abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 00:57:49 #101
236264 crew  capricia
pi_209976347
Ik denk dat Timmermans heel erg bedreigend is. 'Kaag met een baard', 'de ondergang van Nederland'.
Er is nog geen partijprogramma bekend. En nu al allerlei superlatieven hoe slecht die man wel niet gaat zijn.

Heb een beetje vertrouwen in de rechtse (VVD) partijleider. In Dilan. Waarom zou je Frans als zo'n grote bedreiging zien?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209976350
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:57 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat Timmermans heel erg bedreigend is. 'Kaag met een baard', 'de ondergang van Nederland'.
Er is nog geen partijprogramma bekend. En nu al allerlei superlatieven hoe slecht die man wel niet gaat zijn.

Heb een beetje vertrouwen in de rechtse (VVD) partijleider. In Dilan. Waarom zou je Frans als zo'n grote bedreiging zien?
Ach, het is Wilders, die moet zijn boosjes mobiliseren en bij de BBB proberen weg te houden. Voorlopig staat hij nog steeds op verlies ten opzichte van de vorige verkiezingen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2023 01:01:25 ]
  vrijdag 21 juli 2023 @ 01:01:49 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209976351
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik stem niet op GL/PvdA en het maakt mij verder vrij weinig uit of het wel of geen succes wordt, ik zou het prettiger vinden als rechts eens een keertje aan de kant moet, dat wel.
Welk rechts? Economisch rechts? Anti migratie rechts? Anti woke rechts? Niet zo idioot met milieumaatregelen rechts?

En als je geen rechts wil, wat voor links zou je dan willen? Of centrum? Dat links rechts is nog al een vaag begrip aan het worden namelijk.

Ik zou graag een land zien wat samenwerkt met landen om ons heen, waar we wel baas zijn en soeverein kunnen leven met beperking op migratie met een sterke sociale grote rijke middenklasse. Zo'n middenklasse wat sociaal werkt om ook de minder bedeelde hun share te kunnen geven zodat ze niet hoeven te ploeteren. Meer op de maatschappij gericht ipv het bedrijfsleven. En vooral zonder een overheid dat de maatschappij ziet als iets slechts en zich enorm onbetrouwbaar opstelt.

Wat is dat dan exact tegenwoordig? Links of rechts?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209976355
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 01:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Welk rechts? Economisch rechts? Anti migratie rechts? Anti woke rechts? Niet zo idioot met milieumaatregelen rechts?

En als je geen rechts wil, wat voor links zou je dan willen? Of centrum? Dat links rechts is nog al een vaag begrip aan het worden namelijk.

Ik zou graag een land zien wat samenwerkt met landen om ons heen, waar we wel baas zijn en soeverein kunnen leven met beperking op migratie met een sterke sociale grote rijke middenklasse. Zo'n middenklasse wat sociaal werkt om ook de minder bedeelde hun share te kunnen geven zodat ze niet hoeven te ploeteren. Meer op de maatschappij gericht ipv het bedrijfsleven. En vooral zonder een overheid dat de maatschappij ziet als iets slechts en zich enorm onbetrouwbaar opstelt.

Wat is dat dan exact tegenwoordig? Links of rechts?
Rechts als in CDA/VVD hoewel ik verwacht dat de VVD weer gaat regeren.

Klinkt als een Nederlandse versie van de Brexit mythe. Gaat hem niet worden.
pi_209976378
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ach, het is Wilders, die moet zijn boosjes mobiliseren en bij de BBB proberen weg te houden. Voorlopig staat hij nog steeds op verlies ten opzichte van de vorige verkiezingen.
De T. is ook al aan een hetze begonnen. Nou denk ik niet de de gemiddelde Timmermans-stemmer die krant leest. Maar toch.
zie email 27 oktober
pi_209976383
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 01:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De T. is ook al aan een hetze begonnen. Nou denk ik niet de de gemiddelde Timmermans-stemmer die krant leest. Maar toch.
De NRC gaf het redelijk goed weer, Timmermans is een naam met potentie en in een onzekere verkiezingstijd kan zo iemand het verschil maken en daar is men best beducht voor.
pi_209976388
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 01:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Met de huidige I&O peiling kom je niet om VVD & BBB heen. VVD+BBB+PVV+JA+SGP= 75 zetels. Een van die partijen heb je dus nodig. En als we CDA en bvnl er nog bijtellen kom je op een rechtse meerderheid van zo’n 80 zetels. En dan heb ik D66 en Volt, wat economisch toch tamelijk rechtse partijen zijn (maar wel een stuk progressiever) nog niet meegerekend.

Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat we het gewoon niet weten, er kan nog zo veel gebeuren. Als straks de hele zomer Ter Apel weer overstroomd krijg je een andere uitslag dan wanneer half Spanje affikt door bosbranden. En dan hebben we het nog niet gehad over al dan niet spontane incidenten zoals Turkse ministers.
zie email 27 oktober
pi_209976397
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 01:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Met de huidige I&O peiling kom je niet om VVD & BBB heen. VVD+BBB+PVV+JA+SGP= 75 zetels. Een van die partijen heb je dus nodig. En als we CDA en bvnl er nog bijtellen kom je op een rechtse meerderheid van zo’n 80 zetels. En dan heb ik D66 en Volt, wat economisch toch tamelijk rechtse partijen zijn (maar wel een stuk progressiever) nog niet meegerekend.

Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat we het gewoon niet weten, er kan nog zo veel gebeuren. Als straks de hele zomer Ter Apel weer overstroomd krijg je een andere uitslag dan wanneer half Spanje affikt door bosbranden. En dan hebben we het nog niet gehad over al dan niet spontane incidenten zoals Turkse ministers.
Ja, de waan van de dag gaat ook nog een rol spelen de komende maanden.

We gaan het wel zien, voorlopig moeten de campagnes zelfs nog maar beginnen en moeten een aantal relevante partijen nog uitvogelen wie nou eigenlijk de lijst gaat aanvoeren, daar zal ook nog wel wat vuurwerk uit voortvloeien.

Godzijdank zijn de SP en PVV er al heel democratisch uit wie de lijsttrekker wordt >:)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2023 01:33:16 ]
pi_209976400
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 01:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De NRC gaf het redelijk goed weer, Timmermans is een naam met potentie en in een onzekere verkiezingstijd kan zo iemand het verschil maken en daar is men best beducht voor.
Het blijft een gok. Ik zou het ook doen als ik PvdA/GL was. Laat ik dat eens even voorop stellen, maar je doet wel iets heel anders dan de rest die radicaal met deze generatie lijkt te breken. Als je iemand neemt die al 20 jaar in het vak zit dan weet je dat diegene ook compromissen heeft gesloten, vijanden heeft gemaakt, etc. En dat gaat in de campagne allemaal gebruikt worden. (Gaat Omtzigt ook nog wel achterkomen mocht hij meedoen, dat geheel terzijde). En daarbij is hij ook het laatste bastion van een generatie die in ieder geval door een deel van de bevolking uitgekotst wordt (‘de oude bestuurscultuur’)

Daar staat tegenover dat je in een speelveld dat eigenlijk gedomineerd wordt door relatief onbekende en onervaren politici iemand kunt neerzetten die iedereen A kent (en dat is niet onbelangrijk) en B die door het gros van Nederland toch in ieder geval als goede bestuurder wordt gezien. Ook door mensen die het misschien niet perse ideologisch met hem eens zijn. En dat is ook belangrijk liet Rutte wel zien. En bij zo’n fusie ook niet onbelangrijk, hij heeft intern gezag. Er zal niet snel iemand aan zijn stoelpoten gaan zagen. Het blijft de PvdA, maar er zal hem echt wel tijd gegund worden. In ieder geval meer dan een Klaver of Moorman.
zie email 27 oktober
  vrijdag 21 juli 2023 @ 01:38:05 #110
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209976410
Dan gaat Klaver minister van Buitenlandse zaken worden dat lijkt hem wel
en Atje Kuiken minister van sociale zaken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209976813
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 00:39 schreef capricia het volgende:

[..]
'De totale ondergang' :')
Moet je daar zelf niet heel hard om lachen?.
Wij van WC-eend adviseren om op WC-eend te stemmen. Anders is de totale ondergang daar. _O-
De VVD is anders ook jarenlang succesvol geweest met dit frame. “Stem op ons anders krijg je chaos!”
  vrijdag 21 juli 2023 @ 08:46:43 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209977448
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 01:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hoezo gelijk brexit?
Waar haal je dat uit?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 21 juli 2023 @ 08:55:08 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209977518
Haaft Maurice al gepeild?
pi_209988094
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 01:38 schreef michaelmoore het volgende:
Dan gaat Klaver minister van Buitenlandse zaken worden
Met zo'n jonge kinderen? Jesse is een family man.
pi_209988613
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 22:37 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Met zo'n jonge kinderen? Jesse is een family man.
IK denk eerder dat Klaver en Kuiken fractieleiders in de 2e Kamer blijven na de verkiezingen.
pi_209988636
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 23:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
IK denk eerder dat Klaver en Kuiken fractieleiders in de 2e Kamer blijven na de verkiezingen.
Het fractievoorzitterschap als duo-baan of hoe moet ik dat voor me zien? Ben je dan niet bang voor een stammenstrijd?
zie email 27 oktober
pi_209988646
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 23:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het fractievoorzitterschap als duo-baan of hoe moet ik dat voor me zien? Ben je dan niet bang voor een stammenstrijd?
Ervan uitgaande dat er nog 2 partijen bestaan na de verkiezingen, uiteraard.
pi_209988678
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 23:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ervan uitgaande dat er nog 2 partijen bestaan na de verkiezingen, uiteraard.
Een gezamenlijke lijst betekent een gezamenlijke fractie ex artikel 5.1 eerste lid regelement van orde van de tweede kamer.
zie email 27 oktober
pi_209988705
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 23:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Lastig. Want ik denk zo dat GroenLinks de fractievoorzitter mag leveren als PvdA met Timmermans de minister-president levert. Dan denk je aan Klaver, maar die zie ik ook wel weer een ministerspost ambiëren om zijn profiel te vergroten omdat hij ooit zelf premier wil worden.
pi_209988727
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 23:38 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Lastig. Want ik denk zo dat GroenLinks de fractievoorzitter mag leveren als PvdA met Timmermans de minister-president levert. Dan denk je aan Klaver, maar die zie ik ook wel weer een ministerspost ambiëren om zijn profiel te vergroten omdat hij ooit zelf premier wil worden.
Ja, kan best, hoor, ik gun het ze best wel om een keer niet langs de kant te staan.
pi_209989280
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 23:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, kan best, hoor, ik gun het ze best wel om een keer niet langs de kant te staan.
Ik vraag me vooral af met wie ze in hemelsnaam moeten gaan regeren? Vroeger had je het CDA wat als centrumrechtse partij af en toe uitgekeken raakte op de VVD en dan mocht de PvdA en af en toe een derde partij aanschuiven. Dat middenstuk is helemaal weg en het CDA gaat straks met de 5-10 zetels die ze overhouden van zijn never nooit niet aansluiten bij D66-SP-PvdA-Groenlinks-PvdD-Denk-CU-Bij1. Het is namelijk nog steeds een centrumrechtse partij.

Zoals het er nu uitziet zullen Pvda-GL als ze de grootste worden, of bijna de grootste, aan moeten kloppen bij de VVD en BBB. Die zullen voor de bühne (als Pvda/GL echt de grootste wordt) vast wel even snuffelen aan die mogelijkheid, tot de conclusie komen dat het allemaal te ver uit elkaar ligt en dan zullen ze over rechts gaan formeren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_209989332
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 00:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik vraag me vooral af met wie ze in hemelsnaam moeten gaan regeren? Vroeger had je het CDA wat als centrumrechtse partij af en toe uitgekeken raakte op de VVD en dan mocht de PvdA en af en toe een derde partij aanschuiven. Dat middenstuk is helemaal weg en het CDA gaat straks met de 5-10 zetels die ze overhouden van zijn never nooit niet aansluiten bij D66-SP-PvdA-Groenlinks-PvdD-Denk-CU-Bij1. Het is namelijk nog steeds een centrumrechtse partij.

Zoals het er nu uitziet zullen Pvda-GL als ze de grootste worden, of bijna de grootste, aan moeten kloppen bij de VVD en BBB. Die zullen voor de bühne (als Pvda/GL echt de grootste wordt) vast wel even snuffelen aan die mogelijkheid, tot de conclusie komen dat het allemaal te ver uit elkaar ligt en dan zullen ze over rechts gaan formeren.
Als je centrum wilt stemmen kan je zo'n beetje het beste een blanco formulier in de stembus doen :+
pi_209989398
quote:

[..]

Paars Plus. Met veertien jaar vertraging.
pi_209989764
quote:

[..]

In heel veel provincies werken BBB en PvdA en/of GL nu samen, ook vaak genoeg moet de VVD. Over rechts formeren gaat niet, zolang ze niet met de PVV en FvD willen. Ik zie gewoon weer een centrumcoalitie opduiken met zowel PvdA/GL als VVD, als het nodig is aangevuld met BBB en/of D66. Maar laten we eerst de verkiezingen afwachten, wellicht krijgen we Omtzigt die kan kiezen of hij over links of over rechts gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209989889
twitter

De Telegraaf-lezers zijn er maar druk mee.

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2023 08:12:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')