abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:13:05 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209968663
Niet mijn OP

De laatste tijd is er discussie over een eventuele fusie tussen de PvdA en Groenlinks. Nou willen beide partijen er nog niet aan maar zoiets kost tijd. In het verleden zijn er ook vaak genoeg partijen gefuseerd.
https://www.volkskrant.nl(...)-van-komen~bb7b9802/

Persoonlijk denk ik dat het een slim idee is. Qua standpunten zijn de partijen nauwelijks verschillend nog van elkaar. Ook zijn ze qua grootte onderhand wel aan elkaar gewaagd. En het zou de versplintering al weer wat terugdringen. Bovendien is men samen machtiger. Niet alleen in aantal zetels maar ook in het netwerk in de samenleving dat ze hebben. Het beste kan het beginnen met gezamenlijke lijsten. En in een later stadium een fusie van de organisatie.

Al zijn er ook een paar moeilijke punten. Groenlinksers blijven toch graag maagdelijk in de oppositie waar PvdA'ers als het even kan de regering in willen. Dus de idealisten en realisten kunnen botsen. Ook zijn beide partijen lid van een verschillende Eurofractie. Dus daar zal waarschijnlijk Groenlinks aan het kortste end trekken. Met als risico dat een nieuwe "Groene" partij ontstaat.

Wat denken jullie. Gaat dit er binnen nu en een paar jaar van komen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:13:14 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209968666
Waar komt trouwens die jubelstemming ineens vandaan dat vind ik wel wonderlijk. PVDA/GL zegt we gaan samen en ineens is alle teneur rondom de PVDA verleden tijd?
pi_209968681
quote:
88s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Waar komt trouwens die jubelstemming ineens vandaan dat vind ik wel wonderlijk. PVDA/GL zegt we gaan samen en ineens is alle teneur rondom de PVDA verleden tijd?
Bij de aanhang en de rest van progressief Nederland ja. Maar de reactiepanelen zijn niet onverdeeld positief.
pi_209968689
quote:
88s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:13 schreef Bosbeetle het volgende:
De peilingen van de laatste tijd geven aan dat er een kans is dat PvdA/GL een vergelijkbare omvang kan bereiken als VVD en BBB. Waarmee de kans dat ze onderdeel van een regeringscoalitie kunnen vormen flink toeneemt.
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:15:04 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209968691
Overigens zie ik nog wel gebeuren dat de dominante partijen op links zoals in 2012 weer tot elkaar veroordeeld gaan zijn. Nu VVD en PvdA/GL
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:15:39 #6
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209968700
quote:
88s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Nederland is onderdeel van de EU dus kunnen de belangen van nederland per definitie niet haaks staat op die van de EU.
Taalslimmigheidje dat iets onderderschikt is aan een zogenaamd lidmaatschap dat (andere) belangen nastreeft.
Ik ben inwoner van een wijk in een stad van Nederland wat niet wil zeggen dat EU belangen mij als kiezer dus zouden dienen..

En nee dat in Brussel iets entropisch wordt besloten maakt niet dat dit dus per definitie gunstig is voor Nederland.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:15:43 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209968701
Ik vind vooral de GL kant stilletjes. Waarom schuiven zij geen mensen naar voren.

Waar zijn Rosenmuller, Halsema, Sap (als we toch oude Timmermansen uit de sloot halen)
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:15:52 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209968703
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bij de aanhang en de rest van progressief Nederland ja. Maar de reactiepanelen zijn niet onverdeeld positief.
Wat populistisch rechtse reaguurders vinden is ook niet relevant in deze. Die vinden links altijd kut, wie er ook staat.
pi_209968708
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:15 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zie ik nog wel gebeuren dat de dominante partijen op links zoals in 2012 weer tot elkaar veroordeeld gaan zijn. Nu VVD en PvdA/GL
Een kabinet van GroenRood, VVD en BBB. Dat zou echt de grootste grap in decennia zijn :')
pi_209968721
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Een kabinet van GroenRood, VVD en BBB. Dat zou echt de grootste grap in decennia zijn :')
Dat lijkt mij ook geen lang leven beschoren om eerlijk te zijn. Maar dat dacht ik ook van Rutte II en die hielden het aardig vol
pi_209968723
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat populistisch rechtse reaguurders vinden is ook niet relevant in deze. Die vinden links altijd kut, wie er ook staat.
Nou ja, het argument dat Timmermans weinig vernieuwend is, is imo gewoon valide.

Het geschreeuw dat het een papzak is of de lange arm van Ursula neem ik niet echt serieus.
pi_209968751
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat lijkt mij ook geen lang leven beschoren om eerlijk te zijn. Maar dat dacht ik ook van Rutte II en die hielden het aardig vol
Ik denk wel dat de mensen die hopen op een soort “change has come to the Netherlands”-scenario van een koude kermis thuiskomen. In grote lijnen verandert er waarschijnlijk niet zo veel.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:20:54 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209968763
quote:
12s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:15 schreef Vallon het volgende:

[..]
Taalslimmigheidje dat iets onderderschikt is aan een zogenaamd lidmaatschap dat (andere) belangen nastreeft.
Ik ben inwoner van een wijk in een stad van Nederland wat niet wil zeggen dat EU belangen mij als kiezer dus zouden dienen..

En nee dat in Brussel iets entropisch wordt besloten maakt niet dat dit dus per definitie gunstig is voor Nederland.
Als je de belangen als haaks op die van de EU definieert dan vind je gelijk dat er geen plek is voor Nederland in de EU of er geen onderdeel van uitmaakt. Dat de belangen afwijken á la maar er niet haaks op. M.a.w. als nederland er netto genomen op achteruitgaat maar de EU als geheel gaat er op vooruit, dan gaat nederland er ook op vooruit omdat wij onderdeel zijn van de EU. Je kunt het niet los zien, een achteruitgaande EU is altijd ook slecht voor nederland (zolang we onderdeel zijn van die EU).

[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 21-07-2023 07:02:57 ]
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:20:56 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209968764
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou ja, het argument dat Timmermans weinig vernieuwend is, is imo gewoon valide.

Het geschreeuw dat het een papzak is of de lange arm van Ursula neem ik niet echt serieus.
Dat is zo. Maar als ze Moorman hadden gekozen waren die reaguurders ook niet tevreden geweest.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:21:16 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209968770
quote:

[..]
Boerenbont kabinet. :Y
pi_209968775
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk wel dat de mensen die hopen op een soort “change has come to the Netherlands”-scenario van een koude kermis thuiskomen. In grote lijnen verandert er waarschijnlijk niet zo veel.
Dat is ook wel inherent aan de coalitie structuur die wij hebben, het roer omgooien is vrijwel onmogrlijk daardoor.
pi_209968805
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is ook wel inherent aan de coalitie structuur die wij hebben, het roer omgooien is vrijwel onmogrlijk daardoor.
CDA, VVD, PvdA en D66 zijn dan ook allemaal in enige vorm gematigde middenpartijen die het op de meeste punten gewoon eens zijn, en slechts door hun ideologie verschillen op details. Het maakt dan niet eens zo veel uit wie de grootste is.
pi_209968825
quote:

[..]
Als ze dan weer met een kut programma komen als tijdens Rutte 2. Dan kunnen ze daarna weer meteen naar een nieuwe fusiepartij gaan uitkijken.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:26:37 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209968831
Toch goed om op dit soort periodes weer een beetje terug te lezen

quote:
Vóór de verkiezingen van 2003 verliet Rosenmöller vrij plotseling de Tweede Kamer wegens de bedreigingen aan het adres van zijn vrouw en kinderen
Was al bijna weer vergeten dat Rosenmöller een Kaag deed avant la letre :o Wat kan er veel gebeuren in 20 jaar.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:29:29 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209968864
Ook leuk om te zien dat Groen Links zijn ontstaangeschiedenis ook al uit een fusie heeft waar er eerst een gedeelde lijst bestond

quote:
Aan de Tweede Kamerverkiezingen van 1989 nam dus één gemeenschappelijke lijst deel. Zij had de naam Groen Links. De plaatsen op de lijst werden verdeeld tussen de PPR, de PSP, de EVP, de CPN en nieuwe gezichten. Hierbij speelden de ledenaantallen een belangrijke rol. De PPR leverde Ria Beckers als lijsttrekker en de plaatsen vijf en zeven, de PSP plaatsen twee en zes, de CPN plaatsen drie en acht en de EVP plaats elf. Als eerste onafhankelijke kandidaat kwam Paul Rosenmöller, vakbondsleider in Rotterdam, op plaats vier.[20] Andere onafhankelijken op de lijst waren choreograaf Rudi van Dantzig, schrijfster Astrid Roemer, milieuactiviste Marijke Vos en studentenactivist Maarten van Poelgeest.

De partij verdubbelde haar zetelaantal in vergelijking met 1986. De verwachtingen lagen echter hoger.[21]
(toen was ik 8 dus heb ik niet opgepikt :D )
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:30:43 #21
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_209968878
quote:
88s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook leuk om te zien dat Groen Links zijn ontstaangeschiedenis ook al uit een fusie heeft waar er eerst een gedeelde lijst bestond
[..]
Linkse partijen fuseren om niet te verdwijnen lijkt het soms.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:31:38 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209968887
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:30 schreef beantherio het volgende:

[..]
Christelijke ook zie CDA en de VVD is ook een fusie (voortgang onder andere naam) van onder andere de PvdV :P
pi_209968900
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:30 schreef beantherio het volgende:

[..]
Confessionele partijen ook. CDA en CU bijvoorbeeld
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:33:24 #24
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209968905
quote:
88s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Als je de belangen als haaks op die van de EU definieert dan vind je gelijk dat er geen plek is voor Nederland in de EU of er geen onderdeel van uitmaakt. Dat de belangen afwijk á la maar er niet haaks op. M.a.w. als nederland er netto genomen op achteruitgaat maar de EU als geheel gaat er op vooruit, dan gaat nederland er ook op vooruit omdat wij onderdeel zijn van de EU. Je kunt het niet los zien, een achteruitgaande EU is altijd ook slecht voor nederland.
Laten we de zwart-wit discussie in -en met taalkundige spitsvondigheden niet hier verder voeren omdat exacte definities in politiek sowieso nimmer hout zullen snijden.

Waar het mij om ging was in te gaan op de politieke beweegredenen die Frans zou hebben en ik die (idd: formeel, heeft hij zich nog niet gepresenteerd noch is hij gekozen) wellicht met erg veel bias bezie als "persoonlijk" belang ten eigen voordele. Dat dit prima past in het belang van de GP (geen partij) combinatie, maakt dat niet anders.

De insteek om eerst het hoogdravend gezever van Frans's aan te gaan horen om daarna dan een oordeel te mogen hebben over zijn beweegredenen, gooi ik alvast in mijn prullenbak.
pi_209968911
quote:
88s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch goed om op dit soort periodes weer een beetje terug te lezen
[..]
Was al bijna weer vergeten dat Rosenmöller een Kaag deed avant la letre :o Wat kan er veel gebeuren in 20 jaar.
Die werd toen ook zwaar bedreigd kan ik me nog herinneren. Dat was ook na de moord op Pim Fortuyn. Hij heeft toen tijdens de verkiezingen van 2002 Pim Fortuyn vergeleken met Jorg Haider wat een Oostenrijkse politicus was die net met de FPO een grote zege had geboekt. Eigenlijk bijna alles aan de linker kant van de LPF werd toen zwaar bedreigd.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 14:42:48 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209969020
twitter

:D
pi_209969074
quote:
88s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind vooral de GL kant stilletjes. Waarom schuiven zij geen mensen naar voren.

Waar zijn Rosenmuller, Halsema, Sap (als we toch oude Timmermansen uit de sloot halen)
GL wist bij dit samengaan dat PvdA de eerste lijsttrekker zou leveren, dat is uit reconstructies van de gesprekken wel gebleken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 15:40:13 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209969620
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
GL wist bij dit samengaan dat PvdA de eerste lijsttrekker zou leveren, dat is uit reconstructies van de gesprekken wel gebleken.
Ah okay, dat wist ik niet.
pi_209969686
quote:

[..]
Ook logisch. Als je een top 10 maakt van kwalitatief goede kandidaten dan staat er geen GL’er in. In ieder geval niet in de top 5.
zie email 27 oktober
  donderdag 20 juli 2023 @ 15:52:06 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209969730
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209969941
Timmermans is een echte zwaargewicht. Hij kan zomaar 25+ zetels pakken.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 20 juli 2023 @ 16:46:13 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209970333
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
CDA, VVD, PvdA en D66 zijn dan ook allemaal in enige vorm gematigde middenpartijen die het op de meeste punten gewoon eens zijn, en slechts door hun ideologie verschillen op details. Het maakt dan niet eens zo veel uit wie de grootste is.
Dat hebben we in de afgelopen tijd gezien inderdaad.
En ook gezien waar dat naar toe gaat.

Een besluiteloze zooi waar ieder moeilijk onderwerp een crisis wordt met alle maatschappelijke schade van dien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 20 juli 2023 @ 16:47:36 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209970352
quote:
88s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja mooi he. Groenlinks is o.a. voortgekomen uit de Communistische Partij Nederland.
Stelletje rooie rakkers
1947-2016
  donderdag 20 juli 2023 @ 16:53:40 #34
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209970428
quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-kunnen-vertrouwen

Buzzbuzzbuzzzwords.

Het is de enige redding van links inderdaad dit. Een gezicht.
Maar het is verder niet meer dan een gezicht. Want ik zal nooit vergeten hoe hij de slachtoffers van de MH017 heeft misbruikt voor zijn eigen internationale gewin. Lekker shinen in die toespraken.

Na zijn nederlaag in brussel met dat die complete wet van hem is afgezwakt, denkt hij er ook het zijne over.
Nee, niet iemand genoeg daadkracht heeft om de problemen in NL op te lossen.
1947-2016
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:09:18 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209970563
quote:

[..]
Inderdaad, dit is gewoon een vooraf besproken draaiboek. Goed voorbereid.

De enige die echt stuurloos lijken is het CDA.
pi_209970568
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 16:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Buzzbuzzbuzzzwords.

Maar het is verder niet meer dan een gezicht. Want ik zal nooit vergeten hoe hij de slachtoffers van de MH017 heeft misbruikt voor zijn eigen internationale gewin. Lekker shinen in die toespraken.

Na zijn nederlaag in brussel met dat die complete wet van hem is afgezwakt, denkt hij er ook het zijne over.
Misbruikt maar liefst.

Ik neem aan dat je doelt op de toespraak aan de Veiligheidsraad die daarop unaniem een motie aannam om de aanslag op MH17 te veroordelen? En wat is het gewin van Timmermans daarin geweest, een dikke bankrekening of zo? Een lintje van Poetin zoals Wilders heeft? Vertel.
  donderdag 20 juli 2023 @ 17:26:43 #37
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209970844
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 17:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Misbruikt maar liefst.

Ik neem aan dat je doelt op de toespraak aan de Veiligheidsraad die daarop unaniem een motie aannam om de aanslag op MH17 te veroordelen? En wat is het gewin van Timmermans daarin geweest, een dikke bankrekening of zo? Een lintje van Poetin zoals Wilders heeft? Vertel.
Het doel is macht & invloed uitoefenen door desnoods dingen te verdraaien en daarvoor aanbeden te worden door allerlei opportunisten.

Ik vind het onacceptabel dat een man van dat gewicht en van dat kaliber gaat zinspelen op ieders emotie door leugens te vertellen. Komt deels omdat ik ook was/ben geraakt door de MH17 situatie en later begreep dat ik zat te luisteren naar een uit de duim gezogen voorstelling.
Hij maakt - voor mij - daarmee duidelijk dat hij geen enkel geweten heeft... al was het maar dat hij slachtoffers daarmee nog verdrietiger maakt(e) onder het mom dat het voor zijn een goede zaak zou zijn geweest.

Maar goed net als bij MH17 komt Fransie hier de GP publicitair goed van pas om de verloren moraal te versterken van een spelcombinatie. We zitten kennelijk ook te kijken naar een vooropgezet plannetje waarbij Jessias zijn rol met andere kuikentjes uitstekend meespeelt en doet alsof.
Een linkse coalitie die één en alleen voortkomt omdat ze net als Frans macht willen hebben en dan bereid zijn om hun ideologische beginselen (en verschillen) daarvoor op te offeren. En dan moralistisch - dus als onderdeel van dat geplande spel - afgeven op andere partijen die wel klip en klaar uitkomen voor zg onwelgevallige stellingen.
pi_209972371
Ik merk een energie en positiviteit die ik nog nooit heb gezien bij PvdA sinds ik actief lid ben. Veel nieuwe mensen ook die willen gaan helpen met campagne voeren in de wijken. Mijn wijk al uitgebreid begonnen met een plan te maken voor activiteiten (Rotterdam). Begin er wel vertrouwen in te krijgen :)
  donderdag 20 juli 2023 @ 19:53:42 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209973092
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2023 19:00 schreef skysherrif het volgende:
Ik merk een energie en positiviteit die ik nog nooit heb gezien bij PvdA sinds ik actief lid ben. Veel nieuwe mensen ook die willen gaan helpen met campagne voeren in de wijken. Mijn wijk al uitgebreid begonnen met een plan te maken voor activiteiten (Rotterdam). Begin er wel vertrouwen in te krijgen :)
Ik pas wanneer ik de sociale agenda van deze fusie zie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209973680
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik pas wanneer ik de sociale agenda van deze fusie zie.
Uiteraard. Maar ik maak me daar niet zo ongerust over eerlijk gezegd.
  donderdag 20 juli 2023 @ 20:35:57 #41
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209973787
quote:

[..]

Buzzbuzzbuzzzwords.

Jeetje. Misbruik zelfs. :D
pi_209973821
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2023 19:00 schreef skysherrif het volgende:
Weinig dingen zo leuk als knallen in de campagne en dan een zinderende uitslagenavond. Heb er een paar mee mogen maken, geweldige herinneringen _O_ Ben nog eens met Franzl van Amsterdam Centraal naar Paradiso gewandeld voor eentje. Als je me dit toen had verteld :D
pi_209973865
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 20:39 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Weinig dingen zo leuk als knallen in de campagne en dan een zinderende uitslagenavond. Heb er een paar mee mogen maken, geweldige herinneringen _O_ Ben nog eens met Franzl van Amsterdam Centraal naar Paradiso gewandeld voor eentje. Als je me dit toen had verteld :D
Oh dat is erg mooi ja :D

Ik moet eerlijik zeggen dat ook alhoewel dat enorm leuk is, ik verkiezingsavond wel het leukst vindt om echt per seconde op de voet te volgen op de bank voor de TV en laptop op schoot en zo snel mogelijk elke nieuwe update te vinden x)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 juli 2023 @ 20:48:07 #44
862 Arcee
Look closer
pi_209973946
Ik vind het best een afgang voor de PvdA eigenlijk. In de tijd van Kok/Bos met 40+ zetels hadden ze geen reet zin gehad in de milieubrigade van Rosenmöller/Halsema.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_209973965
quote:

[..]

Waar maak je uit op dat hij er het zijne over denkt Red?
pi_209973981
Ja ik heb de 23e vast vrij genomen. Hele nacht voor de TV campen _O_
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209973998
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2023 20:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Oh dat is erg mooi ja :D

Ik moet eerlijik zeggen dat ook alhoewel dat enorm leuk is, ik verkiezingsavond wel het leukst vindt om echt per seconde op de voet te volgen op de bank voor de TV en laptop op schoot en zo snel mogelijk elke nieuwe update te vinden x)
Bij Amerikaanse verkiezingen doe ik dat ook altijd. Maar ik vind de Nederlandse verslaggeving maar matig. Ik hoop dat GL/PvdA dit jaar gewoon de AFAS afhuren. Hier gaan veel mensen bij willen zijn.
pi_209974009
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 20:51 schreef BlackLining het volgende:
Ja ik heb de 23e vast vrij genomen. Hele nacht voor de TV campen _O_
Je hoort het de volgende morgen toch allemaal wel. De uitslag is toch vaak officieel een week later.
pi_209974047
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 20:48 schreef Arcee het volgende:
Ik vind het best een afgang voor de PvdA eigenlijk. In de tijd van Kok/Bos met 40+ zetels hadden ze geen reet zin gehad in de milieubrigade van Rosenmöller/Halsema.
Dan praat je over twintig jaar geleden, de PvdA is ook veranderd in die tijd. Het is al lang geen partij meer voor arbeiders met ruwe knokkels.
pi_209974111
Timmermans. _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2023 21:03:01 ]
pi_209974183
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 20:57 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Dan praat je over twintig jaar geleden, de PvdA is ook veranderd in die tijd. Het is al lang geen partij meer voor arbeiders met ruwe knokkels.
Dat was het eigenlijk toen al niet, dat was de SP. PvdA was in de tijd van Kok al voor hoger opgeleiden die verder keken dan hun neus lang is en dan hun eigen portemonnee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 20 juli 2023 @ 21:13:30 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209974313
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 21:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was het eigenlijk toen al niet, dat was de SP. PvdA was in de tijd van Kok al voor hoger opgeleiden die verder keken dan hun neus lang is en dan hun eigen portemonnee.
Dat is echt typisch iets des SP, inderaad. Kijken naar de eigen portemonnee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209974508
Wat een euforie overal. Ik vind het allemaal maar voorbarig. Alsof het een soort Messias is :')

Parijs is nog ver jongens. Bovendien, de PvdA heeft al eens eerder geprobeerd iemand naar Den Haag te halen als premier (Cohen), liep niet goed af.
pi_209974521
Wel gemeend advies, ontsla het campagneteam van Jesse Klaver:
twitter
zie email 27 oktober
  donderdag 20 juli 2023 @ 21:30:52 #55
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209974610
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 21:25 schreef trein2000 het volgende:
Wel gemeend advies, ontsla het campagneteam van Jesse Klaver: [ twitter ]
Een quote met een knipoog, het is wat.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_209974663
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is echt typisch iets des SP, inderaad. Kijken naar de eigen portemonnee.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat er tijdens Kok al vooral mensen op de PvdA stemden voor het behouden van de verzorgingsstaat, terwijl die verzorgingsstaat hun op dat moment eerder geld kostte dan dat ze hem nodig hadden.

De mensen die vooral naar eigen portemonnee kijken, stemmen rechts.
pi_209974705
quote:
Jeetje zeg, wat een vondst.
pi_209974781
quote:
Jesse Klaver heeft toch helemaal geen campagne team meer (nodig)?
pi_209974798
quote:
Toch helemaal niets mis met dit stukje.

En aangezien het een interview was ook lekker scherp opgehaald, wrm zou iemand quoten erg zijn.
pi_209974874
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2023 21:44 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Toch helemaal niets mis met dit stukje.

En aangezien het een interview was ook lekker scherp opgehaald, wrm zou iemand quoten erg zijn.
Als je iemand quote dan doe je dat expliciet. Anders heet dat plagiaat. Ik vind het in ieder geval ongelofelijk nep en niet origineel. Natuurlijk kun je dat wel een keer doen, maar bij Klaver zagen we er een totale overdaad van.
zie email 27 oktober
  donderdag 20 juli 2023 @ 21:53:09 #61
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209974945
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 21:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als je iemand quote dan doe je dat expliciet. Anders heet dat plagiaat. Ik vind het in ieder geval ongelofelijk nep en niet origineel. Natuurlijk kun je dat wel een keer doen, maar bij Klaver zagen we er een totale overdaad van.
Timmermans zal in het vervolg een APA-bronvermelding bijleveren na de afgenomen interviews, zo goed?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_209974946
Maar goed, het is vrij duidelijk dat het Timmermans wordt want alle andere legitieme kandidaten die het zouden kunnen worden hebben zichzelf al buitenspel gezet zowel bij GL als de PvdA.

Voelt een beetje aan, en het kan zijn dat ik gewoon te cynisch ben, als een vooropgezet plan wat al geruime tijd klaar ligt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2023 21:53:40 ]
pi_209975023
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 21:53 schreef Tijger_m het volgende:
Maar goed, het is vrij duidelijk dat het Timmermans wordt want alle andere legitieme kandidaten die het zouden kunnen worden hebben zichzelf al buitenspel gezet zowel bij GL als de PvdA.

Voelt een beetje aan, en het kan zijn dat ik gewoon te cynisch ben, als een vooropgezet plan wat al geruime tijd klaar ligt.
Dat lijkt me deels ook en dat lijkt me zeer professioneel toch :P
pi_209975098
quote:

Geruime tijd klaar weet ik niet, maar een herhaling van Samsom tegen Asscher zit niemand te wachten. Geen enkele partij trouwens: bij D66 zijn Jetten en Paternotte duidelijk in overleg gegaan, bij de VVD is duidelijk ook met iedereen gesproken voor Yeşilgöz naar voren werd geschoven. Het is geen tijd om je eigen partijgenoten te beschadigen, zo vlak voor de verkiezingen.

Dat ze wel al jaren spraken over fuseren en daarvoor ook bij elkaar kwamen is ook gewoon door iedereen aangegeven, volgens Klaver gebruikten ze steeds de term Verenigd Links.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 22:05:43 #65
236264 crew  capricia
pi_209975121
quote:

Nou, gezien de veranderingen en verkiezingen in de EU volgend jaar, denk ik dat het 'vooropgezet plan' iets groter is dan wat GL/PvdA nu doen. :+ Dit is echt klein bier.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209975144
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou, gezien de veranderingen en verkiezingen in de EU volgend jaar, denk ik dat het 'vooropgezet plan' iets groter is dan wat GL/PvdA nu doen. :+ Dit is echt klein bier.
Dat wordt trouwens nog wel interessant: europees zitten PvdA en GL in twee verschillende fracties.
pi_209975191
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 21:53 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Timmermans zal in het vervolg een APA-bronvermelding bijleveren na de afgenomen interviews, zo goed?
“Zoals Reagan ooit zei” lijkt me een stuk passender.
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 22:12:18 #68
236264 crew  capricia
pi_209975213
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat wordt trouwens nog wel interessant: europees zitten PvdA en GL in twee verschillende fracties.
Oh ja. Dat is ook nog zo wat.

Ik dacht meer aan twee Nederlandse kopstukken die nu vrijgekomen zijn. Die in de EU hoge ogen kunnen scoren.
Qua kwaliteit worden we volgend jaar goed vertegenwoordigd in Brussel, mits ze beiden beschikbaar zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209975241
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan twee Nederlandse kopstukken die nu vrijgekomen zijn. Die in de EU hoge ogen kunnen scoren.
Welke twee doel je dan op?
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 22:19:21 #70
236264 crew  capricia
pi_209975299
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Welke twee doel je dan op?
Rutte en Kaag.
Als ze beiden voor de EU beschikbaar zijn, zijn we bijzonder goed vertegenwoordigd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209975302
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Qua kwaliteit worden we volgend jaar goed vertegenwoordigd in Brussel, mits ze beiden beschikbaar zijn.
Kaag en Rutte? Kaag zie ik nog wel voor een functie gaan, Rutte denk ik gewoon echt niet.
pi_209975309
Klaver de messias heeft keihard gefaald dus moeten ze een oud fossiel uit de kast trekken :') Het zal vast wel werken, tot een punt. Beetje PvdA-stemmers proberen te paaien die geen zin hebben in GL-geneuzel.

Premier worden gaat niet lukken, hiermee geeft GL aan echt alleen maar een partij voor de elite te zijn.
pi_209975329
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Rutte en Kaag.
Als ze beiden voor de EU beschikbaar zijn, zijn we bijzonder goed vertegenwoordigd.
Wordt lastiger hoor. Ten eerste omdat voor Kaag maar zeer de vraag is of D66 dan nog in het kabinet zit dat het moet uitonderhandelen na de verkiezingen van 2024. Ten tweede omdat je als Nederland nooit twee echte topfuncties gaat binnenhalen. En ten derde omdat ik mij afvraag of Kaag überhaupt wil.
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 22:21:29 #74
236264 crew  capricia
pi_209975330
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kaag en Rutte? Kaag zie ik nog wel voor een functie gaan, Rutte denk ik gewoon echt niet.
De timing is wel heel perfect.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209975390
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:21 schreef capricia het volgende:

[..]
De timing is wel heel perfect.
Juist niet, Rutte zit gewoon nog maanden vast in een demissionair kabinet na de Europese verkiezingen.
pi_209975405
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:20 schreef MoreDakka het volgende:
Klaver de messias heeft keihard gefaald dus moeten ze een oud fossiel uit de kast trekken :') Het zal vast wel werken, tot een punt. Beetje PvdA-stemmers proberen te paaien die geen zin hebben in GL-geneuzel.

Premier worden gaat niet lukken, hiermee geeft GL aan echt alleen maar een partij voor de elite te zijn.
Klaver en Kuiken hebben gedaan waar al jaren over geluld wordt: links verenigen en na een linkse premier weer een reëele mogelijkheid maken. Klaver en Kuiken zijn helden _O_
pi_209975487
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist niet, Rutte zit gewoon nog maanden vast in een demissionair kabinet na de Europese verkiezingen.
Von der Leyen trad aan op 1 december na verkiezingen in mei. Nu hebben we verkiezingen in juni 2024. Dat moet wel goed gaan zou je zeggen toch?
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 22:34:07 #78
236264 crew  capricia
pi_209975500
quote:

[..]
Dat zou kunnen. Zeker als de formatie lang gaat duren. Dan zitten we zo nog anderhalf jaar met die man.
Maar in vraag het me af allemaal. Het zou zomaar perfect uit kunnen komen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 20 juli 2023 @ 22:34:10 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209975502
quote:

[..]
En ik vraag me af of ze in Europa nog zin in hem hebben na het om zeep helpen van zijn eigen regering.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 22:39:40 #80
236264 crew  capricia
pi_209975569
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En ik vraag me af of ze in Europa nog zin in hem hebben na het om zeep helpen van zijn eigen regering.
Ik denk niet dat dat een echte rol speelt.
Wel zijn internationale ervaring. Zijn vermogen om met zowel links als rechts verbanden te smeden.
Von der Leyen had bijv ook geen goed trackrecord in DL. Was een half afgeserveerd minister van defensie daar.

En Kaag zullen ze ook wel zien zitten. En (wmb) niet onterecht.

Al met al hebben we twee toppolitici die net rond die tijd vrijkomen voor een nieuwe functie. Dit vind ik wel heel toevallig. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 20 juli 2023 @ 22:43:22 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209975624
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dat een echte rol speelt.
Wel zijn internationale ervaring. Zijn vermogen om met zowel links als rechts verbanden te smeden.
Von der Leyen had bijv ook geen goed trackrecord in DL. Was een half afgeserveerd minister van defensie daar.

En Kaag zullen ze ook wel zien zitten. En (wmb) niet onterecht.

Al met al hebben we twee toppolitici die net rond die tijd vrijkomen voor een nieuwe functie. Dit vind ik wel heel toevallig. O+
Nouja Ruud Lubbers had die positie ook ooit. Maar die heeft eigenlijk op het eind zijn glazen ingegooid toen.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 22:44:17 #82
236264 crew  capricia
pi_209975634
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja Ruud Lubbers had die positie ook ooit. Maar die heeft eigenlijk op het eind zijn glazen ingegooid toen.
En die kon zijn handen niet thuis houden. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 20 juli 2023 @ 22:47:37 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209975667
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee ik bedoel meer dat hij geen EC voorzitter en Navo topman werd. Daar speelde zijn gedrag aan het einde van zjn premierschap een belangrijke rol in.
https://historiek.net/ruud-lubbers-buitenlandse-loopbaan/132847/
pi_209975701
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat was toen nog niet zo heel bezwaarlijk daarvoor 🤣
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 22:53:58 #85
236264 crew  capricia
pi_209975728
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee ik bedoel meer dat hij geen EC voorzitter en Navo topman werd. Daar speelde zijn gedrag aan het einde van zjn premierschap een belangrijke rol in.
https://historiek.net/ruud-lubbers-buitenlandse-loopbaan/132847/
Thanks.

Ja. Dit lijkt me dan nog meer voor Rutte spelen (die zich niet altijd zo okay gedroeg naar zuidelijke EU landen) dan voor Kaag.
Maar goed. Die hele Eu presidentschap, en hoge functies, is nogal vaag, helaas. (Zou wel wat in verbeterd kunnen worden)

In elk geval hebben wij twee ijzers in het vuur. Ik snap die anti EU figuren dan ook niet zo.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 20 juli 2023 @ 23:25:31 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209975975
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 20:57 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Als je twee iemanden bij de PvdA derdewegpolitici kunt aanwijzen dan zijn het wel Wim 'ideologische veren afschudden' Kok en Wouter 'het bedrijfsleven niet aan rechts overlaten' Bos.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 20-07-2023 23:33:28 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209976092
twitter

Kaag weggepest.....Geert is al begonnen met de volgende slachtoffer van hitsend rechts
  vrijdag 21 juli 2023 @ 00:05:18 #88
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209976208
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 23:43 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Kaag weggepest.....Geert is al begonnen met de volgende slachtoffer van hitsend rechts
En volledig terecht.

En kaag is zelf weggegaan, wegens keihard falen. Niet omdat geert zo onaardig was.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2023 00:29:55 ]
1947-2016
  vrijdag 21 juli 2023 @ 00:09:07 #89
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209976225
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 20:49 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Waar maak je uit op dat hij er het zijne over denkt Red?
Wat zou jij doen als 4-5 jaar werken aan een wet en klimaatpaus uithangen, dit oplevert?
1947-2016
pi_209976284
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat zou jij doen als 4-5 jaar werken aan een wet en klimaatpaus uithangen, dit oplevert?
Wat, premier van Nederland worden? Dan zou ik zeggen dat je het heel aardig gedaan hebt, al bij al.
pi_209976288
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 23:43 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Stem voor de man die een lintje van Poetin heeft gehad na MH17, dan ben je in goede handen.
pi_209976306
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2023 21:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dat lijkt me deels ook en dat lijkt me zeer professioneel toch :P
Dat is zeer zeker waar en op zich best wel indrukwekkend gegeven hoe men in het verleden met elkaar omging waarbij een mes in de rug meer regel dan uitzondering was.

Ik heb er geen enkele moeite mee als het zo zou zijn en ik wens GL/PvdA alle succes al stem ik niet op ze.
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 00:39:52 #93
236264 crew  capricia
pi_209976316
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En volledig terecht.

En kaag is zelf weggegaan, wegens keihard falen. Niet omdat geert zo onaardig was.

'De totale ondergang' :')
Moet je daar zelf niet heel hard om lachen?.
Wij van WC-eend adviseren om op WC-eend te stemmen. Anders is de totale ondergang daar. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 21 juli 2023 @ 00:43:49 #94
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209976322
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb jij d66 gezien in de peilingen? :D
Ze kwam om premier te worden he...
1947-2016
  vrijdag 21 juli 2023 @ 00:45:30 #95
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209976326
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En volledig terecht.

Tja, Kaag is dansend door haar tafeltje gezakt.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 00:47:39 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209976330
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat, premier van Nederland worden? Dan zou ik zeggen dat je het heel aardig gedaan hebt, al bij al.
Dat hoopt heel links NL inmiddels. En jullie gaan er met open ogen in. Met boter en suiker.

Als over een paar weken dit nieuwseffect weg is, mag je verder aankloppen.
En wat gaat Pieter doen? Hoeveel zetels zou hij pakken volgens IO als hij mee zou doen?

De gemaaktheid en het narcisme druipt er vanaf. Maar droom lekker verder
1947-2016
  vrijdag 21 juli 2023 @ 00:48:47 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209976332
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:45 schreef Vallon het volgende:

[..]
Tja, Kaag is dansend door haar tafeltje gezakt.
Naar 3 verdiepingen lager door aardig wat noten op haar zang.

Maar hey. Het is allemaal vrouwenhaat hoor! :')
1947-2016
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 00:50:04 #98
236264 crew  capricia
pi_209976334
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Heb jij d66 gezien in de peilingen? :D
Ze kwam om premier te worden he...
Maar we hebben nu Kaag met een baard toch? De totale ondergang. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209976336
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat hoopt heel links NL inmiddels. En jullie gaan er met open ogen in. Met boter en suiker.

Als over een paar weken dit nieuwseffect weg is, mag je verder aankloppen.
En wat gaat Pieter doen? Hoeveel zetels zou hij pakken volgens IO als hij mee zou doen?

De gemaaktheid en het narcisme druipt er vanaf. Maar droom lekker verder
Ik stem niet op GL/PvdA en het maakt mij verder vrij weinig uit of het wel of geen succes wordt, ik zou het prettiger vinden als rechts eens een keertje aan de kant moet, dat wel.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 00:53:39 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209976341
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar we hebben nu Kaag met een baard toch? De totale ondergang. _O-
Schijnbaar. Niet mijn vergelijking..
Vind het nog al anders klinken namelijk. Dat elitaire toontje tegenover dat limburgs is toch echt anders.
1947-2016
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 00:57:49 #101
236264 crew  capricia
pi_209976347
Ik denk dat Timmermans heel erg bedreigend is. 'Kaag met een baard', 'de ondergang van Nederland'.
Er is nog geen partijprogramma bekend. En nu al allerlei superlatieven hoe slecht die man wel niet gaat zijn.

Heb een beetje vertrouwen in de rechtse (VVD) partijleider. In Dilan. Waarom zou je Frans als zo'n grote bedreiging zien?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209976350
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:57 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat Timmermans heel erg bedreigend is. 'Kaag met een baard', 'de ondergang van Nederland'.
Er is nog geen partijprogramma bekend. En nu al allerlei superlatieven hoe slecht die man wel niet gaat zijn.

Heb een beetje vertrouwen in de rechtse (VVD) partijleider. In Dilan. Waarom zou je Frans als zo'n grote bedreiging zien?
Ach, het is Wilders, die moet zijn boosjes mobiliseren en bij de BBB proberen weg te houden. Voorlopig staat hij nog steeds op verlies ten opzichte van de vorige verkiezingen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2023 01:01:25 ]
  vrijdag 21 juli 2023 @ 01:01:49 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209976351
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik stem niet op GL/PvdA en het maakt mij verder vrij weinig uit of het wel of geen succes wordt, ik zou het prettiger vinden als rechts eens een keertje aan de kant moet, dat wel.
Welk rechts? Economisch rechts? Anti migratie rechts? Anti woke rechts? Niet zo idioot met milieumaatregelen rechts?

En als je geen rechts wil, wat voor links zou je dan willen? Of centrum? Dat links rechts is nog al een vaag begrip aan het worden namelijk.

Ik zou graag een land zien wat samenwerkt met landen om ons heen, waar we wel baas zijn en soeverein kunnen leven met beperking op migratie met een sterke sociale grote rijke middenklasse. Zo'n middenklasse wat sociaal werkt om ook de minder bedeelde hun share te kunnen geven zodat ze niet hoeven te ploeteren. Meer op de maatschappij gericht ipv het bedrijfsleven. En vooral zonder een overheid dat de maatschappij ziet als iets slechts en zich enorm onbetrouwbaar opstelt.

Wat is dat dan exact tegenwoordig? Links of rechts?
1947-2016
pi_209976355
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 01:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Welk rechts? Economisch rechts? Anti migratie rechts? Anti woke rechts? Niet zo idioot met milieumaatregelen rechts?

En als je geen rechts wil, wat voor links zou je dan willen? Of centrum? Dat links rechts is nog al een vaag begrip aan het worden namelijk.

Ik zou graag een land zien wat samenwerkt met landen om ons heen, waar we wel baas zijn en soeverein kunnen leven met beperking op migratie met een sterke sociale grote rijke middenklasse. Zo'n middenklasse wat sociaal werkt om ook de minder bedeelde hun share te kunnen geven zodat ze niet hoeven te ploeteren. Meer op de maatschappij gericht ipv het bedrijfsleven. En vooral zonder een overheid dat de maatschappij ziet als iets slechts en zich enorm onbetrouwbaar opstelt.

Wat is dat dan exact tegenwoordig? Links of rechts?
Rechts als in CDA/VVD hoewel ik verwacht dat de VVD weer gaat regeren.

Klinkt als een Nederlandse versie van de Brexit mythe. Gaat hem niet worden.
pi_209976378
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ach, het is Wilders, die moet zijn boosjes mobiliseren en bij de BBB proberen weg te houden. Voorlopig staat hij nog steeds op verlies ten opzichte van de vorige verkiezingen.
De T. is ook al aan een hetze begonnen. Nou denk ik niet de de gemiddelde Timmermans-stemmer die krant leest. Maar toch.
zie email 27 oktober
pi_209976383
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 01:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De T. is ook al aan een hetze begonnen. Nou denk ik niet de de gemiddelde Timmermans-stemmer die krant leest. Maar toch.
De NRC gaf het redelijk goed weer, Timmermans is een naam met potentie en in een onzekere verkiezingstijd kan zo iemand het verschil maken en daar is men best beducht voor.
pi_209976388
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 01:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Met de huidige I&O peiling kom je niet om VVD & BBB heen. VVD+BBB+PVV+JA+SGP= 75 zetels. Een van die partijen heb je dus nodig. En als we CDA en bvnl er nog bijtellen kom je op een rechtse meerderheid van zo’n 80 zetels. En dan heb ik D66 en Volt, wat economisch toch tamelijk rechtse partijen zijn (maar wel een stuk progressiever) nog niet meegerekend.

Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat we het gewoon niet weten, er kan nog zo veel gebeuren. Als straks de hele zomer Ter Apel weer overstroomd krijg je een andere uitslag dan wanneer half Spanje affikt door bosbranden. En dan hebben we het nog niet gehad over al dan niet spontane incidenten zoals Turkse ministers.
zie email 27 oktober
pi_209976397
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 01:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Met de huidige I&O peiling kom je niet om VVD & BBB heen. VVD+BBB+PVV+JA+SGP= 75 zetels. Een van die partijen heb je dus nodig. En als we CDA en bvnl er nog bijtellen kom je op een rechtse meerderheid van zo’n 80 zetels. En dan heb ik D66 en Volt, wat economisch toch tamelijk rechtse partijen zijn (maar wel een stuk progressiever) nog niet meegerekend.

Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat we het gewoon niet weten, er kan nog zo veel gebeuren. Als straks de hele zomer Ter Apel weer overstroomd krijg je een andere uitslag dan wanneer half Spanje affikt door bosbranden. En dan hebben we het nog niet gehad over al dan niet spontane incidenten zoals Turkse ministers.
Ja, de waan van de dag gaat ook nog een rol spelen de komende maanden.

We gaan het wel zien, voorlopig moeten de campagnes zelfs nog maar beginnen en moeten een aantal relevante partijen nog uitvogelen wie nou eigenlijk de lijst gaat aanvoeren, daar zal ook nog wel wat vuurwerk uit voortvloeien.

Godzijdank zijn de SP en PVV er al heel democratisch uit wie de lijsttrekker wordt >:)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2023 01:33:16 ]
pi_209976400
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 01:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De NRC gaf het redelijk goed weer, Timmermans is een naam met potentie en in een onzekere verkiezingstijd kan zo iemand het verschil maken en daar is men best beducht voor.
Het blijft een gok. Ik zou het ook doen als ik PvdA/GL was. Laat ik dat eens even voorop stellen, maar je doet wel iets heel anders dan de rest die radicaal met deze generatie lijkt te breken. Als je iemand neemt die al 20 jaar in het vak zit dan weet je dat diegene ook compromissen heeft gesloten, vijanden heeft gemaakt, etc. En dat gaat in de campagne allemaal gebruikt worden. (Gaat Omtzigt ook nog wel achterkomen mocht hij meedoen, dat geheel terzijde). En daarbij is hij ook het laatste bastion van een generatie die in ieder geval door een deel van de bevolking uitgekotst wordt (‘de oude bestuurscultuur’)

Daar staat tegenover dat je in een speelveld dat eigenlijk gedomineerd wordt door relatief onbekende en onervaren politici iemand kunt neerzetten die iedereen A kent (en dat is niet onbelangrijk) en B die door het gros van Nederland toch in ieder geval als goede bestuurder wordt gezien. Ook door mensen die het misschien niet perse ideologisch met hem eens zijn. En dat is ook belangrijk liet Rutte wel zien. En bij zo’n fusie ook niet onbelangrijk, hij heeft intern gezag. Er zal niet snel iemand aan zijn stoelpoten gaan zagen. Het blijft de PvdA, maar er zal hem echt wel tijd gegund worden. In ieder geval meer dan een Klaver of Moorman.
zie email 27 oktober
  vrijdag 21 juli 2023 @ 01:38:05 #110
323876 michaelmoore
pi_209976410
Dan gaat Klaver minister van Buitenlandse zaken worden dat lijkt hem wel
en Atje Kuiken minister van sociale zaken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209976813
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Wij van WC-eend adviseren om op WC-eend te stemmen. Anders is de totale ondergang daar. _O-
De VVD is anders ook jarenlang succesvol geweest met dit frame. “Stem op ons anders krijg je chaos!”
  vrijdag 21 juli 2023 @ 08:46:43 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209977448
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 01:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoezo gelijk brexit?
Waar haal je dat uit?
1947-2016
  vrijdag 21 juli 2023 @ 08:55:08 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209977518
Haaft Maurice al gepeild?
pi_209988094
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 01:38 schreef michaelmoore het volgende:
Dan gaat Klaver minister van Buitenlandse zaken worden
Met zo'n jonge kinderen? Jesse is een family man.
pi_209988613
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 22:37 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Met zo'n jonge kinderen? Jesse is een family man.
IK denk eerder dat Klaver en Kuiken fractieleiders in de 2e Kamer blijven na de verkiezingen.
pi_209988636
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 23:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
IK denk eerder dat Klaver en Kuiken fractieleiders in de 2e Kamer blijven na de verkiezingen.
Het fractievoorzitterschap als duo-baan of hoe moet ik dat voor me zien? Ben je dan niet bang voor een stammenstrijd?
zie email 27 oktober
pi_209988646
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 23:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het fractievoorzitterschap als duo-baan of hoe moet ik dat voor me zien? Ben je dan niet bang voor een stammenstrijd?
Ervan uitgaande dat er nog 2 partijen bestaan na de verkiezingen, uiteraard.
pi_209988678
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 23:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ervan uitgaande dat er nog 2 partijen bestaan na de verkiezingen, uiteraard.
Een gezamenlijke lijst betekent een gezamenlijke fractie ex artikel 5.1 eerste lid regelement van orde van de tweede kamer.
zie email 27 oktober
pi_209988705
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 23:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Lastig. Want ik denk zo dat GroenLinks de fractievoorzitter mag leveren als PvdA met Timmermans de minister-president levert. Dan denk je aan Klaver, maar die zie ik ook wel weer een ministerspost ambiëren om zijn profiel te vergroten omdat hij ooit zelf premier wil worden.
pi_209988727
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 23:38 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Lastig. Want ik denk zo dat GroenLinks de fractievoorzitter mag leveren als PvdA met Timmermans de minister-president levert. Dan denk je aan Klaver, maar die zie ik ook wel weer een ministerspost ambiëren om zijn profiel te vergroten omdat hij ooit zelf premier wil worden.
Ja, kan best, hoor, ik gun het ze best wel om een keer niet langs de kant te staan.
pi_209989280
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 23:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, kan best, hoor, ik gun het ze best wel om een keer niet langs de kant te staan.
Ik vraag me vooral af met wie ze in hemelsnaam moeten gaan regeren? Vroeger had je het CDA wat als centrumrechtse partij af en toe uitgekeken raakte op de VVD en dan mocht de PvdA en af en toe een derde partij aanschuiven. Dat middenstuk is helemaal weg en het CDA gaat straks met de 5-10 zetels die ze overhouden van zijn never nooit niet aansluiten bij D66-SP-PvdA-Groenlinks-PvdD-Denk-CU-Bij1. Het is namelijk nog steeds een centrumrechtse partij.

Zoals het er nu uitziet zullen Pvda-GL als ze de grootste worden, of bijna de grootste, aan moeten kloppen bij de VVD en BBB. Die zullen voor de bühne (als Pvda/GL echt de grootste wordt) vast wel even snuffelen aan die mogelijkheid, tot de conclusie komen dat het allemaal te ver uit elkaar ligt en dan zullen ze over rechts gaan formeren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_209989332
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 00:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik vraag me vooral af met wie ze in hemelsnaam moeten gaan regeren? Vroeger had je het CDA wat als centrumrechtse partij af en toe uitgekeken raakte op de VVD en dan mocht de PvdA en af en toe een derde partij aanschuiven. Dat middenstuk is helemaal weg en het CDA gaat straks met de 5-10 zetels die ze overhouden van zijn never nooit niet aansluiten bij D66-SP-PvdA-Groenlinks-PvdD-Denk-CU-Bij1. Het is namelijk nog steeds een centrumrechtse partij.

Zoals het er nu uitziet zullen Pvda-GL als ze de grootste worden, of bijna de grootste, aan moeten kloppen bij de VVD en BBB. Die zullen voor de bühne (als Pvda/GL echt de grootste wordt) vast wel even snuffelen aan die mogelijkheid, tot de conclusie komen dat het allemaal te ver uit elkaar ligt en dan zullen ze over rechts gaan formeren.
Als je centrum wilt stemmen kan je zo'n beetje het beste een blanco formulier in de stembus doen :+
pi_209989398
quote:

[..]

Paars Plus. Met veertien jaar vertraging.
pi_209989764
quote:

[..]

In heel veel provincies werken BBB en PvdA en/of GL nu samen, ook vaak genoeg moet de VVD. Over rechts formeren gaat niet, zolang ze niet met de PVV en FvD willen. Ik zie gewoon weer een centrumcoalitie opduiken met zowel PvdA/GL als VVD, als het nodig is aangevuld met BBB en/of D66. Maar laten we eerst de verkiezingen afwachten, wellicht krijgen we Omtzigt die kan kiezen of hij over links of over rechts gaat.
pi_209989889
twitter

De Telegraaf-lezers zijn er maar druk mee.

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2023 08:12:33 ]
  Moderator zaterdag 22 juli 2023 @ 08:38:44 #126
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209990017
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 08:10 schreef TomWaits het volgende:
[ twitter ]

Ach, de T heeft zn nieuwe Kaag gevonden. Verkoopt goed hè, een gezamenlijke "vijand"
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_209990062
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 01:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Als je centrum wilt stemmen kan je zo'n beetje het beste een blanco formulier in de stembus doen :+
Als je centrum wilt, economisch gezien dan, kun je het beste D66 stemmen. Dat is trouwens altijd al zo geweest; er is nooit een goede reden geweest om CDA te stemmen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209990075
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 08:10 schreef TomWaits het volgende:
[ twitter ]

Uhuh, want de beste oplossing om de bende van twee decennia rechtse regeringen op te lossen is... Een nieuwe rechtse regering! :D
pi_209990653
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 08:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Als je centrum wilt, economisch gezien dan, kun je het beste D66 stemmen. Dat is trouwens altijd al zo geweest; er is nooit een goede reden geweest om CDA te stemmen.
Er zijn prima redenen geweest om CDA te stemmen. Waren inderdaad economisch centrum met oog voor de zwakkeren in de samenleving en redelijk conservatief. Dat is voor heel veel mensen behoorlijk aansprekend.
Het ultra-progressieve en utra-pro-EU van D66 schrikt logischerwijs veel mensen gewoon af.
pi_209990738
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn prima redenen geweest om CDA te stemmen. Waren inderdaad economisch centrum met oog voor de zwakkeren in de samenleving en redelijk conservatief. Dat is voor heel veel mensen behoorlijk aansprekend.
Het ultra-progressieve en utra-pro-EU van D66 schrikt logischerwijs veel mensen gewoon af.
Partijen gestoeld op religieuze grondslag kan ik echt niet serieus nemen. We besturen hier een vrije samenleving, niet een kerk.

CDA, CU, SGP, allemaal onverstandige keuzes en al die partijen hebben prima alternatieven die minder beperkend zijn voor mensen die niet geloven in die lulkoek met de tovenaar die in de wolken woont.
pi_209990827
quote:

[..]
Dat het CDA sociaal-economisch centrum was met oog voor de zwakkeren is in ieder geval al sinds Balkenende niet meer zo.

Maar lang geleden was het inderdaad wel een partij die kon verbinden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_209990912
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:17 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Partijen gestoeld op religieuze grondslag kan ik echt niet serieus nemen. We besturen hier een vrije samenleving, niet een kerk.
Mensen die de sociaal-democratie als grondslag wel accepteren, maar de christendemocratie niet kan ik dan weer niet serieus nemen. Wie ben jij om te bepalen welke grondslag mensen onder hun meningen en standpunten hebben? Ik vind dit eerlijk gezegd zelfs een fascistisch standpunt, je wil mensen verbieden bepaalde dingen te denken. Echt eng.
pi_209991004
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mensen die de sociaal-democratie als grondslag wel accepteren, maar de christendemocratie niet kan ik dan weer niet serieus nemen. Wie ben jij om te bepalen welke grondslag mensen onder hun meningen en standpunten hebben? Ik vind dit eerlijk gezegd zelfs een fascistisch standpunt, je wil mensen verbieden bepaalde dingen te denken. Echt eng.
Nee, ik wil simpelweg geen partijen aan de macht die mij beperkingen willen opleggen aan de hand van iets subjectiefs als religie.

Als ik een andere man wil neuken moet dat kunnen. Als mijn oma euthanasie wil plegen moet dat kunnen. Als ik op zondag de was wil doen moet dat kunnen. Als mijn zus abortus wil ondergaan moet dat kunnen. Als ik een pretsigaret wil roken na mijn werk moet dat kunnen.

Dat zijn allemaal zaken waar anderen totaal geen last van hebben maar die wel worden bemoeilijkt door de drie genoemde partijen. Over fascisme gesproken :{

Wat mij betreft mag men denken wat men wil. Als men maar geen land gaat besturen aan de hand van een sprookjesboek.

Een land geleid door priesters. Da's pas eng.
pi_209991188
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Nee, ik wil simpelweg geen partijen aan de macht die mij beperkingen willen opleggen aan de hand van iets subjectiefs als religie.

Als ik een andere man wil neuken moet dat kunnen. Als mijn oma euthanasie wil plegen moet dat kunnen. Als ik op zondag de was wil doen moet dat kunnen. Als mijn zus abortus wil ondergaan moet dat kunnen. Als ik een pretsigaret wil roken na mijn werk moet dat kunnen.

Dat zijn allemaal zaken waar anderen totaal geen last van hebben maar die wel worden bemoeilijkt door de drie genoemde partijen. Over fascisme gesproken :{

Wat mij betreft mag men denken wat men wil. Als men maar geen land gaat besturen aan de hand van een sprookjesboek.

Een land geleid door priesters. Da's pas eng.
Jij wil mensen dus verbieden om vanuit een bepaalde overtuiging en grondslag politiek te bedrijven. Tja, dan val je gewoon in de fascistische hoek.

En of de bijbel een sprookjesboek is worden we het niet eens, gelukkig zijn zaken als de oerknal en de evolutietheorie inmiddels al wel door bijna alle wetenschappers afgewezen als onbewezen en onmogelijk. Maar die discussie gaan we hier niet houden, dan ga je maar naar een religieus forum.
pi_209991366
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij wil mensen dus verbieden om vanuit een bepaalde overtuiging en grondslag politiek te bedrijven. Tja, dan val je gewoon in de fascistische hoek.

En of de bijbel een sprookjesboek is worden we het niet eens, gelukkig zijn zaken als de oerknal en de evolutietheorie inmiddels al wel door bijna alle wetenschappers afgewezen als onbewezen en onmogelijk. Maar die discussie gaan we hier niet houden, dan ga je maar naar een religieus forum.
Hanca, jij mag geloven wat jij wil en ik, hopelijk, mag dat ook.

Wij vragen om zaken toe te staan voor hen die dat willen, christenen willen maar al te vaak zaken verbieden aan iedereen van uit een interpretatie van een boek waarvan de origine op zijn best twijfelachtig is.

Buiten de SGP valt dat in Nederland tegenwoordig wel mee met het verbieden overigens maar het punt blijft staan zeker als we naar de wereld om ons heen kijken,

PS: De oerknal is nog altijd het beste model wat we hebben voor het onstaan van het universum waar wel ondersteunend bewijs voor is, voor God is geen enkel bewijs, vandaar dat het geloof heet en geen wetenschap en aan evolutie is geen enkele twijfel in wetenschappelijke kringen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2023 11:15:54 ]
pi_209991600
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
... en aan evolutie is geen enkele twijfel in wetenschappelijke kringen.
Evolutie niet, het allemaal ontstaan zijn uit 1 levensvorm (de evolutietheorie) wel.

Maar inderdaad: je bent vrij om dit te geloven en om uit dergelijke standpunten je motivatie te halen om de politiek in te gaan. D66 wil(de) dan weer andere dingen verbieden, jarenlang heeft er in hun programma gestaan dat ze bijzonder onderwijs wilden afschaffen. Doe nou niet of dat maar van 1 kant komt.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 11:56:02 #137
323876 michaelmoore
pi_209991653
quote:

[..]

Het vermoeden bestaat dat de mens niet de enige hoogontwikkelde soort is geweest in het 4 miljard jaar oude bestaan van de aarde

De evolutietheorie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_(biologie)#Hoe_evolutie_aangetoond_wordt
quote:
Evolutie van de mens
Zie evolutie van de mens voor het hoofdartikel over dit onderwerp.
De eerste mensapen verschenen ongeveer 25 miljoen jaar geleden.

Mensen zijn op de totale geschiedenis van het leven gezien een relatief zeer jonge soort, de oudste tot de mensen gerekende fossielen zijn minder dan 3 miljoen jaar oud.
DNA-onderzoek wijst uit dat de laatste gemeenschappelijke voorouder van mensen en gibbons tussen 18 en 12 miljoen jaar geleden leefde.
Met orang-oetans (12 miljoen jaar), gorilla's (8 miljoen jaar) en chimpansees (4 miljoen jaar) is de mens nog nauwer verwant.

Hoewel alle moderne mensen tot dezelfde soort (Homo sapiens) behoren, zijn er in het verleden meerdere soorten geweest, die soms gelijktijdig leefden.
Sommige van die soorten, zoals de tussen 4 en 2 miljoen jaar geleden levende mensachtige Australopithecus, zijn mogelijk voorouders van de moderne mens.
De eerste mensen behoorden tot de soort Homo habilis, die tussen 2,4 en 1,4 miljoen jaar geleden in Oost-Afrika leefde.
Homo erectus (1,8 miljoen tot 70.000 jaar geleden) was de eerste mensensoort die zich over andere continenten verspreidde.
Moderne mensen (Homo sapiens) verschenen pas 250.000 jaar geleden.
pi_209991660
quote:

[..]
_O-
Conscience do cost.
pi_209991742
quote:

[..]

Als je dit soort dingen gaat roepen, pleit dat voor de afschaffing van artikel 23 GW.
pi_209991779
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Evolutie niet, het allemaal ontstaan zijn uit 1 levensvorm (de evolutietheorie) wel.

Maar inderdaad: je bent vrij om dit te geloven en om uit dergelijke standpunten je motivatie te halen om de politiek in te gaan. D66 wil(de) dan weer andere dingen verbieden, jarenlang heeft er in hun programma gestaan dat ze bijzonder onderwijs wilden afschaffen. Doe nou niet of dat maar van 1 kant komt.
Bijzonder onderwijs afschaffen gaat om het niet op religieuze grond opvoeden van kinderen op koste van de staat. Van de voorbeelden die ik noem, heeft niemand anders last en heeft iedereen die zich daarmee bezig houdt de mogelijkheid een weloverwogen keuze te maken.

Kinderen hebben die mogelijkheid niet. Die kunnen die afweging nog niet maken. Het verbieden van bijzonder onderwijs heeft juist te maken met vrijheden.

En zullen we hier niet de oerknal en evolutie controversieel gaan verklaren? Want dan kunnen we net zo goed verhuizen naar BNW. Ik geef toe dat het mijn subjectieve mening is dat je geen religieuze partijen moet willen, maar wetenschapsontkenning is echt van een heel ander niveau.
pi_209992402
quote:

[..]

Wattus? 8)7 _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209992486
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 07:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
In heel veel provincies werken BBB en PvdA en/of GL nu samen, ook vaak genoeg moet de VVD. Over rechts formeren gaat niet, zolang ze niet met de PVV en FvD willen. Ik zie gewoon weer een centrumcoalitie opduiken met zowel PvdA/GL als VVD, als het nodig is aangevuld met BBB en/of D66. Maar laten we eerst de verkiezingen afwachten, wellicht krijgen we Omtzigt die kan kiezen of hij over links of over rechts gaat.
Bij de VVD en BBB verwacht ik niet dat die afkeer van de PVV heel diep zit eerlijk gezegd. FvD valt wel af, daar gaat niemand met gezond verstand een samenwerking mee aan.

Maar goed, op basis van de huidige peilingen is het bijna niet te doen een meerderheidsregering te vormen.

Omtzigt zie ik niet meedoen. Als hij écht plannen in die richting had was hij al wel naar buiten getreden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_209992627
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat het CDA sociaal-economisch centrum was met oog voor de zwakkeren is in ieder geval al sinds Balkenende niet meer zo.

Maar lang geleden was het inderdaad wel een partij die kon verbinden.
Al wel voor Balkenende. Het CDA is altijd een partij geweest die wel een beetje sociaal lult, maar vervolgens zodra ze aan de knoppen zitten rechts conservatief beleid maakt of steunt. Daar ontstaat dan binnen de partij weer wat rumoer over, beetje kissebissen op de partijcongressen en benadrukken dat ze toch echt wel heul sociaal en fatsoenlijk zijn en vervolgens herhaalt dat cirkeltje zich.
pi_209993045
quote:

[..]
Dat woordje ultra is dan weer wat overdreven.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_209993072
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind religie in het landsbestuur dan weer eng. Ik streef naar een seculiere staat zoals Frankrijk. Ik verbied niemand iets te geloven.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_209993118
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dat woordje ultra is dan weer wat overdreven.
In grafieken met Europese partijen is D66 vaak de meest progrssieve partij van heel europa, ultra-progressief mag je ze dan best noemen. Zoals SGP ultra-conservatief is.
pi_209993304
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
In grafieken met Europese partijen is D66 vaak de meest progrssieve partij van heel europa, ultra-progressief mag je ze dan best noemen. Zoals SGP ultra-conservatief is.
Daarom hoef je het nog geen ultra te noemen. Hou het bij zeer en bij SGP aarts wat hetzelfde betekent. Ultra staat voor extreem en dat is men bij D'66 niet en bij SGP ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Niels0Kurovski op 22-07-2023 14:01:59 (d t foutje) ]
pi_209993736
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Daarom hoef je het nog geen ultra te noemen. Hou het bij zeer en bij SGP aarts wat hetzelfde betekent. Ultra staat voor extreem en dat is men bij D'66 niet en bij SGP ook niet.
Ok, dat is semantisch, voor mij betekent dat hetzelfde.
pi_209999382
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 14:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ok, dat is semantisch, voor mij betekent dat hetzelfde.
Ik noem D66 liever de club ‘Libertijnen’ die dagelijks manisch en kwaadaardig lachend foetussen met het syndroom van Down aborteert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2023 19:37:47 ]
  zaterdag 22 juli 2023 @ 19:58:12 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209999783
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:17 schreef BlackLining het volgende:

[..]

CDA, CU, SGP, allemaal onverstandige keuzes en al die partijen hebben prima alternatieven die minder beperkend zijn voor mensen die niet geloven in die lulkoek met de tovenaar die in de wolken woont.
Schattig dat je denkt dat religie enkel nog voorbehouden is aan kerken.

De laatste decennia hebben we vooral de religie van de H. Vrije Markt en de H. Economie gediend; een even zo dogmatisch concept gefundeerd op wensdenken en heel veel geloven. Eeuwige econmische groei, de vrije markt haar werk laten doen, succes is een keuze, net als falen. Vanuit linkerzijde hebben we daar nu het Evangelie van Woke bijgekregen, met een eigen priesterklasse, een keur aan geboden, de heropleving van erfzonde en apocalyptisch denken.

En maar denken dat je heel progressief en vooruitdenkend bent door een makkelijke prooi als de kerk aan te vallen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')