Jij wilt omzeilen dat je je boost kwijtraakt als het product verkocht is.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:04 schreef Viesdik het volgende:
Waar lees je dat ik hem iets anders ga verkopen?
een andere advertentie ja.. maar geen ander artikelquote:Op donderdag 15 februari 2024 10:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jij wilt omzeilen dat je je boost kwijtraakt als het product verkocht is.
Vervolgens zeg je hierboven dat je aan de koper vraagt om een bod te doen op een andere advertentie.
Ik interpreteer dat als bovenstaande uitleg van mijzelf.
Als ik jouw broek wil kopen en jij zegt tegen mij: oké prima maar wil je een bod doen op de sok die ik verkoop. Dan doe ik dat niet.
Blijft hetzelfde verhaal. Je kan geen 2 advertenties hebben met hetzelfde product. In ieder geval niet dezelfde fotos.quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:08 schreef Viesdik het volgende:
[..]
een andere advertentie ja.. maar geen ander artikel
Moet je lekker helemaal zelf wetenquote:Op donderdag 15 februari 2024 10:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Blijft hetzelfde verhaal. Je kan geen 2 advertenties hebben met hetzelfde product. In ieder geval niet dezelfde fotos.
Ik zou daar als koper sowieso niet aan meewerken.
Oké, ga je het nu ook tegen mijn moeder zeggen ofwat?quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:13 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Moet je lekker helemaal zelf weten
Wat zou ik tegen je moeder moeten zeggen precies?quote:Op donderdag 15 februari 2024 10:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oké, ga je het nu ook tegen mijn moeder zeggen ofwat?
quote:1. Kindly note that it is not allowed to sell the same items on your and your friend's account.
2. It is not possible to make 1 advertisement for each article technically, unfortunately.
3. It is necessary to modify your ad a little if you have multiple copies of a specific article.
Volgens mij ligt dat dus aan de reden die je invult.quote:Op maandag 19 februari 2024 22:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Vermoeiend dat soort types.
Ik had van de week 2 keer een Franse koper voor Engelstalige boeken. Beide aankopen werden dezelfde dag weer geannuleerd want ‘het boek was in het Engels’. Lees dan even de advertentie en bekijk de foto’s voordat je koopt en niet daarna, gelukkig had ik de boeken nog niet ingepakt. Ik zag trouwens geen automatische negatieve review bij die mensen staan, komt dat later nog eigenlijk?
Je hoeft niet op alles te reageren?quote:Op maandag 19 februari 2024 22:22 schreef June. het volgende:
Ik zou dan altijd bang zijn dat, als ze de sneakers eenmaal ontvangen heeft, ze gaat zeiken. Gaatje, vlekje, zeggen dat ze nep zijn, whatever.
Als ze met Homerrr heeft besteld kun je de koop annuleren en zeggen dat het punt te ver weg was ofzo. Dan krijg je geen negatieve review.
Maar goed, ik heb een keer zo'n soortgelijke Italiaanse koper gehad. Uiteindelijk een superlovende review gekregen voor alle moeite..
O da’s wel irritant ja!quote:Op maandag 19 februari 2024 21:50 schreef mousemicky het volgende:
Zucht, ik word even heel moe van een Spaanse koopster. Ik verkoop een hoop sneakers die me te klein zijn, Adidas vooral. De achterdocht van deze vrouw, zo vermoeidend. Ik ben niet nieuw op vinted ofzo, 190 reviews, 5 sterren, zou genoeg moeten zeggen...
Een selectie van de vragen die ze op me heeft afgevuurd:
Zijn het replicas's (nee, natuurlijk niet), waarom heb je de doos dan niet meer (de schoenen zijn 3 jaar oud en ik ruim m'n zooi graag op), waarom stuur je me een foto van het pakket (zodat je weet dat het goed ingepakt is muts), waarom schrijf je met pen iets op het etiket (omdat ik morgen 10 pakketten wegbrengen, en het dan wel handig is om het juiste etiket op de juiste doos te plakken).
Ik krijg neigingen om de koop met dit mens te annuleren en een aantal van de andere 35 likes een bericht te sturen dat de sneakers weer beschikbaar zijn, maar dat is me dan eigenlijk weer net te veel moeite.
/einde rant, adem in, adem uit
Ik moet bekennen dat ik dat ook wel eens vergeet. Je haalt je pakketje af en klaar. Als ik dan niet toevallig in de app hoef te zijn, is de zo vergeten.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 06:52 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
O da’s wel irritant ja!![]()
Ik had vorige week nog een kleine ergernis; iemand die dan het pakketje ontvangen heeft maar niet op ‘alles is oké’ klikt of totaal niet reageert. Geen ramp want na zoveel dagen krijg je automatisch je geld tenzij er een probleem wordt gemeld. Maar het is toch een kleine moeite om te laten weten dat alles oké is.
Ja, je zal maar zoals jij iets zinnigs bijdragen in dit topicquote:Op dinsdag 20 februari 2024 02:54 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Je hoeft niet op alles te reageren?
Ik ben tegenwoordig dol op MR. Steeds binnen 3 werkdagen iets vanuit Frankrijk ontvangen en binnen 4 werkdagen vanuit Italië. Uit België laatst iets op zaterdag verzonden en op dinsdagochtend kon ik het al ophalen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:05 schreef Viesdik het volgende:
Iemand ervaring met mondial relay? Wat is dat een slechte bezorgdienst zeg.
Ik vind het wel een fijne bezorgdienst. Alleen zo weinig inleverpunten in mijn omgevingquote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:05 schreef Viesdik het volgende:
Heel blij mee juist.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:05 schreef Viesdik het volgende:
Dan heb je Homer nog niet geprobeerd.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 10:05 schreef Viesdik het volgende:
Ook gehad met MR, daarna kwam ik erachter dat het MR-punt had gemeld dat ze geen pakjes meer aannamen want teveel werk voor de shopmedewerkers.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 21:18 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dan heb je Homer nog niet geprobeerd.
Het enige echt vervelende aan MR vind ik dat ze je pakket soms bij een totaal ander pakketpunt dumpen. Aan de andere kant van de stad is tot daaraantoe. Maar één keer hebben ze het gepresteerd om het bij het Esso-tankstation langs de snelweg af te geven. Lekker handig als autoloze binnenstadbewoner, een Greenwheels moeten pakken om je pakketje te kunnen ophalen.
Weinig. Alleen als je kunt bewijzen dat het echt niet jouw schuld is dat het product zo beschadigd is aangekomen. Bijvoorbeeld omdat je het in een gepantserde doos hebt verstuurd omwikkeld met 10 lagen bubbelplastic.quote:Op woensdag 21 februari 2024 20:56 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb best wel een prijzig artikel verzonden met Homerr maar het is onderweg beschadigd geraakt. Aan de foto’s te zien is er superlomp met het pakket omgegaan. Het was goed verpakt in een stevige doos.
Vinted geeft nu aan dat de koper zijn geld terugkrijgt en de keuze of hij het artikel terugstuurt. Hoef ik niet want ik heb er zo geen kut meer aan natuurlijk. Heb ik als verkoper helemaal geen rechten hierin?
Klacht indienen bij Mondial Relay. Ik had hier ook zo’n MR punt, klacht ingediend bij MR en ze zouden het onderzoeken. Ik had ze ook gewezen op de negatieve Google reviews. Een tijdje daarna zag ik dat het geen MR punt meer is. Of ze zijn er zelf mee gestopt of MR heeft de samenwerking beëindigd.quote:Op woensdag 21 februari 2024 07:36 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ook gehad met MR, daarna kwam ik erachter dat het MR-punt had gemeld dat ze geen pakjes meer aannamen want teveel werk voor de shopmedewerkers.
Het heeft toen 2 weken geduurd voor Mondial Relay een ander punt had gekozen om de pakjes naar om te leiden. Dat was een piepkleine shop bij een benzinestation, die doen zelf MR, DPD en UPS, en kregen daar nog eens 2 weken pakketjes bij van die grote shop die was gestopt.
Daar lagen toen honderden pakketjes waar de uitbater het ook niet meer zag zitten en je in de berg je pakketje maar moest zoeken. Na een dik half uur zoeken vroeg ik de uitbater of dit alles was want ik zocht echt een groter pakket, tot ie plots ook nog zei "oh ja toilet staat ook vol, kijk daar eens!"
[ afbeelding ]
Foto van de shop, waar ook geen parkeergelegenheid is en aan een 1-richtingsweg uit de stad ligt.
maar wel honderden mensen hun pakketjes moeten afhalen
Ik denk dat elke shop van tevoren onderschat hoeveel werk het oplevert en hoe achterlijk veel mensen Vinted gebruiken.quote:Op woensdag 21 februari 2024 07:36 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ook gehad met MR, daarna kwam ik erachter dat het MR-punt had gemeld dat ze geen pakjes meer aannamen want teveel werk voor de shopmedewerkers.
Het heeft toen 2 weken geduurd voor Mondial Relay een ander punt had gekozen om de pakjes naar om te leiden. Dat was een piepkleine shop bij een benzinestation, die doen zelf MR, DPD en UPS, en kregen daar nog eens 2 weken pakketjes bij van die grote shop die was gestopt.
Daar lagen toen honderden pakketjes waar de uitbater het ook niet meer zag zitten en je in de berg je pakketje maar moest zoeken. Na een dik half uur zoeken vroeg ik de uitbater of dit alles was want ik zocht echt een groter pakket, tot ie plots ook nog zei "oh ja toilet staat ook vol, kijk daar eens!"
[ afbeelding ]
Foto van de shop, waar ook geen parkeergelegenheid is en aan een 1-richtingsweg uit de stad ligt.
maar wel honderden mensen hun pakketjes moeten afhalen
Oeh, Tante Betsyquote:Op donderdag 22 februari 2024 12:44 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb gelukkig weer iets verkocht. Een vrijwel nieuw jurkje van Tante Betsy voor 20,-. Versturen met Homerr. Gelukkig heeft onze plaatselijke GSM-reparatie shop zowel MR als Homerr afgifte.
als een shop besluit om ermee te stoppen heeft het ook geen zin om klacht neer te leggen. Maar MR moet wel gewoon sneller een punt zoeken. Nu waren er minstens 2 weken pakjes bij MR blijven liggen die ze dan daarna in een keer in zo'n tankstationnetje hebben gedroptquote:Op woensdag 21 februari 2024 23:02 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Klacht indienen bij Mondial Relay. Ik had hier ook zo’n MR punt, klacht ingediend bij MR en ze zouden het onderzoeken. Ik had ze ook gewezen op de negatieve Google reviews. Een tijdje daarna zag ik dat het geen MR punt meer is. Of ze zijn er zelf mee gestopt of MR heeft de samenwerking beëindigd.
Helaas verdwijnen hier regelmatig pakketpunten. Het wordt de ondernemers vaak inderdaad teveel. Sommige houden het een paar maanden maar vol. Het wordt wel steeds meer gedoe, vooral als je naar verschillende punten moet die ver van elkaar liggen.
Precies, dat is de klacht om bij hun neer te leggen! Het is geen klagen over een punt maar over de organisatie (van) MRquote:Op vrijdag 23 februari 2024 07:41 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
als een shop besluit om ermee te stoppen heeft het ook geen zin om klacht neer te leggen. Maar MR moet wel gewoon sneller een punt zoeken. Nu waren er minstens 2 weken pakjes bij MR blijven liggen die ze dan daarna in een keer in zo'n tankstationnetje hebben gedropt
Ik heb nu iemand die me in de chat heeft bedankt voor het mooie kledingstuk maar die niet op ‘alles is oké’ klikt. Dat snap ik ook niet zo goedquote:Op dinsdag 20 februari 2024 06:52 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
O da’s wel irritant ja!![]()
Ik had vorige week nog een kleine ergernis; iemand die dan het pakketje ontvangen heeft maar niet op ‘alles is oké’ klikt of totaal niet reageert. Geen ramp want na zoveel dagen krijg je automatisch je geld tenzij er een probleem wordt gemeld. Maar het is toch een kleine moeite om te laten weten dat alles oké is.
Ja, dat idee heb ik ook inderdaad.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:14 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb wel het idee dat de Vinted hype een beetje afgenomen is. Ik verkoop een stuk minder en het aanbod is ook een stuk minder. Jammer!
Ik verkoop er enkel kinderkleding en als ik er een bulk op zet dan verkoopt dat prima, in bundels veel al.quote:Op woensdag 6 maart 2024 10:18 schreef mousemicky het volgende:
O, die ervaring heb ik niet. Ik verkoop mijn spullen 2/3 keer per jaar. Dan zet ik in een keer 20-25 advertenties online. 3 weken geleden heb ik weer een hoop geüpload, waarvan nu nog slechts 4 artikelen niet verkocht zijn. Waarschijnlijk omdat het einde winterseizoen is, en men dus niet/minder op zoek is naar veterboots.
Maar ik verkoop idd zelden kinderkleding (te lage prijzen) en wel veel merken als King Louie/ Zilch/ Adidas van redelijk recente collectie. Daarvoor is blijkbaar nog genoeg markt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |