abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210110268
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Rijst/pasta beide :-)
Heb je daar ook een bron van? Niet dat ik jou niet vertrouw - maar van knoflook kan ik het zo met Google vinden, van rijst of pasta eigenlijk niet. Alleen heel veel over bacillus cereus. En hoe zit het ook alweer met verhitten? Kwam één site tegen die zegt dat bij 5min op minimaal 85 graden onschadelijk is (op basis v rivm site die zegt 'Het toxine is hittelabiel en wordt in 5 minuten geïnactiveerd bij temperaturen van minimaal 85°C'). Maar jij gaf aan dat dat niet klopt, toch? Of herinner ik me dit verkeerd :)

Pasta vroor ik toch al niet in en met de rijstkoker op aanrecht doe ik dat ook wat makkelijker wel steeds vers koken, dus vooral nieuwsgierigheid (gemixt met lichte verbazing van hoe het dan toch zo vaak goed kan gaan want volgens mij houden massa's mensen zich hier niet aan :+ )
  maandag 31 juli 2023 @ 19:39:28 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210110305
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:37 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Heb je daar ook een bron van? Niet dat ik jou niet vertrouw - maar van knoflook kan ik het zo met Google vinden, van rijst of pasta eigenlijk niet. Alleen heel veel over bacillus cereus. En hoe zit het ook alweer met verhitten? Kwam één site tegen die zegt dat bij 5min op minimaal 85 graden onschadelijk is (op basis v rivm site die zegt 'Het toxine is hittelabiel en wordt in 5 minuten geïnactiveerd bij temperaturen van minimaal 85°C'). Maar jij gaf aan dat dat niet klopt, toch? Of herinner ik me dit verkeerd :)

Pasta vroor ik toch al niet in en met de rijstkoker op aanrecht doe ik dat ook wat makkelijker wel steeds vers koken, dus vooral nieuwsgierigheid (gemixt met lichte verbazing van hoe het dan toch zo vaak goed kan gaan want volgens mij houden massa's mensen zich hier niet aan :+ )
Gematigd klimaat gok ik

Zal maar niet zeggen wat we hier op de campings allemaal naar binnen werken en hoe lang dat al al dan niet in een koelbox zonder stroom zit
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210110399
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:24 schreef Myraela het volgende: Ik vind warm weer niet echt verwennerij, tenzij ik het actief opzoek. Maar dit is toch ook wel een beetje jammer voor iedereen die met dit weer hier vakantie heeft.
Ja hoi }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210110416
Tevens is een airfryer de heteluchtoventemp min 20, niet de elektrische oventemp min 20 en sluit ik me aan bij sneller, zuiniger, niet voorverwarmen en knapperiger.
Mijn gewone oven (voor grotere en betere gerechten) stamt uit 2017.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210110430
Oostelijke Mijnstreek dialect <> Kerkraads/ omtrek. Wat ze daar in halfPruuses brabbelen, is voor geen enkele normale Limburger te verstaan.
pi_210110435
Setje.
pi_210110445
Hmm, ik vind Theo Maassen helemaal niet zo goed in Zomergasten. Misschien was hij een beetje te veel gehyped voor ik ging kijken ofzo :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210110453
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja hoi }:|
Jong, je zit niet op de camping toch... *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_210110454
Oh en wij hebben net als Molos vrind een airfryer voor de camping ja. Een XL ipv de XXL van thuis.
De instant pot kan ook mee, in een speciale preciespassende tas met ruimte voor accessoires *)
pi_210110472
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 18:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lucky, wat doe jij met die gedroogde paddestoeltjes?
Trippen?
pi_210110482
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:37 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

In het geval van toxines van botulisme (botox) dan breken die af bij 85c. De endosporen pas bij 140. Dus als je je olie, zoals Lucky doet, voor gebruik verhit, dan zit je safe. Bij pasta ook, maar de richtlijn is om voedsel aan de kook te brengen (of dus inderdaad 85c voor 5 minuten of langer). Dat is wel dermate heet en lang dat je pasta daarna niet echt eetbaar meer is :P Met bijvoorbeeld een geweckte bouillon of niet-zure saus kan dat wél op die manier.

Voor botulisme google icm. wecken. Dat is voor je pasta eigenlijk niet echt anders: Doordat het nat is, is de poreuse buitenkant nu zuurstofarm geworden. Door het verhitten heb je een monocultuur (bijv. geen verzuring meer door melkzuurbacteriën) en hebben de endosporen vrij spel.

(en een google op botulism sushi rice geeft ook genoeg resultaten voor drie dagen nachtmerries :P ).
  maandag 31 juli 2023 @ 19:52:09 #37
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210110503
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:46 schreef Vanyel het volgende:
Oostelijke Mijnstreek dialect <> Kerkraads/ omtrek. Wat ze daar in halfPruuses brabbelen, is voor geen enkele normale Limburger te verstaan.
Ik heb 1 keer mogen bellen met de Kirchroadsjer Vastelaovendsverein of zo, wegens een boeking.
Niet te doen, boeking ging uiteindelijk ook niet door… :D
pi_210110548
I
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Nee niet voor de camping want ik kampeer altijd zelf zonder elektra.
Thuis lijkt me soms best relaxt. Flikker nu vaak de grote oven aan voor minidingen, beetje onzinnig. En frituurpan heb ik niet
Gyoza en dim sum enzo kunnen er vast wel ook in.

Instantpot is heel iets anders weer toch?
ns pot heeft Multicookers maar ook airfryers en ook combinatie Multicooker fryer (crisp) waar @fietsie en @Lucky_Strike de topper qua mogelijkheden hebben
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 31 juli 2023 @ 19:59:08 #39
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210110593
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 18:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lucky, wat doe jij met die gedroogde paddestoeltjes?
Vooral gewoon op voorraad hebben voor als ik het een keer nodig heb.

Of bijvoorbeeld: https://ottolenghi.co.uk/(...)sagne-flavour-pg-228
Spoilers!
pi_210110600
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Nee niet voor de camping want ik kampeer altijd zelf zonder elektra.
Thuis lijkt me soms best relaxt. Flikker nu vaak de grote oven aan voor minidingen, beetje onzinnig. En frituurpan heb ik niet
Gyoza en dim sum enzo kunnen er vast wel ook in.

Instantpot is heel iets anders weer toch?
Ja dat kan erin. Moet binnenkort weer eens na Amazing Oriental. Fietste er vanochtend langs maar geen tijd. En op de terugweg vergeten
We have far more in common than that which devides us..
pi_210110612
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die foto alleen al :9~
  maandag 31 juli 2023 @ 20:02:20 #42
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210110633
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:
I
[..]
ns pot heeft Multicookers maar ook airfryers en ook combinatie Multicooker fryer (crisp) waar @:Fietsie en @:lucky_strike de topper qua mogelijkheden hebben
Yes. Zeer tevreden mee. Afgelopen donderdag nog een pastagerecht in gekookt op hogedruk. En vandaag de kliekjes opgegeten :9

Gisteren heb ik voor de lunch een halve ciabatta er in gemaakt met cheddar, jalapeno's, mais, salsa en tomaat.
Spoilers!
pi_210110643
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Yes. Zeer tevreden mee. Afgelopen donderdag nog een pastagerecht in gekookt op hogedruk. En vandaag de kliekjes opgegeten :9

Gisteren heb ik voor de lunch een halve ciabatta er in gemaakt met cheddar, jalapeno's, mais, salsa en tomaat.
Rip aan de nabestaanden :'(
  maandag 31 juli 2023 @ 20:03:54 #44
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210110656
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 19:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Momenteel hebben ze niet zo veel beschikbaar, maar via https://www.mushroomsonline.eu/ in De Lier kan je de meest geweldige paddestoelen bestellen, die ook thuisbezorgd worden.

Ontdekt tijdens de Corona periode, toen ze hun voorraden voor dumpprijzen aan iedereen verkochten, omdat ze er mee bleven zitten door het abrupt moeten sluiten van de restaurants. Dozen vol hebben we er toen weggehaald en we hebben er van gesmuld. Die paar uurtjes rijden hadden we er graag voor over…
  maandag 31 juli 2023 @ 20:05:02 #45
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210110663
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Die foto alleen al :9~
Ja, dat is echt wel next level goddelijk. Meestal vind ik lasagne te veel moeite en gebruik ik het als pastasaus met bijvoorbeeld mafaldine.
Spoilers!
pi_210110671
quote:
Als u ons een sijntje geeft zodra u wilt bestellen zorgen wij dat de eerste levering gratis bezorgd word.
:'(
pi_210110673
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
:'(
;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210110694
:o C :o O :o R :o D :o Y :o C :o E :o P :o S :o
  maandag 31 juli 2023 @ 20:08:41 #49
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210110696
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Momenteel hebben ze niet zo veel beschikbaar, maar via https://www.mushroomsonline.eu/ in De Lier kan je de meest geweldige paddestoelen bestellen, die ook thuisbezorgd worden.

Ontdekt tijdens de Corona periode, toen ze hun voorraden voor dumpprijzen aan iedereen verkochten, omdat ze er mee bleven zitten door het abrupt moeten sluiten van de restaurants. Dozen vol hebben we er toen weggehaald en we hebben er van gesmuld. Die paar uurtjes rijden hadden we er graag voor over…
:9

Hier vlakbij zit een kwekerij waar je ook aan de deur kunt kopen. Ik heb er laatst een Too good to go-pakket gekocht met ruim 1,5 kilo kastanje champignons.
Spoilers!
  maandag 31 juli 2023 @ 20:10:46 #50
81329 MadMaster
Schots en scheef...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')