Als het pakket vrijdag niet is afgeleverd moet de koper dat aangeven. Wat gebeurt er dan met de betaling?quote:Op woensdag 23 november 2022 21:23 schreef mousemicky het volgende: [..] De koper kan niet meer annuleren als het pakket verzonden is.
In eerste instantie helemaal niets. De koper moet dan 'pakket niet ontvangen' melden, en de verkoper wordt dan gevraagd een signalement van het pakket te geven ("een bruine dichtgetapete doos met een wit label", dat gaat echt helpen). Vervolgens gebeurt er een hele tijd niets ("De verzendservice is een onderzoek naar uw pakket gestart").quote:Op woensdag 23 november 2022 21:32 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Als het pakket vrijdag niet is afgeleverd moet de koper dat aangeven. Wat gebeurt er dan met de betaling?
Oke thanks. Wat een gezeikquote:Op donderdag 24 november 2022 16:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
In eerste instantie helemaal niets. De koper moet dan 'pakket niet ontvangen' melden, en de verkoper wordt dan gevraagd een signalement van het pakket te geven ("een bruine dichtgetapete doos met een wit label", dat gaat echt helpen). Vervolgens gebeurt er een hele tijd niets ("De verzendservice is een onderzoek naar uw pakket gestart").
Wat dan gebeurt heb ik het nog nooit mee gemaakt. Voordat ik bij de volgende stap van de procedure kwam, zijn bij mij zelfs de meest trage Homerr-pakketjes ineens opgedoken.
Een aanbod golf van wat?quote:Op vrijdag 25 november 2022 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik verwacht volgende week een aanbod-golf op Vinted.
Yes heb ik een keer gehad! Mijnes was vervolgens kwijt en is iets van een week later pas op het afhaalpunt aangekomen. Toen was ik ondertussen al een onderzoek gestart via Vinted.quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:51 schreef amaranta het volgende:
Iemand ervaring met het volgende?
Ik kreeg gisteren een mail van DPD dat “later vandaag” mijn pakket zou worden afgeleverd. Maar dat ik moest wachten op nog een mail van hen.
De hele dag gewacht, geen mail. Sterker nog. De link geeft nog steeds sorteercentrum aan.
Gisteravond kreeg ik echter een pushbericht van vinted zelf dat mijn pakketje rond 17u was afgegeven bij de winkel.
Ik net daarheen. Winkel heeft niks.
Dus ik wacht wel op mail van DPD. Maar raar is het wel.
Op een gegeven moment springt de status automatisch op “afgeleverd”. Pas op dat moment kun je melding doen bij Vinted.quote:Op vrijdag 25 november 2022 18:50 schreef amaranta het volgende:
Ik heb contact gehad met DPD. De vrouw op de chat vertelde dat het vandaag mee zou gaan en afgegeven zou worden bij de parcelshop. Ik ben net weer naar de parcelshop gegaan. Hij had wel een levering van DPD gehad, maar daar zat mijn pakketje niet bij.
Op de website van DPD staat mijn pakje nog steeds in het sorteercentrum.
Dus hopen dat het indd zo is en niet ergens in een greppel.
Probleem is alleen dat het volgens vinted daar al ligt. Dus ik weet niet wat er gebeurt als ik “zogenaamd” niet ophaal.
Ik kan het niet ophalen .
Ik begrijp ook niet hoe het kan dat het volgens vinted bezorgd is. Ze gebruiken toch dezelfde track en trace?
De verkoopster heeft ook melding gekregen dat ze wacht tot ik het heb opgehaald.
Je bedoelt dat het bij vinted op afgeleverd wordt gezet?quote:Op vrijdag 25 november 2022 19:03 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Op een gegeven moment springt de status automatisch op “afgeleverd”. Pas op dat moment kun je melding doen bij Vinted.
Hoe dat met afgeleverd zit op Vinted snap ik dus ook niet.
Ja, na een week of langer verandert de status automatisch naar “ontvangen”. Dan kun je aangeven dat er een probleem is.quote:Op vrijdag 25 november 2022 19:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het bij vinted op afgeleverd wordt gezet?
Maar als ik het niet ophaal. Dan heb ik en geen pakket en ben ik m’n geld kwijt.
Of registreert vinted het als niet opgehaald?
Ik druk pas op die knop als ik het daadwerkelijk heb.
Heb het andere DPD punt even een whatsapp berichtje gestuurd. Of het niet per ongeluk daar is afgegeven.
Morgen even afwachten, dat is de 2de dag. En als het er morgen niet is maak ik een melding.quote:Belangrijk
Als wij jou een notificatie sturen dat het pakket afgeleverd zou moeten zijn, of dat de bestelling kwijt lijkt te zijn, moet je binnen 2 dagen contact met ons opnemen om het probleem door te geven. Dit doe je door te klikken op Ik heb een probleem. Vervolgens selecteer je wat er mis is, en dien je je claim in. Voor bestellingen van Pro-verkopers geldt een verlengde deadline van 14 dagen (zoals beschreven in ons Terugbetalingsbeleid Pro).
Als je dat niet doet of als je op Alles is oké klikt, voltooien we de bestelling en geven we je betaling aan de verkoper vrij.
Oh echt?quote:Op zondag 27 november 2022 17:47 schreef Aure het volgende:
Het duurt bij mij soms ook wel een week eer ik tijd heb om het op te halen
Waarom dan?quote:Op zondag 27 november 2022 19:23 schreef lily het volgende:
[..]
Oh echt?
Ik heb dat nog niet eerder gehad. Ik vind het best vervelend.
Omdat ik niet weet of het nu wel opgehaald wordt? Het ligt er al 6 dagen. Ik krijg geen reactie verder.quote:Op zondag 27 november 2022 22:01 schreef arvensis het volgende:
[..]
Waarom dan?
Je weet nooit hoe lang je pakket er over doet met sommige verzenders. Ik sta niet altijd paraat om meteen een pakketje op te halen, vooral niet doordeweeks.
Verkopers die niet communiceren en pas op de laatste dag verzenden vind ik irritanter.
Ze hebben ze mij bij de verkoop van 2 Yankee Candle kaarsen beticht dat het zakelijk was en dat ik als de wiedeweerga andere dingen moest uploaden omdat ze anders mijn account zouden sluiten. Heb zelfs bonnetjes laten zien van de aankoop en dat ik er gewoon vanaf wil, maar nee, ze houden het erop zat het riekt naar zakelijke verkoop. Om te janken.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:27 schreef DesertGlory het volgende:
Ik upload net in het volste goede vertrouwen een originele trui van een vrij prijzig merk (in augustus nog gekocht bij een toonaangevende nederlandse winkelketen). Close up foto van het merkembleem en het binnenlabel.
Kreeg na 4 minuten een vinted-pushmelding en dacht : dat begint goed. Is het een melding van vinted dat ze ''hebben geoordeeld'' dat mijn kledingstuk een namaakartikel is en dat het een wettelijk misdrijf is om namaakartikelen te verkopen.
Ligt het nou aan mij of is dit vrij bizar? Je wordt doodleuk even beschuldigd van het plegen van een misdrijf. Niet eens woorden als ''mogelijk'' of ''wij hebben aanwijzingen dat je kledingstuk mogelijk nep is'' of ''wij hebben niet genoeg informatie / foto's om de echtheid te kunnen verifieren''. Nee : je kledingstuk is nep, en je pleegt een wettelijk misdrijf.
Mijn hemel, wat is dat voor een gaar bedrijf. Dat soort berichten kun je toch niet zonder meer sturen aan klanten als professioneel bedrijf. Ik bedoel ik snap echt wel dat er algoritmes/bots draaien op advertenties, maar ik zou ze toch echt adviseren om mensen niet direct te gaan bedreigen in hun (gestandaardiseerde) terugkoppeling. Volgens mij is wat vinted zelf doet nog eerder strafbaar.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:30 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze hebben ze mij bij de verkoop van 2 Yankee Candle kaarsen beticht dat het zakelijk was en dat ik als de wiedeweerga andere dingen moest uploaden omdat ze anders mijn account zouden sluiten. Heb zelfs bonnetjes laten zien van de aankoop en dat ik er gewoon vanaf wil, maar nee, ze houden het erop zat het riekt naar zakelijke verkoop. Om te janken.
Ik had ook niks anders te verkopen dus was echt bang dat ze me zouden sluiten, maar uiteindelijk is het meegevallen.
Dit. Dit is ook de reden waarom ik niks meer met marktplaats doe.quote:Op woensdag 7 december 2022 16:00 schreef mousemicky het volgende:
Dat is altijd al zo met post.nl. Dat is ook exact de reden dat ik in mijn profiel heb staan dat ik niet met post.nl verzend (kan helaas niet uitgezet worden).
Pakket is vermist en heb mijn geld teruggekregen.quote:Op donderdag 8 december 2022 18:38 schreef LPFAN het volgende:
Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad? Ik heb iets gekocht, was afgeleverd bij het pakketpunt en gisteravond kreeg ik opeens een melding dat het is opgehaald terwijl ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om het op te halen.
Heb in ieder geval gelijk contact gezocht met Vinted en wil morgen of overmorgen als ik tijd heb sowieso even naar het pakketpunt gaan om dubbel te checken.
Als je tegen hun regeltjes bots krijg je het niet meer geregeld.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:34 schreef DesertGlory het volgende:
[..]
Mijn hemel, wat is dat voor een gaar bedrijf. Dat soort berichten kun je toch niet zonder meer sturen aan klanten als professioneel bedrijf. Ik bedoel ik snap echt wel dat er algoritmes/bots draaien op advertenties, maar ik zou ze toch echt adviseren om mensen niet direct te gaan bedreigen in hun (gestandaardiseerde) terugkoppeling. Volgens mij is wat vinted zelf doet nog eerder strafbaar.
Ik heb inmiddels wel al 2x het omgekeerde gehad: de koper zou het hebben opgehaald maar vervolgens kreeg ik mijn pakket terug.quote:Op donderdag 8 december 2022 18:38 schreef LPFAN het volgende:
Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad? Ik heb iets gekocht, was afgeleverd bij het pakketpunt en gisteravond kreeg ik opeens een melding dat het is opgehaald terwijl ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om het op te halen.
Heb in ieder geval gelijk contact gezocht met Vinted en wil morgen of overmorgen als ik tijd heb sowieso even naar het pakketpunt gaan om dubbel te checken.
Bijzonder!quote:Op zaterdag 24 december 2022 20:11 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels wel al 2x het omgekeerde gehad: de koper zou het hebben opgehaald maar vervolgens kreeg ik mijn pakket terug.
Oh, maar op Marktplaats vind ik het juist wel fijn met PostNL. Daar koopt de koper gewoon het label en hoef ik alleen maar te printen.quote:Op woensdag 7 december 2022 16:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit. Dit is ook de reden waarom ik niks meer met marktplaats doe.
Volgens mij oneindig. Maar als het goed is, kun je de acceptatie ook weer intrekken.quote:Op woensdag 28 december 2022 19:08 schreef Polenbatser het volgende:
Weet iemand hoe lang je de tijd hebt om een geaccepteerd bod te betalen? Een koper heeft een bod op één van mijn artikelen uitgebracht en ik heb geaccepteerd. Nu moet ik dus wachten op de betaling, maar die komt maar niet. En eerlijk gezegd denk ik niet dat die nog gaat komen ook, want twee dagen na acceptatie heeft ze het artikel doodleuk aan haar favorieten toegevoegd, maar niet betaald. Is best een prijzig artikel, waarop ze van mij aardig wat korting heeft gekregen, maar heb nu dus het gevoel dat ze gewoon aan het testen is voor hoeveel ik het weg doe en het misschien ooit later eens wil kopen ofzo. Zie nergens dat ik het bod kan annuleren? Heb geen zin in iemand die besluit twee maanden later het artikel voor de overeengekomen prijs te kopen. Ik kan het artikel natuurlijk verwijderen en weer opnieuw toevoegen om het bod te verwijderen, maar dan zijn de andere mensen die hem nu favoriet hebben hem ook kwijt dus. Wat zouden jullie doen? Vind het nogal asociaal om te bieden en dan niet te kopen en al helemaal zonder enige vorm van communicatie.
Hmmm, heb dat nog niet gevonden. Las op het forum dat het zou moeten staan onder de i rechtsboven in het gesprek, maar daar staat niks. Bovendien krijg je dan een automatische negatieve recensie, omdat je hebt geannuleerd. Zijn threads van 2 jaar terug ofzo, dus misschien inmiddels veranderd.quote:Op woensdag 28 december 2022 19:27 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Volgens mij oneindig. Maar als het goed is, kun je de acceptatie ook weer intrekken.
Niet. Oneindig.quote:Op woensdag 28 december 2022 19:08 schreef Polenbatser het volgende:
Weet iemand hoe lang je de tijd hebt om een geaccepteerd bod te betalen? Een koper heeft een bod op één van mijn artikelen uitgebracht en ik heb geaccepteerd. Nu moet ik dus wachten op de betaling, maar die komt maar niet. En eerlijk gezegd denk ik niet dat die nog gaat komen ook, want twee dagen na acceptatie heeft ze het artikel doodleuk aan haar favorieten toegevoegd, maar niet betaald. Is best een prijzig artikel, waarop ze van mij aardig wat korting heeft gekregen, maar heb nu dus het gevoel dat ze gewoon aan het testen is voor hoeveel ik het weg doe en het misschien ooit later eens wil kopen ofzo. Zie nergens dat ik het bod kan annuleren? Heb geen zin in iemand die besluit twee maanden later het artikel voor de overeengekomen prijs te kopen. Ik kan het artikel natuurlijk verwijderen en weer opnieuw toevoegen om het bod te verwijderen, maar dan zijn de andere mensen die hem nu favoriet hebben hem ook kwijt dus. Wat zouden jullie doen? Vind het nogal asociaal om te bieden en dan niet te kopen en al helemaal zonder enige vorm van communicatie.
Ha, de vraag die ik wist dat ging komen.quote:Op woensdag 28 december 2022 19:50 schreef Mariposas het volgende:
Intrekken van een bod kan niet. Wat wel kan is weer een nieuw bod doen, maar dan voor de oorspronkelijke prijs. Je kunt die persoon ook blokkeren.
Wat maakt het eigenlijk uit als je het over 2 maanden alsnog zou verkopen voor het bod dat jij hebt gedaan? Waarom nu oké maar over 2 maanden niet?
Me 2. Ben de laatste tijd alleen de lui om er wat op te zetten terwijl ik echt veel kinderkleding heb dat weg mag.quote:Op donderdag 29 december 2022 18:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net een mooi nep leren jasje gescoord en een lange plissé rok
Wel grappig, ik heb een hekel aan winkelen. Maar op Vinted kan ik echt urenlang rondstruinen mocht ik de tijd hebben.
Ik heb niet echt wat wat ik erop kan zetten. Ik koop alles op Vinted of ik krijg het voor nopquote:Op donderdag 29 december 2022 18:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Me 2. Ben de laatste tijd alleen de lui om er wat op te zetten terwijl ik echt veel kinderkleding heb dat weg mag.
Kan dat niet meer nee? Dat is wel een groot gemis want PayPal is wel echt heel handigquote:Op zondag 1 januari 2023 10:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik betaalde altijd met Paypal op Vinted, maar dat kan niet meer, erg jammer
laat maar, klagen helptquote:Op donderdag 5 januari 2023 12:12 schreef VKV het volgende:
Krijgen jullie ook een foutmelding bij het openen van je inbox op Vinted?
Ik zie prijzen tussen 35 en 200 euro, potentiële goudmijn!quote:Op zondag 1 januari 2023 12:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn moeder vond nog mijn oude rolschaatsen. Waren best duur toen, ze zijn van het merk RSI. Aardig wat kilometers vroeger op gemaakt, want rolschaatsenNu liggen ze al jaren te verstoffen.
Ga ze schoonmaken en op Vinted zetten. Ben benieuwd of er een markt voor is en ik heb eigenlijk geen idee wat ik ervoor kan vragen. Ze zijn in goede conditie. 25 euro ofzo?
Sinds corona is rolschaatsen weer helemaal hip, dus er is denk ik best wel markt voor!quote:Op zondag 1 januari 2023 12:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn moeder vond nog mijn oude rolschaatsen. Waren best duur toen, ze zijn van het merk RSI. Aardig wat kilometers vroeger op gemaakt, want rolschaatsenNu liggen ze al jaren te verstoffen.
Ga ze schoonmaken en op Vinted zetten. Ben benieuwd of er een markt voor is en ik heb eigenlijk geen idee wat ik ervoor kan vragen. Ze zijn in goede conditie. 25 euro ofzo?
Homer zeker... Alhoewel, dan zouden er nog 3 weken bij komen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:46 schreef H0D3NPYL het volgende:
Iets van Vinted uit NL opsturen, hoe lang duurde het?
Gisteren is iets opgestuurd uit NL en verwachte afleverdatum is 20-24 jan
Verschilt. Homerr duurt een paar dagen. Dag of 3 bij mij nu steeds.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:46 schreef H0D3NPYL het volgende:
Iets van Vinted uit NL opsturen, hoe lang duurde het?
Gisteren is iets opgestuurd uit NL en verwachte afleverdatum is 20-24 jan
Hoezo dan? Frankrijk is een veel groter land. Die 'bak' voor transport is daar eerder vol. PostNL en DHL halen elke dag overal pakketjes op, maar dat doet Homerr niet om duurzamer te zijn. Zij knopen alle transporten aan elkaar vast. En dan kan het vanuit het buitenland net zo snel of zelfs sneller gaan. In de zomerperiode duurt het soms wel bijna 3 weken. Dan hebben ze gewoon minder ritten.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:32 schreef H0D3NPYL het volgende:
Wel gek dat het met Homerr vanuit Frankrijk ongeveer even lang duurt als vanuit Nederland
In mijn ervaringen tot nu toe dan.
Nee, heef die koper ervaringen? Ik zou eens de voorwaarden lezen. Als het afgeleverd is dan zou je je geld moeten krijgen lijkt me.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 17:49 schreef Mubassie het volgende:
Lekker weer, van de week Vinted aangemaakt en gelijk een eerste verkoop gedaan. Eergisteren pakket ingepakt en verstuurd.
Vandaag krijg ik een melding dat pakket netjes afgeleverd is op het bekende adres.
Nu krijg ik een bericht van de koper die beweert dat ze niets ontvangen heeft.
Mooie start![]()
Iemand ervaringen?
19 reviews waarvan 2 met 1 ster en de rest allemaal 5 sterren.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:55 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, heef die koper ervaringen? Ik zou eens de voorwaarden lezen. Als het afgeleverd is dan zou je je geld moeten krijgen lijkt me.
Dankje.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:49 schreef mousemicky het volgende:
Welke verzendoptie heb je gebruikt (dhl/dpd/mr etc.). Volgens mij bezorgen alleen dhl en post.nl aan huis, de rest gaat allemaal naar een afhaalpunt, en dan is 'ik heb niets ontvangen' een vreemde reactie. Wellicht is het nog niet op het afhaalpunt, maar vaak duurt dat dan gewoon nog iets langer.
Zegt de track & trace afgeleverd aan koper (niet alleen aangekomen op afhaalpunt, maar ook echt afgeleverd bij/ afgehaald door verkoper)? Dan hoef jij niets te doen. Pas als de koper aangeeft dat er 'een probleem is' via de knop op Vinted (en dus niet via een berichtje aan jou), dan krijg jij als verkoper ook bericht van vinted dat je iets moet doen. Maar die knop is dus eigenlijk voor producten die niet zijn zoals de beschrijving (kapot, andere maat etc), en verschijnt pas als het is afgegeven aan de koper.
Zojuist bericht gehad dat de transactie gepauzeerd is en er een onderzoek wordt gestart. Koper dient bewijs aan te leveren, al zal dat lastig gaan aangezien de T&T duidelijk is.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 15:37 schreef mousemicky het volgende:
In dat geval: niks doen, wachten tot het geld op je vinted account staat, en dan gewoon laten uitbetalen op je eigen rekening. Klaar.
Geen zorgen, het draait gelukkig om de feiten. Jij hebt het verzonden en daar is bewijs van, daar draait het om.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 18:33 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Zojuist bericht gehad dat de transactie gepauzeerd is en er een onderzoek wordt gestart. Koper dient bewijs aan te leveren, al zal dat lastig gaan aangezien de T&T duidelijk is.
Ik hoef niks te doen en mag het zaakje afwachten.
/
Het enige wat in mijn nadeel kan spelen is dat het mijn allereerste verkoop is en ik ook nog geen reviews heb..![]()
Dankje, ga er ook vanuit dat het goed komtquote:Op zaterdag 21 januari 2023 22:04 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Geen zorgen, het draait gelukkig om de feiten. Jij hebt het verzonden en daar is bewijs van, daar draait het om.
Mooi dat het toch nog op de beste manier afloopt!quote:Op zondag 22 januari 2023 22:02 schreef Mubassie het volgende:
Pakket is terecht stuurt de koper net. Zal wel bij de buren bezorgd zijn. Geld is binnen.
Volgens mij wel 2 weken bij Homerr, alleen Vinted veranderd de koop na 1 week als bezorgd.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 17:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er ligt een pakketje op me te wachten die ik morgen wilde ophalen. Krijg ik net bericht van Vinted dat mijn pakketje is bezorgdHeeft iemand dat al eens voor gehad? Hij is via Homerr vervoerd.
Je hebt toch 2 weken de tijd om het op te halen?
Ah, vandaar.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:29 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Volgens mij wel 2 weken bij Homerr, alleen Vinted veranderd de koop na 1 week als bezorgd.
Zelf nooit gehad omdat ik het altijd vrij snel ophaal.
Nee. Maar ik heb niet zulke populaire items haha.quote:Op maandag 30 januari 2023 14:45 schreef Mubassie het volgende:
Vraagje nog aan jullie..
Ik heb een advertentie staan welke al 40x opgeslagen is als favoriet, maar er heeft zich nog geen koper/geïnteresseerde gemeld via de chat.
Hebben jullie dat ook?
Ik koop ook mijn jeans altijd op Vinted. Ook altijd blij mee!quote:Op maandag 30 januari 2023 14:49 schreef Donna het volgende:
Vorige week 3 jeans gekocht voor samen nog geen ¤10. Ze passen allemaal perfect.
1 zou ik in de winkel nooit uitkiezen om de wassing, maar hij staat me super goed. Blij!
Ja ik weet het, maar komt zo opdringerig over..quote:Op maandag 30 januari 2023 14:48 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee. Maar ik heb niet zulke populaire items haha.
Je kan reageren he als iemand 'm favoriet. Dan kan je ze ook een bod doen.
Hoe is je prijsstelling? Ik zie dat soort aantallen favorieten wel eens bij hele mooi dingen die alleen een stuk te duur geprijsd zijn voor Vinted. Dan slaat iedereen het op ter inspiratie of om een prijsverlaging af te wachten in plaats van te kopen.quote:Op maandag 30 januari 2023 18:28 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ja ik weet het, maar komt zo opdringerig over..![]()
Inmiddels 46x opgeslagen. Apart dat niemand over gaat tot koop, of tenminste contact legt.
Afijn, ben helemaal nieuw, dus misschien is het wel gewoon normaal.
Het is één derde van de nieuwprijs en artikel is in nieuwstaat. Misschien zit ik te hoog, maar een mooi bod accepteer ik ook best.quote:Op maandag 30 januari 2023 18:47 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Hoe is je prijsstelling? Ik zie dat soort aantallen favorieten wel eens bij hele mooi dingen die alleen een stuk te duur geprijsd zijn voor Vinted. Dan slaat iedereen het op ter inspiratie of om een prijsverlaging af te wachten in plaats van te kopen.
En ja, je zou natuurlijk een bod kunnen doen, maar als ik het prijsverschil te groot vind dan begin ik niet eens aan een bod en veel andere potentiële kopers ook, vermoed ik.
Ik heb een allergie tegen dat soort berichtjes... Voor hoeveel staan vergelijkbare items aangeboden (zelfde merk, zelfde type kledingstuk)?quote:Op maandag 30 januari 2023 18:54 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het is één derde van de nieuwprijs en artikel is in nieuwstaat. Misschien zit ik te hoog, maar een mooi bod accepteer ik ook best.
Alleen niemand doet een bod.![]()
Anders ga ik er wat eurootjes afhalen.
Iemand ooit zulke mensen een berichtje gestuurd, nadat ze je item in hun favorieten zetten?
Ga je dan gelijk een lager bedrag voordragen?
Daarom, lijkt me ook zwaar irritant om te krijgenquote:Op maandag 30 januari 2023 18:58 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik heb een allergie tegen dat soort berichtjes... Voor hoeveel staan vergelijkbare items aangeboden (zelfde merk, zelfde type kledingstuk)?
Ik werk veel met favorieten, die ik vaak lang daar laat staan en soms ook na lange tijd uiteindelijk wel koop. Sommige items staan er al wel een jaar of 2 en heb ik dus nog niet gekocht maar ik kan het ook niet over m'n hart verkrijgen ze weg te gooienquote:Op maandag 30 januari 2023 18:54 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het is één derde van de nieuwprijs en artikel is in nieuwstaat. Misschien zit ik te hoog, maar een mooi bod accepteer ik ook best.
Alleen niemand doet een bod.![]()
Anders ga ik er wat eurootjes afhalen.
Iemand ooit zulke mensen een berichtje gestuurd, nadat ze je item in hun favorieten zetten?
Ga je dan gelijk een lager bedrag voordragen?
Dank voor de info, weer een beetje wijzer.quote:Op maandag 30 januari 2023 19:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik werk veel met favorieten, die ik vaak lang daar laat staan en soms ook na lange tijd uiteindelijk wel koop. Sommige items staan er al wel een jaar of 2 en heb ik dus nog niet gekocht maar ik kan het ook niet over m'n hart verkrijgen ze weg te gooien
Ik krijg best vaak, maar lang niet altijd, berichtjes als ik een favoriet toevoeg. Vaak alleen maar een opening tot gesprek, soms een aanbod voor een lagere prijs. Laatst eentje die meldde dat ze echt niet met de prijs omlaag kon want dan gaf ze het gewoon weg. Jurkje van ¤2,-, dat moet inderdaad niet verder zakken.
Soms hap ik op zo'n bod, soms niet. Ik probeer wel altijd even te reageren.
Edit: als iemand de prijs verlaagd van een favoriet item krijg ik ook een automatisch bericht, dus je hoeft niet iedereen dan een persoonlijk bericht te sturen. Al valt dat laatste wel meer op (en is het tikje opdringeger dus)
Ik heb de afgelopen week 3 interieur items verkocht. 2 daarvan heb ik 'geboost' en had alles binnen 2 dagen verkocht. Verkoopprijzen lagen tussen de 15 en 40¤quote:Op maandag 30 januari 2023 19:59 schreef Myraela het volgende:
Ik ben wel benieuwd of de interieur spullen sowieso wel een beetje lopen op Vinted. Het zou niet de eerste plek zijn waar ik zoiets zou zoeken.
Het ruimt lekker op zo bij jou. Ik heb mijn account sinds de verhuizing in vakantiemodus staan, over een paar weken maar eens kijken welke artikelen ik zo voor het grijpen heb en dan de rest op verborgen zetten.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 14:36 schreef Mubassie het volgende:
Artikel verkocht na een (kleine) prijsverlaging
Het is wel verleidelijk om met je verdiende geld zelf weer te gaan kopen ☺️quote:Op dinsdag 31 januari 2023 14:40 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het ruimt lekker op zo bij jou. Ik heb mijn account sinds de verhuizing in vakantiemodus staan, over een paar weken maar eens kijken welke artikelen ik zo voor het grijpen heb en dan de rest op verborgen zetten.
Kleding kopen gaat goed hier. Nah, sinds de verhuizing 2 pakketjes, het valt mee.
Ik sta nog zo’n ¤300 in de plus, dus het kan op zich wel, maar er moet vooral wat spul het huis uitquote:Op dinsdag 31 januari 2023 18:39 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het is wel verleidelijk om met je verdiende geld zelf weer te gaan kopen ☺️
Nee hier niet. Ik kan dat gewoon zien.quote:Op donderdag 2 februari 2023 18:53 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen dat ik niet meer kan zien hoevaak het artikel door anderen is gefavoriet, hebben jullie dat ook? Alleen bij mijn eigen advertenties kan ik dit nog zien. Heel irritant want nu weet ik ook niet of ik snel moet toeslaan of niet .
Heb ik ookquote:Op donderdag 2 februari 2023 18:53 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen dat ik niet meer kan zien hoevaak het artikel door anderen is gefavoriet, hebben jullie dat ook? Alleen bij mijn eigen advertenties kan ik dit nog zien. Heel irritant want nu weet ik ook niet of ik snel moet toeslaan of niet .
Ik koop zelden via Vinted, voornamelijk alleen verkopen. Ik heb een keer een briefje erbij gehad en dat briefje is linea recta de papierbak ingegaan.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Doe ik nooit. Af en toe een briefje, dat vind ik zelf ook wel leuk om te ontvangen.
Ieder zijn dingquote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik koop zelden via Vinted, voornamelijk alleen verkopen. Ik heb een keer een briefje erbij gehad en dat briefje is linea recta de papierbak ingegaan.
Nou dit. Ik had laatst dus een voetbalpak voor m’n zoon in een vuilniszak. En hij wilde al de schaar erin zetten, en ik zei al, doe maar voorzichtig anders knip je zo in het kledingstukquote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Ongevraagd ‘troep’ erbij hoef ik niet, kaartje of briefje hoeft voor mij ook niet. Gewoon stevig inpakken, zonder kattenharen erop en het liefst zonder rookgeur of de geur van perzikwasverzachter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal ik dan maar een keer ongevraagd in een vinted pakket doen?![]()
![]()
![]()
Nou dit. Ik ben je prullenbak niet. Maar even erg als mensen die het speciaal kopen.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:56 schreef sigme het volgende:
Wat ik wel 'cadeau' heb gekregen
- zakje haribo
- bonbons
- zakje gedroogde knoflook ()
- theezakjes
- oorbellen
- sjaal
- kaartjes
Die sjaal draag ik dagelijks, de thee was best lekker, de rest gaat rechtstreeks de prullenbak in. En ik ben niet blij met ongevraagde meuk die niet op mijn verzoek toch van plastic is gemaakt door onderbetaalde chineesjes en de halve wereld over gesleept is. Hou dat bij je, ik ben je vuilnisbak niet.
Hopen dat ze er 2 heeft. Biedt ze het voor dezelfde prijs aan?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:24 schreef Viv het volgende:
Ik heb nu zoiets raars!![]()
Leuk setje speelgoed van Little People gekocht (met eenhoorns!), en een dag later (het was nog niet verzonden) heeft de verkoper hetzelfde setje (met precies dezelfde foto's) opnieuw te koop gezet, voor dezelfde prijs.
![]()
Bij die nieuwe advertentie heb ik een berichtje gestuurd waarin ik aangaf dat ik zo'n setje gisteren al gekocht heb van haar, met de vraag of ze misschien twee dezelfde had. Dat bericht heeft ze wel gelezen, maar niet beantwoord.
En nu heeft de nieuwe advertentie al drie hartjes.Ga weg, het is voor mij!
Ja, gelukkig wel voor dezelfde prijs. Anders zou ik denken dat ze spijt heeft van de verkoop, en er alsnog meer voor wil hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hopen dat ze er 2 heeft. Biedt ze het voor dezelfde prijs aan?
Oh wowquote:Ik weet inmiddels dat hartjes niet alles zegt. Ik ben lid geworden van een Facebook groep. En daar doen ze booster games. Dus je dropt de link van je vinted shop. En mensen gaan dan hartjes geven op jouw producten. Met als doel dat jij dan hartjes teruggeeft op de producten van degene die jou de hartjes gaf.
Dus iemand kan goed 10 hartjes hebben. Maar dat wil niet zeggen dat er 10 mensen dat werkelijk geïnteresseerd zijn. Het idee erachter is dat jouw advertentie daardoor vaker bekeken lijkt. En hoger komt in de zoekresultaten.
Ik ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:58 schreef ZarB het volgende:
Ik klik alleen op het hartje als ik denk "oh deze moet ik ff onthouden want die verkoper heeft sowieso wel leuke kleding op dit moment". En na een paar dagen denk ik "neh laat maar". Ik gebruik de hartjes dus als bladwijzer. Verder let ik er echt niet op hoeveel hartjes er al zijn ofzo.
Waarschijnlijk is dit ook zoiets, maar dan zonder dat berichtje. Kreeg zojuist dit (vertaald uit het Pools):quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:36 schreef Mubassie het volgende:
Ik heb 3 dezelfde sets met spiegels verkocht op Vinted. Als de ene werd verkocht stuurde ik een berichtje naar de koper dat de advertentie opnieuw geplaatst werd omdat ik meerdere sets had. Vond ik wel zo netjes, want waren idd ook dezelfde foto's.
quote:Of course. Shipments will be made today or tomorrow at the latest. Regards 😀
Ik heb 3 weken moeten wachten op mijn pakketje via Homerr, sindsdien ga ik liever nog 3km verder weg afhalen dan dat ik het via Homerr laat bezorgen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:45 schreef Mariposas het volgende:
Hoe zijn de recente ervaringen met Homerr?
Tegenwoordig staat Homerr standaard ingesteld, kun je niet meer uitschakelen. Balen, want ik was 1,5 jaar geleden vanwege alle ellende meelt Homerr gestopt. Dus ik twijfel nu of ik specifiek in al m’n advertenties moet vermelden dat ik niet met Homerr verzend. Maar dat leest de helft natuurlijk nooit.
Nou, hier precies hetzelfde. Ik snap daar ook niks van.quote:Op maandag 20 maart 2023 10:54 schreef Donna het volgende:
Wat is het toch dat mensen bundels aanvragen en biedingen doen en vervolgens niks kopen. Ben het hele weekend al bezig op Vinted, super veel biedingen en bundels geaccepteerd en dan hoor je vervolgens niks weer.
Dat soort dingen zie ik wel vaker op Vinted. Ook bijvoorbeeld een kledingstuk aanbieden voor een prijs die overeenkomt met de prijs in de uitverkoop in de winkel. Terwijl er nog 3 identieke kledingstukken opstaan voor een fractie van dat bedrag.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Op Vinted een boek gezien die ik graag wil hebben. Ze wilde er 12 euro voor, en als ik dan de verzendkosten en alles erbij optelde was ik bij haar duurder uit dan als ik hem in de winkel nieuw koop (14,99). Dus ik dacht, ik ga eens vragen of er af te dingen valt, maar nope. Ze wilde niet afwijken van haar prijs. Naja, prima. Haal ik 'm wel nieuw in de Bruna.
Bedoel je nu, als in zondagavond. Of algemeen?quote:Op zondag 26 maart 2023 21:10 schreef June. het volgende:
Ik kan ineens alleen maar Homerrr selecteren met Vinted. Nog meer die dat hebben?
In dit geval ben ik zelf de verkoperquote:Op zondag 26 maart 2023 21:22 schreef mousemicky het volgende:
Gebeurt vaker in de avond, dan zijn de door Vinted ingekochte plekken bij de andere verzenders op voor die dag. Kans is groot dan na 12uur vannacht andere verzenders weer verschijnen.
Of de verkoper heeft alle andere verzendmethoden uitgezet, dat kan ook natuurlijk.
is het echt zo’n enorme doos? En je kunt het niet kleiner verpakken? Als het echt heel veel groter is dan 10.000cm3 zou ik de bestelling annuleren (kan niet verzenden met de gekozen veezendmethode). Maar anders niet hoor, ik meet mijn pakketjes ook echt nooit op, zal soms ook wel boven het Max gewicht en afmetingen zitten. Nooit problemen mee.quote:Op zaterdag 1 april 2023 20:58 schreef laziness het volgende:
Goed ik ben nieuw op vinted.
Ik heb er speelgoed opgezet. Nu is het verkocht aan twee verschillende spanjaarden maar ik zie nu dat de grootste verzendoptie die ik kon kiezen bij lange na niet groot genoeg is, 10.000cm3.
Hoe nu verder?
Ja, het ene is een buurtpunt en het andere een servicepunt. Zal indd wel verschil in zitten.quote:Op zondag 26 maart 2023 22:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb nu 2 verschillende homerr punten gebruikt als afleveradres. Ik had er eentje bij mij in de buurt vanuit huis. Ben daarmee gestopt want ik vond het er gewoon vies binnen. Pakjes stonken naar sigarettenrook en ja, gewoon smerig daar binnen. De laatste keren heb ik als afleveradres een telefoonwinkel. Ik weet niet of het toeval is, maar bij het woonhuis duurde het altijd ontzettend lang voordat het er was en bij de telefoonwinkel ligt het er altijd al met een week. Zou het misschien niet aan het afleverpunt liggen?
Misschien heeft iemand anders iets uit de aangevraagde gekocht? Dan gaat het hele gesprek weg.quote:Op zondag 2 april 2023 13:49 schreef ZarB het volgende:
Ik had gister iets raars. Had een bundel aangevraagd bij verkoper. Dus moest wachten op bevestiging van pakketformaat. Kreeg eerst dus een bevestiging dat ik de bundel had aangevraagd. Kijk ik later, is dat hele bericht weg. Ook geen melding van de verkoper dat de bundel is afgewezen o.i.d. Gewoon helemaal weg. Alsof het account van de verkoper opeens is opgeheven?
Wat verkopen ze in die winkel dan? Hier is tegenwoordig ook een nieuw dpd punt in de straat. Wel een normale winkel qua producten maar je kunt er alleen op afspraak naar binnen (heel handig!) De deur is ook beplakt met stickers als "wij hebben pauze!!" "Kloppen als je naar binnen wilt" "bel dit nummer als er niemand open doet" "wij zijn gesloten" "wij zijn op afspraak bereikbaar"quote:Op zondag 2 april 2023 13:35 schreef amaranta het volgende:
Op weg van werk - huis zit een winkel die ook alle carriers heeft, behalve PostNL .
Maar het is de meest vage winkel ooit. En het hangt vol met schreeuwerige borden waarop staat geschreven wat er allemaal niet mag in de winkel. Zo mag je er niet binnen telefoneren, je mag binnen je pakketjes niet klaarmaken. Kinderen mogen niet alleen naar binnen. En een of ander bord waarvan ik eigenlijk een foto wil nemen maar het niet durf. Er staat iets van prijs is vast maar bij afname van meer wordt het duurder. Maar dan op een briefje vol spelfouten.
Ooh aha dat wist ik niet. Onhandig. Kunnen ze toch op z'n minst even een melding aan koppelen.quote:Op zondag 2 april 2023 13:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Misschien heeft iemand anders iets uit de aangevraagde gekocht? Dan gaat het hele gesprek weg.
Of 1 van de producten heeft de regels overschreden waardoor de advertentie verwijderd is door Vinted. Dan gaat het 'gesprek' ook weg.quote:Op zondag 2 april 2023 13:53 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ooh aha dat wist ik niet. Onhandig. Kunnen ze toch op z'n minst even een melding aan koppelen.
Nou. Aardappelen, eieren, snoep en blikjes drinken en wijn. Maar voornamelijk aardappelen.quote:Op zondag 2 april 2023 13:52 schreef ZarB het volgende:
[..]
Wat verkopen ze in die winkel dan? Hier is tegenwoordig ook een nieuw dpd punt in de straat. Wel een normale winkel qua producten maar je kunt er alleen op afspraak naar binnen (heel handig!) De deur is ook beplakt met stickers als "wij hebben pauze!!" "Kloppen als je naar binnen wilt" "bel dit nummer als er niemand open doet" "wij zijn gesloten" "wij zijn op afspraak bereikbaar"
En de deur is dus standaard op slot.
En die stickers hangen er dus allemaal tegelijk dus de eerste x dat ik daar voor de deur stond dacht ik![]()
![]()
![]()
![]()
Ruim boven maat en gewicht verstuurd. Op hoop van zegen 🙈quote:Op zondag 2 april 2023 08:19 schreef Mariposas het volgende:
[..]
is het echt zo’n enorme doos? En je kunt het niet kleiner verpakken? Als het echt heel veel groter is dan 10.000cm3 zou ik de bestelling annuleren (kan niet verzenden met de gekozen veezendmethode). Maar anders niet hoor, ik meet mijn pakketjes ook echt nooit op, zal soms ook wel boven het Max gewicht en afmetingen zitten. Nooit problemen mee.
Hopelijk heb je goede foto's gemaakt van hoe je het pakket hebt ingepakt.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:27 schreef Wballzz het volgende:
Ik heb een kledingstuk van ¤ 150,- voor de vraagprijs verkocht aan een koper zonder reviews uit Parijs.....die ook nog eens naar mijn mening iets te enthousiast reageerde via de chat....vind het wel spannend. Wat zijn jullie ervaringen? Verkopen jullie ook het liefst aan iemand met reviews?
Ik koop en/of verkoop geen dure dingen via Vinted.. Ik had het niet gedaan denk ik, en anders let ik idd op reviews.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:27 schreef Wballzz het volgende:
Ik heb een kledingstuk van ¤ 150,- voor de vraagprijs verkocht aan een koper zonder reviews uit Parijs.....die ook nog eens naar mijn mening iets te enthousiast reageerde via de chat....vind het wel spannend. Wat zijn jullie ervaringen? Verkopen jullie ook het liefst aan iemand met reviews?
Waarom niet?quote:Op vrijdag 7 april 2023 14:47 schreef June. het volgende:
[..]
Ik koop en/of verkoop geen dure dingen via Vinted.. Ik had het niet gedaan denk ik, en anders let ik idd op reviews.
quote:Op vrijdag 7 april 2023 14:47 schreef June. het volgende:
[..]
Ik koop en/of verkoop geen dure dingen via Vinted.. Ik had het niet gedaan denk ik, en anders let ik idd op reviews.
Ik heb het nog niet verzonden......ik heb wel de neiging het te annuleren. Maar dan een slechte review. Heb wel eerder duurdere dingen naar de meest slechte wijken in voorsteden van Parijs verstuurd. Maar wel naar mensen met een aantal reviews. Deze dus niet....dus vandaar de twijfel...quote:Op vrijdag 7 april 2023 07:44 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Hopelijk heb je goede foto's gemaakt van hoe je het pakket hebt ingepakt.
Omdat de kans op oplichting een stuk groter is. En als het pakket kwijtraakt dan krijg je vaak maar een klein bedrag vergoed.quote:
Als je als reden gebruikt dat je het annuleert vanwege COVID dan krijg je geen slechte review.quote:Op vrijdag 7 april 2023 20:55 schreef Wballzz het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het nog niet verzonden......ik heb wel de neiging het te annuleren. Maar dan een slechte review. Heb wel eerder duurdere dingen naar de meest slechte wijken in voorsteden van Parijs verstuurd. Maar wel naar mensen met een aantal reviews. Deze dus niet....dus vandaar de twijfel...
Dat had ik ook laatstquote:Op woensdag 12 april 2023 11:05 schreef Speedfight het volgende:
Bohhh. Net 2 pakketjes open gemaakt die echt gruwelijk naar rook stinken.
Oh ja, ook zo vies hequote:Op woensdag 12 april 2023 11:05 schreef Speedfight het volgende:
Bohhh. Net 2 pakketjes open gemaakt die echt gruwelijk naar rook stinken.
Ben helemaal duizelig van de stank, gadverdamme.
Nu flink ingespoten en laten luchtenheb ze morgen nodig, dus wassen red ik niet zonder droger.
Heb er een hard hoofd in.....
Kun je als verkoper niet zelf de verzendopties kiezen? Ik kies als koper altijd de goedkoopste (meestal dus Homerr) en als die er tussen staat verwacht ik dat de verkoper daar oke mee is. Zou t raar vinden als het dan opeens geannuleerd wordt. Hoe weet je dan als koper welke de verkoper wel goed uitkomt?quote:Op zondag 9 april 2023 22:15 schreef June. het volgende:
Ik heb laatst geannuleerd omdat ze Homerr koos en de mijne best ver weg is. Ik ga geen 5km rijden voor 2 euro.. Ook geen slechte review gehad.
Nee, niet altijd, bijvoorbeeld Homerr en UPS staan altijd aan en kun je niet uitschakelen.quote:Op woensdag 12 april 2023 13:12 schreef ZarB het volgende:
[..]
Kun je als verkoper niet zelf de verzendopties kiezen? Ik kies als koper altijd de goedkoopste (meestal dus Homerr) en als die er tussen staat verwacht ik dat de verkoper daar oke mee is. Zou t raar vinden als het dan opeens geannuleerd wordt. Hoe weet je dan als koper welke de verkoper wel goed uitkomt?
Dat is dan een handige oplossing idd!quote:Op woensdag 12 april 2023 13:21 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, niet altijd, bijvoorbeeld Homerr en UPS staan altijd aan en kun je niet uitschakelen.
Ik zet het tegenwoordig bij de advertentie.
Nog geen gedoe mee gehad, gisteren en vandaag netjes twee terugbetalingen gehad van items die niet verstuurd waren.quote:Op dinsdag 18 april 2023 16:25 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Op Facebook lees ik wel vaker dat er gedoe is rondom uitbetalingen van vinted.
Dat doe ik dan ook niet meer...quote:Op woensdag 19 april 2023 01:02 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Nog geen gedoe mee gehad, gisteren en vandaag netjes twee terugbetalingen gehad van items die niet verstuurd waren.
Verder: jeej een Vinted topicSinds ik op Vinted shop heb ik serieus moeite full price in winkels te betalen.
Negeren en blokkerenquote:Op donderdag 20 april 2023 16:00 schreef Myraela het volgende:
Pff, wat is dat met mensen die alle afmetingen vragen voor een topje van 1 euro.
Blokkeren doe ik dan ook weer niet.quote:
Ik heb er wel eens een negatieve review gegeven omdat het zo stonk. Kreeg meteen een negatief bericht terug dat ik haar probeerde op te lichten. Bleek het te komen omdat ze roken in dhet pickup point. Wist ik veel. Laat er nu ook zelden nog bezorgen.quote:Op woensdag 12 april 2023 11:37 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb ook wel eens een negatieve review gekregen omdat het pakket naar rook stonk. Nou, ik kan verzekeren dat wij echt niet roken.Dus waarschijnlijk heeft het pakket ergens gelegen op een plek waar wordt gerookt. Ik bedoel maar te zeggen dat het niet per se aan de verkoper hoeft te liggen.
Ik ook niet. En sowieso vind ik alles wat in denmode is meestal goedkoop ogen en stijlloos.quote:Op woensdag 19 april 2023 06:49 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet meer...
Ik weiger t op te meten voor een paar euro. Doe t echt niet.quote:Op donderdag 20 april 2023 16:20 schreef Myraela het volgende:
Deze stuurde er ook nog de opmerking achteraan 'Zou je hem dan ook meteen op gereserveerd willen zetten? Want als de maten goed zijn, koop ik hem.". Ja, want blijkbaar ben niet overtuigd genoeg om het risico van een topje van 1 euro te lopen, maar stel je voor dat iemand anders besluit om dat enorme risico wel te lopen en het koopt voordat je de maten grondig hebt kunnen analyseren.
[..]
Blokkeren doe ik dan ook weer niet.Maar wel benieuwd hoeveel mensen die moeite wel nemen. En ja, ik besef dat het minder moeite is om het even te meten dan hier zo uitgebreid over te klagen. Maar klagen vind ik tof.
Oh wat balen. Ik heb nooit problemen gehad met terugbetalingen via vinted.quote:Op dinsdag 18 april 2023 16:05 schreef sigme het volgende:
Ik heb nu twee terugbetalingen die volgens Vinted zijn terugbetaald maar die niet op mijn bankrekening staan. Daar hou ik niet van, ik wil er blind op kunnen vertrouwen dat die procedure werkt. Het was ook toeval dat ik de boekhouding even wat kritischer doornam en mij dit opviel.
Er loopt een uitzoekprocedure van Vinted; van de ene terugbetaling zeggen ze dat ik gewoon nog even moet wachten, de andere zoeken ze na (die had een maand geleden binnen moeten komen volgens hun bericht aan mij, en volgens de helpdesk op 5 april, en is er helemaal niet).
Ik ook niet eerder. Vandaag een andere terugbetaling van Vinted wel netjes ontvangen.quote:Op donderdag 20 april 2023 18:10 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Oh wat balen. Ik heb nooit problemen gehad met terugbetalingen via vinted.
HOe krijg je contact met die helpdesk?quote:Op dinsdag 18 april 2023 16:05 schreef sigme het volgende:
Ik heb nu twee terugbetalingen die volgens Vinted zijn terugbetaald maar die niet op mijn bankrekening staan. Daar hou ik niet van, ik wil er blind op kunnen vertrouwen dat die procedure werkt. Het was ook toeval dat ik de boekhouding even wat kritischer doornam en mij dit opviel.
Er loopt een uitzoekprocedure van Vinted; van de ene terugbetaling zeggen ze dat ik gewoon nog even moet wachten, de andere zoeken ze na (die had een maand geleden binnen moeten komen volgens hun bericht aan mij, en volgens de helpdesk op 5 april, en is er helemaal niet).
Ah, found it.quote:39,95 ¤ teruggestort op iDEAL. Wordt verwacht op:
31 maart 2023
Ja da's mooi, maar ik had een berichtje wel op prijs gesteld zeg maar. Op een van die betalingen (die even zo vrolijk bij hun nog steeds op 'betaald' staat) wacht ik nu al bijna een maand...quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:19 schreef laziness het volgende:
Ik zie dat Vinted nu in de FAQ heeft staan dat er een probleem is met terugbetalingen en dat ze er aan werken.
Dat kan toch niet? Dit klinkt wel ernstig (en riekt naar liquiditeitsproblemen)quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja da's mooi, maar ik had een berichtje wel op prijs gesteld zeg maar. Op een van die betalingen (die even zo vrolijk bij hun nog steeds op 'betaald' staat) wacht ik nu al bijna een maand...
Andere terugbetalingen van Vinted, na die tijd, zijn wel aangekomen. Voor mij lijkt het meer op een incident/bug.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat kan toch niet? Dit klinkt wel ernstig (en riekt naar liquiditeitsproblemen)
Oh kut, heb net een duur artikel verkocht en laten uitbetalenquote:Op vrijdag 21 april 2023 09:19 schreef laziness het volgende:
Ik zie dat Vinted nu in de FAQ heeft staan dat er een probleem is met terugbetalingen en dat ze er aan werken.
Een terugbetaling is wat anders dan uitbetaling.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:47 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh kut, heb net een duur artikel verkocht en laten uitbetalen
Nu ook in het nieuws:quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat kan toch niet? Dit klinkt wel ernstig (en riekt naar liquiditeitsproblemen)
quote:Modemarktplaats Vinted worstelt met het terugbetalen van klanten. Afgelopen weken kregen Nederlandse klanten van de veel gebruikte verkoopplek voor tweedehands kleding hun geld niet terug als een koop niet doorging. Volgens het bedrijf zelf komt dat door technische problemen bij het de afhandelaar van de betalingen, Mangopay.
https://nos.nl/artikel/24(...)terugbetalen-klantenquote:Vinted bezweert dat iedereen uiteindelijk het geld terugkrijgt. De vertragingen zouden zijn veroorzaakt door een technisch probleem bij Mangopay, het bedrijf dat de Nederlandse betalingen afhandelt.
"Dat is nu opgelost", zegt een woordvoerder. Mangopay zou nu bezig zijn met de achterstanden wegwerken. "We verontschuldigingen ons voor eventueel ongemak."
Top!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:16 schreef sigme het volgende:
Nou, het heeft even geduurd, maar mijn terugbetalingen zijn nu bijgeschreven op mijn bankrekening.
Samequote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:16 schreef sigme het volgende:
Nou, het heeft even geduurd, maar mijn terugbetalingen zijn nu bijgeschreven op mijn bankrekening.
Oplichtingquote:Op woensdag 10 mei 2023 22:09 schreef hilliebillie het volgende:
Ik ben nieuw op Vinted en ben er wat kleding op aan het zetten. Nu krijg ik al vrij snel bericht dat iemand een artikel gekocht en betaald heeft om op te halen met koerier en dat ik een QR code moet scannen. Ik neem aan dat dat niet de gang van zaken is wel?
Sowieso doe ik niet aan afhalen door koerier aangezien dat normaal oplichting is.
Maar ik bedacht me dus dat ik dus blijkbaar ook niet weet hoe het handelen op Vinted gaat. Ik dacht gewoon à la marktplaats? Maar zij gaf aan al direct betaald te hebben. (Maar heb ook nog nergens m’n rekeningnummer doorgegeven dus dat lijkt me bijzonder). Kan iemand me kort vertellen wat ik wel kan verwachten qua berichten?
Thnx voor je reactie, dat vermoeden had ik al inderdaadquote:Op woensdag 10 mei 2023 22:16 schreef F_r het volgende:
[..]
Oplichting
Bij vinted moet je het verzendbewijs downloaden vanuit vinted of je mail.
Wat wel handig is om te weten is dat men een artikel meteen kan kopen voor de verkoopprijs. Ze kopen er meteen een verzendlabel bij en die genereer jij en download/print je. Alle aankopen gaan in je vinted portemonnee en die kan je laten uitkeren. De koper heeft dus geen betaalgegevens van jou nodig.quote:Op woensdag 10 mei 2023 22:09 schreef hilliebillie het volgende:
Ik ben nieuw op Vinted en ben er wat kleding op aan het zetten. Nu krijg ik al vrij snel bericht dat iemand een artikel gekocht en betaald heeft om op te halen met koerier en dat ik een QR code moet scannen. Ik neem aan dat dat niet de gang van zaken is wel?
Sowieso doe ik niet aan afhalen door koerier aangezien dat normaal oplichting is.
Maar ik bedacht me dus dat ik dus blijkbaar ook niet weet hoe het handelen op Vinted gaat. Ik dacht gewoon à la marktplaats? Maar zij gaf aan al direct betaald te hebben. (Maar heb ook nog nergens m’n rekeningnummer doorgegeven dus dat lijkt me bijzonder). Kan iemand me kort vertellen wat ik wel kan verwachten qua berichten?
Je krijgt van Vinted een verzendlabel die je inderdaad kunt downloaden vanuit de app of je mail. Het verschilt per bezorgdienst of je zelf iets moet printen of niet. Bij Homerr bijvoorbeeld moet jij een QRcode laten zien aan het servicepunt waar je het aflevert, die scannen dat dan en plakken er een label op.quote:Op woensdag 10 mei 2023 22:09 schreef hilliebillie het volgende:
Dat je je afvraagt of het voor dat geld wel helemaal echt is en geen AliExpress namaak.quote:Op woensdag 17 mei 2023 18:44 schreef ZarB het volgende:
Ik had sneakers voor mijn dochter besteld van Nike. 8 euro. Open net de doos, zitten er Balenciaga schoenen in, maat 28. Ik google op nieuwwaarde: 365 euroIn de kledingkast van de verkoopster staan ze voor 60. Gelijk een berichtje gedaan uiteraard, maar je zou toch denken dat je wel even dubbel checkt voor verzending
Daarom plak ik 'm thuis in alle rust op de doos. Of ik zet de naam er vooraf op.quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:02 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat je je afvraagt of het voor dat geld wel helemaal echt is en geen AliExpress namaak.
Maar ik vind het ook wel een ding hoor. Dan sta je bij het pakketpunt met tig pakketjes en dan moet je daar de juiste QR code bij zoeken. En hopen dat je geen fout maakt
Ik plak ook een briefje met de naam (en bestelde artikel) op het pakje. Maar toch wel bang dat het verkeerd gaat.quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Daarom plak ik 'm thuis in alle rust op de doos. Of ik zet de naam er vooraf op.
De Balenciaga's waren ook echt nog helemaal netjes. Daar heeft echt geen kind met maat 28 op gelopen. Dus best bijzonder idd. De nikes geloof ik wel, die zijn altijd wel rond die prijs.quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:02 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat je je afvraagt of het voor dat geld wel helemaal echt is en geen AliExpress namaak.
Maar ik vind het ook wel een ding hoor. Dan sta je bij het pakketpunt met tig pakketjes en dan moet je daar de juiste QR code bij zoeken. En hopen dat je geen fout maakt
Heb ze toch maar netjes retour gedaanquote:Op donderdag 18 mei 2023 19:50 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Ik neem ze graag van je over hahaha.
Laatst ineens allerlei baby kleding verkocht! Helemaal blij want dan kan ik weer wat nieuws kopen via vinted. Handig zo’n ecosysteem
Dat heb ik ook wel eens gehad. Maar dan met iets van 30 euro. Weken later stond ineens dpd aan de deur. Ik heb toen de koper een berichtje gestuurd en het vervolgens voor 1 euro nogmaals aan hem verkocht.quote:Op maandag 29 mei 2023 19:25 schreef Seven. het volgende:
Paar maanden geleden iets raars meegemaakt. Cocktailjurk van Expresso verkocht voor 5 euro, opgestuurd en duurde al kneiterslang voor die jurk afgehaald werd. Maar OK, uiteindelijk geeft de koper aan dat alles OK is en ik krijg netjes m'n geld. 2 weken later wordt die jurk weer bij mij thuis bezorgd! Dus ik heb een berichtje gestuurd om te laten weten. Die is gelezen maar geen enkele reactie gehad.
Nou ja, dan laten we het maar zo.
Dat doet de koper waarschijnlijk expres zo.quote:Op maandag 29 mei 2023 19:25 schreef Seven. het volgende:
Paar maanden geleden iets raars meegemaakt. Cocktailjurk van Expresso verkocht voor 5 euro, opgestuurd en duurde al kneiterslang voor die jurk afgehaald werd. Maar OK, uiteindelijk geeft de koper aan dat alles OK is en ik krijg netjes m'n geld. 2 weken later wordt die jurk weer bij mij thuis bezorgd! Dus ik heb een berichtje gestuurd om te laten weten. Die is gelezen maar geen enkele reactie gehad.
Waarom? Het heeft haar 5 euro + verzenden gekost?quote:Op maandag 29 mei 2023 21:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat doet de koper waarschijnlijk expres zo.
Ik heb het 1 x gedaan met iets heel goedkoops uit Frankrijk - de koper had enorm veel moeite gedaan maar het duurde met homer meer dan een maand om aan te komen en toen werd het bij het verkeerde pakketgebeuren geleverd, we waren op vakantie en er was niemand om hem voor ons op te halen. Ik heb hem afgemeld als geleverd en goede reviews gegeven want mijn redenatie was: alles is okee = geld naar verkoper en mocht ze hem terugkrijgen dan kan ze hem nogmaals verkopen.quote:Op maandag 29 mei 2023 19:25 schreef Seven. het volgende:
Het was een woordgrapje.quote:Op maandag 29 mei 2023 21:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Waarom? Het heeft haar 5 euro + verzenden gekost?
quote:
Dit is heel vreemd. Ik heb nude hakken te koop staan. Waarom heb je mij niet gegund?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:15 schreef girlnextdoor. het volgende:
Zó lekker om twee paar zomerschoenen te kopen voor maar ¤20,74Eén stel beige/nude hakken en als dat vervelend wordt voor mijn voeten een stel beige/nude ballerina's met kant
Kom maar op met die zomerfeestjes!
Ik zit trouwens te bedenken wat ik het beste kan doen met dingen die ik verkoop. Laten jullie het geld in de vinted portemonee of laten jullie het meteen uitbetalen? Dacht eraan dan het in de Vinted portemonee laten als een soort spaarpotje kan dienen ofzo voor als je dan zelf weer wat wil kopen, dan hoef je het niet steeds van je rekening af te halen
Heb je alle betaalgegevens wel goed ingesteld? Even goed je profiel doorlopen of je de boel daar wel allemaal gekoppeld hebt om te kunnen betalen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:59 schreef LeNeHe het volgende:
Nou, deze boomer heeft ook eindelijk een account gemaakt op Vinted. Maar nu kom ik er niet achter hoe ik, als ik klik op ‘kopen’ verder kan naar betalen. Als ik op kopen klik, kom ik alleen in een soort chat met de verkoper terecht.
En ik snap er dus geen snars van.
Wat doe ik nou verkeerd
Soms moet je de verzendmethode nog kiezen. Sommige verkopers geven opties (DHL/Homer/etc.).quote:Op donderdag 8 juni 2023 12:59 schreef LeNeHe het volgende:
Nou, deze boomer heeft ook eindelijk een account gemaakt op Vinted. Maar nu kom ik er niet achter hoe ik, als ik klik op ‘kopen’ verder kan naar betalen. Als ik op kopen klik, kom ik alleen in een soort chat met de verkoper terecht.
En ik snap er dus geen snars van.
Wat doe ik nou verkeerd
Staat de app wel op regio Nederland ingesteld?quote:Op donderdag 8 juni 2023 13:47 schreef LeNeHe het volgende:
Ik heb mijn profiel bekeken en het enige wat me opvalt is dat ik bij betaalopties alleen een creditcard kan toevoegen. Verdere opties zoal bijvoorbeeld betalen via iDeal krijg ik daar niet en ik kan niets aanpassen.
In het ‘kopen’ gedeelte krijg ik geen verzendopties te zien ofzo.
Ik klik op kopen en dan krijg ik het chatscherm waarin ik alleen maar een bericht kan sturen naar de verkoper over het product. Verder zijn er geen mogelijkheden.
Ja staat gewoon goed. Ik zie wel op het forum van Vinted dat er meer mensen hetzelfde melden. Alleen staan er helaas geen oplossingen tussen.quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Staat de app wel op regio Nederland ingesteld?
Wauw. Zoveel heb ik nog nooit gehad. Heel stom, maar mijn Vinted portomonee moet altijd zo snel mogelijk leeg. En dat terwijl ik in het echte leven best zuinig ben.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:19 schreef Seven. het volgende:
Ik heb 120 euro in m'n Vinted portemonnee. Heerlijk hele avonden scrollen terwijl ik dingen in m'n favorieten zet. Jurkje en jumpsuit wil ik graag.
Ja maar jij denkt dan vast dat dit geen herenbroek isquote:Op zaterdag 10 juni 2023 16:01 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik zoek met oog op de zomer en linnen (heren) pantalon. Maar daar is op vinted geen beginnen aan, in de categorie herenbroeken op materiaal 'linnen' zoeken levert een niet door te komen hoeveelheid misplaatste damesbroeken op.
Kijk toch gvd eens uit in welke categorie je iets plaatst.
Proestquote:Op zaterdag 10 juni 2023 22:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja maar jij denkt dan vast dat dit geen herenbroek is
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen maar omdat ie bij de dames staat...
Helpt het niet om bij de zoektermen 'heren' op te geven?
Ja!quote:Op zondag 11 juni 2023 00:18 schreef June. het volgende:
Vragen die Fransen ook altijd zo ontiegelijk veel van jullie? Hoeveel cm is het, lengte en breedte, welke stof, hoeveel knoopjes etc etc.
En dan daarna ook nog eens een laag bod doen in plaats van het te kopen.
Ja haha.quote:Op zondag 11 juni 2023 00:18 schreef June. het volgende:
Vragen die Fransen ook altijd zo ontiegelijk veel van jullie? Hoeveel cm is het, lengte en breedte, welke stof, hoeveel knoopjes etc etc.
En dan daarna ook nog eens een laag bod doen in plaats van het te kopen.
Maar tegenwoordig kun je wel filteren op materiaal!quote:Op zondag 11 juni 2023 17:03 schreef sigme het volgende:
Als koper ben ik wel blij met de Fransen, die zetten er veel vaker bij van welk materiaal iets gemaakt is. Wat best tamelijk behoorlijk nogal relevante informatie is voor textiel waar je niet even aan kan voelen voor koop.
Foto’tje van etiket is ook leuk, maar dan kan je er weer niet op zoeken dus dan ga ik het niet vinden.
Ik accepteer het bod dan niet. Ben dan veels te bang dat ik een negatieve review krijg bij dat soort mensen. Dat het ergens bijvoorbeeld 3mm pillig is bij de zoom en dat ik dat niet heb opgeheven oid.quote:
Als ze de vraagprijs bieden, dan wel. Ik moet trouwens zeggen dat ik nog nooit achteraf gezeik heb gehad met Fransozen.quote:Op zondag 11 juni 2023 19:26 schreef June. het volgende:
[..]
Ik accepteer het bod dan niet. Ben dan veels te bang dat ik een negatieve review krijg bij dat soort mensen. Dat het ergens bijvoorbeeld 3mm pillig is bij de zoom en dat ik dat niet heb opgeheven oid.
Ja dat is nieuw hè?quote:Op zondag 11 juni 2023 18:37 schreef yinu het volgende:
[..]
Maar tegenwoordig kun je wel filteren op materiaal!
Al zou het wel fijn zijn als dan ook iedereen die categorie correct en naar waarheid invult![]()
Ja ik ben er heel blij mee! Je kunt er inderdaad meer aanklikken. Er zit nog wel wat rommel in en misschien mis je wat, maar niet meer dit soort verwarring. Of mensen die niet weten hoe je zijde spelt, of alle verschillende mogelijke spelwijzen in allerlei talen van kasjmier/cashmere/cashemire/caxemera.quote:Op zondag 11 juni 2023 20:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja dat is nieuw hè?
Zou mooi zijn als dat wat gaat werken. Kan je ook meerdere materialen opgeven? Ik zoek van op combinaties, ook om resultaten te verbeteren. Cashmere & zijde geeft wat minder resultaten waar ik niks aan heb. “Cashmere” alleen geeft teveel rotzooi met een kasjmiermotief en “zijde” teveel rotzooi met ‘aan een zijde panterprint’ oid.
Zelfde voor linnen (plaatsnaam Linne)
Ja dat soort dingen dusquote:Op zondag 11 juni 2023 23:28 schreef hilliebillie het volgende:
Hier wel een keer een negatieve review gehad van een Franse. Die had als vraag of het shirt transparant was. Waarop ik geantwoord had dat dat niet zo was.
Kreeg ik als review dat het shirt transparant was en dat ik dat had moeten melden. Maar het shirt was helemaal niet transparant
Beste werkt om met enige regelmaat er wat nieuws op te zetten. Dan blijf je ook oude items verkopen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:27 schreef hilliebillie het volgende:
Je moet ook een beetje geluk hebben of mensen kijken/interesse hebben op het moment dat het er net op staat. Tenminste dat idee heb ik.
Had er een partij kleding op gezet (ook niet heel duur het meeste, maar ook geen merk). Een heel deel was binnen een dag verkocht. Maar daarna ook geen enkel item meer. Toen heb ik na twee weken alles wat over was opnieuw er op gezet, en is op 3 stuks na alles verkocht. Heb twee dingen daarin iets goedkoper gemaakt die waren ook wat duurder dan de rest, maar de rest hetzelfde gehouden.
Ik dat dat van de week ook met de kinderkleding doen die ik nog over heb. Al heb ik het idee dat de kinderkleding sowieso minder goed loopt (niet-merk)
Nou, dit is effectief de nek omgedraaid door Vintedquote:Op zondag 11 juni 2023 22:14 schreef yinu het volgende:
[..]
Ja ik ben er heel blij mee! Je kunt er inderdaad meer aanklikken. Er zit nog wel wat rommel in en misschien mis je wat, maar niet meer dit soort verwarring. Of mensen die niet weten hoe je zijde spelt, of alle verschillende mogelijke spelwijzen in allerlei talen van kasjmier/cashmere/cashemire/caxemera.
Ja, ik merkte het ook alquote:Op vrijdag 16 juni 2023 07:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, dit is effectief de nek omgedraaid door Vinted
Zoeken op materiaal zoekt namelijk niet naar items waarbij mensen die materialen hebben aangevinkt, maar gewoon hetzelfde als wanneer ik het in het zoekveld type. Dus je vindt nog steeds ook alle dingen met een kasjmier motief en vooral ook nog steeds alle verkopers die elke mogelijke hashtag of beschrijving bij elk item erin knallen.
En zelfs dan werkt het nog brak als ik het test, een jurkje gezocht met ingevuld materiaal dat *niet* in de omschrijving ook nog genoemd wordt. Zoek op materiaal (en merk en prijs en type) en ik vind 'm niet, zoek op de stof in de omschrijving en ik vind 'm wel...
Ja, ik heb mijn nintendo DS er op verkocht.quote:Op maandag 26 juni 2023 22:38 schreef Gimmick het volgende:
Hebben jullie ook wel eens gadgets verkocht via Vinted? Wil mijn Garmin Forerunner 245 verkopen. Ik zie ze er wel op staan, maar weet niet of de kans om gespamd te worden groter is. Zal om max 150 euro gaan.
Ja, same hier. Eindelijk een jurkje verkocht, meteen een bericht of ik het zsm kan versturen want de Franse koper gaat op vakantie.quote:Op donderdag 6 juli 2023 16:17 schreef Bamba het volgende:
Waarom zijn die Franse kopers zo ongeduldig? Gisteravond iets verkocht en binnen 12 uur heb ik al 2 berichten of ik ze vandaag kan versturen. Normaal doe ik wel mijn best om ze binnen een dag te versturen, maar nu wacht ik expres een dag. Ben geen webwinkel hoor
Was bij mij inderdaad ook de reden: ze gaat op vakantie. Ik zou zelf nooit zo kort voor m’n vakantie iets op vinted kopen. Viel nog mee dat ze niet via Homer liet verzenden, dan weet je bijna zeker dat het niet op tijd aankomtquote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, same hier. Eindelijk een jurkje verkocht, meteen een bericht of ik het zsm kan versturen want de Franse koper gaat op vakantie.
Ik had juist iemand die nog op vakantie was dus of ik een paar dagen kon wachten met verzenden anders was ze bang dat het teruggestuurd werdquote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:37 schreef Bamba het volgende:
[..]
Was bij mij inderdaad ook de reden: ze gaat op vakantie. Ik zou zelf nooit zo kort voor m’n vakantie iets op vinted kopen. Viel nog mee dat ze niet via Homer liet verzenden, dan weet je bijna zeker dat het niet op tijd aankomt
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 18:29 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik had juist iemand die nog op vakantie was dus of ik een paar dagen kon wachten met verzenden anders was ze bang dat het teruggestuurd werd
Ja dat is vaak zo in de avond. Als je morgenochtend kijkt kun je vaak wel weer DHL kiezen.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:19 schreef silliegirl het volgende:
Ik wilde iets kopen, en kies dan normaal voor een DHL afhaalpunt om de hoek voor de levering, maar ik kan werkelijk bij geen enkele verkoper meer een DHL afhaalpunt kiezen. Bij nederlandse verkopers is het enkel nog homerr. Hebben jullie dat ook?
DHL heeft een maximaal aantal Vinted pakketjes per dag, dus ‘s avonds heb je vaak geen DHL-punten om te kiezen. Probeer het morgenochtend, vraag eventueel aan de verkoper of het artikel gereserveerd kan worden voor je.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:19 schreef silliegirl het volgende:
Ik wilde iets kopen, en kies dan normaal voor een DHL afhaalpunt om de hoek voor de levering, maar ik kan werkelijk bij geen enkele verkoper meer een DHL afhaalpunt kiezen. Bij nederlandse verkopers is het enkel nog homerr. Hebben jullie dat ook?
Dit is ook mijn ervaring inderdaad. Iemand een idee hoe dat komt?quote:Op maandag 24 juli 2023 21:07 schreef June. het volgende:
[..]
Ja dat is vaak zo in de avond. Als je morgenochtend kijkt kun je vaak wel weer DHL kiezen.
Ah kijk! Dat is het dus.quote:Op maandag 24 juli 2023 21:08 schreef Mariposas het volgende:
[..]
DHL heeft een maximaal aantal Vinted pakketjes per dag, dus ‘s avonds heb je vaak geen DHL-punten om te kiezen. Probeer het morgenochtend, vraag eventueel aan de verkoper of het artikel gereserveerd kan worden voor je.
Behalve als het naar Frankrijk moet. Dinsdag verzenden vrijdag ligt het klaar... Nederlandse stad - andere Nederlandse stad duurt meestal 2 wekenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:37 schreef Bamba het volgende:
[..]
Was bij mij inderdaad ook de reden: ze gaat op vakantie. Ik zou zelf nooit zo kort voor m’n vakantie iets op vinted kopen. Viel nog mee dat ze niet via Homer liet verzenden, dan weet je bijna zeker dat het niet op tijd aankomt
ik merk dat veel mensen toch alleen voor een laag bedrag spullen willen kopen. wrs ook omdat het een risico blijft wat de werkelijke staat van het product is. liever dan een 10tje kwijt dan bv 30 euro.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:14 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een superdry trui voor 15 erop staan. Wordt nog niet misschien op geboden. 1x een bod gehad.
Dat heb ik zelf ook, maar koop voornamelijk kinderkleding. Ik vind het echt retezonde om >20 euro voor een kledingstuk uit te geven voor iets wat maar zo kort wordt gedragen. Voor tweedehands dus nog minder. Ik koop vooral voor het duurzaamheidsaspect.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:28 schreef Lunatics het volgende:
[..]
ik merk dat veel mensen toch alleen voor een laag bedrag spullen willen kopen. wrs ook omdat het een risico blijft wat de werkelijke staat van het product is. liever dan een 10tje kwijt dan bv 30 euro.
30 euro - niemand reageert
10 euro - bieden van 6 euro stromen binnen
dat soort dingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |