Daar is ruimte voor in dit topic uiteraard.quote:Op maandag 10 juli 2023 12:09 schreef Trekvogel het volgende:
Misschien interessant om niet alleen te stemmen, maar die stem ook te beargumenteren.
Verklaar "enige oppositiepartij"?quote:Op maandag 10 juli 2023 12:15 schreef nils_22 het volgende:
FvD, omdat zij de enige oppositiepartij zijn. Geen BBB want deze rattenvangster van Hamelen is bezig het weggelopen kiezersvolk terug te leiden naar de kartelgevangenis.
Dit.quote:Op maandag 10 juli 2023 12:20 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik heb ff "Anders" gestemd, omdat ik het gewoon nog niet weet.
Tactisch zou dat niet slim zijn, want ze gaan toch niks winnen.quote:Op maandag 10 juli 2023 12:13 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Dan zou 'ie beter BVNL kunnen stemmen (als dat een keuze-optie in de poll geweest zou zijn).
D66 zegt ook liberaal te zijn. Maar ik begrijp dat jij aan de conservatieve kant zit? Wel eens overwogen om iets verder te kijken dan alleen je eigen belang? En dat het nu zo goed met je gaat is fijn, wat gaat de VVD eraan doen dat het ook in de toekomst zo goed met je blijft gaan?quote:Op maandag 10 juli 2023 12:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Omdat het nog nooit zo goed met mij is gegaan en ik een liberaal in hart en nieren ben
Geen moment.quote:Op maandag 10 juli 2023 12:27 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
D66 zegt ook liberaal te zijn. Maar ik begrijp dat jij aan de conservatieve kant zit? Wel eens overwogen om iets verder te kijken dan alleen je eigen belang? En dat het nu zo goed met je gaat is fijn, wat gaat de VVD eraan doen dat het ook in de toekomst zo goed met je blijft gaan?
Want dat is belangrijk voor VVDers. Verder kijken ze niet.quote:Op maandag 10 juli 2023 12:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Omdat het nog nooit zo goed met mij is gegaan en ik een liberaal in hart en nieren ben
Omdat je zeggen en schrijven hier een jaar of 80 bent. In die tijd wil ik het zo goed mogelijk voor mezelf hebben. Wat er verder gebeurt interesseert mij niet zoveel.quote:
Eens. Hopelijk een stevige ruk naar rechts.quote:Op maandag 10 juli 2023 12:29 schreef byah het volgende:
De ellende van een regerende BBB + linkse partijen wens ik niemand toe, dus gewoon VVD
Maar is het in je opgekomen dat je soms iets moet inleveren, om het later dubbel en dwars terug te krijgen? Zeg maar korte termijn goed vs. lange termijn goed?quote:Op maandag 10 juli 2023 12:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Omdat je zeggen en schrijven hier een jaar of 80 bent. In die tijd wil ik het zo goed mogelijk voor mezelf hebben. Wat er verder gebeurt interesseert mij niet zoveel.
[..]
Eens. Hopelijk een stevige ruk naar rechts.
D66 wil bbqs verbieden. Wat nou liberaal.quote:Op maandag 10 juli 2023 12:27 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
D66 zegt ook liberaal te zijn. Maar ik begrijp dat jij aan de conservatieve kant zit? Wel eens overwogen om iets verder te kijken dan alleen je eigen belang? En dat het nu zo goed met je gaat is fijn, wat gaat de VVD eraan doen dat het ook in de toekomst zo goed met je blijft gaan?
Je bedoelt mijn belastinggeld zodat links er weer hun hobbyprojecten mee kunnen financieren ?quote:Op maandag 10 juli 2023 12:48 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Maar is het in je opgekomen dat je soms iets moet inleveren, om het later dubbel en dwars terug te krijgen? Zeg maar korte termijn goed vs. lange termijn goed?
Als dat zo is dan zouden ze die zelf ook niet organiseren lijkt me?quote:Op maandag 10 juli 2023 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
D66 wil bbqs verbieden. Wat nou liberaal.
Definieer "hobbyprojecten"?quote:Op maandag 10 juli 2023 12:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt mijn belastinggeld zodat links er weer hun hobbyprojecten mee kunnen financieren ?
Dat is de afgelopen 40/45 jaar niet het persoonlijke geval geweest. So i'll take my chances voor de resterende 40/45quote:Op maandag 10 juli 2023 12:48 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Maar is het in je opgekomen dat je soms iets moet inleveren, om het later dubbel en dwars terug te krijgen? Zeg maar korte termijn goed vs. lange termijn goed?
Je lijkt trots te zijn op je levenshouding.quote:Op maandag 10 juli 2023 12:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat is de afgelopen 40/45 jaar niet het persoonlijke geval geweest. So i'll take my chances voor de resterende 40/45
En waar zou dat belastinggeld beter aan besteed kunnen worden volgens jou?quote:Op maandag 10 juli 2023 12:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hun motie tot inclusiviteitspropaganda op scholen bijvoorbeeld.
De belasting voor mensen die huizen verhuren verlagen.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:02 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
En waar zou dat belastinggeld beter aan besteed kunnen worden volgens jou?
Waarom?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De belasting voor mensen die huizen verhuren verlagen.
Weet je al waar jouw stem naar toe gaat?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat ik daar persoonlijk baat bij heb.
Lijkt me sterk dat Omtzigt met een eigen partij gaat komen. Vanwaar jouw voorlopige keuze voor de BBB?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
Geen idee nog. Hoop dat Omzigt er ergens bij komt. Anders acht ik BBB het meest waarschijnlijkste; PVV, VVD en SP zijn ook opties. In ieder geval geen D66/GL/PVDA/CDA/CU/Volt.
Het gaat heel goed met mij ja. Dat is wat teltquote:Op maandag 10 juli 2023 13:01 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Je lijkt trots te zijn op je levenshouding.
Die willen samen met GL alles verbieden wat leuk is.quote:Op maandag 10 juli 2023 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker, maar zou het niet goed met je gaan als je op een andere partij zou stemmen is dan de vraag?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het gaat heel goed met mij ja. Dat is wat telt
Frisse wind. Standpunten waar ik het vaak mee eens ben en Van Der Plas oogt sympathiek. Geen enkele partij is perfect, maar ik ben wel toe aan wat anders dan de gebruikelijke D66/CDA/CU bende, en aan GL/PVDA moet ik al helemaal niet denken. VVD is de enige partij in de coalitie waar ik mezelf nog op zou kunnen zien stemmen, maar zelfs die kans acht ik klein.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:12 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat Omtzigt met een eigen partij gaat komen. Vanwaar jouw voorlopige keuze voor de BBB?
Zo hypocriet ben ik wel ja.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:16 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Zeker, maar zou het niet goed met je gaan als je op een andere partij zou stemmen is dan de vraag?
Het is allemaal nog te vers nu. Een partij die niet uit is op mijn zuurverdiende spaargeld zou fijn zijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:11 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Weet je al waar jouw stem naar toe gaat?
Je zou ook kunnen zeggen: ze proberen de problemen in het land op te lossen?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:16 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Die willen samen met GL alles verbieden wat leuk is.
BBQs zijn het probleem in het land ja?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:18 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen: ze proberen de problemen in het land op te lossen?
D66 is het probleem in dit land. We hebben meer VVD nodig. 76 zetels aub.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
BBQs zijn het probleem in het land ja?
Nou nou nou, wat een problemen zeg. Een BBQ. En wat een invloed heeft Nederlandquote:Op maandag 10 juli 2023 13:18 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen: ze proberen de problemen in het land op te lossen?
Ik wil het wel eens meemaken, 1 partij die alleen kan regeren.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:20 schreef onlogisch het volgende:
[..]
D66 is het probleem in dit land. We hebben meer VVD nodig. 76 zetels aub.
Exact.quote:Op maandag 10 juli 2023 12:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Omdat je zeggen en schrijven hier een jaar of 80 bent. In die tijd wil ik het zo goed mogelijk voor mezelf hebben. Wat er verder gebeurt interesseert mij niet zoveel.
Ik zou persoonlijk BBB eerst eens een paar jaartjes in de oppositie willen zien. Kunnen ze ervaring opdoen en dan vallen de rotte appels er vanzelf uit en mocht er dan daarna nog wat overblijven en mochten de ideeën dan nog altijd goed en fris zijn, dan mogen ze best eens een kans krijgen in een coalitie.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Frisse wind. Standpunten waar ik het vaak mee eens ben en Van Der Plas oogt sympathiek. Geen enkele partij is perfect, maar ik ben wel toe aan wat anders dan de gebruikelijke D66/CDA/CU bende, en aan GL/PVDA moet ik al helemaal niet denken. VVD is de enige partij in de coalitie waar ik mezelf nog op zou kunnen zien stemmen, maar zelfs die kans acht ik klein.
Dat is wat iedereen doet. Iedereen denkt, als het er op aan komt, uiteindelijk als eerste aan zichzelf en degenen die hij/zij lief heeft.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat ik daar persoonlijk baat bij heb.
Waar ging jouw stem heen met de verkiezingen voor de Provinciale Staten?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:22 schreef hollandia02 het volgende:
Tot gister BBB, vanaf vandaag VVD.
Heb niks tegen Rutte maar nu de BBB gaat imploderen en ik geen linkse premier wil is de VVD een goede keuze.
Maar ik denk dat ik de maand/weken voor de verkiezingen pas mijn echte keus ga maken.
Ik doel eigenlijk op grotere thema's waar ze wat aan willen doen zoals klimaatverandering. Ik weet niet of ze BBQ'en willen verbieden, dat lijkt me wat betuttelend, maar het lijkt me een feit dat minder stikstofuitstoot in ieder geval geen negatieve gevolgen heeft voor het milieu.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
BBQs zijn het probleem in het land ja?
Ik denk dat die stikstofuitstoot-beperking grotere stappen kan maken met andere dingen dan het verbieden van BBQ's. Maar in het algemeen is het proberen terug te dringen van stikstofuitstoot niet verkeerd natuurlijk.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:24 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Ik doel eigenlijk op grotere thema's waar ze wat aan willen doen zoals klimaatverandering. Ik weet niet of ze BBQ'en willen verbieden, dat lijkt me wat betuttelend, maar het lijkt me een feit dat minder stikstofuitstoot in ieder geval geen negatieve gevolgen heeft voor het milieu.
Voor veel mensen is het ook NIMBY. Persoonlijk zit ik daar niet zo mee. Er zit hier een asielopvang voor jonge jongens op de hoek van de straat. Ik heb er echt geen last van. Hetzelfde geldt straks voor een eventuele kerncentrale. Ik heb hem graag hier in de buurt. Dat is alleen maar werkgelegenheid. Bouw er 5 de komende 30 jaar, capaciteit ala Zaporizja en je klimaatdoelen zijn zo gehaald.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is wat iedereen doet. Iedereen denkt, als het er op aan komt, uiteindelijk als eerste aan zichzelf en degenen die hij/zij lief heeft.
Sommige mensen komen daar voor uit, anderen verschuilen zich achter groepen waar ze niet geheel verbazend zelf ook toe behoren vaak.
Waar ik op ga stemmen nu, nog geen idee. Als ik überhaupt ga stemmen, want dat deed ik in het verleden ook niet.
Door het halveren van de veestapel terwijl je ondertussen de grootverbruikende bedrijven , vliegtuigen op Schiphol en schepen uit het Rotterdams havenbedrijf ongemoeid laat ?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:24 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Ik doel eigenlijk op grotere thema's waar ze wat aan willen doen zoals klimaatverandering. Ik weet niet of ze BBQ'en willen verbieden, dat lijkt me wat betuttelend, maar het lijkt me een feit dat minder stikstofuitstoot in ieder geval geen negatieve gevolgen heeft voor het milieu.
Maar NIMBY doe je ook omdat je denkt dat je daar zelf voordeel van hebt. De meeste mensen willen geen kerncentrale in de achtertuin, geen asielopvang, geen dit geen dat. En er is niks op tegen om die mening te hebben. Er is ook niets op tegen om te zeggen wat jij zegt, namelijk 'ik heb géén moeite met die centrale in mn achtertuin'. Is net zo prima.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Voor veel mensen is het ook NIMBY. Persoonlijk zit ik daar niet zo mee. Er zit hier een asielopvang voor jonge jongens op de hoek van de straat. Ik heb er echt geen last van. Hetzelfde geldt straks voor een eventuele kerncentrale. Ik heb hem graag hier in de buurt. Dat is alleen maar werkgelegenheid. Bouw er 5 de komende 30 jaar, capaciteit ala Zaporizja en je klimaatdoelen zijn zo gehaald.
Toen was ik ook erg in dubio tussen BBB en VVD, uiteindelijk niet gestemd want was mijn stembiljet verloren 😐quote:Op maandag 10 juli 2023 13:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waar ging jouw stem heen met de verkiezingen voor de Provinciale Staten?
Gewoon 30+ zetels straks makker.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:27 schreef cherrycoke het volgende:
Als je nu weer vvd stemt heb je de afgelopen 13 jaar met stront in de ogen gelopen
Betaal jij die extra kosten voor het milieu?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:24 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo’n enorm stupide beredenering.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is wat iedereen doet. Iedereen denkt, als het er op aan komt, uiteindelijk als eerste aan zichzelf en degenen die hij/zij lief heeft.
Sommige mensen komen daar voor uit, anderen verschuilen zich achter groepen waar ze niet geheel verbazend zelf ook toe behoren vaak.
Waar ik op ga stemmen nu, nog geen idee. Als ik überhaupt ga stemmen, want dat deed ik in het verleden ook niet.
Een doordacht plan waarvan in de formatie niks meer van overblijft, wie heeft hier nu honing op de voorhoofd.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door het halveren van de veestapel terwijl je ondertussen de grootverbruikende bedrijven , vliegtuigen op Schiphol en schepen uit het Rotterdams havenbedrijf ongemoeid laat ?
Ik zie liever een meer doordacht plan.
Of niet iedereens leven was een ramp? En ja ook ik heb als 20 jarige ondanks dat ik nog geen zin heb op mijzelf te gaan moeite om een huis te vinden maar ik stem om meerdere redenen dan 1.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:27 schreef cherrycoke het volgende:
Als je nu weer vvd stemt heb je de afgelopen 13 jaar met stront in de ogen gelopen
quote:Op maandag 10 juli 2023 13:28 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Een doordacht plan waarvan in de formatie niks meer van overblijft, wie heeft hier nu honing op de voorhoofd.
quote:Op maandag 10 juli 2023 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wil het wel eens meemaken, 1 partij die alleen kan regeren.
Daar heb je gelijk in. De vraag die daar centraal in staat is : Ben je bereid daar een risico in te lopen?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo’n enorm stupide beredenering.
Je (vermeende) eigen belang is slechts een momentopname. Voor hetzelfde geld krijg je morgen een zwaar ongeluk of overkomt je een ziekte en dan ligt je eigen belang ineens heel anders.
De voorbeelden zijn wat dat betreft legio, je bedrijf kan failliet gaan, er kan een onverwachte economische crisis komen, of een natuurramp enz.
Is het dan juist niet met het oog dat de kans op een linkse premier aannemelijk is beter om strategisch te stemmen?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:29 schreef Alloch87 het volgende:
De partij met het strengste immigratiebeleid... geen idee zo wie dat is maar ik vermoed PVV.
Overigens wilt een stem op een partij natuurlijk ook niet betekenen dat je wilt dat die partij een absolute meerderheid haalt.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. De vraag die daar centraal in staat is : Ben je bereid daar een risico in te lopen?
Als het antwoord, wat bij mij het geval is, volmondig 'ja' is. Dan is er toch geen discussie? Doe wat goed is voor jezelf. Zorg voor jezelf. Je bent hier maar zo kort.
Nou, dit dus.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. De vraag die daar centraal in staat is : Ben je bereid daar een risico in te lopen?
Als het antwoord, wat bij mij het geval is, volmondig 'ja' is. Dan is er toch geen discussie? Doe wat goed is voor jezelf. Zorg voor jezelf. Je bent hier maar zo kort.
Je stemt toch niet op een partij omdat je ooit heel misschien een keer deel kan worden van hun doelgroepquote:Op maandag 10 juli 2023 13:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo’n enorm stupide beredenering.
Je (vermeende) eigen belang is slechts een momentopname. Voor hetzelfde geld krijg je morgen een zwaar ongeluk of overkomt je een ziekte en dan ligt je eigen belang ineens heel anders.
De voorbeelden zijn wat dat betreft legio, je bedrijf kan failliet gaan, er kan een onverwachte economische crisis komen, of een natuurramp enz.
Ik zeg niet dat ik voor hun plannen ben hé. Het is voor jou en mij als leken ook helemaal niet in te schatten wat de effecten zijn van een halvering van de veestapel versus minder vluchten op Schiphol en sluiting van Tata Steel. In beide gevallen zal er pijn geleden moeten worden en waarschijnlijk heeft een Tjeerd de Groot een goede argumentatie om te pleiten voor een halvering van de veestapel boven minder vluchten op Schiphol (of misschien wil hij wel beide?).quote:Op maandag 10 juli 2023 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door het halveren van de veestapel terwijl je ondertussen de grootverbruikende bedrijven , vliegtuigen op Schiphol en schepen uit het Rotterdams havenbedrijf ongemoeid laat ?
Ik zie liever een meer doordacht plan.
Dat komt omdat het makkelijker is om achterover te leunen en te roepen hoe slecht anderen wel niet bezig zijn en zelf te wachten tot 'beter' hun aan de deur gebracht wordt, in plaats van zelf tijd en energie steken in het proberen vooruit te komen.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:35 schreef GGMM het volgende:
Het valt me op dat mensen die hun zaakjes zelf niet goed op orde hebben altijd schreeuwen hoe egoïstisch mensen wel niet zijn dat ze niet op een partij stemt die hun leven beter moet gaan maken.
Nederland is één van de rijkste landen ter wereld aldus onze (tot voor kort) premier. Zou het veel slechter met ons persoonlijk aan als we zakken naar, pak 'm beet, plek 20 door veel uit te gaan geven aan klimaat? Als rijk land heb je zelfs een morele verplichting om voorop te lopen in dat soort maatregelen vind ik. Als wij het al niet doen als rijk land, mogen we het dan wel vragen van armere landen die wellicht veel vervuilender zijn?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:28 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Betaal jij die extra kosten voor het milieu?
De leugens de onderonsjes het partijprogramma waar niks van overbleef in de formatie. De smsjes die verwijdert zijn, ik weet hier niks meer van, functie elders, het eeuwige dossier van het stikstof, de kinderopvang schandaal waar nog steeds geen oplossing voor is. Referendum afgeschaft ziekenhuizen gesloten, uitkeringsfraude, daklozen verdubbelt, btw verdubbelt. Hogere pensioenleeftijd, mh17 dossier en ga zo maar doorquote:Op maandag 10 juli 2023 13:29 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Of niet iedereens leven was een ramp? En ja ook ik heb als 20 jarige ondanks dat ik nog geen zin heb op mijzelf te gaan moeite om een huis te vinden maar ik stem om meerdere redenen dan 1.
"Waarom stem jij niet op de partij die mijn leven makkelijker maakt?!"quote:Op maandag 10 juli 2023 13:35 schreef GGMM het volgende:
Het valt me op dat mensen die hun zaakjes zelf niet goed op orde hebben altijd schreeuwen hoe egoïstisch mensen wel niet zijn dat ze niet op een partij stemmen die hun leven beter moet gaan maken.
Je verzekert je toch niet omdat je ooit heel misschien een keer schade kan oplopen of een keer ziek kunt worden?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je stemt toch niet op een partij omdat je ooit heel misschien een keer deel kan worden van hun doelgroep
Wist je dat we in de komende jaren heel veel arbeiders nodig gaan hebben? Kijk maar eens naar bijvoorbeeld de tekorten die er nu al zijn in de zorg en de bouw. Plekken die eigenlijk alleen met immigratie opgevuld kunnen worden, want veel Nederlanders voelen zich te goed voor dat werk.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:29 schreef Alloch87 het volgende:
De partij met het strengste immigratiebeleid... geen idee zo wie dat is maar ik vermoed PVV.
Heel veel van die klimaat en stikstof doelen klinken heel mooi, maar uiteindelijk zijn er nog niet echt maatregelen die echt flink wat winst opleveren. Laatst nog dat bericht over een klimaatpakket van een paar miljard die dan als resultaat had: aarde warmt 0,000036 minder op. Dat resultaat weegt niet op tegen de kosten joh. Vergeten in NL ook vaak dat we hier wel heel goede intenties kunnen hebben en allerlei zaken in kunnen voeren, maar dat dat meteen elders in de wereld gecompenseerd wordt (China zet even wat extra fabrieken neer bij wijze van spreken). Klimaatdoelen zijn heel leuk, maar dat moet dan ook echt wereldwijd gebruiken; het brave jongetje van de klas willen zijn vind ik wat onnodig. Helemaal als dat ten koste gaat van een groot deel van je bevolking wiens levens steeds duurder gemaakt worden.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:35 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik voor hun plannen ben hé. Het is voor jou en mij als leken ook helemaal niet in te schatten wat de effecten zijn van een halvering van de veestapel versus minder vluchten op Schiphol en sluiting van Tata Steel. In beide gevallen zal er pijn geleden moeten worden en waarschijnlijk heeft een Tjeerd de Groot een goede argumentatie om te pleiten voor een halvering van de veestapel boven minder vluchten op Schiphol (of misschien wil hij wel beide?).
Overigens was dit weekend nog in het nieuws dat ook de scheepvaart moet gaan verduurzamen.
Waar gaan we die mensen laten wonen?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:41 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Wist je dat we in de komende jaren heel veel arbeiders nodig gaan hebben? Kijk maar eens naar bijvoorbeeld de tekorten die er nu al zijn in de zorg en de bouw. Plekken die eigenlijk alleen met immigratie opgevuld kunnen worden, want veel Nederlanders voelen zich te goed voor dat werk.
Morele verplichting.....quote:Op maandag 10 juli 2023 13:39 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Nederland is één van de rijkste landen ter wereld aldus onze (tot voor kort) premier. Zou het veel slechter met ons persoonlijk aan als we zakken naar, pak 'm beet, plek 20 door veel uit te gaan geven aan klimaat? Als rijk land heb je zelfs een morele verplichting om voorop te lopen in dat soort maatregelen vind ik. Als wij het al niet doen als rijk land, mogen we het dan wel vragen van armere landen die wellicht veel vervuilender zijn?
De EU is er ook nog tegenwoordig.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:29 schreef Alloch87 het volgende:
Meer EU gaat de Nederlandse jongere iig geen goed doen. Betaalt ie alleen maar de pensioenen van oude Italianen en Spanjaarden.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:45 schreef Momo het volgende:
Volt, omdat die ook het meeste voor hebben met de jongere generatie. Perspectief van de jeugd is er niet beter op geworden in 13 jaar Rutte.
Daarom ben ik totaal geen fan van verzekeren en doe ik dat zo min mogelijkquote:Op maandag 10 juli 2023 13:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je verzekert je toch niet omdat je ooit heel misschien een keer schade kan oplopen of een keer ziek kunt worden?
Zelfde beredenatie.
Dat is vanuit de evolutie gezien helemaal niet "zo raar", maar heel goed verklaarbaar. De overlevingskansen (en dus je eigen leven zo comfortabel mogelijk maken of stemmen met de portomonnee) voor jezelf groot maken is onderdeel van ons DNA. Solidariteit is een social construct die we onszelf hebben aangepraat.quote:Het gaat niet om het punt dat je zelf ooit misschien tot een bepaalde doelgroep kunt behoren. Het leven is gewoon onvoorspelbaar. Daarom is vanuit vermeend eigen belang stemmen ook zo raar.
En daarin verschillen we dus van mening, a) over wat "een flinke tegenslag" is en b) hoe je daarmee om dient te gaan. Als de afgelopen 40 jaar je iets zouden moeten hebben bijgebracht dan is het wel dat je de afhankelijkheid van anderen tot nagenoeg 0 zou moeten brengen, want hoe zelfstandiger je bent, des te comfortabel je je leven kunt maken.quote:Iedereen overkomt gedurende het leven wel een keer flinke tegenslag. Het gaat erom dat je dan voor jezelf en/of voor de meeste mensen het risico op forse terugval wil beperken (dat maakt de samenleving en economie ook stabieler en evenwichtiger, en dat is dan ook weer in je eigen belang).
Gek dan dat dat soort opleidingen in de lift zitten: https://www.mboraad.nl/ni(...)niek-en-bouw-de-liftquote:Op maandag 10 juli 2023 13:41 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Wist je dat we in de komende jaren heel veel arbeiders nodig gaan hebben? Kijk maar eens naar bijvoorbeeld de tekorten die er nu al zijn in de zorg en de bouw. Plekken die eigenlijk alleen met immigratie opgevuld kunnen worden, want veel Nederlanders voelen zich te goed voor dat werk.
Wel na 26 Augustus pas.quote:Op maandag 10 juli 2023 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor elke klimaatmaatregel die we hier nemen plant China nog 2 koolcentrales neer waardoor elke beweging die we maken ongedaan worden gemaakt, en nog erger.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heel veel van die klimaat en stikstof doelen klinken heel mooi, maar uiteindelijk zijn er nog niet echt maatregelen die echt flink wat winst opleveren. Laatst nog dat bericht over een klimaatpakket van een paar miljard die dan als resultaat had: aarde warmt 0,000036 minder op. Dat resultaat weegt niet op tegen de kosten joh. Vergeten in NL ook vaak dat we hier wel heel goede intenties kunnen hebben en allerlei zaken in kunnen voeren, maar dat dat meteen elders in de wereld gecompenseerd wordt (China zet even wat extra fabrieken neer bij wijze van spreken). Klimaatdoelen zijn heel leuk, maar dat moet dan ook echt wereldwijd gebruiken; het brave jongetje van de klas willen zijn vind ik wat onnodig. Helemaal als dat ten koste gaat van een groot deel van je bevolking wiens levens steeds duurder gemaakt worden.
Eens.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:27 schreef AFCNiels het volgende:
@:LittleRabbit en ik zijn erg teleurgesteld dat Splinter niet in het lijstje van de Poll staat @:Coco
Ik hoop voor jou dat de volgende premier een utopist is, denk dat velen dan zullen zeggen: oh hadden we die Rutte nog maar…quote:Op maandag 10 juli 2023 13:39 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
De leugens de onderonsjes het partijprogramma waar niks van overbleef in de formatie. De smsjes die verwijdert zijn, ik weet hier niks meer van, functie elders, het eeuwige dossier van het stikstof, de kinderopvang schandaal waar nog steeds geen oplossing voor is. Referendum afgeschaft ziekenhuizen gesloten, uitkeringsfraude, daklozen verdubbelt, btw verdubbelt. Hogere pensioenleeftijd, mh17 dossier en ga zo maar door
Nee voor mij geen vvd meer
Ik hoop dat Pieter Omtzigt premier wordquote:Op maandag 10 juli 2023 17:36 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik hoop voor jou dat de volgende premier een utopist is, denk dat velen dan zullen zeggen: oh hadden we die Rutte nog maar…
Van al die waailappen in Den Haag denk ik dat hij de beste keus is wat betreft premierschap.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:38 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik hoop dat Pieter Omtzigt premier word
Om zichzelf na een maand weer ziek te melden zeker...quote:Op maandag 10 juli 2023 17:41 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Van al die waailappen in Den Haag denk ik dat hij de beste keus is wat premierschap.
Die man is helemaal kapotgemaakt. Hij kan nu wraak nemen op die stiekeme achterbakse teringhonden.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:44 schreef Malavita het volgende:
[..]
Om zichzelf na een maand weer ziek te melden zeker...
quote:Op maandag 10 juli 2023 17:45 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Die man is helemaal kapotgemaakt. Hij kan nu wraak nemen op die stiekeme achterbakse teringhonden.
Rutte en balkenende hadden geen uitstraling van een aardbeiquote:Op maandag 10 juli 2023 17:51 schreef Malavita het volgende:
[..]
Prima gast voor de oppositie hoor, maar niet meer dan dat. Uitstraling van een aardappel
Ik vind dat wel meevallen eigenlijk. Maar we gaan het zien.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:51 schreef Malavita het volgende:
[..]
Prima gast voor de oppositie hoor, maar niet meer dan dat. Uitstraling van een aardappel
Die is te schijterig om een partij op te zetten.quote:
Dan wordt het Omtzigt en 30 koekenbakkers op de zetels.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:05 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Die is te schijterig om een partij op te zetten.
Krijgt het premierschap zowat op een presenteerblaadje aangeboden als hij er een op zou zetten maar hij pakt het gewoon niet.
Ook niet de meest dankbare functie.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:05 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Die is te schijterig om een partij op te zetten.
Krijgt het premierschap zowat op een presenteerblaadje aangeboden als hij er een op zou zetten maar hij pakt het gewoon niet.
Balkenende niet, maar Rutte wordt hier door sommigen enorm onderschat.quote:Op maandag 10 juli 2023 17:52 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Rutte en balkenende hadden geen uitstraling van een aardbei
Dat hebben we gezien ja de afgelopen 13 jaarquote:Op maandag 10 juli 2023 18:43 schreef Malavita het volgende:
[..]
Balkenende niet, maar Rutte wordt hier door sommigen enorm onderschat.
Ik heb werkelijk waar weinig te klagenquote:Op maandag 10 juli 2023 18:45 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien ja de afgelopen 13 jaar
Jij bent er ook zo één die constant schreeuwt dat hij het hele land naar de tering heeft geholpen zeker?quote:Op maandag 10 juli 2023 18:45 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien ja de afgelopen 13 jaar
Iets positiefs brengen uit de afgelopen 13 jaar word moeilijkquote:Op maandag 10 juli 2023 18:57 schreef fetX het volgende:
[..]
Jij bent er ook zo één die constant schreeuwt dat hij het hele land naar de tering heeft geholpen zeker?
Als je een selectief geheugen hebt klopt dat inderdaad.quote:Op maandag 10 juli 2023 18:58 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Iets positiefs brengen uit de afgelopen 13 jaar word moeilijk
Bizar inderdaad. Al geef ik eerlijk toe dat ik tot vandaag overwoog op Mark Rutte te stemmen omdat Van der Plas weigerde om met hem samen te werken.quote:Op maandag 10 juli 2023 16:27 schreef AFCNiels het volgende:
@:LittleRabbit en ik zijn erg teleurgesteld dat Splinter niet in het lijstje van de Poll staat @:Coco
Walgelijk was dat ja. Verder is Van der Plas totaal ongeschikt als premier, dit land smacht gewoon naarquote:Op maandag 10 juli 2023 19:06 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Bizar inderdaad. Al geef ik eerlijk toe dat ik tot vandaag overwoog op Mark Rutte te stemmen omdat Van der Plas weigerde om met hem samen te werken.
En dat weet Omtzigt ook, maar in die EenVandaag peiling waren SP en zelfs GroenLinks stemmers uitermate positief over Omtzigt. Dus wellicht is het linkse blok wat voor Omtzigt?quote:Op maandag 10 juli 2023 18:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan wordt het Omtzigt en 30 koekenbakkers op de zetels.
quote:Op maandag 10 juli 2023 18:56 schreef tesssssssss het volgende:
Ik stem op de BBB.
Ik woon bij de bossen en de boeren en dat wil ik ook zo houden. Het is hier namelijk prachtig.
Ook over Dijkhoff.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:39 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En dat weet Omtzigt ook, maar in die EenVandaag peiling waren SP en zelfs GroenLinks stemmers uitermate positief over Omtzigt. Dus wellicht is het linkse blok wat voor Omtzigt?
Tsja dat is nu niet anders hoorquote:Op maandag 10 juli 2023 18:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan wordt het Omtzigt en 30 koekenbakkers op de zetels.
Dijkhoff heeft al zo vaak aangegeven het niet te gaan doen dus ze moeten wel met een heel goed verhaal komen om hem over te halen.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ook over Dijkhoff.
https://eenvandaag.avrotr(...)-en-ervaring-hebben/
Komt die uit dezelfde leugenfabriek als "geen geld naar de Grieken?" of toch die van "U krijgt 1000 euro!"quote:Op maandag 10 juli 2023 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij staat er wel bij:quote:Op maandag 10 juli 2023 19:45 schreef fetX het volgende:
[..]
Dijkhoff heeft al zo vaak aangegeven het niet te gaan doen dus ze moeten wel met een heel goed verhaal komen om hem over te halen.
Hier kan ik mij goed in vinden.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:43 schreef Nielsch het volgende:
Ik neig naar Volt! maar wil best tactisch stemmen op een andere acceptabele partij (VVD, PvdA, PvdD, GroenLinks, Omtzigt en D66) als daarmee die vreselijke trien van BBB geen premier gaat worden.
De partijen die ik sowieso uitsluit: CDA, CU, SGP, BBB, FvD, PVV, Van Haga, Ja21, Denk, Bij1
Ze wil geen premier worden.quote:Op maandag 10 juli 2023 19:43 schreef Nielsch het volgende:
Ik neig naar Volt! maar wil best tactisch stemmen op een andere acceptabele partij (VVD, PvdA, PvdD, GroenLinks, Omtzigt en D66) als daarmee die vreselijke trien van BBB geen premier gaat worden.
De partijen die ik sowieso uitsluit: CDA, CU, SGP, BBB, FvD, PVV, Van Haga, Ja21, Denk, Bij1
Legerquote:Op maandag 10 juli 2023 13:02 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
En waar zou dat belastinggeld beter aan besteed kunnen worden volgens jou?
Moet even zien hoe zij ten opzichte van Schengen staan maar in principe een prima keusquote:
Die snap ik niet goed? Willen ze Schengen afschaffen? Als ik google op PvdD icm Schengen, dan krijg ik niet echt resultaten.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Moet even zien hoe zij ten opzichte van Schengen staan maar in principe een prima keus
Meer hoe ze zich opstellen ten opzichte van het toelaten van Bulgarije en Roemenië, iets wat hopelijk in de komende maanden geregeld gaat worden..quote:Op maandag 10 juli 2023 20:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die snap ik niet goed? Willen ze Schengen afschaffen? Als ik google op PvdD icm Schengen, dan krijg ik niet echt resultaten.
Je wordt door het volk uitgekozen om hen te vertegenwoordigen (zeker in het geval van Omtzigt) dan lijkt mij dat je dat toch wel doet? alsof de voordelen daarvan nou o zo vervelend zijnquote:Op maandag 10 juli 2023 18:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ook niet de meest dankbare functie.
Je word gelijk “eigenaar” van een aantal zowat onoplosbare problemen en in de ogen van het Telegraaf publiek paria #1 van het land vanaf dag 1 dat je werkt.
Ooh zo! Ik snap hemquote:Op maandag 10 juli 2023 20:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Meer hoe ze zich opstellen ten opzichte van het toelaten van Bulgarije en Roemenië, iets wat hopelijk in de komende maanden geregeld gaat worden..
Wat dat betreft jammer van Rutte. Die was meer dan eens het grote probleem maar zou over een paar maanden als hij zich aan zijn woord had gehouden een ja gegeven hebben.
Afwachten maar
Je wordt niet gekozen tot premier, enkel tot kamerlid.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:45 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Je wordt door het volk uitgekozen om hen te vertegenwoordigen (zeker in het geval van Omtzigt) dan lijkt mij dat je dat toch wel doet? alsof de voordelen daarvan nou o zo vervelend zijn
Vergeleken met de inkomsten, arbeidstijden, stress en ethos en veiligheid?quote:Op maandag 10 juli 2023 20:45 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Je wordt door het volk uitgekozen om hen te vertegenwoordigen (zeker in het geval van Omtzigt) dan lijkt mij dat je dat toch wel doet? alsof de voordelen daarvan nou o zo vervelend zijn
Ze liegt wel vaker.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze wil geen premier worden.
"Maar premierskandidaat is ze niet, zegt ze zelf. "Ik denk dat het echt niks is voor mij", zei Van der Plas vandaag nog in een interview met Trouw. Wie dan de BBB-kandidaat voor het Torentje moet zijn, vertelt de partijleider niet."
Nou, je weet het in ieder geval al wel snel.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:50 schreef Bargehassus het volgende:
Ik ben redelijk geschokt dat er nu al weer zoveel mensen blijkbaar op de VVD willen gaan stemmen. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het absoluut niet zou doen, maar in dit stadium?? Je weet nog niet wat je er voor terug krijgt. Een klein behoud lijkt me toch wel op z'n plaats.
Het is doorgaans de ongeschreven regel dat de grootste partij de premier levert en dus wordt je indirect wel degelijk gekozen hoor.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je wordt niet gekozen tot premier, enkel tot kamerlid.
En niemand die ooit zal weten wie je bent en je impact is alsnog nihilquote:Op maandag 10 juli 2023 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vergeleken met de inkomsten, arbeidstijden, stress en ethos en veiligheid?
Geen hond wil dat joh.
In een commercieel bedrijf verdien je 10x zoveel voor de helft van de uren en 0,1% van de risico’s.
Sorry voor de jynx, maar Dijkhoff lijkt me geen slechte keus. Maar hij moet het wel zelf willen. Probleem.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, je weet het in ieder geval al wel snel.
VVD-----> Klaas Dijkhoff.
Nee Rutte heeft een lekkere naam na tig jaarquote:Op maandag 10 juli 2023 20:52 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
En niemand die ooit zal weten wie je bent en je impact is alsnog nihil
Nou als het toch de VVD moet zijn, dan stem ik ook voor Dijkhoff hoorquote:Op maandag 10 juli 2023 20:54 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Sorry voor de jynx, maar Dijkhoff lijkt me geen slechte keus. Maar hij moet het wel zelf willen. Probleem.
Er zijn er genoeg die schuimbekken bij de naam Rutte jaquote:Op maandag 10 juli 2023 20:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee Rutte heeft een lekkere naam na tig jaar
Een tijd van respect, een tijd zonder bodyguards.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:00 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die schuimbekken bij de naam Rutte ja![]()
Maar het blijft natuurlijk een groots staatsman, eentje wiens naam nog vele decennia te horen zal zijn net als die van van Agt en Den Uyl
Omtzigt als premier?quote:Op maandag 10 juli 2023 20:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou als het toch de VVD moet zijn, dan stem ik ook voor Dijkhoff hoor![]()
https://nieuws.nl/algemee(...)n-voor-premierschap/
Pieter Omtzigt en Klaas Dijkhoff zijn bij kiezers favoriete kandidaten voor het premierschap. Dat meldt EenVandaag op basis van een peiling onder 18.076 mensen die lid zijn van het opiniepanel van het nieuws- en actualiteitenprogramma. Minder kiezers zijn enthousiast over Caroline van der Plas als premier, aldus EenVandaag.
De peiling is gehouden nadat demissionair premier Mark Rutte maandag had aangekondigd te vertrekken uit de landelijke politiek. Tussen de 18.076 panelleden zitten 2486 VVD-stemmers. Volgens EenVandaag is het onderzoek na weging representatief voor leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2021.
Meer dan de helft van de deelnemers aan het onderzoek (56 procent) vindt het acceptabel als het onafhankelijke Kamerlid Omtzigt het stokje van Rutte over zou nemen. Dat vinden zowel kiezers van bijvoorbeeld JA21 en BBB, maar ook van SP en GroenLinks. Voormalig VVD-minister en Kamerlid Dijkhoff krijgt steun van iets minder van de helft van de ondervraagden (46 procent).
Minder deelnemers (29 procent) vinden BBB-leider Van der Plas acceptabel als opvolger van Rutte. “Tegenstanders kunnen zich niet vinden in haar standpunten en ook wordt door velen genoemd dat ze nog niet genoeg ervaring heeft in de politiek om ons land op het internationale toneel te vertegenwoordigen”, meldt EenVandaag.
33 procent van de ondervraagden vindt VVD-Justitieminister Dilan Yeşilgöz een acceptabele nieuwe premier, en 29 procent vindt dat van PvdA-prominent en Eurocommissaris Frans Timmermans. Verder vinden de deelnemers aan het onderzoek het belangrijk dat de nieuwe minister-president daadkrachtig, verbindend en eerlijk is, en dat hij of zij ervaring heeft in de politiek.
Het aangekondigde vertrek van Rutte uit de landelijke politiek markeert een einde van een tijdperk. Rutte was met zijn bijna dertien jaar in het Torentje de langstzittende premier.
ja tuurlijk, nog geen 4 jaar na Van Agt werd er een aanslag op Janmaat gepleegd waarbij zijn vrouw voor het leven verminkt raakte. Dat zaadje was overigens al gezaaid ten tijden van het premierschap van Van Agt. Rutte fietst gewoon naar zijn werk en (volgens mij) zonder bodyguards.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een tijd van respect, een tijd zonder bodyguards.
Rutte kan niet meer zonder beveiliging over straat.
Ik zeg niet dat het erg of zielig is, maar als je als bestuurlijke grootheid ook een paar bestuurderstaken bij coöperaties kan innemen en daarmee miljoenen in het jaar kan verdienen in alle anonimiteit, dan weet ik wel wat 99,99% kiest.
Dan krijg je zo’n staatsmongool als Omzigt die het dan gaat doen, alsjeblieft zeg, die kan nog geen directiefunctie in een koeljesfabriek aan.
Dat is zo’n werknemer bij een grote firma, die bij de vakbond zit, ze er niet uit kunnen gooien, iedereen haat hem, en hij heeft commentaar op alle (moeilijke) besluiten maar voegt zelf niks toe.
Ik mis in dit rijtje namen toch echt wel Joost Eerdmans. Die kan het qua CV natuurlijk wel doen vergeleken met de andere kandidaten.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou als het toch de VVD moet zijn, dan stem ik ook voor Dijkhoff hoor![]()
https://nieuws.nl/algemee(...)n-voor-premierschap/
Pieter Omtzigt en Klaas Dijkhoff zijn bij kiezers favoriete kandidaten voor het premierschap. Dat meldt EenVandaag op basis van een peiling onder 18.076 mensen die lid zijn van het opiniepanel van het nieuws- en actualiteitenprogramma. Minder kiezers zijn enthousiast over Caroline van der Plas als premier, aldus EenVandaag.
De peiling is gehouden nadat demissionair premier Mark Rutte maandag had aangekondigd te vertrekken uit de landelijke politiek. Tussen de 18.076 panelleden zitten 2486 VVD-stemmers. Volgens EenVandaag is het onderzoek na weging representatief voor leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2021.
Meer dan de helft van de deelnemers aan het onderzoek (56 procent) vindt het acceptabel als het onafhankelijke Kamerlid Omtzigt het stokje van Rutte over zou nemen. Dat vinden zowel kiezers van bijvoorbeeld JA21 en BBB, maar ook van SP en GroenLinks. Voormalig VVD-minister en Kamerlid Dijkhoff krijgt steun van iets minder van de helft van de ondervraagden (46 procent).
Minder deelnemers (29 procent) vinden BBB-leider Van der Plas acceptabel als opvolger van Rutte. “Tegenstanders kunnen zich niet vinden in haar standpunten en ook wordt door velen genoemd dat ze nog niet genoeg ervaring heeft in de politiek om ons land op het internationale toneel te vertegenwoordigen”, meldt EenVandaag.
33 procent van de ondervraagden vindt VVD-Justitieminister Dilan Yeşilgöz een acceptabele nieuwe premier, en 29 procent vindt dat van PvdA-prominent en Eurocommissaris Frans Timmermans. Verder vinden de deelnemers aan het onderzoek het belangrijk dat de nieuwe minister-president daadkrachtig, verbindend en eerlijk is, en dat hij of zij ervaring heeft in de politiek.
Het aangekondigde vertrek van Rutte uit de landelijke politiek markeert een einde van een tijdperk. Rutte was met zijn bijna dertien jaar in het Torentje de langstzittende premier.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eigenlijk allemaal rotzooi. Maar sowieso linkser dan de VVD want het land wordt mij te rechts
Lekker half Nederland als een citroen uitknijpen en de rijken rijker maken. Gaaf land.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:02 schreef Rozevla het volgende:
[..]![]()
Het is een woke kut clubje aan het worden.
Het moet juist rechts worden
In vergelijking met de afgelopen jaren inderdaad. Er zijn echter nog altijd flinke tekorten in de bouw. We kunnen alleen maar hopen dat dit doorzet.quote:Op maandag 10 juli 2023 14:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gek dan dat dat soort opleidingen in de lift zitten: https://www.mboraad.nl/ni(...)niek-en-bouw-de-lift
Het is ook niet mijn primaire keuze, maar het is het enige dat klassiek-liberaal nog een beetje benadert. Ja, en Van Haga, maar die schiet af en toe wel heel erg door.quote:
Zelfs binnen de huidige kamerleden van de VVD zijn er mensen die beduidend geschikter zijn dan Eerdmans en Van Haga.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is ook niet mijn primaire keuze, maar het is het enige dat klassiek-liberaal nog een beetje benadert. Ja, en Van Haga, maar die schiet af en toe wel heel erg door.
Ik zie ze qua gedachtegoed niet, maar daarover kunnen we van mening verschillen natuurlijk. Ik zou een Karremans wel graag in de Kamer willen zien, maar goed, het is afwachten hoe de lijst eruit komt te zien. Schreinemacher, ook nog een optie. Misschien dat er uit de hoek van Klassiek Liberaal nog wat de lijst opkomt, maar dat is afwachten.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:31 schreef Leandra het volgende:
Zelfs binnen de huidige kamerleden van de VVD zijn er mensen die beduidend geschikter zijn dan Eerdmans en Van Haga.
Je zit hier op Fok...quote:Op maandag 10 juli 2023 12:25 schreef Seeburg54 het volgende:
Wat!? VVD weer gewoon bovenaan?
Teleurstellend en te idioot voor woorden.
The Wopperquote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wacht tot Wopke zijn eigen partij begint
Haha kun je lang zoeken.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:35 schreef Joooo-pi het volgende:
Zoveel VVD? Snap ik niet. Is toch veel te rechts?? De gemiddelde Nederlander heeft het sociale stelsel incl zorg keihard nodig. Een stem op links is toch veel verstandiger?
Ik zoek een linkse partij die een streng, maar rechtvaardig asielbeleid voert en niet uit de EU wil.
Denk dat niemand tegen het sociale stelsel is, maar iedereen ziet ook dat je moet oppassen dat het wel betaalbaar blijft en vooral bij de zorg staan de zorgkosten erg onder druk. Daarnaast heeft de gemiddelde Nederlander het wel gehad met regeltjesdrang en met het ongecontroleerd uitgeven van miljarden aan klimaat. (Nu zeg ik overigens niet dat dit dingen zijn waar de VVD de afgelopen 10 jaar wat aan heeft gedaan, maar in theorie is het wel waar ze voor staan).quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:35 schreef Joooo-pi het volgende:
Zoveel VVD? Snap ik niet. Is toch veel te rechts?? De gemiddelde Nederlander heeft het sociale stelsel incl zorg keihard nodig. Een stem op links is toch veel verstandiger?
Ik zoek een linkse partij die een streng, maar rechtvaardig asielbeleid voert en niet uit de EU wil.
Nee, want ik wil meer aandacht voor de burger. Minder voordelen voor bedrijven. Betere zorg (incl preventie). Beter onderwijs. Minder belasting op arbeid en meer op vermogen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 19:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Haha kun je lang zoeken.
Rechts heeft een vieze smaak bij je door de onpopulaire berichtgeving erover.
Maar wat jij wil is juist puur rechts.
minder belasting op arbeid en meer uitgeven kan niet, zelfs als je idiote verhogingen op belastingen van vermogen en winsten (wat zeer schadelijk is voor de economie en de facto ook de inkomsten uit arbeidsbelasting verlaagd) zou doen. Arbeid is nou eenmaal het overgrote merendeel van de belastingpot.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:13 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nee, want ik wil meer aandacht voor de burger. Minder voordelen voor bedrijven. Betere zorg (incl preventie). Beter onderwijs. Minder belasting op arbeid en meer op vermogen.
Toch vrij linkse standpunten, lijkt me.
Ik weet niet of je dat allemaal zo kunt stellen. Omdat iets nu zo is, wil niet zeggen dat het niet anders kan. Je hebt verder bijvoorbeeld nog belasting op consumptie en rendement. Ik hoef het niet te bedenken. Ik zoek een partij die deze onderwerpen het eerlijkst aanpakt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
minder belasting op arbeid en meer uitgeven kan niet, zelfs als je idiote verhogingen op belastingen van vermogen en winsten (wat zeer schadelijk is voor de economie en de facto ook de inkomsten uit arbeidsbelasting verlaagd) zou doen. Arbeid is nou eenmaal het overgrote merendeel van de belastingpot.
Dat is hoe een normale welvaartsstaat werkt, mensen betalen belasting, bedrijven zijn in feite niets anders dan lege hulsen.
Dit zijn VVD standpunten.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:13 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Nee, want ik wil meer aandacht voor de burger. Minder voordelen voor bedrijven. Betere zorg (incl preventie). Beter onderwijs. Minder belasting op arbeid en meer op vermogen.
Toch vrij linkse standpunten, lijkt me.
Zowel extreem rechts als extreem links is niet wat je wilt, maar met een normale centrumrechtse (of linkse) partij is niet zoveel mis.quote:
Zelfde hardnekkige fabel over “de bezuinigingen in de GGZ”.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:06 schreef fetX het volgende:
Betere zorg en beter onderwijs zijn lege hulzen waar D66 jarenlang mee te koop liep/loopt.
Net zoals het mantra ‘meer geld naar dit want dat verbetert’.
Er zijn ook genoeg lijstjes te vinden waaruit blijkt dat we een van de beste onderwijs- en zorgstelsels van Europa hebben. Maar daar tegenover heb je volgens mij ook weer genoeg cijfers die het tegendeel beweren.
Uiteindelijk wilt/streeft vrijwel elke partij beter onderwijs en betere zorg na, maar het gaat om de manier waarop of je het er mee eens bent of niet.
Jep, maar helaas is ‘er moet meer geld naar…’ een veel geroepen ‘argument’ om te impliceren dat het dan maar beter wordt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zelfde hardnekkige fabel over “de bezuinigingen in de GGZ”.
Nederland geeft ontiegelijk veel geld uit aan geestelijke gezondheidszorg. Echter faalt of de maatschappij of de GGZ als beroepsgroep.
Maar het is een van de hoogste kostenposten per 100.000 inwoners ter wereld.
Daarom noemde ik ook preventie. Mensen met schulden hebben bijvoorbeeld veel hogere GGZ kosten.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zelfde hardnekkige fabel over “de bezuinigingen in de GGZ”.
Nederland geeft ontiegelijk veel geld uit aan geestelijke gezondheidszorg. Echter faalt of de maatschappij of de GGZ als beroepsgroep.
Maar het is een van de hoogste kostenposten per 100.000 inwoners ter wereld.
Gewoon VVD Blijven stemmen en dan straks weer janken dat er niets verandert.quote:
Of de mensen die janken dat er niets verandert zijn andere mensenquote:Op woensdag 12 juli 2023 16:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gewoon VVD Blijven stemmen en dan straks weer janken dat er niets verandert.
VVD is er voor de mensen met centen. (boven-)modaal inkomen, mensen die rentenieren, etc.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:03 schreef Cupfighter het volgende:
Ik snap de populariteit van de VVD ook niet, moet echt alles naar de kloten hier
@onlogisch kan je dat haarfijn uitleggen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 17:03 schreef Cupfighter het volgende:
Ik snap de populariteit van de VVD ook niet, moet echt alles naar de kloten hier
Ook voor debieltjes lees ik in dit topic.quote:Op woensdag 12 juli 2023 19:53 schreef Papabear het volgende:
[..]
VVD is er voor de mensen met centen. (boven-)modaal inkomen, mensen die rentenieren, etc.
Mensen die het sociale systeem niet nodig hebben (geen uitkering, toeslagen, noem maar op).
En dat is toch wel nog steeds het gros van de inwoners van NL.
Zie hier je antwoord.
Helaas denken veel mensen dat, maar dat is niet zo. Pak eens het modale inkomen in Nederland. Is geen vvd materiaal. 2 of 3 keer modaal net zo min, imoquote:Op woensdag 12 juli 2023 19:53 schreef Papabear het volgende:
[..]
VVD is er voor de mensen met centen. (boven-)modaal inkomen, mensen die rentenieren, etc.
Mensen die het sociale systeem niet nodig hebben (geen uitkering, toeslagen, noem maar op).
En dat is toch wel nog steeds het gros van de inwoners van NL.
Zie hier je antwoord.
Duurt de zaak zo lang wat betreft de veroordeling? Je hoort er niets meer van iig.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 17:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar heeft Paternotte ergens ongelijk in die tweet?
VVD doet wel voorkomen dat ze voor de hardwerkende NL'ers opkomen. Denk dat CDA ( eerder) dit beter doet/deed. Maar ja, die hebben weer andere dingen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:53 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Helaas denken veel mensen dat, maar dat is niet zo. Pak eens het modale inkomen in Nederland. Is geen vvd materiaal. 2 of 3 keer modaal net zo min, imo
CDA is vervangen door BBBquote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
VVD doet wel voorkomen dat ze voor de hardwerkende NL'ers opkomen. Denk dat CDA ( eerder) dit beter doet/deed. Maar ja, die hebben weer andere dingen.
O ja wel hoor. Pas met die Urgendazaak waarbij Stoffer aangaf dat je moet kijken naar aantallen. Je moet kijken of de wet gehandhaafd wordt niet naar aantallen. Dat ANWB meer inspraak heeft dan milieu omdat ANWB meer leden heeft.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:12 schreef Arnhemunited het volgende:
Als er nu verkiezingen zouden zijn zou ik serieus overwegen om op de mannenbroeders van de SGP te stemmen.![]()
Hun ethische standpunten zijn totaal achterlijk maar het is de enige partij die niet meegaat in dat populistische geouwehoer de hele tijd.
Denk?quote:Op zondag 23 juli 2023 18:50 schreef 2thmx het volgende:
FvD, of misschien toch SGP. Jammer dat er nog geen conservatief-islamitische partij is, maar wat niet is kan altijd nog komen, inshallah.
Gebaseerd en geroodpild.quote:Op woensdag 12 juli 2023 16:12 schreef Arnhemunited het volgende:
Als er nu verkiezingen zouden zijn zou ik serieus overwegen om op de mannenbroeders van de SGP te stemmen.![]()
Hun ethische standpunten zijn totaal achterlijk maar het is de enige partij die niet meegaat in dat populistische geouwehoer de hele tijd.
Nou, Brekelmans en Karremans omhoog en het wordt nog wat met de VVD.quote:
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 07:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee Rutte kan al jaren niet meer met de fiets. En heeft bij alle bezoeken bodyguards nodig, helaas.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eiging-fiets-aanslag
Spotters van de mocromaffia.
Dat we dat clubje niet hebben vermorzelt is echt het grootste probleem in Nl.
Takkie ophangen in de cel. Die hele familie uitzetten of executeren, alles Marokkaans wat op straat loopt oppakken tot ze net zo zat zijn dat ze vertrekken naar Duitsland
Top, dan vertrekken alle hoogopgeleide Marokkanen zoals ik die wat aan Nederland konden bijdragen, en blijven jullie lekker met die tokkies met strafblad die alleen maar tyfuszooi en stress veroorzaken in Nederland zitten (die overigens ook in Marokko zelf uitgekotst worden).quote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:32 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we dat alsnog doen
In de kern is het idd allemaal gewoon CDA, ook als het een andere naam heeft.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:40 schreef Bocaj het volgende:
Stemmen op BBB, CDA en nu ook Omtzigt dan wint Omtzigt het voor nu. (Beetje 1 pot nat voor veel gebieden.)
Jij hangt niet op straat neem ik aan?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 11:38 schreef Erasmus het volgende:
[..]
[..]
Top, dan vertrekken alle hoogopgeleide Marokkanen zoals ik die wat aan Nederland konden bijdragen, en blijven jullie lekker met die tokkies met strafblad die alleen maar tyfuszooi en stress veroorzaken in Nederland zitten (die overigens ook in Marokko zelf uitgekotst worden).
Win-win.
Nee maar ik loop wel op straat als ik naar mijn werk en andere verantwoordelijkheden moet.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij hangt niet op straat neem ik aan?
Nee maar daar is niks mis meequote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:04 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Nee maar ik loop wel op straat als ik naar mijn werk en andere verantwoordelijkheden moet.
Dat is fijn om te horen, maar dan zou ik deze zin aanpassen voordat er meer miscommunicatie komt:quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee maar daar is niks mis mee
Met "alles Marokkaans wat op straat loopt" interpreteer ik ook als alles, inclusief mijzelf. Nogal een enge uitspraak.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 07:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee Rutte kan al jaren niet meer met de fiets. En heeft bij alle bezoeken bodyguards nodig, helaas.
Takkie ophangen in de cel. Die hele familie uitzetten of executeren - alles Marokkaans wat op straat loopt oppakken tot ze net zo zat zijn dat ze vertrekken naar Duitsland -
Hey kan niet meer aanpassenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 07:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Takkie ophangen in de cel. Die hele familie uitzetten of executeren, alles Marokkaanse straattuig oppakken tot ze net zo zat zijn dat ze vertrekken naar Duitsland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |