abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209844784
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:45 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Je wordt door het volk uitgekozen om hen te vertegenwoordigen (zeker in het geval van Omtzigt) dan lijkt mij dat je dat toch wel doet? alsof de voordelen daarvan nou o zo vervelend zijn :')
Je wordt niet gekozen tot premier, enkel tot kamerlid.
pi_209844791
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:45 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Je wordt door het volk uitgekozen om hen te vertegenwoordigen (zeker in het geval van Omtzigt) dan lijkt mij dat je dat toch wel doet? alsof de voordelen daarvan nou o zo vervelend zijn :')
Vergeleken met de inkomsten, arbeidstijden, stress en ethos en veiligheid?
Geen hond wil dat joh.
In een commercieel bedrijf verdien je 10x zoveel voor de helft van de uren en 0,1% van de risico’s.
Vakman pur sang
pi_209844795
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ze wil geen premier worden.

"Maar premierskandidaat is ze niet, zegt ze zelf. "Ik denk dat het echt niks is voor mij", zei Van der Plas vandaag nog in een interview met Trouw. Wie dan de BBB-kandidaat voor het Torentje moet zijn, vertelt de partijleider niet."
Ze liegt wel vaker.
  maandag 10 juli 2023 @ 20:49:49 #154
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209844806
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ze liegt wel vaker.
Okee.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 10 juli 2023 @ 20:50:32 #155
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_209844820
Ik ben redelijk geschokt dat er nu al weer zoveel mensen blijkbaar op de VVD willen gaan stemmen. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het absoluut niet zou doen, maar in dit stadium?? Je weet nog niet wat je er voor terug krijgt. Een klein behoud lijkt me toch wel op z'n plaats.

Maar misschien ben ik ook wel te genuanceerd. Dat past niet echt op FOK! denk ik dan maar...
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  maandag 10 juli 2023 @ 20:52:04 #156
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209844841
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:50 schreef Bargehassus het volgende:
Ik ben redelijk geschokt dat er nu al weer zoveel mensen blijkbaar op de VVD willen gaan stemmen. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het absoluut niet zou doen, maar in dit stadium?? Je weet nog niet wat je er voor terug krijgt. Een klein behoud lijkt me toch wel op z'n plaats.
Nou, je weet het in ieder geval al wel snel.

VVD-----> Klaas Dijkhoff.
  maandag 10 juli 2023 @ 20:52:15 #157
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209844844
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Je wordt niet gekozen tot premier, enkel tot kamerlid.
Het is doorgaans de ongeschreven regel dat de grootste partij de premier levert en dus wordt je indirect wel degelijk gekozen hoor.
  maandag 10 juli 2023 @ 20:52:47 #158
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209844852
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vergeleken met de inkomsten, arbeidstijden, stress en ethos en veiligheid?
Geen hond wil dat joh.
In een commercieel bedrijf verdien je 10x zoveel voor de helft van de uren en 0,1% van de risico’s.
En niemand die ooit zal weten wie je bent en je impact is alsnog nihil
  maandag 10 juli 2023 @ 20:54:22 #159
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_209844868
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nou, je weet het in ieder geval al wel snel.

VVD-----> Klaas Dijkhoff.
Sorry voor de jynx, maar Dijkhoff lijkt me geen slechte keus. Maar hij moet het wel zelf willen. Probleem.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_209844882
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:52 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
En niemand die ooit zal weten wie je bent en je impact is alsnog nihil
Nee Rutte heeft een lekkere naam na tig jaar ;)
Vakman pur sang
  maandag 10 juli 2023 @ 20:56:23 #161
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209844885
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:54 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Sorry voor de jynx, maar Dijkhoff lijkt me geen slechte keus. Maar hij moet het wel zelf willen. Probleem.
Nou als het toch de VVD moet zijn, dan stem ik ook voor Dijkhoff hoor :)

https://nieuws.nl/algemee(...)n-voor-premierschap/

Pieter Omtzigt en Klaas Dijkhoff zijn bij kiezers favoriete kandidaten voor het premierschap. Dat meldt EenVandaag op basis van een peiling onder 18.076 mensen die lid zijn van het opiniepanel van het nieuws- en actualiteitenprogramma. Minder kiezers zijn enthousiast over Caroline van der Plas als premier, aldus EenVandaag.

De peiling is gehouden nadat demissionair premier Mark Rutte maandag had aangekondigd te vertrekken uit de landelijke politiek. Tussen de 18.076 panelleden zitten 2486 VVD-stemmers. Volgens EenVandaag is het onderzoek na weging representatief voor leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2021.

Meer dan de helft van de deelnemers aan het onderzoek (56 procent) vindt het acceptabel als het onafhankelijke Kamerlid Omtzigt het stokje van Rutte over zou nemen. Dat vinden zowel kiezers van bijvoorbeeld JA21 en BBB, maar ook van SP en GroenLinks. Voormalig VVD-minister en Kamerlid Dijkhoff krijgt steun van iets minder van de helft van de ondervraagden (46 procent).

Minder deelnemers (29 procent) vinden BBB-leider Van der Plas acceptabel als opvolger van Rutte. “Tegenstanders kunnen zich niet vinden in haar standpunten en ook wordt door velen genoemd dat ze nog niet genoeg ervaring heeft in de politiek om ons land op het internationale toneel te vertegenwoordigen”, meldt EenVandaag.

33 procent van de ondervraagden vindt VVD-Justitieminister Dilan Yeşilgöz een acceptabele nieuwe premier, en 29 procent vindt dat van PvdA-prominent en Eurocommissaris Frans Timmermans. Verder vinden de deelnemers aan het onderzoek het belangrijk dat de nieuwe minister-president daadkrachtig, verbindend en eerlijk is, en dat hij of zij ervaring heeft in de politiek.

Het aangekondigde vertrek van Rutte uit de landelijke politiek markeert een einde van een tijdperk. Rutte was met zijn bijna dertien jaar in het Torentje de langstzittende premier.
  maandag 10 juli 2023 @ 21:00:29 #162
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209844926
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee Rutte heeft een lekkere naam na tig jaar ;)
Er zijn er genoeg die schuimbekken bij de naam Rutte ja :')

Maar het blijft natuurlijk een groots staatsman, eentje wiens naam nog vele decennia te horen zal zijn net als die van van Agt en Den Uyl
pi_209844937
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 21:00 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Er zijn er genoeg die schuimbekken bij de naam Rutte ja :')

Maar het blijft natuurlijk een groots staatsman, eentje wiens naam nog vele decennia te horen zal zijn net als die van van Agt en Den Uyl
Een tijd van respect, een tijd zonder bodyguards.
Rutte kan niet meer zonder beveiliging over straat.

Ik zeg niet dat het erg of zielig is, maar als je als bestuurlijke grootheid ook een paar bestuurderstaken bij coöperaties kan innemen en daarmee miljoenen in het jaar kan verdienen in alle anonimiteit, dan weet ik wel wat 99,99% kiest.
Dan krijg je zo’n staatsmongool als Omzigt die het dan gaat doen, alsjeblieft zeg, die kan nog geen directiefunctie in een koeljesfabriek aan.
Dat is zo’n werknemer bij een grote firma, die bij de vakbond zit, ze er niet uit kunnen gooien, iedereen haat hem, en hij heeft commentaar op alle (moeilijke) besluiten maar voegt zelf niks toe.
Vakman pur sang
  maandag 10 juli 2023 @ 21:02:00 #164
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209844940
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Pieter Omtzigt en Klaas Dijkhoff zijn bij kiezers favoriete kandidaten voor het premierschap. Dat meldt EenVandaag op basis van een peiling onder 18.076 mensen die lid zijn van het opiniepanel van het nieuws- en actualiteitenprogramma. Minder kiezers zijn enthousiast over Caroline van der Plas als premier, aldus EenVandaag.

De peiling is gehouden nadat demissionair premier Mark Rutte maandag had aangekondigd te vertrekken uit de landelijke politiek. Tussen de 18.076 panelleden zitten 2486 VVD-stemmers. Volgens EenVandaag is het onderzoek na weging representatief voor leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2021.

Meer dan de helft van de deelnemers aan het onderzoek (56 procent) vindt het acceptabel als het onafhankelijke Kamerlid Omtzigt het stokje van Rutte over zou nemen. Dat vinden zowel kiezers van bijvoorbeeld JA21 en BBB, maar ook van SP en GroenLinks. Voormalig VVD-minister en Kamerlid Dijkhoff krijgt steun van iets minder van de helft van de ondervraagden (46 procent).

Minder deelnemers (29 procent) vinden BBB-leider Van der Plas acceptabel als opvolger van Rutte. “Tegenstanders kunnen zich niet vinden in haar standpunten en ook wordt door velen genoemd dat ze nog niet genoeg ervaring heeft in de politiek om ons land op het internationale toneel te vertegenwoordigen”, meldt EenVandaag.

33 procent van de ondervraagden vindt VVD-Justitieminister Dilan Yeşilgöz een acceptabele nieuwe premier, en 29 procent vindt dat van PvdA-prominent en Eurocommissaris Frans Timmermans. Verder vinden de deelnemers aan het onderzoek het belangrijk dat de nieuwe minister-president daadkrachtig, verbindend en eerlijk is, en dat hij of zij ervaring heeft in de politiek.

Het aangekondigde vertrek van Rutte uit de landelijke politiek markeert een einde van een tijdperk. Rutte was met zijn bijna dertien jaar in het Torentje de langstzittende premier.
Omtzigt als premier? :') Serieus? _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209845906
Waarschijnlijk weer VVD, zoals altijd.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_209846517
Ze doen toch niet wat ze beloven. Dus ga niet stemmen.
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 10 juli 2023 @ 23:13:54 #167
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209846618
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een tijd van respect, een tijd zonder bodyguards.
Rutte kan niet meer zonder beveiliging over straat.

Ik zeg niet dat het erg of zielig is, maar als je als bestuurlijke grootheid ook een paar bestuurderstaken bij coöperaties kan innemen en daarmee miljoenen in het jaar kan verdienen in alle anonimiteit, dan weet ik wel wat 99,99% kiest.
Dan krijg je zo’n staatsmongool als Omzigt die het dan gaat doen, alsjeblieft zeg, die kan nog geen directiefunctie in een koeljesfabriek aan.
Dat is zo’n werknemer bij een grote firma, die bij de vakbond zit, ze er niet uit kunnen gooien, iedereen haat hem, en hij heeft commentaar op alle (moeilijke) besluiten maar voegt zelf niks toe.
ja tuurlijk, nog geen 4 jaar na Van Agt werd er een aanslag op Janmaat gepleegd waarbij zijn vrouw voor het leven verminkt raakte. Dat zaadje was overigens al gezaaid ten tijden van het premierschap van Van Agt. Rutte fietst gewoon naar zijn werk en (volgens mij) zonder bodyguards.

Over dat deel van Omtzigt ben ik het helaas wel met je eens, hij blijkt niet echt tegen stress en aandacht te kunnen dat is is wel een hele slechte combinatie met het premierschap.
  maandag 10 juli 2023 @ 23:14:54 #168
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209846631
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 20:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik mis in dit rijtje namen toch echt wel Joost Eerdmans. Die kan het qua CV natuurlijk wel doen vergeleken met de andere kandidaten.

Echter staat JA21 helaas niet zo heel hoog in de peilingen.
pi_209846990
Op een partij die voor minimaal hetzelfde niveau van immigratie is natuurlijk! Meer mensen in ons land! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Meer stikstof- en co2-uitstoot want dan gaan mensen vanzelf sneller inzien dat ze moeten bezuinigen! Nog meer krapte op de woningmarkt want dan gaan de prijzen vanzelf dalen. Nee stijgen. Of toch dalen? Huh?

Gewoon weer VVD. Want ditmaal gaan ze écht doen wat ze beloven hoor. En die schandalen en leugens waren allemaal incidentjes. Het was trouwens ook een hele moeilijke tijd voor Mark om premier te zijn. Economische crisis, corona, oorlog. Hij kan daar natuurlijk ook niks aan doen. Dus we stemmen gewoon weer hetzelfde hoor. Zo slecht gaat het in dit land immers helemaal niet! Kom er maar bij jongens!
pi_209848020
Yesilgoz of Eerdmans zal het wel worden.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  Redactie Sport dinsdag 11 juli 2023 @ 08:14:56 #171
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209848160
Eigenlijk allemaal rotzooi. Maar sowieso linkser dan de VVD want het land wordt mij te rechts :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 11 juli 2023 @ 08:28:13 #172
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_209848246
Eigenlijk kan het me niet zo veel boeien. Omtzigt prima, Dijkhof prima. Als de nieuwe MP maar niet liegt. Daar ben ik echt allergisch voor.
Nooit meer slapen
  dinsdag 11 juli 2023 @ 09:02:40 #173
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_209848515
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 08:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eigenlijk allemaal rotzooi. Maar sowieso linkser dan de VVD want het land wordt mij te rechts :)
:')

Het is een woke kut clubje aan het worden.

Het moet juist rechts worden _O_
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  Redactie Sport dinsdag 11 juli 2023 @ 09:05:08 #174
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209848537
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 09:02 schreef Rozevla het volgende:

[..]
:')

Het is een woke kut clubje aan het worden.

Het moet juist rechts worden _O_
Lekker half Nederland als een citroen uitknijpen en de rijken rijker maken. Gaaf land.
En dat allemaal omdat er een paar mensen boos worden omdat het woord 'klimaat' of 'homorechten' in de mond durven te nemen.

Migratieproblematiek is wel iets dat te weinig onderkend wordt op de linkerflank
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209848656
quote:
7s.gif Op maandag 10 juli 2023 14:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gek dan dat dat soort opleidingen in de lift zitten: https://www.mboraad.nl/ni(...)niek-en-bouw-de-lift
In vergelijking met de afgelopen jaren inderdaad. Er zijn echter nog altijd flinke tekorten in de bouw. We kunnen alleen maar hopen dat dit doorzet.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 7 / 10
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')