abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 juli 2023 @ 08:52:14 #1
208890 June.
Seriously?
pi_210103399

Game on!

Fokkers op Vinted:

Seven.
amaranta
SEMTEX
Shine bright like a diamond.
  maandag 31 juli 2023 @ 08:53:17 #2
208890 June.
Seriously?
pi_210103404
Laatste post van het vorige deel was van mij:

quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 23:28 schreef Lunatics het volgende:

[..]
ik merk dat veel mensen toch alleen voor een laag bedrag spullen willen kopen. wrs ook omdat het een risico blijft wat de werkelijke staat van het product is. liever dan een 10tje kwijt dan bv 30 euro.

30 euro - niemand reageert
10 euro - bieden van 6 euro stromen binnen

dat soort dingen
Dat heb ik zelf ook, maar koop voornamelijk kinderkleding. Ik vind het echt retezonde om >20 euro voor een kledingstuk uit te geven voor iets wat maar zo kort wordt gedragen. Voor tweedehands dus nog minder. Ik koop vooral voor het duurzaamheidsaspect.
  Moderator maandag 31 juli 2023 @ 09:11:38 #3
382129 crew  Donna
pi_210103534
Play&Go opbergzak voor Duplo gekocht. Zijn nieuw ¤36,95.
Deze was ¤8 op Vinted. Precied het printje dat ik wilde voor de meiden en ZGAN ook, duidelijk te zien op de foto's. ^O^
pi_210104161
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 08:53 schreef June. het volgende:
Laatste post van het vorige deel was van mij:
[..]
Dat heb ik zelf ook, maar koop voornamelijk kinderkleding. Ik vind het echt retezonde om >20 euro voor een kledingstuk uit te geven voor iets wat maar zo kort wordt gedragen. Voor tweedehands dus nog minder. Ik koop vooral voor het duurzaamheidsaspect.
Het hangt er wel van af om wat voor soort kledingstuk het gaat wat mij betreft. Ik koop veel van merken die ik goed ken en die qua materiaal/duurzaamheid een tijd meegaan (wat betreft hergebruik dus maar ik probeer ook zo veel mogelijk te letten op materialen en dingen te kopen die ofwel goed gerecycled kunnen worden als ze aan het eind van hun levenscyclus zijn of die heel lang mee kunnen). Ik koop dus liever een jasje van Fjallraven dat in principe een leven mee kan en geïmpregneerd kan worden met greenland wax ipv PFAS. Daar betaal ik graag ¤30 voor. Sowieso kijk ik graag naar de ‘Price per wear’, en heb dus niet zoveel problemen met meer betalen voor klassieke items die goed zijn voor veel draagplezier. Ik zie op vinted ook veel shit van shein en primark voorbij komen die voor 5 euro gekocht is en dan na 1 keer dragen weer voor 3 euro op vinted gezet worden. Dan is het in mijn ogen nog steeds niet echt duurzaam om aan zo’n shit-item nóg meer kilometers toe te voegen.

Edit: dit gaat dus niet om kinderkleding dan. Daarvan snap ik sowieso niet dat er zó veel nieuw van geproduceerd wordt want inderdaad: dat heeft al zo’n korte draagcyclus dat je zou denken dat er al wel genoeg van op aarde is om alle kinderen van huidige en toekomstige generaties prachtig in aan te kleden. Dan hoeven ze echt niet allemaal in deprimerende bruine truitjes, dan kan nog steeds iedereen een unicorn, Elsa, Ariël of Spiderman outfit als ze dat willen.
pi_210104316
Ik zou nog steeds graag een optie willen hebben om merken juist uit te zetten in plaats van juist op bepaalde merken te zoeken. Wat ik heb niet zo heel veel verstand van merken, maar de enorme overload aan Shein en Primark mag er van mij best tussenuit.
pi_210104322
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 23:28 schreef Lunatics het volgende:

[..]
ik merk dat veel mensen toch alleen voor een laag bedrag spullen willen kopen. wrs ook omdat het een risico blijft wat de werkelijke staat van het product is. liever dan een 10tje kwijt dan bv 30 euro.

30 euro - niemand reageert
10 euro - bieden van 6 euro stromen binnen

dat soort dingen
Hangt af van het product en merk toch? Voor schoenen van een goed merk betaal ik veel meer dan 30 euro, broeken van een goed merk zitten ook boven de 10, t-shirts inderdaad onder de 10.

In algemene zin moet er bij tweedehands producten altijd wel 50% van af, maar bij kleding is dat denk ik nog wel meer, bij Vinted gaat het wellicht richting de 75%? (Ook als het in goede staat is.)
pi_210104349
Wat Vinted wel zou mogen toevoegen is een optie om producten zelf af te halen - zeker als je zo te koop loopt met het duurzaamheidsprincipe. Ik heb laatst een product bij iemand afgehaald, maar daarvoor moest je de bestelling annuleren, en toen heeft de verkoper automatisch een 1-sterren-review gekregen die je niet kon wijzigen :')
  maandag 31 juli 2023 @ 11:14:51 #8
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210104652
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat Vinted wel zou mogen toevoegen is een optie om producten zelf af te halen - zeker als je zo te koop loopt met het duurzaamheidsprincipe. Ik heb laatst een product bij iemand afgehaald, maar daarvoor moest je de bestelling annuleren, en toen heeft de verkoper automatisch een 1-sterren-review gekregen die je niet kon wijzigen :')
De persoon moet hem dan voor jou reserveren. En daarna kan diegene aangeven dat het is opgehaald.
Je kan dan echter geen review geven of ontvangen. Maar dus ook geen 1ster review
  maandag 31 juli 2023 @ 16:19:41 #9
327807 Mariposas
יה&#14
pi_210107918
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dan heeft de verkoper dat niet goed gedaan, want die optie is er wel. Ten eerste moet je de bestelling annuleren met als reden “in overeenstemming met koper”. Als verkoper moet je dan de optie “markeren als verkocht” kiezen en dan de koper invullen. Je kunt dan vervolgens kiezen dat het is opgehaald. De koper krijgt dan de feedback mogelijkheid, net zoals bij een verkocht product via verzending.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 31 juli 2023 @ 16:35:53 #10
208890 June.
Seriously?
pi_210108112
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:24 schreef yinu het volgende:

[..]
Het hangt er wel van af om wat voor soort kledingstuk het gaat wat mij betreft. Ik koop veel van merken die ik goed ken en die qua materiaal/duurzaamheid een tijd meegaan (wat betreft hergebruik dus maar ik probeer ook zo veel mogelijk te letten op materialen en dingen te kopen die ofwel goed gerecycled kunnen worden als ze aan het eind van hun levenscyclus zijn of die heel lang mee kunnen). Ik koop dus liever een jasje van Fjallraven dat in principe een leven mee kan en geïmpregneerd kan worden met greenland wax ipv PFAS. Daar betaal ik graag ¤30 voor. Sowieso kijk ik graag naar de ‘Price per wear’, en heb dus niet zoveel problemen met meer betalen voor klassieke items die goed zijn voor veel draagplezier. Ik zie op vinted ook veel shit van shein en primark voorbij komen die voor 5 euro gekocht is en dan na 1 keer dragen weer voor 3 euro op vinted gezet worden. Dan is het in mijn ogen nog steeds niet echt duurzaam om aan zo’n shit-item nóg meer kilometers toe te voegen.

Edit: dit gaat dus niet om kinderkleding dan. Daarvan snap ik sowieso niet dat er zó veel nieuw van geproduceerd wordt want inderdaad: dat heeft al zo’n korte draagcyclus dat je zou denken dat er al wel genoeg van op aarde is om alle kinderen van huidige en toekomstige generaties prachtig in aan te kleden. Dan hoeven ze echt niet allemaal in deprimerende bruine truitjes, dan kan nog steeds iedereen een unicorn, Elsa, Ariël of Spiderman outfit als ze dat willen.
Ja, mijn opmerking was inderdaad voor kinderkleding. Maar inderdaad, voor mezelf vind ik het niet erg om wat meer geld uit te geven als ik weet dat het langer meegaat. Ook niet voor m'n kids als ze straks wat langer dingen gaan dragen. Dan gaat het inderdaad wel om het materiaal, want soms betaal je gewoon echt voor het merk en is de kwaliteit hetzelfde als van Shein of Primark. En dat vind ik soms tweedehands toch lastig inschatten. Dus dan betaal ik liever niet teveel..
pi_210109322
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 10:37 schreef Myraela het volgende:
Ik zou nog steeds graag een optie willen hebben om merken juist uit te zetten in plaats van juist op bepaalde merken te zoeken. Wat ik heb niet zo heel veel verstand van merken, maar de enorme overload aan Shein en Primark mag er van mij best tussenuit.
Ja! Dat zou ik ook graag willen. Ik vind het soms ook juist heel leuk om via vinted nieuwe merken te ontdekken dus ik wil niet alleen zoeken op merk. Maar ik zou wel sommige merken willen uitsluiten.
pi_210111044
Maar je kunt toch niet zoeken op afstand of woonplaats? Of zie ik iets over het hoofd. Ik ga tenminste niet bij elke verkoper kijken waar die vandaan komt.
pi_210140478
Ik verwacht mijn eerste bestelling van Vinted. Is het normaal dat het lang bij een sorteercentrum van dhl blijft hangen? Daar ligt het pakketje sinds 29 juli.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 07:59:33 #14
382129 crew  Donna
pi_210140740
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 20:36 schreef hilliebillie het volgende:
Maar je kunt toch niet zoeken op afstand of woonplaats? Of zie ik iets over het hoofd. Ik ga tenminste niet bij elke verkoper kijken waar die vandaan komt.
Je kan in het zoekveld je woonplaats zetten.

Helaas is mijn woonplaats ook een Frans woord en werkt dat dus niet.
Maar als je in Schubbekutteveen woont, type je dat in de zoekbalk.
  Manager PR/Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 08:04:04 #15
269689 crew  Viv
pi_210140764
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 07:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik verwacht mijn eerste bestelling van Vinted. Is het normaal dat het lang bij een sorteercentrum van dhl blijft hangen? Daar ligt het pakketje sinds 29 juli.
Ja hoor, pakketjes zijn vaak langer onderweg dan wanneer je het niet via Vinted zou versturen. Dat zal ook wel de reden zijn van de lage verzendkosten. :)
pi_210140799
Dan weet ik voor de volgende keer dat Homerr moet kiezen. (die zit 2 minuten loopafstand :@)
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator donderdag 3 augustus 2023 @ 08:13:41 #17
382129 crew  Donna
pi_210140815
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 08:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dan weet ik voor de volgende keer dat Homerr moet kiezen. (die zit 2 minuten loopafstand :@)
Die heeft in de zomerperiode weer vaak vertraging, dus het maakt uiteindelijk allemaal niet zoveel uit.

Ik kijk nooit naar de tracking. Zie de mail/bericht wel verschijnen dat het er ligt.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 08:40:48 #18
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210140932
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 08:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
Homerr duurt het langst van allemaal vind ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_210141117
Homerr kan soms echt dramatisch langzaam zijn. Er is geen pijl op te trekken. Ik heb een keer 6 weken gewacht op een pakketje dat welgeteld 40 km verderop gepost is. Een slak gaat sneller. Voor mij geen Homerr meer.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210141573
Persoonlijk heb ik de afgelopen jaren besloten om kleding van betere kwaliteit te kopen, zelfs als dat betekent dat ik meer moet betalen. Op die manier wil ik ze veel langer dragen en houden!
Ik vind dat we dit soort initiatieven moeten nemen om onze toekomst te verbeteren :)
pi_210141670
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 07:59 schreef Donna het volgende:

[..]

Helaas is mijn woonplaats ook een Frans woord en werkt dat dus niet.
Maar als je in Schubbekutteveen woont, type je dat in de zoekbalk.
Ze lijken dat wel een beetje stuk gemaakt te hebben. Ik krijg bepaalde items waarvan ik weet dat ze voldoen aan mijn zoektermen toch niet (meer) te zien. ;(
  donderdag 3 augustus 2023 @ 10:12:35 #22
244125 laziness
pi_210141702
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 10:00 schreef Ratlixia het volgende:
Persoonlijk heb ik de afgelopen jaren besloten om kleding van betere kwaliteit te kopen, zelfs als dat betekent dat ik meer moet betalen. Op die manier wil ik ze veel langer dragen en houden!
Ik vind dat we dit soort initiatieven moeten nemen om onze toekomst te verbeteren :)
Ik betaal genoeg voor mijn eigen en kind zijn kleding van goede kwaliteit. Maar kind groeit er binnen no time uit. Vinted is een mooi platform om het een tweede leven geven zodat anderen niet nog meer nieuw kopen ^O^
Een tweedehands platform is niet het geen waar je over moet vallen als je de toekomst wil verbeteren.
pi_210147799
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 10:00 schreef Ratlixia het volgende:
Dat doe ik ook. En juist die kleding wordt ook genoeg verkocht op Vinted. Deze week weer een nagenoeg nieuw jurkje van LaDress binnen gekregen. Hing bij die andere dame maar in de kast en ik heb het vandaag al met plezier aan O+
pi_210148441
Ook maar weer eens wat besteld, kon geen Homer in de buurt kiezen, ik denk dat het enige punt hier of opgedoekt of met vakantie is. Sowieso mis ik al die pakketpunten op loopafstand van het vorige huis best wel. Ben kasten aan het opruimen, het is toch geen buitenweer, eens kijken wanneer ik zin heb om de boel op de foto zetten
pi_210150370
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 07:59 schreef Donna het volgende:

[..]
Najaaaaa! Noooooit geweten! Haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_210150900
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 19:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Ook maar weer eens wat besteld, kon geen Homer in de buurt kiezen, ik denk dat het enige punt hier of opgedoekt of met vakantie is. Sowieso mis ik al die pakketpunten op loopafstand van het vorige huis best wel. Ben kasten aan het opruimen, het is toch geen buitenweer, eens kijken wanneer ik zin heb om de boel op de foto zetten
Hier het voordeel dat de jumbo in de straat alle pakketpunten binnen heeft (behalve PostNL want die eiste alleenrecht dus toen is PostNL moeten vertrekken :D ) maar wel fijn dat alle opties dichtbij mogelijk zijn.

Ik las hierboven dat Homerr altijd langzaam is, maar dat scheelt hier volgens mij een beetje op welke dag het verzonden wordt. Volgens mij wordt het bij het pakketpunt hier op maandag (en vrijdag?) opgehaald. En als je het pakketje dan op maandag inlevert kan het goed op donderdag bij de ontvanger zijn.

Dhl was de eerste paar keer snel, maar laatst een keer op woensdag een berichtje dat m’n pakketje later die dag opgehaald kon worden en een week later was hij er nog niet. En dhl doet niets als het via Vinted is.
pi_210161160
Ik heb Mondial Relay uitgezet. Er heeft een hele tijd niemand daarmee wat van me gekocht. Gisteren wel en toen kwam ik erachter dat ALLE pakketpunten weg zijn? Mede doordat de TANGO met MR is gestopt.

Gelukkig moest ik vandaag naar Rotterdam en bleek daar ergens wel een punt te zijn.

Ik ben wel bang dat MR weer zonder reden een pakket naar mij terugstuurt. Dan moet ik naar Rotterdam om het op te halen. Ik woon daar niet eens in de buurt >.<
  maandag 7 augustus 2023 @ 20:07:42 #28
208890 June.
Seriously?
pi_210202646
Ik probeerde net wat items te koop te zetten in de app maar hij geeft een foutmelding. Dat ik de maat nog moet invullen, terwijl die al is ingevuld..

Meer mensen die dat hebben? Irritant, net nu ik de motivatie had om er veel op te knallen :P
  donderdag 10 augustus 2023 @ 11:54:23 #29
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210235683
Ik had weer een stuk of 6 nieuwe items gepost en heb al meteen weer iets kleins verkocht, wat nu overweg is naar Sevilla. Godzijdank woon ik in een stad die een Mondial relay-punt dichtbij heeft.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210276282
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 18:34 schreef NenaLanda het volgende:
Ik heb Mondial Relay uitgezet. Er heeft een hele tijd niemand daarmee wat van me gekocht. Gisteren wel en toen kwam ik erachter dat ALLE pakketpunten weg zijn? Mede doordat de TANGO met MR is gestopt.

Gelukkig moest ik vandaag naar Rotterdam en bleek daar ergens wel een punt te zijn.

Ik ben wel bang dat MR weer zonder reden een pakket naar mij terugstuurt. Dan moet ik naar Rotterdam om het op te halen. Ik woon daar niet eens in de buurt >.<
De Esso is (ook?) met Mondial Relay gestopt. Daarnaast merk ik hier in de buurt dat veel kleine ondernemers ook gestopt zijn met Mondial Relay. Onder meer een kleermaker, een GSM-winkel, een tabakswinkel en een sup-winkel.
Erg vervelend. Er komen op mijn account steeds biedingen en bundelaanvragen binnen uit vooral Frankrijk. Na acceptatie van mijn kant komt er steeds geen aankoop. Waarschijnlijk omdat ik Mondial Relay als verzendmethode heb geblokkeerd en UPS te duur is voor die mensen.

Ik merk wel dat ik steeds de deur (in Nederland ;) ) moet openen voor pakketjes van UPS en DHL waar dan als afzender een code van vier letters staat die duidelijk van Vinted is... En dat dat ook pakketjes zijn uit Spanje
pi_210280218
Ik heb nu een Homerr punt die iets dichterbij zit, veel Fransen bestellen ook daar i.p.v. Mondial Relay.
Maar inderdaad, MR heb ik ook uitgezet sinds Esso niet meer verzend en/of aanneemt. Ik ga geen 20 min rijden voor een punt.
pi_210280523
Ik vind het echt irritant dat je niet meer kan filteren op land. Dat kon in het begin wel maar dat hebben ze verwijderd.
De Fransen en Italianen houden er nogal andere maten op na dan ons Hollanders :')
Twiddel
  maandag 14 augustus 2023 @ 12:30:56 #33
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210280532
quote:
2s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 11:54 schreef SEMTEX het volgende:
Ik had weer een stuk of 6 nieuwe items gepost en heb al meteen weer iets kleins verkocht, wat nu overweg is naar Sevilla. Godzijdank woon ik in een stad die een Mondial relay-punt dichtbij heeft.
Ik heb dit gejinxt: mijn MR-punt had vakantie :P ik moest naar een durpje verderop (een Total tankstation, alsnog maar ong. 3/4 km rijden).

heb trouwens alweer 2 types gehad die bundels aanvragen, waarna ik ze een pakketformaat geef en waarna geen reactie meer komt. Die verwachtten zeker bundelkorting :P (newsflash: ain't gonna happen).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210389660
De tweede paar schoenen dat ik op Vinted kocht, zat de linkerschoen echt te krap. Dus die ga ik binnenkort op Vinted zetten.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_210390836
Mijn vermiste pakketje van begin juni (homerrr) is gisteren aangekomen bij de ontvanger _O-
pi_210455798
Nou, ik ben ook weer actief. Al een paar pakketjes verzonden en straks mogen er weer 4 pakketjes ingeleverd worden. Totale opbrengst binnen een week 60 euro :P

Zelf ook al wat dingen gekocht voor mijn dochters en mijzelf. Totale kosten 75 euro ;)
pi_210583420
30 euro bod voor groene dr martens gekregen. Ik had ze zelf op Vinted gekocht, maar de linkerschoen was echt te krap. Ik heb ze voor 50 euro op Vinted gezet. Ze zijn amper gedragen.

Ik heb het bod van 30 euro geweigerd.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_210584751
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 19:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
30 euro bod voor groene dr martens gekregen. Ik had ze zelf op Vinted gekocht, maar de linkerschoen was echt te krap. Ik heb ze voor 50 euro op Vinted gezet. Ze zijn amper gedragen.

Ik heb het bod van 30 euro geweigerd.
Snap ik. Ik heb net 2 van mn oude dr martens verkocht. Mijn 10 jaar oude, flink gedragen (het hele hoge model) docs gingen ook nog voor 50 weg.
pi_210779026
Ik ben lekker aan het verkopen, maar wat baal ik van dat Homerr zeg.
2 weken geleden had ik ergens een afspraak tegenover een pakketpunt dus daar mijn pakketje afgegeven, ik heb wel Homerrpakketpunten die iets dichterbij zitten maar daar kom ik ook eigenlijk nooit in de buurt. En ja hoor, pakketje was keurig naar Frankrijk gestuurd, maar daar is het blijven steken en dus uiteindelijk weer teruggestuurd naar (je raadt het al) dat pakketpunt ver weg. Nu kan ik dus een uur uittreken om heen en weer te rijden om mijn (hopelijk onbeschadigde) pakketje weer op te halen…om vervolgens een paar dagen later weer een tripje naar zo’n Homerrpunt ergens te maken om het voor de 2e keer naar de koper te versturen die het graag wil hebben.

Reactie van Vinted: we raden aan om geen pakketjes af te geven bij pakketpunten die ver van je huis liggen :X
Ik heb al in mijn profiel en advertenties staan dat ik niet met Homerr verstuur, maar mensen lezen niet of trekken zich er niks van aan.
  donderdag 28 september 2023 @ 18:19:12 #40
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_210779694
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:18 schreef Doedezemaar het volgende:
2 weken geleden had ik ergens een afspraak tegenover een pakketpunt dus daar mijn pakketje afgegeven, ik heb wel Homerrpakketpunten die iets dichterbij zitten maar daar kom ik ook eigenlijk nooit in de buurt. En ja hoor, pakketje was keurig naar Frankrijk gestuurd, maar daar is het blijven steken en dus uiteindelijk weer teruggestuurd naar (je raadt het al) dat pakketpunt ver weg. Nu kan ik dus een uur uittreken om heen en weer te rijden om mijn (hopelijk onbeschadigde) pakketje weer op te halen…om vervolgens een paar dagen later weer een tripje naar zo’n Homerrpunt ergens te maken om het voor de 2e keer naar de koper te versturen die het graag wil hebben.

Reactie van Vinted: we raden aan om geen pakketjes af te geven bij pakketpunten die ver van je huis liggen :X
Ik heb al in mijn profiel en advertenties staan dat ik niet met Homerr verstuur, maar mensen lezen niet of trekken zich er niks van aan.
Kun je dat niet uitschakelen?

/ ja je kunt Homerr uitvinken bij je instellingen
pi_210779781
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:19 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Kun je dat niet uitschakelen?

/ ja je kunt Homerr uitvinken bij je instellingen
Ik kan Homerr helaas niet uitschakelen, jij kunt dat wel? Hoe kan dat?
pi_210779824
Kun je niet uitschakelen
  donderdag 28 september 2023 @ 18:35:19 #43
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_210779848
Oke,

Ik kan bij mijn instellingen --> Verzenden

Alle koeriersdiensten aan of uitvinken.
pi_210779917
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:35 schreef Mubassie het volgende:
Oke,

Ik kan bij mijn instellingen --> Verzenden

Alle koeriersdiensten aan of uitvinken.
Bij mij staat bij Homerrr wel zo'n schuifje (lichtblauw) maar die kan ik niet uitzetten. UPS idem. De rest (donkerblauw) kan ik wel aan en uitzetten.

Overigens kan ik bij bestellen niet altijd alle punten kiezen. Soms staat er een punt niet meer tussen en een dag later wel weer.
  donderdag 28 september 2023 @ 18:48:11 #45
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_210779987
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:42 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Bij mij staat bij Homerrr wel zo'n schuifje (lichtblauw) maar die kan ik niet uitzetten. UPS idem. De rest (donkerblauw) kan ik wel aan en uitzetten.

Je hebt gelijk :@
Ik kan ze idd ook niet schuiven
pi_210780366
Homerr zit vuistdiep in Vinted, dus die samenwerking kan je niet uitzetten idd.
pi_210782148
quote:
Ik kocht laatst iets wat door de verkoopster geannuleerd werd omdat ze geen Homerrpunt in de buurt had. Ik had nergens gezien dat ze niet met Homerr wou verzenden, anders had ik wel daar rekening mee te gehouden.
Nu heb ik na de annulering (en haar uitleg) gewoon opnieuw die bloes gekocht, maar dan met een andere verzender.

Ik zal voortaan even informeren voordat ik koop, want ik vind het vervelend om verkopers in de stress te jagen. Ik laat ook al heel vaak weten dat ze niet naar een pakketpunt moeten vliegen voor mij, ik wacht echt wel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:04:05 #48
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_210855144
Vandaag voor het eerst eens een artikel op Vinted te koop gezet en nu is mijn account definitief geblokkeerd omdat het een nep artikel zou zijn ):O
.
pi_210855471
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 17:04 schreef Yankee het volgende:
Vandaag voor het eerst eens een artikel op Vinted te koop gezet en nu is mijn account definitief geblokkeerd omdat het een nep artikel zou zijn ):O
Wat was dat dan?
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:11:21 #50
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_210855563
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 17:57 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Wat was dat dan?
Een originele RL-trui
.
  Manager PR/Moderator vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:38:04 #51
269689 crew  Viv
pi_210855755
quote:
:o
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:41:39 #52
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_210868004
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 18:38 schreef Viv het volgende:

[..]
:o
Precies, hilarisch 🤣
.
  Moderator zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:42:16 #53
382129 crew  Donna
pi_210868008
|:) |:) |:)
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:29:52 #54
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_210868702
quote:
Te gek, je wordt er doodgegooid met fake Jordans die er al weken/maanden op staan.
pi_210894373
Vandaag in een winkel een jumpsuit gepast die perfect was maar die ik eigenlijk net te duur vond. Vinted aangeslingerd, en een half uur eerder was precies die jumpsuit gloednieuw in dezelfde maat door iemand aangeboden voor minder dan de helft van de prijs. Goeie deal *)
pi_210894429
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:32 schreef Amsel het volgende:
Vandaag in een winkel een jumpsuit gepast die perfect was maar die ik eigenlijk net te duur vond. Vinted aangeslingerd, en een half uur eerder was precies die jumpsuit gloednieuw in dezelfde maat door iemand aangeboden voor minder dan de helft van de prijs. Goeie deal *)
Cool.
Ik heb het nog wel eens dat ik iets in de kringloop aanpas en dat ik dan een maat kleiner of groter wil en dat lukt dan soms ook via Vinted.
Mijn verkopen gaan goed, mijn miskopen via Vinted ben ik ook al bijna allemaal kwijt, soms neem ik de gok als iets voor een lage prijs aangeboden wordt en ik heb m’n kosten er eigenlijk altijd bij verkoop wel weer uit.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 20:11:38 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210896511
Laatste tijd begonnen met sporadisch iets verkopen op Vinted. Op een jas na gaat het best als een warm broodje.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 9 oktober 2023 @ 20:46:56 #58
208890 June.
Seriously?
pi_210897075
quote:

Ik heb er duidelijk bij staan dat Homerr alleen in overleg kan. Als ze dan iets kopen zonder overleg en ik kom er niet in de buurt dan annuleer ik vaak. Als je aangeeft dat het punt te ver is dan krijg je geen negatieve review.
pi_210963136
Ik kan sinds gister geen foto's meer uploaden als ik iets wilt verkopen.

Iemand anders daar ook last van?
pi_210963435
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:38 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Cool.
Ik heb het nog wel eens dat ik iets in de kringloop aanpas en dat ik dan een maat kleiner of groter wil en dat lukt dan soms ook via Vinted.
lt
Zo heb ik een backup-exemplaar van mijn favoriete winterjas weten te scoren, ondanks dat die al 6 of 7 oud is..
pi_210998450
Net een een kindervestje verkocht en ook weer door de koopster geannuleerd.

Het vest ligt al een hele tijd in de kast en ik constateerde net wat vlekjes op het vest (van in de kast liggen denk ik?). Eerlijk als ik ben heb ik dat tegen de koopster gezegd en dat ik morgen het vest wil wassen om te kijken of ze er uit gaan. Koopster direct de koop geannuleerd want ze wilt geen vest met vlekken. Begrijpelijk en ik heb haar terug gestuurd dat als de vlekken er niet uit gaan ik het vest niet verstuur. Krijg ik als antwoord terug dat ze het begrijpt maar dat anderen dat wel doen :? Ik heb alleen maar goede reviews en 5 sterren. Dan niet hoor :)
  Manager PR/Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 07:28:58 #62
269689 crew  Viv
pi_211003208
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 18:33 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Zo heb ik een backup-exemplaar van mijn favoriete winterjas weten te scoren, ondanks dat die al 6 of 7 oud is..
Ik heb mijn favoriete Kipling rugzak opnieuw gekocht (nog helemaal nieuw) via Vinted, terwijl die al jaren niet meer gemaakt wordt. :D
pi_211069680
Ik heb vandaag mijn ultieme Vinted gelukje binnen. Hagelnieuwr Sendra laarzen met extra riempjes. Nieuwaarde ligt boven ¤300,- en ik heb ze voor ¤40,-

Afgelopen tijd alleen maar gezeik op vinted gehad. Ik die kapotte laarsjes kreeg, kopers die zeiken over dat het toch te klein is, niet hun smaak of whatever en het terug willen sturen.
pi_211070956
Dat klinkt wel goed van die laarsjes!

Ik moet zeggen dat ik afgelopen week ook een keer een verzoek gemaakt heb om een broek terug te sturen. Stond te koop als maat 38 (geen foto van het maatlabel) maar toen ik hem binnen kreeg was het maat 40 (en dus te groot). Maar als het goed is gaat ze een andere broek maat 38 opsturen en mag ik deze door verkopen. Ook goed.

Als de maat niet goed valt laat ik het er altijd bij. Heb zo een broek gekocht die als ‘strak’ verkocht werd. Deze zit bij mij alles behalve strak, maar bij m’n buik sluit ie goed aan maar bij m’n benen die toch niet slank zijn, floddert ie behoorlijk. Tja helaas dan.
En zo ook een t-shirt die wel echt klein valt (maar de maat die er in staat is ook de maat waarmee geadverteerd werd) dus ook pech voor mij denk ik dan.
pi_211071224
Ja, maar dat stuur ik ook terug hoor. Paar weken terug een leuke jurk gekocht die als een maat M werd verkocht, maar het label was maat L. Ik verzoop daar in. Maar zij vond 'm kleiner vallen. Daar kan ik dus ook niks mee.

Ik meet alles op en vermeld alles, maat, lengte, taille oksel-tot-oksel. Als het dan niet past, dan is het in ieder geval niet mijn schuld.
pi_211072895
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 21:34 schreef ZombieQueen het volgende:
Afgelopen tijd alleen maar gezeik op vinted gehad. Ik die kapotte laarsjes kreeg, kopers die zeiken over dat het toch te klein is, niet hun smaak of whatever en het terug willen sturen.
Ik zat laatst een filmpje te kijken van iemand met allemaal Vinted pakketjes die ook een hoop terug wilde sturen vanwege 'smaak'. Ik zie dat toch echt een beetje als het risico van kopen op vinted hoor. Een andere staat of maat dan vermeld is wat anders, maar ik verbaas me een beetje over hoe normaal terugsturen lijkt te worden.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 09:33:46 #67
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_211073017
Hoe normaal is bieden op Vinted? Ik word er beetje gek van. Denk ik items goed geprijsd te hebben bijv iets voor 5 euro krijg ik alsnog biedingen voor 3 euro. Voor die 2 euro?
En maak ik netjes foto's op een paspop die hoort bij de maat van de kleding, krijg ik als nog de vraag of ik een aan foto heb? Voor een blousje van 5 euro ga ik echt geen modeshow voor je houden hoor.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_211073494
Hier heel af en toe een bieding die ik binnen krijg. Maar zeer zelden.
Heb ook maar af en toe een bieding gedaan.
En de ene keer accepteer ik het wel en een andere keer niet, vooral afhankelijk van hoe lang het te koop staat. Als het er net een uur op staat, dan wijs ik hem af. Na een paar weken denk ik vaak, ik verkoop het liever voor wat minder dan dat het blijft liggen.

Ik maak hier de foto’s overigens altijd hangend aan een hanger. Ik heb geen paspop en de kleding die ik verkoop is kleding die me te groot is vanwege gewichtsverlies, dus een aanfoto is alles behalve representatief. Idem met foto’s van kinderkleding, al is het dan dat het ze te klein is.
Maar ik moet zeggen dat kinderkleding sowieso niet zo goed loopt bij mij ondanks goede staat en lage prijzen. Dus ik denk dat ik daar mee ga stoppen
pi_211073578
Ik ben wel lekker babykleding aan het uitzoeken op Vinted. Maar merk wel dat ik vooral ga voor de mensen waar ik echt bundels kan maken, want iets moet wel heeeeeel erg leuk zijn, wil ik voor 1 item verzendkosten betalen en een pakketje gaan ophalen.
pi_211073764
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 09:33 schreef ieniminimuis het volgende:
Hoe normaal is bieden op Vinted? Ik word er beetje gek van. Denk ik items goed geprijsd te hebben bijv iets voor 5 euro krijg ik alsnog biedingen voor 3 euro. Voor die 2 euro?
En maak ik netjes foto's op een paspop die hoort bij de maat van de kleding, krijg ik als nog de vraag of ik een aan foto heb? Voor een blousje van 5 euro ga ik echt geen modeshow voor je houden hoor.
Ik vind het irritant. Laatst een jasje voor 3 euro erop gezet, krijg je biedingen van 2 of 2,50. Sorry, maar als dat artikel ook al 30x als favoriet is opgeslagen dan ga ik echt niet in op een bieding
pi_211073834
quote:
17s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ik vind het irritant. Laatst een jasje voor 3 euro erop gezet, krijg je biedingen van 2 of 2,50. Sorry, maar als dat artikel ook al 30x als favoriet is opgeslagen dan ga ik echt niet in op een bieding
Ik krijg dan zelfs nog de vraag wat ik er dan voor wil hebben. Nou gewoon, 3 euro in plaats van 2,50 :') Voor minder fiets ik niet naar het pakketpunt, toedeledokie. Alleen als ik er toevallig toch langs moet, maar anders niet.

Ik bied soms wel, maar dan vaak op items die er al langer opstaan en die duurder zijn dan een paar euro. Of items die ik echt overpriced vind. Wat sommige users durven te vragen voor een spijkerbroek, met dunne en versleten knieen is echt bizar. En hem dan ook nog als "zo goed als nieuw" verkopen.

Heb gelukkig nog niet gehad dat items worden teruggestuurd. Dan zou ik er ook snel klaar mee zijn eerlijk gezegd.
pi_211074125
Maar ik vraag me af hoe stevig je staat als je een item terug wil sturen omdat het je stijl niet is. Of omdat het niet past als je het verkoopt alszijnde de maat die in het maatlabel staat. Tuurlijk kan het zijn dat hij bij jou net anders valt als bij een ander. Maar dat is inderdaad het risico. Ik denk als je er niet mee akkoord gaat dat ze geen poot hebben om op te staan, wel? Ze kunnen je een slechte beoordeling geven, maar die geef ik ze dan ook gewoon een terug om het zeiken lijkt me.
pi_211074148
Ik had iets waarbij de maat in het label echt anders was dan mijn geadverteerd. Daar heb ik wel melding van gemaakt
  woensdag 25 oktober 2023 @ 11:44:19 #74
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_211074150
Ik wilde ooit iets terug sturen omdat het kapot was. Volgens verkoper kon dit niet, haar items waren nooit kapot etc. Uiteindelijk niet terug gestuurd omdat het maar 10 euro was oid en het item weer terug naar Spanje zou moeten.
Verkoper liet wel even een 1 ster recensie achter bij mij omdat ik een idioot was die loog :')
Trotste mama van Ambar
  woensdag 25 oktober 2023 @ 12:00:17 #75
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211074357
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:28 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik heb mijn favoriete Kipling rugzak opnieuw gekocht (nog helemaal nieuw) via Vinted, terwijl die al jaren niet meer gemaakt wordt. :D
Goeie tip. Ik zoek al jaren een Eastpak Connect-it. Al een decennium niet meer te krijgen. Helaas ook niemand op Vinted.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 12:02:15 #76
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211074391
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:44 schreef F_r het volgende:
Ik had iets waarbij de maat in het label echt anders was dan mijn geadverteerd. Daar heb ik wel melding van gemaakt
Ik fotografeer labels altijd mee en vertel ook hoe het bij mij zit (iets kan ook een kleinvallende S of M zijn)
pi_211074803
Mensen die aan mij vragen of ze het terug mogen sturen omdat het toch niet past verwijs ik gewoon naar de helpdesk van Vinted ‘ga daar maar vragen of het mogelijk is’. Antwoord is uiteraard nee, maar dan komt dat antwoord tenminste niet van mij.
Pas kocht ik een bh ‘nieuw met kaartjes’ rook dat ding heel sterk naar wasmiddel en zat het kaartje er los bij. Ja euh…
pi_211074939
Wat ik ook best wel bijzonder vond... Ik heb 2 weken terug 2 jurken en 2 vesten in een bundel van King Louie verkocht voor ¤65,- in totaal. Kleding heb ik veel gedragen maar was nog zeker netjes.
Zag ik ze gisteren te koop als 'nieuw zonder kaartjes' voor ¤65,- per stuk...

Vind ik ook echt een vorm van oplichting.
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 12:49:00 #79
382129 crew  Donna
pi_211074958
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:47 schreef ZombieQueen het volgende:
Wat ik ook best wel bijzonder vond... Ik heb 2 weken terug 2 jurken en 2 vesten in een bundel van King Louie verkocht voor ¤65,- in totaal. Kleding heb ik veel gedragen maar was nog zeker netjes.
Zag ik ze gisteren te koop als 'nieuw zonder kaartjes' voor ¤65,- per stuk...

Vind ik ook echt een vorm van oplichting.
Dat zou ik wel melden hoor!
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 12:50:29 #80
382129 crew  Donna
pi_211074977
Ik had 2 weken geleden Converse voor peutermeisjes verkocht. Op de zool zaten wat vlekjes, maar die waren prima met een nat doekje weg te halen. Dat had ik dan ook in de advertentie gezet, met duidelijke foto's.

Kreeg ik een boos berichtje van de koper dat ik dat niet zelf gedaan had. 8)7
pi_211074987
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:49 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat zou ik wel melden hoor!
Ja, dat zou ik ook zeker melden. Schaamteloos!
pi_211075075
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, dat zou ik ook zeker melden. Schaamteloos!
Ik heb het nu maar gemeld. Vind het ook echt heel stom. Ik heb ze echt 2 jaar gedragen.
pi_211075201
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:50 schreef Donna het volgende:
Ik had 2 weken geleden Converse voor peutermeisjes verkocht. Op de zool zaten wat vlekjes, maar die waren prima met een nat doekje weg te halen. Dat had ik dan ook in de advertentie gezet, met duidelijke foto's.

Kreeg ik een boos berichtje van de koper dat ik dat niet zelf gedaan had. 8)7
Heel eerlijk? Ik zie mensen die wat van me kopen als een soort van klanten. Deze mensen hebben jou uitgekozen om wat van te kopen en ik vind wel dat daar wat tegenover mag staan. Dwz de spullen zo netjes mogelijk versturen. Vlekken die er makkelijk uit te halen zijn, haal ik er altijd zelf uit voor het verzenden. Spullen met vlekken die er moeilijk of niet uit gaan verzend ik niet. Die gaan vaak de kliko of zo'n kledingbak in.
pi_211075427
Soms kom je ook wel bijzondere dingen tegen.

Bij de manier hoe deze verkoopster haar kleding aan biedt krijg ik wel een bijzondere vibe. Waarschijnlijk heeft ze gewoon lol gehad bij het maken van de foto’s, maar ik vind het wel bijzonder (de hoek van de foto’s de hand van de fotograaf vaak bewust in beeld)

https://www.vinted.nl/items/3615443062-pourquoi-pas-blouse
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 14:07:07 #85
382129 crew  Donna
pi_211075969
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Heel eerlijk? Ik zie mensen die wat van me kopen als een soort van klanten. Deze mensen hebben jou uitgekozen om wat van te kopen en ik vind wel dat daar wat tegenover mag staan. Dwz de spullen zo netjes mogelijk versturen. Vlekken die er makkelijk uit te halen zijn, haal ik er altijd zelf uit voor het verzenden. Spullen met vlekken die er moeilijk of niet uit gaan verzend ik niet. Die gaan vaak de kliko of zo'n kledingbak in.
Dat doe je dan toch voordat je de advertentie/foto maakt? Als ik een advertentie zie met vlekken, koop ik het met vlekken. Dan ga ik er echt niet vanuit dat diegene die schoenen nog gaat staan poetsen. Iets te koop zetten met vlekken als je die vlekken er nog uit gaat halen vind ik dan weer echt vreemd.

Kleding met vlekken koop en verkoop ik sowieso niet, dat vind ik vunzig.

Maar ik doe dat dus normaal ook niet, maar had er echt geen zin in. Daarom had ik het specifiek in de advertentie gezet én dat ook nog benadrukt met foto's. Het was ook letterlijk een vochtig doekje erover en weg was het. De prijs was er ook naar.
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 14:15:01 #86
382129 crew  Donna
pi_211076079
En ik doe het dus ook niet weer. :7
pi_211077993
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:26 schreef hilliebillie het volgende:
Soms kom je ook wel bijzondere dingen tegen.

Bij de manier hoe deze verkoopster haar kleding aan biedt krijg ik wel een bijzondere vibe. Waarschijnlijk heeft ze gewoon lol gehad bij het maken van de foto’s, maar ik vind het wel bijzonder (de hoek van de foto’s de hand van de fotograaf vaak bewust in beeld)

https://www.vinted.nl/items/3615443062-pourquoi-pas-blouse
Dit is wel apart ja. En hoeveel lol ook, ik vind het toch vooral irritant dat je door de hoek waarin de foto’s gemaakt zijn, je niet goed kunt zien hoe het eruit ziet.

Over dingen terugsturen: ik heb nu al twee keer gehad dat een wollen item verkocht wordt als maat S maar dan is het volgens het label een M of een L, maar is het gekrompen. Niets daarover in de beschrijving. Terwijl de stof helemaal stijf en vervilt is en het hele item uit model. En dan een trui wel voor ¤20 op vinted zetten. Dat vind ik ook echt oplichting. Allebei de keren teruggestuurd. En telkens deed de verkoopster zo van ‘oh hè?! Echt?! Dat had ik helemaal niet gezien!’ :')

Verder: als iets je niet staat of het model laat je niet goed heb je lekker pech gehad. Dan moet je maar bij Zalando of Wehkamp kopen ofzo waar je ongelimiteerd dingen kunt kopen en terugsturen.
pi_211178485
De verkopen lopen lekker, en ik kan me redelijk beheersen qua aankopen, dus de meeste verdiensten laat ik uitbetalen. Ook allemaal 5 sterren-reviews (op 1 na), al zitten daar best wat automatische tussen, maar dat vind ik fijner dan 4 sterren terwijl de koper volkomen tevreden was, geef dan gewoon 5 sterren joh.

Pas heeft iemand een item niet opgehaald en dat is dus wel automatisch afgerond en ik kreeg het weer thuisbezorgd.
  Moderator vrijdag 3 november 2023 @ 12:05:40 #89
382129 crew  Donna
pi_211178511
Hier gaat het ook super. Heb mijn Yankee Candle collectie verkocht en de meeste zijn nu aangekomen. Super goed verpakt natuurlijk, maar blijft toch even tricky of ze heel zijn. Duimen maar!
pi_211178745
Bij mij loopt het momenteel juist helemaal niet. Heb er best wel het een en ander op staan voor kleine prijsjes. Maar lang geleden dat ik wat verkocht heb. Kinderkleding loopt al helemaal niet.

Ben nu aan het twijfelen of ik zo de moeite ga nemen er weer een hoop op te zetten of dat ik het meteen naar de kringloop breng.

De grote maten die ik eerder had, die verkochten een stuk beter dan de gemiddelde maat die ik nu te koop heb staan (misschien omdat hier veel meer keus in is?)
  Moderator vrijdag 3 november 2023 @ 12:31:37 #91
382129 crew  Donna
pi_211178774
Mijn kinderkleding verkoopt juist wel heel goed. :Y Voornamelijk tot en met maat 86. En kersttruien.

Ik neem 1x de moeite om het erop te zetten en laat het dan staan. Als het na maanden nog niet verkocht is dan gaat het in de zak voor school dat ze inzameling hebben en per kilo betaalt krijgen.
pi_211178814
Zo klein zijn m’n kinderen niet meer. Tis voornamelijk 134-158 denk ik wat ik er op heb staan.

In de tijd dat m’n kinderen zo klein waren kende ik vinted nog niet. En marktplaats vond ik een gedoe. Dus jongenskleding gaf of bracht ik weg en meidenkleding ging naar m’n zus.
  Moderator vrijdag 3 november 2023 @ 12:37:37 #93
382129 crew  Donna
pi_211178827
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 12:35 schreef hilliebillie het volgende:
Zo klein zijn m’n kinderen niet meer. Tis voornamelijk 134-158 denk ik wat ik er op heb staan.

In de tijd dat m’n kinderen zo klein waren kende ik vinted nog niet. En marktplaats vond ik een gedoe. Dus jongenskleding gaf of bracht ik weg en meidenkleding ging naar m’n zus.
Ja ik ben ook pas net actief met kleding hoor. Waar de jongste uit groeit en nog netjes is gaat nu op Vinted. Weinig meisjes in de omgeving dus niet echt iemand om het weg te geven.
pi_211189854
Ik had een trui op Vinted gekocht maar een ander kledingstuk ontvangen (een heel lelijk gilet). Blijkbaar had de moeder van de verkoopster een aantal pakketten verstuurd en deze door de war gehaald.
Uiteindelijk van de verkoopster een retourlabel gekregen en dus meteen weer teruggestuurd. Nu is het pakktje bij haar pakketpunt aangekomen begin van de week, maar nog niet opgehaald. Weten jullie misschien hoelang ze de tijd hiervoor heeft en of ik dan uiteindelijk wel mijn geld retour krijg via Vinted als zij hem niet ophaalt?
pi_211190170
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:35 schreef Draadjes het volgende:
Ik had een trui op Vinted gekocht maar een ander kledingstuk ontvangen (een heel lelijk gilet). Blijkbaar had de moeder van de verkoopster een aantal pakketten verstuurd en deze door de war gehaald.
Uiteindelijk van de verkoopster een retourlabel gekregen en dus meteen weer teruggestuurd. Nu is het pakktje bij haar pakketpunt aangekomen begin van de week, maar nog niet opgehaald. Weten jullie misschien hoelang ze de tijd hiervoor heeft en of ik dan uiteindelijk wel mijn geld retour krijg via Vinted als zij hem niet ophaalt?
Volgens mij krijg jij uiteindelijk het pakket retour en het geld ook
pi_211190928
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:09 schreef amaranta het volgende:

[..]
Volgens mij krijg jij uiteindelijk het pakket retour en het geld ook
Yup, dat is mij ook al eens overkomen. Reactie van de verkoopster: ja, ik had geen zin om het op te gaan halen. Had dan gewoon meteen de transactie geannuleerd, dan had ik geen retourzending op eigen kosten hoeven versturen, en wat moet ik met een kapotte jurk die ik nu voor de 2e keer heb ontvangen…
pi_211199332
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:24 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Yup, dat is mij ook al eens overkomen. Reactie van de verkoopster: ja, ik had geen zin om het op te gaan halen. Had dan gewoon meteen de transactie geannuleerd, dan had ik geen retourzending op eigen kosten hoeven versturen, en wat moet ik met een kapotte jurk die ik nu voor de 2e keer heb ontvangen…
Bedankt, ik wacht het af. Het gilet hoef ik liever niet retour ;)
Ik heb overigens geen verzendkosten hoeven betalen voor de retourzending.
  maandag 13 november 2023 @ 12:28:19 #98
338319 ZarB
Piña colada
pi_211280854
Iemand bekend met Vinted go? Dat schijnt een soort overkoepelende pakketbezorgdienst te zijn.

Ik koos voor de verzendoptie Homerr, 4-6 werkdagen. Het pakket werd de volgende dag verzonden en toen stond er levertijd tussen de 10 en 15 werkdagen (ik ga op vakantie dus kan het pakket niet ophalen dan). Als ik op tracking klikte stond er "vinted go". Ik heb Vinted bericht omdat ik dit niet kende en voor Homerr had gekozen. Zij geven aan dat het niet mogelijk is dat ik voor Homerr heb gekozen dus de klantenservice heb ik niet veel aan.

Gaat het echt zo lang duren of kan het wel sneller?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_211281133
Bij mij gaat het verkopen ook lekker. Ik had een tijdje pauze genomen van vinted, omdat ik een paar keer achter elkaar kledingstukken had ontvangen dietegenvielen. En ik was het inpakken en wegbrengen van pakketjes zat :P

Vanwege een opruiming thuis, ben ik onlangs toch weer gestart. Alles voor kleine prijsjes, maar toch alweer zo'n 150 euro verdiend binnen een maand. Alles wel weer uitgegeven aan aankopen, maar toch. Netto heb ik geen geld uitgegeven :P

Laatst een kinderjas verkocht. Het stond erop voor 5 euro, (Franse) koper bood 3 euro en ben ermee akkoord gegaan. Was een gebruikte jas, maar verder in goede staat. Ze vond de jas toch niks, want het was gebruikt (ja dat stond erbij en je hebt er maar 3 euro voor betaald ;) ). Ze mocht het van mij terugsturen, maar wel de verzendkosten zelf betalen. Was ze niet mee eens en heeft de jas kapot gemaakt en mij foto's gestuurd dat het helemaal kapot was en ik een oplichter ben :')

Heb haar succes gewenst met terugsturen op eigen kosten. Ik verwacht binnenkort mijn eerste 1ster review. Maar goed, ga haar ook beoordelen met 1ster als onbetrouwbare koper.

[ Bericht 0% gewijzigd door CaVaBien op 13-11-2023 13:11:21 ]
pi_211281232
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 12:28 schreef ZarB het volgende:
Iemand bekend met Vinted go? Dat schijnt een soort overkoepelende pakketbezorgdienst te zijn.

Ik koos voor de verzendoptie Homerr, 4-6 werkdagen. Het pakket werd de volgende dag verzonden en toen stond er levertijd tussen de 10 en 15 werkdagen (ik ga op vakantie dus kan het pakket niet ophalen dan). Als ik op tracking klikte stond er "vinted go". Ik heb Vinted bericht omdat ik dit niet kende en voor Homerr had gekozen. Zij geven aan dat het niet mogelijk is dat ik voor Homerr heb gekozen dus de klantenservice heb ik niet veel aan.

Gaat het echt zo lang duren of kan het wel sneller?
Ik ken het als verkoper. Volgens de informatie die ik van de klantenservice van Homerr kreeg is Vinted go het gedeelte in Frankrijk, dus Homerr doet dan in NL alleen het vervoer van/tot de grens. Verder is het hetzelfde, het kan heel snel gaan, maar ook heel lang duren.
pi_211281338
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 13:11 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik ken het als verkoper. Volgens de informatie die ik van de klantenservice van Homerr kreeg is Vinted go het gedeelte in Frankrijk, dus Homerr doet dan in NL alleen het vervoer van/tot de grens. Verder is het hetzelfde, het kan heel snel gaan, maar ook heel lang duren.
Vinted Go is inderdaad de Franse tak van Homerr.
pi_211281476
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 13:01 schreef CaVaBien het volgende:
Bij mij gaat het verkopen ook lekker. Ik had een tijdje pauze genomen van vinted, omdat ik een paar keer achter elkaar kledingstukken had ontvangen dietegenvielen. En ik was het inpakken en wegbrengen van pakketjes zat :P

Vanwege een opruiming thuis, ben ik onlangs toch weer gestart. Alles voor kleine prijsjes, maar toch alweer zo'n 150 euro verdiend binnen een maand. Alles wel weer uitgegeven aan aankopen, maar toch. Netto heb ik geen geld uitgegeven :P

Laatst een kinderjas verkocht. Het stond erop voor 5 euro, (Franse) koper bood 3 euro en ben ermee akkoord gegaan. Was een gebruikte jas, maar verder in goede staat. Ze vond de jas toch niks, want het was gebruikt (ja dat stond erbij en je hebt er maar 3 euro voor betaald ;) ). Ze mocht het van mij terugsturen, maar wel de verzendkosten zelf betalen. Was ze niet mee eens en heeft de jas kapot gemaakt en mij foto's gestuurd dat het helemaal kapot was en ik een oplichter ben :')

Heb haar succes gewenst met terugsturen op eigen kosten. Ik verwacht binnenkort mijn eerste 1ster review. Maar goed, ga haar ook beoordelen met 1ster als onbetrouwbare koper.
Jeetje, wat gaan mensen ver voor 3 euro… Ik zou de review niet eens afwachten en haar actief melden als oplichtster.
pi_211281505
Ik verkoop vooral (merk)kleding en schoenen van mezelf. Kinderkleding maar weinig. Ik had er laarzen van pikolinos opgezet. Die waren binnen een paar uur verkocht. Waren nog nieuw ik vond de hak toch te hoog. Kon ik mooi een jumpsuit voor mezelf kopen.
  maandag 13 november 2023 @ 18:44:14 #104
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_211284153
Het valt mij op dat de laatste tijd bij mijn verkopen mensen de bestelling niet bevestigen als ze het ophalen. Na twee dagen wordt de bestelling dan automatisch goedgekeurd en wordt de betaling vrijgegeven door Vinted, maar ik vind het toch maar vreemd en asociaal dat kopers zelf niet de moeite doen om de bestelling te bevestigen. :?
pi_211284266
Ik krijg steeds een bod, bevestig dat, om vervolgens nooit meer iets te horen. En niet 1 keer maar vaker.
Zwaar irritant.
  maandag 13 november 2023 @ 18:58:00 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211284273
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 18:57 schreef lily het volgende:
Ik krijg steeds een bod, bevestig dat, om vervolgens nooit meer iets te horen. En niet 1 keer maar vaker.
Zwaar irritant.
Ik de afgelopen week 2 x voor hetzelfde product.
2x een bod, 2x niet betaald.
pi_211284280
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 18:58 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik de afgelopen week 2 x voor hetzelfde product.
2x een bod, 2x niet betaald.
Dat had ik ook, 3 keer zelfs. Waar slaat dat op.
  maandag 13 november 2023 @ 19:25:36 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211284521
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 18:59 schreef lily het volgende:

[..]
Dat had ik ook, 3 keer zelfs. Waar slaat dat op.
Geen idee. Erg stom in ieder geval
  Redactie Frontpage dinsdag 14 november 2023 @ 08:20:10 #109
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_211289172

[ Bericht 100% gewijzigd door Djeez op 14-11-2023 08:21:36 (Verkeerde gequotet :')) ]
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Redactie Frontpage dinsdag 14 november 2023 @ 08:21:14 #110
3926 crew  Djeez
pi_211289177
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 18:44 schreef Mariposas het volgende:
Het valt mij op dat de laatste tijd bij mijn verkopen mensen de bestelling niet bevestigen als ze het ophalen. Na twee dagen wordt de bestelling dan automatisch goedgekeurd en wordt de betaling vrijgegeven door Vinted, maar ik vind het toch maar vreemd en asociaal dat kopers zelf niet de moeite doen om de bestelling te bevestigen. :?
Dat heeft wellicht een andere reden. Bij mij is het de afgelopen maand meerdere keren voorgekomen dat een levering automatisch werd afgerond wanneer deze net een kwartier op het afhaalpunt lag. Laatst was ik op vakantie, dus niet in de gelegenheid op te halen. Was de zending al afgerond, terwijl ik het nog helemaal niet had afgehaald. Ik had mazzel dat het product oké was, anders had ik echt een probleem
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_211289204
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2023 08:21 schreef Djeez het volgende:

[..]
Dat heeft wellicht een andere reden. Bij mij is het de afgelopen maand meerdere keren voorgekomen dat een levering automatisch werd afgerond wanneer deze net een kwartier op het afhaalpunt lag. Laatst was ik op vakantie, dus niet in de gelegenheid op te halen. Was de zending al afgerond, terwijl ik het nog helemaal niet had afgehaald. Ik had mazzel dat het product oké was, anders had ik echt een probleem
Had ik laatst ook. :Y Terwijl ik toch nog een paar dagen had om het pakket op te halen.
  dinsdag 14 november 2023 @ 08:44:18 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211289285
Ik verstuurde gisteren met UPS een pakket. Ik rij de straat nog niet uit of het busje van UPS rijdt achter mij de straat in.
Krijg ik ‘s avonds een bericht. We konden uw pakket niet bezorgen. Het komt retour.
Beetje vreemd, maar goed.
  Manager PR/Moderator dinsdag 14 november 2023 @ 08:45:46 #113
269689 crew  Viv
pi_211289292
quote:

[..]
Dit gebeurt mij ook regelmatig. Niet na een kwartier al, maar wel als het er al een aantal dagen ligt en ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om het op te halen.
  dinsdag 14 november 2023 @ 08:58:12 #114
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_211289404
quote:

[..]
Maar dan krijgt het toch eerst de status “opgehaald” en dan gaan die twee dagen ‘controletijd’ dan pas in? De status wijzigt dus ineens twee stappen bij jou?
pi_211290148
Ik heb pas het DAC7 formulier moeten invullen omdat ik blijkbaar al 30 dingen verkocht heb. Al meer mensen dit gehad?

En verder ben ik bang dat er een pakketje kwijt is. Verkoopster heeft het 25-10 verstuurd maar er is sinds 30-10 geen update meer gekomen van de verzender. Hopelijk duikt ie nog op want het was een hele leuke trui voor een mooi prijsje :{

En mensen die bieden en na accepteren van hun bod niet meer reageren zijn irritant.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  dinsdag 14 november 2023 @ 10:02:18 #116
244125 laziness
pi_211290271
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 09:52 schreef LeNeHe het volgende:
Ik heb pas het DAC7 formulier moeten invullen omdat ik blijkbaar al 30 dingen verkocht heb. Al meer mensen dit gehad?

En verder ben ik bang dat er een pakketje kwijt is. Verkoopster heeft het 25-10 verstuurd maar er is sinds 30-10 geen update meer gekomen van de verzender. Hopelijk duikt ie nog op want het was een hele leuke trui voor een mooi prijsje :{

En mensen die bieden en na accepteren van hun bod niet meer reageren zijn irritant.
Ik moest van de week ook dit formulier invullen inderdaad -O-

En ik heb een pakketje van DHL dat al terug betaald was door Vinted en al omdat het kwijt was en toen opeens werd het toch nog bezorgd :o
pi_211290395
Wat is dat voor formulier? Ik heb al veel meer dan 30 items verkocht
pi_211290851
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 10:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat is dat voor formulier? Ik heb al veel meer dan 30 items verkocht
Dat is een nieuwe regel van de Belastingdienst om belastingontduiking op te sporen. Platforms zoals Vinted zijn verplicht je gegevens door te geven aan de Belastingdienst zodra je meer dan 30 items of boven een x bedrag hebt verkocht.
I found myself alone,
pi_211290947
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 10:02 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik moest van de week ook dit formulier invullen inderdaad -O-

En ik heb een pakketje van DHL dat al terug betaald was door Vinted en al omdat het kwijt was en toen opeens werd het toch nog bezorgd :o
Ik vraag me af of de Belastingdienst het nou echt zo interessant vindt, het is echt niet dat ik er een handel in heb en er geld aan verdien. Zijn allemaal kleine bedragen. Nou ja, we zullen zien.

O, nou dat geeft nog wel hoop dat het ooit opduikt.
I found myself alone,
  dinsdag 14 november 2023 @ 10:53:50 #120
338319 ZarB
Piña colada
pi_211291022
quote:

[..]
Dit heb ik ook bij Chronopost. Dat is geloof ik de Franse DPD of DHL. Als het pakket afgeleverd wordt op het pakketpunt dan is gelijk de hele bezorging bevestigd, terwijl ik het dan nog niet heb opgehaald. Heel vreemd is dat.
  dinsdag 14 november 2023 @ 11:57:45 #121
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_211291732
Ik heb artikelen met 15-20 x genoteerd als favoriet, maar niemand wil het kopen? Heb ik dan de prijzen te hoog?
Trotste mama van Ambar
pi_211291794
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 11:57 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb artikelen met 15-20 x genoteerd als favoriet, maar niemand wil het kopen? Heb ik dan de prijzen te hoog?
Kan.
Of als je juist hele lage prijzen hebt, dan heb je misschien geen andere items waarmee mensen willen bundelen en vinden ze het zonder bundel zonde om verzendkosten te betalen.

Dat zijn tenminste de twee redenen waarom ik iets favoriet, maar niet koop.
pi_211293823
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 10:45 schreef LeNeHe het volgende:

[..]
Dat wis een nieuwe regel van de Belastingdienst om belastingontduiking op te sporen. Platforms zoals Vinted zijn verplicht je gegevens door te geven aan de Belastingdienst zodra je meer dan 30 items of boven een x bedrag hebt verkocht.
DAC7 is een EU-richtlijn
  dinsdag 14 november 2023 @ 15:16:17 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211293996
quote:
Of het is lelijk.
  dinsdag 14 november 2023 @ 15:16:52 #125
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_211294001
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 15:16 schreef amaranta het volgende:

[..]
Of het is lelijk.
Dan markeer je het toch niet als favoriet?
Trotste mama van Ambar
  dinsdag 14 november 2023 @ 15:18:06 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211294010
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 15:16 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Dan markeer je het toch niet als favoriet?
Zou ik niet doen nee.
Maar ik markeer heel veel dingen als favoriet en ik koop ze nooit.
pi_211294095
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 15:16 schreef amaranta het volgende:

[..]
Of het is lelijk.
:D
  dinsdag 14 november 2023 @ 20:05:52 #128
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_211296946
Ik had een broek gekocht. Maat 33/34 staat ook op het label, maar de broek is wel 15 cm korter dan normale 34-lengte. |:)

Meteen bij ontvangst aangeven dat het niet goed was en dat de verkoper dit wel had moeten vertellen. De verkoper reageerde begripvol en zegt min of meer dat het zijn fout was. Hij zegt dat hij daarna per ongeluk op de verkeerde knop heeft geklikt, waardoor ik nu de verzendkosten moet betalen.

Ik heb support gevraagd bij Vinted, maar ze zeggen dat dit niet terug te draaien is. Dan moet ik buiten Vinted om het geld terugvragen.

Iemand tips?

Ps.Het gaat maar om enkele euro's verzendkosten en de broek was ook maar 10 euro, dus het is verder niet heel spannend. Wel leuke case om ff te kijken hoe dit gaat.
heitieh
pi_211297509
Geen idee hoe dit in z’n werk gaat, maar kan de verkoper zijn keuze niet meer ongedaan maken en een andere keuze maken? Of dat jij aangeeft niet akkoord te gaan met de oplossing?

Waarschijnlijk niet als vinted zegt dat het buiten hun om maar geregeld moet worden, maar wel bijzonder eigenlijk.
pi_211297670
Gisteren een aantal items als favoriet gemarkeerd omdat ik aan het zoeken ben naar een carnavals outfit voor man en mezelf.

Krijg ik vandaag tijdens een dagje weg met de kinderen van een verkoper het bericht ‘interesse?’ En verder had ik nog wat afprijzingen gekregen voor wat items. Dus ik had tussendoor snel deze berichtjes bekeken met het idee er vanavond wat uitgebreider naar te kijken.
Krijg ik van de dame die me een bericht gestuurd had een reactie ‘wel gelezen, niet gereageerd, dus geen belangstelling neem ik aan. Kleine moeite om ff te reageren’.

Beetje jammer zo’n reactie vind ik dan. Maar goed, heb in ieder geval geen interesse meer in het item :D

Alsof iedereen direct tijd heeft om te reageren. Maar goed..
  dinsdag 14 november 2023 @ 21:06:00 #131
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_211297685
Ik heb de verkoper nu net gevraagd of hij het ongedaan kan maken. Zal wel niet, anders had het Vinted team dat waarschijnlijk wel gezegd.

Ik kan het artikel behouden en het proberen te verkopen op Vinted. Zie ik niet echt zitten eigenlijk.
heitieh
  dinsdag 14 november 2023 @ 22:16:06 #132
338319 ZarB
Piña colada
pi_211298409
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 21:04 schreef hilliebillie het volgende:
Gisteren een aantal items als favoriet gemarkeerd omdat ik aan het zoeken ben naar een carnavals outfit voor man en mezelf.

Krijg ik vandaag tijdens een dagje weg met de kinderen van een verkoper het bericht ‘interesse?’ En verder had ik nog wat afprijzingen gekregen voor wat items. Dus ik had tussendoor snel deze berichtjes bekeken met het idee er vanavond wat uitgebreider naar te kijken.
Krijg ik van de dame die me een bericht gestuurd had een reactie ‘wel gelezen, niet gereageerd, dus geen belangstelling neem ik aan. Kleine moeite om ff te reageren’.

Beetje jammer zo’n reactie vind ik dan. Maar goed, heb in ieder geval geen interesse meer in het item :D

Alsof iedereen direct tijd heeft om te reageren. Maar goed..
Jeej wat aso. Ik heb 1 (vrij duur) item erop staan (zelf gekocht via Vinted maar past niet goed) en wordt aan de lopende band gemarkeerd als favoriet maar het komt niet in me op om daar iets mee te doen. Ik markeer zelf ook regelmatig dingen als favoriet. Meestal om het te onthouden voor als ik het later wil kopen.
pi_211298724
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 22:16 schreef ZarB het volgende:

[..]
Jeej wat aso. Ik heb 1 (vrij duur) item erop staan (zelf gekocht via Vinted maar past niet goed) en wordt aan de lopende band gemarkeerd als favoriet maar het komt niet in me op om daar iets mee te doen. Ik markeer zelf ook regelmatig dingen als favoriet. Meestal om het te onthouden voor als ik het later wil kopen.
Ik heb nu best wel wat als favoriet gemarkeerd staan zodat ik later kan beslissen wat het gaat worden of niet. Heb vooral van verschillende aanbieders een prijsverlaging gekregen vandaag. En dan van twee personen de vraag of ik interesse heb.
pi_211298965
Bij de privacy instellingen kun je aangeven dat de verkoper geen bericht krijgt als je iets als favoriet toevoegd.

Werkt prima, je krijgt dan wel meldingen als iets in prijs wordt verlaagd maar ze kunnen je niet persoonlijk berichten sturen :)
pi_211299246
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2023 23:04 schreef Fazz het volgende:
Bij de privacy instellingen kun je aangeven dat de verkoper geen bericht krijgt als je iets als favoriet toevoegd.

Werkt prima, je krijgt dan wel meldingen als iets in prijs wordt verlaagd maar ze kunnen je niet persoonlijk berichten sturen :)
Thnx, goeie tip. Zeker als het vaker gebeurd. Op zich wel prima als ze me een persoonlijke prijsverlaging aanbieden. Dat scheelt ooit toch wel
pi_211300101
quote:
Ik heb de afgelopen maanden mijn volledige garderobe vervangen. Ook veel items op favoriet gezet. Voor mij is het een soort voorselectie. Een kwart van mijn favorieten heb ik daadwerkelijk gekoht.
  Moderator woensdag 22 november 2023 @ 23:19:15 #137
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211391748
Ik krijg nu een verzoek binnen van iemand die 2 slechte recensies heeft van 1 ster, verder geen recensies. Dit gaat om dingen die niet verkocht zouden zijn. Kan ik als verkoper ook risico lopen met zo iemand?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 07:37:52 #138
382129 crew  Donna
pi_211393983
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 23:19 schreef MaJo het volgende:
Ik krijg nu een verzoek binnen van iemand die 2 slechte recensies heeft van 1 ster, verder geen recensies. Dit gaat om dingen die niet verkocht zouden zijn. Kan ik als verkoper ook risico lopen met zo iemand?
Ja. Ze kan zeggen dat het ontvangen product stuk is o.i.d.
Of moeilijk doen over de staat van het product.

Ik zou het niet doen.
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 09:45:23 #139
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211395157
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 07:37 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja. Ze kan zeggen dat het ontvangen product stuk is o.i.d.
Of moeilijk doen over de staat van het product.

Ik zou het niet doen.
Ik heb inderdaad gezegd het niet te vertrouwen :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211605600
Ik hev iemand een nette, simpele vraag gestuurd, maar krijg geen anrwoord. Echt heel irtitant, vooral omdat hetgeen zij aanbied het beste eruit ziet tov andere aanbieders.
  zaterdag 23 december 2023 @ 21:18:41 #141
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_211721031
Weer 2 truien binnen. Een Diesel en een Chasin. Beide Nieuw zonder prijskaartje. Lijkt allebei weer prima ^O^
heitieh
  Redactie Frontpage maandag 25 december 2023 @ 23:58:04 #142
3926 crew  Djeez
pi_211751670
Voor mijn vrouw een Desigual-trui/jurkje cadeau gedaan voor kerst, nieuw met prijskaartje à 89 euro. Gekocht voor 20 euro, ze is er blij mee
pi_211754514
Ik heb inmiddels ook een groot deel van mijn garderobe 'vernieuwd' via Vinted. Er gaat bijna geen dag voorbij zonder dat een tweedehands item onderdeel is van m'n outfit ^O^

Zou wel willen dat je ook op lengtemaat kon selecteren bij broeken, dat scheelt een hoop gezoek }:|
pi_211755615
Ik vul bij broeken altijd in de zoekbalk de maat in die ik nodig heb bijvoorbeeld 28 30. Dan filtert hij het meeste er wel uit als de mensen het er bij gezet hebben tenminste.

Al komt het ook wel eens voor dat er dan een broek tussen staat met maat 30 28. Maar dat is een iets minder voorkomende maat, dus zit er maar zelden tussen.

Waar ik normaal m’n kleding maat selecteer op M zet ik bij broeken de selectie op S en M omdat met die maat sommigen de broek ook bij maat S aanbieden

Maar als dat gewoon te selecteren was, was dat nog makkelijker inderdaad. Sommigen zetten het er ook niet bij, alleen op een foto, of zelfs helemaal niet. Dat is wel lastig
pi_211755642
Ik heb problemen bij 1 verkoper met het kopen van een bundel; ze heeft wel het pakketformaat aangegeven maar ik krijg geen knop om te betalen (of om een bod te doen). Niet in de browser en niet in de Vinted-app.
Twee keer een bundel geprobeerd bij haar, beide gaan fout. Bij een andere verkoopster in diezelfde periode ging wel gewoon goed.

Ik verkoop nooit, dus ik weet niet wat je als verkoper moet doen bij een bundel. Moeten er meer stappen gezet worden dan alleen een pakketformaat kiezen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_211755788
Nee, ik heb best vaak een bundel verkocht, maar het is alleen een pakketformaat selecteren en dan kan de koper hem kopen.

Mocht het niet lukken kun je de verkoper vragen om even een apart item voor je aan te maken met die betreffende artikelen er in en met de totaalprijs van die artikelen. Dan zou je hem op die manier kunnen kopen. Voor de verkoper een klein beetje extra werk maar ik neem aan dat ze graag wil verkopen. Scheelt voor haar ook weer als het in een bundel verkocht wordt
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 10:34:33 #147
382129 crew  Donna
pi_211755908
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 december 2023 10:16 schreef sigme het volgende:
Ik heb problemen bij 1 verkoper met het kopen van een bundel; ze heeft wel het pakketformaat aangegeven maar ik krijg geen knop om te betalen (of om een bod te doen). Niet in de browser en niet in de Vinted-app.
Twee keer een bundel geprobeerd bij haar, beide gaan fout. Bij een andere verkoopster in diezelfde periode ging wel gewoon goed.

Ik verkoop nooit, dus ik weet niet wat je als verkoper moet doen bij een bundel. Moeten er meer stappen gezet worden dan alleen een pakketformaat kiezen?
Luxemburg? Ik heb dit andersom gehad. Een Luxemburgse kon niks van me kopen, ze had het al vaker gehad. Na wat Googlen bleek dit aan de land/koerier combi te liggen ofzo. Weet het niet meer precies, maar die mevrouw kon iig niks van Nederlanders kopen. Misschien werkt het andersom ook zo.
pi_211756066
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 december 2023 10:16 schreef sigme het volgende:

Zie je wel een knop om andere artikelen van haar te kopen? Want ik gok op idd een Luxemburgprobleem
pi_211756096
Italië, en de andere wel succesvolle bundel van andere verkoopster was ook Italië.
Maar inderdaad zie ik bij een los artikel ook geen betaalknop!
Raarrrrrrrr
  Moderator dinsdag 26 december 2023 @ 10:50:14 #150
382129 crew  Donna
pi_211756120
Met Italië heb ik het ook gelezen idd, zelfs als de koerier ook in NL zit. Geen idee hoe dat kan. :N
pi_211756127
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 10:47 schreef sigme het volgende:
Italië, en de andere wel succesvolle bundel van andere verkoopster was ook Italië.
Maar inderdaad zie ik bij een los artikel ook geen betaalknop!
Raarrrrrrrr
Je zou kunnen vragen welke verzendbedrijven zij aan/uitgevinkt heeft staan, misschien heeft zij alleen verzenders die niet naar NL vervoeren aangevinkt.
pi_211756152
Volgens mij kan vanuit Italië alleen mondial relay maar naar nl verzenden. Wellicht dat de verkoper deze uit heeft staan.
  Redactie Frontpage dinsdag 26 december 2023 @ 23:03:52 #153
3926 crew  Djeez
pi_211767692
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 10:51 schreef hilliebillie het volgende:
Volgens mij kan vanuit Italië alleen mondial relay maar naar nl verzenden. Wellicht dat de verkoper deze uit heeft staan.
Nee, ook UPS
pi_211768004
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 23:03 schreef Djeez het volgende:

[..]
Nee, ook UPS
Ah, die zie ik er nooit tussen staan. Mondial relay altijd als enige optie vanuit Italië. Maar dat kan ook toeval zijn
pi_211889379
Een paar dagen geleden een pakketje ontvangen met een vestje er in, maar nou hangt me hier toch een aparte geur in.
Helaas had ik er voor gekozen dit vestje uit te wassen gewoon met de rest van m’n kleding, maar toen stonk alles er naar.
Toen dacht ik, dan komt het vast goed als ik het nog eens uit was, maar helaas. Dus toen de kleding nog maar eens apart uit gewassen (met extra geurig wasmiddel die ik eigenlijk zelden gebruik). Daar is de geur nu uit. Nu het vestje nog maar een keer apart in de was, ook met dat extra geurige wasmiddel, maar dan een extra hoeveelheid). Als die geur er nog niet uit is gooi ik hem weg. (Dan op zoek naar iets anders, het was voor de carnavalsoutfit voor m’n man).

Maar man man man, wat kunnen sommigen aparte en sterke geuren in kleding hebben hangen.

(En ik vind het dan ook weer lullig om er iets van in de opmerkingen te zetten 😅)
  dinsdag 2 januari 2024 @ 10:58:18 #156
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_211889448
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 10:52 schreef hilliebillie het volgende:
Een paar dagen geleden een pakketje ontvangen met een vestje er in, maar nou hangt me hier toch een aparte geur in.
Helaas had ik er voor gekozen dit vestje uit te wassen gewoon met de rest van m’n kleding, maar toen stonk alles er naar.
Toen dacht ik, dan komt het vast goed als ik het nog eens uit was, maar helaas. Dus toen de kleding nog maar eens apart uit gewassen (met extra geurig wasmiddel die ik eigenlijk zelden gebruik). Daar is de geur nu uit. Nu het vestje nog maar een keer apart in de was, ook met dat extra geurige wasmiddel, maar dan een extra hoeveelheid). Als die geur er nog niet uit is gooi ik hem weg. (Dan op zoek naar iets anders, het was voor de carnavalsoutfit voor m’n man).

Maar man man man, wat kunnen sommigen aparte en sterke geuren in kleding hebben hangen.

(En ik vind het dan ook weer lullig om er iets van in de opmerkingen te zetten 😅)
Volgende keer zo'n kledingstuk laten weken in water met natuurazijn.
Trotste mama van Ambar
pi_211889519
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 10:58 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Thnx, dat heb ik inderdaad ook gewoon in huis. Kan ik ook nog proberen als dit niet gewerkt heeft
pi_211914883
Ik heb een winterjas gekocht en deze is de 21ste verzonden. Nog steeds niet aangekomen. Duurt lang.
pi_211974132
Ik heb de laatste dagen telkens dat mensen bundels aanvragen, ik selecteer het pakketformaat en vervolgens geen reactie meer. Stuur ik na een dag of twee een berichtje: is er nog interesse? Het wordt gelezen, maar geen reactie… heel erg irritant!
pi_211993707
quote:

[..]
Of gewoon een wasbeurt met azijn, ook nog eens goed voor de wasmachine!
pi_211993736
Goed om te beseffen dat Franse maten altijd aan de kleine kant zijn. Wat daar een large is, is hier maximaal een medium. Oeps :+
pi_211993885
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 16:02 schreef eponine het volgende:
Ik heb de laatste dagen telkens dat mensen bundels aanvragen, ik selecteer het pakketformaat en vervolgens geen reactie meer. Stuur ik na een dag of twee een berichtje: is er nog interesse? Het wordt gelezen, maar geen reactie… heel erg irritant!
Ergerlijk inderdaad. Op zich best netjes als je even een bericht stuurt dat je het toch niet wil hebben, ofzo. Kleine moeite.
pi_211998594
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 16:02 schreef eponine het volgende:
Yep! Heb het ook de laatste week. Nieuwe trend ofzo :{
I found myself alone,
pi_212000223
Ben wel “blij” om te horen dat het niet alleen bij mij voorkomt. Het zijn ook steeds (een deel) dezelfde items die in een bundel worden gezet en voornamelijk mensen uit Frankrijk }:|
  Manager PR/Moderator zaterdag 27 januari 2024 @ 11:34:49 #165
269689 crew  Viv
pi_212186269
quote:
Tweedehandsspullen verkopen via websites als Vinted, Markplaats of Bol: is dat een hobby, zijn dit bijverdiensten of gaat het om een volwaardig inkomen? Wie jaarlijks dertig items via deze digitale platforms verkoopt of voor meer dan 2000 euro verkoopt, kan vanaf nu in beeld komen bij de Belastingdienst.

Sinds vorig jaar zijn namelijk Europese regels van kracht, kortweg DAC7 geheten, die verkoopsites verplichten om deze verkoopgegevens door te geven aan de fiscus. Dat gebeurt woensdag voor het eerst, met de data over 2023.
https://nos.nl/artikel/25(...)tingdienst-kijkt-mee
:%
pi_212187153
quote:

[..]
Als je niet van plan bent de trui op te eten kan je ook schoonmaakazijn gebruiken.
pi_212188932
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 13:02 schreef sigme het volgende:

[..]
Als je niet van plan bent de trui op te eten kan je ook schoonmaakazijn gebruiken.
Dat was het inderdaad geworden omdat ik die nog had staan. Helaas had ook dat niet het gewenste effect. Heb het daarna buiten gehangen en heb het denk ik 3 weken laten hangen (heb het toch pas met carnaval nodig). Daarna was de geur ze goed als weg. Nog een keer gewassen en daarbij wasverzachter gebruikt. En nu stinkt het gelukkig niet meer.

Maar hoe hardnekkig kan een geur zijn zeg!
pi_212320326
Iemand ervaring met Vinted go? Iets besteld en gekozen voor een bekende aanbieder, pakket is nu verstuurd en te tracken via vinted go maar al sinds 27-01 gebeurt er helemaal niks :?
pi_212333494
Nee, (nog) geen ervaring mee. Is dat een nieuwe optie of iets?

Mijn man heeft vanmorgen een pakketje voor me weggebracht naar het DPD punt maar ik zie geen melding verschijnen of een bevestiging dat het is afgegeven. Normaal gesproken krijg ik dat wel meteen. Hopelijk gaat het gewoon goed.
I found myself alone,
pi_212334174
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 16:26 schreef LeNeHe het volgende:
Nee, (nog) geen ervaring mee. Is dat een nieuwe optie of iets?

Mijn man heeft vanmorgen een pakketje voor me weggebracht naar het DPD punt maar ik zie geen melding verschijnen of een bevestiging dat het is afgegeven. Normaal gesproken krijg ik dat wel meteen. Hopelijk gaat het gewoon goed.
Dpd liep hier vorige week ook dagen achter, pas 2 dagen later bericht dat het verzonden was.

Ik ben blij dat ik vanaf komende week weer Homerr vlakbij heb, er zitten hier 2 pakketpunten letterlijk naast elkaar en samen hebben ze nu alle verzenddiensten.
pi_212334295
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2024 16:16 schreef Memento-Mori het volgende:
Iemand ervaring met Vinted go? Iets besteld en gekozen voor een bekende aanbieder, pakket is nu verstuurd en te tracken via vinted go maar al sinds 27-01 gebeurt er helemaal niks :?
Is dat niet hetzelfde als Homerr maar dan een andere naam?
pi_212334426
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:11 schreef Elleska het volgende:

[..]
Is dat niet hetzelfde als Homerr maar dan een andere naam?
Vinted go is de Franse tak van Homerr ja, vanaf/tot de grens is het Homerr en dan Vinted go en vice versa
pi_212335252
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:20 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Vinted go is de Franse tak van Homerr ja, vanaf/tot de grens is het Homerr en dan Vinted go en vice versa
Ah ok nou het is totaal nieuw voor mij. Het enige dat ik weet is dat het pakketje al sinds 27-01 "with the driver" is :(
pi_212336185
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 17:04 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Dpd liep hier vorige week ook dagen achter, pas 2 dagen later bericht dat het verzonden was.

Ik ben blij dat ik vanaf komende week weer Homerr vlakbij heb, er zitten hier 2 pakketpunten letterlijk naast elkaar en samen hebben ze nu alle verzenddiensten.
Ah nou dan hopen dat het hier ook zo gaat.

Wel relaxed alles zo bij elkaar :D
I found myself alone,
pi_212336219
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 18:21 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Ah ok nou het is totaal nieuw voor mij. Het enige dat ik weet is dat het pakketje al sinds 27-01 "with the driver" is :(
Da’s wel frustrerend :X ik hoop dat het gewoon op z’n Homers sloom is en niet kwijt.
Laatst had ik dat ook; pakketje kwijt. Kreeg mijn geld terug en een week later toch nog de bestelde trui.
I found myself alone,
pi_212401684
@Morgane89 dank u

Kan je een advertentie op vinted nadat je iets hebt verkocht, opnieuw gebruiken?
Ik heb bijvoorbeeld 2 dingen van hetzelfde. Maar als je iets verkoopt is je advertentie weg.

Volgens mij kan dat dus niet.. zijn er slimme trucjes ?
Want ik vind het zonde van het geld om dan telkens opnieuw een booster te moeten kopen.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_212416627
Misschien een domme vraag. Is de kleur Kaki in het Frans dezelfde kleur die wij met kaki bedoelen? Het woordenboek zegt van wel maar ik twijfel. Kaki is voor mij de kleur waarmee je als een soort Stanley & Livingstone op safari gaat. Maar ik krijg de indruk dat het in het Frans met een soort olijfgroen is?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 22:02:55 #179
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212417613
Valt me wel op dat bepaalde artikelen echt mega vaak als favoriet gemarkeerd worden (soms wel de helft van de views) maar dan toch niet verkocht worden. Weet iemand hoe dat zit?

Op MP is dat nl heel anders.
pi_212423069
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:02 schreef Mubassie het volgende:
Valt me wel op dat bepaalde artikelen echt mega vaak als favoriet gemarkeerd worden (soms wel de helft van de views) maar dan toch niet verkocht worden. Weet iemand hoe dat zit?

Op MP is dat nl heel anders.
Ik markeer heel vaak iets als favoriet omdat ik het niet kwijt wil raken maar nog twijfel (of nog even moet wachten op salaris :@ )
I found myself alone,
pi_212426362
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:34 schreef Viesdik het volgende:
@:Morgane89 dank u

Kan je een advertentie op vinted nadat je iets hebt verkocht, opnieuw gebruiken?
Ik heb bijvoorbeeld 2 dingen van hetzelfde. Maar als je iets verkoopt is je advertentie weg.

Volgens mij kan dat dus niet.. zijn er slimme trucjes ?
Want ik vind het zonde van het geld om dan telkens opnieuw een booster te moeten kopen.
Kan iemand hierop reageren?
pi_212426440
Dat Vinted zit echt WEF-proof in elkaar zeg. Wat een verschrikking.
Alle antwoorden zijn AI-based..

Tijd voor een goede concurrent
pi_212426450
Heb trouwens een testje gedaan. Door een artikel voor een lagere prijs te verkopen. Dan worden de boosters ook goedkoper. Maar als je dan probeert je prijs omhoog te doen, krijg je een foutmelding.

Flauw gedoe
pi_212427491
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 17:42 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Kan iemand hierop reageren?
Waarschijnlijk krijg je geen reactie omdat niemand het antwoord weet.
Tenminste dat was in mijn geval de gedachte om niet te reageren. Want je hebt er zo weinig aan als je 30 keer een reactie krijgt dat ie het niet weet.

Ik gebruik zelf de boosters ook niet. Maar dat komt ook omdat ik vrij goedkope kleding verkoop en als ik dan ook nog moet betalen om het te verkopen dan vind ik het bijna de moeite niet meer. Als het niet verkocht wordt gaat het uiteindelijk gewoon naar de kringloop of zo
pi_212427884
Nee, je kan niet een advertentie hergebruiken. De booster ben je dan dus ook kwijt.
pi_212428822
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:24 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Waarschijnlijk krijg je geen reactie omdat niemand het antwoord weet.
Tenminste dat was in mijn geval de gedachte om niet te reageren. Want je hebt er zo weinig aan als je 30 keer een reactie krijgt dat ie het niet weet.

Ik gebruik zelf de boosters ook niet. Maar dat komt ook omdat ik vrij goedkope kleding verkoop en als ik dan ook nog moet betalen om het te verkopen dan vind ik het bijna de moeite niet meer. Als het niet verkocht wordt gaat het uiteindelijk gewoon naar de kringloop of zo
Waarom verkoop je dan geen duurdere kleren?
Het valt mij op dat er dan veel meer belangstelling is. Vooral als je het ook nog nieuw is.
Ik zag laatst een dude die verkoopt allemaal Nikes van boven de 100 euro.

https://www.vinted.nl/member/72734020

hij noemt zichzelf kraantjepappie ofzo..

dan vraag ik mij gelijk af.. hoe kom je eraan :)
pi_212428834
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 19:48 schreef amaranta het volgende:
Nee, je kan niet een advertentie hergebruiken. De booster ben je dan dus ook kwijt.
Ik ga daar iets op proberen te vinden.
Bijvoorbeeld door aan de koper te vragen of hij het bod op een andere advertentie wil doen.
  woensdag 14 februari 2024 @ 20:49:01 #188
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212428848
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:46 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Het valt mij op dat er dan veel meer belangstelling is. Vooral als je het ook nog nieuw is.

Heel apart ja, de meest exclusieve Nikes komen daar voorbij..
pi_212428891
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:49 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Heel apart ja, de meest exclusieve Nikes komen daar voorbij..
hij heeft goeie reviews, dus fake zal het niet zijn

en als je al 466 keer iets verkocht hebt van pak hem beet 200 euro..
tel maar uit je winst

200 * 466 = 100K
  woensdag 14 februari 2024 @ 20:58:57 #190
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_212428956
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:52 schreef Viesdik het volgende:

[..]
hij heeft goeie reviews, dus fake zal het niet zijn

en als je al 466 keer iets verkocht hebt van pak hem beet 200 euro..
tel maar uit je winst

200 * 466 = 100K
Die 100K is dan de omzet. Geen winst. Desalniettemin een fijne business lijkt het.
pi_212429198
quote:

[..]

Omdat ik zelf geen hele dure kleding draag en als het eenmaal gedragen is, ook al is het zo goed als nieuw kun je er niet de nieuwprijs voor vragen.

En nieuwe kleding verkopen, tja dan schiet je er altijd bij in. Want je kunt het niet voor meer geld verkopen als dat je het gekocht hebt. Dus schiet je er altijd bij in.

Qua nieuwe kleding heb ik eigenlijk zelden een mis koop dat ik het nieuw weer moet verkopen. Aangezien ik het of in de winkel pas of terug stuur bij online aankoop.

Twee keer via vinted iets gekocht dat een keer kleiner uit viel en een keer groter uit viel dan geadverteerd. Tja, dat lukte me helaas ook niet om het voor de zelfde prijs weer te verkopen. Maar goed. Ook geen man overboord
pi_212429851
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 21:13 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Omdat ik zelf geen hele dure kleding draag en als het eenmaal gedragen is, ook al is het zo goed als nieuw kun je er niet de nieuwprijs voor vragen.

En nieuwe kleding verkopen, tja dan schiet je er altijd bij in. Want je kunt het niet voor meer geld verkopen als dat je het gekocht hebt. Dus schiet je er altijd bij in.

Qua nieuwe kleding heb ik eigenlijk zelden een mis koop dat ik het nieuw weer moet verkopen. Aangezien ik het of in de winkel pas of terug stuur bij online aankoop.

Twee keer via vinted iets gekocht dat een keer kleiner uit viel en een keer groter uit viel dan geadverteerd. Tja, dat lukte me helaas ook niet om het voor de zelfde prijs weer te verkopen. Maar goed. Ook geen man overboord
Ik draag zelf ook geen dure kleren. Soms draag ik helemaal geen kleren ^O^ .
Maar wat je zegt klopt niet hoor. Ik koop al mijn kleren en verkoop het duur door. Je moet natuurlijk wel mazzel hebben. Bijvoorbeeld prijsfouten inslaan. Had laatst 2 paar nikes gekocht voor 28 euro per stuk en verkocht voor 50 euro terwijl de nieuwprijs 70 euro is. Iedereen blij :).
Maar dat is nogmaals heel veel mazzel hebben. Moet je het hele internet afstruinen.. en daar heb ik niet altijd veel zin in
pi_212430332
Bij mij is verkopen op vinted geen verdienmodel, maar verkopen van overbodige kleding die hier in het gezin niet meer gedragen wordt. Ieder z’n ding natuurlijk :)
pi_212431577
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 22:54 schreef hilliebillie het volgende:
Bij mij is verkopen op vinted geen verdienmodel, maar verkopen van overbodige kleding die hier in het gezin niet meer gedragen wordt. Ieder z’n ding natuurlijk :)
Voor heel veel mensen wel blijkbaar.
Ik dacht ook dat het een platform was om oude kleren een nieuw leven te geven.
pi_212431768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 20:47 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik ga daar iets op proberen te vinden.
Bijvoorbeeld door aan de koper te vragen of hij het bod op een andere advertentie wil doen.
En dan iets anders op te sturen? Dan kan de ander bij Vinted klagen dat ze het verkeerde product hebben ontvangen en krijg jij je geld niet.
En als je dat een paar keer doet ben jij waarschijnlijk je account kwijt.
pi_212432251
Don’t feed the troll…
pi_212432858
Ach voor dat soort mensen is er nu een koppeling met de belastingdienst.
pi_212432998
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 07:48 schreef amaranta het volgende:

[..]
En dan iets anders op te sturen? Dan kan de ander bij Vinted klagen dat ze het verkeerde product hebben ontvangen en krijg jij je geld niet.
En als je dat een paar keer doet ben jij waarschijnlijk je account kwijt.
nee handige, tuurlijk niet :')
pi_212433010
Ik merk het al, het denkniveau hier ligt onder het vriespunt
pi_212433086
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 09:57 schreef Viesdik het volgende:

[..]
nee handige, tuurlijk niet :')
Dat is wat jij zegt.
Jij boost een broek. Vervolgens vraag jij aan de koper die geïnteresseerd is in de broek om te reageren op een advertentie waarop jij een sok verkoopt. Maar dan stuur je niet de sok naar de broek van de andere advertentie.
Dus de koper krijgt een broek ipv een sok. Stuurt een bericht naar vinted en zei. Hé, ik kocht een sok maar kreeg een broek. Dan zegt vinted. Verrek ja. Hier heb je je geld terug en hou de broek maar.
pi_212433111
Waar lees je dat ik hem iets anders ga verkopen?
pi_212433155
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:04 schreef Viesdik het volgende:
Waar lees je dat ik hem iets anders ga verkopen?
Jij wilt omzeilen dat je je boost kwijtraakt als het product verkocht is.
Vervolgens zeg je hierboven dat je aan de koper vraagt om een bod te doen op een andere advertentie.
Ik interpreteer dat als bovenstaande uitleg van mijzelf.
Als ik jouw broek wil kopen en jij zegt tegen mij: oké prima maar wil je een bod doen op de sok die ik verkoop. Dan doe ik dat niet.
pi_212433175
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:06 schreef amaranta het volgende:

[..]
Jij wilt omzeilen dat je je boost kwijtraakt als het product verkocht is.
Vervolgens zeg je hierboven dat je aan de koper vraagt om een bod te doen op een andere advertentie.
Ik interpreteer dat als bovenstaande uitleg van mijzelf.
Als ik jouw broek wil kopen en jij zegt tegen mij: oké prima maar wil je een bod doen op de sok die ik verkoop. Dan doe ik dat niet.
een andere advertentie ja.. maar geen ander artikel
pi_212433189
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:08 schreef Viesdik het volgende:

[..]
een andere advertentie ja.. maar geen ander artikel
Blijft hetzelfde verhaal. Je kan geen 2 advertenties hebben met hetzelfde product. In ieder geval niet dezelfde fotos.
Ik zou daar als koper sowieso niet aan meewerken.
pi_212433207
quote:
kraantjepappie
kraantjepappie is een bekende nederlander ;)
Vandaar de exclusieve nikes enzo :)
pi_212433237
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:09 schreef amaranta het volgende:

[..]
Blijft hetzelfde verhaal. Je kan geen 2 advertenties hebben met hetzelfde product. In ieder geval niet dezelfde fotos.
Ik zou daar als koper sowieso niet aan meewerken.
Moet je lekker helemaal zelf weten
pi_212433265
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:13 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Moet je lekker helemaal zelf weten
Oké, ga je het nu ook tegen mijn moeder zeggen ofwat?
pi_212433287
Ga eens even ergens anders trollen Viesdik.
pi_212433300
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2024 10:16 schreef amaranta het volgende:

[..]
Oké, ga je het nu ook tegen mijn moeder zeggen ofwat?
Wat zou ik tegen je moeder moeten zeggen precies?
pi_212442203
Ik heb reactie gekregen van vinted.
Zowaar van een echt mens.

quote:
1. Kindly note that it is not allowed to sell the same items on your and your friend's account.

2. It is not possible to make 1 advertisement for each article technically, unfortunately.

3. It is necessary to modify your ad a little if you have multiple copies of a specific article.
  maandag 19 februari 2024 @ 21:50:36 #211
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_212503974
Zucht, ik word even heel moe van een Spaanse koopster. Ik verkoop een hoop sneakers die me te klein zijn, Adidas vooral. De achterdocht van deze vrouw, zo vermoeidend. Ik ben niet nieuw op vinted ofzo, 190 reviews, 5 sterren, zou genoeg moeten zeggen...

Een selectie van de vragen die ze op me heeft afgevuurd:
Zijn het replicas's (nee, natuurlijk niet), waarom heb je de doos dan niet meer (de schoenen zijn 3 jaar oud en ik ruim m'n zooi graag op), waarom stuur je me een foto van het pakket (zodat je weet dat het goed ingepakt is muts), waarom schrijf je met pen iets op het etiket (omdat ik morgen 10 pakketten wegbrengen, en het dan wel handig is om het juiste etiket op de juiste doos te plakken).

Ik krijg neigingen om de koop met dit mens te annuleren en een aantal van de andere 35 likes een bericht te sturen dat de sneakers weer beschikbaar zijn, maar dat is me dan eigenlijk weer net te veel moeite.

/einde rant, adem in, adem uit
  maandag 19 februari 2024 @ 22:22:31 #212
208890 June.
Seriously?
pi_212504486
Ik zou dan altijd bang zijn dat, als ze de sneakers eenmaal ontvangen heeft, ze gaat zeiken. Gaatje, vlekje, zeggen dat ze nep zijn, whatever.

Als ze met Homerrr heeft besteld kun je de koop annuleren en zeggen dat het punt te ver weg was ofzo. Dan krijg je geen negatieve review.

Maar goed, ik heb een keer zo'n soortgelijke Italiaanse koper gehad. Uiteindelijk een superlovende review gekregen voor alle moeite..
pi_212504518
Vermoeiend dat soort types.
Ik had van de week 2 keer een Franse koper voor Engelstalige boeken. Beide aankopen werden dezelfde dag weer geannuleerd want ‘het boek was in het Engels’. Lees dan even de advertentie en bekijk de foto’s voordat je koopt en niet daarna, gelukkig had ik de boeken nog niet ingepakt. Ik zag trouwens geen automatische negatieve review bij die mensen staan, komt dat later nog eigenlijk?
  maandag 19 februari 2024 @ 22:39:35 #214
208890 June.
Seriously?
pi_212504688
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 22:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Vermoeiend dat soort types.
Ik had van de week 2 keer een Franse koper voor Engelstalige boeken. Beide aankopen werden dezelfde dag weer geannuleerd want ‘het boek was in het Engels’. Lees dan even de advertentie en bekijk de foto’s voordat je koopt en niet daarna, gelukkig had ik de boeken nog niet ingepakt. Ik zag trouwens geen automatische negatieve review bij die mensen staan, komt dat later nog eigenlijk?
Volgens mij ligt dat dus aan de reden die je invult.
pi_212505770
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 22:22 schreef June. het volgende:
Ik zou dan altijd bang zijn dat, als ze de sneakers eenmaal ontvangen heeft, ze gaat zeiken. Gaatje, vlekje, zeggen dat ze nep zijn, whatever.

Als ze met Homerrr heeft besteld kun je de koop annuleren en zeggen dat het punt te ver weg was ofzo. Dan krijg je geen negatieve review.

Maar goed, ik heb een keer zo'n soortgelijke Italiaanse koper gehad. Uiteindelijk een superlovende review gekregen voor alle moeite..
Je hoeft niet op alles te reageren?
pi_212505909
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2024 21:50 schreef mousemicky het volgende:
Zucht, ik word even heel moe van een Spaanse koopster. Ik verkoop een hoop sneakers die me te klein zijn, Adidas vooral. De achterdocht van deze vrouw, zo vermoeidend. Ik ben niet nieuw op vinted ofzo, 190 reviews, 5 sterren, zou genoeg moeten zeggen...

Een selectie van de vragen die ze op me heeft afgevuurd:
Zijn het replicas's (nee, natuurlijk niet), waarom heb je de doos dan niet meer (de schoenen zijn 3 jaar oud en ik ruim m'n zooi graag op), waarom stuur je me een foto van het pakket (zodat je weet dat het goed ingepakt is muts), waarom schrijf je met pen iets op het etiket (omdat ik morgen 10 pakketten wegbrengen, en het dan wel handig is om het juiste etiket op de juiste doos te plakken).

Ik krijg neigingen om de koop met dit mens te annuleren en een aantal van de andere 35 likes een bericht te sturen dat de sneakers weer beschikbaar zijn, maar dat is me dan eigenlijk weer net te veel moeite.

/einde rant, adem in, adem uit
O da’s wel irritant ja! :X

Ik had vorige week nog een kleine ergernis; iemand die dan het pakketje ontvangen heeft maar niet op ‘alles is oké’ klikt of totaal niet reageert. Geen ramp want na zoveel dagen krijg je automatisch je geld tenzij er een probleem wordt gemeld. Maar het is toch een kleine moeite om te laten weten dat alles oké is.
I found myself alone,
pi_212505936
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 06:52 schreef LeNeHe het volgende:

[..]

Ik had vorige week nog een kleine ergernis; iemand die dan het pakketje ontvangen heeft maar niet op ‘alles is oké’ klikt of totaal niet reageert. Geen ramp want na zoveel dagen krijg je automatisch je geld tenzij er een probleem wordt gemeld. Maar het is toch een kleine moeite om te laten weten dat alles oké is.
Ik moet bekennen dat ik dat ook wel eens vergeet. Je haalt je pakketje af en klaar. Als ik dan niet toevallig in de app hoef te zijn, is de zo vergeten.
  dinsdag 20 februari 2024 @ 07:29:05 #218
208890 June.
Seriously?
pi_212506018
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 02:54 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Je hoeft niet op alles te reageren?
Ja, je zal maar zoals jij iets zinnigs bijdragen in dit topic :')
pi_212507522
Iemand ervaring met mondial relay? Wat is dat een slechte bezorgdienst zeg.
pi_212507693
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 10:05 schreef Viesdik het volgende:
Ik ben tegenwoordig dol op MR. Steeds binnen 3 werkdagen iets vanuit Frankrijk ontvangen en binnen 4 werkdagen vanuit Italië. Uit België laatst iets op zaterdag verzonden en op dinsdagochtend kon ik het al ophalen. ^O^
pi_212514132
En ja hoor, pakje dat ik morgen zou gaan versturen. ‘Kan ik nog annuleren?’. Ik heb maar geantwoord dat het al ingepakt klaar ligt, koper wist ook al dat ik het morgen zou gaan versturen.
Heb ik de memo gemist dat het internationale annuleerweek is ofzo?
pi_212516794
quote:
Ik vind het wel een fijne bezorgdienst. Alleen zo weinig inleverpunten in mijn omgeving -O-
  Moderator dinsdag 20 februari 2024 @ 21:14:08 #223
382129 crew  Donna
pi_212516900
quote:
Heel blij mee juist. :Y
pi_212516964
quote:
Dan heb je Homer nog niet geprobeerd.

Het enige echt vervelende aan MR vind ik dat ze je pakket soms bij een totaal ander pakketpunt dumpen. Aan de andere kant van de stad is tot daaraantoe. Maar één keer hebben ze het gepresteerd om het bij het Esso-tankstation langs de snelweg af te geven. Lekker handig als autoloze binnenstadbewoner, een Greenwheels moeten pakken om je pakketje te kunnen ophalen.
  woensdag 21 februari 2024 @ 07:36:58 #225
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_212519810
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 21:18 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Dan heb je Homer nog niet geprobeerd.

Het enige echt vervelende aan MR vind ik dat ze je pakket soms bij een totaal ander pakketpunt dumpen. Aan de andere kant van de stad is tot daaraantoe. Maar één keer hebben ze het gepresteerd om het bij het Esso-tankstation langs de snelweg af te geven. Lekker handig als autoloze binnenstadbewoner, een Greenwheels moeten pakken om je pakketje te kunnen ophalen.
Ook gehad met MR, daarna kwam ik erachter dat het MR-punt had gemeld dat ze geen pakjes meer aannamen want teveel werk voor de shopmedewerkers.
Het heeft toen 2 weken geduurd voor Mondial Relay een ander punt had gekozen om de pakjes naar om te leiden. Dat was een piepkleine shop bij een benzinestation, die doen zelf MR, DPD en UPS, en kregen daar nog eens 2 weken pakketjes bij van die grote shop die was gestopt.
Daar lagen toen honderden pakketjes waar de uitbater het ook niet meer zag zitten en je in de berg je pakketje maar moest zoeken. Na een dik half uur zoeken vroeg ik de uitbater of dit alles was want ik zocht echt een groter pakket, tot ie plots ook nog zei "oh ja toilet staat ook vol, kijk daar eens!"

Foto van de shop, waar ook geen parkeergelegenheid is en aan een 1-richtingsweg uit de stad ligt.
:( maar wel honderden mensen hun pakketjes moeten afhalen
pi_212519952
Ik had geen klachten over MR. Paar keer gebruikt voor verzending naar Frankrijk. Ik vond ze verrassend snel. Het punt hier in de buurt is er echter ook al mee gestopt. Een ander punt waar ik eens was is ook gestopt. Vanwege het feit dat ze niet of laat uitbetaalden en sowieso erg weinig, aldus de dame achter de balie. Nu is er volgens mij echt niks meer een beetje in de buurt (dat andere punt was mijn 2e optie en die is al 7 km verderop in een richting waar ik nu nooit meer kom)
  woensdag 21 februari 2024 @ 20:56:07 #227
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_212529146
Ik heb best wel een prijzig artikel verzonden met Homerr maar het is onderweg beschadigd geraakt. Aan de foto’s te zien is er superlomp met het pakket omgegaan. Het was goed verpakt in een stevige doos.
Vinted geeft nu aan dat de koper zijn geld terugkrijgt en de keuze of hij het artikel terugstuurt. Hoef ik niet want ik heb er zo geen kut meer aan natuurlijk. Heb ik als verkoper helemaal geen rechten hierin?
pi_212529237
Daarom verstuur ik nooit dure dingen..
  woensdag 21 februari 2024 @ 22:58:08 #229
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_212530974
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:56 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb best wel een prijzig artikel verzonden met Homerr maar het is onderweg beschadigd geraakt. Aan de foto’s te zien is er superlomp met het pakket omgegaan. Het was goed verpakt in een stevige doos.
Vinted geeft nu aan dat de koper zijn geld terugkrijgt en de keuze of hij het artikel terugstuurt. Hoef ik niet want ik heb er zo geen kut meer aan natuurlijk. Heb ik als verkoper helemaal geen rechten hierin?
Weinig. Alleen als je kunt bewijzen dat het echt niet jouw schuld is dat het product zo beschadigd is aangekomen. Bijvoorbeeld omdat je het in een gepantserde doos hebt verstuurd omwikkeld met 10 lagen bubbelplastic.
  woensdag 21 februari 2024 @ 23:02:46 #230
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_212531018
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 07:36 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Ook gehad met MR, daarna kwam ik erachter dat het MR-punt had gemeld dat ze geen pakjes meer aannamen want teveel werk voor de shopmedewerkers.
Het heeft toen 2 weken geduurd voor Mondial Relay een ander punt had gekozen om de pakjes naar om te leiden. Dat was een piepkleine shop bij een benzinestation, die doen zelf MR, DPD en UPS, en kregen daar nog eens 2 weken pakketjes bij van die grote shop die was gestopt.
Daar lagen toen honderden pakketjes waar de uitbater het ook niet meer zag zitten en je in de berg je pakketje maar moest zoeken. Na een dik half uur zoeken vroeg ik de uitbater of dit alles was want ik zocht echt een groter pakket, tot ie plots ook nog zei "oh ja toilet staat ook vol, kijk daar eens!"

[ afbeelding ]

Foto van de shop, waar ook geen parkeergelegenheid is en aan een 1-richtingsweg uit de stad ligt.
Klacht indienen bij Mondial Relay. Ik had hier ook zo’n MR punt, klacht ingediend bij MR en ze zouden het onderzoeken. Ik had ze ook gewezen op de negatieve Google reviews. Een tijdje daarna zag ik dat het geen MR punt meer is. Of ze zijn er zelf mee gestopt of MR heeft de samenwerking beëindigd.

Helaas verdwijnen hier regelmatig pakketpunten. Het wordt de ondernemers vaak inderdaad teveel. Sommige houden het een paar maanden maar vol. Het wordt wel steeds meer gedoe, vooral als je naar verschillende punten moet die ver van elkaar liggen.
  donderdag 22 februari 2024 @ 12:44:00 #231
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212535795
Ik heb gelukkig weer iets verkocht. Een vrijwel nieuw jurkje van Tante Betsy voor 20,-. Versturen met Homerr. Gelukkig heeft onze plaatselijke GSM-reparatie shop zowel MR als Homerr afgifte.
  donderdag 22 februari 2024 @ 12:47:35 #232
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212535840
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 07:36 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik denk dat elke shop van tevoren onderschat hoeveel werk het oplevert en hoe achterlijk veel mensen Vinted gebruiken.
pi_212535950
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:44 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb gelukkig weer iets verkocht. Een vrijwel nieuw jurkje van Tante Betsy voor 20,-. Versturen met Homerr. Gelukkig heeft onze plaatselijke GSM-reparatie shop zowel MR als Homerr afgifte.
Oeh, Tante Betsy O+
  vrijdag 23 februari 2024 @ 07:41:02 #234
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_212548129
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 23:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Klacht indienen bij Mondial Relay. Ik had hier ook zo’n MR punt, klacht ingediend bij MR en ze zouden het onderzoeken. Ik had ze ook gewezen op de negatieve Google reviews. Een tijdje daarna zag ik dat het geen MR punt meer is. Of ze zijn er zelf mee gestopt of MR heeft de samenwerking beëindigd.

Helaas verdwijnen hier regelmatig pakketpunten. Het wordt de ondernemers vaak inderdaad teveel. Sommige houden het een paar maanden maar vol. Het wordt wel steeds meer gedoe, vooral als je naar verschillende punten moet die ver van elkaar liggen.
als een shop besluit om ermee te stoppen heeft het ook geen zin om klacht neer te leggen. Maar MR moet wel gewoon sneller een punt zoeken. Nu waren er minstens 2 weken pakjes bij MR blijven liggen die ze dan daarna in een keer in zo'n tankstationnetje hebben gedropt
pi_212548932
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 07:41 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
als een shop besluit om ermee te stoppen heeft het ook geen zin om klacht neer te leggen. Maar MR moet wel gewoon sneller een punt zoeken. Nu waren er minstens 2 weken pakjes bij MR blijven liggen die ze dan daarna in een keer in zo'n tankstationnetje hebben gedropt
Precies, dat is de klacht om bij hun neer te leggen! Het is geen klagen over een punt maar over de organisatie (van) MR
pi_212553910
Bizar, als ik iets wil kopen vanuit spanje betaal ik zo'n 4 euro verzendkosten
als iemand uit Spanje iets wil kopen, betaalt de persoon 15 euro.
pi_212559166
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 06:52 schreef LeNeHe het volgende:

[..]

Ik heb nu iemand die me in de chat heeft bedankt voor het mooie kledingstuk maar die niet op ‘alles is oké’ klikt. Dat snap ik ook niet zo goed :'). Ik probeer zelf altijd zo snel mogelijk af te handelen als ik iets koop, ook voor de verkoper wel zo prettig.
pi_212566419
Ja kleine moeite toch? :?
I found myself alone,
pi_212567825
Hij is nu automatisch afgerond en ze heeft ook wel feedback achter gelaten. Weird :')
pi_212569207
Mensen die geen duidelijke foto's maken van het artikel voordat ze het gaan verzenden :')
pi_212569244
Heeft iemand ervaring met een klant die het pakketje niet aanneemt waardoor je het dus terug krijg, zonder schade?
pi_212570962
Ik zit eens te denken hè.
Vinted zou in theorie een verkoop kunnen faken, zodat ze zeg maar het geld ontvangen van je booster.
Als de bezorger het pakketje niet aanneemt, ben je zo je geld van je booster kwijt.
pi_212571767
Die boosters zitten je wel dwars hè.
Vinted verdient linksom of rechtsom aan die boosters. Ik snap sowieso niet waarom iemand daar geld aan wil uitgeven.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 21:25:45 #244
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_212571968
Je hoeft die boosters niet te gebruiken hé... Ik heb nu al meer dan 200 artikelen verkocht in de afgelopen 2,5 (?) jaar, en nog nooit ergens voor betaald. Als je spullen en je advertentie goed zijn, is dat dus blijkbaar niet nodig.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 20:14:22 #245
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_212707226
Ik heb wel het idee dat de Vinted hype een beetje afgenomen is. Ik verkoop een stuk minder en het aanbod is ook een stuk minder. Jammer!
pi_212712814
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 20:14 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb wel het idee dat de Vinted hype een beetje afgenomen is. Ik verkoop een stuk minder en het aanbod is ook een stuk minder. Jammer!
Ja, dat idee heb ik ook inderdaad.
Laatst had ik ineens vier transacties in één week en nu ligt het alweer 1,5 week stil.

En het aanbod is inderdaad ook minder. Zie ook steeds vaker (kinder)kleding met duidelijke vlekken en gaten en het bijschrift “prima voor op de opvang of tijdens het buitenspelen!” en daar dan ook nog ¤5 ofzo voor vragen :X
  woensdag 6 maart 2024 @ 10:18:42 #247
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_212713101
O, die ervaring heb ik niet. Ik verkoop mijn spullen 2/3 keer per jaar. Dan zet ik in een keer 20-25 advertenties online. 3 weken geleden heb ik weer een hoop geüpload, waarvan nu nog slechts 4 artikelen niet verkocht zijn. Waarschijnlijk omdat het einde winterseizoen is, en men dus niet/minder op zoek is naar veterboots.

Maar ik verkoop idd zelden kinderkleding (te lage prijzen) en wel veel merken als King Louie/ Zilch/ Adidas van redelijk recente collectie. Daarvoor is blijkbaar nog genoeg markt.

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 06-03-2024 10:35:06 ]
  woensdag 6 maart 2024 @ 10:20:24 #248
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212713117
Je ziet ook geen TV-reclames meer en ze hadden een tijdje product placement in Lang leve de liefde waar mensen een bij Vinted gekochte outfit naar hun date droegen :')

Ik ga dit weekend weer 's wat nieuws erop zetten.
pi_212713566
Ik verkoop nog steeds gestaag vanalles en af en toe koop ik zelf ook iets. Regelmatig een paar nieuwe dingen uploaden lijkt prima te werken.
  woensdag 6 maart 2024 @ 13:04:19 #250
244125 laziness
pi_212715099
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 10:18 schreef mousemicky het volgende:
O, die ervaring heb ik niet. Ik verkoop mijn spullen 2/3 keer per jaar. Dan zet ik in een keer 20-25 advertenties online. 3 weken geleden heb ik weer een hoop geüpload, waarvan nu nog slechts 4 artikelen niet verkocht zijn. Waarschijnlijk omdat het einde winterseizoen is, en men dus niet/minder op zoek is naar veterboots.

Maar ik verkoop idd zelden kinderkleding (te lage prijzen) en wel veel merken als King Louie/ Zilch/ Adidas van redelijk recente collectie. Daarvoor is blijkbaar nog genoeg markt.
Ik verkoop er enkel kinderkleding en als ik er een bulk op zet dan verkoopt dat prima, in bundels veel al.
  donderdag 7 maart 2024 @ 19:07:53 #251
208890 June.
Seriously?
pi_212731845
Zeer frustrerend.. Nu alweer een item ontvangen met een gat erin terwijl de staat "heel goed" zou zijn. Ook niet te zien op de foto's of in de beschrijving.. Het mag dan wel 2ehands zijn, maar gaten in kleding vind ik ook niet per se nodig.
  donderdag 7 maart 2024 @ 21:48:41 #252
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_212735085
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 19:07 schreef June. het volgende:
Zeer frustrerend.. Nu alweer een item ontvangen met een gat erin terwijl de staat "heel goed" zou zijn. Ook niet te zien op de foto's of in de beschrijving.. Het mag dan wel 2ehands zijn, maar gaten in kleding vind ik ook niet per se nodig.
Klote inderdaad. Zeker als er "heel goed" staat.

Ik baal al als er "nieuw zonder prijskaartje" staat en het wel duidelijk gedragen is. Komt vaak voor.
heitieh
  vrijdag 8 maart 2024 @ 08:39:23 #253
208890 June.
Seriously?
pi_212737355
Of van die spijkerbroeken voor kinderen, waar dan ook heel goed staat en dan in beide knieën de gaten al inzitten. En er dan ook nog 8 euro ofzo voor vragen..

Verkoopster heeft het trouwens wel netjes opgelost, zelf een retourlabel aan gemaakt en kan het dus kosteloos terugzenden.
pi_212834830
Meer mensen met het volgende?
Normaal als ik iets verkocht heb en de koper heeft de bestelling afgerond, kan ik de advertentie(s) verwijderen. Sinds gisteren gaat dat niet meer. De drie puntjes rechts bovenaan bij de foto zijn er niet meer. De app is geüpdatet, misschien hoort het daarbij? Ik vind het wel irritant iig }:|
pi_212834904
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:24 schreef eponine het volgende:
Meer mensen met het volgende?
Normaal als ik iets verkocht heb en de koper heeft de bestelling afgerond, kan ik de advertentie(s) verwijderen. Sinds gisteren gaat dat niet meer. De drie puntjes rechts bovenaan bij de foto zijn er niet meer. De app is geüpdatet, misschien hoort het daarbij? Ik vind het wel irritant iig }:|
Waarom zou je de advertentie willen verwijderen? Als koper vind ik het juist handig dat de advertentie zichtbaar blijft, mocht er discussie ontstaan of de staat van het ontvangen product wel overeenkomt met de advertentie.
pi_212835064
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:29 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Waarom zou je de advertentie willen verwijderen? Als koper vind ik het juist handig dat de advertentie zichtbaar blijft, mocht er discussie ontstaan of de staat van het ontvangen product wel overeenkomt met de advertentie.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat de koper de advertentie en de staat van het product controleert voordat hij/zij op ‘alles is oké’ drukt. Eerder is er namelijk ook niet de mogelijkheid om advertenties van verkochte artikelen te verwijderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door eponine op 15-03-2024 12:04:42 ]
  vrijdag 15 maart 2024 @ 13:24:06 #257
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_212836168
Ik kan het idd ook niet meer verwijderen. Ik deed dat toch al nooit eigenlijk. Ben idd benieuwd waarom je dat zou willen? Gelukkig kan je nu ook filteren op verkocht en te koop, zodat ik kan zien hoeveel ik te koop heb staan en hoeveel en wat ik heb verkocht.
pi_212848425
Mijn bloed begint echt te koken m.b.t. de "klantenservice" van vinted.
Wellicht herkennen jullie dit.

Als het pakket is opgehaald in frankrijk, dan krijg je soms een bevestiging van Chronopost pickup "Votre colis VINTED a été retiré par le destinataire."

Dat is een bevestiging dat je pakket is opgehaald.

Maar je krijg je betaling pas, als de koper dit ook nog eens manueel bevestigt op Vinted.

Vervolgens stuur ik een duidelijke mail naar vinted met de boodschap dat het is verzonden, inclusief member naam en bewijs van levering.. dan krijg je telkens een reactie van: Om je verder van dienst te zijn hebben we de gebruikersnaam van de koper nodig!

GODVERDOMME LUL, dat heb ik al 3 keer gedaan!

Volgens mij zijn die reacties allemaal AI gestuurde berichten, en komt er niet of nauwelijks mensenwerk bij kijken.

:( :@
pi_212848455
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 19:07 schreef June. het volgende:
Je bent deels natuurlijk ook zelf verantwoordelijk voor de spullen die je koopt.
Zorg dat je een duidelijke foto ziet van alle hoeken en kanten.

Maar volgens mij biedt vinted hier een oplossing voor. Gewoon mail sturen met duidelijke foto van het gat.
pi_212848478
quote:
99s.gif Op donderdag 7 maart 2024 21:48 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]
Klote inderdaad. Zeker als er "heel goed" staat.

Ik baal al als er "nieuw zonder prijskaartje" staat en het wel duidelijk gedragen is. Komt vaak voor.
Vaak kan je kwaliteit en betrouwbaarheid ook herleiden bij de reviews. Als er ergens ook maar 4 sterren staan moet je waakzaam zijn.
Op mijn account is alles vooralsnog 5 sterren, omdat ik mijn reputatie niet wil schaden. Als ik iets opstuur, maak ik zoveel mogelijk foto's. Ik maak ook foto's voordat ik het opstuur.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 15:10:32 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212848606
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:24 schreef Mariposas het volgende:
Ik kan het idd ook niet meer verwijderen. Ik deed dat toch al nooit eigenlijk. Ben idd benieuwd waarom je dat zou willen? Gelukkig kan je nu ook filteren op verkocht en te koop, zodat ik kan zien hoeveel ik te koop heb staan en hoeveel en wat ik heb verkocht.
Ik verwijder ze ook altijd voor mijn eigen overzicht
  zaterdag 16 maart 2024 @ 15:15:41 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212848646
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 14:55 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Vaak kan je kwaliteit en betrouwbaarheid ook herleiden bij de reviews. Als er ergens ook maar 4 sterren staan moet je waakzaam zijn.
Op mijn account is alles vooralsnog 5 sterren, omdat ik mijn reputatie niet wil schaden. Als ik iets opstuur, maak ik zoveel mogelijk foto's. Ik maak ook foto's voordat ik het opstuur.
Je kan ook vier sterren krijgen ondanks je zorgvuldige controle, simpelweg omdat de koper uit principe geen 5 sterren geeft.
Ik vind jouw uitspraak waakzaam zijn op vier sterren een beetje overdreven.
pi_212848891
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:10 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik verwijder ze ook altijd voor mijn eigen overzicht
Daarom idd. Nu je kan filteren op verkocht etc misschien iets minder nodig. Maar alsnog vind ik het wel overzichtelijker om de verkochte items te verwijderen.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 19:01:20 #264
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_212851175
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:15 schreef amaranta het volgende:

[..]
Je kan ook vier sterren krijgen ondanks je zorgvuldige controle, simpelweg omdat de koper uit principe geen 5 sterren geeft.
Ik geef dan gewoon 4 sterren terug. *)
pi_212855385
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:15 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Ik heb ook een keer 2 (of 3 weet het niet meer) sterren gekregen omdat het shirt dat ik verkocht had doorschijnend zou zijn (dat vroeg de koper inderdaad en had geantwoord dat dat niet zo was). Het was een stofje dat uit wat dikker en wat dunner materiaal bestond, dus ik kon me de vraag voorstellen, maar het shirt scheen absoluut niet door. Had er regelmatig een knalrode bh onder aan en dat was echt niet te zien, dus niks doorschijnend aan.

En heb inderdaad het zelfde aantal sterren terug gegeven met de opmerking er bij dat het shirt echt niet doorschijnend was. Verder had ze geen klacht ingediend of zo hoor voor geld terug. Dus het zal ook wel meegevallen hebben.

Maar dan heb je gewoon pech met een slechte beoordeling die onterecht is.
pi_212871670
Iemand die ook ervaart dat zijn privacy in het geding is als je de verzendlabel opplakt?
Het adres van de ontvanger staat er niet op, maar jouw adres wel als afzender.
Criminelen zouden dan in theorie op eenvoudige manier adresgegevens kunnen opvragen als ze zien dat er bij jou wat te halen valt. Bijvoorbeeld als je een Rolex verkoopt van 10k en een shirtje voor 5 euro, dan kunnen ze dus dat shirtje bestellen om erachter te komen waar die Rolex van 10k ligt.

Kan het kwaad als je de afzender weglaat op je verzendlabel?
  maandag 18 maart 2024 @ 13:51:26 #267
208890 June.
Seriously?
pi_212871864
Je kunt het adres niet weglaten, want anders kan het pakket niet teruggestuurd worden als de koper het niet ophaalt. Geen idee of je dan nog je geld terugkrijgt van Vinted.

Lijkt me vooral een erg omslachtige manier van iemand oplichten of beroven, zeker omdat het merendeel van de verkopers niet zulke dure items verkoopt. Wat ook logsich is. Wie verstuurd er nu een Rolex van 10k met de post?
pi_212871936
Op een homer label, staat jouw adres niet op.
Het adres hoeft er helemaal niet op te staan. Het adres zou gewoon onderdeel moeten zijn van de streepjescode of QR.
pi_212871956
Er worden horloges van 30.000 euro geboden, kijk maar.
https://www.vinted.nl/cat(...)er=price_high_to_low
  maandag 18 maart 2024 @ 22:32:28 #270
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_212877933
Alleen DPD heeft adres op het verzendlabel staan volgens mij. DPD kun je uitzetten.
pi_212878610
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 22:32 schreef Mariposas het volgende:
Alleen DPD heeft adres op het verzendlabel staan volgens mij. DPD kun je uitzetten.
dhl en ups ook
pi_212956600
Op dit moment kan ik op vinted geen leuke kleren of kleren vinden die bij me passen, heb jij ook problemen met zoeken?
Ik ben erg gepassioneerd door Marokkaanse jurken en ik heb hier een winkel opgezet https://marokkaanse-jurk.nl/
  maandag 25 maart 2024 @ 18:27:55 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212956790
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:04 schreef Qiunya het volgende:
Op dit moment kan ik op vinted geen leuke kleren of kleren vinden die bij me passen, heb jij ook problemen met zoeken?
Nee, geen problemen mee.
Welkom op fok! trouwens.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 21:07:28 #274
208890 June.
Seriously?
pi_212970480
quote:
:')
  dinsdag 26 maart 2024 @ 21:21:28 #275
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_212970706
quote:
Ja nu je het zegt. Heb jij misschien tips voor waar ik kleding kan aanschaffen toevallig?
  vrijdag 5 april 2024 @ 10:39:18 #276
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_213094882
Nu al voor de tweede keer deze maand dat een koper het pakket niet heeft opgehaald. Pakketjes zijn nu kwijt, ik krijg niet betaald en heb ook de spullen niet teruggekregen, koper krijgt gewoon haar geld terug! :(
  vrijdag 5 april 2024 @ 13:15:03 #277
208890 June.
Seriously?
pi_213096945
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:39 schreef Mariposas het volgende:
Nu al voor de tweede keer deze maand dat een koper het pakket niet heeft opgehaald. Pakketjes zijn nu kwijt, ik krijg niet betaald en heb ook de spullen niet teruggekregen, koper krijgt gewoon haar geld terug! :(
En we betalen wel kopersbescherming, wat een quatsch.
pi_213097031
Ik kreeg mijn geld terug toen een pakket dat ik verstuurd had kwijt was. Dat is net iets anders wel stom dat ze het niet ophalen en jij dan niks krijgt.
pi_213111790
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:39 schreef Mariposas het volgende:
O dat is zuur zeg. :{

Ik heb weer een figuur die een bod doet voor een bundel, vervolgens nog een bod doet voor bijna dezelfde bundel maar dan net 1 ding anders (kan hè, misschien bedacht ze zich). Ik weiger het bod, zij doet een tegenbod en dat accepteer ik. En ik accepteer haar aanvraag voor de andere bundel omdat ik die prijs schappelijker vond.

Vervolgens niks meer… zo irritant vind ik dat.
I found myself alone,
pi_213172752
Als een pakket kwijt raakt voordat het bij de koper komt krijgt koper geld terug, maar krijgt de verkoper dan ook betaald?
pi_213173047
quote:
5s.gif Op donderdag 11 april 2024 19:29 schreef sigme het volgende:
Als een pakket kwijt raakt voordat het bij de koper komt krijgt koper geld terug, maar krijgt de verkoper dan ook betaald?
Yup
  vrijdag 12 april 2024 @ 18:58:01 #282
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_213182813
Behalve dan als het retour wordt gestuurd doordat de koper het niet heeft opgehaald. }:|
  woensdag 17 april 2024 @ 12:58:32 #283
208890 June.
Seriously?
pi_213236523
Nog iets om scherp op te zijn als koper: als je pakket wordt geleverd, haal hem binnen 48u na bezorging op. Anders wordt de bestelling automatisch als ontvangen geregistreerd (alsof je dus op "alles is oke" hebt geklikt). Als er dus een probleem is met je pakket dan kan je dus niets meer..

Ik had dit dus. Mijn punt is in het weekend dicht, maar gaat maandag pas om 16u open. Hij werd zaterdagmiddag geleverd.. Ik kon hem dus niet eens binnen. 48u ophalen. Volgens Vinted had ik dan meteen op 'er is een probleem' morten klikken. Gelukkig was het items helemaal prima, maar toch zuur als dat niet zo was. #einde rant
pi_213236612
Wat is dat nou weer voor geks? Ik haal het bijna nooit snel op, ik heb 1 vaste dag per week dat ik bij de pakketpunten in de buurt kom en het ligt er dus soms een week (en toen Homerr hier niet in de buurt zat wel eens bijna 2 weken)
pi_213237490
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 12:58 schreef June. het volgende:
Nog iets om scherp op te zijn als koper: als je pakket wordt geleverd, haal hem binnen 48u na bezorging op. Anders wordt de bestelling automatisch als ontvangen geregistreerd (alsof je dus op "alles is oke" hebt geklikt). Als er dus een probleem is met je pakket dan kan je dus niets meer..

Ik had dit dus. Mijn punt is in het weekend dicht, maar gaat maandag pas om 16u open. Hij werd zaterdagmiddag geleverd.. Ik kon hem dus niet eens binnen. 48u ophalen. Volgens Vinted had ik dan meteen op 'er is een probleem' morten klikken. Gelukkig was het items helemaal prima, maar toch zuur als dat niet zo was. #einde rant
Nog nooit meegemaakt. Wel als je na het ophalen niet reageert, dan wordt het binnen 48 als oké bestempeld.

Heeft het ophaalpunt je pakket misschien per ongeluk als opgehaald gescand?
  woensdag 17 april 2024 @ 20:12:57 #286
208890 June.
Seriously?
pi_213241680
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 14:26 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Nog nooit meegemaakt. Wel als je na het ophalen niet reageert, dan wordt het binnen 48 als oké bestempeld.

Heeft het ophaalpunt je pakket misschien per ongeluk als opgehaald gescand?
Nee, de bestelling was als bezorgd gemarkeerd. Bezorgd als in, bij het pakketpunt.
  Redactie Frontpage woensdag 17 april 2024 @ 21:00:12 #287
3926 crew  Djeez
pi_213242354
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 20:12 schreef June. het volgende:

[..]
Nee, de bestelling was als bezorgd gemarkeerd. Bezorgd als in, bij het pakketpunt.
Dat is standaard bij Chronopost/DPD,mijn vrouw had dat laatst
pi_213242370
Nee dat is ook bij DPD niet standaard. Het staat pas op bezorgd als het is afgehaald.

Ik had vorige week dat een nieuwe medewerker het verkeerde pakketje aan mij mee gaf. Ik snap nog steeds niet hoe want ik liet netjes mijn IDkaart zien omdat ik nog niet eerder bij haar een pakketje had opgehaald en die heeft ze blijkbaar niet gecontroleerd. Ik check het altijd maar zo makkelijk kan zoiets gebeuren.
  woensdag 17 april 2024 @ 22:59:00 #289
208890 June.
Seriously?
pi_213243843
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 21:00 schreef Djeez het volgende:

[..]
Dat is standaard bij Chronopost/DPD,mijn vrouw had dat laatst
Dit was idd met chronopost vanuit Frankrijk.
pi_213244073
Ik heb dat eens bij DPD gehad maar toen hadden ze m’n pakket per ongeluk twee keer achter elkaar gescand. Dus gescand voor ontvangst bij het DPD punt en direct daarna nogmaals gescand alsof ie al met mij mee ging. Was een foutje van de medewerker (wat ze ook toegaf toen ik er naar vroeg omdat ik die melding dus ook in Vinted kreeg).

Heb momenteel trouwens weer veel mensen die aan het bieden zijn en vervolgens niet meer reageren. :N
  vrijdag 19 april 2024 @ 08:42:32 #291
208890 June.
Seriously?
pi_213255834
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 23:27 schreef eponine het volgende:
Ik heb dat eens bij DPD gehad maar toen hadden ze m’n pakket per ongeluk twee keer achter elkaar gescand. Dus gescand voor ontvangst bij het DPD punt en direct daarna nogmaals gescand alsof ie al met mij mee ging. Was een foutje van de medewerker (wat ze ook toegaf toen ik er naar vroeg omdat ik die melding dus ook in Vinted kreeg).

Heb momenteel trouwens weer veel mensen die aan het bieden zijn en vervolgens niet meer reageren. :N
Ja misschien was dat hier ook zo dan.. Ik was me er in elk geval niet bewust van.

Ik moet toegeven dat ik soms op meerdere soortgelijke items bied en dan koop bij de eerste die accepteert :@ Meestal reageer ik wel bij de anderen, maaar soms schiet het erbij in.
pi_213256808
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 08:42 schreef June. het volgende:

[..]
Ja misschien was dat hier ook zo dan.. Ik was me er in elk geval niet bewust van.

Ik moet toegeven dat ik soms op meerdere soortgelijke items bied en dan koop bij de eerste die accepteert :@ Meestal reageer ik wel bij de anderen, maaar soms schiet het erbij in.
Vergeten kan altijd natuurlijk. Ik stuur zelf altijd na een dag of twee nog een berichtje met de vraag of er nog interesse is en zie dan vaak dat het wel gelezen wordt, maar komt er alsnog geen reactie.
pi_213283488
Mijn favoriete dagelijkse tas van Desigual heeft het gisteren begeven, dus ik heb maar een vervangend exemplaar via Vinted besteld. Stuitend om te zien dat compleet afgeragde exemplaren worden aangeboden als zijnde ‘heel goed’ en dat ze er dan nog teksten bij durven zetten als ‘lichte gebruikssporen, valt niet op ‘terwijl je ziet dat het hele nepleer compleet afgeschilferd is en ik die hele tas zo in de kliko zou dumpen. Maar goed, gelukkig nog steeds veel keuze, dat model wordt erg veel aangeboden, dus ik heb binnenkort een ‘nieuwe’ tas.
pi_213319645
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 22:59 schreef June. het volgende:

[..]
Dit was idd met chronopost vanuit Frankrijk.
Nou, ik had het nu ook met een pakketje van Chronopost! Gisteravond om 17:58 kreeg ik een mail dat het bij het pakketpunt was en vannacht om 04:59 dat het als bezorgd was gemarkeerd. Gelukkig kon ik het vanochtend gelijk al ophalen, maar wel vreemd. Bij de “Nederlandse” DPD nog nooit gehad (behalve dus die situatie die ik eerder beschreef).
  donderdag 25 april 2024 @ 09:34:46 #295
208890 June.
Seriously?
pi_213320079
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 10:07 schreef eponine het volgende:

[..]
Vergeten kan altijd natuurlijk. Ik stuur zelf altijd na een dag of twee nog een berichtje met de vraag of er nog interesse is en zie dan vaak dat het wel gelezen wordt, maar komt er alsnog geen reactie.
Dat vind ik dan dus wel redelijk aso, als iemand de moeite neemt om een bericht te sturen kun je toch ook wel iets terugschrijven?

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 08:28 schreef eponine het volgende:

[..]
Nou, ik had het nu ook met een pakketje van Chronopost! Gisteravond om 17:58 kreeg ik een mail dat het bij het pakketpunt was en vannacht om 04:59 dat het als bezorgd was gemarkeerd. Gelukkig kon ik het vanochtend gelijk al ophalen, maar wel vreemd. Bij de “Nederlandse” DPD nog nooit gehad (behalve dus die situatie die ik eerder beschreef).
Ah, dus toch! Ik dacht al dat ik gek geworden was. Goed opletten dus, als je iets via DPD uit Frankrijk besteld (dat is dus Chronopost, voor de mensen die meelezen).

quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 16:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn favoriete dagelijkse tas van Desigual heeft het gisteren begeven, dus ik heb maar een vervangend exemplaar via Vinted besteld. Stuitend om te zien dat compleet afgeragde exemplaren worden aangeboden als zijnde ‘heel goed’ en dat ze er dan nog teksten bij durven zetten als ‘lichte gebruikssporen, valt niet op ‘terwijl je ziet dat het hele nepleer compleet afgeschilferd is en ik die hele tas zo in de kliko zou dumpen. Maar goed, gelukkig nog steeds veel keuze, dat model wordt erg veel aangeboden, dus ik heb binnenkort een ‘nieuwe’ tas.
Bizar he, ik ben nu op zoek naar Teva's voor m'n peuter en kleuter. Vanaf grotere maten is het al helemaal erg. Compleet afgeragde exemplaren als "heel goed" bestempelen en er nog steeds 10 euro voor vragen. Bijzonder. .
pi_213320097
Broek binnen, op de foto leek hij prima, maar in het echt is hij echt een stuk meer gedragen dan in de advertentie staat. Ik heb dezelfde broek in een andere maat, ooit tweedehands gekocht en daarna heel vaak gedragen en gewassen en die ziet er toch stukken netter uit dan het zojuist afgeleverde exemplaar.
Jammer hoor.
  zondag 28 april 2024 @ 12:00:25 #297
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213351783
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2024 09:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Broek binnen, op de foto leek hij prima, maar in het echt is hij echt een stuk meer gedragen dan in de advertentie staat. Ik heb dezelfde broek in een andere maat, ooit tweedehands gekocht en daarna heel vaak gedragen en gewassen en die ziet er toch stukken netter uit dan het zojuist afgeleverde exemplaar.
Jammer hoor.
En het stond niet bij de staat van de broek? DUs niet 'Gedragen'?
  zondag 28 april 2024 @ 12:10:09 #298
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213351863
Gisteren de kledingkast van @hoe-die-nie uitgemest (mijn man), diie voornl. oude bandshirts verkocht. Dus ik grappend: "ik ben benieuwd of dit wat wordt, op Vinted zitten vooral vrouwen". Er liggen momenteel vier pakjes op tafel, waarvan twee bundels en 7 verkochte items :o
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 28 april 2024 @ 13:42:34 #299
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213352755
Hoe zijn jullie tevreden over mondial als verzendservice als jij de verzender bent?

Heb schoenen op vinted en Facebook staan, krijg nu via facebook een verzoek tot verzenden naar België met mondial. Heb dat zelf nog nooit gebruikt.
Ze willen vooraf betalen incl verzendkosten.

Zou je dat doen of moet ik aan addertjes onder het gras denken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_213353379
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 13:42 schreef Ynske het volgende:
Hoe zijn jullie tevreden over mondial als verzendservice als jij de verzender bent?

Heb schoenen op vinted en Facebook staan, krijg nu via facebook een verzoek tot verzenden naar België met mondial. Heb dat zelf nog nooit gebruikt.
Ze willen vooraf betalen incl verzendkosten.

Zou je dat doen of moet ik aan addertjes onder het gras denken
Met Mondial Relay via Vinted heb ik als koper en verkoper nooit problemen gehad. Kun je de koper niet vragen om het via Vinted te kopen? Via Facebook zou ik het zelf niet doen. Met Vinted heb je nog iets van bescherming en kun je in sommige gevallen je geld terugkrijgen.
pi_213565310
Te maken met de meest vervelende koper tot nu toe.
4 uur ná aankoop claimen dat het nep is terwijl ik het al heb verzonden.
Vervolgens toch in ontvangst nemen terwijl ik een aantal keer heb aangegeven het niet in ontvangst te nemen, zodat het weer geretourneerd wordt. Nu wil die geld terug (200 euro).
Ben benieuwd wat Vinted gaat doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')