abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212519952
Ik had geen klachten over MR. Paar keer gebruikt voor verzending naar Frankrijk. Ik vond ze verrassend snel. Het punt hier in de buurt is er echter ook al mee gestopt. Een ander punt waar ik eens was is ook gestopt. Vanwege het feit dat ze niet of laat uitbetaalden en sowieso erg weinig, aldus de dame achter de balie. Nu is er volgens mij echt niks meer een beetje in de buurt (dat andere punt was mijn 2e optie en die is al 7 km verderop in een richting waar ik nu nooit meer kom)
pi_212529146
Ik heb best wel een prijzig artikel verzonden met Homerr maar het is onderweg beschadigd geraakt. Aan de foto’s te zien is er superlomp met het pakket omgegaan. Het was goed verpakt in een stevige doos.
Vinted geeft nu aan dat de koper zijn geld terugkrijgt en de keuze of hij het artikel terugstuurt. Hoef ik niet want ik heb er zo geen kut meer aan natuurlijk. Heb ik als verkoper helemaal geen rechten hierin?
pi_212529237
Daarom verstuur ik nooit dure dingen..
Shine bright like a diamond.
  woensdag 21 februari 2024 @ 22:58:08 #229
327807 Mariposas
יה&#14
pi_212530974
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:56 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb best wel een prijzig artikel verzonden met Homerr maar het is onderweg beschadigd geraakt. Aan de foto’s te zien is er superlomp met het pakket omgegaan. Het was goed verpakt in een stevige doos.
Vinted geeft nu aan dat de koper zijn geld terugkrijgt en de keuze of hij het artikel terugstuurt. Hoef ik niet want ik heb er zo geen kut meer aan natuurlijk. Heb ik als verkoper helemaal geen rechten hierin?
Weinig. Alleen als je kunt bewijzen dat het echt niet jouw schuld is dat het product zo beschadigd is aangekomen. Bijvoorbeeld omdat je het in een gepantserde doos hebt verstuurd omwikkeld met 10 lagen bubbelplastic.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 21 februari 2024 @ 23:02:46 #230
327807 Mariposas
יה&#14
pi_212531018
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 07:36 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Ook gehad met MR, daarna kwam ik erachter dat het MR-punt had gemeld dat ze geen pakjes meer aannamen want teveel werk voor de shopmedewerkers.
Het heeft toen 2 weken geduurd voor Mondial Relay een ander punt had gekozen om de pakjes naar om te leiden. Dat was een piepkleine shop bij een benzinestation, die doen zelf MR, DPD en UPS, en kregen daar nog eens 2 weken pakketjes bij van die grote shop die was gestopt.
Daar lagen toen honderden pakketjes waar de uitbater het ook niet meer zag zitten en je in de berg je pakketje maar moest zoeken. Na een dik half uur zoeken vroeg ik de uitbater of dit alles was want ik zocht echt een groter pakket, tot ie plots ook nog zei "oh ja toilet staat ook vol, kijk daar eens!"

[ afbeelding ]

Foto van de shop, waar ook geen parkeergelegenheid is en aan een 1-richtingsweg uit de stad ligt.
:( maar wel honderden mensen hun pakketjes moeten afhalen
Klacht indienen bij Mondial Relay. Ik had hier ook zo’n MR punt, klacht ingediend bij MR en ze zouden het onderzoeken. Ik had ze ook gewezen op de negatieve Google reviews. Een tijdje daarna zag ik dat het geen MR punt meer is. Of ze zijn er zelf mee gestopt of MR heeft de samenwerking beëindigd.

Helaas verdwijnen hier regelmatig pakketpunten. Het wordt de ondernemers vaak inderdaad teveel. Sommige houden het een paar maanden maar vol. Het wordt wel steeds meer gedoe, vooral als je naar verschillende punten moet die ver van elkaar liggen.
  donderdag 22 februari 2024 @ 12:44:00 #231
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212535795
Ik heb gelukkig weer iets verkocht. Een vrijwel nieuw jurkje van Tante Betsy voor 20,-. Versturen met Homerr. Gelukkig heeft onze plaatselijke GSM-reparatie shop zowel MR als Homerr afgifte.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 22 februari 2024 @ 12:47:35 #232
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212535840
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 07:36 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Ook gehad met MR, daarna kwam ik erachter dat het MR-punt had gemeld dat ze geen pakjes meer aannamen want teveel werk voor de shopmedewerkers.
Het heeft toen 2 weken geduurd voor Mondial Relay een ander punt had gekozen om de pakjes naar om te leiden. Dat was een piepkleine shop bij een benzinestation, die doen zelf MR, DPD en UPS, en kregen daar nog eens 2 weken pakketjes bij van die grote shop die was gestopt.
Daar lagen toen honderden pakketjes waar de uitbater het ook niet meer zag zitten en je in de berg je pakketje maar moest zoeken. Na een dik half uur zoeken vroeg ik de uitbater of dit alles was want ik zocht echt een groter pakket, tot ie plots ook nog zei "oh ja toilet staat ook vol, kijk daar eens!"

[ afbeelding ]

Foto van de shop, waar ook geen parkeergelegenheid is en aan een 1-richtingsweg uit de stad ligt.
:( maar wel honderden mensen hun pakketjes moeten afhalen
Ik denk dat elke shop van tevoren onderschat hoeveel werk het oplevert en hoe achterlijk veel mensen Vinted gebruiken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212535950
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2024 12:44 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb gelukkig weer iets verkocht. Een vrijwel nieuw jurkje van Tante Betsy voor 20,-. Versturen met Homerr. Gelukkig heeft onze plaatselijke GSM-reparatie shop zowel MR als Homerr afgifte.
Oeh, Tante Betsy O+
  vrijdag 23 februari 2024 @ 07:41:02 #234
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_212548129
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 23:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Klacht indienen bij Mondial Relay. Ik had hier ook zo’n MR punt, klacht ingediend bij MR en ze zouden het onderzoeken. Ik had ze ook gewezen op de negatieve Google reviews. Een tijdje daarna zag ik dat het geen MR punt meer is. Of ze zijn er zelf mee gestopt of MR heeft de samenwerking beëindigd.

Helaas verdwijnen hier regelmatig pakketpunten. Het wordt de ondernemers vaak inderdaad teveel. Sommige houden het een paar maanden maar vol. Het wordt wel steeds meer gedoe, vooral als je naar verschillende punten moet die ver van elkaar liggen.
als een shop besluit om ermee te stoppen heeft het ook geen zin om klacht neer te leggen. Maar MR moet wel gewoon sneller een punt zoeken. Nu waren er minstens 2 weken pakjes bij MR blijven liggen die ze dan daarna in een keer in zo'n tankstationnetje hebben gedropt
pi_212548932
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 07:41 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
als een shop besluit om ermee te stoppen heeft het ook geen zin om klacht neer te leggen. Maar MR moet wel gewoon sneller een punt zoeken. Nu waren er minstens 2 weken pakjes bij MR blijven liggen die ze dan daarna in een keer in zo'n tankstationnetje hebben gedropt
Precies, dat is de klacht om bij hun neer te leggen! Het is geen klagen over een punt maar over de organisatie (van) MR
pi_212553910
Bizar, als ik iets wil kopen vanuit spanje betaal ik zo'n 4 euro verzendkosten
als iemand uit Spanje iets wil kopen, betaalt de persoon 15 euro.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_212559166
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 06:52 schreef LeNeHe het volgende:

[..]
O da’s wel irritant ja! :X

Ik had vorige week nog een kleine ergernis; iemand die dan het pakketje ontvangen heeft maar niet op ‘alles is oké’ klikt of totaal niet reageert. Geen ramp want na zoveel dagen krijg je automatisch je geld tenzij er een probleem wordt gemeld. Maar het is toch een kleine moeite om te laten weten dat alles oké is.
Ik heb nu iemand die me in de chat heeft bedankt voor het mooie kledingstuk maar die niet op ‘alles is oké’ klikt. Dat snap ik ook niet zo goed :'). Ik probeer zelf altijd zo snel mogelijk af te handelen als ik iets koop, ook voor de verkoper wel zo prettig.
pi_212566419
Ja kleine moeite toch? :?
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_212567825
Hij is nu automatisch afgerond en ze heeft ook wel feedback achter gelaten. Weird :')
pi_212569207
Mensen die geen duidelijke foto's maken van het artikel voordat ze het gaan verzenden :')
pi_212569244
Heeft iemand ervaring met een klant die het pakketje niet aanneemt waardoor je het dus terug krijg, zonder schade?
pi_212570962
Ik zit eens te denken hè.
Vinted zou in theorie een verkoop kunnen faken, zodat ze zeg maar het geld ontvangen van je booster.
Als de bezorger het pakketje niet aanneemt, ben je zo je geld van je booster kwijt.
pi_212571767
Die boosters zitten je wel dwars hè.
Vinted verdient linksom of rechtsom aan die boosters. Ik snap sowieso niet waarom iemand daar geld aan wil uitgeven.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 21:25:45 #244
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_212571968
Je hoeft die boosters niet te gebruiken hé... Ik heb nu al meer dan 200 artikelen verkocht in de afgelopen 2,5 (?) jaar, en nog nooit ergens voor betaald. Als je spullen en je advertentie goed zijn, is dat dus blijkbaar niet nodig.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 20:14:22 #245
327807 Mariposas
יה&#14
pi_212707226
Ik heb wel het idee dat de Vinted hype een beetje afgenomen is. Ik verkoop een stuk minder en het aanbod is ook een stuk minder. Jammer!
pi_212712814
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 20:14 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb wel het idee dat de Vinted hype een beetje afgenomen is. Ik verkoop een stuk minder en het aanbod is ook een stuk minder. Jammer!
Ja, dat idee heb ik ook inderdaad.
Laatst had ik ineens vier transacties in één week en nu ligt het alweer 1,5 week stil.

En het aanbod is inderdaad ook minder. Zie ook steeds vaker (kinder)kleding met duidelijke vlekken en gaten en het bijschrift “prima voor op de opvang of tijdens het buitenspelen!” en daar dan ook nog ¤5 ofzo voor vragen :X
  woensdag 6 maart 2024 @ 10:18:42 #247
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_212713101
O, die ervaring heb ik niet. Ik verkoop mijn spullen 2/3 keer per jaar. Dan zet ik in een keer 20-25 advertenties online. 3 weken geleden heb ik weer een hoop geüpload, waarvan nu nog slechts 4 artikelen niet verkocht zijn. Waarschijnlijk omdat het einde winterseizoen is, en men dus niet/minder op zoek is naar veterboots.

Maar ik verkoop idd zelden kinderkleding (te lage prijzen) en wel veel merken als King Louie/ Zilch/ Adidas van redelijk recente collectie. Daarvoor is blijkbaar nog genoeg markt.

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 06-03-2024 10:35:06 ]
  woensdag 6 maart 2024 @ 10:20:24 #248
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212713117
Je ziet ook geen TV-reclames meer en ze hadden een tijdje product placement in Lang leve de liefde waar mensen een bij Vinted gekochte outfit naar hun date droegen :')

Ik ga dit weekend weer 's wat nieuws erop zetten.
pi_212713566
Ik verkoop nog steeds gestaag vanalles en af en toe koop ik zelf ook iets. Regelmatig een paar nieuwe dingen uploaden lijkt prima te werken.
  woensdag 6 maart 2024 @ 13:04:19 #250
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_212715099
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 10:18 schreef mousemicky het volgende:
O, die ervaring heb ik niet. Ik verkoop mijn spullen 2/3 keer per jaar. Dan zet ik in een keer 20-25 advertenties online. 3 weken geleden heb ik weer een hoop geüpload, waarvan nu nog slechts 4 artikelen niet verkocht zijn. Waarschijnlijk omdat het einde winterseizoen is, en men dus niet/minder op zoek is naar veterboots.

Maar ik verkoop idd zelden kinderkleding (te lage prijzen) en wel veel merken als King Louie/ Zilch/ Adidas van redelijk recente collectie. Daarvoor is blijkbaar nog genoeg markt.
Ik verkoop er enkel kinderkleding en als ik er een bulk op zet dan verkoopt dat prima, in bundels veel al.
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')