SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
En een stadje verderop is het 7 graden koeler, rightquote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Paar kilometer van de grens met Frankrijk.
Op Sicilië 46,3°C
[ afbeelding ]
Dat gaat prima ja. Iets over een micro-klimaat enzulks.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
En een stadje verderop is het 7 graden koeler, right
Het is geen pannekoek Nederland daar, in bergachtig gebied kun je makkelijk grote temperatuurs verschillen krijgen.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
En een stadje verderop is het 7 graden koeler, righten het stadje links bijna 10 graden.
Prima weertje om te werken ook, niet te warm niet te koud.quote:
eind oktober mag ookquote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is perfect, mag zo blijven tm eind september
hee daar ben ik nog geweestquote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:26 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Had er iemand zin om mikado te spelen? Voor gevorderden, dat dan weer wel..
Die vliegende mieren bedoel je?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of zijn overal mierennesten ofzo naar buiten gekropen vandaag, of hoe heet dat?
Ja, vliegende mieren, maar ook niet-vliegende grote mieren op straat.quote:
Zoek maar eens op bruidsvlucht, die is rond deze tijd. Gelukkig is dat maar kort, ik haat ongediertequote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, vliegende mieren, maar ook niet-vliegende grote mieren op straat.
Ja ik zie ze op FOK! ook overal, ze komen uit alle holenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of zijn overal mierennesten ofzo naar buiten gekropen vandaag, of hoe heet dat?
Bizar idd... dacht zelf dat het een aardverschuiving ofzo wasquote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:26 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Had er iemand zin om mikado te spelen? Voor gevorderden, dat dan weer wel..
20-23 graden voorlopig!quote:
Nergens gelezen. Lijkt me wat voorbarigquote:Op woensdag 19 juli 2023 10:53 schreef Drass het volgende:
2023 lijkt niet de boeken in te gaan op een record qua neerslag te kort in ieder geval. Dat is dan weer prettig..
Misschien ook eens geen intense heidebranden in augustus.
Nouja, kijk alleen al naar het hoogteverschil, wat tussen beide stations zo'n 400 meter is.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 17:41 schreef Kriegel het volgende:
Iedereen vluchten naar dat plekje met 27 graden.
Da's trouwens wel een heel extreem verschil hoor, waar staat dat meetstation? In een mijnschacht?
Ah thanks, zo heet dat dus.quote:Op woensdag 19 juli 2023 00:46 schreef minthy het volgende:
[..]
Zoek maar eens op bruidsvlucht, die is rond deze tijd. Gelukkig is dat maar kort, ik haat ongedierte
En wij maar gebukt gaan onder die benauwdheid zonder eind.quote:
regen, bedoel je?quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:22 schreef Malavita het volgende:
Wat een kutweer komt eraan vanaf het weekend
Of je stelt je even niet zo aan.quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Buiten lijkt het wel een tropisch regenwoud, nee dank je
idd prachtig weerquote:Op woensdag 19 juli 2023 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Of je stelt je even niet zo aan.
Het is 22 graden met een luchtvochtigheid van 60% .
Prachtig weer is echt totaal wat andersquote:
oh vertel, ik vind het echt prachtig weer.quote:Op woensdag 19 juli 2023 18:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Prachtig weer is echt totaal wat anders
I'm Gerrit Hiemstra and I approve this message.quote:Op woensdag 19 juli 2023 18:40 schreef DonDruiper het volgende:
Krijgen toch weer een bak kut weer
Wisselvallig weer met 19 a 20 graden en een stevige Westenwind windkracht 4.
Een echte Hollandsche zomer!
80% van de tijd was het bewolkt, paar buien gehad wind soms aanwezig uit het westen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 18:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oh vertel, ik vind het echt prachtig weer.
hier zonnig met bewolking en 23 graden, dat is prachtig, heter weer is kut, minder productiefquote:Op woensdag 19 juli 2023 18:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
80% van de tijd was het bewolkt, paar buien gehad wind soms aanwezig uit het westen.
Prachtig is bij mij echt heel anders
Waarom moet men altijd 'productief' zijn?quote:Op woensdag 19 juli 2023 18:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hier zonnig met bewolking en 23 graden, dat is prachtig, heter weer is kut, minder productief
dat hoeft helemaal niet. Juni was warmer, droger en had een veel lagere LV. Was 1 van de beste maanden ooit hier. Prima kunnen functioneren en buiten kunnen werken. Juli is echt veel beroerder.quote:Op woensdag 19 juli 2023 18:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hier zonnig met bewolking en 23 graden, dat is prachtig, heter weer is kut, minder productief
nou met 30+ graden wil ik toch dingen gedaan krijgen zonder dat het zweet op mijn hele lichaam staat.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom moet men altijd 'productief' zijn?
Er zit al een heel verschil tussen 30+ en de huidige vooruitzichten. je kan prima productief zijn met 24-26/27 graden. Huidige vooruitzichten zijn niet heel zomers ofzo. 18-21 graden is gewoon bijzonder karig als je daar regelmatig een bui bij hebt en veel wind uit de westhoek die bewolking aanvoert. Beetje sneu zelfsquote:Op woensdag 19 juli 2023 20:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou met 30+ graden wil ik toch dingen gedaan krijgen zonder dat het zweet op mijn hele lichaam staat.
Inderdaad! Bij goei weer ga je niet productief wezen, maar lekker relaxen in de tuin of op het balkon in het zonnetje met een pilsje en wat te snaaien erbij en eventueel een muziekje op de achtergrond. Geen stress, niets aan je kop, gewoon puur geniet0n.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom moet men altijd 'productief' zijn?
En 2 flitsenquote:Op woensdag 19 juli 2023 22:06 schreef Haags het volgende:
Toch aardig wat verfrissende regenbuien hier vanavond. Erg lekker.
Ja idd en tegenwoordig gaat in Nederland op kantoor ook vaker de airco aan zodat je normaal kan blijven werken.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Er zit al een heel verschil tussen 30+ en de huidige vooruitzichten. je kan prima productief zijn met 24-26/27 graden. Huidige vooruitzichten zijn niet heel zomers ofzo. 18-21 graden is gewoon bijzonder karig als je daar regelmatig een bui bij hebt en veel wind uit de westhoek die bewolking aanvoert. Beetje sneu zelfs
Waar zit je?quote:Op woensdag 19 juli 2023 23:00 schreef quirina het volgende:
Gaat het nog een keer zomer worden in Nederland?
Hier in Spanje halen we de veertigers hoor!
Die hebben we in Juni al gehadquote:Op woensdag 19 juli 2023 23:00 schreef quirina het volgende:
Gaat het nog een keer zomer worden in Nederland?
Hier in Spanje halen we de veertigers hoor!
Dat moeten we hier hebbenquote:
Heb ik ook eens meegemaakt daar, dat is echt wel kicke. Dat onweer galmt ook als de kolere bij die meren en tussen de bergjes in. Genieten.quote:
Itt Nederland, alleen maar grijs kut en regen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:59 schreef Haags het volgende:
[..]
Heb ik ook eens meegemaakt daar, dat is echt wel kicke. Dat onweer galmt ook als de kolere bij die meren en tussen de bergjes in. Genieten.
Bedenk.... tussen de buien door schijnt de zonquote:Op woensdag 19 juli 2023 18:40 schreef DonDruiper het volgende:
Krijgen toch weer een bak kut weer
Wisselvallig weer met 19 a 20 graden en een stevige Westenwind windkracht 4.
Een echte Hollandsche zomer!
Met je verkeerde been uit je nest gestapt ofzoquote:Op donderdag 20 juli 2023 10:09 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Itt Nederland, alleen maar grijs kut en regen.
Ze zouden code rood moeten afgeven hier omdat het constant kutweer is.
Heerlijk weer!quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Juli wordt goed afgestraft na die veels te droge en warme Juni maand.
Juni was 1 van de beste en mooiste maanden ooit. Jammer dat juli dat niet gewoon doortrekt.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is mooi, geen te droge zomer en goed voor de oogst.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt een herhaling van 2021 zo, al is het nog niet zo erg als 2021, want toen was het ook gewoon consequent koud.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Weet ik eindelijk wat de link is tussen het liedje en de bandnaam.quote:
Ik zie de herfst wel tegemoet over een dikke week. Vind t best. Als ik half aug hier namelijk terugkeer wachten die 'dikke 30ers' toch wel weer op mequote:Op donderdag 20 juli 2023 13:11 schreef INViCTuS het volgende:
Vooruitzichten zijn vanaf zondag wel treurig en sneu, hoor. Herfstig beeld. Gelukkig nog geen vakantie
quote:Op donderdag 20 juli 2023 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie de herfst wel tegemoet over een dikke week. Vind t best. Als ik half aug hier namelijk terugkeer wachten die 'dikke 30ers' toch wel weer op me
quote:Op donderdag 20 juli 2023 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie de herfst wel tegemoet over een dikke week. Vind t best. Als ik half aug hier namelijk terugkeer wachten die 'dikke 30ers' toch wel weer op me
Hier in (midden) Brabant hangen er hele grijze wolken, maar buienradar zegt dat het niet gaat regenen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Op zich best lekker weer. Denk wel dat het hier in het zuiden dan beter toeven is dan in de rest van NL. Net wat warmer en minder regen. Maar persoonlijk heb ik ook liever rond de 30 in de zomer.
Qua temperatuur is dit dikke prima om te werken en buiten te bivakkeren. Luchtvochtigheid mag wel wat lager. Hier staat de airco overdag nog aanquote:Op donderdag 20 juli 2023 13:08 schreef Salina het volgende:
Sinds ik terug ben uit Italië (vorige week dinsdag) nog amper een mooie dag gezien eerlijk gezegd. 20-22 graden is toch (net) niet het echte zomergevoel voor mij. Dikke dertigers hoeft niet per sé, moet ook een beetje leuk blijven natuurlijk (niet te warme nachten, goed kunnen thuiswerken zonder airco) maar late twintigers mag wel weer eens.
Zodat je nog eens een keertje naar het water kunt ofzo. Liefst in het weekend uiteraard.
https://www.knmi.nl/over-(...)nde-luchtvochtigheidquote:Op donderdag 20 juli 2023 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Qua temperatuur is dit dikke prima om te werken en buiten te bivakkeren. Luchtvochtigheid mag wel wat lager. Hier staat de airco overdag nog aan
Juni was erg droog ja, toen was het ook gewoon lekker in huis zelfs als het flink warm was. Momenteel zien we in een situatie dat er condens op mijn kraan ontstond vanochtend toen ik hem even door liet lopen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.knmi.nl/over-(...)nde-luchtvochtigheid
I mean... 🤷🏻♂️
Genot voor eind juli. Augustus mag dan wel weer flink warm worden wat mij betreft. En vanaf september een heerlijke nazomer.quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:11 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
@:kettlebell graag input
wat is dit?quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:11 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
@:kettlebell graag input
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |