abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211198789
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:40 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Het valt me op dat jullie vaak hetzelfde commentaar hebben over restaurants waar jullie met kortings eten. Leuk voor die prijs maar niet voldoende voor de volle prijs.
Daarom krijg je ook korting waarschijnlijk.
pi_211198955
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 08:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Daarom krijg je ook korting waarschijnlijk.
Klopt, maar of @golfer uiteindelijk nou positief is...Hij gaat niet terug zonder korting.
pi_211199577
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 09:15 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Klopt, maar of @:golfer uiteindelijk nou positief is...Hij gaat niet terug zonder korting.
Als het de volle mep niet waard is, dan zou ik dat ook niet doen.
  zondag 5 november 2023 @ 11:29:46 #279
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_211199859
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 09:15 schreef Jeroboam het volgende:

Klopt, maar of @:golfer uiteindelijk nou positief is...Hij gaat niet terug zonder korting.
We gaan sowieso niet vaak terug naar restaurants waar we al geweest zijn. Dat heeft niet zoveel met eventuele kortingen te maken, maar meer met 'been there, done that' .
Alleen soms naar een echte topzaken als De Librije, Ratatouille, De Bokkedoorns of ML. Wij willen namelijk onze recensiesite, die we al sinds 2004 hebben, zoveel mogelijk blijven aanvullen met nieuwe restaurantreviews.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 november 2023 @ 14:15:39 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211201393
Je goed recht natuurlijk. Met de marges die restaurants tegenwoordig hebben help je alleen niet mee aan een gezonde bedrijfsvoering van horeca als je er alleen eet met een kortingsbon.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211209204
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 14:15 schreef Molo het volgende:
Je goed recht natuurlijk. Met de marges die restaurants tegenwoordig hebben help je alleen niet mee aan een gezonde bedrijfsvoering van horeca als je er alleen eet met een kortingsbon.
Waarom zou je een restaurant gaan spekken als je al weet dat je het de volle mep niet waard vindt?
  maandag 6 november 2023 @ 08:39:13 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211209432
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 07:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarom zou je een restaurant gaan spekken als je al weet dat je het de volle mep niet waard vindt?
Dat is de reden niet toch?
Zie
quote:
We gaan sowieso niet vaak terug naar restaurants waar we al geweest zijn. Dat heeft niet zoveel met eventuele kortingen te maken, maar meer met 'been there, done that' .
pi_211209444
quote:
Ik geloof dat mijn duurste etentjes die met korting waren. Nog een extra voorgerecht want niet zo duur uit dit keer, wijnarrangement kan nu ook wel en doe ook maar dat kaasplankje :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 6 november 2023 @ 08:43:45 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211209449
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 08:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik geloof dat mijn duurste etentjes die met korting waren. Nog een extra voorgerecht want niet zo duur uit dit keer, wijnarrangement kan nu ook wel en doe ook maar dat kaasplankje :+
Herkenbaar wel dit ja :P
pi_211209465
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 08:43 schreef Molo het volgende:

Herkenbaar wel dit ja :P
En voor die extraatjes betaal je wel gewoon het volle pond *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211209654
-doe maar niet-

[ Bericht 96% gewijzigd door miss_sly op 06-11-2023 09:43:46 ]
pi_211209687
quote:
Zijn die marges zo slecht dan? Volgens mij gaan we gemiddeld genomen nog steeds volop naar restaurants in Nederland. De betere restaurants hadden het na corona drukker dan ooit. Kan veranderd zijn inmiddels door de inflatieperikelen maar die indruk krijg ik niet.
  maandag 6 november 2023 @ 09:25:46 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211209718
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:21 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Zijn die marges zo slecht dan? Volgens mij gaan we gemiddeld genomen nog steeds volop naar restaurants in Nederland. De betere restaurants hadden het na corona drukker dan ooit. Kan veranderd zijn inmiddels door de inflatieperikelen maar die indruk krijg ik niet.
De restaurants moeten het al jaren vooral hebben van wat ze verdienen op het drinken, niet op het eten.

Dat wetende stoort het me enorm als er in de bediening mensen lopen die niet opletten.
Tijdje geleden nog zo ongeveer als enige zonder korting gegeten bij een restaurant waar ik graag nog een rondje drinken had gewild, maar waar ze daar geen oog voor hadden, nou... dan niet hè.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211209749
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:25 schreef Leandra het volgende:
De restaurants moeten het al jaren vooral hebben van wat ze verdienen op het drinken, niet op het eten.
Dat heb ik hier ook al veel vaker mensen zien roepen maar dat wordt nooit onderbouwd dus ik twijfel daar toch aan. Ben het er wel mee eens dat bediening vaak kansen laat liggen om meer geld te verdienen door b.v. vaker drankbestellingen op te nemen.
pi_211209761
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat wetende stoort het me enorm als er in de bediening mensen lopen die niet opletten.
Tijdje geleden nog zo ongeveer als enige zonder korting gegeten bij een restaurant waar ik graag nog een rondje drinken had gewild, maar waar ze daar geen oog voor hadden, nou... dan niet hè.
O dit zo erg! Maar ja pay peanuts, get monkeys. Ze roepen het ook over zichzelf af. En je (ik) komt er ook niet meer terug, want een smet op de avond.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 6 november 2023 @ 09:42:07 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211209897
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:29 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
O dit zo erg! Maar ja pay peanuts, get monkeys. Ze roepen het ook over zichzelf af. En je (ik) komt er ook niet meer terug, want een smet op de avond.
Ik was met mijn 12-jarige in een Fletcher hotel in Limburg, en we besloten in het naastgelegen kasteel te gaan eten, ook van Fletcher, we waren de enigen die van de normale kaart aten, dus geen Fletchervoordeelweetikveel menu, broodje vooraf besteld, drankje erbij, nog voor het broodje halverwege was stond het hoofdgerecht al op tafel, geen aandacht voor een volgend rondje drankjes kunnen krijgen voor ons hoofdgerecht ook vrijwel op was, dus geen volgend rondje gedaan.
Ook maar geen dessert besteld.

Als mijn geld niet goed genoeg is, dan niet joh, dan ga je lekker vooral verder met al dat dubbeltje eerste rang volk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211209951
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2023 09:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik was met mijn 12-jarige in een Fletcher hotel in Limburg, en we besloten in het naastgelegen kasteel te gaan eten, ook van Fletcher, we waren de enigen die van de normale kaart aten, dus geen Fletchervoordeelweetikveel menu, broodje vooraf besteld, drankje erbij, nog voor het broodje halverwege was stond het hoofdgerecht al op tafel, geen aandacht voor een volgend rondje drankjes kunnen krijgen voor ons hoofdgerecht ook vrijwel op was, dus geen volgend rondje gedaan.
Ook maar geen dessert besteld.

Als mijn geld niet goed genoeg is, dan niet joh, dan ga je lekker vooral verder met al dat dubbeltje eerste rang volk.
Fletcher is toch een beetje voor tokkies die van der Valk niet kunnen betalen dus hoe dat personeel van hun in een restaurant is zal niemand toch verbazen. Personeel wordt er zelf ook niet beter van bij een extra rondje of dessert.
  maandag 6 november 2023 @ 09:58:40 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211210016
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:50 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Fletcher is toch een beetje voor tokkies die van der Valk niet kunnen betalen dus hoe dat personeel van hun in een restaurant is zal niemand toch verbazen. Personeel wordt er zelf ook niet beter van bij een extra rondje of dessert.
Misschien moet je eens je best gaan doen om op een normale manier te gaan posten ipv iedere keer dit soort op de man sneren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211210041
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Misschien moet je eens je best gaan doen om op een normale manier te gaan posten ipv iedere keer dit soort op de man sneren.
Dat doe ik toch? Veel Fletchers zien er belabberd uit, dat zie je ook in de cijfers terug die de hotels krijgen op o.a. Booking (ja, er zijn uitzonderingen binnen het merk). Het personeel heeft er verder ook niet zoveel aan om harder te werken omdat ze er zelf niet zoveel van terugzien. Ik dacht dat je bewering ging over kleinere zaken.
  Moderator maandag 6 november 2023 @ 10:07:11 #295
5428 crew  miss_sly
pi_211210065
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:02 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat doe ik toch? Veel Fletchers zien er belabberd uit, dat zie je ook in de cijfers terug die de hotels krijgen op o.a. Booking (ja, er zijn uitzonderingen binnen het merk). Het personeel heeft er verder ook niet zoveel aan om harder te werken omdat ze er zelf niet zoveel van terugzien. Ik dacht dat je bewering ging over kleinere zaken.
Naar zoiets verwijzen als "voor tokkies' is niet echt normaal, en zeker niet als iemand net post dat ze er geweest is. Normaal is zonder sneren naar andere personen die meeposten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211210068
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:02 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik denk dat Leandra doelt op het feit dat je aanhaalt dat Fletcher voor tokkies is die geen v/d Valk kunnen betalen. Dat klonk niet zo heel aardig :)
  maandag 6 november 2023 @ 10:09:29 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211210074
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik denk dat Leandra doelt op het feit dat je aanhaalt dat Fletcher voor tokkies is die geen v/d Valk kunnen betalen. Dat klonk niet zo heel aardig :)
Dit dus.
En ja, ik kan prima een vd Valk betalen maar op de locatie waar we moesten zijn was nou eenmaal een Fletcher, was nog een leuk Fletcherhotel ook trouwens, kamers allemaal in Engelse landhuisstijl.

Als we weer naar Gaia Zoo gaan ga ik ook met plezier terug naar dat hotel, alleen dan ga ik wel ergens in Kerkrade zelf eten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211210103
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik bedoelde niet dat Leandra een tokkie is, ik wilde alleen maar het verschil in klasse aangeven tussen beide ketens. Iets wat DP ook al zei en wat je dan kan verwachten qua service. Verder snap ik je punt wel een beetje.
  maandag 6 november 2023 @ 11:58:07 #299
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211211041
Graag weer on topic met recensies van restaurants en hun gerechten, niet over klanten of doelgroepen van restaurants…
  Official ESF Kreviewer maandag 6 november 2023 @ 12:13:34 #300
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211211239
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 09:21 schreef Jeroboam het volgende:
Zijn die marges zo slecht dan?
Volgens mij niet beter of slechter dan 10 jaar geleden. 30 tot 40% van je omzet in eten mag inkoopkosten zijn. Dat is al jaren zo, maar men roeptoetert graag.
De marge op een kortingsmenuutje zal iets hoger zijn, aangezien ze meer inkopen en wellicht ook iets goedkoper inkopen, maar het scheelt niet zoveel.

Niemand wordt schatrijk van een restaurant, maar je eet ze ook niet arm door een keer een kortingsbon te gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')