Jullie brengen me steeds op goede ideeen 😁quote:Op zondag 15 oktober 2023 19:16 schreef anndb het volgende:
Waar: t Stokske (Jan en Ellen), Moergestel
Wanneer: net
Wat:
Nou ik heb heerlijk gegeten mensen. Vroeger ging ik - en vele met mij - graag eens eten bij Het Landgoed. Dat is al enige tijd over genomen en heet de Huyskamer nu en het is wat wisselend maar lang niet zo goed eten als vroeger Het Landgoed. Blijkt dat de chef samen met zijn vrouw voor zichzelf zijn begonnen in het oude pand van ‘t Stokske in Moergestel. Nou was dat een beetje een uitgeleefd pand met niet al te beste naam en meer kant en klaar vreten maar nu dus niet meer! Ze zijn ook druk bezig met de rename naar Jan en Ellen vanwege de reputatie uit het verleden. Interieur hebben ze mooi aangepakt en eten is heerlijk vooral voor de prijs!
[ afbeelding ]
We gingen voor het drie gangen menu a 45 euro.
Kregen eerst brood en een amuse van auberginecreme in krokantje met tonijnsalade, lekkere start. Vers vers vers gewoon. Geen amuse die al dagen mee gaat en niet meer krokant is en vers lekker krokant brood.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toen kregen we gesroogde tonijn met een gamba in kalafi? Van dat grieks deeg. Met miso, ingelegde groenten, etc. Lekker, fris, veel smaak.
[ afbeelding ]
Toen een top hoofdgerecht. Hertenbiefstuk, hertensucade, paddestoeltjes, kippenlever saus, veenbessen. Hartig, lekker, veel smaken op het bord. Oh ja en die hele lekkere kleine strudel van kool!
[ afbeelding ]
Dessert ook echt lekker weer. Mandarijn, pure chocolade (mousse en koekje), ijs van verveine. Allemaal lekker bij elkaar en veel structuren en smaken er in.
[ afbeelding ]
Kosten: 105 euro met wat drankjes 2 personen
Cijfer: 8,5 zeker. Ga ‘m volgende keer in herhaling doen denk om zeker te zijn.
Daar even op inhaken... ik ben echt de laatste die zal zeuren over porties in de betere restaurants (hoewel, kennelijk niet), maar... voor een 3 gangenmenu vind ik het opgediende wel aan de zuinige kant? Mooie foto´s trouwensquote:Op zondag 15 oktober 2023 20:23 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat een goede prijs voor dat mooie en vooral lekkere eten en mooi restaurant! Vind je niet veel.
quote:Op zondag 15 oktober 2023 21:47 schreef flipsen het volgende:
Daar even op inhaken... ik ben echt de laatste die zal zeuren over porties in de betere restaurants (hoewel, kennelijk niet), maar... voor een 3 gangenmenu vind ik het opgediende wel aan de zuinige kant?
Het is al over je bedtijd zo te zienquote:
Ik ben het met je eens hoorquote:Op zondag 15 oktober 2023 21:47 schreef flipsen het volgende:
Daar even op inhaken... ik ben echt de laatste die zal zeuren over porties in de betere restaurants (hoewel, kennelijk niet), maar... voor een 3 gangenmenu vind ik het opgediende wel aan de zuinige kant? Mooie foto´s trouwens
Toevallig reden we er vorige week nog langs, maar niet aangedurfd om er te eten. (Vervolgens bij Van der Valk beland, dat moest ook nog.)quote:.
Zou er zeker keer langs gaan! Was echt beter dan wat het Landgoed was en al helemaal wat de Huyskamer nu is, ze doen echt dr best. Leuke prijs ook, goed eten. Ja precies goed gewoon. En de service trouwens ook, dat doet de vrouw van de chef dus vooral, maar je krijgt bijv. direct zonder te vragen al gratis water op tafel etc.quote:Op maandag 16 oktober 2023 00:34 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Toevallig reden we er vorige week nog langs, maar niet aangedurfd om er te eten. (Vervolgens bij Van der Valk beland, dat moest ook nog.)
Die staat ook nog altijd op mijn lijstje. Maar ja, telkens is er wel weer iets dat hoger staat.quote:Op maandag 16 oktober 2023 18:36 schreef Kreator het volgende:
La Provence in Driebergen. 1 ster. Was het ook wel waard, het eten was bovengemiddeld goed en er zat veel smaak aan. Bijzondere gerechten en ingrediėnten, personeel was vriendelijk en de vier en een half uur vloog voorbij.
Zo even kijken of het lukt om fotos op imgur te krijgen.
Alle fotos:
https://imgur.com/a/VKQK2T2
Selectie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie gerechten hoor.quote:Op maandag 16 oktober 2023 18:36 schreef Kreator het volgende:
La Provence in Driebergen. 1 ster. Was het ook wel waard, het eten was bovengemiddeld goed en er zat veel smaak aan. Bijzondere gerechten en ingrediėnten, personeel was vriendelijk en de vier en een half uur vloog voorbij.
Alle fotos:
Selectie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was rond de 850 euro voor 3 personen, inclusief wijnarrangementen.
9/10
We hadden extra voorgerecht, extra nagerecht (chocola en koekjes), water, bier, extra fles wijn. Dan gaat het hard. En had zondag ook wel een zware dag.quote:Op maandag 16 oktober 2023 20:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Mooie gerechten hoor.
Alleen van sommige geen idee wat het was?
En hebben jullie voor bijna 500 euro wijn gedronken?
Egweinigquote:Op maandag 16 oktober 2023 18:36 schreef Kreator het volgende:
Alle fotos:
Selectie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was rond de 850 euro voor 3 personen, inclusief wijnarrangementen.
9/10
Anders kijk je even alle foto´s (staan op imgur, zoals te lezen in zijn post).quote:
quote:
Nu krijg ik er om 6 uur 's ochtends al zin inquote:Op zondag 22 oktober 2023 18:53 schreef FutureFairytale het volgende:
The Goat, Rotterdam.
Vanmiddag bezocht.
Via Google gezocht op goede burgers in Rotterdam en vond deze The Goat qua eten er zo goed uit zien dat ik er direct zin in kreeg. Het stelde niet teleur.
Ik had de Kimchi Loaded Fries (met fried chicken, kimchi, lente-ui, sesam, sriracha mayo, Korean bbqsaus en cajun friet).
Vriend had de Triple Trouble (3 smashburgers ą 80 gram p.s., met gegrilde uien, burgersaus, veel cheddar, augurken) met daarbij los een portie cajun friet.
[ link | afbeelding ]
Was zo lekker dat ik volgende week weer wilSommige vinden zo'n restaurant (best wit ingericht) wat steriel, ik vond het prima. Leuk Amerikaans en ruime zitplaatsen. Banken met tafels zonder 'last' van anderen. En voor een burgerrestaurant wat geen fastfood keten is ook heel goed geprijsd. Een parel in het centrum (tussen winkelstraat en Erasmusbrug in) van Rotterdam.
Mijn cijfer (het is mijn smaak): 9,5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
quote:Op maandag 23 oktober 2023 05:55 schreef stavromulabeta het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mag jij alweer over op vast voer eigenlijk?Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Nee. Na 5 weken bedachten ze dat het allemaal nog een keer over moest. Nu nog 3,5 week vloeibaar etenquote:Op maandag 23 oktober 2023 11:20 schreef flipsen het volgende:
[..]![]()
Mag jij alweer over op vast voer eigenlijk?
quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:30 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nee. Na 5 weken bedachten ze dat het allemaal nog een keer over moest. Nu nog 3,5 week vloeibaar eten![]()
Maar voor daarna zijn inmiddels genoeg restaurants gereserveerd om een tweede hypotheek te moeten nemen.
Dat was precies mijn vraag @Cat-astrophe : "Wat kost zoiets"?quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gaaf Cat! Ik ben dol op Cinema Culinair! 2 keer gedaan in het verleden, Lost in Translation ennnn..... ? Maar -zoals met bijna alles tegenwoordig- ik vind het zo schandalig duur dat ik het niet meer te verantwoorden vind
90 euro pp ex drank.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat was precies mijn vraag @:Cat-astrophe : "Wat kost zoiets"?
Le grand bouffe lijkt mij ook leuk.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:44 schreef flipsen het volgende:
Zouden ze ook eens de film "The Menu" doen?
Voor alleen het eten wel stevig, maar als je daarna zelf naar Pathé zou lopen kom je op hetzelfde bedrag.quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
90 euro pp ex drank.
Krijg je in dit geval zeven gerechtjes voor. Met de huidige prijzen vind ik dat niet eens schandalig duur.
Wat leuk zegquote:Op maandag 23 oktober 2023 20:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ging eten met een film. Of naar een film met eten, eigenlijk.
Bij https://www.cinemaculinair.nl/nl_nl/
Een paar keer per jaar regelen ze een pand, grote keuken, gigantische brigade, een film… en gaan dan de maaltijden uit de film koken voor zo’n 250 gasten. Die je op hetzelfde moment uitgeserveerd krijgt als wanneer het in de film genuttigd wordt.
Deze keer zagen we Chef!
[ afbeelding ]
Paar plaatjes van de gerechten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Om niet teveel door het beeld te lopen werden de dienbladen per lange tafel aan één kant neergezet, waarna de gasten elkaar de bordjes doorgaven.
De afwas werd zo ook doorgegeven. Een tafel van 12 personen levert dan dit plaatje op in de pauze (net voor het afgeruimd werd)
[ afbeelding ]
Leuke avond! Iedereen was even vriendelijk, alles goed geregeld, het peloton aan bediening wat op de cruciale momenten in een lange trein opdook om iedereen in 3 minuten van een warm bordje te voorzien was geweldig.
En de bordjes (de inhoud dan) smaakten prima.
Voor herhaling vatbaar.
Tampopo met de gerechten uit de filmquote:Op maandag 23 oktober 2023 20:44 schreef flipsen het volgende:
Whutttt!?!?!?!quote:
Ahaha!quote:Op maandag 23 oktober 2023 20:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat was wel Lost in translation, die volgens mij meer om drankjes en barsnacks draaide dan om eteneten.
Oh!! Dat klinkt tofquote:Op maandag 23 oktober 2023 21:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Julia&Julia is ook een van hun klassiekers, wil ik ook een keer heen.
Haha, die vroeg ik me ook al afquote:Op maandag 23 oktober 2023 20:44 schreef flipsen het volgende:
Of "L'Aile ou la cuisse" van Louis de Funčsquote:
Tafels al compleet gedekt met flesjes drank met nummers. Zodat je wist wanneer je welk drankje mocht drinken. Nummer verschijnt tijdens de scčne op het scherm. Aap kan de was doenquote:
Oh dat snap ik dan wel jaquote:Op maandag 23 oktober 2023 21:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Tafels al compleet gedekt met flesjes drank met nummers. Zodat je wist wanneer je welk drankje mocht drinken. Nummer verschijnt tijdens de scčne op het scherm. Aap kan de was doen![]()
Teveel opgedekt, mensen niet op komen dagen, we weten het niet… wat ik nog helder en vriendin nog vaag weet is dat er drie vrije plekken naast ons waren. Leeg van mensen, vol van drank.
Dit is zeker een aanraderquote:Op donderdag 26 oktober 2023 21:16 schreef borisz het volgende:
Waar? Frites Atelier van Sergio Herman te Antwerpen https://www.fritesatelier.com/
Wanneer? Al weer een maandje geleden
Wat at je? Patatje stoof en een garnalenkroket.
Impressie?
[ afbeelding ]
Kosten? 22nogiets voor de Stoof, kroket en Karmeliet
Cijfer? 9
Ik begin vd maand in Belgiė. Vooral aan de wandel en de standplaats was Antwerpen. Culinair heb ik niet echt gedaan. Maar één review wil ik toch nog even posten.
Ik heb wel vaker inmiddels een patatje stoof gehaald in den landen. Maar deze stoof was. Ook die kroket was heerlijk. EEn totaal andere garnalenkroket als die van Holtkamp, maar o zo lekker. Mocht je eens in Antwerpen een patatje willen eten. Doe dat hier.
In Den Haag, Roosendaal, Gent en Brussel zit ook al een aardappeltoko van ome Sergio.
Paar foto's en een prijs/cijfer is wel leuk, anders wordt het ook zo'n dagboek.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Was gisteren uitgenodigd bij Korfu, op de Oraniendeich in Kleve, aan de Rijn tegenover Emmerich. Zoals gewoonlijk bomvol. Prima eten. Lamsvlees, verschillende gegrilde groentes, Feta gegrild, gegrilde vis, gamba in knoflookolie, taramas, brood. We bestellen altijd 1 of 2 hoofdgerechten, en een zwik voorgerechten, laten dat tegelijk komen en grazen dan van alles wat.
Was uitgenodigd dus geen prijs, en ik post nooit foto's.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Paar foto's en een prijs/cijfer is wel leuk, anders wordt het ook zo'n dagboek.
Ieder zijn mening, ik had een fantastische avond.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:53 schreef Kreator het volgende:
Deze was laatst ook bij een youtuber die ik volg. Die vertelt overigens wel wat het kost.
Niet (te vaak) opstaan, dan heb je er geen last vanquote:Op woensdag 1 november 2023 16:28 schreef Mansjester het volgende:
Ik zou me al zwaar ongemakkelijk voelen als iemand constant m'n stoel aan gaat schuiven
Sowieso. Ik vond het alleen wel opvallend dat dit zijn enige negatieve review is, daarom herinnerde ik het me.quote:
Voor mij doet het in dit geval af aan de ervaring.quote:Op woensdag 1 november 2023 19:27 schreef Vanyel het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet wat er ongepast kan zijn aan de prijs van uiteten. Het is toch geen louche activiteit waar je schimmig zat te doen?
Bepaald niet, maar als ik zelf naar zo'n feestje zou willen, zou ik best al vanuit de review willen kunnen beoordelen of het voor mij überhaupt de moeite is de site op te zoeken.quote:Op woensdag 1 november 2023 20:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Voor mij doet het in dit geval af aan de ervaring.
Natuurlijk kun je de prijzen makkelijk opzoeken, natuurlijk is het niet iets illegaals of ongepast.
Maar het plant je zo bruut met beide voeten op de grond, na zo’n feestje. En dat gevoel van een feestje wilde ik hier overbrengen, voor de mensen die niet in de gelegenheid zijn zelf te gaan. Blijkbaar vind ik dat belangrijker dan een aantal lezers hier.
Of jullie zijn stiknieuwsgierig naar hoe diep mijn beurs is, kan ook
Je bent duidelijk niet getrouwd jijquote:Op woensdag 1 november 2023 20:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Voor mij doet het in dit geval af aan de ervaring.
Natuurlijk kun je de prijzen makkelijk opzoeken, natuurlijk is het niet iets illegaals of ongepast.
Maar het plant je zo bruut met beide voeten op de grond, na zo’n feestje. En dat gevoel van een feestje wilde ik hier overbrengen, voor de mensen die niet in de gelegenheid zijn zelf te gaan. Blijkbaar vind ik dat belangrijker dan een aantal lezers hier.
Of jullie zijn stiknieuwsgierig naar hoe diep mijn beurs is, kan ook
Het valt me op dat jullie vaak hetzelfde commentaar hebben over restaurants waar jullie met kortings eten. Leuk voor die prijs maar niet voldoende voor de volle prijs.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:23 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 4-11-2023
Waar: Ron gastrobar bij de C, Bloemendaal
Wat:
Op de plek waar jarenlang op het Kopje van Bloemendaal restaurant De Uitkijk was gevestigd, is ruim een jaar geleden restaurant Bij de C begonnen door 2 jonge ondernemers/koks Koen van den Hurk en Julius van Zelderen. Sinds gisteren (3-11-2023) is hun adviseur Ron Blaauw nu ook mede-eigenaar geworden en heeft die zijn naam verbonden aan dit restaurant, dat nu dus verder gaat onder de naam Ron gastrobar Bij de C.
Gisteren was de feestelijke opening voor genodigden en vandaag konden wij bij ze aanschuiven met 25% welkomstkorting op het eten.
De binnenkant van het grote restaurant is gerestyled in de sfeer van de andere gastrobars van Ron Blaauw.
De samenwerking met Ron's gastrobar zal ongetwijfeld weer wat nieuw publiek aantrekken.
Er staat nog geen menukaart met prijzen op de website, want men is nog wat aan het experimenteren met diverse gerechten en menu-onderdelen.
De a la carte menukaart bestaat uit een aantal klassiekers uit de gastrobars en een ander deel bevat de typische gerechten van Bij de C. De bedoeling is om die gerechten met elkaar te delen.
Als kleine amuse kregen wij een paar Amsterdamse uien van Kesbeke:
[ afbeelding ]
Daarna begonnen wij met een paar 'bites':
[ afbeelding ]
Taco ayam, Balinese kip met Bangkokspread.
[ afbeelding ]
Gefrituurde hele Hollandse garnalen met soja en bosui.
Allebei erg lekkere hapjes.
Daarna kwamen onze gerechten om te delen op tafel.
[ afbeelding ]
Ui Martini, met consommé, comté, ui en lavas. Helaas werd de consommé-smaak volledig overheerst door de hoeveelheid Comté kaas bovenop.
[ afbeelding ]
Van de graat gehaalde Pieterman die met een licht tempurabeslag was gefrituurd met ras el hanout, dille, remoulade en wat gepofte granen.
Erg smakelijk visje.
[ afbeelding ]
Paté en croute (in een fonceerdeeg-laagje) met daarbij geschaafde herfsttruffel, wat groene salade en bessencompote.
De bessencompote was wanneer je het combineerde wat overheersend, waardoor er weinig van de patésmaak overbleef.
Desserts:
Voor Blues affogato (vanille-ijs, met amandelen en overgoten met warme espressokoffie.)
[ afbeelding ]
En voor mij Crčme Catalana met tonkaboon en sinaasappel:
[ afbeelding ]
Na het afrekenen kregen wij nog van de kok een klein ijsje met vanille, suiker en aardbeiensiroop:
[ afbeelding ]
Wij dronken er twee glazen rode en witte wijn bij en wat flesjes water.
Totaal waren we met die 25% korting op het eten 105,75 euro kwijt.
Wat ons betreft zou het zonder die korting en de kleine hoeveelheden van de deelgerechten te duur zijn geweest.
Prijs/kwaliteit: 7,5/10
Klopt.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:40 schreef Jeroboam het volgende:
Het valt me op dat jullie vaak hetzelfde commentaar hebben over restaurants waar jullie met kortings eten. Leuk voor die prijs maar niet voldoende voor de volle prijs.
Daarom krijg je ook korting waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:40 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het valt me op dat jullie vaak hetzelfde commentaar hebben over restaurants waar jullie met kortings eten. Leuk voor die prijs maar niet voldoende voor de volle prijs.
Klopt, maar of @golfer uiteindelijk nou positief is...Hij gaat niet terug zonder korting.quote:Op zondag 5 november 2023 08:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daarom krijg je ook korting waarschijnlijk.
Als het de volle mep niet waard is, dan zou ik dat ook niet doen.quote:Op zondag 5 november 2023 09:15 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Klopt, maar of @:golfer uiteindelijk nou positief is...Hij gaat niet terug zonder korting.
We gaan sowieso niet vaak terug naar restaurants waar we al geweest zijn. Dat heeft niet zoveel met eventuele kortingen te maken, maar meer met 'been there, done that' .quote:Op zondag 5 november 2023 09:15 schreef Jeroboam het volgende:
Klopt, maar of @:golfer uiteindelijk nou positief is...Hij gaat niet terug zonder korting.
Waarom zou je een restaurant gaan spekken als je al weet dat je het de volle mep niet waard vindt?quote:Op zondag 5 november 2023 14:15 schreef Molo het volgende:
Je goed recht natuurlijk. Met de marges die restaurants tegenwoordig hebben help je alleen niet mee aan een gezonde bedrijfsvoering van horeca als je er alleen eet met een kortingsbon.
Dat is de reden niet toch?quote:Op maandag 6 november 2023 07:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom zou je een restaurant gaan spekken als je al weet dat je het de volle mep niet waard vindt?
quote:We gaan sowieso niet vaak terug naar restaurants waar we al geweest zijn. Dat heeft niet zoveel met eventuele kortingen te maken, maar meer met 'been there, done that' .
Ik geloof dat mijn duurste etentjes die met korting waren. Nog een extra voorgerecht want niet zo duur uit dit keer, wijnarrangement kan nu ook wel en doe ook maar dat kaasplankjequote:Op zondag 5 november 2023 14:15 schreef Molo het volgende:
Je goed recht natuurlijk. Met de marges die restaurants tegenwoordig hebben help je alleen niet mee aan een gezonde bedrijfsvoering van horeca als je er alleen eet met een kortingsbon.
Herkenbaar wel dit jaquote:Op maandag 6 november 2023 08:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat mijn duurste etentjes die met korting waren. Nog een extra voorgerecht want niet zo duur uit dit keer, wijnarrangement kan nu ook wel en doe ook maar dat kaasplankje
En voor die extraatjes betaal je wel gewoon het volle pondquote:
Zijn die marges zo slecht dan? Volgens mij gaan we gemiddeld genomen nog steeds volop naar restaurants in Nederland. De betere restaurants hadden het na corona drukker dan ooit. Kan veranderd zijn inmiddels door de inflatieperikelen maar die indruk krijg ik niet.quote:Op zondag 5 november 2023 14:15 schreef Molo het volgende:
De restaurants moeten het al jaren vooral hebben van wat ze verdienen op het drinken, niet op het eten.quote:Op maandag 6 november 2023 09:21 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Zijn die marges zo slecht dan? Volgens mij gaan we gemiddeld genomen nog steeds volop naar restaurants in Nederland. De betere restaurants hadden het na corona drukker dan ooit. Kan veranderd zijn inmiddels door de inflatieperikelen maar die indruk krijg ik niet.
Dat heb ik hier ook al veel vaker mensen zien roepen maar dat wordt nooit onderbouwd dus ik twijfel daar toch aan. Ben het er wel mee eens dat bediening vaak kansen laat liggen om meer geld te verdienen door b.v. vaker drankbestellingen op te nemen.quote:Op maandag 6 november 2023 09:25 schreef Leandra het volgende:
De restaurants moeten het al jaren vooral hebben van wat ze verdienen op het drinken, niet op het eten.
O dit zo erg! Maar ja pay peanuts, get monkeys. Ze roepen het ook over zichzelf af. En je (ik) komt er ook niet meer terug, want een smet op de avond.quote:Op maandag 6 november 2023 09:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
De restaurants moeten het al jaren vooral hebben van wat ze verdienen op het drinken, niet op het eten.
Dat wetende stoort het me enorm als er in de bediening mensen lopen die niet opletten.
Tijdje geleden nog zo ongeveer als enige zonder korting gegeten bij een restaurant waar ik graag nog een rondje drinken had gewild, maar waar ze daar geen oog voor hadden, nou... dan niet hč.
Ik was met mijn 12-jarige in een Fletcher hotel in Limburg, en we besloten in het naastgelegen kasteel te gaan eten, ook van Fletcher, we waren de enigen die van de normale kaart aten, dus geen Fletchervoordeelweetikveel menu, broodje vooraf besteld, drankje erbij, nog voor het broodje halverwege was stond het hoofdgerecht al op tafel, geen aandacht voor een volgend rondje drankjes kunnen krijgen voor ons hoofdgerecht ook vrijwel op was, dus geen volgend rondje gedaan.quote:Op maandag 6 november 2023 09:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O dit zo erg! Maar ja pay peanuts, get monkeys. Ze roepen het ook over zichzelf af. En je (ik) komt er ook niet meer terug, want een smet op de avond.
Fletcher is toch een beetje voor tokkies die van der Valk niet kunnen betalen dus hoe dat personeel van hun in een restaurant is zal niemand toch verbazen. Personeel wordt er zelf ook niet beter van bij een extra rondje of dessert.quote:Op maandag 6 november 2023 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik was met mijn 12-jarige in een Fletcher hotel in Limburg, en we besloten in het naastgelegen kasteel te gaan eten, ook van Fletcher, we waren de enigen die van de normale kaart aten, dus geen Fletchervoordeelweetikveel menu, broodje vooraf besteld, drankje erbij, nog voor het broodje halverwege was stond het hoofdgerecht al op tafel, geen aandacht voor een volgend rondje drankjes kunnen krijgen voor ons hoofdgerecht ook vrijwel op was, dus geen volgend rondje gedaan.
Ook maar geen dessert besteld.
Als mijn geld niet goed genoeg is, dan niet joh, dan ga je lekker vooral verder met al dat dubbeltje eerste rang volk.
Misschien moet je eens je best gaan doen om op een normale manier te gaan posten ipv iedere keer dit soort op de man sneren.quote:Op maandag 6 november 2023 09:50 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Fletcher is toch een beetje voor tokkies die van der Valk niet kunnen betalen dus hoe dat personeel van hun in een restaurant is zal niemand toch verbazen. Personeel wordt er zelf ook niet beter van bij een extra rondje of dessert.
Dat doe ik toch? Veel Fletchers zien er belabberd uit, dat zie je ook in de cijfers terug die de hotels krijgen op o.a. Booking (ja, er zijn uitzonderingen binnen het merk). Het personeel heeft er verder ook niet zoveel aan om harder te werken omdat ze er zelf niet zoveel van terugzien. Ik dacht dat je bewering ging over kleinere zaken.quote:Op maandag 6 november 2023 09:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien moet je eens je best gaan doen om op een normale manier te gaan posten ipv iedere keer dit soort op de man sneren.
Naar zoiets verwijzen als "voor tokkies' is niet echt normaal, en zeker niet als iemand net post dat ze er geweest is. Normaal is zonder sneren naar andere personen die meeposten.quote:Op maandag 6 november 2023 10:02 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat doe ik toch? Veel Fletchers zien er belabberd uit, dat zie je ook in de cijfers terug die de hotels krijgen op o.a. Booking (ja, er zijn uitzonderingen binnen het merk). Het personeel heeft er verder ook niet zoveel aan om harder te werken omdat ze er zelf niet zoveel van terugzien. Ik dacht dat je bewering ging over kleinere zaken.
Ik denk dat Leandra doelt op het feit dat je aanhaalt dat Fletcher voor tokkies is die geen v/d Valk kunnen betalen. Dat klonk niet zo heel aardigquote:Op maandag 6 november 2023 10:02 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat doe ik toch? Veel Fletchers zien er belabberd uit, dat zie je ook in de cijfers terug die de hotels krijgen op o.a. Booking (ja, er zijn uitzonderingen binnen het merk). Het personeel heeft er verder ook niet zoveel aan om harder te werken omdat ze er zelf niet zoveel van terugzien. Ik dacht dat je bewering ging over kleinere zaken.
Dit dus.quote:Op maandag 6 november 2023 10:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat Leandra doelt op het feit dat je aanhaalt dat Fletcher voor tokkies is die geen v/d Valk kunnen betalen. Dat klonk niet zo heel aardig
Ik bedoelde niet dat Leandra een tokkie is, ik wilde alleen maar het verschil in klasse aangeven tussen beide ketens. Iets wat DP ook al zei en wat je dan kan verwachten qua service. Verder snap ik je punt wel een beetje.quote:Op maandag 6 november 2023 10:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat Leandra doelt op het feit dat je aanhaalt dat Fletcher voor tokkies is die geen v/d Valk kunnen betalen. Dat klonk niet zo heel aardig
Volgens mij niet beter of slechter dan 10 jaar geleden. 30 tot 40% van je omzet in eten mag inkoopkosten zijn. Dat is al jaren zo, maar men roeptoetert graag.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |