Een doordacht plan waarvan in de formatie niks meer van overblijft, wie heeft hier nu honing op de voorhoofd.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door het halveren van de veestapel terwijl je ondertussen de grootverbruikende bedrijven , vliegtuigen op Schiphol en schepen uit het Rotterdams havenbedrijf ongemoeid laat ?
Ik zie liever een meer doordacht plan.
Of niet iedereens leven was een ramp? En ja ook ik heb als 20 jarige ondanks dat ik nog geen zin heb op mijzelf te gaan moeite om een huis te vinden maar ik stem om meerdere redenen dan 1.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:27 schreef cherrycoke het volgende:
Als je nu weer vvd stemt heb je de afgelopen 13 jaar met stront in de ogen gelopen
quote:Op maandag 10 juli 2023 13:28 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Een doordacht plan waarvan in de formatie niks meer van overblijft, wie heeft hier nu honing op de voorhoofd.
quote:Op maandag 10 juli 2023 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wil het wel eens meemaken, 1 partij die alleen kan regeren.
Daar heb je gelijk in. De vraag die daar centraal in staat is : Ben je bereid daar een risico in te lopen?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo’n enorm stupide beredenering.
Je (vermeende) eigen belang is slechts een momentopname. Voor hetzelfde geld krijg je morgen een zwaar ongeluk of overkomt je een ziekte en dan ligt je eigen belang ineens heel anders.
De voorbeelden zijn wat dat betreft legio, je bedrijf kan failliet gaan, er kan een onverwachte economische crisis komen, of een natuurramp enz.
Is het dan juist niet met het oog dat de kans op een linkse premier aannemelijk is beter om strategisch te stemmen?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:29 schreef Alloch87 het volgende:
De partij met het strengste immigratiebeleid... geen idee zo wie dat is maar ik vermoed PVV.
Overigens wilt een stem op een partij natuurlijk ook niet betekenen dat je wilt dat die partij een absolute meerderheid haalt.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. De vraag die daar centraal in staat is : Ben je bereid daar een risico in te lopen?
Als het antwoord, wat bij mij het geval is, volmondig 'ja' is. Dan is er toch geen discussie? Doe wat goed is voor jezelf. Zorg voor jezelf. Je bent hier maar zo kort.
Nou, dit dus.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:30 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. De vraag die daar centraal in staat is : Ben je bereid daar een risico in te lopen?
Als het antwoord, wat bij mij het geval is, volmondig 'ja' is. Dan is er toch geen discussie? Doe wat goed is voor jezelf. Zorg voor jezelf. Je bent hier maar zo kort.
Je stemt toch niet op een partij omdat je ooit heel misschien een keer deel kan worden van hun doelgroepquote:Op maandag 10 juli 2023 13:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo’n enorm stupide beredenering.
Je (vermeende) eigen belang is slechts een momentopname. Voor hetzelfde geld krijg je morgen een zwaar ongeluk of overkomt je een ziekte en dan ligt je eigen belang ineens heel anders.
De voorbeelden zijn wat dat betreft legio, je bedrijf kan failliet gaan, er kan een onverwachte economische crisis komen, of een natuurramp enz.
Ik zeg niet dat ik voor hun plannen ben hé. Het is voor jou en mij als leken ook helemaal niet in te schatten wat de effecten zijn van een halvering van de veestapel versus minder vluchten op Schiphol en sluiting van Tata Steel. In beide gevallen zal er pijn geleden moeten worden en waarschijnlijk heeft een Tjeerd de Groot een goede argumentatie om te pleiten voor een halvering van de veestapel boven minder vluchten op Schiphol (of misschien wil hij wel beide?).quote:Op maandag 10 juli 2023 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door het halveren van de veestapel terwijl je ondertussen de grootverbruikende bedrijven , vliegtuigen op Schiphol en schepen uit het Rotterdams havenbedrijf ongemoeid laat ?
Ik zie liever een meer doordacht plan.
Dat komt omdat het makkelijker is om achterover te leunen en te roepen hoe slecht anderen wel niet bezig zijn en zelf te wachten tot 'beter' hun aan de deur gebracht wordt, in plaats van zelf tijd en energie steken in het proberen vooruit te komen.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:35 schreef GGMM het volgende:
Het valt me op dat mensen die hun zaakjes zelf niet goed op orde hebben altijd schreeuwen hoe egoïstisch mensen wel niet zijn dat ze niet op een partij stemt die hun leven beter moet gaan maken.
Nederland is één van de rijkste landen ter wereld aldus onze (tot voor kort) premier. Zou het veel slechter met ons persoonlijk aan als we zakken naar, pak 'm beet, plek 20 door veel uit te gaan geven aan klimaat? Als rijk land heb je zelfs een morele verplichting om voorop te lopen in dat soort maatregelen vind ik. Als wij het al niet doen als rijk land, mogen we het dan wel vragen van armere landen die wellicht veel vervuilender zijn?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:28 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Betaal jij die extra kosten voor het milieu?
De leugens de onderonsjes het partijprogramma waar niks van overbleef in de formatie. De smsjes die verwijdert zijn, ik weet hier niks meer van, functie elders, het eeuwige dossier van het stikstof, de kinderopvang schandaal waar nog steeds geen oplossing voor is. Referendum afgeschaft ziekenhuizen gesloten, uitkeringsfraude, daklozen verdubbelt, btw verdubbelt. Hogere pensioenleeftijd, mh17 dossier en ga zo maar doorquote:Op maandag 10 juli 2023 13:29 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Of niet iedereens leven was een ramp? En ja ook ik heb als 20 jarige ondanks dat ik nog geen zin heb op mijzelf te gaan moeite om een huis te vinden maar ik stem om meerdere redenen dan 1.
"Waarom stem jij niet op de partij die mijn leven makkelijker maakt?!"quote:Op maandag 10 juli 2023 13:35 schreef GGMM het volgende:
Het valt me op dat mensen die hun zaakjes zelf niet goed op orde hebben altijd schreeuwen hoe egoïstisch mensen wel niet zijn dat ze niet op een partij stemmen die hun leven beter moet gaan maken.
Je verzekert je toch niet omdat je ooit heel misschien een keer schade kan oplopen of een keer ziek kunt worden?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je stemt toch niet op een partij omdat je ooit heel misschien een keer deel kan worden van hun doelgroep
Wist je dat we in de komende jaren heel veel arbeiders nodig gaan hebben? Kijk maar eens naar bijvoorbeeld de tekorten die er nu al zijn in de zorg en de bouw. Plekken die eigenlijk alleen met immigratie opgevuld kunnen worden, want veel Nederlanders voelen zich te goed voor dat werk.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:29 schreef Alloch87 het volgende:
De partij met het strengste immigratiebeleid... geen idee zo wie dat is maar ik vermoed PVV.
Heel veel van die klimaat en stikstof doelen klinken heel mooi, maar uiteindelijk zijn er nog niet echt maatregelen die echt flink wat winst opleveren. Laatst nog dat bericht over een klimaatpakket van een paar miljard die dan als resultaat had: aarde warmt 0,000036 minder op. Dat resultaat weegt niet op tegen de kosten joh. Vergeten in NL ook vaak dat we hier wel heel goede intenties kunnen hebben en allerlei zaken in kunnen voeren, maar dat dat meteen elders in de wereld gecompenseerd wordt (China zet even wat extra fabrieken neer bij wijze van spreken). Klimaatdoelen zijn heel leuk, maar dat moet dan ook echt wereldwijd gebruiken; het brave jongetje van de klas willen zijn vind ik wat onnodig. Helemaal als dat ten koste gaat van een groot deel van je bevolking wiens levens steeds duurder gemaakt worden.quote:Op maandag 10 juli 2023 13:35 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik voor hun plannen ben hé. Het is voor jou en mij als leken ook helemaal niet in te schatten wat de effecten zijn van een halvering van de veestapel versus minder vluchten op Schiphol en sluiting van Tata Steel. In beide gevallen zal er pijn geleden moeten worden en waarschijnlijk heeft een Tjeerd de Groot een goede argumentatie om te pleiten voor een halvering van de veestapel boven minder vluchten op Schiphol (of misschien wil hij wel beide?).
Overigens was dit weekend nog in het nieuws dat ook de scheepvaart moet gaan verduurzamen.
Waar gaan we die mensen laten wonen?quote:Op maandag 10 juli 2023 13:41 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Wist je dat we in de komende jaren heel veel arbeiders nodig gaan hebben? Kijk maar eens naar bijvoorbeeld de tekorten die er nu al zijn in de zorg en de bouw. Plekken die eigenlijk alleen met immigratie opgevuld kunnen worden, want veel Nederlanders voelen zich te goed voor dat werk.
Morele verplichting.....quote:Op maandag 10 juli 2023 13:39 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Nederland is één van de rijkste landen ter wereld aldus onze (tot voor kort) premier. Zou het veel slechter met ons persoonlijk aan als we zakken naar, pak 'm beet, plek 20 door veel uit te gaan geven aan klimaat? Als rijk land heb je zelfs een morele verplichting om voorop te lopen in dat soort maatregelen vind ik. Als wij het al niet doen als rijk land, mogen we het dan wel vragen van armere landen die wellicht veel vervuilender zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |