Daarom krijg je ook korting waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:40 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het valt me op dat jullie vaak hetzelfde commentaar hebben over restaurants waar jullie met kortings eten. Leuk voor die prijs maar niet voldoende voor de volle prijs.
Klopt, maar of @golfer uiteindelijk nou positief is...Hij gaat niet terug zonder korting.quote:Op zondag 5 november 2023 08:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daarom krijg je ook korting waarschijnlijk.
Als het de volle mep niet waard is, dan zou ik dat ook niet doen.quote:Op zondag 5 november 2023 09:15 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Klopt, maar of @:golfer uiteindelijk nou positief is...Hij gaat niet terug zonder korting.
We gaan sowieso niet vaak terug naar restaurants waar we al geweest zijn. Dat heeft niet zoveel met eventuele kortingen te maken, maar meer met 'been there, done that' .quote:Op zondag 5 november 2023 09:15 schreef Jeroboam het volgende:
Klopt, maar of @:golfer uiteindelijk nou positief is...Hij gaat niet terug zonder korting.
Waarom zou je een restaurant gaan spekken als je al weet dat je het de volle mep niet waard vindt?quote:Op zondag 5 november 2023 14:15 schreef Molo het volgende:
Je goed recht natuurlijk. Met de marges die restaurants tegenwoordig hebben help je alleen niet mee aan een gezonde bedrijfsvoering van horeca als je er alleen eet met een kortingsbon.
Dat is de reden niet toch?quote:Op maandag 6 november 2023 07:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom zou je een restaurant gaan spekken als je al weet dat je het de volle mep niet waard vindt?
quote:We gaan sowieso niet vaak terug naar restaurants waar we al geweest zijn. Dat heeft niet zoveel met eventuele kortingen te maken, maar meer met 'been there, done that' .
Ik geloof dat mijn duurste etentjes die met korting waren. Nog een extra voorgerecht want niet zo duur uit dit keer, wijnarrangement kan nu ook wel en doe ook maar dat kaasplankjequote:Op zondag 5 november 2023 14:15 schreef Molo het volgende:
Je goed recht natuurlijk. Met de marges die restaurants tegenwoordig hebben help je alleen niet mee aan een gezonde bedrijfsvoering van horeca als je er alleen eet met een kortingsbon.
Herkenbaar wel dit jaquote:Op maandag 6 november 2023 08:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat mijn duurste etentjes die met korting waren. Nog een extra voorgerecht want niet zo duur uit dit keer, wijnarrangement kan nu ook wel en doe ook maar dat kaasplankje
En voor die extraatjes betaal je wel gewoon het volle pondquote:
Zijn die marges zo slecht dan? Volgens mij gaan we gemiddeld genomen nog steeds volop naar restaurants in Nederland. De betere restaurants hadden het na corona drukker dan ooit. Kan veranderd zijn inmiddels door de inflatieperikelen maar die indruk krijg ik niet.quote:Op zondag 5 november 2023 14:15 schreef Molo het volgende:
De restaurants moeten het al jaren vooral hebben van wat ze verdienen op het drinken, niet op het eten.quote:Op maandag 6 november 2023 09:21 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Zijn die marges zo slecht dan? Volgens mij gaan we gemiddeld genomen nog steeds volop naar restaurants in Nederland. De betere restaurants hadden het na corona drukker dan ooit. Kan veranderd zijn inmiddels door de inflatieperikelen maar die indruk krijg ik niet.
Dat heb ik hier ook al veel vaker mensen zien roepen maar dat wordt nooit onderbouwd dus ik twijfel daar toch aan. Ben het er wel mee eens dat bediening vaak kansen laat liggen om meer geld te verdienen door b.v. vaker drankbestellingen op te nemen.quote:Op maandag 6 november 2023 09:25 schreef Leandra het volgende:
De restaurants moeten het al jaren vooral hebben van wat ze verdienen op het drinken, niet op het eten.
O dit zo erg! Maar ja pay peanuts, get monkeys. Ze roepen het ook over zichzelf af. En je (ik) komt er ook niet meer terug, want een smet op de avond.quote:Op maandag 6 november 2023 09:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
De restaurants moeten het al jaren vooral hebben van wat ze verdienen op het drinken, niet op het eten.
Dat wetende stoort het me enorm als er in de bediening mensen lopen die niet opletten.
Tijdje geleden nog zo ongeveer als enige zonder korting gegeten bij een restaurant waar ik graag nog een rondje drinken had gewild, maar waar ze daar geen oog voor hadden, nou... dan niet hè.
Ik was met mijn 12-jarige in een Fletcher hotel in Limburg, en we besloten in het naastgelegen kasteel te gaan eten, ook van Fletcher, we waren de enigen die van de normale kaart aten, dus geen Fletchervoordeelweetikveel menu, broodje vooraf besteld, drankje erbij, nog voor het broodje halverwege was stond het hoofdgerecht al op tafel, geen aandacht voor een volgend rondje drankjes kunnen krijgen voor ons hoofdgerecht ook vrijwel op was, dus geen volgend rondje gedaan.quote:Op maandag 6 november 2023 09:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O dit zo erg! Maar ja pay peanuts, get monkeys. Ze roepen het ook over zichzelf af. En je (ik) komt er ook niet meer terug, want een smet op de avond.
Fletcher is toch een beetje voor tokkies die van der Valk niet kunnen betalen dus hoe dat personeel van hun in een restaurant is zal niemand toch verbazen. Personeel wordt er zelf ook niet beter van bij een extra rondje of dessert.quote:Op maandag 6 november 2023 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik was met mijn 12-jarige in een Fletcher hotel in Limburg, en we besloten in het naastgelegen kasteel te gaan eten, ook van Fletcher, we waren de enigen die van de normale kaart aten, dus geen Fletchervoordeelweetikveel menu, broodje vooraf besteld, drankje erbij, nog voor het broodje halverwege was stond het hoofdgerecht al op tafel, geen aandacht voor een volgend rondje drankjes kunnen krijgen voor ons hoofdgerecht ook vrijwel op was, dus geen volgend rondje gedaan.
Ook maar geen dessert besteld.
Als mijn geld niet goed genoeg is, dan niet joh, dan ga je lekker vooral verder met al dat dubbeltje eerste rang volk.
Misschien moet je eens je best gaan doen om op een normale manier te gaan posten ipv iedere keer dit soort op de man sneren.quote:Op maandag 6 november 2023 09:50 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Fletcher is toch een beetje voor tokkies die van der Valk niet kunnen betalen dus hoe dat personeel van hun in een restaurant is zal niemand toch verbazen. Personeel wordt er zelf ook niet beter van bij een extra rondje of dessert.
Dat doe ik toch? Veel Fletchers zien er belabberd uit, dat zie je ook in de cijfers terug die de hotels krijgen op o.a. Booking (ja, er zijn uitzonderingen binnen het merk). Het personeel heeft er verder ook niet zoveel aan om harder te werken omdat ze er zelf niet zoveel van terugzien. Ik dacht dat je bewering ging over kleinere zaken.quote:Op maandag 6 november 2023 09:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien moet je eens je best gaan doen om op een normale manier te gaan posten ipv iedere keer dit soort op de man sneren.
Naar zoiets verwijzen als "voor tokkies' is niet echt normaal, en zeker niet als iemand net post dat ze er geweest is. Normaal is zonder sneren naar andere personen die meeposten.quote:Op maandag 6 november 2023 10:02 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat doe ik toch? Veel Fletchers zien er belabberd uit, dat zie je ook in de cijfers terug die de hotels krijgen op o.a. Booking (ja, er zijn uitzonderingen binnen het merk). Het personeel heeft er verder ook niet zoveel aan om harder te werken omdat ze er zelf niet zoveel van terugzien. Ik dacht dat je bewering ging over kleinere zaken.
Ik denk dat Leandra doelt op het feit dat je aanhaalt dat Fletcher voor tokkies is die geen v/d Valk kunnen betalen. Dat klonk niet zo heel aardigquote:Op maandag 6 november 2023 10:02 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat doe ik toch? Veel Fletchers zien er belabberd uit, dat zie je ook in de cijfers terug die de hotels krijgen op o.a. Booking (ja, er zijn uitzonderingen binnen het merk). Het personeel heeft er verder ook niet zoveel aan om harder te werken omdat ze er zelf niet zoveel van terugzien. Ik dacht dat je bewering ging over kleinere zaken.
Dit dus.quote:Op maandag 6 november 2023 10:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat Leandra doelt op het feit dat je aanhaalt dat Fletcher voor tokkies is die geen v/d Valk kunnen betalen. Dat klonk niet zo heel aardig
Ik bedoelde niet dat Leandra een tokkie is, ik wilde alleen maar het verschil in klasse aangeven tussen beide ketens. Iets wat DP ook al zei en wat je dan kan verwachten qua service. Verder snap ik je punt wel een beetje.quote:Op maandag 6 november 2023 10:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat Leandra doelt op het feit dat je aanhaalt dat Fletcher voor tokkies is die geen v/d Valk kunnen betalen. Dat klonk niet zo heel aardig
Volgens mij niet beter of slechter dan 10 jaar geleden. 30 tot 40% van je omzet in eten mag inkoopkosten zijn. Dat is al jaren zo, maar men roeptoetert graag.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |