abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209838366
quote:
5s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:12 schreef Trekvogel het volgende:

[..]
Lijkt me sterk dat Omtzigt met een eigen partij gaat komen. Vanwaar jouw voorlopige keuze voor de BBB?
Frisse wind. Standpunten waar ik het vaak mee eens ben en Van Der Plas oogt sympathiek. Geen enkele partij is perfect, maar ik ben wel toe aan wat anders dan de gebruikelijke D66/CDA/CU bende, en aan GL/PVDA moet ik al helemaal niet denken. VVD is de enige partij in de coalitie waar ik mezelf nog op zou kunnen zien stemmen, maar zelfs die kans acht ik klein.
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 13:17:46 #52
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209838378
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:16 schreef Trekvogel het volgende:

[..]
Zeker, maar zou het niet goed met je gaan als je op een andere partij zou stemmen is dan de vraag?
Zo hypocriet ben ik wel ja.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_209838384
quote:
5s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:11 schreef Trekvogel het volgende:

[..]
Weet je al waar jouw stem naar toe gaat?
Het is allemaal nog te vers nu. Een partij die niet uit is op mijn zuurverdiende spaargeld zou fijn zijn.
pi_209838388
quote:
10s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:16 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Die willen samen met GL alles verbieden wat leuk is.
Je zou ook kunnen zeggen: ze proberen de problemen in het land op te lossen?
pi_209838420
quote:
5s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:18 schreef Trekvogel het volgende:

[..]
BBQs zijn het probleem in het land ja?
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 13:20:19 #56
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209838424
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]
D66 is het probleem in dit land. We hebben meer VVD nodig. 76 zetels aub.
4045
onlogisch
pi_209838426
quote:
5s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:18 schreef Trekvogel het volgende:

[..]
Nou nou nou, wat een problemen zeg. Een BBQ. En wat een invloed heeft Nederland
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_209838432
quote:
6s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:20 schreef onlogisch het volgende:

[..]
D66 is het probleem in dit land. We hebben meer VVD nodig. 76 zetels aub.
Ik wil het wel eens meemaken, 1 partij die alleen kan regeren.
pi_209838434
Afgelopen zaterdag mij nog helemaal volgevreten en zaterdag weer. Lang leve de zomer, de BBQ en het pils.
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 13:21:24 #60
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209838441
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2023 12:30 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Omdat je zeggen en schrijven hier een jaar of 80 bent. In die tijd wil ik het zo goed mogelijk voor mezelf hebben. Wat er verder gebeurt interesseert mij niet zoveel.

Exact.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209838442
quote:
7s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Frisse wind. Standpunten waar ik het vaak mee eens ben en Van Der Plas oogt sympathiek. Geen enkele partij is perfect, maar ik ben wel toe aan wat anders dan de gebruikelijke D66/CDA/CU bende, en aan GL/PVDA moet ik al helemaal niet denken. VVD is de enige partij in de coalitie waar ik mezelf nog op zou kunnen zien stemmen, maar zelfs die kans acht ik klein.
Ik zou persoonlijk BBB eerst eens een paar jaartjes in de oppositie willen zien. Kunnen ze ervaring opdoen en dan vallen de rotte appels er vanzelf uit en mocht er dan daarna nog wat overblijven en mochten de ideeën dan nog altijd goed en fris zijn, dan mogen ze best eens een kans krijgen in een coalitie.

Ik vind het met BBB nu een beetje als iemand die net van school komt en vervolgens meteen als CEO een grote multinational mag gaan leiden. Los van de ideeën zou dat voor mij een reden zijn om voorlopig nog niet op die partij te stemmen.
  maandag 10 juli 2023 @ 13:22:18 #62
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_209838452
Tot gister BBB, vanaf vandaag VVD.

Heb niks tegen Rutte maar nu de BBB gaat imploderen en ik geen linkse premier wil is de VVD een goede keuze.

Maar ik denk dat ik de maand/weken voor de verkiezingen pas mijn echte keus ga maken.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_209838470
Weet ik nog niet.
Ook in moeilijke tijden.
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 13:23:31 #64
16180 crew  CoolGuy
pi_209838472
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Omdat ik daar persoonlijk baat bij heb.
Dat is wat iedereen doet. Iedereen denkt, als het er op aan komt, uiteindelijk als eerste aan zichzelf en degenen die hij/zij lief heeft.

Sommige mensen komen daar voor uit, anderen verschuilen zich achter groepen waar ze niet geheel verbazend zelf ook toe behoren vaak.

Waar ik op ga stemmen nu, nog geen idee. Als ik überhaupt ga stemmen, want dat deed ik in het verleden ook niet.
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 13:23:55 #65
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209838478
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:22 schreef hollandia02 het volgende:
Tot gister BBB, vanaf vandaag VVD.

Heb niks tegen Rutte maar nu de BBB gaat imploderen en ik geen linkse premier wil is de VVD een goede keuze.

Maar ik denk dat ik de maand/weken voor de verkiezingen pas mijn echte keus ga maken.
Waar ging jouw stem heen met de verkiezingen voor de Provinciale Staten?
4045
onlogisch
pi_209838485
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik doel eigenlijk op grotere thema's waar ze wat aan willen doen zoals klimaatverandering. Ik weet niet of ze BBQ'en willen verbieden, dat lijkt me wat betuttelend, maar het lijkt me een feit dat minder stikstofuitstoot in ieder geval geen negatieve gevolgen heeft voor het milieu.
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 13:25:33 #67
16180 crew  CoolGuy
pi_209838507
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:24 schreef Trekvogel het volgende:

[..]
Ik doel eigenlijk op grotere thema's waar ze wat aan willen doen zoals klimaatverandering. Ik weet niet of ze BBQ'en willen verbieden, dat lijkt me wat betuttelend, maar het lijkt me een feit dat minder stikstofuitstoot in ieder geval geen negatieve gevolgen heeft voor het milieu.
Ik denk dat die stikstofuitstoot-beperking grotere stappen kan maken met andere dingen dan het verbieden van BBQ's. Maar in het algemeen is het proberen terug te dringen van stikstofuitstoot niet verkeerd natuurlijk.
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 13:25:59 #68
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209838514
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is wat iedereen doet. Iedereen denkt, als het er op aan komt, uiteindelijk als eerste aan zichzelf en degenen die hij/zij lief heeft.

Sommige mensen komen daar voor uit, anderen verschuilen zich achter groepen waar ze niet geheel verbazend zelf ook toe behoren vaak.

Waar ik op ga stemmen nu, nog geen idee. Als ik überhaupt ga stemmen, want dat deed ik in het verleden ook niet.
Voor veel mensen is het ook NIMBY. Persoonlijk zit ik daar niet zo mee. Er zit hier een asielopvang voor jonge jongens op de hoek van de straat. Ik heb er echt geen last van. Hetzelfde geldt straks voor een eventuele kerncentrale. Ik heb hem graag hier in de buurt. Dat is alleen maar werkgelegenheid. Bouw er 5 de komende 30 jaar, capaciteit ala Zaporizja en je klimaatdoelen zijn zo gehaald.
4045
onlogisch
pi_209838543
quote:

[..]
Door het halveren van de veestapel terwijl je ondertussen de grootverbruikende bedrijven , vliegtuigen op Schiphol en schepen uit het Rotterdams havenbedrijf ongemoeid laat ?

Ik zie liever een meer doordacht plan.
  maandag 10 juli 2023 @ 13:27:53 #70
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209838544
Als je nu weer vvd stemt heb je de afgelopen 13 jaar met stront in de ogen gelopen
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 13:28:01 #71
16180 crew  CoolGuy
pi_209838546
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:25 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Voor veel mensen is het ook NIMBY. Persoonlijk zit ik daar niet zo mee. Er zit hier een asielopvang voor jonge jongens op de hoek van de straat. Ik heb er echt geen last van. Hetzelfde geldt straks voor een eventuele kerncentrale. Ik heb hem graag hier in de buurt. Dat is alleen maar werkgelegenheid. Bouw er 5 de komende 30 jaar, capaciteit ala Zaporizja en je klimaatdoelen zijn zo gehaald.
Maar NIMBY doe je ook omdat je denkt dat je daar zelf voordeel van hebt. De meeste mensen willen geen kerncentrale in de achtertuin, geen asielopvang, geen dit geen dat. En er is niks op tegen om die mening te hebben. Er is ook niets op tegen om te zeggen wat jij zegt, namelijk 'ik heb géén moeite met die centrale in mn achtertuin'. Is net zo prima.

Maar het komt wel voort uit wat je belangrijk vindt en hoe je eigen voordeel (wat subjectief is dan wel kan zijn) daar uit kunt halen. Ik denk dat iedereen dat doet.
  maandag 10 juli 2023 @ 13:28:14 #72
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_209838550
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Waar ging jouw stem heen met de verkiezingen voor de Provinciale Staten?
Toen was ik ook erg in dubio tussen BBB en VVD, uiteindelijk niet gestemd want was mijn stembiljet verloren 😐
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Moderator maandag 10 juli 2023 @ 13:28:16 #73
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209838552
quote:
14s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:27 schreef cherrycoke het volgende:
Als je nu weer vvd stemt heb je de afgelopen 13 jaar met stront in de ogen gelopen
Gewoon 30+ zetels straks makker. :7
4045
onlogisch
pi_209838553
quote:

[..]
Betaal jij die extra kosten voor het milieu?
pi_209838561
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd zo’n enorm stupide beredenering.

Je (vermeende) eigen belang is slechts een momentopname. Voor hetzelfde geld krijg je morgen een zwaar ongeluk of overkomt je een ziekte en dan ligt je eigen belang ineens heel anders.

De voorbeelden zijn wat dat betreft legio, je bedrijf kan failliet gaan, er kan een onverwachte economische crisis komen, of een natuurramp enz.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 3 / 10
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')