installeert onder andere teams.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:06 schreef Isabeau het volgende:
Dit gaat altijd beter dan je denkt. Ik heb voor oude software hier altijd wel graag mijn manager achter de hand (die de enige andere persoon in Nederland is die deze software goed kent) en als hij er niet is, zoals nu, dan red ik me gewoon prima. Als hij er wel is, bel ik hem zeker 3x met een vraag waar ik het antwoord wel op weet.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:09 schreef Lonaa het volgende:
Verder moet ik straks naar m'n werk-werk en zowel de baas als de kok is er niet voor de klus straks. Moet helemaal zelluf doen.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:10 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik stuur je zo een zip bestand met een file erin, die kun je gewoon openen en dan installeert onder andere teams.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:02 schreef Tele6 het volgende:
Ja, hiertegenover zitten de steigers ook in de gevel verankerd. Hier hebben ze gewoon voor elk steigerniveau een paar bakstenen nog niet ingemetseld en daar steken de verankeringen doorheen. Nu zijn ze de steiger aan het afbreken, laagje voor laagje, en ook laagje voor laagje de ontbrekende bakstenen erin aan het stoppen wat erg satisfying is
Het zijn verschillende kleurtjes bakstenen dus erg mooi hoe dan het juiste kleurtje baksteen in dat ene plekje wordt gestopt en dan is het af
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit gaat altijd beter dan je denkt. Ik heb voor oude software hier altijd wel graag mijn manager achter de hand (die de enige andere persoon in Nederland is die deze software goed kent) en als hij er niet is, zoals nu, dan red ik me gewoon prima. Als hij er wel is, bel ik hem zeker 3x met een vraag waar ik het antwoord wel op weet.
Het zal op termijn wel goedkomen, daar heb ik vertrouwen in. Maar ik zou gewoon willen dat dit soort dingen anno 2023 beter verlopen. Dat kan niet heel ingewikkeld zijn. Er zijn maar 2 dingen die ze moeten doen:quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat wáárdeloos van Essent.![]()
De gemiddelde mens heeft niet zo'n heel domotica ding dus wat had die dan moeten doen![]()
En dat ze niet opschieten met het oplossen
Ja, dat is inderdaad wel zo. Nou schiet zo'n meter gelijk in storing als er iets onjuists gebeurt. En uiteindelijk komt het dan wel boven water als de eindafrekening moet worden opgemaakt. Maar helemaal geruststellend is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is wel een ding lijkt mequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:09 schreef Lonaa het volgende:
Ben bezig met de laatste Lowlands-voorbereidingen van/met m'n vrijwilligers. Wel beetje gekke gewaarwording want ik denk dat dit de laatste keer is dat ik deze rol vervul.
Maar volgens mij (in ieder geval was dat een aantal jaren geleden zo) wanneer er een te hoog verbruik gezien werd, kreeg je ook iemand aan de deur om te controleren of er geen plantage stond (had een kennis van mij)quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het zal op termijn wel goedkomen, daar heb ik vertrouwen in. Maar ik zou gewoon willen dat dit soort dingen anno 2023 beter verlopen. Dat kan niet heel ingewikkeld zijn. Er zijn maar 2 dingen die ze moeten doen:
- extreem verbruik of storing detecteren en vervolgens de netbeheerder en de klant op de hoogte stellen.
- wanneer het juiste verbruik doorgegeven is door de netbeheerder, dit invoeren in hun systeem.
[..]
Ja, dat is inderdaad wel zo. Nou schiet zo'n meter gelijk in storing als er iets onjuists gebeurt. En uiteindelijk komt het dan wel boven water als de eindafrekening moet worden opgemaakt. Maar helemaal geruststellend is het allemaal niet.
Dit kan jijquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:13 schreef Lonaa het volgende:
![]()
Hij belde gisteren. "Zie jij het zitten om 25 pizza's te maken, ik ben er niet en de kok ook niet. Je kunt ons wel bellen en misschien nemen we wel op"
Akkoord.
Ja, is wel. Ik merk dat Lowlands, als festival, me niet meer zo trekt. DTRH nog wel. 2 festivals als coordinator + 1 of 2 als vrijwilliger + baan-baan + al het andere wat op het pad komt is gewoon veel. Ik moet ergens in snijden dan en ben bang dat het deze is. Moet dan dus wel op zoek naar iemand anders die het wil doen want als stichting niet meer gaan vind ik geen optie.quote:
Dat zou goed kunnenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar volgens mij (in ieder geval was dat een aantal jaren geleden zo) wanneer er een te hoog verbruik gezien werd, kreeg je ook iemand aan de deur om te controleren of er geen plantage stond (had een kennis van mij)
Wat goed!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha lekker bezig @:Lonaa! Komt vast goed![]()
In de hockeyteam app kwamen berichtjes voorbij over uit eten gaan vanavond, en ik dacht, fuck it, ik doe het gewoon. Dus ik ga vanavond met stuk of 7 uit m'n hockeyteam uit eten. Laatste keer dat ik (voor avondeten) uit eten ben geweest met iemand anders dan mn ouders/broertje is echt al zeker een jaar en ik denk nog wel langer geleden. En ik heb er nog zin in ook. Ik ben vandaag even heel tevreden met mezelf
Heb je iemand op het oog?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, is wel. Ik merk dat Lowlands, als festival, me niet meer zo trekt. DTRH nog wel. 2 festivals als coordinator + 1 of 2 als vrijwilliger + baan-baan + al het andere wat op het pad komt is gewoon veel. Ik moet ergens in snijden dan en ben bang dat het deze is. Moet dan dus wel op zoek naar iemand anders die het wil doen want als stichting niet meer gaan vind ik geen optie.
Daar ging het ook over gas, dat vonden we ook zo vreemd. Wij zaten gewoon te borrelen op een middag toen ze langskwamen. Bleek later een niet te dedecteren lek was dus hebben ze de hele leiding gedicht en een nieuwe aangelegd. Was zo'n stadsvilla uit 1900quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnenDat zal alleen over stroom gaan en bij ons gaat het over gas.
Ja in een bestaande flat moeten ze natuurlijk zeer professioneel de flat kapot maken om zo'n steiger te verankerenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]dat klinkt fascinerender dan wat ze hier hebben gedaan. Gewoon verankerd in het beton. Kijk, zo ziet dat er uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En mijn fietstocht richting extra bed was met hindernissen:
[ afbeelding ]
Zo te zien ook eerst een keer verkeerd geboord bij 2e foto.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha lekker bezig @:Lonaa! Komt vast goed![]()
In de hockeyteam app kwamen berichtjes voorbij over uit eten gaan vanavond, en ik dacht, fuck it, ik doe het gewoon. Dus ik ga vanavond met stuk of 7 uit m'n hockeyteam uit eten. Laatste keer dat ik (voor avondeten) uit eten ben geweest met iemand anders dan mn ouders/broertje is echt al zeker een jaar en ik denk nog wel langer geleden. En ik heb er nog zin in ook. Ik ben vandaag even heel tevreden met mezelf
Ze hebben ook de prachtige bosjes (hulst en forsythia) rond de flat allemaal weggehaaldquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:30 schreef Tele6 het volgende:
Ja in een bestaande flat moeten ze natuurlijk zeer professioneel de flat kapot maken om zo'n steiger te verankeren![]()
Spannende fietsroute idd
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]![]()
Hij belde gisteren. "Zie jij het zitten om 25 pizza's te maken, ik ben er niet en de kok ook niet. Je kunt ons wel bellen en misschien nemen we wel op"
Akkoord.
Goed dat je het nu gedaan hebt!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben al 6 weken iets aan het uitstellen wat echt een beetje haast hadProcrastination ftw. Nam ook best veel van mijn gedachten in beslag en werd er helemaal nerveus van dat ik het nog niet had gedaan
Kostte me net 15 minuten of zo
Aw neequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze hebben ook de prachtige bosjes (hulst en forsythia) rond de flat allemaal weggehaald
Haha heel herkenbaar. Well donequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben al 6 weken iets aan het uitstellen wat echt een beetje haast hadProcrastination ftw. Nam ook best veel van mijn gedachten in beslag en werd er helemaal nerveus van dat ik het nog niet had gedaan
Kostte me net 15 minuten of zo
Er is wel iemand die mijn rol ter plekke over kan nemen.quote:
Oh dat is wel raar ja. Wij hebben alle ruimte voor een flinke plantage ookquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar ging het ook over gas, dat vonden we ook zo vreemd. Wij zaten gewoon te borrelen op een middag toen ze langskwamen. Bleek later een niet te dedecteren lek was dus hebben ze de hele leiding gedicht en een nieuwe aangelegd. Was zo'n stadsvilla uit 1900
Dat is wel fijn. Als je niemand zou weten en daardoor de stichting op zou houden, is het helemaal zo groot.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er is wel iemand die mijn rol ter plekke over kan nemen.Die is al jaren designated coordinator als we op meer dan 1 dag werken (dan doet hij 1 dag en ik 1 dag) of zoals dit jaar iedereen de bus in trapt op maandagochtend omdat ik zondag al vertrek. Denk wel dat ik volgend jaar de voorbereidingen nog doe, maar daar wil ik tzt ook wel vanaf.
Ja. Dit allemaal. En ik nam me ook voor het de volgende keer direct te doen. As ifquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha heel herkenbaar. Well doneFijn hè als het dan eindelijk gedaan is. En dat je je dan afvraagt wáárom je dat zo lang hebt laten duren en je je voorneemt het voortaan gewoon meteen te doen.
Tot je over een paar weken weer in precies dezelfde situatie zit
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja. Dit allemaal. En ik nam me ook voor het de volgende keer direct te doen. As if
Mochten jullie ooit verlegen zitten om extra inkomsten dan zijn er dus mogelijkhedenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh dat is wel raar ja. Wij hebben alle ruimte voor een flinke plantage ook
Zo herkenbaarquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja. Dit allemaal. En ik nam me ook voor het de volgende keer direct te doen. As if
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mochten jullie ooit verlegen zitten om extra inkomsten dan zijn er dus mogelijkheden
Dat zijn top-steigerbouwersquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]dat klinkt fascinerender dan wat ze hier hebben gedaan. Gewoon verankerd in het beton. Kijk, zo ziet dat er uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En mijn fietstocht richting extra bed was met hindernissen:
[ afbeelding ]
Zo te zien ook eerst een keer verkeerd geboord bij 2e foto.
Daarom zou ik zo graag een hoekbank willen hebben. Lekker liggend kijken naar tv.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Heb voetbal aan staan, gaat lekker met de doelpunten. Gisteren de bank anders gezet zodat ik beter tv kan kijken liggend op de bank (moet benen meer omhoog hebben) maar ik vind het nog niet wat. Zo maar weer eens kijken wat er kan
Natuurlijk, die partij bellen en vertellen dat het niet volgens de voorschriften is afgekoppeld en dat ze dat in orde moeten brengen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:55 schreef Kreator het volgende:
Wat zouden jullie doen.
Afgelopen februari is mijn gashaard afgekoppeld en hebben ze daar een (hele dure) houthaard ingezet. Die mannen waren ingehuurd en hij zei dat hij de gasleiding onder de vloer ging afkoppelen omdat dat makkelijker was.
Ik heb hier verder geen verstand van.
Nu was mijn loodgieter hier aan het werk en die vroeg waar die leiding voor was. Dus ik leg dat uit en hij zegt: "ja dat is eigenlijk gewoon not done en best wel link. Als je daar ooit lekkage krijgt, dan loopt je hele kruipruimte vol met gas"
Ok. En nu. Is het nog 'done' om de partij op te bellen die hier de afsluiting slordig heeft gedaan, of moet ik mijn verlies pakken en hier een loodgieter voor betalen?
Vind ik lastig.
Ik zou die partij wel even opbellen ja. Dan kan je altijd zien wat ze er mee doen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:55 schreef Kreator het volgende:
Wat zouden jullie doen.
Afgelopen februari is mijn gashaard afgekoppeld en hebben ze daar een (hele dure) houthaard ingezet. Die mannen waren ingehuurd en hij zei dat hij de gasleiding onder de vloer ging afkoppelen omdat dat makkelijker was.
Ik heb hier verder geen verstand van.
Nu was mijn loodgieter hier aan het werk en die vroeg waar die leiding voor was. Dus ik leg dat uit en hij zegt: "ja dat is eigenlijk gewoon not done en best wel link. Als je daar ooit lekkage krijgt, dan loopt je hele kruipruimte vol met gas"
Ok. En nu. Is het nog 'done' om de partij op te bellen die hier de afsluiting slordig heeft gedaan, of moet ik mijn verlies pakken en hier een loodgieter voor betalen?
Vind ik lastig.
Ik ken de officiele voorschriften natuurlijk niet, ik weet alleen het woord van de loodgieter hier.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Natuurlijk, die partij bellen en vertellen dat het niet volgens de voorschriften is afgekoppeld en dat ze dat in orde moeten brengen.
De stichting is niet volledig van mij afhankelijk gelukkig. Het rommelt wel, helaas.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is wel fijn. Als je niemand zou weten en daardoor de stichting op zou houden, is het helemaal zo groot.
Die weet waar hij het over heeftquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ken de officiele voorschriften natuurlijk niet, ik weet alleen het woord van de loodgieter hier.
Dan breng je het toch ook op die manier?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ken de officiele voorschriften natuurlijk niet, ik weet alleen het woord van de loodgieter hier.
Ik vond het een grote sta in de weg. En ik ben te klein om in een keer lekker in die hoek te kruipenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Daarom zou ik zo graag een hoekbank willen hebben. Lekker liggend kijken naar tv.
Ziequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:05 schreef Kreator het volgende:
Heb maar even gebeld idd. Hij ging het navragen. Op de offerte stond 'afdoppen in de kelder' en dat is niet gebeurd, dus helder. Ik word teruggebeld.
Oh da's balen, voor de kinderen maar vooral voor hem en jou.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:36 schreef Blues het volgende:
Uitje naar avifauna vanmiddag wordt toch iets minder leuk, g is te beroerd om mee te gaan
De snotterende man achter jullie in de bioscoop heeft toegeslagen?quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:36 schreef Blues het volgende:
Uitje naar avifauna vanmiddag wordt toch iets minder leuk, g is te beroerd om mee te gaan
Heel ongezellig, maar ik maak me ook wel zorgen om 'mquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh da's balen, voor de kinderen maar vooral voor hem en jou.
Kanquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De snotterende man achter jullie in de bioscoop heeft toegeslagen?
Die zorgen kan ik me voorstellen. Hopelijk heb je een leuke middag en voelt G zich snel beter.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Heel ongezellig, maar ik maak me ook wel zorgen om 'm![]()
Moet me ff herpakken, maar ik stap zo in de auto en ga er een leuke middag van maken.
Kan het niet terugvinden, maar zag net een filmpje op instagram, dat heet "feline paralysis"quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik moet dingen doen maar de kat die op mij ligt heeft daar andere ideeën over.
Gaan met die banaanquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:51 schreef Tele6 het volgende:
Gisteren scheurden m'n survivalschoenen nog verder, ik kan voor de 4e keer naar de schoenmaker maar ik kan het er ook mee opgeven. Ik heb ze 2 jaar en ik heb er zo'n 800 km op gelopen, dus op zich niet gek als ze aan het eind van hun levensduur zijn.
Nou vind ik een nieuw paar in de aanbieding, maar die zijn KNALgeel.
Dit gaat niet lang zo geel blijven. Waarschijnlijk de zijkanten wel maar het stoffen gedeelte niet.
Even bedenken of ik hier de komende 2 jaar in wil lopen. Het is op zich wel lekker uniek
[ afbeelding ]
Hier in huis kan je de poezenkaart spelen. "ik heb dorst maar de kat ligt op schoot". Dan moet de ander drinken halen. We hebben drie katten dus dat werkt niet altijd.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kan het niet terugvinden, maar zag net een filmpje op instagram, dat heet "feline paralysis"
Hier een kat, maar geen ander om mijn drinken te halen. Dus een kan water naast me (denk in oplossingen)quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hier in huis kan je de poezenkaart spelen. "ik heb dorst maar de kat ligt op schoot". Dan moet de ander drinken halen. We hebben drie katten dus dat werkt niet altijd.
Doen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:51 schreef Tele6 het volgende:
Gisteren scheurden m'n survivalschoenen nog verder, ik kan voor de 4e keer naar de schoenmaker maar ik kan het er ook mee opgeven. Ik heb ze 2 jaar en ik heb er zo'n 800 km op gelopen, dus op zich niet gek als ze aan het eind van hun levensduur zijn.
Dit gaat niet lang zo geel blijven. Waarschijnlijk de zijkanten wel maar het stoffen gedeelte niet.
Even bedenken of ik hier de komende 2 jaar in wil lopen. Het is op zich wel lekker uniek
[ afbeelding ]
“Hé schoenen…waar ga je met die vrouw naar toe? “quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:51 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
Doen! lelijke hardloopschoenen is hoe het hoort!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 11:51 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hou ervan, vooral rågquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 00:51 schreef Viv het volgende:
In een Polarbröd-topic moet ik gepost hebben!![]()
[ afbeelding ]
Ontdekt tijdens onze huwelijksreis in Zweeds Lapland (ruim 10 jaar geleden). Inmiddels lunch ik er altijd mee op het werk.Iedereen eet daar warm tussen de middag, behalve de enige andere Nederlandse collega en ik.
![]()
omg jaloers!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik at net een warme brezeln met boter
Ik at een kaiserbrotchen met komijnekaas en komkommersaladequote:Op dinsdag 1 augustus 2023 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik at net een warme brezeln met boter
Ik las dat dat de verkeerde volgorde isquote:
Veel plezier nog!quote:
Beterquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier bij Oppenheimer @:Troel!
En @:Tele6 gave schoenen! Lekker opvallend, ben je makkelijk te spotten tijdens wedstrijden![]()
Mn teamgenootjes gaan voor het eten eerst buiten beachvolleyballen (ik heb daar gezien de wisselvallige weersvoorspelling voor gepast) en ik zag net in de teamapp dat de consensus is geworden dat de meesten geen douchespullen bij hebben, dus de dresscode is trainingsbroek (we gaan eten ergens op een overdekt terras). Am I in heaven?
De eerste 3 minuten van de wedstrijd ja, totdat ik door de drek magquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier bij Oppenheimer @:Troel!
En @:Tele6 gave schoenen! Lekker opvallend, ben je makkelijk te spotten tijdens wedstrijden![]()
Mn teamgenootjes gaan voor het eten eerst buiten beachvolleyballen (ik heb daar gezien de wisselvallige weersvoorspelling voor gepast) en ik zag net in de teamapp dat de consensus is geworden dat de meesten geen douchespullen bij hebben, dus de dresscode is trainingsbroek (we gaan eten ergens op een overdekt terras). Am I in heaven?
Gewoon na elke wedstrijd even poetsenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De eerste 3 minuten van de wedstrijd ja, totdat ik door de drek mag
Maar goed, voorlopig zijn het schoenen om vrolijk van te worden.
Ik heb nu de legergroen met neonoranje versie, en het oranje is nog rédelijk oranje, dus wie weet valt het mee.
Jouw etentje klinkt beter en beter![]()
Lekker op een terrasje in je zanderige joggingbroek
Haha, goede vraag. Spannend wel. Maar wie weet, ik heb net in elk geval even opgezocht wanneer het eigenlijk is. Ik ga er eens over nadenkenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:32 schreef Morgane89 het volgende:
@:vlindertje89 als je etentje een succes is, durf je dan de CUL bbq-meet ook aan?
Ik geef ze na elke wedstrijd wel een spoelbeurt, anders krijg ik ze daarna niet meer aan zo stijf van de modderquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Gewoon na elke wedstrijd even poetsen
[..]
Haha, goede vraag. Spannend wel. Maar wie weet, ik heb net in elk geval even opgezocht wanneer het eigenlijk is. Ik ga er eens over nadenken
Dat lijkt me een uitstekend plan, ook met de helft oesterzwam. Wil je dit ook nog even posten in CUL / CUL Slowchat BBQ meet bij L_S? Dan kunnen we een beetje bijhouden wie wat meeneemt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bbq is potluck toch? Ik dacht Szechuan kip mee te nemen, maar als er vega(n)'s komen kan ik ook de helft met oesterzwam doen.
Nou vooruit dan maar.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:55 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een uitstekend plan, ook met de helft oesterzwam. Wil je dit ook nog even posten in CUL / CUL Slowchat BBQ meet bij L_S? Dan kunnen we een beetje bijhouden wie wat meeneemt.
Wat een goeie vraag!quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:32 schreef Morgane89 het volgende:
@:vlindertje89 als je etentje een succes is, durf je dan de CUL bbq-meet ook aan?
Zou dat beiden eten 😉quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bbq is potluck toch? Ik dacht Szechuan kip mee te nemen, maar als er vega(n)'s komen kan ik ook de helft met oesterzwam doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |