Je moet maar blij zijn dat hij het zo doet en niet dat hij het pakketje gewoon niet gaat ophalen. Waardeloos dat soort types.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 01:51 schreef De_Pel het volgende:
Vandaag wat verkocht, ingepakt en alles, annuleert de koper het, met als enige reden 'ik wil het niet'. Kijk ik in z'n reviews, heeft 'ie dat dus al talloze keren bij talloze verkopers geflikt. Noem ik hem een paardenlul - krijg ik bijna een ban aan m'n broek
Als je laatste 10 reviews allen zijn dat je je aankoop hebt geannuleerd, over een periode van weken, en ook daarvoor heb je dat al heel regelmatig gedaan, dan hoor je gewoon van Vinted gegooid te worden (en een stevige griep).quote:Op woensdag 19 augustus 2026 08:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Je moet maar blij zijn dat hij het zo doet en niet dat hij het pakketje gewoon niet gaat ophalen. Waardeloos dat soort types.
Hier ruimt het lekker op in huis. Komende week de inrichting van een Ikeakast aanpassen, ik scoorde allemaal inrichting daarvoor op Vinted (en bij de kringloop).
Je moet als gebruiker teveel zelf melden, Vinted is daar niet echt proactief in. Zie ook vele accounts helemaal vol met AI advertenties. Dan meld je er een en verwijderen ze die advertentie, maar is er niet echt iemand die denkt: ik block het hele profiel.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 09:59 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Als je laatste 10 reviews allen zijn dat je je aankoop hebt geannuleerd, over een periode van weken, en ook daarvoor heb je dat al heel regelmatig gedaan, dan hoor je gewoon van Vinted gegooid te worden (en een stevige griep).
Wat bedoel je precies met AI advertenties? Hoe herken je / denk je te herkennen dat het AI is?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 10:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je moet als gebruiker teveel zelf melden, Vinted is daar niet echt proactief in. Zie ook vele accounts helemaal vol met AI advertenties. Dan meld je er een en verwijderen ze die advertentie, maar is er niet echt iemand die denkt: ik block het hele profiel.
Dit zijn typische voorbeelden:quote:Op woensdag 19 augustus 2026 10:17 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met AI advertenties? Hoe herken je / denk je te herkennen dat het AI is?
Het kan dus erger. Als hij het niet ophaalt dan komt het terug naar jou, mag jij het weer op het pakketpunt gaan ophalen en wordt de transactie geannuleerd zonder dat de koper daarvoor een negatieve review krijgt. Dus wees uiteindelijk maar blij dat die koper die optie niet lijkt te kennen. Blokkeren en door!quote:Op woensdag 19 augustus 2026 09:59 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Als je laatste 10 reviews allen zijn dat je je aankoop hebt geannuleerd, over een periode van weken, en ook daarvoor heb je dat al heel regelmatig gedaan, dan hoor je gewoon van Vinted gegooid te worden (en een stevige griep).
Vinted als je niet in de grote stad woont lijkt me inderdaad een drama. Het is voor mij soms al crossen in mijn stadsdeel, laat staan voor iemand met minder ophaal/afgiftepunten.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 13:14 schreef oppiedoppie het volgende:
Voor het eerst wat gekocht op vinted, lekker goedkoop dat wel maar het verzenden vind ik maar niks. Kan alleen naar een kapper 4 km verderop die alleen open is als ik aan het werk ben en heb 3 dagen om het op te halen wat soms dus niet gaat en dan sturen ze het weer terug en krijg ik mn geld terug. Kunnen ze het niet vasthouden tot het weekend? Wel heel goedkoop en goed aanbod kleding maar dat verzenden.......
Gezegend ben ik, woonachtig in een dorpje met alle vervoersdiensten aanwezigquote:Op woensdag 19 augustus 2026 14:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Vinted als je niet in de grote stad woont lijkt me inderdaad een drama. Het is voor mij soms al crossen in mijn stadsdeel, laat staan voor iemand met minder ophaal/afgiftepunten.
Dat is wel lekker kut ja, heb je geen idee wat je koopt. Ik gebruik soms wel AI voor de beschrijving, maar altijd met originele foto’s.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 10:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dit zijn typische voorbeelden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is dus menig Vinted-er die blijkbaar de behoefte voelt de dingen een beetje mooier te maken dan ze zijnquote:Op woensdag 19 augustus 2026 14:36 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dat is wel lekker kut ja, heb je geen idee wat je koopt. Ik gebruik soms wel AI voor de beschrijving, maar altijd met originele foto’s.
Ja, want ik kan vaak ook nog niet kiezen en moet het verplicht naar die kapper laten sturen die dus deeltijd open is. Wat dat betreft vind ik marktplaats beter.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 14:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Vinted als je niet in de grote stad woont lijkt me inderdaad een drama. Het is voor mij soms al crossen in mijn stadsdeel, laat staan voor iemand met minder ophaal/afgiftepunten.
Hier idem! Dhl en vinted go zitten op 2x vallen van mijn huis, echt mega handig.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 14:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Gezegend ben ik, woonachtig in een dorpje met alle vervoersdiensten aanwezig
Ik vind Vinted wel 100x beter dan Marktplaats. Het is bijvoorbeeld veel minder vrijblijvend.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 15:31 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ja, want ik kan vaak ook nog niet kiezen en moet het verplicht naar die kapper laten sturen die dus deeltijd open is. Wat dat betreft vind ik marktplaats beter.
Vinted is vooral handiger als verkoper vind ik. 10x meer animo voor je items als op marktplaats.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 16:59 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vind Vinted wel 100x beter dan Marktplaats. Het is bijvoorbeeld veel minder vrijblijvend.
Dat niet kunnen kiezen is wel vreemd. Ik woon in een mini dorpje maar kan altijd kiezen.
Dan zou ik het ook gewoon terugsturen en de verkoper rapporteren. Wat ben je dan voor lutser joh.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 14:41 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Er is dus menig Vinted-er die blijkbaar de behoefte voelt de dingen een beetje mooier te maken dan ze zijn
En nog niet iedereen doorziet een AI-beeld blijkbaar, zag ik in de Vinted groep op FB. Iemand had een tas gekocht gebaseerd op de gelikte AI-foto, het tasje kwam met beschadigingen aan.
Thanks voor de Jinx. Krijg nu een bundel terug van een of andere kut die de hele week geen tijd en/of zin heeft gehad om even een pakje op te halen en/of berichtje te sturenquote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:46 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het kan dus erger. Als hij het niet ophaalt dan komt het terug naar jou, mag jij het weer op het pakketpunt gaan ophalen en wordt de transactie geannuleerd zonder dat de koper daarvoor een negatieve review krijgt. Dus wees uiteindelijk maar blij dat die koper die optie niet lijkt te kennen. Blokkeren en door!
Is heel normaal. Ik heb iets verstuurd dat al bijna een maand zo heen en weer stuitert. Gelukkig gebeurt het bij mij zelden.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 19:34 schreef VrijdagVisDag het volgende:
Ik kijk voor het eerst op FokForum naar het onderwerp Vinted. Dus wellicht is deze vraag al lang aan de orde geweest, maar ik post hem toch maar. Is het volgende verschijnsel algemeen gekend, of heb ik gewoon pech? Ik heb nu 2 aankopen die via Vintedgo bezorgd moeten worden, op een gegeven moment gemeld worden als ‘onderweg naar de locker’ en vervolgens heen en weer reizen tussen sorteerpunt Woerden en Breda en weer terug etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |