SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
En een stadje verderop is het 7 graden koeler, rightquote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Paar kilometer van de grens met Frankrijk.
Op Sicilië 46,3°C
[ afbeelding ]
Dat gaat prima ja. Iets over een micro-klimaat enzulks.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
En een stadje verderop is het 7 graden koeler, right
Het is geen pannekoek Nederland daar, in bergachtig gebied kun je makkelijk grote temperatuurs verschillen krijgen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
En een stadje verderop is het 7 graden koeler, righten het stadje links bijna 10 graden.
Prima weertje om te werken ook, niet te warm niet te koud.quote:
eind oktober mag ookquote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is perfect, mag zo blijven tm eind september
hee daar ben ik nog geweestquote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:26 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Had er iemand zin om mikado te spelen? Voor gevorderden, dat dan weer wel..
Die vliegende mieren bedoel je?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of zijn overal mierennesten ofzo naar buiten gekropen vandaag, of hoe heet dat?
Ja, vliegende mieren, maar ook niet-vliegende grote mieren op straat.quote:
Zoek maar eens op bruidsvlucht, die is rond deze tijd. Gelukkig is dat maar kort, ik haat ongediertequote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, vliegende mieren, maar ook niet-vliegende grote mieren op straat.
Ja ik zie ze op FOK! ook overal, ze komen uit alle holenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of zijn overal mierennesten ofzo naar buiten gekropen vandaag, of hoe heet dat?
Bizar idd... dacht zelf dat het een aardverschuiving ofzo wasquote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:26 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Had er iemand zin om mikado te spelen? Voor gevorderden, dat dan weer wel..
20-23 graden voorlopig!quote:
Nergens gelezen. Lijkt me wat voorbarigquote:Op woensdag 19 juli 2023 10:53 schreef Drass het volgende:
2023 lijkt niet de boeken in te gaan op een record qua neerslag te kort in ieder geval. Dat is dan weer prettig..
Misschien ook eens geen intense heidebranden in augustus.
Nouja, kijk alleen al naar het hoogteverschil, wat tussen beide stations zo'n 400 meter is.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:41 schreef Kriegel het volgende:
Iedereen vluchten naar dat plekje met 27 graden.
Da's trouwens wel een heel extreem verschil hoor, waar staat dat meetstation? In een mijnschacht?
Ah thanks, zo heet dat dus.quote:Op woensdag 19 juli 2023 00:46 schreef minthy het volgende:
[..]
Zoek maar eens op bruidsvlucht, die is rond deze tijd. Gelukkig is dat maar kort, ik haat ongedierte
En wij maar gebukt gaan onder die benauwdheid zonder eind.quote:
regen, bedoel je?quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:22 schreef Malavita het volgende:
Wat een kutweer komt eraan vanaf het weekend
Of je stelt je even niet zo aan.quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Buiten lijkt het wel een tropisch regenwoud, nee dank je
idd prachtig weerquote:Op woensdag 19 juli 2023 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Of je stelt je even niet zo aan.
Het is 22 graden met een luchtvochtigheid van 60% .
Prachtig weer is echt totaal wat andersquote:
oh vertel, ik vind het echt prachtig weer.quote:Op woensdag 19 juli 2023 18:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Prachtig weer is echt totaal wat anders
I'm Gerrit Hiemstra and I approve this message.quote:Op woensdag 19 juli 2023 18:40 schreef DonDruiper het volgende:
Krijgen toch weer een bak kut weer
Wisselvallig weer met 19 a 20 graden en een stevige Westenwind windkracht 4.
Een echte Hollandsche zomer!
80% van de tijd was het bewolkt, paar buien gehad wind soms aanwezig uit het westen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 18:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oh vertel, ik vind het echt prachtig weer.
hier zonnig met bewolking en 23 graden, dat is prachtig, heter weer is kut, minder productiefquote:Op woensdag 19 juli 2023 18:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
80% van de tijd was het bewolkt, paar buien gehad wind soms aanwezig uit het westen.
Prachtig is bij mij echt heel anders
Waarom moet men altijd 'productief' zijn?quote:Op woensdag 19 juli 2023 18:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hier zonnig met bewolking en 23 graden, dat is prachtig, heter weer is kut, minder productief
dat hoeft helemaal niet. Juni was warmer, droger en had een veel lagere LV. Was 1 van de beste maanden ooit hier. Prima kunnen functioneren en buiten kunnen werken. Juli is echt veel beroerder.quote:Op woensdag 19 juli 2023 18:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hier zonnig met bewolking en 23 graden, dat is prachtig, heter weer is kut, minder productief
nou met 30+ graden wil ik toch dingen gedaan krijgen zonder dat het zweet op mijn hele lichaam staat.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom moet men altijd 'productief' zijn?
Er zit al een heel verschil tussen 30+ en de huidige vooruitzichten. je kan prima productief zijn met 24-26/27 graden. Huidige vooruitzichten zijn niet heel zomers ofzo. 18-21 graden is gewoon bijzonder karig als je daar regelmatig een bui bij hebt en veel wind uit de westhoek die bewolking aanvoert. Beetje sneu zelfsquote:Op woensdag 19 juli 2023 20:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou met 30+ graden wil ik toch dingen gedaan krijgen zonder dat het zweet op mijn hele lichaam staat.
Inderdaad! Bij goei weer ga je niet productief wezen, maar lekker relaxen in de tuin of op het balkon in het zonnetje met een pilsje en wat te snaaien erbij en eventueel een muziekje op de achtergrond. Geen stress, niets aan je kop, gewoon puur geniet0n.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom moet men altijd 'productief' zijn?
En 2 flitsenquote:Op woensdag 19 juli 2023 22:06 schreef Haags het volgende:
Toch aardig wat verfrissende regenbuien hier vanavond. Erg lekker.
Ja idd en tegenwoordig gaat in Nederland op kantoor ook vaker de airco aan zodat je normaal kan blijven werken.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Er zit al een heel verschil tussen 30+ en de huidige vooruitzichten. je kan prima productief zijn met 24-26/27 graden. Huidige vooruitzichten zijn niet heel zomers ofzo. 18-21 graden is gewoon bijzonder karig als je daar regelmatig een bui bij hebt en veel wind uit de westhoek die bewolking aanvoert. Beetje sneu zelfs
Waar zit je?quote:Op woensdag 19 juli 2023 23:00 schreef quirina het volgende:
Gaat het nog een keer zomer worden in Nederland?
Hier in Spanje halen we de veertigers hoor!
Die hebben we in Juni al gehadquote:Op woensdag 19 juli 2023 23:00 schreef quirina het volgende:
Gaat het nog een keer zomer worden in Nederland?
Hier in Spanje halen we de veertigers hoor!
Dat moeten we hier hebbenquote:
Heb ik ook eens meegemaakt daar, dat is echt wel kicke. Dat onweer galmt ook als de kolere bij die meren en tussen de bergjes in. Genieten.quote:
Itt Nederland, alleen maar grijs kut en regen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:59 schreef Haags het volgende:
[..]
Heb ik ook eens meegemaakt daar, dat is echt wel kicke. Dat onweer galmt ook als de kolere bij die meren en tussen de bergjes in. Genieten.
Bedenk.... tussen de buien door schijnt de zonquote:Op woensdag 19 juli 2023 18:40 schreef DonDruiper het volgende:
Krijgen toch weer een bak kut weer
Wisselvallig weer met 19 a 20 graden en een stevige Westenwind windkracht 4.
Een echte Hollandsche zomer!
Met je verkeerde been uit je nest gestapt ofzoquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Itt Nederland, alleen maar grijs kut en regen.
Ze zouden code rood moeten afgeven hier omdat het constant kutweer is.
Heerlijk weer!quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Juli wordt goed afgestraft na die veels te droge en warme Juni maand.
Juni was 1 van de beste en mooiste maanden ooit. Jammer dat juli dat niet gewoon doortrekt.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is mooi, geen te droge zomer en goed voor de oogst.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt een herhaling van 2021 zo, al is het nog niet zo erg als 2021, want toen was het ook gewoon consequent koud.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Weet ik eindelijk wat de link is tussen het liedje en de bandnaam.quote:
Ik zie de herfst wel tegemoet over een dikke week. Vind t best. Als ik half aug hier namelijk terugkeer wachten die 'dikke 30ers' toch wel weer op mequote:Op donderdag 20 juli 2023 13:11 schreef INViCTuS het volgende:
Vooruitzichten zijn vanaf zondag wel treurig en sneu, hoor. Herfstig beeld. Gelukkig nog geen vakantie
quote:Op donderdag 20 juli 2023 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie de herfst wel tegemoet over een dikke week. Vind t best. Als ik half aug hier namelijk terugkeer wachten die 'dikke 30ers' toch wel weer op me
quote:Op donderdag 20 juli 2023 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie de herfst wel tegemoet over een dikke week. Vind t best. Als ik half aug hier namelijk terugkeer wachten die 'dikke 30ers' toch wel weer op me
Hier in (midden) Brabant hangen er hele grijze wolken, maar buienradar zegt dat het niet gaat regenen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Op zich best lekker weer. Denk wel dat het hier in het zuiden dan beter toeven is dan in de rest van NL. Net wat warmer en minder regen. Maar persoonlijk heb ik ook liever rond de 30 in de zomer.
Qua temperatuur is dit dikke prima om te werken en buiten te bivakkeren. Luchtvochtigheid mag wel wat lager. Hier staat de airco overdag nog aanquote:Op donderdag 20 juli 2023 13:08 schreef Salina het volgende:
Sinds ik terug ben uit Italië (vorige week dinsdag) nog amper een mooie dag gezien eerlijk gezegd. 20-22 graden is toch (net) niet het echte zomergevoel voor mij. Dikke dertigers hoeft niet per sé, moet ook een beetje leuk blijven natuurlijk (niet te warme nachten, goed kunnen thuiswerken zonder airco) maar late twintigers mag wel weer eens.
Zodat je nog eens een keertje naar het water kunt ofzo. Liefst in het weekend uiteraard.
https://www.knmi.nl/over-(...)nde-luchtvochtigheidquote:Op donderdag 20 juli 2023 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Qua temperatuur is dit dikke prima om te werken en buiten te bivakkeren. Luchtvochtigheid mag wel wat lager. Hier staat de airco overdag nog aan
Juni was erg droog ja, toen was het ook gewoon lekker in huis zelfs als het flink warm was. Momenteel zien we in een situatie dat er condens op mijn kraan ontstond vanochtend toen ik hem even door liet lopen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.knmi.nl/over-(...)nde-luchtvochtigheid
I mean... 🤷🏻♂️
Genot voor eind juli. Augustus mag dan wel weer flink warm worden wat mij betreft. En vanaf september een heerlijke nazomer.quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:11 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
@:kettlebell graag input
wat is dit?quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:11 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
@:kettlebell graag input
Pisgriet... doet me denken aan Patricia Paay.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:56 schreef Djeez het volgende:
Mijn vader herinnerde mij er zojuist aan dat het vandaag Pisgriet is, 20 juli. En wanneer het regent met Pisgriet, regent het zes weken dat het giet. En wat deed het vanmiddag in Assen? Juist, regen...
Dit is wel het ultieme weer voor mooi weer-haters. "Ideaal doe- en slaapweer". Ik ben blij dat ik niet in NL of bijvoorbeeld Scandinavië op vakantie ben. Helaas keer ik zondag weer terug naar het koude Nederland :-Pquote:Op donderdag 20 juli 2023 13:11 schreef INViCTuS het volgende:
Vooruitzichten zijn vanaf zondag wel treurig en sneu, hoor. Herfstig beeld. Gelukkig nog geen vakantie
Ik vertrek maandag voor vakantie naar Frankrijk. Net op tijdquote:Op vrijdag 21 juli 2023 00:52 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dit is wel het ultieme weer voor mooi weer-haters. "Ideaal doe- en slaapweer". Ik ben blij dat ik niet in NL of bijvoorbeeld Scandinavië op vakantie ben. Helaas keer ik zondag weer terug naar het koude Nederland :-P
Het belooft zelfs kachelweer te worden.
Dan zit je vrij noordelijk of hoogquote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:04 schreef ACT-F het volgende:
Het is grijs op het vliegveld van Frankfurt![]()
[ afbeelding ]
Maar over een paar uur belooft het 32 graden te worden
Om in te werken en slapen is het prima, ja. Ik functioneer er prima in en dat ontken ik niet. Maar als je vakantie hebt is het wel jammer.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 00:52 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dit is wel het ultieme weer voor mooi weer-haters. "Ideaal doe- en slaapweer". Ik ben blij dat ik niet in NL of bijvoorbeeld Scandinavië op vakantie ben. Helaas keer ik zondag weer terug naar het koude Nederland :-P
Het belooft zelfs kachelweer te worden.
Iddquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:29 schreef dick_laurent het volgende:
Hier in omgeving Alicante gister opeens vrij onverwacht een paar flinke onweersbuien.
Uiteraard koelt het daarna niet meteen enorm af zoals in NL, dus de uren daarna hadden we 30c met 80% lv
@:Nattekat had hier vast een duidelijke mening over gehad.
Dank voor de waarschuwing, wilde net weg in de stralende zon, maar dat had me zeker een nat pak opgeleverd als ik de fiets had gepakt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Pittige buien trekken nu vanuit de kust het land binnen.
Yup, hier ook.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:31 schreef DemonRage het volgende:
Bij mij binnen is het nog steeds tegen de 25°C.
Ik ben altijd in een goed bui.quote:
Nu buiten nog.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:31 schreef DemonRage het volgende:
Bij mij binnen is het nog steeds tegen de 25°C.
Ben er bijnaquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Hopelijk blijft Nijmegen een beetje droog straks (Via Gladiola).
Istanbul zit wel noordelijk jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo warm was juni nou ook weer nietquote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:30 schreef Haags het volgende:
Niks mis met deze typische Hollandse zomer.
Juni was zelfs overdreven warm dus dat compenseert de klagers meer dan genoeg.
Ik weet nergens van.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:46 schreef Haags het volgende:
[..]
Het was toch de warmst juni maand ooit? En gortdroog.
quote:
https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws/warme-juniquote:Hoe bijzonder is zo'n warme juni?
Met klimaatattributie, als onderdeel van ons Early Warning Centre (EWC), kunnen we na extreem weer snel aantonen hoe de kans op die extreme situatie door de opwarming van de aarde veranderd is ten opzichte van het klimaat rond 1900. Sinds het begin van de vorige eeuw is de gemiddelde temperatuur in De Bilt in juni gestegen met ongeveer 1,7 °C (van gemiddeld 14,4°C in 1901-1930 naar 16,1°C in 1991-2020). Een junimaand zoals deze met een gemiddelde temperatuur van 19,4°C is ook in ons huidige klimaat uitzonderlijk. We schatten deze kans op gemiddeld eens in de 45 jaar (figuur 3). Rond het jaar 1900 was zo’n warme junimaand vrijwel onmogelijk.
De pizza Hawaiiquote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:57 schreef Nattekat het volgende:
Wat heeft Italië gedaan om de goden zo boos te maken?
Is dit voor oktober?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:35 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
@:Invictus graag je mening hierover.
Fiat ECU's.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:57 schreef Nattekat het volgende:
Fiat multipla op de markt gebrachtquote:
Marco Borsato is een geboren Italiaanquote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:57 schreef Nattekat het volgende:
Als het om seks met minderjarigen gaat hoeven we niet verder te kijken dan het Vaticaan.quote:
Bohquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:35 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Juni was toch niet overdreven warm? Juni was echt wel fijnquote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:30 schreef Haags het volgende:
Niks mis met deze typische Hollandse zomer.
Juni was zelfs overdreven warm dus dat compenseert de klagers meer dan genoeg.
Fijn en ruim warmer dan we ooit hadden. https://www.wintergek.nl/(...)emperatuur-nederlandquote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Juni was toch niet overdreven warm? Juni was echt wel fijn
November/december plaatje ditquote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:14 schreef asco het volgende:
Prachtige totaalsommen neerslag in de voorspelling. Bring it on.![]()
[ afbeelding ]
Ook gewoon geen enkel zonnetje ingetekendquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:35 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Neu, denk ik ook niet hoor. Zullen vast genoeg mooie dagen tussen gaan zitten. Vond het echter wel een té mooi plaatje om niet even te delenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ook gewoon geen enkel zonnetje ingetekend. Zo treurig wordt het vast niet, maar toch
Qua weerbeeld komende tijd wel. Toch best vaak grijs, nat en winderig. De temperatuur i.c.m de zon tussendoor maakt het nog wel doen denken aan zomer. Toch is het wel jammer en tegenvallend. Dit krijgen we immers nog vaak en lang genoeg vanaf oktober. Maar goed, het is zoals het is. Nog geen vakantie en om buiten in te weken is het beter dan hitte. Behalve regen danquote:
Ja, het is makkelijk tekenen, maar je ziet geen details. In de zomer is het natuurlijk wel gevarieerder dan dit.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Neu, denk ik ook niet hoor. Zullen vast genoeg mooie dagen tussen gaan zitten. Vond het echter wel een té mooi plaatje om niet even te delen
Volgende week krijgen we ook nog bezoek van restant van tropische storm Don.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua weerbeeld komende tijd wel. Toch best vaak grijs, nat en winderig. De temperatuur i.c.m de zon tussendoor maakt het nog wel doen denken aan zomer. Toch is het wel jammer en tegenvallend. Dit krijgen we immers nog vaak en lang genoeg vanaf oktober. Maar goed, het is zoals het is. Nog geen vakantie en om buiten in te weken is het beter dan hitte. Behalve regen dan. Al heb ik het door dit weer juist wel drukker
Yup, zitten 2 weken bij de fam van vrouwlief in Zutphen idd, vanaf de 30equote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, het is makkelijk tekenen, maar je ziet geen details. In de zomer is het natuurlijk wel gevarieerder dan dit.
Wanneer tot wanneer ben je hier dan? 2 weken Zutphen? Het lijkt wel alsof je echt de 2 minst mooie weken uitkiest betreft weer. Maar hee, mooi "doe" weer, dus profiteer daar dan maar. Wellicht treffen we elkaar nog
Ik zou serieus sterven :|quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:43 schreef Dven het volgende:
Woensdag maar eens lekker een dagje naar zee
[ afbeelding ]
Das niet echt verkoelendquote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:43 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs op zee nog 40quote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:43 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, dat kun je wel stellen. Volgende week wordt het echt herfstachtig. Fris, nat, onweer. De zomer is uit de bocht aan het vliegenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 22:32 schreef DonDruiper het volgende:
Of naar NL vliegen om het echte ultieme herfstleven te ervaren
De bergenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 22:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Das niet echt verkoelend![]()
Lijkt me oprecht best vervelend dit. Waar moet je het zoeken?
Altijd nog beter dan wekenlang dikke 30'ers.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 22:37 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Nou, dat kun je wel stellen. Volgende week wordt het echt herfstachtig. Fris, nat, onweer. De zomer is uit de bocht aan het vliegen
Wel met de koude kraan erin want voor je het weet ben je theequote:Op zaterdag 22 juli 2023 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs op zee nog 40
Ik zou echt meteen een zwembadje kopen en daar de hele dag in vertoeven.
Dat zou juist mooi weer moeten geven.quote:
Vind ik ook qua temperatuur.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 22:44 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan wekenlang dikke 30'ers.
Ja dat is wel sneu inderdaad. Gewoon af en toe een fikse bui en verder gewoon rond de 25 graden is mijn inziens het perfecte zomerweer.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 22:48 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Vind ik ook qua temperatuur.
Maar die regen is knudde voor vakantievierders in eigen land
Zoals deze week.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 22:49 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ja dat is wel sneu inderdaad. Gewoon af en toe een fikse bui en verder gewoon rond de 25 graden is mijn inziens het perfecte zomerweer.
wel ff een gracht erom heen gravenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 22:54 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Zoals deze week.
Ik was op vakantie en veel buiten kunnen doen, en 2x korte bui.
Maar min zus vertrekt maandag in een tent naar zuid limburg, met regen kun me me echt niks met een relatief kleine tent
Ja! Heerlijk!quote:Op zondag 23 juli 2023 09:47 schreef StateOfMind het volgende:
Nou nou 1 dagje geen zon meteen herfstweer noemen
Ik vond het weer de afgelopen anderhalve week/2 weken juist heerlijk.
Zo'n heeft steeds geschenen, weliswaar met wolkenvelden, maar hij scheen wel volop.
En de temperatuur was meestal zo rond de 22-23 graden.
Zeer aangename temperatuur.
Veel liever dat dan hittegolven van 2 weken.
Dank je, Piet! Wat is trouwens je barbecuecijfer?quote:Op zondag 23 juli 2023 11:02 schreef INViCTuS het volgende:
Ik vind het bijzonder matig en soms zelfs sneu
Dinsdag is er wat meer ruimte voor de zon en staat er maar weinig wind. Vooral de zuidelijke helft van het land maakt nog steeds kans op buien en het is ronduit koel zomerweer met slecht 18 tot 21 graden als middagtemperatuur.
De rest van de week verandert er weinig. Het blijft wisselvallig en koel zomerweer met dagelijks buien, maar soms ook droge dagdelen met zon. Het is daarbij 20 tot 22 graden.
Dagje rijden naar het zuiden en je hebt 45 graden.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:33 schreef RamboDirk het volgende:
Heeerlijk rauw & guur oud hollansch zomerweertje terwijl we richting de 15 graden kruipen deze morgen.
Lekker wegduiken je winterjas als je er ergens heengaat. Prachtig.
Gadver.quote:Op zondag 23 juli 2023 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dagje rijden naar het zuiden en je hebt 45 graden.
G'dumme wat een ellende. Geen bbq cijfer waardig. Gewoon kansloosquote:Op zondag 23 juli 2023 11:15 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dank je, Piet! Wat is trouwens je barbecuecijfer?
Ik ben nu in Turkije waar het 's nachts niet verder afkoelt dan 25 graden. Een vriendin werkt in Edirne waar temperaturen van 49 graden bereikt zijn. Als ik ze vertel dat ik een trui moest aantrekken bij vertrek omdat het maar 16 graden was wilden ze gelijk ruilenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:43 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
49°C gaat in Edirne niet lukken, dan zou het Europees record verbroken zijn maar wel dikke kans dat het er woensdag een graad of 45 wordt jaquote:Op zondag 23 juli 2023 12:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben nu in Turkije waar het 's nachts niet verder afkoelt dan 25 graden. Een vriendin werkt in Edirne waar temperaturen van 49 graden bereikt zijn. Als ik ze vertel dat ik een trui moest aantrekken bij vertrek omdat het maar 16 graden was wilden ze gelijk ruilen
Heerlijk met zijn allen onder een te kleine partytent die niet goed vaststaat. Omdat er geen ruimte is voor fatsoenlijke haringen in je kansloze postzegel tuin. Terwijl een iemand zich opoffert voor de bbq.quote:Op zondag 23 juli 2023 12:41 schreef BlackLining het volgende:
Ja en ik heb zo een barbeque die al een half jaar gepland staat
Meh dit is bij mensen die gewoon lekker de hele tuin betegeld hebbenquote:Op zondag 23 juli 2023 12:49 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Heerlijk met zijn allen onder een te kleine partytent die niet goed vaststaat. Omdat er geen ruimte is voor fatsoenlijke haringen in je kansloze postzegel tuin. Terwijl een iemand zich opoffert voor de bbq.
[ afbeelding ]
Heerlijk grimmig ouderwets hollandsch tafereeltje.
20? Het is amper 16 graden.quote:
Zal wel in de volle zon geweest zijn, of ze had een zonnesteekquote:Op zondag 23 juli 2023 12:34 schreef Dven het volgende:
[..]
49°C gaat in Edirne niet lukken, dan zou het Europees record verbroken zijn maar wel dikke kans dat het er woensdag een graad of 45 wordt ja
Dit is de oper van GFS die net uitgedraaid is voor woensdag rond 15:00. Roemenie en Bulgarije nog altijd op koers om hun records van 44,5°C en 45,2°C te verbreken.
[ afbeelding ]
Nee, wij hebben een oerhollande zomer.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:40 schreef Ponsai het volgende:
Moeten we komende week nog rekening houden met extreme neerslag, storm, hagel en onweer? Of lijkt dat voorlopig even uit de lucht
Godzijdank.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, wij hebben een oerhollande zomer.
Echte terreurbuien krijg je hier als een bloedhete dag met zuidoostelijke aanvoer afgestraft wordt door achtereenvolgend een warmtefront en een koufront uit het westen. Meestal is het voor dat warmtefront niet echt warm, maar ook dan kan zo'n plakdag genoeg zijn voor mooi vuurwerk als er genoeg tijd tussen zit en de timing goed is.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:44 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Godzijdank.
Ontstaat dit noodweer eigenlijk normaliter alleen als we heet weer hebben gehad?
welk noodweer?quote:Op zondag 23 juli 2023 18:44 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Godzijdank.
Ontstaat dit noodweer eigenlijk normaliter alleen als we heet weer hebben gehad?
Die meetstationnetjes die je bij apothekers ziet enzo kunnen wel flink oplopen ja. Laten ook hier geregeld veel te hoge temperaturen zijnquote:Op zondag 23 juli 2023 18:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zal wel in de volle zon geweest zijn, of ze had een zonnesteek![]()
wanneer?quote:
dit is toch perfect weer? Niet te warm en niet te koudquote:Op zondag 23 juli 2023 12:05 schreef Nattekat het volgende:
Zeg, waar is die zomer heen? Die hitte werd vorig jaar niet echt gewaardeerd door iedereen, maar dit is weer het andere uiterste hè
Het was 16 graden toen ik dat schreef, veel te koudquote:Op zondag 23 juli 2023 21:50 schreef Evertjan het volgende:
[..]
dit is toch perfect weer? Niet te warm en niet te koud
Genotsweer inderdaad, was ook heerlijk weer om lekker buiten te eten vandaagquote:Op zondag 23 juli 2023 21:50 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Hele middag al vies benauwd in Eindhoven. Rondom die bui niet echt beter geworden ook.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:00 schreef d.k. het volgende:
Het heeft hier (regio Eindhoven) het afgelopen uur gehoosd, wat een bak water weer. Je zou nu op de camping staan hier![]()
Ik vond de temperatuur afgelopen dagen nog wel te doen, maar het is wel snel benauwd met die regen. Gewoon geen echt vakantieweer.
"Dit" verwijst naar mijn vraag van 18.30u. Niet dit in de zin van een huidig noodweer scenarioquote:
Keehl is grappigquote:Op zondag 23 juli 2023 21:50 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Nee nu staat alles in de fikquote:Op maandag 24 juli 2023 07:49 schreef INViCTuS het volgende:
De media staat iig niet meer vol met berichten over droogte
Ik heb 'm gewoon aan. Kan makkelijkquote:Op maandag 24 juli 2023 09:08 schreef Frutsel het volgende:
Tis dat ik vandaag echt met de auto naar het werk moest anders was het korte-broek avontuur na 8 weken ten einde... nu kan ik nog wat daagjes vooruit
Ja, alles?quote:
Ja qua temperatuur kan het ook prima, maar tis wel kut fietsenquote:
Nou ja, in Zuid-Europa op veel plaatsenquote:
Wat is er kut fietsen met een korte broek?quote:Op maandag 24 juli 2023 09:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja qua temperatuur kan het ook prima, maar tis wel kut fietsen
[..]
Nou ja, in Zuid-Europa op veel plaatsen![]()
niets, dat doe ik immers al 8 weken, maar wel als het keihard regentquote:Op maandag 24 juli 2023 10:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is er kut fietsen met een korte broek?
quote:Op maandag 24 juli 2023 10:02 schreef heywoodu het volgende:
Overigens is het hier al een maand of twee kortebroekenweer, met alleen de dagen op kantoor (eens in de twee weken) als onderbreking want d'n man dient met een lange broek te komen
Ach, gelukkig is dat ook wel echt het enige dingetje wat minder is aan de werkcultuur, verder heb ik het er al jaren dik naar mijn zin, mede doordat de cultuur en sfeer verder meer dan uitstekend isquote:Op maandag 24 juli 2023 10:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hopelijk blijft zo'n achterhaalde werkcultuur mij bespaard als ik een nieuwe werkgever heb.
Het ging hier ook goed binnen, maar zodra de zon heel even door komt vliegt het weer de lucht in. Je zou bijna vergeten dat we midden in de zomer zitten en dat de zon nog heel krachtig is.quote:Op maandag 24 juli 2023 10:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, gelukkig is dat ook wel echt het enige dingetje wat minder is aan de werkcultuur, verder heb ik het er al jaren dik naar mijn zin, mede doordat de cultuur en sfeer verder meer dan uitstekend isDit was vervelender geweest als ik elke dag naar kantoor moest.
Ondertussen kruipt het binnen naar de 20 graden, heerlijk doortochtweer opnieuw
Daar kunnen ze maar beter niet zonder helm naar buiten gaan.quote:A level 3 was issued across northern Italy, northern Slovenia, and extreme southern Austria for very large to giant hail, damaging winds, and tornadoes, and to a lesser extent for very heavy rainfall.
ach dat heb je hier 10 maanden per jaar dus no worriesquote:Op maandag 24 juli 2023 10:52 schreef dick_laurent het volgende:
Vanaf 1e week aug weersverbetering las ik? Laten wij dan net aankomen in den lage landen.
Jammer, had dat rauwe Hollandsche herfstweer wel even mee willen maken
Extreem gevaarlijk weer met risico op tornados in Noord Italië, Oostenrijk en Sloveniëquote:Op maandag 24 juli 2023 11:32 schreef DemonRage het volgende:
Op https://www.estofex.org/ weer een level 3 voor Noord-Italië:
[..]
Daar kunnen ze maar beter niet zonder helm naar buiten gaan.
Stelletje aanstellers daar.quote:Op maandag 24 juli 2023 12:49 schreef Salina het volgende:
[..]
Extreem gevaarlijk weer met risico op tornados in Noord Italië, Oostenrijk en Slovenië
Noord-Italië, Oostenrijk en Slovenië zetten zich schrap voor een “extreem gevaarlijke” dag en nacht met noodweer. Volgens ESTOFEX, een Europese organisatie die zwaar weer voorspelt, is er risico op “gigantische hagelstenen en tornado’s”. Het heeft een waarschuwing van het hoogste niveau (level 3) uitgevaardigd voor het gebied, wat het maar zelden doet.
Knapperend haardvuurtje, kopje warme chocolademelk, lekker vroeg onder de wol, heerlijk manquote:Op maandag 24 juli 2023 12:40 schreef TLC het volgende:
Als je niet beter wist en nu naar buiten keek zou je zeggen dat het nu ergens in november is
niks moslims aanquote:Op maandag 24 juli 2023 10:02 schreef heywoodu het volgende:
Overigens is het hier al een maand of twee kortebroekenweer, met alleen de dagen op kantoor (eens in de twee weken) als onderbreking want d'n man dient met een lange broek te komen
Maar vrouwen met korte rok/jurk is dan geen probleem? Want het zien van nakende vrouwenonderbenen is prima, maar van nakende mannenonderbenen is ineens raar?quote:Op maandag 24 juli 2023 14:02 schreef Drass het volgende:
Mannen op kantoor met korte broek, dat vind ik geen porum. Dan ook nog met slippers zeker.
Je vakantielook bewaar je maar voor de vakantie toch?
Het heeft hier niet eens geregend.quote:Op maandag 24 juli 2023 14:40 schreef Haags het volgende:
Krijg toch de tering, elke keer dat kut oosten dat de mooiste buien krijgt
@:Nattekat
quote:Op maandag 24 juli 2023 14:40 schreef Haags het volgende:
Krijg toch de tering, elke keer dat kut oosten dat de mooiste buien krijgt
@:Nattekat
Nope, ook niet. Achja, alles kan :pquote:Op maandag 24 juli 2023 14:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar vrouwen met korte rok/jurk is dan geen probleem? Want het zien van nakende vrouwenonderbenen is prima, maar van nakende mannenonderbenen is ineens raar?
En het is niet dat het nou allerlei formele zaken zijn he, in ons geval is het meestal een klein groepje met wat overleggen die we het liefst face-to-face doen, maar waar het er wel bijzonder informeel aan toe gaat. En anderen zijn er dan bijna niet op het hele kantoor
Maar goed, ik zal wel niet genoeg een corporate kantoortijger (of zoiets) zijn om het probleem van korte broeken te zien.
Die debiel met die camperquote:Op maandag 24 juli 2023 15:52 schreef Frutsel het volgende:
Die immer terugkerende omgevallen tuinstoel van Nederland kan toch niet op tegen die 5 stoelen (en 1 tafel) van Zwitserland hoor...
[ twitter ]
Zie volgens mij een wit kenteken, dus neequote:Op maandag 24 juli 2023 15:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Die debiel met die camperZal wel weer een Nederlander zijn
Wat is daar debiel aan? Die rijdt toch gewoon heel rustig voorbij. Wij zijn in Italië ook wel eens overvallen door zo'n bui met windstoten. Komt vaak uit het niets en verdwijnt weer snel.quote:Op maandag 24 juli 2023 15:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Die debiel met die camperZal wel weer een Nederlander zijn
Er zijn wel wat dingen die mis kunnen gaan op zich met zulk natuurgeweld , een stuk boom door je voorruit, een rukwind die de camper omver. blaast, ik zie elektriciteitskabels boven de wegquote:Op maandag 24 juli 2023 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat is daar debiel aan? Die rijdt toch gewoon heel rustig voorbij. Wij zijn in Italië ook wel eens overvallen door zo'n bui met windstoten. Komt vaak uit het niets en verdwijnt weer snel.
Gehurkt gaan zitten met je hoofd zo laag mogelijk en je voeten dicht tegen elkaar aan.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:21 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje: je bent ergens buiten bebouwd gebied, en je wordt ietwat overvallen door een onweersbui. Ik weet dat je niet onder een boom moet gaan schuilen, maar men komt meestal niet verder dan tips als "schuil in een stevig gebouw". Leuk, ware het niet dat dat niet altijd mogelijk is als je een bui niet echt aan zag komen (of niet op tijd). Niet onder een boom schuilen dus, maar ook niet in een volledig open gebied gaan staan. Wat is dan wel handig?
Maar als alles om je heen waait zie je zo snel ook geen plekje om veilig te staan, dus dan snap ik dat je even blijft rijden om dat veilige plekje te vinden.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn wel wat dingen die mis kunnen gaan op zich met zulk natuurgeweld , een stuk boom door je voorruit, een rukwind die de camper omver. blaast, ik zie elektriciteitskabels boven de wegzou voor mij zeker aangezien je toch midden in een stad of dorp rijdt reden zijn om even te stoppen en te wachten tot het ergste voorbij is..
Mee eens hoor soms overvalt het je maar in dit geval kon je letterlijk stoppen aan de zijkant van de weg en even een winkel induiken. Aan de geparkeerde auto's met alarmlichten aan te zien hebben veel mensen dat dan ook gedaan.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:31 schreef d.k. het volgende:
[..]
Maar als alles om je heen waait zie je zo snel ook geen plekje om veilig te staan, dus dan snap ik dat je even blijft rijden om dat veilige plekje te vinden.
Inderdaad, komende veertien dagen minimaal hoorde ik net op het nieuws.quote:Op maandag 24 juli 2023 19:40 schreef INViCTuS het volgende:
Dat ellendig kansloze k*t weer houdt hier voorlopig ook nog niet op, he. man man man
Hier kwam vanmiddag een rode pit over die voor harde regen moest zorgen, maar nee, gerommel en tien druppels. Alle echte neerslag valt steeds in het zuid-oosten en noorden.quote:Op maandag 24 juli 2023 17:20 schreef warhamstr het volgende:
Laatste dagen en vandaag alleen wat gespetter. Voelt als een eeuw geleden dat we goede plensregen en onweer gehad hebben...
Hoewel je helemaal gelijk hebt vind ik het in vergelijking met andere kutzomers heel erg meevallen. Er is nu iig iets van dynamiek, juni was goed warm en droog.quote:Op maandag 24 juli 2023 19:40 schreef INViCTuS het volgende:
Dat ellendig kansloze k*t weer houdt hier voorlopig ook nog niet op, he. man man man
De temperatuur is in het Oosten en zuiden vaak nog wel op enigszins acceptabel niveau met 20-22 graden. Dat was in vroegere jaren wel eens anders, inderdaad. Toen werd het vaker 16-20. Dat was helemaal triest. Al vind ik nu het weerbeeld wel erg treurig. Te vaak veel wind, wind uit totaal de verkeerde hoek, veel bewolking, te vaak regen en hoge luchtvochtigheid.quote:Op maandag 24 juli 2023 20:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoewel je helemaal gelijk hebt vind ik het in vergelijking met andere kutzomers heel erg meevallen. Er is nu iig iets van dynamiek, juni was goed warm en droog.
Die boven Duitsland/Polen, of waar? Of die nieuwe onder Ierland?quote:Op maandag 24 juli 2023 22:53 schreef warhamstr het volgende:
Wat is die blob die op de Europese radar van de oceaan afkomt drijven?
Lekker dan in je tentjequote:
Sorry, ja die onder Ierland.quote:Op maandag 24 juli 2023 22:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die boven Duitsland/Polen, of waar? Of die nieuwe onder Ierland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |