Je wordt niet gekozen tot premier, enkel tot kamerlid.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:45 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Je wordt door het volk uitgekozen om hen te vertegenwoordigen (zeker in het geval van Omtzigt) dan lijkt mij dat je dat toch wel doet? alsof de voordelen daarvan nou o zo vervelend zijn
Vergeleken met de inkomsten, arbeidstijden, stress en ethos en veiligheid?quote:Op maandag 10 juli 2023 20:45 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Je wordt door het volk uitgekozen om hen te vertegenwoordigen (zeker in het geval van Omtzigt) dan lijkt mij dat je dat toch wel doet? alsof de voordelen daarvan nou o zo vervelend zijn
Ze liegt wel vaker.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ze wil geen premier worden.
"Maar premierskandidaat is ze niet, zegt ze zelf. "Ik denk dat het echt niks is voor mij", zei Van der Plas vandaag nog in een interview met Trouw. Wie dan de BBB-kandidaat voor het Torentje moet zijn, vertelt de partijleider niet."
Nou, je weet het in ieder geval al wel snel.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:50 schreef Bargehassus het volgende:
Ik ben redelijk geschokt dat er nu al weer zoveel mensen blijkbaar op de VVD willen gaan stemmen. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het absoluut niet zou doen, maar in dit stadium?? Je weet nog niet wat je er voor terug krijgt. Een klein behoud lijkt me toch wel op z'n plaats.
Het is doorgaans de ongeschreven regel dat de grootste partij de premier levert en dus wordt je indirect wel degelijk gekozen hoor.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je wordt niet gekozen tot premier, enkel tot kamerlid.
En niemand die ooit zal weten wie je bent en je impact is alsnog nihilquote:Op maandag 10 juli 2023 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vergeleken met de inkomsten, arbeidstijden, stress en ethos en veiligheid?
Geen hond wil dat joh.
In een commercieel bedrijf verdien je 10x zoveel voor de helft van de uren en 0,1% van de risico’s.
Sorry voor de jynx, maar Dijkhoff lijkt me geen slechte keus. Maar hij moet het wel zelf willen. Probleem.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, je weet het in ieder geval al wel snel.
VVD-----> Klaas Dijkhoff.
Nee Rutte heeft een lekkere naam na tig jaarquote:Op maandag 10 juli 2023 20:52 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
En niemand die ooit zal weten wie je bent en je impact is alsnog nihil
Nou als het toch de VVD moet zijn, dan stem ik ook voor Dijkhoff hoorquote:Op maandag 10 juli 2023 20:54 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Sorry voor de jynx, maar Dijkhoff lijkt me geen slechte keus. Maar hij moet het wel zelf willen. Probleem.
Er zijn er genoeg die schuimbekken bij de naam Rutte jaquote:Op maandag 10 juli 2023 20:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee Rutte heeft een lekkere naam na tig jaar
Een tijd van respect, een tijd zonder bodyguards.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:00 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die schuimbekken bij de naam Rutte ja![]()
Maar het blijft natuurlijk een groots staatsman, eentje wiens naam nog vele decennia te horen zal zijn net als die van van Agt en Den Uyl
Omtzigt als premier?quote:Op maandag 10 juli 2023 20:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou als het toch de VVD moet zijn, dan stem ik ook voor Dijkhoff hoor![]()
https://nieuws.nl/algemee(...)n-voor-premierschap/
Pieter Omtzigt en Klaas Dijkhoff zijn bij kiezers favoriete kandidaten voor het premierschap. Dat meldt EenVandaag op basis van een peiling onder 18.076 mensen die lid zijn van het opiniepanel van het nieuws- en actualiteitenprogramma. Minder kiezers zijn enthousiast over Caroline van der Plas als premier, aldus EenVandaag.
De peiling is gehouden nadat demissionair premier Mark Rutte maandag had aangekondigd te vertrekken uit de landelijke politiek. Tussen de 18.076 panelleden zitten 2486 VVD-stemmers. Volgens EenVandaag is het onderzoek na weging representatief voor leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2021.
Meer dan de helft van de deelnemers aan het onderzoek (56 procent) vindt het acceptabel als het onafhankelijke Kamerlid Omtzigt het stokje van Rutte over zou nemen. Dat vinden zowel kiezers van bijvoorbeeld JA21 en BBB, maar ook van SP en GroenLinks. Voormalig VVD-minister en Kamerlid Dijkhoff krijgt steun van iets minder van de helft van de ondervraagden (46 procent).
Minder deelnemers (29 procent) vinden BBB-leider Van der Plas acceptabel als opvolger van Rutte. “Tegenstanders kunnen zich niet vinden in haar standpunten en ook wordt door velen genoemd dat ze nog niet genoeg ervaring heeft in de politiek om ons land op het internationale toneel te vertegenwoordigen”, meldt EenVandaag.
33 procent van de ondervraagden vindt VVD-Justitieminister Dilan Yeşilgöz een acceptabele nieuwe premier, en 29 procent vindt dat van PvdA-prominent en Eurocommissaris Frans Timmermans. Verder vinden de deelnemers aan het onderzoek het belangrijk dat de nieuwe minister-president daadkrachtig, verbindend en eerlijk is, en dat hij of zij ervaring heeft in de politiek.
Het aangekondigde vertrek van Rutte uit de landelijke politiek markeert een einde van een tijdperk. Rutte was met zijn bijna dertien jaar in het Torentje de langstzittende premier.
ja tuurlijk, nog geen 4 jaar na Van Agt werd er een aanslag op Janmaat gepleegd waarbij zijn vrouw voor het leven verminkt raakte. Dat zaadje was overigens al gezaaid ten tijden van het premierschap van Van Agt. Rutte fietst gewoon naar zijn werk en (volgens mij) zonder bodyguards.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een tijd van respect, een tijd zonder bodyguards.
Rutte kan niet meer zonder beveiliging over straat.
Ik zeg niet dat het erg of zielig is, maar als je als bestuurlijke grootheid ook een paar bestuurderstaken bij coöperaties kan innemen en daarmee miljoenen in het jaar kan verdienen in alle anonimiteit, dan weet ik wel wat 99,99% kiest.
Dan krijg je zo’n staatsmongool als Omzigt die het dan gaat doen, alsjeblieft zeg, die kan nog geen directiefunctie in een koeljesfabriek aan.
Dat is zo’n werknemer bij een grote firma, die bij de vakbond zit, ze er niet uit kunnen gooien, iedereen haat hem, en hij heeft commentaar op alle (moeilijke) besluiten maar voegt zelf niks toe.
Ik mis in dit rijtje namen toch echt wel Joost Eerdmans. Die kan het qua CV natuurlijk wel doen vergeleken met de andere kandidaten.quote:Op maandag 10 juli 2023 20:56 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou als het toch de VVD moet zijn, dan stem ik ook voor Dijkhoff hoor![]()
https://nieuws.nl/algemee(...)n-voor-premierschap/
Pieter Omtzigt en Klaas Dijkhoff zijn bij kiezers favoriete kandidaten voor het premierschap. Dat meldt EenVandaag op basis van een peiling onder 18.076 mensen die lid zijn van het opiniepanel van het nieuws- en actualiteitenprogramma. Minder kiezers zijn enthousiast over Caroline van der Plas als premier, aldus EenVandaag.
De peiling is gehouden nadat demissionair premier Mark Rutte maandag had aangekondigd te vertrekken uit de landelijke politiek. Tussen de 18.076 panelleden zitten 2486 VVD-stemmers. Volgens EenVandaag is het onderzoek na weging representatief voor leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2021.
Meer dan de helft van de deelnemers aan het onderzoek (56 procent) vindt het acceptabel als het onafhankelijke Kamerlid Omtzigt het stokje van Rutte over zou nemen. Dat vinden zowel kiezers van bijvoorbeeld JA21 en BBB, maar ook van SP en GroenLinks. Voormalig VVD-minister en Kamerlid Dijkhoff krijgt steun van iets minder van de helft van de ondervraagden (46 procent).
Minder deelnemers (29 procent) vinden BBB-leider Van der Plas acceptabel als opvolger van Rutte. “Tegenstanders kunnen zich niet vinden in haar standpunten en ook wordt door velen genoemd dat ze nog niet genoeg ervaring heeft in de politiek om ons land op het internationale toneel te vertegenwoordigen”, meldt EenVandaag.
33 procent van de ondervraagden vindt VVD-Justitieminister Dilan Yeşilgöz een acceptabele nieuwe premier, en 29 procent vindt dat van PvdA-prominent en Eurocommissaris Frans Timmermans. Verder vinden de deelnemers aan het onderzoek het belangrijk dat de nieuwe minister-president daadkrachtig, verbindend en eerlijk is, en dat hij of zij ervaring heeft in de politiek.
Het aangekondigde vertrek van Rutte uit de landelijke politiek markeert een einde van een tijdperk. Rutte was met zijn bijna dertien jaar in het Torentje de langstzittende premier.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 08:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eigenlijk allemaal rotzooi. Maar sowieso linkser dan de VVD want het land wordt mij te rechts
Lekker half Nederland als een citroen uitknijpen en de rijken rijker maken. Gaaf land.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:02 schreef Rozevla het volgende:
[..]![]()
Het is een woke kut clubje aan het worden.
Het moet juist rechts worden
In vergelijking met de afgelopen jaren inderdaad. Er zijn echter nog altijd flinke tekorten in de bouw. We kunnen alleen maar hopen dat dit doorzet.quote:Op maandag 10 juli 2023 14:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gek dan dat dat soort opleidingen in de lift zitten: https://www.mboraad.nl/ni(...)niek-en-bouw-de-lift
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |