abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 juli 2023 @ 18:48:12 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_210109507
Is dat brood met ijsberen erin?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 18:56:40 #2
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_210109632
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 18:48 schreef Troel het volgende:
Is dat brood met ijsberen erin?
:{ :{ :{
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_210109635
Gatverdamme, sushi craving. Sushi tent dicht, sushi van AH was muf en klef. Dus wel sushi op, maar sushi craving niet gestild :( :( :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210109646
Lucky, wat doe jij met die gedroogde paddestoeltjes?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  maandag 31 juli 2023 @ 19:00:26 #5
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210109679
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 18:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gatverdamme, sushi craving. Sushi tent dicht, sushi van AH was muf en klef. Dus wel sushi op, maar sushi craving niet gestild :( :( :(
Mocht je ook een jumbo in de buurt hebben zou je die volgende keer eens kunnen proberen. Die heeft hier echt prima sushi, echt niet te vergelijken met die zooi van de ah.
pi_210109688
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 18:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dit is echt 1 van de ergste dingen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210109711
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:00 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Mocht je ook een jumbo in de buurt hebben zou je die volgende keer eens kunnen proberen. Die heeft hier echt prima sushi, echt niet te vergelijken met die zooi van de ah.
Mijn AH heeft zo'n maakpunt zeg maar. Nou je de AH 2 straten verder, maar daarvan worden pakketjes in onze AH gelegd. An sich best wel hele acceptabele snelle hap sushi, maar deze lag duidelijk te lang :r

quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dit is echt 1 van de ergste dingen.
:( :( WEE MIJ :( :(
  maandag 31 juli 2023 @ 19:05:09 #8
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210109741
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Mijn AH heeft zo'n maakpunt zeg maar. Nou je de AH 2 straten verder, maar daarvan worden pakketjes in onze AH gelegd. An sich best wel hele acceptabele snelle hap sushi, maar deze lag duidelijk te lang :r
[..]
Oh dat is gewoon niet ok :(
pi_210109752
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Heb jij nog leuke slotjes geopend?

Mijn oefenslotjes + één gewoon slot nu even snel open met als zonder sleutel :')

Ik mag van P niet oefenen op voordeur, motor, bakkerij. "Straks gaan ze stuk". Dus maar even liefdesslotjes oogsten, maar nog geen tijd voor gehad :)
pi_210109765
@Molo wanneer je zo’n ding mee wil nemen naar de camping zou ik uiteraard niet voor zo’n Philips xxl gaan. Een Philips heeft veel accessoires maar ook een losse binnenbak. Instant pot ((heb ik) heeft één bak en een rooster (bak kan je met een doekje schoonmaken). Instant pot heeft ook een dubbele bak maar sinds kort ook een smalle AF. Dat zag ik ook bij een ander merk, geen idee welke.
We have far more in common than that which devides us..
pi_210109814
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
[..]
Ik zou er nooit op vertrouwen dat een supermarkt zowel de enorm strikte tijdscodering als de minimale PH waarde voor de rijst hanteert. Als ik steevast dingen zie in de supermarkt waar de NVWA-inspecteur bij mij gelijk voor zou schrijven, dan ligt de lat bij controles daar toch een beetje anders :P
pi_210109827
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik zou er nooit op vertrouwen dat een supermarkt zowel de enorm strikte tijdscodering als de minimale PH waarde voor de rijst hanteert. Als ik steevast dingen zie in de supermarkt waar de NVWA-inspecteur bij mij gelijk voor zou schrijven, dan ligt de lat bij controles daar toch een beetje anders :P
Als ik na vandaag niet meer online ben, weten jullie hww....
pi_210109896
twitter
  maandag 31 juli 2023 @ 19:23:32 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210110014
quote:

[..]
Gegaarde rijst is heel tricky
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bacillus_cereus
Noedels/pasta net zo btw
  maandag 31 juli 2023 @ 19:23:41 #15
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210110016
quote:

[..]
Dat vond ik zo mooi in de supermarkten in Japan.
Daar mag in beginsel iets niet langer liggen dan een uur.
Na dat uur komt er een horde personen in witte jassen en die plakken op alles wat er nog ligt 25% korting stickers. Na een half uur komen ze weer voorbij en plakken ze er 50% korting stickers overheen.
Na 2 uur gaat het de vuilnisbak in.

We maakten er op een gegeven moment een sport van om aan het eind van de avond de 50% korting pakketjes mee te nemen, dat in de koeling van de hotelkamer te bewaren, die we de volgende dag vervolgens meenamen in de koeltas en als lunch opaten in de bus. Van viseitjes tot allerlei sushirolls en sashimi, ideaal…
pi_210110034
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:23 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat vond ik zo mooi in de supermarkten in Japan.
Daar mag in beginsel iets niet langer liggen dan een uur.
Na dat uur komt er een horde personen in witte jassen en die plakken op alles wat er nog ligt 25% korting stickers. Na een half uur komen ze weer voorbij en plakken ze er 50% korting stickers overheen.
Na 2 uur gaat het de vuilnisbak in.

We maakten er op een gegeven moment een sport van om aan het eind van de avond de 50% korting pakketjes mee te nemen, dat in de koeling van de hotelkamer te bewaren, die we de volgende dag vervolgens meenamen in de koeltas en als lunch opaten in de bus. Van viseitjes tot allerlei sushirolls en sashimi, ideaal…
eh...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210110044
quote:
11s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
eh...
Ik ben ook team-eh
  maandag 31 juli 2023 @ 19:25:35 #18
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210110051
Ik ben gewoon sprakeloos.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210110070
Even voor mijn begrip - gegaarde rijst en pasta is dus ivm die bacillus cereus, en knoflook in olie ivm botulisme? En rijst/pasta dus niet ook ivm botulisme?

Balen wel DP! :{
pi_210110083
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Noedels/pasta net zo btw
https://www.hannainstrume(...)rode-fc202d-hi99161/

Die is specifiek bedoeld voor sushi, en pakt PH en temperatuur in één keer. Is verplicht te hebben, en te loggen (zoals met koelkast-logs). Ik denk niet dat je dit in een supermarkt ooit gaat zien gebeuren.
pi_210110090
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Even voor mijn begrip - gegaarde rijst en pasta is dus ivm die bacillus cereus, en knoflook in olie ivm botulisme? En rijst/pasta dus niet ook ivm botulisme?

Balen wel DP! :{
Rijst/pasta beide :-)
  maandag 31 juli 2023 @ 19:30:36 #23
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210110130
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben gewoon sprakeloos.
Gelukkig, ik dacht dat je twijfelde aan mijn gezondheid na die acties of zo. :D
In Japan zijn ze zo secuur met voedselhygiene, juist ook omdat ze veel rauw eten.
Maar alleen al de bedrijvigheid rond die koelbakken elke keer is een belevenis op zich…

We waren vaak de hele dag op pad, van stad naar stad, en moesten 's avonds dus wel dingen inslaan, vaak ook de lunch voor de volgende dag. De meesten zaten dan met voorverpakte cakejes, wij hadden een heel menu tot onze beschikking…
  maandag 31 juli 2023 @ 19:34:24 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210110213
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:06 schreef Kaatje1 het volgende:
@:molo wanneer je zo’n ding mee wil nemen naar de camping zou ik uiteraard niet voor zo’n Philips xxl gaan. Een Philips heeft veel accessoires maar ook een losse binnenbak. Instant pot ((heb ik) heeft één bak en een rooster (bak kan je met een doekje schoonmaken). Instant pot heeft ook een dubbele bak maar sinds kort ook een smalle AF. Dat zag ik ook bij een ander merk, geen idee welke.
Nee niet voor de camping want ik kampeer altijd zelf zonder elektra.
Thuis lijkt me soms best relaxt. Flikker nu vaak de grote oven aan voor minidingen, beetje onzinnig. En frituurpan heb ik niet
Gyoza en dim sum enzo kunnen er vast wel ook in.

Instantpot is heel iets anders weer toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 31 juli 2023 @ 19:36:23 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210110252
quote:
Godverdomme :D :D
pi_210110268
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Rijst/pasta beide :-)
Heb je daar ook een bron van? Niet dat ik jou niet vertrouw - maar van knoflook kan ik het zo met Google vinden, van rijst of pasta eigenlijk niet. Alleen heel veel over bacillus cereus. En hoe zit het ook alweer met verhitten? Kwam één site tegen die zegt dat bij 5min op minimaal 85 graden onschadelijk is (op basis v rivm site die zegt 'Het toxine is hittelabiel en wordt in 5 minuten geïnactiveerd bij temperaturen van minimaal 85°C'). Maar jij gaf aan dat dat niet klopt, toch? Of herinner ik me dit verkeerd :)

Pasta vroor ik toch al niet in en met de rijstkoker op aanrecht doe ik dat ook wat makkelijker wel steeds vers koken, dus vooral nieuwsgierigheid (gemixt met lichte verbazing van hoe het dan toch zo vaak goed kan gaan want volgens mij houden massa's mensen zich hier niet aan :+ )
  maandag 31 juli 2023 @ 19:39:28 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210110305
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:37 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Heb je daar ook een bron van? Niet dat ik jou niet vertrouw - maar van knoflook kan ik het zo met Google vinden, van rijst of pasta eigenlijk niet. Alleen heel veel over bacillus cereus. En hoe zit het ook alweer met verhitten? Kwam één site tegen die zegt dat bij 5min op minimaal 85 graden onschadelijk is (op basis v rivm site die zegt 'Het toxine is hittelabiel en wordt in 5 minuten geïnactiveerd bij temperaturen van minimaal 85°C'). Maar jij gaf aan dat dat niet klopt, toch? Of herinner ik me dit verkeerd :)

Pasta vroor ik toch al niet in en met de rijstkoker op aanrecht doe ik dat ook wat makkelijker wel steeds vers koken, dus vooral nieuwsgierigheid (gemixt met lichte verbazing van hoe het dan toch zo vaak goed kan gaan want volgens mij houden massa's mensen zich hier niet aan :+ )
Gematigd klimaat gok ik

Zal maar niet zeggen wat we hier op de campings allemaal naar binnen werken en hoe lang dat al al dan niet in een koelbox zonder stroom zit
pi_210110399
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:24 schreef Myraela het volgende: Ik vind warm weer niet echt verwennerij, tenzij ik het actief opzoek. Maar dit is toch ook wel een beetje jammer voor iedereen die met dit weer hier vakantie heeft.
Ja hoi }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210110416
Tevens is een airfryer de heteluchtoventemp min 20, niet de elektrische oventemp min 20 en sluit ik me aan bij sneller, zuiniger, niet voorverwarmen en knapperiger.
Mijn gewone oven (voor grotere en betere gerechten) stamt uit 2017.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210110430
Oostelijke Mijnstreek dialect <> Kerkraads/ omtrek. Wat ze daar in halfPruuses brabbelen, is voor geen enkele normale Limburger te verstaan.
pi_210110435
Setje.
pi_210110445
Hmm, ik vind Theo Maassen helemaal niet zo goed in Zomergasten. Misschien was hij een beetje te veel gehyped voor ik ging kijken ofzo :?
pi_210110453
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja hoi }:|
Jong, je zit niet op de camping toch... *O*
pi_210110454
Oh en wij hebben net als Molos vrind een airfryer voor de camping ja. Een XL ipv de XXL van thuis.
De instant pot kan ook mee, in een speciale preciespassende tas met ruimte voor accessoires *)
pi_210110472
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 18:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Trippen?
pi_210110482
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:37 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

In het geval van toxines van botulisme (botox) dan breken die af bij 85c. De endosporen pas bij 140. Dus als je je olie, zoals Lucky doet, voor gebruik verhit, dan zit je safe. Bij pasta ook, maar de richtlijn is om voedsel aan de kook te brengen (of dus inderdaad 85c voor 5 minuten of langer). Dat is wel dermate heet en lang dat je pasta daarna niet echt eetbaar meer is :P Met bijvoorbeeld een geweckte bouillon of niet-zure saus kan dat wél op die manier.

Voor botulisme google icm. wecken. Dat is voor je pasta eigenlijk niet echt anders: Doordat het nat is, is de poreuse buitenkant nu zuurstofarm geworden. Door het verhitten heb je een monocultuur (bijv. geen verzuring meer door melkzuurbacteriën) en hebben de endosporen vrij spel.

(en een google op botulism sushi rice geeft ook genoeg resultaten voor drie dagen nachtmerries :P ).
  maandag 31 juli 2023 @ 19:52:09 #37
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210110503
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:46 schreef Vanyel het volgende:
Oostelijke Mijnstreek dialect <> Kerkraads/ omtrek. Wat ze daar in halfPruuses brabbelen, is voor geen enkele normale Limburger te verstaan.
Ik heb 1 keer mogen bellen met de Kirchroadsjer Vastelaovendsverein of zo, wegens een boeking.
Niet te doen, boeking ging uiteindelijk ook niet door… :D
pi_210110548
I
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Thuis lijkt me soms best relaxt. Flikker nu vaak de grote oven aan voor minidingen, beetje onzinnig. En frituurpan heb ik niet

ns pot heeft Multicookers maar ook airfryers en ook combinatie Multicooker fryer (crisp) waar @fietsie en @Lucky_Strike de topper qua mogelijkheden hebben
  maandag 31 juli 2023 @ 19:59:08 #39
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210110593
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 18:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vooral gewoon op voorraad hebben voor als ik het een keer nodig heb.

Of bijvoorbeeld: https://ottolenghi.co.uk/(...)sagne-flavour-pg-228
Spoilers!
pi_210110600
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat kan erin. Moet binnenkort weer eens na Amazing Oriental. Fietste er vanochtend langs maar geen tijd. En op de terugweg vergeten
pi_210110612
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die foto alleen al :9~
  maandag 31 juli 2023 @ 20:02:20 #42
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210110633
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:
I
[..]
ns pot heeft Multicookers maar ook airfryers en ook combinatie Multicooker fryer (crisp) waar @:Fietsie en @:lucky_strike de topper qua mogelijkheden hebben
Yes. Zeer tevreden mee. Afgelopen donderdag nog een pastagerecht in gekookt op hogedruk. En vandaag de kliekjes opgegeten :9

Gisteren heb ik voor de lunch een halve ciabatta er in gemaakt met cheddar, jalapeno's, mais, salsa en tomaat.
Spoilers!
pi_210110643
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Yes. Zeer tevreden mee. Afgelopen donderdag nog een pastagerecht in gekookt op hogedruk. En vandaag de kliekjes opgegeten :9

Gisteren heb ik voor de lunch een halve ciabatta er in gemaakt met cheddar, jalapeno's, mais, salsa en tomaat.
Rip aan de nabestaanden :'(
  maandag 31 juli 2023 @ 20:03:54 #44
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210110656
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Momenteel hebben ze niet zo veel beschikbaar, maar via https://www.mushroomsonline.eu/ in De Lier kan je de meest geweldige paddestoelen bestellen, die ook thuisbezorgd worden.

Ontdekt tijdens de Corona periode, toen ze hun voorraden voor dumpprijzen aan iedereen verkochten, omdat ze er mee bleven zitten door het abrupt moeten sluiten van de restaurants. Dozen vol hebben we er toen weggehaald en we hebben er van gesmuld. Die paar uurtjes rijden hadden we er graag voor over…
  maandag 31 juli 2023 @ 20:05:02 #45
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210110663
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Die foto alleen al :9~
Ja, dat is echt wel next level goddelijk. Meestal vind ik lasagne te veel moeite en gebruik ik het als pastasaus met bijvoorbeeld mafaldine.
Spoilers!
pi_210110671
quote:
Als u ons een sijntje geeft zodra u wilt bestellen zorgen wij dat de eerste levering gratis bezorgd word.
:'(
pi_210110673
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
:'(
;(
pi_210110694
:o C :o O :o R :o D :o Y :o C :o E :o P :o S :o
  maandag 31 juli 2023 @ 20:08:41 #49
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210110696
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Momenteel hebben ze niet zo veel beschikbaar, maar via https://www.mushroomsonline.eu/ in De Lier kan je de meest geweldige paddestoelen bestellen, die ook thuisbezorgd worden.

Ontdekt tijdens de Corona periode, toen ze hun voorraden voor dumpprijzen aan iedereen verkochten, omdat ze er mee bleven zitten door het abrupt moeten sluiten van de restaurants. Dozen vol hebben we er toen weggehaald en we hebben er van gesmuld. Die paar uurtjes rijden hadden we er graag voor over…
:9

Hier vlakbij zit een kwekerij waar je ook aan de deur kunt kopen. Ik heb er laatst een Too good to go-pakket gekocht met ruim 1,5 kilo kastanje champignons.
Spoilers!
  maandag 31 juli 2023 @ 20:10:46 #50
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210110744
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Noedels/pasta net zo btw
Ik heb al enkele dagen een groundhog day gevoel wanneer ik dit topic open.
  maandag 31 juli 2023 @ 20:13:39 #52
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210110750
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:
I
[..]
ns pot heeft Multicookers maar ook airfryers en ook combinatie Multicooker fryer (crisp) waar @:Fietsie en @:lucky_strike de topper qua mogelijkheden hebben
Wel goed nadenken of je de airfryer functionaliteit (met roosteren en grillen) echt wilt gebruiken.
Kan hoop geld besparen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 20:13:41 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210110751
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
:9

Hier vlakbij zit een kwekerij waar je ook aan de deur kunt kopen. Ik heb er laatst een Too good to go-pakket gekocht met ruim 1,5 kilo kastanje champignons.
Ik kocht laatst redelijk champignons bij de Edeka. De onverpakte/losse champignons waren beduidend goedkoper en mooier dan die in een plastic bakje.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_210110755
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:12 schreef Myraela het volgende:

[..]
HET HOUDT NIET OP, NIET VANZELF
pi_210110762
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:13 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Het lijkt wel een soort hele basic AI. Je zegt een triggerwoord, en daar komt het hele riedeltje van elke bot :D
  maandag 31 juli 2023 @ 20:14:51 #56
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210110766
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:13 schreef fietsie het volgende:

[..]
Wel goed nadenken of je de airfryer functionaliteit (met roosteren en grillen) echt wilt gebruiken.
Kan hoop geld besparen.
Ik gebruik de airfryer juist het meest.
Spoilers!
  maandag 31 juli 2023 @ 20:16:09 #57
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210110785
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik gebruik de airfryer juist het meest.
Snap ik wel maar voor gezinnen waar al een XXXL airfryert staat...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 31 juli 2023 @ 20:16:37 #58
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210110791
quote:

[..]
De 600ste keer dat dit thema langskomt

maandag 31 juli 2023 @ 20:17:06 #59
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210110794
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:16 schreef fietsie het volgende:

[..]
Snap ik wel maar voor gezinnen waar al een XXXL airfryert staat...
Oh zo.
Spoilers!
  maandag 31 juli 2023 @ 20:17:42 #60
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210110797
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:13 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
pi_210110800
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:13 schreef fietsie het volgende:

[..]
Kan hoop geld besparen.
Ik gebruik de losse AF meer dan de Multicooker. Misschien wel omdat ik de vriezer leeg aan het eten ben. In de MC maak ik toch vaker grotere (invries) porties (die ik dan weer in de AF zet 😂
pi_210110802
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Het lijkt wel een soort hele basic AI. Je zegt een triggerwoord, en daar komt het hele riedeltje van elke bot :D
Of een kersttafel vol bejaarden waarbij iedereen vergeten is dat ze 5 minuten geleden hetzelfde riedeltje ook al afdraaiden :D
  maandag 31 juli 2023 @ 20:21:27 #63
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210110835
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Of een kersttafel vol bejaarden waarbij iedereen vergeten is dat ze 5 minuten geleden hetzelfde riedeltje ook al afdraaiden :D
Eten die rijst bij die Kersttafel? Of Pasta?
Wist je trouwens dat je daar mee moet oppassen

*Wegduik*
pi_210110849
Past een XXL frikandel in de XXL airfryer?
pi_210110852
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Eten die rijst bij die Kersttafel? Of Pasta?
Wist je trouwens dat je daar mee moet oppassen

*Wegduik*
Die krijgen patatjes uit de airfryer, is gezonder -O-
pi_210110858
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:22 schreef Myraela het volgende:
De échte vragen vragen...
  maandag 31 juli 2023 @ 20:22:59 #67
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210110860
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Die krijgen patatjes uit de airfryer, is gezonder -O-
Friet?
SCNR
pi_210110913
Moet nog bijlezen maar 2 stroopkoeken op :@ :9 8)7 de koeken uit mijn jeugd. In het zwembad kocht ik er altijd 2 voor 10 cent O+
Dus geen wafels he. Koeken. Jeugdsentiment *G*
pi_210110927
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hmm, ik vind Theo Maassen helemaal niet zo goed in Zomergasten. Misschien was hij een beetje te veel gehyped voor ik ging kijken ofzo :?
Niet haten op Theo :{w
pi_210110928
Als we toch bij kerst aanbeland zijn dan kunnen we ook nog even ieders favoriete versie van The Sound of silence bespreken :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210110944
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:28 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee geen haat, maar snap niet de bejubeling die ik overal las. Zit nog in de eerste btw, maar daar las ik ook die enthousiaste reacties op.
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 20:29:26 #72
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_210110945
quote:
10s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:27 schreef Blues het volgende:
Moet nog bijlezen maar 2 stroopkoeken op :@ :9 8)7 de koeken uit mijn jeugd. In het zwembad kocht ik er altijd 2 voor 10 cent O+
Dus geen wafels he. Koeken. Jeugdsentiment *G*

Deze bedoel je? Zijn lekker idd. :9
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_210110946
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:28 schreef Clubsoda het volgende:
Als we toch bij kerst aanbeland zijn dan kunnen we ook nog even ieders favoriete versie van The Sound of silence bespreken :+
Lekker met margarine :9~
  maandag 31 juli 2023 @ 20:29:45 #74
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210110948
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:22 schreef Myraela het volgende:
Het past altijd, maar misschien moet je een beetje duwen
pi_210110949
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:29 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Deze bedoel je? Zijn lekker idd. :9
Ja O+ O+ O+ :9~ :9~ :9~
pi_210110953
quote:
Sissi films kijken
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 20:30:46 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210110960
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:28 schreef Blues het volgende:

[..]
De vaste cameraman van Christopher Nolan was er toch? Was het wat?
pi_210110970
quote:

[..]
Krijg je vaak controle eigenlijk?
In al die jaren van zzp heb ik nooit vragen van de BD bijv. gehad.
En collega’s meerdere jaren achter elkaar. B-)

Vanmiddag viel de mobiel in een ondiepe plas. Nu (pas) krijg ik bij opladen een waarschuwing. Misschien helpt een nachtje afwachten. -O-
pi_210110974
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:29 schreef fietsie het volgende:

[..]
Het past altijd, maar misschien moet je een beetje duwen
Verkeerde subforum dit :+
pi_210111009
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]
De vaste cameraman van Christopher Nolan was er toch? Was het wat?
Zeker!! 9/10
pi_210111010
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:31 schreef AnneX het volgende:

[..]
Krijg je vaak controle eigenlijk?
In al die jaren van zzp heb ik nooit vragen van de BD bijv. gehad.
En collega’s meerdere jaren achter elkaar. B-)

Vanmiddag viel de mobiel in een ondiepe plas. Nu (pas) krijg ik bij opladen een waarschuwing. Misschien helpt een nachtje afwachten. -O-
Ik heb de NVWA twee keer over de vloer gehad. Collega bakker heeft de zaak gekocht van iemand die er in het verleden een zooitje van maakte, en die mag iedere paar maanden -ook al is het een heel ander bedrijf- inspectie verwachten.
  maandag 31 juli 2023 @ 20:34:08 #82
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_210111011
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Verkeerde subforum dit :+
Mwoah als de airfryer voorverwarmd is dat moet dat wel lukken hoor
pi_210111018
Ik doe frikandellen overigens gewoon in de koekenpan. Inductie, dus nagenoeg geen opwarmtijd en binnen no-time frikandel.
  maandag 31 juli 2023 @ 20:35:10 #84
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210111022
Stroopkoeken :9
Spoilers!
pi_210111024
Ohoh die sinterklaasgedichtjes van Philip Freriks bij de introductie van deelnemers :X
En sommige pijnlijke vragen ook. :X
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 20:35:15 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210111025
quote:

[..]
Supermarkten zijn sowieso raar. De aardappels die ze daar hebben liggen, zouden ze, als ze bij de boer lagen, werden ze afgekeurd.
pi_210111041
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Supermarkten zijn sowieso raar. De aardappels die ze daar hebben liggen, zouden ze, als ze bij de boer lagen, werden ze afgekeurd.
Als mijn meel de hoeveelheid meelwormdraden zou hebben als dat het gemiddelde pakje in de supermarkt zou hebben, dan heb ik ook wat uit te leggen denk ik.
  maandag 31 juli 2023 @ 20:37:12 #88
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210111050
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:35 schreef AnneX het volgende:
Ohoh die sinterklaasgedichtjes van Philip Freriks bij de introductie van deelnemers :X
En sommige pijnlijke vragen ook. :X
Oh ja, De Slimste is weer begonnen. We zitten net in Masterchef Australia dus misschien stellen we Philip maar uit.
Spoilers!
pi_210111055
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik heb de NVWA twee keer over de vloer gehad. Collega bakker heeft de zaak gekocht van iemand die er in het verleden een zooitje van maakte, en die mag iedere paar maanden -ook al is het een heel ander bedrijf- inspectie verwachten.
Beetje willekeur dan.
Nou ja.
pi_210111064
De meubelmakert haar multitool was stuk. Ik dacht altijd dat een multitool een zakmes was, maar dat blijkt niet zo te zijn. Met de multimeter aan de slag geweest, kabelbreuk op een centimeter of wat van het apparaat. Snoer ingekort, werkt weer ^O^
  maandag 31 juli 2023 @ 20:39:28 #91
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210111083
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Als mijn meel de hoeveelheid meelwormdraden zou hebben als dat het gemiddelde pakje in de supermarkt zou hebben, dan heb ik ook wat uit te leggen denk ik.
@vlindertje89, gaat het nog een beetje met je na veel van dit soort posts?
Spoilers!
  maandag 31 juli 2023 @ 20:41:18 #92
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210111107
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik doe frikandellen overigens gewoon in de koekenpan. Inductie, dus nagenoeg geen opwarmtijd en binnen no-time frikandel.
Ik heb een aantal merken geprobeerd, maar nog geen frikandel gevonden die ik eetbaar vond. Met andere snackbar voer heb ik dat niet, maar frikandellen, nope, das niets voor mij
pi_210111119
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:37 schreef AnneX het volgende:

[..]
Beetje willekeur dan.
Nou ja.
De DCMR (milieudienst) is exact een maand na opening geweest, en exact een jaar daarna nog een keer. Daarna niet meer gezien. (Ging daar vooral om het niet hebben van een profi afwasautomaat, geen schrobput, en voldoende afzuiging). De afvoer-dingen vanwege ontheffing van een vetput.

Qua NVWA: Als VION varkens incorrect slacht waardoor ze op 80c doodgekookt worden, dan levert dat de eerste keer een waarschuwing op en daarna een boete op van ¤1000 (ex btw + herinspectiekosten). Als een diervoedingwinkel hier een bordje voor de deur heeft staan "Gezond voor de hond!", boete ¤3500 vanwege onterechte gezondheidsclaim.
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 20:42:54 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210111131
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Das alleen met oud meel toch? Volgens mij nog nooit gezien, of ik kijk niet goed.
pi_210111146
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
In het geval van toxines van botulisme (botox) dan breken die af bij 85c. De endosporen pas bij 140. Dus als je je olie, zoals Lucky doet, voor gebruik verhit, dan zit je safe. Bij pasta ook, maar de richtlijn is om voedsel aan de kook te brengen (of dus inderdaad 85c voor 5 minuten of langer). Dat is wel dermate heet en lang dat je pasta daarna niet echt eetbaar meer is :P Met bijvoorbeeld een geweckte bouillon of niet-zure saus kan dat wél op die manier.

Voor botulisme google icm. wecken. Dat is voor je pasta eigenlijk niet echt anders: Doordat het nat is, is de poreuse buitenkant nu zuurstofarm geworden. Door het verhitten heb je een monocultuur (bijv. geen verzuring meer door melkzuurbacteriën) en hebben de endosporen vrij spel.

(en een google op botulism sushi rice geeft ook genoeg resultaten voor drie dagen nachtmerries :P ).
Ahh thanks!
Dus als je van tot moes gekookte pasta houdt en het 5min laat (bijna)koken :+ (bv spaghetti in saus in pannetje of lasagna in oven oven) dan kan het wel haha. Duidelijk!
pi_210111150
Zin in koek. En frikandellen
pi_210111156
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:43 schreef Lonaa het volgende:
Zin in koek. En frikandellen
En sushi :'(
pi_210111163
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
@:vlindertje89, gaat het nog een beetje met je na veel van dit soort posts?
Meelworm kan voor de gezondheid geen kwaad hoor. Het is alleen niet super fris :+ En je meel (koffie, pasta, noodles, cacao, ..) worden er door opgevroten. Thuis wel ooit gehad, in de bakkerij alleen een enkele verdwaalde mot op de val-stickers.

Thuis was via walnoten van de natuurvoedingswinkel, uit zo'n self-service buis :s)
pi_210111176
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:43 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ahh thanks!
Dus als je van tot moes gekookte pasta houdt en het 5min laat (bijna)koken :+ (bv spaghetti in saus in pannetje of lasagna in oven oven) dan kan het wel haha. Duidelijk!
Qua botulisme. Niet qua Jan's stokpaardje. :)
pi_210111184
quote:

[..]
quote:
Ja leuk! *O* *O*
Zullen we dan ook Limburgse versies van allerlei liederen doen?
pi_210111193
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Das alleen met oud meel toch? Volgens mij nog nooit gezien, of ik kijk niet goed.
Nah, die beesten hebben een cyclus van een maand of zo. Dus van 1 besmette walnoot tot "alles uit je keuken kunnen wegtyffen" kan in een maand of twee gebeurt zijn.
pi_210111197
Lekker! Limburgs! Ook het eten!
  maandag 31 juli 2023 @ 20:46:59 #103
217702 Lonaa
Honger!
pi_210111207
quote:
10s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]
Ja leuk! *O* *O*
Nee. Dat doen we niet
  maandag 31 juli 2023 @ 20:47:33 #104
217702 Lonaa
Honger!
pi_210111221
Ik had een keer beestjes in de voorraadkast. Was naar.
pi_210111234
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
@:vlindertje89, gaat het nog een beetje met je na veel van dit soort posts?
Meel eet ik gelukkig toch niet :+ (of nouja wel in brood uiteraard maar koop het eigenlijk nooit los zelf). De meelwormdraden vind ik vooral heel goor haha.
Maar gaat nog oke hoor, vind het vooral fijn even hier betrouwbare info te kunnen vragen zonder al te ver een Google fuik over waar-in-je-eten-kun-je-allemaal-dood-aan-gaan in te worden gezogen :Y en ik ben nog nooit doodgegaan aan iets uit de supermarkt dus dat zal vast binnenkort ook niet gaan gebeuren, dus het is gelukkig niet dat ik nu ineens alles uit de supermarkt niet meer durf te eten :) . Lief dat je het vraagt!
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 20:49:38 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210111250
quote:
10s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]
Ja leuk! *O* *O*
Ik had een versie van deze verwacht.
pi_210111251
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Qua botulisme. Niet qua Jan's stokpaardje. :)
Ja, ik heb ook liever die bacillus cereus niet natuurlijk, maar vind het niet doodgaan wel iets belangrijker dan niet een dag boven de wc hangen als het toch een keertje mis zou gaan :Y
pi_210111253
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:47 schreef Lonaa het volgende:
Ik had een keer beestjes in de voorraadkast. Was naar.
Eerst motjes, toen wormpjes, toen nog veel meer motjes? *)
pi_210111284
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:49 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, ik heb ook liever die bacillus cereus niet natuurlijk, maar vind het niet doodgaan wel iets belangrijker dan niet een dag boven de wc hangen als het toch een keertje mis zou gaan :Y
Accuut leverfalen is ook best wel dodelijk. Tenzij Isabeau voor een boekenbon van ¤50 haar lever afstaat natuurlijk, dan niet :+
pi_210111287
Wij hadden in ons studentenhuis met 10 mensen ook een keer beestjes toen iemand op vakantie was en iets had laten staan :X heb direct alles uit m'n kastje weggegooid, alleen het idee al :N . Nu ook wel al dat soort dingen in principe in glazen potten enzo.
pi_210111292
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Nee. Dat doen we niet
WOU JIJ MIJ VERTELLEN WAT IK WEL EN NIET MAG?

TAKKEWEIF
pi_210111304
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Accuut leverfalen is ook best wel dodelijk. Tenzij Isabeau voor een boekenbon van ¤50 haar lever afstaat natuurlijk, dan niet :+
Ja, maar hoe groot is nou de kans dat je als fysiek redelijk gezonde, geen alcohol drinkende 33-jarige acuut leverfalen krijgt van een keertje die bacterie oplopen? Die kans lijkt me vrij klein.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 31-07-2023 20:58:07 ]
  maandag 31 juli 2023 @ 20:53:22 #113
217702 Lonaa
Honger!
pi_210111315
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Eerst motjes, toen wormpjes, toen nog veel meer motjes? *)
Nee, hele kleine mini-beestjes.
  maandag 31 juli 2023 @ 20:53:56 #114
217702 Lonaa
Honger!
pi_210111323
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
WOU JIJ MIJ VERTELLEN WAT IK WEL EN NIET MAG?

TAKKEWEIF
:7
pi_210111332
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik had een versie van deze verwacht.
Ken ik niet eens :)
pi_210111351
Om de een of andere reden zit ik door Loons "hele kleine minibeestjes" nu met het freggel lied in mn hoofd... :?

Dank daarvoor.
pi_210111355
  maandag 31 juli 2023 @ 20:56:27 #118
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210111367
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:48 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Meel eet ik gelukkig toch niet :+ (of nouja wel in brood uiteraard maar koop het eigenlijk nooit los zelf). De meelwormdraden vind ik vooral heel goor haha.
Maar gaat nog oke hoor, vind het vooral fijn even hier betrouwbare info te kunnen vragen zonder al te ver een Google fuik over waar-in-je-eten-kun-je-allemaal-dood-aan-gaan in te worden gezogen :Y en ik ben nog nooit doodgegaan aan iets uit de supermarkt dus dat zal vast binnenkort ook niet gaan gebeuren, dus het is gelukkig niet dat ik nu ineens alles uit de supermarkt niet meer durf te eten :) . Lief dat je het vraagt!
Exposure ^O^
Spoilers!
pi_210111424
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Exposure ^O^
Ja en van niet eten ga je ook dood, dus tja. En een stuk sneller ook :+
pi_210111430
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh ja, De Slimste is weer begonnen. We zitten net in Masterchef Australia dus misschien stellen we Philip maar uit.
Van dit jaar?
Jock ;(
pi_210111527
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Om de een of andere reden zit ik door Loons "hele kleine minibeestjes" nu met het freggel lied in mn hoofd... :?

Dank daarvoor.

In het geval van Lonaa een prima verklaring :+
pi_210111545
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Nee, hele kleine mini-beestjes.
Ah ja dat hebben we in de rijst wel eens gehad, proefde je niets van :+
  maandag 31 juli 2023 @ 21:13:06 #123
217702 Lonaa
Honger!
pi_210111567
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ah ja dat hebben we in de rijst wel eens gehad, proefde je niets van :+
Deze kwamen denk ik uit het volkorenmeel.
pi_210111584
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Deze kwamen denk ik uit het volkorenmeel.
Wat wij in de rijst hadden leek op een soort bladluis. Maar goed, dat was het laatste beetje rijst wat we nog over hadden thuis van een festival 1.5 jaar daarvoor :+
  maandag 31 juli 2023 @ 21:16:51 #125
217702 Lonaa
Honger!
pi_210111607
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Wat wij in de rijst hadden leek op een soort bladluis. Maar goed, dat was het laatste beetje rijst wat we nog over hadden thuis van een festival 1.5 jaar daarvoor :+
Klein, bruin, kruipend. Ik had ze niet alleen in het meel ;(
pi_210111638
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Klein, bruin, kruipend. Ik had ze niet alleen in het meel ;(
Met de meelmot hier in huis hebben we alles weg kunnen gooien. Rijst, pasta, noten, koffie, cacao. Echt overal overal in.
pi_210111643
Wij leven inmiddels maar gewoon met de meelmot :'(
pi_210111656
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, maar hoe groot is nou de kans dat je als fysiek redelijk gezonde, geen alcohol drinkende 33-jarige acuut leverfalen krijgt van een keertje die bacterie oplopen? Die kans lijkt me vrij klein.
Geen idee of je eigen fysieke toestand daar verschil voor maakt. Isabeau weet dat ongetwijfeld wel.
pi_210111669
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wij leven inmiddels maar gewoon met de meelmot :'(
Plak je huis vol met feromoonvallen. Praxis heeft ze. Wel even opletten dat je die koopt voor meelmot en niet die voor kledingmot. Officieel alleen voor detectie, maar als je er genoeg ophangt roei je alle mannetjes en daarmee alle meelmot in je huis uit.
  maandag 31 juli 2023 @ 21:23:48 #130
63722 z80
I fink you freaky
pi_210111681
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Geen idee of je eigen fysieke toestand daar verschil voor maakt. Isabeau weet dat ongetwijfeld wel.
Google is er ook niet duidelijk in. Wel een heleboel .be sites die om de hete brij heen draaien.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_210111693
Ik had vandaag verder een lange klusdag. En morgen heel veel spierpijn denk ik :+

Vanochtend eerst zelf de hele trapkast leeggehaald, incl de stellingkasten die er in zaten van de muur losgeschroefd, eruit gehaald en helemaal uit elkaar geschroefd. Daarna met mama plan bedacht voor de planken, opgemeten, naar de winkel, spullen gehaald. Thuis eerst geluncht en daarna 27 gaten geboord, gevuld met pluggen en de plankdragers in geschroefd, en daarna nog een keer met 27 schroeven de planken ook aan de plankdragers vastgeschroefd. En daarna zelf alle zooi weer terug in trapkast.

Wel 998 actieve kcal verbrand daardoor haha. En met mama ook wel goed gesprek gehad over het akkefietje van zaterdag. Nu met papa nog, maar hopelijk vertelt mama in grote lijnen al wat aan papa en valt het gesprek later deze week dan mee. Ik heb ook helemaal geen zin in nog keer zo'n gesprek, maarja.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 31-07-2023 22:48:33 ]
pi_210111723
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Plak je huis vol met feromoonvallen. Praxis heeft ze. Wel even opletten dat je die koopt voor meelmot en niet die voor kledingmot. Officieel alleen voor detectie, maar als je er genoeg ophangt roei je alle mannetjes en daarmee alle meelmot in je huis uit.
Ook al geprobeerd en gefaald.
  maandag 31 juli 2023 @ 21:36:03 #133
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210111813
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Werken uitstekend, zo goed dat ik meelmotten aan de buitenkant van de horren had zitten die naar binnen willen.
pi_210111821
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Daar kan je zo geen uitspraken over doen. De kans op acuut leverfalen is niet zo groot natuurlijk, maar niet nul. Hangt ook af van de hoeveelheid toxines, dus ook hoeveelheid bacteriën. Maar dan nog is het risico bij een gezond persoon met een gezond immuunsysteem echt niet groot. Wel wat jammer als je net die ene pechvogel bent.

edit: ik zie zo snel in de literatuur eigenlijk alleen maar fatale afloop bij immuungecompromiteerde patiënten, bijv met leukemie of tijdens chemotherapie. Was toch even nieuwsgierig. Overigens kan je er oa ook fatale longontsteking of meningitis van krijgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Isabeau op 31-07-2023 21:47:45 ]
  maandag 31 juli 2023 @ 21:40:16 #135
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210111865
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Van dit jaar?
Jock ;(
Nee, we zijn pas bij 2017. Oude jury nog dus.
Spoilers!
pi_210111874
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nee, we zijn pas bij 2017. Oude jury nog dus.
Awww george _O_
pi_210111947
@Morgane89 de mexicaanse wraps van picnic zijn erg lekker. Voor een klein kind misschien iets te pittig. Ik ben blij dat ik het nog een paar keer kan eten
pi_210112078
Hier een kruidenolie (met knoflook) gemaakt om kazen in te marineren. Zowel kaas als olie gaat de komende twee dagen op.

Laurier, zwarte peperkorrels en knoflook in een stalen pannetje gegooid tot het begon te walmen. Flinke hand pul biber er bij, zonnebloemolie er op tot alles onder staat en af laten koelen. Op het punt dat ik het aandurf zonder dat alles overkookt (maar het nog wel heet genoeg is te verdampen) een flinke scheut appelazijn er bij. Af laten koelen, in potje, kaas er in (één met feta en één met manchego), bijvullen tot alles onder met olijfolie.

De feta gaat kort marineren en zo door de salade. De manchego morgen bij tapas, het restant olie dan over de salade.
pi_210112149
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hier een kruidenolie (met knoflook) gemaakt om kazen in te marineren. Zowel kaas als olie gaat de komende twee dagen op.

Laurier, zwarte peperkorrels en knoflook in een stalen pannetje gegooid tot het begon te walmen. Flinke hand pul biber er bij, zonnebloemolie er op tot alles onder staat en af laten koelen. Op het punt dat ik het aandurf zonder dat alles overkookt (maar het nog wel heet genoeg is te verdampen) een flinke scheut appelazijn er bij. Af laten koelen, in potje, kaas er in (één met feta en één met manchego), bijvullen tot alles onder met olijfolie.

De feta gaat kort marineren en zo door de salade. De manchego morgen bij tapas, het restant olie dan over de salade.
Verhuizen naar de omgeving van Arnhem ipv Noord Spanje zit zeker niet in de planning? ;(
pi_210112164
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Verhuizen naar de omgeving van Arnhem ipv Noord Spanje zit zeker niet in de planning? ;(
Nee, maar naast een B&B staat een klein restaurant vrij hoog op de verlanglijst voor Noord Spanje. Dus fiets gerust eens langs :+

(of kom voor we weg zijn hier eens eten :D ).
pi_210112230
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Nee, maar naast een B&B staat een klein restaurant vrij hoog op de verlanglijst voor Noord Spanje. Dus fiets gerust eens langs :+

(of kom voor we weg zijn hier eens eten :D ).
Ik hou het allemaal in gedachten
  maandag 31 juli 2023 @ 22:18:17 #142
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210112274
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Oh O+
Spoilers!
  maandag 31 juli 2023 @ 22:19:37 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210112285
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:48 schreef Vanyel het volgende:
Oh en wij hebben net als Molos vrind een airfryer voor de camping ja. Een XL ipv de XXL van thuis.
De instant pot kan ook mee, in een speciale preciespassende tas met ruimte voor accessoires *)
_O_
pi_210112294
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 21:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Daar kan je zo geen uitspraken over doen. De kans op acuut leverfalen is niet zo groot natuurlijk, maar niet nul. Hangt ook af van de hoeveelheid toxines, dus ook hoeveelheid bacteriën. Maar dan nog is het risico bij een gezond persoon met een gezond immuunsysteem echt niet groot. Wel wat jammer als je net die ene pechvogel bent.

edit: ik zie zo snel in de literatuur eigenlijk alleen maar fatale afloop bij immuungecompromiteerde patiënten, bijv met leukemie of tijdens chemotherapie. Was toch even nieuwsgierig. Overigens kan je er oa ook fatale longontsteking of meningitis van krijgen.
Dus we kunnen allemaal weer gewoon Chineesrijst en bami op het aanrecht laten staan en later eten *O* *O*
pi_210112479
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh O+

Telefoonfoto.
pi_210112514
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dus we kunnen allemaal weer gewoon Chineesrijst en bami op het aanrecht laten staan en later eten *O* *O*
Ik at vanavond een kliek Chinees van afgelopen zaterdag (wel in de koelkast bewaard) en leef! Nog.

Tevens wilde ik deze hier achterlaten
Enjoy :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 31 juli 2023 @ 22:42:04 #147
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210112536
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Telefoonfoto.
Dit is bijna gemeen.
Spoilers!
pi_210112608
quote:
17s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dit is bijna gemeen.
Bijna?
pi_210112616
:W
pi_210112630
Mijn collega had vandaag een zware dag.

Een van onze systemen waar we gegevens in opslaan heeft een knop "Submit" en een knop "Close without Save".

Collega weet niet wat Submit betekent in het Engels.

Ze weet ook niet wat Without betekent.

Close... Save... dat leek wel van toepassing.

Halverwege de dag vroegen we ons af waar haar werk bleef.

:B
pi_210112638
Daarna duwde ze op het scrollwieltje van haar muis, waardoor ze een nieuwe computer eiste want hij was duidelijk stukgegaan, kijk maar het scherm ging heen en weer en de muis was geen pijltje meer.
  maandag 31 juli 2023 @ 22:53:54 #152
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210112651
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:52 schreef Tele6 het volgende:
Mijn collega had vandaag een zware dag.

Een van onze systemen waar we gegevens in opslaan heeft een knop "Submit" en een knop "Close without Save".

Collega weet niet wat Submit betekent in het Engels.

Ze weet ook niet wat Without betekent.

Close... Save... dat leek wel van toepassing.

Halverwege de dag vroegen we ons af waar haar werk bleef.

:B
Nee… :o
Hoe lang is ze al je collega?
pi_210112656
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:53 schreef Tele6 het volgende:
Daarna duwde ze op het scrollwieltje van haar muis, waardoor ze een nieuwe computer eiste want hij was duidelijk stukgegaan, kijk maar het scherm ging heen en weer en de muis was geen pijltje meer.
Vre-se-lijk :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210112660
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:53 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Nee… :o
Hoe lang is ze al je collega?
Ik zou niet weten hoe lang ze hier al werkt. Al sinds de oprichting van het team geloof ik. 20+ jaar of zo. Ze is 62 dus helaas duurt 't nog even tot haar pensioen :X
  maandag 31 juli 2023 @ 22:58:57 #155
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210112690
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik zou niet weten hoe lang ze hier al werkt. Al sinds de oprichting van het team geloof ik. 20+ jaar of zo. Ze is 62 dus helaas duurt 't nog even tot haar pensioen :X
Is er geen regeling dat ze met behoud van salaris een iets minder 'zware' functie kan gaan doen?
Als je na zoveel jaar dit soort fouten nog maakt, dan gaat er iets niet goed…
  maandag 31 juli 2023 @ 22:59:15 #156
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210112693
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:53 schreef Tele6 het volgende:
_O-
pi_210112721
Whut Tele, dit kan toch niet :o
pi_210112729
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Is er geen regeling dat ze met behoud van salaris een iets minder 'zware' functie kan gaan doen?
Als je na zoveel jaar dit soort fouten nog maakt, dan gaat er iets niet goed…
Ze krijgt zo veel mogelijk taken toebedeeld die haar wel lukken. Dat zijn er alleen erg weinig want de makkelijkere taken doet ze erg nonchalant waardoor daar ook dingen misgaan. Bv laatst mocht ze spullen in enveloppen stoppen en adresseren (de stickers waren al uitgeprint), pakt ze uit eigen beweging een heel andere doos met spullen dan de doos die klaar stond om te versturen. Dát gaf een bende o|O

Ze doet erg graag de moeilijkere taken en betrekt het ook niet op zichzelf als er wat misgaat. Het is dan altijd een "collega is te kritisch" "ik heb gewoon een taak gekregen die gedoemd was te mislukken zodat ik de zwarte piet ben" "iedereen valt me maar lastig en loopt te miereneuken" etc.
pi_210112742
Maar vandaag was wel vermakelijk. Vaak is het ellendig maar wat ze vandaag deed kon ik eigenlijk alleen maar om lachen. O-)
  maandag 31 juli 2023 @ 23:05:10 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210112763
Wel benieuwd hoe die bejoajre het nu gaat oplossen of al opgelost heeft
pi_210112773
Ik wil niets suggereren, maar een flink aantal jaren gelden had ik een collega die ook niet met nieuwigheden overweg kon. Werkte met papieren agenda want de baas wil dat zo (totdat ik voor hem werkte in de vakantie) en er waren nog meer kleine dingen die later pas op een plekje vielen, ze bleek alzheimer te hebben, wist ze zelf ook niet maar was al wel lang aan de gang toen het ontdekt werd
pi_210112858
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik wil niets suggereren, maar een flink aantal jaren gelden had ik een collega die ook niet met nieuwigheden overweg kon. Werkte met papieren agenda want de baas wil dat zo (totdat ik voor hem werkte in de vakantie) en er waren nog meer kleine dingen die later pas op een plekje vielen, ze bleek alzheimer te hebben, wist ze zelf ook niet maar was al wel lang aan de gang toen het ontdekt werd
Het zou wel heel treurig zijn als dat het was.

Onze indruk vooralsnog was eigenwijs, koppig, gebrek aan zelfinzicht.

Ze weigert bijvoorbeeld ook om notities te maken van dingen die ze moet onthouden.
Ik hou er zelf altijd een kladblaadje bij met taken voor vandaag, registratienummers van de dingen waaraan ik werk, belangrijke feitjes per taak. Weigert ze te doen ("tijdsverspilling").
Ze weigert ook om in werkbeschrijvingen en protocollen te kijken. Sommige dagen ben ik de langspeelplaat-met-kras "staat in het protocol" "kijk even in het protocol" "in het protocol wordt dat uitgelegd" "pak anders het protocol er even bij" etc etc
pi_210112866
Oei…@Tele6 Inderdaad zeg…dat kan toch niet.

Wat Kaatje zegt: wij deden regelmatig een intercollegiaal overleg met diverse collega’s uit de regio.
Een vrouw van +/- 50 zei de hele avond óf niks óf leuterde standaardzinnen.
Wij dachten, dat zij aan de drank was gezien het functioneren. Bleek vroege Alzheimer te zijn. 8)7 Echt plaatsvervangende schaamte dat niemand op het idee kwam.
pi_210112887
Oh jee, wat lastig lijkt me dat @Tele6!
En wat Kaatje zegt flitste ook even door mijn hoofd. Maar ja. Dat weet ze dan zelf ook natuurlijk niet. Dus dat ter sprake brengen - of überhaupt te dealen met dit soort gebrek aan functioneren - is ook een hele kunst. Redenen om mensen in het middenmanagement niet te benijden…
  maandag 31 juli 2023 @ 23:18:18 #165
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210112889
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ze weigert bijvoorbeeld ook om notities te maken van dingen die ze moet onthouden.
Ik hou er zelf altijd een kladblaadje bij met taken voor vandaag, registratienummers van de dingen waaraan ik werk, belangrijke feitjes per taak. Weigert ze te doen ("tijdsverspilling").
Ze weigert ook om in werkbeschrijvingen en protocollen te kijken. Sommige dagen ben ik de langspeelplaat-met-kras "staat in het protocol" "kijk even in het protocol" "in het protocol wordt dat uitgelegd" "pak anders het protocol er even bij" etc etc
Respect voor je engelengeduld.
Ik weet 100% zeker dat ik na pak 'm beet 3 keer verwijzen naar het protocol iets anders gereageerd zou hebben…
  maandag 31 juli 2023 @ 23:19:03 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210112893
quote:

[..]

Werken er andere mensen al lang en kennen die haar van 'vroegâh'? Dat zou goeie check kunnen zijn of ze altijd zo was of geleidelijk/plots veranderd is

Wel irritant, wat de oorzaak ook is. En voer voor leidinggevenden ^O^
  maandag 31 juli 2023 @ 23:19:24 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210112896
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:18 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Respect voor je engelengeduld.
Ik weet 100% zeker dat ik na pak 'm beet 3 keer verwijzen naar het protocol iets anders gereageerd zou hebben…
MAND O-)
pi_210112897
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:18 schreef yinu het volgende:
Oh jee, wat lastig lijkt me dat @:tele6!
En wat Kaatje zegt flitste ook even door mijn hoofd. Maar ja. Dat weet ze dan zelf ook natuurlijk niet. Dus dat ter sprake brengen - of überhaupt te dealen met dit soort gebrek aan functioneren - is ook een hele kunst. Redenen om mensen in het middenmanagement niet te benijden…
Jup, onze teamleider heeft er een hele kluif aan.

Het helpt ook niet dat ze hem nog kent van toen hij als 22-jarig broekie op de afdeling kwam werken. Hij durft eigenlijk niks te zeggen tegen haar, heeft het een andere collega laten doen, daar luisterde ze niet naar en die collega zwijgt ze nu dood.

Anyway, mijn sollicitatiebrief is bijna klaar *G*
pi_210112905
Z
quote:

[..]

zij gaf ook vaak anderen de schuld, of verschuilde zich achter anderen. Met name haar baas. Niemand haalde het in z’n hoofd om aan een lid raad van bestuur en vice voorzitter van een grote multinational te vragen waarom hij niet met PowerPoint wilde werken, of geen digitale agenda wilde.
pi_210112906
Verder hebben wij hier ook meelmot gehad (hopelijk), besmettingshaard onbekend maar het was lastig om eraf te komen. Vooral omdat mijn lieftallige levenspartner graag voorraad houdt en dingen in bulk koopt als hij een goede aanbieding zit. Nu zit wel alle voorraad in niet al te grote goed afsluitbare plastic kratten, en verdeeld in AM en PM batches (Ante Meelmot en Post Meelmot) zodat we in ieder geval nieuwe uitbraken zo klein mogelijk houden.

Ik kan nog wel eens wat feromoonvallen ophangen om te checken. We hadden in ons vorige huis kledingmot en dat vond ik eigenlijk erger. Vooral omdat ik van mooie wolletjes houd. :'(
pi_210112912
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:06 schreef Kaatje1 het volgende:
In de 12 jaar dat ik IT support deed genoeg van dit soort figuren er tussen gehad hoor.

Variërend van "ik kan geen screenshot van de foutmelding sturen want de printer doet het niet" (printte alles uit en scande het in, om het dan te mailen :{ ) tot niets doen (als in: niet werken) tot ik de printer kwam fixen en vervolgens een halve dag aan uren op IT schrijven :')

'de computer doet het niet' - monitor stond uit.

En ga zo maar door.
pi_210112935
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:19 schreef Molo het volgende:

[..]
We erken er andere mensen al lang en kennen die haar van 'vroegâh'? Dat zou goeie check kunnen zijn

Wel irritant, wat de oorzaak ook is. En voer voor leidinggevenden ^O^
Daar kan ik wel eens naar vragen idd.

Het is wel zo dat ons werk in de afgelopen 30 jaar duizendveel gecompliceerder geworden is. Destijds testten ze mensen op 1 ding, nu doen we wel 500 en moet je heel veel inschatten/filteren om te kijken wat het nou is wat er aan de hand is vs wat ruis is. Literatuur is in het Engels, maar mensen werden destijds niet in het Engels opgeleid. Veel computerprogramma's zijn ook in het Engels. Sowieso computers.

Maar ja, m'n andere collega's gaan wel met de ontwikkelingen mee. Ons afdelingshoofd is van precies dezelfde leeftijd en die doet de hele tijd hartstikke slimme dingen.

Als ik kijk naar m'n pa, die is ook 62, zijn werk lijkt ook in niks meer op wat hij op z'n opleiding deed, maar hij heeft al werkende gewoon een heleboel geleerd. Destijds tekenden ze op van die hele grote vellen papier, nu maakt hij computer-3D-modellen. Hij vindt het nog leuk ook. (Dat zal vast een hoop helpen.)
pi_210112942
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
In de 12 jaar dat ik IT support deed genoeg van dit soort figuren er tussen gehad hoor.

Variërend van "ik kan geen screenshot van de foutmelding sturen want de printer doet het niet" (printte alles uit en scande het in, om het dan te mailen :{ ) tot niets doen (als in: niet werken) tot ik de printer kwam fixen en vervolgens een halve dag aan uren op IT schrijven :')

'de computer doet het niet' - monitor stond uit.

En ga zo maar door.
Nou heb ik heul lang geleden ook IT laten komen, we konden niets meer. Zij snapten er ook niets van. Uiteindelijk bleek dat (waarschijnlijk de schoonmaker) de printer had verschoven (die stond nog op de kamer) en met de stofzuiger een kabel had meegetrokken. Maar dat duurde dus bijna een dag want op zicht was alles ok
  maandag 31 juli 2023 @ 23:24:18 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210112945
Kwam een keer terug van vakantie en wilde een cracker pakken uit een doorzichtig doosje. Tot ik zag dat de crackers donkere dikke spikkels hadden

Fucking meeltorren, óveral in die lades :r :r :r :r :r
  maandag 31 juli 2023 @ 23:26:16 #175
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  maandag 31 juli 2023 @ 23:26:25 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210112960
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Daar kan ik wel eens naar vragen idd.

Het is wel zo dat ons werk in de afgelopen 30 jaar duizendveel gecompliceerder geworden is. Destijds testten ze mensen op 1 ding, nu doen we wel 500 en moet je heel veel inschatten/filteren om te kijken wat het nou is wat er aan de hand is vs wat ruis is. Literatuur is in het Engels, maar mensen werden destijds niet in het Engels opgeleid. Veel computerprogramma's zijn ook in het Engels. Sowieso computers.

Maar ja, m'n andere collega's gaan wel met de ontwikkelingen mee. Ons afdelingshoofd is van precies dezelfde leeftijd en die doet de hele tijd hartstikke slimme dingen.

Als ik kijk naar m'n pa, die is ook 62, zijn werk lijkt ook in niks meer op wat hij op z'n opleiding deed, maar hij heeft al werkende gewoon een heleboel geleerd. Destijds tekenden ze op van die hele grote vellen papier, nu maakt hij computer-3D-modellen. Hij vindt het nog leuk ook. (Dat zal vast een hoop helpen.)
Ja dat is absoluut waar, alles is vele malen complexer geworden. Scrollen, muisgebruik en adresstickers plakken echter vallen daar niet echt onder.

Zou eens een stiekeme analyse doen van wat voor soort fuck ups ze maakt. Is best interessant

En niet jouw verantwoordelijkheid natuurlijk hoor, maar wellicht kunnen dan gerichter signaaltjes naar de leidinggevende. Of die nou durft of niet, zijn pakkie aan
pi_210113008
Andere collega (niet echt een licht) moest nieuwe etiketten maken wan Duitsland had postcode veranderd. Geloof van stad.postcode.land naar D-postcode Stad. Had helemaal uitgeschreven hoe het moest. Had ze alles op een rijtje getypt dus D postcode stad postcode land. Haar derde dag, het zijn 2 lange jaren geworden
pi_210113023
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:18 schreef yinu het volgende:
Oh jee, wat lastig lijkt me dat @:tele6!
Gesprekken met gedoe zijn juist de kersen op de taart O+
  maandag 31 juli 2023 @ 23:38:58 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210113052
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Andere collega (niet echt een licht) moest nieuwe etiketten maken wan Duitsland had postcode veranderd. Geloof van stad.postcode.land naar D-postcode Stad. Had helemaal uitgeschreven hoe het moest. Had ze alles op een rijtje getypt dus D postcode stad postcode land. Haar derde dag, het zijn 2 lange jaren geworden
pi_210113098
We kijken nu de Zomergasten keuzefilm en wauw _O_ wat een toffe film.
(For all mankind)

https://www.npostart.nl/VPWON_1352469
Heb me veel nooit gerealiseerd.
Dat er bijv 12 mensen op de maan zijn geweest.
Dat Buzz Aldrin nog leeft :o

Die beelden van de aarde vanaf de maan.

Ik zit te genieten O+
pi_210113112
Sollicitatie ingestuurd *G*
Maar liefst 10 minuten voor de deadline. Manmanman
Ben wel best wel tevreden met de brief. Het helpt echt om er een paar dagen over te schrijven en elke keer een stukje aan te schaven (ook al kost dat een hoop ruimte in m'n hoofd). Het feit dat ik laatst ook zo'n brief geschreven heb, helpt ook. :P
pi_210113121
Ennnn bevestigingsmailtje dat ze de sollicitatie ontvangen hebben. Nu kan ik ontspannen :P
  maandag 31 juli 2023 @ 23:58:34 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210113140
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 23:53 schreef Tele6 het volgende:
Ennnn bevestigingsmailtje dat ze de sollicitatie ontvangen hebben. Nu kan ik ontspannen :P
Dát is altijd fijn _O_

Ik heb er eens eentje onverwacht in mijn spambox gekregen, over het hoofd gezien en toen dus achteraan gebeld om te checken.
Voelde me toen goed dom dat ze vroegen of ik mijn spam al gecheckt had :')
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:01:38 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210113163
Omdat gewone chips nog niet genoeg vet is

pi_210113214
SpannOnd @Tele6 *O*

Op vakantie @Molo?

Overigens ben ik blij dat ik nog 'mee kan komen' qua digitalisering op de werkvloer op m'n 64e.
En jonkies ook nog wat kan leren.

Zo ff een powernap en morgenmiddag een paar uurtjes met de (klein)kinderen naar Avifauna *O*
Vogels *O*
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:13:12 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210113236
Yes, lekker door Scandinavië aan het trekken
Haar moest even opdrogen na het douchen (krullen regime :T )
Nu lekker slaapzakje in rollen :z
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:15:38 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210113246
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik at vanavond een kliek Chinees van afgelopen zaterdag (wel in de koelkast bewaard) en leef! Nog.

Tevens wilde ik deze hier achterlaten
Enjoy :+
Carnaval in Weert :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:33:39 #188
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_210113343
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 00:13 schreef Molo het volgende:
Yes, lekker door Scandinavië aan het trekken
Haar moest even opdrogen na het douchen (krullen regime :T )
Nu lekker slaapzakje in rollen :z
Nice _O_
Geniet er van!
Same shit, different day
SC hopper present
  Manager PR/Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:51:34 #189
269689 crew  Viv
pi_210113438
In een Polarbröd-topic moet ik gepost hebben! *;

Ontdekt tijdens onze huwelijksreis in Zweeds Lapland (ruim 10 jaar geleden). Inmiddels lunch ik er altijd mee op het werk. O+ Iedereen eet daar warm tussen de middag, behalve de enige andere Nederlandse collega en ik. :D w/
pi_210114119
@LeeHarveyOswald: ik las dat jullie de bakkerij verkopen aan een paar dames. De namen kwamen me erg bekend voor. Zijn dat toevallig dezelfde dames die Lof der Zoetheid op het Noordplein runden?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_210114421
Meh.
pi_210114463
Goedemorgen :O
Kunnen jullie duimen voor een goede uitslag vanmiddag?
pi_210114550
Ik zal duimen, Sarabi. Mag toch wel een keer goed gaan.

Gisteren voor slapen gevlucht naar vriendin. Vandaag op tijd wakker, want bouwvakkers beginnen om half 8.
pi_210114862
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 08:21 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :O
Kunnen jullie duimen voor een goede uitslag vanmiddag?
Ik duim :Y
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210114874
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 08:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik zal duimen, Sarabi. Mag toch wel een keer goed gaan.

Gisteren voor slapen gevlucht naar vriendin. Vandaag op tijd wakker, want bouwvakkers beginnen om half 8.
Mogge!

Waar ben je voor gevlucht?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210115167
'morgen! Gisteren een presentatie gegeven voor het MT - ze waren erg positief en ik zie al meteen het afgesproken vervolg in mijn mailbox gebeuren. Vandaag dus een beetje decompressiedagje - alle energie is gisteren al verbruikt.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:23:43 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_210115223
Zo, ik ga op zoek naar droge schoenen. Op een of andere wonderbaarlijke wijze is van beide setjes van de jongste puber 1 schoen buiten de luifel aangetroffen. Hopelijk overleeft de steunzool het ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210115255
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 06:57 schreef PdeHoog het volgende:
@:LeeHarveyOswald: ik las dat jullie de bakkerij verkopen aan een paar dames. De namen kwamen me erg bekend voor. Zijn dat toevallig dezelfde dames die Lof der Zoetheid op het Noordplein runden?
Ja! :)
pi_210115261
Dit is ook geen spannend potje voetbal :D
Spoilers!
pi_210115286
Mogge

Heb voetbal aan staan, gaat lekker met de doelpunten. Gisteren de bank anders gezet zodat ik beter tv kan kijken liggend op de bank (moet benen meer omhoog hebben) maar ik vind het nog niet wat. Zo maar weer eens kijken wat er kan
pi_210115325
Zucht. De netbeheerder heeft op 8 juli ons juiste gasverbruik doorgegeven aan Essent (ivm kapotte gasmeter). Essent heeft me verzekerd dat dat op 1 augustus het verbruik van de afgelopen 3 maanden is bijgewerkt.

Het zal geen verrassing zijn dat de boel bij Essent nog steeds in storing staat :')
Spoilers!
pi_210115480
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:04 schreef sigme het volgende:

Mogge!

Waar ben je voor gevlucht?
Ze zijn hier nu aan de voorkant een steiger aan het opbouwen om later (na de bouwvak...) te gaan schilderen. Blijkbaar moeten die dingen steviger staan dan vroeger, want ze worden in het beton van de flat vastgezet. En dat vergt heel veel boren. In beton. En ik moest slapen. Dus daar hielpen geen oordopjes + noisecanceling koptelefoon tegen :+
pi_210115585
Wat fijn, dat je bij een vriendin terecht kunt👍🏼

Goeiemorgen.
Wat ik leuk vind zijn de flash mob filmpjes. De laatste jaren zijn ze wel erg geregisseerd. Het blijft leuk.
Deze is ms. ook leuk voor musical liefhebbers. Dat ben ik niet zozeer.
Het is wel heeeeel muzikaal. Uit de Lion King. Voor @Cat-astrophe oa.
pi_210115614
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zucht. De netbeheerder heeft op 8 juli ons juiste gasverbruik doorgegeven aan Essent (ivm kapotte gasmeter). Essent heeft me verzekerd dat dat op 1 augustus het verbruik van de afgelopen 3 maanden is bijgewerkt.

Het zal geen verrassing zijn dat de boel bij Essent nog steeds in storing staat :')
Wat but.

Hoe kwam je eigenlijk op het idee om op d meter te kijken? Of zag je in de app.?
De meterkast gaat hier alleen open om eens het modem te resetten.🙃
pi_210115680
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat but.

Hoe kwam je eigenlijk op het idee om op d meter te kijken? Of zag je in de app.?
De meterkast gaat hier alleen open om eens het modem te resetten.🙃
Wij hebben onze eigen domotica (software) draaien die de slimme meter afleest. Daarmee zien we het verbruik veel nauwkeuriger dan in de app van Essent. Ik ben daar de laatste jaren veel mee bezig dus ik kijk er regelmatig op. Sowieso elke eerste van de maand om te bekijken of ons verbruik lager is dan dezelfde maand vorig jaar.

De Essent app was gelijk in storing gesprongen toen het verbruik zo omhoog sprong. Onze eigen software gaf de piek gewoon weer en ging daarna normaal verder. Gelukkig maar, anders waren we flink geschrokken bij de eindafrekening. Nu kunnen we de zaken van moment tot moment reproduceren voor de netbeheerder en Essent want zij zelf kunnen dat blijkbaar niet.
Spoilers!
pi_210115766
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wij hebben onze eigen domotica (software) draaien die de slimme meter afleest. Daarmee zien we het verbruik veel nauwkeuriger dan in de app van Essent. Ik ben daar de laatste jaren veel mee bezig dus ik kijk er regelmatig op. Sowieso elke eerste van de maand om te bekijken of ons verbruik lager is dan dezelfde maand vorig jaar.

De Essent app was gelijk in storing gesprongen toen het verbruik zo omhoog sprong. Onze eigen software gaf de piek gewoon weer en ging daarna normaal verder. Gelukkig maar, anders waren we flink geschrokken bij de eindafrekening. Nu kunnen we de zaken van moment tot moment reproduceren voor de netbeheerder en Essent want zij zelf kunnen dat blijkbaar niet.
Wat wáárdeloos van Essent. :(
De gemiddelde mens heeft niet zo'n heel domotica ding dus wat had die dan moeten doen :(

En dat ze niet opschieten met het oplossen :(
pi_210115787
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ze zijn hier nu aan de voorkant een steiger aan het opbouwen om later (na de bouwvak...) te gaan schilderen. Blijkbaar moeten die dingen steviger staan dan vroeger, want ze worden in het beton van de flat vastgezet. En dat vergt heel veel boren. In beton. En ik moest slapen. Dus daar hielpen geen oordopjes + noisecanceling koptelefoon tegen :+
Ja, hiertegenover zitten de steigers ook in de gevel verankerd. Hier hebben ze gewoon voor elk steigerniveau een paar bakstenen nog niet ingemetseld en daar steken de verankeringen doorheen. Nu zijn ze de steiger aan het afbreken, laagje voor laagje, en ook laagje voor laagje de ontbrekende bakstenen erin aan het stoppen wat erg satisfying is O+
Het zijn verschillende kleurtjes bakstenen dus erg mooi hoe dan het juiste kleurtje baksteen in dat ene plekje wordt gestopt en dan is het af O+
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:06:14 #210
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210115856
Goedemorgen,

Vakantieperiode. Rustig op de zaak. Ik heb zin om niet te werken.
pi_210115862
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

Jouw probleem met die slimme meter heeft me wel aan het denken gezet over die dingen hoor. Wat als dit veel vaker voorkomt, maar met veel lagere getallen. Mensen die schrikken van de eindafrekening. Maar ja, ga maar bewijzen dat kleine getallen ook niet kloppen en blijkbaar is het ook niet zo makkelijk opgelost als het wèl heel duidelijk niet klopt.

Mensen van het thuiswerken. Ik heb morgen een Team vergadering. Ik heb al Zoom gehad en diverse andere apps voor ziekenhuizen etc, maar nog niet één keer Teams. Moet ik dat downloaden? Moet je daar een account voor hebben? Of kan ik gewoon op het deelname linkje in de email klikken?
pi_210115892
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Jouw probleem met die slimme meter heeft me wel aan het denken gezet over die dingen hoor. Wat als dit veel vaker voorkomt, maar met veel lagere getallen. Mensen die schrikken van de eindafrekening. Maar ja, ga maar bewijzen dat kleine getallen ook niet kloppen en blijkbaar is het ook niet zo makkelijk opgelost als het wèl heel duidelijk niet klopt.

Mensen van het thuiswerken. Ik heb morgen een Team vergadering. Ik heb al Zoom gehad en diverse andere apps voor ziekenhuizen etc, maar nog niet één keer Teams. Moet ik dat downloaden? Moet je daar een account voor hebben? Of kan ik gewoon op het deelname linkje in de email klikken?
Dat laatste. Je kunt minder toeters en bellen gebruiken, maar wel gewoon vergaderen.
pi_210115893
quote:

[..]

Voor zover ik weet kan je gewoon op het deelname linkje klikken!
pi_210115895
quote:

[..]

Teams heeft ook een webversie dus je hoeft 'm niet te downloaden.
Deelnemen zonder account zou ook moeten lukken: https://support.microsoft(...)79-b28f-e65a4c039508
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:08:42 #215
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210115896
quote:

Teams kan je op een linkje klikken en dan kiezen of voor app downloaden of voor Browsermodus.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210115905
Haha, 4x antwoord @Isabeau *G*
Zoveel thuiswerkexperts hier *G*
pi_210115920
Ben bezig met de laatste Lowlands-voorbereidingen van/met m'n vrijwilligers. Wel beetje gekke gewaarwording want ik denk dat dit de laatste keer is dat ik deze rol vervul.

Verder moet ik straks naar m'n werk-werk en zowel de baas als de kok is er niet voor de klus straks. :o Moet helemaal zelluf doen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:10:05 #218
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210115924
quote:
Ik stuur je zo een zip bestand met een file erin, die kun je gewoon openen en dan installeert onder andere teams.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:11:30 #219
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210115947
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:09 schreef Lonaa het volgende:
Verder moet ik straks naar m'n werk-werk en zowel de baas als de kok is er niet voor de klus straks. Moet helemaal zelluf doen.
Dit gaat altijd beter dan je denkt. Ik heb voor oude software hier altijd wel graag mijn manager achter de hand (die de enige andere persoon in Nederland is die deze software goed kent) en als hij er niet is, zoals nu, dan red ik me gewoon prima. Als hij er wel is, bel ik hem zeker 3x met een vraag waar ik het antwoord wel op weet.
pi_210115953
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:10 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik stuur je zo een zip bestand met een file erin, die kun je gewoon openen en dan installeert onder andere teams.
pi_210115959
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:02 schreef Tele6 het volgende:
Ja, hiertegenover zitten de steigers ook in de gevel verankerd. Hier hebben ze gewoon voor elk steigerniveau een paar bakstenen nog niet ingemetseld en daar steken de verankeringen doorheen. Nu zijn ze de steiger aan het afbreken, laagje voor laagje, en ook laagje voor laagje de ontbrekende bakstenen erin aan het stoppen wat erg satisfying is O+
Het zijn verschillende kleurtjes bakstenen dus erg mooi hoe dan het juiste kleurtje baksteen in dat ene plekje wordt gestopt en dan is het af O+
:D dat klinkt fascinerender dan wat ze hier hebben gedaan. Gewoon verankerd in het beton. Kijk, zo ziet dat er uit:

En mijn fietstocht richting extra bed was met hindernissen:

Zo te zien ook eerst een keer verkeerd geboord bij 2e foto.
pi_210115972
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:11 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dit gaat altijd beter dan je denkt. Ik heb voor oude software hier altijd wel graag mijn manager achter de hand (die de enige andere persoon in Nederland is die deze software goed kent) en als hij er niet is, zoals nu, dan red ik me gewoon prima. Als hij er wel is, bel ik hem zeker 3x met een vraag waar ik het antwoord wel op weet.
:D

Hij belde gisteren. "Zie jij het zitten om 25 pizza's te maken, ik ben er niet en de kok ook niet. Je kunt ons wel bellen en misschien nemen we wel op"

Akkoord.
pi_210116122
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:00 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat wáárdeloos van Essent. :(
De gemiddelde mens heeft niet zo'n heel domotica ding dus wat had die dan moeten doen :(

En dat ze niet opschieten met het oplossen :(
Het zal op termijn wel goedkomen, daar heb ik vertrouwen in. Maar ik zou gewoon willen dat dit soort dingen anno 2023 beter verlopen. Dat kan niet heel ingewikkeld zijn. Er zijn maar 2 dingen die ze moeten doen:
- extreem verbruik of storing detecteren en vervolgens de netbeheerder en de klant op de hoogte stellen.
- wanneer het juiste verbruik doorgegeven is door de netbeheerder, dit invoeren in hun systeem.

quote:

[..]

Ja, dat is inderdaad wel zo. Nou schiet zo'n meter gelijk in storing als er iets onjuists gebeurt. En uiteindelijk komt het dan wel boven water als de eindafrekening moet worden opgemaakt. Maar helemaal geruststellend is het allemaal niet.
Spoilers!
pi_210116138
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:09 schreef Lonaa het volgende:
Ben bezig met de laatste Lowlands-voorbereidingen van/met m'n vrijwilligers. Wel beetje gekke gewaarwording want ik denk dat dit de laatste keer is dat ik deze rol vervul.

Dat is wel een ding lijkt me ;(
Spoilers!
pi_210116155
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het zal op termijn wel goedkomen, daar heb ik vertrouwen in. Maar ik zou gewoon willen dat dit soort dingen anno 2023 beter verlopen. Dat kan niet heel ingewikkeld zijn. Er zijn maar 2 dingen die ze moeten doen:
- extreem verbruik of storing detecteren en vervolgens de netbeheerder en de klant op de hoogte stellen.
- wanneer het juiste verbruik doorgegeven is door de netbeheerder, dit invoeren in hun systeem.
[..]
Ja, dat is inderdaad wel zo. Nou schiet zo'n meter gelijk in storing als er iets onjuists gebeurt. En uiteindelijk komt het dan wel boven water als de eindafrekening moet worden opgemaakt. Maar helemaal geruststellend is het allemaal niet.
Maar volgens mij (in ieder geval was dat een aantal jaren geleden zo) wanneer er een te hoog verbruik gezien werd, kreeg je ook iemand aan de deur om te controleren of er geen plantage stond (had een kennis van mij)
pi_210116156
Haha lekker bezig @Lonaa! Komt vast goed ^O^

In de hockeyteam app kwamen berichtjes voorbij over uit eten gaan vanavond, en ik dacht, fuck it, ik doe het gewoon. Dus ik ga vanavond met stuk of 7 uit m'n hockeyteam uit eten. Laatste keer dat ik (voor avondeten) uit eten ben geweest met iemand anders dan mn ouders/broertje is echt al zeker een jaar en ik denk nog wel langer geleden. En ik heb er nog zin in ook. Ik ben vandaag even heel tevreden met mezelf O+
pi_210116167
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:13 schreef Lonaa het volgende:

Hij belde gisteren. "Zie jij het zitten om 25 pizza's te maken, ik ben er niet en de kok ook niet. Je kunt ons wel bellen en misschien nemen we wel op"

Akkoord.
Dit kan jij :7
pi_210116187
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is wel een ding lijkt me ;(
Ja, is wel. Ik merk dat Lowlands, als festival, me niet meer zo trekt. DTRH nog wel. 2 festivals als coordinator + 1 of 2 als vrijwilliger + baan-baan + al het andere wat op het pad komt is gewoon veel. Ik moet ergens in snijden dan en ben bang dat het deze is. Moet dan dus wel op zoek naar iemand anders die het wil doen want als stichting niet meer gaan vind ik geen optie. :+
pi_210116188
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar volgens mij (in ieder geval was dat een aantal jaren geleden zo) wanneer er een te hoog verbruik gezien werd, kreeg je ook iemand aan de deur om te controleren of er geen plantage stond (had een kennis van mij)
Dat zou goed kunnen :D Dat zal alleen over stroom gaan en bij ons gaat het over gas.
Spoilers!
pi_210116193
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha lekker bezig @:Lonaa! Komt vast goed ^O^

In de hockeyteam app kwamen berichtjes voorbij over uit eten gaan vanavond, en ik dacht, fuck it, ik doe het gewoon. Dus ik ga vanavond met stuk of 7 uit m'n hockeyteam uit eten. Laatste keer dat ik (voor avondeten) uit eten ben geweest met iemand anders dan mn ouders/broertje is echt al zeker een jaar en ik denk nog wel langer geleden. En ik heb er nog zin in ook. Ik ben vandaag even heel tevreden met mezelf O+
Wat goed! *O* Elke goede ervaring is winst! Dat je er naar uiitkijkt is al voldoende winst nu O+
pi_210116207
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, is wel. Ik merk dat Lowlands, als festival, me niet meer zo trekt. DTRH nog wel. 2 festivals als coordinator + 1 of 2 als vrijwilliger + baan-baan + al het andere wat op het pad komt is gewoon veel. Ik moet ergens in snijden dan en ben bang dat het deze is. Moet dan dus wel op zoek naar iemand anders die het wil doen want als stichting niet meer gaan vind ik geen optie. :+
Heb je iemand op het oog?
Spoilers!
pi_210116232
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat zou goed kunnen :D Dat zal alleen over stroom gaan en bij ons gaat het over gas.
Daar ging het ook over gas, dat vonden we ook zo vreemd. Wij zaten gewoon te borrelen op een middag toen ze langskwamen. Bleek later een niet te dedecteren lek was dus hebben ze de hele leiding gedicht en een nieuwe aangelegd. Was zo'n stadsvilla uit 1900
pi_210116239
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
:D dat klinkt fascinerender dan wat ze hier hebben gedaan. Gewoon verankerd in het beton. Kijk, zo ziet dat er uit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ja in een bestaande flat moeten ze natuurlijk zeer professioneel de flat kapot maken om zo'n steiger te verankeren :')

Spannende fietsroute idd :X
pi_210116241
Ik ben al 6 weken iets aan het uitstellen wat echt een beetje haast had :') Procrastination ftw. Nam ook best veel van mijn gedachten in beslag en werd er helemaal nerveus van dat ik het nog niet had gedaan 8)7 Kostte me net 15 minuten of zo :')
pi_210116245
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:25 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha lekker bezig @:Lonaa! Komt vast goed ^O^

*G* O+ wat leuk! wat fijn!
pi_210116254
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:30 schreef Tele6 het volgende:

Ja in een bestaande flat moeten ze natuurlijk zeer professioneel de flat kapot maken om zo'n steiger te verankeren :')

Spannende fietsroute idd :X
Ze hebben ook de prachtige bosjes (hulst en forsythia) rond de flat allemaal weggehaald -O-
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:32:30 #237
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210116265
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:13 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Akkoord.
pi_210116266
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben al 6 weken iets aan het uitstellen wat echt een beetje haast had :') Procrastination ftw. Nam ook best veel van mijn gedachten in beslag en werd er helemaal nerveus van dat ik het nog niet had gedaan 8)7 Kostte me net 15 minuten of zo :')
Goed dat je het nu gedaan hebt! *G*

En herkenbaar. Ik wéét hoe dat gevoel van opluchting voelt als ik het dan eindelijk doe, en toch blijf ik het uitstellen. Raar brein. :')
pi_210116272
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ze hebben ook de prachtige bosjes (hulst en forsythia) rond de flat allemaal weggehaald -O-
Aw nee ;(
pi_210116279
En nog even een @Lonaa JE KAN HET :Y
pi_210116282
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:30 schreef Isabeau het volgende:
Haha heel herkenbaar. Well done ^O^ Fijn hè als het dan eindelijk gedaan is. En dat je je dan afvraagt wáárom je dat zo lang hebt laten duren en je je voorneemt het voortaan gewoon meteen te doen.
Tot je over een paar weken weer in precies dezelfde situatie zit :D
pi_210116283
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Heb je iemand op het oog?
Er is wel iemand die mijn rol ter plekke over kan nemen. :Y Die is al jaren designated coordinator als we op meer dan 1 dag werken (dan doet hij 1 dag en ik 1 dag) of zoals dit jaar iedereen de bus in trapt op maandagochtend omdat ik zondag al vertrek. Denk wel dat ik volgend jaar de voorbereidingen nog doe, maar daar wil ik tzt ook wel vanaf.
pi_210116289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Daar ging het ook over gas, dat vonden we ook zo vreemd. Wij zaten gewoon te borrelen op een middag toen ze langskwamen. Bleek later een niet te dedecteren lek was dus hebben ze de hele leiding gedicht en een nieuwe aangelegd. Was zo'n stadsvilla uit 1900
Oh dat is wel raar ja. Wij hebben alle ruimte voor een flinke plantage ook ;)
Spoilers!
pi_210116306
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Er is wel iemand die mijn rol ter plekke over kan nemen. :Y Die is al jaren designated coordinator als we op meer dan 1 dag werken (dan doet hij 1 dag en ik 1 dag) of zoals dit jaar iedereen de bus in trapt op maandagochtend omdat ik zondag al vertrek. Denk wel dat ik volgend jaar de voorbereidingen nog doe, maar daar wil ik tzt ook wel vanaf.
Dat is wel fijn. Als je niemand zou weten en daardoor de stichting op zou houden, is het helemaal zo groot.
Spoilers!
pi_210116307
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:33 schreef vlindertje89 het volgende:

Haha heel herkenbaar. Well done ^O^ Fijn hè als het dan eindelijk gedaan is. En dat je je dan afvraagt wáárom je dat zo lang hebt laten duren en je je voorneemt het voortaan gewoon meteen te doen.
Tot je over een paar weken weer in precies dezelfde situatie zit :D
Ja. Dit allemaal. En ik nam me ook voor het de volgende keer direct te doen. As if :')
pi_210116310
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja. Dit allemaal. En ik nam me ook voor het de volgende keer direct te doen. As if :')
_O-
Spoilers!
pi_210116327
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh dat is wel raar ja. Wij hebben alle ruimte voor een flinke plantage ook ;)
Mochten jullie ooit verlegen zitten om extra inkomsten dan zijn er dus mogelijkheden :+
pi_210116359
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zo herkenbaar :D
pi_210116377
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mochten jullie ooit verlegen zitten om extra inkomsten dan zijn er dus mogelijkheden :+
:7
Spoilers!
pi_210116515
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat zijn top-steigerbouwers :')
pi_210116557
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 09:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge

Heb voetbal aan staan, gaat lekker met de doelpunten. Gisteren de bank anders gezet zodat ik beter tv kan kijken liggend op de bank (moet benen meer omhoog hebben) maar ik vind het nog niet wat. Zo maar weer eens kijken wat er kan
Daarom zou ik zo graag een hoekbank willen hebben. Lekker liggend kijken naar tv.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:55:36 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210116571
Wat zouden jullie doen.

Afgelopen februari is mijn gashaard afgekoppeld en hebben ze daar een (hele dure) houthaard ingezet. Die mannen waren ingehuurd en hij zei dat hij de gasleiding onder de vloer ging afkoppelen omdat dat makkelijker was.
Ik heb hier verder geen verstand van.

Nu was mijn loodgieter hier aan het werk en die vroeg waar die leiding voor was. Dus ik leg dat uit en hij zegt: "ja dat is eigenlijk gewoon not done en best wel link. Als je daar ooit lekkage krijgt, dan loopt je hele kruipruimte vol met gas"

Ok. En nu. Is het nog 'done' om de partij op te bellen die hier de afsluiting slordig heeft gedaan, of moet ik mijn verlies pakken en hier een loodgieter voor betalen?

Vind ik lastig.
pi_210116582
Ik krijg vast zo richting 18.30 vlak voor ik weg moet ook wat zenuwen weer en dan ben ik vast iets minder blij met mezelf dan nu haha, maar dat is ingecalculeerd en dat gaat vanzelf ook wel weer weg als ik er eenmaal ben. Nu heb ik er vooral zin in :)

Straks ook nog naar de stort, daar heb ik nog niet zo'n zin in. Maar ruimt wel op :Y
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:57:33 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210116601
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:55 schreef Kreator het volgende:
Wat zouden jullie doen.

Afgelopen februari is mijn gashaard afgekoppeld en hebben ze daar een (hele dure) houthaard ingezet. Die mannen waren ingehuurd en hij zei dat hij de gasleiding onder de vloer ging afkoppelen omdat dat makkelijker was.

Nu was mijn loodgieter hier aan het werk en die vroeg waar die leiding voor was. Dus ik leg dat uit en hij zegt: "ja dat is eigenlijk gewoon not done en best wel link. Als je daar ooit lekkage krijgt, dan loopt je hele kruipruimte vol met gas"

Ok. En nu. Is het nog 'done' om de partij op te bellen die hier de afsluiting slordig heeft gedaan, of moet ik mijn verlies pakken en hier een loodgieter voor betalen?

Vind ik lastig.
Natuurlijk, die partij bellen en vertellen dat het niet volgens de voorschriften is afgekoppeld en dat ze dat in orde moeten brengen.
pi_210116608
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:55 schreef Kreator het volgende:
Wat zouden jullie doen.

Vind ik lastig.
Ik zou die partij wel even opbellen ja. Dan kan je altijd zien wat ze er mee doen.

Misschien ook wel handig dat zij hun medewerker even aanspreken op deze fout :X
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:58:30 #256
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210116623
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Natuurlijk, die partij bellen en vertellen dat het niet volgens de voorschriften is afgekoppeld en dat ze dat in orde moeten brengen.
Ik ken de officiele voorschriften natuurlijk niet, ik weet alleen het woord van de loodgieter hier.
pi_210116628
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is wel fijn. Als je niemand zou weten en daardoor de stichting op zou houden, is het helemaal zo groot.
De stichting is niet volledig van mij afhankelijk gelukkig. Het rommelt wel, helaas.
pi_210116641
Wil wandelen, maar heb weeën. Helaas nog geen persweeen :(
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:00:15 #259
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210116643
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:58 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik ken de officiele voorschriften natuurlijk niet, ik weet alleen het woord van de loodgieter hier.
Die weet waar hij het over heeft
pi_210116664
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:58 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dan breng je het toch ook op die manier?
Vragend/overleggend is altijd een stuk kansrijker dan op strepen staan.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:05:09 #261
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210116711
Heb maar even gebeld idd. Hij ging het navragen. Op de offerte stond 'afdoppen in de kelder' en dat is niet gebeurd, dus helder. Ik word teruggebeld.
pi_210116716
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 10:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Daarom zou ik zo graag een hoekbank willen hebben. Lekker liggend kijken naar tv.
Ik vond het een grote sta in de weg. En ik ben te klein om in een keer lekker in die hoek te kruipen :D
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:19:40 #263
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210116872
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:05 schreef Kreator het volgende:
Heb maar even gebeld idd. Hij ging het navragen. Op de offerte stond 'afdoppen in de kelder' en dat is niet gebeurd, dus helder. Ik word teruggebeld.
Zie
pi_210117014
Uitje naar avifauna vanmiddag wordt toch iets minder leuk, g is te beroerd om mee te gaan -O-
pi_210117023
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:36 schreef Blues het volgende:
Uitje naar avifauna vanmiddag wordt toch iets minder leuk, g is te beroerd om mee te gaan -O-
Oh da's balen, voor de kinderen maar vooral voor hem en jou.
pi_210117062
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:36 schreef Blues het volgende:
De snotterende man achter jullie in de bioscoop heeft toegeslagen?
pi_210117070
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:37 schreef Kaatje1 het volgende:

Oh da's balen, voor de kinderen maar vooral voor hem en jou.
Heel ongezellig, maar ik maak me ook wel zorgen om 'm :{
Moet me ff herpakken, maar ik stap zo in de auto en ga er een leuke middag van maken.
pi_210117076
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

De snotterende man achter jullie in de bioscoop heeft toegeslagen?
Kan :P Alleen is ie niet verkouden.
pi_210117094
Ik moet dingen doen maar de kat die op mij ligt heeft daar andere ideeën over.
pi_210117112
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:42 schreef Blues het volgende:

[..]
Heel ongezellig, maar ik maak me ook wel zorgen om 'm :{
Moet me ff herpakken, maar ik stap zo in de auto en ga er een leuke middag van maken.
Die zorgen kan ik me voorstellen. Hopelijk heb je een leuke middag en voelt G zich snel beter.
pi_210117123
quote:
8s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik moet dingen doen maar de kat die op mij ligt heeft daar andere ideeën over.
Kan het niet terugvinden, maar zag net een filmpje op instagram, dat heet "feline paralysis"
pi_210117130
Beterschap aan g @Blues :*
pi_210117170
Gisteren scheurden m'n survivalschoenen nog verder, ik kan voor de 4e keer naar de schoenmaker maar ik kan het er ook mee opgeven. Ik heb ze 2 jaar en ik heb er zo'n 800 km op gelopen, dus op zich niet gek als ze aan het eind van hun levensduur zijn.

Nou vind ik een nieuw paar in de aanbieding, maar die zijn KNALgeel.
Dit gaat niet lang zo geel blijven. Waarschijnlijk de zijkanten wel maar het stoffen gedeelte niet.
Even bedenken of ik hier de komende 2 jaar in wil lopen. Het is op zich wel lekker uniek :D

dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:52:37 #274
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210117181
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:51 schreef Tele6 het volgende:
Gisteren scheurden m'n survivalschoenen nog verder, ik kan voor de 4e keer naar de schoenmaker maar ik kan het er ook mee opgeven. Ik heb ze 2 jaar en ik heb er zo'n 800 km op gelopen, dus op zich niet gek als ze aan het eind van hun levensduur zijn.

Dit gaat niet lang zo geel blijven. Waarschijnlijk de zijkanten wel maar het stoffen gedeelte niet.
Even bedenken of ik hier de komende 2 jaar in wil lopen. Het is op zich wel lekker uniek :D

[ afbeelding ]
Gaan met die banaan :D
pi_210117202
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Kan het niet terugvinden, maar zag net een filmpje op instagram, dat heet "feline paralysis"
Hier in huis kan je de poezenkaart spelen. "ik heb dorst maar de kat ligt op schoot". Dan moet de ander drinken halen. We hebben drie katten dus dat werkt niet altijd.
pi_210117212
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Hier in huis kan je de poezenkaart spelen. "ik heb dorst maar de kat ligt op schoot". Dan moet de ander drinken halen. We hebben drie katten dus dat werkt niet altijd.
Hier een kat, maar geen ander om mijn drinken te halen. Dus een kan water naast me (denk in oplossingen)
pi_210117219
quote:

[ afbeelding ]
Doen.
pi_210117366
quote:

[ afbeelding ]
“Hé schoenen…waar ga je met die vrouw naar toe? “

Doen natuurlijk! w/
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:17:33 #279
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210117396
quote:

[ afbeelding ]
Doen! lelijke hardloopschoenen is hoe het hoort! *O*
pi_210117409
Besteld ^O^
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:39:59 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210117671
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 00:51 schreef Viv het volgende:
In een Polarbröd-topic moet ik gepost hebben! *;
[ afbeelding ]

Ontdekt tijdens onze huwelijksreis in Zweeds Lapland (ruim 10 jaar geleden). Inmiddels lunch ik er altijd mee op het werk. O+ Iedereen eet daar warm tussen de middag, behalve de enige andere Nederlandse collega en ik. :D w/
Ik hou ervan, vooral råg O+

Kan je vent geen webshop beginnen ermee ofzo? Mis het altijd als ik weer thuis ben. Zo lekker :9
pi_210118068
Ik at net een warme brezeln met boter :9~
Spoilers!
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:29:16 #283
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210118180
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
omg jaloers! :9
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:50:44 #284
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210118497
Hier was het schnitzel met friet..

Onderweg naar een alvast verzopen festival.. de kaplaarzen liggen achter in de auto.. we hebben er zin in :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_210118566
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik at een kaiserbrotchen met komijnekaas en komkommersalade :9~
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:15:22 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_210118761
Barbie was tof. Vanmiddag Oppenheimer :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:18:53 #287
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210118821
Werklunch gehad met onze nieuwe websiteboer... Die heeft de failliete boedel opgekocht. We kennen de mensen die erachter zitten en daar hebben we in het verleden goede zaken mee gedaan.

Nu gehoord hoe de vorige eigenaar er een puinhoop van heeft gemaakt. :X De persoonlijke bv van de vorige eigenaar ook failliet verklaard en curator is bezig ter voorbereiding strafrechtelijk onderzoek. Wij zijn er nog goed vanaf gekomen met het faillissement... andere klanten waren nog veel meer de sjaak.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210119085
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 14:15 schreef Troel het volgende:
Ik las dat dat de verkeerde volgorde is :+ Eerst de zware, serieuze film doen en dan de luchtige roze film.
pi_210119543
Veel plezier bij Oppenheimer @Troel!
En @Tele6 gave schoenen! Lekker opvallend, ben je makkelijk te spotten tijdens wedstrijden :P

Mn teamgenootjes gaan voor het eten eerst buiten beachvolleyballen (ik heb daar gezien de wisselvallige weersvoorspelling voor gepast :D ) en ik zag net in de teamapp dat de consensus is geworden dat de meesten geen douchespullen bij hebben, dus de dresscode is trainingsbroek (we gaan eten ergens op een overdekt terras). Am I in heaven? O+
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:19:40 #290
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210119572
Haha, goede dresscode :D

Ik zag net een eekhoorntje door de berm hopsen hier vlak voor m'n raam thuis, zo leuk O+ Nog nooit gezien sinds ik hier woon.
pi_210119578
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 14:15 schreef Troel het volgende:
Veel plezier nog!

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier bij Oppenheimer @:Troel!
En @:Tele6 gave schoenen! Lekker opvallend, ben je makkelijk te spotten tijdens wedstrijden :P

Mn teamgenootjes gaan voor het eten eerst buiten beachvolleyballen (ik heb daar gezien de wisselvallige weersvoorspelling voor gepast :D ) en ik zag net in de teamapp dat de consensus is geworden dat de meesten geen douchespullen bij hebben, dus de dresscode is trainingsbroek (we gaan eten ergens op een overdekt terras). Am I in heaven? O+
Beter :D
pi_210119637
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier bij Oppenheimer @:Troel!
En @:Tele6 gave schoenen! Lekker opvallend, ben je makkelijk te spotten tijdens wedstrijden :P

De eerste 3 minuten van de wedstrijd ja, totdat ik door de drek mag :s)
Maar goed, voorlopig zijn het schoenen om vrolijk van te worden.
Ik heb nu de legergroen met neonoranje versie, en het oranje is nog rédelijk oranje, dus wie weet valt het mee.

Jouw etentje klinkt beter en beter O+
Lekker op een terrasje in je zanderige joggingbroek *G*
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:32:52 #293
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210119684
@vlindertje89 als je etentje een succes is, durf je dan de CUL bbq-meet ook aan? O-)
pi_210119807
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]
De eerste 3 minuten van de wedstrijd ja, totdat ik door de drek mag :s)
Maar goed, voorlopig zijn het schoenen om vrolijk van te worden.
Ik heb nu de legergroen met neonoranje versie, en het oranje is nog rédelijk oranje, dus wie weet valt het mee.

Jouw etentje klinkt beter en beter O+
Lekker op een terrasje in je zanderige joggingbroek *G*
Gewoon na elke wedstrijd even poetsen O-)
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:32 schreef Morgane89 het volgende:
@:vlindertje89 als je etentje een succes is, durf je dan de CUL bbq-meet ook aan? O-)
Haha, goede vraag. Spannend wel. Maar wie weet, ik heb net in elk geval even opgezocht wanneer het eigenlijk is. Ik ga er eens over nadenken :D
pi_210119853
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:42 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Gewoon na elke wedstrijd even poetsen O-)
[..]
Haha, goede vraag. Spannend wel. Maar wie weet, ik heb net in elk geval even opgezocht wanneer het eigenlijk is. Ik ga er eens over nadenken :D
Ik geef ze na elke wedstrijd wel een spoelbeurt, anders krijg ik ze daarna niet meer aan zo stijf van de modder :P
pi_210119879
Bbq is potluck toch? Ik dacht Szechuan kip mee te nemen, maar als er vega(n)'s komen kan ik ook de helft met oesterzwam doen.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:55:45 #297
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210119905
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bbq is potluck toch? Ik dacht Szechuan kip mee te nemen, maar als er vega(n)'s komen kan ik ook de helft met oesterzwam doen.
Dat lijkt me een uitstekend plan, ook met de helft oesterzwam. Wil je dit ook nog even posten in CUL / CUL Slowchat BBQ meet bij L_S? Dan kunnen we een beetje bijhouden wie wat meeneemt.
pi_210119938
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:55 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Dat lijkt me een uitstekend plan, ook met de helft oesterzwam. Wil je dit ook nog even posten in CUL / CUL Slowchat BBQ meet bij L_S? Dan kunnen we een beetje bijhouden wie wat meeneemt.
Nou vooruit dan maar. :+
pi_210120223
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:32 schreef Morgane89 het volgende:
@:vlindertje89 als je etentje een succes is, durf je dan de CUL bbq-meet ook aan? O-)
Wat een goeie vraag!
pi_210120233
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zou dat beiden eten 😉
pi_210120258
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 16:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zou dat beiden eten 😉
^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')