quote:
Op zaterdag 26 juli 2025 22:24 schreef Myraela het volgende:[..]
Als ik het goed begrijp, is het de koper (je andere account) die annuleert. Dan krijgt die volgens mij de negatieve reviews. Maar geen idee of Vinted dit misschien toch gewoon herkent.
Ik heb overigens helemaal geen zin om heel strategisch op Vinted te zitten, maar dat lijkt soms wel nodig. Zo zijn er nu veel mensen die dagelijks een aantal items online zetten, want dat zou voor je zichtbaarheid beter zijn. Maar ik zit daar helemaal niet op te wachten. Ik wil gewoon in één keer lekker opruimen en alles erop knallen. En als koper vind ik het ook bloedje irritant als ik een bundel kinderkleding koop, en iemand dan een dag later weer items heeft die ik anders wel in de bundel had gestopt.
Ik gooi nu alles in één keer erop. Wacht een paar weken. Ga nog een keer door de bak met onverkochte items en haal de 'geen zin om hier nog een keer moeite voor te doen' eruit om naar de kringloop te brengen, en zet de rest toch nog maar een keer online met nieuwe foto's.
Ik zie wel eens reviews bij verkopers waar staat “de koper heeft de bestelling geannuleerd” (of iets in die trant). Volgens mij krijg je als verkoper geen negatieve review wanneer jij de order annuleert met als reden dat het pakketpunt niet in de buurt is.
Overigens zet ik ook eens in de zoveel tijd oudere advertenties er opnieuw op met gekopieerde tekst en de foto’s in een andere volgorde. Dan staat ie weer bovenaan. De foto’s laat ik altijd op m’n telefoon staan totdat een item verkocht is. iPhones hebben de handige functie om foto’s te verbergen (staan dan in een aparte map) dus ze ‘vervuilen’ m’n fotomap dan ook niet.
Maar met het opnieuw online zetten ben ik per advertentie een minuut ofzo bezig.