Niets maar is er geen concurrentie.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Was hij ook. Wat heeft hij klaargespeeld dan?
Komt op me over als iemand die heel veel tijd steekt in het zich inlezen in dingen. Verder helaas ook als iemand die nogal statisch en houterig is ... of hoe moet je dat omschrijven ...quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jetten heeft zich echt wel goed ontwikkelt sinds hij de hamer van Pechtold kreeg...
Nou, wat dacht je van wéér minister-president worden?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Was hij ook. Wat heeft hij klaargespeeld dan?
Ik vind hem als minister zeker niet tegenvallen. Ik zou hem alleen geen lijsttrekker maken omdat hij buiten de klassieke achterban niet zo goed ligt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:32 schreef TheVulture het volgende: [..] Jetten heeft zich echt wel goed ontwikkelt sinds hij de hamer van Pechtold kreeg...
Kaag had gewoon zijn hoofd moeten eisen, het is laf dat ze dat niet gedaan heeft.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, wat dacht je van wéér minister-president worden?
En het staat de andere partijen vrij om met elkaar een regering zonder hem en de VVD te vormen, hè.
Zij en Wopke durfden niet op 1 april. Dit is hoofdstuk 2.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kaag had gewoon zijn hoofd moeten eisen, het is laf dat ze dat niet gedaan heeft.
Kuiken is toch veel te emotioneel flexibel?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:35 schreef Fok-it het volgende:
Waarom wil GL/PVDA Timmermans als lijsttrekker/mogelijke MP naar voren schuiven ipv dat het gewoon Kuiken of Klaver wordt?
Ik zou niet weten wie je anders bij D66 naar voren moet schuiven. Paternotte heeft ook niet echt de gunfactor. Misschien Ernst Kuipers of Dijkgraaff, maar dat zijn meer vakministers.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind hem als minister zeker niet tegenvallen. Ik zou hem alleen geen lijsttrekker maken omdat hij buiten de klassieke achterban niet zo goed ligt.
Dit wordt zo'n genot in de Europese Raad.quote:
Ik vraag me af of ze daar de laatste dagen echt bezig zijn geweest met zulke opportunistische scenario's.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef Breekfast het volgende:
Hoe erg zal het CDA achteraf balen dat zij het kabinet niet hebben opgeblazen om stikstof?
Dan hadden ze wellicht nog enigszins kunnen concurreren met BBB. Nu gaat het echt dramatisch voor ze worden.
In navolging van de Amerikanen kunnen we in de grondwet zetten dat iemand niet vaker dan x termijnen* minister president mag zijn. Dan krijg je echter wel rare situaties als dat de "echte" premier niet de premier is ofzo.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, wat dacht je van wéér minister-president worden?
En het staat de andere partijen vrij om met elkaar een regering zonder hem en de VVD te vormen, hè.
Als het om het echie gaat, zal een deel geen proteststem meer uit brengen en daar profiteert de vvd mogelijk van.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:35 schreef Jojoke het volgende:
Het enige wat Rutte weg krijgt is een partij die groter wordt dan de VVD en de gok van Rutte is dus nu dat het hem gaat lukken, want anders was het kabinet niet nu gevallen.
emotioneel flexibel? Emotioneel instabiel bedoel je?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kuiken is toch veel te emotioneel flexibel?
Dan denken ze, wie heeft de werkster binnen gelaten?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit wordt zo'n genot in de Europese Raad.
Past eigenlijk niet goed in het Nederlandse systeem natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In navolging van de Amerikanen kunnen we in de grondwet zetten dat iemand niet vaker dan x termijnen* minister president mag zijn. Dan krijg je echter wel rare situaties als dat de "echte" premier niet de premier is ofzo.
* Moet je wel "termijn" goed definieren.
Dat is wel speculeren, hoor. Zou me niks verbazen als BBB weer een landslide haalt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als het om het echie gaat, zal een deel geen proteststem meer uit brengen en daar profiteert de vvd mogelijk van.
Dijkgraaf zou ik vooral graag tijd bij onderwijs geven want die is op de achtergrond echt goed bezig zonder veel politiek gezeur.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wie je anders bij D66 naar voren moet schuiven. Paternotte heeft ook niet echt de gunfactor. Misschien Ernst Kuipers of Dijkgraaff, maar dat zijn meer vakministers.
Met de trekker naar Brusselquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Trekkers voor Zelensky i.p.v. tanks.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat D66 nog een keer met vvd samen trektquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:38 schreef Shreyas het volgende:
Coalitie van VVD, D66, CDA en BBB zou fantastisch zijn voor Nederland.
Wablief?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dijkgraaf zou ik vooral graag tijd bij onderwijs geven want die is op de achtergrond echt goed bezig zonder veel politiek gezeur.
Het CDA is de enige partij in de coalitie waarvan je ze zulk cynisch opportunisme zou kunnen vergeven. Die partij moet echt vrezen voor zijn voortbestaan.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze daar de laatste dagen echt bezig zijn geweest met zulke opportunistische scenario's.
Ze zullen groot worden maar wel wat minder dan bij de PS.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wel speculeren, hoor. Zou me niks verbazen als BBB weer een landslide haalt.
Ja. Want zo werkt de politiek nou eenmaal.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:39 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat D66 nog een keer met vvd samen trekt
CDA weer ja?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:38 schreef Shreyas het volgende:
Geweldig Rutte 5quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:38 schreef Shreyas het volgende:
Zelfs voor een kabinetscrisis moet je bij Wopke niet zijn. 'en nu doorpakken 'quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef Breekfast het volgende:
Hoe erg zal het CDA achteraf balen dat zij het kabinet niet hebben opgeblazen om stikstof?
Dan hadden ze wellicht nog enigszins kunnen concurreren met BBB. Nu gaat het echt dramatisch voor ze worden.
Ja, flexibel is een mooier woord voor instabiel, sorryquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
emotioneel flexibel? Emotioneel instabiel bedoel je?
Nee zo werkt dat niet. Kijk wat dat heeft gedaan met de zeyels van D66. Die gaan nu gewoon oppositie voeren voor TK 2027quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja. Want zo werkt de politiek nou eenmaal.
CDA doet alles om in een kabinet te komen, zo laat ook de geschiedenis zien. Alleen in de tijd van Paars werden ze er bewust buiten gehouden omdat één van de hoofddoelen van Paars was: het breken van de macht van het CDA.quote:
Eerst eens kijken wat dark horse Omtzigt doet.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wel speculeren, hoor. Zou me niks verbazen als BBB weer een landslide haalt.
Als Kaag een Kuipers of Dijkgraaf kan overhalen om haar op te volgen is het nog wel een game changer, want die staan bekend als vakministers en niet als activisten, Liggen beter bij het bredere publiek dan andere D66-ers.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wie je anders bij D66 naar voren moet schuiven. Paternotte heeft ook niet echt de gunfactor. Misschien Ernst Kuipers of Dijkgraaff, maar dat zijn meer vakministers.
Maar dan moeten ze wel zetels hebben, anders heb je er niet zoveel aanquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
CDA doet alles om in een kabinet te komen, zo laat ook de geschiedenis zien. Alleen in de tijd van Paars werden ze er bewust buiten gehouden omdat één van de hoofddoelen van Paars was: het breken van de macht van het CDA.
Ze zullen dat enkel doen als je ze inhoudelijk alles cadeau geeft. D66 gaat never nooit niet in een rechts kabinet met ook nog eens rechts beleid zitten. Dat is politieke zelfmoord.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja. Want zo werkt de politiek nou eenmaal.
Eens. Het CDA wil altijd regeren. En aangezien de VVD altijd een rechtse partner zal willen maken ze nog kans ook.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
CDA doet alles om in een kabinet te komen, zo laat ook de geschiedenis zien. Alleen in de tijd van Paars werden ze er bewust buiten gehouden omdat één van de hoofddoelen van Paars was: het breken van de macht van het CDA.
Mwoah, CDA kan bij goed gedrag ook weer stemmers winnen natuurlijk he.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het CDA is de enige partij in de coalitie waarvan je ze zulk cynisch opportunisme zou kunnen vergeven. Die partij moet echt vrezen voor zijn voortbestaan.
Dat lijkt me ook wel afhangen van wat Omtzigt gaat doen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat als die zich bij BBB zou voegen, ze samen net zo'n monsterzege zouden boeken als bij de PS.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eerst eens kijken wat dark horse Omtzigt doet.
Samen 76 zetelsquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel afhangen van wat Omtzigt gaat doen.
Als ik het cda was, zou ik het wel weten en hem bijna smeken terug te komen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En vervolgens moesten ze zoveel compromissen aan elkaar doen dat het gewoon CDA-beleid werd. Daarom was Rosenmoller ook oppositieleider, Heerma had geen idee.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Was ik ook van overtuigd. Maar na deze chaos en gênante machtspolitiek heb je iemand nodig met een bepaalde politieke assertiviteit. Ik weet niet of die 2 dat hebben.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als Kaag een Kuipers of Dijkgraaf kan overhalen om haar op te volgen is het nog wel een game changer, want die staan bekend als vakministers en niet als activisten, Liggen beter bij het bredere publiek dan andere D66-ers.
heel veel mensen hebben zeer diep respect voor Omtzigtquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
nou hoezo ?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
Stemmen op de BBB doe je ook weer niet helemaal voor je lol
Ik denk dat die tijden echt voorbij zijn. Onder de 40 wordt nauwelijks CDA gestemd.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah, CDA kan bij goed gedrag ook weer stemmers winnen natuurlijk he.
Stemmen op de BBB doe je ook weer niet helemaal voor je lol.
De vraag is wat hij gaat doen. Stapt hij er uit. Komt hij met een eigen club of haakt hij ergens aan?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heel veel mensen hebben zeer diep respect voor Omtzigt
de wappies en complot denkers niet ,maar die stemmen toch FVD
Ook middelmaat. Als je de grootste wil worden heb je iets anders nodig. Maar hij zal vast een prima uitslag kunnen halen hoor.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:44 schreef Breekfast het volgende:
Rob Jetten is denk ik de beste keuze voor D66. Die is wel gegroeid ten opzichte van de tijd dat hij het stokje van Pechtold overnam.
hij haakt aan bij de BBBquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De vraag is wat hij gaat doen. Stapt hij er uit. Komt hij met een eigen club of haakt hij ergens aan?
De tijd is kort.
In Nederland krijg je toegang tot de universiteit op het moment dat je leert je veters te strikken. Alles en iedereen is tegenwoordig hoogopgeleid, terwijl het niveau een sprint naar beneden trekt. En dan komt Dijkgraaf met het ingenieuze idee de BSA te verlagen naar 30 studiepunten. Weet je hoe ongelooflijk goed je je best moet doen om minder dan dat te halen? Je mag gewoon de helft van je vakken niet halen. En dan krijg je er nog extra vakantie bij ook.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dijkgraaf zou ik vooral graag tijd bij onderwijs geven want die is op de achtergrond echt goed bezig zonder veel politiek gezeur.
Voor zijn eigen welzijn gun ik hem dat hij ergens burgemeester kan worden of zoquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De vraag is wat hij gaat doen. Stapt hij er uit. Komt hij met een eigen club of haakt hij ergens aan?
De tijd is kort.
Zeker, net zoals in elk land gaan er dingen goed en fout. In Nederland is er ook genoeg fout gegaan. Maar over het algemeen zijn we een goed welvarend land waar veel mensen gelukkig zijn. Bovendien zijn de alternatieven buitengewoon hypcriet.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:40 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Geweldig Rutte 5![]()
Je bent tevreden over de afgelopen jaren?
Ik kan me sowieso wel voorstellen dat hij nu andere en belangrijkere zaken aan z'n hoofd heeft dan luisteren naar wat kinderen die door ouders ingefluisterde klaagzangen jodelen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:39 schreef capricia het volgende:
Hij heeft het niet zo op kinderen. Onze MP.
[ twitter ]
vroeger was je met HBS nog echt helemaal NIKSquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:45 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
In Nederland krijg je toegang tot de universiteit op het moment dat je leert je veters te strikken. Alles en iedereen is tegenwoordig hoogopgeleid, terwijl het niveau een sprint naar beneden trekt. En dan komt Dijkgraaf met het idee de BSA te verlagen naar 30 studiepunten. Weet je hoe ongelooflijk goed je je best moet doen om minder dan dat te halen? Je mag gewoon de helft van je vakken niet halen. En dan krijg je er nog extra vakantie bij ook.
De grootste voor D66 is wel lastig. Lijkt me niet haalbaar eigenlijk, zonder compleet alle progressieve partijen op te vreten en in feite links dus niks meer over te hebben. Misschien als de VVD opschuift naar meer conservatief dat er wat ruimte valt, maar ik betwijfel het.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook middelmaat. Als je de grootste wil worden heb je iets anders nodig. Maar hij zal vast een prima uitslag kunnen halen hoor.
Het lijkt er wel op dat Rutte deze week zoveel kwaad bloed heeft gezet bij het CDA en D66 dat zij wellicht niet meer met een VVD onder leiding van Rutte samen willen regeren.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens. Het CDA wil altijd regeren. En aangezien de VVD altijd een rechtse partner zal willen maken ze nog kans ook.
Nee, zo werkt het niet in de politiek.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:46 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op dat Rutte deze week zoveel kwaad bloed heeft gezet bij het CDA en D66 dat zij wellicht niet meer met een VVD onder leiding van Rutte samen willen regeren.
Grappenmaker.quote:
Ja nee, da's helder.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Past eigenlijk niet goed in het Nederlandse systeem natuurlijk.
Mee eens. Maar mijn punt was meer dat ik Jetten inschat als ‘gewoon degelijk’. Haalt een oké uitslag, maar zal er niet voor zorgen dat je als partij boven jezelf uitstijgt.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De grootste voor D66 is wel lastig. Lijkt me niet haalbaar eigenlijk, zonder compleet alle progressieve partijen op te vreten en in feite links dus niks meer over te hebben. Misschien als de VVD opschuift naar meer conservatief dat er wat ruimte valt, maar ik betwijfel het.
Dat verwacht ik ook niet. Dan moet er achter de schermen al heel wat werk gedaan zijn. Dat zou kunnen, maar is niet erg waarschijnlijk. Heb je nog het scenario dat hij alleen of met een hele korte lijst meedoet (dat scenario ging rond), ergens aanhaakt (CDA of BBB). Maar die acht ik beide niet erg waarschijnlijk. Blijft functie elders over.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:46 schreef Breekfast het volgende:
Pieter Omtzigt gaat niet binnen drie maanden een partij uit de grond stampen.
Ja, dat doe ie binnen een weekquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:46 schreef Breekfast het volgende:
Ik had de indruk dat dat voor vanavond ook even de bedoeling was.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:50 schreef ipa84 het volgende:
Net op1 zitten kijken. Als ik VVD campagneleider zou zijn zou ik die Sofie Hermans voorlopig een spreek verbod opleggen. De tering wat is dat mens warrig.
Die kans is wel toegenomen door de succesvolle provinciecoalities en een Karolein die recent vrij christendemocratische ideeën verspreiden die achterban misschien niet direct behaagden maar wel Pieter Omtzigt.quote:
Meest overschatte man in den haagquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:46 schreef Breekfast het volgende:
Kan niet. Zeker op rechts is het altijd enorm uitkijken voor gelukszoekers. Moet je heel goed screenen. Kan niet als je er nu nog aan moet beginnen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:50 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Ja, dat doe ie binnen een week
Het leek wel strafcorvee, echt een totaal lichtgewicht het was bijna zielig. Maar zou me niks verwonderen als het nog bewust is om later Rutte als de sterke man te profileren.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik had de indruk dat dat voor vanavond ook even de bedoeling was.
BBB heeft daar wel echt een probleem.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan niet. Zeker op rechts is het altijd enorm uitkijken voor gelukszoekers. Moet je heel goed screenen. Kan niet als je er nu nog aan moet beginnen.
Ik zie dat ook niet gebeuren. Dan had hij er in mijn optiek al aan gewerkt. En ik zie in hem niet iemand die een partij wil of kan leiden, maar iemand die vooral individueel goed is en los wil kunnen gaan.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook niet. Dan moet er achter de schermen al heel wat werk gedaan zijn. Dat zou kunnen, maar is niet erg waarschijnlijk. Heb je nog het scenario dat hij alleen of met een hele korte lijst meedoet (dat scenario ging rond), ergens aanhaakt (CDA of BBB). Maar die acht ik beide niet erg waarschijnlijk. Blijft functie elders over.
Dat groene gaat toch moeten gebeuren. Al kan BBB in z'n eentje regeren, de stikstofnormen en gerechtelijke bevelen om de klimaatdoelen te halen verdwijnen niet opeens.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Grappenmaker.
Ik denk dat het voor de PvdA interessant zou zijn om niet met Groen Links samen op te gaan en in plaats van een groene een sociale verkiezingscampagne te voeren. Dan is er nog wel wat mogelijk samen met mensen als Omtzigt en V/d Plas.
Maar dat is niet hetzelfde als er campagne mee voeren. Met GL samen is dat onvermijdelijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat groene gaat toch moeten gebeuren. Al kan BBB in z'n eentje regeren, de stikstofnormen en gerechtelijke bevelen om de klimaatdoelen te halen verdwijnen niet opeens.
Moet wel gebeuren maar de enige manier voor de PvdA om nu de grootste te worden is om in de campagne naar het centrum te trekken en Aboutaleb naar voren te schuiven als premier.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat groene gaat toch moeten gebeuren. Al kan BBB in z'n eentje regeren, de stikstofnormen en gerechtelijke bevelen om de klimaatdoelen te halen verdwijnen niet opeens.
Dat denk ik ook. Daar is de laatste tijd alle energie naar kandidaten voor de Provinciale Staten gegaan. Hoeveel goede kandidaten hebben die nog achter de hand voor de 2e kamer?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
BBB heeft daar wel echt een probleem.
Wat doe je tegen door en door cynische poging tot machtsgreep?quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:57 schreef TomWaits het volgende:
Voor mij is de conclusie duidelijk: er zal veel meer geld moeten naar burgerschapsvorming in het onderwijs om nog een beetje vertrouwen te houden in de democratie.
We zagen in Drenthe al een voorproefje van de BBB. De lasten voor boeren omlaag, die voor burgers omhoog.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar wordt ongetwijfeld allang aan gewerkt. Ik heb de indruk dat ze dat wel op orde hebben, al lijkt het me alsnog een verschrikkelijke opgave om ineens zo'n grote partij vorm te moeten geven. Ik zie het PvdD-scenario nog steeds als het ideaal.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Daar is de laatste tijd alle energie naar kandidaten voor de Provinciale Staten gegaan. Hoeveel goede kandidaten hebben die nog achter de hand voor de 2e kamer?
Proberen uit te leggen aan volgende generaties dat er ook politici zijn die niet zuiver uit opportunistische redenen opereren.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat doe je tegen door en door cynische poging tot machtsgreep?
D66 en CDA zullen hoe dan ook niet zo gemakkelijk meer toehappen puur en alleen om op het pluche te kunnen blijven zitten. Waar ze zelf te laf waren om Rutte pootje te lichten op 1 april 2021, doet Rutte dat nu zonder pardon bij hen. Dat zal vast wel wat ogen geopend hebben.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet in de politiek.
Ik denk dat je onderscheid zou moeten maken tussen zijn invulling van de controlerende taak van een volksvertegenwoordiger en zijn politieke ideeën. Over het hele spectrum ben ik van het tweede niet heel erg onder de indruk, hoewel hij als het functioneren van de rechtstaat wel een aantal goede ideeën heeft. En dan doel ik niet op een districtenstelselquote:
Het is misschien een tikje rommelig, maar de democratie functioneert nog steeds in Nederland.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:57 schreef TomWaits het volgende:
Voor mij is de conclusie duidelijk: er zal veel meer geld moeten naar burgerschapsvorming in het onderwijs om nog een beetje vertrouwen te houden in de democratie.
Daar gaan ze dan in elk geval niet de verkiezing daarna mee winnenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
We zagen in Drenthe al een voorproefje van BBB. De lasten voor boeren omlaag, die voor burgers omhoog.
https://hoogeveenschecour(...)minder-28510078.html
Caroline is dan ook simpelweg een VVD'er op klompenquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
We zagen in Drenthe al een voorproefje van de BBB. De lasten voor boeren omlaag, die voor burgers omhoog.
Er zal vast aan gewerkt worden. Maar hun beste/meest loyale mensen zitten daar wel grotendeels vast. Op rechts is het altijd waken voor gelukszoekers. Je moet mensen kennen. Van buiten direct hoog op de lijst is een gigantische gok.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar wordt ongetwijfeld allang aan gewerkt. Ik heb de indruk dat ze dat wel op orde hebben, al lijkt het me alsnog een verschrikkelijke opgave om ineens zo'n grote partij vorm te moeten geven. Ik zie het PvdD-scenario nog steeds als het ideaal.
Een soort van partij van het gewone volk. PvdA voor het linkse volk, Omtzigt voor het midden en Keroline voor het rechtse volkquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Grappenmaker.
Ik denk dat het voor de PvdA interessant zou zijn om niet met Groen Links samen op te gaan en in plaats van een groene een sociale verkiezingscampagne te voeren. Dan is er nog wel wat mogelijk samen met mensen als Omtzigt en V/d Plas.
Toch lekker als je op de BBB hebt gestemd als Burger, dan is de andere B toch belangrijkerquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
We zagen in Drenthe al een voorproefje van de BBB. De lasten voor boeren omlaag, die voor burgers omhoog.
Als dit is waar mensen op stemmen..tja.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar gaan ze dan in elk geval niet de verkiezing daarna mee winnen
Henk Bleeker ruikt zijn kans.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zal vast aan gewerkt worden. Maar hun beste/meest loyale mensen zitten daar wel grotendeels vast. Op rechts is het altijd waken voor gelukszoekers. Je moet mensen kennen. Van buiten direct hoog op de lijst is een gigantische gok.
Ik zou me aardig genaaid voelen, ja.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Toch lekker als je op de BBB hebt gestemd als Burger, dan is de andere B toch belangrijker
True.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een soort van partij van het gewone volk. PvdA voor het linkse volk, Omtzigt voor het midden en Keroline voor het rechtse volk
Afgrijslijk
Dat is niet het type risico waar ik het over heb. Dan praat ik meer over figuren als Henk Emmens maar het is zeker ook een risico ja. Al is het wel makkelijker vermijdbaar, juist omdat je die mensen kent.quote:
Leeft Jan Nagel nog?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is niet het type risico waar ik het over heb. Dan praat ik meer over figuren als Henk Emmens maar het is zeker ook een risico ja. Al is het wel makkelijker vermijdbaar, juist omdat je die mensen kent.
Als je bij de Bulgarenfraude pleit voor een systeem wat geleid heeft tot de toeslagenaffaire en vervolgens bij de toeslagenaffaire weer lekker verontwaardigd doen over het totstandkomen van dat systeem ben je een waardeloze politicusquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderscheid zou moeten maken tussen zijn invulling van de controlerende taak van een volksvertegenwoordiger en zijn politieke ideeën. Over het hele spectrum ben ik van het tweede niet heel erg onder de indruk, hoewel hij als het functioneren van de rechtstaat wel een aantal goede ideeën heeft. En dan doel ik niet op een districtenstelsel
Toch sneu voor Sywert dat hij te snel heeft ingecashed op zijn bekendheidsprivileges. Voor hem had een leuk staatssecretariaat klaargelegen als hij was overgestapt naar BBB (waar hij ideologisch wel verwantschap mee vertoonde). Geen miljoenen maar wel de carriere waar hij als scholier al van droomde.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is niet het type risico waar ik het over heb. Dan praat ik meer over figuren als Henk Emmens maar het is zeker ook een risico ja. Al is het wel makkelijker vermijdbaar, juist omdat je die mensen kent.
Burgemeester als fractieleider binnenhalen is nooit een succes geweestquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Moet wel gebeuren maar de enige manier voor de PvdA om nu de grootste te worden is om in de campagne naar het centrum te trekken en Aboutaleb naar voren te schuiven als premier.
Tjah de boeren zijn dan ook veel belangrijker dan alle andere burgersquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de BBB het net zo aanpakt als de PvdD indertijd deed, dan komen mensen als Paul Cliteur, Maarten 't Hart, Georgina Verbaan en Martin Gaus in de Kamer.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zal vast aan gewerkt worden. Maar hun beste/meest loyale mensen zitten daar wel grotendeels vast. Op rechts is het altijd waken voor gelukszoekers. Je moet mensen kennen. Van buiten direct hoog op de lijst is een gigantische gok.
Timmermans is denk ik wel opgewassen tegen de harde cultuur van de Haagse politiek.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Burgemeester als fractieleider binnenhalen is nooit een succes geweest
van een gezapig juichcircus, naar de haat en vuilspuiterij hoek
nederland haat hemquote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Timmermans is denk ik wel opgewassen tegen de harde cultuur van de Haagse politiek.
Wellicht dat ze het CDA nog wat verder kunnen leegtrekken, maar ook daar moeten ze voorzichtig mee zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:10 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat de BBB door de lokale besturen ondertussen alle LTO-bestuurders en lokale partijen bestuurders leeggezogen hebben. Wel lastig om dan nog geschikte kamerleden, en eventuele landelijke bestuurders te vinden. Ik zou ook niet zo snel weten wie een betere premierskandidaat is voor de BBB dan Karolein zelf of ze moet ergens een goed babbelende generaal vandaan toveren.
bij de wageningse unie lopen wel een paar geschikte mensenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:10 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat de BBB door de lokale besturen ondertussen alle LTO-bestuurders en lokale partijen bestuurders leeggezogen hebben. Wel lastig om dan nog geschikte kamerleden, en eventuele landelijke bestuurders te vinden. Ik zou ook niet zo snel weten wie een betere premierskandidaat is voor de BBB dan Karolein zelf of ze moet ergens een goed babbelende generaal vandaan toveren.
Henk Vermeer.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:10 schreef Jojoke het volgende:
Een deel van Nederland haat hem. Het deel wat sowieso nooit op de PvdA zou stemmen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederland haat hem
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederland haat hem
[ afbeelding ]
Maar dat is toch pas van later zorg? Ik denk niet dat twijfels over of ze wel de juiste mensen hebben het volk ervan zal weerhouden in groten getale hun stem erop uit te gaan brengen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:10 schreef Jojoke het volgende:
Als premierskandidaat? Ik denk dat hij liever zijn huidige positie als spindoctor behoudt. Wel de lusten maar minder de lasten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Henk Vermeer.
De oprichter en marketingman achter BBB.
Vader Abraham? Mwah, kutmuziek maar geen haat, RIP.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nederland haat hem
[ afbeelding ]
De Tweede Kamerleden maakt inderdaad niet enorm uit, maar de premierskandidaat maakt voor de Tweede Kamerverkiezingen wel uit.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat is toch pas van later zorg? Ik denk niet dat zorgen over of ze wel de juiste mensen hebben het volk ervan zal weerhouden in groten getale hun stem erop uit te gaan brengen.
Je hebt bij die partij geen idee wie je krijgt voor je stem. Kan iedereen zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:16 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als premierskandidaat? Ik denk dat hij liever zijn huidige positie als spindoctor behoudt. Wel de lusten maar minder de lasten.
Nou ja dat is in die zin van latere zorg, om kamerlid te kunnen worden moet je op de lijst staan. BBB zal een man of 35 nodig hebben die Kamerlid-waardig is. En een aanzienlijk deel van het politieke talent/de early adopters zit nu in de provincie. Dat is wel een hickup.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat is toch pas van later zorg? Ik denk niet dat twijfels over of ze wel de juiste mensen hebben het volk ervan zal weerhouden in groten getale hun stem erop uit te gaan brengen.
Zelfs in de politiek heersen er personeelstekortenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja dat is in die zin van latere zorg, om kamerlid te kunnen worden moet je op de lijst staan. BBB zal een man of 35 nodig hebben die Kamerlid-waardig is. En een aanzienlijk deel van het politieke talent/de early adopters zit nu in de provincie. Dat is wel een hickup.
Nee. Natuurlijk niet. Aan gelukszoekers geen gebrek. Alleen die wil je zoveel als mogelijk buiten houden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zelfs in de politiek heersen er personeelstekorten
Maar ik heb geen enkele twijfel dat er een leger profiteurs staat te trappelen om zich bij deze winnaars aan te melden.
quote:In Nederland valt de regerende coalitie uit elkaar door onderlinge strijd over het immigratiebeleid
De Nederlandse premier Mark Rutte (rechts liberaal) eiste van zijn bondgenoten dat zij zouden instemmen met een quotum voor kinderen uit conflictgebieden die asiel zouden kunnen krijgen in Nederland. De verschillen bleken onoverkomelijk.https://www.lemonde.fr/in(...)on_6181049_3210.htmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Alleen als je echt een serieuze politieke partij voor de lange termijn wil zijn. Lijkt me niet echt aan BBB besteed.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Natuurlijk niet. Aan gelukszoekers geen gebrek. Alleen die wil je zoveel als mogelijk buiten houden.
https://www.nytimes.com/2(...)tw-nytimes&smtyp=curquote:For months, the parties in the coalition government had tried to come to an agreement about migration, debating terms of family reunification and whether to create two classes of asylum: a temporary one for people fleeing conflicts, and a permanent one for people fleeing persecution.
Dutch news organizations reported that Mr. Rutte had called for limiting the entrance for children of war refugees who were already in the Netherlands and for making families wait at least two years before they can be united. Mr. Rutte denied those reports.
But two parties in the coalition, the Christian Union and the centrist D66, found that they could not come to terms with Mr. Rutte’s party, leading to a crisis in the government.
“One of the values that are important with the proposals is that children grow up with their parents,” according to a statement by the Christian Union. “As a family party, that is what we stand for.” The party said it wanted to work with “heart and soul for a human and effective migration policy.”
U heeft het politieke inzicht van een trapleuning. Een domme trapleuning.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:38 schreef Shreyas het volgende:
Dat irritante (weg) lacherige van hem? Nee, daarom vind ik hem totaal ongeloofwaardig.quote:
Mijn dank voor deze post. Elke keer dat ik die rotkop zie, of die naam zie, word ik weer kwaad.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je bij de Bulgarenfraude pleit voor een systeem wat geleid heeft tot de toeslagenaffaire en vervolgens bij de toeslagenaffaire weer lekker verontwaardigd doen over het totstandkomen van dat systeem ben je een waardeloze politicus
Geloof er niks van dat BBB de premier gaat leveren..... Wordt normaal gesproken iemand van VVD of eventueel PvdAquote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:16 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als premierskandidaat? Ik denk dat hij liever zijn huidige positie als spindoctor behoudt. Wel de lusten maar minder de lasten.
Hardop gelachenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 01:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mijn dank voor deze post. Elke keer dat ik die rotkop zie, of die naam zie, word ik weer kwaad.
De hele toeslagen affaire was onvermijdelijk vanaf het moment dat de Belastingdienst dat fraudebeleid opgelegd kreeg. Omzigt heeft zoveel boter op zijn hoofd dat het een EU-wijd tekort zou kunnen veroorzaken.
juistquote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Meest overschatte capabele man in den haag
Tot er overal tweets van kandidaat Kamerleden opduiken zoals die van die figuur in Groningen in de twee weken voor de verkiezingen. Dan kan je in een paar dagen volledig in elkaar storten als partij.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:18 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De Tweede Kamerleden maakt inderdaad niet enorm uit, maar de premierskandidaat maakt voor de Tweede Kamerverkiezingen wel uit.
Voor de komende weken nog niet, maar BBB zal voor de verkiezingen moeten kiezen wat hun premierskandidaat is.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 02:20 schreef trein2000 het volgende:
Het lijstje voor de komende dagen/weken:
- Positie Omtzigt
- Lijsttrekker CDA
- Lijsttrekker D66
- Lijsttrekker PvdA/GL
Mis ik dan nog iets? Volgens mij zijn dat de grote keuzes die de komende weken gemaakt moeten worden, dan weten we ook een stuk meer van de contouren tot november.
Je ziet in de provincies ook enorme verschillen op alles wat niet 'gedwongen uitkoop van boeren' is. Eigenlijk is het wat dat betreft een soort 50-plus in het groot, die hadden ook maar 1 onderwerp waar ze het over eens waren (de al rijke ouderen moeten rijker) en hadden daardoor over al het andere ruzie. Ben benieuwd of dat de BBB ook gaat overkomen, al lijkt hier wel een zeer sterke structuur op te zijn gezet vanuit ReMarkAble (met de steun van alle bedrijven die graag gif zien spuiten in Nederland).quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Je hebt bij die partij geen idee wie je krijgt voor je stem. Kan iedereen zijn.
Ik denk Mona Keizerquote:Op zaterdag 8 juli 2023 06:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor de komende weken nog niet, maar BBB zal voor de verkiezingen moeten kiezen wat hun premierskandidaat is.
Mooi, die haalt nooit meer dan een zetel of 10 en zal elk verkiezingsdebat volledig onder tafel worden gepraat. Wellicht de minst competente persoon die de laatste 20 jaar namens het CDA in de kamer heeft gezeten en dat zegt echt een heleboel. Debateren kan ze niet, ze miste continue feitenkennis. En inmiddels staat ze bekend als coronagekkie.quote:
Ik vind haar ook niet ijzersterk maar haar wegzetten als coronagekkie gaat ook wat ver. Durfde als een van de weinigen wat te zeggen over de veel te strenge coronamaatregelen die van 2020-2022 werden doorgevoerd.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 07:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mooi, die haalt nooit meer dan een zetel of 10 en zal elk verkiezingsdebat volledig onder tafel worden gepraat. Wellicht de minst competente persoon die de laatste 20 jaar namens het CDA in de kamer heeft gezeten en dat zegt echt een heleboel. Debateren kan ze niet, ze miste continue feitenkennis. En inmiddels staat ze bekend als coronagekkie.
Het klopt wel dat ze nu banden met de BBB lijkt te hebben. Precies het soort gelukszoeker dat de BBB ver van zich zou moeten houden.
nou dat gaat meevallenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 07:05 schreef laforest het volgende:
Zonder D66 (en in de toekomst ook volt) gaat Nederland het zwaar krijgen
Dat denk ik niet. Je geeft zelf al aan waarom dat niet zo is...quote:Op zaterdag 8 juli 2023 07:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat gaat meevallen
ik durf te stellen dat Nederland zonder D66 een stuk beter af is
zonder rob de man die 25 miljard wil uitgeeven om de wereld te redden
Ik heb echt even zitten nadenken en zoeken, maar ik zie niemand binnen de VVD die Rutte zou durven aanvallen. Als je namelijk hem aan valt en je verliest, kun je gelijk helemaal vertrekken. Er zit echt niemand in een positie om dat te wagen. Zeker Karremans niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 06:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Is er echt geen fris gezicht (mooiboy Vincent Karremans bijvoorbeeld) bij de VVD beschikbaar die ze naar voren kunnen schuiven? Een partij kan toch niet alleen maar lichtgewichten voortbrengen? Hermans (warrig en zonder zelfvertrouwen) of Schippers (enorme zuurgraad) kan ook echt niet.
Nederland heeft Jetten helemaal niet nodig. Wij gaan ook niet de wereld redden. Daarnaast mag het op sommige punten best een tandje terug als het gaat om klimaat/energietransitie. Daar hebben we echt D66 en zeker Jetten niet voor nodig. Genoeg partijen en mensen die echt de ernst wel inzien maar het allemaal met iets meer doordachte plannen uit willen voeren.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 07:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Je geeft zelf al aan waarom dat niet zo is...
Nederland heeft Jetten nodig; het milieu duidelijk dus ook.
Het is al vaker opgemerkt, maar het is gewoon een boeren-VVD. Voordeeltjes voor de boeren en de burger mag het betalen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Onzin.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 07:05 schreef laforest het volgende:
Zonder D66 (en in de toekomst ook volt) gaat Nederland het zwaar krijgen. De BBB is een ramp voor Nederland, intelligentsia, de natuur, en minder bedeelden.
De oplossing is toch simpel: steden leeg halen, iedereen boer. Ene Pol Pot heeft het gedaan 😈quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:01 schreef TheVulture het volgende:
Toch lekker als je op de BBB hebt gestemd als Burger, dan is de andere B toch belangrijker
Aan capabele politici is wel een gebrek, maar je zou in de huidige tijd ook wel gek zijn als je daaraan gaat beginnen. Een eindeloze stroom (doods)bedreigingen valt je onvermijdelijk ten deel, daar zou ik ook voor passen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 00:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zelfs in de politiek heersen er personeelstekorten
Maar ik heb geen enkele twijfel dat er een leger profiteurs staat te trappelen om zich bij deze winnaars aan te melden.
Daarbij zeg je dan waarschijnlijk een goede baan op, om in te stappen in een functie die elk moment op kan houden, wellicht al na een paar maanden. En zo makkelijk is het vervolgens niet om als ex-kamerlid ergens weer gewoon aan de slag te gaan. De meest zichtbaren vinden wel een functie, maar het gewone kamerlid? Veel bedrijven zijn vervolgens toch bang dat het spanning met collega's gaat opleveren.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:03 schreef J.B. het volgende:
[..]
Aan capabele politici is wel een gebrek, maar je zou in de huidige tijd ook wel gek zijn als je daaraan gaat beginnen. Een eindeloze stroom (doods)bedreigingen valt je onvermijdelijk ten deel, daar zou ik ook voor passen.
Ja, zou ze denken dat ze Nederland genoeg naar de tering heeft geholpen?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:00 schreef Scorpie het volgende:
D66 kan natuurlijk gemist worden als kiespijn. GL+PvdA zie ik wel stemmen wegsnoepen van de bende van Kaag - die overigens eruit stapt
Zoals PVV, BBB, of FvD?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 07:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nederland heeft Jetten helemaal niet nodig. Wij gaan ook niet de wereld redden. Daarnaast mag het op sommige punten best een tandje terug als het gaat om klimaat/energietransitie. Daar hebben we echt D66 en zeker Jetten niet voor nodig. Genoeg partijen en mensen die echt de ernst wel inzien maar het allemaal met iets meer doordachte plannen uit willen voeren.
Het constante gedram en betweterige toontje van D66 en het consequent wegzetten van andersdenkenden als idioten (hoi Tjeerd) wordt in ieder geval niet door iedereen gewaardeerd.quote:
De waarheid is hard; D66 brengt die vervelende realiteit onder de aandacht en komt met realistische oplossingen. Geen betweters; zij weten het beter.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het constante gedram en betweterige toontje van D66 wordt in ieder geval niet door iedereen gewaardeerd.
Probeer mij niet te framen en te linken aan deze idiote partijen.quote:
Nou, enorm polariserende en het debat onmogelijk makende types als Tjeerd de Groot kan de Nederland missen als kiespijn, hij was de belangrijkste campagnevoerder voor de BBB.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:22 schreef laforest het volgende:
[..]
De waarheid is hard; D66 brengt die vervelende realiteit onder de aandacht en komt met realistische oplossingen. Geen betweters; zij weten het beter.
Dat constante jaloerse toontje is pas irritant.
100% vergelijkbaar met de LPF. Op basis van de PS moet je rekening houden met een grote fractie. Daar komen gegarandeerd alleen fanatici in terecht, met opnieuw maar one issue. Bij de LPF waren dat de immigranten, bij de BBB de boeren (zogenaamd, want in werkelijkheid gaat het natuurlijk puur om destabiliseren van de politiek).quote:Op zaterdag 8 juli 2023 06:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik snap het eindeloze gezeik op de BBB niet zo. We hebben nog niet eerder zo'n grote nieuwe middenpartij gehad, in de provincies ontstaan overal coalities met ze. Gewoon het oude CDA met wat verstandige rechtse randjes. Echt niet te vergelijken met LPF of tokkiepartij PVV.
Moraalridders van de politiek inderdaad, net zoals GL en PvdA.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:40 schreef Vliegbaard het volgende:
D66 is zon clubje mensen die denken dat alles wat ze zeggen de absolute waarheid is en dat hun oplossingen de enige juiste zijn. En dat allemaal op een heel erg naar toontje.
Doe eens een voorbeeld van zo'n 'absolute waarheid' standpunt dan?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:40 schreef Vliegbaard het volgende:
D66 is zon clubje mensen die denken dat alles wat ze zeggen de absolute waarheid is en dat hun oplossingen de enige juiste zijn. En dat allemaal op een heel erg naar toontje.
Jetten lijsttrekker maken en dan die oerconservatieve moslim zich laten uitspreken over zijn geaardheid. Geeft gelijk prima aan wat een hypocriet zootje het is.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:40 schreef Vliegbaard het volgende:
Het gaat om de manier waarop ze het brengen en het debat in gaan. Of eigenlijk is het meer het debat ontwijken. Ik volg niet wekelijks de algemene vergaderingen maar dat minachtende toontje dat zowel Kaag als voorheen Jetten aanslaan op het moment dat ze wat tegenstand krijgen staat me gigantisch tegen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Doe eens een voorbeeld van zo'n 'absolute waarheid' standpunt dan?
LPF was stuurloze fractie, Caroline hakt je kop deraf als je lastig doet in de fractie. Niet vergelijkbaar dus.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
100% vergelijkbaar met de LPF. Op basis van de PS moet je rekening houden met een grote fractie. Daar komen gegarandeerd alleen fanatici in terecht, met opnieuw maar one issue. Bij de LPF waren dat de immigranten, bij de BBB de boeren (zogenaamd, want in werkelijkheid gaat het natuurlijk puur om destabiliseren van de politiek).
Geen voorbeeld dus, alleen wat gebakken lucht.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het gaat om de manier waarop ze het brengen en het debat in gaan. Of eigenlijk is het meer het debat ontwijken. Ik volg niet wekelijks de algemene vergaderingen maar dat minachtende toontje dat zowel Kaag als voorheen Jetten aanslaan op het moment dat ze wat tegenstand krijgen staat me gigantisch tegen.
Welke oerconservatieve moslim?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Jetten lijsttrekker maken en dan die oerconservatieve moslim zich laten uitspreken over zijn geaardheid. Geeft gelijk prima aan wat een hypocriet zootje het is.
Het gaat me, nogmaals, niet eens om de standpunten op zichzelf. Daar heb ik genoeg op aan te merken waardoor ik niet op D66 stem. Het gaat me om de hautaine manier van communicatie in zowel de kamer als de achterban. Nu kan ik als voorbeeld wel 20 geknipte youtube video's hier plakken maar dat voegt weinig toe omdat je het bij voorbaat al met me oneens bent. Dat is overigens geheel prima maar IK VIND hun toon heel erg minachtend + daarbij ondersteun ik hun standpunten niet. Jij gaat mijn mening daarin niet veranderen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Geen voorbeeld dus, alleen wat gebakken lucht.
Helder
Hoe weet je dat, als ze de enige in de fractie is en nog nooit op enig moment te maken heeft gehad met fractieleden? Of je moet doelen op lokale besturen, alwaar de BBB nu overloopt met wappies en er regeerakkoorden zijn gesloten die haaks staan op wat de BBB landelijk wil.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:16 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
LPF was stuurloze fractie, Caroline hakt je kop deraf als je lastig doet in de fractie. Niet vergelijkbaar dus.
Dat weet ik uiteraard niet 100% zeker maar Geert houdt z'n fractie ook al jaren redelijk in het gareel en is in de kern ook een one-issue partij. Ik zie vooralsnog geen aanwijzingen dat Caroline geen grote fractie zou kunnen runnen. Provincies hebben hun eigen dynamiek.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:25 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hoe weet je dat, als ze de enige in de fractie is en nog nooit op enig moment te maken heeft gehad met fractieleden? Of je moet doelen op lokale besturen, alwaar de BBB nu overloopt met wappies en er regeerakkoorden zijn gesloten die haaks staan op wat de BBB landelijk wil.
O, wat worden die koppen eraf gehakt.
Niemand is geïnteresseerd om jouw mening te verandering.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het gaat me, nogmaals, niet eens om de standpunten op zichzelf. Daar heb ik genoeg op aan te merken waardoor ik niet op D66 stem. Het gaat me om de hautaine manier van communicatie in zowel de kamer als de achterban. Nu kan ik als voorbeeld wel 20 geknipte youtube video's hier plakken maar dat voegt weinig toe omdat je het bij voorbaat al met me oneens bent. Dat is overigens geheel prima maar IK VIND hun toon heel erg minachtend + daarbij ondersteun ik hun standpunten niet. Jij gaat mijn mening daarin niet veranderen.
Dion Graus, dat is mijn antwoord op dit statement. Overigens is Geert het enige lid, dus die kan überhaupt niet worden tegengesproken.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:28 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat weet ik uiteraard niet 100% zeker maar Geert houdt z'n fractie ook al jaren redelijk in het gareel en is in de kern ook een one-issue partij. Ik zie vooralsnog geen aanwijzingen dat Caroline geen grote fractie zou kunnen runnen. Provincies hebben hun eigen dynamiek.
maar die splijt geen fractie.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:30 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dion Graus, dat is mijn antwoord op dit statement. Overigens is Geert het enige lid, dus die kan überhaupt niet worden tegengesproken.
Wat is het doel dan dat ik met een voorbeeld moet komen? Ik poneer geen stelling dus waar wil je bewijs voor zien dan?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Niemand is geïnteresseerd om jouw mening te verandering.
Je eigen vooringenomen mening niet met één simpel voorbeeld kunnen verdedigen is echter een bevestiging dat jouw mening - als gebakken luchtz zoals BlackLining zegt, als niet relevant gezien kan worden.
Iedereen zit vandaag speciaalbier te tanken op het terras. Andere besognesquote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:38 schreef Tijger_m het volgende:
Zou men in Bloemendaal nu opgelucht ademhalen of juist niet?
Partijen zouden standvastig moeten zijn en niet aan Rutte V willen meewerken, maar hoe standvastig ze zijn hebben we gezien tijdens de formatie van Rutte IVquote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat ik veel lees in de kranten is dat de VVD-achterban blijkbaar boos is dat de partij de grootste is, maar toch zoveel heeft moeten weggeven onderweg.
Wat ze zijn vergeten is dat dit de prijs is voor het premierschap van Rutte. Hij wou van geen wijken weten na 1 april. De VVD had er ook een ander neer kunnen zetten maar dat was onbespreekbaar. Bovendien heeft de fractie gewoon haar zegen gegeven aan het coalitieakkoord. Wat een krokodillentranen
Ik herhaal het nog maar eens: voor de VVD en Rutte maakt het allemaal geen donder uit, zo lang Rutte maar premier kan blijven.
Dan heeft hij wellicht wel een probleem. Want ik denk dat D66/CDA/CU (die hem meerdere keren de hand boven het hoofd hebben gehouden) na deze dolksteek niet direct staan te trappelen om weer met Rutte in zee te gaan. En daar zullen er waarschijnlijk toch een of twee van nodig zijn voor een volgende coalitie. Wellicht dat Rutte zijn hand hiermee toch overspeeld heeft.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik herhaal het nog maar eens: voor de VVD en Rutte maakt het allemaal geen donder uit, zo lang Rutte maar premier kan blijven.
https://twitter.com/d66sm(...)M6SrW99uXs-upnA&s=19quote:Val van kabinet
We staan achter de keuze van de vertegenwoordigers van D66 om niet akkoord te gaan met de eisen van de VVD. De grens van menselijkheid is al lang bereikt.
De powerplay van de VVD op dit dossier heeft er mede voor gezorgd dat er alleen maar verliezers zijn. Het over de rug van kinderen afdwingen dat een partij-motie gehonoreerd wordt, mag nooit de basis zijn voor beleid.
Ongeacht wat er uit verdere onderhandelingen zou zijn gekomen en welke afspraken er zouden worden gemaakt, de vluchteling is wederom het kind van de rekening.
We zien de urgentie dat er iets in het asielbeleid en -keten moet gebeuren, maar hebben in 2022 tijdens het D66-congres in Rotterdam aangegeven dat oplossingen nooit ten koste mogen gaan van de rechten van mensen. En zeker ook niet over de rug van onschuldige kinderen. Met hetgeen de VVD nu eiste, is dat helaas wel het geval; dat is voor ons niet acceptabel.
Daarnaast biedt wat ons betreft de recente werkwijze van de VVD (ic Rutte), om de gemaakte afspraken, onder dreigementen ter discussie te stellen en aan te passen, ook weinig vertrouwen in een verdere constructieve samenwerking.
Jawel joh. Lekker afhankelijk blijven van Rusland ook, kan prima. Tevens fuck de natuur. Overstromingen willen we zien. Insectenplagen, grondverzakkingen, zoönose, brandnetels, allesquote:Op zaterdag 8 juli 2023 07:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Je geeft zelf al aan waarom dat niet zo is...
Nederland heeft Jetten nodig; het milieu duidelijk dus ook.
Ik snap echt die pre-occupatie met Kaag niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, zou ze denken dat ze Nederland genoeg naar de tering heeft geholpen?
Dat is toch wat iedere politieke partij denkt?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:40 schreef Vliegbaard het volgende:
Tja er was en is helemaal geen dispuut maar vooral door-en-door gecalculeerde strategie dat dit het allerbeste moment & onderwerp is voor Rutte (en niet vergetenb andere partijen) om er met een Win-Win en Fuck Nederland, uit de zelfgesponnen hoepel te springen. Precies op tijd, voordat anderen sterk genoeg zijn om serieus genomen te worden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 01:03 schreef capricia het volgende:
Stukje uit de New York Times:
The Dutch government collapsed after the parties in the ruling coalition failed to resolve a dispute about how to handle migration.
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)tw-nytimes&smtyp=cur
En dat zou voor mij bijna een reden zijn om voor het eerst strategisch te stemmen en dan, ik krijg het amper uit mijn toetsenbord, op VVD/Rutte te stemmenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:33 schreef Breekfast het volgende:
Het zou zo maar eens een tweestrijd tussen Rutte en Caroline kunnen worden.
Als je Rutte weg wil hebben dan is Caroline de meest reële optie. Wil je voorkomen dat Caroline premier wordt dan is Rutte de enige optie.
Het zijn doorgaans dezelfde mensen als de lieden die constant roepen dat alles de schuld is van het WEF, Schwab, Soros en Mabel van Oranje.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap echt die pre-occupatie met Kaag niet.
Dat je het geen sympathiek mens vindt, kan ik best in komen, hoewel ik dat zelf niet zo ervaar. Maar doen alsof alles aan haar ligt, is echt zo ontzetten bezijden de waarheid. En doen alsof dit nou zo'n ontzettend links kabinet was met het uber-linkse van D66 is er nog verder naast.
Natuurlijk is dat wel de basis, anders zouden we niet zoveel verschillende partijen hebben. Mij gaat het meer om het minachtende toontje. Ik weet niet of het aan Kaag of Jetten ligt of aan de partij (ik denk het eerste).quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch wat iedere politieke partij denkt?
Leuk om je over te vermaken maar meer ook niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 08:40 schreef StephanL het volgende:
Geert als minister van Immigratie![]()
Dat zou een knaller zijn
Die tweestrijd is precies waar de VVD op aanstuurt. En wat je dan krijgt is 2 partijen die tot elkaar veroordeeld zijn en iedereen is weer woest.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat zou voor mij bijna een reden zijn om voor het eerst strategisch te stemmen en dan, ik krijg het amper uit mijn toetsenbord, op VVD/Rutte te stemmen
Die in de Stemming? Die was erg scherp gezien ja.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:24 schreef Lurf het volgende:
Wat ik niet begrijp is, waarom de andere regeringspartijen (CDA uitgezonderd) meegaan in het frame van Rutte dat de breuk (op dit moment) aan iedereen lag. Daarmee houden ze hem toch weer uit de wind, met als voorspelbaar gevolg Rutte V. Terwijl het overduidelijk is dat hij vorige week zijn persoonlijke winst- en verliesrekening heeft opgemaakt, op Buienradar heeft gekeken en heeft besloten dat dit het goede moment was om op een breuk aan te sturen. De analyse van Vullings en van der Wulp gisteren was spot-on. Zo cynisch als de pest, maar spot-on. Rutte is de ultieme machtspoliticus en hij lacht iedereen uit die nog een greintje fatsoen meent te moeten uitstralen. Het wordt gewoon eens tijd voor een goed moddergevecht waarin ook Rutte onder uit de zak krijgt. Hij is echt niet zo onschendbaar; mijn Tefalpannen zijn na een paar jaar ook gewoon versleten.
De intense haat richting Kaag is inderdaad echt bijzonder.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat je het geen sympathiek mens vindt, kan ik best in komen, hoewel ik dat zelf niet zo ervaar. Maar doen alsof alles aan haar ligt, is echt zo ontzetten bezijden de waarheid. En doen alsof dit nou zo'n ontzettend links kabinet was met het uber-linkse van D66 is er nog verder naast.
O, maar dat je vindt dat iemand niet optimaal presteert op een bepaalde post is heel iets anders dan de scheldkannonades en volledige schuld van alle ellende die haar kan op gaan.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zijn doorgaans dezelfde mensen als de lieden die constant roepen dat alles de schuld is van het WEF, Schwab, Soros en Mabel van Oranje.
Dan ken je echt teveel macht toe aan 1 persoon. Hoewel ik met alle respect wel van mening ben dat Kaag ongeschikt is voor de binnenlandse politiek. Haar kracht ligt ergens anders.
Of aan de toehoorderquote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel de basis, anders zouden we niet zoveel verschillende partijen hebben. Mij gaat het meer om het minachtende toontje. Ik weet niet of het aan Kaag of Jetten ligt of aan de partij (ik denk het eerste).
Ik heb ook nog nooit stratetisch gestemd, en ik zal het zeer waarschijnlijk nu weer niet doen. Maar van der Plas als premier? Je moet er toch niet aan denken? Ook niet omdat dat dus impliceert dat BBB de grootste is, wat dan meteen echt een drama voor Nederland betekent.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die tweestrijd is precies waar de VVD op aanstuurt. En wat je dan krijgt is 2 partijen die tot elkaar veroordeeld zijn en iedereen is weer woest.
Strategisch stemmen
En dit verbaast je? Dat is toch gewoon de VVD de afgelopen 12 jaar?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:54 schreef BlackLining het volgende:
Onder de streep een extreem onverantwoordelijke, roekeloze maar vooral egoïstische actie van de VVD.
O, ik zag er nog wel meer, die ook wel worden gemod, gelukkig. Het is echt belachelijk dat mensen denken dat je zo over anderen kunt praten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:55 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De intense haat richting Kaag is inderdaad echt bijzonder.
In een ander topic werd ze net nog uitgemaakt voor "mongooltje KaagHoer".
Nee hoor. Slechts een treurige constatering dat men het weer geflikt heeft.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dit verbaast je? Dat is toch gewoon de VVD de afgelopen 12 jaar?
Het blijft een heel bijzonder frame inderdaad. Ze wordt bijna gezien als de kwade genius achter de puinhopen van 13 jaar Rutte, terwijl ze nog geen drie jaar politiek leider van D66 is. Natuurlijk heeft ze zelf ook genoeg verkeerd gedaan, maar ze wordt wel onevenredig hard aangepakt voor haar relatief beperkte rol in het geheel.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval eerlijkquote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik kan dat inderdaad niet uitsluiten
Die verkiezingen zijn pas over vier maanden. Dit zegt echt nog niks.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:06 schreef Breekfast het volgende:
Recente peiling:
[ afbeelding ]
Hier valt weinig van te maken. VVD+BBB+CDA = 59 zetels. Met de PVV erbij = 74 zetels. Daar zou Ja21 dan nog bij moeten.
Maar de VVD heeft al aangegeven dat ze niet met de PVV in een kabinet willen. En het CDA zal daar hetzelfde over denken.
Oftewel, we zitten na de verkiezingen met exact hetzelfde probleem als nu: namelijk dat zowel rechts als links niet zonder elkaar kunnen regeren.
Mensen verwachtte ook van D66 destijds een enorme verandering. Dat is natuurlijk niet echt realistisch als je niet de grootste partij bent. Je hebt gewoon als D66 minder in te brengen dan VVD+CDA. Inderdaad bijzonder om dan Kaag nog de schuld te geven van het wanbeleid van Rutte.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:08 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Het blijft een heel bijzonder frame inderdaad. Ze wordt bijna gezien als de kwade genius achter de puinhopen van 13 jaar Rutte, terwijl ze nog geen drie jaar politiek leider van D66 is. Natuurlijk heeft ze zelf ook genoeg verkeerd gedaan, maar ze wordt wel onevenredig hard aangepakt voor haar relatief beperkte rol in het geheel.
Hoge bomen vangen veel wind.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:08 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Het blijft een heel bijzonder frame inderdaad. Ze wordt bijna gezien als de kwade genius achter de puinhopen van 13 jaar Rutte, terwijl ze nog geen drie jaar politiek leider van D66 is. Natuurlijk heeft ze zelf ook genoeg verkeerd gedaan, maar ze wordt wel onevenredig hard aangepakt voor haar relatief beperkte rol in het geheel.
Wel wat maar niet allesquote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die verkiezingen zijn pas over vier maanden. Dit zegt echt nog niks.
Ik moet helemaal niksquote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:12 schreef de_boswachter het volgende:
[poll=5823]
En ja er zijn meer opties maar totaal niet van invloed
Het lijkt er op dat weinig mensen hier zitten te wachten op zo een kabinet, of het wellicht niet aannemelijk vinden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 01:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
U heeft het politieke inzicht van een trapleuning. Een domme trapleuning.
Zoals het er nu voorstaat D66 of GroenLinks.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:12 schreef de_boswachter het volgende:
[poll=5823]
waar is Ja21?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:12 schreef de_boswachter het volgende:
[poll=5823]
Gezellig bruine koffie aan het drinken met hun ex-matties van FvD en LPF.quote:
Groter probleem is dat met de huidige peilingen zo een coalitie onvoldoende zetels heeft, dan zou er dus nog een partij bij moeten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat weinig mensen hier zitten te wachten op zo een kabinet, of het wellicht niet aannemelijk vinden.
Hoe realistisch zo een kabinet is, hangt uiteraard vooral af van de verkiezingsuitslag, maar neemt niet weg dat ik zo een coalitie heel goed zou vinden voor Nederland.
Ik blijf het zeggen maar de huidige peilingen zijn niet relevant.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Groter probleem is dat met de huidige peilingen zo een coalitie onvoldoende zetels heeft, dan zou er dus nog een partij bij moeten.
Kun je dit aantonen met een paar mooie filmpjes?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gezellig bruine koffie aan het drinken met hun ex-matties van FvD en LPF.
Je moet ver wegblijven van die partij. Zijn gevaarlijke gekken in strakke pakken met mooie oneliners.
Mwah, zo kan je dat niet stellen, het is een graadmeter. Er zal vast nog het een en ander veranderen maar het is vooral interessant om de trends te zien.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik blijf het zeggen maar de huidige peilingen zijn niet relevant.
Mwa, wat mij betreft eerder de totale karaktermoord op Kaag op basis van haar uitstraling en voorkomen in plaats van haar prestaties. Een makkelijke zondebok, terwijl we het échte probleem keer op keer overal mee laten wegkomen.quote:
Rutte heeft niemand pootje gelicht, hij wil simpelweg niet toegeven op het onderwerp van migratie.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 23:59 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
D66 en CDA zullen hoe dan ook niet zo gemakkelijk meer toehappen puur en alleen om op het pluche te kunnen blijven zitten. Waar ze zelf te laf waren om Rutte pootje te lichten op 1 april 2021, doet Rutte dat nu zonder pardon bij hen. Dat zal vast wel wat ogen geopend hebben.
De uitslag zal anders zijn, maar de versplintering zal niet minder worden. Nederland is onbestuurbaar geworden sinds we voor elk deelbelang een partij hebben.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik blijf het zeggen maar de huidige peilingen zijn niet relevant.
In principe komt de positie vrij bij een nieuwe 2e Kamer, ja.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik neem aan dat er ook een nieuwe kamervoorzitter komt met een nieuw kabinet? Hopelijk komt er dan nu eentje die wel echt orde kan houden en die een fatsoenlijke manier van omgaan met elkaar handhaaft.
Als het thema immigratie en boeren centraal komt te staan zie ik VVD en BBB flinke winst boeken. Als VVD in staat is om 30 zetels te pakken en BBB er 20 haalt dan hebben D66 en CDA dus samen maar 26 zetels nodig, dat is niet onmogelijk.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Groter probleem is dat met de huidige peilingen zo een coalitie onvoldoende zetels heeft, dan zou er dus nog een partij bij moeten.
We gaan een zomer krijgen..quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, zo kan je dat niet stellen, het is een graadmeter. Er zal vast nog het een en ander veranderen maar het is vooral interessant om de trends te zien.
Zoals Bosma.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik neem aan dat er ook een nieuwe kamervoorzitter komt met een nieuw kabinet? Hopelijk komt er dan nu eentje die wel echt orde kan houden en die een fatsoenlijke manier van omgaan met elkaar handhaaft.
Maar BBB en D66 zit moeilijk. Bovendien zou BBB moeten inleveren op hun kernpunt, aangezien dat een fantasie is wat ze nastreven.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als het thema immigratie en boeren centraal komt te staan zie ik VVD en BBB flinke winst boeken. Als VVD in staat is om 30 zetels te pakken en BBB er 20 haalt dan hebben D66 en CDA dus samen maar 26 zetels nodig, dat is niet onmogelijk.
Verder zou ook een partij als JA21 misschien kunnen bijspringen om net de meerderheid te halen.
Dat is onwaar, Rutte is een regeringsakkoord overeengekomen waar hij nu zaken in wil veranderen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Rutte heeft niemand pootje gelicht, hij wil simpelweg niet toegeven op het onderwerp van migratie.
Dit is overigens in lijn met de wens van veel Nederlands, zo blijkt dat 86% van de bevolking ook een asielstop wilt.
https://www.hartvannederl(...)rlanders-is-er-klaar
Haha, nee zo werkt het natuurlijk niet. Je kan niet met een hele grote mond roepen dat je nieuw leiderschap gaat brengen, vervolgens meegezorgen worden in het politieke geweld in Den Haag, niks voor elkaar krijgen en dan bij kritiek gaan roepen dat er karaktermoord op je wordt gepleegd.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:22 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Mwa, wat mij betreft eerder de totale karaktermoord op Kaag op basis van haar uitstraling en voorkomen in plaats van haar prestaties. Een makkelijke zondebok, terwijl we het échte probleem keer op keer overal mee laten wegkomen.
Alsof dit geen georkestreerde rel was om het kabinet bewust te laten vallen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Rutte heeft niemand pootje gelicht, hij wil simpelweg niet toegeven op het onderwerp van migratie.
BBB weet dondersgoed dat als ze mee willen regeren ze compromissen moeten sluiten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar BBB en D66 zit moeilijk. Bovendien zou BBB moeten inleveren op hun kernpunt, aangezien dat een fantasie is wat ze nastreven.
Dat denk ik inderdaad ook en de beweegreden is de interne druk vanuit de VVD.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:29 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Alsof dit geen georkestreerde rel was om het kabinet bewust te laten vallen.Als je dat niet inziet, ben je wel heel naïef. Ik denk dat de VVD aan het begin van de week al wist dat dit de uitkomst moest en zou worden.
Dit was een roep vanuit de VVD achterban om eindelijk eens het asieprobleem aan te pakken, want dat werd tot dusver vooral vooruit geschoven door het kabinet. Net zoals alle andere problemen trouwens.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:29 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Alsof dit geen georkestreerde rel was om het kabinet bewust te laten vallen.Als je dat niet inziet, ben je wel heel naïef. Ik denk dat de VVD aan het begin van de week al wist dat dit de uitkomst moest en zou worden.
Het is met wat ik noem het elitaire denken in een deugdzame houding en bijbehorend gedrag waarbij tegenwerpingen van een andere zienswijze er voor haar niet toedoet.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel de basis, anders zouden we niet zoveel verschillende partijen hebben. Mij gaat het meer om het minachtende toontje. Ik weet niet of het aan Kaag of Jetten ligt of aan de partij (ik denk het eerste).
Uiteindelijk moeten dingen in het regeerakkoord bespreekbaar kunnen zijn als zich na verloop van tijd een nieuwe situatie voordoet. De asielzoekersinstroom is volstrekt onhoudbaar, dus het is logisch dat wat destijds is afgesproken herzien moet worden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is onwaar, Rutte is een regeringsakkoord overeengekomen waar hij nu zaken in wil veranderen.
Dus samengevat heb je gewoon liever dat D66 niet de problemen benoemt waar je liever niks over hoort.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is met wat ik noem het elitaire denken in een deugdzame houding en bijbehorend gedrag waarbij tegenwerpingen van een andere zienswijze er voor haar niet toedoet.
In debat/gesprek met "D66" moet je bijzonder op je qui-vive zijn want voordat je het weet gaat het om selectief aangedragen feiten die onweerlegbaar op handige wijze worden verweven met haar democratisch ingestuurd opportunisme.
Kun je even toelichten hoe met name VVD en CDA dit probleem hebben gecreëerd? Bedoel je dat ze (tegen de EU regels in) de deur sneller dicht hadden moeten gooien?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:34 schreef BlackLining het volgende:
Het asielprobleem wat, wil ik toch nog maar even benadrukken, door VVD en CDA hoogstpersoonlijk is gecreëerd over de rug van mensen in nood.
Verloren stem, maar succes ermeequote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:36 schreef deedeetee het volgende:
Nooit gedacht dat ik dat ooit zou gaan doen maar ik ga voor SP.
Nee, men had de IND niet moeten afschalen in 2020. Die dienst is bewust kapotbezuinigd.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kun je even toelichten hoe met name VVD en CDA dit probleem hebben gecreëerd? Bedoel je dat ze (tegen de EU regels in) de deur sneller dicht hadden moeten gooien?
Waarom als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:36 schreef deedeetee het volgende:
Nooit gedacht dat ik dat ooit zou gaan doen maar ik ga voor SP.
Kan wel zijn maar ik heb t helemaal gehad de de grotere partijen en proteststemmen ga ik ook niet meer doen. Dat is ook geen succes gebleken.quote:
Elke stem op de SP is er eentje minder op de partijen die er een puinhoop van maken.quote:
Ja, dan ist wel een logische keuze.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kan wel zijn maar ik heb t helemaal gehad de de grotere partijen en proteststemmen ga ik ook niet meer doen. Dat is ook geen succes gebleken.
Maar ook een stem minder op een partij die wel constructief wil bouwen aan Nederland.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Elke stem op de SP is er eentje minder op de partijen die er een puinhoop van maken.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Maar ook een stem minder op een partij die wel constructief wil bouwen aan Nederland.
Maar als je het gehad hebt met de grote partijen, dan is je stem op de SP toch eigenlijk een proteststem?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kan wel zijn maar ik heb t helemaal gehad de de grotere partijen en proteststemmen ga ik ook niet meer doen. Dat is ook geen succes gebleken.
Een VVD minister was verantwoordelijk voor dit onderwerp en ondanks alle beloftes en grote woorden is er door de VVD niets geleverd maar het probleem is ineens de andere partijen?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kun je even toelichten hoe met name VVD en CDA dit probleem hebben gecreëerd? Bedoel je dat ze (tegen de EU regels in) de deur sneller dicht hadden moeten gooien?
En met deze reactie bedoel je dat er geen enkele politieke partij in Nederland is die deugt? Want dan kun je beter helemaal niet stemmen of je eigen partij oprichten.quote:
https://www.sp.nl/partij gezond verstand en ook dit b.v.quote:
Dat hun standpunten wrs lang niet allemaal haalbaar zijn is spijtig. Maar voor mij geen reden om dan maar niet op deze partij te stemmen. En ik was in t verleden best een fan van Roemer en Kant. Normale mensen ipv de doorsnee partijleider van de grotere partijen.quote:We laten niemand achter. Goede zorg is persoonlijk, kleinschalig en voor iedereen beschikbaar. De zorg is geen markt. De SP wil het eigen risico afschaffen en een Nationaal ZorgFonds invoeren.
Wacht ff, die partijen zijn al decennialang min of meer onafgebroken aan de macht maar ze zijn verder niet verantwoordelijk voor wat er in al die tijd (niet) is gebeurd?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Op zich vermelde het regeerakkoord niet heel veel over migratie. Alleen ‘grip krijgen op’.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is onwaar, Rutte is een regeringsakkoord overeengekomen waar hij nu zaken in wil veranderen.
Dit is wel dgelijk een intern VVD probleem wat Rutte heeft doen besluiten om de regering over te laten vallen. Verder helemaal niet relevant wat een poll daarover zegt, een poll voor gratis bier krijgt ook veel bijval.
https://www.pzc.nl/buiten(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Het Duitse persbureau DPA stelt dat Nederland kampt met een ‘vooral zelfgecreëerde asielcrisis’. De 47.000 asielzoekers die afgelopen jaar het land binnenkwamen, zouden ‘niet een buitengewoon hoog aantal’ zijn. Het Duitse persbureau denkt dat de lange wachttijden in het proces werden veroorzaakt door bezuinigingen en de krapte op de woningmarkt.
Maar Rutte komt nu toch met een oplossing? En vervolgens wordt deze door de CU geblokkeerd en krijgt de VVD alsnog de schuld omdat nu ze eindelijk wél een oplossing hebben, maar twee jaar geleden niet?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een VVD minister was verantwoordelijk voor dit onderwerp en ondanks alle beloftes en grote woorden is er door de VVD niets geleverd maar het probleem is ineens de andere partijen?
Ja, doei.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 10:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jawel joh. Lekker afhankelijk blijven van Rusland ook, kan prima. Tevens fuck de natuur. Overstromingen willen we zien. Insectenplagen, grondverzakkingen, zoönose, brandnetels, alles
Zoals ?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Maar ook een stem minder op een partij die wel constructief wil bouwen aan Nederland.
Nee hoor natuurlijk wel gekeken hoe bij hun de vlag erbij hangt. En dat beviel me goed.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Maar als je het gehad hebt met de grote partijen, dan is je stem op de SP toch eigenlijk een proteststem?
Moet ik je eraan herinneren wat de kabinetten Rutte III en Rutte IV allemaal bereikt hebben? En dat dit kabinet valt de eerste de beste keer dat één van de partijen eindelijk eens actie eist?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En met deze reactie bedoel je dat er geen enkele politieke partij in Nederland is die deugt? Want dan kun je beter helemaal niet stemmen of je eigen partij oprichten.
Krapte op de woningmarkt is inderdaad het echte probleem. Meer bouwen kan niet vanwege stikstofproblemen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:44 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.pzc.nl/buiten(...)%2Fwww.google.com%2F
Een voorstel die nog complexer is dan wat we nu hebben noem ik geen oplossing..quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Maar Rutte komt nu toch met een oplossing? En vervolgens wordt deze door de CU geblokkeerd en krijgt de VVD alsnog de schuld omdat nu ze eindelijk wél een oplossing hebben, maar twee jaar geleden niet?
Ok, dus dan vind je de partijen in de coalitie niet constructief. Dat mag. Maar dan kan je altijd nog stemmen op een andere niet-coalitiepartij die constructiever is dan de SP.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moet ik je eraan herinneren wat de kabinetten Rutte III en Rutte IV allemaal bereikt hebben? En dat dit kabinet valt de eerste de beste keer dat één van de partijen eindelijk eens actie eist?
Er is helemaal niets constructiefs aan de hele Nederlandse politiek.
Onderdeel van het vak van premier is ook dat je zorgt dat je oplossingen voor anderen mee te maken zijn. Een voorzitter heeft een verbindende taak, dat is in elke organisatie zo.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Maar Rutte komt nu toch met een oplossing? En vervolgens wordt deze door de CU geblokkeerd en krijgt de VVD alsnog de schuld omdat nu ze eindelijk wél een oplossing hebben, maar twee jaar geleden niet?
Het is zoooo doorzichtig, en toch trapt bijna iedereen er in. Lekker makkelijk om de VVD de schuld te geven, maar heel dit kabinet zat met touw en ducttape in elkaar.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op zich vermelde het regeerakkoord niet heel veel over migratie. Alleen ‘grip krijgen op’.
Maar dit is natuurlijk wel degelijk een van de lagen onder deze crisis, D66 heeft/had de formatie gewonnen. En VVD en CDA probeerden dat telkens in stapjes terug te onderhandelen.
Wat dan? GroenLinks?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ok, dus dan vind je de partijen in de coalitie niet constructief. Dat mag. Maar dan kan je altijd nog stemmen op een andere niet-coalitiepartij die constructiever is dan de SP.
Waarom complex? Het is duidelijk en goed uitvoerbaar.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:46 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Een voorstel die nog complexer is dan wat we nu hebben noem ik geen oplossing..
Het is een schijnoplossing die voor de rechter geen stand houdt en diametraal tegen de principes van de CU ingaat en dat wist Rutte perfect.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik ben het met díe kritiekpunten juist ook helemaal eens hoor. Maar ik heb de indruk dat Kaag vooral op basis vanquote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha, nee zo werkt het natuurlijk niet. Je kan niet met een hele grote mond roepen dat je nieuw leiderschap gaat brengen, vervolgens meegezorgen worden in het politieke geweld in Den Haag, niks voor elkaar krijgen en dan bij kritiek gaan roepen dat er karaktermoord op je wordt gepleegd.
Ze wordt net zoals Rutte, Hoekstra en die oelewapper van de CU langs dezelfde meetlat gelegd, en zo hoort het ook. Er is werkelijk niks terecht gekomen van die grote woorden van d'r - letterlijk alles is nog bij het oude gebleven, en zo te zien is ze er zelf ook achter gekomen dat dit allemaal een maatje te groot voor haar is geweest.
Het zijn zo langzamerhand Britse taferelen. De conservatieven lopen ook altijd steen en been te klagen over asielbeleid en dergelijke terwijl ze daar zelf toch al tijden verantwoordelijk voor zijn. Dankbaar terugkerend onderwerp in HIGNFY.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een VVD minister was verantwoordelijk voor dit onderwerp en ondanks alle beloftes en grote woorden is er door de VVD niets geleverd maar het probleem is ineens de andere partijen?
Ja, doei.
Ik denk nog steeds dat het puur opportunisme is. CDA er niet klaar voor, D66 er niet klaar voor, PvdaGL er niet klaar voor. Omtzigt er niet klaar voor.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is zoooo doorzichtig, en toch trapt bijna iedereen er in. Lekker makkelijk om de VVD de schuld te geven, maar heel dit kabinet zat met touw en ducttape in elkaar.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-ouders-rutte-vvdquote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom complex? Het is duidelijk en goed uitvoerbaar.
Als je in een coalitieregering zit is met het mes op tafel iets eisen waarvan je weet dat het voor een van de andere partijen onacceptabel is, niet echt oplossingsgericht toch?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt, maar als Rutte toegeeft aan de CU wens dan wordt het echte probleem, namelijk de grote asielzoekersinstroom, niet goed genoeg opgelost. En ook dát moet hij dan verantwoorden. Dus ja, het was kiezen tussen twee kwaden. In ben blij dat hij zijn poot stijf gehouden heeft. Het gevolg dat het kabinet is gevallen is natuurlijk nooit leuk, maar er is een groter doel mee gemoeid.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onderdeel van het vak van premier is ook dat je zorgt dat je oplossingen voor anderen mee te maken zijn. Een voorzitter heeft een verbindende taak, dat is in elke organisatie zo.
Dat denk ik ook. De kans dat de VVD nu veel stemmen krijgt is groter dan als je nog 3 jaar wacht. Dus dan maar nu verkiezingen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat het puur opportunisme is. CDA er niet klaar voor, D66 er niet klaar voor, PvdaGL er niet klaar voor. Omtzigt er niet klaar voor.
Over een jaar ziet het speelveld er heel anders uit en dat weet Rutte.
Duitsland neemt meer mensen op dan wij, doe toch niet altijd alsof wij zo bijzonder zijn. 25% van de asiel aanvragen in de EU wordt in Duitsland gedaan.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Krapte op de woningmarkt is inderdaad het echte probleem. Meer bouwen kan niet vanwege stikstofproblemen.
De grenzen sluiten kan niet vanwege EU-regels. Duitsland heeft makkelijk praten, zij hebben zelf ruimte zat. Waarom nemen zij er dan niet meer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |