Ik stuur soms een beleefde, vragende, reminder. En soms stuurt een verkoper mij bericht dat die er pas xxx aan toekomt, waarop ik altijd laat weten dat het geen haast heeft. Soms stuur ik dat al bij de bestelling, dat ik niet verwacht dat iemand haast maakt voor mij.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:40 schreef Onderdeurtje het volgende:
Deze discussie heb ik vaker gelezen en er zijn dan twee kampen waarvan de ene het normaal vindt om een berichtje te sturen als verzenden wat langer gaat duren. En het andere kamp vindt communicatie totaal onnodig.
Die verkoper annuleert de bestelling waarschijnlijk direct.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:14 schreef d.k. het volgende:
Ik denk dat je dan volgens de regels van Vinted gewoon gelijk hebt. Of de verkoper het dan ook op gaat sturen is een andere vraag
Bij vintedgo kan je makkelijk iemand anders laten ophalen met de afhaalcode of QR code.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 18:16 schreef d.k. het volgende:
Bedenk je ook even dat het vakantie is... Er zijn gewoon pakketpunten dicht of heel veel minder open. Dus soms lukt het ook gewoon niet sneller. Ik stuur nooit berichten trouwens, niet als koper en niet als verkoper.
Ik heb nou ook een irritant iets. Vrouw koopt bij mij iets, via VintedGo en ik had het geluk dat de chauffeur bij het pakketpunt stond en mijn pakje meteen mee nam. Dat pakket was dus twee dagen later al bij de koper. Maar..die was op vakantie. En nu komt het pakket terug naar mij maar je raad het al, ik ben ook op vakantie. Benieuwd hoe dat gaat lopen. En dat voor iets van 2,50
Och en pin je niet vast op die datum want vaak hebben ze nog een dag of 5 a 6 extra aldus vinted..die zijn nogal tegenstrijdig met hun eigen regelsquote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:41 schreef Onderdeurtje het volgende:
Na een aantal keer verkocht te hebben nu een paar dagen geleden voor het eerst iets gekocht op Vinted. Ik heb volgens mij de belangrijkste checks gedaan, verkoopster is pas online geweest en heeft veel 5 sterren reviews. Maar ze heeft het item dus nog steeds niet verzonden en dit moet voor 27 juli gebeuren dus ben heel benieuwd of ze het nog gaat doen.
Ja, vreselijk irritant. Een zak blokjes verkocht voor een paar euro. En dan haalt de koper het gewoon niet op. Dat wordt dan weer teruggestuurd en komt aan in mijn vakantie.quote:Op zondag 26 juli 2026 06:09 schreef d.k. het volgende:
Familie inzetten om het te halen, pakketpunt contacten.. alles kan. Maar dat kost me teveel tijd voor iets wat ik niet veroorzaakt heb en wat me bovendien wel twee hele euros oplevert. Waarom koopt iemand iets als diegene al weet dat ophalen een probleem kan worden ivm vakantie? Ze had natuurlijk ook kunnen vragen om zo lang mogelijk te wachten met verzenden... Soms lijken mensen te vergeten dat een verkoper ook gewoon een particulier is en geen winkel.
Voor mezelf trouwens ook een les, ik zet er niks meer op wat zo weinig opbrengt want de inspanning weegt niet op tegen de opbrengst.
Ach ja, ik zie wel of ze hem wel of niet gaat versturen uiteindelijk. Als het goed is wordt ze al door Vinted bestookt met berichten dat het binnenkort verzonden moet worden dus ze moet daar van op de hoogte zijn.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Och en pin je niet vast op die datum want vaak hebben ze nog een dag of 5 a 6 extra aldus vinted..die zijn nogal tegenstrijdig met hun eigen regels
Nou, dat ervaar ik ook regelmatig. Ik wil het boek Yesteryear lezen, maar ik kan ‘m veel beter op bol kopenquote:Op zondag 26 juli 2026 09:38 schreef laziness het volgende:
Ik ben erg van het hergebruiken als het ff kan dus koop graag tweedehands boeken maar mensen vragen voor populaire boeken gewoon meer dan dat ze nieuw kosten
Benieuwd of je het gaat krijgen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 22:16 schreef Onderdeurtje het volgende:
Ze heeft de advertentie er al 3 jaar op staan. Ik heb toch maar gewoon op de koop knop gedrukt en daarna een bericht gestuurd dat ik er vanuit ga dat ik 10 artikelen krijg voor de vraagprijs van 40 euro. En zo niet dat ze anders maar de koop moet annuleren. Ook nog de pagina opgeslagen voor het geval ik er straks een stuk minder krijg en Vinted ondersteuning moet aanvragen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |