abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206845455
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 17:47 schreef Aure het volgende:
Het duurt bij mij soms ook wel een week eer ik tijd heb om het op te halen :P
Oh echt?
Ik heb dat nog niet eerder gehad. Ik vind het best vervelend.
  zondag 27 november 2022 @ 19:30:18 #27
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_206845570
Ik stuur dan vaak na een dag of 3 een berichtje dat het pakket op het afhaalpunt ligt. Soms is Vinted veel later met de melding, en heeft de koper het echt nog niet door.
pi_206848865
Ik heb 10 (?) dagen om het op te halen en soms is het leven gewoon druk, dus ja dan duurt het ff :P ik heb overigens nog nooit gehad dat een koper er een berichtje om stuurde, dus zo erg is het kennelijk niet :P
  zondag 27 november 2022 @ 21:57:50 #29
208890 June.
Seriously?
pi_206849110
Als ik het pas na 3 dagen of meer ophaal stuur ik altijd wel even een berichtje eigenlijk.. Zou ik als verkoper ook fijn vinden.
Shine bright like a diamond.
pi_206849184
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:23 schreef lily het volgende:

[..]
Oh echt?
Ik heb dat nog niet eerder gehad. Ik vind het best vervelend.
Waarom dan?
Je weet nooit hoe lang je pakket er over doet met sommige verzenders. Ik sta niet altijd paraat om meteen een pakketje op te halen, vooral niet doordeweeks.

Verkopers die niet communiceren en pas op de laatste dag verzenden vind ik irritanter. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_206849442
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 22:01 schreef arvensis het volgende:

[..]
Waarom dan?
Je weet nooit hoe lang je pakket er over doet met sommige verzenders. Ik sta niet altijd paraat om meteen een pakketje op te halen, vooral niet doordeweeks.

Verkopers die niet communiceren en pas op de laatste dag verzenden vind ik irritanter. :+
Omdat ik niet weet of het nu wel opgehaald wordt? Het ligt er al 6 dagen. Ik krijg geen reactie verder.
pi_206852662
Ik ben er denk ik heel makkelijk in, er staat gewoon een x aantal dagen voor de verkoper om het op de post te doen en een x aantal dagen voor de koper om het op te halen en binnen die tijd vind ik het allemaal prima :P

Maar als iemand mij een berichtje stuurt dat het er ligt ofzo dan antwoord ik wel altijd even hoor. Maar dat gebeurt dus eigenlijk bijna nooit, dat ze iets sturen. Ik moet nu ook nog een pakketje ophalen, dag 4 inmiddels :+
pi_206852753
Ik vind het ook nog wel een verschil of het om een pakketje van 2 euro gaat of een wat duurder item.
pi_206864966
Ik kies juist vaak voor Mondial en Homerr omdat je het pakket iets langer kunt laten liggen. Soms heb je net opgehaald en wordt er daarna nog wat gebracht. Dan kan het er best een weekje liggen voordat het opgehaald wordt.

Als de verkoper iets stuurt dan laat ik meestal wel weten wanneer ik het ga halen maar meestal is het prima.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_206981388
Ik upload net in het volste goede vertrouwen een originele trui van een vrij prijzig merk (in augustus nog gekocht bij een toonaangevende nederlandse winkelketen). Close up foto van het merkembleem en het binnenlabel.

Kreeg na 4 minuten een vinted-pushmelding en dacht : dat begint goed. Is het een melding van vinted dat ze ''hebben geoordeeld'' dat mijn kledingstuk een namaakartikel is en dat het een wettelijk misdrijf is om namaakartikelen te verkopen.

Ligt het nou aan mij of is dit vrij bizar? Je wordt doodleuk even beschuldigd van het plegen van een misdrijf. Niet eens woorden als ''mogelijk'' of ''wij hebben aanwijzingen dat je kledingstuk mogelijk nep is'' of ''wij hebben niet genoeg informatie / foto's om de echtheid te kunnen verifieren''. Nee : je kledingstuk is nep, en je pleegt een wettelijk misdrijf.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 13:30:47 #36
382129 crew  Donna
pi_206981411
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:27 schreef DesertGlory het volgende:
Ik upload net in het volste goede vertrouwen een originele trui van een vrij prijzig merk (in augustus nog gekocht bij een toonaangevende nederlandse winkelketen). Close up foto van het merkembleem en het binnenlabel.

Kreeg na 4 minuten een vinted-pushmelding en dacht : dat begint goed. Is het een melding van vinted dat ze ''hebben geoordeeld'' dat mijn kledingstuk een namaakartikel is en dat het een wettelijk misdrijf is om namaakartikelen te verkopen.

Ligt het nou aan mij of is dit vrij bizar? Je wordt doodleuk even beschuldigd van het plegen van een misdrijf. Niet eens woorden als ''mogelijk'' of ''wij hebben aanwijzingen dat je kledingstuk mogelijk nep is'' of ''wij hebben niet genoeg informatie / foto's om de echtheid te kunnen verifieren''. Nee : je kledingstuk is nep, en je pleegt een wettelijk misdrijf.
Ze hebben ze mij bij de verkoop van 2 Yankee Candle kaarsen beticht dat het zakelijk was en dat ik als de wiedeweerga andere dingen moest uploaden omdat ze anders mijn account zouden sluiten. Heb zelfs bonnetjes laten zien van de aankoop en dat ik er gewoon vanaf wil, maar nee, ze houden het erop zat het riekt naar zakelijke verkoop. Om te janken.
Ik had ook niks anders te verkopen dus was echt bang dat ze me zouden sluiten, maar uiteindelijk is het meegevallen.
pi_206981447
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:30 schreef Donna het volgende:

[..]
Ze hebben ze mij bij de verkoop van 2 Yankee Candle kaarsen beticht dat het zakelijk was en dat ik als de wiedeweerga andere dingen moest uploaden omdat ze anders mijn account zouden sluiten. Heb zelfs bonnetjes laten zien van de aankoop en dat ik er gewoon vanaf wil, maar nee, ze houden het erop zat het riekt naar zakelijke verkoop. Om te janken.
Ik had ook niks anders te verkopen dus was echt bang dat ze me zouden sluiten, maar uiteindelijk is het meegevallen.
Mijn hemel, wat is dat voor een gaar bedrijf. Dat soort berichten kun je toch niet zonder meer sturen aan klanten als professioneel bedrijf. Ik bedoel ik snap echt wel dat er algoritmes/bots draaien op advertenties, maar ik zou ze toch echt adviseren om mensen niet direct te gaan bedreigen in hun (gestandaardiseerde) terugkoppeling. Volgens mij is wat vinted zelf doet nog eerder strafbaar.
pi_206982722
Is het nieuw, of verzend ik gewoon voor het eerst met PostNL, dat je daarvoor eerst zelf het verzendlabel moet kopen? Echt veel omslachtiger ook met invullen in de app. Ik vind Vinted juist zo'n fijne app omdat het ook qua verzenden zo makkelijk is.
  woensdag 7 december 2022 @ 16:00:39 #39
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_206983278
Dat is altijd al zo met post.nl. Dat is ook exact de reden dat ik in mijn profiel heb staan dat ik niet met post.nl verzend (kan helaas niet uitgezet worden).
pi_206983341
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:00 schreef mousemicky het volgende:
Dat is altijd al zo met post.nl. Dat is ook exact de reden dat ik in mijn profiel heb staan dat ik niet met post.nl verzend (kan helaas niet uitgezet worden).
Dit. Dit is ook de reden waarom ik niks meer met marktplaats doe.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:38:37 #41
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_206997013
Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad? Ik heb iets gekocht, was afgeleverd bij het pakketpunt en gisteravond kreeg ik opeens een melding dat het is opgehaald terwijl ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om het op te halen.

Heb in ieder geval gelijk contact gezocht met Vinted en wil morgen of overmorgen als ik tijd heb sowieso even naar het pakketpunt gaan om dubbel te checken.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_207183020
Van de week heb ik 30 km heen 30 km terug gereden naar een dorp in Noord-Holland om 3 pakketjes op te halen. Eenmaal daar mocht ik zelf de stapel doorzoeken om mijn pakketje en van mijn vriendin mee te nemen.
Zei de eigenaar doodleuk dat morgen het hele zooitje gaat naar een punt vlakbij mijn huis.


Achja ik heb mijn mooie pantalon ontvangen en ben er heel blij mee 😍.
  donderdag 22 december 2022 @ 19:48:41 #43
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_207190512
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:38 schreef LPFAN het volgende:
Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad? Ik heb iets gekocht, was afgeleverd bij het pakketpunt en gisteravond kreeg ik opeens een melding dat het is opgehaald terwijl ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om het op te halen.

Heb in ieder geval gelijk contact gezocht met Vinted en wil morgen of overmorgen als ik tijd heb sowieso even naar het pakketpunt gaan om dubbel te checken.
Pakket is vermist en heb mijn geld teruggekregen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_207215913
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:34 schreef DesertGlory het volgende:

[..]
Mijn hemel, wat is dat voor een gaar bedrijf. Dat soort berichten kun je toch niet zonder meer sturen aan klanten als professioneel bedrijf. Ik bedoel ik snap echt wel dat er algoritmes/bots draaien op advertenties, maar ik zou ze toch echt adviseren om mensen niet direct te gaan bedreigen in hun (gestandaardiseerde) terugkoppeling. Volgens mij is wat vinted zelf doet nog eerder strafbaar.
Als je tegen hun regeltjes bots krijg je het niet meer geregeld.
- ik verkoop een jas met een bontkraag. Maar zet erbij dat het om kunstbont ging. Onmiddellijke melding dat ik dat moest bewijzen
pi_207216048
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:38 schreef LPFAN het volgende:
Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad? Ik heb iets gekocht, was afgeleverd bij het pakketpunt en gisteravond kreeg ik opeens een melding dat het is opgehaald terwijl ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om het op te halen.

Heb in ieder geval gelijk contact gezocht met Vinted en wil morgen of overmorgen als ik tijd heb sowieso even naar het pakketpunt gaan om dubbel te checken.
Ik heb inmiddels wel al 2x het omgekeerde gehad: de koper zou het hebben opgehaald maar vervolgens kreeg ik mijn pakket terug.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 25 december 2022 @ 12:29:00 #46
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_207224741
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 20:11 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ik heb inmiddels wel al 2x het omgekeerde gehad: de koper zou het hebben opgehaald maar vervolgens kreeg ik mijn pakket terug.
Bijzonder!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_207226900
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dit. Dit is ook de reden waarom ik niks meer met marktplaats doe.
Oh, maar op Marktplaats vind ik het juist wel fijn met PostNL. Daar koopt de koper gewoon het label en hoef ik alleen maar te printen.
pi_207287970
Weet iemand hoe lang je de tijd hebt om een geaccepteerd bod te betalen? Een koper heeft een bod op één van mijn artikelen uitgebracht en ik heb geaccepteerd. Nu moet ik dus wachten op de betaling, maar die komt maar niet. En eerlijk gezegd denk ik niet dat die nog gaat komen ook, want twee dagen na acceptatie heeft ze het artikel doodleuk aan haar favorieten toegevoegd, maar niet betaald. Is best een prijzig artikel, waarop ze van mij aardig wat korting heeft gekregen, maar heb nu dus het gevoel dat ze gewoon aan het testen is voor hoeveel ik het weg doe en het misschien ooit later eens wil kopen ofzo. Zie nergens dat ik het bod kan annuleren? Heb geen zin in iemand die besluit twee maanden later het artikel voor de overeengekomen prijs te kopen. Ik kan het artikel natuurlijk verwijderen en weer opnieuw toevoegen om het bod te verwijderen, maar dan zijn de andere mensen die hem nu favoriet hebben hem ook kwijt dus. Wat zouden jullie doen? Vind het nogal asociaal om te bieden en dan niet te kopen en al helemaal zonder enige vorm van communicatie.
pi_207288436
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 19:08 schreef Polenbatser het volgende:
Weet iemand hoe lang je de tijd hebt om een geaccepteerd bod te betalen? Een koper heeft een bod op één van mijn artikelen uitgebracht en ik heb geaccepteerd. Nu moet ik dus wachten op de betaling, maar die komt maar niet. En eerlijk gezegd denk ik niet dat die nog gaat komen ook, want twee dagen na acceptatie heeft ze het artikel doodleuk aan haar favorieten toegevoegd, maar niet betaald. Is best een prijzig artikel, waarop ze van mij aardig wat korting heeft gekregen, maar heb nu dus het gevoel dat ze gewoon aan het testen is voor hoeveel ik het weg doe en het misschien ooit later eens wil kopen ofzo. Zie nergens dat ik het bod kan annuleren? Heb geen zin in iemand die besluit twee maanden later het artikel voor de overeengekomen prijs te kopen. Ik kan het artikel natuurlijk verwijderen en weer opnieuw toevoegen om het bod te verwijderen, maar dan zijn de andere mensen die hem nu favoriet hebben hem ook kwijt dus. Wat zouden jullie doen? Vind het nogal asociaal om te bieden en dan niet te kopen en al helemaal zonder enige vorm van communicatie.
Volgens mij oneindig. Maar als het goed is, kun je de acceptatie ook weer intrekken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_207288688
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 19:27 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Volgens mij oneindig. Maar als het goed is, kun je de acceptatie ook weer intrekken.
Hmmm, heb dat nog niet gevonden. Las op het forum dat het zou moeten staan onder de i rechtsboven in het gesprek, maar daar staat niks. Bovendien krijg je dan een automatische negatieve recensie, omdat je hebt geannuleerd. Zijn threads van 2 jaar terug ofzo, dus misschien inmiddels veranderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')