abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220312009
Hoe rapporteer je gebruikers die transacties annuleren en je dan een paypal link sture voor de aankoop?

Ik heb die al gerapporteerd maar Vinted’s robot vindt er niks mis mee.
pi_220312758
Onder het bericht van de bot kan je bezwaar maken en dan wordt er meestal wel serieus naar gekeken.
pi_220318758
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:47 schreef Elleska het volgende:
Onder het bericht van de bot kan je bezwaar maken en dan wordt er meestal wel serieus naar gekeken.
Dank, ik ga daar naar kijken :)
pi_220337526
Hm, ik wil een paar schoenen kopen bij een Duitse dame. Verzendkosten 12,95. Dat is echt enorm, zelfs buiten Vinted om kan dit met dhl goedkoper. Heb haar gevraagd of ze vintedgo uit heeft staan maar ze geeft aan dat zij helemaal geen verzenders kan kiezen, ze herkent ook mijn screenshot met de verzendopties zoals wij die hebben niet. Is dat normaal voor Duitse verkopers? Wel jammer want zo worden de schoenen ineens wel dik 16 euro duurder.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_220337645
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 09:07 schreef d.k. het volgende:
Hm, ik wil een paar schoenen kopen bij een Duitse dame. Verzendkosten 12,95. Dat is echt enorm, zelfs buiten Vinted om kan dit met dhl goedkoper. Heb haar gevraagd of ze vintedgo uit heeft staan maar ze geeft aan dat zij helemaal geen verzenders kan kiezen, ze herkent ook mijn screenshot met de verzendopties zoals wij die hebben niet. Is dat normaal voor Duitse verkopers? Wel jammer want zo worden de schoenen ineens wel dik 16 euro duurder.
Zal binnen Duitsland dan toch ook van de locatie afhangen. Ik bestelde gister iets uit Berlijn, en dat komt met normale verzendkosten: 4,95
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 14 maart 2026 @ 09:41:38 #231
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220337796
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 09:07 schreef d.k. het volgende:
Ik denk inderdaad locatie gebonden want ik zie ook wel Duitse verkopers die benoemen, ik verzend alleen met dit of dit, niet die of die kiezen.
Was zelf laatst positief verrast dat ik ook vintedgo kon kiezen voor een pakketje uit Duitsland, meestal is het DHL.
Zijn de kosten niet hoog doordat ze voor groot pakket heeft gekozen? Hier meestal 4-5 euro.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_220338228
Ze kan alleen dhl, dpd en hermes kiezen zegt ze. En dan heeft ze dpd uit gezet. En niks anders, dus zal inderdaad aan de locatie liggen. Ik kan niet zien waar ze in Duitsland zit, dus kan zijn dat dat nog een rol speelt. Nou ja, jammer maar helaas.
pi_220338313
Vanochtend zo iets raars...
Had 4 paar Sendra laarzen te koop gezet. Ik was met de 2e bezig online te zetten, toen de eerste werd verkocht. En binnen een minuut geannuleerd. Toen kocht ze het 2e paar, die annuleerde ze ook binnen een minuut...
Heb haar toen geblokkeerd, maar ze kon net het 3e paar kopen en die werd ook vrijwel meteen geannuleerd.
En dat allemaal binnen 5 minuten na het plaatsen van de eerste advertentie.

Waarom zou je dat doen...
pi_220338450
Dat is wel heel raar. Net alsof ze een soort bot heeft die automatisch die dingen koopt als ze online komen en dan pas kijkt ofzo. Wel irritant.
pi_220348383
Ook een bijzondere. Ik verkoop een boek, koper krijgt het en meldt dan 'boek komt terug want ik heb me vergist, ik heb em al'. Heb even in de help functie gekeken, maar daar kom ik niet verder. Leuk dat het terug komt maar ik hoef dat toch niet te betalen? Lijkt me niet mijn probleem dat de koper niet opgelet heeft. Volgens mij mag ik het gewoon weigeren. Het gaat ook nog eens om drie euro. Ik denk dan doe niet zo moeilijk en verkoop em zelf weer :')

[ Bericht 29% gewijzigd door d.k. op 15-03-2026 11:39:05 ]
pi_220348446
Van de Vinted helpdesk:

“Een artikel terugsturen om andere redenen
Als je een artikel wilt retourneren en een terugbetaling wilt krijgen omdat het niet past of omdat het je niet bevalt, moet je dit met je verkoper bespreken. Het is aan de verkoper om retourzendingen te accepteren of niet.”

Dus je hoeft de retouraanvraag niet te accepteren.

Edit: en ChatGPT zegt dit:
“Als de koper op Vinted wil retourneren omdat hij/zij het artikel al blijkt te hebben, dan is dat géén geldige reden voor een retour volgens de regels van Vinted.

Op Vinted geldt namelijk:
➡ Retouren zijn alleen toegestaan als het artikel “niet zoals beschreven” is.
Bijvoorbeeld als:
• het beschadigd is en dat niet vermeld was
• het een ander artikel is
• het nep blijkt te zijn

Van gedachten veranderen, verkeerde aankoop of dubbel hebben gekocht valt daar niet onder.

Wat je nu kunt doen
1. Reageer in de chat dat het artikel correct beschreven en geleverd is.
2. Geef aan dat een retour om deze reden niet volgens de Vinted-regels is.
3. Vraag de koper eventueel om het zelf weer op Vinted te verkopen.”
pi_220348454
Het wordt nog mooier, deze Belg gaat em gewoon niet ophalen en ik moet maar hopen dat ie dan een keer retour komt. Soms vraag ik me af waarom ik überhaupt nog probeer dingen te verkopen.
pi_220348461
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 11:42 schreef d.k. het volgende:
Het wordt nog mooier, deze Belg gaat em gewoon niet ophalen en ik moet maar hopen dat ie dan een keer retour komt. Soms vraag ik me af waarom ik überhaupt nog probeer dingen te verkopen.
Oh hij was nog helemaal niet opgehaald door de koper. Dan komt ie wel weer retour nadat de ophaaltermijn is verstreken. Wel jammer dat je bij dit soort figuren geen review kan achterlaten.
pi_220348787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 22:52 schreef eponine het volgende:

[..]
Jeetje wat een gedoe om een paar batterijtjes inderdaad, daarvoor stuur je ze toch niet terug…

“Mijn” koper heeft uiteindelijk nog gereageerd op mijn voorstel en het is netjes afgehandeld. Nog geen review gekregen dus dat zal wel een automatische worden denk ik.
Ik krijg gister ineens toch weer een bericht, dat ze mn naam en adres nodig heeft om ze terug te sturen :')

Doei hè
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_220348809
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:51 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Ik krijg gister ineens toch weer een bericht, dat ze mn naam en adres nodig heeft om ze terug te sturen :')

Doei hè
Veel plezier met het boek :). Vinted is geen bibliotheek.. snel lezen en terugsturen...
pi_220348870
quote:

[..]

Doei hè
Ging om een apparaatje toch? Na twee maanden? :D daar hoef je toch helemaal niks mee?
pi_220348920
quote:

[..]

Doei hè
Waarom blokkeer je zo’n mafkees niet direct na het eerste bericht?
  Manager PR/Moderator zondag 15 maart 2026 @ 17:34:58 #243
269689 crew  Viv
pi_220350775
Daarstraks in het Paas-topic gepost, maar ook leuk om hier te delen:
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 16:27 schreef Viv het volgende:
Gisteravond deze tafellamp gekocht via Vinted:

O+

Is een Zweedse designklassieker uit de jaren '70. Ik kocht vorig jaar al kleinere varianten van hetzelfde ontwerp, daar gaan waxinelichtjes in. :)
Op Tradera (ook een app voor tweedehands kopen en verkopen, maar dan via een veiling) stond er vorig jaar eentje voor ruim 700 Zweedse kronen. Daar kwamen geen biedingen op, en ik vond dat zelf ook te duur voor iets wat seizoensgebonden is. Deze was maar 200 Zweedse kronen. :Y)
pi_220351240
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:08 schreef d.k. het volgende:

[..]
Ging om een apparaatje toch? Na twee maanden? :D daar hoef je toch helemaal niks mee?
Horloge met lege batterij :')
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_220352855
quote:

[..]

Doei hè
Block en delete zou ik zeggen, wat een gekkie!
  maandag 16 maart 2026 @ 13:07:32 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220356531
Bloemlezing van een zending

[ Bericht 28% gewijzigd door amaranta op 16-03-2026 15:56:28 ]
pi_220358276
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:07 schreef amaranta het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
:D niet te volgen dit...
Pingpongen tussen sorteercentrum en afgiftepunt ofzo?
  maandag 16 maart 2026 @ 18:27:52 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220359380
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:52 schreef d.k. het volgende:

[..]
:D niet te volgen dit...
Pingpongen tussen sorteercentrum en afgiftepunt ofzo?
Eerder reis door Nederland ofzo?
pi_220359893
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:07 schreef amaranta het volgende:

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
_O-
  maandag 16 maart 2026 @ 20:31:32 #250
16266 MissHobje