Dat kan toch niet? Dit klinkt wel ernstig (en riekt naar liquiditeitsproblemen)quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja da's mooi, maar ik had een berichtje wel op prijs gesteld zeg maar. Op een van die betalingen (die even zo vrolijk bij hun nog steeds op 'betaald' staat) wacht ik nu al bijna een maand...
Andere terugbetalingen van Vinted, na die tijd, zijn wel aangekomen. Voor mij lijkt het meer op een incident/bug.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat kan toch niet? Dit klinkt wel ernstig (en riekt naar liquiditeitsproblemen)
Oh kut, heb net een duur artikel verkocht en laten uitbetalenquote:Op vrijdag 21 april 2023 09:19 schreef laziness het volgende:
Ik zie dat Vinted nu in de FAQ heeft staan dat er een probleem is met terugbetalingen en dat ze er aan werken.
Een terugbetaling is wat anders dan uitbetaling.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:47 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh kut, heb net een duur artikel verkocht en laten uitbetalen
Nu ook in het nieuws:quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat kan toch niet? Dit klinkt wel ernstig (en riekt naar liquiditeitsproblemen)
quote:Modemarktplaats Vinted worstelt met het terugbetalen van klanten. Afgelopen weken kregen Nederlandse klanten van de veel gebruikte verkoopplek voor tweedehands kleding hun geld niet terug als een koop niet doorging. Volgens het bedrijf zelf komt dat door technische problemen bij het de afhandelaar van de betalingen, Mangopay.
https://nos.nl/artikel/24(...)terugbetalen-klantenquote:Vinted bezweert dat iedereen uiteindelijk het geld terugkrijgt. De vertragingen zouden zijn veroorzaakt door een technisch probleem bij Mangopay, het bedrijf dat de Nederlandse betalingen afhandelt.
"Dat is nu opgelost", zegt een woordvoerder. Mangopay zou nu bezig zijn met de achterstanden wegwerken. "We verontschuldigingen ons voor eventueel ongemak."
Top!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:16 schreef sigme het volgende:
Nou, het heeft even geduurd, maar mijn terugbetalingen zijn nu bijgeschreven op mijn bankrekening.
Samequote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:16 schreef sigme het volgende:
Nou, het heeft even geduurd, maar mijn terugbetalingen zijn nu bijgeschreven op mijn bankrekening.
Oplichtingquote:Op woensdag 10 mei 2023 22:09 schreef hilliebillie het volgende:
Ik ben nieuw op Vinted en ben er wat kleding op aan het zetten. Nu krijg ik al vrij snel bericht dat iemand een artikel gekocht en betaald heeft om op te halen met koerier en dat ik een QR code moet scannen. Ik neem aan dat dat niet de gang van zaken is wel?
Sowieso doe ik niet aan afhalen door koerier aangezien dat normaal oplichting is.
Maar ik bedacht me dus dat ik dus blijkbaar ook niet weet hoe het handelen op Vinted gaat. Ik dacht gewoon à la marktplaats? Maar zij gaf aan al direct betaald te hebben. (Maar heb ook nog nergens m’n rekeningnummer doorgegeven dus dat lijkt me bijzonder). Kan iemand me kort vertellen wat ik wel kan verwachten qua berichten?
Thnx voor je reactie, dat vermoeden had ik al inderdaadquote:Op woensdag 10 mei 2023 22:16 schreef F_r het volgende:
[..]
Oplichting
Bij vinted moet je het verzendbewijs downloaden vanuit vinted of je mail.
Wat wel handig is om te weten is dat men een artikel meteen kan kopen voor de verkoopprijs. Ze kopen er meteen een verzendlabel bij en die genereer jij en download/print je. Alle aankopen gaan in je vinted portemonnee en die kan je laten uitkeren. De koper heeft dus geen betaalgegevens van jou nodig.quote:Op woensdag 10 mei 2023 22:09 schreef hilliebillie het volgende:
Ik ben nieuw op Vinted en ben er wat kleding op aan het zetten. Nu krijg ik al vrij snel bericht dat iemand een artikel gekocht en betaald heeft om op te halen met koerier en dat ik een QR code moet scannen. Ik neem aan dat dat niet de gang van zaken is wel?
Sowieso doe ik niet aan afhalen door koerier aangezien dat normaal oplichting is.
Maar ik bedacht me dus dat ik dus blijkbaar ook niet weet hoe het handelen op Vinted gaat. Ik dacht gewoon à la marktplaats? Maar zij gaf aan al direct betaald te hebben. (Maar heb ook nog nergens m’n rekeningnummer doorgegeven dus dat lijkt me bijzonder). Kan iemand me kort vertellen wat ik wel kan verwachten qua berichten?
Je krijgt van Vinted een verzendlabel die je inderdaad kunt downloaden vanuit de app of je mail. Het verschilt per bezorgdienst of je zelf iets moet printen of niet. Bij Homerr bijvoorbeeld moet jij een QRcode laten zien aan het servicepunt waar je het aflevert, die scannen dat dan en plakken er een label op.quote:Op woensdag 10 mei 2023 22:09 schreef hilliebillie het volgende:
Dat je je afvraagt of het voor dat geld wel helemaal echt is en geen AliExpress namaak.quote:Op woensdag 17 mei 2023 18:44 schreef ZarB het volgende:
Ik had sneakers voor mijn dochter besteld van Nike. 8 euro. Open net de doos, zitten er Balenciaga schoenen in, maat 28. Ik google op nieuwwaarde: 365 euroIn de kledingkast van de verkoopster staan ze voor 60. Gelijk een berichtje gedaan uiteraard, maar je zou toch denken dat je wel even dubbel checkt voor verzending
Daarom plak ik 'm thuis in alle rust op de doos. Of ik zet de naam er vooraf op.quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:02 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat je je afvraagt of het voor dat geld wel helemaal echt is en geen AliExpress namaak.
Maar ik vind het ook wel een ding hoor. Dan sta je bij het pakketpunt met tig pakketjes en dan moet je daar de juiste QR code bij zoeken. En hopen dat je geen fout maakt
Ik plak ook een briefje met de naam (en bestelde artikel) op het pakje. Maar toch wel bang dat het verkeerd gaat.quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Daarom plak ik 'm thuis in alle rust op de doos. Of ik zet de naam er vooraf op.
De Balenciaga's waren ook echt nog helemaal netjes. Daar heeft echt geen kind met maat 28 op gelopen. Dus best bijzonder idd. De nikes geloof ik wel, die zijn altijd wel rond die prijs.quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:02 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat je je afvraagt of het voor dat geld wel helemaal echt is en geen AliExpress namaak.
Maar ik vind het ook wel een ding hoor. Dan sta je bij het pakketpunt met tig pakketjes en dan moet je daar de juiste QR code bij zoeken. En hopen dat je geen fout maakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |