Heerlijk weer!quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Juli wordt goed afgestraft na die veels te droge en warme Juni maand.
Juni was 1 van de beste en mooiste maanden ooit. Jammer dat juli dat niet gewoon doortrekt.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is mooi, geen te droge zomer en goed voor de oogst.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt een herhaling van 2021 zo, al is het nog niet zo erg als 2021, want toen was het ook gewoon consequent koud.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Weet ik eindelijk wat de link is tussen het liedje en de bandnaam.quote:
Ik zie de herfst wel tegemoet over een dikke week. Vind t best. Als ik half aug hier namelijk terugkeer wachten die 'dikke 30ers' toch wel weer op mequote:Op donderdag 20 juli 2023 13:11 schreef INViCTuS het volgende:
Vooruitzichten zijn vanaf zondag wel treurig en sneu, hoor. Herfstig beeld. Gelukkig nog geen vakantie
quote:Op donderdag 20 juli 2023 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie de herfst wel tegemoet over een dikke week. Vind t best. Als ik half aug hier namelijk terugkeer wachten die 'dikke 30ers' toch wel weer op me
quote:Op donderdag 20 juli 2023 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zie de herfst wel tegemoet over een dikke week. Vind t best. Als ik half aug hier namelijk terugkeer wachten die 'dikke 30ers' toch wel weer op me
Hier in (midden) Brabant hangen er hele grijze wolken, maar buienradar zegt dat het niet gaat regenen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Op zich best lekker weer. Denk wel dat het hier in het zuiden dan beter toeven is dan in de rest van NL. Net wat warmer en minder regen. Maar persoonlijk heb ik ook liever rond de 30 in de zomer.
Qua temperatuur is dit dikke prima om te werken en buiten te bivakkeren. Luchtvochtigheid mag wel wat lager. Hier staat de airco overdag nog aanquote:Op donderdag 20 juli 2023 13:08 schreef Salina het volgende:
Sinds ik terug ben uit Italië (vorige week dinsdag) nog amper een mooie dag gezien eerlijk gezegd. 20-22 graden is toch (net) niet het echte zomergevoel voor mij. Dikke dertigers hoeft niet per sé, moet ook een beetje leuk blijven natuurlijk (niet te warme nachten, goed kunnen thuiswerken zonder airco) maar late twintigers mag wel weer eens.
Zodat je nog eens een keertje naar het water kunt ofzo. Liefst in het weekend uiteraard.
https://www.knmi.nl/over-(...)nde-luchtvochtigheidquote:Op donderdag 20 juli 2023 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Qua temperatuur is dit dikke prima om te werken en buiten te bivakkeren. Luchtvochtigheid mag wel wat lager. Hier staat de airco overdag nog aan
Juni was erg droog ja, toen was het ook gewoon lekker in huis zelfs als het flink warm was. Momenteel zien we in een situatie dat er condens op mijn kraan ontstond vanochtend toen ik hem even door liet lopen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.knmi.nl/over-(...)nde-luchtvochtigheid
I mean... 🤷🏻♂️
Genot voor eind juli. Augustus mag dan wel weer flink warm worden wat mij betreft. En vanaf september een heerlijke nazomer.quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:11 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
@:kettlebell graag input
wat is dit?quote:Op donderdag 20 juli 2023 19:11 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
@:kettlebell graag input
Pisgriet... doet me denken aan Patricia Paay.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:56 schreef Djeez het volgende:
Mijn vader herinnerde mij er zojuist aan dat het vandaag Pisgriet is, 20 juli. En wanneer het regent met Pisgriet, regent het zes weken dat het giet. En wat deed het vanmiddag in Assen? Juist, regen...
Dit is wel het ultieme weer voor mooi weer-haters. "Ideaal doe- en slaapweer". Ik ben blij dat ik niet in NL of bijvoorbeeld Scandinavië op vakantie ben. Helaas keer ik zondag weer terug naar het koude Nederland :-Pquote:Op donderdag 20 juli 2023 13:11 schreef INViCTuS het volgende:
Vooruitzichten zijn vanaf zondag wel treurig en sneu, hoor. Herfstig beeld. Gelukkig nog geen vakantie
Ik vertrek maandag voor vakantie naar Frankrijk. Net op tijdquote:Op vrijdag 21 juli 2023 00:52 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dit is wel het ultieme weer voor mooi weer-haters. "Ideaal doe- en slaapweer". Ik ben blij dat ik niet in NL of bijvoorbeeld Scandinavië op vakantie ben. Helaas keer ik zondag weer terug naar het koude Nederland :-P
Het belooft zelfs kachelweer te worden.
Dan zit je vrij noordelijk of hoogquote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:04 schreef ACT-F het volgende:
Het is grijs op het vliegveld van Frankfurt![]()
[ afbeelding ]
Maar over een paar uur belooft het 32 graden te worden
Om in te werken en slapen is het prima, ja. Ik functioneer er prima in en dat ontken ik niet. Maar als je vakantie hebt is het wel jammer.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 00:52 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dit is wel het ultieme weer voor mooi weer-haters. "Ideaal doe- en slaapweer". Ik ben blij dat ik niet in NL of bijvoorbeeld Scandinavië op vakantie ben. Helaas keer ik zondag weer terug naar het koude Nederland :-P
Het belooft zelfs kachelweer te worden.
Iddquote:Op vrijdag 21 juli 2023 09:29 schreef dick_laurent het volgende:
Hier in omgeving Alicante gister opeens vrij onverwacht een paar flinke onweersbuien.
Uiteraard koelt het daarna niet meteen enorm af zoals in NL, dus de uren daarna hadden we 30c met 80% lv
@:Nattekat had hier vast een duidelijke mening over gehad.
Dank voor de waarschuwing, wilde net weg in de stralende zon, maar dat had me zeker een nat pak opgeleverd als ik de fiets had gepakt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Pittige buien trekken nu vanuit de kust het land binnen.
Yup, hier ook.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:31 schreef DemonRage het volgende:
Bij mij binnen is het nog steeds tegen de 25°C.
Ik ben altijd in een goed bui.quote:
Nu buiten nog.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 11:31 schreef DemonRage het volgende:
Bij mij binnen is het nog steeds tegen de 25°C.
Ben er bijnaquote:Op vrijdag 21 juli 2023 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Hopelijk blijft Nijmegen een beetje droog straks (Via Gladiola).
Istanbul zit wel noordelijk jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo warm was juni nou ook weer nietquote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:30 schreef Haags het volgende:
Niks mis met deze typische Hollandse zomer.
Juni was zelfs overdreven warm dus dat compenseert de klagers meer dan genoeg.
Ik weet nergens van.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:46 schreef Haags het volgende:
[..]
Het was toch de warmst juni maand ooit? En gortdroog.
quote:
https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws/warme-juniquote:Hoe bijzonder is zo'n warme juni?
Met klimaatattributie, als onderdeel van ons Early Warning Centre (EWC), kunnen we na extreem weer snel aantonen hoe de kans op die extreme situatie door de opwarming van de aarde veranderd is ten opzichte van het klimaat rond 1900. Sinds het begin van de vorige eeuw is de gemiddelde temperatuur in De Bilt in juni gestegen met ongeveer 1,7 °C (van gemiddeld 14,4°C in 1901-1930 naar 16,1°C in 1991-2020). Een junimaand zoals deze met een gemiddelde temperatuur van 19,4°C is ook in ons huidige klimaat uitzonderlijk. We schatten deze kans op gemiddeld eens in de 45 jaar (figuur 3). Rond het jaar 1900 was zo’n warme junimaand vrijwel onmogelijk.
De pizza Hawaiiquote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:57 schreef Nattekat het volgende:
Wat heeft Italië gedaan om de goden zo boos te maken?
Is dit voor oktober?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:35 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
@:Invictus graag je mening hierover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |