abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219629947
Ik ben zojuist verschrikkelijk genaaid door Vinted. Ik had een gameboy spel van 6 euro in een kartonnen doos gestopt en goed met tape dichtgeplakt. Doe ik altijd extra als het naar het buitenland gaat. Omdat het een goedkoop item is, heb ik niet alles gefotografeerd en gedocumenteerd. Het pakket is onderweg opengesneden of door de koper zelf gedaan. Je ziet op de foto’s een duidelijke scheur in de doos. De koper heeft aangegeven dat het pakket goed was verpakt.

Eindoordeel van Vinted: u heeft het niet goed verpakt, u bent u geld kwijt en dit is een finaal oordeel. Gelukkig nu maar 6 euro, maar weer een waarschuwing dat je een risico loopt bij elke transactie.
pi_219630594
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 12:30 schreef SwebbeSensje het volgende:
Ik ben zojuist verschrikkelijk genaaid door Vinted. Ik had een gameboy spel van 6 euro in een kartonnen doos gestopt en goed met tape dichtgeplakt. Doe ik altijd extra als het naar het buitenland gaat. Omdat het een goedkoop item is, heb ik niet alles gefotografeerd en gedocumenteerd. Het pakket is onderweg opengesneden of door de koper zelf gedaan. Je ziet op de foto’s een duidelijke scheur in de doos. De koper heeft aangegeven dat het pakket goed was verpakt.

Eindoordeel van Vinted: u heeft het niet goed verpakt, u bent u geld kwijt en dit is een finaal oordeel. Gelukkig nu maar 6 euro, maar weer een waarschuwing dat je een risico loopt bij elke transactie.
Zelfs als je het goed documenteert oordeelt Vinted zo, helaas. Echt belachelijk
pi_219654940
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 13:06 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Zelfs als je het goed documenteert oordeelt Vinted zo, helaas. Echt belachelijk
Vervelende is ook dat je in Nederland verplicht bent om aan te tonen dat de ontvanger echt het artikel heeft ontvangen, zie bv. waarom Zalando en Bol altijd geld terug moeten geven als jij zegt IK HEB NIKS GEHAD ;/ Het is inderdaad gelukkig bij 'maar' 6 euro gebleven, maar eigenlijk vind ik die hele bescherming op Vinted een vals gevoel van veiligheid geven (voor verkopers). :(
pi_219655059
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 18:38 schreef Doedezemaar het volgende:
En weer eens een kapot kledingstuk en dan wil de verkoper dat ik ‘m terugstuur. Wat zij er dan nog mee moet, ik heb geen idee, hij is rijp voor de textielbak. En de reactie was o.a. ‘ik wist niet dat er een gat in zat, het is namelijk niet mijn kleding’ Euh, je zet het zelf als ‘heel goed’ op Vinted, dan heb je toch eerst gekeken of dat ook overeenkomt met de staat, ik als koper kan dat vanaf hier thuis toch echt niet beoordelen en heb er ook niks mee te maken dat jij kleding van anderen verkoopt. Wat een vaag figuur.
Helaas was het een bundel en ging het me voornamelijk om dat item dat kapot is, het andere was er op de gok bij meebesteld.
Ja, zo heb ik ooit eens onbewust neppe merkkleding gekocht. Ze heeft netjes het geld teruggestort maar vermeldde wel dat ze niet wist dat het nep waren want de kleding was niet van haar. Uhm... jij verkoopt het toch!
pi_219660533
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 16:47 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Vervelende is ook dat je in Nederland verplicht bent om aan te tonen dat de ontvanger echt het artikel heeft ontvangen, zie bv. waarom Zalando en Bol altijd geld terug moeten geven als jij zegt IK HEB NIKS GEHAD ;/ Het is inderdaad gelukkig bij 'maar' 6 euro gebleven, maar eigenlijk vind ik die hele bescherming op Vinted een vals gevoel van veiligheid geven (voor verkopers). :(
Over het algemeen gaat het gelukkig goed, ik heb in totaal meer dan 300 succesvolle transacties gedaan waarvan het duurste item 250 euro. In totaal dus twee keer opgelicht, waarvan dit dus de tweede keer is. De eerste keer heb ik de oplichter zelf weer terug opgelicht, dus dat kwam per saldo weer goed uit. Als het fout gaat ben je als verkoper wel de klos en dan moet je hopen dat het bij een goedkoop item gebeurt. Als koper loop je amper risico.
pi_219672384
Vandaag wol gekocht. Ik ben benieuwd als het overeenkomt met de omschrijving dat het als nieuw is. Dat hele bollen zijn.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_219691582
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 20:42 schreef SwebbeSensje het volgende:

[..]

het duurste item 250 euro.

[…]

Als het fout gaat ben je als verkoper wel de klos en dan moet je hopen dat het bij een goedkoop item gebeurt.
Dit risico zou ik dus inderdaad niet lopen met Vinted. Duurste wat ik heb verkocht is een horloge <¤100, voor je het weet ben je het als verkoper gewoon kwijt.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_219736439
Ik zocht zonet een item dat nieuw 200 euro kost.

Mensen vragen al gauw 130 euro, zeggen dat het weinig gedragen is maar de foto's verraden iets anders.

Is het gek als ik niet wil betalen voor de emotionele waarde die mensen eraan hechten? Met ook nog het risico dat het artikel nep is (als ze 20 euro of zo vragen is het belang/de marge al gauw te klein dus misschien zelfs minder waarschijnlijk nep)
pi_219736575
Het gratis verzenden van boeken (en dus ook van bundels met een boek erin) binnen Nederland is verlengd t/m 31 januari. Goed nieuws. Veel boeken aangekocht de afgelopen tijd en ook best veel verkocht.
  zondag 4 januari 2026 @ 14:35:01 #85
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219743919
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')