Oh echt?quote:Op zondag 27 november 2022 17:47 schreef Aure het volgende:
Het duurt bij mij soms ook wel een week eer ik tijd heb om het op te halen
Waarom dan?quote:Op zondag 27 november 2022 19:23 schreef lily het volgende:
[..]
Oh echt?
Ik heb dat nog niet eerder gehad. Ik vind het best vervelend.
Omdat ik niet weet of het nu wel opgehaald wordt? Het ligt er al 6 dagen. Ik krijg geen reactie verder.quote:Op zondag 27 november 2022 22:01 schreef arvensis het volgende:
[..]
Waarom dan?
Je weet nooit hoe lang je pakket er over doet met sommige verzenders. Ik sta niet altijd paraat om meteen een pakketje op te halen, vooral niet doordeweeks.
Verkopers die niet communiceren en pas op de laatste dag verzenden vind ik irritanter.
Ze hebben ze mij bij de verkoop van 2 Yankee Candle kaarsen beticht dat het zakelijk was en dat ik als de wiedeweerga andere dingen moest uploaden omdat ze anders mijn account zouden sluiten. Heb zelfs bonnetjes laten zien van de aankoop en dat ik er gewoon vanaf wil, maar nee, ze houden het erop zat het riekt naar zakelijke verkoop. Om te janken.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:27 schreef DesertGlory het volgende:
Ik upload net in het volste goede vertrouwen een originele trui van een vrij prijzig merk (in augustus nog gekocht bij een toonaangevende nederlandse winkelketen). Close up foto van het merkembleem en het binnenlabel.
Kreeg na 4 minuten een vinted-pushmelding en dacht : dat begint goed. Is het een melding van vinted dat ze ''hebben geoordeeld'' dat mijn kledingstuk een namaakartikel is en dat het een wettelijk misdrijf is om namaakartikelen te verkopen.
Ligt het nou aan mij of is dit vrij bizar? Je wordt doodleuk even beschuldigd van het plegen van een misdrijf. Niet eens woorden als ''mogelijk'' of ''wij hebben aanwijzingen dat je kledingstuk mogelijk nep is'' of ''wij hebben niet genoeg informatie / foto's om de echtheid te kunnen verifieren''. Nee : je kledingstuk is nep, en je pleegt een wettelijk misdrijf.
Mijn hemel, wat is dat voor een gaar bedrijf. Dat soort berichten kun je toch niet zonder meer sturen aan klanten als professioneel bedrijf. Ik bedoel ik snap echt wel dat er algoritmes/bots draaien op advertenties, maar ik zou ze toch echt adviseren om mensen niet direct te gaan bedreigen in hun (gestandaardiseerde) terugkoppeling. Volgens mij is wat vinted zelf doet nog eerder strafbaar.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:30 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze hebben ze mij bij de verkoop van 2 Yankee Candle kaarsen beticht dat het zakelijk was en dat ik als de wiedeweerga andere dingen moest uploaden omdat ze anders mijn account zouden sluiten. Heb zelfs bonnetjes laten zien van de aankoop en dat ik er gewoon vanaf wil, maar nee, ze houden het erop zat het riekt naar zakelijke verkoop. Om te janken.
Ik had ook niks anders te verkopen dus was echt bang dat ze me zouden sluiten, maar uiteindelijk is het meegevallen.
Dit. Dit is ook de reden waarom ik niks meer met marktplaats doe.quote:Op woensdag 7 december 2022 16:00 schreef mousemicky het volgende:
Dat is altijd al zo met post.nl. Dat is ook exact de reden dat ik in mijn profiel heb staan dat ik niet met post.nl verzend (kan helaas niet uitgezet worden).
Pakket is vermist en heb mijn geld teruggekregen.quote:Op donderdag 8 december 2022 18:38 schreef LPFAN het volgende:
Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad? Ik heb iets gekocht, was afgeleverd bij het pakketpunt en gisteravond kreeg ik opeens een melding dat het is opgehaald terwijl ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om het op te halen.
Heb in ieder geval gelijk contact gezocht met Vinted en wil morgen of overmorgen als ik tijd heb sowieso even naar het pakketpunt gaan om dubbel te checken.
Als je tegen hun regeltjes bots krijg je het niet meer geregeld.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:34 schreef DesertGlory het volgende:
[..]
Mijn hemel, wat is dat voor een gaar bedrijf. Dat soort berichten kun je toch niet zonder meer sturen aan klanten als professioneel bedrijf. Ik bedoel ik snap echt wel dat er algoritmes/bots draaien op advertenties, maar ik zou ze toch echt adviseren om mensen niet direct te gaan bedreigen in hun (gestandaardiseerde) terugkoppeling. Volgens mij is wat vinted zelf doet nog eerder strafbaar.
Ik heb inmiddels wel al 2x het omgekeerde gehad: de koper zou het hebben opgehaald maar vervolgens kreeg ik mijn pakket terug.quote:Op donderdag 8 december 2022 18:38 schreef LPFAN het volgende:
Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad? Ik heb iets gekocht, was afgeleverd bij het pakketpunt en gisteravond kreeg ik opeens een melding dat het is opgehaald terwijl ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om het op te halen.
Heb in ieder geval gelijk contact gezocht met Vinted en wil morgen of overmorgen als ik tijd heb sowieso even naar het pakketpunt gaan om dubbel te checken.
Bijzonder!quote:Op zaterdag 24 december 2022 20:11 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels wel al 2x het omgekeerde gehad: de koper zou het hebben opgehaald maar vervolgens kreeg ik mijn pakket terug.
Oh, maar op Marktplaats vind ik het juist wel fijn met PostNL. Daar koopt de koper gewoon het label en hoef ik alleen maar te printen.quote:Op woensdag 7 december 2022 16:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit. Dit is ook de reden waarom ik niks meer met marktplaats doe.
Volgens mij oneindig. Maar als het goed is, kun je de acceptatie ook weer intrekken.quote:Op woensdag 28 december 2022 19:08 schreef Polenbatser het volgende:
Weet iemand hoe lang je de tijd hebt om een geaccepteerd bod te betalen? Een koper heeft een bod op één van mijn artikelen uitgebracht en ik heb geaccepteerd. Nu moet ik dus wachten op de betaling, maar die komt maar niet. En eerlijk gezegd denk ik niet dat die nog gaat komen ook, want twee dagen na acceptatie heeft ze het artikel doodleuk aan haar favorieten toegevoegd, maar niet betaald. Is best een prijzig artikel, waarop ze van mij aardig wat korting heeft gekregen, maar heb nu dus het gevoel dat ze gewoon aan het testen is voor hoeveel ik het weg doe en het misschien ooit later eens wil kopen ofzo. Zie nergens dat ik het bod kan annuleren? Heb geen zin in iemand die besluit twee maanden later het artikel voor de overeengekomen prijs te kopen. Ik kan het artikel natuurlijk verwijderen en weer opnieuw toevoegen om het bod te verwijderen, maar dan zijn de andere mensen die hem nu favoriet hebben hem ook kwijt dus. Wat zouden jullie doen? Vind het nogal asociaal om te bieden en dan niet te kopen en al helemaal zonder enige vorm van communicatie.
Hmmm, heb dat nog niet gevonden. Las op het forum dat het zou moeten staan onder de i rechtsboven in het gesprek, maar daar staat niks. Bovendien krijg je dan een automatische negatieve recensie, omdat je hebt geannuleerd. Zijn threads van 2 jaar terug ofzo, dus misschien inmiddels veranderd.quote:Op woensdag 28 december 2022 19:27 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Volgens mij oneindig. Maar als het goed is, kun je de acceptatie ook weer intrekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |